Je hebt ooit een credit card in de app gekoppeld om het tegoed erop te zetten, neem ik aan? Wat ik heb opgemerkt is dat bij elke laadsessie 50 euro werd gereserveerd op mijn credit card. Ik had op een bepaald moment 4 keer 50 euro uitstaan.ThaDude schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:27:
@Usta @richair hier maar eens gaan zoeken. Ik laat ook al een kleine maand onze Zoë op met freshmile en zie niks in de app. Paal blijft de pas accepteren. Nog steeds 20,- tegoed.
Bij jullie al nieuws?
Later zag ik dat 1 van de sessies correct is verwerkt op mijn credit card (dus 50 euro reservering omgezet in een paar euro aan daadwerkelijke laadkosten). De overige reserveringen zijn gek genoeg verdwenen zonder omgezet te zijn in definitieve afrekeningen. Misschien komt dat nog (dan update ik nog wel).
Frappante was wel dat de enige afrekening op mijn credit card op een paal was die normaal WEL correct van het prepaid tegoed hoort af te schrijven (PitPoint/Total).
Scenario: ik had 20 euro tegoed, heb op die paal voor 2 euro geladen en dat is correct van prepaid afgehaald. Prepaid tegoed was nu 18 euro, en je hebt strict genomen 19 euro prepaid nodig om een laadsessie te starten. Diezelfde dag startte ik een tweede sessie en dat lukte gewoon, en dat werd uiteindelijk de afschrijving die ik nu direct op mijn credit card terug zie.
De overige laadsessies (de "voorlopig verdwenen credit card reserveringen") zijn allemaal op Allego gebeurd. Het lijkt erop alsof Freshmile niet teveel gezeik wil met weigerende (roaming) laadpalen en dus gewoon de sessie start en later wel de afrekening via de ingestelde credit card doet.
Dit gaat tegen het hele prepaid principe in, en ik snap ook eigenlijk niet hoe het kan, aangezien ik me niet kan herinneren dat ik daarvoor toestemming heb gegeven (maar: ik heb de voorwaarden ook niet (goed) gelezen).
Maar als FreshMile toch direct de credit card belast, waarom dan nog steeds parallel dat prepaid systeem?
TLDR...
Check je credit card om te zien of daar directe afschrijvingen of reserveringen staan, buiten prepaid om (kan even duren).
@Hachy Je bent altijd goed geinformeerd, weet jij misschien iets meer over hoe FreshMile te werk gaat (of wil gaan)?