wheli schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:23:
@
eltron het is wellicht uitzonderlijk maar ik heb een doodnormale tussenwoning zonder oprit. Dus zal óf bij werkgever moeten laden, of openbaar. Dus de pas is toch wel relevant.
Edit: die website voor Duitsland is leuk! Kende ik niet.
Ik denk dat de meerderheid van de mensen in Nederland geen eigen oprit heeft, zeker niet in de steden. Als je vaak in je buurt of op je werk gaat opladen kun je het beste kijken welke laadpaal-exploitanten daar zijn.
Ik heb ook geen eigen laadpaal, de dichtstbijzijnde paal is van Vattenfall (voorheen Nuon), dus ik heb een Vattenfall-pas (druppel eigenlijk), en laadt dan voor 0,3267 per kWh (contracttarief gemeente Utrecht). Maar die is bij andere palen weer vrij duur geworden sinds 1 december met € 0,40 per kWh.
Nu is er sinds deze week ook een laadpaal van WeDriveSolar in onze straat gekomen die sneller kan laden, en zij gebruiken de backend van Last Mile Solutions, met een CPO-tarief van € 0,3388. Dus ik moet ook nog even kijken welke pas daarvoor het goedkoopst is (misschien Elbizz met maar € 0,06 opslag per laadbeurt, maar die kost dan weer eenmalig € 12,95 om aan te vragen).
Voor snelladers heb ik een Maingau pas, en voor Allego laders (reguliere laadpalen en snelladers) kun je de Smoov app gebruiken. Ik denk dat de meeste mensen één of een paar passen hebben om goedkoop bij de meestgebruikte laadpalen te laden. Bij uitzondering een keer iets meer betalen kost je ook niet zoveel extra.
Maar zoals al gezegd is, de laadpassen-wereld verandert snel (prijzen veranderen, aanbieders stoppen of komen erbij) dus het heeft weinig zin om nu al pas(sen) aan te vragen als je auto pas over een aantal maanden geleverd wordt.Tegen die tijd kan alles weer anders zijn...
[
Voor 0% gewijzigd door
Wesco op 04-12-2020 16:58
. Reden: typo ]