[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 144 Laatste
Acties:
  • 990.022 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:44
@DDDikkiedik Dat lijkt me sterk. Wel zijn er een hele hoop laders buiten gebruik volgens Laadpaal App (Elbizz) en de Shell Recharge App. Heb je net pech gehad denk ik. Wel handig als je die apps op je telefoon hebt staan (en raadpleegt).

[ Voor 3% gewijzigd door pmiddeld op 19-04-2022 13:52 ]

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als ik in het weekend vanuit België over de A2 naar het noorden rij zie ik tegenwoordig rond het middaguur altijd een drukte van belang bij Fastned Swentibold. Soms zelfs een laadfile en afgelopen maandag stond er zelfs iemand met een caravan. Op Swentibold is ook een Shell Recharge lader die (bij chargemap) hetzelfde kost maar "slechts" 160 kW geeft. Op dit moment zegt Chargemap dat 3 van de 8 Fastned laders vrij zijn en 2 van de 2 Shell laders. Onbekend misschien?

Voor vakantiegangers uit het zuiden is het wel vervelend dat Patiel (ten zuiden van Maastricht) maar 50 kW laders heeft. Misschien dat Fastned daar eens moet uitbreiden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:59
Hier (Overijssel-Gelderland) laat Vattenfall er geen gras over groeien lijkt.

December een aanvraag gedaan voor extra capaciteit, 3 laadpunten hier in de buurt die constant bezet zijn met "echt" ladende auto's dus geen klevers. In januari het mailtje van Allego dat ze ermee kappen. Vorige week mailtje dat ze mijn aanvraag hebben ontvangen en nu net een mailtje dat de paal is goedgekeurd door Vattenfall. Ook super duidelijk mailtje met wat er nu gaat gebeuren met o.a. welke stappen :)

Mag ook wel, de oudste paal is hier afgelopen weekend gesloopt door iets/iemand. Dus nu hebben we in plaats van een paal een pylon staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:48
Maasluip schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:04:
Als ik in het weekend vanuit België over de A2 naar het noorden rij zie ik tegenwoordig rond het middaguur altijd een drukte van belang bij Fastned Swentibold. Soms zelfs een laadfile en afgelopen maandag stond er zelfs iemand met een caravan. Op Swentibold is ook een Shell Recharge lader die (bij chargemap) hetzelfde kost maar "slechts" 160 kW geeft. Op dit moment zegt Chargemap dat 3 van de 8 Fastned laders vrij zijn en 2 van de 2 Shell laders. Onbekend misschien?

Voor vakantiegangers uit het zuiden is het wel vervelend dat Patiel (ten zuiden van Maastricht) maar 50 kW laders heeft. Misschien dat Fastned daar eens moet uitbreiden.
Het is mij laatst opgevallen dat Swentibold op dit moment het enige snellaadstation dat, tussen Maastricht en Eindhoven, direct aan de snelweg ligt.
Op het zelfde stuk A2 richting het zuiden zijn er volgens mij een stuk of 3 te vinden.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juerd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:57
In Zwijndrecht kwam ik dit dure concept van "PARKnCHARGE" tegen:

4 niet-gereserveerde laadparkeerplaatsen (waar 1 auto stond te laden en 3 plekken geICEd waren), waarvan 3 trage sockets en 1 snelle socket. Deze noemen ze "smooth" en "power", en wat je betaalt is afhankelijk van welke parkeerplaats je kiest. Nou ja... kiest... welke er toevallig beschikbaar is dus.

De trage levert 2,8 tot 5,7 kW op 1 fase en daar betaal je 25 cent per uur.

De snelle levert 8,6 tot 17 kW op 3 fasen en daar betaal je 50 cent per uur voor.

Dat komt dan bovenop de kWh-prijs van 42 cent die verder bij alle vier de palen gelijk is. Stel dat je 35 kWh laadt, dan kost dat bij de trage plek 16,23 tot 17,83 € of bij de snelle plek 15,73 tot 16,73 €. Waar je zit binnen die range, heb je niet zelf in de hand: er is een gegarandeerde ondergrens in de laadsnelheid, maar als de paal besluit dat je minder stroom krijgt, dan betaal je dus méér om langer te mogen wachten. Dat klinkt echt totaal onaantrekkelijk.

In diverse straten in de buurt staan Allego-palen die zonder zo'n duur connectietarief werken en ook nog eens goedkopere kWh's leveren à 39 cent. Daar kost diezelfde laadbeurt dus maar 13,65 €, oftewel 2,58 tot 4,18 € goedkoper dan bij dat maffe PARKnCHARGE-concept dat daarmee dus 19% tot 30% duurder is!

Op zich leuk dat er 4 laadpunten zijn in plaats van 2, maar dit is echt kansloos duur, zeker als de paal besluit om je minder stroom te leveren. Ik hoop dat dit niet is hoe we het laadpaaltekort gaan oplossen. Helaas is de gemeente Zwijndrecht een contract met PARKnCHARGE aangegaan en worden zo te zien alle nieuwe laadpunten van dit type :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:51
Juerd schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:01:

4 niet-gereserveerde laadparkeerplaatsen (waar 1 auto stond te laden en 3 plekken geICEd waren), waarvan 3 trage sockets en 1 snelle socket. Deze noemen ze "smooth" en "power", en wat je betaalt is afhankelijk van welke parkeerplaats je kiest. Nou ja... kiest... welke er toevallig beschikbaar is dus.
...
Het idee achter deze opzet is om met 1 standaard electriciteitsnet-aansluiting van 3x25A (17 kW) maar liefst vier laadpunten te realiseren. De aansluiting wordt dus gesplitst in één snel 3-fase laadpunt en drie tragere 1-fase laadpunten.

Door slimme loadbalancing kun je met 3 EV's op de 1 fase-laadpunten alle drie met 5,7 kW laden, of 1 EV op het 3 fase-laadpunt met 17 kW. Staat er een (willekeurige) combinatie van 2 of meer EV's op een 1 fase-laadpunt en het 3 fase-laadpunt dan halveren die snelheden.

Op zich een slim idee, want niet iedereen heeft de behoefte om snel te laden (bv. 's nachts) of heeft een EV die op 3 fasen kan laden. Maar dit komt ook wel met wat nadelen zoals genoemd, die Park'nCharge tarieven zijn nu wel hoog tov. andere publieke laadpalen.
Je kunt wel verwachten dat de laadtarieven bij andere laadpalen zoals die van Allego op termijn ook wel zullen stijgen, zodra de concessie-overeenkomst dat toestaat.

Ik verwacht dat we in de toekomst wel meer laadtarieven met een connectie-deel zullen gaan zien om laadpaalklevers af te remmen; dit lijkt mij ook effectiever dan het bekeuren van laadpaalklevers door BOA's. Of bijvoorbeeld een (hoger) connectietarief na 8 of 12 of 24 uur laden.

Maar als de beschikbaarheid van laadpalen een probleem is, dan verwacht je wel dat de laadpalen ook exclusief voor opladen van EV's gebruikt kunnen worden en niet als gewone parkeerplaats voor ICE's. Dat is ook beter voor de exploitant want anders worden de laadplekken misschien vooral als parkeerplaats misbruikt.

Een tussenoplossing zou nog zijn om bv. eerst het 3 fasen-laadpunt en één 1 fase-laadpunt exclusief voor het opladen van EV's te maken, en bij intensief gebruik pas de andere twee ook af te kruisen voor EV-laden.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juerd
Het concept van snelle en trage laadpalen vind ik op zich leuk, maar dat connectietarief van "PARKnCHARGE" is schandalig hoog en bovendien ben je dus extra aan het betalen als er trager wordt geladen. Vooral dat laatste trek ik slecht: de kosten zouden juist lager moeten worden als het langer duurt. (Nu zou je toch haast opzettelijk in het midden van de 2 vakken parkeren om te voorkomen dat er nog iemand naast komt en je laadsessie daardoor duurder wordt...) En 's nachtsals je slaapt laden wordt schier onbetaalbaar met 2,50 € voor 10 uur bovenop de toch al hoge kWh-kosten. Ik denk dat er voorlopig alleen mensen zullen laden met een laadpas met vaste tarieven zoals die van de ANWB of zo'n automerkgebonden pas.

