[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 144 Laatste
Acties:
  • 990.054 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
bruneelm schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:48:
[...]

Wat je nog 'laden' noemt, het zijn 11kW laders (2) voor een groot vakantiepark. Als je al geluk hebt is er een vrij, anders een km verder op is een 22kW en aan t strand zijn er ook een paar.
Echter op verlof gaan mag toch niet een 'zoek naar een paal' inhouden?
Dat, en je wilt ook niet in Turtle Mode terecht komen...

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
[...]

Wat je nog 'laden' noemt, het zijn 11kW laders (2) voor een groot vakantiepark. Als je al geluk hebt is er een vrij, anders een km verder op is een 22kW en aan t strand zijn er ook een paar.
Meestal heb je die 2-laadpalen ook niet nodig op vakantiepark als je gewoon met granny bij huisje kunt laden.
Alleen als je wat sneller\meer nodig hebt.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:58

greatgonzo

schit-te-rend!

Ook een stuk of drie gratis Lidl chargers langs de route, zie ik
Middelkerke, Gistel, Diksmuide (en een stuk of 10 in de hele westkant van Vlaanderen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 17:53
eltron schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:15:
[...]

Meestal heb je die 2-laadpalen ook niet nodig op vakantiepark als je gewoon met granny bij huisje kunt laden.
Alleen als je wat sneller\meer nodig hebt.
Volgens mijn weten is Sun Parks autovrij
Misschien met uitzondering van dag van aankomst en vertrek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Iemand die een goede app/site kent die notificaties kan geven als een laadpaal vrij komt?
Op de Shell Recharge staat de laadstation er niet op.
Chargemap geeft hij aan dat het vrij is, maar is hij niet.
Op mijn huidige app van Elec2go staat het wel correct, maar kan ik geen notificatie krijgen als het vrij komt.
Gaat dus eigenlijk alleen om een paal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 21:08
kx22 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:19:
Iemand die een goede app/site kent die notificaties kan geven als een laadpaal vrij komt?
Op mijn huidige app van Elec2go staat het wel correct, maar kan ik geen notificatie krijgen als het vrij komt.
Ik gebruik hiervoor nu de PUMP app deze is dacht ik alleen beschikbaar voor de iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunnassy
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-08 13:03
kx22 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:19:
Plugshare heeft dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltron
Net een pushbericht van Ionity; gratis laden in aantal oost Europese landen; Polen, Hongariije en ik dacht Litouwen Slowakije. Wel sympathiek gebaar.
Maar ik ga daar voorlopig toch niet heen...

[ Voor 4% gewijzigd door eltron op 02-03-2022 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 11:07
eltron schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 10:10:
Net een pushbericht van Ionity; gratis laden in aantal oost Europese landen; Polen, Hongariije en ik dacht Litouwen. Wel sympathiek gebaar.
Maar ik ga daar voorlopig toch niet heen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MAF-H5iu-DYvEjU1wxzNn1EJpbk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uNZriztnAnuFNPNQiaVCTLME.png?f=fotoalbum_large

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:04
Om nog eens even terug te komen over de kortingscodes van de Bonnet app...

Afgelopen zaterdag geladen, en inderdaad was het gratis, lijkt het. (staat wel bij "my charging" maar niet bij "usage") Maar ik heb sinds mijn aanmelding met de firstcharge code ook een aantal pushberichten gehad dat ik nog allerlei dingen tegoed had.

In de app bij "promotions" staat nog altijd niks. Geeft op zich allemaal niks, dan gebruik ik het voorlopig alleen bij snelladen en is het in ieder geval een goedkope optie en alles wat gratis is, is mooi meegenomen, maar voor AC laden is het nu gewoon gokken.

Dit klinkt misschien wat ondankbaar, maar dat is niet zo. Ben gewoon benieuwd of en hoe je kan zien wat de volgende keer laden me gaat kosten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:52

sapphire

Die-hard pruts0r

Wesco schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 00:06:
[...]

De ANWB planner rekent over het algemeen vrij pessimistisch en komt vaak met meer laadstops dan nodig. A Better Routeplanner (ABRP) wordt veel gebruikt en heeft veel settings om zelf je laadvoorkeuren in te stellen.

Er worden regelmatig snelladers bijgeplaatst, ook in België, dus het kan best zijn dat ze nog niet op Streetview te vinden zijn. In Chargemap (wel even een gratis account aanmaken) vind je veel info over laadplekken, meestal inclusief foto's en laadervaringen.

Voor beide zijn ook apps voor onderweg. Maar als je locaties met ons deelt kunnen we ook even meekijken!
Ik had Chargemap en de app inderdaad ook gevonden, bedankt voor de tips!
abetterrouteplanner geeft een heel andere route als die van de ANWB zeg!

Het gaat oa om de volgende locaties:
CenEnergy 1896439
Schoorstraat 2, 9130, Beveren, België
Last Mile Solutions

CenEnergy 1896668
Trompstraat 8, 9190, Stekene, België
Last Mile Solutions

Powerland DCT Maldegem -DC
Industrielaan 9a, 9990, Maldegem, België
Powerland

Powerland nv Autostrade - Publiek DC
wingensesteenweg 67, 8730, Beernem, België
Allego BEALLEGO000039
E40/A10 Oostende-Brussel, 8490, Jabbeke, België
Allego

Dit zitten allemaal aan de E40 en E34 maar kan er geen één vinden op streetview

Idem bv de lader in de buurt van Sunparcs
EVB-P1738036
Noordzeedreef 6-8, Koksijde, België
EVBox
eltron schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:40:
[...]

Waarom zou je met 20% SOC willen aankomen als je op bestemming kunt laden? 10% lijkt mij dan ook voldoende, of desnoods 5%, maar beetje marge is natuurlijk wel fijn.

Met 20% als uitgangspunt maak je het jezel niet makkelijk en DC-laden vanaf 20% gaat waarschijnlijk ook niet optimaal (afhankelijk van laadcurve MG).
Omdat de range maar 200km is dus 20% is misschien wat ruim maar afgelopen weekend kwamen we na 199Km thuis en gaf de boordcomputer niet eens meer aan hoeveel KM we konden rijden. Aan de lader bleek dat we nog 5% over hadden. Nou hebben we 3 laadpalen in een straal van 250m dus dat is vrij safe maar zo te zien is de laadpaaldichtheid in België lager en ik ken het daar niet :X
eltron schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:33:
[...]

Ik denk dat het wel iets meevalt met die range. De MG ZS standard range heeft een WLTP van 320km en volgens EV-database komt dat neer op 270km in de praktijk.
Maar zelfs als het 200km is dan hoef je toch niet op je vakantiebestemming aan te komen met 40km over als je al hebt vastgesteld dat je daar kunt laden?
We hebben een ZS uit 2019 en die haalt realistisch toch echt maar 200KM.
40Km is misschien royaal maar ze hebben daar 1 paal met 2x11kW moet die wel vrij zijn en eventueel boodschappen kunnen doen is best fijn denk.
bruneelm schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:37:
[...]

In Aalter, net na de afrit heb je toch Fastned 4*300kW laders en een eind verder op in Jabbeke een 50kW lader op de totalenergie parking (met sanitair & co)
Kan je gebruiken mocht je ervaren dat je moet bukken knijpen.
Wat ik doe naarmate de SOC daalt: vanaf 100km (heb 450km range in de zomer 380 in de winter) is kijken hoeveel km het nog rijden is en dit vergelijken met de km dat de GOM zegt dat ik nog kan rijden en hou idd 40km reserve aan. Ik merk dat naarmate de SOC daalt de GOM iets sneller daalt en go op zoek naar een DC paal indien ik die 40km niet meer haal.
Op plaatsen zoals de Ardennen is het meer uitkijken want de DC palen zijn op 1 hand te tellen
Ja die zie ik inderdaad ook maar kon ik op bv streetview niet vinden :)
Heel dom wat is de GOM O-)
[...]

Ik had er enkele nog in de buurt gevonden inderdaad. In het ergste geval zet ik hem verderop neer en heb ik een gezonden wandeling. Moest toch meer beweging krijgen.

In principe komen we vrijdag aan en houden we het die dag wel in de speeltuinen op het park uit, dag er na naar Plopsaland waar er geloof ik 14 staan of anders de snellader langs de grote weg.
Maar enige reserve opbouwen is wel fijn.

