• 4v4t4r
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23:31
Juancho schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:19:
Als je echt perse een thuislader wil maar geen eigen oprit hebt... Ik zou het dan gewoon eerst even netjes aan de groep dichtbijzijnde buurtjes vragen of ze het bijv vervelend vinden als je na 22:00 de kabel trekt tot ochtends. Zeker met een nette kabelgoot kan er weinig gebeuren. Desnoods plak je er nog een LED stripje op.

Als je buren het prima vinden zou ik het gewoon lekker doen. Handhaving is toch al minimaal en ik denk dat ze voor dit soort dingen niet eens komen. De twijfel zit hem denk ik vooral in bij begrip van de buren. En dlals je dat gewoon zelf even onderzoekt...

Ik heb het nog niet nodig maar ik weet zeker dat onze buren er geen probleem mee hebben als ik in de nacht even de auto oplaad.
Bij ons in de gemeente moet je een vergunning aanvragen, maar die krijg je maar voor 1 jaar. Lees : risico dat je hem ineens niet meer krijgt - en dus niets aan de laadpaal hebt in het 2e jaar. Hoop mensen die gewoon een kabel leggen met een dikke mat eroverheen. Nooit handhaving gezien of gehoord!

Volvo XC40 P8

• Juancho
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19:25
Precies dat bedoel ik. Misschien dat ze in de grotere steden er wat strenger op zijn maar zeker in bijv. nieuwbouw gebieden en/of dorpen zou ik me daar echt geen zorgen over maken. Gewoon de boel netjes en in het donker verlicht voor elkaar maken, eventueel de buren vragen of het goed is (spreek desnoods nogmaals later in de avond af tot begin ochtend) en niemand zal er last van hebben.

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.163 Thu Jul 27 | Android 10 | Patch 1 mei 2021

• Jdome
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 22:53
Kan iemand mij vertellen wat momenteel de goedkoopste laadpas is voor Total (ex-PitPoint) palen? Voorheen gebruikte ik altijd ChargePoint maar ik zag dat zij de tarieven verhoogd hebben naar €0,34/kWH.. vraag me af of er nog iets goedkoper is :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hyena
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 02:13
Jdome schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:19:
Kan iemand mij vertellen wat momenteel de goedkoopste laadpas is voor Total (ex-PitPoint) palen? Voorheen gebruikte ik altijd ChargePoint maar ik zag dat zij de tarieven verhoogd hebben naar €0,34/kWH.. vraag me af of er nog iets goedkoper is :)
Mogelijk Freshmile als je snel kunt laden. €0.19 per kWh + 1 cent per minuut. Onzeker of de pas werkt. Nog niet getest.

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Jdome schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:19:
ENBW ladekarte, maar die is praktisch niet verkrijgbaar. Heb hetzelfde probleem hier.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• niki_lauda
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:05

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Erasmo schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:13:
[...]

ENBW ladekarte, maar die is praktisch niet verkrijgbaar. Heb hetzelfde probleem hier.
Kon de ENBW pas gelukkig laten bezorgen bij schoonzus in Zwitserland >:)

• Gupper
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22:15
niki_lauda schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:00:
[...]

Kon de ENBW pas gelukkig laten bezorgen bij schoonzus in Zwitserland >:)
Mij is het ook enige tijd geleden gelukt *O*

Heb om de 1 of andere vage reden zelfs 2 kaarten gekregen. Mooi 1 reserve.

Ik ben alleen nog aan het wachten op mijn auto 😞

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Usta
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22:34
Ik heb net Android Auto in mijn Kona aangesloten en zag ik ChargePoint app beschikbaar. Dus meteen wat geprobeerd. Het is niet de volledige app, maar vrij functioneel.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Saxi
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 16-09 09:56
Voor diegenen die hopen de komende maanden nog in de buurt van het Gardameer in Italië te komen, bij deze wat ervaringen met de publieke laadinfrastructuur. Als je aan de westkant van het Gardameer bent is Gardauno zo ongeveer de enige provider van publieke laadpalen. Het is een beetje vreemd dat er een speciale provider is voor zo'n klein gebied maar het is wel zo, In Italië is het BeCharge netwerk ook groot maar dat heeft juist in dit gebied een slechte dekking.

Om te kunnen laden met Gardauno heb je een pre-paid laadkaart nodig. Gardauno werkt samen met het Neogy Mobility network waarvan je de app kan downloaden maar het lukte me niet om daarin een credit card of andere betaalmogelijkheid te koppelen die ik op een Gardauno station kon gebruiken. De pre-paid card is de enige betaalmogelijkheid die ik werkend kreeg. Je kunt de kaart zover ik weet maar op drie plaatsen kopen (zie prepaid-text):
Peschiera del Garda, Verolanuova en Tignale. Peschiera en Tignale zijn dagelijks alleen tot 13:00 open. De kaart kost 55 Euro en daarvoor kun je 100 kWh laden - € 0,55 per kWh dus. Wat er gebeurt als je de 100 kWh grens bereikt weet ik nog niet, maar ik neem aan dat het laden dan stopt.

De stations zitten zoals gezegd in Lombardije aan de westkant van het Gardameer, zie mappa-interattiva. Het maximum vermogen is 22kW maar er zijn ook veel laadpunten met maximaal 7kW of zelfs 3,5kW.

De laadprocedure zelf is vrij simpel. Laadkabel aan de auto koppelen, RFID kaart voor de lezer houden en vervolgens de "spina" in de laadpaal steken. Om het laden te stoppen de RFID kaart opnieuw aanbieden. De laadsessie stopt dan en de kabel wordt aan de laadpaal ontgrendelt. Ik heb ook een keer het laden vanuit de auto gestopt maar toen ontgrendelde de laadpaal de kabel niet. Er verscheen een foutmelding in het display van de paal (weet niet meer welke want hij stond er niet zo lang) maar gelukkig ontgrendelde de paal uiteindelijk wel.

Model 3 Performance | Red | White interior | Aflevering 24-12-2019

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lucky144
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 20-07 15:55
Usta schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:58:
Ik heb net Android Auto in mijn Kona aangesloten en zag ik ChargePoint app beschikbaar. Dus meteen wat geprobeerd. Het is niet de volledige app, maar vrij functioneel.
Dat komt vanwege de beperkingen in Android; de app is inderdaad uitgebreider.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 21:46

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Aangezien ik niet goed weet waar ik deze vraag moet stellen. Heb zakelijk een EVbox neer laten zetten om deze aan te kunnen bieden en klanten en medewerkers.

Echter nu kan een medewerker (met een eigen elektrische auto) deze niet gebruiken. Zit het EVbox netwerk er niet bij alle aanbieders bij in?

i9 9900k @ 5,0Ghz | Synology DS1817+ | 22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marowi
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Tortelli schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:58:
Aangezien ik niet goed weet waar ik deze vraag moet stellen. Heb zakelijk een EVbox neer laten zetten om deze aan te kunnen bieden en klanten en medewerkers.

Echter nu kan een medewerker (met een eigen elektrische auto) deze niet gebruiken. Zit het EVbox netwerk er niet bij alle aanbieders bij in?
Staat de paal aangemerkt als publiek / open voor bezoekers? Even je installateur bellen.

[Motor: BMW R1200GS] - [Auto: Kia e-Niro] - [(SFF)PC: Louqe Ghost S1 - 10900K (Barrow Watercooled) - RTX3080FE (EKWB Watercooled) - 64GB]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 21:46

Tortelli

mixing gas and haulin ass

marowi schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:03:
[...]

Staat de paal aangemerkt als publiek / open voor bezoekers? Even je installateur bellen.
Staat aan voor publiek/bezoekers:

i9 9900k @ 5,0Ghz | Synology DS1817+ | 22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Zie je hem wel op de kaartjes?

Wanneer heb je het omgezet, wellicht wordt de boel 's nachts in batches verwerkt en gepushed.

Net tarief trouwens :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 23:42
@Saxi Bedankt voor de info. Palen van het Neogy netwerk zijn ook te gebruiken met de app en pas van Nextcharge. Sowieso werkt Nextcharge op bijna alle laadpalen in Italië. Goed om deze erbij te hebben. In de app staan ook palen van hotels , campings etc. die je alleen kunt gebruiken als je er klant bent, staat er netjes bij. Handig voor als je een hotelletje of camping met laadpaal zoekt.

