Het grote Ford Mustang Mach-E & Leveringen Topic

Pagina: 1 ... 13 ... 179 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 09:03

m24

TerrorSource schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:20:
Volgens de, recent bijgewerkte, "Mach e samenstellen" pagina op Ford.nl is het:
RWD SR = 440km = 17,3 kw/100km
RWD ER = 610km = 16,2 kw/100km
AWD SR = 400km = 19,0 kw/100km
AWD ER = 540km = 18,3 kw/100km

Bereik komt overeen tussen website en boekje, verbruik alleen niet.
en het blijft onlogisch dat de SR minder efficient is dan de ER......... terwijl de ER toch een paar kilo extra moet meezeulen... wat hebben ze in de SR gestopt ipv batterijen??? Of testen ze alleen berg af? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:30
m24 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:23:
[...]

en het blijft onlogisch dat de SR minder efficient is dan de ER......... terwijl de ER toch een paar kilo extra moet meezeulen... wat hebben ze in de SR gestopt ipv batterijen??? Of testen ze alleen berg af? ;)
Werkelijk geen idee, is geloof ik al de 5de keer dat ze op wat voor manier dan ook aan bereik en verbruik sleutelen :X

Informatie op Ford website zelf is per pagina ook anders |:(

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-09 15:00
En dan nog is het verbruik per eigenaar anders zometeen. Ik ben al blij als ik 400+ haal met de AWD ER

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex81
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-06-2023
(jarig!)
TerrorSource schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:20:
Volgens de, recent bijgewerkte, "Mach e samenstellen" pagina op Ford.nl is het:
RWD SR = 440km = 17,3 kw/100km
RWD ER = 610km = 16,2 kw/100km
AWD SR = 400km = 19,0 kw/100km
AWD ER = 540km = 18,3 kw/100km

Bereik komt overeen tussen website en boekje, verbruik alleen niet.
Deze berekening klopt toch niet? Er is toch 10% van het maximale accu pakket gereserveerd? Dan zou er voor een SR RWD (in mijn geval) max 68.1 kw beschikbaar zijn bij een volle lading. Daarmee rekenen kom je uit op zo'n 393 km uitkomen. Of reken ik het verkeerd uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
alex81 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:11:
[...]

Deze berekening klopt toch niet? Er is toch 10% van het maximale accu pakket gereserveerd? Dan zou er voor een SR RWD (in mijn geval) max 68.1 kw beschikbaar zijn bij een volle lading. Daarmee rekenen kom je uit op zo'n 393 km uitkomen. Of reken ik het verkeerd uit?
Ja en nee.

Ford USA rekent met 10-11% reserve, dus 68kw en 88kw accu's.
Ford NL rekent met 100% accu, geen reserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex81
(jarig!)
TerrorSource schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:58:
[...]

Ja en nee.

Pfff gelukkig is er eenheid 🤦🏽‍♂️.
Maar die kleine 400 km is wel positief nieuws. Als je het macheforum.com leest, lees je wel eens andere berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Voorlopig is de ev-database met 360 km de beste schatting...

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
TerrorSource schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:58:
[...]

Ja en nee.

Ford maakt er een potje van. Rekenen van bruto capaciteit heeft geen zin. Dat is geen reserve maar capaciteit die je nooit kan gebruiken. Ik vraag me af of er uberhaupt al een officele EPA en WLTP test gedaan is? WLTP kun je prima keer ~0.7 tot ~0.5 doen. Waarbij het eerste voor de zomer is en tweede voor de winter.

Dat een SR meer zou verbruiken dan een ER kan ook nooit. ER is zwaarder.

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 20-11-2020 19:09 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Inspired schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:06:
[...]

Ford maakt er een potje van. Rekenen van bruto capaciteit heeft geen zin. Dat is geen reserve maar capaciteit die je nooit kan gebruiken. Ik vraag me af of er uberhaupt al een officele EPA en WLTP test gedaan is? WLTP kun je prima keer ~0.7 tot ~0.5 doen. Waarbij het eerste voor de zomer is en tweede voor de winter.

Dat een SR meer zou verbruiken dan een ER kan ook nooit. ER is zwaarder.
Vindt het dan wel raar dat het "al" in het boekje staat...

Ford SEMA special van afgelopen nacht werd de Mach-E ook laten zien:
YouTube: Ford Auto Nights: SEMA Show Special

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 15:08
WLTP ranges zijn alleen om onderling de auto's te vergelijken en hebben weinig tot niets met de werkelijkheid te maken.

WLTP -20% is reële ranges.

Afgelopen week is de EPA range getest van de ER AWD en ER RWD
ER AWD kwam 250miles ver (270miles beloofd) = 402km tegen 540km WLTP (-25%)
ER RWD kwam 288miles ver (300miles beloofd) = 463km tegen 610km WLTP (-24%)

EPA mach E

Op basis van deze getallen zou dat voor de SR RWD ca 330km zijn (440 - 25%) wat toch wel wat tegen valt.

De EPA is (gelukkig?) een redelijk conservatieve test dus met wat geluk valt het in de praktijk iets gunstiger uit.
Verder heeft Ford USA gereageerd op de test:
“We fully expect EPA-certified driving range estimates for the Mustang Mach-E will deliver the targets we have set. We will have more to share later this month.”

NB) Toch wel vreemd dat Ford hier nog altijd WLTP ranges vermeld terwijl in veel landen veel conservatievere afstanden vermeld worden (zie "beloofd" ranges). Reclames maken met WLTP zou sowieso verboden moeten worden.

[ Voor 75% gewijzigd door FreeMen op 20-11-2020 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Lol, kwam net de onderstaande tabel tegen op US MachE forum

Ford interne lease restwaarde model...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1aeeKDB1lGfmXMP7dwazHxb9Fk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IQtNMKHQ80ZUpgKJaUcxoxQL.png?f=user_large

40% restwaarde na 3 jaar :? .

