David schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 23:25:
[...]
Je hebt denk ik nog niet veel van die apps geprobeerd. Welke laadpassen heb je? Zo'n beetje alle laadapps geven ook de palen van roamingpartners weer, dus veel meer palen dan alleen van die aanbieder. Verder kun je de apps van de meeste laadpasaanbieders gebruiken zonder account dus je kunt naar hartelust apps installeren en rondkijken op de kaart.
New Motion, Smoov, Chargemap, Plugshare, Maingau etc. Installeer er een paar en je bent zo een stuk wijzer
Ik heb een rondje in mijn parkeerrayon in Utrecht gedaan. Daar zijn de volgende palen:
5 van LomboXNet (Last Mile Solutions)
6 van Vattenfall
3 van NewMotion
EV Charging (New Motion): laat alles zien, én de prijzen, maar heeft geen foto's
Smoov: laat er maar één zien van LomboXNet, ziet geen van de tarieven en heeft geen foto's maar wel Google Street View
Chargemap: de palen van Vattenfall ontbreken, wel tarieven en foto's
Plugshare: alles van LMS ontbreekt, geen tarieven, voor de rest zijn er wel foto's
Maingau: laat helemaal niets zien, maar andere palen hebben wel foto's
Google: zoek op "charging" (of ev charging in app) en niet alles wordt gemarkeerd, lijkt verder wel compleet te zijn als je handmatig op de kaart gaat zoeken, er zijn foto's, maar geen tarieven
Ook had ik de
&Charge-app gebruikt, omdat je daar foto's kan toevoegen aan palen voor gratis kilometers bij Maingau. Dat had nog niemand hier gedaan, dus dat was een leuk tijdverdrijf tijdens de wandeling met de kinderen

. Zij hebben wel echt een merkwaardige selectie van palen, ook stond er een paal tussen die op een afgesloten parkeerterrein van een appartementencomplex staat.
Maar eigenlijk is er dus zover ik kan zien, geen een app die én alle palen (hier dan) met het kWh-tarief laat zien én foto's heeft.
[
Voor 5% gewijzigd door
Sheean op 23-07-2020 11:34
. Reden: Google toegevoegd ]
"Television has done much for psychiatry by spreading information about it, as well as contributing to the need for it." -- Alfred Hitchcock