tja hoewel het niet nodig is, is het toch wel comfortabel om nergens over na te denken en toch optimaal te kunnen laden. Dus zou ik zelf voor Zappi of iets dergelijks kiezen.Chielos schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:22:
Wat zouden jullie doen.
Fiat 500e 2016, korte stukjes.
Alleen 1fase laden. Max 6.6kW 32a.
Huis met 3x 35a. Aardleks van de aan de aansluiting zijn 40a. Ongeveer 5 jaar oud nieuwbouw huis. Volledig elektrisch. Warmtepomp water/water van 7 kW (als ik in slimme meter kijk zie ik een vraag van 4.2 kW).
Zonnepanelen capaciteit van 15k wp. Verdeeld over verschillende hellingen. Maximaal 11 kW op de slimme meter. (3 omvormers. 5.0 (3fase), 3.0, 3.6).
Ben bang dat ik niet genoeg capaciteit heb om 32a uit het huis te trekken (in de nacht). Of beter gezegd wanneer de warmtepomp vraagt, tegelijkertijd met de auto.
Wat is slim?
Een oplader van 16a (evbox) pakken zou wat mij betreft kunnen, het is net perse nodig om zo snel te laden. ( even zoeken welke groep en aardlek de minste vraag heeft vermoed ik?).
Of zouden jullie iets met load balancing doen. Bijvoorbeeld een Zappi.
Als je een goedkope oplossing wilt kan dat natuurlijk ook en zal meestal voldoen. In jouw situatie is granny wellicht voldoende in de meeste gevallen. Maar is wel altijd plannen en opletten.
Waarom zou je moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV