PS: heb een plaatje bijgevoegd in mijn voorgaande post
Wellicht nog ter aanvulling, ons huis leunt behoorlijk op de 3x25A, ik ga sowieso voor een load balancing oplossing.
1 om de boel niet te laten crashen, Inductiekoken, 2x EV, L/W WP met element voor anti-legionella en 5 airco's (3 buitenunits)
2 om om met variabele vermogens te laden i.v.m. over 2-3 jaar de ongunstige salderings aanpassingen waar mogelijk te kunnen tackelen. Overdag (bij thuiswerken PV overschot de auto in laten vloeien)
@
daemonix Je hebt helemaal gelijk, het idee erachter is dat ik het liefst een enigszins toekomstbestendige laadvoorziening kan neer laten zetten. Normaal gesproken heeft iemand werkdagen van 8 uur idd, ik heb daarnaast ook nog met enige regelmaat dat ik 's-avonds instructies moet geven in Drenthe, Friesland, Groningen. Daarbij sluit ik niet uit de mijn vrouw een Renault gaat rijden in de nabije toekomst, die kunnen wel met 17KW of zelfs 22KW laden.
Zappi heeft idd nu al mijn volle aandacht ivm de goede load balancing, verder hebben ze wel degelijk een
3 fase lader
Ik verwacht ook niet dat ik vaak op vol vermogen wil laden, maar indien ik voor een paar honderd euro de mogelijkheid kan creëren dan zou dat wel mijn voorkeur hebben. Sowieso gaat er een 6mm2 kabel naar de paal toe.
@
Isheara dat klopt in de basis wel, ik ga eerst ook zeker geen 3x35A aansluiting nemen. Wellicht kan het icm een redelijk fors PV vermogen wel, 3x25A uit de netaansluiting en aanvullend nog PV vermogen erbij. Volgens mij kan de Zappi dit op papier wel regelen.
De granny voor de up klinkt idd als een prima oplossing.
De kookplaat wordt op 3x16 aangesloten.
@
InterCC ik werk 2-3 dagen thuis en ben ook vaak 's-avonds op pad. Wanneer het toeval het wil, heb ik overdag een 200km te pakken, kom ik thuis met een paar km resterend en wil ik zo snel mogelijk als technisch kan laden, op een zonnige dag kan dat zomaar 11KW + 5-6KW aan PV zijn. 3x25A laden zou dan in theorie mogelijk moeten zijn op een 3x25A hoofdaansluiting.
Het is ook niet perse een must hoor, maar ik heb liever nu bewust de keuze gemaakt om wel of niet te doen, dan over 3-4 jaar de boel weer op de schop te moeten hebben, een paar 100 euro tijdens de aanstaande verbouwing is niet echt een issue.
Kan iemand bevestigen of mijn "oplossing" is toegestaan? En uiteraard of het uberhaupt kan werken met de load balancing.