Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Is het alleen een beveiligingsupdate of ook oneui4?_deej_ schreef op zondag 19 december 2021 @ 07:27:
Inderdaad op de s20+ 5g
Alleen beveiliging december erbij.pseudomuffin schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:08:
[...]
Is het alleen een beveiligingsupdate of ook oneui4?
2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13
nieuwe UI versie zou ik pas verwachten icm android 12pseudomuffin schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:08:
[...]
Is het alleen een beveiligingsupdate of ook oneui4?
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
ik heb idd geen phn, wat normaal gesproken in mijn nadeel is. apart. ik heb TNL versiekruila schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:14:
[...]
ik heb een nl s20+ 5g en geen update, is de jouw S20+ 5g een NL versie?(PHN)
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Een TNL versiekruila schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:14:
[...]
ik heb een nl s20+ 5g en geen update, is de jouw S20+ 5g een NL versie?(PHN)
2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13
Mijn S20 %G heeft afgelopen week een update gekregen (December security update). Januari zal wel de Android 12 update gaan geven. Mijn provider is VFbaco101 schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:11:
Ik heb een s20+ 5g en ook nog geen update, Samsung laat het een beetje afweten want mijn tab s7+ heeft sinds October update geen security updates meer gehad
Samsung tablets lopen altijd achter, en meestal na 1 jaar zijn ze er klaar mee of het duurt nog langer voordat je een update ontvangt.baco101 schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:11:
Ik heb een s20+ 5g en ook nog geen update, Samsung laat het een beetje afweten want mijn tab s7+ heeft sinds October update geen security updates meer gehad
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Tab s7 serie zit op vier keer per jaar.baco101 schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:11:
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Ja, hier ook!Edgenumber schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 07:14:
Ik heb vanochtend op de s20 5g SE een beveiligingsupdate binnen gekregen.
Ik fiets hem net naar binnen via OTAbrouwerchris schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:53:
One UI 4.0 / Android 12 is uit in AUT.
Je kunt downloaden op Frija en flashen via Odin.[Afbeelding]

Downloaden is met Frija, flashen is met Odin...giovanni2903 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:58:
als je via frija een rom flasht dan moet je alles weer opnieuw instellen etc toch?
En nee, je hebt 2 verschillende soorten CSC bestanden waaronder de HOME-CSC. Deze flashen behoudt je settings, apps, etc. Werkt dus als een echte update...
Als je de non-home CSC flasht mag je wel alles opnieuw installeren/instellen.
dus ik moet deze bestanden doen en dan op start en dan brick ik niet mn telefoon en behoudt de gegevens die erop staan?m0ridin schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:08:
[...]
Downloaden is met Frija, flashen is met Odin...
En nee, je hebt 2 verschillende soorten CSC bestanden waaronder de HOME-CSC. Deze flashen behoudt je settings, apps, etc. Werkt dus als een echte update...
Als je de non-home CSC flasht mag je wel alles opnieuw installeren/instellen.

Klopt. Ik heb het gisteravond ook op die manier gedaan, werkt prima.giovanni2903 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 01:26:
[...]
dus ik moet deze bestanden doen en dan op start en dan brick ik niet mn telefoon en behoudt de gegevens die erop staan?
[Afbeelding]
Op het eerste gezicht lijkt er niet veel veranderd te zijn. Iets andere fonts, en sommige settings zitten net ergens anders. Komende dagen maar kijken of ik nog dingen tegenkom. De veranderingen die in het filmpje van Sammobile genoemd worden zijn imho vooral programma-gerelateerd ipv OS (detail-wijzigingen in de Health en Camera app bijv).
Ik zie dat je telefoon nog niet verbonden is. Dat kan je doen door telefoon uit te zetten, dan volume + en - tegelijk indrukken en de telefoon met een kabel met de PC verbinden. Aan de linker kant wordt dan een vakje lichtblauw, en daar staat dan een compoort nummer in.
Eén van de dingen die me opvalt is dat bepaalde apps die ik via de Amazon appstore heb gekocht en geïnstalleerd niet te updaten zijn. Ik ben benieuwd of er van de appstore of de losse apps nog updates komen waardoor dat wel weer kan.
[ Voor 25% gewijzigd door gwystyl op 29-12-2021 09:32 ]
Yup, zo zou het moeten werken... maar wat @gwystyl zegt, je moet je telefoon wel in download mode verbinden (dan herkent odin hem) door deze uit te zetten, vol up+down ingedrukt te houden en de usb kabel erin te prikken.
Evt moet je ook eerst nog de (samsung) adb drivers installeren... (Oh, en ik ga er vanuit dat je idd echt de G981B hebt, wat me logisch lijkt, maar just in case... er zijn meerdere, vooral internationale, S20 modellen).
Maar uiteindelijk, alles op eigen risico natuurlijk en het kan natuurlijk totaal geen kwaad even te wachten op de officiele uitrol.
Ja had even zonder verbinden een screenshot gemaakt om te kijken of ik wat vergeten was. Heb ooit mn xperia z gebricked dus heb geen zin dat t weer gebeurd. Misschien toch maar wachten als het t niet waard is, zal in januari wel overal uitrollen als er geen problemen zijn. Bedankt voor de info in ieder geval
[ Voor 6% gewijzigd door giovanni2903 op 29-12-2021 16:21 ]
ALs je me zou vragen wat de verschillen zijn zou ik het je niet kunnen vertellen hoor dus wat dat betreft kan je prima wachten
Beetje UI dingetjes her en der maar niks schokkends
En uberhaupt in het algemeen nooit zo negatief over de updates... maar ach, ik verwacht er niet teveel van. Als je wil weten of dit 'een gewenste is' moet je maar even rond gaan zoeken wat de veranderingen en ervaringen zijn I guess? (Hoewel hij nu net uit begint te rollen dus dat is nog wat lastig).
Het is voor nu geen noodzakelijke ofzo, maar ik had al geen klachten eigenllijk.
[ Voor 38% gewijzigd door kruila op 30-12-2021 12:34 ]
Hier precies hetzelfde met mijn S20 FE 5G. Iets te vroeg gejuicht. Nou ja. Nog even geduld hebben danRoost schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:29:
Ik maar op die update knop drukken en... Ja hoor: update! Maar het is de beveiligingspatch van 1 december!
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik heb het net ook geprobeerd en krijg de One UI 4.0 aangeboden.TFHfony schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:25:
[...]
Hier precies hetzelfde met mijn S20 FE 5G. Iets te vroeg gejuicht. Nou ja. Nog even geduld hebben dan
Mijn telefoon is ook de S20 FE 5G.
Hier ookTFHfony schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:25:
[...]
Hier precies hetzelfde met mijn S20 FE 5G. Iets te vroeg gejuicht. Nou ja. Nog even geduld hebben dan
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Gestures werken goed met laatste Lawnchair versie. Je vindt deze op APK mirror.pascalw schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:42:
Ik ben benieuwd of op Android 12 gesture navigation eindelijk goed werkt met third party launchers, zonder choppy animaties. Volgens https://www.xda-developer...s-animation-pixel-phones/ zou die kans aanwezig zijn.
https://www.apkmirror.com...r-3-12-0-alpha-4-release/
[ Voor 9% gewijzigd door brouwerchris op 30-12-2021 17:13 ]
Op de meegeleverde USBC oplader werkt alles prima, maar op de pc (usb 3.1 poort direct op het moederbord, asus x570e ) en in de auto (vw polo 2019) laad de telefoon voor geen meter op, of gaat er soms zelf een aantal percentage af tijdens het navigeren met Google maps.
Heb meerdere USB-A naar USB-C kabels geprobeerd en zojuist ook een clean install. Maar maakt niks uit.
Een gewone USB poort zal niet meer dan 0.5A op 5V leveren. Dan gaat opladen erg langzaam. Tijdens het navigeren werkt je telefoon bijna maximaal dus niet vreemd dat het opladen dan niet gaat.Falcon93 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:43:
Hebben mensen hier ook last van niet/traag opladen bij aansluiten op PC of in de auto? Gaat in dit geval om S20 4G.
Op de meegeleverde USBC oplader werkt alles prima, maar op de pc (usb 3.1 poort direct op het moederbord, asus x570e ) en in de auto (vw polo 2019) laad de telefoon voor geen meter op, of gaat er soms zelf een aantal percentage af tijdens het navigeren met Google maps.
Heb meerdere USB-A naar USB-C kabels geprobeerd en zojuist ook een clean install. Maar maakt niks uit.
Voor in je auto zou je een fast-charge oplader kunnen kopen. Via je moederbord moet je vooral geduld hebben
Aah, dat zal het dan idd verklarenchrisborst schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:52:
[...]
Een gewone USB poort zal niet meer dan 0.5A op 5V leveren. Dan gaat opladen erg langzaam. Tijdens het navigeren werkt je telefoon bijna maximaal dus niet vreemd dat het opladen dan niet gaat.
Voor in je auto zou je een fast-charge oplader kunnen kopen. Via je moederbord moet je vooral geduld hebben
Wel raar dat Google Play system update op 1 september 2021 blijft staan, terwijl de Android-beveiligingsupdate nu 1 december 2021 is.
[ Voor 165% gewijzigd door WhySoSerious? op 31-12-2021 15:16 ]
Ik heb nu al vanaf dat hij uit is, de Galaxy S20, en kwam vanaf de S7 waar ik super tevreden over was.
Dit is by far de slechtste!!! phone die ik ooit gehad heb.
Bluetooth slecht, nooit verbinding bv met mijn vanMoof en als ik een app een tijdje niet gebruikt heb doet bluetooth ook niets meer, namen worden al helemaal niet weergegeven alleen maar cryptische letter/cijfer combinaties.
Wifi moet regelmatig aan en uit want loopt gewoon vast na een tijdje.
Whatsapp stopt ineens met geluidsmeldingen terwijl toch echt overal de optie is aangezet, in Whatsapp zelf en bij de app instellingen.
Het stopt gewoon ineens zonder duidelijke aanleiding, dit ding leidt altijd weer een eigen leven.
En zo kan ik nog wel even doorgaan, naar printer, photogallery , automatisch kantelen etc, etc,
Mijn vrouw met haar S10 lacht me uit, nooit problemen.
Kortom, waardeloze phone ik zit er sterk aan te denken om er een hamer op te zetten aangezien het onfatsoenlijk is om dit ding aan iemand te verkopen, en na jaren toch maar op Apple over te stappen.
Dit soort lullige baggeverhalen van de mensen om me heen over Apple hoor ik in ieder geval nooit.
Sorry voor deze bash, ik weet het ik zou dit niet moeten doen maar ik heb hem echt uiteindeliik vanuit pure frustratie tegen de muur gesmeten en dat was een vd weinige dingen die met dit apparaat wel lukte.
Wat een kulverhaal. Klinkt als een kwestie van iets meer moeite doen en dieper in de (meldings)instellingen van je telefoon duiken. Hoe de bluetooth naam van het apparaat waarmee je wilt verbinden wordt weergegeven +,verbinding ligt aan het desbetreffende apparaat en niet je telefoon.MatMich schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:04:
Sorry maar ik moet dit even kwijt want ik voel inmiddels super gefrustreerd.
Ik heb nu al vanaf dat hij uit is, de Galaxy S20, en kwam vanaf de S7 waar ik super tevreden over was.
Bluetooth slecht, nooit verbinding bv met mijn vanMoof en als ik een app een tijdje niet gebruikt heb doet bluetooth ook niets meer, namen worden al helemaal niet weergegeven alleen maar cryptische letter/cijfer combinaties.
Whatsapp stopt ineens met geluidsmeldingen terwijl toch echt overal de optie is aangezet, in Whatsapp zelf en bij de app instellingen.
Het stopt gewoon ineens zonder duidelijke aanleiding, dit ding leidt altijd weer een eigen leven.
En zo kan ik nog wel even doorgaan, naar printer, photogallery , automatisch kantelen etc, etc,
Kortom, waardeloze phone ik zit er sterk aan te denken om er een hamer op te zetten aangezien het onfatsoenlijk is om dit ding aan iemand te verkopen, en na jaren toch maar op Apple over te stappen.
Dit soort lullige baggeverhalen van de mensen om me heen over Apple hoor ik in ieder geval nooit.
Sorry voor deze bash, ik weet het ik zou dit niet moeten doen maar ik heb hem echt uiteindeliik vanuit pure frustratie tegen de muur gesmeten en dat was een vd weinige dingen die met dit apparaat wel lukte.
Maar gauw een IPhone kopen dan
gelukkig ben je jarig vandaag, kun je mooi een iphone 13 pro max kopen van 1600 euroMatMich schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:04:
“Iets meer moeite doen” is ronduit een lullige en arrogante aanname, en kulverhaal? Dit is toch echt wat er gebeurt.X2X2X schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:16:
[...]
Wat een kulverhaal. Klinkt als een kwestie van iets meer moeite doen en dieper in de (meldings)instellingen van je telefoon duiken. Hoe de bluetooth naam van het apparaat waarmee je wilt verbinden wordt weergegeven +,verbinding ligt aan het desbetreffende apparaat en niet je telefoon.
Maar gauw een IPhone kopen dan
Maar waarom neem ik eigenlijk bij jou de moeite? want je gaat toch weer iets “wijsneuserigs” antwoorden.
Laat maar, fijne dag verder.

Zo is dat. maar een goedkopere is ongetwijfeld ook al beter.giovanni2903 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:24:
[...]
gelukkig ben je jarig vandaag, kun je mooi een iphone 13 pro max kopen van 1600 euro
Maar ja S20 fanboys hè
Ik weet dat de S20 niet perfect is. Maar ik herken werkelijk geen 1 van de problemen die je beschrijft, dus ik denk dat je een maandagmorgen model hebt.MatMich schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:41:
[...]
Zo is dat. maar een goedkopere is ongetwijfeld ook al beter.
Maar ja S20 fanboys hè
Heb je al eens een factory reset van de telefoon gedaan? Zo nee, misschien lost dat je problemen op.MatMich schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:04:
Maar dude een dergelijke response hangt wel in de lucht natuurlijk als je een post plaatst zoals jij dat doet. Jouw incidentele ervaring met jouw s20 is een op zichzelf staand probleem ander had dit topic er wel mee vol gestaan.MatMich schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:40:
[...]
“Iets meer moeite doen” is ronduit een lullige en arrogante aanname, en kulverhaal? Dit is toch echt wat er gebeurt.
Maar waarom neem ik eigenlijk bij jou de moeite? want je gaat toch weer iets “wijsneuserigs” antwoorden.
Laat maar, fijne dag verder.
De s20 is (nog steeds) een van de betere smartphones in de huidige markt maar zoals elke smartphone (android of iphone) hebben altijd wel onvolkomenheden. Echter de issues die jij noemt zijn gewoon erg afwijkend. Voor jouw beeldvorming, die geweldige s10 van je vrouw is de basis van de s20 (doorontwikkeling).
Kortom doe inderdaad maar eens een factory reset en controleer ook eens je accu instellingen (sluimeren, aanpasbare batterij, spaarstand etc) of die niet allemaal aanstaan. Dit kan ook ongewenst gedrag veroorzaken dat apps en/of verbindingen niet helemaal lekker meer werken. Ik heb ze allemaal uit staan en ik heb evengoed zeer goede accuduur met mijn bijna 2 jaar oude s20 ultra.
Zo en nou niet zo mokken en actie ondernemen met bovengenoemde tips. Als dit niet mag baten kan het ook zijn dat je een defecte s20 hebt natuurlijk. En mijn laatste tip, benader het topic iets vriendelijker en met een onderbouwde hulpvraag en de kans neemt toe dat je normale inhoudelijke reacties krijgt
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
enige kutmodel die ik ooit gehad heb was de s3 neo, s7 edge, s10 en s20 geen problemen. in jouw geval had je factory reset kunnen doen en anders onder garantie fixen. mijn s10 viel steeds uit en kreeg allemaal rare errors na een softwareupdate via de pc, toen is het moederbord vervangen en had het toestel binnen 2 dagen terug (word netjes opgehaald en gebracht thuis). de moeite vanaf jouw kant is dus gewoon 0 geweest lijkt hetMatMich schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:41:
[...]
Zo is dat. maar een goedkopere is ongetwijfeld ook al beter.
Maar ja S20 fanboys hè
nee, want geld betalen voor het appeltje achterop is zoveel beter.. heb een jaar geleden mijn s20 5g voor 320 nieuw kunnen kopen via de officiële wegen. voor dat geld had ik geen iphone 12 hoor en de specs zijn van de s20 nog beter ookdanjan2411 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 17:40:
[...]
Koop gewoon een iPhone en laat die zooi van Samsung links liggen.
Nee had ik nog niet geprobeerd.Satch schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 17:01:
[...]
Heb je al eens een factory reset van de telefoon gedaan? Zo nee, misschien lost dat je problemen op.
Zou ik wel moeten doen alleen dan sta ik weer veel te configureren maar denk wel dat je gelijk hebt.
Thx.
Dankjewel voor je toffe reactie.renzo4000 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 17:26:
[...]
Maar dude een dergelijke response hangt wel in de lucht natuurlijk als je een post plaatst zoals jij dat doet. Jouw incidentele ervaring met jouw s20 is een op zichzelf staand probleem ander had dit topic er wel mee vol gestaan.
De s20 is (nog steeds) een van de betere smartphones in de huidige markt maar zoals elke smartphone (android of iphone) hebben altijd wel onvolkomenheden. Echter de issues die jij noemt zijn gewoon erg afwijkend. Voor jouw beeldvorming, die geweldige s10 van je vrouw is de basis van de s20 (doorontwikkeling).
Kortom doe inderdaad maar eens een factory reset en controleer ook eens je accu instellingen (sluimeren, aanpasbare batterij, spaarstand etc) of die niet allemaal aanstaan. Dit kan ook ongewenst gedrag veroorzaken dat apps en/of verbindingen niet helemaal lekker meer werken. Ik heb ze allemaal uit staan en ik heb evengoed zeer goede accuduur met mijn bijna 2 jaar oude s20 ultra.
Zo en nou niet zo mokken en actie ondernemen met bovengenoemde tips. Als dit niet mag baten kan het ook zijn dat je een defecte s20 hebt natuurlijk. En mijn laatste tip, benader het topic iets vriendelijker en met een onderbouwde hulpvraag en de kans neemt toe dat je normale inhoudelijke reacties krijgt
Ik ga je raad opvolgen.
En wat mijn eerste reactie betreft , deze gast komt er wel heel erg met gestrekt been in waar ik toch echt sorry zeg voor mijn reactie.
Dan vind ik een rode kaart niet verwonderlijk.
Hij kan ook net als jij iets empathischer reageren.
Zou wel plezierig zijn als niet iedere keer blindelings wordt gesteld dat er 0 moeite is gedaangiovanni2903 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 18:51:
[...]
enige kutmodel die ik ooit gehad heb was de s3 neo, s7 edge, s10 en s20 geen problemen. in jouw geval had je factory reset kunnen doen en anders onder garantie fixen. mijn s10 viel steeds uit en kreeg allemaal rare errors na een softwareupdate via de pc, toen is het moederbord vervangen en had het toestel binnen 2 dagen terug (word netjes opgehaald en gebracht thuis). de moeite vanaf jouw kant is dus gewoon 0 geweest lijkt het
Spreek in dat geval lekker voor jezelf.
Je kent me niet dus al die onderbuik aannames wordt ik nogal moe van.
Je hebt het toch ook over "kutmodel S3"
En laat ik daar nu net geen slechte ervaringen mee hebben gehad.
Dus moet ik er dan ook maar vanuit gaan dat je "poep" praat en 0 moeite hebt gedaan?
Lijkt me dus niet,want dat weet ik niet, dus beetje dimmen joh.
[ Voor 14% gewijzigd door MatMich op 01-01-2022 19:18 ]
[ Voor 77% gewijzigd door PaT op 01-01-2022 21:21 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Je verwijt iemand met onderbuik aannames(Joost mag weten wat dat is).MatMich schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:15:
[...]
Zou wel plezierig zijn als niet iedere keer blindelings wordt gesteld dat er 0 moeite is gedaan
Spreek in dat geval lekker voor jezelf.
Je kent me niet dus al die onderbuik aannames wordt ik nogal moe van.
Je hebt het toch ook over "kutmodel S3"
En laat ik daar nu net geen slechte ervaringen mee hebben gehad.
Dus moet ik er dan ook maar vanuit gaan dat je "poep" praat en 0 moeite hebt gedaan?
Lijkt me dus niet,want dat weet ik niet, dus beetje dimmen joh.
Maar zelf stel je dat de S20 een ramp toestel is. Die bewering vind ik dan juist meer een aanname.
Feit blijft dat er iets niet goed zit met je toestel. Dit kan zowel softwarematig of hardwarematig zijn.
Doe een Factory reset, en start met een schone installatie(geen back-up terug zetten).
Is hierna het probleem niet opgelost spreek je Samsung aan om het probleem op te lossen onder garantie. Vast en zeker dat het goed komt.
Het verwijt dat je krijgt, dat je zelf weinig initiatief heb getoond, deel ik ook wel een beetje. Je hebt nog geen Factory reset gedaan, en/of Samsung aangesproken voor garantie.
Dat je gefrustreerd raakt van issues kan ik me voorstellen, maar wat verwacht je nou als je met zo'n rant in een topic als deze komt. Heb zelf nu bijna 2 jaar de S20 en eigenlijk ook amper tot geen issues...
Bluetooth issues die ik heb ondervonden lagen meer aan mijn garmin dan de S20, af en toe wifi issues liggen meer aan adguard lijkt het dan aan de telefoon, etc.
Een iphone 'just works' (hoewel ook met iphones en apple apparaten genoeg issues zijn geweest) maar is erg afgebakend in wat kan en mag. Een android/s20 geeft veel meer vrijheden en customizaties, met als kanttekening dat er dan ook wel meer mis kan gaan.
Alsnog is de manier van brengen de truc... Maar idd, zoals vermeld. Doe eens een factory reset, kijk of whatsapp bijv niet per ongeluk in uber sleep mode staat oid.
Dat kan inderdaad. Gebruik Home-CSC om al je instellingen en bestanden niet kwijt te raken.SamStar schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:34:
Ik heb een S20+ 5G (PHN) nog geen OTA binnen, kan ik de rom van bijvoorbeeld BTU of AUT gewoon downloaden via Frija en installeeren via ODIN zonder problemen? Of moet ik wachten tot de PHN versie uit is?
Geluktpatrickt35 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:04:
[...]
Dat kan inderdaad. Gebruik Home-CSC om al je instellingen en bestanden niet kwijt te raken.
Gelukkig heeft de moderator mij behoed voor nog verdere misstappen waarvoor respect
Als ik mensen persoonlijk heb beledigd daarvoor ook excuses, begrijpelijk dat ik ben "terechtgewezen"
Was waarschijnlijk even los met mijn voeten vd grond.
Mensen met goede tips toch ook nog bedankt.
Heb je die settings rondom battery/sluimeren apps gecheckt? En een factory reset gedaan? In dat laatste geval heb je niet zoveel te verliezen gezien de problemen die je hebt. Begin gewoon met een clean sheet en als de problemen blijven bestaan een ticket aanmaken bij samsung (ze zullen namelijk sowieso jou vragen eerst een factory reset te doen).MatMich schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:26:
Ik wil iedereen mijn excuses aanbieden voor mijn onnodige "rant"
Gelukkig heeft de moderator mij behoed voor nog verdere misstappen waarvoor respect
Als ik mensen persoonlijk heb beledigd daarvoor ook excuses, begrijpelijk dat ik ben "terechtgewezen"
Was waarschijnlijk even los met mijn voeten vd grond.
Mensen met goede tips toch ook nog bedankt.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik zeg bijna alles, want het geldt niet voor wat er door mijn camera gedaan wordt.
Iemand een hint waar ik het zou moeten zoeken?
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
De fouten die je noemt zijn bijna altijd wel aan software terug te herleiden. Je kan het beste eerst een fabrieksreset uitvoeren, als dat het niet verhelpt flash je heel de firmware opnieuw erop via Odin. Als het dan nóg niet werkt, dan klinkt het als een hardware fout.MatMich schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:06:
[...]
Nee had ik nog niet geprobeerd.
Zou ik wel moeten doen alleen dan sta ik weer veel te configureren maar denk wel dat je gelijk hebt.
Thx.
Maar ik snap je frustratie wel, je koopt het topmodel en je verwacht topprestaties.
Ik sluit me aan bij je vrouw, de S10 is echt fijn
Het S20/S21 topic is vooral interessant voor me omdat ik benieuwd ben wat mensen te zeggen hebben over de Android 12 update.
Canon EOS R | Olympus OM-1
Verwijderd
Helaas nog geen Android 12 OTA update op mijn S20 FE 5G...FeareX schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:59:
Het S20/S21 topic is vooral interessant voor me omdat ik benieuwd ben wat mensen te zeggen hebben over de Android 12 update.
Hoop dat hij ergens deze week beschikbaar komt.
Dat hoop ik ook.Verwijderd schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:56:
[...]
Helaas nog geen Android 12 OTA update op mijn S20 FE 5G...
Hoop dat hij ergens deze week beschikbaar komt.
Zit ook al elke dag te checken of die beschikbaar is
En iets van 2 weken geleden had ik alleen een beveiligings update.
Ik zou het ergens vreemd vinden als ze zo kort op elkaar een beveiligingsupdate over the air uitrollen en vlak erna een android 12 update. Ik, als leek, zou verwachten dat je die dan combineer door de beveiligingsupdate te laten vervallen iets later de 12 update te pushen.
Maar aangezien ze separaat toch eerst de beveiligingsupdate hebben gepushed denk ik dat ik nog wel even kan wachten op de officiële update naar 12.
Ik heb hem dus geflashed.
Ik ookRoccoS schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:26:
Ik krijg zojuist de Android 12 update binnen (S20 5G Vodafone).
Ik zie toch veel veranderingen oa aan de camera (interface/mogelijkheden), hopelijk zijn het allemaal verbeteringen.
helaas kan ik dus geen rom flashen
@Verwijderd Waar haal je dit lijstje vandaan? Ik ben op zoek naar z'n lijstje voor de S20+ 5G (PHN).Verwijderd schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:45:
Na Switzerland heeft nu een ook een aantal andere landen de Android 12 update ontvangen: (S20 FE 5G)
[Afbeelding]
Zitten wel landen bij die de decemberpatch niet hebben gekregen, dus het kan inderdaad voor ons nog wel even duren aangezien wij als een van de laatste landen wel de decemberpatch hebben gekregen.
Verwijderd
https://www.sammobile.com...ceived-android-12-update/satyriasis schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:01:
[...]
@Verwijderd Waar haal je dit lijstje vandaan? Ik ben op zoek naar z'n lijstje voor de S20+ 5G (PHN).
S20+ 5G zou de update moeten hebben inmiddels volgens dit lijstje.
Geloof me... ik controleer het regelmatig per dag... ik heb hem nog nietVerwijderd schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:07:
[...]
https://www.sammobile.com...ceived-android-12-update/
S20+ 5G zou de update moeten hebben inmiddels volgens dit lijstje.
Verwijderd
Ok, geen idee, heb zelf een FE.satyriasis schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:15:
[...]
Geloof me... ik controleer het regelmatig per dag... ik heb hem nog niet
Heb zelf dus een S20 FE 5G en zodra ik op Sammobile lees over een update voor mijn toestel dan heb ik snel daarna de update. Of de update dan direct voor alle toestellen beschikbaar is? Geen idee.
Ik haal hem nu net binnen met S20+ 5G (Vodafone). Nogmaals proberen?satyriasis schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:15:
[...]
Geloof me... ik controleer het regelmatig per dag... ik heb hem nog niet
Maakt het dan nog uit bij wie je zit, want ik heb hem nog niet. Zit bij T-Mobile.Verwijderd schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:29:
[...]
Ok, geen idee, heb zelf een FE.![]()
Heb zelf dus een S20 FE 5G en zodra ik op Sammobile lees over een update voor mijn toestel dan heb ik snel daarna de update. Of de update dan direct voor alle toestellen beschikbaar is? Geen idee.
Net weer gedaan voor de 4e keer vandaagTimmieVelthuis schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:31:
[...]
Ik haal hem nu net binnen met S20+ 5G (Vodafone). Nogmaals proberen?
[ Voor 0% gewijzigd door satyriasis op 06-01-2022 12:56 . Reden: Typo ]
Gaat erom of je een branded toestel hebt. In Nederland heb je PHN (unbranded), TNL (tmobile) en VDF (vodafone). Dit kun je vinden bij: instellingen > info telefoon > software gegevens > softwareversie serviceprovideravotar schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:52:
[...]
Maakt het dan nog uit bij wie je zit, want ik heb hem nog niet. Zit bij T-Mobile.
VDF, dat zal het verschil zijn. Werkt erg prettig, geen gekke dingen maar moet nog veel uitzoeken.satyriasis schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:55:
[...]
Net weer gedaan voor de 4e keer vandaagMaar heb jij ook het specifieke Vodafone model (VDF) of het "normale" Nederlandse model (PHN)?
Toestel uitschakelen. Volume up en down tegelijk indrukken, en dan je usb kabel erin prikken.(wel je usb kabel aan een computer hangen).giovanni2903 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:09:
probeer mijn s20 5g in boot mode te krijgen, maar scherm blijft hangen op "entering fast boot mode.."
helaas kan ik dus geen rom flashen
Dat is precies hoe ik t doe. Toestel uit. Toestel in pc pluggen. Volume up en power knop. Dan in dat zwarte menu enter fast boot. Maar krijg rode tekst en er gebeurd nikspatrickt35 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:41:
[...]
Toestel uitschakelen. Volume up en doen 6 tegelijk indrukken, en dan je usb kabel erin prikken.(wel je usb kabel aan een computer hangen).
Dan doe je het fout.giovanni2903 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 00:38:
[...]
Dat is precies hoe ik t doe. Toestel uit. Toestel in pc pluggen. Volume up en power knop. Dan in dat zwarte menu enter fast boot. Maar krijg rode tekst en er gebeurd niks
1) Zet je telefoon uit.
2) Stop je USB kabel in je pc, maar sluit hem nog niet aan je telefoon.
3) Druk op je telefoon de knoppen volume up en volume down.
4) Plug nu je USB kabel in je telefoon, en blijf de knoppen volume up en down indrukken tot het download scherm verschijnt.
Niet helemaal mee eensch.patrickt35 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 06:27:
[...]
Dan doe je het fout.
1) Zet je telefoon uit.
4) Plug nu je USB kabel in je telefoon, en blijf de knoppen volume up en down indrukken tot het download scherm verschijnt.
Gewoon je telefoon helemaal uitzetten. USB kabel in je pc/laptop (even wachten want hij wil waarschijnlijk laten zien dat ie gaat opladen). Dan Volume up + power ingedrukt houden totdat je het bootmenu te zien krijgt.
Overigens kan je ook je USB-C headset gebruiken voor deze procedure, hoef je dus niet persé aan te sluiten op een pc/laptop.
Op deze manier krijg je rode tekst te zien, welke niet meer weg gaat.renzo4000 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:05:
[...]
Niet helemaal mee eensch.
Gewoon je telefoon helemaal uitzetten. USB kabel in je pc/laptop (even wachten want hij wil waarschijnlijk laten zien dat ie gaat opladen). Dan Volume up + power ingedrukt houden totdat je het bootmenu te zien krijgt.
Overigens kan je ook je USB-C headset gebruiken voor deze procedure, hoef je dus niet persé aan te sluiten op een pc/laptop.
Op mijn manier zit je gelijk in het download menu.
Give it a try😇
Ik doe het precies zoals deze gast hier, dus niet klungelen met EN je knoppen ingedrukt houden EN dan nog een kabel in je telefoon proberen te krijgen (ook nog nooit van deze procedure gehoord overigens).
Je filmpje laat de manier zien icm een bixbie button.renzo4000 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:26:
Rode tekst? nog nooit gezien. Overigens super irritant dat het op deze manier moet. Vroegah kon je dat gewoon zonder usb-c te connecten.
Ik doe het precies zoals deze gast hier, dus niet klungelen met EN je knoppen ingedrukt houden EN dan nog een kabel in je telefoon proberen te krijgen (ook nog nooit van deze procedure gehoord overigens).
[YouTube: You can't boot into Recovery Mode on Samsung Android 10 11? - Solution by CrocFIX]
Wanneer je met power en volume up button opstart kom je in het recovery menu. Ga je met een S20 vanuit dat menu naar het download menu, krijg je rode letters te zien en kan je niets meer.
Met de manier die ik omschrijf kom je gelijk in het download menu.
Je zou het op zijn minst eens kunnen proberen voordat je mijn manier afschrijft.😇
Ik schrijf jouw manier helemaal niet af maar die is gewoon omslachtig met gelijktijd de knoppen ingedrukt houden en dan ook een kabel toevoegen. Dat is gewoon niet nodig. Ik heb hier toch zelf ook een S20 ultra en werkt dus gewoon. Overigens hierbij een filmpje dan zonder de bixby button(volume up / power knop). Wat bedoel je dan met rode letters en je kan niks meer? Ik kan gewoon alles?patrickt35 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:01:
[...]
Je filmpje laat de manier zien icm een bixbie button.
Wanneer je met power en volume up button opstart kom je in het recovery menu. Ga je met een S20 vanuit dat menu naar het download menu, krijg je rode letters te zien en kan je niets meer.
Met de manier die ik omschrijf kom je gelijk in het download menu.
Je zou het op zijn minst eens kunnen proberen voordat je mijn manier afschrijft.😇
Maar goed ik ben de beroerdste niet, ik heb jouw methode uitgevoerd (krampachtig
Yep, heb hem ookkruila schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:57:
En daar is ie dan voor mijn S20+ 5G: One UI 4 en Android 12 PHN (not branded)
hiermee kom ik meteen in download mode idd. bedankt!patrickt35 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 06:27:
[...]
Dan doe je het fout.
1) Zet je telefoon uit.
echter krijg ik op mijn toestel: secure check fail: (RADIO). in ODIN ben ik bij PRISM. hij gaat dus niet verder. kan ik nu veilig cancel doen op het toestel of is ie dan gebricked?
EDIT: heb ik volume down en power gedrukt (terwijl telefoon nog aan de pc verbonden was). telefoon ging restarten en krijg nu in beeld dat er een error is geweest bij t updaten. telefoon gebricked?
heb een afspraak bij samsung utrecht gemaakt zondag. hopelijk kunnen zijn nog iets. baal als een stekker nu..
[ Voor 19% gewijzigd door giovanni2903 op 07-01-2022 20:07 ]
Voor prijzen en levertijden: [Samsung Galaxy S20-serie] Levertijd & Prijzen
Voor accessoires: [Samsung Galaxy S20-serie] Accessoires topic