Er zijn nu vast mensen die denken "Wat maak je je druk" en ter referentie we hebben de wagen pas 3 weken en nog niet langer dan 200km er mee gereden. Mijn vrouw kreeg hem ook echt van de één op de andere dag van werk. Bijna letterlijk van Vind je die MG OK, hier is de sleutel en een laadpas zonder ook maar enige uitleg over dit alles _O-

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-09 15:44
@Prullenbak84 Je hebt gelijk, het is niet erg overzichtelijk. Ik kreeg eergisteren een pushbericht dat mijn volgende lading met 25% korting zal zijn (ze misten me, zeiden ze). Er hoefde zelfs geen promocode te worden ingevoerd. Maar in de app is daarvan niks te zien. Maar ja, zolang de prijs gunstig is kan je het risico wel nemen.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
@sapphire De GOM is de "Guess-O-Meter", het is de display op je dashboard dat zegt hoeveel kilometers je nog kunt rijden met de huidige accustand. Het blijft een gok want het is afhankelijk van je snelheid, wind (tegen of van achter), buitentemperatuur etc. Sommige auto's geven dat vrij goed aan, andere niet. Ik weet niet hoe dat met de MG zit.

[ Voor 14% gewijzigd door pmiddeld op 02-03-2022 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:08
Bij Bonnet kan je ook verzoeken neerleggen om laadnetwerken te laten toevoegen. Dit kan op https://bonnet.upvoty.com/b/request-charging-networks/

Ik heb zojuist een verzoek achter gelaten voor o.a. Vattenfall Incharge, NewMotion / Shell Recharge, E-Flux, Pitpoint / Total Energies.

Je kunt er op stemmen. Des te meer stemmen, des te meer kans dat ze er achter aan gaan ;) en dat we met de Bonnet-app zo nog meer laadmogelijkheden krijgen.

Wil je graag andere aanbieders laten toevoegen? Maak dan ook een post aan.

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00
Prullenbak84 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:04:
Om nog eens even terug te komen over de kortingscodes van de Bonnet app...

Afgelopen zaterdag geladen, en inderdaad was het gratis, lijkt het. (staat wel bij "my charging" maar niet bij "usage") Maar ik heb sinds mijn aanmelding met de firstcharge code ook een aantal pushberichten gehad dat ik nog allerlei dingen tegoed had.

In de app bij "promotions" staat nog altijd niks. Geeft op zich allemaal niks, dan gebruik ik het voorlopig alleen bij snelladen en is het in ieder geval een goedkope optie en alles wat gratis is, is mooi meegenomen, maar voor AC laden is het nu gewoon gokken.

Dit klinkt misschien wat ondankbaar, maar dat is niet zo. Ben gewoon benieuwd of en hoe je kan zien wat de volgende keer laden me gaat kosten :)
Ik had hetzelfde.
Een code om gratis te laden tot 21-02.
19-02 kreeg ik een push voor gratis laden. "We miss you" tot 25-02
Ik heb op 20-02 geladen met bonnet.
Vroeg mij ook af of ik er nog een over had.

In de app zit een chat functie (Settings > live support).
Ze geven snel antwoord op de vraag of ik nu nog een gratis lading tegoed had.
Was helaas niet zo. :)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 17:53
Een mail gekregen van de Lidl ivm het einde van de Lidl charge app. Stopt op 9 maart 22, tot 16 maart kan vrij geladen worden, daarna zal de functionaliteit laden met QR code opgenomen worden in de Lidl plus app (DE).

Zou dit het tijdperk kunnen inluiden dat enkel klanten die voldoende aankopen doen kunnen laden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltron
bruneelm schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:46:
Een mail gekregen van de Lidl ivm het einde van de Lidl charge app. Stopt op 9 maart 22, tot 16 maart kan vrij geladen worden, daarna zal de functionaliteit laden met QR code opgenomen worden in de Lidl plus app (DE).

Zou dit het tijdperk kunnen inluiden dat enkel klanten die voldoende aankopen doen kunnen laden?
Als dat zo is dan lijkt mij dat op zich een redelijke insteek.
Gewoon punten verdienen in je Lidl app die je dan weer "verzilvert" aan de paal, waar het dan wellicht ook wat rustiger is.

[ Voor 3% gewijzigd door eltron op 02-03-2022 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Is bij ABRP de notitie voor referentieverbruik gewijzigd? Eerst gaf ik voor de Enyaq iv80 altijd 200Wh (20kWh) per 100km @110km/u. Maar nu niet ik opeens aantal km per kWh invoeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2L4BQSWrWwXEhBis_rPhcFvf6iM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ceb3EUSRRMdG9L9Reqg2diJs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
sapphire schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:08:
[...]
...
Het gaat oa om de volgende locaties:
CenEnergy 1896439
Schoorstraat 2, 9130, Beveren, België
Last Mile Solutions

CenEnergy 1896668
Trompstraat 8, 9190, Stekene, België
Last Mile Solutions
Deze zijn beide ook te vinden in ABRP en Chargemap, maar nog niet op Streetview. De eerste lijkt heel nieuw want nog geen comments en foto's in Chargemap, maar bij de tweede in Stekene hebben al enkele mensen succesvol geladen in Februari 2022 volgens Chargemap, en zijn er ook twee foto's geplaatst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZbnStFRgVrfunn0qh56b91DDD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yi27HFzWUMjy16vVe8vJpA9J.jpg?f=fotoalbum_large
Powerland DCT Maldegem -DC
Industrielaan 9a, 9990, Maldegem, België
Powerland
Dit lijkt een snellader op het terrein bij een laadpalen-bedrijf te zijn. Hoewel er in Chargemap staat 24/24 toegankelijk lijkt het er op de foto op dat je niet bij de laadplek komt als het hek dichtgaat (na sluitingstijd/weekend?),
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vDPCVRKI4h_Ji3TqIsNG0dNg648=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V3qs2D2J4Mds2EPDBSGm4G5W.jpg?f=user_large
Powerland nv Autostrade - Publiek DC
Wingene Steenweg 67, 8730, Beernem, België
Deze is wel te vinden op Google Streetview, maar dan moet je wel weten waar 'hij staat (op parkeerterreintje naast de Total). Er staan ook een paar duidelijkere foto's in Chargemap. De laadervaringen hier zijn wat wisselvallig volgens de commentaren, beide laders lijken het niet tegelijk te doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PS6t36maPX8qv62IT79ncYrT8SQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nu4VapdWCmo17leYg77eXwNt.png?f=fotoalbum_large
Allego BEALLEGO000039
E40/A10 Oostende-Brussel, 8490, Jabbeke, België
Hier staat aan beide kanten van de snelweg één enkele triplecharger van Allego, ergens in een hoekje op het parkeerterrein achter het tankstation. Ze zijn daar met goed zoeken ook wel te vinden in Streetview, maar je kijkt er makkelijk overheen. In Chargemap staan veel foto's en laadervaringen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zw9rr5hnhd0Wenow8M-LetPx64I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HyEezAhku6TkxoWX7oJc7tdx.jpg?f=user_large
Idem bv de lader in de buurt van Sunparcs
EVB-P1738036
Noordzeedreef 6-8, Koksijde, België
EVBox
Dit lijkt een AC laadpaal op de afgesloten parkeerplaats van een hotel te zijn, volgens Chargemap 'out of service' en/of er is een pas van het hotel nodig. Volgens ABRP is deze wel 'Operational' trouwens maar die meldt niks over de betaling. Ik zou hier niet op rekenen, maar als je omhoog zit kun je natuurlijk altijd even vragen bij het hotel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jfgxYzGrW4xjnxbVBfYRPRX16OE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G8ZSC5DsPWgChthDxT8Y3CGV.jpg?f=user_large

Chargemap blijkt eigenlijk de meeste informatie te geven over de plekken van de laadpaal (tenzij er nog geen foto's zijn) en de laadervaringen. Met Google Streetview kun je het beste het icoontje van de laadpaal zoeken en dan de dichtstbijzijnde Streetview-locatie bekijken.

En houd er rekening mee dat dit allemaal enkele laders zijn, die dus ook defect of bezet kunnen zijn. Probeer dus nog een alternatieve locatie achter de hand te houden. Maar in de praktijk gaat het meestal wel goed en kun je rustig laden, en ondertussen even koffie of een broodje halen en de benen strekken.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 11:21
FJP84 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 00:36:
Is bij ABRP de notitie voor referentieverbruik gewijzigd? Eerst gaf ik voor de Enyaq iv80 altijd 200Wh (20kWh) per 100km @110km/u. Maar nu niet ik opeens aantal km per kWh invoeren.

[Afbeelding]
Als je op het lichtgrijze zinnetje on der 'referentieverbruik' klikt, veranderd de notatie weer terug volgens mij. Je kunt het in ieder geval wisselen.

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Nu online
In dubio hier: We hebben voor de zomer een camping in Frankrijk op het oog, maar helaas geen mogelijkheid voor de granny charger en de dichtsbijzijnde 22kW laders zijn 16km enkele reis bij supermarkt en en 10km enkele reis in nabijgelegen dorpje. Volgens ABRP kan ik uiteraard aankomen met 70% SoC in de Skoda Enyaq iV80 wat neerkomt denk ik 300km aan range. Dichtsbijzijnde 50kW lader is 37km enkele reis (+/- half uur rijden). Daar zijn wel wat leuke restaurantjes volgens mij, maar is deze charger ook redelijk vaak bezet. Al met al niet heel relaxed allemaal. De alternatieven qua camping beginnen op te raken. Dus ik zit toch te kijken of kan ruilen voor ICE of het Frankrijkplan een jaar op te schuiven....

[ Voor 9% gewijzigd door FJP84 op 03-03-2022 14:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
FJP84 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:01:
In dubio hier: We hebben voor de zomer een camping in Frankrijk op het oog, maar helaas geen mogelijkheid voor de granny charger en de dichtsbijzijnde 22kW laders zijn 16km enkele reis bij supermarkt en en 10km enkele reis in nabijgelegen dorpje. Volgens ABRP kan ik uiteraard aankomen met 70% SoC in de Skoda Enyaq iV80 wat neerkomt denk ik 300km aan range. Dichtsbijzijnde 50kW lader is 37km enkele reis (+/- half uur rijden). Daar zijn wel wat leuke restaurantjes volgens mij, maar is deze charger ook redelijk vaak bezet. Al met al niet heel relaxed allemaal. De alternatieven qua camping beginnen op te raken. Dus ik zit toch te kijken of kan ruilen voor ICE of het Frankrijkplan een jaar op te schuiven....
Ga je niet leuke plaatsjes bezoeken of dergelijke waar je tegelijkertijd kan laden tot 100% en zo weer een x aantal dagen doorkomt?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

FJP84 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:01:
Vermoedelijk ben je nog niet zo vaak elektrisch op vakantie geweest.
Het idee van met een volle accu wakker worden en vertrekken is niet van toepassing op de gemiddelde camping.
Maar ook helemaal niet nodig! Lokale wegen, lekker weer, af en toe plug je eens in in een dorpje, het speelt allemaal geen rol. Neem een Franse laadpas mee en ga genieten (en rij alsjeblieft buiten het weekend als je kunt).

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Nu online
fewips schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:24:
[...]

Vermoedelijk ben je nog niet zo vaak elektrisch op vakantie geweest.
Het idee van met een volle accu wakker worden en vertrekken is niet van toepassing op de gemiddelde camping.
Maar ook helemaal niet nodig! Lokale wegen, lekker weer, af en toe plug je eens in in een dorpje, het speelt allemaal geen rol. Neem een Franse laadpas mee en ga genieten (en rij alsjeblieft buiten het weekend als je kunt).
Inderdaad eerste buitenlandse trip met de EV en ook eerste keer naar Frankrijk. We hebben 2 kinderen van 2 en 4 en idee was eigenlijk om voornamelijk rond te blijven hangen op de camping zelf. Al zie ik ook twee laadpunten in Chargemap bij een zwemmeer op 10km afstand. Dus als ik met voldoende range aankom en de auto staat praktisch een weekje stil komen we volgens mij ook wel weer thuis :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
FJP84 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:17:
[...]

Inderdaad eerste buitenlandse trip met de EV en ook eerste keer naar Frankrijk. We hebben 2 kinderen van 2 en 4 en idee was eigenlijk om voornamelijk rond te blijven hangen op de camping zelf. Al zie ik ook twee laadpunten in Chargemap bij een zwemmeer op 10km afstand. Dus als ik met voldoende range aankom en de auto staat praktisch een weekje stil komen we volgens mij ook wel weer thuis :-)
Als je voornamelijk op de camping zelf wilt rondhangen is het helemaal geen issue toch? Dan hoef je echt max 1x ergens te laden, bijv. even boj supermarktbezoek of als je wel een keertje uit eten gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
FJP84 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:17:
[...]

Is er echt niet ergens een aansluiting op de camping? Ook geen stroom voor campers/caravans via blauwe CEE? Kan me dat bijna niet voorstellen. In de tijd dat wij nog naar een camping gingen konden we gewoon parkeren bij de stacaravan en langzaam laden. Ook zou er toch stroomvoorziening moeten zijn bij eventuele staanplaatsen.

De camping denk dat je wellicht alleen geholpen bent met een Type 2 aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
@Inspired Ik weet niet of in deze tijden van toenemende aantallen EV's en hoge energieprijzen een campinghouder vrolijk wordt van gasten die allemaal met 1,5-2 kW continuverbruik op hun camping staan te laden (bovenop hun reguliere gebruik). Zowel vanuit oogpunt van kosten als vanuit beschikbare stroomcapaciteit. Idem voor vakantieparken. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
pmiddeld schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:13:
@Inspired Ik weet niet of in deze tijden van toenemende aantallen EV's en hoge energieprijzen een campinghouder vrolijk wordt van gasten die allemaal met 1,5-2 kW continuverbruik op hun camping staan te laden (bovenop hun reguliere gebruik). Zowel vanuit oogpunt van kosten als vanuit beschikbare stroomcapaciteit. Idem voor vakantieparken. Of zie ik dat verkeerd?
Je kunt ze toch gewoon betalen? Denk dat iemand met een caravan dat ook moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
En sowieso als ze dat niet willen of als de infra op de camping er niet voor geschikt is dan kunnen ze het eenvoudig oplossen door voldoende laadpalen eventueel voorzien van loadbalancing op het centrale parkeerterrein te zetten. Als ze dan gewoon een net tarief vragen (en bij voorkeur een stevig boetetarief tegen klevers) dan hoeft ze dat niet eens iets te kosten en is iedereen blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14:28
Vorige week was ik op wintersport met de EV. Op zowel de heen- als de terugweg heb ik met de ANWB-pas geladen bij Aral Pulse in Schweinfurt. Nu zie ik dit staan in de portal van de ANWB:

vrijdag 18 februari 51,915 kWh € 0,00 1 Straßburgstraße, Schweinfurt
zaterdag 26 februari 41,515 kWh € 0,00 1 Straßburgstraße, Schweinfurt

Bij alle andere laadsessies staat wel een bedrag.

Heeft iemand dit ook wel eens gezien? Wordt de kWh-prijs nog gecorrigeerd, of heb ik gratis 93 kWh staan laden?

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
pmiddeld schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:13:
Een campinghouder of vakantieparkhouder moet ook met zijn/haar tijd mee gaan en kan hier best een businesscase van maken.
Misschien niet per plek/huisje, maar zeker per laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Nu online
Inspired schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:22:
[...]

Is er echt niet ergens een aansluiting op de camping? Ook geen stroom voor campers/caravans via blauwe CEE? Kan me dat bijna niet voorstellen. In de tijd dat wij nog naar een camping gingen konden we gewoon parkeren bij de stacaravan en langzaam laden. Ook zou er toch stroomvoorziening moeten zijn bij eventuele staanplaatsen.

De camping denk dat je wellicht alleen geholpen bent met een Type 2 aansluiting.
Deze camping heeft het keurig en duidelijk uitgegd dat ze op hun netwerk geen continue grootverbruikers erbij kunnen hebben naast de voorzieningen die zij bieden zoals wasserette, zwembad etc. Men is wel actief bezig met de gemeente om te kijken naar een publiek laadpunt net buiten het terrein, maar dat kan nog wel maanden gaan duren. Misschien dat de vlag er volgend jaar anders bij hangt. Ik heb nog een andere goede optie. Daar is wel een 'granny' mogelijkheid. Spreekt alleen iets minder aan qua kids-proof gehalte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
eltron schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:26:
[...]

Een campinghouder of vakantieparkhouder moet ook met zijn/haar tijd mee gaan en kan hier best een businesscase van maken.
Misschien niet per plek/huisje, maar zeker per laadpaal.
Dat kan jij wel vinden als EV-bezitter, maar dat is, zeker in het Franse buitenland, nog niet zo vanzelfsprekend voor een campinghouder met een wat minder vooruitstrevende belevingswereld.
Zie ook de post van @FJP84

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
pmiddeld schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:49:
[...]

Dat kan jij wel vinden als EV-bezitter, maar dat is, zeker in het Franse buitenland, nog niet zo vanzelfsprekend voor een campinghouder met een wat minder vooruitstrevende belevingswereld.
Zie ook de post van @FJP84
Ook die campinghouder zal langzamerhand, vroeg of laat, gaan merken dat steeds meer mensen zijn camping voorbij rijden omdat er niet geladen kan worden.
Voor ons geen probleem, genoeg leuke plekken waar het wel kan. Of en wanneer het voor de campinghouder een probleem wordt moet hij zelf maar bedenken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FJP84
  • Nu online
Knoop is doorgehakt. Toch de camping gekozen met mogelijkheid de granny in te pluggen. Niet perse om die reden, maar uiteindelijk toch als beste optie uit de bus gekomen. Omgeving Dordogne en ABRP geeft 1010km aan met 6 laadstops. Dat gaan we rustig in 2 dagen rijden. Nu naast de MTC New Motion, Plugsurfing en Kihwi pas in het daarvoor bestemde topic eens kijken wat ik nog meer nodig heb aan laadpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
FJP84 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 00:23:
Nu naast de MTC New Motion, Plugsurfing en Kihwi pas in het daarvoor bestemde topic eens kijken wat ik nog meer nodig heb aan laadpassen.
Goede keuze. Volgens mij is dat daarvoor bestemde topic dit topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11:52
pmiddeld schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:28:
[...]

Overweeg ook de Tesla app te downloaden en je te registreren. Er zijn een aardig aantal Tesla Superchargers in Frankrijk (en al eerder in Nederland) vrijgegeven voor niet-Tesla.
En mijn ervaring (Kia en Audi) is dat dat goed werkt.
Ook Freshmile werkt goed in Frankrijk bij lokale laadpalen, maar dan moet je wel een tegoed op je account laden alvorens te kunnen laden.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
EVfan schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:31:
[...]
Ook Freshmile werkt goed in Frankrijk bij lokale laadpalen, maar dan moet je wel een tegoed op je account laden alvorens te kunnen laden.
Over Freshmile gesproken, ik heb die kaart sinds een paar maanden en mij is opgevallen dat na het laden, niks van mijn verplichte €20,00 wordt afgeschreven maar wel direct van mijn CC. Het ging wel om een bedrag van groter dan €20,00. Wordt het met kleinere bedragen wel van je tegoed afgeschreven of gaat dat ook direct via je CC? M.a.w. hoe kun je je tegoed op je Freshmile account aanspreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Nu online
pmiddeld schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:28:
[...]

Ik
EVfan schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:31:
[...]

Overweeg ook de Tesla app te downloaden en je te registreren. Er zijn een aardig aantal Tesla Superchargers in Frankrijk (en al eerder in Nederland) vrijgegeven voor niet-Tesla.
En mijn ervaring (Kia en Audi) is dat dat goed werkt.
Nou bij deze dan :). De Tesla app heb ik en wil ik binnenkort eens kort testen in NL. ABRP neemt de Franse SuCs al mee in de planning.

Naast de genoemde passen is dus ook de Freshmile pas/tag een goede optie. Dan heb ik in totaal: MTC New Motion, Plugsurfing tag, KihWi, en Freshmile tag. Nog meer tips of kom ik er hier wel mee uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
FJP84 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:10:
[...]

Ik
[...]

Nou bij deze dan :). De Tesla app heb ik en wil ik binnenkort eens kort testen in NL. ABRP neemt de Franse SuCs al mee in de planning.

Naast de genoemde passen is dus ook de Freshmile pas/tag een goede optie. Dan heb ik in totaal: MTC New Motion, Plugsurfing tag, KihWi, en Freshmile tag. Nog meer tips of kom ik er hier wel mee uit?
Skoda Powerpass misschien voor Ionity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Nu online
RandomNick schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:58:
[...]

Skoda Powerpass misschien voor Ionity?
Goeie, kan ik die nog aanvragen? Ik heb de auto sinds juni 2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
De Tesla app was bij mij een paar weken terug nog een gedoe om een lidmaatschap af te sluiten. Ik kreeg het niet voor elkaar. Drie keer Tesla gebeld en een paar keer mail contact met daarbij foto's toe gezonden. Ook op meerdere telefoons geïnstalleerd maar het lukte niet. Ook het hele account verwijderd (dat duurt ook een maand voordat je er af bent) nieuw account aangemaakt en het zelde probleem dat ik geen lidmaatschap kan maken. En opeens op een dag kwam de knop weer tevoorschijn. Pff. Nu heb ik meerdere superchargers locaties geprobeert en werkt perfect. Ben nog geen niet tesla tegengekomen.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Aanbesteding laadpalen Gelderland-Overijssel gewonnen door Incharge Vattenfall. Ben benieuwd wat de prijs per kWh gaat worden. Net als in Limburg-Brabant 22 ct/kWh? :Y

https://nederlandelektris...-naar-vattenfall-incharge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuo
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 25-06 10:03

Kuo

Ik ben nu aan het laden bij Fastned Streepland (A16 vlak voor Moerdijkbrug vanuit zuidelijke richting). Lader stond in kiosk mode. Ik kon koppelen en laden begon meteen. Volgens mij heb ik dus een gratis lading. Jammer dat ik vandaag met de Ioniq ben. Die heeft maar een kleine accu van max. 28 kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:53
Ik ga deze zomer voor het eerst met de EV (Hyundai KONA 64kWh) op pad en er is besloten naar Italië te gaan. Ik ben een beetje skeptisch qua laadpassen. In de zin dat ik het ergens een beetje onzin vindt om allemaal van die landelijke/lokale passen te nemen. Maar hoe meer ik me inlees in dit topic lijkt dit wel beter. Ik heb zelf een Travelcard laadpas, Charge myHyundai laadpas en Tesla app. Heb ik meer nodig?

ehhhh..HOI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pmiddeld
krizzziz schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 19:22:
Ik ga deze zomer voor het eerst met de EV (Hyundai KONA 64kWh) op pad en er is besloten naar Italië te gaan. Ik ben een beetje skeptisch qua laadpassen. In de zin dat ik het ergens een beetje onzin vindt om allemaal van die landelijke/lokale passen te nemen. Maar hoe meer ik me inlees in dit topic lijkt dit wel beter. Ik heb zelf een Travelcard laadpas, Charge myHyundai laadpas en Tesla app. Heb ik meer nodig?
Download the app Juicepass van EnelX, en de app Nextcharge voor toegang tot bijna alle laadpalen in Italië. Van beide kun je tegen betaling ook een laadpas laten opsturen, maar dat is niet strikt noodzakelijk. Bij Juicepass kun je voordelig maandpakketten met een groot aantal kWh inkopen. Niet vergeten die weer tijdig op te zeggen. Die werken ook bij Ionity, ook buiten Italië. Verder kun je, als je een telefoon met NFC hebt, ook een virtuele laadpas van Juicepass aanmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11:52
pmiddeld schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:47:
[...]

Over Freshmile gesproken, ik heb die kaart sinds een paar maanden en mij is opgevallen dat na het laden, niks van mijn verplichte €20,00 wordt afgeschreven maar wel direct van mijn CC. Het ging wel om een bedrag van groter dan €20,00. Wordt het met kleinere bedragen wel van je tegoed afgeschreven of gaat dat ook direct via je CC? M.a.w. hoe kun je je tegoed op je Freshmile account aanspreken?
@pmiddeld
Vreemd, bij mij wordt het van tegoed afgeschreven. Maar de kosten zijn dan wel steeds lager dan het saldo, dat wel.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Nu online
Zijn er EV wise voors/tegens voor het rijden naar Frankrijk via de tolvrije wegen? Of staan de meeste laadpalen langs de tolweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Nu online
fewips schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:24:
[...]

....Neem een Franse laadpas mee en ga genieten (en rij alsjeblieft buiten het weekend als je kunt).
Helaas ben ik weekend gebonden, al boeken we van zondag - zondag. We willen in twee dagen rijden dus ook de zaterdag. Het ziet ernaar uit dat de zaterdag felrood wordt. Al hoor ik van meerdere camping houders dat het noordelijk in Frankrijk qua zwarte zaterdagen wel meevalt.

