Bij volle belasting wordt de automaat altijd wel wat warmer. Die kan dat prima hebben. De zorg zit meer in onderbrekingen van de automaat naar apparaat. Een lasklem, aftakking of schuko heeft dan niet de voorkeur.Prullenbak84 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:14:
[...]
Ja, het stopcontact is een vorig jaar gloednieuw goede kwaliteit buitenstopcontact, helemaal netjes geinstalleerd en op een aparte groep. Daar ben ik dus op zich niet zo bang voor. Ik schrok meer van de opmerking over de granny zelf
Op 13A voelde ik na een paar uur helemaal geen warmte. Toen een paar uur op 16A geprobeerd en toen dus wel, maar vooral de automaat in de meterkast, eigenlijk. 13A durf ik dus wel aan wat dat betreft, maar zal t wel de eerste paar keer even goed in de gaten houden om zeker te zijn.
Voorheen laadde ik dus met de bijgeleverde granny op 8A, maar met een verlengsnoer ertussen en dat was ook schandalig natuurlijk
Als het een goed buitencontact is wat direct en alleen op een automaat zit heb je dat goed voor elkaar.