[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 122 ... 144 Laatste
Acties:
  • 990.072 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
eltron schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:32:
[...]

Het onderscheid tussen EU-richtlijn en nationale wetgeving is gradueel. De term "richtlijn" wekt de indruk dat dit vrijblijvend zou zijn, er is echter niets vrijblijvends aan. De lidstaten zijn verplicht om de nationale wetgeving aan te passen. Tot het zover is heb je i.d.d. nog een wat grijze overgangssituatie al zie je wel dat de praktijk zich vaak nog sneller aan past dan de formalisering van de wetgeving per land.
Juist als je start en alles toch nog moet inrichten, kun je dat beter maar gelijk toekomstbestendig doen :) .
Zo denk ik er ook over, maarja een Regulation is nou eenmaal geen Directive. Als je niet wil en er ook EU landen zijn die niet willen en mogelijk zelfs dwars gaan liggen dan kan je er als bijv. Duitse of Engelse MSP voor kiezen voorlopig niets te doen en geen kosten te maken voor een proces wat je in principe niets oplevert (btw afhandeling).

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-09 08:30
Waarbij komt dat Het Verenigd Koninkrijk niet meer in de EU zit...........

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zag hier vorige week hele vette foto's van een Ioniq in Scandinavië :) nu overwegen wij al een tijdje om die kant op te gaan. Maar ook voor andere trips in Europa is deze vraag relevant.

Want: gezien de zekerheid, snelheid en eenvoud, hebben wij de voorkeur om te vertrouwen op een route met enkele IONITY laders. Dat zullen ze daar ook wel weten, vandaar dat ze 0,79/kwh kunnen vragen :/

Dus een kort vraagje. Wat is anno 2022 de goedkoopste manier om met IONITY te laden, voor een vakantietripje?
  • Ionity biedt zelf een duur abo aan waar je helaas 12 maanden aan vast zit. Dat kan niet uit voor een periodieke lange trip.
  • Gerucht gaat blijkbaar dat Bonnet wellicht Ionity gaat supporten? Dat is er 1 om te volgen!
  • Kwam ook EWE Go tegen (0,49/kwh), maar.... die leveren de pas alleen in Duitsland...
  • Via Charge My Hyundai kan ik voor €4,50/mnd (wel opnieuw minimaal 12 maanden!) een pakket kopen waarmee ik dan voor 0,52/kwh mag laden. Bij afname van zo'n 200kwh in 1 jaar kan dat uit, dus dat is misschien zelfs te overwegen.
Maar zijn er wellicht nog andere trucs om 1 maandje voordelig een IONITY-based tripje te regelen?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:03
Richh schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:36:
Ik zag hier vorige week hele vette foto's van een Ioniq in Scandinavië :) nu overwegen wij al een tijdje om die kant op te gaan. Maar ook voor andere trips in Europa is deze vraag relevant.

Want: gezien de zekerheid, snelheid en eenvoud, hebben wij de voorkeur om te vertrouwen op een route met enkele IONITY laders. Dat zullen ze daar ook wel weten, vandaar dat ze 0,79/kwh kunnen vragen :/

Dus een kort vraagje. Wat is anno 2022 de goedkoopste manier om met IONITY te laden, voor een vakantietripje?
  • Ionity biedt zelf een duur abo aan waar je helaas 12 maanden aan vast zit. Dat kan niet uit voor een periodieke lange trip.
  • Gerucht gaat blijkbaar dat Bonnet wellicht Ionity gaat supporten? Dat is er 1 om te volgen!
  • Kwam ook EWE Go tegen (0,49/kwh), maar.... die leveren de pas alleen in Duitsland...
  • Via Charge My Hyundai kan ik voor €4,50/mnd (wel opnieuw minimaal 12 maanden!) een pakket kopen waarmee ik dan voor 0,52/kwh mag laden. Bij afname van zo'n 200kwh kan dat uit, dus dat is misschien zelfs te overwegen.
Maar zijn er wellicht nog andere trucs om 1 maandje voordelig een IONITY-based tripje te regelen?
Als ik heel eerlijk ben, let ik er op vakantie minder op. Ik wil laden (plasje/drankje/broodje) en weer door, als dat nou 79 cent of 69 cent kwh cost is op die laadbeurt een paar EUR. neemt niet weg als het een substantieel verschil is het best interessant kan zijn!

/edit - je hebt helemaal niets aan mijn post, snap ik - maar wellicht helpt het wat relativeren.. als ik zie wat we uitgeven in 2 a 3 weken Italie - zijn de prijsverschillen in laden niet mn grootste zorg :P O-)

[ Voor 5% gewijzigd door 4v4t4r op 27-05-2022 14:41 ]

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4v4t4r schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:39:
[...]

Als ik heel eerlijk ben, let ik er op vakantie minder op. Ik wil laden (plasje/drankje/broodje) en weer door, als dat nou 79 cent of 69 cent kwh cost is op die laadbeurt een paar EUR. neemt niet weg als het een substantieel verschil is het best interessant kan zijn!
Precies; op vakantie wil ik ook dat het 'gewoon' werkt, geen drama als dat dan wat duurder is.

Maar gezien de 'trucjes' die je oa met Bonnet icm Fastned kan scoren, en sowieso het bestaan van verschillende abonnementen bij verschillende aanbieders, leek het me wel een interessante, zo voor het vakantieseizoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Richh schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:41:
[...]

Precies; op vakantie wil ik ook dat het 'gewoon' werkt, geen drama als dat dan wat duurder is.

Maar gezien de 'trucjes' die je oa met Bonnet icm Fastned kan scoren, en sowieso het bestaan van verschillende abonnementen bij verschillende aanbieders, leek het me wel een interessante, zo voor het vakantieseizoen ;)
Ja hopen op zo'n Enelx ding (voor mij dan, richting italie) van een jaar of wat terug (wat was het ook alweer? 25 EUR 200kW laden ofzo?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
Hachy schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:47:
[...]
Zo denk ik er ook over, maarja een Regulation is nou eenmaal geen Directive. Als je niet wil en er ook EU landen zijn die niet willen en mogelijk zelfs dwars gaan liggen dan kan je er als bijv. Duitse of Engelse MSP voor kiezen voorlopig niets te doen en geen kosten te maken voor een proces wat je in principe niets oplevert (btw afhandeling).
Ik denk dat je het omgekeerde bedoelt, een Regulation gaat qua verplichting verder dan een Directive (richtlijn) https://european-union.eu...adopted%20a%20regulation..
En een Engelse aanbieder valt niet onder Europese regelgeving, maar als hij in een EU land stroom aanbied wel, al dan niet indirect via de aan EU regelgeving aangepaste nationale regelgeving.
Maar zoals zoveel dingen rond EV's zitten we ook op dit punt deels nog in de pioniersfase.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:13
Hachy schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:09:
[...]
Kia gaat naar €0,32 inclusief 9% BTW. Een verhoging en een verlaging in-een dus. Anders was het €0,355 geweest, bijna +50%.
...
[...]
Ik had begrepen dat ze de wijziging dus combineerden en de indruk wekten dat daardoor de schade dan (tijdelijk althans) relatief meevalt. Het 'in de zak steken' van de BTW kan natuurlijk niet, dat is meer een PR ding.
...
Als ik op https://kiacharge.com/web/kia-nl/tariffs kijk dan zie ik tarieven geldig tot 23-6 en tarieven geldig vanaf 24-6, en daarnaast nog een vermelding:
Door de tijdelijke btw-aanpassing van 21% naar 9% zullen de laadtarieven in Nederland in de periode van 1 juli tot en met 31 december 2022 dienovereenkomstig dalen. De verlaagde laadtarieven zijn te zien op de kaart en in de app.
Ik interpreteer dat zo dat de bovengenoemde tarieven tussen 1 juli en 31 december nog weer verlaagd zullen worden ivm. de BTW-aanpassing. Als ze beide wijzigingen hadden willen combineren dan hadden ze beide op 1 juli moeten laten ingaan, en er expliciet bij kunnen vermelden dat het tot 1 juli inclusief 21% BTW is en vanaf 1 juli inclusief 9% BTW.

Ik denk dat dit een voorbode is van een grote verwarring over de laadtarieven vanaf 1 juli, want het is nog maar de vraag of alle CPO's en MSP's dit allemaal tijdig en correct in hun backendsystemen, websites en apps hebben verwerkt. En dat is dan nog los van de Europese regelgeving omtrent BTW-verrekening...

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 16-09 14:03

• Via Charge My Hyundai kan ik voor €4,50/mnd (wel opnieuw minimaal 12 maanden!) een pakket kopen waarmee ik dan voor 0,52/kwh mag laden. Bij afname van zo'n 200kwh in 1 jaar kan dat uit, dus dat is misschien zelfs te overwegen.
Dat is wel grappig, ik probeer Ionity juist te vermijden. Duur, weinig stall's en altijd druk.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!
eltron schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:53:
[...]

Dat is wel grappig, ik probeer Ionity juist te vermijden. Duur, weinig stall's en altijd druk.
-O-

Ook iets om te overwegen dat het blijkbaar niet altijd zo'n feest is d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:57
Hachy schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:09:
[...]

Nee, Chargepoint heeft dus een koppeling met Vattenfall gemaakt en de koppelingen van Bonnet blijven voorals geruchten en plannen. Misschien heb ik dat wat te cryptisch opgeschreven. Ik zei dat Bonnet een Vattenfall koppeling had gemaakt, maar ik vergiste me met Chargepoint.
Aha, nu is het me duidelijk: Bonnet heeft dus aangegeven dat Chargepoint een koppeling met Vattenfall heeft gemaakt.

Hieruit concludeer ik (wellicht ten onrechte) dat Vattenfall zich aansluit op de backbone van be.Engergised. Laadpaalaanbieders als BP Pulse en Ionity die óók op de backbone van be.Energised zijn aangesloten, zijn binnenkort ook te vinden binnen de Bonnet-app.

Hieruit mag je niet concluderen dat Vattenfall binnenkort ook in de Bonnet app te vinden zal zijn, maar hopen mag altijd ;).

Heeft iemand wellicht een lijstje van laadpaal-aanbieders die zijn aangesloten op de backend van be.Energised?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:21
Peutpeut schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:30:
Gisteren geladen in Woudrichem, op loopafstand van de camping waar we op bezoek waren. Onderstaand plakkaat helpt want beide plaatsen waren vrij, en dat op een collectieve vrije dag :)

[Afbeelding]
Zouden ze in Amsterdam ook moeten doen: https://www.nhnieuws.nl/n...sterdam-bizarre-vertoning 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-09 10:44
Het valt me enigszins nog mee en verbaasd me dat in het "autohatend" Amsterdam er geen tijdslimiet is. Heb er zelf gewoons en mij altijd netjes gedragen alleen in mijn optiek. Waren de deelautos meer een probleem die er gerrust een week+ aan stonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 19:21
:o Haha. Wat een held. Bjørns motto iets te letterlijk genomen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55
Nl-jeff schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:52:
[...]

Het valt me enigszins nog mee en verbaasd me dat in het "autohatend" Amsterdam er geen tijdslimiet is. Heb er zelf gewoons en mij altijd netjes gedragen alleen in mijn optiek. Waren de deelautos meer een probleem die er gerrust een week+ aan stonden.
Gezien de uitspraak enkele weken terug neem ik aan dat dit landelijk geld? Ik denk een kwestie van de juiste handhaver te pakken zien te krijgen.

https://www.rtlnieuws.nl/...jven-hangen-95-euro-boete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
stylezzz schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:53:
[...]

Gezien de uitspraak enkele weken terug neem ik aan dat dit landelijk geld? Ik denk een kwestie van de juiste handhaver te pakken zien te krijgen.

https://www.rtlnieuws.nl/...jven-hangen-95-euro-boete
De uitspraak leunde op een plaatselijke verordening, dus de uitwerking van deze uitspraak heeft niet noodzakelijkerwijs effect op alle gemeenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55
SiNaga schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 17:35:
[...]

De uitspraak leunde op een plaatselijke verordening, dus de uitwerking van deze uitspraak heeft niet noodzakelijkerwijs effect te hebben op alle gemeenten.
Hmm laten we hopen van wel. Het laadgedrag bij mij heel lokaal lijkt wel een stuk verbeterd sinds die uitspraak een paar weken terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeVre
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:16
4v4t4r schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:44:
[...]

Ja hopen op zo'n Enelx ding (voor mij dan, richting italie) van een jaar of wat terug (wat was het ook alweer? 25 EUR 200kW laden ofzo?)
Bij EnelX (JuicePass App of laadpas) kun je nog steeds een vrij goedkoop abonnement nemen wat maandelijks opzegbaar is. Voor €45 ontvang je 145 kWh of voor €25 70 kWh. DIt is o.a. te gebruiken bij IONITY, ENBW en Allego.

Naast Bonnet een prima optie in het buitenland

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:34
bram2700 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:05:
[...]

Heb geen ervaring met deze app maar ga van de zomer naar Bretagne (behoorlijke laadwoestijn zoals ik tot nu toe zie), dus deze app is mogelijk wel interessant. Zie alleen dat je kunt kiezen uit ACCESS (15€ eenmalig + 1@ TTC/5min bij laden) of ZEN (€3 per maand + 0,70 TTC/5min). Als je dat laatste maandelijks kunt opzeggen en er worden geen eenmalige kosten in rekening gebracht (bij betaling met CC via de app) is dat mogelijk interessanter afhankelijk van hoe lang je in la douce France verblijft :)
Noob vraag, maar waar staat 1€ TTC/5min voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:01
[...]

De uitspraak leunde op een plaatselijke verordening, dus de uitwerking van deze uitspraak heeft niet noodzakelijkerwijs effect op alle gemeenten.
Geldt dus niet overal: https://www.nhnieuws.nl/n...sterdam-bizarre-vertoning
Sorry, dubbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:51
Nl-jeff schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:52:
Het valt me enigszins nog mee en verbaasd me dat in het "autohatend" Amsterdam er geen tijdslimiet is.
Ik had eerlijk gezegd ook verwacht dat er een tijdslimiet is. Als inwoner van Amsterdam, wist ik niet dat die limiet er niet is. Mogelijk heeft dat iets te maken met een chronisch tekort aan parkeerplaatsen...
[
Heb er zelf gewoons en mij altijd netjes gedragen alleen in mijn optiek.
Ik woon er nu en probeer ook altijd heel netjes om te gaan met de lader. Omdat ik veel vanuit huis werk, probeer ik zoveel mogelijk overdag te laden, zodat de mensen die met hun EV thuis komen geen bezette plek aantreffen. Als ik wel 's nachts laad, verplaats ik de auto 's morgens altijd direct. Het is helemaal niet zo moeilijk om fatsoenlijk met de beschikbare laadplekken om te gaan.
[
Waren de deelautos meer een probleem die er gerrust een week+ aan stonden.
Ik vrees dat het hier toch ook wel de buren zijn die dagen aaneen een lader bezet houden. Gelukkig zijn er in de omgeving meerdere palen, dus een echt probleem is het niet. Misschien zijn ze daarom ook wel zo makkelijk met het bezet houden...

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-09 15:44

Ik zou het proberen met een bundeltje van EnelX/Juicepass. Die werkt o.a. ook bij Ionity. En als-ie op is kan je direct weer een nieuwe krijgen, ook als de maandnog niet voorbij is. Wel handig om hun laadpas te hebben. Die sturen ze ook naar NL op.

Edit: 145 kWh voor €45,00 -> €0,31 / kWh
Edit2: Ow, @RodeVre was me voor

[ Voor 3% gewijzigd door pmiddeld op 28-05-2022 16:16 ]

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juerd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:12
Mitchell2.24v schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:49:
[...]

Ik had eerlijk gezegd ook verwacht dat er een tijdslimiet is. Als inwoner van Amsterdam, wist ik niet dat die limiet er niet is. Mogelijk heeft dat iets te maken met een chronisch tekort aan parkeerplaatsen...
Feitelijk is er wel een limiet aan de tijd, maar het is geen vaste tijdsduur. Bij de parkeerplaats staat een onderbord "opladen elektrische voertuigen" en dat betekent dat je er alleen mag parkeren voor het opladen van je auto; daaruit volgt dat 'm na het laden dus moet verplaatsen. Hoe groot je accu ook moge zijn, het duurt echt geen 8 weken.

Dat men weigert te handhaven, wil niet zeggen dat die Tesla daar legaal staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juerd
[...]

Waar maak je uit op dat deze uitspraak leunt op een plaatselijke verordening? Volgens mij is dat niet zo.

De uitspraak: https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:GHARL:2022:2105

Het is gewoon gebaseerd op de landelijke wetgeving omtrent verkeersbord E04 met een onderbord zoals bedoeld in art. 24.1d.2 van het RVV. In het gelinkte NH-filmpje over de Amsterdamse asotesla zie je op 1:18 dat daar een bord met onderbord staat, exact overeenkomend met wat in de voorgenoemde uitspraak staat omschreven.

[ Voor 13% gewijzigd door Juerd op 28-05-2022 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Juerd schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:25:
[...]

Waar maak je uit op dat deze uitspraak leunt op een plaatselijke verordening? Volgens mij is dat niet zo.

De uitspraak: https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:GHARL:2022:2105

Het is gewoon gebaseerd op de landelijke wetgeving omtrent verkeersbord E04 met een onderbord zoals bedoeld in art. 24.1d.2 van het RVV. In het gelinkte NH-filmpje over de Amsterdamse asotesla zie je op 1:18 dat daar een bord met onderbord staat, exact overeenkomend met wat in de voorgenoemde uitspraak staat omschreven.
Het artikel van rtl waar naar werd gelinkt vermeldt “De Algemeen Plaatselijke Verordening van Noordwijk bepaalt – net als in veel andere Nederlandse gemeenten – dat het verboden is een 'voor het opladen gereserveerde plek langdurig bezet te houden'.”. Dus dat insinueert dat dit niet landelijk geldt voor laadplaatsen in het algemeen. De uitspraak waar je naar linkt refereert ook naar de apv (punt 6), misschien omdat de ambtenaar daarop handhaafde. Je punt mbt het rvv lijkt mij een betere kapstok, goed punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juerd
SiNaga schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:56:
[...]

Het artikel van rtl waar naar werd gelinkt vermeldt “De Algemeen Plaatselijke Verordening van Noordwijk bepaalt – net als in veel andere Nederlandse gemeenten – dat het verboden is een 'voor het opladen gereserveerde plek langdurig bezet te houden'.”.
Ik denk dat de journalist in kwestie een interpretatiefout gemaakt heeft qua waar het verbod uit voortvloeit, en dat de wet het verbiedt de parkeerplaats te gebruiken voor een ander doel dan aangegeven, terwijl die APV ingaat op de handhaving van dat verbod.

[ Voor 48% gewijzigd door Juerd op 28-05-2022 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 16:42
Zou het als je naar Frankrijk gaat, nog steeds handig zijn om een Type-3 connector te regelen? Ik zie er op Peerby één te huur, in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
nathalia schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:16:
[...]

Aha, nu is het me duidelijk: Bonnet heeft dus aangegeven dat Chargepoint een koppeling met Vattenfall heeft gemaakt.

Hieruit concludeer ik (wellicht ten onrechte) dat Vattenfall zich aansluit op de backbone van be.Engergised. Laadpaalaanbieders als BP Pulse en Ionity die óók op de backbone van be.Energised zijn aangesloten, zijn binnenkort ook te vinden binnen de Bonnet-app.

Hieruit mag je niet concluderen dat Vattenfall binnenkort ook in de Bonnet app te vinden zal zijn, maar hopen mag altijd ;).

Heeft iemand wellicht een lijstje van laadpaal-aanbieders die zijn aangesloten op de backend van be.Energised?
Nee, Bonnet heeft niets aangegeven. Chargepoint heeft aangegeven dat ze een koppeling met Vattenfall hebben gemaakt. De laadinfra van vattenfall wordt ontsloten via E-clearing.
FJP84 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:59:
[...]

Noob vraag, maar waar staat 1€ TTC/5min voor?
€1,- per 5 minuten inclusief BTW.
DDDikkiedik schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 21:07:
Zou het als je naar Frankrijk gaat, nog steeds handig zijn om een Type-3 connector te regelen? Ik zie er op Peerby één te huur, in ieder geval.
Er zijn nog maar ~ 1500 palen met alléén Type-3 socket. Vornamelijk rondom Bordeaux. De rest van Frankrijk is praktisch volledig voorzien van Type3+Type2 socket aan de laadpaal. Kortom waarschijnlijk zul je hem nooit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Wesco schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:52:
[...]

Als ik op https://kiacharge.com/web/kia-nl/tariffs kijk dan zie ik tarieven geldig tot 23-6 en tarieven geldig vanaf 24-6, en daarnaast nog een vermelding:

[...]

Ik interpreteer dat zo dat de bovengenoemde tarieven tussen 1 juli en 31 december nog weer verlaagd zullen worden ivm. de BTW-aanpassing. Als ze beide wijzigingen hadden willen combineren dan hadden ze beide op 1 juli moeten laten ingaan, en er expliciet bij kunnen vermelden dat het tot 1 juli inclusief 21% BTW is en vanaf 1 juli inclusief 9% BTW.

Ik denk dat dit een voorbode is van een grote verwarring over de laadtarieven vanaf 1 juli, want het is nog maar de vraag of alle CPO's en MSP's dit allemaal tijdig en correct in hun backendsystemen, websites en apps hebben verwerkt. En dat is dan nog los van de Europese regelgeving omtrent BTW-verrekening...
Ja, en dan is die BTW verlaging dan ook maar voor een half jaar. Dus 1 januari 2023 is het wéér feest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 16:42
Dank!

Ik was bang dat hij nodig zou worden omdat als de type-2 bezet is, je alleen met een type-3 kunt laden, althans op een groot aantal palen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:58
Babavers schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:55:
Heeft hier iemand ervaring met de laadpas van Numobi? Ik heb nog maar pas mijn eerste EV en die laadpas hoort bij het lease-contract. Numobi is blijkbaar een soort van joint venture van Arval en Engie. Logisch dus dat Arval (mijn leasing maatschappij) die laadpas voorziet.
Numobi heeft een app gemaakt waarop je zou moeten kunnen zien waar de laadpas te gebruiken is. Voorlopig heb ik die nog maar een paar keer nodig gehad binnen België en was die ook bruikbaar. Maar binnenkort moet ik naar Noord Frankrijk en als ik die laadplaatsen van de app (veel beperkter dan in België) opzoek op Google Maps, dan zie ik dat dat stuk voor stuk laadpalen op (afgesloten) privé terreinen zijn (meestal ondernemingen). Al de publieke laadpalen die je bv. op ChargeMap vindt staan NIET op de app van Numobi.
Nu vraag ik me af of dat werkelijk zo is dat ik met mijn Numobi pas in Frankrijk zo goed als nergens terecht kan op publieke laadpalen. Ik bedoel de AC destination chargers, niet zozeer de snelladers langs autosnelwegen.
Iemand ervaring met Numobi in Frankrijk??
Ik heb wat gezocht, maar vind niet direct een antwoord op je vraag. Ik zit binnen een paar maanden in dezelfde situatie.
Hoe heb je dit opgelost bij die trip?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-09 11:05
Tommie12 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:30:
[...]

Ik heb wat gezocht, maar vind niet direct een antwoord op je vraag. Ik zit binnen een paar maanden in dezelfde situatie.
Hoe heb je dit opgelost bij die trip?
Ik moest in Roubaix-Tourcoing zijn en heb daar (toevallig) een hotelletje geboekt waar laadpalen waren. Die staan NIET op de Numobi-app. Dus altijd spannend als je die pas dan voor het toestel door zwaait... Maar het werkte !! Ik heb dus probleemloos kunnen laden aan het hotel. Maar zeer prijzig en dat weet je helaas niet op voorhand als ze niet op de app staan. Het waren 22 kW AC laders (volgens ChargeMap) en dus kon ik laden aan 11 kW hetgeen het maximum is dat mijn auto aankan op AC. Bleek nu achteraf dat de afrekening per tijdseenheid was, niet per geladen kWh. Dat kwam omgerekend uit op 0,71 €/kWh (incl 20% BTW) en mijn wagen is continu blijven laden (dus niet ingestoken blijven staan terwijl het laden al beëindigd was). De zeldzame auto's die wel aan 22 kW kunnen laden, laden daar dus aan een heel schappelijke prijs en de modale burger die zich zo'n auto niet kan aanschaffen betaalt het gelag. Ik heb de dag nadien ook nog even moeten snelladen (Fastned in België) om thuis te geraken en daar zelfs net iets minder betaald per kWh dan aan dat hotel.
Maar het is wel positief dat die laadpas dus op meer laadpalen werkt dan de app doet vermoeden.

Ik heb me over die onduidelijkheid ook bij Numobi ingelicht. Zij hebben me een bestand opgestuurd van de netwerken waarmee zij een verbintenis hebben, inclusief de prijzen. Maar dat is een lijst van 2020 en die lijst, laat staan de prijzen, is dus totaal niet actueel, bovendien staat daar voor dit netwerk (Virta) een prijs per kWh opgelijst wat dus uiteindelijk een prijs per geconnecteerde tijdseenheid bleek te zijn. Het klopt dus allemaal van geen kanten en je ziet het pas bij de afrekening wat het kost. Zou niet mogen bestaan.... Zie je het al gebeuren dat aan een gewoon tankstation geen prijs, noch liters op de tanktoestellen zouden staan en dat ze je nadien een rekening zouden presenteren die je totaal niet kan verifiëren? Klinkt absurd, maar dat is wel de realiteit bij veel van die publieke laadpalen.
Op hun website houdt Numobi die lijst niet bij, ook niet in de klantenzone waar je op kan aanloggen. Ik heb die suggestie gedaan en 'dat vonden ze een goed idee'... Kortom, het staat allemaal echt nog niet op punt. En dat op de vooravond van een reusachtige toename van EV's die er staat aan te komen in de komende jaren. Als je het mij vraagt is het echt tijd dat de (Europese) overheid zich daar eens deftig mee moeit en richtlijnen opstelt.

PS: je vraagt je misschien af waarom ik naar die prijs kijk aangezien ik een leasing wagen met laadpas heb. Dat is omdat ik een contract heb op basis van een geschat aantal km/jaar en daar staat een provisie tegenover voor het verbruik. Als die provisie op is moet ik dus bijbetalen en in die zin heb ik er belang bij toch wel op de prijzen te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb de Shell Recharge app er even bijgepakt en die geeft vele laadpalen in die regio, met prijs. Dan is het natuurlijk maar afwachten of die prijs klopt, maar bijvoorbeeld Rossini energy voor € 0,78/kWh of Driveco voor € 0,08/min of Pass pass électrique voor € 0,04/min.

Misschien een tip voor volgende keer.
Babavers schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:52:
[...]

Zou niet mogen bestaan.... Zie je het al gebeuren dat aan een gewoon tankstation geen prijs, noch liters op de tanktoestellen zouden staan en dat ze je nadien een rekening zouden presenteren die je totaal niet kan verifiëren? Klinkt absurd, maar dat is wel de realiteit bij veel van die publieke laadpalen.
Ben ik het helemaal mee eens.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:58
@Babavers
Die website van Numobi is echt heel mager.
Staat inderdaad niks op, en de map in de app heeft de functionaliteit van 2000.

Ik vermoed dat we het pas weten als we het gaan ervaren.

Heb je al ooit geladen bij Allego?
Ik krijg wel een paal thuis, maar hier vlak in de buurt staan een paar Allego palen, dat zou handig zijn in geval van defect of zo.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Heeft iemand wel eens gehad toch gefactureerd te worden bij Bonnet ondanks de aanwezigheid van promotiecodes. Ik was beland bij de VMWAMA3 code, die recht zou geven op drie gratis laadbeurten maar na het snelladen wat verder prima ging toch direct verrassend genoeg de factuur.

Bonnet Support was niet moeilijk en ik kreeg gelijk een refund, maar heb niet veel zin om dit nog eens mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
RodeStabilo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:06:
Heeft iemand wel eens gehad toch gefactureerd te worden bij Bonnet ondanks de aanwezigheid van promotiecodes. Ik was beland bij de VMWAMA3 code, die recht zou geven op drie gratis laadbeurten maar na het snelladen wat verder prima ging toch direct verrassend genoeg de factuur.

Bonnet Support was niet moeilijk en ik kreeg gelijk een refund, maar heb niet veel zin om dit nog eens mee te maken.
Ik heb die code er ook in staan, maar daar staat een einddatum van 7 februari. Misschien heeft dat er iets mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Prullenbak84 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:28:
[...]

Ik heb die code er ook in staan, maar daar staat een einddatum van 7 februari. Misschien heeft dat er iets mee te maken?
Dat meen je niet. Ik had dat geinterpreteerd als 2 juli.
Is dat ook niet logischer? want ik heb die code pas deze maand toegevoegd. Waarom accepteert die app dat dan.

edit: doen ze in de UK ook dat niet gewoon, July 2nd?

[ Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 30-05-2022 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
RodeStabilo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:30:
[...]

Is dat ook niet logischer? want ik heb die code pas deze maand toegevoegd. Waarom accepteert die app dat dan.
Heb ik ook gehad. Over die code is al eerder gepost op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
RodeStabilo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:30:
[...]

edit: doen ze in de UK ook dat niet gewoon, July 2nd?
Ik heb ook datums als 26/04 erin staan, dus mijn conclusie is dat ze dag/maand/jaar doen :)

En het zou wel lekker zijn als ze een subkopje maken met "expired" en "used" ofzo. Want het is niet altijd even duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Prullenbak84 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:48:
[...]

Ik heb ook datums als 26/04 erin staan, dus mijn conclusie is dat ze dag/maand/jaar doen :)

En het zou wel lekker zijn als ze een subkopje maken met "expired" en "used" ofzo. Want het is niet altijd even duidelijk.
Dat is duidelijk ja, mijn gebruikte codes zijn verwijderd dus dat kon ik niet checken. Volgens mij had ik een code er ook instaan van 06/06 dus dat gaf nog niets weg :+

wel goed dat ik zonder problemen of checks een refund kreeg

edit: op pepper staat;
Die code is ongeldig gemaakt door de einddatum op 7 februari 2022 te zetten.
Daar staat wel een nieuwe code;

UKEVOC - is al genoemd hier

[ Voor 18% gewijzigd door RodeStabilo op 30-05-2022 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
Tommie12 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 07:52:
@Babavers
Die website van Numobi is echt heel mager.
Staat inderdaad niks op, en de map in de app heeft de functionaliteit van 2000.

Ik vermoed dat we het pas weten als we het gaan ervaren.

Heb je al ooit geladen bij Allego?
Ik krijg wel een paal thuis, maar hier vlak in de buurt staan een paar Allego palen, dat zou handig zijn in geval van defect of zo.
Tot dusver nog geen ervaring van Allego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:58

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik zag ergens langskomen dat Vattenvall de tarieven verhoogd, maar in de app en op hun site zie ik dit nog niet terug. Heeft iemand meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:59
greatgonzo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:54:
Ik zag ergens langskomen dat Vattenvall de tarieven verhoogd, maar in de app en op hun site zie ik dit nog niet terug. Heeft iemand meer info?
Bedoel je van de pas of van de palen?

Veel van de Vattenfall palen zijn contractueel geplaatst en daarbij is een maximum tarief afgesproken.
Vattenfall heeft besloten om, ik denk voor het imago en voor de klanten, alle palen hetzelfde tarief te geven. Dus alle laadpalen hadden het tarief van het 'goedkoopste' contract. (0,21 ct)
Ergens in de afgelopen 2 maanden hebben ze besloten om zich per paal te houden aan het contract, waarschijnlijk door de hogere energieprijzen.

Hier in de straat hebben we dus 2 palen binnen een straal van 40m van elkaar. 1 paal is 0,21 en de andere is 0,26. Herken de lease-rijder is heel makkelijk geworden :*)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Kodess schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:25:
[...]

Bedoel je van de pas of van de palen?

Veel van de Vattenfall palen zijn contractueel geplaatst en daarbij is een maximum tarief afgesproken.
Vattenfall heeft besloten om, ik denk voor het imago en voor de klanten, alle palen hetzelfde tarief te geven. Dus alle laadpalen hadden het tarief van het 'goedkoopste' contract. (0,21 ct)
Ergens in de afgelopen 2 maanden hebben ze besloten om zich per paal te houden aan het contract, waarschijnlijk door de hogere energieprijzen.

Hier in de straat hebben we dus 2 palen binnen een straal van 40m van elkaar. 1 paal is 0,21 en de andere is 0,26. Herken de lease-rijder is heel makkelijk geworden :*)
ok, dan snap ik het. Want ik laad bij mijn schoonouders altijd op één van de twee vattenfall palen. Eentje op 200 meter kost nu 0,26 en de andere op 300 meter 0,21. Ik loop wel wat passen extra :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prullenbak84
greatgonzo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:43:
[...]
Ik loop wel wat passen extra :+
Laadpassen.

-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Heeft er iemand ervaring met de levertijden van de fysieke Juice Pass?
Ik heb er op 12 mei een besteld via de app (+/- 15,-) maar nog niets ontvangen. Even benieuwd hoe lang dit ongeveer duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:13
greatgonzo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:54:
De actuele Vattenfall CPO tarieven staan hier: https://incharge.vattenfall.nl/onderweg-laden/tarieven.

De tarieven in Noord-Brabant en Limburg zijn afhankelijk van de concessie waarbinnen ze zijn geplaatst, en dan kan het dus gebeuren dat twee laadpalen die bij elkaar in de buurt staan een verschillend tarief hebben.

Hier in Utrecht is het Vattenfall-tarief per 1 mei opgetrokken van € 0,33 tot € 0,40 per kWh, dus dat is een flinke verhoging. Het is nu goedkoper om daar met een Shell Recharge pas te laden voor € 0,37 per kWh + € 0,35 per transactie in plaats van met de eigen Vattenfall laadpas/druppel, tenzij je minder dan 12 kWh gaat laden.

Gelukkig kan ik hier ook met mijn Freshmile-pas laden bij een laadpaal van WeDriveSolar voor € 0,19 per kWh + €0,01 per minuut, of bij een nieuwe Engie laadpaal voor € 0,34 met de Chargepoint US laadpas.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-09 10:44
RedCellNL schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:17:
Ik heb er op 12 mei een besteld via de app (+/- 15,-) maar nog niets ontvangen. Even benieuwd hoe lang dit ongeveer duurt.
Ik heb er zelf 1 besteld in feb, en dat heeft ruime 8-10 weken geduurd. De app bood gelukkig uitkomst, al was geduld nodig omdat het netwerk in it ruk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedCellNL
ok, bedankt voor het delen van de ervaring. Gelukkig hebben we pas in augustus vakantie :)
Wacht ik geduldig af.

De app is inderdaad een goed alternatief. Of misschien wel must aangezien ik in de reviews van de paal die ik graag wil gebruik las dat de card reader stuk is en de app wel werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Babavers schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:52:
[...]

Ik moest in Roubaix-Tourcoing zijn en heb daar (toevallig) een hotelletje geboekt waar laadpalen waren. Die staan NIET op de Numobi-app. Dus altijd spannend als je die pas dan voor het toestel door zwaait... Maar het werkte !! Ik heb dus probleemloos kunnen laden aan het hotel. Maar zeer prijzig en dat weet je helaas niet op voorhand als ze niet op de app staan. Het waren 22 kW AC laders (volgens ChargeMap) en dus kon ik laden aan 11 kW hetgeen het maximum is dat mijn auto aankan op AC. Bleek nu achteraf dat de afrekening per tijdseenheid was, niet per geladen kWh. Dat kwam omgerekend uit op 0,71 €/kWh (incl 20% BTW) en mijn wagen is continu blijven laden (dus niet ingestoken blijven staan terwijl het laden al beëindigd was). De zeldzame auto's die wel aan 22 kW kunnen laden, laden daar dus aan een heel schappelijke prijs en de modale burger die zich zo'n auto niet kan aanschaffen betaalt het gelag. Ik heb de dag nadien ook nog even moeten snelladen (Fastned in België) om thuis te geraken en daar zelfs net iets minder betaald per kWh dan aan dat hotel.
Maar het is wel positief dat die laadpas dus op meer laadpalen werkt dan de app doet vermoeden.

Ik heb me over die onduidelijkheid ook bij Numobi ingelicht. Zij hebben me een bestand opgestuurd van de netwerken waarmee zij een verbintenis hebben, inclusief de prijzen. Maar dat is een lijst van 2020 en die lijst, laat staan de prijzen, is dus totaal niet actueel, bovendien staat daar voor dit netwerk (Virta) een prijs per kWh opgelijst wat dus uiteindelijk een prijs per geconnecteerde tijdseenheid bleek te zijn. Het klopt dus allemaal van geen kanten en je ziet het pas bij de afrekening wat het kost. Zou niet mogen bestaan.... Zie je het al gebeuren dat aan een gewoon tankstation geen prijs, noch liters op de tanktoestellen zouden staan en dat ze je nadien een rekening zouden presenteren die je totaal niet kan verifiëren? Klinkt absurd, maar dat is wel de realiteit bij veel van die publieke laadpalen.
Op hun website houdt Numobi die lijst niet bij, ook niet in de klantenzone waar je op kan aanloggen. Ik heb die suggestie gedaan en 'dat vonden ze een goed idee'... Kortom, het staat allemaal echt nog niet op punt. En dat op de vooravond van een reusachtige toename van EV's die er staat aan te komen in de komende jaren. Als je het mij vraagt is het echt tijd dat de (Europese) overheid zich daar eens deftig mee moeit en richtlijnen opstelt.

PS: je vraagt je misschien af waarom ik naar die prijs kijk aangezien ik een leasing wagen met laadpas heb. Dat is omdat ik een contract heb op basis van een geschat aantal km/jaar en daar staat een provisie tegenover voor het verbruik. Als die provisie op is moet ik dus bijbetalen en in die zin heb ik er belang bij toch wel op de prijzen te letten.
Staat er een visual ID op de laadpas van Numobi? Bijvoorbeeld BE-xxx-12345678
Zo ja kan je de structuur hiervan eens posten (let op, alleen BE-xxx- dus zónder het nummer) dan kunnen we hier even verder in duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
ik lees hieronder 8-10 weken, ik heb hem ook nog niet en enkele weken geleden besteld.
Ik heb in de app ze de vraag gesteld - als ik wat hoor laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris112
  • Laatst online: 03-09 11:21
Is een fysieke Juice Pass wel nodig? Ik zie in de Juice Pass app de mogelijkheid om via de app te starten, maar daarnaast ook via NFC met je telefoon. Dat zou toch redelijk waterdicht moeten zijn?

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 17:47
Floris112 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:18:
Is een fysieke Juice Pass wel nodig? Ik zie in de Juice Pass app de mogelijkheid om via de app te starten, maar daarnaast ook via NFC met je telefoon. Dat zou toch redelijk waterdicht moeten zijn?
er is niks waterdichter als het hebben van een RFID kaart om een lading mee te starten

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Coasterfreak schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:29:
[...]

er is niks waterdichter als het hebben van een RFID kaart om een lading mee te starten
Dit dus, zeker in een remote dorpje met zero bereik :)
Ik ga geen 10 EUR bezuinigen hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedCellNL
Floris112 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:18:
Volgens deze site https://support-emobility...-does-the-RFID-card-work- werkt NFC alleen met Android en niet op alle palen. Een fysieke laadpas vind ik de meeste zekerheid geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20:35
Ik rijd morgen en overmorgen naar Nice. Gebruik ook de Juicepass app en heb digitale kaart geactiveerd. Wil opladen bij Ionity. Laat wel weten hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
Hachy schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:01:
[...]

Staat er een visual ID op de laadpas van Numobi? Bijvoorbeeld BE-xxx-12345678
Zo ja kan je de structuur hiervan eens posten (let op, alleen BE-xxx- dus zónder het nummer) dan kunnen we hier even verder in duiken.
BE-LMS-.... Ik neem aan dat LMS staat voor Last Mile Solutions. Dat is in ieder geval op een of andere manier verweven met Numobi. Als je bv. de apps van beide providers downloadt dan zie je trouwens een zeer opvallende gelijkenis. En die zijn dan ook nog eens gelinkt aan 50-Five, dat is de firma die in opdracht van Arval en/of Numobi de thuislaadpaal is komen installeren. En die zitten ook nog eens apart op die provider markt en hebben dus ook zo'n app die als 2 druppels water gelijkt op die van Last Mile Solutions. Maar of dat dan ook betekent dat Numobi dezelfde verbintenissen met diverse netwerken heeft en/of dezelfde prijzen heeft bedongen is volgens mij daarom niet zeker. Of is dat wel zo ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
Babavers schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:48:
[...]

BE-LMS-.... Ik neem aan dat LMS staat voor Last Mile Solutions. Dat is in ieder geval op een of andere manier verweven met Numobi. Als je bv. de apps van beide providers downloadt dan zie je trouwens een zeer opvallende gelijkenis. En die zijn dan ook nog eens gelinkt aan 50-Five, dat is de firma die in opdracht van Arval en/of Numobi de thuislaadpaal is komen installeren. En die zitten ook nog eens apart op die provider markt en hebben dus ook zo'n app die als 2 druppels water gelijkt op die van Last Mile Solutions. Maar of dat dan ook betekent dat Numobi dezelfde verbintenissen met diverse netwerken heeft en/of dezelfde prijzen heeft bedongen is volgens mij daarom niet zeker. Of is dat wel zo ??
Ik krijg ook een paal van 50-Five. 50-Five gebruikt gewoon LMS, dus dat zou 1 op 1 hetzelfde moeten zijn verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

eltron schreef op zondag 15 mei 2022 @ 20:20:
[...]

https://laadpastop10.nl

en een druppel is overigens ook gewoon een laadpas, dus wellicht kun je achterhalen van wie en of die ook in Denemarken werkt.
Bedankt voor de site. Via die site kom ik op de Shell recharge pas. Geen abbo en 80+ % dekking in Denemarken en Duitsland. Ik zal deze maar bestellen.

En ik weet dat een druppel hetzelfde is als een pas. Maar mijn druppel werkt alleen binnen Nederland net zoals de laadpassen die min collega's gebruiken bij de tankstations

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Floris112
Op Goingelectric.de kwam ik een nieuwe Bonnet promo code tegen: HELLOLDN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-08 18:32
Floris112 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:13:
Works (100,0% off for the next 1 charge(s)!

Enkel FULLYCHARGED werkt niet meer bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdop
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:35
Hier 12 april besteld, nog niks binnen. 3x contact gezocht met Enel, 2 keer überhaupt geen reactie, 1 keer: “your card will be delivered in the coming days!”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

De Juicepass/Enel helpdesk is om te janken, vorige week heb ik bij een lader in Frankrijk willen laden, de laadsessie was gestart volgens de app, alleen deed de lader helemaal niets. De laadsessie dus maar met de Shell pas gedaan, dat werkte prima.
De laadsessie in de Juicepass bleef actief en ik kon dus geen andere laadsessie starten.
Na bijna een week en een stuk of 8 calls aangemaakt te hebben kreeg ik een reactie in het Italiaans dat de lader defect zou zijn en er een monteur binnen 3 weken naar zou kijken....
Dus ik heb in het Italiaans maar terug gestuurd dat die app van ze de boel verziekte en de lader prima werkte... Een dag later was de laadsessie zonder melding gestopt en kon ik eindelijk weer laden met de app.

Oftewel: in Frankrijk is laden met de Juicepass app wel mogelijk, maar alleen bij laders die met een app te starten zijn (Ionity en Allego). Als bijvoorbeeld de Freshmile app meldt dat RFID nodig is om te starten werkt het niet en loop je de kans dat de laadsessie dagenlang actief blijft en je de flatrate dus niet kunt gebruiken!

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedCellNL
Klinkt niet best, Ik wil de Juizepass ook zo min mogelijk gebruiken. Alleen in de Italiaanse dorpjes waar niets anders werkt. Net zoals Kiwhi in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Laatst online: 20:21
FunkStar_ schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:57:
[...]

Works (100,0% off for the next 1 charge(s)!

Werkt hier ook. Wel jammer dat de code in het overzicht boven ONEFREE wordt geplaatst die 6 juni verloopt. Ik dacht dat de codes op volgorde van toevoegen worden gebruikt maar nu staan ze van boven naar beneden op alfabetische volgorde.

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Is bij laadpalen van EVbox, EVbox zelf de beheerder?
Heb een EV company pas, en vroeg me af of die daar op werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
FunkStar_ schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:57:
[...]

Werkt de code FULLYCHARGED bij jou niet meer omdat ie aangeeft dat de code verlopen is? Dan moet je even een andere code voor een gratis refill proberen. Of doet hij het niet omdat je al een andere code hebt gebruikt waar je een gratis refill mee hebt gekregen?

Er zijn meerdere codes geweest waarmee je een gratis refill kon krijgen:

HELLO
TAXIBNT
PHVBNT

[ Voor 8% gewijzigd door nathalia op 31-05-2022 13:25 ]

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-09 15:44
greatgonzo schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:02:
Is bij laadpalen van EVbox, EVbox zelf de beheerder?
Heb een EV company pas, en vroeg me af of die daar op werkt
Die pas werkt daar.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:42
Weet niet als het al ergens staat dat het actief is maar in de Bonnet app zijn nu ook Ionity chargers beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
nathalia schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:44:
[...]

Werkt de code FULLYCHARGED bij jou niet meer omdat ie aangeeft dat de code verlopen is? Dan moet je even een andere code voor een gratis refill proberen. Of doet hij het niet omdat je al een andere code hebt gebruikt waar je een gratis refill mee hebt gekregen?

Er zijn 5 codes geweest waarmee je een gratis refill kon krijgen:

FULLYCHARGED
HELLO
SPEAKEVBNT
TAXIBNT
PHVBNT

Als je er eentje gebruikt, zijn de anderen niet meer bruikbaar....
SPEAKEVBNT en FULLYCHARGED zijn expired, de andere werken nog wel bij mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niick7
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 31-07 13:45
AMARONE schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:27:
Ik ga begin juni met de ID.3 via Zwitserland naar Iseo. Kan mijn ervaringen weer delen hier / laadtopic.

Het grootste gedeelte is Ionity en in Italië idd EnelX. Geen zorgen daar, ik ben ook naar Lissabon gereden wat ook prima ging :)
Heel graag, ik ga je een maand later achterna met de Ioniq 5 :)

De prijzen maken me niet zoveel uit, wil vooral overal kunnen laden.
Eerste keer met een EV dus toch spannend.
Heb een Ionity Premium abbo dus deze wil ik zoveel mogelijk gebruiken en voor in Italië de JuicePass app (geen fysieke pas). Hopelijk is dit voldoende. Zal voor die tijd nog wel even dit topic doorzoeken op "Italië". Veel waardevolle info te vinden hier! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
frye schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:10:
Weet niet als het al ergens staat dat het actief is maar in de Bonnet app zijn nu ook Ionity chargers beschikbaar...
En alles bij bonnet is voor dezelfde prijs, toch? Dus dat is wel echt goed nieuws dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:20

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Over 2,5 weken naar Italie en zuid Frankrijk met de polestar 2 SMSR

Nu de volgende laadpassen:
Shell recharge
Plugsurfing
Juicepass app(geen fysieke kaart)
Bonnet app met 4 free charges:)

Nog andere die ik nodig heb? Zowaar mogelijk zie ik dat plugsurfing vaak de goedkoopste is, juicepass werkt wel op de meeste plekken in italie maar is echt duur.

Iemand nog andere tips?

[ Voor 7% gewijzigd door Terrie op 31-05-2022 14:22 ]

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nathalia
Prullenbak84 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:17:
[...]

En alles bij bonnet is voor dezelfde prijs, toch? Dus dat is wel echt goed nieuws dan.
De Ionity palen zijn gisteren toegevoegd aan de Bonnet app. De prijzen binnen Bonnet zijn inderdaad zeer doorzichtig. Je betaalt dus hetzelfde bij Ionity als bij bijv. Fastned of Allego.

Met de Bonnet app heb je vier mogelijkheden:
  • Laden voor het standaardtarief van 35 pence (ca. € 0,42/kWh)
  • Een maandbundel van £ 15,- / € 18,- waarmee je 50 kWh kunt laden (gem. ca. € 0,36/kWh)
  • Een maandbundel van £ 35,- / € 42,- waarmee je 120 kWh kunt laden (gem. ca. € 0,35/kWh)
  • Een maandbundel van £ 50,- / € 60,- waarmee je 200 kWh kunt laden (gem. ca. € 0,30/kWh)
Kortom, je kunt bij Ionity laden voor € 0,42 per kWh of minder als je een maandbundel neemt of kortingscode(s) hebt :)

Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 21:08
Terrie schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:21:
Over 2,5 weken naar Italie en zuid Frankrijk met de polestar 2 SMSR

Nu de volgende laadpassen:
Shell recharge
Plugsurfing
Juicepass app(geen fysieke kaart)
Bonnet app met 4 free charges:)

Nog andere die ik nodig heb? Zowaar mogelijk zie ik dat plugsurfing vaak de goedkoopste is, juicepass werkt wel op de meeste plekken in italie maar is echt duur.

Iemand nog andere tips?
in de juicepass app een bundel kopen van 145 of 70kWh voor 45 of 25 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
nathalia schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:22:
[...]

De Ionity palen zijn gisteren toegevoegd aan de Bonnet app. De prijzen binnen Bonnet zijn inderdaad zeer doorzichtig. Je betaalt dus hetzelfde bij Ionity als bij bijv. Fastned of Allego.

Met de Bonnet app heb je vier mogelijkheden:
  • Laden voor het standaardtarief van 35 pence (ca. € 0,42/kWh)
  • Een maandbundel van £ 15,- / € 18,- waarmee je 50 kWh kunt laden (gem. ca. € 0,36/kWh)
  • Een maandbundel van £ 35,- / € 42,- waarmee je 120 kWh kunt laden (gem. ca. € 0,35/kWh)
  • Een maandbundel van £ 50,- / € 60,- waarmee je 200 kWh kunt laden (gem. ca. € 0,30/kWh)
Kortom, je kunt bij Ionity laden voor € 0,42 per kWh of minder als je een maandbundel neemt of kortingscode(s) hebt :)
Ja ik weet ook wel wat Bonnet is en gebruik dat ook. Maar vond t verrassend dat zij t dus bij ionity voor elkaar gekregen hebben voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:20

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Weet iemand wat het minimale termijn is om de Refill bundels bij Bonnet te activeren? Misschien voor mijn trip richting Italie en Frankrijk de Refill optie gebruiken. Maar wil dan natuurlijk niet dat ik er bijvoorbeeld 12 mnd aan vast zit.

Heb dan eerst 3 gratis charges, dan de eerste Refill gratis en de rest tegen 25p/kWh of 35p/kwh (buiten refill).

[ Voor 19% gewijzigd door Terrie op 31-05-2022 15:01 ]

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:44
Terrie schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:58:
Weet iemand wat het minimale termijn is om de Refill bundels bij Bonnet te activeren? Misschien voor mijn trip richting Italie en Frankrijk de Refill optie gebruiken. Maar wil dan natuurlijk niet dat ik er bijvoorbeeld 12 mnd aan vast zit.

Heb dan eerst 3 gratis charges, dan de eerste Refill gratis en de rest tegen 25p/kWh of 35p/kwh (buiten refill).
Je kan de refill dezelfde dag nog stoppen en dan zit je er dus maar 1 (gratis) maand "aan vast"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floris112

Zolang je de refill aan hebt staan op een bepaalde bundel betaal je dat tarief. Dus ook als je bundel op is.

Bijvoorbeeld: ik ga op vakantie en zet de 200kwh bundel van 50 pond (0,29 euro/kwh) aan. Als de 200kwh zijn opgebruikt, betaal je nog steeds maar 0,29 euro/kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24

Ik ben na een maand overgestaopt op de 50kw refill, zonder problemen. Mooie is dat de alles wat je niet gebruikt, meeneemt naar de volgende maand, zolang je een refill abo hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:42
Hoe kan je best het betalingsmiddel zetten in de bonnet app? Heb het maar default genomen via Apple Pay en zo rechtstreeks naar mijn bankkaart. (Geen creditcard) of wil Apple dan ook een procentje hiervan meepikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Niet online
frye schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:04:
Hoe kan je best het betalingsmiddel zetten in de bonnet app? Heb het maar default genomen via Apple Pay en zo rechtstreeks naar mijn bankkaart. (Geen creditcard) of wil Apple dan ook een procentje hiervan meepikken?
Apple krijgt een vergoeding voor de transactie, maar die betaalt de bank, dus dat zie je niet. Het is een kleine vergoeding, veel kleiner dan een creditcarduitgever rekent. Apple wil vooral overal met zn neus tussen zitten en zo wat verdienen aan een enorm aantal transacties.
Dus prima keuze in de Bonnet app of je CC hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 20:03
Hachy schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:11:
[...]

Nog heel even over die voormalige we-drive-solar laadpalen met een zonnetje, die nu in beheer zijn van Engie, ik heb even contact gezocht maar het probleem met die palen is inmiddels bekend en ze zijn ermee bezig. Er zijn er een aantal die 'niet goed functioneren'.

Heb geprobeerd wat meer concrete toezeggingen te krijgen want ik vond het nog vrij vaag. Heb ook gevraagd of er een duidelijk loket of meldpunt is voor problemen met dit soort laadpalen.

Zodra ik meer info heb zal ik het hier delen.

/cc @the-hyrax

[Afbeelding]
Heb jij toevallig meer informatie over de laadpalen met een zonnetje? Of dat er een loket is om het te issue te melden?
Er staat er eentje bij ons in het erf, maar ik krijg het kreng met geen mogelijkheid aan de praat. De EVbox 200 meter verderop doet zonder enkel probleem. Bij de klantenservice van Engie kreeg ik niet het gevoel dat zij er iets aan gingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Floris112 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:13:
Als ik hem invoer zegt hij “code is expired.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20:35
Vandaag 3 x bij Ionity geladen met de JuicePass app obv Flat Large Rate: Wellin, Hauconcourt en Perrogney-les-Fontaines. Ging prima. Wel juiste paalnummer gebruiken en CCS stekker gedurende start goed in je auto steken en vasthouden tot ie daadwerkelijk begint te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-jah
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09 14:35
Deze zomer via Duitsland naar de eerste stop Denemarken en dan door naar Zweden.
Zijn er laadpassen die ik naast m’n huidige (Shell recharge & plugsurfing) best kan meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 21:08
Harvest2002 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:02:
Vandaag 3 x bij Ionity geladen met de JuicePass app obv Flat Large Rate: Wellin, Hauconcourt en Perrogney-les-Fontaines. Ging prima. Wel juiste paalnummer gebruiken en CCS stekker gedurende start goed in je auto steken en vasthouden tot ie daadwerkelijk begint te laden.
ik heb ook goede ervaringen met het scannen van de qr code op de ionity palen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

Harvest2002 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:02:
En de IONITY-sessies zijn daadwerkelijk van je large flatrate tegoed af?
WAARSCHUWING
Bonnet lijkt nog niet te werken bij IONITY!

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
fewips schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:27:
[...]

WAARSCHUWING
O lekker, dan. Dan kan ionity in chargemap weer op mijn ignore lijst ;)

(maar @Harvest2002 had t niet over bonnet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:40
fewips schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:27:
[...]

WAARSCHUWING
Gefixed! https://twitter.com/elect...&t=gAr5mGN6T2m_uWa0ow7brw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
RodeStabilo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:51:

Daar staat wel een nieuwe code;

UKEVOC - is al genoemd hier
Deze heb ik laatst ingevoerd, is nu verdwenen uit de app. Bij een poging opnieuw toe te voegen krijg ik de melding 'expired'. Nog meer Bonnet gebruikers last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Peutpeut schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:00:
[...]

Deze heb ik laatst ingevoerd, is nu verdwenen uit de app. Bij een poging opnieuw toe te voegen krijg ik de melding 'expired'. Nog meer Bonnet gebruikers last van?
Ik zie ze nog staan. Die app wil wel eens vaker raar doen met connecties, dus het is best mogelijk dat ze nog terugkomen.

Bonnet vind ik wel een beetje naief als het gaat om uitdelen van promotiecodes. Op pepper las ik dat die VNRAMA3 ongeldig was verklaard door het succes op die site. Wat denken ze nou dat deze op de plek blijven waar ze voor bedoeld waren?

heb je HELLOLDN ook al gebruikt?

[ Voor 3% gewijzigd door RodeStabilo op 01-06-2022 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Babavers schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:48:
[...]

Je hebt dezelfde dekking als Ecotap, Greenchoice etc. LMS heeft een zeer uitgebreid Europees netwerk van gekoppelde roaming partners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
Hachy schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:33:
[...]

Je hebt dezelfde dekking als Ecotap, Greenchoice etc. LMS heeft een zeer uitgebreid Europees netwerk van gekoppelde roaming partners.
Zo afficheren ze dat inderdaad ook op hun websites, maar wat betekent het in praktijk en hoe kan je zeker zijn of de paal die je voor ogen hebt ook wel zal werken? Als je ergens in een godverlaten gat (bv. een weekendje in een chalet op de boerenbuiten) terechtkomt waar in de buurt maar één paal te vinden is en de volgende km's ver te zoeken is, dan wil je dat weten. En dat is in mijn ogen nooit duidelijk. Ik rij nog maar enkele maanden met een EV en heb dus nog niet veel ervaring, maar ik heb dus al meegemaakt dat een laadpaal (gelukkig) wél werkte met mijn Numobi (LMS)-kaart terwijl die NIET zichtbaar was op hun app. Het omgekeerde heb ik gelukkig nog niet meegemaakt maar volgens wat ik zo lees is dat schering en inslag.
Noch Numobi, noch Last Mile Solutions, hebben online een actuele kaart waarop alle laadpalen te vinden zijn waarmee zij geconnecteerd zijn. De app doet dat in principe wel, maar is duidelijk niet betrouwbaar.
Voordat ik zelf die EV koos las ik veel over laadstress en het feit dat dat voor velen een ernstige drempel is om de beslissing te nemen. Het leek me allemaal wat overdreven, maar denk daar nu toch anders over. Het is echt niet transparant. Ik heb bv. de indruk dat veel EV-rijders in de voorbereiding van hun auto-vakantie meer bezig zijn met hoe en waar ze gaan laden, dan wel met hun vakantie zelf. Ik ken geen enkele benzine-rijder die daarmee bezig is en het feit dat dit forum bestaat en zoveel succes heeft is eigenlijk al de beste illustratie.
Die stress zal bij mij pas echt verdwijnen als je ook overal met je bankkaart kan betalen zoals je vandaag in elke winkel tot een welbepaald bedrag contactloos kan betalen met je bankkaart zonder enige code te moeten ingeven. En dat mag dan gerust wat duurder zijn dan een laadpas. Maar dan heb je tenminste een betrouwbaar alternatief voor het geval het niet lukt met de laadpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
RodeStabilo schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:04:
[...]

Ik zie ze nog staan. Die app wil wel eens vaker raar doen met connecties, dus het is best mogelijk dat ze nog terugkomen.

Bonnet vind ik wel een beetje naief als het gaat om uitdelen van promotiecodes. Op pepper las ik dat die VNRAMA3 ongeldig was verklaard door het succes op die site. Wat denken ze nou dat deze op de plek blijven waar ze voor bedoeld waren?

Jep, die staat er al in. Zojuist de klantenservice gecontacteerd, die gaven aan dat de code wel zichtbaar is. Ik wacht het even af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Babavers schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:14:
[...]

Zo afficheren ze dat inderdaad ook op hun websites, maar wat betekent het in praktijk en hoe kan je zeker zijn of de paal die je voor ogen hebt ook wel zal werken? Als je ergens in een godverlaten gat (bv. een weekendje in een chalet op de boerenbuiten) terechtkomt waar in de buurt maar één paal te vinden is en de volgende km's ver te zoeken is, dan wil je dat weten. En dat is in mijn ogen nooit duidelijk. Ik rij nog maar enkele maanden met een EV en heb dus nog niet veel ervaring, maar ik heb dus al meegemaakt dat een laadpaal (gelukkig) wél werkte met mijn Numobi (LMS)-kaart terwijl die NIET zichtbaar was op hun app. Het omgekeerde heb ik gelukkig nog niet meegemaakt maar volgens wat ik zo lees is dat schering en inslag.
Noch Numobi, noch Last Mile Solutions, hebben online een actuele kaart waarop alle laadpalen te vinden zijn waarmee zij geconnecteerd zijn. De app doet dat in principe wel, maar is duidelijk niet betrouwbaar.
Voordat ik zelf die EV koos las ik veel over laadstress en het feit dat dat voor velen een ernstige drempel is om de beslissing te nemen. Het leek me allemaal wat overdreven, maar denk daar nu toch anders over. Het is echt niet transparant. Ik heb bv. de indruk dat veel EV-rijders in de voorbereiding van hun auto-vakantie meer bezig zijn met hoe en waar ze gaan laden, dan wel met hun vakantie zelf. Ik ken geen enkele benzine-rijder die daarmee bezig is en het feit dat dit forum bestaat en zoveel succes heeft is eigenlijk al de beste illustratie.
Die stress zal bij mij pas echt verdwijnen als je ook overal met je bankkaart kan betalen zoals je vandaag in elke winkel tot een welbepaald bedrag contactloos kan betalen met je bankkaart zonder enige code te moeten ingeven. En dat mag dan gerust wat duurder zijn dan een laadpas. Maar dan heb je tenminste een betrouwbaar alternatief voor het geval het niet lukt met de laadpas.
Je hebt gelijk. Maar zo is het nu. Als je enige ervaring op doet kom je er achter dat op 9/10 locaties je LMS pas gewoon prima werkt en voor die enkele uitzondering je een lokale pas kan gebruiken.

Het beste wat je kan doen is Numobi blijven bellen en verantwoordelijk houden voor het publiceren van een laadkaart waar ze op kunnen laten zien waar hun product geaccepteerd wordt en tegen welk tarief. Dit zijn zij namelijk al een jaar lang wettelijk verplicht.
Of een andere MSP nemen die dit wel goed doet. Dat scheelt je dan direct een boel stress.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
RodeStabilo schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:04:
[...]
HELLOLDN kon ik gisteren helaas al niet meer invoeren. Expired. Nouja, inmiddels ruim 800kWh geladen en nog 200kWh tegoed en iets van €50 daadwerkelijk betaald aan Bonnet. Mij hoor je niet klagen.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prullenbak84
Babavers schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:14:
[...]

Je hebt gelijk hoor, maar het ligt wel iets genuanceerder, denk ik. Je zit hier natuurlijk wel op een forum met ook gekkies die het gewoon leuk en interessant vinden om zo goedkoop mogelijk te laden of nieuwe dingen uit te proberen en op de hoogte te blijven. En soms komt dat lekker samen zoals met die bonnet-app. Ik laad zelf echt weinig en al helemaal weinig openbaar, maar vind het wel leuk om op de hoogte te blijven en als ik dan openbaar laad, ja dan zo goedkoop of snel of handig mogelijk. Als je daar allemaal geen behoefte of zin in hebt, dan komt je met een of twee pasjes ook heel goed uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
RaymondD schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:38:
[...]

HELLOLDN kon ik gisteren helaas al niet meer invoeren. Expired. Nouja, inmiddels ruim 800kWh geladen en nog 200kWh tegoed en iets van €50 daadwerkelijk betaald aan Bonnet. Mij hoor je niet klagen.
Okay, ik zie hem gelukkig nog wel als geldig in de app. Wil niet weer dezelfde taferelen meemaken dat ik dacht gratis te laden maar ze die VNRAMA3 code al hadden expired naar een ver verleden.
Pagina: 1 ... 122 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor "thuis laden" is er een apart topic: Thuisladen van je EV deel 2.

Het is niet toegestaan om persoonlijke referralcodes te plaatsen, erom te vragen, of te linken naar websites met daarop promotiecodes die niet door de leverancier van bijv. de laadpas of app zijn uitgegeven.