[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 129 ... 144 Laatste
Acties:
  • 990.228 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:38
WOWZERZ schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:55:
Vattenfall rekent de BTW verlaging gewoon door zonder verhoging van het exclusief bedrag (voor nu).
Zojuist deze mail ontvangen:

[Afbeelding]
Vattenfall is afhankelijk van de afspraken in de concessie-overeenkomsten. Hier in Utrecht hebben ze een maand geleden de kWh-prijs verhoogd van € 0,33 naar € 0,40 (incl. BTW). Dat zal nu met de BTW-verlaging rond de € 0,36 uitkomen.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03 17:04
WOWZERZ schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:12:
Ik snap de backlash die Bonnet krijgen ergens wel maar mijn inziens bieden ze nog steeds een prima (lees: zeer lage) DC laadprijs aan.

Als particuliere EV rijder ben toch blij met Bonnet. Voor maximaal 41 cent per kWh DC laden in grote delen van Europa lukt me toch niet bij veel andere partijen. Voor 41 cent per kilometer is het toch lekker goedkoop rijden richting de vakantiebestemming.

Tel daar eventueel gratis laden bij je hotel/vakantieverblijf bij op en dan hebben we het als EV community toch prima voor elkaar.
Net terug uit Engeland. Daar wilde ik bij een Ionity lader met Bonnet aan de gang. Het werkte niet, dus gechat met de Bonnet klantenservice. "We're having issues with Ionity, so very sorry for the inconvenience". Tja, en de dichtheid aan snelladers is in de UK nog niet echt indrukwekkend. Uiteindelijk bij BP pulse beland. Had hier gelezen dat ze met een maandelijks abo werken, maar een vriendelijke Brit vertelde me dat ook kunt kiezen "gast" en dan gewoon met een creditcard betalen. Werkte prima... :) wel iets hoger tarief maar nog altijd beter dan een abo dat ik verder niet ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubke81
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19-09 13:04
rubke81 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:50:
[...]

Meerdere mensen hier last van gehad? Ik wil vandaag nog even mijn 100% off promotiecode bij Ionity gaan gebruiken.
Gisteren bij een Ionity net over de grens in Duitsland geladen met mijn Bonnet promotiecode en het werkte perfect!

[ Voor 1% gewijzigd door rubke81 op 25-06-2022 10:17 . Reden: Land toevoeging ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:53
Eind vorige week naar Italië gereden via Duitsland en Zwitserland en mooi gebruik kunnen maken van de gratis laadsessies van Bonnet bij Ionity. Alleen in Zwitserland werkt het niet dus daar gebruik gemaakt van Shell Recharge. Verder in Zwitserland gratis kunnen laden in een parkeergarage tijdens een overnachting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ytfSfYdTi-Yqe0VzvJD7_8f1C8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5eo0lt4RlMAbc8jnSyD5GuNx.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren nog 40+ kWh geladen maar die laadsessie lijkt niet geregistreerd te zijn in de Bonnet app. Uiteindelijk dus 200kWh gratis geladen! Dank allemaal hier voor het delen van de code’s!
Heb nu nog vier gratis sessies in mijn app staan die vannacht zijn verlopen. Eind van de week heb ik ze nodig dus ben benieuwd hoe dat gaat want ze staan er nog steeds in. Mocht ik moeten betalen dan is 41 cent alsnog een hele mooie prijs vind ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
evtje schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 19:52:
Ik krijg zo nu en dan een berichtje van Bonnet boven in het scherm van mijn telefoon met het bericht van "we miss you and get 25%off if use code " en meer zie ik niet maar als ik er op klik dan krijg ik de landkaart van de app te zien. Maar niets meer over 25% korting off iets van die trend.
Dat berichtje krijg je precies een week +1 uur nadat je de laatste keer geladen hebt met bonnet. Ik maak daar al weken slim gebruik van.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:56
RaymondD schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 21:33:
[...]

Dat berichtje krijg je precies een week +1 uur nadat je de laatste keer geladen hebt met bonnet. Ik maak daar al weken slim gebruik van.
Je krijgt/kreeg soms ook 50% korting nog later.
Weet je ook wat daar de interval voor is? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 17:17
Volgens mij krijg je na 2 weken noet laden 50% korting en na 3 weken 100% korting.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-09 08:18

mhe59

ID.5 Pro Performance

Vraagje, ik heb abrp een tijdje niet gebruikt, nu berekend hij de route niet meer, terwijl ik begin en einddoel heb opgegeven..

Heb ik iets gemist ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jaapio_B schreef op zondag 26 juni 2022 @ 09:38:
Volgens mij krijg je na 2 weken noet laden 50% korting en na 3 weken 100% korting.
Straks maar even proberen met een kleine charge, het is alleen jammer dat je dan 3 weken moet wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
RaymondD schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 21:33:
[...]

En is de 25% korting dan op de eerst volgende lading of zit er ook nog een verval tijd aan?
Nu ben ik gisteren nog wel even laden bij een nissan dealer waar ik nog niet eerder geweest was. Het was een Allego tritium lader en ik starten met de app en wachten kreeg ik een time out fout daarna nog een keer het zelfde. Derde keer zag ik dat je ook op de lader de startknop moest in drukken en dat lukte maar na een minuut stopte hij met laden . Toen de auto uitgezet wat ik normaal nooit niet doe. Daarna geladen tot 70% en stopte hij weer met laden . Toen ben ik weg gegaan en naar van der valk hoorn gegaan waar nieuwe allego laders staan en daar de rest tot vol geladen. Dus voor mij is het nu ook niet te achterhalen of er 25% korting is geweest. Zal wel op die 1 minuut lading zijn.

Edit:
Wat lopen de prijzen van sommige aanbieders ook uiteen. Ik had een praatje met de Nissan dealer en die vertelde mij dat het laden 50 cent kost kWh . Kijk ik nu bij Plugsurfing is dat 55 ct en bij "BOOM" Shell Recharge 71ct "kassa".

[ Voor 10% gewijzigd door evtje op 26-06-2022 13:44 ]

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06:35
mhe59 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 11:03:
Vraagje, ik heb abrp een tijdje niet gebruikt, nu berekend hij de route niet meer, terwijl ik begin en einddoel heb opgegeven..

Heb ik iets gemist ?
Ik merkte dat ik elke keer alle gegevens die ik al eerder in de app ingevoerd had, opnieuw moest intypen om een nieuwe route te kunnen berekenen. Dus heb ik de ABRP app van m'n telefoon gegooid, en dat in een review gemeld.
Mogelijk willen ze de gebruikers op deze manier naar een betaalde versie 'dwingen'.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-09 08:18

mhe59

ID.5 Pro Performance

Peter-036 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:25:
[...]

Ik merkte dat ik elke keer alle gegevens die ik al eerder in de app ingevoerd had, opnieuw moest intypen om een nieuwe route te kunnen berekenen. Dus heb ik de ABRP app van m'n telefoon gegooid, en dat in een review gemeld.
Mogelijk willen ze de gebruikers op deze manier naar een betaalde versie 'dwingen'.
Heb mijn iPhone uitgeschakeld en weer ingeschakeld en nu werkt het weer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RodeVre
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:13
Wij zijn vrijdag met een overnachting in Duitsland naar Oostenrijk gereden. Er stonden nog drie gratis sessies in de Bonnet app. Vrijdag 2 keer gratis geladen in Duitsland. Bij de overnachting nog wat bijgeladen voor 40 ct per kWh en de volgende dag doorgereden naar de Alpen. De laatste gratis code met als einddatum 25-06 werkte de 25e niet meer! Deze staat nog wel in de app, de gebruikte codes zijn verdwenen. Gelukkig nog de gratis refill van 200 kWh geactiveerd en als land Duitsland aangegeven zodat er nog 200 kWh te gebruiken was. Daarmee een nog keer geladen in Duitsland, de rest kan voor de terugreis door Duitsland worden gebruikt. In de tussentijd kan ik hier via de Tiwag app voor 21 ct per kWh in het dal laden, al met al een goedkope reis qua elektriciteit!

[ Voor 7% gewijzigd door RodeVre op 26-06-2022 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldtb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:56
RodeVre schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:48:
De laatste gratis code met als einddatum 25-06 werkte de 25e niet meer! Deze staat nog wel in de app, de gebruikte codes zijn verdwenen.
Dat kan kloppen, afhankelijk van wanneer je het geprobeerd hebt. Bij mij staat er naast de datum ook een tijdstip. De codes waren geldig tot 25/06/22, 03:01.

[ Voor 4% gewijzigd door ronaldtb op 27-06-2022 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
nathalia schreef op zondag 5 juni 2022 @ 13:54:
[...]

• HELLO (één gratis maandbundel, geldig tot begin juni 2022)
Staat bij mij nog gewoon in de app zonder einddatum (gratis refill).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldtb
Wolly schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:21:
[...]

Staat bij mij nog gewoon in de app zonder einddatum (gratis refill).
Refill Discounts zijn andere kortingscodes. Die blijven, zover ik heb begrepen, gewoon geldig. Hier ging het om Charge Discounts (100% off). Die hebben nu een einddatum met tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
ronaldtb schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:35:
[...]

Refill Discounts zijn andere kortingscodes. Die blijven, zover ik heb begrepen, gewoon geldig. Hier ging het om Charge Discounts (100% off). Die hebben nu een einddatum met tijdstip.
@nathalia schrijft dat HELLO is verlopen :?
nathalia schreef op zondag 5 juni 2022 @ 13:54:
[...]

De codes HELLO, TAXIBNT, PHVBNT (allen goed voor een gratis maandbundel) zijn alle drie per begin juni verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldtb
Wolly schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:39:
[...]

[...]
Dat is vreemd, want hij lijkt bij mij nog gewoon actief. Ik was alleen niet van plan om een Refill abonnement te nemen. Het is de laatste tijd ook wel echt een zooitje bij BONNET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:07
pmiddeld schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:00:
Je moet er wel rekening mee houden dat het Sauerland niet plat is. Ik weet niet hoe hoog Medebach ligt maar op mijn tripjes naar Willingen verloor ik op het laatste stuk naar boven behoorlijk wat kilometers. Één keer laden zo'n 100 km voor aankomst is wel aan te bevelen.
Scherp, dat is inderdaad wel een dingetje dat hij wat minder zuinig rijdt. Ik heb er in de bergen minder last van gehad, want je gaat ook weer omlaag. Dat is nu niet natuurlijk, al rij je tegen de berg op ook een stuk langzamer, wat misschien scheelt.
DjMark schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:01:
Dan moet het verbruik wat de auto aangeeft op de computer wel kloppen... Bij mij (opel corsa e) is dat absoluut niet het geval (of ik maak rekenfouten ;-) ). Bij jou klopt dat verbruik ook met je daadwerkelijke verbruik?
In mijn dashboard kwamen de gereden kilometers redelijk overeen met wat ik nog kon rijden en wat ik gereden had ja. Uiteindelijk heb ik wel gemerkt dat wanneer het rond de 30 graden is, hij spot-on is. En bij wat kouder weer, loopt hij iets sneller af (dus minder capaciteit). En dat was bijv. al bij 20 graden (wat nog relatief warm is natuurlijk).

Ook weet ik dat het omslagpunt zo tussen de 15 en 16 kWh/100km zit, dat heb ik tijdens de heenreis kunnen controleren (want toen had ik geen idee qua verbruik). Tijdens mijn terugreis hier extra op gelet, dus eigenlijk reed ik meer op basis van die cijfers dan wat er middenin mijn console stond. Boven de 16, weet ik dus dat ik minder kan rijden dan wat de console zegt en onder de 15 weet ik dat ik meer kan rijden.
DoubleD1980 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:14:
...
Gisteren nog 40+ kWh geladen maar die laadsessie lijkt niet geregistreerd te zijn in de Bonnet app.
...
Dit heb ik dus ook gehad, de app kreeg timeouts, maar ondertussen was er wel begonnen met laden. Ik ben benieuwd of dit later nog in rekening gebracht wordt, zal toch wel?

