[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 144 Laatste
Acties:
  • 989.987 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Dat duurde niet lang :)

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:43
:
De Plugsurfing app heeft nu een update uitgebracht. In de app zit nu een relatief eenvoudige routeplanners die op de achtergrond gebruik maakt van ABRP. Ziet er erg goed en overzichtelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:42

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

petertenboer schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:58:
:
De Plugsurfing app heeft nu een update uitgebracht. In de app zit nu een relatief eenvoudige routeplanners die op de achtergrond gebruik maakt van ABRP. Ziet er erg goed en overzichtelijk uit.
Bedoel je die testversie van Plugsurfing?

Die heb ik ook (op iOS), maar die heeft een bug, waardoor de routeplanner onbruikbaar is. Hij zegt dat mijn auto er nog niet in zit, maar als ik de Kia e-Niro 64 kWh erin wil zetten komt er een popup met foutmelding.
8)7

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
Hippe Lip schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:42:
[...]

Bedoel je die testversie van Plugsurfing?

Die heb ik ook (op iOS), maar die heeft een bug, waardoor de routeplanner onbruikbaar is. Hij zegt dat mijn auto er nog niet in zit, maar als ik de Kia e-Niro 64 kWh erin wil zetten komt er een popup met foutmelding.
8)7
Ik heb gewoon de app van plugsurfing zelf en die heb ik al anderhalf jaar. Eergisteren de nieuwe update van de app (op iOS) gedownload en daar zit de functie van routeplanner in. De Kia Niro heb ik er vorig jaar ergens in gezet en daar berekent hij de route mee in combinatie met het weer en ABRP.

Moet dus bij jou ook gewoon goed kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bula
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-07 19:37
Bula schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:52:
[...]

Ja, hier nu ook! Nu nog een creditnota :*)
En vanmorgen de creditnota ontvangen.
Prima geregeld (y)

Heb ze ook nog gevraagd of ze Ionity Sandelingen kunnen toevoegen aan hun netwerk. Vreemd genoeg mis ik die in hun app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 19:20
petertenboer schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:31:
[...]

Ik heb gewoon de app van plugsurfing zelf en die heb ik al anderhalf jaar. Eergisteren de nieuwe update van de app (op iOS) gedownload en daar zit de functie van routeplanner in. De Kia Niro heb ik er vorig jaar ergens in gezet en daar berekent hij de route mee in combinatie met het weer en ABRP.

Moet dus bij jou ook gewoon goed kunnen werken.
Nice! Ik had die Plugsurfing app nog niet, maar gelijk even geinstallleerd, Leaf toegevoegd, route berekend, en het werkt! Eindelijk een ABRP app die het doet, en het werkt nog makkelijk ook. _/-\o_

Hmm, ABRP is nu ook een stuk beter geworden zie ik. Gelijk weer even geprobeerd, gekoppeld aan Leafspy en het werkt! Meerdere bestemmingen invoeren voor heen en terug ritten werkt nu ook goed. Mooi spul, zo even proberen onderweg naar Drenthe.

[ Voor 15% gewijzigd door haaibaa2 op 05-07-2020 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 09:59
Die Plugsurfing routeplanner werkt alleen op iOS vooralsnog. Ben er niet kapot van. Voor de Ioniq 28 geeft-ie veel te korte etappes en je kunt niks instellen voor zover ik weet. Ik betwijfel ook dat ABRP erachter zit. Die geeft een andere route.

[ Voor 20% gewijzigd door pmiddeld op 05-07-2020 12:57 ]

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 06:14
Vandaag geprobeerd te laden met Chargepoint (usa) op mijn vertrouwde Pitpoint laadpaal. Eerste keer een rood lampje. Tweede keer een rood lampje. Ik was al laat en had geen zin om de helpdesk te bellen. Dan maar weer de Eins E-mobil laadsleutel, werkt weer prima! Later even Chargepoint gebeld. Kon geen problemen met de account vaststellen. Pitpoint op dit moment puur voor storingen aan de paal.

Het blijft toch een beetje hit and miss met laden. (Voor mij) Hebben hier meer mensen last van? Dus geregeld dit soort dingen welke wellicht te klein zijn om te vermelden hier?

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Een aantal providers op Pitpoint palen zijn ontsloten via E-clearing en daar zijn de laatste tijd vrij veel problemen. Eins loopt via Hubject.

Pitpoint kan je duidelijkheid geven als je laadpaalnummer, datum en tijdstip doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:18

tomic

Smexylittlebabe!

Hyena schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:12:
Vandaag geprobeerd te laden met Chargepoint (usa) op mijn vertrouwde Pitpoint laadpaal. Eerste keer een rood lampje. Tweede keer een rood lampje. Ik was al laat en had geen zin om de helpdesk te bellen. Dan maar weer de Eins E-mobil laadsleutel, werkt weer prima! Later even Chargepoint gebeld. Kon geen problemen met de account vaststellen. Pitpoint op dit moment puur voor storingen aan de paal.

Het blijft toch een beetje hit and miss met laden. (Voor mij) Hebben hier meer mensen last van? Dus geregeld dit soort dingen welke wellicht te klein zijn om te vermelden hier?
Waarom chargepoint ipv. Eins eigenlijk?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
pmiddeld schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:55:
Die Plugsurfing routeplanner werkt alleen op iOS vooralsnog. Ben er niet kapot van. Voor de Ioniq 28 geeft-ie veel te korte etappes en je kunt niks instellen voor zover ik weet. Ik betwijfel ook dat ABRP erachter zit. Die geeft een andere route.
Ze benoemen in de beschrijving van de app dat ze gebruik maken van ABRP. Ik neem aan dat ze dat niet mogen claimen als ze er geen gebruik van maken 🤔

Heb zelf een Dongle icm ABRP wat prima werkt, maar voor veel gebruikers kan de Plugsurfing app gemakkelijker zijn.

Morgen even kijken hoe goed ze kunnen voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:48
petertenboer schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:58:
[...]

Ze benoemen in de beschrijving van de app dat ze gebruik maken van ABRP. Ik neem aan dat ze dat niet mogen claimen als ze er geen gebruik van maken 🤔

Heb zelf een Dongle icm ABRP wat prima werkt, maar voor veel gebruikers kan de Plugsurfing app gemakkelijker zijn.

Morgen even kijken hoe goed ze kunnen voorspellen.
Daar zit het verdien model ook voor ABRP (Bjorn kwam de baas van ABRP tegen op 1 van zn trips) ze verkopen graag nu hun backend naar andere toe.

Ik vraag me af hoe het straks in mn P8 gaat werken met google, Schijnt ook aan te geven of er palen bezet zijn etc- geen idee nog hoe en waar ze hun data vandaan halen..

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Marcel_1973
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-09 21:07
Iemand bekend met de Fastned Dekkersland A28?
Is die reeds operationeel, cq idee wanneer die opgeleverd wordt?

Zag dat de laatste status op Chargemap van eind mei is, dat het station in aanbouw is.

Refferal link voor ABRP of Tronity nodig voor 30 dagen premium? Stuur maar een PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:36
Zal vast op de FastNed site staan denk ik.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
4v4t4r schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:05:
[...]

Daar zit het verdien model ook voor ABRP (Bjorn kwam de baas van ABRP tegen op 1 van zn trips) ze verkopen graag nu hun backend naar andere toe.
Aha, ik zie het in ABRP: dikke reclames voor Plugsurfing als je een laadstation aantikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 21:55
_Marcel_1973 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:47:
Iemand bekend met de Fastned Dekkersland A28?
Is die reeds operationeel, cq idee wanneer die opgeleverd wordt?

Zag dat de laatste status op Chargemap van eind mei is, dat het station in aanbouw is.
Daar worden publiek geen uitspraken over gedaan, maar daar is shell volgens mij ook bezig met het aanbrengen van (2?) laders. Dus dit jaar laden gaat waarschijnlijk lukken op deze verzorgingsplaats.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerbennn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 17:42
In een poging zo goedkoop mogelijk te laden probeer ik eigenlijk altijd van te voren achter het CPO tarief te komen, alleen dit blijkt nog niet eenvoudig. Sommige operators zijn hier heel transparant over (Allego bijvoorbeeld). Maar bij anderen kan ik eigenlijk niks vinden en ben ik aangewezen op apps van laadpasaanbieder, waarbij ik nooit zeker weet of het nu het CPO tarief is (evt. met opslag) of een contracts tarief van die specifieke aanbieder.

