[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 144 Laatste
Acties:
  • 989.415 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superpioneer
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 31-05-2024
EVdriver schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:22:
Ben van plan komende (begin Jul) zomer naar Florence te reizen, wat is de beste optie qua Duitsland route (vertrek Den haag).
Optie A: Keulen, --> Frankfurt --> Basel (Gotthard tunnel)--> Milaan --> Florence
Optie B: Keulen, --> Frankfurt --> Stuttgart --> Innsbruck --> Verona --> Bologna --> Florence

Optie B is qua km's vergelijkbaar, qua tijd 50 min langer (Oostenrijk ipv Zwitserland). Weet niet wat lage file risico heeft en betere laadvoorzieningen.
In Italie lijkt het me vergelijkbaar qua laadvoorzieningen.

Plan is om ergens in Zuid-Duitsland te overnachten (en op te laden), iemand nog tips?
Heeeeel lang geleden wel eens motel in Stans gepakt. Dat ligt tussen Luzern en de Gotthard. Dan sta je in de ochtend in ieder geval vooraan in de file.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 02-09 13:05

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Franciesco schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:47:
[...]

Leuk reisverslag!
Misschien stomme vraag en ook eigenlijk off topic, maar kun je op die Polarsteps website ook zoeken naar andere reisverhalen met een BEV?
Hier heb je er al 37 :-)

Ik heb er zelf 5 --> link
En nog eens 32 (!) van @fewips --> link

[ Voor 40% gewijzigd door Hachy op 07-02-2022 20:19 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinjkok
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-09 08:50
RodeVre schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:59:

• MVV Emotion app (met name bij ENBW en ARAL), kosten 0,45 kwh met nog een correctie voor laadverlies (80% gefactureerd)
Is dit de reden dat bij mij altijd 36 cent gerekend wordt in plaats van 45 bij Allego via MVV? Waar kun je deze 80% terugvinden? AC-laders die volgens de app 39 cent kosten, zijn dan dus ook 31 cent? :)

Tesla Model 3 2019 SR+ | 19.890 Wp OW | Panasonic MDC05J3E5 Monoblock WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeVre
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:00
kevinjkok schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:44:
[...]

Is dit de reden dat bij mij altijd 36 cent gerekend wordt in plaats van 45 bij Allego via MVV? Waar kun je deze 80% terugvinden? AC-laders die volgens de app 39 cent kosten, zijn dan dus ook 31 cent? :)
Het viel me bij mijn eerste laadsessie al op dat het bedrag niet overeenkwam met de 45 cent per kwh. Op de nota die je maandelijks ontvangt wordt dit vervolgens aangegeven met de volgende tekst: 'Bei DC-Ladestationen werden pauschal 20% für Wandlungsverluste aufgrund des Einsatzes von AC-Messgeräten in DC-Ladeeinrichtungen abgezogen'.

Ik zie dit bij andere aanbieders zoals Maingau of Shell niet gebeuren, daar wordt gewoon gefactureerd wat is geleverd. MVV is daarin wel een erg gunstige leverancier wat mij betreft.

Hoe het met de afrekening bij AC gaat weet ik niet, ik heb MVV alleen bij DC gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door RodeVre op 07-02-2022 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Venomer schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:29:
[...]

De kosten hangen af van de laadpas die je hebt.

SuC voor Non-Tesla is er nog niet in Duitsland.

Je kunt met https://abetterrouteplanner.com/ je route langs geschikte laadpunten plannen.
Thanks maar de ervaring zit echt even in de non-tesla categorie. Rij zelf al jaren Tesla en ook mee naar Oostenrijk geweest, dat gaat allemaal prima. Ook daar heb ik ABRP wel eens naast gebruikt als schaduw opties voor de tussenstops.
Maar met een EV die niet gebruik kan maken van de SuperChargers netwerk is het toch allemaal even anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:38
Novadecasa schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:59:
[...]

Thanks maar de ervaring zit echt even in de non-tesla categorie. Rij zelf al jaren Tesla en ook mee naar Oostenrijk geweest, dat gaat allemaal prima. Ook daar heb ik ABRP wel eens naast gebruikt als schaduw opties voor de tussenstops.
Maar met een EV die niet gebruik kan maken van de SuperChargers netwerk is het toch allemaal even anders.
In ABRP kun je instellen met welke EV je onderweg bent. ABRP zoekt dan zelf welke laadstations geschikt zijn voor je EV. In Nederland, Noorwegen en Frankrijk gebruikt ABRP ook Tesla SuC's als je auto daar geschikt voor is. Richting Oostenrijk zal hij Ionity, EnBW, Aral Pulse, Fastned enzovoorts kiezen.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpi
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-08 12:15
Ik krijg eindelijk een tijdelijke Polestar 2 volgende week, in afwachting van een Q4 met vertraging.

Tot nu betaal ik diesel voor ritten voor het werk met professionele kredietkaart, en diesel voor privé ritten met privé kaart.

Iemand ervaring met een charging app die je toelaat te kiezen met welke kredietkaart je betaalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-08 12:45
jwpi schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:56:
Ik krijg eindelijk een tijdelijke Polestar 2 volgende week, in afwachting van een Q4 met vertraging.

Tot nu betaal ik diesel voor ritten voor het werk met professionele kredietkaart, en diesel voor privé ritten met privé kaart.

Iemand ervaring met een charging app die je toelaat te kiezen met welke kredietkaart je betaalt?
Nee, die ken ik niet. Misschien 1 app/kaart voor de zakelijke laadbeurten en een andere (goedkoopste) voor je privé laadbeurten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer

Ik heb zelf de Plugsurfing app en de Fastned app. Ik heb het niet uitgeprobeerd, maar zo te zien kun je bij beide meerdere betaalmethodes koppelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:01

Dat is wel een wonderlijk systeem om apart te laden of te tanken voor je privé ritten.
Ook fiscaal onvoordelig als je die kosten niet verrekent met je bijtelling (via de zaak dus).

Vraag me ook af hoe je dit doet; steeds precies genoeg tanken/laden voor de volgende rit, of na elke rit weer bijvullen tot vol of zo en afhankelijk of het een zakelijke of een privé rit was met een andere kaart?

