Sodeknetter mijn telefoon ontplofte vanmiddag :-)
Het schijnt dat ‘EWE Go’ bij Ionity werkt voor €0,47/kWh dus dat ga ik testen; die pas heb ik hier liggen.
Voor Fastned blijft Maingau nog steeds de voordeligste laadpas zonder abonnement of andere verplichtingen, kantelpunt is ongeveer 120kWh per maand t.o.v. het Fastned abonnement, wat voor veelrijders ineens weer interessant wordt.
Zoe rijders hebben geluk, de AC43 laadpunten van de snelladers van Allego lijken onder het AC tarief van Maingau te vallen en zij kunnen dus blijven snelladen voor €0,37/kWh, voor Fastned geldt deze uitzondering mogelijk niet en wordt het DC tarief in rekening gebracht. Dit is nog niet helemaal duidelijk.
Ionity lovers die een BMW Laadpas hebben aangevraagd voordat de VIN check werd geactiveerd hebben ook geluk; €2,50 per sessie en €0,35/kWh bij Ionity. Ongeveer dezelfde deals als Audi Porsche en Volkswagen alleen vragen zij er €10 tot €18 per maand voor en moet je (net als inmiddels bij BMW) het chassisnummer van je auto doorgeven.
Shell Recharge voor 35 cent is ook tijdelijk. (Hier heb je overigens geen Shell laadpas voor nodig, het werkt met alle NL laadpassen). Pas hier wel mee op, op sommige stations wordt nog steeds €0,69/kWh in rekening gebracht zoals die langs de A28 bij Pesse.
Ionity heeft overigens ruzie met bijna elke MSP, kijk naar chargemap, en EnBW, met die laatste Laadpas (In DE écht een grote speler) kan in zijn geheel niet meer geladen worden bij Ionity omdat Ionity qua prijsonderhandelingen niet mee wilde gaan met de eisen en wensen van de verschillende MSP’s. (Dat hebben ze goed van Fastned afgekeken alleen is Fastned daar vanaf dag 1 al duidelijk over geweest en is Ionity gaandeweg tot dit inzicht gekomen waardoor dit nu een publiek moddergevecht is geworden)
[
Voor 16% gewijzigd door
Hachy op 20-08-2020 00:42
]