Mis ik hier nou iets? Is er ergens een app, map of website waar het wel eenvoudig te vinden is?

</signature>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bula
gerbennn schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:49:
In een poging zo goedkoop mogelijk te laden probeer ik eigenlijk altijd van te voren achter het CPO tarief te komen, alleen dit blijkt nog niet eenvoudig. Sommige operators zijn hier heel transparant over (Allego bijvoorbeeld). Maar bij anderen kan ik eigenlijk niks vinden en ben ik aangewezen op apps van laadpasaanbieder, waarbij ik nooit zeker weet of het nu het CPO tarief is (evt. met opslag) of een contracts tarief van die specifieke aanbieder.

Mis ik hier nou iets? Is er ergens een app, map of website waar het wel eenvoudig te vinden is?
Hier kun je een hoop goede info vinden: https://www.chargeprice.app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:31
In ander nieuws:https://fastnedcharging.c...netwerk-mistergreen-over/
Fastned heeft vandaag het snellaadbedrijf van MisterGreen overgenomen. Daarmee heeft Fastned rechten verkregen om snellaadstations te exploiteren op 16 drukbezochte verzorgingsplaatsen langs onder andere de rijkswegen A1, A2, A4, A12 en A27. De locaties die veelal zijn gelegen in de Randstad vormen een goede aanvulling op het netwerk van Fastned. Fastned is voornemens om op deze locaties grote snellaadstations te bouwen. Dit is van belang gezien het groeiend aantal volledig elektrische auto’s in Nederland.
Dit is goed nieuws om de gaten in het netwerk op te vullen. Dit gaat dus zowel op de branded locaties van Mister Green zelf, maar ook die van NLE en Travelcard. De betrouwbaarheid van de Allego palen op deze stations waren toch al niet altijd even goed en altijd maar 1 of 2 laadpalen beschikbaar. Dit wordt nu een stuk beter. Fastned gaat alle stations ombouwen naar eigen stations met minimaal 150+ kW. Het gaat om de volgende locaties:

A2 - Ruwiel
A2 - Haarrijn
A2 - Lingehorst
A2 - Bisde
A4 - Aurora
A9 - Twaalfmaat
A12 - Hellevliet
A12 - De Forten
A13 - Ruyven
A15 - Ridderkerk
A27 - Scheiwijk

Plus nog een aantal locaties waarvoor MisterGreen wel de concessie heeft maar zelf nog niks gebouwd heeft. Deze kan ik helaas even niet zo snel vinden.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 10:37
pff vrijdag en vandaag aantal keer aan de telefoon gehangen met enelX over die juicepass card.

om de een of andere reden werkt het bestellen van die card niet bij mij (zie nergens een confirmatie dat hij besteld is). en telefonisch kunnen ze je niet echt verder helpen.

Vrijdag gaven ze aan een IT ticket aan te maken en vandaag zijn ze er nog steeds mee bezig. ze zien ook geen andere manier om die kaart te bestellen voor me.... verwacht dat ik zonder card (met alleen telefoon dus) op vakantie ga om te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
gerbennn schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:49:

Nee, het CPO tarief bestaat feitelijk niet meer zoals het ooit begonnen was. Er zijn diverse partijen met prijsafspraken onderling waardoor prijzen gebaseerd op dit CPO tarief niet altijd meer kloppen.

Apps van de laadpasaanbieder vertellen je in elk geval wat het tarief via hun is, als je er een paar vergelijkt kun je het CPO tarief wel achterhalen, maar echt handig is dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 20:01
Om klaar te zijn voor de reis naar Frankrijk heb ik me bij Freshmile en KiWhi aangemeld. Is het nodig apart een pas te bestellen bij KiWhi? Of krijg je die automatisch thuisgestuurd als je je aanmeldt voor € 19? En is het bij Freshmile noodzakelijk om vooraf tegoed op je pas te zetten?

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Crysania schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:49:
pff vrijdag en vandaag aantal keer aan de telefoon gehangen met enelX over die juicepass card.

om de een of andere reden werkt het bestellen van die card niet bij mij (zie nergens een confirmatie dat hij besteld is). en telefonisch kunnen ze je niet echt verder helpen.

Vrijdag gaven ze aan een IT ticket aan te maken en vandaag zijn ze er nog steeds mee bezig. ze zien ook geen andere manier om die kaart te bestellen voor me.... verwacht dat ik zonder card (met alleen telefoon dus) op vakantie ga om te laden.
Ik heb ook al diverse e-mails gestuurd. Ze zijn nogal traag met behandelen en als je twee vragen stelt (ik moest ook nog mijn adres laten veranderen) behandelen ze er maar één en dan denken ze dat het klaar is. |:( Nou ja, ik ga toch pas in september naar Italië, en als het echt niet lukt heb ik altijd nog de Nextcharge pas. Die werkt ook op alle EnelX palen. Net als Maingau trouwens sinds kort. Het is eigenlijk meer een hebbedingetje voor mij :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
KiWhi krijg je. Freshmile: Ja, dat is noodzakelijk en ik geloof zelfs minimaal €20,- ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ugene78
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-02 14:34
Zelf gaan we met onze i3 (120ah) naar Zuid Frankrijk de komende vakantieperiode. We hebben een Ecotap pas vanuit de lease maatschappij welke ik nog aangevuld heb met onderstaande passen:

- Shell ReCharge
- ANWB
- Plugsurfing
- ChargeNow
- Kiwhi Pass (gisteren voor € 19,- besteld en hopelijk op tijd binnen)

Zijn er nog mede-tweakers welke nog (andere) tips hebben t.b.v. het opladen tijdens de reis en het verblijf aldaar? Ik ga er vanuit dat ik vooral probeer te laden met de Kiwhi pass tijdens de vakantie zelf. De reis er naartoe zal grotendeels via Ionity gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de telegraaf
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07-06 11:38
de 30d / 30€ Juicepass juli aanbieding werkt goed; 3 verschillende Ionity en 1 Allego gebruikt, in NL en B. Bij meerdere palen op een station soms even beetje heen en weer bladeren om de juiste paal te activeren en soms reageert de app niet al te vlot, maar het werkt wel. Telkens onmiddellijk na laden een email met 0-factuur van de sessie.
Via QR-code opstarten werkt niet, moet via de GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
tomic schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:24:
[...]

Waarom chargepoint ipv. Eins eigenlijk?
Prijs. Op sommige! Pitpoint laadpalen zonder abbo €0.35 start en €0.28 per kWh. Vooral interessant voor gebruikers met grotere accu's. Maar vooral omdat het 2 weken geleden met mijn Eins pas niet werkte. Zie ook de opmerking van Hachy. Nu is Eins trouwens weer een stukje goedkoper wegens 16% BTW. Dus €0.3144 per kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
Deze is misschien niet helemaal on topic omdat het alleen om thuisladen gaat. En vooralsnog alleen werkt met Tesla. Maar wellicht interessant. Er is een app die heet laadje.nl www.laadje.nl welke je in combinatie met een stroomaanbieder die toegang biedt tot de spotprijzen markt je zou kunnen laten laden voor €0,17. Was nog niet eens op de hoogte dat consumenten al toegang konden krijgen tot de spotmarkt voor een flatfee tarief per aansluiting. :$ Denken jullie dat dit een groot marktaandeel gaat veroveren?