Idee is om de eerste dag tot ter hoogte van Orleans (mogelijk om Parijs heen) te rijden en daar in de omgeving of nabij gelegen dorp een overnachting te boeken met laadmogelijkheid (Tips zijn welkom :))

Ik denk er ook sterk over om 1 dag te skippen zodat we op zondag/maandag heen kunnen rijden. Is dat slim file/laadpaalfild technisch gezien? Terug kunnen we sowieso zondag/maandag doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
FJP84 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 09:04:
Zijn er EV wise voors/tegens voor het rijden naar Frankrijk via de tolvrije wegen? Of staan de meeste laadpalen langs de tolweg?
In ABRP kun je tolwegen wel excluden. In Franrijk staan de meeste snelladers wel langs de tolwegen denk ik. Denk dat die ook qua uptime het beste zijn. Daarbij, die tolwegen rijden zoveel chiller. Moet wel zeggen dat voor mij de vakantie echt begint als we er zijn. Zou persoonlijk nooit de tolwegen mijden. Tijdens een file een keer een stuk buiten de tolweg gereden in Frankrijk. Nooit weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinguins
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-06 21:17
Hier bij de flat staat een Allego laadpaal, voorheen was 1 plek gereserveerd voor alleen laden, op de andere plek mochten nog gewoon geparkeerd worden. 1 plek had een wit kruis, de ander niet. Gemeente Alphen aan den Rijn plaatst een openbare paal als je niet zelf thuis kunt laden en er binnen 200m niet al een paal is. Er wordt dan 1 plek gemaakt, je kunt echter wel op beide plekken laden. De gemeente maakt de tweede plek ook alleen voor laden als er bij de paal gedurende 2 maanden meer dan 50 keer is geladen, Begin dit jaar zijn beide plekken hier nu voor alleen laden, er is een bord met twee pijlen bijgeplaatst. Omdat nog steeds maar 1 plek een wit kruis heeft wordt op de plek zonder kruis nog gewoon geparkeerd. De gemeente heeft nog geen kruis gezet omdat er vrij vaak een auto op geparkeerd staat. Vandaag echter zag ik dat de gemeente een briefje onder de ruitenwisser van de parkeerde auto heeft gedaan. Dat kunnen ze iedere keer blijven doen, er staat vaak niet dezelfde auto, echter als de plek steeds meer vrij wordt geladen kunnen ze ook een wit kruis zetten. De gemeente plaatst dus geen bord “Niet parkeren op <datum>” om vervolgens op die datum het kruis te zetten.

Ik laad alleen openbaar en heb nog geen problemen ondervonden dat een paal het niet deed of dat er geen plek vrij was. Bevalt me prima zo.

e-Niro 64kWh DynamicPlusLine Rood december 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
FJP84 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 09:14:
[...]

Helaas ben ik weekend gebonden, al boeken we van zondag - zondag. We willen in twee dagen rijden dus ook de zaterdag. Het ziet ernaar uit dat de zaterdag felrood wordt. Al hoor ik van meerdere camping houders dat het noordelijk in Frankrijk qua zwarte zaterdagen wel meevalt.

Idee is om de eerste dag tot ter hoogte van Orleans (mogelijk om Parijs heen) te rijden en daar in de omgeving of nabij gelegen dorp een overnachting te boeken met laadmogelijkheid (Tips zijn welkom :))

Ik denk er ook sterk over om 1 dag te skippen zodat we op zondag/maandag heen kunnen rijden. Is dat slim file/laadpaalfild technisch gezien? Terug kunnen we sowieso zondag/maandag doen.
Met ~500km per dag zou ik het wel aandurven op een zwarte zaterdag. Zou dan lekker pas om 9/10 uur instappen en rustig rijden. Je gaat dan achter de drukte aan. Met 1 stop haal je dan wel. Al moet je 30m wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
pinguins schreef op zondag 6 maart 2022 @ 09:19:
Hier bij de flat staat een Allego laadpaal, voorheen was 1 plek gereserveerd voor alleen laden, op de andere plek mochten nog gewoon geparkeerd worden. 1 plek had een wit kruis, de ander niet. Gemeente Alphen aan den Rijn plaatst een openbare paal als je niet zelf thuis kunt laden en er binnen 200m niet al een paal is. Er wordt dan 1 plek gemaakt, je kunt echter wel op beide plekken laden. De gemeente maakt de tweede plek ook alleen voor laden als er bij de paal gedurende 2 maanden meer dan 50 keer is geladen, Begin dit jaar zijn beide plekken hier nu voor alleen laden, er is een bord met twee pijlen bijgeplaatst. Omdat nog steeds maar 1 plek een wit kruis heeft wordt op de plek zonder kruis nog gewoon geparkeerd. De gemeente heeft nog geen kruis gezet omdat er vrij vaak een auto op geparkeerd staat. Vandaag echter zag ik dat de gemeente een briefje onder de ruitenwisser van de parkeerde auto heeft gedaan. Dat kunnen ze iedere keer blijven doen, er staat vaak niet dezelfde auto, echter als de plek steeds meer vrij wordt geladen kunnen ze ook een wit kruis zetten. De gemeente plaatst dus geen bord “Niet parkeren op <datum>” om vervolgens op die datum het kruis te zetten.

Ik laad alleen openbaar en heb nog geen problemen ondervonden dat een paal het niet deed of dat er geen plek vrij was. Bevalt me prima zo.
hélp de gemeente johhh, en koop een busje witte verf.. O-)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Nu online
Inspired schreef op zondag 6 maart 2022 @ 09:16:
[...]

In ABRP kun je tolwegen wel excluden. In Franrijk staan de meeste snelladers wel langs de tolwegen denk ik. Denk dat die ook qua uptime het beste zijn. Daarbij, die tolwegen rijden zoveel chiller. Moet wel zeggen dat voor mij de vakantie echt begint als we er zijn. Zou persoonlijk nooit de tolwegen mijden. Tijdens een file een keer een stuk buiten de tolweg gereden in Frankrijk. Nooit weer. :)
Inspired schreef op zondag 6 maart 2022 @ 09:21:
[...]

Met ~500km per dag zou ik het wel aandurven op een zwarte zaterdag. Zou dan lekker pas om 9/10 uur instappen en rustig rijden. Je gaat dan achter de drukte aan. Met 1 stop haal je dan wel. Al moet je 30m wachten.
Tolwegen it will be. Met 2 jonge koters achterin begint onze vakantie ook zeker pas als we er zijn namelijk en eerste keer richting Frankrijk, wel zo makkelijk.

Goed idee om wat later te vertrekken. We willen shifts van 2u a 2,5u nemen met daar tussen langere pauze. Nu even rond dat moment wat laad stops verzamelen met ABRP en EV Navigation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-09 22:28
Een beetje afhankelijk waar in frankrijk je moet zijn, wordt er nog al eens geopperd om via dld te rijden, beter voor de hoeveelheid laadpalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
FJP84 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 09:14:
[...]

waarom weekend gebonden? Misschien de eindbestemming maar je kunt toch best schuiven via hotel of B&B onderweg? plak je er gewoon een paar dagen aan vast op een mooi plekje.

En als je eindbestemming een beetje aan oostkant van Frankrijk zit kun je ook route via duitsland/zwitserland en evt Italie overwegen.

Frankrijk begint op stoom te komen maar is nog wel een beetje achtergebleven als het gaat om snelladen, met name in het noordelijk deel

[ Voor 12% gewijzigd door eltron op 06-03-2022 16:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-09 08:30
Als FJP84 Het over Orleans heeft, is Duitsland flink "uit de richting".

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Peter-036 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 17:26:
Als FJP84 Het over Orleans heeft, is Duitsland flink "uit de richting".
Daar heb je wel een punt, maar hangt ook af van waar hij in NL woont, oost of west en wat de eindbestemming is. Orleans is mogelijke tussenstop begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Nu online
eltron schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:06:
[...]

Daar heb je wel een punt, maar hangt ook af van waar hij in NL woont, oost of west en wat de eindbestemming is. Orleans is mogelijke tussenstop begreep ik.
Ik woon in omgeving Utrecht, en de eindbestemming is centraal in de Dordogne. Orleans en omstreken (±550-600km) is voor een tussenstop met avondeten en overnachting, dus hotel of B&B. Bij voorkeur met laadmogelijkheid. Heel veel eerder kunnen we qua werk ook niet weg en vrijdag is ook druk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
FJP84 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:25:
[...]
Ik woon in omgeving Utrecht, en de eindbestemming is centraal in de Dordogne. Orleans en omstreken (±550-600km) is voor een tussenstop met avondeten en overnachting, dus hotel of B&B. Bij voorkeur met laadmogelijkheid. Heel veel eerder kunnen we qua werk ook niet weg en vrijdag is ook druk.
Maar komt dan eigenlijk neer op +/- 1x laden voor de tussenstop en 1x erna. Er van uitgaande dat je bij de overnachting ook weer naar vol gaat.
Bij snellader moet je dan rekening houden met vertraging, maar bij rit van maar 600km kun je dat wel hebben. Je kunt zelfs overwegen om zoiets gewoon in te plannen en leuk plaatsje te bezoeken waar je een paar uur aan normale lader gaat staan.

(ik besef dat ik hierbij wel uit ga van een auto met range van 400-500km, maar dat is inmiddels wel vrij gebruikelijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Nu online
eltron schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:55:
[...]

Maar komt dan eigenlijk neer op +/- 1x laden voor de tussenstop en 1x erna. Er van uitgaande dat je bij de overnachting ook weer naar vol gaat.
Bij snellader moet je dan rekening houden met vertraging, maar bij rit van maar 600km kun je dat wel hebben. Je kunt zelfs overwegen om zoiets gewoon in te plannen en leuk plaatsje te bezoeken waar je een paar uur aan normale lader gaat staan.

(ik besef dat ik hierbij wel uit ga van een auto met range van 400-500km, maar dat is inmiddels wel vrij gebruikelijk)
Klopt als je het zo bekijkt wel. Vorige zomer had ik een range van zo'n 450km.

Maar idee is om ongeveer elke 2u te stoppen om ook de kids van 2 en 3 even de benen te laten strekken en sanitaire stop. Ik ben nog aan het kijken of ik daarop de laadstops plan of gewoon kijk of ik kan laden en zo niet dan daarna gewoon naar het eerst volgende laadpunt rijden als het nodig is. Mits dat uiteraard 20min voor of na de eigen pauze is want dan rijd ik door of stop ik eerder. Even puzzelen nog dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SNap890
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 28-08 13:14
nathalia schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:37:
[...]

Voor de zomervakantie ligt het er aan waar je heen gaat. Als je jouw vakantieland invoert in de zoekfunctie van dit topic, vind je voldoende tips.

Daarnaast zou ik zeker eens naar de site van de topicstarter gaan (https://laadpastop10.nl) en ook zijn blog laat veel (vakantie)tips zien: https://goedkoperrijden.blogspot.com

Als je de prijzen bij de grootste 4 aanbieders van snelladers in Nederland wilt weten, dan bied ik je die hier:

[Afbeelding]

Dit overzicht wordt maandelijks bijgewerkt op mijn laadblog (nog in ontwikkeling) die te bereiken is via http://www.nathalia.eu en daar kan je ook lezen hoe je nóg goedkoper laadt met de Bonnet-app.

Andere interessante blogs: https://www.chargeaholic.com en https://www.electricfelix.com/nederlands
Na mijn weekje vakantie lijkt het me goed de ervaringen te delen. Allereerst, wat een heerlijke reisauto is de E Tron 55. Op de heenreis vooral op verbruik gelet, en kwam uit op gemengd zo'n 26,0 kwh/100km. Voor een auto van dit formaat redelijk lijkt me, mede gezien ook de temperaturen welke net iets boven het vriespunt lagen. Ik wist bij aankoop al wel dat dit voertuig niet zuinig is, en dat is dan ook maar weer bevestigd.
Ik had de route uitgezet op Fastned en Allego laadstations welke ik met de Bonnet App kon gebruiken, dit ging eigenlijk perfect. Enige nadeel, en wat ook 1x misging was dat het lastig is te herkennen welke laadpaal je voor staat met name bij Allego palen. Los van dit probleempje werkte de app vlekkeloos, en heb ik 3x kunnen snelladen via de Bonnet app, en 1x de Shell Recharge gebruikt.

Wat tegenvies was de hoeveelheid laadpalen in Denemarken, daar is eigenlijk niet veel te vinden met name in het strandplaatsje waar wij verbleven. Gelukkig had ikzelf de lader meegenomen. Op 230V gaat dat wel erg langzaam met 2,0 kwh / uur.

De terugreis heb ik met name in Duitsland wat harder gereden, met de cruise control op 150 (daar waar het kan) op de snelwegen lag het verbruik gemiddeld wat hoger met zo'n 28,5 kwh/100km, maar ook vandaag was het bij vertrek en de hele ochtend maar iets boven het vriespunt. Het realistische bereik is dan zo'n 300km.
Het snelladen gaat echt subliem snel met de E Tron. Ik heb geen referentie, maar wel gekeken bij andere auto's die stonden te laten en de E Tron laad echt met 150kw tot 80% lading. Het ging zelfs zo snel dat we met ons gezin toch telkens meer tijd nodig hadden om een luier, een plasje en iets te eten te regelen.

Nogmaals dank voor de tip inzake de Bonnet app, mede hierdoor heb ik de laadkosten onderweg flink kunnen beperken :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-09 23:43
Afgelopen weekend voor het eerst een lange rit gedaan: Rotterdam --> Dusseldorf. Moet zeggen, het ging toch niet zo vlotjes als ik had verwacht in eerste instantie.

Ik kwam aan met 30% in Dusseldorf (vanaf 100%). De eerste straat waar ik een laadpaal had gevonden stonden vier laadpalen waarvan er drie bezet waren door benzine-autos. De laatste paste ik echt éxact in, had nog geen 5cm aan beide kanten. Laden lukte prima, maar toen parkeergeld betalen: met muntjes. Die heb ik niet. Shit. Toen zag ik "max 2h parkeren". Dan maar op zoek naar iets anders.

Andere straat - geen 2h limiet en wél mogelijkheid tot betalen met kaart. Twee laadpalen - helemaal prima... behalve dat het weer bleek dat de laadpalen niet werkte (als in, 0.0 geen reactie geen lampjes niks)

Parkeergarage in; twee laadpunten, beiden bezet. Stond een Mercedes PHEV bij een laadpaal met een man er in. "Meneer gaat u laden?" "Ja straks ben nu nog aan de telefoon". Zou u het erg vinden om niet te laden aangezien u een hybride heeft? Ik ben volledig elektrisch" "Nee, ik wil laden".

Dan maar kijken naar nóg een garage. Iets verder rijden, maar wél vijf laadpunten van 22kW (heb ik niks aan, maar goed). Drie punten beschikbaar. Eindelijk! Pasje ervoor... "RFID not recognized" - huh? Ga je niet menen... Parkeerplaats ernaast geprobeerd en ja hoor, die werkt.

Al met al drie kwartier bezig geweest, maar nu weet ik wel waar ik de volgende keer naar toe moet.

Bij thuiskomst was het overigens niet beter. Alle laadpalen in de wijk bezet, en degene die wél vrij waren deden het niet. Overigens stond de irritante PHEV waarover ik al eerder klaagde WEER meer dan 24h aan een laadpaal... nu nog steeds op moment van schrijven

[ Voor 7% gewijzigd door the-hyrax op 07-03-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
the-hyrax schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:51:
Afgelopen weekend voor het eerst een lange rit gedaan: Rotterdam --> Dusseldorf. Moet zeggen, het ging toch niet zo vlotjes als ik had verwacht in eerste instantie.

[..]

Bij thuiskomst was het overigens niet beter. Alle laadpalen in de wijk bezet, en degene die wél vrij waren deden het niet. Overigens stond de irritante PHEV waarover ik al eerder klaagde WEER meer dan 24h aan een laadpaal... nu nog steeds op moment van schrijven
Bij lange reizen calculeer ik liever ergens een kwartiertje snellader in. Als je auto een beetje laadvermogen heeft scheelt dat echt een hoop hoofdpijn.

Afgezien daarvan: Duitsers en hun contant geld |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Bigs op 07-03-2022 13:58 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
the-hyrax schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:51:

Ik kwam aan met 30% in Dusseldorf (vanaf 100%). De eerste straat waar ik een laadpaal had gevonden stonden vier laadpalen waarvan er drie bezet waren door benzine-autos. De laatste paste ik echt éxact in, had nog geen 5cm aan beide kanten. Laden lukte prima, maar toen parkeergeld betalen: met muntjes. Die heb ik niet. Shit. Toen zag ik "max 2h parkeren". Dan maar op zoek naar iets anders.

Andere straat - geen 2h limiet en wél mogelijkheid tot betalen met kaart. Twee laadpalen - helemaal prima... behalve dat het weer bleek dat de laadpalen niet werkte (als in, 0.0 geen reactie geen lampjes niks)

Parkeergarage in; twee laadpunten, beiden bezet. Stond een Mercedes PHEV bij een laadpaal met een man er in. "Meneer gaat u laden?" "Ja straks ben nu nog aan de telefoon". Zou u het erg vinden om niet te laden aangezien u een hybride heeft? Ik ben volledig elektrisch" "Nee, ik wil laden".

Dan maar kijken naar nóg een garage. Iets verder rijden, maar wél vijf laadpunten van 22kW (heb ik niks aan, maar goed). Drie punten beschikbaar. Eindelijk! Pasje ervoor... "RFID not recognized" - huh? Ga je niet menen... Parkeerplaats ernaast geprobeerd en ja hoor, die werkt.

Al met al drie kwartier bezig geweest, maar nu weet ik wel waar ik de volgende keer naar toe moet.