[ Voor 4% gewijzigd door Krilo_89 op 27-06-2022 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxMayne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 21:18

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

Weet iemand hoe lang de Vattenfall laadpas al niet leverbaar is? Na wat onderzoek lijkt dat voor mijn passat GTE (kleine accu dus liever geen starttarief) de beste keuze maar de website geeft aan niet leverbaar.

https://incharge.vattenfall.nl/onderweg-laden/laadpas

Lege virente, virent cuncta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:40
MxMayne1 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:40:
Weet iemand hoe lang de Vattenfall laadpas al niet leverbaar is? Na wat onderzoek lijkt dat voor mijn passat GTE (kleine accu dus liever geen starttarief) de beste keuze maar de website geeft aan niet leverbaar.

Dat is volgens mij al heel lang zo, maar je kunt gewoon met de app de sessie starten dus opzich heb je geen pas nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 18:12
Wolly schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:39:
[...]
De codes HELLO, TAXIBNT, PHVBNT (allen goed voor een gratis maandbundel) zijn alle drie per begin juni verlopen.

[...]
Wat ik bedoelde, is dat als je de code nu invoert om te gebruiken, je de melding krijgt dat de code verlopen is. Echter, blijkbaar hebben jullie de code al eerder ingevoerd en dan is de code wel nog te gebruiken.

Kortom, je kunt ze niet meer invoeren!

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peejeehuu
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 14:09
Bij mij staat FULLYCHARGED ook nog in de app, maar als ik een refill kies, dan zegt hij dat ik geen actieve codes heb en gewoon €60 moet aftikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik had de mijne op 3 april besteld. Op 22 april kreeg ik een excuus mail dat door een technische verstoring alles vertraagd. Een paar dagen later was de pas in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Laatst online: 26-07 15:09
Ik ga alleen tijdens de vakantie laden via privé laadpassen (Duitsland, Oostenrijk en Italië). In augustus en september.
Ik snap Bonnet niet helemaal, maar heeft het zin om deze pas aan te schaffen?

Verder heb ik E-flux, Shell en Maingau. Zonder abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:56

Vreemd vorige week nog besteld, zaterdag ontvangen. Pas + tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 08:20
De Ideale Man schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:43:
Ik ga alleen tijdens de vakantie laden via privé laadpassen (Duitsland, Oostenrijk en Italië). In augustus en september.

Dat is afhankelijk van waar en hoeveel je gaat laden.
In principe is Bonnet ook zonder abonnement, dan kost het (in bijna alle landen) € 0,41/kWh
Neem je een refill (alleen te gebruiken in je thuisland, dan kan het zakken naar 0.30 /kWh (bij 200kWh = 60 euro).

Refill kan je per maand opzeggen,

Weet iemand of het toegestaan is om je land voor 1 maand te veranderen ? Gaan ze daar moeilijk over doen?

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 16:29

Ik heb er een in april aangevraagd maar ik kreeg een handgeschreven enveloppe met daarin een monteurspas waarmee laadpalen te testen zijn? Heel verhaal er bij hoe je testsessies start enzo. Telefoonnummer en emailadres er bij. Aan de telefoon ontkende de ongeïnteresseerde dame het hele verhaal. Was niet waar en bestond niet. Zelfs toen ik het begeleidend schrijven oplas werd het ontkend. Dus nog maar mail gestuurd met foto's er bij. Nooit enige reactie gehad.

Ben nog niet in de gelegenheid geweest maar ik ga nu natuurlijk proberen om 'testsessies' te starten. Kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peejeehuu
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 14:09
De Ideale Man schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:43:

Bonnet is geen pas, maar een app.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Het was een flinke klus maar ik heb alle prijzen van Nederlandse aanbieders voor zover bekend (en voor zover het mocht) verwerkt. Enkele partijen wilden eerst zelf communiceren dus die volgen vrijdag.

Dit betekent dat vandaag vrijwel alle NL providers met de nieuwe tarieven (op basis van BTW 9% per 1 juli) in de Top10 staan vermeld.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
Begrijp ik nu goed dat ik wanneer ik de Bonnet app in Duitsland wil gebruiken, dit eerst moet veranderen van Nederland naar Duitsland? Raak ik dan mijn aangekochte refill kwijt wanneer ik landen switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:32
henkna schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:13:
Begrijp ik nu goed dat ik wanneer ik de Bonnet app in Duitsland wil gebruiken, dit eerst moet veranderen van Nederland naar Duitsland? Raak ik dan mijn aangekochte refill kwijt wanneer ik landen switch?
Nee, enkel als je verhuisd. Staat zo ook in de app als je het probeert te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Bij mij staan diverse Bonnet codes nog in de app met vervaldatum 25 juni. Horen die niet te verdwijnen? Of zouden ze nog werken? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
S_Chief schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:54:
Bij mij staan diverse Bonnet codes nog in de app met vervaldatum 25 juni. Horen die niet te verdwijnen? Of zouden ze nog werken? :+
Ja en nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
MarFan schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:21:
[...]

Dat is afhankelijk van waar en hoeveel je gaat laden.
In principe is Bonnet ook zonder abonnement, dan kost het (in bijna alle landen) € 0,41/kWh
Neem je een refill (alleen te gebruiken in je thuisland, dan kan het zakken naar 0.30 /kWh (bij 200kWh = 60 euro).

Refill kan je per maand opzeggen,

Weet iemand of het toegestaan is om je land voor 1 maand te veranderen ? Gaan ze daar moeilijk over doen?
Bedankt voor het antwoord.
In Nederland is het niet nodig, daar laad ik gelukkig gratis. Ik wil voor onderweg natuurlijk zo goedkoop mogelijk laden. Als dat in Duitsland ook voor €0.41 kan is dat toch een stuk voordeliger als €0.59 of €0.79. In de app zie ik helaas niet wat ik ga betalen per kwh bij een laadpaal >50kW
Misschien thuisland op Duitsland zetten als dat kan...