[ Voor 0% gewijzigd door Hyena op 06-07-2020 15:47 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:48
ugene78 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:25:
Zelf gaan we met onze i3 (120ah) naar Zuid Frankrijk de komende vakantieperiode. We hebben een Ecotap pas vanuit de lease maatschappij welke ik nog aangevuld heb met onderstaande passen:

- Shell ReCharge
- ANWB
- Plugsurfing
- ChargeNow
- Kiwhi Pass (gisteren voor € 19,- besteld en hopelijk op tijd binnen)

Zijn er nog mede-tweakers welke nog (andere) tips hebben t.b.v. het opladen tijdens de reis en het verblijf aldaar? Ik ga er vanuit dat ik vooral probeer te laden met de Kiwhi pass tijdens de vakantie zelf. De reis er naartoe zal grotendeels via Ionity gedaan worden.
Een paar pagina's terug (46/47/48 bij mij) staan wat reacties van fewips/Hachy/en volgens mij telegraaf - over frankrijk trips, welke palen down zijn - waar je het beste kunt laden - welke routes etc..

Fewips had ook deze link van hemzelf gedeeld : https://electricfelix.com/frankrijk

[ Voor 5% gewijzigd door 4v4t4r op 06-07-2020 14:58 ]

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:07
Hyena schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:49:
Deze is misschien niet helemaal on topic omdat het alleen om thuislanden gaat. En vooralsnog alleen werkt met Tesla. Maar wellicht interessant. Er is een app die heet laadje.nl www.laadje.nl welke je in combinatie met een stroomaanbieder die toegang biedt tot de spotprijzen markt je zou kunnen laten laden voor €0,17. Was nog niet eens op de hoogte dat consumenten al toegang konden krijgen tot de spotmarkt voor een flatfee tarief per aansluiting. :$ Denken jullie dat dit een groot marktaandeel gaat veroveren?
niet heel groot (want # tesla *%dat publiek laad = ....)

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
Iemand ervaringen met de laadpaal van siceco in de Bourgogne (FR)?
http://www.siceco.orios-infos.com/stations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:26
Deze is misschien niet helemaal on topic omdat het alleen om thuisladen gaat. En vooralsnog alleen werkt met Tesla. Maar wellicht interessant. Er is een app die heet laadje.nl www.laadje.nl welke je in combinatie met een stroomaanbieder die toegang biedt tot de spotprijzen markt je zou kunnen laten laden voor €0,17. Was nog niet eens op de hoogte dat consumenten al toegang konden krijgen tot de spotmarkt voor een flatfee tarief per aansluiting. :$ Denken jullie dat dit een groot marktaandeel gaat veroveren?
Erg interessant, maar misschien inderdaad eerder iets voor het thuisladen-topic? Hier ook een artikel van de Volkskrant (incognito openen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
[@petertenboer interessant, zo te zien kun je er met QR code afrekenen en met Laadpassen, al zijn niet alle laadpunten van ze ook zichtbaar bij andere aanbieders. De grote aanbieders hebben in elk geval een deel van de laadpunten niet (sommigen wel).

Beste resultaat qua aantallen in en om Dijon had ik bij KiWhi. Maar ook KiWhi dekte ze niet allemaal af.

/update Het is het SICECO netwerk en je kan je momenteel niet aanmelden want ze accepteren geen nieuwe inschrijvingen.

SICECO valt onder dezelfde groep als Eborn, Syane en nog 9 departementen

Allier (03), Alpes-de-Haute-Provence (04), Hautes-Alpes (05), Ardèche (07), Drôme (26), Isère (38), Loire (42), Haute-Savoie (74) en vervolgens geleidelijk tot begin 2021 in die van Haute-Loire (43), Savoie (73) en Var (83) in de regio Auvergne Rhône-Alpes en Provence-Alpes Côte d'Azur.

De passen van Eborn en Syane werken ook op die palen. Ze zijn het netwerk aan het verhuizen naar 'Easy Charge' en sturen je ondertussen naar deze pagina van eBorn voor registraties.

Ze hebben ook een nieuwe kaart waar ook niet diezelfde stations op staan als die oude kaart van SICECO.

Oude kaart: http://www.eborn.orios-infos.com/stations
Oude registratiepagina: http://souscription.orios...=france_reseaueborn_sde07

Hoewel de laadpalen niet (allemaal) op dezelfde kaarten staan zouden de laadpassen van in elk geval Freshmile, VanDeBron en Newmotion hier ook moeten werken. Maar, niet getest natuurlijk.

Op die Eborn laadpas zit trouwens een abonnement van €12/jaar maar je kan er ook saldo op zetten. Of hij dan ook prepaid te gebruiken is dat weet ik niet.

[ Voor 75% gewijzigd door Hachy op 06-07-2020 17:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Q3 Update van de tarievenplaat van Allego:

Oude prijs was

€0,34 (Open Markt Model) (+ 3 cent)
€0,29 (Groningen Drenthe) (gelijk)
€0,18 (Overijssel Gelderland) (+ 6 cent)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YNPtw9x/tarievenplaat-Q3-2020.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de telegraaf
Hachy schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:20:
Q3 Update van de tarievenplaat van Allego:

Oude prijs was

€0,34 (Open Markt Model) (+ 3 cent)
€0,29 (Groningen Drenthe) (gelijk)
€0,18 (Overijssel Gelderland) (+ 6 cent)
wat een tarieven. Zonder eigen laadpunt is EV rijden dus gewoon veel minder interessant. 37 cent voor langzaamladen, is dat normaal?
Sommige snelladers zijn icm de juiste pas nog goedkoper, of is dat bij langzaamladen ook zo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Tja, dat zijn gewoon de tarieven. Het OMM tarief geldt al per 1-4-2020 en Gelderland/Overijssel per 1-7-2020.

Het is de eerste keer dat ze indexeren in jaren. Bij andere partijen zie je de tarieven varieren tussen de 30 en 40 cent dus heel ongebruikelijk is het in elk geval niet.

Alle afwijkende tarieven van laadpassen bij de Allego snelladers gelden ook op hun normale AC laadpunten. Met bijv Eins is dat dus overal 31,4 cent.

[ Voor 5% gewijzigd door Hachy op 06-07-2020 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_1973
  • Laatst online: 13-09 21:07
PeterZ(on) schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:54:
Zal vast op de FastNed site staan denk ik.
Nope, daar wordt pas gemeld als ze open zijn. Chargemap geeft aan in aanbouw.
markje1 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:11:
[...]

Daar worden publiek geen uitspraken over gedaan, maar daar is shell volgens mij ook bezig met het aanbrengen van (2?) laders. Dus dit jaar laden gaat waarschijnlijk lukken op deze verzorgingsplaats.
Shell is nieuw voor mij, waar heb je die info gevonden?

Als je voorbij Zwolle komt, worden de >100kWh palen erg schaars. Blij dus dat er wat bijgeplaatst wordt, als je naar Groningen, of zelfs richting Het Hogeland gaat.

Refferal link voor ABRP of Tronity nodig voor 30 dagen premium? Stuur maar een PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
_Marcel_1973 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:52:
[...]

Nope, daar wordt pas gemeld als ze open zijn. Chargemap geeft aan in aanbouw.
Het eerste deel van je vraag was toch of Dekkersland operationeel was? Indien dat het geval is staat die vermeld op de FastNed site. Dat Chargemap meldt dat het in aanbouw is is geen zekerheid want als niemand daar melding van maakt zul je daar niets vinden.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:07
@_Marcel_1973 kan je op de shell site vinden (bij de station zoeker, grijze recharge icoontjes = in ontwikkeling)

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Was nog niet eens op de hoogte dat consumenten al toegang konden krijgen tot de spotmarkt voor een flatfee tarief per aansluiting. :$ Denken jullie dat dit een groot marktaandeel gaat veroveren?
Er is toch een andere app voor Tesla's die ongeveer hetzelfde doet? Dan krijg je geld terug als je op goedkope tijden laadt.

Maar voor openbaar laden moet je hier wel mee op passen. Als jij om 18u aansluit maar de auto pas om 02u gaat laden sta je dus al 6u aan de paal terwijl je niet laadt. Op de meeste plekken in Nederland is dat bij een openbare paal verboden en kan je dus een bon krijgen. Bovendien is het niet erg leuk voor anderen die ook willen laden.

Natuurlijk vervalt dat argument als je je auto altijd pas vlak voor middernacht aan de openbare laadpaal aansluit ;)

Edit: Deze was het https://www.jedlix.com/nl/hoe-werkt-jedlix/ en tegenwoordig dus ook voor de Zoe (in Nederland) en de i-Pace.

