Belastingaangifte 2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co1967
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-03 17:47
BastaRhymez schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:04:
[...]

Waarom gewacht tot de belastinginspecteur je "gevonden" heeft?
Je had "gewoon" aangifte moeten doen volgens de Belastingdienst:

[...]

Je voldoet, zoals je zelf al aangeeft aan de voorwaarden.
Jij moet € 47 of meer betalen -> verplicht om aangifte te doen
Je partner krijgt € 16 of meer terug -> je mag de aangifte versturen
Niet ingevuld omdat het maar om 22 euro verschil ging 8) .
Een kennis van mij werkt bij de belasting en adviseerde om gewoon af te wachten !!

Kan op een of andere manier niet schuiven tussen beide aanslagen ....omdat alles vooraf ingevuld is en we geen aftrekposten hebben !!

[ Voor 8% gewijzigd door Co1967 op 06-10-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-04 15:45
Co1967 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:35:
[...]

Een kennis van mij werkt bij de belasting en adviseerde om gewoon af te wachten !!

Kan op een of andere manier niet schuiven tussen beide aanslagen ....omdat alles vooraf ingevuld is en we geen aftrekposten hebben !!
dan had je gezamelijk aangifte moeten doen dan had je heel de ellende kunnen voorkomen.
Nu komt er waarschijnlijk nog wettelijke rente bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ook al is het "maar" 22 euro verschil, jij en je partner voldoen allebei aan de voorwaarden om aangifte te doen... Dat onder aan de streep het "maar" 22 euro is, maakt niet uit. Zie ook de talloze voorbeelden in dit en de oudere topics, dat de een een X bedrag moet betalen en de ander X +/- een beetje terug krijgt.

Die kennis bij de belastingdienst werkt waarschijnlijk bij een andere afdeling, anders had ie het wel geweten denk ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Co1967
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-03 17:47
Wceend schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:41:
[...]

dan had je gezamelijk aangifte moeten doen dan had je heel de ellende kunnen voorkomen.
Nu komt er waarschijnlijk nog wettelijke rente bovenop.
ik doe ook een gezamelijke aangifte.
maar kan nergens schuiven.
komt misschien door : geen aftrekposten en geen eigen huis.
en geen vermogen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:29
Co1967 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:35:
[...]

Het verschil is niet relevant, het gaat om jouw aangifte en die van je man. Als één van jullie met dan 42 belasting zou moeten betalen, dan moet diegene aangifte doen.

Schuiven kan ook met de vooringevulde bedragen, maar uiteraard alleen met de posten die je ook daadwerkelijk mag verschuiven. Dus iha de aftrekposten en het box 3 saldo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
Hier een blauwe brief ontvangen (op zaterdag). Het blijkt dat ik voor de aanslag van 2019 de vooraf ingevulde gegevens heb overgenomen en daardoor een inkomstenpost van 24k niet heb ingevuld. Dit betrof een bonus van de oude werkgever die nog in begin 2019 is uitbetaald. Voor dit bedrag (schijf 4, hoogste tarief) is al loonheffing ingehouden. Dat staat ook vermeld op de brief. Ook zonder dit extra bedrag val ik al in de hoogste schijf, maar op de brief wordt wel melding gemaakt dat "door deze afwijking het verzamelinkomen verandert. Hierdoor verandert ook de te betalen of ontvangen belasting"

Ik heb op de site van de belastingdienst de opgave opnieuw ingevuld inclusief dit extra bedrag, maar zie geen afwijking in het te ontvangen/betalen bedrag. Partner en ik hebben een koophuis.

Moet ik me zorgen gaan maken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 19:33
Het kan gevolg hebben op eventuele toeslagen, zoals de kinderopvangtoeslag.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:32

Honesty

kattenneus!

Co1967 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:01:
Belastinginspecteur heeft me toch gevonden 8) .
Afgelopen zaterdag mail in de berichtenbox van de belasting.

Heb hem uiteraard netjes opgestuurd gisteren.
Moet zelf 756 euro betalen maar mijn man krijgt 734 euro terug.
Heb hem dus voor ons beiden ingevuld terwijl ik alleen de mail kreeg om het in te vullen.

ik moet er bijvertellen .
in 2017 beide een brief om aanslag in te vullen.
2018 alleen mijn man.
2019 alleen ik.
2020 kregen we beiden geen brief ( maar had het al wel ingevuld om het na te kijken ! )
Hier moet je inderdaad mee oppassen, ook al gaat het volgens jullie maar om 22 euro kan het best zijn dat ze over die 756 euro een boete heffen(als dat jaar na jaar je overkomt) terwijl je over die 734 van je man geen boete kan heffen. In dit soort gevallen zeg ik altijd tegen klanten gewoon alles invullen en hou er dan rekening mee dat de ene eerder moet betalen dan dat de andere terugkrijgt.
Kan ook zijn dat je man de mail of brief om het in te vullen nog moest krijgen.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:32

Honesty

kattenneus!

artfuldodger schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:33:
Hier een blauwe brief ontvangen (op zaterdag). Het blijkt dat ik voor de aanslag van 2019 de vooraf ingevulde gegevens heb overgenomen en daardoor een inkomstenpost van 24k niet heb ingevuld. Dit betrof een bonus van de oude werkgever die nog in begin 2019 is uitbetaald. Voor dit bedrag (schijf 4, hoogste tarief) is al loonheffing ingehouden. Dat staat ook vermeld op de brief. Ook zonder dit extra bedrag val ik al in de hoogste schijf, maar op de brief wordt wel melding gemaakt dat "door deze afwijking het verzamelinkomen verandert. Hierdoor verandert ook de te betalen of ontvangen belasting"

Ik heb op de site van de belastingdienst de opgave opnieuw ingevuld inclusief dit extra bedrag, maar zie geen afwijking in het te ontvangen/betalen bedrag. Partner en ik hebben een koophuis.

Zorgen niet, zeker niet als WG het hoogste tarief heeft ingehouden maar zal me wel afvragen waarom je zo'n grote post(ga er vanuit dat 24k niet 10% van je loon is ofzo) over het hoofd kan zien. Kan zijn als je aftrekposten had zoals giften of zorgkosten dat die dan een hoge drempel zouden krijgen waardoor je nu minder terug zou krijgen, blijkbaar speelt dat allemaal niet bij jou.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:23

FreakNL

Well do ya punk?

Kinderopvangtoeslag is zo’n beetje de enige waar je je zorgen om hoeft te maken. Ik neem aan dat je geen huur- of zorgtoeslag krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artfuldodger
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 19:35
Honesty schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:16:
[...]

Zorgen niet, zeker niet als WG het hoogste tarief heeft ingehouden maar zal me wel afvragen waarom je zo'n grote post(ga er vanuit dat 24k niet 10% van je loon is ofzo) over het hoofd kan zien. Kan zijn als je aftrekposten had zoals giften of zorgkosten dat die dan een hoge drempel zouden krijgen waardoor je nu minder terug zou krijgen, blijkbaar speelt dat allemaal niet bij jou.
Dank voor je reactie. Inderdaad stom achteraf. De vorige werkgever heeft 2 aparte jaaropgaven gedeeld en deze heb ik niet meegenomen. Extra aftrekposten niet van toepassing inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
artfuldodger schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:33:

Ik neem aan dat de afgedragen loonheffing dan ook veranderd is op de aangifte, dat compenseert elkaar dan redelijk, er kan natuurlijk wel een kleine afwijking zijn, want voorheffing kan nooit volledig rekening houden met dingen als afbouw heffingskortingen, maar ik zou mij niet al te veel zorgen maken nee.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Vertellen dat je de aangifte binnen hebt, is niet gewenst. Het bevat geen discussie- of andere toegevoegde waarde.