[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 123 ... 144 Laatste
Acties:
  • 984.375 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-06 20:42
Via abetterrouteplanner een route gepland vanaf Alkmaar naar Zuid-Frankrijk (Nice) en dat zou moeten kunnen met 5 a 6 stops. Ik vind wel dat die planner niet heel zuinig plant. Ongeveer 20kWh per 100km, maar over lange afstanden zit ik eerder op 15kWh (ook met veel bagage) met een Kona (2019) 64kWh.

Ik ben van plan om 2 tussenstops te maken, dus kan mooi hotels uitzoeken die laadpalen hebben en zo zou het 'chille reis' moeten worden denk ik zo. Ik heb een Kiwhi laadpas (voor de zekerheid), een Shell Recharge en de Tesla App waar ik twijfel of ik een abo neem voor een maand.

Nu twijfel ik een beetje wat ik het beste kan doen. Ik kan namelijk 'theoretisch' via alleen Tesla chargers heen rijden. Is het handiger om dat te doen (in combi met een abo) of zou ik abetterrouteplanner ook rekening moeten laten houden met bijv. Ionity en Fastnet? Ik las dat de Tesla plekken vaak wel wat rustiger zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-06 09:31
Je moet even in de settings van ABRP het referentieverbruik van je auto aanpassen naar je eigen werkelijke verbruik bij 110 km/h. En verder kun je de maximumsnelheid aanpassen zodat ie er niet vanuit gaat dat je, overal waar dat mag, 130 km/h gaat rijden.

Nu Bonnet, naast Fastned en Allego, ook Ionity ondersteund, zou ik vooral daar gebruik van maken. Volgens mij is dat een stuk voordeliger dan via Tesla.

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
Floris112 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:53:
Je moet even in de settings van ABRP het referentieverbruik van je auto aanpassen naar je eigen werkelijke verbruik bij 110 km/h. En verder kun je de maximumsnelheid aanpassen zodat ie er niet vanuit gaat dat je, overal waar dat mag, 130 km/h gaat rijden.

Nu Bonnet, naast Fastned en Allego, ook Ionity ondersteund, zou ik vooral daar gebruik van maken. Volgens mij is dat een stuk voordeliger dan via Tesla.
Ik zie dat je daar met bundels kunt werken en zo dus goedkoper kunt laden. Ook kan de eerste laadsessie gratis zijn.
Maar kan ik overal met alleen de app terecht of is de pas een must? Ik vertrek komende maandag namelijk :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floris112
Bonnet heeft helaas (nog) geen fysieke laadpas. Dus het zal met de app moeten. Ik heb tot nu toe ervaring met de straatpalen van Allego en een paar keer Fastned langs de snelweg. Dat werkte probleemloos. Onderweg naar huis door België, heb ik bij een Allego snellaadpaal in de Ardennen wel een keer problemen gehad. De app kon geen verbinding maken met snellaadpaal. Uiteindelijk via een fysieke laadpas van Ecotap 3 kWh voor de hoofdprijs er net voldoende ingedaan om het eerstvolgende Fastned station te kunnen halen.

Resumerend, ik zou van Bonnet uitgaan en lekker alle promocodes gebruiken zoals op Laadpastop10.nl en ElectricFelix worden opgesomd en voor nop naar Zuid Frankrijk (en terug) rijden. En voor de zekerheid wat fysieke passen achter de hand te houden, mocht het niet werken.

Als je Bonnet nog niet hebt ingesteld, zou het natuurlijk mooi zijn als je mijn referral code zou gebruiken. Mag niet worden gepost op dit forum, dus stuur me even een berichtje.

[ Voor 4% gewijzigd door Floris112 op 01-06-2022 12:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01:01
Krilo_89 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:00:
[...]

Ik zie dat je daar met bundels kunt werken en zo dus goedkoper kunt laden. Ook kan de eerste laadsessie gratis zijn.
Maar kan ik overal met alleen de app terecht of is de pas een must? Ik vertrek komende maandag namelijk :9
Bonnet is alleen de app (ze hebben geen pas). En als je hier een beetje terugleest, staan er nog wel wat meer codes voor gratis laadbeurten en ze strooien ook wel met kortingen. Maar zonder bundel of kortingcodes, is snelladen voor 42 cent per kWh ook nog een koopje. Ik zou hem dus sowieso maar installeren voor op vakantie (en daarna ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krilo_89
Prullenbak84 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:12:
[...]
Bonnet is alleen de app (ze hebben geen pas). En als je hier een beetje terugleest, staan er nog wel wat meer codes voor gratis laadbeurten en ze strooien ook wel met kortingen. Maar zonder bundel of kortingcodes, is snelladen voor 42 cent per kWh ook nog een koopje. Ik zou hem dus sowieso maar installeren voor op vakantie (en daarna ;) )
Ja ik heb er even snel wat over gelezen. Hij is geïnstalleerd en gekoppeld aan apple pay, dus dat is top. Sowieso is dit goedkoper dan de Tesla chargers met een abonnement, dus de Tesla App kan ik gebruiken wanneer er geen andere optie is en dan is het maar wat duurder.

Dus ik ga nu even kijken of ik zo'n refill price ga aanschaffen voor bijv. 120/200 kWh. Want dat ga ik richting Zuid-Frankrijk wel gebruiken. En bij Fastned, Allego en Ionity kan ik ook wel laden met de Recharge kaart wanneer de Bonnet app niet werkt.
Wel raar dat je miles en ponden niet kunt wijzigen, maar vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris112
Dus ik ga nu even kijken of ik zo'n refill price ga aanschaffen voor bijv. 120/200 kWh. Want dat ga ik richting Zuid-Frankrijk wel gebruiken. En bij Fastned, Allego en Ionity kan ik ook wel laden met de Recharge kaart wanneer de Bonnet app niet werkt.
Als je in ABRP een route hebt gemaakt, kun je rechts onderin je scherm op een 'tabel' icoontje klikken en zie je precies hoeveel kWh je voor die rit nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:31

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Floris112 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:51:
[...]

Als je in ABRP een route hebt gemaakt, kun je rechts onderin je scherm op een 'tabel' icoontje klikken en zie je precies hoeveel kWh je voor die rit nodig hebt.
Voor een grove indicatie kun je ook het aantal kilometers door 5,5 delen.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:33
k-jah schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:13:
Deze zomer via Duitsland naar de eerste stop Denemarken en dan door naar Zweden.
Zijn er laadpassen die ik naast m’n huidige (Shell recharge & plugsurfing) best kan meenemen?
Ik ga dezelfde route, op Denemarken na omdat ik over vaar vanuit Duitsland, en heb naast Shell en Plugsurfing nog Maingau en Vattenfall pasjes. En voor in Zweden heb ik alvast de MER app.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:14
In de bonnet nieuwsbrief:
We are buzzed to announce that we're making it even easier for our mainland European users to charge with Bonnet. In a few weeks' time, charging will be in your own currency - so no need to worry about the conversion rate! We'll have more details to share with you soon and keep an eye out for any Bonnet app notifications.

