Wesco schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 00:06:
[...]
De ANWB planner rekent over het algemeen vrij pessimistisch en komt vaak met meer laadstops dan nodig.
A Better Routeplanner (ABRP) wordt veel gebruikt en heeft veel settings om zelf je laadvoorkeuren in te stellen.
Er worden regelmatig snelladers bijgeplaatst, ook in België, dus het kan best zijn dat ze nog niet op Streetview te vinden zijn. In
Chargemap (wel even een gratis account aanmaken) vind je veel info over laadplekken, meestal inclusief foto's en laadervaringen.
Voor beide zijn ook apps voor onderweg. Maar als je locaties met ons deelt kunnen we ook even meekijken!
Ik had Chargemap en de app inderdaad ook gevonden, bedankt voor de tips!
abetterrouteplanner geeft een heel andere route als die van de ANWB zeg!
Het gaat oa om de volgende locaties:
CenEnergy 1896439
Schoorstraat 2, 9130, Beveren, België
Last Mile Solutions
CenEnergy 1896668
Trompstraat 8, 9190, Stekene, België
Last Mile Solutions
Powerland DCT Maldegem -DC
Industrielaan 9a, 9990, Maldegem, België
Powerland
Powerland nv Autostrade - Publiek DC
wingensesteenweg 67, 8730, Beernem, België
Allego BEALLEGO000039
E40/A10 Oostende-Brussel, 8490, Jabbeke, België
Allego
Dit zitten allemaal aan de E40 en E34 maar kan er geen één vinden op streetview
Idem bv de lader in de buurt van Sunparcs
EVB-P1738036
Noordzeedreef 6-8, Koksijde, België
EVBox
eltron schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:40:
[...]
Waarom zou je met 20% SOC willen aankomen als je op bestemming kunt laden? 10% lijkt mij dan ook voldoende, of desnoods 5%, maar beetje marge is natuurlijk wel fijn.
Met 20% als uitgangspunt maak je het jezel niet makkelijk en DC-laden vanaf 20% gaat waarschijnlijk ook niet optimaal (afhankelijk van laadcurve MG).
Omdat de range maar 200km is dus 20% is misschien wat ruim maar afgelopen weekend kwamen we na 199Km thuis en gaf de boordcomputer niet eens meer aan hoeveel KM we konden rijden. Aan de lader bleek dat we nog 5% over hadden. Nou hebben we 3 laadpalen in een straal van 250m dus dat is vrij safe maar zo te zien is de laadpaaldichtheid in België lager en ik ken het daar niet

eltron schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:33:
[...]
Ik denk dat het wel iets meevalt met die range. De MG ZS standard range heeft een WLTP van 320km en volgens EV-database komt dat neer op 270km in de praktijk.
Maar zelfs als het 200km is dan hoef je toch niet op je vakantiebestemming aan te komen met 40km over als je al hebt vastgesteld dat je daar kunt laden?
We hebben een ZS uit 2019 en die haalt realistisch toch echt maar 200KM.
40Km is misschien royaal maar ze hebben daar 1 paal met 2x11kW moet die wel vrij zijn en eventueel boodschappen kunnen doen is best fijn denk.
bruneelm schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:37:
[...]
In Aalter, net na de afrit heb je toch Fastned 4*300kW laders en een eind verder op in Jabbeke een 50kW lader op de totalenergie parking (met sanitair & co)
Kan je gebruiken mocht je ervaren dat je moet bukken knijpen.
Wat ik doe naarmate de SOC daalt: vanaf 100km (heb 450km range in de zomer 380 in de winter) is kijken hoeveel km het nog rijden is en dit vergelijken met de km dat de GOM zegt dat ik nog kan rijden en hou idd 40km reserve aan. Ik merk dat naarmate de SOC daalt de GOM iets sneller daalt en go op zoek naar een DC paal indien ik die 40km niet meer haal.
Op plaatsen zoals de Ardennen is het meer uitkijken want de DC palen zijn op 1 hand te tellen
Ja die zie ik inderdaad ook maar kon ik op bv streetview niet vinden

Heel dom wat is de GOM

bruneelm schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:48:
[...]
Wat je nog 'laden' noemt, het zijn 11kW laders (2) voor een groot vakantiepark. Als je al geluk hebt is er een vrij, anders een km verder op is een 22kW en aan t strand zijn er ook een paar.
Echter op verlof gaan mag toch niet een 'zoek naar een paal' inhouden?
Ik had er enkele nog in de buurt gevonden inderdaad. In het ergste geval zet ik hem verderop neer en heb ik een gezonden wandeling. Moest toch meer beweging krijgen.
In principe komen we vrijdag aan en houden we het die dag wel in de speeltuinen op het park uit, dag er na naar Plopsaland waar er geloof ik 14 staan of anders de snellader langs de grote weg.
Maar enige reserve opbouwen is wel fijn.
Er zijn nu vast mensen die denken "Wat maak je je druk" en ter referentie we hebben de wagen pas 3 weken en nog niet langer dan 200km er mee gereden. Mijn vrouw kreeg hem ook echt van de één op de andere dag van werk. Bijna letterlijk van Vind je die MG OK, hier is de sleutel en een laadpas zonder ook maar enige uitleg over dit alles