Kunt je de refil wat je over hebt meenemen naar de volgende maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Je resterende refill-tegoed verdwijnt op het moment dat je van thuisland wisselt.
Maar je mag wel zonder problemen van land switchen.

Ik heb met het oog op de komende vakantie het thuisland reeds op Duitsland gezet. Bij mij bleef zelfs de creditcard betaalmethode gewoon intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
De Ideale Man schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:54:
[...]

Kunt je de refil wat je over hebt meenemen naar de volgende maand?
Ja, zolang je een refill abonnement houdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 08:20
da_Mastah schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:00:
Je resterende refill-tegoed verdwijnt op het moment dat je van thuisland wisselt.
Maar je mag wel zonder problemen van land switchen.

Ik heb met het oog op de komende vakantie het thuisland reeds op Duitsland gezet. Bij mij bleef zelfs de creditcard betaalmethode gewoon intact.
Je mag of je kan... Heb je dat ergens gelezen ? (iets wat kan, mag niet altijd :) )

Pana WC12H9E8 / 1000L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:53
iemand ervaringen met Enelx contacten? Heb ze via de app gevraagd waar mn kaart blijft - stil. Heb ze via facebook een bericht gestuurd - stil.. (krijg wel netjes meldingen dat ik ze vragen heb gesteld) nog maar 3 weken voordat ik ga rijden, kan ik hem bijna zelf ophalen daar :D

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-09 10:31
4v4t4r schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:55:
iemand ervaringen met Enelx contacten? Heb ze via de app gevraagd waar mn kaart blijft - stil. Heb ze via facebook een bericht gestuurd - stil.. (krijg wel netjes meldingen dat ik ze vragen heb gesteld) nog maar 3 weken voordat ik ga rijden, kan ik hem bijna zelf ophalen daar :D
Ik heb dit nummer een paar keer gebruikt:

EnelX Hotline voor buitenlanders:
+39 02 39623739

Geen garantie dat je een Engels sprekende aan de lijn krijgt, maar niet geschoten is altijd mis....

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
pmiddeld schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:14:
[...]

Ik heb dit nummer een paar keer gebruikt:

EnelX Hotline voor buitenlanders:
+39 02 39623739

Geen garantie dat je een Engels sprekende aan de lijn krijgt, maar niet geschoten is altijd mis....
Thanks ! Ik denk dat ze meelezen :) Kreeg net een reply op facebook " we are sorry to hear about this issue. We have taken charge of your request about JuicePass. We will provide you with updates as soon as possible. The team of Enel X Way"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryVG
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-03-2023
Iemand tips specifiek voor Italië?
Laadpassen, apps,...
We zijn nog aan het twijfelen of we het aandurven om met de EV te gaan of toch maar met de benzine wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

juwlez schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:01:
[...]

Vreemd vorige week nog besteld, zaterdag ontvangen. Pas + tag.
@MxMayne1
Ook ik heb vorige week een pas ontvangen. Deed het niet, gebeld met Vattenfall en er schijnt een IT probleem te zijn waardoor ze de passen niet geactiveerd krijgen. Via de app zou het wel moeten werken.

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
GregoryVG schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:57:
Laadpassen, apps,...
We zijn nog aan het twijfelen of we het aandurven om met de EV te gaan of toch maar met de benzine wagen.
Gewoon doen man!
Het is deel van het avontuur. Maar ik zou wel even kijken of er nabij je verblijfplaats laadmogelijkheden zijn, en dan zorgen voor een pasje dat daar werkt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18-09 23:47
Laadpassen, apps,...
Ik heb twee weken geleden Noord-Italië aangedaan, Milaan, Genua en Turijn. 99% kunnen laden met Shell Recharge pas, 1 keer de App van EnelX nodig gehad (JuicePass, die kan je aan je creditcard koppelen).
Als je zuidelijker gaat, wordt de laadpaaldicht wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Laadpassen, apps,...
Download de app van Nextcharge. Daar staan alle laadpalen in Italië op. Je kunt er eventueel ook mee laden, dan moet je er wel eerst geld op zetten. Maar voor informatie (en commentaar) over laadpalen alleen al is het voor Italië een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
Laadpassen, apps,...
Waar wil je heen in Italië? Wij zijn vorig weekend naar Noord Italië (Bloemenrivièra) gereden. Onderweg overal bij Ionity geladen behalve tijdens een overnachting in Zwitserland.

Toen we zagen dat er wat laders in de buurt waren en Ionity op 30km afstand hebben we gewoon geboekt. Bleek bij aankomst dat we bij de camping ook gewoon konden laden. Wij zijn met twee kleine kinderen dus gaan niet superveel rijden vanaf de camping. Verder laatste laadplek voor het eindpunt tot 100% geladen zodat we met zoveel mogelijk range aankwamen op de bestemming. Veel AC palen zijn hier trouwens 22kW waardoor je vaak net wat sneller kan laden dan in NL waar het over het algemeen 11kW palen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryVG
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-03-2023
DoubleD1980 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:20:
[...]

Waar wil je heen in Italië? ...
Toscane.

Bedankt alvast voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:15
Ik kom regelmatig bij de Ionity lader in Apeldoorn (net van de A1 af), maar deze werkt nooit bij mij. Iemand gelijke ervaringen of moet ik er bij mijn laadpasleverancier achteraan? De melding is namelijk 'Not authorized for payment' oid. Het is een MTC druppel die verder gewoon overal werkt, zoals FastNed en Shell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 20:46
DoubleD1980 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:20:
[...]

Waar wil je heen in Italië? Wij zijn vorig weekend naar Noord Italië (Bloemenrivièra) gereden. Onderweg overal bij Ionity geladen behalve tijdens een overnachting in Zwitserland.