Bonnet Premium is on the horizon. We've been working on this for a while now and we can't wait for our users to finally experience the best EV charging experience on the market. Think advanced home charger management, route planning, high-tech integration and much, much more.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:39
Harvest2002 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:02:
Vandaag 3 x bij Ionity geladen met de JuicePass app obv Flat Large Rate: Wellin, Hauconcourt en Perrogney-les-Fontaines. Ging prima. Wel juiste paalnummer gebruiken en CCS stekker gedurende start goed in je auto steken en vasthouden tot ie daadwerkelijk begint te laden.
Ik laad niet vaak bij snellladers, maar herken wel het probleem van de connectie bij ionity.
Bijzonder, bij andere snelladers speelt dit niet.
Voor mij één van de vele redenen om Ionity te vermijden. En dat lukt tot nog toe best aardig.
Na 3 jaar EV, 75.000km ca. 3x bij Ionity geladen, waarvan 2x in Zuid Duitsland. Het goede nieuws is dus wat mij betreft, dat je zonder Ionity overal kunt komen.
En als zij relevant willen worden, de prijs (+/-) gehalveerd en het aantal stalls per locatie verdubbeld moet worden.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Babavers schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:14:
[...]
Als je ergens in een godverlaten gat (bv. een weekendje in een chalet op de boerenbuiten) terechtkomt waar in de buurt maar één paal te vinden is en de volgende km's ver te zoeken is, dan wil je dat weten. En dat is in mijn ogen nooit duidelijk. Ik rij nog maar enkele maanden met een EV en heb dus nog niet veel ervaring, maar ik heb dus al meegemaakt dat een laadpaal (gelukkig) wél werkte met mijn Numobi (LMS)-kaart terwij
mijn ervaring is wat positiever. Ik heb de afgelopen 3 jaar nog nergens in Europa een gat, wel of niet door wie dan ook verlaten, aangetroffen zonder stopcontact om de granny in te pluggen. En na 1 nacht de rest van de vakantie ook voldoende in batterij te stoppen om de vakantie en de terugreis zorgeloos en bijna gratis door te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-06 22:19
fewips schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:27:
[...]

En de IONITY-sessies zijn daadwerkelijk van je large flatrate tegoed af?
WAARSCHUWING
Bonnet lijkt nog niet te werken bij IONITY!
Ja dat ging van het Flat Large abo. Vandaag weer 3 x geladen bij Ionity. In totaal 139 kWh van de 145 kWh verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-06 10:34
eltron schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:52:
[...]

mijn ervaring is wat positiever. Ik heb de afgelopen 3 jaar nog nergens in Europa een gat, wel of niet door wie dan ook verlaten, aangetroffen zonder stopcontact om de granny in te pluggen. En na 1 nacht de rest van de vakantie ook voldoende in batterij te stoppen om de vakantie en de terugreis zorgeloos en bijna gratis door te komen.
Met zo'n Granny heb ik met mijn beperkte ervaring ook al problemen gehad. Dat ding test immers de aarding alvorens in te schakelen en het moest natuurlijk weer treffen dat ik op zo'n plaats niet kon laden omdat de aarding in dat oude huis hoegenaamd bij geen enkel stopcontact in orde was. En dan weigert dat ding resoluut dienst, uiteraard om veiligheidsredenen. Het lijkt bij mij altijd wel iets te zijn...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:42
** Ook niet om vragen... **

[ Voor 84% gewijzigd door Taro op 02-06-2022 15:42 ]

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:38
nevermind

[ Voor 178% gewijzigd door TWFpa2Vs op 02-06-2022 08:28 . Reden: iets met regels :O ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 4v4t4r
de link deed het ook niet :) En daarnaast zit mn dm vol lol, ik vraag de notaris er zo 1 random uit te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:38
4v4t4r schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:57:
[...]

de link deed het ook niet :) En daarnaast zit mn dm vol lol, ik vraag de notaris er zo 1 random uit te zoeken
Kwam ik idd ook al achter, mooi zo rechtstreeks vanuit de app, denk dat het nog niet veel gebruikt wordt hahahaha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-06 22:02
JeroenV_ schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:15:
[...]

Ik ga dezelfde route, op Denemarken na omdat ik over vaar vanuit Duitsland, en heb naast Shell en Plugsurfing nog Maingau en Vattenfall pasjes. En voor in Zweden heb ik alvast de MER app.
Thanks _/-\o_
Maingau en Vattenfall aangevraagd!
Moet ik binnenkort een derde secrid pasjeshouder kopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floris112
k-jah schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:53:
[...]

Thanks _/-\o_
Maingau en Vattenfall aangevraagd!
Moet ik binnenkort een derde secrid pasjeshouder kopen :P
Ik heb voor mijn laadpasjes-verzameling bij de Action voor 1,99 euro een mooie creditcardhouder gehaald waar je in kan 'bladeren' op zoek naar de ultieme laadpas voor dat moment.

Zie: https://www.action.com/nl-nl/p/creditcardhouder-4/
Ze hebben, naast die via de link te zien is, nog een aantal andere modellen (ook zonder drukknoopje e.d.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
zo van bijna 3000km op mn &Charge kms naar nog maar 1500. Paar maanden terug verhuisd dus weer aardig wat paaltjes in de buurt die we in de app kunnen zetten voordat ik naar Italie vertrek. Zijn er nog meer mensen hier actief ermee voor de gratis laadbeurten? Lees vooral over Bonnet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-06 20:37

paularts

Paulux !!!!!!

4v4t4r schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:45:
zo van bijna 3000km op mn &Charge kms naar nog maar 1500. Paar maanden terug verhuisd dus weer aardig wat paaltjes in de buurt die we in de app kunnen zetten voordat ik naar Italie vertrek. Zijn er nog meer mensen hier actief ermee voor de gratis laadbeurten? Lees vooral over Bonnet.
hier in totaal bijna 1700 KM al gebruikt, binnen kort weer wat rond fietsen en punten sparen, nog maar 400 over :)
dubbel win, extra lichaamsbeweging en gratis laden O+

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Laatst online: 22:12
4v4t4r schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:45:
Dit ken ik niet, hoe werkt dit precies?

Edit: al gevonden, zelfde idee als Chargemap alleen nu krijg je er dus iets voor waar je daadwerkelijk wat mee kunt :)

[ Voor 12% gewijzigd door Peutpeut op 02-06-2022 15:31 ]

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
Peutpeut schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:22:
[...]

Dit ken ik niet, hoe werkt dit precies?

