Ik denk dat ik voor de service maar ergens anders heen gaTerrorSource schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:47:
Wederom een bizar slechte ervaring met FordStore Utrecht - Zeeuw en Zeeuw.
Woensdagochtend gebeld om te vragen hoe het zat met meerijden deze zaterdag, verkoopster was bezig en zou mij terugbellen. tot op heden niks gehoord.
Zojuist zelf gebeld en met verkoopmanager gesproken, die lag de schuld bij mij neer dat ik op het verkeerde moment had gebeld, dat ik zelf ook wel kon bedenken dat ik eerder (dus voor vandaag) terug kon bellen naar ze en dat iedereen wel eens een foutje maakt. sessies zitten vol en hij kon niks meer voor mij betekenen.
Naar bedrijfsleider gevraagd maar verkoopmanager wou mij niet doorverbinden omdat hij vond dat ik bij hem zelf moest zijn. Uiteindelijk een zeer onprettig gesprek wat mijn indruk van FordStore Utrecht alleen maar bevestigd, dat klantenservice iets is wat bij hun niet bekend voorkomt.
Net teruggebeld en kan toch ergens meerijden, wordt er tussen "gepropt'.
Zijn vooral een aantal Ford dealers die er een potje van maken, in ieder geval de enkele waar ik ervaring mee heb.( Rotterdam-Zuid, Utrecht)unreal0 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:11:
Als Ford wat aan de (mach e buitengelaten) slechte verkopen in Europa wilt doen moeten die dealers eens hard aangepakt worden. In Zaandam halen ze hun schouders op als je over de mach-e begin (met eerdere auto's hetzelfde verhaal)
Andere Ford garage, niet van een "grote jongen", doet stukken beter hun best, geven ook gewoon toe als ze iets niet weten of geen antwoord krijgen van Ford NL. misschien ook niet altijd even leuk maar wel zo transparant.
Mijn ervaringen zijn idem slecht. Net nog even gebeld met de Ford Store in Eindhoven (voor mij het dichtste bij) om een proefrit te reserveren de 18de als de Mach-E daar staat. Gaat dus niet, gaat op first come first serve. Lekker dan, daar moet ik dan 2x een uur voor rijden (Zuid-Limburg) en dan maar hopen dat ze plek hebben (en dat hebben ze natuurlijk op dat moment niet)....
Lokale dealer is al net zo'n ramp, waardeloze communicatie. Geen mails gekregen, nooit gebeld over uitstel van levering en de financiële compensatie etc. Gelukkig heeft zo'n elektrische auto weinig onderhoud nodig, want na levering ben ik niet van plan nog snel langs een Ford dealer te gaan.
Lokale dealer is al net zo'n ramp, waardeloze communicatie. Geen mails gekregen, nooit gebeld over uitstel van levering en de financiële compensatie etc. Gelukkig heeft zo'n elektrische auto weinig onderhoud nodig, want na levering ben ik niet van plan nog snel langs een Ford dealer te gaan.
Mooiste is ook nog dat wanneer je Ford NL op Facebook of Twitter een berichtje stuurt je niet eens antwoord terug krijgtFalch schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:15:
Mijn ervaringen zijn idem slecht. Net nog even gebeld met de Ford Store in Eindhoven (voor mij het dichtste bij) om een proefrit te reserveren de 18de als de Mach-E daar staat. Gaat dus niet, gaat op first come first serve. Lekker dan, daar moet ik dan 2x een uur voor rijden (Zuid-Limburg) en dan maar hopen dat ze plek hebben (en dat hebben ze natuurlijk op dat moment niet)....

Bij andere merken is het niet anders trouwens. Vorige auto was een Renault en pas bij de 5de garage goed geholpen. Rij nu tijdelijk Audi en ook daar maar bij 1 van de 6 goed geholpen.
Of mijn standaarden qua klantenservice liggen veel te hoog voor de autobranche of het is gewoon 3x niks meer...

pas op! ik werd ooit 8 weken later door ze gebeld.... had ik toen niets meer aan maar tochTerrorSource schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:18:
[...]
Mooiste is ook nog dat wanneer je Ford NL op Facebook of Twitter een berichtje stuurt je niet eens antwoord terug krijgt
Hiervoor Nissan/Renault/Toyota, eigenlijk altijd goede ervaringen met dealers....
Heb zelf ook eindelijk mail terug omtrent mijn klacht van de slechte communicatie en service vanuit Ford, slaat weer flink de plank mis:
- Ik had klachten over 2 dealers, antwoord: Ja dealers waren niet fordNL, stonden op zichzelf. --> Geantwoord dat betreffende dealers wel onder de Ford naam het merk representeren.
- Internetfora waren niet betrouwbaar en mocht ik niet op bouwen --> 95 procent van info van fora klopt, tegenover de 0 info die ik vanaf Ford zelf krijg.
- Mijn 6 uur rit voor niets naar Rotterdam draaiden ze omheen, vond het een uitgelezen moment voor ze om te gaan mailen over proefritten bij dealers zelf, maar ook dat heb ik op internetfora (hier dus) moeten lezen, zelf de dealer in Groningen moeten bellen voor afspraak terwijl er nog maar 1 werkdag was tot maandag en ze dus echt wel eens met zulke info hadden kunnen komen.
- Ik had klachten over 2 dealers, antwoord: Ja dealers waren niet fordNL, stonden op zichzelf. --> Geantwoord dat betreffende dealers wel onder de Ford naam het merk representeren.
- Internetfora waren niet betrouwbaar en mocht ik niet op bouwen --> 95 procent van info van fora klopt, tegenover de 0 info die ik vanaf Ford zelf krijg.
- Mijn 6 uur rit voor niets naar Rotterdam draaiden ze omheen, vond het een uitgelezen moment voor ze om te gaan mailen over proefritten bij dealers zelf, maar ook dat heb ik op internetfora (hier dus) moeten lezen, zelf de dealer in Groningen moeten bellen voor afspraak terwijl er nog maar 1 werkdag was tot maandag en ze dus echt wel eens met zulke info hadden kunnen komen.
Ik ben net keurig te woord gestaan door de Ford dealer in Eindhoven omdat deze dichtsbijzijnde is. Ze zijn er heel open in: alleen reserveren van tijdslot voor klanten die bij hen besteld hebben. Daarmee zullen ze al zo goed als vol zitten. Gaatjes kunnen ingevuld worden door geinteresserden die op bonnefooi komen. Ik snap deze werkwijze heel goed van hun kant. Mijn LM heeft besloten om auto bij andere dealer ver weg te bestellen; daar kan Ford Eindhoven niets aan doen.
Waardeloos, mij vertelde ze dus vanmiddag nog dat er niet aan reserveringen werd gedaan....ik hoef dus niet te verwachten dat er nog plek is als ik de 18de ga kijken.Zandje06 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:48:
Ik ben net keurig te woord gestaan door de Ford dealer in Eindhoven omdat deze dichtsbijzijnde is. Ze zijn er heel open in: alleen reserveren van tijdslot voor klanten die bij hen besteld hebben. Daarmee zullen ze al zo goed als vol zitten. Gaatjes kunnen ingevuld worden door geinteresserden die op bonnefooi komen. Ik snap deze werkwijze heel goed van hun kant. Mijn LM heeft besloten om auto bij andere dealer ver weg te bestellen; daar kan Ford Eindhoven niets aan doen.
Je wordt als klant continue van het kastje naar de muur gestuurd tussen Ford Nederland en je lokale dealer.
Op zich snap ik wel dat de dealer zegt dat ze voorang geven aan de kopers die direct bij hun kopen maar dan maken ze wel onderscheid en dat lijkt mij ook weer niet de bedoeling. Leaserijders en kopers bij andere dealers worden dan teniet gedaan.Zandje06 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:48:
Zeker als er mensen zijn die Rotterdam ook zijn misgelopen vind ik het echt niet chic.
Ik heb hier zeer goede ervaringen, regelmatig een telefoontje met een update, ook als er niet veel te melden is, netjes de evenementen doorgeven etc, dus tot nu toe een 9+ voor Almere
Een tijdslot voor klanten, maar daar zullen ze toch niet vol mee zitten, 3 personen per kwartier is minimaal 9 in een uur en dat maal 7? Hier hebben ze zeker te weten geen 63 klanten...
Een tijdslot voor klanten, maar daar zullen ze toch niet vol mee zitten, 3 personen per kwartier is minimaal 9 in een uur en dat maal 7? Hier hebben ze zeker te weten geen 63 klanten...
[ Voor 34% gewijzigd door MarcelGo op 09-10-2020 20:49 ]
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Ik heb bij Ford Eindhoven goede ervaringen. Leaseauto is bij hen besteld en ik heb een tijdslot voor de 18e!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TlZBUO7yPwPnLJsJByAlc4c4.jpg?f=user_large)
Klopt het nou dat er elke dag een andere auto staat bij de dealers. Ik zag foto’s voorbij komen van een rode Mustang in Den Haag. Staat er dan morgen een Star White?
Nee. Zelfde auto’s naar de dealers.mustangmache schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:56:
[Afbeelding]
Klopt het nou dat er elke dag een andere auto staat bij de dealers. Ik zag foto’s voorbij komen van een rode Mustang in Den Haag. Staat er dan morgen een Star White?
Carbonized Grey als show model, zelfde als bij de Go EV event in Rotterdam.
Dan zal de Lucid Red of Grabber Blue rondrijden.
Ik heb inderdaad gehoord, carbonized grey showroom, lucid red meerijdenTerrorSource schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:15:
[...]
Nee. Zelfde auto’s naar de dealers.
Carbonized Grey als show model, zelfde als bij de Go EV event in Rotterdam.
Dan zal de Lucid Red of Grabber Blue rondrijden.
Auto bij FordStore Utrecht is dezelfde Carbonized Grey als in Rotterdam stond. Zie het aan bepaalde beschadigingen aan de zijkant/bumper.
Foto was gisteren/eergisteren via Instagram verschenen. Erg leuk detail! Vandaag alleen bij de Mach-E niet werkend kunnen zien.m24 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:42:
Toch nog een feature welke ik gemist had: "Pony Projection Lamp"
[Afbeelding]
mustangmache schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:12:
[...]
[Afbeelding]
Oke het is een peugeot 206 ernaast
:strip_exif()/f/image/o4IYGz70xUH7UGANZEQXji2Y.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze keer naast een Ford C-Max (MPV)
Is hij nu lager dan de c-max ?mustangmache schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:52:
[...]
[Afbeelding]
Deze keer naast een Ford C-Max (MPV)
Die heb ik gehad overigens, was niets mis mee. Kwam motorisch nogal tekort, zelfs hybride
Just here for the fun
Zijn de “goedkope” koplampen welke op een RWD zitten. De AWD heeft 3 verticale “mustang”-verlichting.
(Versie is te controleren aan de wielkasten, op de foto mat-zwart, wat RWD’s alleen hebben)
Brotuck schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:56:
[...]
Is hij nu lager dan de c-max ?
Die heb ik gehad overigens, was niets mis mee. Kwam motorisch nogal tekort, zelfs hybride
:strip_exif()/f/image/Ew95vmnrNtHzRgjpuiaVePvm.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja iets lager...
[ Voor 84% gewijzigd door mustangmache op 11-10-2020 23:18 ]
Gisteren bij Wensink in Zwolle geweest (daar overigens prima klantenservice). Mocht ook een ritje mee. Rijdt prima!
De rijmodus aanpassen is wel geinig: Op standje "untamed" drukt die je echt lekker in je stoel en heb je een bulderende motor! (geinig, maar wat een onzin) Stand "whisper" geeft zelfde power, maar zonder geluid.