En dat terwijl je overal gratis mag parkeren (na eenmalige registratie) met een electrische auto in Dusseldorf >:)

En in veel Duitse steden geldt de maximum parkeerduur niet of is deze langer bij het laden van het voertuig, ook iets om uit te zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Wolly op 07-03-2022 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Wolly schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:29:
[...]

En dat terwijl je overal gratis mag parkeren (na eenmalige registratie) met een electrische auto in Dusseldorf >:)
Nooooo 8)7

Overigens; er is een parkeergarage met laadpunten maar die doet alles "handmatig". Je betaalt 4 EUR per uur voor parkeren + laden. In feite geen slechte deal; 1u laden is namelijk zo'n 11kWh, dus betaal je 36ct/kWh... voor laden inclusief parkeren. Niet slecht, zo midden in de stad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdestructo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15:33
EVBOX

Misschien dat hier iemand de juiste weg weet.
De openbare laadpaal bij mij in de buurt is druk bezocht.
Er zijn 2 laadpunten en maar 1 parkeervak.
Het huidige parkeervak is ook te klein waardoor deze regelmatig "klem" word gezet door ICE en ik er echt niet meer tussen pas.
De gemeente aanschrijven bied geen oplossing aangezien die mij doorverwijzen naar de laadpaal exploitant.

De gemeente beweerd dat het een Engie laadpaal is maar het is toch echt een EVbox.
Hoe krijg ik EVbox zover dat ze actie ondernemen? (gemeente verzoeken tot uitbreiding parkeervakken).
Ze zijn niet te bereiken voor deze klachten/verzoeken.

VW egolf 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 17:47
de beheerder is engie, laadpaal is van het merk evbox.

evbox is ook eigendom van engie dus het kan verwarrend zijn, maar je mag engie / gemeente lastigvallen hierover

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Tesla verhoogt laadtarief Superchargers met 25 procent.

https://www.autoweek.nl/a...rchargers-met-25-procent/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15:33
Coasterfreak schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:02:
de beheerder is engie, laadpaal is van het merk evbox.

evbox is ook eigendom van engie dus het kan verwarrend zijn, maar je mag engie / gemeente lastigvallen hierover
Ah top, dan ga ik Engie maar is stalken, aangezien de gemeente niks wil of kan _/-\o_

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Alleen voor abonnementhouders en teslarijders, als ik t goed zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Prullenbak84 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:26:
[...]

Alleen voor abonnementhouders en teslarijders, als ik t goed zie?
Dat zijn toch de enigen die daar kunnen laden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 08:52
daemonix schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:40:
[...]

Dat zijn toch de enigen die daar kunnen laden? ;)
Tegenwoordig niet meer :).In Nederland kunnen EV rijders al bij bijna alle Tesla stations laden? En in Frankrijk een select aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
TheMadd schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:43:
[...]

Tegenwoordig niet meer :).In Nederland kunnen EV rijdersal bij bijna alle Tesla stations laden? En in Frankrijk een select aantal.
Dan moet je een abonnement hebben hoor. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 08:52
daemonix schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:44:
[...]

Ik kan een laadsessie starten? Verschil is alleen dat ik dan 0,69/kWh betaal en met een abonnement 0,34/kWh.

Edit: Geen abonnement nodig. Je kunt dus wel de prijs met een abonnement verlagen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tWjmeLtWC6vlOC8WDqxWDN8soM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vwGpx5Nzwi58VYziYq0Lua0E.jpg?f=user_large

[ Voor 35% gewijzigd door TheMadd op 07-03-2022 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 09:53
Rdestructo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:21:
[...]

Ah top, dan ga ik Engie maar is stalken, aangezien de gemeente niks wil of kan _/-\o_
Kleine tip, grote kans dat jouw gemeente simpelweg is aangesloten bij een groter samenwerkingsverband als het gaat om laadpalen. Soms is het nogal lastig die in beweging te krijgen.

Stuur je lokale politieke partij hier info over en vraag of ze schriftelijke vragen willen stellen aan het college. Dan MOET de wethouder reageren. Heb je in ieder geval wel snel inzichtelijk of ze wat willen doen ja of nee.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
daemonix schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:44:
[...]

Eh, nee? Zonder abonnement kan je er ook laden, en dan is het altijd al een stuk duurder. Maar die prijzen zijn niet omhoog gegaan (volgens mij, vandaar mijn opmerking/vraag)

[ Voor 7% gewijzigd door Prullenbak84 op 07-03-2022 16:15 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Zo, net weer terug uit Frankrijk. Kwam in Zwitserland nog bij een Ionity station nabij Bern.

Het is een druk station, vier plekken, allemaal bezet. Ik mag na 5 minuten een plekje van een Nederlandse e-Tron rijder overnemen. Had ik mazzel mee, want elke paar minuten kwamen er andere EV's langsrijden even checken of er plek was. Nederlanders, Duitsers van alles.

Enfin, ik sta 2 minuten te laden, en de auto naast mij gaat weg. Komt er een Zwitser in een witte Ioniq5 aangereden, met skikoffer. Een man van een jaar of zestig stapt uit, doet alsof hij zijn auto aansluit, een laadsessie start en gaat naar binnen.

'Doet alsof' ja, want na een paar minuten kijk ik zo eens bij zijn lader, zie ik dat de hele sessie niet gestart is. Kabel wel vergrendeld en ook de parkeerplaats houdt hij bezet. Toen'ie na 10 minuten terugkwam zei ik tegen hem dat'ie helemaal niet aan het laden was. "Oh, reageerde hij overschillig, macht fur mich nichts aus'.. ik nog proberen zo van '"Joh maar het is hartstikke druk, er staan daar mensen te wachten, vind je daar niks van?" ..... "oh eeh.. jah...macht nichts aus' en hij ontgrendelde rustig de kabel, stapte in en reed weg.

Mijnheer zocht kennelijk een parkeerplekje nabij de ingang en hield voor meerdere doorgaande EV's gewoon een dikke HPC plek bezet. Met zulk asociaal volk gaan we het nog lastig krijgen de komende jaren...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJff3V_YFIEh2zVKkL819meW5Fw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JoOFjoC8J4gHsSMoRHfTLNaQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
Das lekker dan heb ik net een abbonement afgenomen van ze als een non tesla rijder om goekoop te laden wordt het toch weer duur. Vind dat toch raar dat ze dat niet een maand van tevoren zeggen . Dan had je nog kunnen opzeggen of niet afnemen . Nu ben je dus gewoon de beer.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Volgens mij is het nog steeds geen slechte deal. Alleen minder goed dan hij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
gjcvro schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:31:
Volgens mij is het nog steeds geen slechte deal. Alleen minder goed dan hij was.
En bovendien zullen er waarschijnlijk snel meer prijsverhogingen volgen, met de stijgende energieprijzen is dat onvermijdelijk. Thuis betaal je voor nieuwe contracten met variabel tarief inmiddels 0,60 per kWh.

Dus snelladen is dan onderhand goedkoper dan thuis laden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
gjcvro schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:31:
Dat is ook wel zo alleen voor dc alleen ze gooien alles open voor de non tesla rijders vervolgens ga je lid worden en dan gauw de prijs verhogen . Dat voelt vreemd aan. Ze zouden er beter aan doen dat de genne die deze maand een abonnement heeft afgesloten de maand kan afmaken met die gestelde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
ik222 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:41:
[...]

En bovendien zullen er waarschijnlijk snel meer prijsverhogingen volgen, met de stijgende energieprijzen is dat onvermijdelijk. Thuis betaal je voor nieuwe contracten met variabel tarief inmiddels 0,60 per kWh.

Dus snelladen is dan onderhand goedkoper dan thuis laden…
Dat zeg je goed een nieuw contract maar het oude kunnen ze niet zomaar eenzijdig verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
tot de tent failliet gaat.. In de huidige markt kan alles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pmiddeld
Hachy schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:42:
Zo, net weer terug uit Frankrijk. Kwam in Zwitserland nog bij een Ionity station nabij Bern.

Het is een druk station, vier plekken, allemaal bezet. Ik mag na 5 minuten een plekje van een Nederlandse e-Tron rijder overnemen. Had ik mazzel mee, want elke paar minuten kwamen er andere EV's langsrijden even checken of er plek was. Nederlanders, Duitsers van alles.

Enfin, ik sta 2 minuten te laden, en de auto naast mij gaat weg. Komt er een Zwitser in een witte Ioniq5 aangereden, met skikoffer. Een man van een jaar of zestig stapt uit, doet alsof hij zijn auto aansluit, een laadsessie start en gaat naar binnen.

'Doet alsof' ja, want na een paar minuten kijk ik zo eens bij zijn lader, zie ik dat de hele sessie niet gestart is. Kabel wel vergrendeld en ook de parkeerplaats houdt hij bezet. Toen'ie na 10 minuten terugkwam zei ik tegen hem dat'ie helemaal niet aan het laden was. "Oh, reageerde hij overschillig, macht fur mich nichts aus'.. ik nog proberen zo van '"Joh maar het is hartstikke druk, er staan daar mensen te wachten, vind je daar niks van?" ..... "oh eeh.. jah...macht nichts aus' en hij ontgrendelde rustig de kabel, stapte in en reed weg.

Mijnheer zocht kennelijk een parkeerplekje nabij de ingang en hield voor meerdere doorgaande EV's gewoon een dikke HPC plek bezet. Met zulk asociaal volk gaan we het nog lastig krijgen de komende jaren...

[Afbeelding]
Tsja, raar volk die Ioniq 5 rijders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
pmiddeld schreef op maandag 7 maart 2022 @ 23:09:
[...]

Tsja, raar volk die Ioniq 5 rijders :+
Vooral als ze uit Zwitserland\Solothurn komen blijkbaar.

En het rijden is het probleem niet, maar het stilstaan, bij een snellader, zonder te laden. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door eltron op 07-03-2022 23:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Blonde Tux schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:38:
[...]

Dingen zijn inderdaad een kriem. Totale willekeur of ie ooit wil werken.
Hebben er in Leidsche Rijn een boel, maar i.c.m. Zoe is het vaak een schietgebedje of ie wil werken. Het maffe is wel, bij de oude veemarkt staan er ook een paar en lijken altijd perfect te werken bij me.
Nog heel even over die voormalige we-drive-solar laadpalen met een zonnetje, die nu in beheer zijn van Engie, ik heb even contact gezocht maar het probleem met die palen is inmiddels bekend en ze zijn ermee bezig. Er zijn er een aantal die 'niet goed functioneren'.

Heb geprobeerd wat meer concrete toezeggingen te krijgen want ik vond het nog vrij vaag. Heb ook gevraagd of er een duidelijk loket of meldpunt is voor problemen met dit soort laadpalen.

Zodra ik meer info heb zal ik het hier delen.

/cc @the-hyrax

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1k-kxTIRqARudKjk7HmHhCu2Mlc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GAuFXkwGJkPlX2rDfp13gRfX.jpg?f=user_large

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14:28

[Afbeelding]
Laadpalen van Ionity hebben duidelijke gekleurde verlichting die aangeeft wat de status van de sessie is. Daarmee is voor iedereen duidelijk of iemand wel of niet aan het laden is. Dat zouden meer providers moeten doen. Dan valt zo'n foutparkeerder meteen door de mand.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Volgende week voor een werkbezoek een ritje Twente-Roosendaal - Twente.

Laden op locatie kan niet.. Volgens abrp twee keer een kwartiertje snelladen. Dat is te overzien.

Twee vragen.
Zou je niet beter een half uurtje kunnen snelladen, dan haal je tenminste wat laadsnelheid (Kia soul, dus x
Coldgate)

Ik heb twee collega's mee, wil dus kunnen aanrijden en meteen laden. Niet zoeken, wachten tot anderen klaar zijn.

Wat is dan de beste stop? Fastned heeft er soms maar 4.

Zal in de spits wel druk zijn.
Tesla wel 15 zie ik, maar ook een stuk duurder voor een gast.

Of kent iemand een station langs de A58/A59 met meer dan 4 laadpunten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
greatgonzo schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:13:

Laden op locatie kan niet.. Volgens abrp twee keer een kwartiertje snelladen. Dat is te overzien.

Twee vragen.
Zou je niet beter een half uurtje kunnen snelladen, dan haal je tenminste wat laadsnelheid (Kia soul, dus x
Coldgate)

Ik heb twee collega's mee, wil dus kunnen aanrijden en meteen laden. Niet zoeken, wachten tot anderen klaar zijn.

Tesla Superchargers toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:17

[Afbeelding]
Tja, dat zag ik afgelopen jaar ook in Frankrijk. Het scheelde toch zeker 50 m wandelen naar de gewone, halfvolle, parkeerplaats. Aso's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron

Twee vragen.
Coldgate)

Laden op bestemming kan niet?
In Roosendaal zijn toch ook wel laadpalen? Of tenminste stopcontacten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

eltron schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:04:
[...]

Laden op bestemming kan niet?
In Roosendaal zijn toch ook wel laadpalen? Of tenminste stopcontacten >:)
Ik moet in het buitengebied zijn. En die 40 kWh die ik waarschijnlijk moet bijladen duurt dan wel een uurtje of 16 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
greatgonzo schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:51:
[...]

Ik moet in het buitengebied zijn. En die 40 kWh die ik waarschijnlijk moet bijladen duurt dan wel een uurtje of 16 ;)
ook al laadt je maar de helft op locatie dan scheelt het wel een kwartier snelladen.
en misschien is het wel net genoeg om heen en terug te komen als je een beetje kalm rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:20

The Adder

Happy racing from Holland

Welkom in de grote witte vlek (qua snelladers) van NL ;)
Hiet in West-Brabant zijn er niet zoveel, in BoZ zelfs geen, maar hier is het ook weer niet zo druk, dus dat alle de 4 punten bezet zijn heb ik nog nooit gezien (moet wel zeggen dat ik niet vaak in de spits rij).
Je hebt keuze uit de Fastned Mastpolder of de McDonalds in Roosendaal of de gratis CCS bij Lidl, dan houdt het hier een beetje op....

Als je helemaal zonder komt de zitten kan je altijd nog even naar Bergen op Zoom doorrijden, en dan bij mijn 3,5 kWh laadpaal komen laden (inclusief overnachting ;-)

Suc6 met plannen

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 75000km, [juni 2023->]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14:27

Twee vragen.
Coldgate)

Je kunt het beste laden als je een stuk hebt gereden en zo leeg mogelijk bent.

Als je langs Oosterhout bij Breda rijdt heb je daar een parkeerplaats bij de afslag van de A27 met een hele rij Ionity laders, met daarnaast een hele rij Tesla laders en nog een paar Allego laders. Plus een MacD en een KFC. En even verderop nog een gloednieuwe Fastned :-). Terug dus ook hetzelfde verhaal.

Zou me verder niet veel zorgen maken over stations met maar 4 laders, ik zie ze vrijwel noot helemaal bezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:29

paularts

Paulux !!!!!!

The Adder schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:32:
[...]

Welkom in de grote witte vlek (qua snelladers) van NL ;)
Hiet in West-Brabant zijn er niet zoveel, in BoZ zelfs geen, maar hier is het ook weer niet zo druk, dus dat alle de 4 punten bezet zijn heb ik nog nooit gezien (moet wel zeggen dat ik niet vaak in de spits rij).
Je hebt keuze uit de Fastned Mastpolder of de McDonalds in Roosendaal of de gratis CCS bij Lidl, dan houdt het hier een beetje op....

Als je helemaal zonder komt de zitten kan je altijd nog even naar Bergen op Zoom doorrijden, en dan bij mijn 3,5 kWh laadpaal komen laden (inclusief overnachting ;-)

Suc6 met plannen
de Hoezaar, is vaker wel "vol" maar lang wachten hoeft dan weer niet.

De andere kant Shell Liesbos heeft ook snelladers (op de terug weg)
of eerder op de route (Made) Fastned lader

een paar extra opties dus

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
bruneelm schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:46:

Ik heb deze app ook, maar (nog) geen bericht gekregen...

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Daar lijkt het iig op.. Vers van de pers.

https://www.bw24.de/verbr...elektroauto-91069123.html

Edit.. Soep wordt niet zo heet gegeten. Wat ik in de FAQ lees is dat het echt alleen voor klanten is. En max één uur.

Je moet het dus activeren via de app, ipv gewoon op start klikken.

Misschien zit er in de app een locatiemelder die in de gaten houdt of je nog bij de lidl bent. Dus stel, je loopt het terrein af, dan stopt het laadproces. Theoretisch mogelijk lijkt me. Of dat ook praktisch kan?

[ Voor 53% gewijzigd door greatgonzo op 09-03-2022 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju
  • Laatst online: 09:24

Kju

max 15 kWh. Dat is de moeite niet waard. Of je moet het echt zo leuk vinden om gratis te laden en voldoende tijd beschikbaar hebben...

PSN: Kjujay

Pagina: 1 ... 106 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor "thuis laden" is er een apart topic: Thuisladen van je EV deel 2.

Het is niet toegestaan om persoonlijke referralcodes te plaatsen, erom te vragen, of te linken naar websites met daarop promotiecodes die niet door de leverancier van bijv. de laadpas of app zijn uitgegeven.