Dat Allego-tarief van 39 cent is niet concessiegebaseerd zover ik weet, maar juist hun landelijke tarief voor overal waar er geen specifieke concessie is.

[ Voor 23% gewijzigd door Juerd op 19-04-2022 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:51
Je kunt het natuurlijk ook zo bekijken dat je sneller kunt laden als je geluk hebt de enige te zijn. Er zijn ook (vooral wat oudere) laadpalen waar de 3x25A of 3x35A aansluiting standaard in tweeën gedeeld is, en je dus altijd langzaam laadt.

Maar de combinatie van connectietarief van € 0,25 of € 0,50 per uur + kWh-tarief van € 0,42 per kWh maakt park'nCharge momenteel wel duur inderdaad. Een laadpasaanbieder zoals Freshmile met een tarief van € 0,19 per kWh en € 0,01 per minuut is dan aantrekkelijker, maar die pas werkt lang niet op alle laadpalen in Nederland.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:42
pmiddeld schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:48:
@DDDikkiedik Dat lijkt me sterk. Wel zijn er een hele hoop laders buiten gebruik volgens Laadpaal App (Elbizz) en de Shell Recharge App. Heb je net pech gehad denk ik. Wel handig als je die apps op je telefoon hebt staan (en raadpleegt).
Volgens de app zou hij werken. Al heb ik de Laadpaal App niet gebruikt, want ik moest zelf rijden en de Shell Recharge uitleggen was al ingewikkeld genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Wesco schreef op zondag 17 april 2022 @ 23:58:
[...]

Ja, ik zag dat ook van die € 2,95 korting op de aanvraag via Laadpastop10, maar de aanvraag-link daar gaat rechtstreeks naar de (Elbizz-branded) registratiepagina van Last Mile Solutions zonder referral oid, dus ik vraag me af hoe Elbizz kan weten dat je via Laadpastop10 besteld.
Misschien kan @Hachy hier duidelijkheid over geven?
Dat hebben we onderling geregeld. Je krijgt de korting echt.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Voor degenen die binnenkort in Italië willen laden, ik kreeg vandaag een promo-code (geen referral) van Be Charge: PLENITUDE2022 geeft een korting van 20 euro. Er staat letterlijk "korting op je aankoop", neem aan dat elektriciteit daar ook onder valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOMm1e
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 27-08 10:06
Jaapio_B schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:27:
[...]

Het is mij laatst opgevallen dat Swentibold op dit moment het enige snellaadstation dat, tussen Maastricht en Eindhoven, direct aan de snelweg ligt.
Op het zelfde stuk A2 richting het zuiden zijn er volgens mij een stuk of 3 te vinden.
Momenteel wordt er druk gewerkt aan een nieuw FastNed laadpunt bij (Esso) tankstation de Groote Bleek Maarheeze, noordelijke richting. Ik verwacht dat deze toch wel voor de vakantie gereed zal zijn.
Waarschijnlijk ook druk bezocht 8)7
Iemand informatie over het totaal te realiseren aantal laadplekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wescobar
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
Juerd schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:01:

.....
Ja, dat heb ik gemerkt afgelopen maand... Prachtig dat park 'n Charge... |:(

Net verhuisd. Allego doet niets meer qua palen bijplaatsen en dus ben ik aangewezen op die paal... Mooie factuur eind van de maand. |:(

(Kan thuis niet laden, voorheen met Allego / Vattenfall alles nog betaalbaar. Ik heb geen zin om uit te zoeken wat je betaald bij welke paal met welke provider... Moet onderhand elke dag dit topic checken voor updates en bij de paal zelf staat niets. Echte jungle dit nog steeds na al die jaren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJan61
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:06
Wescobar schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:34:
[...]

Net verhuisd. Allego doet niets meer qua palen bijplaatsen en dus ben ik aangewezen op die paal... Mooie factuur eind van de maand. |:(

(Kan thuis niet laden, voorheen met Allego / Vattenfall alles nog betaalbaar. Ik heb geen zin om uit te zoeken wat je betaald bij welke paal met welke provider... Moet onderhand elke dag dit topic checken voor updates en bij de paal zelf staat niets. Echte jungle dit nog steeds na al die jaren)
Op de paal kan niets staan, want het tarief wat jij betaald is afhankelijk van je laadpas. Je moet bij de leverancier van je laadpas zijn om de tarieven van een paal op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voor publiek laden heb ik mijn Shell Recharge pas. Veel publiek laden doe ik niet, dus uiteindelijk is het bij veel palen ‘prima’. Prima starttarief en gewoon het paaltarief.

Echter, vakantie komt er aan en dus een Bonnet account geactiveerd. Voordat ik op vakantie ga wilde ik vanmorgen even het laden proberen icm de app (EVbox locatie).

Helaas… uiteindelijk startte er niets. Gezien het 2 laadpunten zijn ook beide geprobeerd.

Het scannen van de QR-code gaat (nog) niet en jet serienummer van de paal werd niet herkend.

Nog niet enthousiast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jQQfYYcy4PM7H8dPCYw590vDzo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8srSZIoRT4KETjP2vKOdS41n.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-lSL_h4tdYHIPiDc_k3sAnESIQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dpEcMh1SKee49ZugVyMpdT4I.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:47
fredkroket schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:01:
Voor publiek laden heb ik mijn Shell Recharge pas. Veel publiek laden doe ik niet, dus uiteindelijk is het bij veel palen ‘prima’. Prima starttarief en gewoon het paaltarief.

Echter, vakantie komt er aan en dus een Bonnet account geactiveerd. Voordat ik op vakantie ga wilde ik vanmorgen even het laden proberen icm de app (EVbox locatie).

Helaas… uiteindelijk startte er niets. Gezien het 2 laadpunten zijn ook beide geprobeerd.

Het scannen van de QR-code gaat (nog) niet en jet serienummer van de paal werd niet herkend.

Nog niet enthousiast.
Ik had er in het begin ook problemen mee met mijn Model 3 LR. Ik wacht met de kabel in pluggen totdat ik alle menus doorlopen heb en het lampje op de paal gaat knipperen. Dan plug ik in en start de sessie direct. Inpluggen en dan pas de app doorlopen werkte bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:41
Wescobar schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:34:
[...]

Helaas hier ook, tegen het vorige tarief (voor Smooth: 25ct/kWh + 25ct/uur) was het nog concurrerend met de Allego palen verderop, maar nu niet meer.
Als tip voor laadpas bij Park'n'Charge: Met de Chargepoint pas is het connectietarief bij mij nog nooit in rekening gebracht (al meer dan een jaar). Dus enkel de kWh kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WindowsME
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 23:22
Wesco schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:51:
Maar de combinatie van connectietarief van € 0,25 of € 0,50 per uur + kWh-tarief van € 0,42 per kWh maakt park'nCharge momenteel wel duur inderdaad. Een laadpasaanbieder zoals Freshmile met een tarief van € 0,19 per kWh en € 0,01 per minuut is dan aantrekkelijker, maar die pas werkt lang niet op alle laadpalen in Nederland.
Ik heb inderdaad met de Freshmile pas gisteren bij een Park 'n Charge paal kunnen laden, daar was ik wel aangenaam verrast door. Eerdere pogingen bij Allego palen wilden helaas niet lukken (is ook al eerder door anderen aangegeven in dit topic).

Kan helaas nog niet uitrekenen hoeveel de laadbeurt mij heeft gekost, want de gegevens zijn vreemd genoeg na 24u nog steeds niet zichtbaar in de app. Het zal in ieder geval in de buurt liggen van €8,- (Ca. 30 kWh, in 3h). Zelfs met het connectietarief een mooie kWh prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:12
Magnat schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:36:
[...]