Chauffeur had gewoon een sleutel en gebruikte niet de app om de auto te openen/starten.
Navigatie systeem zat nog een storing in, maar hij kon wel laten zien dat hij bij het plannen van een rit die langer is dan de accurange zelf laadpunten toevoegt aan de rit.
Geluidsinstallatie is prima.
Frunk is een stuk kleiner dan ik had verwacht en zit een compartimenten ding in (verdeler in vakjes) hierdoor kun je er bijvoorbeeld geen sporttas oid in kwijt. Motor kap gaat open op zelfde manier als elke gewone auto, dus niet via een app of sleutel oid
De rijmodus aanpassen is wel geinig: Op standje "untamed" drukt die je echt lekker in je stoel en heb je een bulderende motor! (geinig, maar wat een onzin) Stand "whisper" geeft zelfde power, maar zonder geluid.
Chauffeur had gewoon een sleutel en gebruikte niet de app om de auto te openen/starten.
Navigatie systeem zat nog een storing in, maar hij kon wel laten zien dat hij bij het plannen van een rit die langer is dan de accurange zelf laadpunten toevoegt aan de rit.
Geluidsinstallatie is prima.
Frunk is een stuk kleiner dan ik had verwacht en zit een compartimenten ding in (verdeler in vakjes) hierdoor kun je er bijvoorbeeld geen sporttas oid in kwijt. Motor kap gaat open op zelfde manier als elke gewone auto, dus niet via een app of sleutel oid
Motorkap/Frunk gaat op de 'ouderwetse' manier open? Dus met een hendel van binnen uit? Dat is toch onhandig als je daar spullen in wilt doen moet je dus eerst je spullen neerzetten, deur open doen, hendel trekken, motorkap open en dan pas kan je de spullen kwijt.RensJ schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:39:
[..]
Overigens word ik niet heel blij van dit topic.. ik was wel enthousiast over de Mach-E (als je dan toch electrisch moet leasen dan liever wel iets tofs als een Mustang ipv een Kona (meningen verschillen natuurlijk) maar ik krijg helemaal de rillingen van al die dealer reacties. Als ik ergens een hekel aan heb is het slechte service en dat zou voor mij serieus een reden zijn om een auto NIET te nemen.
Voorlopig heb ik nog even met mijn huidige auto.. dus ik houd dit topic met argusogen in de gaten.
*sowieso
@DonJunior er zijn gelukkig meer merken die leuke EVs hebben.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Dat leek mij ook heel onhandig (niet dat ik die ruimte überhaupt ergens voor nodig heb) maar volgens de dealer was dat inderdaad het geval: Je moet van binnenuit de motorkap open doen.DonJunior schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:46:
[...]
Motorkap/Frunk gaat op de 'ouderwetse' manier open? Dus met een hendel van binnen uit? Dat is toch onhandig als je daar spullen in wilt doen moet je dus eerst je spullen neerzetten, deur open doen, hendel trekken, motorkap open en dan pas kan je de spullen kwijt.
Overigens word ik niet heel blij van dit topic.. ik was wel enthousiast over de Mach-E (als je dan toch electrisch moet leasen dan liever wel iets tofs als een Mustang ipv een Kona (meningen verschillen natuurlijk) maar ik krijg helemaal de rillingen van al die dealer reacties. Als ik ergens een hekel aan heb is het slechte service en dat zou voor mij serieus een reden zijn om een auto NIET te nemen.
Voorlopig heb ik nog even met mijn huidige auto.. dus ik houd dit topic met argusogen in de gaten.
Dealers kan ik niet zo veel over zeggen. Ik werd netjes gebeld door de persoon die er bij Wensink over gaat:
"He zondag staat de Mach-E hier en als je wil mag je meerijden. Moet je alleen even een tijdslot reserveren."
Direct gedaan. Gisteren netjes ontvangen met een kopje koffie en mocht dus een kwartier meerijden. Namen rustig de tijd voor uitleg etc, dus wat mij betreft prima.
Was overigens ook nog iemand van Ford NL aanwezig, dus heb hem nog even wat vragen gesteld over dat reserveringsysteem en het klopt dat iedereen nog op stapje 1 staat. Eind deze maand/begin november worden definitieve orders ingeklopt en zullen de stapjes opschuiven. De zouden op dit moment bezig zijn met chassisnummers etc en productie zou op het punt staan te beginnen.
Compartimenten ding kan er wel uit. Ik zie er ook geen nut voor.RensJ schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:39:
Ja ach het gaat om de auto, niet die toko waar je hem hooguit 1x per jaar brengt.Inspired schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:47:
Het onderhoud op een EV is toch totaal anders, veel software gerelateerd.
Andere merken hebben ook hun eigen dingetjes, las vorige week dat de Polestar teruggeroepen werd ivm een softwareprobleem, tesla heeft weer kwaliteitsproblemen, de kona wil je niet in gezien worden
[ Voor 4% gewijzigd door Brotuck op 12-10-2020 11:06 ]
Just here for the fun
Ja dat weet ik .. daar doel ik ook op. Ik was in het begin helemaal fan van Tesla.. de Model S vond ik echt geweldig, ondanks zijn tekortkomingen en de beruchte panel-gaps. Maar als je dan leest en hoort (ook uit eerste hand) over de service van Tesla. Daar gaan mijn haren rechtovereind van staan. Tesla is alleen daarom al uitgesloten. Zelf totaal niet te spreken over de service bij Nissan en bij VW is het hit-or-mis wat betreft de dealer die je hebt (en dan maar hopen dat PON ook niet lastig gaat doen)Brotuck schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:05:
[...]
Ja ach het gaat om de auto, niet die toko waar je hem hooguit 1x per jaar brengt.
Het onderhoud op een EV is toch totaal anders, veel software gerelateerd.
Andere merken hebben ook hun eigen dingetjes, las vorige week dat de Polestar teruggeroepen werd ivm een softwareprobleem, tesla heeft weer kwaliteitsproblemen, de kona wil je niet in gezien worden, de Mercedes EQC heeft een te slappe vering achter
De Mustang vind ik als auto echt gaaf.. De Audi E-tron ook.. maar Audi (dus gruwelijk duur en service is ook niet altijd even best)
Polestar maakt vooral gebruik van het Volvo dealer netwerk qua service, maar in de stad waar ik woon is de Volvo dealer ook echt niet tof wat betreft service.
Ergo.. genoeg om me over in te lezen komende periode.
En ik doelde er helemaal niet op om de Mach-E af te zeiken.. excuses als dat zo overkwam trouwens.
Dat was niet het punt wat ik probeerde te maken maar dank voor deze nuttige aanvulling.Inspired schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:47:
[ Voor 8% gewijzigd door DonJunior op 12-10-2020 11:21 ]
*sowieso
Bijna alle kleine dealers waar je over het algemeen wel over kan zeggen dat daar de service net iets beter gaat bestaan niet meer. Die worden allemaal opgeslokt door de grotere organisaties.DonJunior schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:19:
[...]
Ja dat weet ik .. daar doel ik ook op. Ik was in het begin helemaal fan van Tesla.. de Model S vond ik echt geweldig, ondanks zijn tekortkomingen en de beruchte panel-gaps. Maar als je dan leest en hoort (ook uit eerste hand) over de service van Tesla. Daar gaan mijn haren rechtovereind van staan. Tesla is alleen daarom al uitgesloten. Zelf totaal niet te spreken over de service bij Nissan en bij VW is het hit-or-mis wat betreft de dealer die je hebt (en dan maar hopen dat PON ook niet lastig gaat doen)
De Mustang vind ik als auto echt gaaf.. De Audi E-tron ook.. maar Audi (dus gruwelijk duur en service is ook niet altijd even best)
Polestar maakt vooral gebruik van het Volvo dealer netwerk qua service, maar in de stad waar ik woon is de Volvo dealer ook echt niet tof wat betreft service.
En ik doelde er helemaal niet op om de Mach-E af te zeiken.. excuses als dat zo overkwam trouwens.
[...]
Dat was niet het punt wat ik probeerde te maken maar dank voor deze nuttige aanvulling.
Dus dan gaat het erom welke contactpersonen je hebt bij een Dealer. Zolang ik maar een afspraak kan maken en de auto op tijd weer klaar staat zal het me eigenlijk boeien waar dat is.
De auto is al besteld en het leasecontract al geregeld.
Maar als er blijkt dat er geen technische kunde is bij een dealer of zeer beperkt dan ga ik gewoon verder shoppen
Just here for the fun
Ik was zaterdag bij Ford Store Utrecht voor de proefrit die ik uiteindelijk wel mocht maken en werd achteraf "op het matje geroepen" om te onderbouwen waarom ik zo negatief over hun was. Meneer die mij op het matje riep wou in eerste instantie niet eens vertellen wie hij was en wat zijn functie was. Einde van het gesprek wist ik nog steeds niet wie het was maar zei hij wel dat hij met naam en functie op de website stond.. ja dus? heb het fatsoen gewoon om je netjes voor te stellenDonJunior schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:46:
[...]
Motorkap/Frunk gaat op de 'ouderwetse' manier open? Dus met een hendel van binnen uit? Dat is toch onhandig als je daar spullen in wilt doen moet je dus eerst je spullen neerzetten, deur open doen, hendel trekken, motorkap open en dan pas kan je de spullen kwijt.
En nee, dit is geen rand of continue zwartmakerij van deze dealer.
Het kan ook anders, dat lezen we hier over bijvoorbeeld de dealers in het noorden van het land. Dat die er echt een feestje van maken en mensen leuk ontvangt.
Vorige keer met de "Mach-E Preview Event" ( glazen container) had Zwolle ook koffie en cake neergezet en alles extra leuk aangekleed.
Audi = VAG, dus kom je uiteindelijk in hetzelfde systeem met dezelfde processen als bij Volkswagen.DonJunior schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:19:
[...]
Ja dat weet ik .. daar doel ik ook op. Ik was in het begin helemaal fan van Tesla.. de Model S vond ik echt geweldig, ondanks zijn tekortkomingen en de beruchte panel-gaps. Maar als je dan leest en hoort (ook uit eerste hand) over de service van Tesla. Daar gaan mijn haren rechtovereind van staan. Tesla is alleen daarom al uitgesloten. Zelf totaal niet te spreken over de service bij Nissan en bij VW is het hit-or-mis wat betreft de dealer die je hebt (en dan maar hopen dat PON ook niet lastig gaat doen)
[...]
Dat was niet het punt wat ik probeerde te maken maar dank voor deze nuttige aanvulling.
Ik denk meer dat jij hetzelfde probleem hebt als dat ik heb. Zelf een te hoog "standaard" op klantenservice en klantvriendelijkheid hebben waardoor je dat gaat vergelijken met de dealer waar je op bezoek bent, dan vallen de meeste dealers door de mand.

[ Voor 30% gewijzigd door makooy op 12-10-2020 12:33 ]
Van Mossel Eindhoven had tijdens het Glazen kooi event een frietkraam geregeld en je kon op een groot scherm F1 kijken...dus in het zuiden was het ook leuk aangekleedTerrorSource schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:30:
[...]
Het kan ook anders, dat lezen we hier over bijvoorbeeld de dealers in het noorden van het land. Dat die er echt een feestje van maken en mensen leuk ontvangt.
Vorige keer met de "Mach-E Preview Event" ( glazen container) had Zwolle ook koffie en cake neergezet en alles extra leuk aangekleed.
Kijk! dat is een leuk welkomLuffbra schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:47:
[...]
Van Mossel Eindhoven had tijdens het Glazen kooi event een frietkraam geregeld en je kon op een groot scherm F1 kijken...dus in het zuiden was het ook leuk aangekleed
En bij de van Mossel in Rotterdam (zelfde groep) heb ik dan weer mindere ervaring. (Benz dealer)Luffbra schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:47:
[...]
Van Mossel Eindhoven had tijdens het Glazen kooi event een frietkraam geregeld en je kon op een groot scherm F1 kijken...dus in het zuiden was het ook leuk aangekleed
Just here for the fun
Zelf vanochtend meegereden in Groningen, hebben ze het ook wat mooier aangekleed en ook stuk enthausiaster. Al kom ik natuurlijk voor de auto. Was daar overigens helemaal niet zo druk, waren nog sloten vrij zelfs.
Auto komt erg degelijk over, lijkt allemaal wel in orde te zijn. Overigens is de frunk inderdaad met 2 hendels, maar komt net wat te omslachtig over met openen en sluiten voor de ruimte die je hebt, dus denk dat ik die al niet zoveel zou gebruiken.
Auto komt erg degelijk over, lijkt allemaal wel in orde te zijn. Overigens is de frunk inderdaad met 2 hendels, maar komt net wat te omslachtig over met openen en sluiten voor de ruimte die je hebt, dus denk dat ik die al niet zoveel zou gebruiken.
Hier nog een filmpje van de Shadow black RWD edition
https://www.facebook.com/...ermalink/351486429598798/
De frunk lijkt me nou een uitgelezen mogelijkheid voor laadkabels, en EHBO, wat gereedschap e.d.
Blijft de kofferbak netjes en helemaal beschikbaar, dus ik ben er wel blij mee, zeker op vakantie
Blijft de kofferbak netjes en helemaal beschikbaar, dus ik ben er wel blij mee, zeker op vakantie
Dit zijn de standaard velgen? Kan ik prima mee levensplit schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:11:
Hier nog een filmpje van de Shadow black RWD edition![]()
Vrees dat je daar op terug gaat komen. Het werkt precies als een gewone motorkap zowel met openen als met sluiten. Ik begrijp totaal niet hoe ze dit zo hebben kunnen maken, erg onvriendelijk in het gebruik terwijl het juist zo wel aangeprezen wordt.MarcelGo schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:14:
De frunk lijkt me nou een uitgelezen mogelijkheid voor laadkabels, en EHBO, wat gereedschap e.d.
yup, de standaard 18 inchMarcelGo schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:16:
[...]
Dit zijn de standaard velgen? Kan ik prima mee leven
[ Voor 255% gewijzigd door FreeMen op 12-10-2020 15:50 ]
Maar ik hoef er dan ook zelden in te zijn...dus prima. Laadkabels zitten aan de snelladers of thuislaadpaal vast, EHBO hoop ik niet nodig te hebben en gereedschap misschien 1 keer per jaarFreeMen schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:43:
[...]
Vrees dat je daar op terug gaat komen. Het werkt precies als een gewone motorkap zowel met openen als met sluiten. Ik begrijp totaal niet hoe ze dit zo hebben kunnen maken, erg onvriendelijk in het gebruik terwijl het juist zo wel aangeprezen wordt.
[ Voor 13% gewijzigd door MarcelGo op 12-10-2020 17:11 ]
Ahh zo, ja ik helaas niet. Heb gekozen voor een "draadloze" lader. De kabel aan de zijkant van het huis werd niet goedgekeurd door de "baas"MarcelGo schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:10:
[...]
Maar ik hoef er dan ook zelden in te zijn...dus prima. Laadkabels zitten aan de snelladers of thuislaadpaal vast, EHBO hoop ik niet nodig te hebben en gereedschap misschien 1 keer per jaar

Tegen die tijd maar eens kijken hoe we dat gaan oplossen, de Frunk gaat hem iig niet worden.
Ik zou de laadkabel lekker in de laadpaal laten zitten, indien mogelijk gelocked elke keer oprollen en opbergen ben je snel zat...FreeMen schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:29:
[...]
Ahh zo, ja ik helaas niet. Heb gekozen voor een "draadloze" lader. De kabel aan de zijkant van het huis werd niet goedgekeurd door de "baas"![]()
Tegen die tijd maar eens kijken hoe we dat gaan oplossen, de Frunk gaat hem iig niet worden.
Wacht maar tot de "baas" in de regen de laadkabel moet opruimen in de kofferbakFreeMen schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:29:
[...]
Ahh zo, ja ik helaas niet. Heb gekozen voor een "draadloze" lader. De kabel aan de zijkant van het huis werd niet goedgekeurd door de "baas"![]()
Ja zoiets zat ik ook aan te denken maar 24/7/365 schijnt niet lekker te zijn voor de laadpaal.MarcelGo schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:47:
[...]
Ik zou de laadkabel lekker in de laadpaal laten zitten, indien mogelijk gelocked elke keer oprollen en opbergen ben je snel zat...
Las wel ergens dat we in de EU er 2 laadkabels bij krijgen, zou mooi zijn!
Ja een met een schuko en een met type 2 stekkers
ah...bummer, hoopte 2x type 2. 1 voor thuis en 1 voor in de autoMarcelGo schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:19:
Ja een met een schuko en een met type 2 stekkers

Wie heeft er als zakelijke koper (geen LM) ervaring met de €3000 korting ? Kzit bij de 1e batch van 2000 (bestelling maart 2020) ... Krijg je die ook in mindering op de factuur of alleen bij RDW voor lagere bijtelling ?
Op de factuur, de bijtellingsverlaging is het gevolg van de prijsverlaging op factuur (en bij de fiscus) voor zowel privékopers alsmede de leasemaatschappijen.Gezant schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:50:
Wie heeft er als zakelijke koper (geen LM) ervaring met de €3000 korting ? Kzit bij de 1e batch van 2000 (bestelling maart 2020) ... Krijg je die ook in mindering op de factuur of alleen bij RDW voor lagere bijtelling ?
Even op marktplaats een kabeltje scoren is niet zo moeilijk toch? Ik heb er 4 jaar geleden een gekocht op eBay uit Duitsland voor een prikkieFreeMen schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:34:
[...]
ah...bummer, hoopte 2x type 2. 1 voor thuis en 1 voor in de auto
Je hebt een 3000 lagere cataloguswaarde. Daarop wordt de bijtelling gebaseerd.Gezant schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:50:
Bij mij op de opdrachtbevestiging staat:Gezant schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:50:
€ 3000 fiscaal voordeel ivm vertraagde levering. Vervalt bij 8% bijtelling.
Maar die € 3000 gaat nergens van de prijs af behalve bij de catalogus waarde. Dus voor ze ver ik kan zien alleen een fiscaal trucje en je moet die 3000 gewoon betalen.
Sta er trouwens van te kijken dat je nog bij die eerste 2000 zit. Ik heb hem op 3-12-2019 besteld, dus dan zijn er in 4 maanden niet zo veel verkocht.
[ Voor 10% gewijzigd door RensJ op 13-10-2020 09:22 ]
NVT edited
[ Voor 95% gewijzigd door ThaddeusX op 13-10-2020 09:54 ]
"Fiscaal voordeel" is cataloguswaardeRensJ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:16:
[...]
Bij mij op de opdrachtbevestiging staat:
Maar die € 3000 gaat nergens van de prijs af behalve bij de catalogus waarde. Dus voor ze ver ik kan zien alleen een fiscaal trucje en je moet die 3000 gewoon betalen.
Sta er trouwens van te kijken dat je nog bij die eerste 2000 zit. Ik heb hem op 3-12-2019 besteld, dus dan zijn er in 4 maanden niet zo veel verkocht.
Lijkt me niet dat Ford de auto voor 3000 euro minder fiscale waarde mag verkopen voor de oorspronkelijke catalogusprijs. Dus tenzij de daadwerkelijke verkoopprijs al 3000 euro onder de originele fiscale waarde lag, zal Ford toch echt wel korting moeten geven.RensJ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:16:
[...]
Bij mij op de opdrachtbevestiging staat:
Als deze constructie wel mocht, had Pon allang bedacht om auto's met veel lagere fiscale waarde te verkopen en alle overige kosten als afleverkosten te rekenen.
klopt: catalogus waarde is de verkoopprijs. Deze is dus al met 3000 euro verlaagd. Dan zie je verder geen korting inderdaad, maar je betaalt dus wel degelijk 3000 euro minder. In mijn geval:Z___Z schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:39:
[...]
Lijkt me niet dat Ford de auto voor 3000 euro minder fiscale waarde mag verkopen voor de oorspronkelijke catalogusprijs. Dus tenzij de daadwerkelijke verkoopprijs al 3000 euro onder de originele fiscale waarde lag, zal Ford toch echt wel korting moeten geven.
Als deze constructie wel mocht, had Pon allang bedacht om auto's met veel lagere fiscale waarde te verkopen en alle overige kosten als afleverkosten te rekenen.
merk en type : Ford Mustang Mach-E 75kWh RWD auto 5d
transmissie : automaat 1 versnelling
consumentenprijs : EUR 45.425,00 inclusief btw en bpm
Ben over het missen van een groot deel van het, beloofde, fiscale voordeel een tread begonnen op het Mach E Forum
https://www.macheforum.co...ssing-2020-delivery.1231/
Heb trouwens een Lucid Red AWD standard range besteld met het technology pack + (op 19 maart 2020)
https://www.macheforum.co...ssing-2020-delivery.1231/
Heb trouwens een Lucid Red AWD standard range besteld met het technology pack + (op 19 maart 2020)
[ Voor 21% gewijzigd door Goofy001 op 13-10-2020 13:21 ]
Ik heb een Licid Red AWD standard range besteld met het technology pack +
Naam RudP en reserveringsnummer 100345xx
Naam RudP en reserveringsnummer 100345xx
Ik heb een Mach E AWD Extended Range Technology Pack+ besteld, Lucid Red.
Reserveringsnummer onbekend.
Reserveringsnummer onbekend.
Tja dealers, ik heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met de dealers die ik in het verleden heb gehad:
Toyota, Lexus en Honda. Bij de aflevering van de auto's was het "een feestje" (enthousiaste verkoper, flesje wijn (igv Lexus) en namen de tijd om dingen uit te leggen. En bij die 3 dealers heb ik nooit klachten gehad over onderhoud e.d. (in Amsterdam Zuidoost).
Over Ford Amsterdam:
Ik heb naar Ford Amsterdam een mailtje naar het info adres gestuurd (een week terug) nog geen antwoord op gehad, dus geen idee of ze achterlopen of uberhaubt niet kijken naar hun info adres xD ben benieuwd of ze wel zouden reageren als ik er in zou zetten als ik een auto zou willen kopen...
Maar ik sta er nog positief in, en net wat velen zeggen: in principe heb je weinig tot niets te maken met de dealer en met een EV wordt dat nog minder qwa onderhoud.
Toyota, Lexus en Honda. Bij de aflevering van de auto's was het "een feestje" (enthousiaste verkoper, flesje wijn (igv Lexus) en namen de tijd om dingen uit te leggen. En bij die 3 dealers heb ik nooit klachten gehad over onderhoud e.d. (in Amsterdam Zuidoost).
Over Ford Amsterdam:
Ik heb naar Ford Amsterdam een mailtje naar het info adres gestuurd (een week terug) nog geen antwoord op gehad, dus geen idee of ze achterlopen of uberhaubt niet kijken naar hun info adres xD ben benieuwd of ze wel zouden reageren als ik er in zou zetten als ik een auto zou willen kopen...
Maar ik sta er nog positief in, en net wat velen zeggen: in principe heb je weinig tot niets te maken met de dealer en met een EV wordt dat nog minder qwa onderhoud.
[ Voor 17% gewijzigd door Ikke_Niels op 13-10-2020 12:53 ]
User Error -- Please Replace User
Ik heb via LM een Mach E RWD ER met Techno Pack Plus in Carbon Grey besteld. Reserverings nr. Onbekend. Was we door LM al op voorhand besteld.
Zal de tabel met kopers/leasers zsm bijwerken, mocht je er nog niet in staan laat het dan even weten
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HgNM6T3VkHA7hKzIVv8XYMPE.jpg?f=user_large)
Acceleratie cijfers tussen haakjes best vergelijkbaar met 0-100km/h
@TerrorSource
Ik heb een Space White RWD ER met gewoon Techn.pakket in bestelling.
Ik heb een Space White RWD ER met gewoon Techn.pakket in bestelling.
Vandaag de bevestiging ontvangen dat de verwachte afleverdatum de week van 25 maart 2021 is...
batch 1 (eerste 2000 auto's) of batch 2 ?ArCadE schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:27:
Vandaag de bevestiging ontvangen dat de verwachte afleverdatum de week van 25 maart 2021 is...
AHA nu snap ik die lage (en dus foute) prijs in Autoweek voor de RWD!m24 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:45:
[...]
klopt: catalogus waarde is de verkoopprijs. Deze is dus al met 3000 euro verlaagd. Dan zie je verder geen korting inderdaad, maar je betaalt dus wel degelijk 3000 euro minder. In mijn geval:
merk en type : Ford Mustang Mach-E 75kWh RWD auto 5d
transmissie : automaat 1 versnelling
consumentenprijs : EUR 45.425,00 inclusief btw en bpm
Maart 2020 via de leasemij
Maart 2020, eerste batchTerrorSource schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:38:
[...]
batch 1 (eerste 2000 auto's) of batch 2 ?
Welke dealer heeft je die info gegeven?ArCadE schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:27:
Geen idee, maar op mijn bestel pagina staat nog steeds de zelfde prijs sinds december (58075 + 4600) en ook de opdrachtbevestiging gaat uit van die prijs (zelfs nog hoger omdat ik een afneembare trekhaak er bij heb besteld) Die € 3000 zal dan mogelijk bij de factuur er nog af gaan.Z___Z schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:39:
[...]
Lijkt me niet dat Ford de auto voor 3000 euro minder fiscale waarde mag verkopen voor de oorspronkelijke catalogusprijs. Dus tenzij de daadwerkelijke verkoopprijs al 3000 euro onder de originele fiscale waarde lag, zal Ford toch echt wel korting moeten geven.
Leek mij ook sterk dat fabrikanten zelf de fiscale waarde kunnen bepalen.
Via de leasemij. Dealer is Broekhuis in Harderwijk.jochem_van_raak schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:47:
[...]
Welke dealer heeft je die info gegeven?
Dan staan die van ons waarschijnlijk op dezelfde vrachtwagen 😉ArCadE schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:08:
[...]
Via de leasemij. Dealer is Broekhuis in Harderwijk.
Ha, ok. Welke uitvoering heb je besteld?jochem_van_raak schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:20:
[...]
Dan staan die van ons waarschijnlijk op dezelfde vrachtwagen 😉
Waar is te zien welke kleur en uitvoering gekozen wordt?
Vind eind maart erg laat, laatste info van Broekhuis was eind Jan/begin feb 2021
Vind eind maart erg laat, laatste info van Broekhuis was eind Jan/begin feb 2021
Maart is ook laat.Gert69yvonne70 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:37:
Waar is te zien welke kleur en uitvoering gekozen wordt?
Ik heb van Amsterdam te horen gekregen 28 februari als uitleverdatum.
(Besteldatum eind januari 2020)
User Error -- Please Replace User
Zoals ik het nu kan bekijken (via de diverse forums) weet niemand nog wanneer de Mach E in Nederland geleverd wordt. Er zijn nog teveel variabelen. Volgens mij is ellke leverdatum die een dealer of lease maatschappij nu noemt een gok.
Bij ook ook info vanuit de leasemij.ArCadE schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:08:
[...]
Via de leasemij. Dealer is Broekhuis in Harderwijk.
Ik denk dat ze met opzet eind Q1 2021 afgeven. Als de auto dan eerder komt is het goed. Andersom krijg je alleen maar commentaar....RudiP schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:29:
Zoals ik het nu kan bekijken (via de diverse forums) weet niemand nog wanneer de Mach E in Nederland geleverd wordt. Er zijn nog teveel variabelen. Volgens mij is ellke leverdatum die een dealer of lease maatschappij nu noemt een gok.
Dat klopt ook. De verwachtingen zijn tot nu toe het begin van februari. Maar er zijn vele redenen waarom dit later wordt. De fabriek draait nog niet op volle capaciteit. Ik hoop echt dat het februari wordt. Dan wacht ik precies 1 jaar sinds de reservering.ArCadE schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:47:
[...]
Ik denk dat ze met opzet eind Q1 2021 afgeven. Als de auto dan eerder komt is het goed. Andersom krijg je alleen maar commentaar....

Tijdens het Ford Go EV Event in Rotterdam kreeg ik van een Ford NL medewerker te horen dat de streefdatum van eerste uitlevering in 2de week februari ligt. Dat schijnt de interne doelstelling te zijn.
Dealer waar ik hem gekocht hebt houdt een slag om de arm en zegt "uitlevering maart" maar krijg geen officiele informatie door.
Dealer waar ik hem gekocht hebt houdt een slag om de arm en zegt "uitlevering maart" maar krijg geen officiele informatie door.
[ Voor 24% gewijzigd door makooy op 14-10-2020 17:23 ]
Hier is de verwachting uitgesproken dat er eind deze maand een prognose komt, klopt ook aardig met de verwachte startdatum van de productie op de andere forums
Voor de geinteresseerde engelse opties staan op mach e forum
https://www.macheforum.co...rice-list-published.1687/
Alle velgen zijn dus ook achteraf verkrijgbaar lijkt het, zelfs 20inch.
Prijzen zijn fors.. € 320 voor 19 inch zonder band, naafkap, ventiel en kosten voor montage. € 410 voor 20inch...au. Wil graag 20inch erop maar ga maar voor één van de bekende aftermarket velgen ipv originelen.
https://www.macheforum.co...rice-list-published.1687/
Alle velgen zijn dus ook achteraf verkrijgbaar lijkt het, zelfs 20inch.
Prijzen zijn fors.. € 320 voor 19 inch zonder band, naafkap, ventiel en kosten voor montage. € 410 voor 20inch...au. Wil graag 20inch erop maar ga maar voor één van de bekende aftermarket velgen ipv originelen.
Zojuist meegereden...YEAH...daarna even in het Ford systeem mogen meekijken, alles onder voorbehoud, productiedatum 7 december, levering 27 februari en ik heb zelfs een chassisnummer gezien.
Mocht (begrijpelijk) even geen foto maken van het scherm.
Wanneer in bestelling gezet? Snap niks van die reserveringsnummers (in overzicht sta jij met 100194xx)MarcelGo schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:17:
Zojuist meegereden...YEAH...daarna even in het Ford systeem mogen meekijken, alles onder voorbehoud, productiedatum 7 december, levering 27 februari en ik heb zelfs een chassisnummer gezien.![]()
![]()
Ik heb ook de RWD (extended range met techpack+ in iconic silver) maar heb nummer 100243XX terwijl ik er volgens mij vroeg bij was (3-12-19). Of zouden die nummers ook iets van een type/kleur inhouden of zo.
Iemand trouwens al nagedacht over een fatsoenlijke laadpaal voor thuis en op de zaak?
Ik zit er hard aan te denken om de 11 kW lader van Ford zelf aan te schaffen.RensJ schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:28:
[...]
....
Iemand trouwens al nagedacht over een fatsoenlijke laadpaal voor thuis en op de zaak?
Aangezien ik er naar verwachting toch meer dan 80% gebruik van ga maken omdat ik een eigen terrein heb waar de auto zal staan. En op deze manier is een eventuele storing altijd door de Ford dealer op te lossen ipv dat je weer met andere partijen moet gaan bellen.
Dan heb ik daar die paar honderd euro dat hij duurder is wel voor over.
Just here for the fun
@RensJ gereserveerd 23-11-2019, dealer heeft op 6 maart reservering omgezet in order (om in ieder geval een aantal auto's in huis te hebben/krijgen vermoed ik, prima)
Ik rij al 5 jaar elektrisch, nu bijna 2 1/2 jaar een webasto pure (max 22kW) erg tevreden over.
Ik rij al 5 jaar elektrisch, nu bijna 2 1/2 jaar een webasto pure (max 22kW) erg tevreden over.
[ Voor 22% gewijzigd door MarcelGo op 15-10-2020 12:44 ]
kijk dan is het in ieder geval logisch dat je een lager reserveringsnummer hebt.
@Brotuck weet niet hoe die investeringsaftrek is. Als ik het dit jaar laat plaatsen (of bestel) kan die paal ook nog in de MIA tot 2500. Maar heb over die lader van Ford nog niks gehoord (behalve dat die er komt)
@Brotuck weet niet hoe die investeringsaftrek is. Als ik het dit jaar laat plaatsen (of bestel) kan die paal ook nog in de MIA tot 2500. Maar heb over die lader van Ford nog niks gehoord (behalve dat die er komt)
Daar heb je wel een goed punt inderdaad, dit jaar bestellen is MIA aftrek. Maar ik dacht dat je dan een minimum bedrag moest besteden van 2500 euro ? Als die laadpaal zoveel kost hoef ik hem niet, dan koop ik er wel eentje van 800 euro en laat hem installeren.RensJ schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:46:
kijk dan is het in ieder geval logisch dat je een lager reserveringsnummer hebt.
[ Voor 9% gewijzigd door Brotuck op 15-10-2020 12:56 ]
Just here for the fun
idd minimum investering van € 2500 maar ik wil er een op de zaak en 1 thuis. Dus 2 van die palen waarbij die op de zaak ook nog een slimme moet zijn (met een pasje oid) zodat niet iedereen hem er aan kan hangen.Brotuck schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:55:
[...]
Daar heb je wel een goed punt inderdaad, dit jaar bestellen is MIA aftrek. Maar ik dacht dat je dan een minimum bedrag moest besteden van 2500 euro ? Als die laadpaal zoveel kost hoef ik hem niet, dan koop ik er wel eentje van 800 euro en laat hem installeren.
En dan kom je er wel aan denk ik.
Ik zit te denken aan de Zappi. Deze kan slim omgaan met de zonnepanelen die op mijn dak liggen. Geen idee of de leasemij nog een voorkeur heeft qua leverancier.
Bij Dijkman Elektrotechniek hebben ze daar ook een oplossing voor....
Hou er wel rekening mee dat de Mach-E tot max 11kw kan laden, 22kwh laadpunt thuis heb je niks aan.
Die staat er bij mijn Saab ook op... komt misschien omdat dat het logo van Continental isLeuk passend detail op de band...

Tja maar daar staat op de auto geen paard...toch wel een verschilletjerahpor schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:28:
[...]
Die staat er bij mijn Saab ook op... komt misschien omdat dat het logo van Continental is
Je kunt beter nu een 22Kwh lader kopen voor het geval je je aansluiting wil / kunt laten upgraden in de toekomst dan 2x investeren. Laders zijn vaak hetzelfde.TerrorSource schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:11:
Hou er wel rekening mee dat de Mach-E tot max 11kw kan laden, 22kwh laadpunt thuis heb je niks aan.