Die doen dat al. De kWh-meter van de netbeheerder ziet het verschil niet tussen stroom uit een EV, zonnepanelen, een aggregaat, racefiets met dynamo of wat je dan ook kan verzinnen om zelf stroom op te wekken.Franciesco schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:05:
Plus dat de netbeheerder en/of stroomleverancier dit ook nog zal moeten ondersteunen.
Nee, zo werkt het niet. Als je met je kaart de sessie hebt gestart zal de stroom die je afneemt verrekend worden tegen het ingestelde tarief met je werkgever.MrYzarc schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:28:
Wanneer je laadstation gekoppeld is aan de tankkaart kan ik dag per dag kiezen of ik van mijn budget van de werkgever gebruik ? Als er veel zon is gebruik ik stroom van de zonnepanelen, als het slecht weer is gebruik ik de tankkaart. Kan dit op deze manier ?
Jij krijgt daar vervolgens weer (een deel) van uitgekeerd omdat jij de rekening moet betalen aan jouw energieleverancier voor die extra stroom die is afgenomen.
Het grote verschil bij stroom van je zonnepanelen dus niet hoeft te betalen aan de energieleverancier omdat die niets heeft geleverd. Daar tegen over staat natuurlijk ook dat je geen vergoeding of saldering hebt over die kWh's omdat je die stroom niet teruglevert aan je energieleverancier.