Voordelige laadoplossing zonder grote laadpaal aan de gevel.
Heb ervoor gekozen een instelbare granny charger bij aliexpress te bestellen, geen enorme fan van producten van Ali maar deze is van binnen hetzelfde als bijvoorbeeld de blaupunkt lader die hier in NL verkocht wordt. Ook zijn het eigenlijk helemaal geen laders, want die zit al in de auto, meer een doorgeefluik/begrenzer/beveiliging

. Hij is instelbaar met 8A, 10A, 13A en 16A en kan uitgesteld laden (timer functie). Kosten: €159.-
De "laad"unit heb ik binnen gemonteerd in de CV kast zodat ik eventueel het proces in de gaten kan houden en de laadkabel á 10 meter gaat door de muur naar buiten. Aan de buitenmuur zal nog een houder met dummy stekker komen om de kabel netjes op te hangen.
Geen warmteontwikkeling kunnen ontdekken in de wandcontactdoos na 1,5 uur laden met 16A, toch wil ik nog de schuko stekker eraf knippen en met schakelaar ertussen aansluiten op de bedrading die vanuit de meterkast komt. Dit omdat de wandcontactdoos officieel maar met maximaal 10A continu belast mag worden (16A piekbelasting). Zal over het algemeen met 13A laden.
Zit samen met de CV ketel, verlichting hal + toilet op één groep, dus dat gaat prima.
Hoe het er buiten uit komt te zien (foto gejat van Google ter illustratie):
Weet dat niet iedereen hier fan is van het regelmatig gebruiken van een granny, maar omdat er ook nog een publieke laadpaal in de straat komt is dit voor nu een goede oplossing. Ook na plaatsen van de publieke paal zal ik hem hoogstwaarschijnlijk nog regelmatig gebruiken i.v.m. lagere kosten.
Bij de gemeente Deventer 6 maanden terug een laadpaal aangevraagd en ze hebben nog altijd geen voorstel liggen voor de locatie. Mochten ze daar ooit een besluit over hebben genomen dan moet dit nog goed worden gekeurd door omwonenden, ben het vertrouwen in een goede afloop wel kwijt.