Belastingaangifte 2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
m-designz schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:56:
Omdat ik het nu zwart op wit heb staan en ik dat toch een fijn idee vind

[...]
Ok snap het. Feit blijft dat het geen fluit uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:45
VidaR-9 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:53:
[...]

Die krijg je net zo snel als je het over een paar dagen doet hè..
Dus? Jij vraagt waarom mensen aangifte willen doen. Ik weet wel waarom. :D
giantgiantus schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:55:
[...]

Ik denk dat je het systeem niet snapt dan. Als je de aangifte ergens deze maand doet krijg je het precies even snel terug als dat je het vandaag doet hoor :)
Ik snap het systeem prima. Voor mij persoonlijk boeit het niets, ik doe normaal gesproken altijd op een van de laatste dagen aangifte. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
giantgiantus schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:57:
[...]

Ok snap het. Feit blijft dat het geen fluit uitmaakt.
Idd, voor het gevoel is het misschien wel fijn, maar voor de betaling macht es kein flauss aus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 20:09

Brons

Fail!

Gelukkig hebben we genoeg tijd om de aangifte te doen. Een ramp is het dus niet.

Mooi om te zien dat ze op Twitter eerst vragen om cookies te verwijderen, naast de capaciteit gaat de monitoring blijkbaar ook niet goed. Gelukkig hebben ze nog wel een sterk staaltje communicatie in huis door mensen te adviseren het in het weekend te proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05:47
m-designz schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:56:
Omdat ik het nu zwart op wit heb staan en ik dat toch een fijn idee vind

[...]
Had dan een week of twee geleden een voorlopige aangifte gedaan met alle correcte gegevens, dan had je het geld binnen een paar weken op je rekening gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:33

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

President schreef op zondag 1 maart 2020 @ 11:00:
[...]

Had dan een week of twee geleden een voorlopige aangifte gedaan met alle correcte gegevens, dan had je het geld binnen een paar weken op je rekening gehad...
Bijna goed, een voorlopige aangifte doe je in het lopende jaar. Het terug te krijgen bedrag wordt dan verdeeld over het jaar alvast uitgekeerd.Voor 2019 had je ergens in december 2018 aangifte kunnen doen. Voor 2020 kun j dat in de loop van dit jaar ook nog doen, maar dan wordt het bedrag verdeeld over de nog komende maanden.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-05 15:18
Ik krijg nu de melding; toegang geblokkeerd. Ik moet het helaas via de site doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:27
Ik wacht nog wel even een paar dagen. Geld krijg je toch wel, of het nou een dag eerder of later is, lekker boeien.

Wij hebben vorig jaar een huis gekocht, dus ik verwacht wel flink wat terug te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 20:09

Brons

Fail!

Untouchablezz20 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 11:10:
Ik krijg nu de melding; toegang geblokkeerd. Ik moet het helaas via de site doen.
Even de cookies van belastingdienst.nl verwijderen. Dan kom je weer op de site.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
DeBolle schreef op zondag 1 maart 2020 @ 11:04:
[...]

Bijna goed, een voorlopige aangifte doe je in het lopende jaar. Het terug te krijgen bedrag wordt dan verdeeld over het jaar alvast uitgekeerd.Voor 2019 had je ergens in december 2018 aangifte kunnen doen. Voor 2020 kun j dat in de loop van dit jaar ook nog doen, maar dan wordt het bedrag verdeeld over de nog komende maanden.
Ik heb begin februari een voorlopige aangifte invevuld over 2019, omdat ik toen alle correcte informatie had (jaaropgaven werk, jaaropgave hypotheek) en krijg dat volledige bedrag voor 13 maart terug. Het is nog steeds een voorlopige aangifte, alleen dan 'voorlopig' voor de definitieve IPV voorlopig voor het jaar ;-)

Niet dat het wat uitmaakt verder, schiet er niks mee op en heb het geld niet direct nodig... maar wil niet op de grote stapel van 'na 1 maart' terecht komen :-P

Overigens was alle informatie al goed doorgegeven, dus ik hoefte bij de definitieve aangifte alleen aantal keer op 'nee' klikken

[ Voor 16% gewijzigd door President op 01-03-2020 11:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
ErnstH schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:39:
[...]

Er bestaat zoiets als de cloud waar je, op basis van de actuele behoefte, servers kunt bij en afschalen..
Zodat alle belastinggegevens van heel Nederland op servers staat van een commerciële partij? Gelukkig doet de Belastingdienst daar niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:33

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

President schreef op zondag 1 maart 2020 @ 11:21:
[...]
Ik heb begin februari een voorlopige aangifte invevuld over 2019, omdat ik toen alle correcte informatie had (jaaropgaven werk, jaaropgave hypotheek) en krijg dat volledige bedrag voor 13 maart terug. Het is nog steeds een voorlopige aangifte, alleen dan 'voorlopig' voor de definitieve IPV voorlopig voor het jaar ;-)
Dat is een erg goed idee van je - zolang de aangifte periode nog niet gestart is kun je natuurlijk een voorlopige aangifte doen. Top tip!

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Via de app werkt prima. Jammer dat de gegevens van mijn woning niet compleet zijn blijkbaar. Maarja. Morgen weer een dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:24

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Waah schreef op zondag 1 maart 2020 @ 11:41:
Via de app werkt prima. Jammer dat de gegevens van mijn woning niet compleet zijn blijkbaar. Maarja. Morgen weer een dag.
Bij mij waren die gegevens wel beschikbaar. De app werkte zeer goed. Alleen geen 2FA met DigiD viel mij op, dat vind ik wel erg apart voor zo iets gevoeligs als je belastingaangifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 14:30
Luchtbakker schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:03:
[...]

Bij mij waren die gegevens wel beschikbaar. De app werkte zeer goed. Alleen geen 2FA met DigiD viel mij op, dat vind ik wel erg apart voor zo iets gevoeligs als je belastingaangifte.
Hoewel mijn aangifte bijna klik en klaar is kan het niet als je extra spaart voor je pensioen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Djordjo schreef op zondag 1 maart 2020 @ 11:27:
[...]

Zodat alle belastinggegevens van heel Nederland op servers staat van een commerciële partij? Gelukkig doet de Belastingdienst daar niet aan.
Gelukkig bestaan er security en compliance standaarden. Maar laat de overheid maar lekker efficient Hun eigen serverparken beheren... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
ErnstH schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:19:
[...]

Gelukkig bestaan er security en compliance standaarden. Maar laat de overheid maar lekker efficient Hun eigen serverparken beheren... _O-
Die standaarden zijn natuurlijk leuk, maar je wilt het risico gewoon niet nemen als land zijnde.
De mensen wachten maar gewoon even een dag of 2, niks aan de hand imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Djordjo schreef op zondag 1 maart 2020 @ 11:27:
[...]

You sure? Trace route voert me naar een Versatel adres. Lijkt Tele2 te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:28

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ook geprobeerd in te vullen. Waarde's aan het einde kloppen echter totaal niet. We zouden met een opgespaarde hypotheekrenteaftrek alsnog geld moeten gaan betalen 8)7

Zouden ze dan toch stiekem de hypotheekrenteaftrek hebben afgeschaft? :+

ik probeer het vanavond nog wel weer is.

[ Voor 26% gewijzigd door spartacusNLD op 01-03-2020 12:26 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Kom niet eens verder dan het inlogscherm, dus ook maar een andere keer proberen..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:29
Ook hier kom ik er niet door op de website. In de app wel, en daar wordt ik niet vrolijk van :+

Dit jaar geen aftrekposten (lang leve huren in de vrije sector), wel een stuk meer gaan verdienen, dus de eerste maanden 'te weinig' belasting betaald.

Van mij mag de site er wel even uitliggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ach, niet heel gek dat het nu niet werkt. Ik heb er niet zoveel verstand van, maar zomaar even capaciteit inkopen lijkt me ook geen sinecure als de Belastingdienst zijnde, vooral gezien de inhoud en de overige perikelen die daar spelen.
spartacusNLD schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:21:
Ook geprobeerd in te vullen. Waarde's aan het einde kloppen echter totaal niet. We zouden met een opgespaarde hypotheekrenteaftrek alsnog geld moeten gaan betalen 8)7

Zouden ze dan toch stiekem de hypotheekrenteaftrek hebben afgeschaft? :+

ik probeer het vanavond nog wel weer is.
Heb je geen bonussen gekregen waarover nog geen premies zijn afgedragen? Dat had ik vorig jaar in elk geval. Verder natuurlijk een nutteloze gok, haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Crasheeee schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:17:
Ik heb de nota van de notaris erbij gepakt, maar ik twijfel bij enkele posten. Uiteraard heb ik de lijst van de Belastingdienst doorgespit, maar niet alle benamingen kan ik koppelen aan een post in de nota.

Ik lees de volgende posten terug op de nota:
1: Tarief akte van hypotheek = € 400
2: Inschrijving kadaster hypotheekakte = € 137,50
3: Kadastrale inzage hypotheek = € 90
4: Wettelijke recherchekosten (inzage BRP/CCR/CIR/VIS) = € 15
5: Bijdrage kwaliteitsfonds (per akte) = € 8,22
Ik heb dit ook in de aangifte dit jaar en reeds in januari uitgezocht. Je mag de recherchekosten niet aftrekken, want de controle BRP/VIS (= controle inschrijving basisregistratie personen en controle identiteitsbewijs) moet gebeuren maar dat is 1 handeling en niet toe te schrijven aan de hypotheek. Aftrekken bijdrage kwaliteitsfonds is wel aftrekbaar, doch enkel over de hypotheekakte (dus éémaal € 8,22 + 21% BTW = € 9,95). De totale notariskosten die jij mag aftrekken zijn dus 400+137,5+90+8,22 = € 635,72 + 21% BTW = € 770 (afronden in eigen voordeel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
GioStyle schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:51:
[...]

Omdat ik een paar duizend terug krijg, daarom.
Als je dat echt hard nodig hebt had je een voorlopige aanslag kunnen invullen. Daarbij eerder of later (voor 1 mei) je aangifte indienen maakt niet dat je sneller het geld terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:24

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

R.van.M schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:14:
[...]

Hoewel mijn aangifte bijna klik en klaar is kan het niet als je extra spaart voor je pensioen 8)7
De app is natuurlijk (wat de belastingdienst ook communiceert) alleen geschikt voor mensen die verder niks aan te geven hebben. Voor situaties als die van jou moet je helaas nog steeds de website gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:48
Staat bij jullie ook het saldo van buitenlandse bankrekeningen zoals N26/Revolut? Bij mij de bank wel maar daarachter geen bedrag, bij Nederlandse rekeningen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-05 06:27
Deezers schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:47:
Staat bij jullie ook het saldo van buitenlandse bankrekeningen zoals N26/Revolut? Bij mij de bank wel maar daarachter geen bedrag, bij Nederlandse rekeningen wel.
Klopt. Er staat ook bij mij geen bedrag.
Als ‘t goed is, krijgen ze wel de saldo op je buitenlandse (EU) rekeningen netjes door.
Waarschijnlijk dien je pas na een X bedrag te verantwoorden bij de belastingdienst hoe en wat, daaronder is het fair play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-05 10:13

GG85

.......

Tjonge jonge, vanaf 9:00 vanmorgen al met enige regelmaat aan het proberen maar kom er niet in, "probeer het in het weekend, joh..."
Snap dat het niet echt loont om je infrastructuur voor die ene dag per jaar in te richten op dit aantal bezoekers maar toch, probeer je een brave burgerborst te zijn kan er er niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Met de app was ik in 5 minuten klaar. Aanrader voor mensen die niks bijzonders hebben idd. Samen met partner ingevuld, allebei ff inloggen op digid en next, next, finish.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-05 18:25
@GG85 Om die ene dag extra capaciteit beschikbaar te stellen om dit aan te kunnen zou aan de kant van de BD misschien wel 10% (of veel meer) moeten worden geinvesteerd in de infrastructuur. Van belastinggeld. Een brave burgerborst wacht dan toch gewoon een week? :P

Die vooringevulde belastingaangifte is echt uitzonderlijk goed vergeleken met hoe dat in andere landen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-05 06:41

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Bij mij staat voor het eerst een vinkje bij andere inkomsten. Hoe komen ze daar bij? Ik ben gewoon in loondienst dus heb 1 salaris. Wat zijn bij de belastingdienst “triggers” om te bepalen dat ik andere inkomsten heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Mmore schreef op zondag 1 maart 2020 @ 13:09:
@GG85 Om die ene dag extra capaciteit beschikbaar te stellen om dit aan te kunnen zou aan de kant van de BD misschien wel 10% (of veel meer) moeten worden geinvesteerd in de infrastructuur. Van belastinggeld. Een brave burgerborst wacht dan toch gewoon een week? :P

Die vooringevulde belastingaangifte is echt uitzonderlijk goed vergeleken met hoe dat in andere landen gaat.
Dat zeg ik, helemaal begrijpelijk :).
Vind spelen met cijfertjes gewoon leuk en vind het chill om het gelijk maar achter de rug te hebben vandaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Anoniem: 36835 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 13:08:
Met de app was ik in 5 minuten klaar. Aanrader voor mensen die niks bijzonders hebben idd. Samen met partner ingevuld, allebei ff inloggen op digid en next, next, finish.
Ik dacht dat ik niet bijzonders had maar extra sparen voor je pensioen is dat blijkbaar wel dus helaas.

Vond de offline programmatjes van een paar jaar geleden trouwens veel handiger, volgens mij drukte dat ook veel minder zwaar op de infrastructuur. Gewoon programmatje downloaden van een mirror, 1x gegevens ophalen en 1x uploaden en klaar ipv complete digitale online omgeving zoals nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R.van.M
Mmore schreef op zondag 1 maart 2020 @ 13:09:

Dat laatste kan ik alleen maar beamen. In Duitsland moet je het zelfs nog per post opsturen nadat je het eerst online verstuurd hebt omdat ze geen digitale handtekening hebben :D Daarnaast is er geen vooraf ingevulde informatie en moet je ervoor gestudeerd hebben om te begrijpen wat je waar moet invullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:09
Vannacht om 02:00u bij thuiskomst de app gedownload. Via de app super eenvoudig aangifte kunnen doen, nog makkelijker dan andere jaren naar mijn mening. Wij hadden verder dan ook 0,0 bijzonderheden, dus hebben werkelijk niets aan hoeven te passen.
Altijd mooi meegenomen in ieder geval weer, leuk bedragje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 11:57
Wat is overigens niet snap is dat wanneer ik als buitenlands belastingplichtige (ik werk in NL, woon in DE) de aangifte open voor 'normale' Nederlanders, mijn salaris e.d. gewoon netjes is voor-ingevuld.

Open ik de aangifte voor buitenlands belastingplichtige, dan moet ik alles zelf invullen. Het salaris enzo is echter gewoon compleet hetzelfde.

Iemand een idee waarom dat is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-05 19:49
Heeft er iemand gehoord van De Aangiftecheck van de Bond voor Belastingbetalers? Je kan hier tips krijgen hoe je geld kunt besparen met je belastingaangifte (de check is gratis, wanneer je besparing meer dan 100 euro is, betaal je 25 euro om het advies te krijgen).

Ik vind het zelf geen prettig idee om mijn aangifte te uploaden, ondanks hun heldere Privacybeleid, maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen. Iemand die dit geprobeerd heeft?

Ik kom er overigens ook niet doorheen bij de Belastingdienst, ze zijn duidelijk overbelast. Ik wacht wel een paar dagen. :P

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat ik wel zat te denken; kunnen mensen niet 'stapsgewijs' toegang tot de aangifte geven?
Neem aan dat niet alle vooraf ingevulde gegevens tegelijk binnenkomen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-05 21:48
Wat weer een ongelooflijke puinhoop. Al jaren gaat het zo, hoe moeilijk kan het zijn? Nu word je ook meteen uit DigiD geflikkerd als het ophalen van de gegevens niet lukt "u bent uitgelogd". Waarom niet ingelogd blijven en over 5 minuten weer proberen de gegevens op te halen? Dat scheelt weer de afdracht aan Logius voor NOG een inlogpoging.

Maar serieus, als je een dockeromgeving draait is het kinderspel om (tijdelijk) wat extra capaciteit te huren. Maar dat heeft de belastingdienst nog even niet door, die zijn vast te druk met mensen onterecht als fraudeur aan te merken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04 15:53
PhilipsFan schreef op zondag 1 maart 2020 @ 13:53:

Maar serieus, als je een dockeromgeving draait is het kinderspel om (tijdelijk) wat extra capaciteit te huren. Maar dat heeft de belastingdienst nog even niet door, die zijn vast te druk met mensen onterecht als fraudeur aan te merken...
Het gaat niet alleen om de web frontend, ook de backend zul je mee moeten krijgen. Ik verwacht niet dat de DB omgeving van de belastingdienst in Docker draait.. Gewoon geduld hebben. Dit fenomeen doet zich elk jaar alleen op 1 maart voor. Daar ga je niet je hele infra voor aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:22

sanzut

It's always christmas time

Haha, de homepage nu.
Toegang geblokkeerd
De toegang tot het webadres (URL) werd geblokkeerd conform ons beveiligingsbeleid.
Reden kan onder meer zijn dat het verzoek ongeldige karakters bevat of een ongeldige bewerking wil uitvoeren.

Ga naar belastingdienst.nl.

6081958069907644935

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-05 13:28
Cookies verwijderen en je kunt weer proberen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik begrijp ook niet dat dit ieder jaar weer gebeurt, moet je zelf eens bij de rechter staan met een "belasting" probleem en met het verhaal komen dat je systemen het 1 dag niet deden waardoor er wat omzet info mist.
Je krijgt dan gewoon een inschatting en een dikke boete.
Of kies voor spreiding (ala de schoolvakanties) of zorg er gewoon voor dat het werkt, als overheid moet je gewoon zorgen dat mensen op de door de belastingdienst gecommuniceerde data hun aangifte kunnen doen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Er is gewoon spreiding. Je hebt een maand.... En daarna mag het ook nog, maar krijg/betaal je het geld later.

Men doet net alsof het een grondrecht is om op dag 1, op een zondag, je belastingaangifte te doen.

Van mij hoeft de belastingdienst echt niet heel veel geld te verspillen zodat iedereen tegelijk zijn aangifte kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Het gaat erom dat er een betrouwbare overheid is die voor zichzelf dezelfde regels oplegt als voor zijn burgers. De overheid heeft er echt geen boodschap aan als je door een ict probleem niet je gehele boekhouding correct kan overleggen, als dat dat ieder jaar weer gebeurt heb je helemaal een probleem.

De overheid weet dat dit ieder jaar gebeurt en doet daar helemaal niets mee, of je vergroot je capaciteit of je richt de systemen zo in dat er een afgesproken spreiding is die voor iedereen duidelijk is.
Veel geld verspillen is bij de belastingdienst de regel, ik zou wel willen dat dit werd opgelost, het gaat niet om die ene dag maar om de betrouwbaarheid in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:34
Ik was eigenwijs en nieuwsgierig, dus toch maar een poging gewaagd (eerste volledige jaar met fiscaal partner en gezamenlijke woning). Via de app kon niet, want er stond nog een klein stukje bouwdepot open.
Online paar keer een foutmelding, later toen ik net het tabblad dicht wilde klikken toch nog een poging gewaagd en toen kon ik er wel in.

Alles stond netjes ingevuld. Ik moest alleen opnieuw afsluitdatum hypotheek invullen, lijkt me dat ze die toch ook al weten aangezien dat eind 2018 al was en dus ook in de aangifte 2018 zat.

Daarnaast vond ik het bouwdepot gedeeld ietwat verwarrend.
De bank toont, op de jaaropgave, alleen de resterende waarde van het bouwdepot op 31-12 en niet op 1-1. Het enige wat ze doen is per 31-12 het gebruikte deel toevoegen aan één van de hypotheekdelen. Het depot was op 1-1 al wel aanwezig, maar toen was er nog geen cent besteed.

De belastingdienst telt het (ongebruikte) bouwdepot per 1-1 bij één van de leningdelen op en maakt deze ook nog separaat inzichtelijk op een regel. Dat lijkt dus dubbelop.
Per 31-12 toont de belastingdienst geen waarde van het depot, terwijl er nog een paar honderd euro te besteden is maar dat kan ik nergens aangeven. Per 31-12 wordt wel de juiste waarde van het hypotheekdeel getoond, conform jaaroverzicht bank.

Beetje verwarrend vond ik, maar voor onze situatie gaat het niet om spannende bedragen en heeft praktisch alles in 2019 plaatsgevonden. Dus maar doorgeklikt.

Al met al krijgen we, zoals verwacht, weer een leuk bedrag terug. Sigaar uit eigen doos, maar blijft toch een fijn gevoel elk jaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PhilipsFan schreef op zondag 1 maart 2020 @ 13:53:
Wat weer een ongelooflijke puinhoop. Al jaren gaat het zo, hoe moeilijk kan het zijn? Nu word je ook meteen uit DigiD geflikkerd als het ophalen van de gegevens niet lukt "u bent uitgelogd". Waarom niet ingelogd blijven en over 5 minuten weer proberen de gegevens op te halen? Dat scheelt weer de afdracht aan Logius voor NOG een inlogpoging.

Het is ook al jaren zo dat je morgen, overmorgen of eigenlijk de komende weken probleemloos de aangifte kan invullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
PolarBear schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:25:
[...]

Het is ook al jaren zo dat je morgen, overmorgen of eigenlijk de komende weken probleemloos de aangifte kan invullen.
Natuurlijk kan dat. Maar voor sommige mensen gaat het om veel geld dat ze moeten bijbetalen of terugkrijgen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je zo snel mogelijk zekerheid wilt hebben of je alles goed berekend hebt en niet voor financiele verrassingen komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
PhilipsFan schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:27:
[...]

Natuurlijk kan dat. Maar voor sommige mensen gaat het om veel geld dat ze moeten bijbetalen of terugkrijgen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je zo snel mogelijk zekerheid wilt hebben of je alles goed berekend hebt en niet voor financiele verrassingen komt te staan.
Dan had je al lang een voorlopige aangifte kunnen doen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:09
Jur schreef op zondag 1 maart 2020 @ 14:43:
Het gaat erom dat er een betrouwbare overheid is die voor zichzelf dezelfde regels oplegt als voor zijn burgers. De overheid heeft er echt geen boodschap aan als je door een ict probleem niet je gehele boekhouding correct kan overleggen, als dat dat ieder jaar weer gebeurt heb je helemaal een probleem.

De overheid weet dat dit ieder jaar gebeurt en doet daar helemaal niets mee, of je vergroot je capaciteit of je richt de systemen zo in dat er een afgesproken spreiding is die voor iedereen duidelijk is.
Veel geld verspillen is bij de belastingdienst de regel, ik zou wel willen dat dit werd opgelost, het gaat niet om die ene dag maar om de betrouwbaarheid in het algemeen.
Huh? Die duidelijke spreiding ís er toch? Je hebt ruim de tijd hoor, voor je aangifte. Ik sluit me hierin helemaal aan bij @Waah . Overigens heb ik ook nooit problemen en gaat het elk jaar juist snel en fijn, om maar eens een tegengeluid te laten horen.

Er gelden dus ook dezelfde regels imho. Binnen een bepaald tijdsbestek moet je iets doen/doorgeven/betalen. Dat is zo voor beide ‘partijen’ volgens mij. Je kan overmorgen, volgende week of volgende maand dus ook prima die hele boekhouding van je overleggen; nog steeds ruim op tijd. Het zou pas geldverspilling zijn om voor één piekmoment een exorbitante investering te doen in het IT systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Waah schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:30:
[...]

Dan had je al lang een voorlopige aangifte kunnen doen :+
Waarmee je nog steeds geen zekerheid hebt.

Die je trouwens nog steeds niet hebt als het wel gelukt is om aangifte te doen, want het is pas definitief als de belastingdienst alles heeft gecontroleerd en goedgekeurd. Maar het geeft wel een beter beeld dan een voorlopige aangifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09
Wellicht toeval, wellicht ook niet: met Edge is het mij hier wel in 1x gelukt zojuist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchpulp
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-05 14:41
Hmm, mijn werkgever heeft met meer arbeidskorting rekening gehouden dan ik recht op heb.
Kan iemand mij een verklaring geven hoe dat mogelijk is. Zo ingewikkeld is arbeidskorting tabelletje niet.. Mijn loon is het hele jaar hetzelfde geweest.

Linksom of rechtsom maakt het allemaal niet uit, maar €150 minder terugkrijgen is wel een gevoelsmatige teleurstelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonnl
  • Laatst online: 28-12-2024
outlandos schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:36:
Wellicht toeval, wellicht ook niet: met Edge is het mij hier wel in 1x gelukt zojuist.
Telkens in Chrome geprobeerd en steeds de deksel op de neus. Nu probeer ik edge en in 1x erdoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
[...]

En die ene dag maakt verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 15:11
Ik snap er niets van met die aangifte, alle vooraf ingevulde gegevens kloppen met de jaaropgave welke ik en mijn vriendin gehad hebben.
We komen op niets betalen/terugkrijgen uit echter zou ik juist wat terug verwachten.

In mijn geval, ik heb afgelopen jaar 400 uur laten uitbetalen en heb regelmatig een vergoeding voor standby dienst gehad.
Deze staan in een aparte tabel en kan zo dus zien dat ik daar net geen 50% over betaal van het bruto naar netto.
Mijn verzamelinkomen is net geen 60k, dus dat zou tot max de 38.1% schijf zijn.
Ik zou dus verwachten dat alles wat dan teveel is betaald aan die 400 uur en de standby vergoedingen weer verrekend zou worden met de jaaraangifte, maar ik krijg dus niets terug.

2de voorbeeld, mijn vriendin werkt niet en ontvangt alleen een wajong uitkering.
Bij haar staatje zie ik een jonggehandicaptenkorting van 737 euro.
Dit lijkt me iets specifieks dat in de jaaraangifte behenadeld word en een UWV geen rekening mee houd tijdens uitbetalen van de uitkering.
Ook zei krijgt niets terug.
Zou dat dan betekenen dat het UWV 700 te weinig aan belastingen betaald heeft🤔

Wij hebben geen toeslagen, daar kan dus geen fout in zitten.
Tevens een huurhuis dus hypotheekdingen hebben we ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Robonnl schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:40:
[...]

Telkens in Chrome geprobeerd en steeds de deksel op de neus. Nu probeer ik edge en in 1x erdoor!
Hier niet helaas. Kom wel bij inloggen, maar gegevens kunnen niet worden opgehaald.

Welke edge trouwens, op basis van Chomium of de oude? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
[...]

Ze hadden hem al in februari kunnen doen, de zogenaamde voorlopige aangifte over het jaar 2019...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonnl
  • Laatst online: 28-12-2024
Weet iemand wat ze bedoelen met de volgende vraag m.b.t. de bouwdepot?:

"Deel van deze rente over de periode 01-01-2019 tot en met 19-12-2019"

We hebben €31 bijgeschreven rente over het hele jaar. Is dit gelijk aan de bovenstaande vraag?

[quote]B-Real schreef op zondag 1 maart 2020 @ 14:52:

[/quote]

Wat heb jij hier precies ingevuld?

Ik werd eruit gegooid, opnieuw ingelogd en moest de aangifte opnieuw invullen en kreeg deze hele vraag niet meer :'). Uiteindelijk toch wat terug kunnen krijgen!

[ Voor 41% gewijzigd door Robonnl op 01-03-2020 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

remzor schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:32:
[...]

Huh? Die duidelijke spreiding ís er toch? Je hebt ruim de tijd hoor, voor je aangifte. Ik sluit me hierin helemaal aan bij @Waah . Overigens heb ik ook nooit problemen en gaat het elk jaar juist snel en fijn, om maar eens een tegengeluid te laten horen.

Er gelden dus ook dezelfde regels imho. Binnen een bepaald tijdsbestek moet je iets doen/doorgeven/betalen. Dat is zo voor beide ‘partijen’ volgens mij. Je kan overmorgen, volgende week of volgende maand dus ook prima die hele boekhouding van je overleggen; nog steeds ruim op tijd. Het zou pas geldverspilling zijn om voor één piekmoment een exorbitante investering te doen in het IT systeem.
Spreiding is er niet, dit is gewoon willekeur, spreek de spreiding gewoon af. Als je als ondernemer een falend ICT systeem hebt wordt je daar keihard op afgerekend. De overheid komt er ondanks dat dit ieder jaar gebeurt gewoon mee weg, dat is geen goed voorbeeld en hierdoor raken vele burgers gefrusteerd zie alle negatieve uitlatingen op de diverse media.
Lijkt mij dat je dat niet wil als overheid, helemaal niet omdat de belastingdienst al zo'n slechte naam heeft en zeer negatief in de media is de afgelopen tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
Jur schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:36:
[...]

Spreiding is er niet, dit is gewoon willekeur, spreek de spreiding gewoon af.
Je hebt nu twee maanden de tijd, jij wilt het dus verspreiden zodat jij straks maar twee weken de tijd hebt omdat je in postcode xxxx tot xxxx woont, omdat je xx jaar oud bent of omdat je achternaam met een x begint?

Je zal in die twee weken maar net op vakantie zijn of ziek in je bed liggen, brrrr.... Dat zal tot een hoop gezeur leiden....

Nee hoor, je weet al jaren dat het de eerste dagen/weekend druk is en laatste dagen/weekend ook... Net zoals de post halverwege december. Doe gewoon op 17 maart je aangifte, je zal dan vast geen problemen hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:56
miniterror schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:47:
2de voorbeeld, mijn vriendin werkt niet en ontvangt alleen een wajong uitkering.
Dit lijkt me iets specifieks dat in de jaaraangifte behenadeld word en een UWV geen rekening mee houd tijdens uitbetalen van de uitkering.
Jonggehandicaptenkorting verrekent het UWV al voor je bij de uitkering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-05 14:33
Ik probeer het morgen nog wel een keer. Man man man :D

SiberischeHusky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
CryptoNL schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:53:
Ik probeer het morgen nog wel een keer. Man man man :D
Hoe laat? Doe ik het 10 minuten later om de drukte te ontwijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:40
Geen probleem gehad met het invullen via de website, als ik het zo lees ben ik één van de weinige :)

Dit jaar - over 2019 dus - voor het eerst met jaarruimtes te maken, waarbij ik ook gegevens moet invullen uit eerdere jaren. Gezien mijn totale inleg lager is geweest dan mijn jaarruimte, scheelt dit gegevens opzoeken, maar goed om te weten voor volgende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 15:11
polopolo150 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:53:
[...]

Jonggehandicaptenkorting verrekent het UWV al voor je bij de uitkering.
Thx, dat wist ik niet.

Voor mijn eigen ding, heb onze HR afdeling een mail gestuurd.
Heb even alles uitgewerkt in een Excel document en zie dat ik over 7500 bijzonder tarief van 49.25% betaald heb.
Gezien ik in de schaal van 38.1% val met mijn verzamelinkomen zou ik toch minimaal 750 terug verwachten, nu staat de teller op iets betalen maar kwijt gescholden omdat het onder XX bedrag is.
Mogelijk dat er iets verkeerd staat op mijn reguliere salaris.
42K regulier salaris en maar 11.5K belasting ingehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• romon
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-04 21:14
miniterror schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:47:
Ik snap er niets van met die aangifte, alle vooraf ingevulde gegevens kloppen met de jaaropgave welke ik en mijn vriendin gehad hebben.
We komen op niets betalen/terugkrijgen uit echter zou ik juist wat terug verwachten.

In mijn geval, ik heb afgelopen jaar 400 uur laten uitbetalen en heb regelmatig een vergoeding voor standby dienst gehad.
Deze staan in een aparte tabel en kan zo dus zien dat ik daar net geen 50% over betaal van het bruto naar netto.
Mijn verzamelinkomen is net geen 60k, dus dat zou tot max de 38.1% schijf zijn.
Ik zou dus verwachten dat alles wat dan teveel is betaald aan die 400 uur en de standby vergoedingen weer verrekend zou worden met de jaaraangifte, maar ik krijg dus niets terug.

Wij hebben geen toeslagen, daar kan dus geen fout in zitten.
Tevens een huurhuis dus hypotheekdingen hebben we ook niet.
Je betaalt meer belasting dan die 38% waar je van uitgaat door de afbouw van heffingskortingen (algemeen en arbeid). Bij 60k inkomen is het marginale tarief ongeveer 50%, alles lijkt dus te kloppen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:11
PolarBear schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:25:
[...]

Ik doe al jaren aangifte ergens halverwege maart en nooit op 1 maart, maar ik heb elk jaar ook dat de website er een paar van de dagen dat ik het probeer eruit ligt. Dus het is echt niet alleen op 1 maart.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sparxy86
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:22
Orangelights23 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 17:05:
Geen probleem gehad met het invullen via de website, als ik het zo lees ben ik één van de weinige :)

Dit jaar - over 2019 dus - voor het eerst met jaarruimtes te maken, waarbij ik ook gegevens moet invullen uit eerdere jaren. Gezien mijn totale inleg lager is geweest dan mijn jaarruimte, scheelt dit gegevens opzoeken, maar goed om te weten voor volgende jaren.
Hou er wel rekening mee dat je reserveringsruimte op een gegeven moment vervalt, waardoor het beter is om daar eerst gebruik van te maken en daarna pas je jaarruimte. Natuurlijk ook afhankelijk van de premies die je hebt betaald en gaat betalen de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:40
Sparxy86 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 17:50:
[...]

Hou er wel rekening mee dat je reserveringsruimte op een gegeven moment vervalt, waardoor het beter is om daar eerst gebruik van te maken en daarna pas je jaarruimte. Natuurlijk ook afhankelijk van de premies die je hebt betaald en gaat betalen de komende jaren.
Ben ik inderdaad van op de hoogte, maar wel bedankt voor de tip. Je mag het over afgelopen 7 jaar meenemen. Ik ben van plan om minder dan mijn jaarlijkse jaarruimte in lijfrentes te stoppen, dus dit zal al snel niet van toepassing zijn voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
Denk geen toeval. Ik kwam er niet in met Chrome, wel met Edge. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Ik was gisternacht om 00:00:05 al ingelogd om mijn aangifte te doen en tegen half twaalf was ik al klaar. Heb toen van de niet verzonden aangifte de PDF van opgeslagen op mijn computer.
Vandaag wilde ik de verzonden versie opslaan en heb vanaf 13:00 tot 17:00 tevergeefs getracht om in te loggen. Uiteindelijk is het me iets na vijven wel gelukt. Dit allemaal met Safari op mijn iPhone, voor wie geïnteresseerd is in deze informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
President schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:50:
[...]

Je hebt nu twee maanden de tijd, jij wilt het dus verspreiden zodat jij straks maar twee weken de tijd hebt omdat je in postcode xxxx tot xxxx woont, omdat je xx jaar oud bent of omdat je achternaam met een x begint?

Je zal in die twee weken maar net op vakantie zijn of ziek in je bed liggen, brrrr.... Dat zal tot een hoop gezeur leiden....

Nee hoor, je weet al jaren dat het de eerste dagen/weekend druk is en laatste dagen/weekend ook... Net zoals de post halverwege december. Doe gewoon op 17 maart je aangifte, je zal dan vast geen problemen hebben!
Goed plan toch? Gewoon het ene deel de eerste week van maart, 2e deel 2e week van maart.... En @Jur mag 31 maart, tussen 22:00 en 24:00...

Spreiding zorgt er juist voor dat je inderdaad minder tijd hebt. En grote kans dat je niet bij de groep zit die dan op 1 maart mag invullen :+ dus uiteindelijk verlies je er nog meer mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
Longcat schreef op zondag 1 maart 2020 @ 18:59:
[...]

Denk geen toeval. Ik kwam er niet in met Chrome, wel met Edge. :)
Helaas, ook niet met edge voor mij

Gelukt met Edge... bizar, bij de tweede poging

[ Voor 11% gewijzigd door R.van.M op 01-03-2020 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Vanavond toch nog gelukt :)

Blijf het altijd bizar vinden dat je zelf moet spelen met de verdeling van bedragen over beide personen om een optimum te vinden. Als we alle bedragen aan één persoon zouden 'toekennen' moesten we 116 of 117 euro betalen (afhankelijk van welke persoon), maar bij de juiste verdeling krijgen we 25 euro terug 8)7 Beetje jammer dat je zelf met de bedragen moet spelen om het optimum te vinden O-)

[ Voor 10% gewijzigd door naitsoezn op 01-03-2020 19:37 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hmm. Iemand heeft het mis, en ik weet niet of ik het ben of de belastingdienst. Ik wil mijn jaarruimte berekenen en ben bij de storting van de lijfrentepremie er vanuit gegaan dat ik mijn 'inkomsten uit overig werk' mee moest rekenen zonder daarbij de aftrekbare kosten er vanaf te halen. Misschien dus per abuis.

Echter, nu vult de belastingdienst automatisch het (lagere) bedrag in waarbij de aftrekbare kosten er vanaf zijn gehaald. Op zich ook niet gek, omdat je anders een soort van dubbel voordeel hebt, maar stiekem hoop ik dat dit niet klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
naitsoezn schreef op zondag 1 maart 2020 @ 19:36:
Vanavond toch nog gelukt :)

Blijf het altijd bizar vinden dat je zelf moet spelen met de verdeling van bedragen over beide personen om een optimum te vinden. Als we alle bedragen aan één persoon zouden 'toekennen' moesten we 116 of 117 euro betalen (afhankelijk van welke persoon), maar bij de juiste verdeling krijgen we 25 euro terug 8)7 Beetje jammer dat je zelf met de bedragen moet spelen om het optimum te vinden O-)
Leuker kunnen ze het niet maken, wel makkelijker.. oh... toch ook niet makkelijker :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaTjUhHhH
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-03-2020
Beste medegebruikers,

Als je fiscaal partner bent, is het dan ook mogelijk om afzonderlijk aangifte te doen? Of ben je verplicht om dit echt samen te doen?

Hopende dat iemand dat met zekerheid weet te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:49
Weet iemand waar ik een schuld kan vermelden? Heb 18.000 spaargeld maar 16 k studieschuld dus in principe zou je zeggen dat ik maar 3 k 'echt geld' heb. Nu kan ik dat nergens vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:10

Jrz

––––––––––––

giantgiantus schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:45:
[...]

En die ene dag maakt verschil?
Bij de bd iig wel, anders heb je direct een boete te pakken

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 11:57
Zo net aangifte gedaan, aanzienlijk meer terug (1000) dan vorig jaar.

Verdeling was ook wel erg gek. als ik alles op mijn naam af zou trekken dan krijgen we 1500 in totaal meer terug als wanneer ik het 50/50 verdeel 8)7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
UltraInstinct schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:17:
Weet iemand waar ik een schuld kan vermelden? Heb 18.000 spaargeld maar 16 k studieschuld dus in principe zou je zeggen dat ik maar 3 k 'echt geld' heb. Nu kan ik dat nergens vermelden.
Pas wanneer je vermogen boven de 30k of zo iets uitkomt, kan je je schulden opgeven. Aangezien dat voor jou niet aan de orde is, betaal je ook geen vermogensbelasting, enkel inkomstenbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-04 21:10
Binnen 5 minuten was ik klaar met de aangifte.
Ter info: ik ben een thuiswonende student met een bijbaan. Vorig jaar ook stage gelopen, maar daar had ik geen loonheffingskorting omdat ik meer verdien met mijn bijbaan.
Ik had gerekend op een teruggave van 500 euro maar dit is toch aardig wat hoger geworden. Nu hopen dat het bedrag snel op mijn rekening staat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:06

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

PaTjUhHhH schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:01:
Beste medegebruikers,

Als je fiscaal partner bent, is het dan ook mogelijk om afzonderlijk aangifte te doen? Of ben je verplicht om dit echt samen te doen?

Hopende dat iemand dat met zekerheid weet te vertellen.
Als je deze tekst letterlijk neemt, is lijkt het niet verplicht.
Als fiscale partners kunt u samen aangifte inkomstenbelasting doen.
Volgens mij heeft het bepaalde voordelen als je samen aangifte doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:49
Tartarus schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:26:
[...]

Pas wanneer je vermogen boven de 30k of zo iets uitkomt, kan je je schulden opgeven. Aangezien dat voor jou niet aan de orde is, betaal je ook geen vermogensbelasting, enkel inkomstenbelasting.
Ow! dus als ik bijvoorbeeld 40 k op mijn rekening heb dan kan ik dus mijn schulden opgeven en dan wordt dat dan uitgerekend of ik boven de 30 k kom. Bedank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spangen
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-12-2021
Heb probleemloos op de site aangifte kunnen doen...... Om 4.15 vannacht.

Bijzondere zorgkosten zorgen voor een meevaller van 2/3de maandloon.

Volgend belastingjaar meer zorgkosten..... Ollee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
UltraInstinct schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:52:
[...]

Ow! dus als ik bijvoorbeeld 40 k op mijn rekening heb dan kan ik dus mijn schulden opgeven en dan wordt dat dan uitgerekend of ik boven de 30 k kom. Bedank!
Pin me er niet op vast, maar dat lijkt mij inderdaad het geval, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:22
Verspreid over de hele dag meerdere keren tevergeefs geprobeerd met Firefox. Naar aanleiding van deze reactie met Edge geprobeerd: in één keer gelukt.

De online versie is wel lekker eenvoudig, ook het verdelen van aftrekposten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-05 13:46
Zo na een hele dag proberen is het dan eindelijk gelukt

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:07
Aangename verrassing van ome DUO. In 2019 is mijn studiefinanciering (oude stelsel) definitief niet omgezet in een gift (ondanks dat ik al jaren terugbetaal).
Ben er nu net pas achter gekomen dat je dan met terugwerkende kracht dit als studiekosten mag aftrekken van je inkomen - hierdoor krijg ik nu €3712 terug ipv de verwachte €50 :+
Vond het al zo raar, dat in het beginscherm werd aangegeven dat DUO gegevens had doorgegeven (naast werkgever en bank), maar dat verklaart een hoop zo dus. Dit stond zo al netjes ingevuld.

[ Voor 16% gewijzigd door ShitHappens op 01-03-2020 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Iemand een idee hoe ik mijn huur/koop CV ketel kan aangeven? De rente die ik over het maandelijkse bedrag betaal is aftrekbaar. Maar hoe geef ik dit aan? Ik heb het nu als een extra schuld opgegeven onder "Hypotheken en andere schulden" maar hier lijkt de aangifte niets mee te doen? Het bedrag wat ik moet terugkrijgen veranderd namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 13:41

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik heb in 2019 een transitievergoeding ontvangen. Nu heeft de belastingdienst deze ingevuld bij "pensioen en andere uitkeringen", maar dit valt toch gewoon onder "inkomen uit loondienst"? Dit lijkt me van belang voor de arbeidskorting.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 06:44

Honesty

kattenneus!

Ardana schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:43:
Ik heb in 2019 een transitievergoeding ontvangen. Nu heeft de belastingdienst deze ingevuld bij "pensioen en andere uitkeringen", maar dit valt toch gewoon onder "inkomen uit loondienst"? Dit lijkt me van belang voor de arbeidskorting.
Helaas
https://www.belastingdien...roegere-dienstbetrekking/

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
laforte schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:40:
Iemand een idee hoe ik mijn huur/koop CV ketel kan aangeven? De rente die ik over het maandelijkse bedrag betaal is aftrekbaar. Maar hoe geef ik dit aan? Ik heb het nu als een extra schuld opgegeven onder "Hypotheken en andere schulden" maar hier lijkt de aangifte niets mee te doen? Het bedrag wat ik moet terugkrijgen veranderd namelijk niet.
Je maakt zeker een grapje? Een CV ketel kun je niet aftrekken!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 23:32
HereIsTom schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:19:
[...]

Als je een lening hebt afgesloten voor verbetering van je huis (en dus ook je CV-ketel) kan je de rente die je daarover betaald wel aftrekken denk ik. Laforte moet dan ook de lening opgeven in zijn aangifte.

[ Voor 7% gewijzigd door arnem_ op 01-03-2020 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

HereIsTom schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:19:
[...]

Nou het was gewoon een serieuze vraag hoor :X

Ik heb het koop/huur contract overgenomen van de vorige bewoners. Volgens mij zijn de rentekosten fiscaal aftrekbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
laforte schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:40:
https://www.belastingdien..._kosten/aftrekbare_kosten Hopelijk heb je hier wat aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Tartarus op 01-03-2020 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
arnem_ schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:33:
[...]

Als je een lening hebt afgesloten voor verbetering van je huis (en dus ook je CV-ketel) kan je de rente die je daarover betaald wel aftrekken denk ik. Laforte moet dan ook de lening opgeven in zijn aangifte.
Mmm... nooit van gehoord dat een CV ketel daar ook bijhoord, dan hadden wij ‘m 5 jaar geleden ook af kunnen trekken, maar ja gaat over bedrag van € 1500,- 😁

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een vraagstuk waar ik niet uitkom:

We hebben een huis gekocht in 2019, waarvoor een hypotheek is afgesloten die bestaat uit drie delen (tweemaal annuïtair en eenmaal aflossingsvrij, verhouding annuïtair/aflossingsvrij is 60/40%). Ik voer de eenmalige financieringskosten (bank, notaris) bij één van de annuïtaire hypotheken op, maar de hypotheekadviseur heeft ons vooraf gezegd dat we slechts een deel van de kosten mochten aftrekken. Namelijk het percentage (60%) van de totale hypotheek dat annuïtair afgelost wordt.

In het aangifteformulier wordt nu alleen gevraagd om de kosten op te voeren, maar het is niet mogelijk om die verder uit te splitsen in een aftrekbaar en niet-aftrekbaar deel. Moet ik zelf de aftrekbare kosten netjes berekenen op 60% van de werkelijk gemaakte kosten? Of mag je wél alle financieringskosten aftrekken, ook al hebben die deels betrekking op een aflossingsvrij hypotheekdeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Jrz schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:19:
[...]

Bij de bd iig wel, anders heb je direct een boete te pakken
Denk dat je je nog even moet verdiepen. Je hebt nog maanden.
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Let op:
Vertellen dat je de aangifte binnen hebt, is niet gewenst. Het bevat geen discussie- of andere toegevoegde waarde.