Toen we zagen dat er wat laders in de buurt waren en Ionity op 30km afstand hebben we gewoon geboekt. Bleek bij aankomst dat we bij de camping ook gewoon konden laden. Wij zijn met twee kleine kinderen dus gaan niet superveel rijden vanaf de camping. Verder laatste laadplek voor het eindpunt tot 100% geladen zodat we met zoveel mogelijk range aankwamen op de bestemming. Veel AC palen zijn hier trouwens 22kW waardoor je vaak net wat sneller kan laden dan in NL waar het over het algemeen 11kW palen zijn.
Your mileage may vary he, voor zover ik weet is de Renault Zoe een van de weinige/enige(?) auto's die 22kW AC kan laden en dat is een makkelijk autootje maar niet bepaald een om mee op en neer naar Italie te gaan :+

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:34
bokkow schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:44:
[...]

Your mileage may vary he, voor zover ik weet is de Renault Zoe een van de weinige/enige(?) auto's die 22kW AC kan laden en dat is een makkelijk autootje maar niet bepaald een om mee op en neer naar Italie te gaan :+
Nieuwe Megane E-Tech kan ook 22kW AC laden. Verder zijn het er idd vrij weinig vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 12:42
Voor het eerst als Tesla gebruiker een Fastned paal gebruikt in Nederland (Lelystad Aalscholver).
Ik kwam aan en er waren 2 andere aan het laden. Fastned had daar 4 stalls van 150 kWh max.

Na 5 minuten laden stond het volledig vol met 2 andere wagens nog die stonden te wachten.

Bij Tesla gedurende ongeveer +-30 laadstops geen enkele keren moeten wachten (vrijwel leeg).

Had gehoopt om via bonnet op vakantie te gaan tov de hogere tesla tarieven op dit moment.
Maar zit een beetje met een dilemma.

0,41 EUR / kW (Ionity & Fastned MET grote kans op ladestau)
0,49 - 0,58 EUR / kW (Tesla met weinig/geen kans op ladestau)

Als je voor een lange trip, elke laadsessie 10 min moet wachten om te mogen laden is de fun er volgens mij ook af. Hoop toch dat Ionity & Fastned binnenkort ook hun huidige laadstations gaat kunnen uitbreiden met meer stalls per locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
GregoryVG schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:21:
[...]

Toscane.

Bedankt alvast voor de antwoorden.
Om er te komen is goed te doen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZYyVCokPvWWDFG1vq02sf_lRsU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RiINd2s9q8HkovAe4j3BpJKO.png?f=fotoalbum_large

En vervolgens op locatie zijn er ook een hoop laders (gefilterd op CCS):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FV_z9B-Ni6dyrKus5S-qwS3iwT4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RsY3l1FhzrKyyCu5veAnUMAk.png?f=fotoalbum_large
bokkow schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:44:
[...]

Nou mijn Kia Niro is 1-fase en laadt thuis dus maar met 3,6kW aan een 11kW paal. Hier laadt hij met 7,2kW aan een 22kW paal. Ook als je een 3-fase auto hebt, kan hij dan hier volgens mij sneller laden. Je hebt dan namelijk 22kW gedeeld door twee i.p.v. 11kW gedeeld door twee wanneer er twee auto’s aangesloten zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:44
frye schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:21:
Voor het eerst als Tesla gebruiker een Fastned paal gebruikt in Nederland (Lelystad Aalscholver).
Ik kwam aan en er waren 2 andere aan het laden. Fastned had daar 4 stalls van 150 kWh max.

Na 5 minuten laden stond het volledig vol met 2 andere wagens nog die stonden te wachten.

Bij Tesla gedurende ongeveer +-30 laadstops geen enkele keren moeten wachten (vrijwel leeg).

Had gehoopt om via bonnet op vakantie te gaan tov de hogere tesla tarieven op dit moment.

Als je voor een lange trip, elke laadsessie 10 min moet wachten om te mogen laden is de fun er volgens mij ook af. Hoop toch dat Ionity & Fastned binnenkort ook hun huidige laadstations gaat kunnen uitbreiden met meer stalls per locatie.
Beetje afhankelijk van wanneer je gaat denk ik. Buiten de drukke dagen denk ik dat de drukte nog wel mee zal vallen. Persoonlijk ga ik weer via Tesla SuCs naar Spanje. Heb een laadpas van de zaak dus de kosten maakt me niet uit. Vorig jaar een paar Ionity's gehad en de nodige issues gehad en uiteindelijk alleen maar tijd verloren ipv sneller te zijn. Bij Tesla nog nooit issues gehad.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
DoubleD1980 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:38:
[...]

Nou mijn Kia Niro is 1-fase en laadt thuis dus maar met 3,6kW aan een 11kW paal. Hier laadt hij met 7,2kW aan een 22kW paal. Ook als je een 3-fase auto hebt, kan hij dan hier volgens mij sneller laden. Je hebt dan namelijk 22kW gedeeld door twee i.p.v. 11kW gedeeld door twee wanneer er twee auto’s aangesloten zouden zijn.
Dan kan de Niro dus 32A trekken, maar dat zijn er maar heel weinig met 3-fase. Mijn ervaring bij dubbele palen met 22kW is met een Tesla M3 11kW onafhankelijk van 1/2 auto’s en met een Zoe 22kW mits het de enige is. Op een gedeelde 11kW aansluiting is het meestal 7/8 wat over blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
De abrp geeft aan om een rit naar het buitenland 3 keer te stoppen met elke 10 min laden.
Is het niet veel makkelijker om gelijk tot 80% te laden? De pauze duurt langer.
Of is dit omdat bij lage soc sneller laad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-09 13:47
De Ideale Man schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:13:
De abrp geeft aan om een rit naar het buitenland 3 keer te stoppen met elke 10 min laden.
ja

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:12
De Ideale Man schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:13:
Er is in ABRP een instelling voor, wat je wil, langere stops, maar minder vaak of andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 21:43
frye schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:21:

elke laadsessie misschien niet maar de stau kan wel (veel) langer duren dan 10 min. Ik zou dat soort risico's niet nemen voor 10ct/kWh. vakantie kost toch geld en moet vooral leuk zijn.
Een laadstop is prima als je ondertussen iets kunt eten of drinken etc. Maar als je bij de auto moet blijven om je plaatsje in de rij te bewaken en steeds iets op te schuiven is de lol er snel af.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lichtblauw
  • Laatst online: 07-03-2024
Ik ben aan het uitzoeken wat ik op vakantie in Italië op de bestemming nodig heb:

Bij mijn hotel zijn laadpalen van:
1- Enel X
2- Be charge
3- A2A
Ik vind het onduidelijk wat ik nodig heb. Wie heeft ervaring met deze drie? Is hun app voldoende?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
lichtblauw schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 06:35:
Ik ben aan het uitzoeken wat ik op vakantie in Italië op de bestemming nodig heb:

1- Enel X
2- Be charge
3- A2A
Ik vind het onduidelijk wat ik nodig heb. Wie heeft ervaring met deze drie? Is hun app voldoende?
Ik heb Maingau pasje (toentertijd gratis) en is gelinkt met Enelx - zou dus moeten werken. en een pasje van BeCharge (Enelx nog niet ontvangen)
Op zich is een app voldoende, ik vind het echter wel fijn een fysieke kaart bij me te hebben aangezien bereik niet altijd top is op vakantie. Ik lees ook op mijn vakantie adres bij een laadpaal dat Enelx het moet doen maar Juicepass app niet werkt en je alleen kan laden met een fysieke pas (protip : google even je laadpaal adres met dit erachter https://www.forumelettrico.it/forum/ en vertaal. staat vaak best interessante info over de paal (en fotos)

Welke andere pas heb je bij je voor onderweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubke81
  • Laatst online: 19-09 13:04
Volgende week gaan we naar Italie en ik heb een dongle gekocht zodat er live data van de auto doorgegeven wordt aan ABRP.

Wijzigt ABRP automatisch het laadpunt onderweg als je verbruik mee of tegenvalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:17

Kju

lichtblauw schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 06:35:

1- Enel X
2- Be charge
3- A2A
Als backup altijd Shell Recharge mee, werkt altijd. de apps van Enel-X en Becharge werken prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Kju op 29-06-2022 08:08 ]

PSN: Kjujay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-09 16:31
4v4t4r schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:55:
Mijn EnelX Juicepass kwam na 12 weken in de bus….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
Inspired schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:40:
[...]

Heb een laadpas van de zaak dus de kosten maakt me niet uit.
Kan je je zakelijke pas koppelen aan Tesla app? Of voorschieten en declareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 08:44
mrdop schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:22:
[...]

Kan je je zakelijke pas koppelen aan Tesla app? Of voorschieten en declareren?
Nee, niet te koppelen. Ik heb zelf een Tesla en bij mij gaan de kosten automatisch via de LM. Verder is er geen koppeling met een laadpas mogelijk.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
rubke81 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:04:
Volgende week gaan we naar Italie en ik heb een dongle gekocht zodat er live data van de auto doorgegeven wordt aan ABRP.

Wijzigt ABRP automatisch het laadpunt onderweg als je verbruik mee of tegenvalt?
Ja dat is interessant. Zeker met wegafsluitingen, dan verbruik je minder. Zal wel tof zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-09 22:15

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Laadpassen, apps,...
We gebruikten in Noord-Italië google maps met “charging station” om laadpalen te vinden. Bleek het meest betrouwbaar. Bij Nogaredo aan de A22, richting zuiden, bleek laden aan de snellader zelfs gratis. Ik had de Enel pas mee, maar niet gebruikt. ChargePoint gebruikt (via app en credit card. Wel 30 euro vooraf “laden”).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WOWZERZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-04 15:41
rubke81 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:04:

ABRP speelt in ieder geval in op een tegenvallende verbruik. Dat begint met het aanpassen van de snelheid.

Wellicht bekend maar je kan zelf aangeven wat je gewenste Vmax is en ABRP rekent dan hiermee (indien wettelijk toegestaan).

Stel het verbruik zou om wat voor reden dan ook tegenvallen dan krijg je een melding in beeld dat je jouw snelheid dient aan te passen en je ziet dan gelijk de nieuwe aankomst SOC. Pas je jouw snelheid niet aan of het verbruik blijft tegenvallen dan herberekend ABRP de route naar een alternatieve laadplek.

Mee vallend verbruik heb ik geen ervaring mee. Indien mogelijk rijd ik bij een meevallend verbruik gewoon harder O-)

Peugeot 5008 I VW e-Golf (36kWh) l skcarcleaning.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Go-Charge
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-08 13:39

Go-Charge

Bedrijfsaccount Go-Charge
bartgoes schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:49:
[...]

Klinkt als een super app. Als ik geen laadpas van m'n werk had zou ik hem gelijk uitproberen.
Ik gok, maar dat weet ik dus niet, dat je enkel hoeft aan te geven welke passen je hebt en niet alle gegevens van die pas zelf. De app geeft dan een advies en dan moet je zelf nog de lading starten met die pas.

Maar hopelijk kan een beta tester dit bevestigen voor ons.
Hallo Bart (en de rest),
Het heeft even geduurd maar we zijn nu gratis te downloaden in de google play store en de Apple app store.

Android:
https://play.google.com/s...s?id=io.gocharge.gocharge

Apple:
https://apps.apple.com/app/id1602082602

Of gewoon via onze website go-charge.io. Voorlopig is de app voor iedereen gratis te gebruiken. Het enige wat we vragen is, als je feedback hebt: Deel het met ons! Meer informatie is te vinden op go-charge.io.

Hopelijk tot snel! _/-\o_

Groet,
Dennis | Go-Charge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlenndeJong
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-05 21:25
Go-Charge schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:09:
[...]

Hallo Bart (en de rest),
Het heeft even geduurd maar we zijn nu gratis te downloaden in de google play store en de Apple app store.

Android:

Apple:

Of gewoon via onze website go-charge.io. Voorlopig is de app voor iedereen gratis te gebruiken. Het enige wat we vragen is, als je feedback hebt: Deel het met ons! Meer informatie is te vinden op go-charge.io.

