Isheara schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:42:
[...]
Totdat het natte seizoen weer aanbreekt. Dan sta je iedere dag zo’n vieze natte kabel in je schone, droge kofferbak te leggen…dan maar iets minder esthetisch en “rommelig” wat best meevalt als je de kabel gewoon netjes oprolt. Zoveel lelijker is het ook niet dan zo’n haspel met tuinslang die veel mensen wel in hun tuin hebben. Dan ga je toch ook niet lopen klooien met een losse slang?
En vandalisme? Wat zouden ze ermee willen doen? Doorknippen? Denk wel dat ze dat echt uit hun hoofd laten…
Het argument van eventueel vandalisme heb ik ook nooit begrepen.
Een thuislaadpaal is meestal gewoon een plastic box met wat printplaten in. Voor een would be vandaal dus mogelijkheden genoeg om zich op uit te leven dan aan een vaste kabel te liggen klooien.
Argument energiediefstal begrijp ik ook niet. We waagt er zich nu aan om gedurende best lange tijd met een identificeerbaar voertuig betrapt te worden aan iemand anders laadpaal om slechts enkele euro's te kunnen 'winnen'?
Blijft nog het argument van esthetiek. Begrijp ik ook niet echt, rond de modale woning slingeren wel andere niet zo estehetische dingen rond zoals vuilbakken, tuinslangen op haspel,....
Maar dat is persoonlijk.
Zelf heb ik ook, zonder enige spijt, gekozen voor een vaste laadkabel. En ik heb dan niet eens last van een vieze losse kabel want de laadpaal staat gewoon onder een droge carport.
Gewoon al het gemak om bij aankomst aan één zijde gewoon in te pluggen en bij vertrek eenzijdig uit te pluggen zonder die losse kabel telkens ergens vandaan te moeten toveren en weer op te moeten bergen.
bij dagelijks gebruik ben je dat vlug moe.
En ja, wij hadden dagelijks laden ook niet echt nodig maar hadden er wel een discipline van gemaakt. Met die discipline was 'snel' thuisaden ook niet echt noodzakelijk en kon ik me, zefls zonder activatie loadbalancing, de installatie- en toekomstige gebruikskosten van een verzwaring van de installatie besparen.
[
Voor 3% gewijzigd door
IvoB2 op 23-06-2021 09:59
]