Ik had er in het begin ook problemen mee met mijn Model 3 LR. Ik wacht met de kabel in pluggen totdat ik alle menus doorlopen heb en het lampje op de paal gaat knipperen. Dan plug ik in en start de sessie direct. Inpluggen en dan pas de app doorlopen werkte bij mij niet.
Ik heb het even niet precies voor ogen. Maar dat is toch ook precies wat de app aangeeft?
Dat je moet wachten met inpluggen tot alles gestart is etc. Je moet dat zelfs nog (onhandig) bevestigen kan ik me herinneren.

Eerst inpluggen en daarna pas starten via Bonnet heb ik zelf nog nooit geprobeerd ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 17:47
hoe kan iemand een greenflux pas bemachtigen? in hun app "charge assist" zie ik dat alle pitpoint palen voor 25 cent sessie + 28 cent / kwh zijn, maar alleen te starten met een app natuurlijk.

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:53
DjMark schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:08:
[...]

Ik heb het even niet precies voor ogen. Maar dat is toch ook precies wat de app aangeeft?
Dat je moet wachten met inpluggen tot alles gestart is etc. Je moet dat zelfs nog (onhandig) bevestigen kan ik me herinneren.

Eerst inpluggen en daarna pas starten via Bonnet heb ik zelf nog nooit geprobeerd ook.
Als je eerst de wagen inplugt dan komt die als bezet te staan in de app van bonnet en kan je geen laadsessie starten én het duurt een eeuwigheid vooraleer de bonnet app die terug als vrij ziet.
Wel al voorgehad dat nummer 1 en nummer 2 niet de correcte serienummer hadden van de desbetreffende paal zodat je eigenlijk de foute outlet aan het werk zette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
bruneelm schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:16:
[...]

Als je eerst de wagen inplugt dan komt die als bezet te staan in de app van bonnet en kan je geen laadsessie starten én het duurt een eeuwigheid vooraleer de bonnet app die terug als vrij ziet.
Wel al voorgehad dat nummer 1 en nummer 2 niet de correcte serienummer hadden van de desbetreffende paal zodat je eigenlijk de foute outlet aan het werk zette
Dus je moet eerst de laadpaal via bonnet opzoeken. Daarna kies je start charge en vervolgens wordt er gecontroleerd via gps of je bij de laadpaal staat. Dan kies je confirm. En pas daarna moet je de stekker inpluggen? Want een vreemde manier zeg. Ik ben gewend om het andersom te doen via andere apps. Maar ik ga het binnenkort eerst even proberen via een NL paal aangezien ik dit ga gebruiken in duitsland.

Moet je dit truukje ook toepassen als je bij een fastcharger staat zoals een fastned laadpaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16-09 14:22
IUser schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:26:
[...]

Dus je moet eerst de laadpaal via bonnet opzoeken. Daarna kies je start charge en vervolgens wordt er gecontroleerd via gps of je bij de laadpaal staat. Dan kies je confirm. En pas daarna moet je de stekker inpluggen? Want een vreemde manier zeg. Ik ben gewend om het andersom te doen via andere apps. Maar ik ga het binnenkort eerst even proberen via een NL paal aangezien ik dit ga gebruiken in duitsland.

Moet je dit truukje ook toepassen als je bij een fastcharger staat zoals een fastned laadpaal?
Yep, in mijn ervaring wel. Beetje vreemd maar het went snel. Al kan het soms bij een allego laadplein beetje zoeken zijn aangezien die chargers niet genummerd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Ok ok…

Vanavond een nieuwe poging gedaan bij een paal op het dorp. Geparkeerd bij de paal, paal opgezocht in de app (kon niet mis, aan de andere lader stond al een auto), stappen in de app beter gevolgd en het laden startte.

Mogelijk vanmorgen dus een handelingsfout.

Wat me echter wel stoort, de nummers van de laadpalen in de app kwamen totaal niet overeen met de nummers op de paal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3R6Q1KazBe6zcX9g_sdG3Zxjbs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PzP29jKC7Ht4UtZRO8O8QdDX.png?f=fotoalbum_large

Op de paal stonden 2 opvolgende nummers, maar compleet anders dan in de app zichtbaar was.

Overigens wilde ik vanmorgen ‘om de hoek’ nog gaan laden en daar stonden 2 ICE auto’s op de laadplekken. Dus die uit ergernis maar gemeld bij parkeerbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Nl-jeff schreef op woensdag 20 april 2022 @ 23:16:
[...]

Yep, in mijn ervaring wel. Beetje vreemd maar het went snel. Al kan het soms bij een allego laadplein beetje zoeken zijn aangezien die chargers niet genummerd zijn
Wat is de beste tip om hiermee om te gaan? Wordt een beetje lastig als er 6 palen zijn en als geen van de nummers overeenkomen. Hoe vind je dan de juiste? Gewoon vanuit de app maar proberen te starten en dan op naar de volgende?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16-09 14:22
IUser schreef op woensdag 20 april 2022 @ 23:43:
[...]

Wat is de beste tip om hiermee om te gaan? Wordt een beetje lastig als er 6 palen zijn en als geen van de nummers overeenkomen. Hoe vind je dan de juiste? Gewoon vanuit de app maar proberen te starten en dan op naar de volgende?
In mijn geval heb ik success gehad door met de app open, auto in pluggen, refreshen, dan zie je er een op unavailable komen, op die lader klikken auto unpluggen, wacht 30 sec, indien niet automatisch op available komt, de charger refreshen in app, als die available is kan je het process vanuit de app beginnen. Niet ideaal maar t is wat voor mij wel redelijk ok werkte in DE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:38
Ik heb ook staan tobben bij allego met bonnet. Waren twee palen naast elkaar en in de app heetten ze hetzelfde. Bij één van de palen was er een poort bezet, dus appeltje eitje om te herkennen zou je denken. Maar laten we zeggen dat de lay-out van de app en mijn hersenen het niet goed konden vinden. Ik heb mijn pasje er maar bij gepakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik vind een simpel pasje in de auto of een druppel aan je sleutelbos ook veel makkelijker dan al dat gekloot met apps om eerlijk te zijn. Auto aansluiten, pasje swipen en klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prullenbak84
ik222 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:22:
Ik vind een simpel pasje in de auto of een druppel aan je sleutelbos ook veel makkelijker dan al dat gekloot met apps om eerlijk te zijn. Auto aansluiten, pasje swipen en klaar.
Vind ik ook hoor. Alleen bonnet is met die kortingscodes wel lekker goedkoop soms (en bij snelladen sowieso)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WindowsME
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 23:22
Prullenbak84 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:21:
Ik heb ook staan tobben bij allego met bonnet. Waren twee palen naast elkaar en in de app heetten ze hetzelfde. Bij één van de palen was er een poort bezet, dus appeltje eitje om te herkennen zou je denken. Maar laten we zeggen dat de lay-out van de app en mijn hersenen het niet goed konden vinden. Ik heb mijn pasje er maar bij gepakt.
In de Bonnet app heb je ook de optie om een QR code te scannen, danwel het serienr. van de paal handmatig in te voeren. Dat zou dit probleem moeten oplossen toch?

Heb het zelf niet geprobeerd, omdat ik de app enkel een keer heb gebruikt bij één lokale laadpaal waar maar één connector van beschikbaar was (dus dat was makkelijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:12
Prullenbak84 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:24:
[...]

Vind ik ook hoor. Alleen bonnet is met die kortingscodes wel lekker goedkoop soms (en bij snelladen sowieso)
Precies dit.
Ik wil best wat extra moeite doen (zoveel is het ook weer niet) om mooie kortingen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apolopo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-09 11:08
Ik gebruik sinds een week de Bonnet app, best handig zonder laadpas en ook de laadpalen bij mijn kantoor staan in de app.

Het probleem waar ik tegen aanloop is dat er 6 laadpalen (EVbox) staan, maar de nummers in de app komen niet overeen met de nummers op de fysieke palen. De palen hebben ook geen QR code die ik kan scannen. Ik weet dus niet welke ik in de app moest starten. Als ik een willekeurige start kan er een paal gestart worden waar al een auto staat die klaar is met laden/niet meer laadt.

Ik ga nu een aantal dagen registreren welke palen vrij/bezet zijn en dat proberen te linken aan de status van de palen in de app. Hopenlijk heb ik dan over een tijdje een sluitende link gevonden.

Zijn er andere gebruikers van Bonnet die hier een betere oplossing voor hebben gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apolopo schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:13:
Ik gebruik sinds een week de Bonnet app, best handig zonder laadpas en ook de laadpalen bij mijn kantoor staan in de app.

Het probleem waar ik tegen aanloop is dat er 6 laadpalen (EVbox) staan, maar de nummers in de app komen niet overeen met de nummers op de fysieke palen. De palen hebben ook geen QR code die ik kan scannen. Ik weet dus niet welke ik in de app moest starten. Als ik een willekeurige start kan er een paal gestart worden waar al een auto staat die klaar is met laden/niet meer laadt.

Ik ga nu een aantal dagen registreren welke palen vrij/bezet zijn en dat proberen te linken aan de status van de palen in de app. Hopenlijk heb ik dan over een tijdje een sluitende link gevonden.

Zijn er andere gebruikers van Bonnet die hier een betere oplossing voor hebben gevonden?
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apolopo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-09 11:08
Inspired schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:49:
[...]

Je spreekt jezelf wel een beetje tegen. :)
haha ik bedoel handig als er maar een enkele laadpaal staat, dus niet als er meerdere palen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:47
Is er ook een alternatief voor de Zappi V2 als je ook zonnestroom wilt gebruiken voor het laden van de EV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
markweb4871 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:01:
Is er ook een alternatief voor de Zappi V2 als je ook zonnestroom wilt gebruiken voor het laden van de EV?
Vast wel. Hangt van je wensen/eisen af. Plus, elke paal kan wel zonnestroom gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:57
WindowsME schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:44:
[...]

In de Bonnet app heb je ook de optie om een QR code te scannen, danwel het serienr. van de paal handmatig in te voeren. Dat zou dit probleem moeten oplossen toch?
Werkt nog niet (de QR code scanner) je krijgt dan een melding dat het binnenkort komt. Serienummer werkt wel goed trouwens, laatst ook zelf gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:58
Apolopo schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:13:

Als Bonnet eenmaal werkt, laad je lekker voordelig en werkt het prima, ook de status in de app is top.

Maar handig, dat vind ik het toch echt niet. De hele 'aansluitprocedure' moet je vrij precies volgen, dat vond ik iig de eerste keer wel even puzzelen (eerst paal activeren, daarna pas aansluiten, daarna bevestigen, daarna laden).
Het probleem wat je noemt herken ik ook; vaak heb je bij Shell Recharge 2 palen (met beide chademo + ccs) maar in de Bonnet app staat dan dat paal 1 chademo heeft, en paal 2 CCS 8)7
Maargoed: áls het lukt laad je wel met ~20 cent per kwh korting _/-\o_

Bij de Shell Recharges waar ik was, is 1 links en 2 rechts, lijkt het. Maar dat kan toeval zijn natuurlijk. Heb dan ook niet echt een oplossing...

Sowieso is Bonnet weinig consistent wat dat betreft; stond laatst bij de Shell Recharge in Enschede en dat laadstation werkt dan weer niet met Bonnet :/

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 19:56
Zoals @Inspired al aangeeft zal elke laadpaal (deels) zonnestroom gebruiken als je op het moment van laden ook overschot op je PV installatie hebt.

Wat Zappi uniek maakt is dat je kan laden op uitsluitend zonnestroom overschot én kan omschakelen van 1-fase naar 3-fase laden. Dat kunnen andere palen (zonder dat je zelf het e.e.a. in elkaar klust) niet.

Op pagina 41 van het "Thuisladen van je EV - deel 2" topic staat het e.e.a. beschreven over het verschil tussen de werking van Zappi en Easee Home die met de Jedlix app deels slim op zonnestroom kan laden. Wellicht heb je er wat aan: https://gathering.tweaker...message/71234488#71234488

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:23
Richh schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:29:
[...]

Sowieso is Bonnet weinig consistent wat dat betreft; stond laatst bij de Shell Recharge in Enschede en dat laadstation werkt dan weer niet met Bonnet :/
Bonnet werkt in Nederland met EV-Box, Allego en Fastned. Als jij dus bij Shell Recharge kunt laden, betekent dat dat het geen Shell/NewMotion chargers zijn, maar Allego chargers.

Kortom, goedkoop laden met Bonnet bij Shell Recharge lukt alleen als het Allego chargers zijn. Andersom, als je een NewMotion of Shell Recharge pas hebt en je denkt te kunnen laden tegen de Shell-tarieven, dan moet je wel gaan laden bij de Shell/NewMotion chargers. Als je het pasje gebruikt bij een Shell Recharge charger met Allego laders, betaal je het volle tarief!

Mazda MX-30

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fewips
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

nathalia schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:01:
[...]

Bonnet werkt in Nederland met EV-Box, Allego en Fastned. Als jij dus bij Shell Recharge kunt laden, betekent dat dat het geen Shell/NewMotion chargers zijn, maar Allego chargers.

Kortom, goedkoop laden met Bonnet bij Shell Recharge lukt alleen als het Allego chargers zijn. Andersom, als je een NewMotion of Shell Recharge pas hebt en je denkt te kunnen laden tegen de Shell-tarieven, dan moet je wel gaan laden bij de Shell/NewMotion chargers. Als je het pasje gebruikt bij een Shell Recharge charger met Allego laders, betaal je het volle tarief!
In elke andere branche een lachwekkende situatie. Maar e-laden is gelukkig nog steeds vol met Cowboys. Laten we ervan genieten zolang het duurt!

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juerd
Richh schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:29:
Als Bonnet eenmaal werkt, laad je lekker voordelig en werkt het prima, ook de status in de app is top.

Maar handig, dat vind ik het toch echt niet. De hele 'aansluitprocedure' moet je vrij precies volgen, dat vond ik iig de eerste keer wel even puzzelen (eerst paal activeren, daarna pas aansluiten, daarna bevestigen, daarna laden).
De procedure kan zelfs nog per locatie verschillen. Bij de ene paal moet je eerst inpluggen voordat er communicatie met de paal plaatsvindt, bij de andere moet er eerst gecommuniceerd worden voordat je mag inpluggen. Het gebruik van de app is per keer ongeveer een minuut extra werk ten opzichte van een pasje, en dat is als je makkelijk kunt vinden welk nummer bij welke paal hoort... De prijs/kwaliteit-verhouding is desalniettemin nog steeds wel fantastisch (ook na je gratis maand), als je toevallig veel bij de 3 ondersteunde partijen laadt met zo'n Refill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
WindowsME schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:44:
[...]

Ik had die optie niet gezien. Maar als dat werkt, zou dat zeker het probleem oplossen, ja :)
Vandaag bij een enkele paal prima kunnen laden trouwens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:18
Juerd schreef op zondag 17 april 2022 @ 15:59:
[...]

Twee maar? Dan mis je er nog eentje :)

Gratis laadsessie: FIRSTCHARGE, FREECHARGE1, ONEFREE.
Gratis refill: FULLYCHARGED, SPEAKEVBNT (je kan hiervan geen 2e gebruiken)
En een vierde code voor een gratis "tank"!
FIRSTCHARGE2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0gK2NXuDa4vFfNFy4mC6C785TA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XIMMYQDsv4lQSKQpToGsgeUz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
Maurice- schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:51:
[...]

FIRSTCHARGE2

[Afbeelding]
Je kunt de FIRSTCHARGE2 code alleen gebruiken als je nog geen klant bent.

Vandaag mijn eerste gratis Refill abo beëindigd en geswitcht naar het 15£/50kwh per maand abonnement. De 49kwh die ik nog over had, wordt meegenomen naar de nieuwe maand.
Ook nog 17kwh gekregen via hun rewardsysteem.
Ik ben wel fan geworden van Bonnet.

Ook wel 1 keer probleempje gehad met de volgorde van het starten van het laden. Eerst starten, daarna de kabels aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:34
Komende week voor de eerste keer op vakantie met de EV naar Duitsland. Trip van noord-limburg naar Berlijn. Nu ben ik met meerdere apps aan het kijken naar de route (bijv. chargemap). Nu is het ongveer 630km en met een 100% accu kan ik +-430 rijden. Mijn verwachting was dat ik met 1 keer laden er moet kunnen zijn. Toch laten alle apps minimaal 3 keer laden zien. Vaak van +-15% naar +-60%. Doe ik iets fout? Waarom werkt dat op deze manier?

Daarnaast, iemand nog tips voor goede DC laders langs de route limburg-> berlijn?
Rijden voornamelijk de duitse A2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mythio schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:57:
Komende week voor de eerste keer op vakantie met de EV naar Duitsland. Trip van noord-limburg naar Berlijn. Nu ben ik met meerdere apps aan het kijken naar de route (bijv. chargemap). Nu is het ongveer 630km en met een 100% accu kan ik +-430 rijden. Mijn verwachting was dat ik met 1 keer laden er moet kunnen zijn. Toch laten alle apps minimaal 3 keer laden zien. Vaak van +-15% naar +-60%. Doe ik iets fout? Waarom werkt dat op deze manier?

Daarnaast, iemand nog tips voor goede DC laders langs de route limburg-> berlijn?
Rijden voornamelijk de duitse A2.
Zou gewoon in ABRP kijken. Dan kun je eventueel instellen dat je minder wilt stoppen. Vaker korter stoppen is (in theorie) sneller. Ook zal ABRP er vanuit gaat dat je sneller rijdt. Als je 430km wilt halen zul je geen 150 gaan rijden denk ik. Ook dit is in ABRP aan te passen.

Met 120 max; https://abetterrouteplann...29-4df6-a0be-8d4abd878d6e

430km op de snelweg met een Q4 - 40 lijkt me nogal een stretch. Zul je max 100 moeten gaan rijden.

[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 22-04-2022 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 21:30
Vandaag voor het eerst onze Niro aan een openbare AC lader aangesloten. Hiervoor staat er 7 codes in de Bonnet app te wachten die allen via dit topic komen, waarvoor dank :)

Het ging redelijk vlot, eerst via de app de lader geactiveerd, daarna de kabel erin en het laden start direct. Een eerste goede ervaring dus! Wel moest ik op de plaats van eerste keuze uitwijken omdat er een Outlander dusdanig geparkeerd stond dat ik er niet achter kon parkeren.

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:56
Inspired schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:03:
[...]

Zou gewoon in ABRP kijken. Dan kun je eventueel instellen dat je minder wilt stoppen. Vaker korter stoppen is (in theorie) sneller. Ook zal ABRP er vanuit gaat dat je sneller rijdt. Als je 430km wilt halen zul je geen 150 gaan rijden denk ik. Ook dit is in ABRP aan te passen.

430km op de snelweg met een Q4 - 40 lijkt me nogal een stretch. Zul je max 100 moeten gaan rijden.
ABRP houdt er ook rekening mee dat je boven 50% langzamer laad, je zal dan met abrp zien dat hij meer korte stops inplant. En niet meer laden dan je nodig hebt om de volgende paal te halen, met een beetje marge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudicolo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:07
Maurice- schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:51:
[...]

FIRSTCHARGE2

[Afbeelding]
En met de code FREECHARGE2 nog een gratis beurt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:34
Inspired schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:03:
[...]

Eigenlijk ook niet van plan harder dan 100-110 te gaan rijden. We hebben de tijd. Liefst wil ik 1 a 2 keer lang stoppen. Dan kan onze dochter ook even een tijd uit de auto, hapje eten, etc. Voor ons dus geen punt om 1-1,5 uur te stoppen. Ik ga eens spelen met de instellingen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:21
Rudicolo schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:41:
[...]

Dank allemaal voor de codes.. _/-\o_ Met deze codes kom ik van de zomer al een heel eind richting Italië.
Er staat geen einddatum bij, dus ik ga maar vanuit dat ze voorlopig nog wel werken.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:18
[...]

Mooi! >:)

Iemand die weet of al die codes voor eerste keer laden ook geldig blijven nadat je van de eerste gebruik hebt gemaakt en de overige al op je account had?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Maurice- schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:58:
[...]

Mooi! >:)

Iemand die weet of al die codes voor eerste keer laden ook geldig blijven nadat je van de eerste gebruik hebt gemaakt en de overige al op je account had?
Ja, ze pakken heel slim (voor ons) de code die het snelste aan de beurt was om af te lopen qua einddatum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:53
Gewoon de Zappi V2 nemen. Ik heb hem nu een jaar in gebruik met onze twee EV’s en 0 problemen. De bijbehorende app is bovendien subliem!

Hieronder een voorbeeld van een laadsessie met onze Enyaq gisteren (vqn 9-14:00 uur) in Eco-mode=alleen laden uit je zonnepanelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_QcPoTFNKPtYzJqHIWEQDYnbZWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GcWSvlS9Yukz6Ky1qlC75jyc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Peejeehuu
  • Laatst online: 01-09 14:09
[...]

Ik krijg net GOGREEN binnen voor 50% korting op een laadbeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 18:32

The Adder

Happy racing from Holland

Peejeehuu schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:50:
[...]
Ik krijg net GOGREEN binnen voor 50% korting op een laadbeurt.
Even opletten: geldig tot 24.4.2022

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
zie topic thuis laden

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
The Adder schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:19:
[...]

Even opletten: geldig tot 24.4.2022
Tot 26-4

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Thomqa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-08 22:34
Voor de geïnteresseerden onder ons; onze vakantie naar de Franse kust Cotê d'Azur is gisteravond begonnen. Ik hou een specifiek logboek bij voor het laden:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan-1986
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
Johan-1986 schreef op zondag 17 april 2022 @ 17:27:
Heeft iemand nog met een Maingau pas proberen te laden? Na de update van de app kan ik niet meer inloggen. Geprobeert te laden bij een paal die in de Maingau app staat maar het laden werkte niet. Daarna geprobeerd met de shell recharge pas en daarmee werkte het, dus de paal deed het wel.
Ik heb inmiddels een aantal keer per mail contact gehad met Maingau, waarop ze reageren dat het probleem doorgezet naar de ontwikkeling. Daarna hoor je niets meer.
Het inloggen in de app lukt nog steeds niet. Bij jullie wel? Ga nog een andere laadpaal proberen om te kijken of de pas het nog wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bula
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-07 19:37
Johan-1986 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:19:
[...]

Ik heb inmiddels een aantal keer per mail contact gehad met Maingau, waarop ze reageren dat het probleem doorgezet naar de ontwikkeling. Daarna hoor je niets meer.
Het inloggen in de app lukt nog steeds niet. Bij jullie wel? Ga nog een andere laadpaal proberen om te kijken of de pas het nog wel doet.
Bij mij lukt het inmiddels weer om in te loggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:00
Als je een week lang Bonnet niet gebruikt krijg je een push melding met ' we miss you' en krijg je 25% korting op de volgende lading.

Ik was benieuwd want ik had ook de GoGreen code ingevoerd. Het lijkt erop dat ik nu 37,5% betaald heb uit mijn bonnet tegoed vanmiddag. Er is 5kWh afgeschreven van mijn Bonnet tegoed terwijl ik 14kWh geladen heb bij Fastned.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan-1986
  • Nu online
Bula schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:42:
[...]

Het inloggen lukt ook bij mij weer. Ben benieuwd of het pasje het nog doet, moest in de app de betaalmethode opnieuw invoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-08 19:03
Heeft iemand een idee of deze (en andere data) 'tot' of 't/m' is? Er staat in de app "use by", maar ik weet eigenlijk niet welke van de twee dat is. Iemand directe ervaring bij Bonnet met het gebruiken van een promo code op de 'use by' dag zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Nu online
Bula schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:42:
[...]

Heb ook de Maingau update gehad. Moest wel opnieuw inloggen, maar de historie was netjes toegankelijk. Vandaag ook succesvol geladen met de pas, en de laadgegevens doken korte tijd later ook op in de app database.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floris112
  • Laatst online: 03-09 11:21
richair schreef op zondag 24 april 2022 @ 20:18:
[...]

Heeft iemand een idee of deze (en andere data) 'tot' of 't/m' is? Er staat in de app "use by", maar ik weet eigenlijk niet welke van de twee dat is. Iemand directe ervaring bij Bonnet met het gebruiken van een promo code op de 'use by' dag zelf?
'Use by' betekent 'Gebruik voor'. Ik twijfelde een tijdje geleden ook en heb het nagevraagd bij iemand die Engels als moedertaal heeft.

Ik twijfel alleen nog of het hier gaat om dat de laadsessie gestart moet zijn voor 26 april, of dat het gaat om het afronden van een laadsessie voor 0:00 26 april.

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richair
Floris112 schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:47:
[...]

'Use by' betekent 'Gebruik voor'. Ik twijfelde een tijdje geleden ook en heb het nagevraagd bij iemand die Engels als moedertaal heeft.

Ik twijfel alleen nog of het hier gaat om dat de laadsessie gestart moet zijn voor 26 april, of dat het gaat om het afronden van een laadsessie voor 0:00 26 april.
Dank je. Nuttig om te leren. Ik had ook nog even Bonnet gechat (ik kwam er achter dat ze een hulpchat in de app hebben), en die bevestigden het ook (GOGREEN code 'use by 26-4' loopt af op 25-4 23:59).

Zelf ga ik er van uit dat het voor die tijd afgerond moet zijn, omdat ze dan de eindafrekening doen en de codes verwerken die op dat moment gelden. Maar is slechts mijn aanname.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Plaatsen jullie ook Google Reviews bij laadpalen in het buitenland, zowel als ze werken als niet werken?
Bij een route door Kroatië werden sommige laadpalen als 50kW aangegeven maar bleken het gewone 11kW-laders te zijn, dat zet ik dan als snelle review erop en na een paar keer weet je het zelf toch wel. Soms even een fotootje erbij.
Maar toen ik problemen had met een Allego-snellader in Parijs (Rue de Marguilliers) en dat ook zo erin zette ('NewMotion-pasje werkt niet, in de app is maar 1 van de 2 laders gekoppeld, er zijn maar 2 plekken voor 2x200kW en 2x11/50kW') werd mijn review als spam verwijderd. NewMotion als merknaam weggehaald, weer spam-verwijderd, nog algemener gemaakt, weer spam-verwijderd. Nu met een andere Google-account blijft die wel staan, dus het is ook geen Allego PR-team die mij dwarsboomt :+

Ik heb trouwens geluk gehad bij die lader dat een andere EV-rijder zijn zakelijke laadpas gebruikte om mij te laten laden, anders had ik met een lage SoC voorzichtig moeten rijden naar een andere lader.... Allego daar werkt niet per se zoals Allego hier. :X

[ Voor 3% gewijzigd door MacorgaZ op 25-04-2022 14:21 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 17:47
MacorgaZ schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:20:
Plaatsen jullie ook Google Reviews bij laadpalen in het buitenland, zowel als ze werken als niet werken?
Bij een route door Kroatië werden sommige laadpalen als 50kW aangegeven maar bleken het gewone 11kW-laders te zijn, dat zet ik dan als snelle review erop en na een paar keer weet je het zelf toch wel. Soms even een fotootje erbij.
Maar toen ik problemen had met een Allego-snellader in Parijs (Rue de Marguilliers) en dat ook zo erin zette ('NewMotion-pasje werkt niet, in de app is maar 1 van de 2 laders gekoppeld, er zijn maar 2 plekken voor 2x200kW en 2x11/50kW') werd mijn review als spam verwijderd. NewMotion als merknaam weggehaald, weer spam-verwijderd, nog algemener gemaakt, weer spam-verwijderd. Nu met een andere Google-account blijft die wel staan, dus het is ook geen Allego PR-team die mij dwarsboomt :+

Ik heb trouwens geluk gehad bij die lader dat een andere EV-rijder zijn zakelijke laadpas gebruikte om mij te laten laden, anders had ik met een lage SoC voorzichtig moeten rijden naar een andere lader.... Allego daar werkt niet per se zoals Allego hier. :X
plugshare of chargemap oid gebruiken

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie72
  • Laatst online: 22:19
Deze zomer gaan we rondtrekken met onze EV in Noorwegen. De route loopt via Kiel ->boot->Oslo.

Het wordt de eerste keer met de EV over de grens.

Moet dus kunnen laden in Duitsland en Noorwegen. Welke passen / apps zijn onmisbaar voor deze landen?

Al in bezit:
- Kia Charge pas&app
- Plugsurfing pas&app
- Shell recharge pas&app
- FortumCharge pas&app
- Mer Norge app
- Maingau app

(welkom in het oerwoud van aanbieders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
@bokkie72 dat oerwoud creëer je toch echt zelf :+

Ik zou me oriënteren op snelladers die je onderweg wilt gaan gebruiken en even verdiepen hoe je daar kunt betalen (met app, je primaire RFID pas, of met creditcard) en verder alleen een goeie universele laadpas meenemen zoals Shell Recharge voor als je bijkans op je bestemming ergens een AC paal tegenkomt. Drie extra laadpassen voegen daar niets aan toe.

[ Voor 8% gewijzigd door Bigs op 25-04-2022 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
bokkie72 schreef op maandag 25 april 2022 @ 19:46:
Deze zomer gaan we rondtrekken met onze EV in Noorwegen. De route loopt via Kiel ->boot->Oslo.

Het wordt de eerste keer met de EV over de grens.

Moet dus kunnen laden in Duitsland en Noorwegen. Welke passen / apps zijn onmisbaar voor deze landen?

Al in bezit:
- Kia Charge pas&app
- Plugsurfing pas&app
- Shell recharge pas&app
- FortumCharge pas&app
- Mer Norge app
- Maingau app

(welkom in het oerwoud van aanbieders)
Je bent een echte verzamelaar (?)
Met (minder dan) de helft van dit lijstje kom je Duitsland en Noorwegen makkelijk door, er van uitgaande dat je een EV hebt met een (inmiddels vrij gebruikelijke) range van rond de 400km WLTP of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie72
  • Laatst online: 22:19
eltron schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:07:
[...]

Je bent een echte verzamelaar (?)
Met (minder dan) de helft van dit lijstje kom je Duitsland en Noorwegen makkelijk door, er van uitgaande dat je een EV hebt met een (inmiddels vrij gebruikelijke) range van rond de 400km WLTP of meer.
Haha, nu ik zelf naar het stapeltje pasjes kijk ben ik het met je/jullie eens ;)
Over de range van de auto maak ik me geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Is er één (1) app, waarin ik alle (of in ieder geval veel) tarieven van mijn laadpassen kan vergelijken en makkelijk de goedkoopste kan vinden? Ik laad niet vaak openbaar, maar als ik het moet doen ben ik zo 15 minuten bezig om uit te vogelen welke pas ik het beste kan gebruiken op een openbare AC paal. Dat zal vast makkelijker kunnen :?

[ Voor 0% gewijzigd door wian op 26-04-2022 09:34 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prullenbak84
wian schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:34:
Is er één (1) app, waarin ik alle (of in ieder geval veel) tarieven van mijn laadpassen kan vergelijken en makkelijk de goedkoopste kan vinden? Ik laad niet vaak openbaar, maar als ik het moet doen ben ik zo 15 minuten bezig om uit te vogelen welke pas ik het beste kan gebruiken op een openbare AC paal. Dat zal vast makkelijker kunnen :?
Niet echt volgens mij. GoCharge (app waar het hier pas over ging) lijkt een poging te doen, maar ik ben nog niet overtuigd. Met een pas waarbij je CPO-tarief betaalt, of een app als Bonnet, waarbij je gewoon overal een vast bedrag (of niks ;) ) betaalt, kom je in ieder geval nooit voor ál te grote verrassingen te staan.

Als je regelmatig bij dezelfde paal of operator laadt, is het wel handig om even uit te vogelen welke pas daar het goedkoopste is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pmiddeld
wian schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:34:
De apps EVMap en Ladefuchs doen een poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 14:32

greatgonzo

schit-te-rend!

hier om de hoek staat ineens een Tesla destination charger. Hoe start je die eigenlijk? Moet je wel ergens een pasje oid voor houden?

Ben ooit bij een geweest en die begon gewoon, ook ondanks het feit dat we geen tesla hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Of het alleen tesla is of ook anderen kan volgens mij door de beheerder worden gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:46
Dit is raar. Ik heb (had!) in ChargeMap een favo lijst staan van ca 20 locaties.
Maar als ik dan láter kijk... zijn er zomaar een aantal verdwenen.
Ik voeg weer toe en jawel 2 dagen later nog maar de helft over rarara..

Meer mensen die hier last van hebben? Dit maakt ChargeMap een onvriendelijk progje.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:34
Afgelopen nacht voor de eerste keer Bonnet problemen gehad bij Allego.
Met geen mogelijkheid te starten. Leuk als je in de regen staat te verkleumen.

Van alles geprobeerd.
Kabel in voertuig en paal dan starten.
App starten en na melding plugin kabel plaatsen.
etc etc
Niet aan de praat te krijgen.
Al een paar keer bij deze laadpaal geladen met Bonnet, dus hij is wel bekend.

Paal is ok. Later gestart met een NM pas.

Meer mensen Allego<>Bonnet problemen ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnat
  • Laatst online: 09:47
driel24 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:46:

Van alles geprobeerd.
etc etc

Ik had vanochtend problemen met het starten van een sessie met EVbox, misschien was het een storing die opgelost is ergens later in deze ochtend? Ik laad hier vaker en weet de procedure, dus eerst starten. Wachten tot lamp gaat knipperen en dan inpluggen. Ik heb toen het probleem gemeld via de app. en heb een uur later de sessie wel kunnen starten. Dit was regio rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartbee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 21:31

Van alles geprobeerd.
etc etc

Ik heb dit ook een keer gehad, zwart schermpje dat er geen communicatie met de paal was. Laadpaal straat verderop deed het wel. Paar dagen later weer bij de paal gestaan die het niet deed en toen werkte het gewoon weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:30
MacorgaZ schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:20:

Hier gebruik ik Chargemap voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
  • Laatst online: 02-09 11:05
Heeft hier iemand ervaring met de laadpas van Numobi? Ik heb nog maar pas mijn eerste EV en die laadpas hoort bij het lease-contract. Numobi is blijkbaar een soort van joint venture van Arval en Engie. Logisch dus dat Arval (mijn leasing maatschappij) die laadpas voorziet.
Numobi heeft een app gemaakt waarop je zou moeten kunnen zien waar de laadpas te gebruiken is. Voorlopig heb ik die nog maar een paar keer nodig gehad binnen België en was die ook bruikbaar. Maar binnenkort moet ik naar Noord Frankrijk en als ik die laadplaatsen van de app (veel beperkter dan in België) opzoek op Google Maps, dan zie ik dat dat stuk voor stuk laadpalen op (afgesloten) privé terreinen zijn (meestal ondernemingen). Al de publieke laadpalen die je bv. op ChargeMap vindt staan NIET op de app van Numobi.
Nu vraag ik me af of dat werkelijk zo is dat ik met mijn Numobi pas in Frankrijk zo goed als nergens terecht kan op publieke laadpalen. Ik bedoel de AC destination chargers, niet zozeer de snelladers langs autosnelwegen.
Iemand ervaring met Numobi in Frankrijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
greatgonzo schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:26:
hier om de hoek staat ineens een Tesla destination charger. Hoe start je die eigenlijk? Moet je wel ergens een pasje oid voor houden?

Ben ooit bij een geweest en die begon gewoon, ook ondanks het feit dat we geen tesla hebben
gjcvro schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:28:
Of het alleen tesla is of ook anderen kan volgens mij door de beheerder worden gekozen.
Als ik het nog goed weet: Tesla Destination Chargers hebben geen RFID/etc erin zitten, het is gewoon een plug&play en de stroomkosten worden betaald door de eigenaar van de stroominstallatie. Vaak is dit een hotel, Tesla zet gratis een charger neer, het hotel regelt zelf hun policy ("klanten mogen gratis laden") en betaalt zelf de stroom.
Of anderen kunnen laden is volgensmij gewoon een fysiek knopje in het bedieningspaneel als de monteur/eigenaar de behuizing eraf haalt, niet per se een software-lock of communicatie via de CCS2-kabel.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
MacorgaZ schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:38:
[...]

[...]

Als ik het nog goed weet: Tesla Destination Chargers hebben geen RFID/etc erin zitten, het is gewoon een plug&play en de stroomkosten worden betaald door de eigenaar van de stroominstallatie. Vaak is dit een hotel, Tesla zet gratis een charger neer, het hotel regelt zelf hun policy ("klanten mogen gratis laden") en betaalt zelf de stroom.
Of anderen kunnen laden is volgensmij gewoon een fysiek knopje in het bedieningspaneel als de monteur/eigenaar de behuizing eraf haalt, niet per se een software-lock of communicatie via de CCS2-kabel.
Het is geen snellader hoor, dus geen CCS2... ;) Er zit een dipswitch in (in ieder geval v1 en v2, ik weet niet hoe het met v3 van de lader zit)/

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair

Van alles geprobeerd.
etc etc

Ik heb dat 1 keer gehad (ook op paal die het voor de rest goed doet/deed).
Ook gehad:
- Paal is 'Unavailable' in de app een dag lang.
- Lamp gaat branden, ik plug kabel in de paal, laden start, maar de app zegt dat het niet gelukt is. (Laden gaat wel gewoon door)
- Ik unlock de kabel aan de auto kant, Bonnet zegt dat de sessie is afgesloten (herkent dus stoppen met laden), maar de kabel laat niet los aan de paal-kant (Allego moeten bellen).
Dat laatste wellicht geen fout maar 'by design', maar laat het een waarschuwing zijn altijd vanuit de app te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
daemonix schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:46:
[...]

Het is geen snellader hoor, dus geen CCS2... ;) Er zit een dipswitch in (in ieder geval v1 en v2, ik weet niet hoe het met v3 van de lader zit)/
Oh haha, oeps, had CCS2 in gedachten door de snelladers inderdaad. Er zit gewoon een vaste Mennekes/Type2 kabel op inderdaad.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 14:32

greatgonzo

schit-te-rend!

richair schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:56:
[...]

Ik heb dat 1 keer gehad (ook op paal die het voor de rest goed doet/deed).
Ook gehad:
- Paal is 'Unavailable' in de app een dag lang.
- Lamp gaat branden, ik plug kabel in de paal, laden start, maar de app zegt dat het niet gelukt is. (Laden gaat wel gewoon door)
- Ik unlock de kabel aan de auto kant, Bonnet zegt dat de sessie is afgesloten (herkent dus stoppen met laden), maar de kabel laat niet los aan de paal-kant (Allego moeten bellen).
Dat laatste wellicht geen fout maar 'by design', maar laat het een waarschuwing zijn altijd vanuit de app te stoppen.
hier ook één keer succes, en één keer mislukt.
Wel is het opletten welke charger je pakt, naar mijn idee husselt de bonnet app de palen nog wel eens door elkaar (80kW lader waar een 350 zit e.d.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:17
Bij mij in de buurt is de parkeerplaats met de laadpaal afgezet waar riolering wordt verlegd. Duurt zeker een week. Logisch dat je er dan niet op kan. Toen ik vroeg of ik met een ommetje toch niet over het gras kon om em aan de laadpaal te hangen: “nou dat kan echt niet meneer, succes ermee” - en weer door. (Was logisch want je wil niet in de weg staan). Toch is het voor mij vervelend, de dichtstbijzijnde is een flink stuk verder lopen (zo’n 10 minuten ipv 2). Vooral het gemak van deze reactie vond ik jammer, want als je bij een benzine station de boel openbreekt zorg je vast wel voor een doorgang om er te komen, of levert het misschien meer begrip op dat het lastig is. Ach, goed voor mijn beweging en mooi weer. Vond vooral jammer dat meneer zich totaal niet leek te realiseren dat er ook weer niet zoveel keuze in mijn dorp is om de auto op te laden.

(Nog een paar weken wachten en dan heb ik eindelijk een laadpunt aan huis op de oprit 😇)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juerd
GoodPeople schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:51: Vooral het gemak van deze reactie vond ik jammer, want als je bij een benzine station de boel openbreekt zorg je vast wel voor [...]
Als je dingen met elkaar wilt vergelijken, zoals benzinestation met laadpaal, neem er dan wel meerdere aspecten in mee. Op zich klopt het dat een benzinestation anders behandeld wordt, maar da's dan ook logisch: het gaat bij zo'n rijtje dinosapdispensers in het algemeen om een heleboel auto's en een flinke omzet per uur. Ze staan ook niet zo onhandig rondgestrooid op allerhande plekken midden in woonwijken.

Er schijnen in Nederland zo'n 4200 tankstations te zijn, tegenover 40 000 tot 80 000 openbare laadpalen afhankelijk van wie je 't vraagt. Het lijkt me onbegonnen werk om al die laadpalen altijd bereikbaar te houden. Vanwege werkzaamheden een paar dagen niet bij de paal kunnen lijkt mij eigenlijk alleszins acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Juerd schreef op woensdag 27 april 2022 @ 02:08:
[...]

Als je dingen met elkaar wilt vergelijken, zoals benzinestation met laadpaal, neem er dan wel meerdere aspecten in mee. Op zich klopt het dat een benzinestation anders behandeld wordt, maar da's dan ook logisch: het gaat bij zo'n rijtje dinosapdispensers in het algemeen om een heleboel auto's en een flinke omzet per uur. Ze staan ook niet zo onhandig rondgestrooid op allerhande plekken midden in woonwijken.

Er schijnen in Nederland zo'n 4200 tankstations te zijn, tegenover 40 000 tot 80 000 openbare laadpalen afhankelijk van wie je 't vraagt. Het lijkt me onbegonnen werk om al die laadpalen altijd bereikbaar te houden. Vanwege werkzaamheden een paar dagen niet bij de paal kunnen lijkt mij eigenlijk alleszins acceptabel.
@GoodPeople woont in een dorp met ca. 2 laadpalen. Dan doet het er niet toe dat er landelijk 40.000 of 80.000 zijn. Het gaat vooral om de onverschilligheid van die wegwerker die de boel afzet vanuit de gedachte dat het voor zijn werk nodig is en de rest kan stikken.
Terwijl als ik @GoodPeople goed begrijp het prima mogelijk was geweest om de laadpaal wel bereikbaar te houden.
Het is dus een wat bijzondere variant van het ICEn van een laadpaal doordat iemand die er niet laadt wel de paal onbereikbaar maakt terwijl dat voor hem helemaal niet nodig is.
Lijkt mij dus niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Nu online
Nou snap ik de reactie van die man prima, want als je in Nederland niet alles duidelijk afzet staan er binnen de kortste keren weer 3 auto's en moet hij er voor zorgen dat hij niets beschadigd en maar weer moet zoeken waar hij zijn eigen spullen weer laat. Iets met een vinger geven en een hand pakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb de eerste paar maanden met een EV ook overleefd zonder laadpaal in de buurt van mijn woning. Ik heb toen altijd op het werk opgeladen, en veel gebruik gemaakt van een Shell snellader zo'n 2km verderop. Het vergt wat meer planning, kost soms wat extra tijd, maar het is geen onmogelijke opgave. Een week overleef je vast wel.

Nu hebben we in de buurt trouwens één dubbele laadpaal en ondertussen drie EV's, dus ik heb een WhatsApp groepje gemaakt en een uitnodiging met QR code voor die groep achter de ruitenwissers van de andere twee EV-ers gestopt. Beiden hebben ze de uitnodiging aangenomen. Kan handig zijn als je bijvoorbeeld nodig moet laden, om te vragen of iemand de auto kan verzetten, of om storingen aan elkaar door te geven.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

gjcvro schreef op woensdag 27 april 2022 @ 08:56:
Nou snap ik de reactie van die man prima, want als je in Nederland niet alles duidelijk afzet staan er binnen de kortste keren weer 3 auto's en moet hij er voor zorgen dat hij niets beschadigd en maar weer moet zoeken waar hij zijn eigen spullen weer laat. Iets met een vinger geven en een hand pakken.
Ik niet. Typische bouwvakker, niet mijn probleem, red je er mee. Even flexibel nadenken of *gasp* eigen initiatief zit er niet in of wordt compleet doodgeslagen door bedrijfsregeltjes. Hoe veel voorbeelden zijn er wel niet van lui die doodleuk een lantaarnpaal voor iemands inrit zetten "ja, staat zo op papier, succes d'r mee".

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 22:18
Mx. Alba schreef op woensdag 27 april 2022 @ 09:41:

Nu hebben we in de buurt trouwens één dubbele laadpaal en ondertussen drie EV's, dus ik heb een WhatsApp groepje gemaakt en een uitnodiging met QR code voor die groep achter de ruitenwissers van de andere twee EV-ers gestopt. Beiden hebben ze de uitnodiging aangenomen. Kan handig zijn als je bijvoorbeeld nodig moet laden, om te vragen of iemand de auto kan verzetten, of om storingen aan elkaar door te geven.
Dat is slim: die QR code
Die kan je misschien ook op de paal plakken, ook al is dat publiek eigendom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:42
Sterker nog, met één telefoonnummer kan de leverancier op iedere paal zo'n code maken. Dat zou een goede service zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gjcvro
  • Nu online
Arfman schreef op woensdag 27 april 2022 @ 09:42:
[...]

Ik niet. Typische bouwvakker, niet mijn probleem, red je er mee. Even flexibel nadenken of *gasp* eigen initiatief zit er niet in of wordt compleet doodgeslagen door bedrijfsregeltjes. Hoe veel voorbeelden zijn er wel niet van lui die doodleuk een lantaarnpaal voor iemands inrit zetten "ja, staat zo op papier, succes d'r mee".
Loop eens een dagje mee met zo'n man, waarschijnlijk snap je dan zijn reactie een stuk beter.
De rest van je vooroordelen, tsja zegt me eigenlijk meer over jou dan over de gemiddelde bouwvakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
gjcvro schreef op woensdag 27 april 2022 @ 08:56:
Dat is jouw interpretatie. Misschien heeft hij zoiets gedacht, zou kunnen. Hij neemt echter niet de moeite om dat dan uit te leggen, haalt zijn schouders op en heeft zoiets van zoek het maar uit, ik ga gewoon mijn gang en bekommer mij niet om jou. Precies het gedrag wat jij die 3 auto's toeschrijft.
En ja ook sommige EV rijders gedragen zich niet netjes, maar 3, in zo'n klein dorpje met maar een paar laadpalen? Die voeden elkaar wel op als dat nodig mocht zijn.

Pagina: 1 ... 115 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor "thuis laden" is er een apart topic: Thuisladen van je EV deel 2.

Het is niet toegestaan om persoonlijke referralcodes te plaatsen, erom te vragen, of te linken naar websites met daarop promotiecodes die niet door de leverancier van bijv. de laadpas of app zijn uitgegeven.