pmiddeld schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:00:
Je moet er wel rekening mee houden dat het Sauerland niet plat is. Ik weet niet hoe hoog Medebach ligt maar op mijn tripjes naar Willingen verloor ik op het laatste stuk naar boven behoorlijk wat kilometers. Één keer laden zo'n 100 km voor aankomst is wel aan te bevelen.
Scherp, dat is inderdaad wel een dingetje dat hij wat minder zuinig rijdt. Ik heb er in de bergen minder last van gehad, want je gaat ook weer omlaag. Dat is nu niet natuurlijk, al rij je tegen de berg op ook een stuk langzamer, wat misschien scheelt.
DjMark schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:01:
Dan moet het verbruik wat de auto aangeeft op de computer wel kloppen... Bij mij (opel corsa e) is dat absoluut niet het geval (of ik maak rekenfouten ;-) ). Bij jou klopt dat verbruik ook met je daadwerkelijke verbruik?
In mijn dashboard kwamen de gereden kilometers redelijk overeen met wat ik nog kon rijden en wat ik gereden had ja. Uiteindelijk heb ik wel gemerkt dat wanneer het rond de 30 graden is, hij spot-on is. En bij wat kouder weer, loopt hij iets sneller af (dus minder capaciteit). En dat was bijv. al bij 20 graden (wat nog relatief warm is natuurlijk).
Ook weet ik dat het omslagpunt zo tussen de 15 en 16 kWh/100km zit, dat heb ik tijdens de heenreis kunnen controleren (want toen had ik geen idee qua verbruik). Tijdens mijn terugreis hier extra op gelet, dus eigenlijk reed ik meer op basis van die cijfers dan wat er middenin mijn console stond. Boven de 16, weet ik dus dat ik minder kan rijden dan wat de console zegt en onder de 15 weet ik dat ik meer kan rijden.
Dit heb ik dus ook gehad, de app kreeg timeouts, maar ondertussen was er wel begonnen met laden. Ik ben benieuwd of dit later nog in rekening gebracht wordt, zal toch wel?
[
Voor 4% gewijzigd door
Krilo_89 op 27-06-2022 10:46
]