Hyundai Ioniq Comfort 2017

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 19:40
Volgende maand ga ik voor het eerst met mijn nieuwe EV (1 week oud nu ...) op vakantie naar midden Frankrijk (Morvan en Auvergne). Ik heb tot nu toe alleen thuis geladen, maar moet dus straks onderweg aan de snellader. Ik heb een Shell Recharge druppel en voor noodgevallen in Frankrijk nog een Freshmile prepaid card aangevraagd. Ga ik het daarmee redden? Hebben jullie nog nuttige tips voor mij? Vast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 16-09 16:03

Blonde Tux

Advertentieboer

Utrecht start proef tegen laadpaalklevers

Woon zelf in Utrecht, maar ervaar het zelf niet echt als een probleem dat er structurele laadpaalklevers zijn. Soms komt het een keertje ongelukkig uit, maar 9/10 keer komt het wel goed.

Enige wat ik wel merk, met name in de binnenstad is dat het vooral PHEV's zijn die er langer staan dan nodig.
Dat kan natuurlijk ook een onbedoelde bias zijn.

хочет знать все?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 16-09 08:36
Blonde Tux schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:35:
Utrecht start proef tegen laadpaalklevers

Woon zelf in Utrecht, maar ervaar het zelf niet echt als een probleem dat er structurele laadpaalklevers zijn. Soms komt het een keertje ongelukkig uit, maar 9/10 keer komt het wel goed.

Enige wat ik wel merk, met name in de binnenstad is dat het vooral PHEV's zijn die er langer staan dan nodig.
Dat kan natuurlijk ook een onbedoelde bias zijn.
Ik wilde bijna gaan reageren met:
"Bizar toch, dan ga je een dagje winkelen en is je auto na 2 uur vol en dan krijg je ineens extra kosten of een boete aan je broek. We gaan zo naar een wereld toe waarin je voordeliger uit als je auto lekker langzaam laadt"

Maar toen las ik het plan: Extra kosten als je 24 uur (!) aan de paal staat. Ja, dat lijkt me vrij terecht :) Ik vind 25 cent per uur zelfs nogal weinig dan, eigenlijk.

[Voor 3% gewijzigd door Prullenbak84 op 05-05-2021 12:58]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Nu online
Auto’s die langer dan 24 uur aan een paal staan gaan 25 eurocent per uur betalen.
Die 25 cent mag rustig naar 2 EUR per uur zou ik zeggen. Dan begint de WG misschien ook eens te piepen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 06:13
mijn mening:

met PHEV 10 min laden tot vol, maar wel 4 uur lekker winkelen/ plek bezet houden = ASO

PHEV eigenaar weet donders goed of de PHEV met 10 min vol is.
PHEV eigenaar weet donders goed dat (zeker in het centrum) BEV rijders snakken naar stevige kWh-tjes

Sterker nog, als ik met mn P2 maar 10kWh nodig heb en ga winkelen voor een paar uur pak ik GEEN paal als er weinig palen zijn.

Is het een plein met wel 20 palen en 15 vrij, is het wat anders.

Ik zag bij het ziekenhuis een PHEV staan die nog NIET EENS AANGEKOPPELT was! maar wel de plek bezet had terwijl hij/zij makkelijk iets verderop kon staan. ( ASO) en deze mensen moeten we ZSM opvoeden STEVIG opvoeden

(PV 5.750Wp NO-Groningen) en Zappi-3F ...........Polestar-2 LR AWD 19" | Patch P2124 | Android-10 | Patch Dec 1 2020

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
De sanctie van 25 cent per uur en ook pas na 24 uur is inderdaad een lachertje. Dat gaat het probleem vrees ik niet oplossen.

Maar je zou inderdaad verwachten dat mensen hierin zelf ook enige verantwoordelijkheid nemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:52
jdbiggelaa schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:29:
Volgende maand ga ik voor het eerst met mijn nieuwe EV (1 week oud nu ...) op vakantie naar midden Frankrijk (Morvan en Auvergne). Ik heb tot nu toe alleen thuis geladen, maar moet dus straks onderweg aan de snellader. Ik heb een Shell Recharge druppel en voor noodgevallen in Frankrijk nog een Freshmile prepaid card aangevraagd. Ga ik het daarmee redden? Hebben jullie nog nuttige tips voor mij? Vast bedankt!
De Kiwhi pas https://kiwhi.fr/, kan voor Frankrijk wel handig zijn. Maar waarschijnlijk zijn die twee die je nu hebt ook wel genoeg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online
ik222 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:46:
De sanctie van 25 cent per uur en ook pas na 24 uur is inderdaad een lachertje. Dat gaat het probleem vrees ik niet oplossen.

Maar je zou inderdaad verwachten dat mensen hierin zelf ook enige verantwoordelijkheid nemen.
Maar tenminste wordt er wel 1 deel van probleem (het echte laaghangend fruit) opgelost: de echte langparkeerder. Er zijn helaas af en toe mensen die daadwerkelijk hun auto een geheel weekend of zelfs langer aan de laadpaal laten staan.
Er is gewoon geen discussie mogelijk over betreffende klevers, want de eventuele discussiepunten zijn bij deze niet valide: zelfs een 1-fase auto is na 24 uur wel vol, je hoeft niet 's nachts op te staan om te verplaatsen, en ook als je nachtdienst werkt is de 24u geen probleem.

En niet iedereen zit in een Tweakers-topic over EV-laden. Een maatregel als deze kan ook een deel van de bestuurders überhaupt eens aan het denken zetten "waarom zouden zit doen? is er dan een probleem?" en het kan ook helpen om het Overton-venster te verschuiven, als men zelf ontdekt dat als je een paal "normaal & sociaal" gebruikt je eigenlijk nooit een dergelijke sanctie tegen zult komen, zal er wellicht meer draagvlak komen voor de maatregel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 19:35
da_Mastah schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:36:
[...]

Er is gewoon geen discussie mogelijk over betreffende klevers, want de eventuele discussiepunten zijn bij deze niet valide: zelfs een 1-fase auto is na 24 uur wel vol, je hoeft niet 's nachts op te staan om te verplaatsen, en ook als je nachtdienst werkt is de 24u geen probleem.
de ipace komt met een 90kwh accu en kwam met een 1 fase 7.4kw boordlader, wat afhankelijk van de omstandigheden/paal vaak 3.7kw is. dan heb je echt wel de volle 24h nodig wil je hem vol vol hebben :+

maar 25 cent per uur na 24h is echt niet veel... kaartaanbieders zoals enbw/maingau geven je gelijk 10 cent per minuut boete na 4 uur laden, dat heeft zn voor en nadelen.

smart fortwo electric drive 17.6kWh

• makooy
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 03:01
Is het mogelijk om te zien hoe lang een auto al aan een laadpaal hangt (Dus niet mijn eigen auto)? Bijvoorbeeld aan de sessie duur op een website of in een app?

Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Saxi
pmiddeld schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:29:
@Saxi Bedankt voor de info. Palen van het Neogy netwerk zijn ook te gebruiken met de app en pas van Nextcharge. Sowieso werkt Nextcharge op bijna alle laadpalen in Italië. Goed om deze erbij te hebben. In de app staan ook palen van hotels , campings etc. die je alleen kunt gebruiken als je er klant bent, staat er netjes bij. Handig voor als je een hotelletje of camping met laadpaal zoekt.
Da's een goede tip. Ik had de NextCharge app niet gevonden. Stond ook niet op de GardaUno site vermeld. Daar wordt alleen naar Neogy verwezen. De NextCharge app ziet er goed uit en werkt goed. Veel beter dan Neogy. Overigens staat uitgerekend de paal waar ik hier op laadt niet in de NextCharge app.

[Voor 4% gewijzigd door Saxi op 06-05-2021 13:40]

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
makooy schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 07:33:
Is het mogelijk om te zien hoe lang een auto al aan een laadpaal hangt (Dus niet mijn eigen auto)? Bijvoorbeeld aan de sessie duur op een website of in een app?
Op bijvoorbeeld de Social Charging app kan je dit zien; maar 100% betrouwbaar is het (volgens mij) niet.

• Coasterfreak
vraagje: zitten een paar alfen palen in een garage waar ik vaak zit, maar die palen zijn in geen enkele app te vinden. met welke pas zou ik hier (goedkoop) kunnen laden? en met welke app zouden deze alfen palen toch te zien zijn?

