[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 134 ... 144 Laatste
Acties:
  • 990.220 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:25
PeterZ(on) schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:52:
Ik hou Hauconcourt nu denk ik een dag of tien in de gaten en in het weekend is die nagenoeg doorlopend bezet behalve de vroege ochtend en nacht. Door de week zijn er wel wat meer rustigere momenten maar is het toch ook wel druk te noemen. Wat mij opvalt is dat lader 06 het al die tijd niet schijnt te doen. En wat ook opvalt is dat nagenoeg iedereen tot boven de 90% laadt en vaak nog tot 100%, en dan ook nog rustig een tijdje blijft staan.
05 en 06 staan nu in free mode. Dus beide niet helemaal 100%. Valt me sowieso tegen dat Ionity er lang over doet palen te fixen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:09
Inspired schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:13:
[...]

05 en 06 staan nu in free mode. Dus beide niet helemaal 100%. Valt me sowieso tegen dat Ionity er lang over doet palen te fixen.
Vanmorgen rond 10u Ionity Hauconcourt bezocht. Er waren twee laders vrij bij aankomst. De lader die ik had (weet niet welk nr die heeft, was iig de 2e van rechts) was net als de meest rechtse lader begrenst qua snelheid. Max 34kW ongeveer. M'n buurman stond ruim een uur te laden met zijn Polestar. Ik had maar een beetje nodig en heb vervolgens met volle snelheid volgeladen bij Tesla Laxou (super rustig en lekker in het gekoelde winkelcentrum van de toilet gebruik kunnen maken!) om daarna de volgende Ionity lader bij Langres-Perrogney te kunnen bereiken met de Ioniq 28 kWh. Daar stonden 3 auto's voor mij te wachten, ik kon na ongeveer 15-20 minuten wachten inpluggen. Toen ik vol genoeg was waren er enkele plekken vrij en was de wachtrij dus verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:22
Gisteren uit Midden Frankrijk terug gereden met ID.3P first, 780 km. Totaal 3 laadstops, Orleans Nord Ionity, Tesla Velizy (Paris Sud) en Tesla Neuville en Ferrain (Tourcoing). Bij Orleans Nord moest ik 5 minuten wachten voordat ik kon laden. Vervolgens een gedraai van allerlei auto's omdat diverse laders na enkele minuten stopten, wat een gedoe. Gelukkig zelf geen last van gehad. Ook een auto met aanhanger die twee plekken bezet hield daar anderen even afkoppelde. Zo kan het ook. Tesla laden is zijn prijs dubbel en dwars waard, probleemloos, makkelijk en snel.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:31
its_me_ schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:39:
[...]

Vanmorgen rond 10u Ionity Hauconcourt bezocht. Er waren twee laders vrij bij aankomst. De lader die ik had (weet niet welk nr die heeft, was iig de 2e van rechts) was net als de meest rechtse lader begrenst qua snelheid. Max 34kW ongeveer. M'n buurman stond ruim een uur te laden met zijn Polestar. Ik had maar een beetje nodig en heb vervolgens met volle snelheid volgeladen bij Tesla Laxou (super rustig en lekker in het gekoelde winkelcentrum van de toilet gebruik kunnen maken!) om daarna de volgende Ionity lader bij Langres-Perrogney te kunnen bereiken met de Ioniq 28 kWh. Daar stonden 3 auto's voor mij te wachten, ik kon na ongeveer 15-20 minuten wachten inpluggen. Toen ik vol genoeg was waren er enkele plekken vrij en was de wachtrij dus verdwenen.
Je weet het natuurlijk niet van tevoren, maar in dat geval had je net zo goed een 50 kW lader kunnen pakken. 50 kW of 65 kW met de Ioniq28 maakt nou ook weer niet zo'n groot verschil, zeker als je ruim een kwartier moet wachten.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:09
pmiddeld schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:45:
[...]

Je weet het natuurlijk niet van tevoren, maar in dat geval had je net zo goed een 50 kW lader kunnen pakken. 50 kW of 65 kW met de Ioniq28 maakt nou ook weer niet zo'n groot verschil, zeker als je ruim een kwartier moet wachten.
Ja klopt, maar ik had onvoldoende kWh om nog door te kunnen rijden en de 50 kW Ionity lader was bezet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:37
Inspired schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:24:
[...]

Welke route heb je gehad? Ik ga zelf over twee weken op maandag & dinsdag. Denk dat ik toch maar SuCs pak. Ionity is wat praktischer maar toch wel wat meer risico op volle bezetting. Ook omdat er in Frankrijk toch flink wat BEVs verkocht zijn.
Net aangekomen in Ardeche.
Gereden via Antwerpen - Brussel - Reims (via nieuwe snelweg) - Troyes - Dijon - Lyon

Op één na alleen Ionity geladen. Dit omdat dit met Powerpass gewoon super goedkoop is (0,35). Vandaag één station geskipt en doorgereden naar de volgende (kon net 😬) vanwege 3 wachtenden. Verder overal meteen kunnen laden, maar overal steeds bijna alle stalls bezet. Vaak zelfde auto's gezien. Je rijdt toch in een soort treintje. Stops vielen lekker samen met 'natuurlijke' momenten dus voor mijn gevoel weinig tijdverlies door laden gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 21:40
Zijn er meer mensen die met dit warme weer problemen ervaren met het laden aan openbare laadpalen?
Ik heb het idee dat veel laadpalen last hebben van de warmte.

Ik kom uit mijn werk:
- Laadpaal 1: koppel aan: led knippert rood (storing).
- Rij naar laadpaal 2: aangekoppeld en laden gestart. Ik ben nog geen 20 meter weggelopen en krijg een pushbericht omdat het laden is gestopt. Ik loop terug, ook deze paal in storing.
- Laadpaal 3: hier stond al een auto te laden dus ik plug hem in de 2e poort. Het laden start. Echter na een kwartier ook weer een melding dat het laden gestopt is.

Omdat ik eerst even rustig wilde zitten heb ik het even zo gelaten. Nu na het eten en de koffie even teruggelopen: ook deze in storing (voor beide auto’s). De kabel is echter nog vergrendeld.
Na het aanbieden van de pas ontgrendelt de kabel en wordt de lamp groen.
Na nogmaals de pas aangeboden te hebben ging het laden weer verder, hoewel de andere poort nog in storing bleef staan.

Hopelijk blijft ie nu laden, want ik verwacht morgen veel kilometers te moeten rijden.

Als ik in de app kijk, blijken er nog meer palen hier in het dorp in storing te staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroen O op 19-07-2022 20:07 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 21:08
Jeroen O schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:06:
Zijn er meer mensen die met dit warme weer problemen ervaren met het laden aan openbare laadpalen?

Ik kom uit mijn werk:
- Rij naar laadpaal 2: aangekoppeld en laden gestart. Ik ben nog geen 20 meter weggelopen en krijg een pushbericht omdat het laden is gestopt. Ik loop terug, ook deze paal in storing.
- Laadpaal 3: hier stond al een auto te laden dus ik plug hem in de 2e poort. Het laden start. Echter na een kwartier ook weer een melding dat het laden gestopt is.

Omdat ik eerst even rustig wilde zitten heb ik het even zo gelaten. Nu na het eten en de koffie even teruggelopen: ook deze in storing (voor beide auto’s). De kabel is echter nog vergrendeld.
Na nogmaals de pas aangeboden te hebben ging het laden weer verder, hoewel de andere poort nog in storing bleef staan.

Hopelijk blijft ie nu laden, want ik verwacht morgen veel kilometers te moeten rijden.

Als ik in de app kijk, blijken er nog meer palen hier in het dorp in storing te staan.
De Allego paal in mijn wijk staat ook rood te knipperen en staat nu bijna 5 uur op out of service in de pump app, staat ook vol in de zon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdestructo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:57
Jeroen O schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:06:

Ik kom uit mijn werk:

Wat ik wel heb met het warme weer is het volgende.
Als er al een auto staat te laden bij mijn vaste laadpaal dan plug ik in tag er tegen en het laden start.
Als ik dan vervolgens na het eten even kijk hoe ver we zijn met laden staat er "geen stroom" dit gebeurt vaker met warm weer.
Gewoon laten staan aangezien dit vaker gebeurt met warm weer, de volgende ochtend is mijn Egolf weer vol (80%) _/-\o_

VW egolf 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:18
Vandaag ga ik richting Zweden. Echter ben ik een beetje stom geweest. Ik dacht dat mijn zakelijke TravelCard alle laadpunten wel ongeveer zou coveren maar lees dat wordt aangeraden om bijvoorbeeld ook een anwb pas mee te nemen. Kan ik ergens in een winkel nog een last minute laadpas regelen? Ik zie online niets hierover..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-09 21:32
Ik zou de Shell Recharge app downloaden, account aanmaken en credit card of bank toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
  • Laatst online: 08:18
Harvest2002 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 07:33:
Ik zou de Shell Recharge app downloaden, account aanmaken en credit card of bank toevoegen.
Goede tip, bedankt. Hetzelfde maar voor Tesla doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-09 22:44
Tweakx schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 07:29:
Vandaag ga ik richting Zweden. Echter ben ik een beetje stom geweest. Ik dacht dat mijn zakelijke TravelCard alle laadpunten wel ongeveer zou coveren maar lees dat wordt aangeraden om bijvoorbeeld ook een anwb pas mee te nemen. Kan ik ergens in een winkel nog een last minute laadpas regelen? Ik zie online niets hierover..
Zou specifiek voor zweden ook even de fortum charge se app downloaden. Die werkt in elk geval op alle fortum chargers. De tag kan je wel kostenlpos bestellen al heb je daar nu niets aan natuurlijk, maar das voor de volgende keer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arvis289
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-07 16:38
Afgelopen vrijdag krijg ik een stapel achterstallige facturen van FreshMile voor laden in maart tot juni bij openbare Allego laadpalen (Drechtsteden). Op zich logisch, als je laadt kun een een factuur verwachten.
Niet zo logisch dat dat zo lang duurt - daarover had ik al wel eens gemaild, met als antwoord dat zij afhankelijk zijn van de laadinformatie die ze krijgen van Allego.
Maar... Op al die facturen wordt het nieuwe tarief van 0,03 per minuut gerekend, en niet 0,01 per minuut zoals dat tot medio juni gold. En aangezien mijn boodschappenwagentje niet sneller laadt dan 7,4kW, loopt de prijs dan behoorlijk op.
Natuurlijk heb ik daarover op 15 juli direct een bericht gestuurd naar Freshmile, maar nog geen antwoord.
Iemand hier hetzelfde probleem ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richair
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-08 19:03
arvis289 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:08:
Afgelopen vrijdag krijg ik een stapel achterstallige facturen van FreshMile voor laden in maart tot juni bij openbare Allego laadpalen (Drechtsteden). Op zich logisch, als je laadt kun een een factuur verwachten.
Niet zo logisch dat dat zo lang duurt - daarover had ik al wel eens gemaild, met als antwoord dat zij afhankelijk zijn van de laadinformatie die ze krijgen van Allego.
Maar... Op al die facturen wordt het nieuwe tarief van 0,03 per minuut gerekend, en niet 0,01 per minuut zoals dat tot medio juni gold. En aangezien mijn boodschappenwagentje niet sneller laadt dan 7,4kW, loopt de prijs dan behoorlijk op.
Natuurlijk heb ik daarover op 15 juli direct een bericht gestuurd naar Freshmile, maar nog geen antwoord.
Is paar dagen geleden in dit topic ter sprake gekomen. Meerdere mensen hebben dat gehad (waaronder ik). Er zijn ook al meerdere mails over gestuurd. Ik heb nog geen reactie (mail afgelopen vrijdag gestuurd), hopelijk is Freshmile het aan het fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 12:08
Volgende week vertrek ik naar Zuid Frankrijk. Voor de zekerheid maar gesplitst over twee dagen. Eerst dacht ik er over om via Reims te gaan maar met al die extra Tesla punten zijn er hopelijk geen problemen met wachtrijen en ga ik gewoon via Brussel, Metz.

Wat is de etiquette met wachtrijen bij Tesla (maar ook bij andere merken)? Is het altijd duidelijk wie de eerst wachtende is? Of is het zo vaak mogelijk verversen in de app?

[ Voor 4% gewijzigd door Kris op 20-07-2022 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:55

ThaDude

Hang Loose

arvis289 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:08:
ff stukje teruglezen (of zoeken) en ja bijna iedereen! Heb zelf nav een mail ook geen reactie terug. Ondertussen de bedragen wel afgeschreven i.p.v. reservering op CC

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 11:30
Ik heb nu al 2x geladen (met Shell Recharge) bij Snowworld Zoetermeer (zomer hobby, beetje afkoelen ;)) maar heb nog geen 1x iets afgeschreven zien worden. De eerste keer was ruim een maand geleden.

Heb ik nu een gratis paal ontdekt of, duurt het wel vaker langer bij Shell Recharge? De palen zelf herkende ik niet (witte vierkante dingen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18-09 23:47
ex87 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:50:
Ik heb nu al 2x geladen (met Shell Recharge) bij Snowworld Zoetermeer (zomer hobby, beetje afkoelen ;)) maar heb nog geen 1x iets afgeschreven zien worden. De eerste keer was ruim een maand geleden.