[ Voor 6% gewijzigd door JeroenE op 07-07-2020 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
Hachy schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:27:
[@petertenboer interessant, zo te zien kun je er met QR code afrekenen en met Laadpassen, al zijn niet alle laadpunten van ze ook zichtbaar bij andere aanbieders. De grote aanbieders hebben in elk geval een deel van de laadpunten niet (sommigen wel).

Beste resultaat qua aantallen in en om Dijon had ik bij KiWhi. Maar ook KiWhi dekte ze niet allemaal af.

/update Het is het SICECO netwerk en je kan je momenteel niet aanmelden want ze accepteren geen nieuwe inschrijvingen.

SICECO valt onder dezelfde groep als Eborn, Syane en nog 9 departementen

Allier (03), Alpes-de-Haute-Provence (04), Hautes-Alpes (05), Ardèche (07), Drôme (26), Isère (38), Loire (42), Haute-Savoie (74) en vervolgens geleidelijk tot begin 2021 in die van Haute-Loire (43), Savoie (73) en Var (83) in de regio Auvergne Rhône-Alpes en Provence-Alpes Côte d'Azur.

De passen van Eborn en Syane werken ook op die palen. Ze zijn het netwerk aan het verhuizen naar 'Easy Charge' en sturen je ondertussen naar deze pagina van eBorn voor registraties.

Ze hebben ook een nieuwe kaart waar ook niet diezelfde stations op staan als die oude kaart van SICECO.

Oude kaart: http://www.eborn.orios-infos.com/stations
Oude registratiepagina: http://souscription.orios...=france_reseaueborn_sde07

Hoewel de laadpalen niet (allemaal) op dezelfde kaarten staan zouden de laadpassen van in elk geval Freshmile, VanDeBron en Newmotion hier ook moeten werken. Maar, niet getest natuurlijk.

Op die Eborn laadpas zit trouwens een abonnement van €12/jaar maar je kan er ook saldo op zetten. Of hij dan ook prepaid te gebruiken is dat weet ik niet.
@Hachy Ontzettend veel dank voor je uitgebreide antwoord en aanbevelingen.
Met Mijn kennis van de Franse taal was ik niet bij de Eborn site beland. De Bourgogne blijft vooralsnog enorm ver achter met laadpalen, maar ik ga het erop wagen, tenslotte is overal stroom te vinden.

Bij Eborn zal ik eens een poging wagen om aan een laadpas te komen. Vanaf de camping waar ik ga staan heb ik in ieder geval op 25 kilometer afstand een snellaadstation van Ionity, maar het is wel fijn dat ik gedurende het slenteren in de dorpjes van de Morvan bij kan laden :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Graag gedaan! Het kan soms wel een uitzoekwerkje zijn, er verandert ook veel. Ze nemen elkaar steeds over, gaan samenwerken of juist weer afsplitsen en alleen verder, elke dag komt er wel wat bij of gaat er wat af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ugene78
@Hachy Ook namens mij dank voor je uitzoekwerk, ik heb hier veel aan gehad. Gisteren heb ik op de valreep nog de Juice Pass aanbieding kunnen activeren waarmee ik zo veel mogelijk ga proberen de reis naar Zuid Frankrijk te maken. Top ook dat je daarmee laadpalen kan reserveren, eens kijken of dit gaat werken. We rijden 's nachts dus ik verwacht gezien de huidige situatie met Covid-19 dat het minder druk zal zijn bij de diverse laadpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

ugene78 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:02:
@Hachy Ook namens mij dank voor je uitzoekwerk, ik heb hier veel aan gehad. Gisteren heb ik op de valreep nog de Juice Pass aanbieding kunnen activeren waarmee ik zo veel mogelijk ga proberen de reis naar Zuid Frankrijk te maken. Top ook dat je daarmee laadpalen kan reserveren, eens kijken of dit gaat werken. We rijden 's nachts dus ik verwacht gezien de huidige situatie met Covid-19 dat het minder druk zal zijn bij de diverse laadpunten.
In de nacht bij Ionity kan ik me niets anders voorstellen dan dat je het rijk alleen zult hebben. Reserveren zal niet werken (vermoed ik) en ook niet nodig zijn!

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de telegraaf
fewips schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:13:
[...]

In de nacht bij Ionity kan ik me niets anders voorstellen dan dat je het rijk alleen zult hebben. Reserveren zal niet werken (vermoed ik) en ook niet nodig zijn!
Ik denk ook dat reserveren alleen bij eigen palen (in Italië/Roemenië dus) werkt. Andere gebruikers is in Frankrijk nooit het probleem, je staat vrijwel altijd alleen. Ook afgelopen zondag overdag.
Wanneer de lader het maar doet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

de telegraaf schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:20:
[...]

Ik denk ook dat reserveren alleen bij eigen palen (in Italië/Roemenië dus) werkt. Andere gebruikers is in Frankrijk nooit het probleem, je staat vrijwel altijd alleen. Ook afgelopen zondag overdag.
Wanneer de lader het maar doet....
Helemaal gelijk, gaat om eigen laders in Spanje en Italië waar het reserveringssysteem zeker werkt.
Over dat alleen laden in Frankrik, daar moet ik toch even ingrijpen. Ik voorzie de druktste zomer bij Ionity tot nu toe.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJzJFpC8SO0g1oPPm3dbSAdTuQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Dm0bOYXukxy0ZyFp2d7wffD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:09
Drukte moet ook nog beginnen en in de huidige tijd zal er toch iets minder verkeer zijn. Volgend jaar gaat het "leuk" worden. Polestars/Mach-Es/ID.3s op de weg en (hopelijk) weer een normale vakantie. Dat zal een goede test worden voor het laadnetwerk.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de telegraaf
fewips schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:24:
[...]

Over dat alleen laden in Frankrik, daar moet ik toch even ingrijpen.
I stand corrected :) .
Nog nooit gezien, anders had ik er zeker ook een foto van gemaakt! ;)
Geven de palen dan allemaal nog max vermogen bij Ionity, of zakt dat bij volledig gebruik net als tesla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ugene78
fewips schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:24:
[...]

Helemaal gelijk, gaat om eigen laders in Spanje en Italië waar het reserveringssysteem zeker werkt.
Over dat alleen laden in Frankrik, daar moet ik toch even ingrijpen. Ik voorzie de druktste zomer bij Ionity tot nu toe.[Afbeelding]
Dat is inderdaad behoorlijk druk bezet, ik ben benieuwd naar je volgende VLOG op Youtube aangezien wij ook richting Monaco gaan (wel via Maastricht). Voor mij wel een bevestiging dat we ook dit jaar 's nachts gaan rijden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ugene78 op 07-07-2020 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

de telegraaf schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:49:
[...]

I stand corrected :) .
Nog nooit gezien, anders had ik er zeker ook een foto van gemaakt! ;)
Geven de palen dan allemaal nog max vermogen bij Ionity, of zakt dat bij volledig gebruik net als tesla?
Het verhaal is max. Met de line-up uit dit plaatje haal je dat toch al nooit, 120kW, 150kW, 80kW en 95kW (welke is welke?) haha nee het was nog veel erger: slechts twee palen deden het hier. Het wordt een zware zomer. De helft van de door @spiller et moi bezochte Ionity-laders in Frankrijk was overvol, ja we hebben queueing meegemaakt. (Ik verklaar me medeschuldig: Model 3 rijders met JuicePass ook present).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de telegraaf
Inspired schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:29:
Drukte moet ook nog beginnen en in de huidige tijd zal er toch iets minder verkeer zijn. Volgend jaar gaat het "leuk" worden. Polestars/Mach-Es/ID.3s op de weg en (hopelijk) weer een normale vakantie. Dat zal een goede test worden voor het laadnetwerk.
Daar komen in Frankrijk nog een heleboel Zoe's bij die hier nu in grote getale verkocht worden met de aantrekkelijke overheidsregelingen (premie+inruil oude diesel) en Renault-korting.

Van de Franse zijde wijst intussen niets op verbetering van de laadproblemen langs de grote routes, Ionity heeft een reuze kans wanneer ze de bottlenecks in hun netwerk snel oplossen en hun tarieven wat bescheidener maken. Het is dat Maingau er (nog) is (bezijden de huidige juicepass aanbieding), maar anders was het gewoon veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
de telegraaf schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:07:
[...]

Van de Franse zijde wijst intussen niets op verbetering van de laadproblemen langs de grote routes, Ionity heeft een reuze kans wanneer ze de bottlenecks in hun netwerk snel oplossen en hun tarieven wat bescheidener maken. Het is dat Maingau er (nog) is (bezijden de huidige juicepass aanbieding), maar anders was het gewoon veel te duur.
Nu ben ik geen fan van Ionity wat hun prijzen betreft maar ze zijn in Frankrijk toch wel druk bezig met het uitbreiden van hun laadlocaties. Ik tel atm 9 geplande locaties, alleen niet echt op de plek waar ik ze zou willen hebben. Maar misschien zit het daar tegen met vergunning e.d. want als je de kaart bekijkt zie je overduidelijk waar er nog moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de telegraaf
PeterZ(on) schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:37:
[...]

Nu ben ik geen fan van Ionity wat hun prijzen betreft maar ze zijn in Frankrijk toch wel druk bezig met het uitbreiden van hun laadlocaties. Ik tel atm 9 geplande locaties, alleen niet echt op de plek waar ik ze zou willen hebben. Maar misschien zit het daar tegen met vergunning e.d. want als je de kaart bekijkt zie je overduidelijk waar er nog moeten komen.
Het zal vast niet makkelijk zijn met vergunningen (de concurrentie is immers de departementen zelf die allemaal hun eigen weg volgen, vandaar de wirwar), maar aan de andere kant, kijk eens naar de Tesla kaart. Zo moet het en zij hebben het al jaren!
Naast het feit dat het er gewoon veel meer zijn is het ook veel beter verdeeld dan Ionity, die soms aan het plaatsen is binnen 100km van reeds bestaand sites, terwijl er nog grote open plekken zijn.
Nee, Ionity lijkt toch een soort halfbakken gebeuren naast Tesla. Dat moet een keuze zijn want geld hebben de eigenaren als water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 12:26
Is er een overzicht met alle laadpassen aanbieder + de daarbij horende prijzen?
Ik ben een incidentele onderweg lader en heb geen behoefte aan abonnementskosten.
Wel wil ik een lage prijs per kw/h. ;-)

Zit nu bij greenflux maar die is overgenomen door Joulz en Joulz gaat abonnementskosten rekenen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de telegraaf
R20141016 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:50:
Ik ben een incidentele onderweg lader en heb geen behoefte aan abonnementskosten.

Zit nu bij greenflux maar die is overgenomen door Joulz en Joulz gaat abonnementskosten rekenen :-(
Snelladers alleen in NL: MAINGAU voor Fastned en Ionity, EINS voor Allego.
Kom je Duitsland en België ook mee door, als bonus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 13:42

paularts

Paulux !!!!!!

R20141016 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:50:

https://laadpastop10.nl/

waar ik zelf tegen aanloop is dat het ontzettend lang duurt voor dat de passen bij mij thuis zijn
voor de meeste zit ik al 3+ weken te wachten

is dat een "normale" wacht tijd ?

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
de telegraaf schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:49:
[...]

Het zal vast niet makkelijk zijn met vergunningen (de concurrentie is immers de departementen zelf die allemaal hun eigen weg volgen, vandaar de wirwar), maar aan de andere kant, kijk eens naar de Tesla kaart. Zo moet het en zij hebben het al jaren!
Naast het feit dat het er gewoon veel meer zijn is het ook veel beter verdeeld dan Ionity, die soms aan het plaatsen is binnen 100km van reeds bestaand sites, terwijl er nog grote open plekken zijn.
Nee, Ionity lijkt toch een soort halfbakken gebeuren naast Tesla. Dat moet een keuze zijn want geld hebben de eigenaren als water.
Dat snap ik ook niet, bij Tours en Lyon staan er vele vlak bij elkaar en er boven en er onder is het (nog) leeg. Ik heb het ook al eens eerder gezegd, als Tesla het kan dan moet Ionity het met al dat kapitaal zeker kunnen. Dus zou je idd denken dat het zo gewild is, oftewel meestribbelen, doen alsof je het omarmt maar vooral niet te snel en op de meest efficiënte wijze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
de telegraaf schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:49:
[...]

Appels met peren, Tesla bouwt een private netwerk met private partijen niet aan de snelweg, Ionity bouwt een publiek netwerk voor alle voertuigen én aan 'premium' snelweg locaties. Tesla heeft from scratch al een win-win business case aangezien de uitbater van het terrein naast de stroom tevens €0,50 tot €1,- per bezoeker aan Tesla betaalt. Tesla kan op relatief kleine netaansluitingen toch zeer hoge vermogens leveren omdat zij er gelijk een 1000kWh (oid) batterij uit eigen fabriek bij plaatsen. Bij de Ionity's en Fastneds zijn het veel zwaardere netaansluitingen met bijbehorende kosten.

Ionity blijft voorlopig de enige serieuze generieke speler in Frankrijk, naast de plannen van Allego dan, van Corri-door hoeft men niet veel meer te verwachten, het is bizar dat de Franse overheid daar niet op ingrijpt, het gaat over zoiets vitaals als de snellaad-backbone langs je lands' grootste wegen.

Ik was heel benieuwd hoe deze zomer langs de snelwegen zou gaan zonder corona, ik denk dat zomer 2021 de echte vuurdoop gaat worden voor de touristen die Frankrijk doorkruisen.

[ Voor 18% gewijzigd door Hachy op 07-07-2020 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delius
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-01 20:50
Ik ben naar de Dordogne gereden, in 2 dagen, alleen Ionity, op zich prima te doen, maar wel een paar keer een andere lader moeten pakken omdat de communicatie met de Niro een fout gaf. Een Fransman met een Niro had daar ook last van.

Hotel in Meung-sur-Loire onder Orleans gedaan, daar kon de Niro in een privé-garage aan de granny.
Er zat wel een Hyper-U supermarkt maar een laadpaalklever.

Ik kwam er wel achter dat ABRP soms behoorlijk naast de te rijden afstand zit vergeleken met Waze, scheelde soms wel 80km op de op het eerste oog zelfde route!

Deels gekozen voor een binnendoor route door allerlei leuke Franse dorpjes, maar de achterbank dacht daar anders over...

Ecotools verlengsnoer komt mooi van pas bij ons huis. Het is nu wel kiezen: of
terrasverwarming aan of laden 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de telegraaf
Hachy schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:20:
[...]

Appels met peren, Tesla bouwt een private netwerk met private partijen niet aan de snelweg, Ionity bouwt een publiek netwerk voor alle voertuigen én aan 'premium' snelweg locaties.
Ik neem de vrijheid het hier niet mee eens te zijn. Niets weerhoudt Ionity er van hetzelfde pad te kiezen. Dat hadden ze al lang kunnen doen. Wat maakt het mij uit dat ik even van de snelweg af moet om bij een SuC te komen. Ze zitten er altijd vlakbij, en ze zijn er: het allerbelangrijkst.
Ik weet dat Duitsers obsessed zijn van het woord 'premium' maar daar koop ik geen donder voor. Naast Tesla zijn het voorlopig slechts prutsers, qua netwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Als EV rijder ben ik persoonlijk met je eens dat de locatie niet zoveel uitmaakt en dat die Tesla business case Ionity en de EV rijder verder had gebracht. Aan de andere kant kan je simpelweg niet ontkennen dat ze beiden een ander netwerk bouwen met een ander doel en andere business case.

Ik vind Ionity geen 'prutsers'. In amper 2 jaar tijd 300 HPC stations in Europa uit de grond stampen, ik geef het je te doen. Het Tesla supercharger netwerk wordt al een jaar of 8 aan gebouwd he, vergeet dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Het voordeel van niet direct aan de snelweg te zitten is dat je er op die plek geen twee nodig hebt en dat er ook mensen kunnen laden die de tolweg/snelweg juist mijden. In mijn ogen maakt Tesla een betere keus dan Ionity.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pmiddeld
de telegraaf schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:26:
[...]

wat een tarieven. Zonder eigen laadpunt is EV rijden dus gewoon veel minder interessant. 37 cent voor langzaamladen, is dat normaal?
Sommige snelladers zijn icm de juiste pas nog goedkoper, of is dat bij langzaamladen ook zo?
Voor mensen die veel laden bij dure Allego langzame laadpalen is het wellicht voordelig om weer de oude TIWAG pas tevoorschijn te halen en een abbonnement van € 5,90/maand te activeren. Dan laadt je aan alle langzame Allego-palen voor €0,22/kWh.

Bij een paal die normaal €0,37 doet, ben je er al na 40 kWh goedkoper uit.

[ Voor 6% gewijzigd door pmiddeld op 07-07-2020 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de telegraaf
delius schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:37:
Ik ben naar de Dordogne gereden, in 2 dagen, alleen Ionity, op zich prima te doen, maar wel een paar keer een andere lader moeten pakken omdat de communicatie met de Niro een fout gaf. Een Fransman met een Niro had daar ook last van.
He dat had ik afgelopen zondag ook bij Ionity, voor het eerst na 30K met de Niro. Laden werd halverwege onderbroken met deze error, opnieuw starten aan dezelfde paal gaf direct dezelfde communicatiefout. Andere paal geprobeerd; dezelfde fout. Toen geprobeerd aan de triple die gelukkig op datzelfde Ionity station ook stond, en die deed het direct.
Daarna voor de zekerheid bij een ander Ionity station langs geweest, en daar deed ie het gewoon direct weer. Herinnerde me een Engelse Jag paar weken geleden die werd afgesleept bij Ionity, met deze zelfde fout. Raar en komt het vertrouwen in EV'ing niet ten goede.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de telegraaf
Hachy schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:53:
Als EV rijder ben ik persoonlijk met je eens dat de locatie niet zoveel uitmaakt en dat die Tesla business case Ionity en de EV rijder verder had gebracht. Aan de andere kant kan je simpelweg niet ontkennen dat ze beiden een ander netwerk bouwen met een ander doel en andere business case.

Ik vind Ionity geen 'prutsers'. In amper 2 jaar tijd 300 HPC stations in Europa uit de grond stampen, ik geef het je te doen. Het Tesla supercharger netwerk wordt al een jaar of 8 aan gebouwd he, vergeet dat niet.
Het is waar dat Tesla langer bezig is, maar kijk eens naar het verschil. We hebben het over Frankrijk en hierboven wordt Ionity gecomplimenteerd met 9 laders in aanbouw. Ik ben elke twee a drie weken in F en als Niro rijder hartstikke blij dat ze er zijn en dat er uitgebreid wordt, maar Tesla heeft daartegenover momenteel zo'n 40 nieuwe sites in aanbouw! Naast het enorme aantal dat ze al hebben, en dat met een bijna perfecte geografische verdeling!

Ik ben (als koper, geen lease) niet overtuigd van de bouwkwaliteit van, noch service voor Tesla auto's, maar hun SuC netwerk is echt geniaal. Het maakt EV'en voor technisch ongeïnteresseerden mogelijk, waar de rest nog lang niet zo ver is. Probeer maar eens aan je gezinsleden die hele wirwar aan laders en pasjes uit te leggen, en hoe ze zorgvuldig een Europese route moeten uitstippelen, overal rekening mee houdende.

Nee, dat moet het schatrijke Ionity veel beter kunnen, nota bene in hun eigen achtertuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Ik kan het niet anders dan het met je eens zijn. Het verschil is enorm, mede door de jaren langere ervaring van Tesla is het SuC netwerk echt top. Dat maakt in mijn ogen de jongens en meisjes bij Ionity nog steeds geen prutsers. Ze zijn simpelweg veel later en met een andere filosofie begonnen.

Dat maakt ze dus ook zo lastig vergelijkbaar. Uiteindelijk is elk gebouwd laadstation welkom wat mij betreft, ik zie dan ook geen reden om ontevreden te zijn met de inspanningen van Ionity, al kan het natuurlijk altijd sneller.

[ Voor 6% gewijzigd door Hachy op 07-07-2020 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
@de telegraaf Net als Hachy zegt, elke lader is welkom maar complimenten voor Ionity, echt niet. Zoveel geld ter beschikking en dan zo'n uitrol en prijspolitiek is geen compliment waard. Dan doet FastNed het een stuk beter, terwijl die geen auto's verkopen waarbij ze eventuele verliezen kunnen compenseren met de winst van de auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

Hachy schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:28:
Ik kan het niet anders dan het met je eens zijn. Het verschil is enorm, mede door de jaren langere ervaring van Tesla is het SuC netwerk echt top. Dat maakt in mijn ogen de jongens en meisjes bij Ionity nog steeds geen prutsers. Ze zijn simpelweg veel later en met een andere filosofie begonnen.

Dat maakt ze dus ook zo lastig vergelijkbaar. Uiteindelijk is elk gebouwd laadstation welkom wat mij betreft, ik zie dan ook geen reden om ontevreden te zijn met de inspanningen van Ionity, al kan het natuurlijk altijd sneller.
Men lijkt te vergeten dat Tesla bezig is met een Tesla-missie. Leuk en aardig maar ik beschouw het als Apple: als je geen Apple koopt heb je er niets aan.
Ionity (oké duur vinden sommigen) is er voor ieder die CCS gebruikt. Daar kan ik ook met mijn Energica motor terecht. Ik vind dat dus niet te vergelijken. Geloof mij, tenzij Tesla ooit gekocht wordt gaat dat netwerk nooit open voor iemand anders. Ik red mezelf wel met Chargemap. Veel plezier Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dat is wat onnauwkeurig @fewips, Tesla heeft aangeboden om samen te werken en de laders open te stellen, dat vonden de anderen niet nodig.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

daemonix schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:57:
Dat is wat onnauwkeurig @fewips, Tesla heeft aangeboden om samen te werken en de laders open te stellen, dat vonden de anderen niet nodig.
Oneens. Dat is een ouwe koeien uit de sloot verhaal waar ik geen interesse in heb. Ik stond hier met @Spiller zaterdag. Ik had Tesla graag betaald om te laden net als alle e-tron-rijders die we hebben ontmoet verderop. Je hoeft niet vaak naar deze foto te kijken om te begrijpen dat Tesla (expres) een idiote opportunity laat lopen. Tesla-laadapp voor buitenstaanders om de charger te activeren zou volstaan. Volgende week te lanceren. Voor mijn part alleen voor Frankrijk.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KfWLAb1MBB1SgDazi_2tEjTOb4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vR5s7yWvF1IFwfbS9Xt5xwfG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de telegraaf
fewips schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:06:
[...]

Oneens. Dat is een ouwe koeien uit de sloot verhaal waar ik geen interesse in heb. Ik stond hier met @Spiller zaterdag. Ik had Tesla graag betaald om te laden net als alle e-tron-rijders die we hebben ontmoet verderop. Je hoeft niet vaak naar deze foto te kijken om te begrijpen dat Tesla (expres) een idiote opportunity laat lopen. Tesla-laadapp voor buitenstaanders om de charger te activeren zou volstaan. Volgende week te lanceren. Voor mijn part alleen voor Frankrijk.
Oh man, wanneer dat zou kunnen!

Maar het is de traditionele auto-industrie die de opportunity heeft laten lopen, niet Tesla. Die heeft noodgedwongen en met enorm risico alleen doorgezet, en dat heeft goed uitgepakt. Nu zijn de verhoudingen gedraaid en ik geef Tesla groot gelijk dat enorme voordeel niet uit handen te geven. Dat zal ze leren, die arrogante moffen :) !

