Ik had een soortgelijke schade op mijn oude Huawei Mate 10 pro. Ook een screen protector op gedaan om te verdere schade te voorkomen. Nu is de telefoon reeds twee jaar in het gebruik door een van mijn schoondochters en de schade is niet groter geworden. Nog steeds een perfect bruikbare telefoon, was geen probleem. Ik denk als hij niet opnieuw op dat punt valt en een screenprotector eroverheen zit, zal het wel meevallen en hoef je geen gekke dingen te doen.m0ridin schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:13:
Vraagje, ik heb al een tijdje een barst/beschadiging in de hoek van mijn S20 na een val... Ik wil hem of als reserve houden (heb nu een S22U) of aan iemand anders geven aangezien verkoop niet echt de moeite waard is met beschadiging (maar reparatie ook te duur in verhouding), maar is er een quick n dirty fix om te zorgen dat het niet verder kapot gaat of er glassplinters los komen oid?
Las over nagellak als hele tijdelijke oplossing, of iets van secondelijm (of andere enorm heldere lijm) maar hier mensen met ervaring of tips toevallig? Zit nu eens screenprotector van samsung zelf op om eea te beperken (werkt overigens prima verder en zit er al maanden in zonder dat t echt erger lijkt te worden)
Thanks! Had ook al een topic erover gemaakt en meer reacties gehad dat een (glazen) screenprotector goed werkt... Heb er nu zo'n dunne plastic variant opzitten dus dat zal niet veel beschermen en is vrij kwetsbaar/laat snel los.Fred13 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:39:
[...]
Ik had een soortgelijke schade op mijn oude Huawei Mate 10 pro. Ook een screen protector op gedaan om te verdere schade te voorkomen. Nu is de telefoon reeds twee jaar in het gebruik door een van mijn schoondochters en de schade is niet groter geworden. Nog steeds een perfect bruikbare telefoon, was geen probleem. Ik denk als hij niet opnieuw op dat punt valt en een screenprotector eroverheen zit, zal het wel meevallen en hoef je geen gekke dingen te doen.
Ga dus even kijken naar een wat degelijkere glazen variant... evt met goede support voor de fingerprint scanner (hoewel dat nogal een dingetje is met die protectors, al is het de vraag hoe essentieel dit is als reserve/gift telefoon).
Een glazen protector die met uv lijm werkt zou kunnen werken als een soort reparatie . Ik weet alleen niet of er dan lijm het scherm in kan lopen. En het kan zijn dat de beschadiging het verspreiden van de lijm hindert.
Welk AP? Heb hier al ruim een jaar (net als veel anderen) het probleem dat sinds een bepaalde firmware versie, de UAP AC LR DNS-requests zit te vertragen.Asprine schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:29:
Raar probleem de laatste tijd met mijn WiFi. Sommige sites laden heel langzaam. Bijvoorbeeld nu.nl, maar ook de galaxy store app. Maar niet alle websites hebben er last van tweakers laad bijvoorbeeld weer wel erg snel. Op mijn andere devices heb ik er geen last van dus heeft toch iets met mijn telefoon te maken.
Iemand een suggestie?
Mijn S20 FE 5G zit al een tijdje te zeuren dat Android 12 klaar staat, is het inmiddels verantwoord om die erop te laten zetten of zijn er nog bugs om rekening mee te houden?
[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 17-03-2022 19:37 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Waar zie ik dat?
Mijn problemen zijn trouwens verholpen toen ik in WIFI aangezet heb dat hij het MAC adres van mijn telefoon gebruikt. Nu geen DNS problemen meer.
Merk en type staan normaal gesproken op het access pointAsprine schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:30:
[...]
Waar zie ik dat?
Mijn problemen zijn trouwens verholpen toen ik in WIFI aangezet heb dat hij het MAC adres van mijn telefoon gebruikt. Nu geen DNS problemen meer.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ah dacht dat je Firmware AP bedoelde van mijn s20 
Experia v10
Experia v10
Dat jaAsprine schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:07:
Experia v10
Oscar Wilde
De bugs die erin zaten (betreft bellen bijvoorbeeld) zijn weg. Dus zou lekker installerenRaven schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:36:
[...]
Mijn S20 FE 5G zit al een tijdje te zeuren dat Android 12 klaar staat, is het inmiddels verantwoord om die erop te laten zetten of zijn er nog bugs om rekening mee te houden?
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Hele stomme vraag wellicht. Bij al mijn vorige telefoons als ik deze op mijn Windows PC aansloot, had ik in de hoofdmap een Whatsapp directory waar in ik alle plaatjes/filmpjes/etc terug kon vinden en zo makkelijk naar mijn PC kon overzetten.
Op mijn Samsung Galaxy SE20 FE 5G heb ik zelfs na uitgebreid browsen niet een dergelijke map kunnen vinden. In de DCIM map staat natuurlijk alleen de media welke ik met de camera app gemaakt heb. En in de galerij op mij SE20 FE zie ik in de bieb wel netjes mijn Whatsapp map met foto's staan en kan ze dus ook bekijken.
Iemand enig idee hoe ik deze map toch met mijn PC kan browsen en de bestanden kan overzetten?
Op mijn Samsung Galaxy SE20 FE 5G heb ik zelfs na uitgebreid browsen niet een dergelijke map kunnen vinden. In de DCIM map staat natuurlijk alleen de media welke ik met de camera app gemaakt heb. En in de galerij op mij SE20 FE zie ik in de bieb wel netjes mijn Whatsapp map met foto's staan en kan ze dus ook bekijken.
Iemand enig idee hoe ik deze map toch met mijn PC kan browsen en de bestanden kan overzetten?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Het kostte meer zoeken dan ik verwacht had, maar ze zitten bij mij inTFHfony schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:27:
Hele stomme vraag wellicht. Bij al mijn vorige telefoons als ik deze op mijn Windows PC aansloot, had ik in de hoofdmap een Whatsapp directory waar in ik alle plaatjes/filmpjes/etc terug kon vinden en zo makkelijk naar mijn PC kon overzetten.
/storage/emulated/0/Android/media/com.whatsapp/Whatsapp/Media
En bij mij (S20 plus) staan ze hier:gwystyl schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:53:
[...]
Het kostte meer zoeken dan ik verwacht had, maar ze zitten bij mij in
/storage/emulated/0/Android/media/com.whatsapp/Whatsapp/Media
Interne Opslag - Android - Media - Com.whatsapp - whatsapp - media en dan in deze 3 mappen:
• Whatsapp Images (ontvangen afbeeldingen)
• Sent (verzonden afbeeldingen)
• Whatsapp video (videos)
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Ik heb af en toe dat wanneer ik een mp4 video heb gedownload en ik deze wil delen, ik gelijk de melding krijg: unsupported file.
Terwijl ik zelf wel de video gewoon kan afspelen.
Ik heb al geprobeerd om in de editor een sticker of text bij te voegen en dan opslaan. Maar ook deze bewerkte copy kan ik niet verzenden en krijg ik een foutmelding.
Iemand deze ervaring ook?
Terwijl ik zelf wel de video gewoon kan afspelen.
Ik heb al geprobeerd om in de editor een sticker of text bij te voegen en dan opslaan. Maar ook deze bewerkte copy kan ik niet verzenden en krijg ik een foutmelding.
Iemand deze ervaring ook?
One UI 4.1 incl beveiligingspatch van maart beschikbaar voor S20FE 5G:strip_exif()/f/image/xtD5YkXz1bCbit6uZwTmBppg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xtD5YkXz1bCbit6uZwTmBppg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6ZddFpARtElhk47mffRKpYDh.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door Junkyxl op 21-03-2022 20:43 ]
Bij mij nog niet...Junkyxl schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:40:
One UI 4.1 incl beveiligingspatch van maart beschikbaar voor S20FE 5G[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ook S20FE 5G (PHN)
Ben benieuwd of er daadwerkelijk wat anders is. S20 5g tnl nog niks binnen helaas
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
DBT s20Ultra ontvangt nu OneUI 4.1 / maart security patch
:strip_exif()/f/image/c0Cfv6EVDoJDGX7GWS9uxV6y.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door brouwerchris op 22-03-2022 12:21 ]
Wordt sinds vanmorgen op mijn S20FE 5G (PHN) aangeboden. De uitrol is dus nu begonnen voor de PHN-versie.
Android 12 draait, maar ben wel 2 issues tegengekomen:giovanni2903 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:03:
[...]
De bugs die erin zaten (betreft bellen bijvoorbeeld) zijn weg. Dus zou lekker installeren
- Kopiëren van AD.nl links uit de Google News app gaat sindsdien mis, i.p.v. de complete link wordt alleen ad.nl gekopieerd, alles erachter ontbreekt, bij andere nieuwsbronnen in Google News lijkt het goed te gaan;
- De melding van Whatsapp dat het backuppen voltooit is blijft continu in beeld en is niet weg te swipen, heb meldingen van categorie backuppen maar uitgezet.
Oscar Wilde
Klopt, heb hem inmiddels ook binnen gehaald.KoenCows schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:43:
[...]
Wordt sinds vanmorgen op mijn S20FE 5G (PHN) aangeboden. De uitrol is dus nu begonnen voor de PHN-versie.
Bedankt voor je bericht.
Iemand hier al zelf zijn accu vervangen na 2 jaar?
ik heb de S20 128GB 5G op de release in 2020 ontvangen, echter heb ik van de week de telefoon laten stuiteren en zit er nu een barst aan de achterkant van het glas. Nu ga ik dus de achterkant vervangen en twijfel om meteen de accu te vervangen voor die paar tientjes. Accucapaciteit is nog 89% volgens AccuBattery (bij 4000mAh en 92% bij 3880 mAh nominaal vermogen) en na 2 jaar dus eigenlijk best prima. Het plan is om de telefoon zeker nog een jaar en misschien wel 2 jaar te gebruiken als de toekomstige S23 niet zo bijzonder is.
Hoor graag jullie ervaringen m.b.t. het vervangen van de accu.
ik heb de S20 128GB 5G op de release in 2020 ontvangen, echter heb ik van de week de telefoon laten stuiteren en zit er nu een barst aan de achterkant van het glas. Nu ga ik dus de achterkant vervangen en twijfel om meteen de accu te vervangen voor die paar tientjes. Accucapaciteit is nog 89% volgens AccuBattery (bij 4000mAh en 92% bij 3880 mAh nominaal vermogen) en na 2 jaar dus eigenlijk best prima. Het plan is om de telefoon zeker nog een jaar en misschien wel 2 jaar te gebruiken als de toekomstige S23 niet zo bijzonder is.
Hoor graag jullie ervaringen m.b.t. het vervangen van de accu.
ik ontvang net op mijn Vodafone S20 5G de nieuwe UI 4.1 update met de camera verbeteringen. Hij is redelijk groot (plm 750 MB), Ik ben benieuwd. :-)
*knip* Het vragen om een prijsberekening is niet toegestaan.
[ Voor 69% gewijzigd door rens-br op 31-03-2022 09:33 ]
Hoe meet je het percentage van de gezondheid batterij op de s20?RAR_ schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:16:
Iemand hier al zelf zijn accu vervangen na 2 jaar?
ik heb de S20 128GB 5G op de release in 2020 ontvangen, echter heb ik van de week de telefoon laten stuiteren en zit er nu een barst aan de achterkant van het glas. Nu ga ik dus de achterkant vervangen en twijfel om meteen de accu te vervangen voor die paar tientjes. Accucapaciteit is nog 89% AccuBattery (bij 4000mAh en 92% bij 3880 mAh nominaal vermogen) en na 2 jaar dus eigenlijk best prima. Het plan is om de telefoon zeker nog een jaar en misschien wel 2 jaar te gebruiken als de toekomstige S23 niet zo bijzonder is.
Hoor graag jullie ervaringen m.b.t. het vervangen van de accu
.
Met de app AccuBatteryThibaut1234 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:35:
[...]
Hoe meet je het percentage van de gezondheid batterij op de s20?
https://androidworld.nl/tips/whatsapp-fotos-opslaan-galerijTFHfony schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:27:
Sinds ik de upgrade naar One UI 4.1(DBT) heb, krijg ik geen meldingen meer wanneer hij in lockscreen staat. Wanneer het scherm is geopend, krijg ik wel meldingen.
Ik heb alle instellingen nagelopen, maar kan de oorzaak niet vinden. Iemand een idee?
Ik heb alle instellingen nagelopen, maar kan de oorzaak niet vinden. Iemand een idee?
Maart update incl. Ui 4.1 komt nu binnen op mijn S20 plus 5G
Inmiddels gevonden. Door de update stond er ook gelijk een update klaar voor mijn Galaxy Wearable app. Deze update heeft er voor gezorgd dat "melding dempen op telefoon" stond aangevinkt.patrickt35 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:25:
Sinds ik de upgrade naar One UI 4.1(DBT) heb, krijg ik geen meldingen meer wanneer hij in lockscreen staat. Wanneer het scherm is geopend, krijg ik wel meldingen.
Ik kwam erachter omdat ik tijdens een klus mijn horloge had afgedaan en ineens meldingen op mijn telefoon kreeg.
sinds de laatste update update mijn weer widget niet meer. opnieuw opgestart. widget opnieuw geplaatst. niks werkt..
Dag allen, ik heb een sync-issue. Synchronisatie van gegevens gaat prima, maar van meldingen niet: ik wil graag dat een melding op mijn S20+ verdwijnt als ik via mijn pc actie heb ondernomen.
Ik krijg bijvoorbeeld op mijn S20+ in de meldingenbalk (en in het 'gordijn' en op de always-on-display) bericht dat er een nieuwe mail is. Die open ik dan op mijn pc, ik lees 'm daar en verwijder 'm. Dan zou ik graag willen dat Android (versie 12, helemaal bijgewerkt) dat ook doorkrijgt en dan de melding verwijdert van mijn S20+. Mijn vorige Galaxy kon het ook.
Het gaat niet alleen om mail (Gmail en Outlook), maar ook om taken via Todoist, whatsapp, etc. Het lijkt dus in Android te zitten en niet in een specifieke app.
Weet iemand een oplossing? Veel dank alvast!
P.S. Eerst gepost in het Android topic, maar op aanraden hierheen verplaatst.
Ik krijg bijvoorbeeld op mijn S20+ in de meldingenbalk (en in het 'gordijn' en op de always-on-display) bericht dat er een nieuwe mail is. Die open ik dan op mijn pc, ik lees 'm daar en verwijder 'm. Dan zou ik graag willen dat Android (versie 12, helemaal bijgewerkt) dat ook doorkrijgt en dan de melding verwijdert van mijn S20+. Mijn vorige Galaxy kon het ook.
Het gaat niet alleen om mail (Gmail en Outlook), maar ook om taken via Todoist, whatsapp, etc. Het lijkt dus in Android te zitten en niet in een specifieke app.
Weet iemand een oplossing? Veel dank alvast!
P.S. Eerst gepost in het Android topic, maar op aanraden hierheen verplaatst.
Sinds de laatste update van de week op mijn S20 FE is mijn agenda helemaal leeg.
Meer mensen daar last van?
Meer mensen daar last van?
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Hey allemaal, ik ben nieuw hier! Ik zit met een probleem... Ik heb vanmiddag m'n S20 geupdate en nu kom ik niet meer verder dan het inlogscherm. De pincode wordt simpelweg niet geregistreerd, de toetsen reageren wel op m'n aanraking maar inloggen lukt niet, krijg ook geen melding dat de pincode niet klopt oid. Voor de update was er niks aan de hand. Heb meerdere keren een soft reset gedaan en ook de simkaart eruit gehad, hielp niet. Ik wilde deze vraag ook graag stellen op het Samsung forum maar dat kan dus niet aangezien ik dan een code moet invoeren die op m'n telefoon binnenkomt. Ik ben echt bang dat ik een factory reset moet doen dus ik hoop dat er nog een andere mogelijkheid is om dit op te lossen. Thanks voor degene die me wil helpen!
Heb het (voor nu) opgelost, klikte een binnenkomende melding aan en ging toen terug naar het inlogscherm en toen deed 'ie het wel, vreemd!
Heb het (voor nu) opgelost, klikte een binnenkomende melding aan en ging toen terug naar het inlogscherm en toen deed 'ie het wel, vreemd!
[ Voor 8% gewijzigd door 90schick op 03-04-2022 19:06 . Reden: Probleem opgelost ]
* Raven vloekt op Samsung
Recent Apps Button Only Showing Samsung Apps
Weet iemand toevallig of en hoe je de maart update eraf kunt gooien?
Recent Apps Button Only Showing Samsung Apps
Weet iemand toevallig of en hoe je de maart update eraf kunt gooien?
Oscar Wilde
#metooVerwijderd schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:29:
Mijn S20 FE 5G kreeg zojuist de beveiligingspatch van 1 april aangeboden.

Bij mijn S20 plus 5G ook net de update binnen
En ook op de S20 4G. Zou deze periode van de maand een beetje de nieuwe standaard worden wanneer updates worden verspreid nu het toestel ouder is > 2jaar?
Mei update voor S20Ultra G988BXXUEFVDB live in DBT en op Frija.
hm iemand een idee waarom mijn S20 5G ineens een enorme voorliefde heeft voor 2G (EDGE) terwijl er gewoon 3/4/5G beschikbaar is?
ik kan niks vinden kwa eventuele energie besparingen wat hem terug zou zetten op 2G...
inmiddels forceer ik al met een app dat die alleen op 3/4/5G mag (wat voor nu prima werkt..) maar echt een oplossing is dat helaas niet..
e-sim van tmobile.. helaas geen andere sim om te kunnen testen..
ik kan niks vinden kwa eventuele energie besparingen wat hem terug zou zetten op 2G...
inmiddels forceer ik al met een app dat die alleen op 3/4/5G mag (wat voor nu prima werkt..) maar echt een oplossing is dat helaas niet..
404 Signature not found
Verkeerd gelezen, maar:SMSfreakie schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:16:
hm iemand een idee waarom mijn S20 5G ineens een enorme voorliefde heeft voor 2G (EDGE) terwijl er gewoon 3/4/5G beschikbaar is?
https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/storing#se2
Hier nog iets te vinden?
[ Voor 14% gewijzigd door neeecht op 08-05-2022 18:08 ]
nope. geen storingen bekend in de gebieden waar ik er last van heb.. en forceren naar 3/4/5G levert geen uitval op..neeecht schreef op zondag 8 mei 2022 @ 18:07:
[...]
Verkeerd gelezen, maar:
https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/storing#se2
Hier nog iets te vinden?
vliegtuig modes even aan en weer uit leverde gewoon weer 4/5G op.. maar goed nu is die geforceerd op 3/4/5G.. maar irritant ist wel
404 Signature not found
Ook nu naar binnen gehaald op mijn S20 FE 5gbaco101 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:12:
Juni update komt nu binnen S20+
Ik heb mijn S20 nu ongeveer 1,5 jaar, ben er tevreden over met uitzondering van de batterijduur. Als ik hem om 9 uur 's ochtends volledig opgeladen van de lader haal, is hij rond 17/18 uur al richting 20% batterij. Ik gebruik hem alleen voor bellen en de gebruikelijke apps (Whatsapp, nieuws, twitter, etc, geen games oid). Lijkt het jullie verstandig om de batterij te laten vervangen, of gaat dat niet echt helpen?
[ Voor 19% gewijzigd door RoccoS op 10-06-2022 14:29 ]
Ik heb dezelfde telefoon, ongeveer even lang.RoccoS schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:27:
Ik heb mijn S20 nu ongeveer 1,5 jaar, ben er tevreden over met uitzondering van de batterijduur. Als ik hem om 9 uur 's ochtends volledig opgeladen van de lader haal, is hij rond 17/18 uur al richting 20% batterij. Ik gebruik hem alleen voor bellen en de gebruikelijke apps (Whatsapp, nieuws, twitter, etc, geen games oid). Lijkt het jullie verstandig om de batterij te laten vervangen, of gaat dat niet echt helpen?
Wat mij betreft is de batterijduur ook echt bedroevend. Niet te vergelijken met mijn vorige toestel (Huawei Mate 9, die het na drie jaar gebruik nog steeds een stuk langer volhield).
Vond jij de batterijduur 1,5 jaar geleden wel goed? Want dat zal je met een nieuwe batterij ongeveer bereiken (mogelijk licht minder vanwege alle 'updates' en patches). Wat mij betreft was het toen al niet echt wat, dus veel beter dan nu gaat het vast niet worden...
Ik heb een S20 5G. Via de app AccuBattery kan ik zien dat in een periode van ruim 20 uur mijn accu met 55% is gedaald met ongeveer hetzelfde gebruik als jij aangeeft. Ik neem aan dat je al wel hebt gecontroleerd of er niet een specifieke app is die (op de achtergrond) je accu leeg trekt?
Ik laad de batterij meestal tot 80%, eigenlijk nooit tot 100% aangezien dit slecht is voor de levensduur van de accu. Met 80% kom ik bijna altijd wel een volledige dag door.
Tip: Onder "Batterij en apparaatonderhoud" > Batterij > "Meer batterij-instellingen" > "Batterij beschermen" stop de telefoon het laadproces automatisch bij 85%.
Ik laad de batterij meestal tot 80%, eigenlijk nooit tot 100% aangezien dit slecht is voor de levensduur van de accu. Met 80% kom ik bijna altijd wel een volledige dag door.
Tip: Onder "Batterij en apparaatonderhoud" > Batterij > "Meer batterij-instellingen" > "Batterij beschermen" stop de telefoon het laadproces automatisch bij 85%.
[ Voor 10% gewijzigd door antonboonstra op 10-06-2022 16:14 ]
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Batterijduur is nooit geweldig geweest, maar ik heb het idee dat het nu wel erg hard achteruit gaat. Ik heb zojuist het scherm maar weer op 1080p 60Hz gezet ipv 120Hz, dat zal wel iets schelen. In huis heb ik overal draadloze oplaadpadjes waar ik hem op kan leggen, en in de auto hangt hij ook altijd aan de oplader waardoor ik een "normale" dag wel doorkom. Maar als je bijv. op vakantie bent en de hele dag op stap bent, merk je echt hoe hard het gaat.Stelsol schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:17:
[...]
Ik heb dezelfde telefoon, ongeveer even lang.
Wat mij betreft is de batterijduur ook echt bedroevend. Niet te vergelijken met mijn vorige toestel (Huawei Mate 9, die het na drie jaar gebruik nog steeds een stuk langer volhield).
Vond jij de batterijduur 1,5 jaar geleden wel goed? Want dat zal je met een nieuwe batterij ongeveer bereiken (mogelijk licht minder vanwege alle 'updates' en patches). Wat mij betreft was het toen al niet echt wat, dus veel beter dan nu gaat het vast niet worden...
Mijn S20+ komt na 2 jaar nog prima de dag door qua batterij duur. Heb nooit moeite om het einde van de dag te halen.
Scherm altijd op 120HZ. Doe qua opladen en telefoongebruik verder geen bijzondere dingen. Probeer 'm nooit tot 100% op te laden maar het gebeurt vaak genoeg dat ik niet oplet en hij wel tot 100% is opgeladen. Daarnaast draai ik na iedere grote update de 'Galaxy App Booster'. Geen idee of het helpt though...
Gaat overigens wel om een Snapdragon die ik uit Hongkong besteld heb destijds.
Scherm altijd op 120HZ. Doe qua opladen en telefoongebruik verder geen bijzondere dingen. Probeer 'm nooit tot 100% op te laden maar het gebeurt vaak genoeg dat ik niet oplet en hij wel tot 100% is opgeladen. Daarnaast draai ik na iedere grote update de 'Galaxy App Booster'. Geen idee of het helpt though...
Gaat overigens wel om een Snapdragon die ik uit Hongkong besteld heb destijds.
Met mijn S20 merk ik ook nog geen teruggang van de batterij. Ik heb het toestel nu 2.5 jaar en kom nog goed de dag door.
Precies hetzelfde hier. Als je hem overdag niet kunt bijladen, gaat het heel snel de verkeerde kant op.RoccoS schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 16:40:
[...]
Batterijduur is nooit geweldig geweest, maar ik heb het idee dat het nu wel erg hard achteruit gaat. Ik heb zojuist het scherm maar weer op 1080p 60Hz gezet ipv 120Hz, dat zal wel iets schelen. In huis heb ik overal draadloze oplaadpadjes waar ik hem op kan leggen, en in de auto hangt hij ook altijd aan de oplader waardoor ik een "normale" dag wel doorkom. Maar als je bijv. op vakantie bent en de hele dag op stap bent, merk je echt hoe hard het gaat.
Misschien hebben we toch een verkeerde batch of zo, want ik lees genoeg verhalen van mensen die er niet zoveel last van hebben.
Als ik nu een dag geen opladers ga tegenkomen, zorg ik dat ik standaard mobiel internet, Bluetooth en wifi uit heb staan. En dan alleen als ik de telefoon even gebruik, zet ik de mobiele data tijdelijk aan voor WhatsApp en zo. Dat werkt op zich prima, scheelt een slok op een borrel. Maar het is triest dat het nodig is.
voor een 400mah gaat ie snel achteruit idd, vooral na het eerst jaar voor mn gevoel. scherm staat op fhd+ 60hz m aar haal een sot van 4u. volgende keer neem ik in ieder geval een toestel met een grotere batterij
Groter is niet alles (zei zijgiovanni2903 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 22:13:
voor een 400mah gaat ie snel achteruit idd, vooral na het eerst jaar voor mn gevoel. scherm staat op fhd+ 60hz m aar haal een sot van 4u. volgende keer neem ik in ieder geval een toestel met een grotere batterij
Eerder noemde ik al dat mijn Mate 9 na drie jaar nog steeds veel langer mee ging op een batterijlading, dan dit toestel uit de doos. Beide toestellen hebben een capaciteit van 4000mah...
Het zit hem toch echt in software en hardware dus.
Ik heb hem idd ook al tijden op fhd en 60hz staan, anders is het helemaal drama.
Nu klinkt het wel heel negatief, maar echt last heb ik er niet van als ik de optie heb om de snellader tussendoor te kunnen gebruiken. Want dat is wel top: hij is zo weer vol.
Samsung is altijd een beetje bedroevend. Mijn sony toestellen vroeger was ik altijd erg tevreden mee. Wil al langer weer terug naar hun, maar de prijs is me veel te duur tegenwoordig. Vroeger had je een xperia flagship voor 500€, nu kosten ze het dubbele terwijl ik mijn s20 5g voor 400€ heb gekocht (nieuw)..
1.75 jaar voor ongeveer dezelfde prijs gekocht, spijt dat ik toen niet de S20+ gekocht heb. Om de een of andere manier heb ik het idee dat die telefoon veel beter met de batterij omgaaat dan de s20. Natuurlijk heeft de plus een grotere batterij, maar lijkt vooral zuiniger te zijn in standby tijd.giovanni2903 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:14:
Samsung is altijd een beetje bedroevend. Mijn sony toestellen vroeger was ik altijd erg tevreden mee. Wil al langer weer terug naar hun, maar de prijs is me veel te duur tegenwoordig. Vroeger had je een xperia flagship voor 500€, nu kosten ze het dubbele terwijl ik mijn s20 5g voor 400€ heb gekocht (nieuw)..
De s20 is echt een grote teleurstelling in batterijduur, vooral als je gebruikt zonder wifi.
Ik heb de S20 FE 5G, maar ik red het goed met de batterij over de dag heen, mits ik niet te veel in de auto zit. AA kost wel behoorlijk wat batterij.
Wat ik teleurstellender vind is hoe slecht ik mijn scherm kan zien in de zon. Zeker als het wat feller is buiten, zie ik gewoon amper wat. En dan heb ik helderheid op max staan.
(al steek ik het deels op de af fabriek screenprotector, maar toch)
Wat ik teleurstellender vind is hoe slecht ik mijn scherm kan zien in de zon. Zeker als het wat feller is buiten, zie ik gewoon amper wat. En dan heb ik helderheid op max staan.
(al steek ik het deels op de af fabriek screenprotector, maar toch)
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Geinig al die verschillen.
Ik heb dus ook de S20FE 5G
Maar ik red met geluk het einde van de dag, Ene dag lukt dat wel andere dag niet.
En gebruik het echt niet megaveel.
Ik heb dus ook de S20FE 5G
Maar ik red met geluk het einde van de dag, Ene dag lukt dat wel andere dag niet.
En gebruik het echt niet megaveel.
Hier een S20 Ultra. Batterij begint bedroevend te worden. Uit bed op 100%, bij normaal gebruik rond 14.00 leeg.
Laatst een dag bijna niet gebruikt, en toen ik van mijn werk naar huis reed, was telefoon volledig dood.
Wanneer hij bij de 15% komt, is hij na 10 minuten leeg.
Toch eventjes mijn garantie aanspreken.
Laatst een dag bijna niet gebruikt, en toen ik van mijn werk naar huis reed, was telefoon volledig dood.
Wanneer hij bij de 15% komt, is hij na 10 minuten leeg.
Toch eventjes mijn garantie aanspreken.
S20 Ultra: Ik doe nog steeds bijna 2 dagen met een batterij, bv maandag 8.00 100% dan hoef ik hem pas dinsdag om 22.00 ofzo echt aan de lader te doen. Snachts doe ik hem wel uit, heb scherm op 1080 staan en geen 120hz dus, en helderheid van scherm ongeveer op 33%, de slider staat tot halverwege het 3e toggle in het snel menu...
Moet wel zeggen dat met gebruik tegenwoordig hij wat sneller leeg gaat. Vorige week naar conferentie, daar gebruikte ik hem meer, en foto's maken enzo, toen was het 1 dag max.
Moet wel zeggen dat met gebruik tegenwoordig hij wat sneller leeg gaat. Vorige week naar conferentie, daar gebruikte ik hem meer, en foto's maken enzo, toen was het 1 dag max.
www.youtube.com/DerOllie
Beter laat dan nooit (destijds verkeerd gepost):sdk1985 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:33:
Weet iemand hoe je Onedrive weer 'normaal' werkende krijgt in plaats van via de samsung gallery sync? Heb wat stappen gevolgd die ik op internet tegen kwam waaronder het intrekken van permissies echter dat zorgt er alleen maar voor dat er niets meer wordt gesynchroniseerd. Ik wil gewoon de ouderwetse upload photo/video optie die elke foto richting onedrive knalt (ipv de 2 weg gallery sync).
03-03-2022 06:03 PM - last edited 03-03-2022 06:07 PM ) in
Galaxy S20 Series
I have read your issue, I understand that you want to organize the uploads by source. Do not worry. I suppose you use the Samsung Gallery Sync feature to sync and backup Photos and Videos to OneDrive, which may not be an option to organize the uploads, but you can upload Gallery Sync from sources.
However, Camera Uploads has a new feature to organize recent uploads by source and date. Since you probably linked the Samsung Phone Gallery with OneDrive, the Gallery Sync feature has replaced the Camera Uploads feature.
Let me tell you the difference between the camera uploads and gallery sync.
Camera uploads: The camera roll on your device is only uploaded to Microsoft OneDrive - photos are not synced in both directions. That means you can delete uploaded photos and videos from your device, and the copies in OneDrive will not be affected.
Gallery sync: If you delete files from the Samsung Gallery folder in your OneDrive app or the Samsung Gallery app, they will also be removed from the other app.
Warning: Deleting files synced to Samsung Gallery will move them to the Recycle Bin and remove them from all your synced devices.
To restore the Camera Uploads option, you need to disconnect Samsung services with OneDrive so that you can use the Organize by source feature of Camera Uploads. You can follow these steps to disconnect Samsung Gallery and OneDrive.
To prevent the Samsung Gallery app from syncing photos with OneDrive and remove the Samsung data sharing permissions to your Microsoft account, you need to edit how to sign in to Microsoft:
1. Open the Additional security options of your Microsoft account.
a. Next to 'Samsung account', select Delete.
2. On your mobile device, go to Settings > Accounts.
a. Scroll down and select your Samsung account.
b. Tap Apps & services and then Connected services.
c. Remove your Microsoft account from the list of linked accounts
3. Disconnect your Microsoft account from your Samsung account Connected services.
Helpful link: Samsung Gallery and OneDrive (microsoft.com)
Once you've restored the Camera Uploads option, follow these steps to organize new uploads.
• Open the OneDrive app and tap Me.
• Tap Settings.
• Tap Camera Uploads and then tap "Organize by Source".
1.png
• Now select the folders for which you need to organize your new uploads.
2.png
Feel free to let me know if this has worked for you. It has for me, so I don't think you will be running into any problems.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
na 1,5 jaar zegt accubattery dat ik nog 90% van mn batterijcapaciteit heb (run die app nu een weekje). vrijwel altijd super snel laden, lekker tot 100%
Mijn telefoon is gevallen en nu is het scherm vervangen (door Samsung) en de telefoon gereset. Nu lukt het mij niet om de Rabobank app te kiezen bij NFC. Op de website referen ze naar Google Pay. Ik kan Google Pay kiezen bij NFC. Echter ik kan nergens een instellingen menu van Google Pay zelf vinden en er is ook geen App die zo heet. Er is wel een Samsung Pay app. Iemand een idee?
Rabobank is met hun wallet app gestopt. Je kunt Google pay downloaden in de store en vrij eenvoudig hier de rabobank aan toevoegen (staat in de rabo app uitgelegd hoe dit moet! Of via de site : https://www.rabobank.nl/p...en/contactloos/google-pay)sdk1985 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:53:
Mijn telefoon is gevallen en nu is het scherm vervangen (door Samsung) en de telefoon gereset. Nu lukt het mij niet om de Rabobank app te kiezen bij NFC. Op de website referen ze naar Google Pay. Ik kan Google Pay kiezen bij NFC. Echter ik kan nergens een instellingen menu van Google Pay zelf vinden en er is ook geen App die zo heet. Er is wel een Samsung Pay app. Iemand een idee?
[ Voor 6% gewijzigd door Monkeyk2010 op 01-07-2022 19:06 ]
Thanks. Ik had die website gevonden maar ik begreep het verkeerd. Ik zag namelijk Google Pay al bij mijn opties staan maar ik kon er verder niks mee. Toen ik zocht op Google Pay in de Play store dan kwam er alleen google Play (met een L). Vervolgens probeerde ik de Rabobank link Activeer direct Google Pay van de Rabobank website, maar daar kreeg ik "Ongeschikte versie Update je app om Google Pay te gebruiken.". Toen dacht ik dat het wellicht de foute landcode op mijn telefoon is.Monkeyk2010 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:04:
[...]
Rabobank is met hun wallet app gestopt. Je kunt Google pay downloaden in de store en vrij eenvoudig hier de rabobank aan toevoegen (staat in de rabo app uitgelegd hoe dit moet! Of via de site : https://www.rabobank.nl/p...en/contactloos/google-pay)
Maar de app link op de rabobank website werkt en toen werd de Google Pay app alsnog geïnstalleerd. Daarna via Whatsapp de activatie link naar mezelf gestuurd en geopend met de Rabobank app. Toen kon ik wél activeren.
Instructies mogen wel iets duidelijker

Hier ook binnen gekomen en geïnstalleerd.Verwijderd schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 07:49:
1 juli update is gearriveerd op mijn S20 FE 5G.
Ik heb wel sinds de juni update het 'probleem' dat ik voorheen een bluetooth connectiesymbool boven in de balk had staan als mijn smartwatch was verbonden.
Sinds de juni update heb ik dit niet meer en geeft de telefoon ook aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden..........maar er is wel verbinding tussen beide.
Krijg alle meldingen en telefoonoproepen gewoon binnen op mijn smartwatch.
Meer gebruikers met dit euvel?
Met welke smartwatch? Ik heb dat niet met de Galaxy Watch 4 Classic in combinatie met de S20 4G. Het "bluetooth verbonden" icoontje is nog gewoon zichtbaar rechts bovenin (ik heb de tijd en meeste icoontjes naar rechts verplaatst met Good Lock in combinatie met Quick Star)Junkyxl schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:27:
[...]
Hier ook binnen gekomen en geïnstalleerd.
Ik heb wel sinds de juni update het 'probleem' dat ik voorheen een bluetooth connectiesymbool boven in de balk had staan als mijn smartwatch was verbonden.
Sinds de juni update heb ik dit niet meer en geeft de telefoon ook aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden..........maar er is wel verbinding tussen beide.
Krijg alle meldingen en telefoonoproepen gewoon binnen op mijn smartwatch.
Meer gebruikers met dit euvel?
Sinds de laatste 1 juni update heb ik last van mijn Nissan carkit die het geluid bij bellen standaard overzet naar mijn S20. Via een knop kan ik het weer naar de carkit terugzetten. Hebben meer mensen hier last van? Bij binnenkomende gesprekken treedt dit niet op. Hopelijk wordt dit weer opgelost met de 1 juli update.
Ik heb een Fossil Gen 5 smartwatch.gwystyl schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 23:15:
[...]
Met welke smartwatch? Ik heb dat niet met de Galaxy Watch 4 Classic in combinatie met de S20 4G. Het "bluetooth verbonden" icoontje is nog gewoon zichtbaar rechts bovenin (ik heb de tijd en meeste icoontjes naar rechts verplaatst met Good Lock in combinatie met Quick Star)
sinds de laatste update stelt mijn selfiecamera niet meer scherp als het een beetje donker is om mij heen. telefoon is niet gevallen oid. iemand hier ervaring mee? als het licht is heb ik er geen last van, dus vervangen onder garantie zal lastig worden denk ik omdat ze het niet kunnen waarnemen. gaat om een s20 5g
[ Voor 3% gewijzigd door giovanni2903 op 24-07-2022 16:09 ]
Ik merk sinds een paar weken dat de gmail app geen notificaties meer geeft. Of de zeldzame keer dat ik wel een notificatie krijg dat er veel e-mails staan van ruim daarvoor waarvan ik geen notificatie heb gekregen.
De app staat uitgezonderd bij energie besparingals app die nooit in sluimer stand gaat.
Bij meldingen heb ik alles aan staan wat ik maar kan vinden.
Ik heb het cache geleegd. Opnieuw opgestart.
Maar gmail geef nog steeds geen melding zodra ik mail ontvang.
Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?
De app staat uitgezonderd bij energie besparingals app die nooit in sluimer stand gaat.
[ Voor 4% gewijzigd door Edgenumber op 09-08-2022 08:05 ]
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Heb je gmail niet in een batterij optimalisatie stand staan?Edgenumber schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:04:
Ik merk sinds een paar weken dat de gmail app geen notificaties meer geeft. Of de zeldzame keer dat ik wel een notificatie krijg dat er veel e-mails staan van ruim daarvoor waarvan ik geen notificatie heb gekregen.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Als ik bij batterij kijk dan vind ik limiten achtergrond gebruik. En als ik daar op klik kom ik uit bij app's in sluimerstand.
Ik kan geen aparte batterij optimalisatiestand voor gmail vinden. Zoek ik op de verkeerde plek?
Ik kan geen aparte batterij optimalisatiestand voor gmail vinden. Zoek ik op de verkeerde plek?
@Edgenumber Vinger op de gmail-snelkoppeling houden, dan op het popupje op de i tappen, onder gebruik tappen op batterij en dan instelling aanpassen naar wens 
Over die instelling gesproken, ik heb 2 apps (klok + twente milieu) waarbij ik bij beide in heb gesteld dat er geen beperkingen zijn maar toch klagen beide apps over stroombesparingsinstelling die aan staat
Is dit nou een bug in de apps, dat ze die instelling niet oppikken?
(S20 FE 5g)
Over die instelling gesproken, ik heb 2 apps (klok + twente milieu) waarbij ik bij beide in heb gesteld dat er geen beperkingen zijn maar toch klagen beide apps over stroombesparingsinstelling die aan staat
Is dit nou een bug in de apps, dat ze die instelling niet oppikken?
(S20 FE 5g)
Oscar Wilde
Ik ben zielsblij met hoe android aangepast kan worden. Ik heb ooit eens een half jaar ios gehad en dat was een hel. Maar soms zitten er wel teveel vergelijkbare instellingen op verschillende plaatsen die net wat anders doen.
En inderdaad. Gmail werkt niet naar behoren. Maar netflix met beperkingen en in sluimerstand weet zijn weg toch elke keer naar mijn notificaties te vinden.
Ik heb gemail nu naar onbeperkt gezet. Maar ik blijf het vreemd vinden want voor hij raar ging doen heb ik zelf niet met de instellingen lopen kloten.
Zolang het maar opgelost is. Dankjewel
Edit: het is hiermee inderdaad opgelost.
En inderdaad. Gmail werkt niet naar behoren. Maar netflix met beperkingen en in sluimerstand weet zijn weg toch elke keer naar mijn notificaties te vinden.
Ik heb gemail nu naar onbeperkt gezet. Maar ik blijf het vreemd vinden want voor hij raar ging doen heb ik zelf niet met de instellingen lopen kloten.
Zolang het maar opgelost is. Dankjewel
Edit: het is hiermee inderdaad opgelost.
[ Voor 3% gewijzigd door Edgenumber op 10-08-2022 08:36 ]
900 Mb?!Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:12:
Augustus update voor de S20 FE 5G is gearriveerd.
Overdrijven is ook een vak he...
Het was maar 899 mb

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 12-08-2022 10:51 ]
Oscar Wilde
Kan ik ergens op de s20 FE crash logs terug halen?
Ik heb sinds een paar dagen dat mijn telefoon random aan het herstarten is. Tot wel 5x per dag. Op zich niet het einde maar wel redelijk irritant..... :x
Ik kan altijd nog een reset doen, maar even kijken of ik het eerst zo kan oplossen door die app of proces eerst aan te pakken.
Ik heb sinds een paar dagen dat mijn telefoon random aan het herstarten is. Tot wel 5x per dag. Op zich niet het einde maar wel redelijk irritant..... :x
Ik kan altijd nog een reset doen, maar even kijken of ik het eerst zo kan oplossen door die app of proces eerst aan te pakken.
Ik had dit ook na de laatste update. Het wipen van de partition cache loste het voor mij op.Nixo schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:54:
Ik had het voor de laatste update van 899.55mbavotar schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:05:
[...]
Ik had dit ook na de laatste update. Het wipen van de partition cache loste het voor mij op.
Hoe doen jullie die wipe?
Als ik als m'n telefoon aanstaat vol. + En power indruk gebeurd er niks (als ik loslaat staat er alle geluiden dempen) als ik die toetsen combi doe terwijl de telefoon uit staat dan start hij gewoon op (S20 FE 5G)
Als ik als m'n telefoon aanstaat vol. + En power indruk gebeurd er niks (als ik loslaat staat er alle geluiden dempen) als ik die toetsen combi doe terwijl de telefoon uit staat dan start hij gewoon op (S20 FE 5G)
Dat is nieuw!RvD86 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:38:
Hoe doen jullie die wipe?
Je moet de telefoon aan een PC hebben hangen voordat je het pas kan doen (power en volume up) Niet aan de PC enkel een reboot. Ik heb me in het begin ook helemaal de pest gezocht naar waarom die het niet meer wilde doen.
Ahh dus dat is het.Nixo schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 17:16:
[...]
Dat is nieuw!
Je moet de telefoon aan een PC hebben hangen voordat je het pas kan doen (power en volume up) Niet aan de PC enkel een reboot. Ik heb me in het begin ook helemaal de pest gezocht naar waarom die het niet meer wilde doen.
Wist idd bijna zeker dat ik dat eerder wel zo deed.
Maar dat klopt dus.
Dankje
heb dit met mn s10 voorheen gehad. een update had mn toestel deels gebricked. moederbord moest toen vervangen worden. als die wipe niet helpt moet je m dus voor reparatie opsturenNixo schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:54:
Het lijkt dat de update van gister en de cashe partition whipen voor nu voldoende is om het weer goed werken te krijgen!giovanni2903 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:53:
[...]
heb dit met mn s10 voorheen gehad. een update had mn toestel deels gebricked. moederbord moest toen vervangen worden. als die wipe niet helpt moet je m dus voor reparatie opsturen
Ik heb sinds vorige week kpn veilig geïnstalleerd.
Na enkele dagen was ik door mijn databundel heen.
Kijk ik bij gegevensgebruik, heeft kpnveilig 5 gig verbruikt.
Waaraan?
Kijk ik bij gegevensgebruik, heeft kpnveilig 5 gig verbruikt.
Waaraan?
Dat is wel veel.Artwido schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:06:
Ik heb sinds vorige week kpn veilig geïnstalleerd.
Kijk ik bij gegevensgebruik, heeft kpnveilig 5 gig verbruikt.![]()
Waaraan?
Ik heb ook KPN Veilig en heeft vanaf 1 Aug. Tot nu 90.3 MB verbruikt.
Ik heb het er maar even afgegooid.RvD86 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:54:
[...]
Dat is wel veel.
Ik heb ook KPN Veilig en heeft vanaf 1 Aug. Tot nu 90.3 MB verbruikt.
Verwijderd
Mensen hier nog tevreden met de S20 (FE)? Ik absoluut!
TLDR; jarenlange iPhone gebruiker is onverwachts heel tevreden met zijn S20 FE.
Na de iconische HTC HD2 (met Windows Mobile, gaaf toestel, brakke software) kocht ik mijn eerste Android toestel: De Google Nexus S met stock Android, gefabriceerd door Samsung. Deze beviel uitstekend, maar al snel wilde ik weer beter, dus kocht ik de net uitgebrachte Samsung Galaxy S3.
Deze viel toch wat tegen. Samsung TouchWiz vond ik maar rommelig, het design matig en het toestel voelde bloated en laggy. Via mijn werk kreeg ik een iPhone 5s en dit toestel beviel zo goed dat ik lange tijd bij Apple ben gebleven. Tot de iPhone 11. Ik vond en vind €750 wel ongeveer de max. wat ik wil uitgeven aan een smartphone en vanaf circa 2017 heb je daarvoor niet meer het topmodel bij Apple. Ik kocht dus de 11 en deze beviel maar matig. De performance was top, maar het design vond ik maar bulky, het LCD-scherm met 60Hz was niet beter dan mijn iPhone 7. Het design van die 7 (had een jet black 128Gb) was trouwens ook veel mooier dan de 11. Ik verkocht hem dus (gelukkig voor een goede prijs, want Apple) en kocht heel impulsief een S20 FE voor €498. Het was een wilde gok en ik had mij erop ingesteld dat ik weer snel zou terugrennen naar het andere kamp, maar niets is minder waar. Ben dit toestel echt gaan waarderen.
- De performance is prima. Op papier is de iPhone 11 iets sneller, maar de Snapdragon in de S20 staat zijn mannetje. In de praktijk voelt de S20 soms zelfs sneller door het 120hz scherm.
- Over het scherm gesproken: het oled-scherm van de S20 veegt de vloer aan met de 11. Zonder notch.
- Snelle, responsive, under-screen fingerprint scanner. Ideaal tijdens de lockdowns met mondkapjes.
- Android 12 met OneUI 4 is super responsive en ziet er fantastisch uit.
- Het toestel voelt veel minder bulky dan de 11. Slanker, strakker, dunnere edges.
- De camera is on-pair, maar heb nu wel een telelens. Filmkwaliteit doet wel onder voor die van de 11.
- De accessoires zoals buds doen weinig onder voor de Airpods, maar zijn wel regelmatig in de aanbieding. Het hele ecosysteem is voordeliger.
-Batterijduur is ruim voldoende. Vergelijkbaar met de 11 in mijn beleving.
- Software-support is minder dan bij Apple, maar het scheelt weinig meer.
- USB-C en 128GB standaard opslag i.p.v. 64GB.
Kortom, redelijk onverwachts ben ik nu al anderhalf jaar heel tevreden met de S20 FE. Ik ben echt positief verrast over de in mijn ogen inhaalslag van Samsung t.o.v. Apple. Value for money (als je slim shopt) bij Samsung is top.
Nu sluit ik niet uit dat ik hierna weer een iPhone koop. De Apple marketing is ijzersterk en doet zijn werk bij mij. Het verlangen is er soms. De 13 mini in groen spreekt mij erg aan qua design, maar qua scherm krijg ik waarschijnlijk heimwee. Daarnaast werkt de S20 FE nog uitstekend en is een eventuele nieuwe smartphone dus onzin. Gelukkig wint de ratio steeds vaker (zal het ouder worden zijn
) en dan kijk ik of er over een paar jaar wel weer naar wat dan de beste value for money is.
TLDR; jarenlange iPhone gebruiker is onverwachts heel tevreden met zijn S20 FE.
Na de iconische HTC HD2 (met Windows Mobile, gaaf toestel, brakke software) kocht ik mijn eerste Android toestel: De Google Nexus S met stock Android, gefabriceerd door Samsung. Deze beviel uitstekend, maar al snel wilde ik weer beter, dus kocht ik de net uitgebrachte Samsung Galaxy S3.
Deze viel toch wat tegen. Samsung TouchWiz vond ik maar rommelig, het design matig en het toestel voelde bloated en laggy. Via mijn werk kreeg ik een iPhone 5s en dit toestel beviel zo goed dat ik lange tijd bij Apple ben gebleven. Tot de iPhone 11. Ik vond en vind €750 wel ongeveer de max. wat ik wil uitgeven aan een smartphone en vanaf circa 2017 heb je daarvoor niet meer het topmodel bij Apple. Ik kocht dus de 11 en deze beviel maar matig. De performance was top, maar het design vond ik maar bulky, het LCD-scherm met 60Hz was niet beter dan mijn iPhone 7. Het design van die 7 (had een jet black 128Gb) was trouwens ook veel mooier dan de 11. Ik verkocht hem dus (gelukkig voor een goede prijs, want Apple) en kocht heel impulsief een S20 FE voor €498. Het was een wilde gok en ik had mij erop ingesteld dat ik weer snel zou terugrennen naar het andere kamp, maar niets is minder waar. Ben dit toestel echt gaan waarderen.
- De performance is prima. Op papier is de iPhone 11 iets sneller, maar de Snapdragon in de S20 staat zijn mannetje. In de praktijk voelt de S20 soms zelfs sneller door het 120hz scherm.
- Over het scherm gesproken: het oled-scherm van de S20 veegt de vloer aan met de 11. Zonder notch.
- Snelle, responsive, under-screen fingerprint scanner. Ideaal tijdens de lockdowns met mondkapjes.
- Android 12 met OneUI 4 is super responsive en ziet er fantastisch uit.
- Het toestel voelt veel minder bulky dan de 11. Slanker, strakker, dunnere edges.
- De camera is on-pair, maar heb nu wel een telelens. Filmkwaliteit doet wel onder voor die van de 11.
- De accessoires zoals buds doen weinig onder voor de Airpods, maar zijn wel regelmatig in de aanbieding. Het hele ecosysteem is voordeliger.
-Batterijduur is ruim voldoende. Vergelijkbaar met de 11 in mijn beleving.
- Software-support is minder dan bij Apple, maar het scheelt weinig meer.
- USB-C en 128GB standaard opslag i.p.v. 64GB.
Kortom, redelijk onverwachts ben ik nu al anderhalf jaar heel tevreden met de S20 FE. Ik ben echt positief verrast over de in mijn ogen inhaalslag van Samsung t.o.v. Apple. Value for money (als je slim shopt) bij Samsung is top.
Nu sluit ik niet uit dat ik hierna weer een iPhone koop. De Apple marketing is ijzersterk en doet zijn werk bij mij. Het verlangen is er soms. De 13 mini in groen spreekt mij erg aan qua design, maar qua scherm krijg ik waarschijnlijk heimwee. Daarnaast werkt de S20 FE nog uitstekend en is een eventuele nieuwe smartphone dus onzin. Gelukkig wint de ratio steeds vaker (zal het ouder worden zijn
Zojuist een nieuwe software update (313mb) ontvangen voor mijn S20FE 5G.
Nog meer meer mensen die hem hebben ontvangen?
Nog meer meer mensen die hem hebben ontvangen?
:strip_exif()/f/image/zSPXas8hleMfjIT64hSTcBlG.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door Junkyxl op 26-08-2022 12:34 ]
Ja komt hier nu ook binnen!
Iemand die weet waarom er nu 2 in 1 maand zijn?
Heb zelf niks gemerkt van bugs ofzo
Ik lees een stukje naar boven iets over random herstarts, misschien daarom?RvD86 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:00:
Ja komt hier nu ook binnen!
Oscar Wilde
Ik heb sinds kort dat na de koppeling (BT) van mijn telefoon met de auto (Audi A3) de machtiging voor oproepen/toegang tot contacten standaard is uitgeschakeld. De telefoon is wel gewoon verbonden maar ik kan dan niet naar mijn oproepen/contactgegevens navigeren. Wanneer ik handmatig de machtiging in de BT-verbinding inschakel werkt het weer.
Voorheen was dit nooit een probleem, meer mensen dit probleem? Zit nog op update-versie van juli 2022.
Voorheen was dit nooit een probleem, meer mensen dit probleem? Zit nog op update-versie van juli 2022.
[ Voor 9% gewijzigd door Onedayflyer682 op 27-08-2022 11:59 ]
Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S20-serie] Levertijd & Prijzen
Voor accessoires: [Samsung Galaxy S20-serie] Accessoires topic
Voor prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S20-serie] Levertijd & Prijzen
Voor accessoires: [Samsung Galaxy S20-serie] Accessoires topic