Dagtekening: 12 mei
Zojuist het geld mogen ontvangen (Rabobank)
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Das wel netjes. Ik heb dagtekening 14 mei, misschien heb ik het overmorgenRyan_ schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:50:
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Ik machtig mijzelf altijd voor de aangifte van mijn vrouw, dat is 1 keer inloggen, daarna kun je met eigen DigiD alles doen.DonJunior schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:46:
[...]
Ik moest pijnlijk lachen om de DigiD-shuffle .. wat een onzin is dat zeg..
Elk jaar opnieuw.. inloggen DigiD.. oh je partner doet ook mee? (nja we zijn getrouwd.. dus dat lijkt me wel ja.. en die informatie is ook bij jullie bekend beste Belastingdienst).. Dan moet je partner ook inloggen via DigiD.. Mooi je partner is ingelogd.. nu ben jij uitgelogd.. of je nog even opnieuw wilt inloggen..![]()
Idem hier. Alleen heeft de belasting een restantschuldje van 96 euro eraf getrokken, die ik zelf al had voldaan op de dag dat ik de brief binnenkreeg dat ze het zouden verrekenen...Ryan_ schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:50:
Klopt niet, bij de ondertekening is persoon A nog ingelogd en hoeft alleen op bevestigen te drukken., daarna pas persoon B.Napsju schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:28:
[...]
..En dan vergeet je de ondertekening nog. Daar moet je ook weer beiden apart voor inloggen..
Festina lente
Daarom snap ik ook nooit dat mensen perse op dag 1 aangifte willen doen. En dan ook zeuren dat alles vastloopt.DiscoNootje schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:14:
Mijn aangifte om 00:05 op de eerste dag ingediend. Nog niets vernomen, zowel niet per post als digitaal. Balen - maar was te verwachten gezien ze er 4 maanden over mogen doen.
Had je aftrekposten?DiscoNootje schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:14:
Mijn aangifte om 00:05 op de eerste dag ingediend. Nog niets vernomen, zowel niet per post als digitaal. Balen - maar was te verwachten gezien ze er 4 maanden over mogen doen.
Misschien gaat het gewoon op BSNB-Real schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:04:
Ik blijf erbij, er is geen peil op te trekken. Of nouja, ook weer wel in mijn geval.
Ik heb de data van de afgelopen vijf jaren even opgezocht. Vrijwel altijd rond deze tijd, medio mei (weekje eerder of later) bericht. Zo ook dit jaar.
Dit was onafhankelijk van het feit of ik nou op eerste of laatste dag aangifte deed. Na mijn studie aan het werk ging, een huis kocht, een huis verkocht, voor het eerst fiscaal partner was etc etc
Mijn vriendin heeft een week of twee/drie geleden al bericht gehad ondanks dat we dus tegelijk aangifte hebben gedaan.
[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 12-05-2020 15:48 ]
ora et labora
Het maakt helemaal niet uit of je het op 1 maart doet of op 20 maart. De aangiftes worden per batch verwerkt, niet in volgorde van binnenkomst.DiscoNootje schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:14:
Virussen? Scan ze hier!
Hier ook nog geen bericht, helaas.DiscoNootje schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:14:
Dan zit je in de volgende batch voor betalingen.Xtr3me4me schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:40:
Vrouwlief en ik beide zelfde dagtekening. 14 mei, zij heeft vandaag gestort gekregen ik nog niks.
aangifte gedaan op 1 maart 05:00
Same here; net het bedrag bijgeschreven gekregenXtr3me4me schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:40:
Vrouwlief en ik beide zelfde dagtekening. 14 mei, zij heeft vandaag gestort gekregen ik nog niks.
aangifte gedaan op 1 maart 05:00
Hier nu net ookNotna schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:17:
[...]
Same here; net het bedrag bijgeschreven gekregen
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
Er staat op aanslagen dat het uit te betalen bedrag verrekend kan worden met andere aanslagen, dat was waar mijn vraag vandaan kwam. Maar je hebt gelijk, in deze situatie ging dat niet op. Ik heb het volledige bedrag uitbetaald gekregen, en moet nu net iets meer aan de Belastingdienst teruggeven voor de Zvw.Sparxy86 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:24:
[...]