PS: het lijkt er op dat je aangesloten bent en dat de lader het dus doet! Niet klagen dus, er had evengoed een bordje ' H.S.' kunnen hangen :)

[ Voor 7% gewijzigd door de telegraaf op 07-07-2020 13:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
De Duitse auto-industrie had helemaal (nog) geen belang om elektrisch rijden vooruit te helpen, die wilden het alleen maar uitstellen. Zelfs nu lijken ze nog niet echt overtuigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Met uitzondering van VAG (en zelfs daar is het nog beperkt) heeft de Duitse automobiel industrie nog steeds geen belang bij elektrificatie van het wagenpark. Niet overtuigd is te zwak uitgedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:26
Gelukkig is de EU daar om een en ander aan te zwengelen met uitstootnormen. Maar goed, we dwalen af van het onderwerp denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de telegraaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

daemonix schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:29:
Met uitzondering van VAG (en zelfs daar is het nog beperkt) heeft de Duitse automobiel industrie nog steeds geen belang bij elektrificatie van het wagenpark. Niet overtuigd is te zwak uitgedrukt.
PSA is er aardig hard mee bezig, en behalve hun en VAG/BMW is er vrij weinig Duits meer muv van kleine schaal supercars etc?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepie de p
  • Laatst online: 07:51
daemonix schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:57:
Buiten dit forum hoor ik dit verhaal nooit. Broodje aap van een lobby-afdeling?

Het staat Tesla niets in de weg om een business to consumer model uit te weken toch? Ik wil best een Tesla pasje hebben en maandelijks een factuurtje betalen voor afgenomen kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepie de p
Ja precies, de bron is Tesla en iedereen kakelt na. Past wat mij betreft prima in een amerikaanse marketingstrategie. They! They are the bad guys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
joepie de p schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:54:
Het staat Tesla niets in de weg om een business to consumer model uit te weken toch?
In het verleden wel omdat de laders van Tesla anders werken dan algemene laders. Zij hebben (in Europa) een "gewone" Mennekes plug maar stuurden daar de DC over. Alleen een Tesla kon daar mee overweg. Bij de andere EV's kan je alleen AC laden met de Mennekes plug.

Latere versies van de Tesla laders (en bijvoorbeeld de Tesla Model 3) gebruiken de CCS plug voor DC laden. Daar kan je oudere Tesla's dus niet mee laden (en de Model 3 kan niet laden bij de eerste laadstations). Je kan je oude Tesla wel om laten bouwen meen ik. Ik weet niet of er nog hele oude laders van Tesla zijn, die waren ze wel aan het ombouwen.

Voor zover ik weet (en dat is dus niet zo veel) zou het met de Tesla CCS laders het technisch wel mogelijk moeten zijn om met iedere CCS EV te kunnen laden.
joepie de p schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:07:
Ja precies, de bron is Tesla en iedereen kakelt na. Past wat mij betreft prima in een amerikaanse marketingstrategie. They! They are the bad guys!
Geloof je het pas als er een persbericht van bijvoorbeeld BMW is dat Tesla het heeft aangeboden maar BMW het niet wilde :?

Als er iets simpels zou zijn dan had BMW makkelijk kunnen melden: wij willen wel maar Tesla wil niet.

Maar ik schat zelf de kans groter dat ze allebei soort van gelijk hebben. Tesla wil vast wel maar wil er geld voor hebben en BMW zou wel willen maar vond het te duur en lost het dus via deelname aan Ionity op.

Voor Tesla is er natuurlijk weinig te winnen om iedereen te laten laden. Vaak is het al druk zat en nieuwe veel-laders (zoals taxi's) worden al geweerd van de Tesla Superchargers (of moeten een andere overeenkomst met Tesla sluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

JeroenE schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:32:
[...]
Voor Tesla is er natuurlijk weinig te winnen om iedereen te laten laden. Vaak is het al druk zat en nieuwe veel-laders (zoals taxi's) worden al geweerd van de Tesla Superchargers (of moeten een andere overeenkomst met Tesla sluiten).
Ik vraag me bij zulke opmerkingen vooral af hoe vaak ik verlaten Superchargers moet fotograferen om het tegendeel te bewijzen. Deze zomer alleen al zou je duizenden euro's per dag per SuC (ik bedoel dus die buiten NL) kunnen verdienen als je een app bouwde zodat elke e-tron en I-Pace-rijder bij je langs kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
JeroenE schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:32:
Geloof je het pas als er een persbericht van bijvoorbeeld BMW is dat Tesla het heeft aangeboden maar BMW het niet wilde :?

Als er iets simpels zou zijn dan had BMW makkelijk kunnen melden: wij willen wel maar Tesla wil niet.

Maar ik schat zelf de kans groter dat ze allebei soort van gelijk hebben. Tesla wil vast wel maar wil er geld voor hebben en BMW zou wel willen maar vond het te duur en lost het dus via deelname aan Ionity op.
Mijn punt is dat er buiten het woord van Elon Musk er weinig is dat het beeld staaft. Hij geeft niets aan details. Ik lees ook nergens dat een journalist even wederhoor heeft gepleegd.
Voor Tesla is er natuurlijk weinig te winnen om iedereen te laten laden. Vaak is het al druk zat en nieuwe veel-laders (zoals taxi's) worden al geweerd.
Dit lees ik in dit verband als "we willen het niet maar we zeggen van wel". Blijft daarmee dus de beeldvorming beinvloeden dat Tesla zo meewerkend is, terwijl het feitelijk dus niet waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
fewips schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:45:
[...]

Ik vraag me bij zulke opmerkingen vooral af hoe vaak ik verlaten Superchargers moet fotograferen om het tegendeel te bewijzen. Deze zomer alleen al zou je duizenden euro's per dag per SuC (ik bedoel dus die buiten NL) kunnen verdienen als je een app bouwde zodat elke e-tron en I-Pace-rijder bij je langs kwam.
Ik kom niet zo vaak langs Tesla laadpunten dus ik heb eigenlijk geen idee. Behalve bij sommige Van der Valken dan waar het barst van de directeurtjes in een EV van het hogere segment en die zich niet druk maken om een centje meer of minder voor een kWh.

Ik blijf het dus gek vinden dat Musk zegt zijn infrastructuur open te willen stellen maar dan niet probeert om tienduizenden contracten af te sluiten met consumenten die om welke reden dan ook niet gekozen hebben voor een Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Je bent je er van bewust dat versie 1 van de SuC een ander ding is dan een normale lader? Pas vanaf V2 is het een CCS lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
joepie de p schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:54:
[...]

Ik blijf het dus gek vinden dat Musk zegt zijn infrastructuur open te willen stellen maar dan niet probeert om tienduizenden contracten af te sluiten met consumenten die om welke reden dan ook niet gekozen hebben voor een Tesla.
Misschien zijn ze daar achter de schermen al wel mee bezig. Tesla is ook al druk bezig dingen te veranderen, zoals niet meer gratis laden, tijdstraf en aanpassingen van de garantievoorwaarden enz.... Misschien komen ze er wel met de Batteryday mee en kan straks iedereen tegen een fikse meerprijs daar ook laden. Zou een stunt zijn zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
fewips schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:45:
Ik vraag me bij zulke opmerkingen vooral af hoe vaak ik verlaten Superchargers moet fotograferen om het tegendeel te bewijzen.
Ik denk dat het lokaal heel verschillend is. Hoe vaak moeten mensen bij Tesla klagen dat er van die lange wachtrijen zijn bij de superchargers? Wellicht is dat ook slechts sporadisch zo, maar de berichten duiken natuurlijk ook met enige regelmaat op.
Deze zomer alleen al zou je duizenden euro's per dag per SuC (ik bedoel dus die buiten NL) kunnen verdienen als je een app bouwde zodat elke e-tron en I-Pace-rijder bij je langs kwam.
Je kan het natuurlijk niet zo maken dat je niet kan laden als er een Tesla aan komt rijden die wil laden.

Ik kan natuurlijk hele mooie opties verzinnen als alleen laden in het buitenland of met een soort vakantiepas die maar 30 dagen geldig is en noem maar op. Maar dat zijn alleen voordelen voor mij. Welk voordeel zou Tesla daar aan hebben?

Laat ik het anders zeggen: ik denk niet dat ze er heel erg wakker van liggen dat ze omzet mislopen van wat EV's van concurrenten die niet bij hun komen laden. Stel dat hij per dag 50k extra omzet (niet winst, omzet) had kunnen halen in heel Europa. Dan is net zo veel als het verkopen van 1 Model 3. Ik denk niet dat hij er wakker van ligt of er iedere dag een Model 3 extra wordt verkocht of niet.

Eerlijk gezegd zijn zulk soort foto's van jou alleen maar reclame voor Tesla. Want als je die had gehuurd had je dus wel makkelijk overal kunnen laden. Waarom blijf je dan steeds andere auto's huren waar je zo'n gedoe mee hebt om te laden?
joepie de p schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:46:
Mijn punt is dat er buiten het woord van Elon Musk er weinig is dat het beeld staaft. Hij geeft niets aan details. Ik lees ook nergens dat een journalist even wederhoor heeft gepleegd.
Het zal vast niet onwaar zijn, anders hadden er vast wel mensen over geklaagd bij de SEC. Hij heeft dit immers tijdens een officiële shareholder meeting gezegd.
Dit lees ik in dit verband als "we willen het niet maar we zeggen van wel". Blijft daarmee dus de beeldvorming beinvloeden dat Tesla zo meewerkend is, terwijl het feitelijk dus niet waar is.
Dat soort zaken is natuurlijk altijd maar net hoe je het bekijkt.

Je kan ook zeggen dat de Europese fabrikanten er geen zin in hadden en dus maar hun eigen standaard hebben ontwikkeld. Zeg maar net zoals ze ook per se geen ChaDeMo wilde hebben en er dus uiteindelijk 3 standaarden waren. Daarna hebben ze net zo lang gelobbyd totdat CSS verplicht aangeboden moet worden bij nieuwe snelladers.

Maar zoals gezegd denk ik dat de waarheid in het midden ligt en ze aan beide zijden net doen alsof het aan de ander ligt terwijl het ze heel goed uitkomt dat het zo gaat als dat het gaat.
daemonix schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:02:
Je bent je er van bewust dat versie 1 van de SuC een ander ding is dan een normale lader? Pas vanaf V2 is het een CCS lader.
Tegen wie heb jij het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Tegen degenen die denken dat Tesla zo maar zijn SuC kan openstellen... Dat kan pas vanaf SuC versie 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de telegraaf
We hadden het eigenlijk over Ionity, en dat die toch een beetje aan het underperformen is qua uitrol. Tezamen met de vreemde tarifering blijft de nasmaak hangen dat men niet echt wil.

Anders gezegd: wanneer jij een consortium van 4 schatrijke autofabrikanten (3xD, 1xKorea) bent en je realiseert je dat je een achterstand hebt op gamechanger Tesla die je steeds verder ziet uitlopen, dan zou je toch als de gesmeerde bliksem overal hyperchargers plaatsen en die voor 0.20 / kWh aanbieden, om jouw product te ondersteunen en derhalve een inhaalslag te maken?

Niets van dat alles, je zult maar met je peperdure Taycan wanhopig van kapotte naar kapotte lader gaan in Normandië...

[ Voor 9% gewijzigd door de telegraaf op 07-07-2020 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
de telegraaf schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:33:
We hadden het eigenlijk over Ionity, en dat die toch een beetje aan het underperformen is qua uitrol. Tezamen met de vreemde tarifering blijft de nasmaak hangen dat men niet echt wil.

Anders gezegd: wanneer jij een consortium van 4 schatrijke autofabrikanten (3xD, 1xKorea) bent en je realiseert je dat je een achterstand hebt op gamechanger Tesla die je steeds verder ziet uitlopen, dan zou je toch als de gesmeerde bliksem overal hyperchargers plaatsen en die voor 0.20 / kWh aanbieden, om jouw product te ondersteunen en derhalve een inhaalslag te maken?

Niets van dat alles, je zult maar met je peperdure Taycan wanhopig van kapotte naar kapotte lader gaan in Normandië...
Dat zou je denken ja. Ik weet de bedragen niet meer precies, maar VAG heeft volgens mij al veel meer aan boetes betaald dan wat Ionity gekost heeft.

@Daemonix Die versie twee hebben ze toch overal al sinds de Model 3 er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de telegraaf
PeterZ(on) schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:39:
[...]

Dat zou je denken ja. Ik weet de bedragen niet meer precies, maar VAG heeft volgens mij al veel meer aan boetes betaald dan wat Ionity gekost heeft.
...en in de VS zijn ze (Electrifying America) een open netwerk als Wiedergutmachung aan het aanleggen. Zou dat daar ook met onderling niet aansluitende plukjes gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
de telegraaf schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:43:
[...]

...en in de VS zijn ze (Electrifying America) een open netwerk als Wiedergutmachung aan het aanleggen. Zou dat daar ook met onderling niet aansluitende plukjes gaan?
Ik denk dat er daar door de strafoplegger wel op zal worden toegezien dat het een dekkend systeem moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Laatst online: 07:49

ThaDude

Hang Loose

Hmm zojuist hier bij een Allego paal in de buurt geprobeerd te laden met me net aangeschafte Juicepass. Werkt niet via de app (de laadpaal staat er wel in) en de pass pakt die ook niet..

Anderen hier al ervaring mee? Duurt dit even?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bula
Inmiddels 2 keer geprobeerd bij Allego en 1 keer Ionity.
Alle keren werkte het.
Staat je JuisPass Unlimited 30 wel vermeld in je profile?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Bula schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:16:
[...]

Inmiddels 2 keer geprobeerd bij Allego en 1 keer Ionity.
Alle keren werkte het.
Staat je JuisPass Unlimited 30 wel vermeld in je profile?
JA! en bij link card staat een 8 cijferig nummer.. Heb zo'n paarse pas gekregen
Heb het over een 11 kW paal overigens

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bula
ThaDude schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:25:
[...]

JA! en bij link card staat een 8 cijferig nummer.. Heb zo'n paarse pas gekregen
Heb het over een 11 kW paal overigens
ok... ik heb geen RIFD kaart, dus daarom waarschijnlijk ook geen nummer bij Link Card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Bula schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:33:
[...]

ok... ik heb geen RIFD kaart, dus daarom waarschijnlijk ook geen nummer bij Link Card
hmm dacht de pas is handig.. via app net 45 minuten lopen klooien.. stond en bleef op chargen staan.. kon hem niet stoppen niks. Hij lade helaas ook niet. Had de kabel er gewoon in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de telegraaf
ThaDude schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:10:
Hmm zojuist hier bij een Allego paal in de buurt geprobeerd te laden met me net aangeschafte Juicepass. Werkt niet via de app (de laadpaal staat er wel in) en de pass pakt die ook niet..

Zou het kunnen dat de aanbieding alleen bij eigen Allego palen werkt, en niet bij andere palen waarbij slechts de afwikkeling via Allego gaat?
Had ik eerst ook, toen maar even naar een 'echte' Allego snellader, die werkte.

[ Voor 12% gewijzigd door de telegraaf op 07-07-2020 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

@de telegraaf Geen idee. De paal staat in SMOOV en ID is NLALLEGO008801 lijkt mij wel een paal van hun..

[ Voor 5% gewijzigd door ThaDude op 07-07-2020 16:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de telegraaf
ThaDude schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:38:
@de telegraaf Geen idee. De paal staat in SMOOV en ID is NLALLEGO008801 lijkt mij wel een paal van hun..
Lijkt mij ook. De lader waar ik het eerste probeerde had ook een Allego nummer zie ik nu. Ik zou gewoon even een snellader proberen, die bij de AC 't Harde is de dichtstbijzijnde voor u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

de telegraaf schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:47:
[...]

Lijkt mij ook. De lader waar ik het eerste probeerde had ook een Allego nummer zie ik nu. Ik zou gewoon even een snellader proberen, die bij de AC 't Harde is de dichtstbijzijnde voor u.
Dank! je mag je zeggen hoor :) Ga ik straks direct even proberen!

Pagina: 1 ... 14 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor "thuis laden" is er een apart topic: Thuisladen van je EV deel 2.

Het is niet toegestaan om persoonlijke referralcodes te plaatsen, erom te vragen, of te linken naar websites met daarop promotiecodes die niet door de leverancier van bijv. de laadpas of app zijn uitgegeven.