In principe kun je bij het laden hetzelfde systeem toepassen. Gewoon één of enkele aparte laadpassen voor privé laden.

Bij laad apps kun je in aantal gevallen wel een betaalmiddel toevoegen. Of er apps zijn waar je meerdere kunt toevoegen en dan per laadsessie kiezen weet ik niet zeker, ik dacht van wel, maar ook gedoe en gaat dan waarschijnlijk toch regelmatig mis.
Mijn advies is om gewoon laadpas te gebruiken. En dan als je dat graag wilt een aparte laadpas voor privé.

Maar handiger is om met je werkgever/onderneming een afspraak te maken over het verrekenen van privé gebruik op een simpele manier (bedrag per maand bijvoorbeeld, met al dan niet verrekenen km) zodat je het ook eenvoudig met de bijtelling kunt verrekenen.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:34

Japie.G

Colour Classic

Een vraag, ik probeer me voor te bereiden op een plug in hybride. Ik heb gekeken op de laadpaal bij mijn werk. Dat is een laadpaal van The New Motion. Als ik de QR code op de paal scan om daarmee zogenaamd een laadsessie te starten staat er dat het tarief 25ct per kWh is en transactiekosten van 10pct.

Nu rij ik straks een plug in met een kleine 10kwh accu die leeg zal zijn als ik op mijn werkplek aankom. Het leek me voor mij verstandig met zo'n kleine accu om een laadpas te nemen die het cpo tarief plus een zo laag mogelijk opslag rekent. Ik kwam dan uit bij de kaart van Elbizz. Mijn lekenverstand zegt dan dat een 10kwh laadsessie aan die betreffende paal 10x0,25 cent kost (want dat is dan het cpo tarief?) en daarbovenop 6 cent wat Elbizz als transactiekosten rekent. Een laadsessie kost me dan 2,56 euro voor 10kwh.

Klopt die gedachtengang? Of komen die 10pct transactiekosten van the new motion daar ook nog bij? Of zijn die alleen als je de laadsessie via de qr code zou starten?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-09 19:44
@Japie.G Als je een Elbizz pas hebt, kun je het beste in hun app (Laadpaal app) kijken bij de desbetreffende paal wat de kosten zijn.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

pmiddeld schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:48:
@Japie.G Als je een Elbizz pas hebt, kun je het beste in hun app (Laadpaal app) kijken bij de desbetreffende paal wat de kosten zijn.
Dank! Dan wordt het nog weer raarder, want daar staat ineens een tarief van 34ct per kWh. Dat is dus anders dan het tarief wat ik te zien krijg als ik 'de paal zelf' kijk.

Uitgaande van die 10kwh laden.. Als die 34 cent in rekening wordt gebracht is het totaalbedrag dan 3,40 + 6 cent, dus 3,46 euro 8)7

Dan kan ik dus beter gewoon een laadsessie zonder pas starten, wat me dan 2,50 + 10pct transactiekosten = 0,25ct wat een totaalbedrag geeft van 2,75 euro. Denk ik zo goed?

[ Voor 26% gewijzigd door Japie.G op 09-02-2022 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Japie.G schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:49:
[...]

Dank! Dan wordt het nog weer raarder, want daar staat ineens een tarief van 34ct per kWh. Dat is dus anders dan het tarief wat ik te zien krijg als ik 'de paal zelf' kijk.
Tsja, dat is dan wat je moet betalen. Ik zou als ik jou was een (gratis) laadpas van Shell Recharge (vml. New Motion) bestellen, dan betaal je hoogstwaarschijnlijk 25 ct/kWh plus eventueel sessiekosten. Maar dat kun je dan weer in de Shell Recharge app opzoeken. Welkom in de laadpassenjungle :+ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

pmiddeld schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:53:
[...]

Tsja, dat is dan wat je moet betalen. Ik zou als ik jou was een (gratis) laadpas van Shell Recharge (vml. New Motion) bestellen, dan betaal je hoogstwaarschijnlijk 25 ct/kWh plus eventueel sessiekosten. Maar dat kun je dan weer in de Shell Recharge app opzoeken. Welkom in de laadpassenjungle :+ !

In de app van shell recharge staat de betreffende paal wel als 25 cent per kWh. Die pas rekent 35 cent per transactie. Dan is voor 10kwh laden nog steeds de optie via de qr code op de paal, namelijk 25cent per kWh & 10procent transactiekosten goedkoper voor een sessie van 10kwh haha. Dit is goed opletten wat je doet zeg..

Hoe pakken anderen met kleine PHEV batterijtjes dit aan?

[ Voor 29% gewijzigd door Japie.G op 09-02-2022 10:31 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• EVdriver
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 02-09 23:31
Voor degene die plannen hebben om richting Frankrijk af te reizen, de beroemde Kiwhi pass is wederom met korting (€ 19 --> € 1) te bestellen (promo code "MANGO").Zie kiwhipass.fr, onbekend tot wanneer de actie nu weer geldig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwpi
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-08 12:15
eltron schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:51:
[...]

Dat is wel een wonderlijk systeem om apart te laden of te tanken voor je privé ritten.
Ook fiscaal onvoordelig als je die kosten niet verrekent met je bijtelling (via de zaak dus).
Het is dan ook geen NL systeem :) .

Maar ondertussen de plugsurfing app gedownload, en daar kan je blijkbaar wel 2 betaalmethodes ingeven. Eens testen bij ontvangst auto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
jwpi schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:51:
[...]

Het is dan ook geen NL systeem :) .

Maar ondertussen de plugsurfing app gedownload, en daar kan je blijkbaar wel 2 betaalmethodes ingeven. Eens testen bij ontvangst auto!
Je krijgt bij de Polestar als het goed is een laadpas van Plugsurfing.
https://www.polestar.com/...and-charging/on-the-road/

Maar als ik het goed begrepen heb krijg je er tijdelijk een uit een pool. Misschien dat de pas er dan niet bij zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterX
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-08 08:39
Hallo allemaal!

Ik ben vooral een meelezer maar ik ga hopelijk binnen 3 maanden beschikken over een Opel Corsa Electric.
Deze zal ik vooral gaan gebruiken voor woon-werk verkeer. Dit zal 135 KM retour zijn. Dus met een beetje rijstijl hoop ik er 2x mee te kunnen gaan rijden op 1 lading.

Bij ons voor de deur staat een Pitpoint laadpaal. Onderweg langs de snelweg heb ik de keuze uit FastNed en een Shell Recharge station. Op het werk helaas (nog) niks..

Nu zit ik te denken aan de ANWB Laadpas icm met een fastned abbonement voor de keren dat het laden voor de deur niet lukt. Zit ik zo een beetje in de goede richting te denken of maak ik het daarmee onnodig duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:46
MisterX schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:14:
Hallo allemaal!

Ik ben vooral een meelezer maar ik ga hopelijk binnen 3 maanden beschikken over een Opel Corsa Electric.
Deze zal ik vooral gaan gebruiken voor woon-werk verkeer. Dit zal 135 KM retour zijn. Dus met een beetje rijstijl hoop ik er 2x mee te kunnen gaan rijden op 1 lading.

Bij ons voor de deur staat een Pitpoint laadpaal. Onderweg langs de snelweg heb ik de keuze uit FastNed en een Shell Recharge station. Op het werk helaas (nog) niks..

Nu zit ik te denken aan de ANWB Laadpas icm met een fastned abbonement voor de keren dat het laden voor de deur niet lukt. Zit ik zo een beetje in de goede richting te denken of maak ik het daarmee onnodig duur?
Fastned cq. snelladen in het algemeen is relatief duur. Daarnaast zorgt snelladen potentieel voor een snellere accudegradatie. Al is dit wel afhankelijk van de mogelijkheden van de auto om de thermische omstandigheden van de accu te regelen.

Je zou voor werk - als je werkgever daartoe bereid is - ook nog kunnen kijken naar granny-charging aan het stopcontact. Is niet snel, maar het laad wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hallo allemaal!

135km retour is met een WLTP van 337km wel krap. Ik zou zelf niet om de dag willen azen op een publieke laadpaal. Als je werkgever het snelladen vergoedt en jij het geen probleem vindt om 2 keer per week een kwartier aan de snellader te hangen dan is dat natuurlijk prima.

Als je werk een eigen parkeerplaats heeft zou ik de werkgever aansporen om daar een laadpaal te plaatsen. Is tenslotte ook goed voor het groene imago van het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:14

Kju

@MisterX Als ik uitga van ev-database ga je 135 km totaal retour wel redden. Twee dagen op rij ga je niet redden. Ik denk ook dat je met de Bonnet app voordeliger uit bent bij Fastned en Shell te laden (er zijn referrals te vinden voor 15 pond gratis tegoed en de eerste keer 200kW gratis).

[ Voor 6% gewijzigd door Kju op 09-02-2022 17:15 ]

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:42
Hallo allemaal!

ik denk dat je alleen in de mooie zomer maanden 2x retour werk kunt doen. je hebt maar 45kwh oid netto beschikbaar in een corsa en ik denk dat je bijna altijd toch net iets over de helft van je accu zal gebruiken voor 135km.

ik denk ook niet dat je steeds wilt snelladen, het idee van ff snel bijtanken langs de snelweg probeer je juist nooit te doen want je laad em gwn voor de deur op. snelladen hoort incidenteel te zijn en niet structureel, anders is de pret van elektrisch rijden er wel van af.

sinds je een pitpoint paal voor je deur heb geloof ik dat je rondom amsterdam woont, dus probeer maar een paal alvast aan te vragen met je koopcontract https://laadkaart.mrae.nl/

pitpoint laadpalen zijn het goedkoopst met chargepoint, 34 cent p kwh zonder startkosten oid

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Hallo allemaal!

Vraag in elk geval op het werk of je ergens bij een normaal stopcontact kunt parkeren zodat je in een dag met de granny ook weer een 150km kunt bijladen.

En thuis kan dat wellicht ook als je de auto op je perceel kwijt kunt. Kabel over de stoep is in veel gemeenten helaas niet toegestaan.

verder kun je laadpastop10.nl gebruiken om de voor jou meest gunstige optie te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:57
Japie.G schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:54:
[...]

In de app van shell recharge staat de betreffende paal wel als 25 cent per kWh. Die pas rekent 35 cent per transactie. Dan is voor 10kwh laden nog steeds de optie via de qr code op de paal, namelijk 25cent per kWh & 10procent transactiekosten goedkoper voor een sessie van 10kwh haha. Dit is goed opletten wat je doet zeg..

Wel vreemd. Ik dacht dat Elbizz beloofde nooit meer dan het cpo-tarief te rekenen?

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

DDDikkiedik schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 23:33:
[...]

Wel vreemd. Ik dacht dat Elbizz beloofde nooit meer dan het cpo-tarief te rekenen?
Dat was ook mijn gedachte :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:45
@MisterX Dat gaat je niet lukken in de winter. Hoe zuinig je ook rijdt, de verwarming neemt een grotere hap uit je range. Ik doe nu 19,5kWh/100km in de winter. met 46kWh capaciteit, levert dat net aan 260km. Als het onder 0 wordt dan is het nog beperkter. Een rit zonder verwaming doet zo'n 17,5kWh/100km. De zomer zou het je wel lukken.

Als je dan ook nog max 80% lading wil gebruiken om je accu degradatie te beperken lukt het al helemaal niet. ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 21:01
Japie.G schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:54:
[...]

Ik probeer overal te stekkeren waar ik kom (2 a 3x per maand een openbare laadpaal, dan heb je het wel gehad). En ondanks dat ik meerdere laadpassen heb, pak ik toch altijd Elbizz erbij. Ik zal soms iets te veel betalen, maar het comfort van de auto voorverwarmen en een volle accu vind ik het waard. Met de huidige benzine prijzen is het toch +- 50% goedkoper dan benzine.

Ik rij overigens een 330e met een ~7 kwh batterijpakket.
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1187036.html

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:25
EVdriver schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:22:
Ben van plan komende (begin Jul) zomer naar Florence te reizen, wat is de beste optie qua Duitsland route (vertrek Den haag).
Optie A: Keulen, --> Frankfurt --> Basel (Gotthard tunnel)--> Milaan --> Florence
Optie B: Keulen, --> Frankfurt --> Stuttgart --> Innsbruck --> Verona --> Bologna --> Florence

Optie B is qua km's vergelijkbaar, qua tijd 50 min langer (Oostenrijk ipv Zwitserland). Weet niet wat lage file risico heeft en betere laadvoorzieningen.
In Italie lijkt het me vergelijkbaar qua laadvoorzieningen.

Plan is om ergens in Zuid-Duitsland te overnachten (en op te laden), iemand nog tips?
Mijn voorkeur zou de oostenrijk route zijn, mede dankzij de gratis snellaad mogelijkheden vanaf de Brenner totaan Modena. Oostenrijk is wel duur laden, maar dat zal in Zwitserland niet anders zijn.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:57
DDDikkiedik schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 23:33:
[...]
Ik vermoed dat Elbizz wel het CPO-tarief doorberekend (net als de andere laadpassen via de Last Mile Solutions-backend), maar dat Shell Recharge/NewMotion een korting op dat tarief geeft als je hun eigen laadpas, app of QR-code gebruikt. Volgens mij doen wel meer aanbieders dat die zowel CPO als MSP zijn.

Ze hebben dan nl. geen roamingkosten, en kunnen op deze manier ook hun eigen laadpassen pushen (die je dan hopelijk ook weer bij andere laadpaal-aanbieders gaat gebruiken, tegen een minder gunstig tarief van € 0,37 / kWh AC). Koppelverkoop dus, al kan de prijsbewuste EV-rijder natuurlijk meerdere laadpassen aanvragen en per laadpaal de goedkoopste laadpas proberen te gebruiken.

[ Voor 0% gewijzigd door Wesco op 10-02-2022 14:40 . Reden: Tarief van Shell Recharge pas bij andere laadpaal-aanbieders gecorrigeerd van € 0,39 /kWh naar € 0,37 /kWh ]

Opel Ampera-e (2020)

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:37
Hallo allemaal!

2x 135KM ga je waarschijnlijk alleen redden in de zomer met mooi weer.
Met het weer zoals vanmorgen (7 graden met een beetje regen) gebruikte mijn e208 zo'n 27% van de accu op een totaal van 69 KM.

Aan alles komt een eind.

• pmiddeld
@Jaapio_B Dan zou het net moeten kunnen, met nog 14,5 km over

[ Voor 7% gewijzigd door pmiddeld op 10-02-2022 16:35 ]

• Inspired
  • Laatst online: 18:58
pmiddeld schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:22:
@Jaapio_B Dan zou het net moeten kunnen, met nog 14,5 km over ;)
Volgens mij moet hij dan juist de laatste 14,5km drukken.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• pmiddeld
@Inspired Oja, je hebt gelijk!

• MisterX
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-08 08:39
Dank jullie wel voor alle antwoorden.

De werkgever, (toevallig een openbaar vervoer bedrijf dus duurzaamheid is inderdaad hun motto) gaat een laadpaal plaatsen ergens dit jaar. Dus kan ik tijdens mijn werk gelukkig bijladen. Af en toe bij de snellader is ook niet het einde van de wereld. Zolang ik maar thuis kom.
Ik krijg per werkdag ook 15 euro aan reiskosten vergoed. Dus15 euro voor 135 km. Dat moet wel uitkomen

De openbare laadpaal is vaak vrij.
En misschien kan ik ook nog kijken naar een huisaansluiting op termijn. Onze gemeente heeft een gedoogbeleid voor draden over de de stoep.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eltron
MisterX schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:35:

En misschien kan ik ook nog kijken naar een huisaansluiting op termijn. Onze gemeente heeft een gedoogbeleid voor draden over de de stoep.
In dat geval lijkt mij een granny ook voorlopig wel een optie.
Als je een voordelig energiecontract hebt tenminste.
Met de prijsontwikkeling van de laatste tijd kan je soms beter je huis op een laadpaal aansluiten, dan andersom 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hummelen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08 19:28
Vandaag een "verrassing" van ChargePoint.
De laadkosten bij Allego palen (in elk geval in Zuid-Holland) zijn verhoogd van € 0,37 naar € 0,69 per KWh
Daarmee is het wel een hele dure keuze voor AC-laden geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
hummelen schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:33:
De laadkosten bij Allego palen (in elk geval in Zuid-Holland) zijn verhoogd van € 0,37 naar € 0,69 per KWh
gelukkig zijn er nog voordeliger opties :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ophidian
Jaapio_B schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:51:
[...]

2x 135KM ga je waarschijnlijk alleen redden in de zomer met mooi weer.
Met het weer zoals vanmorgen (7 graden met een beetje regen) gebruikte mijn e208 zo'n 27% van de accu op een totaal van 69 KM.
Valt mee, vandaag 142km gedaan met 2 volwassenen en 2 kinderen met de achterbak vol en had nog 53% over bij 8 graden, gemiddelde snelheid 85km/h. Bij 0 graden wordt het wel krapjes.

Wat dan weer jammer is, was het compenseergedrag van die automobilisten met die achterlijke trucks die geen plaats horen te hebben in het NL wegverkeer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zSOGab-RamL9AXt0es30xAFktHE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jVyuM5YoIMFs5wMhieDWuSYE.png?f=user_large

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:37
Ophidian schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:16:
[...]

Wat dan weer jammer is, was het compenseergedrag van die automobilisten met die achterlijke trucks die geen plaats horen te hebben in het NL wegverkeer.

[Afbeelding]
Nergens voor nodig om af te geven op keuzes die andere mensen maken (en waarvan jij de achtergrond niet weet). Wij bekritiseren jou ook niet om al jouw keuzes (die vast ook niet altijd even verantwoord zijn).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ophidian
coinman63 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:26:
[...]

Nergens voor nodig om af te geven op keuzes die andere mensen maken (en waarvan jij de achtergrond niet weet). Wij bekritiseren jou ook niet om al jouw keuzes (die vast ook niet altijd even verantwoord zijn).
Wel als je expres een laadpaal gaat blokkeren bij een compleet lege parkeerplaats. Maar daar zullen wij het nooit over eens gaan worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:53
Wow....dat is echt ziek. 69 voor AC. Dan kan je net zo goed naast de snelladers gaan staan.

Bonnet is in dat opzicht momenteel wel heel voordelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Met code
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
een gratis laadbeurt via de Bonnet app. Geldig tot 15/02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superpioneer
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 31-05-2024
Misschien is de Zuid Holland pas van Engie dan een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
@Superpioneer Het "Zuid-Holland tarief" van Engie is alleen van toepassing op Engie laadpalen. Daar valt Allego niet onder. Evengoed is het reguliere tarief van Allego AC natuurlijk nog steeds goedkoper dan €0,69 per kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
Even gekeken in de Chargepoint US-app voor een paar laadpalen in Leeuwarden en Oldenzaal waar ik regelmatig oplaad, deze staan nu ook op € 0,69 per kWh. In de app staat er bij “Prijs (ingesteld door Allego)”, dus ik vermoed dat er een mixup is bij Chargepoint met de Allego AC en DC prijzen. We hebben bij Chargepoint US wel vaker heel hoge en heel lage kWh-prijzen gezien, het blijft dus uitkijken met die buitenlandse laadpassen.
Als ik bv. in de app van EV Company kijk zie ik voor die Allego-palen normale CPO-prijzen van € 0,40 (Leeuwarden) en € 0,37 of € 0,24 (Oldenzaal, afhankelijk van de concessie).

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:49
EVdriver schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:39:
Voor degene die plannen hebben om richting Frankrijk af te reizen, de beroemde Kiwhi pass is wederom met korting (€ 19 --> € 1) te bestellen (promo code "MANGO").Zie kiwhipass.fr, onbekend tot wanneer de actie nu weer geldig is.
Mooie timing 👍
Ik heb deze actie gekozen, echter snap niet helemaal of de pas nu al opgestuurd gaat worden of dat ik deze nu nog additioneel moet bestellen (a €6).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bixby
EVdriver schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:39:
Thanks voor de tip. Ook meteen maar even besteld. Geen plannen om naar Frankrijk te gaan, meer beter mee verlegen dan om verlegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:32
RandomNick schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 16:43:
[...]

Mooie timing 👍
Ik heb deze actie gekozen, echter snap niet helemaal of de pas nu al opgestuurd gaat worden of dat ik deze nu nog additioneel moet bestellen (a €6).
Zelfde hier. Ben benieuwd wat er nou gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
RandomNick schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 16:43:
[...]
Mooie timing 👍
Volgens mij wordt die pas dan vanzelf opgestuurd, tenminste zo ging het vorig jaar bij ons.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyena
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 06:14
Wat een verassing weer bij Chargepoint USA. Gelukkig is Pitpoint / Total Energies nog wel 34 cent.

Zag trouwens bij de verbouwing van het Shell station bij de Hackelaar aan de A1 bij Muiden 6 nieuwe DC snelladers van Tritium verrijzen. oOo Nu nog een paar bij de Mcd daar en het is feest.

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:49
Wesco schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:31:
[...]

Volgens mij wordt die pas dan vanzelf opgestuurd, tenminste zo ging het vorig jaar bij ons.
Thanks, ik wacht het wel even af. Toch pas over een paar maanden nodig :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJV63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:56
Hyena schreef op maandag 14 februari 2022 @ 01:18:
[...]

Wat een verassing weer bij Chargepoint USA. Gelukkig is Pitpoint / Total Energies nog wel 34 cent.

Zag trouwens bij de verbouwing van het Shell station bij de Hackelaar aan de A1 bij Muiden 6 nieuwe DC snelladers van Tritium verrijzen. oOo Nu nog een paar bij de Mcd daar en het is feest.
Bij de Allego palen in ons dorp (Haastrecht) zijn de kosten met de Franse Fresmile kaart €0,19/kWh plus €0,01 per minuut. Kan dus gelukkig (nog) veel goedkoper binnen de provincie Zuid Holland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
marccom schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:45:
Ik ben benieuwd of iemand iets weet van verhoogde tarieven van Allego, Elec2go of Ecotap. Hier in de wijk (Zandweg Oostwaard in Maarssen) is er ineens een prijsverhoging doorgevoerd, waar het tot vorige week nog 37 of 38ct/kwh is zijn deze nu verschillend voor diverse palen in de wijk, varierend van 41 tot 45 cent, te zien in de apps van beide, ik kan er niet echt iets van terugvinden? Ook bij mijn ouders in omgeving Gouda is het tarief 'ineens' van 38ct naar 41 gegaan. Het zijn allemaal laadpalen van Allego. Die van Vattenfall hier in de straat staat nog wel op 37ct.
Gebruik nu de gratis passen van Elec2go en Ecotap waarbij het CPO+1ct/kwh is, maar hoe kan het dan ineens verschillend zijn? Op die manier loont het om de Shell pas te gaan gebruiken (met starttarief) voor onze phev
Allego heeft recent wel diverse tarieven verhoogd, er zijn ook aanbestedingen afgelopen. Ik ga het even uitzoeken op een rustig momentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Oefff.. ze lijken het bij alle Allego's te doen. Tijd voor een social media waarschuwing voor deze verdubbeling. Bedankt !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-09 11:53
Hachy schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:53:
[...]

Oefff.. ze lijken het bij alle Allego's te doen. Tijd voor een social media waarschuwing voor deze verdubbeling. Bedankt !!
Wauw. Nou dan gooien we het chargepoint pasje maar weer uit de portomonee ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:36
Eerst maar even checken wat allego dan zelf rekent...

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-09 11:53
BarryH schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:41:
Eerst maar even checken wat allego dan zelf rekent...
Hier in de straat 39 cent met de smoov app. E-flux en new motion geven nog 37 cent aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Hachy schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:45:
Allego heeft recent wel diverse tarieven verhoogd, er zijn ook aanbestedingen afgelopen. Ik ga het even uitzoeken op een rustig momentje.
Oef, gelukkig hier in Wageningen nog steeds €0,254/kWh. Dat zal vermoedelijk dan wel voor de hele GLD/OV concessie gelden. Gelukkig maar want per 1-3 wordt mijn thuistarief bijna verdubbeld :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:36
offtopic

@pmiddeld zonnepanelendelen projectje nemen (wel de goede aanbieding van 10-14kWh per aandeel en koppeling met je energieleverancier en tarief).
Heb ik mn netto energieverbruik mee gehedged op 7ct/kWh levertarief icm ~3,5% rendement op de obligatie.

[ Voor 28% gewijzigd door BarryH op 14-02-2022 17:03 ]

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Alle tesla superchargers vrijgegeven voor non-tesla in NL

https://twitter.com/Tesla...j8FadXWp0ANEIAkMOJ7w&s=19

Dus ev meet wanneer? Genoeg laders iedergeval

[ Voor 15% gewijzigd door Simply1337 op 14-02-2022 21:24 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 28-08 07:39

cooper_s1

MINI's rule

Simply1337 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:15:
Alle tesla superchargers vrijgegeven voor non-suc in NL

Cool, als je nou ook nog je laadpas van de lease maatschappij kan koppelen in de ap...
En ik ben benieuwd of mijn Ioniq 5 het nu wel gaat doen...
En hopelijk gaan ze dit in heel Europa doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
Alle tesla superchargers vrijgegeven voor non-suc in NL

In hun eigen map hebben ze dat nog niet aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Bixby schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:15:
[...]

In hun eigen map hebben ze dat nog niet aangepast
Website loopt achter op app. Geen idee of de in app aangewezen locaties alle locaties zijn. Ik zie iedergeval 1 tesla taxi locatie niet beschikbaar in de app. Zullen wel meer zijn in NL

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 23:13
Alle tesla superchargers vrijgegeven voor non-tesla in NL

Prijs €0,70/kWh, idle fees €1,00/min, 250 kW Max

Met abonnement van €12,99/ maand €0,27/kWh

Ik zag wel wat kleine verschillen in prijs per stad/regio.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:53
Nadeel is dat je per laadbeurt een factuur krijgt ipv maandfactuur (wat bij tesla owners wel kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

jschoorl2 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:33:
[...]

Nette prijzen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 01-09 20:37
Weet iemand of het zin heeft om een auto te melden aan de gemeente die letterlijk al meer dan een week staat ingeplugged...? Er zijn al zo weinig laadpalen vrij de laatste tijd en er staat hier een plug-in hybride al meer dan een week geparkeerd, ingeplugd en opgeladen... het is echt frustrerend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:37
the-hyrax schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:57:
Weet iemand of het zin heeft om een auto te melden aan de gemeente die letterlijk al meer dan een week staat ingeplugged...? Er zijn al zo weinig laadpalen vrij de laatste tijd en er staat hier een plug-in hybride al meer dan een week geparkeerd, ingeplugd en opgeladen... het is echt frustrerend
Sowieso briefje opplakken. En misschien dat 24 uur de tijd geven en vervolgens gemeente bellen en afdeling handhaving vragen om ook te handhaven. Mits er natuurlijk een bord bijstaat met iets in de trant van "enkel opladen elektrische voertuigen" als er "parkeren elektrische voertuigen" staat is er ook door de gemeente haast niet te handhaven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 01-09 20:37
Dartlink schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:00:
[...]

Sowieso briefje opplakken. En misschien dat 24 uur de tijd geven en vervolgens gemeente bellen en afdeling handhaving vragen om ook te handhaven. Mits er natuurlijk een bord bijstaat met iets in de trant van "enkel opladen elektrische voertuigen" als er "parkeren elektrische voertuigen" staat is er ook door de gemeente haast niet te handhaven.
Gelukkig staat er inderdaad "opladen". Meneer (of mevrouw) heeft al diverse briefjes onder de ruit. Zal er eentje bij doen en anders de gemeente eens een melding geven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dartlink
Ik zal hem maar weer erin gooien. Tijd voor invoeren van een "kleefboete"! :+ <3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wesco
the-hyrax schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:02:
[...]
Gelukkig staat er inderdaad "opladen". Meneer (of mevrouw) heeft al diverse briefjes onder de ruit. Zal er eentje bij doen en anders de gemeente eens een melding geven
Gewoon meteen Handhaving bellen, die briefjes helpen blijkbaar niet.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:59
Ik weet niet of je er makkelijk voor/naast/achter kan staan, maar anders kan je ook nog altijd de leverancier bellen om de kabel los te laten koppelen zodat je wel kan laden. Dat die klever er dan niet uit kan, tja jammer dan.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:41
Juancho schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:23:
Ik weet niet of je er makkelijk voor/naast/achter kan staan, maar anders kan je ook nog altijd de leverancier bellen om de kabel los te laten koppelen zodat je wel kan laden. Dat die klever er dan niet uit kan, tja jammer dan.
Idd, laadpaal leverancier bellen en vragen of ze willen resetten. Dan wordt de kabel losgekoppeld aan de paal kant. Kabel naast de auto gooien leggen en klaar. Hopelijk snappen ze de hint dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

jschoorl2 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:33:
[...]

250kW max gaat niemand halen zonder een Tesla!

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:42
fewips schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:52:
[...]

250kW max gaat niemand halen zonder een Tesla!
Kia EV6 en Ioniq5 komen er wel héul dichtbij... :Y)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Porsche ook niet? Of halen die dat alleen aan 800V laders.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
the-hyrax schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:02:
[...]

Als-ie er al een week staat is de kans klein dat ie binnen 24 uur een briefje op zijn voorruit opmerkt. Misschien op vakantie? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
En de Audi e-tron GT ook ;) Maar enkel met 800volt laders. Volgens mij gebruikt Tesla 400volt. Maar dat kan ik verkeerd hebben.

* Dartlink laadt even vrolijk door met 230kW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
pmiddeld schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:59:
[...]

Als-ie er al een week staat is de kans klein dat ie binnen 24 uur een briefje op zijn voorruit opmerkt. Misschien op vakantie? 8)7
Dan al helemaal asociaal als je hem daar laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-08 11:07
Maasluip schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:58:
Enkel aan 800v. Die Kia's, Hyundai's, Audi's, ... ook enkel daar.

Auto's gemaakt op basis van die technologie (800v) halen ongeveer maximaal 130-140kW aan de Tesla Superchargers.
Terwijl wagens gemaakt voor 400v ook (super)snel kunnen laden bij Ionity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Kunnen 800V auto's eigenlijk ook op 500V laden? Of is het 400V of 800V? De v3 Superchargers zouden (op termijn?) tot 500V gaan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:40
Zijn er toevallig al EV6 eigenaren die getest hebben of het qua parkeren mogelijk is om bij een super charger te laden? De laadpoort zit rechts achter, waar tesla van linksachter uit gaat. Haalt de kabel dat of moet je de boel blokkeren om er bij te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Smobbo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:57:
Zijn er toevallig al EV6 eigenaren die getest hebben of het qua parkeren mogelijk is om bij een super charger te laden? De laadpoort zit rechts achter, waar tesla van linksachter uit gaat. Haalt de kabel dat of moet je de boel blokkeren om er bij te kunnen?
Kabels zijn heel kort. Als de laadpoort "verkeerd" zit moet je de parkeerplaats pakken voor de andere stall. Waarmee je in theorie dus twee plekken bezet moet houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

Maasluip schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:58:
Heb ik getest. Komt niet in de buurt.
Hansieo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:56:
[...]

Kia EV6 en Ioniq5 komen er wel héul dichtbij... :Y)
Valt tegen, zie video.

[ Voor 24% gewijzigd door fewips op 15-02-2022 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mm.kool
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-09 20:48

mm.kool

Kia e-soul 64 kw

RandomNick schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:29:
[...]

Thanks, ik wacht het wel even af. Toch pas over een paar maanden nodig :-)
Ik twijfelde ook of ik iets verkeerd had gedaan bij aanvragen KiWhi pas maar hij valt zojuist op de deurmat. 🤙

Kia e-soul 64 kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
mm.kool schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:43:
[...]

Ik twijfelde ook of ik iets verkeerd had gedaan bij aanvragen KiWhi pas maar hij valt zojuist op de deurmat. 🤙
Dus zonder die €6 te betalen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mm.kool

mm.kool

Kia e-soul 64 kw

Hier een paar foto’s van het laden van een Kia e-soul bij Tesla. Is welliswaar geen EV6 maar geeft wellicht een indicatie. De laadkabel van de supercharger is kort maar met de Soul ging het net. Klein beetje op/over de streep van het vak. Van de 28 waren er overigens slechts 4 bezet (op een woensdag rond 16 uur in Breukelen).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kia e-soul 64 kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mm.kool

mm.kool

Kia e-soul 64 kw

Bixby schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:45:
[...]

Jep, heb 1 euro betaald.

Kia e-soul 64 kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNap890
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 28-08 13:14
Het is vast al beantwoord in dit topic, maar als kersverse BEV rijder heb ik een vraag.
Ik ga binnenkort op een tripje naar Blavand Denemarken, een ritje van zo'n 750km met mijn gezin met jonge kinderen.
De route ben ik aan het plannen met ABRP waar ook de Snelladers worden voorgesteld.
Het voertuig betreft een Audi E-Tron 55 dus ik zal naar verwachting zo'n 2 of 3x moeten laden.

Ik heb een tag van E-Flux die ik meestal gebruik, en inmiddels ook Shell Recharge.
Daarnaast heb ik de Tesla app geinstalleerd.
Met name de tarieven van de snelladers zijn nogal wisselend en best kostbaar.
Met het oog op de zomervakantie waarbij ik de caravan wil gaan gebruiken is het misschien zinvol om een betaald abbonement te nemen waarmee de kosten voor het snelladen fors omlaag gaan.
In het normale dagelijkse gebruik is er geen noodzaak om te snelladen.
Graag jullie ervaringen, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:52
Bixby schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:45:
[...]

Zojuist ook de pas aangevraagd voor €1,-. Als het goed is zit er geen abonnement achter toch?
Dus straks €0,70 per transactie + laadpaalkosten.

Ben ook benieuwd of die voor €1,- thuiskomt. Volgens mij is die €6,- voor abonnement gebruikers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:06
TheMadd schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:29:
[...]

Zojuist ook de pas aangevraagd voor €1,-. Als het goed is zit er geen abonnement achter toch?
Dus straks €0,70 per transactie + laadpaalkosten.

Ben ook benieuwd of die voor €1,- thuiskomt. Volgens mij is die €6,- voor abonnement gebruikers?
Hier is ie vandaag binnengekomen. Voor 1 euro.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:40
Inspired schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:13:
[...]

Kabels zijn heel kort. Als de laadpoort "verkeerd" zit moet je de parkeerplaats pakken voor de andere stall. Waarmee je in theorie dus twee plekken bezet moet houden.
Dat was mijn gedachte ook, ik vind het al irritant kort met m’n model 3. Je moet echt zo ver mogelijk achterop het vak staan, anders gaat het al niet.
mm.kool schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:47:
Hier een paar foto’s van het laden van een Kia e-soul bij Tesla. Is welliswaar geen EV6 maar geeft wellicht een indicatie. De laadkabel van de supercharger is kort maar met de Soul ging het net. Klein beetje op/over de streep van het vak. Van de 28 waren er overigens slechts 4 bezet (op een woensdag rond 16 uur in Breukelen).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is netjes gelukt! Misschien is de EV6 iets breder en zit de aansluiting iets meer ‘naar de verkeerde hoek’ gericht, maar toch, dit zou net moeten lukken.

Ik ben benieuwd of Tesla de kabels bij volgende versies langer gaat maken om andere merken tegemoet te komen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:42
fewips schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:37:
[...]

Heb ik getest. Komt niet in de buurt.[YouTube: Porsche Taycan fast charging at Tesla Supercharger v3]

[...]

Valt tegen, zie video.
Dat laden kunnen ze écht wel rap, op dit moment hebben ze nog wat "coldgate" weg te OTA-en maar dan verwacht ik daana nóg hogere laadstromen.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:17
Smobbo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:27:
[...]

Dat is netjes gelukt! Misschien is de EV6 iets breder en zit de aansluiting iets meer ‘naar de verkeerde hoek’ gericht, maar toch, dit zou net moeten lukken.

Ik ben benieuwd of Tesla de kabels bij volgende versies langer gaat maken om andere merken tegemoet te komen…
De laadpoort zit bij de EV6 rechts achter: dus een heel andere positie dan iets links van het midden in de neus van de e-Soul.
Bij de EV6 kun je in de meeste gevallen met de huidige kabels wel vergeten dat je de "juiste" laadplek voor de stall kan nemen. "Juiste" tussen aanhalingstekens want er is nergens een indicatie bij de Superchargers op welke parkeerplek je moet staan voor welke stall/laadpaal.
Ik zou me er niet druk over maken: als je netjes in een vak kan parkeren en er een stall beschikbaar is aan de kant van de laadpoort kun je laden. Dat je dan een extra plek bezet houdt waar een Tesla met laadpoort links achter niet meer kan laden is net zo fout/goed als de ladende Tesla die er voor zorgt dat er geen ander-merk-auto met de laadpoort rechtsachter kan laden op de aangrenzende plek.

Overigens zeg ik bovenstaande als iemand die hier zowel nadeel als profijt van kan hebben: ik rij zakelijk namelijk een Tesla Model 3 maar ga ook EV6 prive rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

Hansieo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:22:
[...]

Dat laden kunnen ze écht wel rap, op dit moment hebben ze nog wat "coldgate" weg te OTA-en maar dan verwacht ik daana nóg hogere laadstromen.
Om rap te laden hebben ze 800V nodig, wat Tesla niet kan aanbieden op dit moment.
Maar goed rond de 150kW is ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 01:21
Ik ben er ook achtergekomen, en ik maar denken dat Charge point één van de goedkoopste was! Het weekend bij vrienden geweest en de auto op een Allegro laadpaal gezet zoals gewoonlijk.Mooie flikkerij, altijd €0,37 per kWh betaald en nu €0,69! Niet bepaald even een paar cent duurder, maar bijna dubbele prijs! 8)7
Ik heb direct een Shell Recharge pas aangevraagd. Bye, bye Charge point! ;w

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
Vulcan750 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:34:
[...]
Ik ben er ook achtergekomen, en ik maar denken dat Charge point één van de goedkoopste was! Het weekend bij vrienden geweest en de auto op een Allegro laadpaal gezet zoals gewoonlijk.Mooie flikkerij, altijd €0,37 per kWh betaald en nu €0,69! Niet bepaald even een paar cent duurder, maar bijna dubbele prijs! 8)7
Ik heb direct een Shell Recharge pas aangevraagd. Bye, bye Charge point! ;w
Ik zou zeker even contact opnemen met Chargepoint want (zoals al eerder gezegd) ik denk dat dit een fout is, dat ze de prijzen voor AC en DC laden door elkaar gehaald hebben of iets dergelijks.
Op andere AC laadpalen hier in de buurt zie ik in hun app normale prijzen tussen de € 0,29 en € 0,42 per kWh.

Het lastige met dit soort fouten of prijswijzigingen is dat je hierover niet pro-actief geïnformeerd wordt als de laadpasaanbieder bv. het CPO-tarief van de laadpaalexploitant doorberekent (evt. met een opslag). Die CPO-tarieven wijzigen regelmatig en het is niet te doen om je van elke wijziging op de hoogte te brengen, want de laadpasaanbieder weet niet waar jij gaat laden.
Ze voldoen aan hun informatieplicht door in hun app het actuele laadtarief per laadpaal weer te geven, maar als je ergens regelmatig laadt ga je dat niet elke keer checken.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Wesco schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:08:
[...]

Ik zou zeker even contact opnemen met Chargepoint want (zoals al eerder gezegd) ik denk dat dit een fout is, dat ze de prijzen voor AC en DC laden door elkaar gehaald hebben of iets dergelijks.
Op andere AC laadpalen hier in de buurt zie ik in hun app normale prijzen tussen de € 0,29 en € 0,42 per kWh.

Het lastige met dit soort fouten of prijswijzigingen is dat je hierover niet pro-actief geïnformeerd wordt als de laadpasaanbieder bv. het CPO-tarief van de laadpaalexploitant doorberekent (evt. met een opslag). Die CPO-tarieven wijzigen regelmatig en het is niet te doen om je van elke wijziging op de hoogte te brengen, want de laadpasaanbieder weet niet waar jij gaat laden.
Ze voldoen aan hun informatieplicht door in hun app het actuele laadtarief per laadpaal weer te geven, maar als je ergens regelmatig laadt ga je dat niet elke keer checken.
Je zegt "als je ergens regelmatig laadt".
Dan is dus bekend waar je regelmatig laadt. En kleine moeite om je dan te informeren als het tarief sterk wijzigt. Dat zou desnoods kunnen door het te melden bij je eerstvolgende laadbeurt bij die paal, dat het tarief sinds vorige keer is gewijzigd. Lijkt mij technisch geen enkel probleem.
Andersom kun je natuurlijk ook voor elke laadbeurt even kijken wat het tarief is, maar als je ergens vaak laadt doe je dat niet automatisch meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 01:21
eltron schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:12:
[...]

Je zegt "als je ergens regelmatig laadt".
Dan is dus bekend waar je regelmatig laadt. En kleine moeite om je dan te informeren als het tarief sterk wijzigt. Dat zou desnoods kunnen door het te melden bij je eerstvolgende laadbeurt bij die paal, dat het tarief sinds vorige keer is gewijzigd. Lijkt mij technisch geen enkel probleem.
Andersom kun je natuurlijk ook voor elke laadbeurt even kijken wat het tarief is, maar als je ergens vaak laadt doe je dat niet automatisch meer.
Zo'n grote prijsstijging hoef je toch niet te verwachten. Een kleine verhoging van een paar cent kan natuurlijk, en daar zou ik ook niet van wakker liggen.
Nouja, ik slaap nu ook nog steeds prima hoor! :O ;)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Pagina: 1 ... 103 ... 144 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor "thuis laden" is er een apart topic: Thuisladen van je EV deel 2.

Het is niet toegestaan om persoonlijke referralcodes te plaatsen, erom te vragen, of te linken naar websites met daarop promotiecodes die niet door de leverancier van bijv. de laadpas of app zijn uitgegeven.