Groet,
Dennis | Go-Charge
Hi Dennis,

Goed initiatief. Door de bomen zie je soms het bos niet meer…

Heb de app gedownload, maar vraag me af waarom je je kaartnummer op dient te geven? Dit is toch niet nodig om de kosten te bepalen?

Kaartprovider en type zou genoeg moeten zijn?

Mvg,

Glenn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 14:11
[...]

Hallo Bart (en de rest),

Android:

Apple:

Groet,
Dennis | Go-Charge
Leuk initiatief..... ALS de info ook klopt.
Twee palen bij mij in de straat gecontroleerd en die staan al onjuist.
Bij bijv. een AC 22 kWh van LMS staat : Shell € 0.59
Daadwerkelijke tarief = €0.37. Vanaf 01-07 €0.36

[ Voor 3% gewijzigd door driel24 op 29-06-2022 13:55 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
driel24 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:29:
[...]

Bij bijv. een 22 kWh van LMS staat : Shell € 0.59
Wat zegt https://www.chargeprice.app/ over die paal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 14:11
Niets. In mijn wijk worden alleen (prive) palen van EV box vermeld in Chargeprice.
Allego en LMS staan er niet in.

Filter staat volgens mij goed.... anders zou ik de EV-box niet zien.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go-Charge

Go-Charge

GlenndeJong schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:25:
[...]

Hi Dennis,

Goed initiatief. Door de bomen zie je soms het bos niet meer…

Heb de app gedownload, maar vraag me af waarom je je kaartnummer op dient te geven? Dit is toch niet nodig om de kosten te bepalen?

Kaartprovider en type zou genoeg moeten zijn?

Mvg,

Glenn
Hi GlenndeJong,

Klopt op dit moment hoef je je passen nog niet helemaal in te vullen. Dit zal in de toekomst wel een steeds grotere rol gaan spelen. We doen momenteel verder niets met je kaart gegevens.

Groet,
Dennis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Go-Charge

Go-Charge

driel24 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:29:
[...]

Bij bijv. een AC 22 kWh van LMS staat : Shell € 0.59
Daadwerkelijke tarief = €0.37. Vanaf 01-07 €0.36
Dank voor het doorgeven @driel24 , dat s exact de reden waarom we de feedback knop overal hebben zitten. We kunnen zelf alleen steekproefgewijs checken of de data klopt maar kunnen moeilijk alle palen checken.

Elke dag krijgen we betere en vooral meer informatie en we proberen steeds meer laadpassen toe te voegen.

Oftewel: Keep the feedback comming!

Ciao

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hartm11
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-05 16:57
Go-Charge schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:13:
[...]

Hi GlenndeJong,

Klopt op dit moment hoef je je passen nog niet helemaal in te vullen. Dit zal in de toekomst wel een steeds grotere rol gaan spelen. We doen momenteel verder niets met je kaart gegevens.

Groet,
Dennis
Hoi, heb de app gedownload op mijn android telefoon, maar ik kan met geen mogelijkheid een kaart toevoegen. Als ik op 'Choose a card brand' klik, gebeurt er niets. Kaartnaam vullen en kaartnummer invullen kan wel, maar dan zegt ie 'Please select card type' ...

24x Solar Frontier SF-170S @ StecaGrid 3600 @ ZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-09 13:22
FunkStar_ schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:21:
[...]

Haha ik kan perfect geloven dat je daar iets koopt. Ik koop mijn lunch daar ook dikwijls en eet deze dan op terwijl ik aan het laden ben. Maar je sprak over route plannen langs Lidl laders, dan zal je er waarschijnlijk wat langer staan (zeker aan de huidige snelheden).

Enige voordeel door de huidige snelheden en beperkingen (1 wagen laden i.p.v. 2) staat er heel wat minder volk te laden bij Lidl.
Kon gewoon nog steeds AC laden vorige week in Sambreville en Beauraing toen er al een andere wagen stond te laden. Telkens een Tesla ging niet hoger dan 18kW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-08 18:32
Kan ook zijn dat de AC deel defect was? Ondertussen op twitter berichten gelezen dat ook in Wallonië de snelheid naar omlaag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
verkeerde topic

[ Voor 100% gewijzigd door haakjesluiten op 29-06-2022 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
haakjesluiten schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:38:
zijn er hier mensen met ervaring van het aansluiten van een Zappi V2.1?
...
Voor "thuis laden" is er een apart topic: Thuisladen van je EV deel 2.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
hartm11 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:10:
[...]

Hoi, heb de app gedownload op mijn android telefoon, maar ik kan met geen mogelijkheid een kaart toevoegen. Als ik op 'Choose a card brand' klik, gebeurt er niets. Kaartnaam vullen en kaartnummer invullen kan wel, maar dan zegt ie 'Please select card type' ...
Kan er geen betatesters topic worden aangemaakt voor die app ontwikkelaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
Wolly schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 18:07:
[...]
Kan er geen betatesters topic worden aangemaakt voor die app ontwikkelaar?
Misschien wel een goed idee @Go-Charge ?

Ik had vanmiddag die app ook even geïnstalleerd en een paar laadpassen toegevoegd, en ik heb zeker 5 verbeter-suggesties. Het idee is goed maar in de huidige staat heeft de app niet veel toegevoegde waarde.

Alternatief is natuurlijk om de feedback in de app te geven.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lichtblauw
4v4t4r schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:31:
[...]

Ik heb Maingau pasje (toentertijd gratis) en is gelinkt met Enelx - zou dus moeten werken. en een pasje van BeCharge (Enelx nog niet ontvangen)
Op zich is een app voldoende, ik vind het echter wel fijn een fysieke kaart bij me te hebben aangezien bereik niet altijd top is op vakantie. Ik lees ook op mijn vakantie adres bij een laadpaal dat Enelx het moet doen maar Juicepass app niet werkt en je alleen kan laden met een fysieke pas (protip : google even je laadpaal adres met dit erachter https://www.forumelettrico.it/forum/ en vertaal. staat vaak best interessante info over de paal (en fotos)

Welke andere pas heb je bij je voor onderweg?
Ik heb nu standaard de anwb laadpas en plugsurfing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
lichtblauw schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:00:
[...]

