[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 111 ... 144 Laatste
Acties:
  • 990.152 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
Op mijn werk hebben ze een mooie parkeergarage. Deze is laatst verbouwd en toen is er voor gekozen geen laadpalen te plaatsen. "Werknemers zijn verantwoordelijk voor hun eigen vervoer naar het werk." Prima.

Nu zijn er meerdere stopcontacten in de garage vlakbij de parkeerplaatsen. Deze mogen we echter niet gebruiken. Kennelijk ivm brandgevaar. Het klinkt voor mij meer alsof ze niet willen betalen voor het stroom van de auto's van de werknemers.

Dit kan ik begrijpen, maar zeg dat dan gewoon. Brandgevaar lijkt mij zo'n slap excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 06:47
Hier hebben we gewoon palen van Shell staan, of hoe dat dan ook werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Dartlink schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:46:
Tijd voor de kleef boete...

Sta nu in Antwerpen bij Van der Valk. Twee EV's die hier rustig allebei aan de 80kW kant van de oplader staan. Beide al vol, want beide in beeld dat kabel ontkoppeld dient te worden. En beide hebben aan de autokant de ccs connector nog gelockt... Allego kan de kabel niet unlocken. Dus nu maar pruttelen aan 50kW want de 320kW kant is niet te gebruiken nu...
Zat er geen noodstop op? O-)
B00st3r schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:31:
Op mijn werk hebben ze een mooie parkeergarage. Deze is laatst verbouwd en toen is er voor gekozen geen laadpalen te plaatsen. "Werknemers zijn verantwoordelijk voor hun eigen vervoer naar het werk." Prima.

Nu zijn er meerdere stopcontacten in de garage vlakbij de parkeerplaatsen. Deze mogen we echter niet gebruiken. Kennelijk ivm brandgevaar. Het klinkt voor mij meer alsof ze niet willen betalen voor het stroom van de auto's van de werknemers.

Dit kan ik begrijpen, maar zeg dat dan gewoon. Brandgevaar lijkt mij zo'n slap excuus.
Dat is mooi stom van je werkgever, met een paar laadpalen kun je een leuke extra omzetstroom genereren.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:44
Erasmo schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:56:
[...]

Zat er geen noodstop op? O-)
Haha jawel, kort moment getwijfeld. Maar de connector was aan de auto kant vergrendeld. Dus geen idee of de laadpaal weer "online" komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09:53
De Shell op de A4 ri Amsterdam, is die weer open? Want ik weet dat die verbouwd werd en ik zag er vorige keer dat ik er voorbij reed een aantal nieuwe snelladers staan, maar zijn die al te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Nl-jeff schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 22:50:
Iemand hier ervaring met de enel x chargers in italie?
Volgens de verschillende apps, (enbw, shellrecharge, Plugsurfing) schijn je daar mee te kunnen laden. Alleen de laders (2 verschillende sites nu geprobeerd) accepteren met geen mogelijkheid een van de bovengenoemde passen. Enkel via de JuicePass app heb ik success gehad. Was benieuwd of ik nou wat mis, of dat er iets stuk is.

Overigens wel een mooie trip gehad. Alkmaar-garda meer met 5 chargestops (voornamelijk ionity en allego(bonnet))
Was je bij de snelladers of AC? Dit gedrag komt namelijk weleens bij de snelladers voor omdat Enel daar sinds kort een flink extra bedrag voor vraagt als je als andere MSP wilt roamen op deze laders.

Voor de AC laadpalen wordt dit bedrag niet gevraagd en daar roamen de meeste partijen dus goed mee.
GoodPeople schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 07:17:
[Afbeelding]

Uit e-mail van de ANWB / Eneco laadpas over gewijzigd beleid in Oostenrijk en Duitsland. Daar komt een zgn blokkeer tarief. Dit moet voorkomen dat je onnodig een laadpaal bezet houdt. Ergens lijkt me dit een goede ontwikkeling, want niks is frustrerender dan een bezette laadpaal met een vol geladen auto (of bezet door een ICE) 😉 - zou dit in Nederland ook goed zijn?
De ANWB heeft dit bijzonder onhandig gecommuniceerd.

ALLEEN VOOR DE ANWB LAADPAS komt er een blokkeer tarief. Voor alle andere laadpassen gelden nog steeds de huidige voorwaarden. (soms wel, soms niet, hangt van beleid MSP af).

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
Hachy schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:58:
[...]

Was je bij de snelladers of AC? Dit gedrag komt namelijk weleens bij de snelladers voor omdat Enel daar sinds kort een flink extra bedrag voor vraagt als je als andere MSP wilt roamen op deze laders.

Voor de AC laadpalen wordt dit bedrag niet gevraagd en daar roamen de meeste partijen dus goed mee.

[...]

ALLEEN VOOR DE ANWB LAADPAS komt er een blokkeer tarief. Voor alle andere laadpassen gelden nog steeds de huidige voorwaarden. (soms wel, soms niet, hangt van beleid MSP af).
De ANWB zou eens een cursus laden van een EV moeten volgen.
Zij lijken geheel zelfstandig het wiel opnieuw uit te vinden en daarbij in alle valkuilen te trappen die al eerder zijn voorgekomen.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Peejeehuu schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:45:
Maingau en EnBW hebben al lang een boetetarief na 240 minuten laden DC. Weet iemand wat er gebeurt als ik mijn auto afkoppel en 5 minuten later weer een nieuw sessie start? Tellen ze dan weer opnieuw tot 240 minuten, of tellen ze door? Hoeveel moet er minimaal tussen zitten?

We zijn nu in Duitsland. Letterlijk één laadpaal in het dorp. Mijn Nissan Leaf is na 240 minuten nog niet vol.

Ik heb overigens nog niemand anders die paal zien gebruiken
Je kunt de sessie afbreken met de laadpas en direct weer een nieuwe starten. Je hoeft de laadkabel er niet eens uit te halen. De teller wordt dan weer gereset. Iets anders heb ik nog niet meegemaakt of van gehoord. (geen garanties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
driel24 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 12:53:
Leuk deze nieuwe regel......
Mijn Niro met 1 fase en 64 kw accu. Van 10 % naar 100% duurt bij mij 20 uren.
Oplossing: neem een andere laadpas mee naar AT en DE, zonder connectie-tarieven.
kx22 schreef op zondag 3 april 2022 @ 08:09:
[...]

Kan jij confirmen dat je met een KIA of BMW pas ook andere merken auto's kan laden?
Dat zou voor mij ideaal zijn. AC laden voor 27c ipc 34c nu. Die 5 euro haal ik er per maand wel uit!
En is het legaal?
Het werkt, ze kunnen niet controleren of jij een BMW of KIA hebt op andere wijze dan vragen naar een chassisnummer. Je voldoet dan niet aan de voorwaarden van hun product. Nu is dat is niet per wet verboden dus strikt genomen niet illegaal. Maar ze kunnen je wel de toegang tot hun dienst ontzeggen en als ze echt vervelend willen doen zouden ze een civiele procedure tegen je kunnen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:55
[...]

Ik neem aan dat de ANWB/Eneco hiermee de blokkeerkosten die zij berekend krijgen vanuit de Duitse en Oostenrijkse CPO's probeert door te belasten? Dan kun je verwachten dat anderen dat op een moment ook gaan doen omdat ze deze kosten anders zelf moeten absorberen.

Je vraagt je dan wel af hoe Duitse en Oostenrijkse EV-rijders hier mee omgaan, vooral als ze alleen met 1 fase kunnen opladen. Mogelijk kunnen ze daar vaker aan huis laden dan in Nederland, maar dat zal zeker in de steden ook niet voor iedereen gelden.

Nou kom ik niet vaak in Duitsland of Oostenrijk en heb ik geen ANWB-laadpas, maar hiermee wordt de laadpas-puzzel nog gecompliceerder gemaakt. Als je een beetje op je laadkosten wilt letten moet je niet alleen kijken hoeveel het opladen kosten met welke laadpas, maar ook nog rekening houden met de laadsnelheid (als die al bekend is) en hoe lang je wilt of kunt opladen.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
De ANWB probeert hiermee een deel van de hoge tijdgebaseerde tarieven die ze daar krijgen doorbelast bij hun abbonees neer te leggen. Veel andere MSP's brengen deze tijdstarieven nu al 1:1 in rekening bij hun klanten.