Nee, dit verrekenen ze niet zomaar. Je krijgt hier inderdaad twee verschillende aanslagen voor
Hmm oke. Dan komt het wellicht omdat ik allerlei vooraf ingevulde gegevens heb gewijzigd. Het was ook een wat complexere aangifte dit jaar ivm scheiding en vernieuwing van de hypotheek. Ik ga het wel merken aankomende tijd, het heeft ook geen haast.m-designz schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:04:
@VidaR-9 Die hoge boeterente heb ik ook gehad afgelopen jaar en heb ook een voorlopige aanslag gekregen met dagtekening 14 mei en vandaag het geld gestort gekregen. dus daar ligt het niet aan denk ik.
Kan je niet je transactie verhogen?Crotchy schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 08:01:
Zojuist de definitieve aanslag gekregen op mijnoverheid, aangifte gedaan begin maart.
Nu had ik een vraagje, aangezien ik een flink bedrag mag aftikken (hoger dan wat mijn bank toelaat in 1 transactie).
Kan ik meerdere betalingen doen met hetzelfde betalingskenmerk om tot het totaal te komen, of kan ik beter eerst contact opnemen met de belastingdienst en vragen wat hun er van vinden.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Helaas is het bedrag hoger dan 50K.DarkSide schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 08:07:
[...]
Kan je niet je transactie verhogen?
Heb dat laatst ook gedaan met Hypotheek. in 1x een groot bedrag overgemaakt. Door tijdelijk dit limiet aan te passen. Je kan daar zo 50K opgeven.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Geen enkel probleem om meermaals het zelfde betalingskenmerk te betalen. Wordt gewoon juist verwerkt.Crotchy schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 08:01:
Zojuist de definitieve aanslag gekregen op mijnoverheid, aangifte gedaan begin maart.
Nu had ik een vraagje, aangezien ik een flink bedrag mag aftikken (hoger dan wat mijn bank toelaat in 1 transactie).
Kan ik meerdere betalingen doen met hetzelfde betalingskenmerk om tot het totaal te komen, of kan ik beter eerst contact opnemen met de belastingdienst en vragen wat hun er van vinden.
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Al kan je stellen dat er formeel geen bewaarplicht is, de belastingdienst kan inderdaad tot vijf jaar terug vragen op bewijs. Ik bewaar daarom prive administratie altijd vijf jaar, sommige documenten langer. Waarom de belastingdienst jouw stukken zou moeten bewaren kan ik niet uitleggen: nu ligt de verantwoordelijkheid bij jou waar het hoortGaddoman schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 23:10:
Misschien dat iemand die bij de belastingdienst werkt mij hier antwoord op kan geven, waarom bouwt de belastingdienst geen bestand in waar je je aftrekposten in kan opsturen, zodat je niks hoeft te bewaren als particulier. Nu is er geen bewaarplicht als particulier, maar als de belastingdienst erom vraagt in een later stadium kan dit een hoop stress opleveren. Als je een bepaald bestand inbouwt zou de belastingdienst altijd achteraf nog kunnen kijken of de aftrekpost rechtmatig is opgevoerd.
Let op dat je van verbouwingen na 2000 alles moet bewaren! (als je dat gefinancierd hebt) Voordat er nu mensen alles ouder dan 5 jaar weggooien. https://www.hlb.nl/actuee...d-verbouwing-eigen-woningWe Are Borg schreef op zondag 17 mei 2020 @ 09:03:
[...]
de belastingdienst kan inderdaad tot vijf jaar terug vragen op bewijs.
[ Voor 3% gewijzigd door Rimshaker op 17-05-2020 10:05 ]
Waarom helaas, lijkt me een goed teken.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
PSN: DutchTrickle PVoutput
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
[ Voor 8% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 03-06-2020 09:56 ]
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
De definitieve al? Dat is snel.Heroic_Nonsense schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:56:
Hier vandaag ook de definitieve aanslag in Mijn Overheid gekregen. Helaas 1.000 euro aftikken. Dat is wel vreemd; er is niks veranderd ten opzichte van voorgaande jaren en op het scherm tijdens de aangifte was het 0 euro. Meestal kreeg ik een soortgelijk bedrag juist terug.
Straks nog maar een keer door de aangifte lopen, wellicht ben ik iets vergeten.
Anoniem: 677216
Enige wat van belang is, is de totale rente die je gedurende het jaar betaalt. Rentepercentage en datum van wijziging geef je niet op bij de BD.henkyyyyyyy schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:06:
Even een vraagje met betrekking op de voorlopige aanslag van dit jaar.
Mijn rente van mijn hypotheek gaat per 1 juni veranderen.
Weet iemand hoe ik dat in mijn voorlopige aanslag moet verwerken, zodat ik maandelijks het juiste bedrag terug krijg?
Kan ik een maand opgeven vanaf weer de nieuwe rente actief is of moet ik hier zelf een rekensom op loslaten?
Alvast dank!
Dank je.Anoniem: 677216 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:56:
[...]
Enige wat van belang is, is de totale rente die je gedurende het jaar betaalt. Rentepercentage en datum van wijziging geef je niet op bij de BD.
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Nee; op het scherm stond dat ik niet hoef bij te betalen en ook niets terug ontvang. Normaal krijg je de verdeler waardoor je met je fiscaal partner nog wat kunt schuiven, maar dat scherm heb ik ook niet langs zien komen dit jaar.BiLLY_daKid schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:08:
Dat wist je toch al bij verzenden?
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Is volgens mij altijd zo. Als het echt veel is wat je moet betalen kan je altijd standaard uitstel aanvragen en hopen dat je tegen die tijd haar geld terug hebt.Zebby schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:15:
Uh, ik heb mijn aangifte binnen, maar daar staat in dat ik een bedrag moet betalen. Mijn partner krijgt meer terug. Wordt dit normaliter niet met elkaar verrekend? Lijkt me beetje onnodig lastig zo gezien we gewoon fiscaal partners zijn. Zij heeft nog geen bericht gekregen.
Festina lente
Ik heb het een keer gezien in mijn carrière dat een aanslag aangepast werd en toen kreeg men eerst een brief dat ze bonnetjes wilde zien van de zorgkosten, staat de aangifte niet meer in je mijnbelastingdienst, en kan het niet zo zijn dat jij moet betalen en je partner terugkrijgt en dat je het verkeerd hebt gezien?Heroic_Nonsense schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:55:
[...]
Nee; op het scherm stond dat ik niet hoef bij te betalen en ook niets terug ontvang. Normaal krijg je de verdeler waardoor je met je fiscaal partner nog wat kunt schuiven, maar dat scherm heb ik ook niet langs zien komen dit jaar.
Maar goed, mijn partner kreeg net ook een bericht in Mijn Overheid dat ze dit jaar 0,00 euro krijgt uitgekeerd aan kinderopvangtoeslag. Dat kan kloppen, want dat nemen we niet af en hebben het ook niet aangevraagd. Maar waar die brief ineens vandaan komt is ons een raadsel.
Ook maar even achteraan vrijdag.
Festina lente
Begrijp ik hieruit dat jij een aangifte heb ingediend waarbij er stond dat je 0 euro moest betalen? Zo een aangifte hoef je namelijk niet in te dienen.... heeft voor de belastingdienst geen toegevoegde waarde, maakt het wel extra zuur dat je dan volgens de belastingdienst 1000 euro moet terugbetalen. Heb je al gezien waar het aan ligt?Heroic_Nonsense schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:56:
Hier vandaag ook de definitieve aanslag in Mijn Overheid gekregen. Helaas 1.000 euro aftikken. Dat is wel vreemd; er is niks veranderd ten opzichte van voorgaande jaren en op het scherm tijdens de aangifte was het 0 euro. Meestal kreeg ik een soortgelijk bedrag juist terug.
Dat geldt alleen als de belastingdienst je niet vraagt om aangifte te doen.Gaddoman schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:14:
[...]
Begrijp ik hieruit dat jij een aangifte heb ingediend waarbij er stond dat je 0 euro moest betalen? Zo een aangifte hoef je namelijk niet in te dienen.... heeft voor de belastingdienst geen toegevoegde waarde, maakt het wel extra zuur dat je dan volgens de belastingdienst 1000 euro moet terugbetalen. Heb je al gezien waar het aan ligt?
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:56:
Betekenis van het woord nihil weet ik al...DarkSEDA schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:11:
NIHIL betekend niets. https://www.encyclo.nl/begrip/nihil
Anoniem: 677216
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Duidelijk. Dank u!Ardana schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:08:
Als je minder dan (in 2019) 16 euro terug krijgt, of minder dan 47 euro moet betalen, doet de belastingdienst geen moeite om te incasseren of uit te betalen. De aanslag wordt dan omgezet in een zgn. nihil-aanslag, dwz dat het bedrag dat je moet betalen cq dat zij moeten betalen naar 0 gereduceerd wordt.
If it aint fixed, it's broken.
Anoniem: 328026
[ Voor 14% gewijzigd door Patrick_6369 op 21-07-2020 13:51 . Reden: tekst over belastingverdragen toegevoegd ]
Hier zou een handtekening kunnen staan.
@TheMandroid, ik ga ervan uit dat jij je in juli 2019 hebt laten uitschrijven uit de gemeentelijke BRP. Daarmee werd je buitenlands belastingplichtige (zeer waarschijnlijk niet kwalificerend).Anoniem: 328026 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:44:
Vandaag gebeld met de belastingtelefoon over het M-Formulier.
Ik ben niet verplicht om deze in te vullen, maar ik twijfel wat voordeliger is.
Het nadeel van dit formulier is dat het niet online kan, je weet dus pas wat je moet betalen/terugkrijgt nadat je het indient.
Situatie: juli 2019 geëmigreerd naar een EU land. Februari 2020 teruggekeerd naar Nederland.
Nu heb ik twee keer de belastingtelefoon gebeld. De ene zegt: korter dan één jaar wordt gezien als een lange vakantie, waardoor ik volledig belastingplichtig ben in Nederland over mijn verdiende inkomen in het buitenland (ook buitenlandse werkgever). De andere medewerker zegt dat ze naar kalenderjaren kijken en 2019, 2020 als twee jaren gezien wordt. Ook al zijn het maar 8 maanden. Waardoor ik alleen belastingplichtig ben over het inkomen verdiend in Nederland.
Het probleem is dat wanneer ik de aangifte indien ik wellicht moet gaan betalen over mijn inkomen in Spanje. Dat zal een flinke naheffing zijn. En aangezien mijn aangifte niet verplicht is, zou ik deze in dat geval beter niet kunnen indienen en hopen dat er niet gecontroleerd wordt.
Echter heb ik in juni en juli niet gewerkt in Nederland (werkeloos), waardoor ik 7 maanden in Nederland heb gewoond, waardoor de betaalde belasting in Nederland te hoog is.
[ Voor 129% gewijzigd door Cbr op 07-09-2020 19:34 . Reden: zie hieronder ]
Nope hier ook nog nietReneK schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:04:
In de afgelopen jaren kreeg ik mijn definitieve aanslag van het voorgaande jaar altijd begin juli.
Ik heb mijn definitieve aanslag 2019 echter dit jaar nog steeds niet ontvangen, terwijl ik hier wel
om zit te springen.
De belastingdienst bellen leverde weinig op: niemand kan het zeggen, en iemand vertelde zelfs dat het
soms wel een paar jaar kan duren!
Hebben jullie je definitieve aanslag 2019 al ontvangen, of is-ie dit jaar ook laat?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Medio maart aangifte gedaan, medio mei definitieve aanslag.ReneK schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:04:
Hebben jullie je definitieve aanslag 2019 al ontvangen, of is-ie dit jaar ook laat?
Heb je nog helemaal geen reactie gehad, ook geen voorlopige? Wel op tijd aangifte gedaan?ReneK schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:04:
In de afgelopen jaren kreeg ik mijn definitieve aanslag van het voorgaande jaar altijd begin juli.
Ik heb mijn definitieve aanslag 2019 echter dit jaar nog steeds niet ontvangen, terwijl ik hier wel
om zit te springen.
De belastingdienst bellen leverde weinig op: niemand kan het zeggen, en iemand vertelde zelfs dat het
soms wel een paar jaar kan duren!
Normaal altijd direct definitieve in juli ofzo, nu voorlopige (geld is al binnen), maar nog geen definitievebarber schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:35:
[...]
Heb je nog helemaal geen reactie gehad, ook geen voorlopige? Wel op tijd aangifte gedaan?
Want ik heb jaren lang gehad dat ik eerst een voorlopige kreeg na de aangifte (inclusief geld op de rekening gestort) en pas eind van het jaar de definitieve en zelfs een keer pas bijna 2 jaar later. Die overigens allemaal uitkwamen dat de voorlopige correct was.
Pas sinds een paar jaar krijg ik gelijk de definitieve in juli.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ja, ik heb begin maart de aangifte 2019 gedaan, en op 14 mei de voorlopige aanslag gehad.barber schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:35:
[...]
Heb je nog helemaal geen reactie gehad, ook geen voorlopige? Wel op tijd aangifte gedaan?
Bij mij kwam de definitieve aanslag ook altijd overeen met de voorlopige.Want ik heb jaren lang gehad dat ik eerst een voorlopige kreeg na de aangifte (inclusief geld op de rekening gestort) en pas eind van het jaar de definitieve en zelfs een keer pas bijna 2 jaar later. Die overigens allemaal uitkwamen dat de voorlopige correct was.
Ik ook, alleen dit jaar lijkt het allemaal veel langer te duren.Pas sinds een paar jaar krijg ik gelijk de definitieve in juli.
Hoezo zit je te springen om de definitieve aanslag? Is er in de voorlopige aanslag afgeweken van de aangifte zoals je die hebt gedaan? Verwacht je nog meer geld te krijgen?ReneK schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:43:
[...]
Ja, ik heb begin maart de aangifte 2019 gedaan, en op 14 mei de voorlopige aanslag gehad.
Ik zit echter te springen om de definitieve aanslag.
[ Voor 6% gewijzigd door Cbr op 23-09-2020 14:25 ]
Ik heb de voorgaande 3 jaren sterk wisselende inkomsten gehad, en wil daarom vereffening (middeling)Cbr schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:23:
[...]
Hoezo zit je te springen om de definitieve aanslag? Is er afgeweken van je aangifte in de voorlopige aanslag? Verwacht je nog meer geld te krijgen?
Dat heb ik onlangs gedaan, zie mijn post hierboven. Het leverde geen duidelijk antwoord op,BastaRhymez schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:04:
@ReneK je kan de belastingtelefoon bellen en vragen wat de status is.
Ik kan het i.d.d. nog een keer proberen. Misschien hangt het ergens op en kan ik de voortgangHeb zelf ook recentelijk met ze gebeld, omdat de kinderopvangtoeslag (KOT) van 2018 nog niet definitief was. Bleek dat ze het definitieve inkomen van 2018 nog niet hadden verwerkt (was al wel bekend bij ze), maar dat deze al buiten "de termijn" was gevallen en dus voor hun direct zichtbaar was. Door het belletje, is deze weer op de radar gekomen en volgt binnenkort de definitieve verrekening van de KOT 2018.
Krijg binnenkort weer een leuk bedrag (incl. 5% rente over het te ontvangen bedrag) gestort.
Denk dat je gewoon wat geduld moet hebben. Waarschijnlijk ligt je aangifte gewoon op de stapel van "hier willen we nog even naar kijken" en daar blijft ie op liggen totdat iemand er daadwerkelijk naar heeft gekeken, of wanneer ze besluiten dat ze er geen tijd voor hebben. Mijn ervaring is dat je de definitieve aanslag meestal wel hebt voor de zomer van het volgende jaar.ReneK schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:16:
[...]
Dat heb ik onlangs gedaan, zie mijn post hierboven. Het leverde geen duidelijk antwoord op,
alleen maar "ik kan het niet precies zeggen". Vandaar dat ik mijn vraag hier stelde, om te kijken
of meer mensen last hebben van flinke vertragingen in 2020.
[...]
Ik kan het i.d.d. nog een keer proberen. Misschien hangt het ergens op en kan ik de voortgang
zo weer triggeren.
Da's een geruststellende gedachte....Hielko schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:31:
[...]
Denk dat je gewoon wat geduld moet hebben. Waarschijnlijk ligt je aangifte gewoon op de stapel van "hier willen we nog even naar kijken" en daar blijft ie op liggen totdat iemand er daadwerkelijk naar heeft gekeken, of wanneer ze besluiten dat ze er geen tijd voor hebben. Mijn ervaring is dat je de definitieve aanslag meestal wel hebt voor de zomer van het volgende jaar.
Volgens mij is die termijn van 36 maanden na de definitieve aanslag vooral om de uiterlijke aanvraagdatum vast te stellen. Heb je al geprobeerd om de aanvraag vóór de definitieve aanslag in te dienen, op basis van de gegevens van je aangifte?U doet dit verzoek binnen 36 maanden nadat de laatste aanslag, voorheffingen of beschikking
om geen aanslag op te leggen van de 3 middelingsjaren vaststaat. Deze staat vast 6 weken nadat
u de aanslag, voorheffingen of beschikking hebt gekregen, en u geen bezwaar hebt gemaakt.
* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans
Dat is zinloos. Zonder definitieve aanslag van 1 van de 3 jaren wordt het verzoek sowieso afgewezen. Logisch want het inkomen van dat jaar staat nog niet vast.nescafe schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:40:
@ReneK
[...]
Heb je al geprobeerd om de aanvraag vóór de definitieve aanslag in te dienen, op basis van de gegevens van je aangifte?
Volgens mijn boekhouder mag dat niet, en moet je wachten tot je alle definitieve aanslagen van de betreffende jaren hebt ontvangen.nescafe schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:40:
@ReneK
[...]
Volgens mij is die termijn van 36 maanden na de definitieve aanslag vooral om de uiterlijke aanvraagdatum vast te stellen. Heb je al geprobeerd om de aanvraag vóór de definitieve aanslag in te dienen, op basis van de gegevens van je aangifte?
KloptReneK schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:48:
[...]
Volgens mijn boekhouder mag dat niet, en moet je wachten tot je alle definitieve aanslagen van de betreffende jaren hebt ontvangen.
Huh, ik lees toch echt het volgende op de website van de belastingdienstErnstH schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:32:
Ik heb nog niet eens een voorlopige aanslag binnen gehad (aangifte 31 maart ingediend). Heb ze maar eens gebeld, en ze zeiden dat het nog wel even kon gaan duren (max een paar jaar), aangezien het om een complexe aangifte zou gaan. Persoonlijk zie ik niet helemaal wat er complex zou moeten zijn, maar goed, het is de belastingdienst, dus die hebben er natuurlijk een handje van om zaken moeilijker te maken dan nodig..
https://www.belastingdien...tent/wanneer-hoor-ik-ietsAls u vóór 1 april aangifte hebt gedaan, krijgt u vóór 1 juli bericht
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Waarom gewacht tot de belastinginspecteur je "gevonden" heeft?Co1967 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:01:
Belastinginspecteur heeft me toch gevonden.
Afgelopen zaterdag mail in de berichtenbox van de belasting.
Heb hem uiteraard netjes opgestuurd gisteren.
Moet zelf 756 euro betalen maar mijn man krijgt 734 euro terug.
Heb hem dus voor ons beiden ingevuld terwijl ik alleen de mail kreeg om het in te vullen.
ik moet er bijvertellen .
in 2017 beide een brief om aanslag in te vullen.
2018 alleen mijn man.
2019 alleen ik.
2020 kregen we beiden geen brief ( maar had het al wel ingevuld om het na te kijken ! )
Je voldoet, zoals je zelf al aangeeft aan de voorwaarden.Moet ik aangifte inkomstenbelasting doen?
Dat hangt ervan af. Lees welke dingen meespelen bij of u belastingaangifte moet doen.
Hebt u van ons een aangiftebrief gekregen waarin staat dat u aangifte inkomstenbelasting 2019 moet doen?
Dan moet u aangifte doen.
U vindt deze brief ook in uw Berichtenbox op MijnOverheid.
Geen brief gekregen? U moet dan misschien toch aangifte doen
Wij vragen u om dan zelf te controleren of u aangifte moet doen. Misschien kunt u zelfs belasting terugkrijgen. Bijvoorbeeld als u aftrekposten hebt. Want sommige gegevens, zoals uw ziektekosten, hebben wij niet. Lees meer over aftrekposten.
U kunt het controleren door een aangifte voor proef in te vullen op Mijn Belastingdienst. Zolang u de gegevens niet verstuurt, doet u geen aangifte.
Nadat u uw aangifte hebt ingevuld, ziet u meteen de uitkomst.
Als na het invullen blijkt dat u € 16 of meer terugkrijgt, doe dan aangifte
Dat doet u door de aangifte te versturen.
Krijgt u minder dan € 16 terug? Dan hoeft u geen aangifte te doen. Want bedragen onder de € 16 betalen wij niet uit.
Als na het invullen blijkt dat u € 47 of meer moet betalen, dan bent u verplicht om aangifte te doen
U kunt gelijk na het invullen de aangifte versturen. Doe dat in ieder geval vóór 14 juli 2020. Want u kunt een boete krijgen als wij u na 14 juli vragen om aangifte te doen.
Is het te betalen bedrag lager dan € 47?
Dan hoeft u géén aangifte te doen.
Niet ingevuld omdat het maar om 22 euro verschil gingBastaRhymez schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:04:
[...]
Waarom gewacht tot de belastinginspecteur je "gevonden" heeft?
Je had "gewoon" aangifte moeten doen volgens de Belastingdienst:
[...]
Je voldoet, zoals je zelf al aangeeft aan de voorwaarden.
Jij moet € 47 of meer betalen -> verplicht om aangifte te doen
Je partner krijgt € 16 of meer terug -> je mag de aangifte versturen
[ Voor 8% gewijzigd door Co1967 op 06-10-2020 14:36 ]
dan had je gezamelijk aangifte moeten doen dan had je heel de ellende kunnen voorkomen.Co1967 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:35:
[...]
Niet ingevuld omdat het maar om 22 euro verschil ging.
Een kennis van mij werkt bij de belasting en adviseerde om gewoon af te wachten !!
Kan op een of andere manier niet schuiven tussen beide aanslagen ....omdat alles vooraf ingevuld is en we geen aftrekposten hebben !!
ik doe ook een gezamelijke aangifte.Wceend schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:41:
[...]
dan had je gezamelijk aangifte moeten doen dan had je heel de ellende kunnen voorkomen.
Nu komt er waarschijnlijk nog wettelijke rente bovenop.
Het verschil is niet relevant, het gaat om jouw aangifte en die van je man. Als één van jullie met dan 42 belasting zou moeten betalen, dan moet diegene aangifte doen.Co1967 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:35:
[...]
Niet ingevuld omdat het maar om 22 euro verschil ging.
Een kennis van mij werkt bij de belasting en adviseerde om gewoon af te wachten !!
Kan op een of andere manier niet schuiven tussen beide aanslagen ....omdat alles vooraf ingevuld is en we geen aftrekposten hebben !!
Hier moet je inderdaad mee oppassen, ook al gaat het volgens jullie maar om 22 euro kan het best zijn dat ze over die 756 euro een boete heffen(als dat jaar na jaar je overkomt) terwijl je over die 734 van je man geen boete kan heffen. In dit soort gevallen zeg ik altijd tegen klanten gewoon alles invullen en hou er dan rekening mee dat de ene eerder moet betalen dan dat de andere terugkrijgt.Co1967 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:01:
Belastinginspecteur heeft me toch gevonden.
Afgelopen zaterdag mail in de berichtenbox van de belasting.
Heb hem uiteraard netjes opgestuurd gisteren.
Moet zelf 756 euro betalen maar mijn man krijgt 734 euro terug.
Heb hem dus voor ons beiden ingevuld terwijl ik alleen de mail kreeg om het in te vullen.
ik moet er bijvertellen .
in 2017 beide een brief om aanslag in te vullen.
2018 alleen mijn man.
2019 alleen ik.
2020 kregen we beiden geen brief ( maar had het al wel ingevuld om het na te kijken ! )
Festina lente
Zorgen niet, zeker niet als WG het hoogste tarief heeft ingehouden maar zal me wel afvragen waarom je zo'n grote post(ga er vanuit dat 24k niet 10% van je loon is ofzo) over het hoofd kan zien. Kan zijn als je aftrekposten had zoals giften of zorgkosten dat die dan een hoge drempel zouden krijgen waardoor je nu minder terug zou krijgen, blijkbaar speelt dat allemaal niet bij jou.artfuldodger schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:33:
Hier een blauwe brief ontvangen (op zaterdag). Het blijkt dat ik voor de aanslag van 2019 de vooraf ingevulde gegevens heb overgenomen en daardoor een inkomstenpost van 24k niet heb ingevuld. Dit betrof een bonus van de oude werkgever die nog in begin 2019 is uitbetaald. Voor dit bedrag (schijf 4, hoogste tarief) is al loonheffing ingehouden. Dat staat ook vermeld op de brief. Ook zonder dit extra bedrag val ik al in de hoogste schijf, maar op de brief wordt wel melding gemaakt dat "door deze afwijking het verzamelinkomen verandert. Hierdoor verandert ook de te betalen of ontvangen belasting"
Ik heb op de site van de belastingdienst de opgave opnieuw ingevuld inclusief dit extra bedrag, maar zie geen afwijking in het te ontvangen/betalen bedrag. Partner en ik hebben een koophuis.
Moet ik me zorgen gaan maken of niet?
Festina lente
Dank voor je reactie. Inderdaad stom achteraf. De vorige werkgever heeft 2 aparte jaaropgaven gedeeld en deze heb ik niet meegenomen. Extra aftrekposten niet van toepassing inderdaad.Honesty schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:16:
[...]
Zorgen niet, zeker niet als WG het hoogste tarief heeft ingehouden maar zal me wel afvragen waarom je zo'n grote post(ga er vanuit dat 24k niet 10% van je loon is ofzo) over het hoofd kan zien. Kan zijn als je aftrekposten had zoals giften of zorgkosten dat die dan een hoge drempel zouden krijgen waardoor je nu minder terug zou krijgen, blijkbaar speelt dat allemaal niet bij jou.
Ik neem aan dat de afgedragen loonheffing dan ook veranderd is op de aangifte, dat compenseert elkaar dan redelijk, er kan natuurlijk wel een kleine afwijking zijn, want voorheffing kan nooit volledig rekening houden met dingen als afbouw heffingskortingen, maar ik zou mij niet al te veel zorgen maken nee.artfuldodger schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:33:
Hier een blauwe brief ontvangen (op zaterdag). Het blijkt dat ik voor de aanslag van 2019 de vooraf ingevulde gegevens heb overgenomen en daardoor een inkomstenpost van 24k niet heb ingevuld. Dit betrof een bonus van de oude werkgever die nog in begin 2019 is uitbetaald. Voor dit bedrag (schijf 4, hoogste tarief) is al loonheffing ingehouden. Dat staat ook vermeld op de brief. Ook zonder dit extra bedrag val ik al in de hoogste schijf, maar op de brief wordt wel melding gemaakt dat "door deze afwijking het verzamelinkomen verandert. Hierdoor verandert ook de te betalen of ontvangen belasting"
Ik heb op de site van de belastingdienst de opgave opnieuw ingevuld inclusief dit extra bedrag, maar zie geen afwijking in het te ontvangen/betalen bedrag. Partner en ik hebben een koophuis.
Moet ik me zorgen gaan maken of niet?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq