Prullenbak84 schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:17:
[...]
Het valt me op dat jij vaak wraakzuchtige acties hebt op mensen die dingen doen die je niet bevallen, terwijl je niet de redenen weet
Verkeerd geparkeerde ICES blokkeren, laadkabels vastknopen, boze briefjes onder ruitenwissers...Hoe vaak heb je jezelf (of anderen) al in de problemen gewerkt hiermee?
lol,
als ik "de mensen" in 3 categorieën opdeel:
A.) niks zeggen, en geen actie /anderekant uitkijken
B.) niks zeggen, maar wél actie
C.) wél wat zeggen, én actie
en deze koppel aan een paar onderstaande samenlevings situaties:
-zwakker persoon lastig gevallen op straat...
dan is dit ONACCEPTABEL voor míjn DNA en schiet ik te hulp
-volwassen persoon aangevallen door bv groepje o.i.d.
dan is dit ONACCEPTABEL voor míjn DNA en schiet ik te hulp met mijn 40+ jaren Jiu Jitsu / Taekwon-Do
-iemand pleurt zijn auto op een invalide plaats zonder ook maar énige teken van noodzaak/ontheffing
dan is dit ONACCEPTABEL voor míjn DNA en spreek ik deze persoon aan én handhaving zal bellen.
-pleurt iemand zijn auto neer volgens reeds bijgeleverde foto (zie wat posts terug, waar het om ging)
dan is dit ONACCEPTABEL voor míjn DNA en zal ik iig proberen actie te ondernemen.
Ja ik weet dat ik in sommige gevallen "trouble heading my way" kan krijgen, het is dan maar zo, maar de ándere kant uitkijken is voor mij geen optie.
't zal wel mijn sociale gevoel zijn dat ik voor andere opkom die een probleem kunnen hebben met bv een bezette invalide plek, en dan ergens ander heen moeten door zo'n aso.
En dat ASO EV-parkeren heb ik zélf geen last van omdat ik in >95% kan laden op een plek waar ík geen last heb van dat ASO gedrag maar veel andere hier (toekomst?) wél vanwege afhankelijkheid openbaar laden.
Maar is het niet zo dat we alle SAMEN de samenleving zijn? en zóu het een optie zijn als we állen de ándere kant uitkijken? "
mij een zorg"
A) is dus NOGO bij mij. Waar sta jij?
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)