Edit: al gevonden, zelfde idee als Chargemap alleen nu krijg je er dus iets voor waar je daadwerkelijk wat mee kunt :)
Ja best leuk hoor, fotos maken of dingen kopen via de app bij bekende winkels (zelfs thuisbezord) en Kms sparen. Koppel aan maingau pas en je kan daarmee gratis laden.

ik ga de laatste tijd gewoon met mn zoon een stuk fietsen (moet het leren) en zo kom ik thuis met weer een paar 100km :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Laatst online: 22:12
4v4t4r schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:42:
[...]

Ja best leuk hoor, fotos maken of dingen kopen via de app bij bekende winkels (zelfs thuisbezord) en Kms sparen. Koppel aan maingau pas en je kan daarmee gratis laden.

ik ga de laatste tijd gewoon met mn zoon een stuk fietsen (moet het leren) en zo kom ik thuis met weer een paar 100km :)
Leuk spaarpotje inderdaad. Maingau pas net gekoppeld, ben benieuwd, komende tijd eens uitproberen :)

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Peutpeut schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:46:
[...]

Leuk spaarpotje inderdaad. Maingau pas net gekoppeld, ben benieuwd, komende tijd eens uitproberen :)
Voor het idee - ik had bij een snellader 31.6kWh geladen en koste me 234km. Ik kan dus 300 a 350kWh laden met mn punten bij snelladers. Bij gewone 11kW laders is het ongeveer 6,xkm per kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:08
Bonnet: 2 vragen.

1. Factuur?
Eind mei mijn eerste Bonnet-sessie gehad. Had een paar codes op mijn account geladen.
Kan in de app niet zien hoe de sessie verrekend wordt. Komt er nog een factuur over mei die meer duidelijkheid geeft? En welke code gebruikt is? Ik heb wel voorkeur namelij (die tot 1 juni geldig was!).

2. Refill?
Heb vanaf half juli vakantie en kijk er naar uit dan de gratis refill code te gebruiken, zeker met Ionity aan boord 8) Werken die refills per eerste van de kalendermaand? Of bv. van 17 tot 17? En is het refill abo direct te beëindigen? Ik laad thuis, dus geen behoefte aan een langdurig abo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Juerd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:30
Meta:

Dit topic lijkt af en toe wel een Bonnet-helpdesk. Kunnen vragen over facturatie e.d. niet beter gewoon rechtstreeks aan het betreffende bedrijf gesteld worden? Dan kunnen we ons hier vooral richten op de verschillen tussen aanbieders en op de leuke dingen zoals slim gebruik maken van de kortingen.

Inhoudelijk:
Marcva schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:03:
Werken die refills per eerste van de kalendermaand? Of bv. van 17 tot 17? En is het refill abo direct te beëindigen?
Van de zoveelste tot de zoveelste. Je kan de bundel meteen weer opzeggen, dan heb je tot het einde van de periode om het tegoed op te maken. Maar als je verwacht boven de bundel uit te komen, kun je beter wachten met opzeggen tot vlak voor het einde van je maand, aangezien je tot het moment van opzegging ook buiten de bundel voor het lage tarief kunt blijven laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-06 23:56
Marcva schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:03:
Bonnet: 2 vragen.

1. Factuur?
Eind mei mijn eerste Bonnet-sessie gehad. Had een paar codes op mijn account geladen.
Kan in de app niet zien hoe de sessie verrekend wordt. Komt er nog een factuur over mei die meer duidelijkheid geeft? En welke code gebruikt is? Ik heb wel voorkeur namelij (die tot 1 juni geldig was!).
Bij pricing krijg ik de optie om mijn laatste factuur te bekijken. Als ik die factuur bekijk staan daar niet de gebruikte codes op voor het gratis laden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kXHiZJJQHzNQNnqihB61FeECBi4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/05X26S31PNRmdWgWL5ISEsDl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-06 22:24
Vraagje:

Ik gebruik voornamelijk Vattenfall InCharge (alleen app, geen laadpas/tag) en Freshmile (app en tag). Nu gebruik ik deze eigenlijk alleen bij 2 specifieke laadpalen. De Vattenfall app bij een laadpaal bij mij in het dorp, de de Freshmile tag bij een laadpaal bij mijn zusje in de straat in Duitsland. Ik laad al op deze manier sinds afgelopen maart maar ik heb nog geen facturen of afboekingen van mijn credit card gezien. Iemand enig idee hoe de facturering van deze partijen verloopt? Of laad ik op de een of andere manier gewoon "gratis"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-06 01:35
Timmetjuh schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:08:
Ik gebruik voornamelijk Vattenfall InCharge (alleen app, geen laadpas/tag) en Freshmile (app en tag). Nu gebruik ik deze eigenlijk alleen bij 2 specifieke laadpalen. De Vattenfall app bij een laadpaal bij mij in het dorp, de de Freshmile tag bij een laadpaal bij mijn zusje in de straat in Duitsland. Ik laad al op deze manier sinds afgelopen maart maar ik heb nog geen facturen of afboekingen van mijn credit card gezien. Iemand enig idee hoe de facturering van deze partijen verloopt? Of laad ik op de een of andere manier gewoon "gratis"?
Vattenfall InCharge stuurt mij 1 x per maand een factuur per email en een uitgebreidere versie per post, en incasseert vervolgens de kosten van mijn laadpas een maand later van mijn bankrekening.

Bij Freshmile moet je eerst saldo op je account toevoegen in hun app via een creditcard. Vervolgens worden je laadsessies daarvan afgeboekt, en krijg je een waarschuwing om je saldo op te hogen als je onder het minimale saldo komt om te kunnen laden (€ 19,00 dacht ik). Maar ik heb met Freshmile ook wel een paar keer geladen waarbij de laadkosten (nog) niet afgeboekt zijn.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Babavers schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 20:59:
[...]

Met zo'n Granny heb ik met mijn beperkte ervaring ook al problemen gehad. Dat ding test immers de aarding alvorens in te schakelen en het moest natuurlijk weer treffen dat ik op zo'n plaats niet kon laden omdat de aarding in dat oude huis hoegenaamd bij geen enkel stopcontact in orde was. En dan weigert dat ding resoluut dienst, uiteraard om veiligheidsredenen. Het lijkt bij mij altijd wel iets te zijn...
Je kunt natuurlijk een keer deze pech hebben. Gelukkig heb ik dat nog niet meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:05
Vraagje:

ik kreeg 2 maanden geleden een factuur voor oktober vorig jaar van vattenfall 8)7
Vattenfall is geen touw aan vast te knopen. Nu ik alleen maar publiek laad krijg ik wel netjes elke maand een factuur. (Tot april dit jaar was dus de laatste keer dat ik de vattenfall pas gebruikt heb oktober)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:08
Bixby schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:54:
[...]

Bij pricing krijg ik de optie om mijn laatste factuur te bekijken. Als ik die factuur bekijk staan daar niet de gebruikte codes op voor het gratis laden.
[Afbeelding]
Tnx, had daar al gekeken, maar niks te zien nog. Ook de codes niet. Misschien ook te snel? Factuur over mei is misschien nog niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-06 13:45
Vraagje:

Voor wat betreft Freshmile heb ik precies hetzelfde. Ik laad nu al anderhalve maand aan een AC laadpaal. Er wordt geen laadsessie in de app geregistreerd en er wordt niks van mijn prepaid tegoed afgeboekt. Ook mijn CC rekening registreert geen afboekingen. Ik wacht wel af, eigenlijk denk ik dat ze er wel een keer om komen, maar tot nu toe dus niks.....

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
  • Laatst online: 15:57
Hauconcourt vanmiddag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ipm9zcN4WDIcJEFlig6bpLYJsds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RxhcmtPQq2HJ1MWeLcB6GAxs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:54
Oh wat een verademing! Vorig jaar daar drukte op de heen én terugreis! Zo frustrerend als je het terrein op rijdt en dan een hele rij werkloze Tesla laders voorbij moet rijden om bij een overvolle Ionity te komen! Maar zo te zien is het aantal palen nu ook uitgebreid? Vorig jaar was het 4+1 en ik tel er nu 6+1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-05 07:49
Mijn werkgever heeft besloten mijn hele handige tag die ik aan mn sleutel had hangen, te vervangen door een pas. Weet iemand of het mogelijk is om deze pas uit te lezen en te dupliceren naar een RFID tag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juerd
the-hyrax schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 01:18:
Mijn werkgever heeft besloten mijn hele handige tag die ik aan mn sleutel had hangen, te vervangen door een pas. Weet iemand of het mogelijk is om deze pas uit te lezen en te dupliceren naar een RFID tag?
Ja, dat is mogelijk en niet al te moeilijk. Er is geen enkele poging gedaan tegen het klonen van de NFC-pasjes te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:34
Als het echt een onbeveiligde NFC pas is, kun je hem zelfs met je telefoon klonen. Pasje lezen en wegschrijven naar de druppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:22

Damian

Insane Obtrusion

Over weekje of 2 gaan ik richting Barcelona rijden met de E-niro.

Ik heb al bedacht om het met ABRP te gaan doen om het zo wat gemakkelijker te maken voor mezelf. BT4.0 dongle in de auto en ABRP kan al mooi praten met de Kia, dus dat werkt allemaal prima al.

Nu heb ik al even de gratis versie getest, echter valt het me tegen hoe soepel het loopt, en dan bedoel ik vooral het gebruik via Apple CarPlay. Navigatie software zoals Apple Maps en Google Maps updaten zeg maar realtime en vloeiend je lokatie tijdens het rijden op de kaart van je scherm, de kaart scrolt mee met je locatie zeg maar, ABRP lijkt dat om de zoveel seconde te doen, waardoor het heel irritant op mijn beeld flitst en elke keer afgeleid ben.

Is dit een instelling of normaal voor ABRP?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:52
paularts schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:04:
[...]

hier in totaal bijna 1700 KM al gebruikt, binnen kort weer wat rond fietsen en punten sparen, nog maar 400 over :)
dubbel win, extra lichaamsbeweging en gratis laden O+
Hoe verzamel je met wat rondfietsen??? Dat spreekt me heel erg aan :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4v4t4r
M@cer schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:31:
[...]

Hoe verzamel je met wat rondfietsen??? Dat spreekt me heel erg aan :)
installeer de app, kijk bij challenges of je veel laadpalen in de buurt ziet, stap op de fiets en maak fotos :)
Ik had de mazzel (of pech) dat ik in 3 jaar tijd 4x verhuist ben en heb toen echt veel kunnen doen.

Ik woon in (nu naast) een grote stad met veel laadpalen, dus het ging echt hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsOo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-06 14:35
Mail vanuit Freshmile dat ze vanaf 15 juni de roaming tarieven gaan wijzigen.
Iemand enig idee wat het gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris112
NielsOo schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:02:
pff.. Ik had net besloten dat (zelfs met mijn traag ladende 1-fase Ioniq) het wel een aantrekkelijk idee is om met Freshmile te gaan laden. Maar dat zal waarschijnlijk na die prijsverhogen niet meer het geval zijn, ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreijnhoudt
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:01
NielsOo schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:02:
Same here. Geen idee wat de nieuwe tarieven gaan worden. Waarschijnlijk het einde van de supergoedkope laadsessies!
To make your life easier, Freshmile has chosen to offer you a unified rate on roaming terminals. These rates will be updated on June 15, 2022 .
Wel bijzonder, want de tarieven waren al 'unified', te weten €0,19kWh en €0,01/min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:56
EVdriver schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 17:44:
[...]

Ja eerste stop correct, even naast de snelweg maar verder geen probleem (2 laders).
2de stop, idd voor de 150 kW lader moet je oversteken maar je kunt wel weer direct (via een omweg op het truck parkeer terrein) richting Parijs. Je hoeft dus niet via Lille om te rijden. Wellicht dat dit een goed alternatief is. PROVIRIDIS Charging Station
https://goo.gl/maps/2yVE2ENCob56uT658

Geduld maar er komen laders bij,
https://www.google.com/ma...gnNojK5WxfT-D40dyAuKRvO5L
Ik kwam vorigjaar na ellende toevallig bij dit station uit, qua laden perfect maar geen toiletten etc.

Wat is een goed alternatief? De volgende naar Parijs is voor mij ionity 's witz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Ik zat net weer eens naar de kaart te kijken, nou toevallig in de &charge app, en dat je dan foto's kunt maken van 'laadpunten', maar ik weet van verschillende dat deze eigenlijk helemaal niet openbaar zijn, maar gewoon bij iemand aan de gevel hangen. erg irritant als je gewoon op zoek bent naar een laadpaal.

Wat doen jullie met dat soort palen? Melden dat ze niet bestaan?

Er staat er ook 1 die compleet op een verkeerd adres staat, coördinaten kloppen gewoon niet want dat adres ligt aan de andere kant van het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:52
4v4t4r schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:47:
[...]

installeer de app, kijk bij challenges of je veel laadpalen in de buurt ziet, stap op de fiets en maak fotos :)
Ik had de mazzel (of pech) dat ik in 3 jaar tijd 4x verhuist ben en heb toen echt veel kunnen doen.

Ik woon in (nu naast) een grote stad met veel laadpalen, dus het ging echt hard.
Dat is best wel leuk.. Net even een rondje door de wijk gelopen en wat palen op de foto gezet.. Het stikt van de palen in onze Vinex wijk, dus daarmee kan ik wel een tijdje voort. Het voelt wel een beetje bezwaarlijk om zomaar foto's te gaan maken in een straat, maar dat went vast wel.

Hoe lang duurt het over het algemeen voordat ze de foto's goedgekeurd hebben?
gjcvro schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:46:
Ik zat net weer eens naar de kaart te kijken, nou toevallig in de &charge app, en dat je dan foto's kunt maken van 'laadpunten', maar ik weet van verschillende dat deze eigenlijk helemaal niet openbaar zijn, maar gewoon bij iemand aan de gevel hangen. erg irritant als je gewoon op zoek bent naar een laadpaal.
Zouden deze palen niet beschikbaar zijn voor algemeen gebruik door diegene? Die sla ik overigens wel over, doe alleen de palen die vanuit de gemeente zijn neergezet.

[ Voor 28% gewijzigd door M@cer op 03-06-2022 13:51 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
M@cer schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:48:
Zouden deze palen niet beschikbaar zijn voor algemeen gebruik door diegene?
Ik denk wel dat hij zo staat aangemerkt, maar zou zelf er niet zomaar gaan staan laden ;-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHR9Gs6tkcmdnm-oy2IUxPYX4Yk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KFX8ydkTSTtvQbd79WxXsFK5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Juerd
Bonnet-code voor 25% korting op volgende laadsessie: JUBILEE

Bron: https://twitter.com/joinbonnet/status/1532693826552340482

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
M@cer schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:48:
[...]

Dat is best wel leuk.. Net even een rondje door de wijk gelopen en wat palen op de foto gezet.. Het stikt van de palen in onze Vinex wijk, dus daarmee kan ik wel een tijdje voort. Het voelt wel een beetje bezwaarlijk om zomaar foto's te gaan maken in een straat, maar dat went vast wel.

Hoe lang duurt het over het algemeen voordat ze de foto's goedgekeurd hebben?

[...]

Zouden deze palen niet beschikbaar zijn voor algemeen gebruik door diegene? Die sla ik overigens wel over, doe alleen de palen die vanuit de gemeente zijn neergezet.
Eigenlijk vaak dezelfde dag wel, soms wat langer. Maar tot nu toe nooit issues gehad.. Nadeel is wel, ik was vanochtend in een oude wijk waar ik jaar terug woonde en moest even wachten, had gewoon geen paal in een straal van bijna 2km :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WOWZERZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-04 15:41
Juerd schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:31:
Bonnet-code voor 25% korting op volgende laadsessie: JUBILEE

Bron: https://twitter.com/joinbonnet/status/1532693826552340482
Helaas alweer een Bonnet vraag :F

Op welke wijzen stapelen deze kortingscodes?

Ik heb nu twee codes geactiveerd namelijk FREECHARGE2 en FIRSTCHARGE2.
Als ik deze code toevoeg betekent dat dan ik de komende 3 laadsessie voordeel heb?
Dus de 2 van de 3 gratis en een met 25% korting?

Het lijkt voor de hand liggend maar in mijn jaar eerste EV rijden is vaker anders gebleken |:(

Peugeot 5008 I VW e-Golf (36kWh) l skcarcleaning.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juerd
Ja. Er wordt inderdaad 1 code per laadsessie gebruikt, maar de volgorde waarin ze worden gebruikt is soms wat onvoorspelbaar. Er zijn in dit topic verschillende beweringen over de volgorde langsgekomen (FIFO, LIFO, eerste die expiret eerst, etc), maar vooralsnog lijkt het ofwel random, ofwel verschillend afhankelijk van de specifieke codes.

Als je overigens tegoed hebt vanuit een bundel ("refill"), dan werken de laadsessie-codes ook; er gaat dan bijv. 25% of 100% minder van je tegoed af dan je hebt geladen. Dat werkt ook zo als de bundel zelf gratis was vanwege een code.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:14
WOWZERZ schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:54:
[...]

Helaas alweer een Bonnet vraag :F

Op welke wijzen stapelen deze kortingscodes?

Ik heb nu twee codes geactiveerd namelijk FREECHARGE2 en FIRSTCHARGE2.
Als ik deze code toevoeg betekent dat dan ik de komende 3 laadsessie voordeel heb?
Dus de 2 van de 3 gratis en een met 25% korting?

Het lijkt voor de hand liggend maar in mijn jaar eerste EV rijden is vaker anders gebleken |:(
Geen idee wat de juiste volgorde is maar bij mij ging FIRSTCHARGE2 er vanaf en die stond ergens midden in de lijst. Misschien heeft deze prioriteit omdat de code ook effectief FIRSTCHARGE2 noemt... geen idee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WOWZERZ
Juerd schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:06:
Ja. Er wordt inderdaad 1 code per laadsessie gebruikt, maar de volgorde waarin ze worden gebruikt is soms wat onvoorspelbaar. Er zijn in dit topic verschillende beweringen over de volgorde langsgekomen (FIFO, LIFO, eerste die expiret eerst, etc), maar vooralsnog lijkt het ofwel random, ofwel verschillend afhankelijk van de specifieke codes.

Als je overigens tegoed hebt vanuit een bundel ("refill"), dan werken de laadsessie-codes ook; er gaat dan bijv. 25% of 100% minder van je tegoed af dan je hebt geladen. Dat werkt ook zo als de bundel zelf gratis was vanwege een code.
Dankjewel voor je snelle reactie. Fijn om te lezen dat de codes gewoon werken icm een Refill. Scheelt weer een beetje rompslomp.

Komende maand naar Kroatie en nu met de toevoeging van Ionity kan dat spotgoedkoop dankzij Bonnet.
Helaas Bonnet net iets te laat ontdekt en daardoor de gratis Refill misgelopen. Maar met de hierboven genoemde codes en de code "SPEAKEV20'' en een referral code rijden we toch even voor minder dan twee tientjes naar Kroatie. Terugreis is ook al afdekt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Juerd schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:06:

Het is tegenwoordig een beetje lastig als je wilt stapelen, als er dan bijvoorbeeld een code komt die je binnen 4 dagen moet gebruiken is het niet gegarandeerd (meer) dat die code als eerste wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WOWZERZ
Wolly schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:15:
[...]

Het is tegenwoordig een beetje lastig als je wilt stapelen, als er dan bijvoorbeeld een code komt die je binnen 4 dagen moet gebruiken is het niet gegarandeerd (meer) dat die code als eerste wordt gebruikt.
Mocht het zo zijn dat komende maand geen enkele code meer werkt (zijn nu wel al toegevoegd) dan is 30 cent voor snelladen nog steeds spotgoedkoop. Bij de meeste aanbieders kan je voor dat bedrag niet eens AC laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-06 10:34
gjcvro schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:14:
[...]

Ik denk wel dat hij zo staat aangemerkt, maar zou zelf er niet zomaar gaan staan laden ;-)
[Afbeelding]
Normaal gezien kan je er als eigenaar van de laadpaal voor kiezen om die al dan niet publiek te maken. Ook als die laadpaal mee met de auto geleased wordt. Als je dat met je eigen laadpaal doet, dan doe je dat om er iets aan te verdienen en dan moet je toch ook niet verbaasd zijn als plots een vreemde auto op je oprit staat. Ik zou niet de minste scrupules hebben mijn wagen daar te laten opladen als mijn pas daar zou werken. Je ziet dat ook vaak bij bedrijfsterreinen, maar daar kan je maar beter oppassen dat ze je wagen niet plots opsluiten achter een grote poort... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Ik vind het raar. Er staan er hier in de buurt zo wel een stuk of 10 op de kaart, allemaal op een privé oprit bij een huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Laatst online: 00:54
Damian schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:13:

Ik heb al bedacht om het met ABRP te gaan doen om het zo wat gemakkelijker te maken voor mezelf. BT4.0 dongle in de auto en ABRP kan al mooi praten met de Kia, dus dat werkt allemaal prima al.

Nu heb ik al even de gratis versie getest, echter valt het me tegen hoe soepel het loopt, en dan bedoel ik vooral het gebruik via Apple CarPlay. Navigatie software zoals Apple Maps en Google Maps updaten zeg maar realtime en vloeiend je lokatie tijdens het rijden op de kaart van je scherm, de kaart scrolt mee met je locatie zeg maar, ABRP lijkt dat om de zoveel seconde te doen, waardoor het heel irritant op mijn beeld flitst en elke keer afgeleid ben.

Vorig jaar naar zuid Spanje gereden en toen ook de navigatie van ABRP geprobeerd met het betaalde abonnement. Na vijf minuten snelweg afgezet en de snellader ingevoerd in Apple maps en dat gebruikt voor de navigatie. Bij elke stop dus even gekeken welk laadpunt de volgende was en daar via Apple maps naartoe genavigeerd.
Maar ik heb dus geen dongle die met ABRP praat. Sowieso hebben we toen gekozen voor zekerheid en bijna alleen bij Ionity geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:09
Ik heb een uitdaging met de ChargePoint app. Onlangs een pas ontvangen en toegevoegd in de app inclusief betaaldmiddel echter start de laadopdracht niet en schiet de laadpaal continue op rood. Ik dacht slim te zijn om de kaart te verwijderen uit de app en opnieuw toe te voegen echter krijg ik bij het toevoegen een melding dat je geen kaart kunt toevoegen welke al eens is toegevoegd/geactiveerd geweest. Iemand ervaring mee? De Apple wallet manier werkt helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 22:26
Babavers schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:52:
[...]

Normaal gezien kan je er als eigenaar van de laadpaal voor kiezen om die al dan niet publiek te maken. Ook als die laadpaal mee met de auto geleased wordt. Als je dat met je eigen laadpaal doet, dan doe je dat om er iets aan te verdienen en dan moet je toch ook niet verbaasd zijn als plots een vreemde auto op je oprit staat. Ik zou niet de minste scrupules hebben mijn wagen daar te laten opladen als mijn pas daar zou werken. Je ziet dat ook vaak bij bedrijfsterreinen, maar daar kan je maar beter oppassen dat ze je wagen niet plots opsluiten achter een grote poort... ;)
Ik hoef er niet aan te verdienen maar wil wel dat bezoek kan laden. Ik moet dan de paal publiek zetten en daardoor komt hij nu ook in de apps/Google. Hoeft van mij niet maar is helaas niet te voorkomen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Als bezoek wil laden legt hij maar een tientje of 2 op tafel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
  • Laatst online: 15:57
DoubleD1980 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 00:05:
[...]

Oh wat een verademing! Vorig jaar daar drukte op de heen én terugreis! Zo frustrerend als je het terrein op rijdt en dan een hele rij werkloze Tesla laders voorbij moet rijden om bij een overvolle Ionity te komen! Maar zo te zien is het aantal palen nu ook uitgebreid? Vorig jaar was het 4+1 en ik tel er nu 6+1.
Inderdaad 6+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
gjcvro schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:47:
Als bezoek wil laden legt hij maar een tientje of 2 op tafel...
Dat zou ook kunnen maar laden met de laadpas van de WG vinden ze net wat prettiger. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdJ75
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-06 22:05
Inspired schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:34:
[...]

Ik hoef er niet aan te verdienen maar wil wel dat bezoek kan laden. Ik moet dan de paal publiek zetten en daardoor komt hij nu ook in de apps/Google. Hoeft van mij niet maar is helaas niet te voorkomen.
Ik kan instellen dat iemand kan laden en/of dat ie openbaar staat. Ik heb hem zo dat iedereen kan laden maar niet dat ie openbaar op de kaarten staat

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WOWZERZ
Damian schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:13:

TL:DR Twee telefoons, eentje met ABRP en eentje met Maps via Android Auto.

Zelf gebruik ik ABRP PRO ook icm een OBD BT Dongle in mijn Peugeot e-2008. Routeplanning en bijbehorende verbruik werkt perfect en is ook echt spot on.

Navigatie..meh is nog ondermaats. We moeten ook niet te verwent worden.

Tijdens langere trippen met meerdere stops werk ik standaard met twee telefoons. Eentje voor ABRP om het verbruik en aankomst percentage icm snelheid in de gaten te houden (rechtervoet is soms zwaar). En op mijn (hoofd) telefoon gebruik ik Google Maps via Android Auto.

Ik plan de route via ABRP, deel deze route vervolgens via ABRP met Google Maps. Hierdoor heb je het hele traject met alle stops netjes via Google Maps en lekker navigeren via AA. Hierna open ik ABRP (gekoppeld met de dongle) op de tweede telefoon en start ook daar de navigatie van het traject.

Kost maximaal 5 minuten maar heb dan wel het beste van beide werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
TdJ75 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 22:33:
[...]

Ik kan instellen dat iemand kan laden en/of dat ie openbaar staat. Ik heb hem zo dat iedereen kan laden maar niet dat ie openbaar op de kaarten staat
Ik helaas (Shell backend) niet meer. Ze geven aan dat het nu verplicht is zodat iedereen vooraf kan zien wat de kosten zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 04-06-2022 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:04
Euh, dat BMW de prijzen zou verhogen was bekend, maar AC van 27c naar 38c? Dat is iig wat ik nu in de app zie staan…… :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:23
WOWZERZ schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 22:40:
[...]
Ik plan de route via ABRP, deel deze route vervolgens via ABRP met Google Maps.
Wist niet dat het kon, thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:32
Ahmi schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 14:31:
Euh, dat BMW de prijzen zou verhogen was bekend, maar AC van 27c naar 38c? Dat is iig wat ik nu in de app zie staan…… :o
de verhoging was naar 32 cent toch? iedergeval staat op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:04
syntesia schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 16:35:
[...]

de verhoging was naar 32 cent toch? iedergeval staat op hun website.
Precies, dus hopelijk is het een foutje. Sommige palen staan zelfs op 0,39 en 0,41. Dan heeft het abonnement geen zin meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Ahmi schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 14:31:
Dat valt mee i.d.d. veel prijzen liggen inmiddels hoger.
en 0,38ct is bij 15kWh/100km nog steeds maar 5,7ct/km.
Dat gaat je met benzine, diesel of LPG niet meer lukken.

Al is het met een BMW natuurlijk ook wel een uitdaging om onder de 15kWh gemiddeld te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baerdt
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-06 02:03
Ik heb vorige week met de code “HELLO" een gratis Bonnet refill gefikst. Ik dacht ik deel het nog even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:09
juwlez schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:34:
Ik heb een uitdaging met de ChargePoint app. Onlangs een pas ontvangen en toegevoegd in de app inclusief betaaldmiddel echter start de laadopdracht niet en schiet de laadpaal continue op rood. Ik dacht slim te zijn om de kaart te verwijderen uit de app en opnieuw toe te voegen echter krijg ik bij het toevoegen een melding dat je geen kaart kunt toevoegen welke al eens is toegevoegd/geactiveerd geweest. Iemand ervaring mee? De Apple wallet manier werkt helaas ook niet.
Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-06 00:45
als de paal rood knippert betekend vaak dat de paal de kaart niet accepteert, dus andere kaart proberen, chargepoint werkt bijvoorbeeld ook niet op mijn allego paal hier in de buurt.

kaart toevoegen aan de app, of problemen daarmee kun je beter aan hun klantenservice vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
jaroen89 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 22:55:
[...]
als de paal rood knippert betekend vaak dat de paal de kaart niet accepteert, dus andere kaart proberen, chargepoint werkt bijvoorbeeld ook niet op mijn allego paal hier in de buurt.
...
De Chargepoint US laadpas (er is ook een Nederlandse/Europese Chargepoint laadpas, lekker verwarrend) werkt lang niet op alle laadpalen in Nederland. In hun app en op hun website kun je in de kaart zien welke palen ze ondersteunen, en de laadkosten.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 09:38
baerdt schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 22:24:
Ik heb vorige week met de code “HELLO" een gratis Bonnet refill gefikst. Ik dacht ik deel het nog even :)
Bij mij geeft de app aan dat ie is expired.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Ik ben wat aan het kijken voor mijn trip richting Benidorm. Op de eerste dag komt ABRP sinds kort met een lader in Senningerberg, Luxemburg. Op zich een fijne locatie voor een sessie. Echter, chargemap/schnellladepark/Google kennen de laders (nog?) niet. Ook de site van het tankstation, waar de laders zouden moeten staan, meld er niks over. (https://www.esso.lu/fr-lu...sosenningerberg-100175269)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HS7dcwOhbL8mYN8GEvvPBPqgHyM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3SaCg9CuH0Wxv1Tjj6ACqg0Y.png?f=user_large

Iemand nog tips? Of kwestie van wachten?

Moet zeggen dat ik het wel een klein tankstation vind voor 6x500kW maar goed. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 05-06-2022 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:50
Inspired schreef op zondag 5 juni 2022 @ 08:51:
Ik ben wat aan het kijken voor mijn trip richting Benidorm. Op de eerste dag komt ABRP sinds kort met een lader in Senningerberg, Luxemburg. Op zich een fijne locatie voor een sessie. Echter, chargemap/schnellladepark/Google kennen de laders (nog?) niet. Ook de site van het tankstation, waar de laders zouden moeten staan, meld er niks over. (https://www.esso.lu/fr-lu...sosenningerberg-100175269)

[Afbeelding]

Iemand nog tips? Of kwestie van wachten?

Moet zeggen dat ik het wel een klein tankstation vind voor 6x500kW maar goed. :)
Lijkt mij komende uit NL niet een echt een voor de hand liggende locatie, zou dan eerder Tesla Arlon nemen.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Als verse EV rijder...Iemand een goede tip voor een snellader langs de A2 dicht bij Amsterdam komend vanaf het zuiden?

Ik zie op een of andere manier bij bijv Fastned geen locaties direct aan de A2, terwijl ik die wel zie als ik er zelf rij?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-06 08:18
Bij de Shell pomp Breukelen is een Fastned.
Ik twijfelde even, maar Google vond 'm direct.

[ Voor 35% gewijzigd door Peter-036 op 05-06-2022 09:18 ]

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Peter-036 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 09:17:
Bij de Shell pomp Breukelen is een Fastned.
Ik twijfelde even, maar Google vond 'm direct.
Heel gek, ik zie 'm nu ook in de Fastned app.
Zie dat de Tafelbergweg er 9 heeft. Wellicht nog handiger.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ook wij hebben een laadpas van Travelcard.
Als ik in dit topic even filter op "travelcard", zie ik dat het verstandig is om dit te koppelen aan Plugsurfing en dat we de Tesla app zeker moeten installeren.

Zie ik iets over het hoofd? Of is het "wijs" om via een andere app onze reis te plannen qua laadpalen?

[ Voor 5% gewijzigd door streamnl op 05-06-2022 09:31 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdlaar
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 12:46
baerdt schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 22:24:
Altijd fijn als mede-tweakers Bonnet codes delen.
HELLO is inmiddels helaas verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kird03
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-06 01:08
Dean Martin schreef op zondag 5 juni 2022 @ 09:20:
[...]

Heel gek, ik zie 'm nu ook in de Fastned app.
Zie dat de Tafelbergweg er 9 heeft. Wellicht nog handiger.
Breukelen vaak druk, Tafelberg weg is geen snelweg tankstation maar een foodstrip met fastned laadplein. Wel direct aan een afrit van de A2

Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baerdt
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-06 02:03
Jaapio_B schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 23:17:
[...]

Bij mij geeft de app aan dat ie is expired.
Ohh dat is jammer. Ik vond de code in persberichten van afgelopen oktober, dus hij heeft lang gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
PeterZ(on) schreef op zondag 5 juni 2022 @ 09:04:
[...]

Lijkt mij komende uit NL niet een echt een voor de hand liggende locatie, zou dan eerder Tesla Arlon nemen.
Voor mij wel. :) Woon in de buurt van Enschede. Dus kom via Duitsland. Qua Tesla SuCs is het onderin Duitsland nog niet super. Wil Mensbech ook liever skippen. Maar 4 stalls en vaak druk/geblocked met ICE wagens bij dat Hotel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23:18
Inspired schreef op zondag 5 juni 2022 @ 12:32:
[...]

Voor mij wel. :) Woon in de buurt van Enschede. Dus kom via Duitsland. Qua Tesla SuCs is het onderin Duitsland nog niet super. Wil Mensbech ook liever skippen. Maar 4 stalls en vaak druk/geblocked met ICE wagens bij dat Hotel.
@Inspired
Idem, kom ook uit Twente.
Als ik richting Frankrijk ga, steeds over de A3, en de B51.
Sinds een tjjdje is er een fijn station bij Kommern, Mechernich. Van ENBW, met de app. van ENWB ca. 50 cent per kW, zelfde dus als de Tesla SuC’s, maar dan zonder maandelijkse kosten.
Dit station ligt enkele kilometers van de snelweg, let op, bij een bouwmarkt, dus alleen toegankelijk tijdens openingsuren (0700 tot 1900 op werkdagen). Kost bijna geen tijd om om te rijden en 2 maal 300 kW, 2 maal een 150 kW station.
Ik vind ENBW laders erg prettig en betrouwbaar. Daar werkt ook de Shell pas en Maingau.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:34
rvdlaar schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:41:
[...]

Altijd fijn als mede-tweakers Bonnet codes delen.
HELLO is inmiddels helaas verlopen.
De codes HELLO, TAXIBNT, PHVBNT (allen goed voor een gratis maandbundel) zijn alle drie per begin juni verlopen. De lijst met verlopen codes loopt al aardig op:
  • POTOFGOLD (een korting van 50% op een laadsessie, geldig tot 23-03-2022)
  • NOJOKE (een korting van 50% op een laadsessie, geldig tot 02-04-2022)
  • GOGREEN (een korting van 50% op een laadsessie, geldig tot 25-04-2022)
  • FIRSTCHARGE (eerste laadsessie gratis, geldig tot begin mei 2022)
  • FIRSTCHARGE1 (eerste laadsessie gratis, geldig tot begin mei 2022)
  • FREECHARGE1 (één gratis laadsessie, geldig tot begin mei 2022)
  • LOVEBONNET (één gratis laadsessie, geldig tot 15-02-2022)
  • BEKIND (één gratis laadsessie, geldig tot 22-02-2022)
  • FC22BONNET (één gratis laadsessie, geldig tot 09-05-2022)
  • FCEUBONNET (één gratis laadsessie, geldig tot 30-05-2022)
  • VNRAMA3 (drie gratis laadsessies, geldig tot 07-02-2022)
  • ND3FB (drie gratis laadsessies, geldig tot 23-04-2022)
  • FULLYCHARGED (één gratis maandbundel, geldig tot begin mei 2022)
  • SPEAKEVBNT (één gratis maandbundel, geldig tot begin mei 2022)
  • HELLO (één gratis maandbundel, geldig tot begin juni 2022)
  • TAXIBNT (één gratis maandbundel, geldig tot begin juni 2022)
  • PHVBNT (één gratis maandbundel, geldig tot begin juni 2022)

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
EVfan schreef op zondag 5 juni 2022 @ 13:36:
[...]
Ik vind ENBW laders erg prettig en betrouwbaar. Daar werkt ook de Shell pas en Maingau.
Ben ook positief over EnbW, schappelijke tarieven, pas en laders werken altijd en hoewel weinig stalls ook meestal wel vrij. Beetje een Geheimtipp, dus niet verder vertellen.

[ Voor 9% gewijzigd door eltron op 05-06-2022 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
streamnl schreef op zondag 5 juni 2022 @ 09:26:
***members only***

Ook wij hebben een laadpas van Travelcard.
Als ik in dit topic even filter op "travelcard", zie ik dat het verstandig is om dit te koppelen aan Plugsurfing en dat we de Tesla app zeker moeten installeren.

Zie ik iets over het hoofd? Of is het "wijs" om via een andere app onze reis te plannen qua laadpalen?
ABRP is een prima app om je laadplanning te maken maar je moet wel even goed kijken naar de instellingen. In jouw route valt me op dat je veel laadstops maakt: 9 op 1212 kilometer. Daar zitten stops tussen van 50% naar 60% en 20% naar 40%.

Door in de instellingen bij Charging stops te kiezen voor ‘Quickest arrival’ kom je op 7 laadstops en een iets kortere reistijd.

Voor de laadpassen kun je in de bijbehorende apps kijken of ze de laadpalen ondersteunen. Kijk ook even bij de laadpalen in de buurt van je lokatie of ze ondersteund worden door je laadpassen. Soms kan het handig zijn om nog een Franse laadpas zoals Freshmile of Kiwhi te bestellen voor de lokale AC-laders.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:34
Sinds begin januari 2022 is het ook mogelijk om met de Bonnet app te laden bij de (snel)laders van Osprey Charging. Dit laadnetwerk met meer dan 500 laders is te vinden in Engeland.

Nu lees ik zojuist op https://www.current-news....f-900-geniepoint-chargers het volgende:

Meanwhile, roaming agreements to have been signed recently include one between Osprey Charging and European EV charging platform GreenFlux.

Ik begrijp dat er wordt bedoeld dat het Osprey laadnetwerk hierdoor wordt opengesteld voor Europese (vasteland-)klanten. Maar als de samenwerking verder zou gaan, zou het wellicht ook mogelijk zijn dat we de Nederlandse Greenflux palen (onder de namen Greenflux, Pitpoint en Total Energies) op termijn in de Bonnet app zouden kunnen terugvinden....

[ Voor 18% gewijzigd door nathalia op 05-06-2022 15:04 ]

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:50
Inspired schreef op zondag 5 juni 2022 @ 12:32:
[...]

Ah ja in dat geval is dat wel logisch, ik ging uit van centraal NL.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:45
Zoals @jaroen89 als schrijft werkt de pas maar heel beperkt in Nederland. In Duitsland heeft de pas betere dekking. En is daar ook redelijk voordelig. Je moet ook opletten met de prijzen voor Chargepoint. Zij hebben vaker hogere tarieven dan bijvoorbeeld EV Company in Nederland. 42 cent i.p.v. 27 cent bijvoorbeeld. Daarom gebruik ik in NL alleen nog mijn EV Company druppel. Is ook wel veel meer gemak. De Apple Pay optie van Chargepoint werkt helaas ook niet in Nederland.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• cnsmr
  • Laatst online: 23:08
En weer een freecharge van Bonnet
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
via GoingElectric

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• richair
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-02 18:52
cnsmr schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:04:
En weer een freecharge van Bonnet
***members only***
via GoingElectric
Wie wil er een support groepje beginnen voor mensen die niet van hun bundel kWh-en af komen... :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 09:57
richair schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:22:
[...]

Wie wil er een support groepje beginnen voor mensen die niet van hun bundel kWh-en af komen... :P
Ik heb niet eens een bundel maar ik kom niet eens van m’n gratis kWh’s af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-06 11:42
Mijn pa heeft wel wat raars, heeft 3 vouchers(die geldig zijn) en een refill maar wordt toch gecharged. Heb hem verteld even support te contacten want das niet goed niet
Iemand anders er toevallig ook last van(gehad)
Pagina: 1 ... 123 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor "thuis laden" is er een apart topic: Thuisladen van je EV deel 2.

Het is niet toegestaan om persoonlijke referralcodes te plaatsen, erom te vragen, of te linken naar websites met daarop promotiecodes die niet door de leverancier van bijv. de laadpas of app zijn uitgegeven.