Heb ik nu een gratis paal ontdekt of, duurt het wel vaker langer bij Shell Recharge? De palen zelf herkende ik niet (witte vierkante dingen)
Laden in juni betekent een factuur rond 20 juli en de afschrijving daarna pas. Is zeker niet gratis :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Ik heb prive een Shell recharge pas en nu ook zakelijk een Newmotion pas ontvangen.

Kan ik die zakelijke pas van de leasebak nou toevoegen aan de Shell recharge app die ik ‘prive’ gebruik of gaat het dan met de facturering ineens mis?

Ik had al even t topic doorgespit maar kon dit specifieke geval niet van een recente post terugvinden en daarnaast lijk ik het overzicht van passen, do's en don't volledig kwijt te raken! vandaar de vraag :)

Excuus, inmiddels zelf gevonden. Voor een ander met dezelfde vraag: https://support.shell.nl/...ankpassen-in-de-app-zien-

[ Voor 50% gewijzigd door Wilde op 20-07-2022 16:06 ]

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
Wilde schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:49:
Ik heb prive een Shell recharge pas en nu ook zakelijk een Newmotion pas ontvangen.

Kan ik die zakelijke pas van de leasebak nou toevoegen aan de Shell recharge app die ik ‘prive’ gebruik of gaat het dan met de facturering ineens mis?

Ik had al even t topic doorgespit maar kon dit specifieke geval niet van een recente post terugvinden en daarnaast lijk ik het overzicht van passen, do's en don't volledig kwijt te raken! vandaar de vraag :)

Excuus, inmiddels zelf gevonden. Voor een ander met dezelfde vraag: https://support.shell.nl/...ankpassen-in-de-app-zien-
Is het gelukt je NewMotion pas toevoegen aan de Shell Recharge App?
Ik kon dat niet vinden.

Edit: Laat maar, NewMotion is nu Shell geworden, ik heb een andere zakelijke pas :-)

[ Voor 4% gewijzigd door royverdegem op 20-07-2022 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron Leppers
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-08-2022
Nl-jeff schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:52:
[...]

Zou specifiek voor zweden ook even de fortum charge se app downloaden. Die werkt in elk geval op alle fortum chargers. De tag kan je wel kostenlpos bestellen al heb je daar nu niets aan natuurlijk, maar das voor de volgende keer
In Zweden laden wij voornamelijk bij Tesla laadpunten (voor niet-Tesla rijders). Snel en makkelijk via de Tesla app. Via de leasemij heb ik Shell Recharge, daarmee kun je ook op Ionity en Mer laden. Met Fortum nog geen ervaring, Plugsurfin valt me erg tegen, vooral in Noorwegen. In dat land is het trouwens sowieso een warboel aan providers met eigen regeltjes....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Kris schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:55:
Wat is de etiquette met wachtrijen bij Tesla (maar ook bij andere merken)? Is het altijd duidelijk wie de eerst wachtende is? Of is het zo vaak mogelijk verversen in de app?
Dit jaar in het voorseizoen gegaan dus geen wachtrijen gehad. Vorig jaar in t hoogseizoen bij Hauconcourt op mijn beurt moeten wachten. Daar is het een grote parkeerplaats waar je tegenover de laadplekken kan parkeren. Toen waren het voornamelijk Nederlanders. Je stapt uit, maakt een praatje en vraagt wie de laatste was. Dan weet je na welke auto jij aan de beurt bent. Vorig jaar wel een voordringer gehad maar die hebben we weer laten vertrekken.

Viel me op alle laadplekken dit jaar wel op dat waar vorig jaar mensen wel open stonden voor een praatje (waar ga je heen/hoe gaat het laden tot zover/etc) dat dit jaar eigenlijk helemaal niet was. Werd amper hallo gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb twee mislukte laadsessies met freshmile. Twee keer startte hij de laadsessie niet maar er werd wel 2x 50,- geincasseerd. Dat was op 19 juli. Denken jullie dat het geld automatisch teruggestort wordt? Hoe lang duurde het bij jullie? Anders moet ik toch contact opnemen met de klanten service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richair
IUser schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:04:
Ik heb twee mislukte laadsessies met freshmile. Twee keer startte hij de laadsessie niet maar er werd wel 2x 50,- geincasseerd. Dat was op 19 juli. Denken jullie dat het geld automatisch teruggestort wordt? Hoe lang duurde het bij jullie? Anders moet ik toch contact opnemen met de klanten service.
Is die 50 euro niet gereserveerd op je credit card? Ik zag dat ook altijd staan onder het bedrag in de cc app. Dat bedrag blokkeren ze dan en na de uiteindelijke afrekening geven ze dat vrij.
Dus feitelijk zou het niet afgeschreven moeten zijn bij jou, maar alleen tijdelijk geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
royverdegem schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:01:
[...]

Laden in juni betekent een factuur rond 20 juli en de afschrijving daarna pas. Is zeker niet gratis :-)
Ok bedankt, wat ook vreemd is dat ik onder 'Charge history' in de app dus niks zie, maar goed ik wacht wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
ex87 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:47:
[...]

Ok bedankt, wat ook vreemd is dat ik onder 'Charge history' in de app dus niks zie, maar goed ik wacht wel even af.
Bij Charge History zou je wel direct alles moeten zien, maar denk je aan het juiste filter? Het trechtertje rechts bovenin staat standaard op de laatste 7 dagen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
royverdegem schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:14:
[...]

Bij Charge History zou je wel direct alles moeten zien, maar denk je aan het juiste filter? Het trechtertje rechts bovenin staat standaard op de laatste 7 dagen :-)
Filter staat op 'all time' en zowel de digitale kaart en me fysieke kaart (druppel) staan aan, eerste keer opladen was vorige maand, en laatste keer was afgelopen maandag.

Allebei staan er niet in, maar wie weet komt het nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
ex87 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:14:
[...]

Filter staat op 'all time' en zowel de digitale kaart en me fysieke kaart (druppel) staan aan, eerste keer opladen was vorige maand, en laatste keer was afgelopen maandag.

Dan zou ik toch maar even met de helpdesk contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:16
Zie ik dat nu goed dat de SuC Metz ook open is voor niet Tesla's of was dat al zo?

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
PeterZ(on) schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:41:
Zie ik dat nu goed dat de SuC Metz ook open is voor niet Tesla's of was dat al zo?
Ik zie alleen Metz Sud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
richair schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:18:
[...]

Is die 50 euro niet gereserveerd op je credit card? Ik zag dat ook altijd staan onder het bedrag in de cc app. Dat bedrag blokkeren ze dan en na de uiteindelijke afrekening geven ze dat vrij.
Dus feitelijk zou het niet afgeschreven moeten zijn bij jou, maar alleen tijdelijk geblokkeerd.
Ze zijn daadwerkelijk afgeschreven. Als ik binnen ics inlog dan zie ik andere betalingen als gereserveerd. Maar die van freshmile is gewoon afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
4v4t4r schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 07:38:
[...]

jup :)
ter info: Pas aanvragen duurt 3 maanden
Mijn pas in mei besteld. Ik heb vandaag de bevestiging gehad van Enel-X dat er een vertraging zit met het versturen van Juice passen naar het buitenland. Ze weten niet wanneer het is opgelost. Dat wordt dus met de app proberen te laden de komende weken. En 16 euro weg :/
Ben er achter gekomen door via Twitter contact te zoeken in het italiaans want de Enel-X servicedesk reageert helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:16
Ja ik zie het, je raakt met die uitbreidingen zo af en toe de draad kwijt.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
RedCellNL schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:37:
[...]

Mijn pas in mei besteld. Ik heb vandaag de bevestiging gehad van Enel-X dat er een vertraging zit met het versturen van Juice passen naar het buitenland. Ze weten niet wanneer het is opgelost. Dat wordt dus met de app proberen te laden de komende weken. En 16 euro weg :/
Ben er achter gekomen door via Twitter contact te zoeken in het italiaans want de Enel-X servicedesk reageert helemaal niet.
De app werkt prima, alle palen hebben QR-code. Enige is dat je wel 4G-bereik moet hebben, met een pasje heb je daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 10:36

cooper_s1

MINI's rule

Net terug van een weekje Engeland, mijn ervaring daar is dat met ABRP in principe alles te vinden
en goed te plannen is. Alleen had ik de Bonnet app, maar in het deel waar ik zat waren er erg weinig
Bonnet laad mogelijkheden. Toen daar maar met de Shell Recharge druppel gedaan.
Niet de goedkoopste helaas maar wel goed werkend. Op dag in in redelijk hartje Londen
een Shell Recharge plein gevonden met 175kW laders. Daarna na 3 dagen Londen zonder
gereden te hebben richting Cambridge gegaan en daar kom je veel InstaVolt tegen.
Wel handig, gewoon met contactloos rechtstreeks van je bankpas laden.
Al met al gaat het daar ook prima al ben ik wel 2 laadpalen tegengekomen die stuk waren,
En 1 maal werd ik naar een of ander luxe spa/welness iets geleid, blijkt er inderdaad een InstaVolt
helemaal achter op het terein te staan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair
IUser schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:34:
[...]

Ze zijn daadwerkelijk afgeschreven.
Oei... dat is zuur ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
royverdegem schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:40:
[...]

De app werkt prima, alle palen hebben QR-code. Enige is dat je wel 4G-bereik moet hebben, met een pasje heb je daar geen last van.
Precies, heb een Maingrau RFID pasje als backup besteld voor het Enel-X netwerk/Juicepass.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arvis289
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-07 16:38
ThaDude schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:30:
@Usta @richair zojuist voor het eerst afschrijvingen ontvangen van laadessies van Freshmile. Ze zijn dus eindelijk wakker geworden. Hebben bijna een jaar zo geladen..

Hoe is het bij jullie verlopen?
Vandaag mailtje terug gehad van Freshmile
(alles komt goed :) )

We notice that you have charged at charging points that are not managed by Freshmile.
The operator has just sent us all the data for your charges, which is why the invoices are only arriving now.
Unfortunately, the sessions were charged at the wrong rate.
We are organising a campaign to regularise the invoices, which will be effective within ten days.
We are sorry for the inconvenience caused and remain at your disposal!

Sincerely

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaDude
  • Laatst online: 18:55

ThaDude

Hang Loose

arvis289 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:03:
[...]

Vandaag mailtje terug gehad van Freshmile
(alles komt goed :) )

We notice that you have charged at charging points that are not managed by Freshmile.
The operator has just sent us all the data for your charges, which is why the invoices are only arriving now.
Unfortunately, the sessions were charged at the wrong rate.
We are organising a campaign to regularise the invoices, which will be effective within ten days.
We are sorry for the inconvenience caused and remain at your disposal!

Sincerely
Ik had een mooie Google translate terug hahaha
Hallo,

Wij zien dat u paaltjes in rekening heeft gebracht die niet door Freshmile worden beheerd.

De exploitant heeft ons zojuist al uw laadgegevens gestuurd, vandaar dat de facturen nu pas binnenkomen.

Helaas werden de sessies tegen het verkeerde tarief aangerekend.

Wij organiseren een campagne om de facturen te regulariseren, die binnen tien dagen effect zal sorteren.

Het spijt ons voor het veroorzaakte ongemak en wij blijven tot uw beschikking!

Met vriendelijke groet
Maar de grote vraag is.. worden die van 2021 nog doorgezet >:) >:)

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hartm11
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-05 16:57
Vandaag opnieuw een poging gedaan om bij een snellader (Vattenfall) met de Maingau pas te betalen. En opnieuw niet mogelijk, met de melding dat deze provider niet geldig zou zijn. Het lijkt wel of Maingau niet wil dat je met hun pas niet kan/mag laden!
Iemand hier ervaring mee?

24x Solar Frontier SF-170S @ StecaGrid 3600 @ ZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreijnhoudt
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18-09 05:54
ThaDude schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:13:

Maar de grote vraag is.. worden die van 2021 nog doorgezet >:) >:)
Exact dezelfde mail gehad. Ze erkennen de fout en gaan het herstellen. Zoals het hoort.

Mijn 'oudste' laadsessie is van 30-12-2021. Maar heb ook nog sessies van daarvoor. Die data lijkt dus nog niet doorgekomen te zijn.

Ben ook wel benieuwd of Allego het nu wel op orde heeft en sessies meteen doorgestuurd worden. Heeft iemand alweer met Allego en Freshmile geladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuijpie.
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07-09 17:52
hartm11 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 18:45:
Vandaag opnieuw een poging gedaan om bij een snellader (Vattenfall) met de Maingau pas te betalen. En opnieuw niet mogelijk, met de melding dat deze provider niet geldig zou zijn. Het lijkt wel of Maingau niet wil dat je met hun pas niet kan/mag laden!
Heb je de maingau laadpas wel gekoppeld aan je account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baerdt
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 00:00
rubke81 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:50:
[...]

Meerdere mensen hier last van gehad? Ik wil vandaag nog even mijn 100% off promotiecode bij Ionity gaan gebruiken.
Het is inmiddels een maand geleden, maar voor anderen wellicht interessant: Ik heb op 22 juni met de Bonnet app bij Ionity in Zwitserland geladen. Dus mischien was er een storing? Of misschien had ik geluk? Als je een alternatief achter de hand hebt is het misschien toch het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr3d27
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-05 18:55
Hi hallo!

Ik mag binnenkort ook electrisch hybride gaan rijden. Heb de engie pas aangevraagd omdat mijn laden, indien niet aan huis, in omgeving Rotterdam gebeurd. Is er hiernaast nog een pas die aan te bevelen is voor in Nederland? Snelladen is niet een must (of zelfs niet mogelijk?) voor mijn auto.

Ik heb al veel informatie hier van het forum gelezen, bedankt daar voor!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 11:21
Omdat PHEV's een kleine batterij hebben is het handig om laadpassen te halen die geen starttarieven hebben. De Ecotap laadpas rekent 1 cent per afgenomen kwh bovenop de CPO (laadpaalaanbieder) prijs. Waar de Engie pas 28 cent starttarief rekent bij andere laadpalen dan Engie zelf.

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hartm11
kuijpie. schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:20:
[...]

Heb je de maingau laadpas wel gekoppeld aan je account?
Voor zover ik na kan nagaan, staat in de Maingau app dat mijn (geldige) credit card gekoppeld is aan 'Means of payment', en bij 'User account' staat netjes een Customer number, een Contract number, bij E-mobility account ID (EMAID) staat de DE*MEG*C12345678 genoteerd en bij het kopje 'Charging cards/charging chips' staat de laadpas met pasnummer. Wat wel opvalt is dat de in de app dat het pasnummer begint met een extra letter, in dit geval een L, die niet op de pas zelf staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:35
Ik zag net https://www.autogids.be/a...7_DtgI#Echobox=1658225514 langskomen. Het stuk wat hier van belang is:
Lidl heeft de elektrische auto meteen omarmt door gratis oplaadstations aan te bieden op de parking van hun supermarkten. En die zijn zo succesvol dat de Duitse keten zich genoodzaakt zag om het vermogen van die laadpalen terug te brengen van 50 naar 25 kW, toch tot ze een manier gevonden hebben om die service enkel aan te bieden aan de EV-rijders die daadwerkelijk bij Lidl gaan shoppen.
Ik weet niet of dit al bekend was. Zal wel voor Duitsland gelden maar toch ter info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 21:43
Fr3d27 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:26:
Hi hallo!

Ik mag binnenkort ook electrisch hybride gaan rijden. Heb de engie pas aangevraagd omdat mijn laden, indien niet aan huis, in omgeving Rotterdam gebeurd. Is er hiernaast nog een pas die aan te bevelen is voor in Nederland? Snelladen is niet een must (of zelfs niet mogelijk?) voor mijn auto.

Ik heb al veel informatie hier van het forum gelezen, bedankt daar voor!
Is de granny wellicht ook een optie?
(als je bij jouw bestemming omgeving Rotterdam de auto ook bij een normaal stopcontact kunt zetten?).

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Laatst online: 18-09 22:15

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Op weg naar De Aubrac. Na bijladen bij Lidl in Halsteren (ook gelijk boodschappen gedaan en flessen ingeleverd) tot aan Amiens gekomen. Via Antwerpen, Liefenshoektunnel en Gent. Max. 110 op de snelweg.. Daar was de snellader bij de Lidl (25 ct / kWh) buiten gebruik, zonder dat dat vermeld was. Google suggereerde snellader bij de Nissan dealer 3 km verderop, Allego. Daar was een Nederlandse “nomade”, zoals ze zelf zeiden, net klaar.

Voor 25 euro per sessie kn je er laden, vriendelijke beheerders. Ze zeiden de enige te zijn in Amiens en omgeving en vooral veel Nederlanders en Denen te ontvangen. in een ruim uur 45 kW (Kona 64kW) en door naar Giverny vor de overnachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Lelie

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Snelllader Lidl bij Dreux ook buiten gebruik, dit keer wel met een mededeling. Door naar Chartres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr3d27
eltron schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:26:
[...]

Is de granny wellicht ook een optie?
(als je bij jouw bestemming omgeving Rotterdam de auto ook bij een normaal stopcontact kunt zetten?).
Die heb ik, zo ga ik de auto ook thuis opladen. Een laadpaal is voor mijn gebruik nu veel te kostbaar. Maar ga zoveel mogelijk mijn over capaciteit van de zonnepanelen gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

ex87 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:14:
[...]

Ik heb dit ook een keer gehad bij een paal van Allego (bij vd Valk Eindhoven). De afboeking is nooit gekomen.
Goed om te weten dat dit bij Snowworld ook zo is, vond de palen er daar dubieus uit zien maar gratis laden veranderd natuurlijk veel ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:48
martwoutnl schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:04:
Ik zag net https://www.autogids.be/a...7_DtgI#Echobox=1658225514 langskomen. Het stuk wat hier van belang is:

[...]

Ik weet niet of dit al bekend was. Zal wel voor Duitsland gelden maar toch ter info.
Ik dacht dat hier al gemeld werd dat in België het al gereduceerd is tot 18kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
Heineken schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:36:
[...]

Ik heb dit ook een keer gehad bij een paal van Allego (bij vd Valk Eindhoven). De afboeking is nooit gekomen.
Goed om te weten dat dit bij Snowworld ook zo is, vond de palen er daar dubieus uit zien maar gratis laden veranderd natuurlijk veel ;) .
Ik kan je verzekeren dat die niet gratis zijn. Mijn zoon werkt daar en gaat regelmatig met de EV, zijn gewoon Eneco palen en daar krijg ik gewoon de rekeningen van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris112
bruneelm schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:43:
[...]

Ik dacht dat hier al gemeld werd dat in België het al gereduceerd is tot 18kW
Zonde van de capaciteit van die snelladers. Kunnen ze niet beter gewoon de tijdslimiet verkorten? Hier in NL slaat ie na 30 minuten automatisch af. Wellicht dat er met een bord nog bijgezet kan worden dat iedere klant maar 30 minuten mag laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltron
martwoutnl schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:04:

[...]

Lijkt mij dat Lidl niet lang hoeft te zoeken naar een oplossing. Gewoon koppelen aan puntensysteem waarmee klanten punten kunnen sparen die aan laden besteed kunnen worden.
Dat moet toch met de klantenapp of pas wel technisch te organiseren zijn?

(En dan natuurlijk ook genoeg laders neerzetten om je punten kwijt te kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:03
Ik dacht dat LIDL het laden aan de LIDL-klantenkaart/voordeelkaart wilde (gaan) koppelen.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Peter-036 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:52:
Ik dacht dat LIDL het laden aan de LIDL-klantenkaart/voordeelkaart wilde (gaan) koppelen.
Fingers crossed dat je dan ook daadwerkelijk een aankoop moet doen en niet alleen de app nodig hebt….

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tomba schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:40:
[...]

Fingers crossed dat je dan ook daadwerkelijk een aankoop moet doen en niet alleen de app nodig hebt….
Voor elk tientje een Kwh.

Dan wordt het lekker rustig bij die palen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:35
Wolly schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:44:
[...]

Voor elk tientje een Kwh.

Dan wordt het lekker rustig bij die palen :)
Misschien een soort tegoedkaart. Voor zoveel euro boodschappen is zoveel tijd laden. Je scant de tegoedkaart bij de laadpaal voor die tijd. Of je krijgt korting door die tegoedkaart. Lijkt me handiger. Dan hoef je minder lang te wachten bij je auto. Ik weet niet of dit allemaal technisch kan maar alleen laden als je ook boodschappen haalt, lijkt me wel zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Zit wel wat werk aan vast. Vraag me af of Lidl er zo snel iets mee gaat doen. Denk dat ze eerst het lekker laten draaien op halve snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ik denk ook dat Lidl er weinig effort in gaat steken, wij als klanten hebben er last van maar de Lidl zelf natuurlijk niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris112
Mijn inziens zou de beste oplossing zijn dat je gewoon bij de laadpaal betaalt tegen een tarief van bijvoorbeeld 0,39 euro per kwh, en dat je dan een tegoedbon krijgt voor het uitgegeven bedrag. Vervolgens kun je daar je boodschappen weer van betalen. Dat zou dan eigenlijk hetzelfde systeem zijn als je bij veel tankstations hebt voor het toiletbezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Floris112 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:49:
Mijn inziens zou de beste oplossing zijn dat je gewoon bij de laadpaal betaalt tegen een tarief van bijvoorbeeld 0,39 euro per kwh, en dat je dan een tegoedbon krijgt voor het uitgegeven bedrag. Vervolgens kun je daar je boodschappen weer van betalen. Dat zou dan eigenlijk hetzelfde systeem zijn als je bij veel tankstations hebt voor het toiletbezoek.
Zou heel mooi zijn maar wat wint Lidl ermee behalve hogere kosten? (Precies niks denk ik ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Tomba schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:43:
[...]

Zou heel mooi zijn maar wat wint Lidl ermee behalve hogere kosten? (Precies niks denk ik ;) )
meer klanten en meer tevreden klanten lijkt mij.
en een nog groener imago als zij die service verder uitbreiden.

en de parasieten raken ze kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruneelm
  • Laatst online: 21:48
Tomba schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:58:
Ik denk ook dat Lidl er weinig effort in gaat steken, wij als klanten hebben er last van maar de Lidl zelf natuurlijk niet…
Vorig jaar hadden ze een eigen Lidl eCharge app, nu zit dit al in hun Lidl Plus app ingebouwd (zet uw landinstelling maar eens op DE) werkt met QR code van de lader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

eltron schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:40:
[...]

meer klanten en meer tevreden klanten lijkt mij.
en een nog groener imago als zij die service verder uitbreiden.

en de parasieten raken ze kwijt.
Meer tevreden wel ja, maar weet niet of het ook meer klanten oplevert… Als de laadpaal bij ‘mijn’ Lidl bezet is door een non-klant (ik ken er inmiddels een aantal vrij goed; mevrouw Tesla S, meneer Mitsubishi PEHV en petje oranje e208), ik gewoon zonder te laden boodschappen doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

bruneelm schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:45:
[...]

Vorig jaar hadden ze een eigen Lidl eCharge app, nu zit dit al in hun Lidl Plus app ingebouwd (zet uw landinstelling maar eens op DE) werkt met QR code van de lader
Ow nice, als ze de infra al hebben mogen ze t voor mij direct uitrollen!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Floris112
Het feest is over...

Ik keek zojuist op het forum van GoingElectric.de en daar worden de nieuwe prijzen van Bonnet per 1 augustus 2022 al besproken. De prijzen zijn per land verschillend, waarbij het in Nederland nog relatief "goedkoop" is met minimaal 0,50 euro per Kwh ten opzichte van bijvoorbeeld Oostenrijk waar het minimaal 0,68 euro gaat kosten per kWh.

Zie hieronder de nieuwe prijzen voor NL per 1 augustus op basis van een artikel op de website van Bonnet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z1XKydRKNCMzhjyS3_PEOJmhAsQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PqhmfuyNvUlAaByKEwhZoiym.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luiaard
  • Laatst online: 07-09 15:36
Gisteren in Bled, Slovenië netjes een app gedownload en een account bij Petrol, de aanbieder gemaakt en creditcardgegevens erin gezet. Wilde desondanks niet starten.

Toen mijn Elbizz pasje erlangs en hij startte gelijk…

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Lelie

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Jan Lelie schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:29:
Snelllader Lidl bij Dreux ook buiten gebruik, dit keer wel met een mededeling. Door naar Chartres.
In Chartres, aan de zuid-kant, op een weg parallel aan de rondweg staat ook hier een snellader bij Nissan dealer. Ook hier alleen bereikbaar binnen openingsuren (19.00). Ook deze van Allego, dit keer geen andere klanten. geladen met Bonnet, ik had nog wat kWh tegoed en een “we missen je”-korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Floris112 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 19:50:
Het feest is over...

Ik keek zojuist op het forum van GoingElectric.de en daar worden de nieuwe prijzen van Bonnet per 1 augustus 2022 al besproken. De prijzen zijn per land verschillend, waarbij het in Nederland nog relatief "goedkoop" is met minimaal 0,50 euro per Kwh ten opzichte van bijvoorbeeld Oostenrijk waar het minimaal 0,68 euro gaat kosten per kWh.

Zie hieronder de nieuwe prijzen voor NL per 1 augustus op basis van een artikel op de website van Bonnet:
[Afbeelding]
Pfoe laden wordt echt absurd duurder en duurder :( Bij 200 kWh van 30 naar 50ct…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Laatst online: 18-09 20:21
Het feest is over...

[Afbeelding]
Net vandaag een nieuwe bundel gekocht, nog voor 30 cent/kWh dus. Nog even van profiteren en daarna een alternatief zoeken zolang de TLV hoog blijft :)

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Laatst online: 16-09 18:36
Het feest is over...

[Afbeelding]
Het lijkt mij dat alle tarieven naar elkaar toe groeien. Ik heb sowieso nog een interessant tarief dat met m'n wagen kwam tot januari. Gezien de minimale verschillen tussen de providers zal ik dan ofwel dat abonnement verlengen, tenzij IONITY onbruikbaar wordt door de drukte, dan zal het vooral Tesla worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:40
IUser schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:34:
[...]
Ze zijn daadwerkelijk afgeschreven. Als ik binnen ics inlog dan zie ik andere betalingen als gereserveerd. Maar die van freshmile is gewoon afgeschreven.
Dan zou ik even een mailtje in het Engels naar Freshmile sturen, over het algemeen reageren ze binnen een paar dagen.
rreijnhoudt schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 19:14:
[...]
Exact dezelfde mail gehad. Ze erkennen de fout en gaan het herstellen. Zoals het hoort.

Mijn 'oudste' laadsessie is van 30-12-2021. Maar heb ook nog sessies van daarvoor. Die data lijkt dus nog niet doorgekomen te zijn.

Ben ook wel benieuwd of Allego het nu wel op orde heeft en sessies meteen doorgestuurd worden. Heeft iemand alweer met Allego en Freshmile geladen?
Ik kreeg ook dezelfde reactie, en inmiddels heeft Freshmile bij op 20 en 21 juli voor 7 van de 9 betwiste facturen een bedrag teruggeboekt op mijn creditcard, en 1 op mijn prepaid-saldo. Ik heb het wegens vakantie nog niet in detail nagerekend, maar het lijkt ruwweg wel te kloppen.

Mijn laatste Allego-sessie van 9 juli werd op 15 juli afgeboekt van mijn creditcard, tegelijk met de achterstallige laadsessies bij Allego, teruglopend tot 30-12-2021.

Ik ga Freshmile in Nederland niet meer gebruiken vanwege het voor onze Opel Ampera-e ongunstige minuut-tarief. Met 1 fase AC-opladen is dan niet meer interessant, zelfs niet op een 22 kW-laadpaal met 7,4 kW. Maar voor vakanties naar Frankrijk is het een handige pas om achter de hand te houden.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

Tomba schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:30:
[...]

Pfoe laden wordt echt absurd duurder en duurder :( Bij 200 kWh van 30 naar 50ct…
Ja, en je hoeft niet te verwachten dat de energieboeren bij een daling van de inkoop je dat voordeel meteen weer terug gaan geven, die harken eerst even door.

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:23
Luiaard schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:12:
Gisteren in Bled, Slovenië netjes een app gedownload en een account bij Petrol, de aanbieder gemaakt en creditcardgegevens erin gezet. Wilde desondanks niet starten.

Toen mijn Elbizz pasje erlangs en hij startte gelijk…
Hoe is met de laadpalen in Slovenië? Wij vertrekken volgende week namelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WOWZERZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-04 15:41
rroetenberg schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 03:19:
[...]

Zelf zijn we momenteel in Kroatië. Gereden via Slovenië en 2x geladen via de One Charge app van Petrol bij Petrol laadpalen. Werkte prima.

Ik rijd particulier EV en indien handig/mogelijk let ik een beetje op de kosten. De 50KW laadpalen zijn goedkoper dan de 160KW laadpalen. Met de 50KW laadpalen (triple chargers in beide gevallen) laadde ik met een piekvermogen van 70 KW (max laadvermogen auto = 100KW). Stond wel alleen aan de paal maar nog steeds een leuke bijkomstigheid.

Peugeot 5008 I VW e-Golf (36kWh) l skcarcleaning.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
Net een mailtje gehad van Bonnet met de nieuwe tarieven per 1 augustus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UBAi82t5nKyprUmzeKIvyK9Oc8w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jvKicLIjgDtPodieSu2TJuhB.png?f=user_large
Voor Fastned misschien nog wel interessant, maar ik zal mijn Ionity Powerpass maar weer eens gaan gebruiken, nadat ik mijn tegoed heb opgemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Bixby op 23-07-2022 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:23
Bixby schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 08:12:
Net een mailtje gehad van Bonnet met de nieuwe tarieven per 1 augustus:
[Afbeelding]
Voor Fastned misschien nog wel interessant, maar ik zal mijn Ionity Powerpass maar weer eens gaan gebruiken, nadat ik mijn tegoed heb opgemaakt.
Zag m net en kwam t ook melden, maar je was me voor.

Wellicht als je veel snellaadt, dat t met een refill nog een aardige optie is. Maar ik vind een pasje denk ik toch praktischer en maingau is even duur nu (als bonnet zonder refill)

Jammere vind ik vooral dat nu toch dat Shell Recharge met de eigen pas nu weer de goedkoopste snellaad-optie is binnen Nederland is (toch?).

[ Voor 9% gewijzigd door Prullenbak84 op 23-07-2022 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luiaard
  • Laatst online: 07-09 15:36
rroetenberg schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 03:19:
[...]

Tot nu toe 1x geladen, we waren eerst in Oostenrijk en gaan morgen weer terug naar Oostenrijk. Gewone 11kW laders zijn er best wel wat te vinden, bijvoorbeeld ook in het dorpje waar onze camping staat. Er is ook minstens één Ionity in de richting van Ljubljana. Wij zitten aan de grens net bij het Triglav park dus kan niet spreken over het hele land.

Als ik hier ergens naartoe rijdt is het 20-50km hooguit, dus weinig nodig. Straks terug naar Oostenrijk zorgen dat ik vol ben en verder vertrouw ik op Ionity, heb een jaar goedkoop laden via de aanschaf van mijn Ioniq 5.

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSS95
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-06-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zSHBOeb3zFRzu63ig_FgwDpFBQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQ2oVw7f41Zi43VJkoUyFTSP.jpg?f=fotoalbum_large

Hier de nieuwe prijzen voor België.. Het wss een leuke tijd zolang het duurde! 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSS95
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-06-2024
Ook ben misschien van plan om richting Servië en Kosovo te trekken met mijn Kia Ev6. Iemand ervaring om in deze landen elektrisch te rijden? 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoskevanT
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-03 23:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B20F7omkQszlZ_7m9Cek4dgcblA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hPlhcT2NOKA1zOrEZwzCJmpO.png?f=fotoalbum_large

Het was mooi zolang het duurde, maar aan deze prijzen hoeft het niet voor mij...

[ Voor 9% gewijzigd door JoskevanT op 23-07-2022 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Heeft iemand enig idee wat er met ARBP aan de hand is?
Ik krijg in zowel Firefox als Chrome blanco pagina's op de desktop, dat was niet zo.

het is fijn om vooraf even op die manier te kunnen plannen, maar dat lukt nu dus niet meer.
Op de laptop deed hij het wel even, ziet er anders uit, maar na inloggen ook daar een witte pagina en niet meer te bereiken.

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hartm11
hartm11 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 18:45:
Heb dezelfde donderdag nog maar eens een mailtje naar Maingau gestuurd met de vraag waarom het opnieuw niet gelukt is om te laden met hun pas. Nog geen antwoord van ze gehad. Iemand hier die nog iets kan of wil zeggen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
hartm11 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:57:
[...]

Heb dezelfde donderdag nog maar eens een mailtje naar Maingau gestuurd met de vraag waarom het opnieuw niet gelukt is om te laden met hun pas. Nog geen antwoord van ze gehad. Iemand hier die nog iets kan of wil zeggen hierover?
Vorige week nog met maingau-pas geladen. Toegegeven, dat was wel in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rroetenberg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:23
WOWZERZ schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 06:58:
[...]

Zelf zijn we momenteel in Kroatië. Gereden via Slovenië en 2x geladen via de One Charge app van Petrol bij Petrol laadpalen. Werkte prima.

Ik rijd particulier EV en indien handig/mogelijk let ik een beetje op de kosten. De 50KW laadpalen zijn goedkoper dan de 160KW laadpalen. Met de 50KW laadpalen (triple chargers in beide gevallen) laadde ik met een piekvermogen van 70 KW (max laadvermogen auto = 100KW). Stond wel alleen aan de paal maar nog steeds een leuke bijkomstigheid.
Welke heb jij gebruikt? Ik zie OneCharge HR en OneCharge SI
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:33
Prullenbak84 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:16:
[...]

het is allemaal helemaal niet zo omslachtig, alleen je zit hier op een forum met gekkies die het leuk vinden om de ontwikkelingen en varianten een beetje in de gaten te houden (en hier en daar een voordeeltje willen pakken als het zo uitkomt). Het is voor "normale mensen" prima te doen met 1 laadpas. Die zijn dan misschien wat duurder uit soms, maar je hebt t ook over een paar centen.

Als ik geen zin heb om moeilijk te doen, pak ik standaard nog steeds mijn e-flux druppeltje die ik nu al bijna 2 jaar in de auto heb liggen.

Je kan bij veel snelladers gewoon pinnen en anders werkt ook echt iedere laadpas bij fastned en shell en co. De énige aanbieder die niet met beide, maar alleen met een app bediend kan worden, in NL, is (bij mijn weten) Tesla.
Ik overweeg ook een laadpas van E-flux te nemen zonder abonnement. Het is de bedoeling het voertuig hoofdzakelijk thuis op te laden, maar een pas voor onderweg kan geen kwaad.
5€ éénmalig en dan €0.29 + laadtarief is niet onoverkomelijk voor occasioneel laden, een abonnement zou helemaal zinloos zijn in ons persoonlijke geval.

Beetje een vreemde vraag misschien, maar wat is het handigst om te nemen een kaart of tag als je zo'n pas neemt bij een aanbieder? Heeft het ene een praktisch voordeel tov het andere?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WOWZERZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-04 15:41
rroetenberg schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:28:
[...]

Welke heb jij gebruikt? Ik zie OneCharge HR en OneCharge SI
?
OneCharge SI

Peugeot 5008 I VW e-Golf (36kWh) l skcarcleaning.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-Mono
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 21:48
Drwho1 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:11:
[...]

Beetje een vreemde vraag misschien, maar wat is het handigst om te nemen een kaart of tag als je zo'n pas neemt bij een aanbieder? Heeft het ene een praktisch voordeel tov het andere?
Is een persoonlijke voorkeur. Ik heb een tag die aan de autosleutel hangt. Dan raak ik het niet kwijt. En als mijn vrouw de auto pakt, heeft ze de tag ook altijd binnen handbereik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eltron
G-Mono schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:17:
[...]
Is een persoonlijke voorkeur. Ik heb een tag die aan de autosleutel hangt. Dan raak ik het niet kwijt. En als mijn vrouw de auto pakt, heeft ze de tag ook altijd binnen handbereik.
Eens, hangt van persoonlijke situatie/voorkeur af.
Ik houd het bij pasjes, ik gebruik ze maar zelden, eigenlijk alleen bij langere ritten voor vakanties, dus geen behoefte om altijd een of meer tags met de autosleutels mee te slepen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Ik heb ook een voorkeur voor een pas. Heb m in het clipje onder de zonneklep bestuurder.. dan is hij altijd bij de hand, wie er ook rijd

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kuijpie.
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07-09 17:52
Prullenbak84 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 08:21:
Jammere vind ik vooral dat nu toch dat Shell Recharge met de eigen pas nu weer de goedkoopste snellaad-optie is binnen Nederland is (toch?).
Ecotap bij Shell-snellladers kost €0,49 per kWh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TaTVyAZ7Twr7BnmZFcbHlbWgIZc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FHoX3ruMDWYcmkLq8Yf8i4nV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
kuijpie. schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:21:
[...]

Ecotap bij Shell-snellladers kost €0,49 per kWh
[Afbeelding]
Ah ok. Maar t blijft shell :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Drwho1 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:11:
[...]

Wat jou handiger lijkt. Heb je m liever aan je sleutelbos hangen, of liever in je portemonnee ofzo. Mij boeit t persoonlijk vrij weinig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:33
Prullenbak84 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:30:
[...]

Wat jou handiger lijkt. Heb je m liever aan je sleutelbos hangen, of liever in je portemonnee ofzo. Mij boeit t persoonlijk vrij weinig :)
Ik heb de voorkeur voor een kaart, die blijft gewoon bij de auto. Was eerder uit praktisch aspect dat het ene mogelijks beter zou werken dan het andere om weet ik veel welke redenen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:46
Ik heb de voorkeur voor een account/creditcard gekoppeld aan de auto, helaas bestaat dat niet (anders dan voor Tesla’s bij Superchargers).

Er is toch al communicatie met die paal waarom dan niet dat uitlezen? Blijft vreemd dat we met allemaal verschillende pasjes/tags/apps op pad moeten en je het nog kunt meemaken dat een exoot in Frankrijk deze allemaal niet accepteert. Hier zou de EU standaarden voor moeten afdwingen mijn inziens, maar dat zal wel te makkelijk gedacht zijn..

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fr3d27
Maakt het uit of het shell is?
Ik kom het vaker tegen en snap dat niet.
Pagina: 1 ... 134 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor "thuis laden" is er een apart topic: Thuisladen van je EV deel 2.

Het is niet toegestaan om persoonlijke referralcodes te plaatsen, erom te vragen, of te linken naar websites met daarop promotiecodes die niet door de leverancier van bijv. de laadpas of app zijn uitgegeven.