• eltron
  • Laatst online: 22:02
Coasterfreak schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:41:
[...]
de ipace komt met een 90kwh accu en kwam met een 1 fase 7.4kw boordlader, wat afhankelijk van de omstandigheden/paal vaak 3.7kw is. dan heb je echt wel de volle 24h nodig wil je hem vol vol hebben :+
Dat is natuurlijk helemaal theoretisch. Praktisch zet je hem nooit 100% leeg aan de paal.
uitgaande van een aan te houden redelijke ondergrens van ca. 10% is zelfs de I-pace binnen 24u wel weer vol.

e-Niro Exec.l, Zappi, 14PV +(30PV postcoderoos in bestelling)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Coasterfreak Je kan natuurlijk gewoon een pasje proberen om te zien of het werkt. Als je een TNM / Shell Recharge pas hebt dan zou ik die nemen. Met die pas heb ik in Nederland nog nooit meegemaakt dat je niet kan laden op een openbare laadpaal.

Anders eens vragen aan de beheerder van die garage.

[Voor 5% gewijzigd door JeroenE op 07-05-2021 08:45]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 15-09 16:55
Saxi schreef op maandag 3 mei 2021 @ 23:49:
Voor diegenen die hopen de komende maanden nog in de buurt van het Gardameer in Italië te komen, bij deze wat ervaringen met de publieke laadinfrastructuur. Als je aan de westkant van het Gardameer bent is Gardauno zo ongeveer de enige provider van publieke laadpalen. Het is een beetje vreemd dat er een speciale provider is voor zo'n klein gebied maar het is wel zo, In Italië is het BeCharge netwerk ook groot maar dat heeft juist in dit gebied een slechte dekking.

Om te kunnen laden met Gardauno heb je een pre-paid laadkaart nodig. Gardauno werkt samen met het Neogy Mobility network waarvan je de app kan downloaden maar het lukte me niet om daarin een credit card of andere betaalmogelijkheid te koppelen die ik op een Gardauno station kon gebruiken. De pre-paid card is de enige betaalmogelijkheid die ik werkend kreeg. Je kunt de kaart zover ik weet maar op drie plaatsen kopen (zie prepaid-text):
Peschiera del Garda, Verolanuova en Tignale. Peschiera en Tignale zijn dagelijks alleen tot 13:00 open. De kaart kost 55 Euro en daarvoor kun je 100 kWh laden - € 0,55 per kWh dus. Wat er gebeurt als je de 100 kWh grens bereikt weet ik nog niet, maar ik neem aan dat het laden dan stopt.

De stations zitten zoals gezegd in Lombardije aan de westkant van het Gardameer, zie mappa-interattiva. Het maximum vermogen is 22kW maar er zijn ook veel laadpunten met maximaal 7kW of zelfs 3,5kW.

De laadprocedure zelf is vrij simpel. Laadkabel aan de auto koppelen, RFID kaart voor de lezer houden en vervolgens de "spina" in de laadpaal steken. Om het laden te stoppen de RFID kaart opnieuw aanbieden. De laadsessie stopt dan en de kabel wordt aan de laadpaal ontgrendelt. Ik heb ook een keer het laden vanuit de auto gestopt maar toen ontgrendelde de laadpaal de kabel niet. Er verscheen een foutmelding in het display van de paal (weet niet meer welke want hij stond er niet zo lang) maar gelukkig ontgrendelde de paal uiteindelijk wel.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Dank voor je verhaal @Saxi

zoals @pmiddeld al aangaf zijn er meer laadpassen die werken op de laadpalen van Garda Uno/Neogy/Alperia.

Sommigen zijn wel duur:

* Newmotion €0,67/kWh
* Plugsurfing €0,76/kWh
* Maingau €0,45/kWh
* Enel-X / Juicepass €0,40/kWh
* Duferco Energia €0,40/kWh
* Chargemap pass €0,74/kWh
* Nextcharge €0,67/kWh + €0,01/min

BeCharge lijkt inderdaad niet te werken,wat best apart is gezien hun dekking in Italië. Kennelijk hebben ze geen overeenkomst met Garda Uno/Neogy/Alperia.

2x Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 16-09 08:36
Prullenbak84 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:17:
[...]

Ja dat zou zo moeten zijn he? Maar helaas. En een foutje geeft niet, daar heb ik alle begrip voor. Maar dat de klantenservice - die het zelf niet begrijpt - doet alsof ik gek ben, daar kan ik niet zo goed tegen :P

Het was een lader bij het shell station bij Pesse, wat ook keurig als shell recharge op hun eigen site (hopelijk werkt die link) staat. Er wordt daar driftig gewerkt, en het shell station zelf is volgens mij vrij nieuw of vernieuwd, dus nogmaals: een foutje kan ik volledig begrijpen, maar ja...
Even een kleine update over dit verhaal. Natuurlijk reageerden ze niet uit zichzelf, en dat maakte het allemaal niet veel beter. Dus ik dacht: Ik gooi er toch nog even een mailtje tegenaan.

Ondertussen wel reactie en het was een "technisch probleem". Het is ondertussen aangepast en ik hoef de laadsessie niet te betalen. Niet dat ik daarop uit was (ik wilde gewoon pak-em-beet de helft betalen, of op zijn minst een fatsoenlijk antwoord) maar uiteindelijk een paar pluspuntjes voor The New Motion/Shell ReCharge! d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Coasterfreak
hoe zat het met de EWE GO pas dat goedkoop bij ionity is? niet bestelbaar voor inwoners in nederland?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 14-09 09:46
Coasterfreak schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:09:
hoe zat het met de EWE GO pas dat goedkoop bij ionity is? niet bestelbaar voor inwoners in nederland?
Nee, ik had me aangemeld met Nederlands adres en bankrekening. Kreeg echter een mail dat ze de aanvraag niet konden aannemen. Geldt allen voor mensen met Duits adres en Duits bankrekeninfnummer. Helaas, dan maar laden bij de concurrent Enbw, die volop aan het bouwen is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@hitgew Een Duitse IBAN is niet zo heel moeilijk, die kan je online gratis aanvragen, bijvoorbeeld bij N26. Duits adres moet je wel zelf regelen; je hebt ook bedrijven die post door willen sturen. Maar dan kost dan ook weer geld, dus is het de vraag of het dan voordeliger blijft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hitgew
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 14-09 09:46
@JeroenE Bedankt voor de info. Maar ik ga al die moeite er niet insteken om 1 of 2 keer per jaar in Duitsland bij Ionity te laden. Dan ga ik wel met mijn Maingau pas naar EnBw voor 0,49 aan de snellader.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Saxi
Hachy schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:00:
[...]

zoals @pmiddeld al aangaf zijn er meer laadpassen die werken op de laadpalen van Garda Uno/Neogy/Alperia.
...
BeCharge lijkt inderdaad niet te werken,wat best apart is gezien hun dekking in Italië. Kennelijk hebben ze geen overeenkomst met Garda Uno/Neogy/Alperia.
Goeie info! Als ik dat hat geweten, had ik geen prepaid pas hoeven kopen. Maingau is veel goedkoper. Maar hoe kun je dat weten? Ik zie die tarieven nergens geadverteerd. Zoals gezegd verwijst GardaUno alleen naar Neogy als het om interoperabiliteit gaat.

Overigens kreeg ik op deze laadpaal in Riva Del Garda de sessie niet gestart met Maingau (unauthorised). Het lukte wel met de prepaid kaart van GardaUno.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 00:40
ik222 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:46:

Ik woon in Utrecht en in mijn straat zijn 4 laadplekken. Er is 1 notoire klever die regelmatig dagenlang staat met een volle accu.

Maar... De parkeerdruk is sowieso hoog. Voor ik een BEV had kon ik bijna nooit in de straat parkeren (wel vergunning). Die 4 zijn meestal juist de plekken waarvan er wel 1 of 2 vrij zijn 's avonds. Voor de bewoners met vergunning en een brandstofauto leveren die laadplekken nog hogere parkeerdruk op.

En als je dus je auto aan de lader hangt en na een paar uur zou willen weghalen..mag je buiten de wijk een plekje gaan zoeken en terug lopen.

Ik ben van mening dat gemeentes actiever op zoek moeten naar oplossingen om wel voor de deur te laden zonder kabel over de stoep en de bijbehorende overlast. Niemand kan ik mijn straat/wijk voor de deur laden terwijl het technisch best mogelijk zou zijn. Ik heb 2 plekken voor de deur...zou een laadbox aan de muur kunnen hangen..maar het mag niet. Dus staan die 4 plekken regelmatig vol met auto's van mensen die ergens anders wonen. Oftewel..nog meer parkeerdruk

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hachy
Saxi schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:50:
[...]

Goeie info! Als ik dat hat geweten, had ik geen prepaid pas hoeven kopen. Maingau is veel goedkoper. Maar hoe kun je dat weten? Ik zie die tarieven nergens geadverteerd. Zoals gezegd verwijst GardaUno alleen naar Neogy als het om interoperabiliteit gaat.

Overigens kreeg ik op deze laadpaal in Riva Del Garda de sessie niet gestart met Maingau (unauthorised). Het lukte wel met de prepaid kaart van GardaUno.
Beroepsdeformatie. Dat laadpunt staat wel in de Maingau app genoemd en zou wel moeten werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Saxi
Hachy schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:22:
[...]

Beroepsdeformatie. Dat laadpunt staat wel in de Maingau app genoemd en zou wel moeten werken.
Ja, ik zie het. Was niet op het idee gekomen bij Maingau te checken. Deze Garduno paal doet het wel met Maingau heb ik zojuist vast gesteld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wortelsoft
Ionity heeft nu ook bij Sandelingen oost (A16) een station geopend. Daar kun je dus nu snelladen bij de Shell/Newmotion, Fastned, Allego en Ionity 8)7

• Usta
wortelsoft schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:20:
Ionity heeft nu ook bij Sandelingen oost (A16) een station geopend. Daar kun je dus nu snelladen bij de Shell/Newmotion, Fastned, Allegro en Ionity 8)7
Volgens mij zit Ionity in het westen, maar het is nog steeds apart om de sneeladers van 3 verschillende aanbidders 50m van elkaar in een parkeerterrein te zien. :D
Het lijkt alsof ze geen rekening met elkaar houden en gaan blind door met hun eigen bouwplannen.

• wortelsoft
Usta schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:57:
[...]

Volgens mij zit Ionity in het westen, maar het is nog steeds apart om de sneeladers van 3 verschillende aanbidders 50m van elkaar in een parkeerterrein te zien. :D
Het lijkt alsof ze geen rekening met elkaar houden en gaan blind door met hun eigen bouwplannen.
West zitten ze ook oost hebben ze een halve week geleden geopend.

• Usta
wortelsoft schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:03:
[...]

West zitten ze ook oost hebben ze een halve week geleden geopend.
Echt? Dan staan er 4 op een rij!? :9~

• wortelsoft
Usta schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:08:
[...]

https://ionity.ev-info.eu/location/sandelingen-oost

Ik heb hem nog niet zelf live gezien, rij er voorlopig niet meer dagelijks langs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Coasterfreak
ik heb mijn handen kunnen leggen op twee turkse laadpassen, zo exclusief dat ze niet eens op laadpastop10 staan :+

ze worden helaas niet verzonden naar het buitenland, kan dus alleen via vrienden/kennis die daar wonen.

de twee providers:
https://esarj.com/en
https://zes.net/en/

zes heeft een app dat gebruikt kan worden om laadsessies te starten, esarj heeft ook een app maar daar kun je geen laadsessies mee starten.

voor esarj moet je een laadpas hebben, maar als je daar je handen niet op kunt krijgen kun je een mail sturen naar esarj met het verzoek om vooraf te betalen voor een laadsessie, waar je per mail dus een betaallink toegestuurd krijgt en wanneer je eenmaal bij een laadpaal staat je esarj mag bellen om te vragen of de laadsessie gestart mag worden

als je een esarj laadpas hebt worden de laadsessies per post gefactureerd en mag het handmatig overgemaakt worden, geen incasso's met credit card mogelijk.

• makooy
Coasterfreak schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:36:
ik heb mijn handen kunnen leggen op twee turkse laadpassen, zo exclusief dat ze niet eens op laadpastop10 staan :+

[Afbeelding]

ze worden helaas niet verzonden naar het buitenland, kan dus alleen via vrienden/kennis die daar wonen.

de twee providers:

zes heeft een app dat gebruikt kan worden om laadsessies te starten, esarj heeft ook een app maar daar kun je geen laadsessies mee starten.

voor esarj moet je een laadpas hebben, maar als je daar je handen niet op kunt krijgen kun je een mail sturen naar esarj met het verzoek om vooraf te betalen voor een laadsessie, waar je per mail dus een betaallink toegestuurd krijgt en wanneer je eenmaal bij een laadpaal staat je esarj mag bellen om te vragen of de laadsessie gestart mag worden

als je een esarj laadpas hebt worden de laadsessies per post gefactureerd en mag het handmatig overgemaakt worden, geen incasso's met credit card mogelijk.
Alleen in TR te gebruiken of ook in andere landen? Ben wel benieuwd naar de tarieven er van :)

• eltron
  • Laatst online: 22:02
wortelsoft schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:20:
Ionity heeft nu ook bij Sandelingen oost (A16) een station geopend. Daar kun je dus nu snelladen bij de Shell/Newmotion, Fastned, Allegro en Ionity 8)7
Dan valt er wat te kiezen.
Zou zelf voor Allegro gaan, die klinkt vast het best >:)

(wikipedia: Allegro is een van oorsprong Italiaanse muziekterm waarmee het karakter van een muziekstuk wordt aangegeven: "vrolijk", "opgewekt" of "levendig". Een levendig stuk muziek impliceert een wat hoger tempo; langzaam en levendig sluiten elkaar ongeveer uit. Allegro behoort tot de snelle tempi.)

e-Niro Exec.l, Zappi, 14PV +(30PV postcoderoos in bestelling)

• wortelsoft
eltron schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 22:04:
[...]

(wikipedia: Allegro is een van oorsprong Italiaanse muziekterm waarmee het karakter van een muziekstuk wordt aangegeven: "vrolijk", "opgewekt" of "levendig". Een levendig stuk muziek impliceert een wat hoger tempo; langzaam en levendig sluiten elkaar ongeveer uit. Allegro behoort tot de snelle tempi.)
Het is kwa snellader niet zo'n snel tempi, 50kW tripple. Maar goed r teveel in de naam, Allegro klinkt ook beter dan Allego.

• niki_lauda
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:05

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

eltron schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 22:04:
[...]

Ik zou niet voor Allegro gaan, was een bagger product.
Wikipedia: Austin Allegro

In his book Crap Cars, writer Richard Porter says "the only bit of the Allegro they got even vaguely right was the rust-proofing". The Allegro was placed second worst in his list, beaten only by the VW Beetle.

• Coasterfreak
makooy schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:16:
[...]

Alleen in TR te gebruiken of ook in andere landen? Ben wel benieuwd naar de tarieven er van :)
alleen in tr, prijzen zijn niet zo denderend
https://zes.net/en/pricing.html
https://esarj.com/en/membership

alleen prijzen per minuut, €1 = 10tl, dus deel de prijzen door tien om het te zien in euros

• DoleBole
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 13:52
Usta schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:08:
[...]

niet op een rij. bij het tankstation staan de Shell laders, bij de Fastned hut natuurlijk hun eigen laders (30 meter bij shell vandaan) en net voorbij het restaurant staan 4 nieuwe laders. ik neem aan dat dat de Ionity zijn. Die allego heb ik nog niet gezien daar. wel paar keer de shell laders gebruikt met de Leaf en die bevallen goed met de Shell recharge pas.

[Voor 0% gewijzigd door DoleBole op 13-05-2021 08:22. Reden: typo]

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22:52
@jdbiggelaa Ik ga deze zomer ook naar Frankrijk. Welke passen heb jij daarvoor aangevraagd?

• wortelsoft
DoleBole schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 08:21:
[...]

niet op een rij. bij het tankstation staan de Shell laders, bij de Fastned hut natuurlijk hun eigen laders (30 meter bij shell vandaan) en net voorbij het restaurant staan 4 nieuwe laders. ik neem aan dat dat de Ionity zijn. Die allego heb ik nog niet gezien daar. wel paar keer de shell laders gebruikt met de Leaf en die bevallen goed met de Shell recharge pas.
De allego staat bij de La Place.

• Inspired
  • Nu online
vinom schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 08:23:
@jdbiggelaa Ik ga deze zomer ook naar Frankrijk. Welke passen heb jij daarvoor aangevraagd?
Denk afhankelijk van waar je naar toe gaat en of je publiek gaat laden. Als je bij de accomodatie met de granny gaat laden kom je wellicht alleen bij Ionity. Publiek laden op vakantie heb ik nog nooit gedaan. Al gaat dat als het goed is deze zomer in Spanje wel gebeuren. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jdbiggelaa
vinom schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 08:23:
Deze Franse passen heb ik aangevraagd: Freshmile, Chargemap , KiWhi. De eerste twee had ik binnen een paar dagen binnen, de laatste wacht ik nog op (een week nu).
Heel nuttige info vindt je op: https://www.electricfelix.com/frankrijk

Specifiek probleem voor Frankrijk is dat Izivia, de grootste operator van snellaadstations langs de Franse Autoroutes, vorig jaar zomer alle 200 palen wegens technische problemen gesloten heeft! Daardoor moet je nogal eens de snelweg af. Ionity (!) en Total zijn nu snel bezig dat gat te vullen, maar dat kost nog wel 1-2 jaar.

Vast een goede reis en veel plezier!

Edit: vandaag ook de KiWhi pas binnen gekregen en geactiveerd. Fluitje van een cent. Ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat. Deze pas heeft geen app, alleen website.

[Voor 9% gewijzigd door jdbiggelaa op 14-05-2021 14:04]

• jdbiggelaa
Inspired schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:06:
[...]

Denk afhankelijk van waar je naar toe gaat en of je publiek gaat laden. Als je bij de accomodatie met de granny gaat laden kom je wellicht alleen bij Ionity. Publiek laden op vakantie heb ik nog nooit gedaan. Al gaat dat als het goed is deze zomer in Spanje wel gebeuren. :)
Ja, lekker goedkoop laden met onze Powerpass :)
Mooie uitdaging met de Enyaq naar Spanje! Ben benieuwd hoe dat gaat. Succes vast 😊👍

[Voor 9% gewijzigd door jdbiggelaa op 13-05-2021 13:41]

• bruneelm
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 16-09 15:47
Voor uw kiwhipas heb je de juiste procedure gevolgd voor buitenlanders? Anders komt hij inderdaad niet toe (platform is gemaakt voor Fransen, je moet bijkomend hen een mail sturen).
En niet vergeten de kaart op te laden met €.

• jdbiggelaa
bruneelm schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:39:
Voor uw kiwhipas heb je de juiste procedure gevolgd voor buitenlanders? Anders komt hij inderdaad niet toe (platform is gemaakt voor Fransen, je moet bijkomend hen een mail sturen).
En niet vergeten de kaart op te laden met €.
Ik heb de tip van iemand gevolgd om op de Franse site als postcode 99999 te gebruiken en in het tweede adresveld mijn NL postcode en plaatsnaam en ‘Pays Bas’. De site herkent die postcode als ‘etrangère’ en daarmee zou het goed moeten komen🤞🙄
Er is een Engelstalig formulier zg speciaal voor buitenlanders, maar dat werkt niet. Het loopt vast op het invullen van je woonplaats. Wat je daar ook invult, je krijgt steeds de foutmelding ‘obligatoire’ (verplicht). Kortom, typisch Franse slag 😀

Edit: extra email niet nodig als je bovenstaande werkwijze volgt. Vandaag kwam de pas keurig correct geadresseerd binnen.

[Voor 6% gewijzigd door jdbiggelaa op 14-05-2021 14:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bruneelm
jdbiggelaa schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 13:39:
[...]

Ik heb de tip van iemand gevolgd om op de Franse site als postcode 99999 te gebruiken en in het tweede adresveld mijn NL postcode en plaatsnaam. De site herkent die postcode als ‘etrangère’ en daarmee zou het goed moeten komen🤞🙄
Er is een Engelstalig formulier zg speciaal voor buitenlanders, maar dat werkt niet. Het loopt vast op het invullen van je woonplaats. Wat je daar ook invult, je krijgt steeds de foutmelding ‘obligatoire’ (verplicht). Kortom, typisch Franse slag 😀
Voor zover ik me herinner moet je die 99999 invullen op het buitenlandse formulier en daarna een mail zenden met het correcte adres.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wortelsoft
Ik heb een vreemde postcode ingevuld en mijn adres in de adresregel dat ging gewoon goed.
Binnen een week thuisgestuurd.

• PeterZ(on)
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21:43
bruneelm schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:38:
[...]

Voor zover ik me herinner moet je die 99999 invullen op het buitenlandse formulier en daarna een mail zenden met het correcte adres.
Ik heb de pas vorig jaar aangevraagd en kan mij niet herinneren een mail te hebben gestuurd. Je moet eerst een account aanmaken en daarbij kun je je adresgegevens invullen en dan daarna de kaart aanvragen en 19 euro betalen. Na ontvangst van de kaart moet je er laadtegoed opzetten.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• Hachy
Coasterfreak schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:36:

[Afbeelding]

de twee providers:

Thanx @Coasterfreak

Ik kon beide passen succesvol aanvragen in NL, allebei hadden ze Nederland in het pulldown menu van aan te vragen adres zitten.

Zorlu was het lastigst, die wilden een 10-cijferig personal ID nummer ofzo waar je random wat in kon vullen. Na registratie met creditcard kun je vanuit het hoofdmenu in de app eenvoudig 'request card' aanklikken.

Heb ze beide toegevoegd:

Esarj
Zorlu

[Voor 5% gewijzigd door Hachy op 13-05-2021 17:07]

• Coasterfreak
Hachy schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:13:
[...]

Thanx @Coasterfreak

Ik kon beide passen succesvol aanvragen in NL, allebei hadden ze Nederland in het pulldown menu van aan te vragen adres zitten.

Zorlu was het lastigst, die wilden een 10-cijferig personal ID nummer ofzo waar je random wat in kon vullen. Na registratie met creditcard kun je vanuit het hoofdmenu in de app eenvoudig 'request card' aanklikken.

Heb ze beide toegevoegd:

Esarj
Zorlu
aanvragen lukt inderdaad, maar ze arriveren niet :+ ze mailen de kaarten niet naar het buitenland heb ik van ze begrepen.

verder heb je ook:
https://www.sharz.net/en/
https://www.voltrun.com/en/

beide bieden laden via app aan en hebben een paar palen staan in turkije, maar niet zo veel, kun je liever met esarj/zes aan de slag. hebben ook een laadkaart die ze aanbieden, beide aangevraagd, maar is nog niet binnen, lijkt me sterk dat ze aan zullen komen omdat buitenlands adres.

• Hachy
Best apart, ze hebben er wel alle procedures voor opgetuigd.
Voltrun had ik al een keer toegevoegd. Ik ga die Sharz ook even bekijken.

Je zult je verbazen hoeveel buitenlandse passen gewoon aankomen.
Juist toeristen hebben er baat bij als er niet geroamed wordt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Coasterfreak
voltrun en sharz zijn dus bijna alleen maar 22kw ac punten, esarj en zes de enigen met dc snelladen.

mijn aanvraag bij zes en esarj was meer dan 2 maanden geleden, op de vraag waar mijn kaart is kreeg ik als antwoord dat ze het niet opsturen naar het buitenland bij esarj.

en bij zes verzoeken je als buitenlander om gewoon de app te downloaden. (ze hebben ook echt een degelijke app trouwens)

sharz en voltrun waren voor mij niet de moeite waard als je gebruik kunt maken van esarj en zes, vooral als je ook echt wilt snelladen..

edit: voltrun roamt met sharz als ik de kaart van voltrun bekijk, idk of het ook andersom gaat

[Voor 10% gewijzigd door Coasterfreak op 13-05-2021 21:00]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
Laadpuntexploitanten worden vanaf 1 juli 2021 verplicht actuele informatie over o.a. de locatie, bezettingsstatus en ad hoc oplaadprijs van publiek toegankelijke laadpunten in Nederland te delen met gebruikers. Vanaf 1 januari 2022 komt daar nog extra informatie over de stroomleverancier, het geleverde stroomproduct, het percentage duurzaam opgewekte stroom en openingstijden bij.