Ik heb nu standaard de anwb laadpas en plugsurfing
Ik ken de anwb laadpas zelf niet (geen idee wie er "achter" zit) heb zelf een laadpas van de zaak van NM - doet het eigenlijk bijna overal (afkloppen !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lichtblauw
4v4t4r schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 19:35:
[...]

Ik ken de anwb laadpas zelf niet (geen idee wie er "achter" zit) heb zelf een laadpas van de zaak van NM - doet het eigenlijk bijna overal (afkloppen !)
De anwb laadpas is een samenwerking van ANWB en Eneco. Doelen: zo veel mogelijk groen + vaste prijzen + goede dekking..Werkt goed en bij veel aanbieders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 18:12
[...]

Hallo Bart (en de rest),

Android:

Apple:

Groet,
Dennis | Go-Charge
Wat is het verschil met apps als Chargeprice, Moovility, EVMap, Pump, etc.? Daar kan je toch ook zoeken naar laadpalen en dan zien welke pas het goedkoopste is?

Mazda MX-30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisL1971
  • Laatst online: 00:07
lichtblauw schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:15:
[...]

De anwb laadpas is een samenwerking van ANWB en Eneco. Doelen: zo veel mogelijk groen + vaste prijzen + goede dekking..Werkt goed en bij veel aanbieders
@lichtblauw De ANWB pas werkt prima in Nederland maar nauwelijks in het buitenland. Neem tenminste een gratis Shell pas mee en die werkt tenminste in D, CH en A en UK bijna overal ,,, Italië : Juceapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 06:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 28-03 07:54
Momenteel heb ik 31 Kwh aan Credits (Profile- Usage) door nemen van foto's enz.. (rewards) Weet iemand of dit vervalt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
Spike schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:25:
Momenteel heb ik 31 Kwh aan Credits (Profile- Usage) door nemen van foto's enz.. (rewards) Weet iemand of dit vervalt
Een beetje uitzoeken had gemogen Spike, en ook benoemen dat het om Bonnet gaat, daar is geen separaat topic voor en het roept ergernis op bij andere gebruikers dat dit topic daar wel geregeld op lijkt.

Zolang als dat je refill abonnement loopt blijven de credits, dat mag ik hopen ook want ik heb er nog zo'n 700kWh in zitten zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-08 19:03
Spike schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:25:
Werken Rewards al in Bonnet? Zeker op iOS? Ik heb nog steeds 'Coming Soon' op Android...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
bokkow schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:41:
[...]

Een beetje uitzoeken had gemogen Spike, en ook benoemen dat het om Bonnet gaat, daar is geen separaat topic voor en het roept ergernis op bij andere gebruikers dat dit topic daar wel geregeld op lijkt.

Zolang als dat je refill abonnement loopt blijven de credits, dat mag ik hopen ook want ik heb er nog zo'n 700kWh in zitten zelf.
Wat hebben de credits voor relatie met refill tegoed? Ik heb nog geen refill geactiveerd gehad maar wel een paar kWh aan credits gekregen.

Verder zijn (sinds vandaag?) de verlopen promocodes niet meer zichtbaar in de app, scheelt een hoop onduidelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
richair schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:48:
[...]

Werken Rewards al in Bonnet? Zeker op iOS? Ik heb nog steeds 'Coming Soon' op Android...
Ja, werken in iOS.
Wolly schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:34:
[...]

Wat hebben de credits voor relatie met refill tegoed? Ik heb nog geen refill geactiveerd gehad maar wel een paar kWh aan credits gekregen.

Verder zijn (sinds vandaag?) de verlopen promocodes niet meer zichtbaar in de app, scheelt een hoop onduidelijkheid.
https://intercom.help/bon...ss-than-you-refill-amount

Als je geen refill hebt vervalt credit na 2 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
The unused kWh you have purchased upfront get carried over and stay in your account in the form of credit until you need to use them.
Dat gaat dus over refill tegoed en niet de gratis kWh die je krijgt bij het invullen van je profiel, enquetes of insturen van foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Wolly schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:02:
[...]

[...]

Dat gaat dus over refill tegoed en niet de gratis kWh die je krijgt bij het invullen van je profiel, enquetes of insturen van foto's.
Je mag het beter weten, maar ik maak er nu al enkele maanden gebruik van en je credit geldt voor wat er over blijft uit refills, rewards en promo's. Zodra je refill abo verloopt vervallen credits ook binnen 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
bokkow schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:07:
[...]

Je mag het beter weten, maar ik maak er nu al enkele maanden gebruik van en je credit geldt voor wat er over blijft uit refills, rewards en promo's. Zodra je refill abo verloopt vervallen credits ook binnen 2 maanden.
Dan moet je zeggen dat je uit ervaring spreekt, de bron die je gaf ging immers over iets gekochte kWh terwijl de vraagsteller het over gekregen kWh had.

Dus dat beetje uitzoeken waar je het over had was met die link ook niet voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Wolly schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:09:
[...]

Dan moet je zeggen dat je uit ervaring spreekt, de bron die je gaf ging immers over iets gekochte kWh terwijl de vraagsteller het over gekregen kWh had.

Dus dat beetje uitzoeken waar je het over had was met die link ook niet voldoende.
In de bron van @bokkow staat:
Note that the kWh remaining on your analytics page includes your accumulated credit.
Dat lijkt me toch wel zijn ervaringen te staven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
4v4t4r schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 07:38:
[...]

jup :)
ter info: Pas aanvragen duurt 3 maanden
Klopt. Met juicepass app kan je wel gelijk laden!
Pagina: 1 ... 129 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor "thuis laden" is er een apart topic: Thuisladen van je EV deel 2.

Het is niet toegestaan om persoonlijke referralcodes te plaatsen, erom te vragen, of te linken naar websites met daarop promotiecodes die niet door de leverancier van bijv. de laadpas of app zijn uitgegeven.