Duitsers en Oostenrijkers hebben dit probleem niet; aangezien de samenwerkende partijen (BEO) voor hunzelf veel lagere tarieven in rekening brengen. Het concentreert zich met name op roaming (lees: buitenlandse) partijen.

Het is al een langslepend probleem, waar ik ook al vaker over geblogd heb. Voorlopig nog niet opgelost.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Zojuist uit betrouwbare bronnen vernomen dat de BTW verlaging op energie in Q3 en Q4 waarschijnlijk ook voor laadpalen en laadpassen gaan gelden.

Goed nieuws voor particulieren dus, de laadsessies zullen dan met 9% BTW belast worden ipv 21%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-09 14:14
the-hyrax schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:04:
De Shell op de A4 ri Amsterdam, is die weer open? Want ik weet dat die verbouwd werd en ik zag er vorige keer dat ik er voorbij reed een aantal nieuwe snelladers staan, maar zijn die al te gebruiken?
ja en ja

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 20:08
Hachy schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:27:

Het werkt, ze kunnen niet controleren of jij een BMW of KIA hebt op andere wijze dan vragen naar een chassisnummer. Je voldoet dan niet aan de voorwaarden van hun product. Nu is dat is niet per wet verboden dus strikt genomen niet illegaal. Maar ze kunnen je wel de toegang tot hun dienst ontzeggen en als ze echt vervelend willen doen zouden ze een civiele procedure tegen je kunnen starten.
Wordt er ook gecontroleerd op wiens naam het voertuig staat? of het voertuig ook op naam van de laadpas aanvrager staat of iemand anders zijn naam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 19:59
Supershiva schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:33:
[...]

Wordt er ook gecontroleerd op wiens naam het voertuig staat? of het voertuig ook op naam van de laadpas aanvrager staat of iemand anders zijn naam?
Nee,
Vandaag telefonisch contact gehad met BMW Charging en de vraag gesteld.
De beste man ging het uitzoeken en het antwoord was dat het mag.
Sterker nog....de BMW i3 die ik heb, heb ik privé gekocht. Toch mocht ik mijn account omzetten van prive naar business. Zodoende kan ik het pasje gebruiken voor de zakelijke auto.

Maar ik vernam ook al van hem dat de prijzen niet zo laag zullen blijven. Toen ik het aan hem vroeg of de prijzen vast stonden, was het antwoord: ga daar maar niet van uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-09 20:21
Ik heb met mijn Volvo al een paar keer gebruik gemaakt van Tesla Superchargers. Werkt super. Onder Tesla-rijders was er wat onrust over het openstellen van de laders voor anderen, want dan zou het zo druk worden. Mijn ervaring is dat het met de drukte bij de SUCs meestal meevalt. Maar gisteren wilde ik opladen bij de SUC in Drachten, en alle palen waren bezet, door... alleen maar Tesla's.

Ik ben maar doorgereden naar Fastned.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 09:15
Venomer schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:00:
Ik heb met mijn Volvo al een paar keer gebruik gemaakt van Tesla Superchargers. Werkt super. Onder Tesla-rijders was er wat onrust over het openstellen van de laders voor anderen, want dan zou het zo druk worden. Mijn ervaring is dat het met de drukte bij de SUCs meestal meevalt. Maar gisteren wilde ik opladen bij de SUC in Drachten, en alle palen waren bezet, door... alleen maar Tesla's.

Ik ben maar doorgereden naar Fastned.
Ik ben persoonlijk wat huiverig voor de drukke (vakantie) dagen. Buiten die drukke dagen zal het niet heel snel voorkomen dat alle stalls vol zijn idd.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apolopo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19-09 08:14
Wij hebben sinds vorige week een electrische auto en heb een e-flux en Freshmile pas aangeschaft.

De eerste keer laden met de Freshmile pas bij een Newmotion punt ging prima. Toen ik gisteren bij mijn werk (EV-box, die in de Freshmile app staat) wilde laden werd hij niet geaccepteerd. Ook bij een Ecotap paal in mijn wijk niet, maar de E-flux pas werd wel geaccepteerd. Thuis kwam ik erachter dat het saldo op mijn Freshmile pas onder de 20 euro was gedaald en heb 50 euro bij gestort. Toen ik daarna de pas ging testen bij dezelfde Ecotap paal werd de pas nog steeds niet geaccepteerd, ook niet bij een EV-box paal wat verderop?

Wat is jullie ervaring met Freshmile, zou die wel moeten werken bij publieke Ecotap, Allego en EV-box palen die in de Freshmile app staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-09 22:44
[...]

[...]

Dit was bij zowel snelladen als AC laden, met geen pas aan de praat te krijgen, was blij dat ik in de prep voor de trip geregistreerd had voor juicepass (dat duurde een dag) dus achteraf was het minder een issue dan gepland, alleen wel jammer voor het gemak.
Overigens ook een laad pas besteld bij ze, maar helaas niet op tijd binnen gekomen (mid feb besteld nu nog niet binnen, maar de app voldeed)
Overigens de terug weg 5 laadstops gehad, 3 bij ionity, 1 allego en 1 fastned (alle 3 gekozen op basis van de kosten). (Garda meer - Alkmaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 22:06
Apolopo schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:40:
Wij hebben sinds vorige week een electrische auto en heb een e-flux en Freshmile pas aangeschaft.

De eerste keer laden met de Freshmile pas bij een Newmotion punt ging prima. Toen ik gisteren bij mijn werk (EV-box, die in de Freshmile app staat) wilde laden werd hij niet geaccepteerd. Ook bij een Ecotap paal in mijn wijk niet, maar de E-flux pas werd wel geaccepteerd. Thuis kwam ik erachter dat het saldo op mijn Freshmile pas onder de 20 euro was gedaald en heb 50 euro bij gestort. Toen ik daarna de pas ging testen bij dezelfde Ecotap paal werd de pas nog steeds niet geaccepteerd, ook niet bij een EV-box paal wat verderop?

Wat is jullie ervaring met Freshmile, zou die wel moeten werken bij publieke Ecotap, Allego en EV-box palen die in de Freshmile app staan?
Mijn ervaring met Freshmile is wisselend. Bij Allego werkt de pas niet en ev-box wisselend. De ene keer wel en de andere keer niet. In Frankrijk prima pas.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-09 12:06
Apolopo schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:40:

Afgelopen zondag toevallig geprobeerd: Freshmile pas bij een Allego AC-lader (Gelderland-Overijssel concessie). Werkte prima, alleen is de sessie nog steeds niet in de app te zien (ook geen geld van mijn CC afgeschreven).

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:06
Weet iemand hoe lang het duurt voordat een laadsessie in de geschiedenis te zien is bij Tesla? Ik ben afgelopen zondag met mijn Corsa bij de Tesla supercharger wezen laden om dit te testen. Werkte perfect, maar in de geschiedenis nog altijd niks te zien...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:09
@Hachy dank voor je blog over snelladen in Frankrijk! Parijs staat hier voor over een maandje op de planning, dus de blog komt als geroepen.
Met een 28kwh Ioniq is het nou eenmaal een beetje puzzelen.

Was me inderdaad ook opgevallen dat het rond de A1 echt drama is. ABRP ontwijkt die route soms en neemt de route over Maastricht door het oosten van Belgie, ondanks dat dat een route van +1.5u is... en je niet enorm extra laadzekerheid hebt.

Langs de 'kortste' route kom ik met enig puzzelen uit op:
TotalEnergies https://goo.gl/maps/BtsX9wQW2D8er5iEA
Proviridis https://goo.gl/maps/Ncu7tsBxn1NZS3C46
Total https://goo.gl/maps/iE9wSUJX7figuXvh9
Enercon https://goo.gl/maps/WzdQtYCs3Wu3Uw1g9
TotalEnergies https://goo.gl/maps/d9ZZorVxTDGnAajg9

Of kortom; deze route. Eventueel uit te breiden met Ionity in Baralle door een stukkie om te rijden.

Daar hoeven eigenlijk maar 2 stuks van te werken om er door te komen.
Maar ik heb dus echt geen idee of deze punten enigszins betrouwbaar zijn...

Alternatief gebaseerd op 'zekerheid' ipv route:
"Rots in de branding" lijkt dan inderdaad ook de door jou genoemde Ionity in Baralle te zijn. Dat is eigenlijk de enige 'betrouwbare' lader die ik met ~15 minuten omrijden durf te vertrouwen...
Het is echt jammer dat Ionity Saint Witz nog niet echt wil vlotten. Als die klaar is, kan je in principe met enkel FastNed en Ionity van Nederland naar Parijs rijden. Niet de goedkoopste oplossing, maar wel snel en zeker (want ik behoor toch een beetje tot de snellaad-generatie :P).

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:07
Even een vraagje over ChargeAssist.

Klopt het dat je je daar niet kan registreren?
Maar hoe zit het dan met je meerdere mobieltjes...
die zijn dan niet gekoppeld, en moet je alles (favo etc) apart in gaan geven..

Of doe ik iets voud??

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peejeehuu
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 14:09
Wij zijn afgelopen week voor het eerst met onze EV (Nissan Leaf 40 KWh) naar Duitsland geweest. We waren bij de Moezel, dat is een rit van 420 km vanuit Zaandam. Laat ik beginnen met de conclusie: ik vond het een ramp. Of ik doe iets helemaal fout, of de Leaf 40 KW is alleen geschikt voor woon-werkverkeer.

Vooraf de route bepaald met ABRP. De beste route zou zijn via Maastricht, Luik en dan via de E42 nar Bitburg.

Uiteraard vertrokken met 100%, SOC was 255 km. Na 170 km was de accu zo goed als leeg en hebben we voor het eerst geladen tot 85%. Voor de zekerheid bij Maastricht nog maar even opnieuw gelaten, dus met 90% Belgie in. Dat laden ging al behoorlijk langzaam: 22 kW.

In Beldie gaf ABRP aan dat ik moest opladen bij een Lidl. Verder was er ook geen mogelijkheid. Helaas misten we die afslag. (Ik ben ook niet echt een fan van Lidl-opladers. Mijn ervaring is dat die altijd bezet zijn. Vaak door taxi’s). Verder zijn we tussen Luik en Bitburg geen laadpaal tegen gekomen. In zou dus voorzichtig zijn met het oosten van België.

Uiteindelijk met nog een paar procent op de teller een plaatsje in gereden. Daar was geen snellader, alleen gewone laadpalen. Maingau en EnBW werken niet, dus een app gedownload en twee uur in het dorp rondgelopen tot er weer wat bereik was. Dat leek voldoende om ons doel te halen, maar de SOC liep wel heel snel terug. Door met 90 kn/uur achter een vrachtauto te blijven hangen, hebben we ons hotel gehaald.

Reistijd: 9 uur over 420 km.

Omdat ik België wilde mijden, zijn we terug over Aken en Venlo gereden. Dat was 480 km. Nergens harder gereden dan 100 km /uur, maar toch ook nu (door de regen?) hebben we drie keer moeten snelladen. Inclusief drie keer 40-50 minuten snelladen en een beetje file duurde deze rit 8 uur (480 km).

Ik was al begonnen met mijn conclusie: mijn vrouw is nog duidelijker: “ DIE AUTO GAAT ER UIT!”

Hachy schreef laatst dat met zijn auto een lange rit niet spannend meer is. Mocht je dat spannende gevoel weer eens willen ervaren, dan mag je mijn auto gerus een keer lenen hoor. :-)

Als slot nog iets positiefs: Door Bonnet en &Charge/Maingau heb ik bijna overal gratis geladen. De keren dat dat niet kon (Bonnet heeft best vaak storingen) kosten me in totaal 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
nou, een leaf en vooral de 40kwh leaf is sowieso niet echt gemaakt voor lange afstanden. je hebt rond de 170km oid bereik en na de eerste snellaadsessie raakt het accupakket al oververhit...

je moet abrp ook niet blindelings vertrouwen. je wist vantevoren dat laden bij de lidl een ramp zal zijn maar toch laat je het staan in abrp. in abrp kun je gewoon snellaadaanbieders blacklisten zodat je andere keuzes voorgeschoteld krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Hier ook even de vraag!
Ik krijg donderdag mijn Skoda Enyaq iV80 met een druppel voor heel Nederland (lease).
Nou ga ik in mei een weekend naar Bremen en wil goed kunnen laden, iets verder de toekomst in wil ik ook in België en eigenlijk overal kunnen laden.
Omdat ik in NL mijn eigen pas heb, ben ik op zoek naar een vorm zonder abonnement maar gunstige tarieven.
Zodoende ben ik nu terecht gekomen bij Shell Recharge.

Ik vond Powerpass nog wel wel Ok, maar Plugsurf bv erg prijzig. Andere tips nog toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 23:25
Ik heb van mijn werkgever een EVBox keyfob (laadpas/druppel) gekregen. Volgens zowel mijn werkgever + laadpastop10.nl + EVBox moet ik bij alle openbare laadpalen kunnen laden in in ieder geval NL. Toch heb ik in korte tijd al 3x bij een openbare laadpaal gestaan die mijn 'pas' weigerde / niet begint met laden.
Maar behalve van een harde piep / een rode led / mededeling ongeldige pas oid niet echt heel veel zinnige respons waar uit blijkt wat er mis is. Omdat ik zelf niet in kan loggen in het EVBox portal oid van mijn werkgever wordt ik daar ook niet wijzer van. Wagenparkbeheerder heeft ingelogd maar hij zegt niets bijzonders te kunnen ontdekken aan mijn pas.
Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn? Mensen misschien die ook deze ervaring hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coasterfreak
crimby schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:38:
Hier ook even de vraag!
Ik krijg donderdag mijn Skoda Enyaq iV80 met een druppel voor heel Nederland (lease).
Nou ga ik in mei een weekend naar Bremen en wil goed kunnen laden, iets verder de toekomst in wil ik ook in België en eigenlijk overal kunnen laden.
Omdat ik in NL mijn eigen pas heb, ben ik op zoek naar een vorm zonder abonnement maar gunstige tarieven.

Ik vond Powerpass nog wel wel Ok, maar Plugsurf bv erg prijzig. Andere tips nog toevallig?
laadpastop10.nl
Martinique schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:44:
Ik heb van mijn werkgever een EVBox keyfob (laadpas/druppel) gekregen. Volgens zowel mijn werkgever + laadpastop10.nl + EVBox moet ik bij alle openbare laadpalen kunnen laden in in ieder geval NL. Toch heb ik in korte tijd al 3x bij een openbare laadpaal gestaan die mijn 'pas' weigerde / niet begint met laden.
Maar behalve van een harde piep / een rode led / mededeling ongeldige pas oid niet echt heel veel zinnige respons waar uit blijkt wat er mis is. Omdat ik zelf niet in kan loggen in het EVBox portal oid van mijn werkgever wordt ik daar ook niet wijzer van. Wagenparkbeheerder heeft ingelogd maar hij zegt niets bijzonders te kunnen ontdekken aan mijn pas.
Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn? Mensen misschien die ook deze ervaring hebben?
weet je zeker dat je evbox pas is geactiveerd en echt werkt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
Die kreeg ik ook al door, maar was meer benieuwd naar persoonlijke tips en ervaringen :-)

Edit; via die site kom ik overigens alleen uit op Shell Recharge…

[ Voor 11% gewijzigd door crimby op 05-04-2022 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coasterfreak
maingau, enbw, plugsurfing, shell recharge en je dekt bijna alles in duitsland.

maingau / enbw hebben boetetarief dus daarmee wil je niet ac laden na 4 uur laadtijd.

plugsurfing geen boetetarief maar wel een duurdere algemene tarief

zelfde voor shell recharge, maar daar betaal je vaak ook 2 cent per minuut oid naast je kwh prijs.

veel keuze heb je niet, wel garantie dat het wel werkt, dat heeft ook een prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 23:25
Coasterfreak schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:57:
[...]

laadpastop10.nl

[...]

weet je zeker dat je evbox pas is geactiveerd en echt werkt...?
Ehm ja, tot op heden werken de meeste openbare laadpalen wél, incl bijv ook Fastned. Dus ga ik er van uit dat hij geactiveerd is... En het zijn echt openbare laadpalen langs de weg / op een parkeerplaats, dus niet bij iemand op de oprit oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
Martinique schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:03:
[...]

Ehm ja, tot op heden werken de meeste openbare laadpalen wél, incl bijv ook Fastned. Dus ga ik er van uit dat hij geactiveerd is... En het zijn echt openbare laadpalen langs de weg / op een parkeerplaats, dus niet bij iemand op de oprit oid...
kan ook gewoon zijn dat de paal in storing is

of een gratis pas aanvragen en daarmee swipen bij de volgende keer om echt te zien of een paal stuk is of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apolopo
pmiddeld schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:42:
[...]

Afgelopen zondag toevallig geprobeerd: Freshmile pas bij een Allego AC-lader (Gelderland-Overijssel concessie). Werkte prima, alleen is de sessie nog steeds niet in de app te zien (ook geen geld van mijn CC afgeschreven).
Vanavond nog eens een aantal palen in de buurt getest met mijn Freshmile pas. Evbox, Allego en Ecotap weken niet. Newmotion palen werken wel. In mijn apps kan ik echter niet filteren op operator. Weet iemand een app/site waarmee je wel op operator kunt filteren, zodat ik kan zien waar Newmotion palen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
Apolopo schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:19:
[...]

Vanavond nog eens een aantal palen in de buurt getest met mijn Freshmile pas. Evbox, Allego en Ecotap weken niet. Newmotion palen werken wel. In mijn apps kan ik echter niet filteren op operator. Weet iemand een app/site waarmee je wel op operator kunt filteren, zodat ik kan zien waar Newmotion palen staan?
https://nl.chargemap.com/networks/shell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apolopo
Perfect, dark je! Alleen wat lastig dat ook veel privé palen van Newmotion zijn en ook op de kaart verschijnen.

[ Voor 73% gewijzigd door Apolopo op 05-04-2022 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:36

timovd

Voorsprong door techniek

@Peejeehuu in hoeverre heb je je vooraf verdiept in een Leaf? Snelladen is maar heel beperkt ivm ontbrekende accukoeling. Blind vertrouwen op gratis laders is niet handig.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peejeehuu
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 14:09
@ timovd. Achteraf gezien heb ik me inderdaad onvoldoende laten voorlichten over de rapidgate van de Leaf.

Ik vertrouw zeker niet blind op gratis laders hoor. De terugweg (zonder gratis laders) was niets sneller.

Wat bij ABRP trouwens ook vreemd is: als je een minuut later hetzelfde begin- en eindpunt invoert krijg je steeds een andere route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-09 22:44
@Peejeehuu
Zelf gisteren dankbaar telkens gebruik gemaakt van zowel abrp voor guidance (ingesteld met voorkeursnetwerken fastned en Ionity en zo min mogelijk stops) en https://www.schnellladepark.app/ . Daarmee aan de hand van de max range +marge gepuzzeld naar de volgende laadstop. Zeker in duitsland zijn die goed te doen aan of naast de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 06:47
Jammer dat je hier bijvoorbeeld niet 1 van die velden rechts zoals "Fastnet" kan kiezen om op te zoeken. Maakt zoeken naar wie er de beste prijs voor de laadpalen op kantoor heeft wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ecotap ligt er uit hier, schijnt een landelijke storing te zijn?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wescobar
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
@Peejeehuu

Ik heb dan wel een e-golf en jouw scenario zou ik niet willen meemaken (met mijn gezin). De range issues herken ik bij lange ritten binnen NL al, laat staan Duitsland. (En wij rijden gewoon een beetje door, dus niet 100... en als je 130 mag, ook gewoon 130).

Wij hebben gelukkig een 2e auto en deze is gewoon ICE. Voor ritten naar bijv. Duitsland (of Groningen) pakken we gewoon die... Voor ritten heen en weer (zoals woon-werk en in de binnenstad) binnen de 150km pakken we de egolf.

Ik weet natuurlijk niet of een 2e auto in jouw situatie financieel mogelijk is. Voor ons is dat iig ideaal, omdat elektrisch in de binnenstad gewoon lekker rijdt en het verbruik echt minimaal is. Als je met die mindset je Leaff zou kunnen rijden, dan zou ik de auto nog niet de deur uit te doen..

In deze tijd is volledig EV voor ons in ieder geval niet zorgeloos. Ook aanbieders van laadpassen en palen is voor een doorsnee persoon, dus niet mensen die hier regelmatig lezen, een grote jungle.

(Sorry voor de off topic, maar op het verhaal van @Peejeehuu moest ik even reageren....)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wescobar schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:15:
@Peejeehuu

Ik heb dan wel een e-golf en jouw scenario zou ik niet willen meemaken (met mijn gezin). De range issues herken ik bij lange ritten binnen NL al, laat staan Duitsland. (En wij rijden gewoon een beetje door, dus niet 100... en als je 130 mag, ook gewoon 130).

Wij hebben gelukkig een 2e auto en deze is gewoon ICE. Voor ritten naar bijv. Duitsland (of Groningen) pakken we gewoon die... Voor ritten heen en weer (zoals woon-werk en in de binnenstad) binnen de 150km pakken we de egolf.

Ik weet natuurlijk niet of een 2e auto in jouw situatie financieel mogelijk is. Voor ons is dat iig ideaal, omdat elektrisch in de binnenstad gewoon lekker rijdt en het verbruik echt minimaal is. Als je met die mindset je Leaff zou kunnen rijden, dan zou ik de auto nog niet de deur uit te doen..

In deze tijd is volledig EV voor ons in ieder geval niet zorgeloos. Ook aanbieders van laadpassen en palen is voor een doorsnee persoon, dus niet mensen die hier regelmatig lezen, een grote jungle.

(Sorry voor de off topic, maar op het verhaal van @Peejeehuu moest ik even reageren....)
Deze ervaringen zeggen echt helemaal niets over EV's in het algemeen maar echt specifiek over die categorie elektrische auto's, de E-Golf en de eerder genoemde Nissan Leaf zijn inderdaad geen auto's waarmee je fatsoenlijk lange afstanden kunt rijden. Inmiddels zijn er genoeg EV's waarmee dat in combinatie met de inmiddels beschikbare snel laad infrastructuur wel perfect mogelijk is, zelfs nagenoeg net zo goed als met een ICE.

De Nissan Leaf en Volkswagen E-Golf zijn echt stadsauto's die perfect zijn voor erbij maar inderdaad volkomen ongeschikt als enige auto voor de meeste mensen. Simpelweg omdat de range te beperkt is om comfortabel in redelijk veel gebieden / landen van snellader naar snellader te kunnen komen en ook omdat als je daar dan bent de laadsnelheid gewoon te laag is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
ik222 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:48:
[...]

Deze ervaringen zeggen echt helemaal niets over EV's in het algemeen maar echt specifiek over die categorie elektrische auto's, de E-Golf en de eerder genoemde Nissan Leaf zijn inderdaad geen auto's waarmee je fatsoenlijk lange afstanden kunt rijden. Inmiddels zijn er genoeg EV's waarmee dat in combinatie met de inmiddels beschikbare snel laad infrastructuur wel perfect mogelijk is, zelfs nagenoeg net zo goed als met een ICE.

De Nissan Leaf en Volkswagen E-Golf zijn echt stadsauto's die perfect zijn voor erbij maar inderdaad volkomen ongeschikt als enige auto voor de meeste mensen. Simpelweg omdat de range te beperkt is om comfortabel in redelijk veel gebieden / landen van snellader naar snellader te kunnen komen en ook omdat als je daar dan bent de laadsnelheid gewoon te laag is.
Grotendeels mee eens, alleen het laatste niet.

Ik heb wel gelezen dat iemand met een kleine WLTP tóch helemaal naar de balkan reed, en dan óók nog eens via veel gratis palen. Was leuk om te lezen, maar de mindset was dan ook geheel anders.

Wat aan de lagere kant instappen (€) hééft natuurlijk minpunten op ander gebied.
Kán dus wel, mits.... en dat mits kán dus bezwaarlijker zijn.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hansieo schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:53:
[...]

Grotendeels mee eens, alleen het laatste niet.

Ik heb wel gelezen dat iemand met een kleine WLTP tóch helemaal naar de balkan reed, en dan óók nog eens via veel gratis palen. Was leuk om te lezen, maar de mindset was dan ook geheel anders.

Wat aan de lagere kant instappen (€) hééft natuurlijk minpunten op ander gebied.
Kán dus wel, mits.... en dat mits kán dus bezwaarlijker zijn.
Uiteraard, daarom schreef ik ook "voor de meeste mensen" :) Natuurlijk zijn er mensen die dat geen bezwaar vinden of zelf onderdeel van de vakantie.

Maar de meerderheid wil gewoon comfortabel om de bestemming aankomen, en dat gaat je gewoon niet lukken met dit soort auto's.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 08:57
ik222 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:48:
[...]

Hm. Niet voor iedereen is een EV met een lange range mogelijk. Ofwel moet je een baan hebben waarin je werkgever je een leasebak wil "geven". Het merendeel van de EV's met een range > 400 km is lease. Kopen van een dergelijke auto is idioot. Je zit al snel > 60k en dat heb ik er echt niet voor over.

Wij hebben dus een Ionic28kWh. RIjdt geweldig. Kan goed snelladen. Maar ook wel angstige tripjes. Afgelopen weekend naar Zutphen (vanaf den haag) en aangekomen in Zutphen nog 18 km resterend. Dus naar een van de 4 beschikbare snelladers volgens chargeprice. De Vattenfall/Mac oplader gaf een internal error (de zoveelste die het niet doet) Vervolgens een paar honderd meter verder naar een groepje van 2 snelladers gereden: die waren in geen velden of wegen te vinden. Het was ook een soort opslagterrein voor hout. Een grap van iemand in de buurt? En de enige snellader die overbleef was bezet door iemand die net op 20% zat. Dus in slakketempo door naar Deventer (nog 6 km over) waar gelukkig wel voldoende Allego laders waren.
Wel geleerd: 15 minuten extra inbouwen om tussendoor even te laden. En note to self: over 2 of 3 jaar de Ionic inruilen voor een 64kWh variant zodra die in een betaalbare range zijn (< 30 k euro).

Prima te doen hoor. Maar ik snap ook mensen die zeggen: geen EV voor mij, gedoe allemaal.

edit: het leverde geen huwelijkse spanningen op omdat ik de vrouw de auto uit had geduwd op de bestemming en zei "ik kom later wel, eerst even opladen".

[ Voor 3% gewijzigd door oltk op 06-04-2022 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Héél apart...
https://nederlandelektris...n-en-la-place-restaurants

Tijdens het láden punten verzamelen om bij de supermarkt te kunnen spenderen/inwisselen.

Zoiets als, tijdens je hotdogs! eten punten verzamelen om parkeer korting te krijgen.

Ze gebruiken nu dus het láden als profit model om de supermarkt kas te ondersteunen.

vroeger.... zou je tijdens je boodschappen zegeltjes/puntjes verzamelen... om daarmee kWh te sparen...lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Of je bekijkt het van de andere kant: Als je toch moet laden kun je dat net zo makkelijk bij de Jumbo doen, dan kun te meteen even de wekelijkse boodschappen halen. Volgens mij is AH en Gamma enz er ook mee bezig.

Maandag moest ik ook aan de snellader, die stond vlak bij een grote bouwmarkt, dan loop je toch snel ff binnen om te kijken of je nog iets interessants kunt vinden, anders zit je een kwartier/half uur voor je uit te staren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pmiddeld
@Peejeehuu Jammer dat de Leaf niet aan je wensen voldoet. Ik zou met hetzelfde budget overstappen op een gebruikte Ioniq 28 kWh. Heeft een range van circa 200 km en kan zelfs bij een koude accu direct met 65-70 kW snelladen (en heeft accukoeling). Ik heb er veel plezier van gehad en er diverse lange reizen mee gemaakt o.a. naar Zuid-Italië, Tsjechië en Oostenrijk.

[ Voor 3% gewijzigd door pmiddeld op 06-04-2022 11:14 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• eltron
oltk schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:03:
[...]
Hm. Niet voor iedereen is een EV met een lange range mogelijk. Ofwel moet je een baan hebben waarin je werkgever je een leasebak wil "geven". Het merendeel van de EV's met een range > 400 km is lease. Kopen van een dergelijke auto is idioot. Je zit al snel > 60k en dat heb ik er echt niet voor over.
Hoewel off topic moet ik dit toch wel nuanceren.
er is inmiddels best veel keus aan EV met een range rond de 400km en een prijs onder de 40K.
Daar gaat dan ook nog subsidie vanaf.

Vervolgens geen wegenbelasting en nauwelijks onderhoudskosten en het kostenplaatje van de EV ligt per/km al een stuk dichter bij de ICE en inmiddels ook voor veel particulieren wel te doen. En dat wordt nog mooier als je ook nog wat overschot hebt op je zonnepanelen.

En met een range van rond de 400km hoef je je binnen NL nergens zorgen over te maken en in het grootste deel van het buitenland ook niet nu bijna overal de laadinfra voor snelladen op peil begint te komen.
Ik lees hier nog van ingewikkelde toestanden van plannen van lange reizen met ABRP of andere apps.
Zelf doe ik dat onderweg niet meer (soms wel voor orientatie vooraf), ik stop gewoon bij de dichtstbijzijnde lader als ik daar aan toe ben. (rond 10% SOC meestal, of behoefte aan sanitaire stop of koffie/lunch).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Nu online
tsja, ik vind dit altijd wel een redelijke indicatie. Onderhoud, afschrijving, verzekering en wegenbelasting included, verschil zit hem in de brandstofprijzen:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9x7MYQmEJO2iJVBONUiARPQLhCI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RCkbAC211DwODy1R1benAu3F.png?f=fotoalbum_large

Ik denk nog steeds zelf dat 1 van de grootste hindernissen het gebrek aan een simpel en betrouwbaar laadnetwerk is. Er is (bijna?) geen 1 laadpas de gegarandeerd overal werkt, of je niet het gevoel geeft dat je te veel betaald, omdat andere aanbieders daar stukken voordeliger zijn. Afgelopen dagen voor het eerst aan een openbare paal gestaan (duitsland), de 4 pasjes die ik heb werkten niet, maingau gaf een foutmelding of deed ook niks, en ik moest maar naar de zoveelste app of site gaan om te kunnen laden.

Met mijn simpele pinpas kan ik nog steeds bij elke pomp afrekenen, en we betalen aan die pomp allemaal even veel.

[ Voor 38% gewijzigd door gjcvro op 06-04-2022 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:53

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

eltron schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:31:
[...]

Hoewel off topic moet ik dit toch wel nuanceren.
er is inmiddels best veel keus aan EV met een range rond de 400km en een prijs onder de 40K.
Daar gaat dan ook nog subsidie vanaf.

Vervolgens geen wegenbelasting en nauwelijks onderhoudskosten en het kostenplaatje van de EV ligt per/km al een stuk dichter bij de ICE en inmiddels ook voor veel particulieren wel te doen. En dat wordt nog mooier als je ook nog wat overschot hebt op je zonnepanelen.

En met een range van rond de 400km hoef je je binnen NL nergens zorgen over te maken en in het grootste deel van het buitenland ook niet nu bijna overal de laadinfra voor snelladen op peil begint te komen.
Ik lees hier nog van ingewikkelde toestanden van plannen van lange reizen met ABRP of andere apps.
Zelf doe ik dat onderweg niet meer (soms wel voor orientatie vooraf), ik stop gewoon bij de dichtstbijzijnde lader als ik daar aan toe ben. (rond 10% SOC meestal, of behoefte aan sanitaire stop of koffie/lunch).
Helemaal mee eens. Ik heb een Tesla Model 3 Standard Range. Die haalt in de praktijk in de zomer zo'n 300km (zegmaar van 90% tot 10%), in de winter als het echt koud is is het praktische bereik niet veel boven de 200km. Maar hoe vaak rij je in één ruk meer dan dat? Met die range kan je door heel Nederland je bestemming bereiken, en dan bij je bestemming laden terwijl je daar doet waar je voor kwam. En op echt lange ritten is de laadsnelheid onderweg bij snelladers veel meer van belang dan de accucapaciteit.

[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 06-04-2022 12:56 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Apolopo schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:36:
Perfect, dark je! Alleen wat lastig dat ook veel privé palen van Newmotion zijn en ook op de kaart verschijnen.
Gokje: 80% van TNM is privé, 20% staat semi-publiek in parkeergarage's of op bedrijventerreinen al dan niet achter hekken of slagbomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
oltk schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:03:
[...]

Buiten dat dit ontzettend offtopic is, is het ook niet zo dat iets idioot is puur omdat jij het er niet voor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
Prullenbak84 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:07:
[...]

Buiten dat dit ontzettend offtopic is, is het ook niet zo dat iets idioot is puur omdat jij het er niet voor over hebt.
Ben ik met je eens. Maar andersom is het ook zo dat mensen die verder willen rijden en de extra tijd er niet in willen steken om te zoeken naar een beschikbare laadpaal dan maar meer geld moeten uitgeven. En daarmee is dit weer ontopic, want ik beschreef ook dat er toch wel veel palen niet meer bestaan of niet werken wat het probleem groter maakt van het gebruik van een low range EV die niet (goed) kan snelladen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10:30
crimby schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:38:
Hier ook even de vraag!

Als je de Powerpass hebt met het 1e jaar gratis abonnement dan is dat qua prijs het beste dat je gaat krijgen voor snelladen. 0,31 bij Ionity en 0.39 bij heel veel andere snelladers. Voor gewone laders (AC) weet ik niet of Powerpass interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
RandomNick schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:18:
[...]

Als je de Powerpass hebt met het 1e jaar gratis abonnement dan is dat qua prijs het beste dat je gaat krijgen voor snelladen. 0,31 bij Ionity en 0.39 bij heel veel andere snelladers. Voor gewone laders (AC) weet ik niet of Powerpass interessant is.
Maar dat 1e jaar gratis gaan we niet meer krijgen toch? Sowieso alleen als je auto voor 1 april geleverd zou zijn las ik... en ik ga de mijne morgen pas ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Hansieo schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:33:
Héél apart...
https://nederlandelektris...n-en-la-place-restaurants

Tijdens het láden punten verzamelen om bij de supermarkt te kunnen spenderen/inwisselen.

Zoiets als, tijdens je hotdogs! eten punten verzamelen om parkeer korting te krijgen.

Ze gebruiken nu dus het láden als profit model om de supermarkt kas te ondersteunen.

vroeger.... zou je tijdens je boodschappen zegeltjes/puntjes verzamelen... om daarmee kWh te sparen...lol
Mja, wel slim eigenlijk. Ze hopen wellicht op veel zakelijke rijders die dan "gratis" wat korting pakken voor de privé boodschappen. Al vraag ik me af of die korting zo significant gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sam Shaydee
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08 22:45

Sam Shaydee

let the beat control your body

crimby schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:24:
[...]

Maar dat 1e jaar gratis gaan we niet meer krijgen toch? Sowieso alleen als je auto voor 1 april geleverd zou zijn las ik... en ik ga de mijne morgen pas ophalen.
Mijn auto stond half april gepland om geleverd te worden en KIA Oplaadpas "1ste jaar gratis is "er bij krijgen.
Waar had je dit gelezen anders moet ik dit weer even met mijn KIA dealer checken.

AUDI A6 DIESEL 2012 kan niet wachten op mijn KIA EV6 GT-LINE Zwart (Aurora Black Pearl)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:15

PeaceNlove

Deugleuter

Inspired schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:03:
[...]

Mja, wel slim eigenlijk. Ze hopen wellicht op veel zakelijke rijders die dan "gratis" wat korting pakken voor de privé boodschappen. Al vraag ik me af of die korting zo significant gaat zijn.
Ik reed vroeger ook altijd zeer trouw naar de Shell voor de airmiles, maar als je er over nadacht leverden die airmiles ook amper wat op. Toch deed ik het, dus wellicht dat het hierbij dan ook lukt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
Sam Shaydee schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:08:
[...]

Mijn auto stond half april gepland om geleverd te worden en KIA Oplaadpas "1ste jaar gratis is "er bij krijgen.
Waar had je dit gelezen anders moet ik dit weer even met mijn KIA dealer checken.
Sorry, mijn opmerking ging over de actie icm Skoda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-09 18:10
gjcvro schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:54:
tsja, ik vind dit altijd wel een redelijke indicatie. Onderhoud, afschrijving, verzekering en wegenbelasting included, verschil zit hem in de brandstofprijzen:[Afbeelding]

Ik denk nog steeds zelf dat 1 van de grootste hindernissen het gebrek aan een simpel en betrouwbaar laadnetwerk is. Er is (bijna?) geen 1 laadpas de gegarandeerd overal werkt, of je niet het gevoel geeft dat je te veel betaald, omdat andere aanbieders daar stukken voordeliger zijn. Afgelopen dagen voor het eerst aan een openbare paal gestaan (duitsland), de 4 pasjes die ik heb werkten niet, maingau gaf een foutmelding of deed ook niks, en ik moest maar naar de zoveelste app of site gaan om te kunnen laden.

Met mijn simpele pinpas kan ik nog steeds bij elke pomp afrekenen, en we betalen aan die pomp allemaal even veel.
In het buitenland klopt het beeld, daar is het soms lastig alhoewel je met een Shell recharge tag/pas ver komt. In NL heb ik met dezelfde pas in 100K km openbaar laden nog nooit een issue gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Nu online
Nederland weet ik dan niet, daar heb ik hem bijna niet nodig, maar in de eifel was het goed zoeken naar een paal en als die dan ook nog eens niet blijkt te werken wordt het vervelend. Maar was voor ons ook een leerervaring, blijft alleen bizar dat dat blijkbaar nodig is.

80 km reserve gaat hard als het bijna 30 km is naar de volgende paal. Dan wordt het wel tijd dat je er 1 vind die het wel doet. Kwam er gelukkig 1 tegen op een afgelegen industrieterrein, maar wel maar 11kw.

En ik had van te voren goed na gedacht waar ik wilde laden dus dat was extra frustrerend, De eerste keer dat ik een openbare paal nodig had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
crimby schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:24:
[...]

Hi,

Dat lees ik net ook inderdaad in het Enyaq topic, wist ik nog niet. Wellicht handig even terug te kijken of/hoe dit gedocumenteerd stond ten tijde van bestellen. Al meen ik me te herinneren dat dit zelfs bij mijn bestellen (heel erg vroeg) al erg vaag omschreven stond. Iets van '1 jaar toegang tot Ionity'. Daar kan je natuurlijk alle kanten mee op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:26
Gister eindelijk na ruim 2 weken mijn Shell recharge pas binnen gekregen. Dat werkt een stuk betrouwbaarder en sneller dan de app die sowieso niet op alle laadpalen gebruikt kan worden. Scheelt toch wel flink qua gebruiksgemak.

Nou nog snel een buiten stopcontact laten aanleggen en het hek uit de voortuin slopen zodat ik van eigen stroom kan laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_jows
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-04-2023
Ik moet mijn EV nog krijgen (eind mei als het goed is) en voor NL maak ik me geen enkele zorgen. Ik heb een pas van E-Flux en Shell Recharge aangevraagd. Voor de Tesla Superchargers zal ik me tzt in hun app aanmelden en ook voor Fastned heb ik mijn rekening gekoppeld.

In augustus gaan we voor onze vakantie naar Parijs en ik lees dat dit nogal een gedoe kan zijn. Veel laadpalen defect e.d. of ze pakken de NLse laadpas niet.

Ik wil best zo’n Kihwhi of Freshmile pas aanvragen, maar ik wil straks niet met 100 pasjes rondlopen. In 95% van de gevallen laad ik thuis of op kantoor.

Is het echt nog raadzaam om een laadpas van plugsurfing of zo’n Franse aanbieder te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
mr_jows schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:33:
Ik moet mijn EV nog krijgen (eind mei als het goed is) en voor NL maak ik me geen enkele zorgen. Ik heb een pas van E-Flux en Shell Recharge aangevraagd. Voor de Tesla Superchargers zal ik me tzt in hun app aanmelden en ook voor Fastned heb ik mijn rekening gekoppeld.

In augustus gaan we voor onze vakantie naar Parijs en ik lees dat dit nogal een gedoe kan zijn. Veel laadpalen defect e.d. of ze pakken de NLse laadpas niet.

Ik wil best zo’n Kihwhi of Freshmile pas aanvragen, maar ik wil straks niet met 100 pasjes rondlopen. In 95% van de gevallen laad ik thuis of op kantoor.

Is het echt nog raadzaam om een laadpas van plugsurfing of zo’n Franse aanbieder te bestellen?
Volgens mij kom je met de Shell pas al een heel eind. Je zult op vakantie toch ook veel snelladen en daar werken je passen wel. Probleem in Frankrijk met AC palen is eerder dat ze stuk zijn, of een storing hebben. Daar gaat een andere laadpas niks aan veranderen. Ik ben een paar keer naar Frankrijk geweest en Spanje. Nog nooit een pas gemist. In Spanje werkte de pas niet maar daar kun je gewoon via een App laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Laatst online: 19-09 16:39
Ik heb een weekendje Parijs gepland staan volgend weekend en ben nog flink aan het speuren naar een parkeer garage waar geladen kan worden, wellicht kunnen jullie mij helpen;

We zitten in het volgende hotel. ik vind het geen probleem om ergens buiten Parijs te parkeren en vervolgens de metro te moeten pakken.

Vereiste is wel dat de parkeergarage laadmogelijkheden heeft.

Iemand van jullie tips ?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vo4ejZ8S6CjgWv_6VV2aPmVVZpg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OlHpmhuEg4KN7VrmhxeaktC2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09:22
Bij 'Elektrische autovakanties' vond ik dit kaartje (sorry, iets te noordelijk voor jouw hotel) met hotels met laadmogelijkheid voor je:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BeYfqz_BflfmZF6DParSGpAH6Rw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8p82rxT2B8I5RwfR8HF5eur.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Peter-036 op 08-04-2022 10:32 ]

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Iemand die weet wat Vattenfall per kWh betaalt momenteel?
Is dat echt €0.33 per kWh inclusief BTW?

Dan ga ik er flink op toeleggen ben ik bang.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Prullenbak84 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:46:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat een laadsessie in de geschiedenis te zien is bij Tesla? Ik ben afgelopen zondag met mijn Corsa bij de Tesla supercharger wezen laden om dit te testen. Werkte perfect, maar in de geschiedenis nog altijd niks te zien...
Na bijna een week nog steeds niks in de geschiedenis. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 19:16
Naar aanleiding van mijn eerdere post dat de prijs van de Vattenfall paal hier op de hoek duurder was geworden dan de rest van de palen in de wijk vandaag maar eens gebeld met vattenfall

Het is geen fout en het blijkt dat palen die afgelopen jaar geplaatst zijn allemaal in prijs verhoogd zijn naar 0.2662 incl BTW en dat de overige palen in ieder geval dit jaar gewoon blijven op 0.2178 incl BTW
Uiteraard zou ik het begrijpen als de prijs omhoog gaat ivm energie stijging... maar wel apart dat ze slechts voor een paal de prijs wijzigen. Er staan er redelijk wat in de wijk die dus allemaal eerder geplaatst zijn en die blijven allemaal op de oude prijs.

loont het toch moeite om de auto 400 meter verderop te zetten.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Dean Martin schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:56:
Iemand die weet wat Vattenfall per kWh betaalt momenteel?
Is dat echt €0.33 per kWh inclusief BTW?

Dan ga ik er flink op toeleggen ben ik bang.
Ik vind € 0,33/kWh wel een nette prijs momenteel voor openbaar laden.
Waar ga je dan op toeleggen?

[ Voor 4% gewijzigd door eltron op 08-04-2022 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:17

Kju

bd-casemod schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:33:
Ik heb een weekendje Parijs gepland staan volgend weekend en ben nog flink aan het speuren naar een parkeer garage waar geladen kan worden, wellicht kunnen jullie mij helpen;

We zitten in het volgende hotel. ik vind het geen probleem om ergens buiten Parijs te parkeren en vervolgens de metro te moeten pakken.

Vereiste is wel dat de parkeergarage laadmogelijkheden heeft.

Iemand van jullie tips ?[Afbeelding]
Gewoon benieuwd: waarom niet gewoon snelladen? Er zijn voldoende locaties in Parijs.

PSN: Kjujay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
eltron schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:44:
[...]

Ik vind € 0,33/kWh wel een nette prijs momenteel voor openbaar laden.
Waar ga je dan op toeleggen?
Shit, verkeerde topic. Ik had het over thuisladen. Dan is het toeleggen omdat stroom duurder is.

My bad!

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Laatst online: 19-09 16:39
Kju schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:50:
[...]

Gewoon benieuwd: waarom niet gewoon snelladen? Er zijn voldoende locaties in Parijs.
nvm, bedankt ga gewoon een extra snelladers top toevoegen vlak voor parijs. _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door bd-casemod op 08-04-2022 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Laatst online: 19-09 19:59
Prullenbak84 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:55:
[...]

Je krijgt een aparte factuur en volgens mij per direct. Bij mij zitten ze direct in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 23:32
Ik krijg net in de Shell Recharge app een popup met bericht over 30% korting bij Shell Recharge laders en een knop om dit te Activeren. Dit verwijst naar een browser pagina die me vertelt dat ik in App moet openen om verder te gaan waarna de App zegt dat url ongeldig is :')

Iemand die mss weet waar ik dit alsnog kan activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
Hertog_Martin schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:54:
Ik krijg net in de Shell Recharge app een popup met bericht over 30% korting bij Shell Recharge laders en een knop om dit te Activeren. Dit verwijst naar een browser pagina die me vertelt dat ik in App moet openen om verder te gaan waarna de App zegt dat url ongeldig is :')

Iemand die mss weet waar ik dit alsnog kan activeren?
Als je inlogt op jouw account, heb je de optie "aanbiedingen". Daar staat de aanbieding ook.
Voor mij wordt het helaas niets: je moet shell energy al afnemen, of gaan afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 23:32
oltk schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:12:
[...]

Als je inlogt op jouw account, heb je de optie "aanbiedingen". Daar staat de aanbieding ook.
Voor mij wordt het helaas niets: je moet shell energy al afnemen, of gaan afnemen.
Ah bedankt voor de info, dan wordt 't 'm ook niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polare
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-06-2022
Jmtpes schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:21:
[...]

Laatst eten besteld via thuisbezorgd. Mn km stonden de volgende dag erop
Hoe koppelt thuisbezorgd je bestelling aan &charge? Week geleden een bestelling gedaan maar er is niets bijgeschreven. Bestelt via website en niet via de partner app zoals aangegeven.

Polestar 2, LRDM, thunder, pilot, plus, 19”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Prullenbak84 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:55:
[...]

Gisteren even geladen bij Tesla om te testen. Was dezelfde avond nog te zien in de geschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
pmiddeld schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 19:22:
[...]

Gisteren even geladen bij Tesla om te testen. Was dezelfde avond nog te zien in de geschiedenis.
kx22 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:44:
[...]

Je krijgt een aparte factuur en volgens mij per direct. Bij mij zitten ze direct in de app.
Hmmm dan lijkt t erop dat ik gratis geladen heb. Was maar iets van 5 minuutjes ofzo (ging echt alleen even testen), maar als ik Tesla was zou ik dat toch gewoon rekenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:18
Vandaag met ABRP eens zitten kijken naar de route richting onze tussenstop nabij Parijs van de zomer (±490km).

Doel is om met de Enyaq iV80 steeds na max een uur of 2 te stoppen om de kids ook even de benen te laten strekken. Beetje rekening houdend met reguliere files tussen de stops.

Ik heb nu de volgende laadpunten geselecteerd ook kijkend naar de voorzieningen (hapje eten/sanitaire stop)

- start > Ionity Brussel (Living Tomorrow) 164km ±1u45min

- Ionity Brussel (Living Tomorrow) > Tesla Supercharger Valenciennes 120km (±1u11min)

- Tesla SuperChargers > Eindbestemming 213km (±2u)

Verwachte SoC bij aankomst 17% w at obv huidig gebruik (koudere periode) neerkomt op theoretisch 65km aan range. We verblijven hier 2 nachten en er is een laadpaal die ik in die periode (hopelijk) kan gebruiken.

Vragen:
1. Iemand ervaring met Ionity Brussel (living tomorrow)
2. Iemand nog tips voor een kleine stop tussen de Tesla Supercharger en Parijs?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
FJP84 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:14:
Vandaag met ABRP eens zitten kijken naar de route richting onze tussenstop nabij Parijs van de zomer (±490km).

Doel is om met de Enyaq iV80 steeds na max een uur of 2 te stoppen om de kids ook even de benen te laten strekken. Beetje rekening houdend met reguliere files tussen de stops.

Ik heb nu de volgende laadpunten geselecteerd ook kijkend naar de voorzieningen (hapje eten/sanitaire stop)

- Ionity Brussel (Living Tomorrow) > Tesla Supercharger Valenciennes 120km (±1u11min)

Verwachte SoC bij aankomst 17% w at obv huidig gebruik (koudere periode) neerkomt op theoretisch 65km aan range. We verblijven hier 2 nachten en er is een laadpaal die ik in die periode (hopelijk) kan gebruiken.

Vragen:

Alvast bedankt
Het zou in de zomer nagenoeg zonder laadstops moeten kunnen, met een WLTP van 510km.
Wij zitten met de Kia e-Niro 's zomers ook regelmatig tot ruim 10% boven WLTP (ca. 510km bij een WLTP van 455km). Met Enyaq IV80 zou dan range rond de 550km haalbaar moeten zijn, althans voor een beetje ervaren chauffeur die het nieuwe rijden voldoende beheerst.

Maar als je op zekerheid wilt gaan en ook toch een poosje stilstaat voor een pauze-moment, dan zou je onderweg grofweg halverwege ook een laadsessie kunnen inplannen. Eén sessie zou dan (ruim) voldoende moeten zijn.

Moet er dus wel bij zeggen dat het van belang is om zuinig te rijden.
Als je een wat agressievere rijstijl hebt ligt je verbruik al snel meer dan 25% hoger. Je rijdt dan harder, maar bent niet sneller omdat je vaker moet stoppen om te laden.

[ Voor 5% gewijzigd door eltron op 09-04-2022 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 23:31
Hi All! Ik heb een tijdje zitten zoeken maar kon niet een eenduidig antwoord vinden. Ik had een leaseauto icm alfen eve box van Eneco. Ik wil deze paal nu gaan gebruiken voor m’n plug-in hybride (geen lease, geen zakelijke aanschaf etc) en het hosting abbo staat mij nogal tegen (iets meer dan 8 euro per maand…)

Nu zag ik wat andere aanbieders die wat goedkoper zijn maar idealiter wil ik “geen” hosting abbo. Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is? Of weet iemand een goedkopere oplossing dan ev-flux bijvoorbeeld?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
ls789 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:29:
Hi All! Ik heb een tijdje zitten zoeken maar kon niet een eenduidig antwoord vinden. Ik had een leaseauto icm alfen eve box van Eneco. Ik wil deze paal nu gaan gebruiken voor m’n plug-in hybride (geen lease, geen zakelijke aanschaf etc) en het hosting abbo staat mij nogal tegen (iets meer dan 8 euro per maand…)

Nu zag ik wat andere aanbieders die wat goedkoper zijn maar idealiter wil ik “geen” hosting abbo. Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is? Of weet iemand een goedkopere oplossing dan ev-flux bijvoorbeeld?

Alvast dank!
ik denk dat je beter in het thuisladen topic kunt kijken en eventueel daar de vraag stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 23:31
eltron schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:40:
[...]

ik denk dat je beter in het thuisladen topic kunt kijken en eventueel daar de vraag stellen.
Dat topic is helaas gesloten :) met de verwijzing naar hier (of ik zie iets over het hoofd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:55
ls789 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:16:
[...]Dat topic is helaas gesloten :) met de verwijzing naar hier (of ik zie iets over het hoofd)
Deel 2: Thuisladen van je EV deel 2

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WindowsME
  • Laatst online: 13-09 23:22
Nieuwe EV rijder hier, met een phase 3 Zoë. Na georiënteerd te hebben over de aanschaf van de auto, ga ik nu met behulp van dit topic op zoek naar de beste manier om structureel met de laagste kosten te laden.

Ik ben begonnen met de Shell Recharge pas als basis en ben algauw Bonnet en Freshmile tegengekomen. Voor Freshmile moet nog even blijken of ik terecht kan bij de laadpalen hier in de buurt, die zijn van Allego en ParknCharge (Last Mile Solutions). Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar afgaand op de berichten hier gaat gaat dat niet altijd even goed?

Met Bonnet gisteren prima bij Allego kunnen laden via de app, gratis dankzij de FREECHARGE code.
Echter, kwam net een leukere code tegen, ND3FB waarmee je eerste drie laadbeurten gratis zijn. Het is geen referral code voor zover ik weet.
Hij is wel alleen voor nieuwe gebruikers, dus invoeren tijdens het registreren! Misschien kan ik mijn partner even lief aankijken voor een extra account :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSS95
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-06-2024
WindowsME schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:52:
Nieuwe EV rijder hier, met een phase 3 Zoë. Na georiënteerd te hebben over de aanschaf van de auto, ga ik nu met behulp van dit topic op zoek naar de beste manier om structureel met de laagste kosten te laden.

Ik ben begonnen met de Shell Recharge pas als basis en ben algauw Bonnet en Freshmile tegengekomen. Voor Freshmile moet nog even blijken of ik terecht kan bij de laadpalen hier in de buurt, die zijn van Allego en ParknCharge (Last Mile Solutions). Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar afgaand op de berichten hier gaat gaat dat niet altijd even goed?

Met Bonnet gisteren prima bij Allego kunnen laden via de app, gratis dankzij de FREECHARGE code.
Echter, kwam net een leukere code tegen, ND3FB waarmee je eerste drie laadbeurten gratis zijn. Het is geen referral code voor zover ik weet.
Hij is wel alleen voor nieuwe gebruikers, dus invoeren tijdens het registreren! Misschien kan ik mijn partner even lief aankijken voor een extra account :)
Thanks for the tip. Heb free charge ingegeven bij het registreren, maar nog geen gebruik van kunnen maken (laad altijd gratis op m'n werk <3)
Nu heb ik al 4x gratis laadbeurten _/-\o_ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVdsvf3ISGbAXWt9GeyS_MH32e4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oybTXXqsSwKTLktgjRMFeA2x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubenc87
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18-09 21:56
@SSS95 voeg de code FREECHARGE1 dan ook nog maar toe 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 21:33
Rubenc87 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:18:
Is er nog een lijst met codes? _/-\o_

Heb de app geïnstalleerd maar nog niet geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:57
@sevalo Bonnet werkt prima. Alleen toen ik pasgeleden bij fastned direct na een andere gebruiker wilde laden stond na 20 seconden de lader nog niet op beschikbaar, dus toen maar gewoon autocharge van fastned gebruikt (dus gewoon stekker in de auto; als je eerst via de bonnet app de lader activeert dan kan je via je fastned account (en eventueel gekoppelde laadpas) laden).

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSS95
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-06-2024
Rubenc87 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:18:
Super bedankt 😍
Is mijn eerste EV maar betaal zichzelf dik terug met al dat gratis laden 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KevinNolan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 23:51
** Persoonlijke referrals zijn hier niet toegestaan. Zie ook de topicwaarschuwing. **

[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 09-04-2022 19:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RandomNick
FJP84 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:14:

Vragen:

Alvast bedankt
Download the Chargemap app. Hierin kan je zelf gewoon je route nalopen op de kaart en snelladers spotten. Verder kan je per lader ook in de community kijken wat er over de lader gezegd wordt, en foto's kijken hoe het er ter plekke uitziet.

Verder nog een kleine tip: ontspan een beetje, ik zie je al 2 maanden van alles posten voor je vakantietrip. Het komt allemaal wel goed 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:18
RandomNick schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 17:36:
[...]

Download the Chargemap app. Hierin kan je zelf gewoon je route nalopen op de kaart en snelladers spotten. Verder kan je per lader ook in de community kijken wat er over de lader gezegd wordt, en foto's kijken hoe het er ter plekke uitziet.

Verder nog een kleine tip: ontspan een beetje, ik zie je al 2 maanden van alles posten voor je vakantietrip. Het komt allemaal wel goed 😉.
Tnx _/-\o_ ga ik proberen! Heb alle apps waaronder Chargemap al en ben al de route aan het nalopen. Qua ontspannen bedacht ik me inderdaad het volgende:

Ik stop wanneer ik wil stoppen en dan laad ik waar ik kan, en ik laad sowieso op de plek(ken) waar ik moet laden en als er dan laadfile is overleven we dat ook wel.

[ Voor 3% gewijzigd door FJP84 op 09-04-2022 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlaar
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 16:07
Polare schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:23:
[...]

Hoe koppelt thuisbezorgd je bestelling aan &charge? Week geleden een bestelling gedaan maar er is niets bijgeschreven. Bestelt via website en niet via de partner app zoals aangegeven.
Heb je echt wat aan dat loyaliteitsprogramma?
Ik gebruik VandeBron en die is helaas niet aangesloten bij dat &charge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Het is nu 9 april. Op 1 april is de prijsverhoging bij de Allego palen in de OV-GLD concessie ingegaan. Last Mile Solutions lijkt nog te slapen en rekent nog steeds €0,25/kWh. Zo staat het in hun app. Vandaag gecheckt met de Elbizz pas en ook in mijn online Elbizz account blijkt de prijs teruggerekend €0,25/kWh.
Doe er je voordeel mee voor zolang het duurt.

Pagina: 1 ... 111 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor "thuis laden" is er een apart topic: Thuisladen van je EV deel 2.

Het is niet toegestaan om persoonlijke referralcodes te plaatsen, erom te vragen, of te linken naar websites met daarop promotiecodes die niet door de leverancier van bijv. de laadpas of app zijn uitgegeven.