De regeling is 22 april 2021 in de staatscourant gepubliceerd.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
1. De houder van een publiek toegankelijk oplaadpunt voor elektrische voertuigen
stelt op een open, niet-discriminerende en eenvoudige wijze, rechtstreeks of via 
een derde partij, aan alle gebruikers de volgende gegevens ter beschikking:

a. statische gegevens, zijnde:

1⁰: de locatie van een oplaadpunt;
        2⁰: het stroomtype;
        3⁰: de laadsnelheden;
        4⁰: de typen stekkers en contactdozen;
        5⁰: de stroomleverancier;
        6⁰: het geleverde stroomproduct;
        7⁰: het percentage van de bij het oplaadpunt en oplaadtarief geleverde stroom
            dat is opgewekt uit hernieuwbare en fossiele bronnen;
        8⁰: de openingstijden;
        9⁰: de betaalmethoden;
        10⁰: de contactinformatie van de houder;
        11⁰: de volledige ID-code van het oplaadpunt; en

b. dynamische gegevens, zijnde:

1⁰: de actuele toegankelijkheid en bezettingsstatus van een laadpunt;
        2⁰: de actueel gehanteerde ad-hoc prijs of gegevens die nodig zijn om de
            ad-hoc prijs voor een oplaadsessie te berekenen.

• Hachy
Coasterfreak schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:32:
voltrun en sharz zijn dus bijna alleen maar 22kw ac punten, esarj en zes de enigen met dc snelladen.

mijn aanvraag bij zes en esarj was meer dan 2 maanden geleden, op de vraag waar mijn kaart is kreeg ik als antwoord dat ze het niet opsturen naar het buitenland bij esarj.

[Afbeelding]

en bij zes verzoeken je als buitenlander om gewoon de app te downloaden. (ze hebben ook echt een degelijke app trouwens)

[Afbeelding]

sharz en voltrun waren voor mij niet de moeite waard als je gebruik kunt maken van esarj en zes, vooral als je ook echt wilt snelladen..

edit: voltrun roamt met sharz als ik de kaart van voltrun bekijk, idk of het ook andersom gaat
Je hebt in elk geval een goede poging gedaan 8) Ik ga het zeker ook proberen :D Uiteindelijk als maar genoeg mensen een aanvraag doen dan komen ze vanzelf. Zo ging dat in het verleden ook met Italiaanse en Spaanse passen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vinom
jdbiggelaa schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:11:
[...]

Deze Franse passen heb ik aangevraagd: Freshmile, Chargemap , KiWhi. De eerste twee had ik binnen een paar dagen binnen, de laatste wacht ik nog op (een week nu).
Heel nuttige info vindt je op: https://www.electricfelix.com/frankrijk

Specifiek probleem voor Frankrijk is dat Izivia, de grootste operator van snellaadstations langs de Franse Autoroutes, vorig jaar zomer alle 200 palen wegens technische problemen gesloten heeft! Daardoor moet je nogal eens de snelweg af. Ionity (!) en Total zijn nu snel bezig dat gat te vullen, maar dat kost nog wel 1-2 jaar.

Vast een goede reis en veel plezier!

Edit: vandaag ook de KiWhi pas binnen gekregen en geactiveerd. Fluitje van een cent. Ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat. Deze pas heeft geen app, alleen website.
KiWhi pas ga ik ook aanvragen. Er zit er een vlak bij onze bestemming dus dat is mooi. Ik twijfel alleen over de Freshmile en Chargemap kaart of ik die ook moet nemen.

Bij het aanmaken van een account op de kiWhi site heb ik eerst het 9999 geprobeerd en toen ik eenmaal ingelogd was kon ik alles aanpassen naar mijn juiste adres, land, etc. Nu nog even de pas aanvragen.

[Voor 8% gewijzigd door vinom op 14-05-2021 14:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jdbiggelaa
vinom schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:49:
[...]

KiWhi pas ga ik ook aanvragen. Er zit er een vlak bij onze bestemming dus dat is mooi. Ik twijfel alleen over de Freshmile en Chargemap kaart of ik die ook moet nemen.

Bij het aanmaken van een account op de kiWhi site heb ik eerst het 9999 geprobeerd en toen ik eenmaal ingelogd was kon ik alles aanpassen naar mijn juiste adres, land, etc. Nu nog even de pas aanvragen.
Quote uit Electrofelix over deze twee laadpassen:
"Chargemap, zij maken de mooiste app van Europa. Zij verdienen het. En werkt in Frankrijk bij misschien wel 90% van de laders, dus eenvoudig: een must."
"KiWhi - als ik nog eens dreig te stranden in een andere regio, zie de bergweg hierboven, zal de KiWhi-pas me redden. Geeft bovendien toegang tot 22kW-palen door heel Frankrijk, waarvan vele gratis."
Voor mij is de KiWhi belangrijk, omdat ik ergens in de binnenlanden van de Auvergne zit en de laadpalen (met een Type 2 stekker, ook nog iets om op te letten!) in de dorpen in de omgeving accepteren primair KiWhi...
En tja, ik ben van de soort 'better safe than sorry' :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bruneelm
Net de melding dat er een update is voor de Android app nextcharge en in de aanpassing staat nu beschikbaar voor Android auto.
Morgen ff proberen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Facenoise
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 11:20
Ik heb een vraagje, ik ben bezig om een elektrische auto aan te schaffen (E-208). En heb zojuist mn laadpas mogen ontvangen. Echter als ik deze wil activeren krijg ik 2 opties welke me niet duidelijk zijn wat hierin het onderscheidt is.

Wat is het verschil tussen beide betalingsplannen? Zijn beide nodig? Ik heb namelijk een pas en een tag aangevraagt.

EDIT: Het is bij EVBOX.

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• makooy
Facenoise schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:20:
Ik heb een vraagje, ik ben bezig om een elektrische auto aan te schaffen (E-208). En heb zojuist mn laadpas mogen ontvangen. Echter als ik deze wil activeren krijg ik 2 opties welke me niet duidelijk zijn wat hierin het onderscheidt is.

Wat is het verschil tussen beide betalingsplannen? Zijn beide nodig? Ik heb namelijk een pas en een tag aangevraagt.

[Afbeelding]

Alvast bedankt voor de reacties!
Met een ENGIE Zuid-Holland moet je de rechter hebben. Die kost 0 euro per maand met lagere tarieven.
Rechter is de algemene met vaste kosten en hogere tarieven.

Let er dan wel op dat je de ENGIE Zuid-Holland laadpas gebruikt in de gemeente die daar bij aangesloten zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 23:03
Zijn er hier mensen met ervaringen / tips voor openbaar laden in Denemarken? Wij gaan daar komende zomer heen (express geen voorbehoud met Covid, helemaal klaar met die ellende ;)) en probeer wat voorbereidend werk te doen. Over de mogelijkheid tot laden op de camping heb ik nog geen uitsluitsel - dus wil wat alternatieven hebben.

Zelf heb ik gevonden:
Maingau - 0,79 EUR per kWh
Clever - 350 DKR voor 40 kWh (omgerekend EUR1,18 per kWh) 8)7

Iemand hier met een gouden tip? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online
MrBasta schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:35:
Zijn er hier mensen met ervaringen / tips voor openbaar laden in Denemarken? Wij gaan daar komende zomer heen (express geen voorbehoud met Covid, helemaal klaar met die ellende ;)) en probeer wat voorbereidend werk te doen. Over de mogelijkheid tot laden op de camping heb ik nog geen uitsluitsel - dus wil wat alternatieven hebben.

Zelf heb ik gevonden:
Maingau - 0,79 EUR per kWh
Clever - 350 DKR voor 40 kWh (omgerekend EUR1,18 per kWh) 8)7

Iemand hier met een gouden tip? :)
Een virta-pas (kan gratis via bijvoorbeeld Helen.fi) heeft goede ondersteuning in scandinavische landen, bij CircleK laadt je dan voor bijvoorbeeld 4,90kr per kWh aan een CCS-lader. (iets van €0,66)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Facenoise
makooy schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:21:
[...]

Met een ENGIE Zuid-Holland moet je de rechter hebben. Die kost 0 euro per maand met lagere tarieven.
Rechter is de algemene met vaste kosten en hogere tarieven.

Let er dan wel op dat je de ENGIE Zuid-Holland laadpas gebruikt in de gemeente die daar bij aangesloten zijn.
Kan ik met die Zuid-Holland pas wel bij alle laadpalen laden door heel Nederland? Sorry voor de n00b vragen maar het is nog allemaal gloedje nieuw voor mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• makooy
Facenoise schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:50:
[...]

Kan ik met die Zuid-Holland pas wel bij alle laadpalen laden door heel Nederland? Sorry voor de n00b vragen maar het is nog allemaal gloedje nieuw voor mij.
Ja, echter heb je dan niet speciale Zuid-Holland-tarief.
Sowieso altijd even de app erbij pakken voor het huidige tarief (ENGIE laadpas werkt prima via de EV-box app)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Facenoise
makooy schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:59:
[...]

Ja, echter heb je dan niet speciale Zuid-Holland-tarief.
Sowieso altijd even de app erbij pakken voor het huidige tarief (ENGIE laadpas werkt prima via de EV-box app)
Dankjewel! Zal voornamelijk toch in Zuid-Holland laden, maar het was me niet direct duidelijk dat het ook buiten Zuid-Holland mogelijk zou zijn. Zojuist m'n tag en pas geactiveerd!

Laat die auto maar komen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21:45
Ook bij mij werkt de Freshmile pas niet bij Allego laadpaal. Ik heb de pas vorige week geactiveerd in de app. Het laadpunt staat keurig in de app aangegeven incl. prijs. Het is een bekend probleem teruglezend in dit forum. Ik zal er ook melding van maken.

iMac 3.2 GHz, 27 inch, MacOS Big Sur, iPhone 11 Pro, iPad Pro, VW ID.3+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:21

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Dit topic is echt zijn gewicht in goud waard. Ik heb hier al zoveel geleerd door andermans ervaringen.
Ik zit nu in de voorbreidende fase met alles. EV-etiquette wordt geleerd, auto wordt geprepped, laadpunt thuis wordt aan gewerkt en nu ben ik bezig met de laadpassen want ik zal ooit eens elders moeten 'tanken' :)
Maar de echte antwoorden op mijn vragen heb ik nog niet kunnen vinden of destilleren en ik hoop dat jullie mij een klein beetje wat meningen kunnen geven zodat ik daar mijn wijsheid uit kan halen.

Ik woon in Amstelveen en overal staan hier Allego palen (waarvan ik overigens niet weet hoeveel er werken, ik las dat dat ook een dingetje is). De bedoeling is thuis laden, maar als backup wil ik toch een laadpas hebben voor bij mij in de buurt maar ook een waar ik in heel het land wat aan heb. Dat kan prima in een enkele pas hoop ik, maar een backup hebben voor de backup kan ook geen kwaad denk ik. Toch?

Een abonnement wil ik niet want daarvoor zal ik het te weinig gebruiken. Welke pas zou dan het beste werken? Op Laadpastop10 staan er tientallen, maar ik betwijfel of het zo makkelijk is om als filter 'Geen abonnement' en 'Goede dekking in NL' aan te vinken.

Alle hulp is welkom want de ervaring zit duidelijk hier.

8700K, ROG Hero X, 16GB4166, 2080Ti, 2TB SSD, Enermax 950W, 32"+G903+G910 Nieuwe Specs, Oude Specs, Hele Oude Specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16-09 12:35

Hoite

Goed verhaal

Tijgert schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:33:
Dit topic is echt zijn gewicht in goud waard. Ik heb hier al zoveel geleerd door andermans ervaringen.
Ik zit nu in de voorbreidende fase met alles. EV-etiquette wordt geleerd, auto wordt geprepped, laadpunt thuis wordt aan gewerkt en nu ben ik bezig met de laadpassen want ik zal ooit eens elders moeten 'tanken' :)
Maar de echte antwoorden op mijn vragen heb ik nog niet kunnen vinden of destilleren en ik hoop dat jullie mij een klein beetje wat meningen kunnen geven zodat ik daar mijn wijsheid uit kan halen.

Ik woon in Amstelveen en overal staan hier Allego palen (waarvan ik overigens niet weet hoeveel er werken, ik las dat dat ook een dingetje is). De bedoeling is thuis laden, maar als backup wil ik toch een laadpas hebben voor bij mij in de buurt maar ook een waar ik in heel het land wat aan heb. Dat kan prima in een enkele pas hoop ik, maar een backup hebben voor de backup kan ook geen kwaad denk ik. Toch?

Een abonnement wil ik niet want daarvoor zal ik het te weinig gebruiken. Welke pas zou dan het beste werken? Op Laadpastop10 staan er tientallen, maar ik betwijfel of het zo makkelijk is om als filter 'Geen abonnement' en 'Goede dekking in NL' aan te vinken.

Met de Smoov app kun je ad-hoc laden met een SEPA(IBAN) / Creditcard. De paal claimt dan 25,- op je pas en verrekend dit na de laadactie.

Ik heb zelf een druppel van Shell Recharge, dan kost t 37ct / KWh, met CC kost het 0,245. (op mijn paal in Zwolle)

Ik ben nog op zoek naar een pas die t goedkoper doet, het liefst die 24,5ct en dan zonder aansluitkosten van 0,25ct.

Ik ben zelf ook nog heel erg onderzoekend, ik heb mijn PHEV nu net een week en er zijn nog een aantal pasjes onderweg om te proberen.
Ik kan op laadpastop10 niet echt filteren op tarieven specifiek bij Allego palen bijvoorbeeld, of tarieven die het doen zonder opslag en starttarief, maar wellicht doe ik het verkeerd. Vooral omdat het starttarief ongeveer net zoveel is als 1 KWh aan stroom en er maar 9KWh in mijn auto past is het even zoeken.

Ik heb nu in ieder geval en stuk of 10 apps om mijn telefoon en ik denk dat ik er vanzelf wel achter kom welke combinatie het handigst is.

Lekker kort.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online

Zelf zou ik dan Shell Recharge kiezen, die werkt in Nederland overal en zelfs in Europa bijna overal. En bovendien is de pas gratis en heb je geen abonnement nodig. Laden ermee is dan uiteraard relatief duur maar dat is voor een dergelijke backup pas natuurlijk geen issue.

Zelf heb ik naast de MTC die ik van de LM krijg straks Shell Recharge, Plugsurfing en Maingau als backup passen. De eerste 2 omdat die de beste Europese dekking hebben voor zover ik weet en Maingau nog erbij omdat ik altijd naar Oostenrijk op vakantie ga, en die heeft een goede dekking in Duitsland en Oostenrijk.

Allemaal zonder abonnement en uitgezocht op dekking ik mag namelijk in heel Europa laden met mijn zakelijke pas en heb dus puur alternatieven nodig voor als die onverhoopt ergens niet werkt en ik daar echt moet laden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 23:42

Bij Allego AC palen kun je met de Smoov app laden tegen CPO prijs, maar kost daarnaast 25 cent per laadsessie. Met een kaart van bijv. EVCompany kun je dat terugbrengen tot CPO prijs + 12 cent per sessie. Verder is de Maingau pas de voordeligste bij Fastned en Allego snelladers langs de snelweg.
Dan nog een pas van (S)hell recharge of van Plugsurfing in geval van nood als in het buitenland niks werkt. En klaar is Kees. Allemaal gratis passen (behalve Plugsurfing) en zonder abonnement.

Hyundai Ioniq Comfort 2017

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Heren (ga ik even vanuit, excuus als dat anders is), dit is exact de input die ik zocht. Perfect.
Een Maingau voor roadtrips in NL en een Shell recharge als binnenland en buitenland backup en dan Smoov via de app voor als je met de handen in het haar zit of hem even op de hoek van je huis wilt zetten (twee uitersten).
Mijn dank is groot _/-\o_

Edit:
Pas bij Shell recharge is besteld en bij Maingau heb ik mij geregistreerd. Maingau zei niks over mij een pas toesturen oid dus ik hoop dat dit automatisch gaat.

[Voor 19% gewijzigd door Tijgert op 17-05-2021 22:38. Reden: voortgang]

8700K, ROG Hero X, 16GB4166, 2080Ti, 2TB SSD, Enermax 950W, 32"+G903+G910 Nieuwe Specs, Oude Specs, Hele Oude Specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19:25
Ik heb ook een Shell druppel als backup naast mijn leasepas. Gewoon gekoppelt aan je bankrekening en klaar. Nog nooit gebruikt trouwns, behalve 1x testen.

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.163 Thu Jul 27 | Android 10 | Patch 1 mei 2021

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Enai
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 06-09 20:50
Zijn er mensen die met succes in België rondkomen met enkel publieke laadpalen? Prijs, mogelijkheid om een vrije laadpaal te vinden?