En dan te bedenken dat tesla model 3 op 90% restwaarde wordt gewaardeerd aldus onderstaande website. 8)7
restwaarde

Toch apart dat mijn leasemij de Ford SR RWD goedkoper kon aanbieden dan de model 3 standard range plus _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door FreeMen op 20-11-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
AvantBlack schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:04:
Is er iemand die de Mustang 19” velgen kan photoshoppen onder een mustang Carbonized Grey met de matgrijze bumpers?
Ik wil graag beeld hebben of de auto daar echt leuker van wordt tov de standaard grijze 18”.
Hij staat wat ongelukkig geparkeerd waardoor de verhouding wat scheef zijn voor en achter tav de band maar het was de beste welke ik zo kon vinden. Tav welke velg...ik zou het wel weten ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m112osMjF0tF8hnl0MOj68fqtjw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lIBTU7LveliUhcuX9zYXWh1b.png?f=fotoalbum_large
srry van de muiscursor vervuiling 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Mooi preview van een star white Mach E met een combinatie van opties welke bij ons niet mogelijk is maar voor mij de eerste goede beelden van de standaard stoelen (niet geperforeerd)

Mach E

[ Voor 5% gewijzigd door FreeMen op 20-11-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
@FreeMen je EPA data is verouderd en niet van productie auto's, de officiële waarde van de AWD ER is precies de beloofde 270 miles, zie Mach-E forum...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPixto2pDHj9ZCkOZ8DaQe5CWyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9nvXDF5OnPuS0luUS0bG6M0P.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door MarcelGo op 20-11-2020 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Klopt, kwam hem net tegen.

Er worden wel wat vraagtekens gesteld bij die sticker, lijkt eerder geprint te zijn dan de gegevens bekend waren. Maar goed, laten we hopen dat het klopt. Daarmee is de EPA exact -20% tov WLPT en de door Ford NL gecommuniceerde cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Vraag me af of dat al de officiele EPA is? Hier niet te vinden namelijk; https://www.fueleconomy.gov/feg/findacar.shtml

Maar goed, maakt ook niet super veel uit allemaal. Je zit zo op 20kWh per 100 km met een gemiddelde snelheid van 100 km/h met de Ford denk ik. Prima voor in NL. Dat soort waarden pakken de P2s en P8s ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Ze doen wel heel gek om Tesla om de tuin te leiden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
FreeMen schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:59:
[...]

Hij staat wat ongelukkig geparkeerd waardoor de verhouding wat scheef zijn voor en achter tav de band maar het was de beste welke ik zo kon vinden. Tav welke velg...ik zou het wel weten ;)

[Afbeelding]
srry van de muiscursor vervuiling 8)7
Supertof! Ja is nu wel duidelijk, die paar euro’s per maand heb ik wel over voor 19” in de zomer en 18” in de winter. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
AvantBlack schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:49:
[...]

Supertof! Ja is nu wel duidelijk, die paar euro’s per maand heb ik wel over voor 19” in de zomer en 18” in de winter. :-)
Kan je ze via de dealer erbij krijgen dan? Zo ja, wat vragen ze er voor?

Ik moet ze helaas buiten de lease houden en dus zelf betalen. Wordt waarschijnlijk aftermarket 20inches want de prijzen welke ik eerder gehoord heb wat de dealer voor de 19inches vraagt vind ik echt diefstal prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 15:58
FreeMen schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:41:
[...]

Kan je ze via de dealer erbij krijgen dan? Zo ja, wat vragen ze er voor?

Ik moet ze helaas buiten de lease houden en dus zelf betalen. Wordt waarschijnlijk aftermarket 20inches want de prijzen welke ik eerder gehoord heb wat de dealer voor de 19inches vraagt vind ik echt diefstal prijzen.
Ja ook veel te veel. Met banden meer dan 3.000,-. Inruil van de 18” krijg je vrijwel niks voor. Dus heb het nu zo geregeld dat ik in de winter op 18 rijdt en zomer op 19. Eigen bijdrage kan ik aftrekken van de bijtelling en de velgen zijn accessoire dus tel je niet bij. Zodoende kost het mij vrij weinig. Anders had ik het zeker niet gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:47

martjah

Appel

FreeMen schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:21:
WLTP ranges zijn alleen om onderling de auto's te vergelijken en hebben weinig tot niets met de werkelijkheid te maken.

WLTP -20% is reële ranges.

Afgelopen week is de EPA range getest van de ER AWD en ER RWD
ER AWD kwam 250miles ver (270miles beloofd) = 402km tegen 540km WLTP (-25%)
ER RWD kwam 288miles ver (300miles beloofd) = 463km tegen 610km WLTP (-24%)

EPA mach E

Op basis van deze getallen zou dat voor de SR RWD ca 330km zijn (440 - 25%) wat toch wel wat tegen valt.

De EPA is (gelukkig?) een redelijk conservatieve test dus met wat geluk valt het in de praktijk iets gunstiger uit.
Verder heeft Ford USA gereageerd op de test:
“We fully expect EPA-certified driving range estimates for the Mustang Mach-E will deliver the targets we have set. We will have more to share later this month.”

NB) Toch wel vreemd dat Ford hier nog altijd WLTP ranges vermeld terwijl in veel landen veel conservatievere afstanden vermeld worden (zie "beloofd" ranges). Reclames maken met WLTP zou sowieso verboden moeten worden.
De 330 km is dan nog met wind in de rug en +/- 20 graden.
Ik rij momenteel in een Model S 75D rond van eind 2018, hierbij laadt de accu standaard op t/m 90% (330km geeft de auto aan). Als ik hem 100% laadt, geeft hij 370km aan (WLTP = 490).
Met het huidige weer zie je de kilometers verdampen als je niet veel lange stukken rijdt.

We zijn een keer richting Duitsland geren toen het +/- 10 graden was en een uurtje regen. We kwamen bij de eerste supercharger met 5% accu en dat was 250km (hoogte verschil niet meegerekend). Hierbij hebben we constant 100 gereden omdat de auto aangaf dat we het anders niet gingen halen.

Overigens zijn er allerlei zaken waarvan je bij een Tesla kan zeggen dat het net niet is (of helemaal niet), maar de aankomst met het accu percentage klopt eigenlijk altijd. Je ziet bijv. in de grafieken mooi wanneer je tegen een berg op gaat rijden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
martjah schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:08:
[...]

Ik rij momenteel in een Model S 75D rond van eind 2018, hierbij laadt de accu standaard op t/m 90% (330km geeft de auto aan). Als ik hem 100% laadt, geeft hij 370km aan (WLTP = 490).
Met het huidige weer zie je de kilometers verdampen als je niet veel lange stukken rijdt.

We zijn een keer richting Duitsland geren toen het +/- 10 graden was en een uurtje regen. We kwamen bij de eerste supercharger met 5% accu en dat was 250km (hoogte verschil niet meegerekend). Hierbij hebben we constant 100 gereden omdat de auto aangaf dat we het anders niet gingen halen.

Overigens zijn er allerlei zaken waarvan je bij een Tesla kan zeggen dat het net niet is (of helemaal niet), maar de aankomst met het accu percentage klopt eigenlijk altijd. Je ziet bijv. in de grafieken mooi wanneer je tegen een berg op gaat rijden etc.
Ai, 250km is niet best een zeker niet met 100km/u. Ik ben ook wat huiverig voor het RL bereik. Gelukkig zijn mijn ritten > 100km enkele rit beperkt maar zou toch graag op en neer naar het westen willen kunnen (ca 260-270km) maar dat gaat in de winter dus al krap worden vrees ik 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

FreeMen schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:29:
[...]

Ai, 250km is niet best een zeker niet met 100km/u. Ik ben ook wat huiverig voor het RL bereik. Gelukkig zijn mijn ritten > 100km enkele rit beperkt maar zou toch graag op en neer naar het westen willen kunnen (ca 260-270km) maar dat gaat in de winter dus al krap worden vrees ik 😬
Binnen Nederland heb ik geen problemen met de range aangezien een enkele rit voor mij nooit meer dan 200km is en op locatie altijd wel een laadpaal aanwezig is. De long range was niet de bijtelling waard (voor mij) voor die 2x per jaar dat ik naar het zuiden op vakantie ga. Zolang je maar zeker weet dat de auto klopt qua acculading die je nog over hebt op je volgende punt. Ik heb niet de verwachting dat de Ford net zo nauwkeurig zal zijn in het eerste jaar (of jaren) omdat ze simpelweg nog niet alle verzamelde data hebben van iedere weg omdat de auto's nog niet overal gereden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
martjah schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:35:
[...]

Binnen Nederland heb ik geen problemen met de range aangezien een enkele rit voor mij nooit meer dan 200km is en op locatie altijd wel een laadpaal aanwezig is. De long range was niet de bijtelling waard (voor mij) voor die 2x per jaar dat ik naar het zuiden op vakantie ga. Zolang je maar zeker weet dat de auto klopt qua acculading die je nog over hebt op je volgende punt. Ik heb niet de verwachting dat de Ford net zo nauwkeurig zal zijn in het eerste jaar (of jaren) omdat ze simpelweg nog niet alle verzamelde data hebben van iedere weg omdat de auto's nog niet overal gereden hebben.
Ford pronkt er wel mee dat ze heel nauwkeurige accesradius software zouden hebben. Time will tell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 20:26
martjah schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:08:
[...]

Ik hoor het toch veel van Tesla rijders dat met name in de winter het bereik veel slechter is. Gok dat dit toch ook wel te maken heeft met de warmtepomp (of juist het ontbreken daarvan).

Rij zelf een i3 met warmtepomp en moet zeggen dat er echt wel verschil is tussen zomer en winter, maar niet zo groot als dat van mijn tesla vrienden (ook procentueel niet;)). Gelukkig heeft de MME ook een warmtepomp aan boord en valt de RL range in de winter hopelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
granturismo5 schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:16:
[...]

Ik hoor het toch veel van Tesla rijders dat met name in de winter het bereik veel slechter is. Gok dat dit toch ook wel te maken heeft met de warmtepomp (of juist het ontbreken daarvan).

Rij zelf een i3 met warmtepomp en moet zeggen dat er echt wel verschil is tussen zomer en winter, maar niet zo groot als dat van mijn tesla vrienden (ook procentueel niet;)). Gelukkig heeft de MME ook een warmtepomp aan boord en valt de RL range in de winter hopelijk mee.
Oef, geen warmtepomp voor de MME.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Net te horen gekregen dat het weer opgeschoven is -.-.
Verwachte leverdatum 24-4-2021. Origineel was eind februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luffbra
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
martjah schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:43:
Daarom wil ik het nu niet weten...ga eind januari maar eens navragen wat de planning is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

neeeeeee :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Las wel op het MachE Forum dat Corona weer hevig is in Mexico en ze hopen dat alles op schema blijft... kan daarmee te maken hebben maar zijn wel speculaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6nOyz8j6O1y8t98hdN7_0cm1_cQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jfGJNPQAdY8RYvvBtu6V9wyb.jpg?f=fotoalbum_large

Nou de andere modellen nog! ;)

[ Voor 86% gewijzigd door MarcelGo op 23-11-2020 18:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex81
(jarig!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
RWD SR 68kw = 230m = 370km
RWD ER 88kw = 300m = 483km
AWD SR 68kw = 211m = 340km
AWD ER 88kw = 270m = 435km

In de USA houden ze wel 10-12% reserve aan bij de berekeningen, als ik die omgooi naar 100% accu:
RWD SR 76kw = 257m = 414km
RWD ER 99kw = 338m = 543km
AWD SR 76kw = 236m = 380km
AWD ER 99kw = 304m = 489km

Valt me eigenlijk wel een beetje tegen :X

[ Voor 8% gewijzigd door makooy op 23-11-2020 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
Ze zullen niet zuinig rijden, maar ze doen vooralsnog toch precies wat ze beloofd hebben. En waarschijnlijk heb je voorlopig niet veel last van degradatie met die buffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

TerrorSource schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:24:
[...]

In de USA houden ze wel 10-12% reserve aan bij de berekeningen, als ik die omgooi naar 100% accu:

EPA hè, scheelt 20% met WLTP. Dus 463 voor de SR RWD..... zonder je buffer op te geven...

[ Voor 5% gewijzigd door m24 op 23-11-2020 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
TerrorSource schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:24:
[...]

100% laden is 68kWh bij de SR. Laden tot 76kWh is niet mogelijk. Leuk dat je 10% gaat plussen maar daar heb je toch niks aan? De extra kWhs zitten er alleen om degradatie tegen te gaan. Je kunt die niet gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Inspired schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:46:
[...]

100% laden is 68kWh bij de SR. Laden tot 76kWh is niet mogelijk. Leuk dat je 10% gaat plussen maar daar heb je toch niks aan? De extra kWhs zitten er alleen om degradatie tegen te gaan. Je kunt die niet gebruiken.
Zegt Ford USA, zeggen wij maar Ford NL EN de dealers zeggen wat anders |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Inspired schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:46:
[...]

En daar zit hem de kneep.

Ford NL (en met hen nagenoeg alle andere EV partijen) verkopen hun product met onrealistische WLPT cijfers en ook nog eens gerekend met 100% capaciteit. Ze kiezen gewoon het hoogste getal waar ze mee weg komen zonder claims aan hun broek te krijgen. De WLTP cijfers worden niet voor niets altijd van een astrix (*) voorzien met kleine lettertjes ergens onderaan de pagina's weggestopt. Deze getallen zijn gewoon misleiding.

EPA getallen zijn een stuk realistischer maar zolang de concurrentie adverteert met WLTP doet iedereen dat anders kost het verkopen. Ik vraag me ook serieus af hoe dergelijke auto's in de showroom verkocht worden zelfs wanneer de realistische EPA cijfers bekend zijn.
Wedden dat er straks een groot plakkaat op de ER RWD zit met de tekst "meer dan 600km range op één lading *". De verkoper gaat het dan ook nog glashard verdedigen.

Auto kopen is inmiddels hetzelfde als PC's kopen, weet wat je koopt anders wordt je gen**id waar je bij staat.

Edit,
zojuist onderstaande link gevonden met een grafiekje dat toch een iets ander licht werpt op de WLTP/EPA ratings. Blijkbaar is het toch niet zo dat WLTP standaard (veel) hoger is dan de EPA ranges. Bij de model 3 standard range plus zijn WLTP en EPA zo goed als 1:1 :/

De mach E valt met de huidige waardes dus in de categorie I-Pace / E-nero (-20% tot -25% EPA vs WLTP)
Wat de praktijk gaat brengen zal moeten blijken.

https://insideevs.com/new...n-epa-wltp-range-ratings/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qGJBHJHnm4O8Le_e6dKovIKJG4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eE6sYPMq35AhNq90sXPILqtr.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door FreeMen op 23-11-2020 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Zit je in de eerste Batch(met 3000 korting) of erna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
FreeMen schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:44:
[...]

En daar zit hem de kneep.

Ford NL (en met hen nagenoeg alle andere EV partijen) verkopen hun product met onrealistische WLPT cijfers en ook nog eens gerekend met 100% capaciteit. Ze kiezen gewoon het hoogste getal waar ze mee weg komen zonder claims aan hun broek te krijgen. De WLTP cijfers worden niet voor niets altijd van een astrix (*) voorzien met kleine lettertjes ergens onderaan de pagina's weggestopt. Deze getallen zijn gewoon misleiding.

EPA getallen zijn een stuk realistischer maar zolang de concurrentie adverteert met WLTP doet iedereen dat anders kost het verkopen. Ik vraag me ook serieus af hoe dergelijke auto's in de showroom verkocht worden zelfs wanneer de realistische EPA cijfers bekend zijn.
Wedden dat er straks een groot plakkaat op de ER RWD zit met de tekst "meer dan 600km range op één lading *". De verkoper gaat het dan ook nog glashard verdedigen.

Auto kopen is inmiddels hetzelfde als PC's kopen, weet wat je koopt anders wordt je gen**id waar je bij staat.

Edit,
zojuist onderstaande link gevonden met een grafiekje dat toch een iets ander licht werpt op de WLTP/EPA ratings. Blijkbaar is het toch niet zo dat WLTP standaard (veel) hoger is dan de EPA ranges. Bij de model 3 standard range plus zijn WLTP en EPA zo goed als 1:1 :/

De mach E valt met de huidige waardes dus in de categorie I-Pace / E-nero (-20% tot -25% EPA vs WLTP)
Wat de praktijk gaat brengen zal moeten blijken.

https://insideevs.com/new...n-epa-wltp-range-ratings/

[Afbeelding]
Dat de WLTP test meer afwijkt van de werkelijkheid komt niet door de fabrikanten. Daar moet de EU iets aan doen. De range gaat overigens niet obv bruto capaciteit maar op basis van netto capaciteit.

Mijn Model 3 heeft een WLTP van 560 en EPA van 500. In de praktijk is dit wel te halen maar niet als je op de snelweg zit. Als ik een lang stuk rij, in de zomer, kan ik met 100% van de netto capaciteit iets van 425km halen. Doorgaans wil je nog wel wat capaciteit overhouden dus eerder 400km. Maw; de EPA kun je rustig nog x 0,8 doen. Dit is dan de range in de zomer. In de winter ben je nog wel wat meer kwijt.

Overigens had mijn vorige auto een WLTP verbruik van 1 op 20. In de praktijk kwam dit rond de 1 op 11 uit. Dus het heeft niks met EVs te maken. Gewoon een test die de praktijk niet genoeg nabootst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Inspired schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:28:
[...]

Overigens had mijn vorige auto een WLTP verbruik van 1 op 20. In de praktijk kwam dit rond de 1 op 11 uit. Dus het heeft niks met EVs te maken. Gewoon een test die de praktijk niet genoeg nabootst.
Hier doelde ik op, zo wordt het namelijk wel verkocht en dikke reclames mee gemaakt. Het is op de Ford mach E website zo'n beetje het eerste waar je naar kijkt (610km rijbereik.)

Igv BEV is het niet zo heel problematisch (al loopt het verschil aardig op in euro's) maar igv elektrisch is bereik juist DE topic waar men dankbaar misbruik maakt van de WLTP test.

Edit,
Wel zorgelijk dat je nu de 2e bent welke meldt dat er van de epa zelfs nog 10-15% bereik afgeteld moet worden voor realistische reikwijdte zonder rekening te houden met het feit dat je niet met 0 wil aankomen.
Beide Tesla's dus hopelijk een tesla issue :o

[ Voor 31% gewijzigd door FreeMen op 23-11-2020 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
TerrorSource schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:24:
[...]

Inderdaad wel een cruciale, indien niet dan was 28 feb sowieso geen haalbare datum.
Mijn bestelling is van 11 mei en staat vooralsnog op week 13 maar ben er bang voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

TerrorSource schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:24:
[...]

Bij de eerste batch met 3000 euro korting. 18-3-2020 besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
De OP is bijgewerkt! ook met een kolom met diegene die korting krijgen / in de eerste batch zitten.

Mocht het niet kloppen of er mist is hoor ik het graag, dan pas ik het aan.

@BaBoK @Bexxerz @jerh @Primrose85 @RensJ @visje1991 Welk model/kleur/pakket hebben jullie gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primrose85
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-05-2021
RWD Extended range / Tech. pakket plus / Shadow black met 19" en trekhaak als accessoires | Eerste batch.

Heb je een link naar de OP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Primrose85 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:22:
RWD Extended range / Tech. pakket plus / Shadow black met 19" en trekhaak als accessoires | Eerste batch.

Heb je een link naar de OP?
OP = 1e post in de topic.
brainovic in "Het grote Ford Mustang Mach-E Topic"

Tabel staat onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 08:04
TerrorSource schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:10:
De OP is bijgewerkt! ook met een kolom met diegene die korting krijgen / in de eerste batch zitten.

@BaBoK @Bexxerz @jerh @Primrose85 @RensJ @visje1991 Welk model/kleur/pakket hebben jullie gekocht?
Hoe weet je of je in de 1e batch zit? Ik weet wel dat ik 3000 euro korting heb gekregen. Is dat dan hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derknl
  • Laatst online: 17-11-2022
Bij mij Derknl ook 1e batch besteld 28-3
Levering zou eind februari zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
RudiP schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:37:
[...]

Hoe weet je of je in de 1e batch zit? Ik weet wel dat ik 3000 euro korting heb gekregen. Is dat dan hetzelfde?
Ja, in principe wel.

De 1e batch stond gepland voor levering 2020 maar is verschoven naar 2021, om de hogere bijtelling te compenseren krijg je 3000 korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert69yvonne70
  • Laatst online: 14-11-2021
Heb de kleur aangepast naar Lucid red en zit in de eerste batch.
Hoe kom je aan de info over levertijden.?
Ik hoor nooit iets van Ford

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Primrose85
Kun je opvragen bij je Ford dealer. Die kunnen inloggen in Vista (Ford bestelsysteem) en daar de laatste status zien. Als je dat eens in de paar weken opvraagt zal de dealer dat wel willen opzoeken voor je. Zou elke verkoper moeten kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Primrose85
Voor de liefhebbers. De RWD met achteraf 19".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wiHh8JedFWCjGezx_A9PV20tylU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/msgZZc0bdNHq9KMX5IePE0hc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 08:28

SR
Black
Geen pakketten
Begin maart 2020 besteld😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahpor
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-01 14:23
[b]

OP = 1e post in de topic.
brainovic in "Het grote Ford Mustang Mach-E Topic"

Tabel staat onderaan.
Misschien ligt het aan mij, maar die lijst staat op 39 auto's en staat daar al tijden op. Zie er geen nieuwe (ook de onze niet) bijkomen. Of kijk ik naar een verkeerde lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
rahpor schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:07:
[...]

Misschien ligt het aan mij, maar die lijst staat op 39 auto's en staat daar al tijden op. Zie er geen nieuwe (ook de onze niet) bijkomen. Of kijk ik naar een verkeerde lijst?
Ja en nee ;) Ik heb de versie gesorteerd op naam nu ipv nummer. Dus 41 staat ergens halverwege.
Zal de volgende update met passende nummering maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32

Iconic silver - Extended range - RWD - Techpack plus

zit ook bij de eerste batch (tenminste ik krijg de korting (3-12-2019 reservering en aanbetaling gedaan)

[ Voor 4% gewijzigd door RensJ op 24-11-2020 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert69yvonne70
Net bevestiging van Ford gehad. Auto wordt pas in feb 2021 gemaakt. Exact jaar na aankoop. Batch 1.
Waardeloos dat ford dat pas meldt als je erom vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m24

m24

Gert69yvonne70 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:10:
Net bevestiging van Ford gehad. Auto wordt pas in feb 2021 gemaakt. Exact jaar na aankoop. Batch 1.
Ik neem aan dat we nog eens 3k korting krijgen .... Levering in april zou echt pijnlijk zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Erg jammer als de levering nogmaals naar achter geschoven wordt.
Vooral ook omdat ik mijn eigen auto moet gaan inleveren op 31-12 en dan dus met een tijdelijke auto moet gaan rijden.

Zelf heb ik besteld in Februari en een jaar levertijd leek me wel genoeg.... :?

[ Voor 18% gewijzigd door Brotuck op 24-11-2020 16:24 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert69yvonne70
Extra korting valt te betwijfelen, maar eerder dan april is echt een illusie.
Ik zit in batch 1 en ze beginnen te produceren in feb, dan 5 weken op de boot en dan nog rijklaar maken. Verwacht zelf nu pas mei te rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

Hmm. mijn dealer heeft navraag gedaan en zegt nog steeds levering Q1..... we gaan het meemaken. Ik heb nu ook een chassisnummer, weet nog niet of ik daar een VIN nummer van kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
is er nog iemand met een productie in 2020? (ik heb een mailtje gestuurd en verwacht morgen antwoord)

de totale periode is best lang, maar de boot is toch maar iets van 3 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
m24 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:31:
Hmm. mijn dealer heeft navraag gedaan en zegt nog steeds levering Q1..... we gaan het meemaken. Ik heb nu ook een chassisnummer, weet nog niet of ik daar een VIN nummer van kan maken?
geleend van @TerrorSource

Mocht je het VIN willen weten, via

https://shop.ford.com/aem..._.*&vin=xxxxxxxxxxxxxxxxx

kan je hem opzoeken.
Vervang de xxxxxxxxxxxxxxxxx door het VIN.
Eerste 6 posities zullen WF0TK1 zijn verwacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Gert69yvonne70 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:10:
Pff wat een k*tzooi als dit waar is.. Ford kan ook maar zoveel vertraging toekennen en corona..
De rek is echt wel uit mijn geduld, maar wat wachten betreft ben ik imho ook het point of no return al even voorbij...

Ze rekken de levertijd telkens net een beetje op zodat je dan toch nog maar even langer wacht ipv annuleren.
Hadden ze 2 maanden geleden april geroepen dan had ik nu in een Tiguan oid gereden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
MarcelGo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:32:
[...]

kan je hem opzoeken.
Dit is echter niet voor iedereen het geval. VIN nummer zit een bepaalde rekensom achter, zijn weinig websites die die goed kunnen "terugrekenen" bij missende cijfers maar dat heb ik inmiddels in Excel zitten 8)

WF0 = World World Manufacturer identifier, die staat sowieso vast.
Andere 3 kunnen per uitvoering anders zijn.
RWD SR = TK1
RWD ER = TK1
AWD SR = ??
AWD ER = ??
First Edition = ??

Ik ben ook benieuwd of iemand met een AWD SR, AWD ER of FE al een VIN of een deel ervan heeft? Dan kijk ik graag na wat voor deze positie 4/5/6 moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
Predje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:42:
[...]

Pff wat een k*tzooi als dit waar is.. Ford kan ook maar zoveel vertraging toekennen en corona..
De rek is echt wel uit mijn geduld, maar wat wachten betreft ben ik imho ook het point of no return al even voorbij...

Ze rekken de levertijd telkens net een beetje op zodat je dan toch nog maar even langer wacht ipv annuleren.
Hadden ze 2 maanden geleden april geroepen dan had ik nu in een Tiguan oid gereden..
Ik begrijp de frustratie, de vertraging zit m niet in de fabriek in Mexico maar vooral in de toeleveranciers begrijp ik, en ja Corona helpt niet echt, is een serieus groot probleem in de VS en Mexico...uiteindelijk is 6 maanden vertraging veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

TerrorSource schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:49:
[...]

Dit is echter niet voor iedereen het geval. VIN nummer zit een bepaalde rekensom achter, zijn weinig websites die die goed kunnen "terugrekenen" bij missende cijfers maar dat heb ik inmiddels in Excel zitten 8)

WF0 = World World Manufacturer identifier, die staat sowieso vast.
Andere 3 kunnen per uitvoering anders zijn.
RWD SR = TK1
RWD ER = TK1
AWD SR = ??
AWD ER = ??
First Edition = ??

Ik ben ook benieuwd of iemand met een AWD SR, AWD ER of FE al een VIN of een deel ervan heeft? Dan kijk ik graag na wat voor deze positie 4/5/6 moet zijn.
Dus zoiets? 3FMTK1RM8MM****** het lijkt niet te werken voor me.... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
MarcelGo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:32:
[...]

kan je hem opzoeken.
De URL klopt trouwen niet ;) je hebt 1-op-1 mijn PM naar jouw gekopieerd waar Tweakers automatisch linkjes inkort.

Goede URL https://shop.ford.com/aem...2_.*&vin=xxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxxx vervangen door:
WF0
TK1? of iets anders?
11cijfers van dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
MarcelGo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:08:
[...]

Ik begrijp de frustratie, de vertraging zit m niet in de fabriek in Mexico maar vooral in de toeleveranciers begrijp ik, en ja Corona helpt niet echt, is een serieus groot probleem in de VS en Mexico...uiteindelijk is 6 maanden vertraging veel.
Ze maken gewoon extra gebruik van de geven korting. De productie gaat nu waarschijnlijk eerst naar andere regio's waar ook belasting kortingen gelden tm Q1-21 en ze willen die waarschijnlijk niet ook moeten compenseren net zoals in NL.

Moet zeggen na alles wat ik tot op heden heb meegemaakt en wat waarschijnlijk nog gaat komen ik wil een beetje spijt heb van de keuze voor de Mach E.

@brainovic helaas mag bij mij de TP + en eerste batch er weer vanaf. De dealer en leasemij hebben zwaar verzaakt in hun rol waardoor het allemaal niet meer kan.

[ Voor 10% gewijzigd door FreeMen op 24-11-2020 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
Kies een andere auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Ik ben de alternatieven op dit moment aan het bekijken dus ja, dat is zeker een realistische optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen366
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 10:33
Vandaag bericht gehad, heb het chassis nummer gekregen, de auto zal in februari gebouwd worden en leverdatum staat voorlopig op 24 april.
Ik heb hem rond juni besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primrose85
Het is inderdaad zuur dat we zo lang moeten wachten.

Ik hoorde dat door Corona de ontwikkeling van de Mach E een tijdje stil heeft gelegen / is vertraagd. Op een gegeven moment kregen programmeurs concept auto's mee naar huis om vanuit huis de auto verder te programmeren.

Overigens is er ook sprake van lange levertijden bij andere merken: Volkswagen / Skoda / Volvo / Opel / etc. Zij hebben op meerdere modellen soms 6 maanden levertijd vanaf bestelling juli.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brotuck
Ja erg vervelend dat er weer vertraging is, maar om nu toch een second best auto te pakken zodat je een paar maanden eerder in een ev rijd ga je alleen maar van balen als de me er eenmaal wel is. En ze hebben nou ook niet bepaald vertraging vanwege iets makkelijks. Ik wacht wel...

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Primrose85 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:51:
Het is inderdaad zuur dat we zo lang moeten wachten.

Ik hoorde dat door Corona de ontwikkeling van de Mach E een tijdje stil heeft gelegen / is vertraagd. Op een gegeven moment kregen programmeurs concept auto's mee naar huis om vanuit huis de auto verder te programmeren.

Overigens is er ook sprake van lange levertijden bij andere merken: Volkswagen / Skoda / Volvo / Opel / etc. Zij hebben op meerdere modellen soms 6 maanden levertijd vanaf bestelling juli.
Vrouw heeft vorige maand haar nieuwe Audi opgehaald. Duurde 5.5 maand na bestelling dat die er was en die werd gemaakt in de buurt van Barcelona met minder tijd “onderweg” als dat wij nu hebben met de Mach-E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
TerrorSource schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:25:
[...]

Vrouw heeft vorige maand haar nieuwe Audi opgehaald. Duurde 5.5 maand na bestelling dat die er was en die werd gemaakt in de buurt van Barcelona met minder tijd “onderweg” als dat wij nu hebben met de Mach-E.
Bij de dealer hier om de hoek is de etron 55 al tweedehands tekoop. Bijtelling 4%....

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 20:26
Brotuck schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:17:
[...]

Bij de dealer hier om de hoek is de etron 55 al tweedehands tekoop. Bijtelling 4%....
Tot 50k, dus gemiddeld alsnog 10-15%. Anders zeker een alternatief.

Is er iemand die nog de ID4 overweegt? VW heeft er nog een paar voor 2020 meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24

m24

granturismo5 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:58:
[...]

Tot 50k, dus gemiddeld alsnog 10-15%. Anders zeker een alternatief.

Is er iemand die nog de ID4 overweegt? VW heeft er nog een paar voor 2020 meen ik.
Ja ik vind de ID4 mooier dan verwacht, mooier dan de Skoda iig... https://www.youtube.com/watch?v=X-jXiHwomd8 als ik het 2 maanden geleden geweten had dat het april ging worden had ik er wellicht nog wel voor gekozen.... ik neig er nu naar toch maar te wachten..... Mijn VAG ervaringen zijn ook niet al te goed.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudiP
m24 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:16:
[...]

Ja ik vind de ID4 mooier dan verwacht, mooier dan de Skoda iig... https://www.youtube.com/watch?v=X-jXiHwomd8 als ik het 2 maanden geleden geweten had dat het april ging worden had ik er wellicht nog wel voor gekozen.... ik neig er nu naar toch maar te wachten..... Mijn VAG ervaringen zijn ook niet al te goed.....
Dat is de truuk he. Bij kleine vertragingen blijf je wachten. Ik denk dat het voor de meesten van ons geldt dat als we in januari of februari hadden geweten dat we tot februari of maart 2021 moesten wachten dat velen van ons overgeschakeld waren op een andere auto. Alleen al vanwege de bijtelling voor de zakelijke rijders.
Ik ben ZZPer dus ik betaal de lease EN de bijtelling. |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
RudiP schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:23:
[...]

Dat is de truuk he. Bij kleine vertragingen blijf je wachten. Ik denk dat het voor de meesten van ons geldt dat als we in januari of februari hadden geweten dat we tot februari of maart 2021 moesten wachten dat velen van ons overgeschakeld waren op een andere auto. Alleen al vanwege de bijtelling voor de zakelijke rijders.
Ik ben ZZPer dus ik betaal de lease EN de bijtelling. |:(
Ik koop hem prive en kan totdat ik de auto heb gebruik maken van een lease-auto van mijn werkgever (voorlopig tot 1-maart-2021).
De 3000 korting is voor mij dus mooi meegenomen.

Echter heb ik 2 problemen... de eerste heet "gebrek aan geduld" en de tweede heet "kan niet wachten" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 20:25
Ik ben door recente ontwikkelingen eigenlijk zo goed als definitief over de negatieve lijn geduwd. Heb niet het vertrouwen dat ik in de winter 400km ga halen op een accu en informatie vanuit ford is ondermaats. Zit zelf ook met de bijtelling, dus voordeel daarvan is toch al weg, korting is door fouten van een Ford dealer ook al door de neus geboord. Voor MIA regeling moet de order definitief dit jaar geplaatst (en betaald) zijn en dat lijkt ook nog niet eens te lukken in de weinige tijd die over is.

De redenen waarvoor ik wel wilde pre-orderen zijn eigenlijk allemaal verdwenen, kan nu net zo goed wachten om te kijken hoe fatsoenlijk de auto is en de (hopelijk niet aanwezige) kinderfouten er uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP
TerrorSource schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:26:
[...]

Ik koop hem prive en kan totdat ik de auto heb gebruik maken van een lease-auto van mijn werkgever (voorlopig tot 1-maart-2021).
De 3000 korting is voor mij dus mooi meegenomen.

Echter heb ik 2 problemen... de eerste heet "gebrek aan geduld" en de tweede heet "kan niet wachten" :D
Ik heb met de dealer ook een wat goedkopere regeling getroffen m.b.t. een huur auto. Ik ben op het moment goedkoper uit dan mijn vorige lease en de toekomstige Mach E. De bijtelling 2020 is ook een gepasseerd station
Dus eigenlijk maakt het me (buiten de ongeduld) niet zoveel uit dat het iets langer duurt. Ik rij mijn gloedje nieuwe rode Mach E liever in de lente dan in de winter hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandje06
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-09 22:08
Bij mij hetzelfde
Ik heb mijn vorige lease auto in october ingeleverd en regel nu via Amber een auto (BMW i3) of huur wanneer we met hele familie op pad moeten. Bevalt me eigenlijk best goed; en mijn vrouw is zeer enthousiast over de i3. ID.4 vind ik ook een aantrekkelijke auto maar heb al 3 Passat's gehad en wil wel eens een keer wat anders dan VW. De ID.4 RWD heeft bovendien niet de power van de MME en vind de looks en software minder. 2020 gaat ook niet meer lukken via LM.
Dus toch maar afwachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
m24 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:16:
[...]

Dit is dus ook mijn issue en net zoals bij @Expendable is ook bij mij de korting door de neus geboord door de leasemij maar bovenal de Ford dealer met als gevolg het missen van het tech plus pakket.

Gisteren dus maar even zitten spelen met met de configurator van de leasemij maar een Enyaq iV80 welke enigszins vergelijkbaar is met de Mach E qua motorisering en accupakket is in de lease minstens zo duur als de SR RWD welke ik in bestelling heb. Levertijd +/- 6-7 maanden aldus het Skoda forum.

De vooralsnog goedkoopste ID4 first gaat zelfs boven mijn budget.

Al met al laat het me weinig keus meer of ik moet voor een ICE gaan maar ook daar krijg ik een model zoals de mach E eigenlijk niet in het budget gedrukt. Mijn huidige Tiguan R-line past bij lage na ook niet meer in het huidige budget.

Ik prijs mijzelf maar gelukkig met het feit dat ik de Mach E wel in het budget heb kunnen krijgen en neem de leveringsstagnering maar voor lief. Hierbij ga ik ook maar meteen uit van mei-juni (besteld 11 mei) ipv week 13 waar hij nu nog op staat.

• rvee
  • Laatst online: 08:11
heb zelf een AWD SR - LR in bestelling, WF0TK3S is eerste deel vin

• Brotuck
Mijn auto wordt ook pas eind februari gemaakt en dus geleverd eind april/begin mei

Vin nummer is ook bekend overigens.
3000 euro korting krijg ik ook.

Heb de auto in feb besteld.
Eerste batch dus.

Ik krijg een overgangs EV zodra mijn huidige auto op de 5 jaar zit. Zou een ID3, Opel Corsa E of 3008 kunnen zijn

[ Voor 26% gewijzigd door Brotuck op 26-11-2020 18:13 ]

Just here for the fun

• MarcelGo
  • Nu online
Vandaag nog even gebeld, update wordt volgende week verwacht, vooralsnog productie 1 DEC, levering eind februari. We krijgen volgende week een email van Ford Nederland, inhoud niet bekend, maar naar alle reservering houders. Zelf ga ik eind volgende week nog even bellen.

• m24

m24

MarcelGo schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:14:
Vandaag nog even gebeld, update wordt volgende week verwacht, vooralsnog productie 1 DEC, levering eind februari. We krijgen volgende week een email van Ford Nederland, inhoud niet bekend, maar naar alle reservering houders. Zelf ga ik eind volgende week nog even bellen.
Misschien een keer een positief bericht? Voor de afwisseling? #dtv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:08

ArCadE

No banana available

MarcelGo schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:14:
Voor leaserijders gaat deze naar de leasemijdenk ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RudiP
Wat me verbaasd (en ergens toch ook weer niet) is dat we allemaal wisselende informatie krijgen over de levertijden. Volgens mij gaat er toch maar 1 schip naar Europa met batch 1.
Volgens mij is er nog steeds niemand (dealers incl.) die het echt zeker weet.
Hopelijk gaat volgende week meer definitieve info brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
RudiP schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:51:
Wat me verbaasd (en ergens toch ook weer niet) is dat we allemaal wisselende informatie krijgen over de levertijden. Volgens mij gaat er toch maar 1 schip naar Europa met batch 1.
Volgens mij is er nog steeds niemand (dealers incl.) die het echt zeker weet.
Hopelijk gaat volgende week meer definitieve info brengen.
Een paar 'gelukkige' hebben de demo modellen van de dealer mogen kopen en deze zullen eerder geleverd worden dan batch 1.
In het eerste/enige filmpje die officieel door Ford.nl is gedeeld, spreekt men over een email die begin december verzonden wordt, waarin de reservering omgezet kan worden tot order. In het zelfde filmpje spreekt men ook niet meer van levering Q1 maar in de lente.

Ik wil hem ook liever vandaag als morgen, maar verwacht hem niet voor april/mei. (Alles eerder is meegenomen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
TheoQ schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:36:
[...]

Een paar 'gelukkige' hebben de demo modellen van de dealer mogen kopen en deze zullen eerder geleverd worden dan batch 1.
In het eerste/enige filmpje die officieel door Ford.nl is gedeeld, spreekt men over een email die begin december verzonden wordt, waarin de reservering omgezet kan worden tot order. In het zelfde filmpje spreekt men ook niet meer van levering Q1 maar in de lente.

Ik wil hem ook liever vandaag als morgen, maar verwacht hem niet voor april/mei. (Alles eerder is meegenomen.)
Ok...link naar filmpje? Of nog beter filmpje zelf plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP
TheoQ schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:36:
[...]

Is dat een ding ja? Dat mensen demo modellen hebben kunnen kopen? Via het forum is er veel over gesproken in de VS. Daar werd wel aangegeven dat er erg hoge boetes op staan voor de dealer als ze dat doen.
Ik hou nog eind maart aan als mogelijke levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
MarcelGo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:43:
[...]

Ok...link naar filmpje? Of nog beter filmpje zelf plaatsen ;)
Filmpje was hier al eens ter sprake gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
Ok thanks, dacht dat het recenter nieuws betrof ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MarcelGo op 27-11-2020 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik heb van een erg vriendelijke medewerker van een Ford dealer gehoord dat zodra je een VIN nummer hebt de auto niet meer aangepast kan worden.Dan is hij dus officieel besteld en in het proces.

Dus mijn auto (vin is bekend) kan ook niet meer aangepast worden.

Just here for the fun

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• makooy
Mijn Mach-E is van status gewijzigd! *O*

Van:
"primaryStatus": "In Order Processing",

naar:
"primaryStatus": "In Production",

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiP
TerrorSource schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:37:
Mijn Mach-E is van status gewijzigd! *O*

Van:
"primaryStatus": "In Order Processing",

naar:
"primaryStatus": "In Production",
Waar kan je dat zien? Ik log geregeld in bij de ford.nl site. Ford.com ziet mijn reservering niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
RudiP schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:40:
[...]

Waar kan je dat zien? Ik log geregeld in bij de ford.nl site. Ford.com ziet mijn reservering niet.
Heb je een (volledig) VIN nummer?

Pagina: 1 ... 13 ... 179 Laatste