Zie de post van Remko.me van gisteravond 21.37 uur; bij hem was ook een extern poetsbedrijf ingeschakeld; die hebben een goede job gedaanFortes schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:15:
Ik krijg ook een poetsbeurt (lol).
Dat zal niet in Breda gebeuren want ik woon in omgeving Haarlem.
Welk extern bedrijf wordt hiermee belast. Zijn er eigenaren die hiermee al ervaring hebben en zo ja, wordt dit goed uitgevoerd ?
Ik krijg de auto pas donderdag, dus geen idee over het voorverwarmen. Maar iemand in dit topic kreeg bij afhaal te horen van een hoge pief dat er eind dit jaar waarschijnlijk een app komt voor Europa. Heb het wel nog nergens anders bevestigd gezien.martijn_martijn schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:01:
Wat mij nog niet goed duidelijk is geworden is de mogelijkheid om te voorverwarmen. Ik heb (helaas) meerdere malen gelezen dat er geen MG app is en dat deze zeer waarschijnlijk ook niet beschikbaar wordt voor Europa.
Dank voor je reactie. Maar is het ook mogelijk nog aan de lader. Meer concreet: Kan ik bij het opstaan even naar buiten lopen, de auto "starten" en laten opwarmen/ ruiten laten ontdooien terwijl de auto nog aan de lader ligt. Gaan ontbijten en vervolgens in een warme en ontdooide auto vertrekken? En dat er dus geen energie verloren gaat aan het opwarmen/ afkoelen?Fortes schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:17:
Het verwarmen is zo gebeurd. Het verwarmingselement zorgt voor snelle verwarming. Er is geen water wat voor de verwarming zorgt en wat een aanlooptijd nodig heeft.
Koelen duurt beetje langer.
Maar met het "ARKO" systeem is de ergste warme er zo uit.
Volgens mij kan auto niet in de startmodus wanneer er opgeladen wordt.
Radio gaat wel aan, maar schakelt na enige tijd uit.
Verwarming tijdens opladen niet uitgeprobeerd.
Radio gaat wel aan, maar schakelt na enige tijd uit.
Verwarming tijdens opladen niet uitgeprobeerd.
Zie: YouTube: MG ZS EV preheating failmartijn_martijn schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:55:
[...]
Dank voor je reactie. Maar is het ook mogelijk nog aan de lader. Meer concreet: Kan ik bij het opstaan even naar buiten lopen, de auto "starten" en laten opwarmen/ ruiten laten ontdooien terwijl de auto nog aan de lader ligt. Gaan ontbijten en vervolgens in een warme en ontdooide auto vertrekken? En dat er dus geen energie verloren gaat aan het opwarmen/ afkoelen?
Ik zie er eigenlijk niet heel erg het probleem van dat die niet via de lader kan voorverwarmen, als je die enkele kWh's nodig hebt om op je bestemming te komen dan heb je een auto met grotere range nodig.
Dat neemt niet weg dat ik hoop dat er een app komt zodat ik niet even naar buiten hoef om de auto vast aan te zetten. Maar als die vervolgens via de accu zou verwarmen is in mijn ogen geen probleem.
Dat neemt niet weg dat ik hoop dat er een app komt zodat ik niet even naar buiten hoef om de auto vast aan te zetten. Maar als die vervolgens via de accu zou verwarmen is in mijn ogen geen probleem.
Tja als je zo gaat beginnen dan moeten mensen die een app willen maar een Tesla kopen...
Dat dat voorverwarmen aan de paal niet gaat is gewoon een gemis. In mijn Ioniq kon ik twee momenten per dag instellen waar dat wel gebeurde mits hij aan de kabel stond. Dat is toch wel heel fijn hoor 's winters dat je zonder krabben gelijk weg kan. De winter is ook de periode dat de accucapaciteit het laagst is dus het is gewoon goed doordacht dat hij zo kan verwarmen zonder dat het ten koste gaat van je range.
Het is ook niet dat er extra hardware voor in de auto moet, enkel een stukje software is nodig om dit te realiseren.
Dat dat voorverwarmen aan de paal niet gaat is gewoon een gemis. In mijn Ioniq kon ik twee momenten per dag instellen waar dat wel gebeurde mits hij aan de kabel stond. Dat is toch wel heel fijn hoor 's winters dat je zonder krabben gelijk weg kan. De winter is ook de periode dat de accucapaciteit het laagst is dus het is gewoon goed doordacht dat hij zo kan verwarmen zonder dat het ten koste gaat van je range.
Het is ook niet dat er extra hardware voor in de auto moet, enkel een stukje software is nodig om dit te realiseren.
Er moet voor de app wel degelijk een stukje hardware bij, namelijk een 4g-module zodat de auto met het internet verbonden kan worden.
Ik heb het niet over de app. Ik heb het over voorverwarmen en dat zou je gewoon in de auto kunnen implementeren zonder app.
Gisteren mijn MG in Breda opgehaald. Keurige ontvangst en de verkoper nam de tijd om alles netjes uit te leggen. Er waren die dag 33 afleveringen(!). Auto stond er zeer netjes bij, geen rare zaken kunnen ontdekken.
Km stand bij aflevering: 22 Km.
Helaas ontbrak de software update, daarvoor direct een afspraak in Amsterdam gemaakt.
De rit terug naar huis (122 Km) verliep vlekkeloos, en ondanks tegenwind nauwelijks windgeruis. Wel de Lane-assist uitgezet want je wordt inderdaad gek van de “bong” waarschuwingen, maar dat is dinsdag a.s. gelukkig over. Ook de (Bridgestone) banden waren slechts op de achtergrond hoorbaar. Thuisgekomen was de resterende range nog 135 Km (totaal dus 257 Km). Heb in de mode Normal met regeneratiestand 3 gereden, en de airco was aan. Na het eten auto ingepakt, en daarbij bezoek van diverse buurmannen gehad. Eén ervan heeft de MG zeer sceptisch bekeken. Moest tot zijn verbazing bekennen dat de MG “toch wel heel netjes in elkaar is geschroefd”. Dit laatste viel mij ook al op. Nergens kieren of naden, alle panelen sluiten keurig op elkaar aan. Samengevat: de eerste indruk is uitstekend, en de MG heeft mijn verwachtingen overtroffen!
Heel blij met de kleur / velg combinatie:
:strip_exif()/f/image/7TyT2QViABX4qznfo3wq1e5V.jpg?f=fotoalbum_large)
Thuis aan de lader:
:strip_exif()/f/image/d1hjCkZ6EUDyFjYURzzw0rtk.jpg?f=fotoalbum_large)
Webasto Pure laadstation, mooi compact, zeer degelijk en met €560,- een zeer goed aanbieding!
(Max 11 Kw laadvermogen)
Helaas ontbrak de software update, daarvoor direct een afspraak in Amsterdam gemaakt.
De rit terug naar huis (122 Km) verliep vlekkeloos, en ondanks tegenwind nauwelijks windgeruis. Wel de Lane-assist uitgezet want je wordt inderdaad gek van de “bong” waarschuwingen, maar dat is dinsdag a.s. gelukkig over. Ook de (Bridgestone) banden waren slechts op de achtergrond hoorbaar. Thuisgekomen was de resterende range nog 135 Km (totaal dus 257 Km). Heb in de mode Normal met regeneratiestand 3 gereden, en de airco was aan. Na het eten auto ingepakt, en daarbij bezoek van diverse buurmannen gehad. Eén ervan heeft de MG zeer sceptisch bekeken. Moest tot zijn verbazing bekennen dat de MG “toch wel heel netjes in elkaar is geschroefd”. Dit laatste viel mij ook al op. Nergens kieren of naden, alle panelen sluiten keurig op elkaar aan. Samengevat: de eerste indruk is uitstekend, en de MG heeft mijn verwachtingen overtroffen!
:strip_exif()/f/image/7TyT2QViABX4qznfo3wq1e5V.jpg?f=fotoalbum_large)
Thuis aan de lader:
:strip_exif()/f/image/d1hjCkZ6EUDyFjYURzzw0rtk.jpg?f=fotoalbum_large)
Webasto Pure laadstation, mooi compact, zeer degelijk en met €560,- een zeer goed aanbieding!
(Max 11 Kw laadvermogen)
:strip_exif()/f/image/2CvPadAQskgeqoD3FXyQjKBJ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 0% gewijzigd door Tolot op 22-07-2020 11:13 . Reden: Verwijderen van tot personen herleidbare informatie ]
Veel plezier ermee!Tolot schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:02:toon volledige bericht
Gisteren mijn MG in Breda opgehaald. Keurige ontvangst en de verkoper nam de tijd om alles netjes uit te leggen. Er waren die dag 33 afleveringen(!). Auto stond er zeer netjes bij, geen rare zaken kunnen ontdekken.
[Afbeelding]
Thuis aan de lader:
[Afbeelding]
(Max 11 Kw laadvermogen)
[Afbeelding]
Veel en veilig rijplezier ermee.Tolot schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:02:toon volledige bericht
[Afbeelding]
Thuis aan de lader:
[Afbeelding]
(Max 11 Kw laadvermogen)
[Afbeelding]
Klinkt positief in ieder geval.
Lader is erg goedkoop. Wij hebben een Zappi, is wel eentje die direct de zonne-energie van de zonnepanelen haalt, zonder deze eerst weer naar de centrale te sturen, scheelt kosten. Maar die was wel paar honderd euro duurder, dus goeie deal gemaakt.
Ik heb een leveringsafspraak voor vlgd week donderdagen breda. Yes! (getekend 19-6)
Gisterenochtend hebben we onze MG opgehaald in Breda, Luxury uitvoering in rood.
De oplevering was niet helemaal perfect: de tenaamstelling was fout gegaan. Verder was de auto was nog nat van een regenbui of zo, dus hoe goed de auto gepoetst was kon ik niet goed beoordelen en het interieur was niet helemaal schoon, de deurstijlen deels zelfs vuil, maar ik had geen zin om daar ophef over te maken.
Er was wel alle tijd voor de uitlevering en de accu was helemaal vol.
Vervolgens gelijk 180 km gereden, wat een genot!
En hij staat nu lekker voor de deur onze zonnepanelen leeg te trekken...
De oplevering was niet helemaal perfect: de tenaamstelling was fout gegaan. Verder was de auto was nog nat van een regenbui of zo, dus hoe goed de auto gepoetst was kon ik niet goed beoordelen en het interieur was niet helemaal schoon, de deurstijlen deels zelfs vuil, maar ik had geen zin om daar ophef over te maken.
wel laatste update meegekregen?dinootje schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:41:
Gisterenochtend hebben we onze MG opgehaald in Breda, Luxury uitvoering in rood.
Ja, zonder die update was ik echt niet weggegaan!
Ik mag a.s. Dinsdag mijn MG regal blue luxury ophalen in Apeldoorn. Ben benieuwd na alle verhalen hier.
Wanneer heb jij het contract getekend?snibzz schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:56:
Ik mag a.s. Dinsdag mijn MG regal blue luxury ophalen in Apeldoorn. Ben benieuwd na alle verhalen hier.
28 junimarinussandee schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:36:
[...]
Wanneer heb jij het contract getekend?
6 juli is mijn teken datum en ik had gisteren gebeld met een indicatie van de levertijd en dat zou waarschijnlijk week 32 worden. Zou mooi zijn, wil een week later gaan verhuizen
blup
En wat heb jij besteld?Bezulba schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:12:
6 juli is mijn teken datum en ik had gisteren gebeld met een indicatie van de levertijd en dat zou waarschijnlijk week 32 worden. Zou mooi zijn, wil een week later gaan verhuizen
Koop of lease, kleur en waar?
Lease, wit, luxery variant en via van Mossel uiteraard.jolandacb schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:30:
[...]
En wat heb jij besteld?
Koop of lease, kleur en waar?
[ Voor 3% gewijzigd door Bezulba op 22-07-2020 14:48 ]
blup
Het is vast al benoemd, maar beetje veel pagina's om te kijken of het al is gezegd. Maar hoe kan je zien of hij een update heeft gehad en hoe is te zien of het de meest recentste is?
Als de buitentemperatuur in de rechterbovenhoek op het scherm in de middenconsole staat, dan heb je de laatste update.Clarissa schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:58:
Het is vast al benoemd, maar beetje veel pagina's om te kijken of het al is gezegd. Maar hoe kan je zien of hij een update heeft gehad en hoe is te zien of het de meest recentste is?
ahhww thanks! Wij hebben vorige week pas getekend.. Wellicht dat er tegen tijd van levering een nieuwe update is (ik vermoed mid/eind augustus). Maar hieraan heb ik natuurlijk al heel veel.Artaex schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:09:
[...]
Als de buitentemperatuur in de rechterbovenhoek op het scherm in de middenconsole staat, dan heb je de laatste update.
Ik hou dit forum vanaf nu wel goed in de gaten, want ik zie best veel dingetjes die we bij het ophalen moeten controleren.

Lui, vraagje:
Hebben jullie ook dat het gordellampje rood brand bij wegrijden? Deze geeft vervolgens 2 rode stoelen op de achterbank aan waarna je op ok moet drukken.
Vervolgens gaat het lampje na een paar minuten uit...
Meerdere mensen hier last van?
---
En nog ff een klein dingetje:
Toen ik de auto ophaalde bij van Mossel wist de verkoper de auto te vinden door de auto te laten toeteren met de sleutel. Welke knop op de sleutel moet je hiervoor gebruiken?
Hebben jullie ook dat het gordellampje rood brand bij wegrijden? Deze geeft vervolgens 2 rode stoelen op de achterbank aan waarna je op ok moet drukken.
---
Toen ik de auto ophaalde bij van Mossel wist de verkoper de auto te vinden door de auto te laten toeteren met de sleutel. Welke knop op de sleutel moet je hiervoor gebruiken?
Ik zie dit ook, maar ik dacht dat dit kwam door de 2 autozitjes die ik achterin heb zitten en dus de sensor activeren. Weet niet of dit ook in jouw situatie is?w0ut3r- schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:15:toon volledige bericht
Lui, vraagje:
---
Het toeteren kun je doen, wanneer de auto een poosje op slot staat (weet niet precies hoelang) en je dan weer op het slotje klikt op je sleutel.
Nee de achterbank is bij mij volledig leeg;)FlyingGameGuy schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:19:
[...]
Ik zie dit ook, maar ik dacht dat dit kwam door de 2 autozitjes die ik achterin heb zitten en dus de sensor activeren. Weet niet of dit ook in jouw situatie is?
Het toeteren kun je doen, wanneer de auto een poosje op slot staat (weet niet precies hoelang) en je dan weer op het slotje klikt op je sleutel.
Find My Carw0ut3r- schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:15:
After the vehicle has been left in a locked condition in excess of 2 minutes, pressing the lock button again on the remote key will enable the Find My Car function. This function will identify the car by means of an audible and visual alert. Pressing the Lock button on the handset again will suspend this operation. Pressing the Unlock button will cancel this operation.
On some models this feature can be set via "Comfort and Convenience" in the Vehicle Settings on the entertainment display.
Dat hoort zo. Er zitten geen sensoren in de achterbank om te meten of er uberhaupt iemand zit, dus de lampjes branden altijd als de gordels achter niet vast zitten. Dus of de gordels altijd vastmaken, of er mee leren levenw0ut3r- schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:15:
Lui, vraagje:
Inmiddels lees ik hier al een tijdje mee en volg ik (ook) met name het aflever-proces met veel belangstelling!
Het enige wat mij een beetje hoop gaf betreft de miscommunicatie is dat dit bij van Mossel schijnbaar de norm is.
Afgelopen maandag nog een tweede keer bij de MG brandstore in Breda langs geweest, we wonen daar immers toch 10 minuten vandaan, en leuk om de auto nog een keer te zien.
Het helpt schijnbaar wel om wat opheldering te vragen want gisteren ook gelijk gebeld voor een aflever moment!
Wel enigszins goed nieuws voor de gene die een witte luxury (lease) hebben besteld, die komen er deze week eindelijk weer in groten getale aan.
Dover White Luxury (Lease).
Besteld: 23 juni (contract ondertekend) + aanbetaling gedaan.
Gebeld: 21 juli
Aflevering gepland: 29 juli
Wij hadden trouwens bijna een luxury zwart besteld, maar net die dag zei een verkoper dat er weer een lading witte binnen was gekomen in de haven, en was het weer mogelijk deze online te bestellen.
Dus als pep talk voor wie langer moet wachten voor de Dover White:
Ik vind het zeker het (iets) langer wachten waard.
De MG in het 'Dover White' is natuurlijk niet alleen iets goedkoper, maar –na verschillende foto's van de auto op dit fora gezien te hebben en de MG ook een aantal keer in zwart en wit al ladend tegengekomen te zijn– oogt visueel ook stoerder (wit oogt visueel groter) en de grijze details lopen iets mooier over als accenten.
Ik ben in ieder geval zeer content, nu hopen op een goede aflevering.
Het enige wat mij een beetje hoop gaf betreft de miscommunicatie is dat dit bij van Mossel schijnbaar de norm is.
Afgelopen maandag nog een tweede keer bij de MG brandstore in Breda langs geweest, we wonen daar immers toch 10 minuten vandaan, en leuk om de auto nog een keer te zien.
Het helpt schijnbaar wel om wat opheldering te vragen want gisteren ook gelijk gebeld voor een aflever moment!
Wel enigszins goed nieuws voor de gene die een witte luxury (lease) hebben besteld, die komen er deze week eindelijk weer in groten getale aan.
Dover White Luxury (Lease).
Besteld: 23 juni (contract ondertekend) + aanbetaling gedaan.
Gebeld: 21 juli
Aflevering gepland: 29 juli
Wij hadden trouwens bijna een luxury zwart besteld, maar net die dag zei een verkoper dat er weer een lading witte binnen was gekomen in de haven, en was het weer mogelijk deze online te bestellen.
Dus als pep talk voor wie langer moet wachten voor de Dover White:
Ik vind het zeker het (iets) langer wachten waard.
De MG in het 'Dover White' is natuurlijk niet alleen iets goedkoper, maar –na verschillende foto's van de auto op dit fora gezien te hebben en de MG ook een aantal keer in zwart en wit al ladend tegengekomen te zijn– oogt visueel ook stoerder (wit oogt visueel groter) en de grijze details lopen iets mooier over als accenten.
Ik ben in ieder geval zeer content, nu hopen op een goede aflevering.
[ Voor 31% gewijzigd door Aroylo op 22-07-2020 16:58 ]
Net de factuur met kenteken gekregen, vrijdag ophalen in Breda.. Spannend!
Er stond in dat het bedrag 1 van te voren overgemaakt moet zijn, maar na even nabellen blijkt dat je ook 'gewoon' kunt pinnen (mits bankpas het toestaat)
Het gaat om een rode, luxury, koop, 26 juni koopcontract getekend
Checklist:
- exterieur gepoetst en zonder krassen
- interieur gepoetst en zonder krassen
- software update (temperatuur zichtbaar)
- volgetankt
- 2 laadkabels
Anything else?
Verder iemand al ervaring met het vervangen van de antenne spriet door een haaievin (evt. van Ali express :-) )?
En tenslotte: kan de keyless entry ook uitgezet worden (in de handleiding kon ik dat niet zo makkelijk vinden)?
Er stond in dat het bedrag 1 van te voren overgemaakt moet zijn, maar na even nabellen blijkt dat je ook 'gewoon' kunt pinnen (mits bankpas het toestaat)
Checklist:
- volgetankt
- 2 laadkabels
Anything else?
Verder iemand al ervaring met het vervangen van de antenne spriet door een haaievin (evt. van Ali express :-) )?
En tenslotte: kan de keyless entry ook uitgezet worden (in de handleiding kon ik dat niet zo makkelijk vinden)?
Voor de tweakers onder ons: https://discourse.mymgzsev.com/
Hebben meer mensen last dat zodra je de granny charger in het stopcontact en dan in de MG prikt dat de MG iedere keer het opladen afbreekt? Je hoort dan dat de kabel vastgesteld wordt en dat hij stroom wil ontvangen maar onderbreekt dit proces weer naar enkele minuten. Zo gaat het keer op keer alsof de auto niet goed kan pairen met de granny charger.
Back to the future
Wel een geaard stopcontact?Fremske schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:04:
Hebben meer mensen last dat zodra je de granny charger in het stopcontact en dan in de MG prikt dat de MG iedere keer het opladen afbreekt? Je hoort dan dat de kabel vastgesteld wordt en dat hij stroom wil ontvangen maar onderbreekt dit proces weer naar enkele minuten. Zo gaat het keer op keer alsof de auto niet goed kan pairen met de granny charger.
Paar minuten? Wachten duurt lang, maar (niet gemeten) heb de indruk dat na een minuutje het rode gordel lampje toch wel uit is. Om het bij mij op te lossen moet ik alle 3 de gordels op de achterbank in klikken.w0ut3r- schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:15:toon volledige bericht
Lui, vraagje:
---
1 Keer op de sluit knop op de afstandbediening drukken geeft bij mij de waarschuwingslampen en de claxon.
Heb ik geen problemen mee. Maar heb hem maar 1x gebruikt want dat duurt wel heel lang.Fremske schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:04:
Hebben dat gedaan via een verlengkabel in een ongeaard stopcontact.
Heeft iemand Android auto aan de praat gekregen?
Hier met 2 verschillende GSM's (OnePlus & Xiaomi) niet gelukt om met Waze te navigeren.
Met muziek op een USB stick getest en dan werken zowel de rechter als de linker USB poort.
Hier met 2 verschillende GSM's (OnePlus & Xiaomi) niet gelukt om met Waze te navigeren.
Met muziek op een USB stick getest en dan werken zowel de rechter als de linker USB poort.
Android auto werkt officieel niet in Nederland. Weet dat je het wel werkend kan krijgen, maar er is dus geen ondersteuning.user-100 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:42:
Mijn oneplus 8 pro met Android 10 heeft het voor geïnstalleerd en werkt ook in Nederland gewoon goed.
Op mijn vorige telefoon moest ik de apk apart downloaden omdat die zoals gemeld nog niet in Nederland officieel beschikbaar is.
Meestal keek ik elke maand even handmatig of er een update was. Dit gaat dan ook niet automatisch.
https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/
Op mijn vorige telefoon moest ik de apk apart downloaden omdat die zoals gemeld nog niet in Nederland officieel beschikbaar is.
Meestal keek ik elke maand even handmatig of er een update was. Dit gaat dan ook niet automatisch.
https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/
Ja ik vind de lange spriet lelijk en heb bij een webshop (www. Dennisdeals.com) voor 6,99 en een paar euro transport een korte van 8 cm gekocht, staat een stuk sportiever op de haaievin, zelfde schroefdraad, je moet op de website zoeken naar de antenne waarbij staat : voor Peugeot 206, 207,307,408 Citroen C5 en triumph picasso . Zoals ik al zei is dit hetzelfde draad en schroef je er dus zo in.joeneman schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:23:toon volledige bericht
Net de factuur met kenteken gekregen, vrijdag ophalen in Breda.. Spannend!
Checklist:
- volgetankt
- 2 laadkabels
Anything else?
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Sommige chinese android toestellen hebben geen androidauto in hun software ook al zit er android 10 op ivm gezeik tussen USA en China. Bijvoorbeeld mijn kia niro herkent geen androidauto op de huawei van mn zwager, maar herkent wel androidauto op mn samsung. Dus wordt even apk installerenuser-100 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:42:
In mijn geval werkte het pas toen ik de originele usbc kabel gebruikte die bij mijn oneplus 7 pro hoort.user-100 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:42:
Dat lijkt inderdaad een stuk sportiever, heb je er toevallig een foto van (met de MG er aan vast)? :-)marc4547 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:07:
[...]
Ja ik vind de lange spriet lelijk en heb bij een webshop (www. Dennisdeals.com) voor 6,99 en een paar euro transport een korte van 8 cm gekocht, staat een stuk sportiever op de haaievin, zelfde schroefdraad, je moet op de website zoeken naar de antenne waarbij staat : voor Peugeot 206, 207,307,408 Citroen C5 en triumph picasso . Zoals ik al zei is dit hetzelfde draad en schroef je er dus zo in.
Heeft het nog gevolgen voor de kwaliteit van de ontvangst (AM/FM/DAB+/GPS)?
Hallo Joeneman, hier de foto van de kleine antenne, vind ik beter op het haaievinnetje staan als die lange spriet, ontvangst is prima, geen verschil, maar in een tunnel is het wat minder maar wanneer tuf je door een tunnel , en ik vraag me af of je met de spriet wel ontvangst hebt. Ik heb hem er meteen opgeschroefd dus ik weet de ontvangst in een tunnel met de originele antenne niet.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qqU20qiQAZOYsGDa5dCbptle.jpg?f=user_large)
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Thanks, ziet er inderdaad veel beter uit zo!marc4547 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 07:14:
Hallo Joeneman, hier de foto van de kleine antenne, vind ik beter op het haaievinnetje staan als die lange spriet, ontvangst is prima, geen verschil, maar in een tunnel is het wat minder maar wanneer tuf je door een tunnel , en ik vraag me af of je met de spriet wel ontvangst hebt. Ik heb hem er meteen opgeschroefd dus ik weet de ontvangst in een tunnel met de originele antenne niet.[Afbeelding]
Meteen maar besteld :-)
Ik had de laatste versie van Android Auto geïnstalleerd en die werkte bij mij niet. Daarna na wat gelezen te hebben in het Android Auto topic hier en naar aanleiding van berichtjes daar een één versie ouder van Android Auto (5.3.501634-release) geïnstalleerd. Deze werkt zonder problemen.user-100 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:42:
Misschien dat de spriet in China meer nodig is dan hier voor gebieden waar de ontvangst minder is? Over het algemeen zit je in Nederland altijd wel redelijk dicht bij een radiotoren.marc4547 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 07:14:
Hallo Joeneman, hier de foto van de kleine antenne, vind ik beter op het haaievinnetje staan als die lange spriet, ontvangst is prima, geen verschil, maar in een tunnel is het wat minder maar wanneer tuf je door een tunnel , en ik vraag me af of je met de spriet wel ontvangst hebt.
Ik vraag me vooral af of de kleine antenne een lagere luchtweerstand en daardoor een lager energieverbruik oplevert (of juist niet)? Als ik thuis en windtunnel had staan, was ik gaan testen.
Edit: hier zit er dus ook een kleinere antenne op.
[ Voor 3% gewijzigd door Skit3000 op 23-07-2020 09:54 ]
Net opgehaald. Vriendelijke verkoper, uitgebreid de tijd genomen om de belangrijkste functies uit te leggen. 90% opgeladen, en de auto was zo goed als schoon. Alleen een krasje op de deurgreep aan de passagierszijde. Ze hebben geprobeerd het weg te poetsen, maar het bleef zichtbaar. Ik moest even bellen om het binnenkort te laten polijsten.
Wel grappig: de auto heeft geen 'new car smell'. Niet erg natuurlijk, maar had ik wel verwacht
Wel grappig: de auto heeft geen 'new car smell'. Niet erg natuurlijk, maar had ik wel verwacht
Iemand toevallig een linkje waar je die kleinere antenne kan bestellen?
Ben het er wel mee eens dat die geleverd wordt met een flinke voelspriet;) Nog een stukje langer en we konden opladen via het tramnetwerk
Ben het er wel mee eens dat die geleverd wordt met een flinke voelspriet;) Nog een stukje langer en we konden opladen via het tramnetwerk
Goedemiddag,
Heeft iemand een telefoonnummer waar ik naar kan bellen voor afleverinformatie? In Amsterdam besteld, begin juli.
Danke.
Heeft iemand een telefoonnummer waar ik naar kan bellen voor afleverinformatie? In Amsterdam besteld, begin juli.
Danke.
*snip* dan kan je ook gelijk in China zelf bestellen...
[ Voor 107% gewijzigd door Señor Sjon op 23-07-2020 12:56 ]
Bij jou heeft het wel iets langer geduurd dan van andere had dat een reden ivm de kleur?marvel27 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:23:
Net opgehaald. Vriendelijke verkoper, uitgebreid de tijd genomen om de belangrijkste functies uit te leggen. 90% opgeladen, en de auto was zo goed als schoon. Alleen een krasje op de deurgreep aan de passagierszijde. Ze hebben geprobeerd het weg te poetsen, maar het bleef zichtbaar. Ik moest even bellen om het binnenkort te laten polijsten.
gefeliciteerd !marvel27 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:23:
Die new car smell vind ik heel fijn dat dat niet aanwezig is, wat is dat smerig zeg!
Proefrit gereden in de e-niro en de e-soul en die roken dus echt smerig naar nieuw
idd niet overdreven aanwezig...en maar goed ook..dat zijn de oplosmiddelen en weekmakers nog uitdampen.... niet echt gezond.Remko.me schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:48:
[...]
gefeliciteerd !
Die new car smell vind ik heel fijn dat dat niet aanwezig is, wat is dat smerig zeg!
Proefrit gereden in de e-niro en de e-soul en die roken dus echt smerig naar nieuw

Nog even een vraagje:
Is er buiten het open en dichtdoen van de auto tijdens het laden ook nog een andere manier om te zien hoeveel procent de auto geladen is?
Kan je dit overigens ook zien als de auto niet aan het laden is? Of kan je dan alleen de range zien?
Is er buiten het open en dichtdoen van de auto tijdens het laden ook nog een andere manier om te zien hoeveel procent de auto geladen is?
Kan je dit overigens ook zien als de auto niet aan het laden is? Of kan je dan alleen de range zien?
Ja hallo. Geen benzine dampen meer. Geen weekmakers en oplosmiddelen. Alleen nog maar verbrand rubber bij ‘t verkeerslicht?weertenaar schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:02:
[...]
idd niet overdreven aanwezig...en maar goed ook..dat zijn de oplosmiddelen en weekmakers nog uitdampen.... niet echt gezond.
Vanmorgen de MG opgehaald in Breda.
Prima aflevering gehad, alleen die van ons is ook niet gepoetst.
Ook wij mogen een afspraak maken om de auto te laten polijsten.
Gezien de hoeveelheid MG's die er verkocht zijn, vind ik dat ze heel goed hun werk doen.
Wij gaan genieten van onze MG!
Prima aflevering gehad, alleen die van ons is ook niet gepoetst.
Ook wij mogen een afspraak maken om de auto te laten polijsten.
Gezien de hoeveelheid MG's die er verkocht zijn, vind ik dat ze heel goed hun werk doen.
Wij gaan genieten van onze MG!
Even terug kijken , daar heb ik het vermeld: www.dennisdeal.com. Degene die past op Peugeot 207,208,307,408 Citroen picasso etc 6,99 euro.w0ut3r- schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:48:
Iemand toevallig een linkje waar je die kleinere antenne kan bestellen?
De MG ZS EV staat inmiddels op een mooie 3de plaats in de maand juli m.b.t. EV`s. Stand nu:
- KIA Niro 517
- VW E-Golf 350
- MG ZS EV 286
- KIA Niro 517
- VW E-Golf 350
- MG ZS EV 286
Zo, ben gebeld door van Mossel. Onze Black Luxury staat klaar vanaf 3 augustus in Breda (koopcontract getekend zaterdag 27-6). Afspraak gemaakt voor vrijdag 7/8. Al met al ruim 5 weken tussen tekenen van het contract en kunnen ophalen van de auto..
Maar hopelijk de moeite van het wachten waard...
Achter klep zonder dat je de sleutel bij je draagt open doen.w0ut3r- schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:12:
Nog even een vraagje:
Hier ook net gebeld om op 3 augustus om 11 uur een Blue Regal Luxury op te halen.Joosty10 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:54:
Zo, ben gebeld door van Mossel. Onze Black Luxury staat klaar vanaf 3 augustus in Breda (koopcontract getekend zaterdag 27-6). Afspraak gemaakt voor vrijdag 7/8. Al met al ruim 5 weken tussen tekenen van het contract en kunnen ophalen van de auto..
Koopcontract getekend op 29 juni.
Ben benieuwd.
Ik was net in Breda voor de update.
Heb wel 50 MGs gezien die overal over het terrein stonden. Ik ving op dat volgend jaar het nieuwe model ZS EV (de facelift) naar NL komt. Aanvullend kon de service afdeling mij melden dat er volop aan een app gewerkt wordt 😁
Heb wel 50 MGs gezien die overal over het terrein stonden. Ik ving op dat volgend jaar het nieuwe model ZS EV (de facelift) naar NL komt. Aanvullend kon de service afdeling mij melden dat er volop aan een app gewerkt wordt 😁
Back to the future
Dezelfde is ook op Ali te vinden (Daar haalt Dennis ze ook)marc4547 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:44:
[...]
Even terug kijken , daar heb ik het vermeld: www.dennisdeal.com. Degene die past op Peugeot 207,208,307,408 Citroen picasso etc 6,99 euro.
Klopt, daar hebben wij hem ook besteld voor €2,95 met gratis verzenden.weertenaar schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:16:
[...]
Dezelfde is ook op Ali te vinden (Daar haalt Dennis ze ook)
Onze rode MG opgehaald vanmiddag, helaas weigert de auto op te laden aan zowel de granny charger als de reguliere laadpaal... fastned doet het wel, alle processen gevolgd hij doet het gewoon niet, deze mag terug retour afzender en even grondig nagekeken worden denk ik...
Even 12v accu los en weer vast. (Is een soort reset) maarja kan je ook de dealer eerst bellen en laten doen)aleitalia schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:36:
Onze rode MG opgehaald vanmiddag, helaas weigert de auto op te laden aan zowel de granny charger als de reguliere laadpaal... fastned doet het wel, alle processen gevolgd hij doet het gewoon niet, deze mag terug retour afzender en even grondig nagekeken worden denk ik...
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
pechhulp bellen.. wordt het zo opgelostaleitalia schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:36:
Ze kunnen alleen niet helpen want we zijn nog niet bekend... auto is nog te nieuw

Hoe doe ik dat?Stef87 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:41:
[...]
Even 12v accu los en weer vast. (Is een soort reset) maarja kan je ook de dealer eerst bellen en laten doen)
druk je de SOS knop inaleitalia schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:05:
[...]
Ze kunnen alleen niet helpen want we zijn nog niet bekend... auto is nog te nieuw
Pechhulp kan prima helpen hoor, zeiden ze je dat?
Thanks.weertenaar schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:16:
[...]
Dezelfde is ook op Ali te vinden (Daar haalt Dennis ze ook)
Net besteld voor 2.22 euro
Accupool losmaken en minuut wachten en weer vastmaken. Sommige andere EV’s hebben dit ook gehad en dan was accupool los+vast de oplossing.
Uiteraard makkelijk om even te proberen
[ Voor 24% gewijzigd door Stef87 op 23-07-2020 22:56 ]
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Iemand een idee hoe je ervoor zorgt dat de auto niet toetert bij het vergrendelen? Ik maak me op deze manier niet echt populair bij mijn buren
Bij mij wordt er bij vergrendelen niet getoetert, tenzij ik vergeten ben de auto uit te zetten of het panoramadak te sluiten.marvel27 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:23:
Iemand een idee hoe je ervoor zorgt dat de auto niet toetert bij het vergrendelen? Ik maak me op deze manier niet echt populair bij mijn buren
Zie hierboven al een vrij bijzondere oplossing. Is het niet gewoon zo dat je de auto niet hebt vergrendeld na het inpluggen van de lader. Wanneer je de auto niet op slot hebt laadt hij niet op bij AC laden (granny en reguliere laadpaal) bij de fast chargers kan hij wel laden wanneer hij van het slot af is. Dus stekker in stopcontact, dan in de auto steken, vervolgens auto vergrendelen.aleitalia schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:36:
Lees volgens mij nu net op Facebook dat je deze procedure al meerdere keren hebt uitgevoerd, dan weet ik het ook niet. Althans ik denk dat jij dat bent
Wanneer je de sleutel niet bij je draagt en je dan op het knopje op de deurgreep drukt gaat het display aan en kun je door het raam zien op hoeveel procent/kilometer hij zit en hoe lang hij nog moet laden tot 100%.w0ut3r- schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:12:
Nog even een vraagje:
[ Voor 5% gewijzigd door Rwinio op 24-07-2020 01:03 ]
Ze wilden wel komen als we akkoord gingen met alles kosten vooraf te betalen omdat het contract bij hun nog niet bekend was (dit is een private lease). En ik ga niet vooraf allerlei zaken betalen waar je straks weer veel moeite voor moet doen om het terug te krijgen...Remko.me schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:29:
[...]
druk je de SOS knop in
Pechhulp kan prima helpen hoor, zeiden ze je dat?
Ik weet dat het een grap is, maar bij welke dienst kom je uit als je de SOS-knop indrukt? 112 of de pechhulp?
Auto belt zelf 112marvel27 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:25:
[...]
Ik weet dat het een grap is, maar bij welke dienst kom je uit als je de SOS-knop indrukt? 112 of de pechhulp?
‘E-Call’ ofwel emergency call is een systeem dat via de airbag of via een andere sensor wordt geactiveerd. Daarbij wordt automatisch contact gemaakt met een 112-centrale, ook in het geval dat de inzittenden bewusteloos zijn of geen mobiele telefoon bij de hand hebben. De noodcentrale krijgt te zien waar het voertuig zich na het ongeval bevindt. Ook de rijrichting (van belang op snelwegen), het aantal inzittenden en de soort brandstof (voor blussen en bevrijden) worden doorgegeven. Volgens de ANWB heeft het Europees Parlement ervoor gezorgd dat er bij eCall slechts een beperkte hoeveelheid data wordt doorgezonden, die na de hulpverlening niet wordt bewaard.
In de nieuwe modellen auto’s is er ook een SOS-knop waarmee de bestuurder handmatig contact kan zoeken met de 112-centrale. De ANWB waarschuwt om deze knop alleen voor noodsituaties te gebruiken, en niet voor gewone autopech. Dit om te voorkomen dat hulpdiensten onnodig worden belast.
Ik zit er serieus over te denken deze knop af te plakken...mijn zoontje van 4 heeft naar mijn idee teveel interesse voor de knop...Remko.me schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:01:
[...]
Auto belt zelf 112
‘E-Call’ ofwel emergency call is een systeem dat via de airbag of via een andere sensor wordt geactiveerd. Daarbij wordt automatisch contact gemaakt met een 112-centrale, ook in het geval dat de inzittenden bewusteloos zijn of geen mobiele telefoon bij de hand hebben. De noodcentrale krijgt te zien waar het voertuig zich na het ongeval bevindt. Ook de rijrichting (van belang op snelwegen), het aantal inzittenden en de soort brandstof (voor blussen en bevrijden) worden doorgegeven. Volgens de ANWB heeft het Europees Parlement ervoor gezorgd dat er bij eCall slechts een beperkte hoeveelheid data wordt doorgezonden, die na de hulpverlening niet wordt bewaard.
In de nieuwe modellen auto’s is er ook een SOS-knop waarmee de bestuurder handmatig contact kan zoeken met de 112-centrale. De ANWB waarschuwt om deze knop alleen voor noodsituaties te gebruiken, en niet voor gewone autopech. Dit om te voorkomen dat hulpdiensten onnodig worden belast.
De waarschuwing dat hij daar absoluut niet zomaar op mocht drukken omdat dan de politie komt, heeft niet geholpen... integendeel.. hij is fan van de politie...dus vindt het geniaal
Zijn er nog meer Tweakers die vandaag hun MG mogen halen? Ik ben om 13:00 uur aan de beurt. Luxury rood met getint glas, koop en in de ochtend op 29 juni getekend. Ze zeiden levering 3/4 weken, toch is het eerder dan ik had verwacht. Ik zal jullie uiteraard laten weten hoe de aflevering is verlopen.
Voor de geïnteresseerden, op Rijksoverheid.nl staat uitgebreid omschreven hoe ecall werkt. Het is blijkbaar verplicht in nieuwe auto’s.
Wel typisch dat het nergens in de handleiding van de MG wordt benoemd.
Wel typisch dat het nergens in de handleiding van de MG wordt benoemd.
Wat @jawealm zegtmarvel27 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:23:
Als hij toetert is de auto NIET op slot. Heb ik ook regelmatig omdat ik de auto vergeet eerst uit te zetten met de start/stop knop.
De helpdesk is toch via Van Mossel.aleitalia schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:05:
[...]
Wat een rare uitspraak

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Oh, dus dat betekent dat ik de auto niet helemaal uit heb gezet? Ok, straks maar even op letten dan.uibeltje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:22:
[...]
Wat @jawealm zegt
Als hij toetert is de auto NIET op slot. Heb ik ook regelmatig omdat ik de auto vergeet eerst uit te zetten met de start/stop knop.
herkenbaar, ik heb gezegd dat hij in de gevangenis komt zodra het voor niks is dat die op de knop drukt.weertenaar schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:27:
[...]
Ik zit er serieus over te denken deze knop af te plakken...mijn zoontje van 4 heeft naar mijn idee teveel interesse voor de knop...
De waarschuwing dat hij daar absoluut niet zomaar op mocht drukken omdat dan de politie komt, heeft niet geholpen... integendeel.. hij is fan van de politie...dus vindt het geniaal
Hij vraagt het nu elke rit weer of dat het geen geintje was...
Te nieuw als in contract is bij hun niet bekend dus ze willen dan eerst een rekening sturen voor ze komen... ben net bij Van Mossel in Amsterdam geweest die konden alleen het probleem vaststellen voor nu... as donderdag afspraak dan mag ik hem achterlaten en krijg ik een leenauto voor zolang als ze nodig hebben... mogelijk is het de complete laadunit die al kapot is...964C2 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:29:
[...]
De helpdesk is toch via Van Mossel.
Wat een rare uitspraak
Nou, ik heb vanochtend m'n auto op mogen halen! Helaas waren ze vergeten de verlichting uit te zetten, dus lege accu.. Vervolgens kregen ze de auto niet van de handrem. Uur later uitgelezen en gereset (kun je blijkbaar zelf doen door start / stop knop enige tijd ingedrukt te houden).
Voor het ongemak een 'familiepas' gekregen, maar ik denk eigenlijk dat iedereen dat krijgt of niet?
Ritje naar huis uiteindelijk was wel erg plezierig, nu ook de verschilende standen (sport & regeneratie & mg pilot) uitgeprobeerd!
Voor het ongemak een 'familiepas' gekregen, maar ik denk eigenlijk dat iedereen dat krijgt of niet?
Ritje naar huis uiteindelijk was wel erg plezierig, nu ook de verschilende standen (sport & regeneratie & mg pilot) uitgeprobeerd!
Wij hebben hem net opgehaald geen pas gekregen.joeneman schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:01:
Nou, ik heb vanochtend m'n auto op mogen halen! Helaas waren ze vergeten de verlichting uit te zetten, dus lege accu.. Vervolgens kregen ze de auto niet van de handrem. Uur later uitgelezen en gereset (kun je blijkbaar zelf doen door start / stop knop enige tijd ingedrukt te houden).
Alles was goed geregeld. Accu kon nog 200km mee. Dus prima heerlijke rit van breda naar noord holland.
Nee hoor:joeneman schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:01:
https://www.vanmosselford-onderhoud.nl/privilege-pas.shtml
Opgelost: blijkbaar was de koffer niet goed dichtuibeltje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:22:
[...]
Wat @jawealm zegt

Enigszins off topic maar wel een duidelijke aanwijzing dat MG serieus goede auto's bouwt en dat het een kwestie van tijd zal zijn dat meerdere MG-modellen hun weg naar NL zullen vinden. Dit betreft een review van het iets grotere broertje van de MG ZS, de MG HS (welke in de toekomst mogelijk ook als EV leverbaar zal zijn): YouTube: MG HS Launch Review
Iemand toevallig 3 juli besteld en al bericht gehad? En welke laadpaal inclusief installatie raden jullie aan.
Heel mooie en complete auto! En met alle dingen dingen die we op de ZS nog (zouden kunnen) missenjawealm schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 01:42:
Enigszins off topic maar wel een duidelijke aanwijzing dat MG serieus goede auto's bouwt en dat het een kwestie van tijd zal zijn dat meerdere MG-modellen hun weg naar NL zullen vinden. Dit betreft een review van het iets grotere broertje van de MG ZS, de MG HS (welke in de toekomst mogelijk ook als EV leverbaar zal zijn): YouTube: MG HS Launch Review
Het laat in ieder geval ook weer zien dat ze het daar serieus aanpakken
[ Voor 9% gewijzigd door weertenaar op 25-07-2020 07:29 ]
Is iemand al met de MG in een geautomatiseerde wasstraat geweest?
(lijkt mij motor laten draaien en in de N zetten of zie ik iets over het hoofd - en uiteraard antenne demonteren)
(lijkt mij motor laten draaien en in de N zetten of zie ik iets over het hoofd - en uiteraard antenne demonteren)
Haha, nee.. een pasje waar je je auto’s op kunt registreren en dan een berichtje krijgt als ie voor service moet of zo.Fortes schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:44:
"Familiepas" ?
Is dat lifetime gratis opladen ......
En een sleutel hanger plus flesje auto shampoo.
Het is niet zo’n privilege pas.
Iemand trouwens ervaringen met wallbox pulsar plus? De mijne (met powerboost) werkt niet naar behoren: gisteren na 2 uur hield ie er mee op (80% vol). Vanochtend al na een uur (63% vol). Ook werkt het plannen (nachttarief vanaf 23:00) van opladen niet. De wallbox wacht op stroom vraag van de auto staat er in de wallbox app. Dit kan ook aan de MG liggen, dat ie maar een x aantal minuten probeert verbinding te leggen met de aangesloten lader.
2 juli .. woensdag even contact gehad maar nog niets bekend ( witte luxury)Jerry1962 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 07:10:
Iemand toevallig 3 juli besteld en al bericht gehad? En welke laadpaal inclusief installatie raden jullie aan.
Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2