Wegens de nieuwe overheidsregeling rond bedrijfswagens overweeg ik toch alvast een elektrische auto te kiezen (hybride heeft geen zin -> snelweg), maar er zijn niet veel palen te vinden vergeleken met Nederland en dit wordt een shitshow indien ik niet consistent kan opladen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jdbiggelaa
Enai schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:46:
Zijn er mensen die met succes in België rondkomen met enkel publieke laadpalen? Prijs, mogelijkheid om een vrije laadpaal te vinden?
Ik was (vanuit NL) vorige week in België en kwam flink wat openbare laadpalen tegen op de kaart.
Tip: download de app Chargemap, die geeft een goed en actueel beeld van beschikbare laadpalen in heel Europa en laat bij veel palen ook zien of die bezet zijn.

Succes!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Enai
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 06-09 20:50
jdbiggelaa schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:54:
[...]

Ik was (vanuit NL) vorige week in België en kwam flink wat openbare laadpalen tegen op de kaart.
Tip: download de app Chargemap, die geeft een goed en actueel beeld van beschikbare laadpalen in heel Europa en laat bij veel palen ook zien of die bezet zijn.

Succes!
Merci voor de tip ivm Chargemap. :) Ik keek op de map van Allego en vond bizar weinig.

Het zou België niet zijn indien de dichtstbijzijnde laadpaal niet kapot was. Zucht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16-09 15:41

greatgonzo

schit-te-rend!

Bijzonder..

Een tijdje terug moesten we voor nood aan de snellader bij McDonalds. Daar staan Vattenfall palen. De app weigerde dienst, dus naar een alternatief.

Gelukkig heb ik nog een allround EV company pasje. Ik ging maar uit van het CPO tarief van €0,55 per kwh.. Dan zou ik voor deze korte sessie €3,30 kwijt zijn.

Nu krijg ik de rekening: €0,34 per kwh! Dat is nog goedkoper dan een publieke Allego laadpaal oid.

Heb ik een mazzeltje, of klopt het dat Vattenfall inderdaad zo goedkoop is? Want volgens de site zou het toch echt €0,55 moeten zijn:
https://incharge.vattenfa...laden-laadpaal-mcdonalds/

[Voor 5% gewijzigd door greatgonzo op 18-05-2021 16:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 16-09 15:43
Hoite schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:05:
[...]

Met de Smoov app kun je ad-hoc laden met een SEPA(IBAN) / Creditcard. De paal claimt dan 25,- op je pas en verrekend dit na de laadactie.

Ik heb zelf een druppel van Shell Recharge, dan kost t 37ct / KWh, met CC kost het 0,245. (op mijn paal in Zwolle)
Wat bedoel je daarmee? Ik heb mijn Shell pas gekoppeld aan mijn ABN bankrekening. Als ik de Shell pas zou koppelen aan mijn Creditcard zou daar een lager tarief tegenover staan van 0,245?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 21:25
greatgonzo schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:05:
Bijzonder..

Een tijdje terug moesten we voor nood aan de snellader bij McDonalds. Daar staan Vattenfall palen. De app weigerde dienst, dus naar een alternatief.

Gelukkig heb ik nog een allround EV company pasje. Ik ging maar uit van het CPO tarief van €0,55 per kwh.. Dan zou ik voor deze korte sessie €3,30 kwijt zijn.

Nu krijg ik de rekening: €0,34 per kwh! Dat is nog goedkoper dan een publieke Allego laadpaal oid.

Heb ik een mazzeltje, of klopt het dat Vattenfall inderdaad zo goedkoop is? Want volgens de site zou het toch echt €0,55 moeten zijn:
https://incharge.vattenfa...laden-laadpaal-mcdonalds/
Ik keek even in de app bij evcompany maar de Mcdonalds snellader zijn helemaal niet te vinden daar. Bij mij in de buurt is een Mcdonalds die alleen 4 ac22kW laders heeft en dat kost bij evcompany 25ct/kWh terwijl Shell Recharge 37ct/kWh berekend.

Hyundai Ioniq Sep 2017. Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:34
evtje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:00:
[...]

Ik keek even in de app bij evcompany maar de Mcdonalds snellader zijn helemaal niet te vinden daar. Bij mij in de buurt is een Mcdonalds die alleen 4 ac22kW laders heeft en dat kost bij evcompany 25ct/kWh terwijl Shell Recharge 37ct/kWh berekend.
EV Company zit op de backend van Last Mile Solutions net als EcoTAP. En daar kloppen wel meer dingen niet met tarieven is mijn ervaring. Ik laad al tijden op een allego laadpaal voor 13Cent/kWh terwijl hij volgens Allego Smoov toch echt bijna 3x zo veel zou moeten zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16-09 15:41

greatgonzo

schit-te-rend!

Zo lang het in je voordeel is :)

Lastig is dat je er pas na drie weken achter komt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaymondD
greatgonzo schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:25:
Zo lang het in je voordeel is :)

Lastig is dat je er pas na drie weken achter komt :)
Nee ik zie het direct in de ecotap app.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evtje
RaymondD schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:18:
[...]

EV Company zit op de backend van Last Mile Solutions net als EcoTAP. En daar kloppen wel meer dingen niet met tarieven is mijn ervaring. Ik laad al tijden op een allego laadpaal voor 13Cent/kWh terwijl hij volgens Allego Smoov toch echt bijna 3x zo veel zou moeten zijn.
Ik laadt al bijna 4 jaar met evcompany pas en heb nog nooit een verkeerde rekening gezien. Het kan in jouw geval zijn dat die allego paal is ingesteld op 13ct CPO prijs. Dan krijg je die ook van Evcompany of Ecotap. Smoov kan met een standaard prijs rekenen net zo als Shell Recharge pas. Maar hoe dan ook jij heb geluk met 13ct. :)

Hyundai Ioniq Sep 2017. Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RaymondD
evtje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:33:
[...]

Ik laadt al bijna 4 jaar met evcompany pas en heb nog nooit een verkeerde rekening gezien. Het kan in jouw geval zijn dat die allego paal is ingesteld op 13ct CPO prijs. Dan krijg je die ook van Evcompany of Ecotap. Smoov kan met een standaard prijs rekenen net zo als Shell Recharge pas. Maar hoe dan ook jij heb geluk met 13ct. :)
Nouja, geen idee hoe het kan. Het is een allego laadpaal uit het 1000 laadpalen Groningen/Drenthe project https://www.allego.eu/nl-...ij-allego-en-clean-energy. Zou €0,29 cent moeten zijn. Voordeel is voor mij van korte duur nog... de laadpaal staat bij het zwembad waar mijn zoontje nu nog zwemles heeft :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16-09 12:35

Hoite

Goed verhaal

Meubelmaker schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:44:
[...]

Wat bedoel je daarmee? Ik heb mijn Shell pas gekoppeld aan mijn ABN bankrekening. Als ik de Shell pas zou koppelen aan mijn Creditcard zou daar een lager tarief tegenover staan van 0,245?
Ik bedoel dat als ik de sessie start via de Smoov-app en daarin aangeef dat de betaalmethode voor deze laadsessie via creditkaart of SEPA moet verlopen, dan krijg ik eerst een betaalpagina die 25 euro blokkeert op je pas, waarop het laden kan starten voor 0,245 cent plus 25 cent startkosten.

Als ik in diezelfde sessie als betaalmethode de Shell ReCharge kies, dan betaal ik het shell-tarief, wat in mijn geval iets van 37 cent is met 35 cent aansluitkosten.

Ik ben nu aan het uitproberen met een E-Flux kaart, die kan ook gekoppeld aan de Smoov-app.
Mijn eerste poging deed de pas niets op de paal, maar ik had de pas nog niet geactiveerd. Morgenochtend weer proberen.

Lekker kort.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• evtje
@RaymondD
Ik heb gekeken met de evcompany app en zie daar bij Groningen meerdere goedkopere staan van Allego. Een aantal 17ct en ik zag er zelf een van 12ct.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Is er ook een app/manier waar je de individuele paaltarieven snel kunt zien zonder er per stuk op te moeten klikken? Of een kleurcodering die de relatieve prijs weer geeft zoals met sommige tank apps: groener is goedkoper en roder is duurder.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vinom
Vrijdag de pasjes aangevraagd voor Frankrijk, Kiwhi en Freshmile en vandaag komen ze al binnen. Dat is toch behoorlijk snel :) Chargemap komt er nog aan en dan moet het wel gaan lukken in Frankrijk.
Pagina: 1 ... 61 ... 81 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee