Vraagje aan echte

tweakers: stel dat ik mijn Tesla thuis automatisch zoveel mogelijk wil opladen met elektriciteit die door mijn eigen zonnepanelen is opgewekt.
Ik beschik over een Model 3 LRAWD, een Tesla Wall Connector, en een 9,3 kW set met SolarEdge inverter.
De current power in Watt van de inverter is op enig moment op te vragen (heb ik getest) met de url
https://monitoringapi.sol...overview?api_key=<APIKEY>, dat een XML als volgt oplevert:
<overview>
<currentPower>
<power>number.decimal</power>
</currentPower>
</overview>
Wat ik zou willen is dat, zodra de currentPower (in de XML output weergegven als 'number') >= 3500 is, naar mijn Tesla een commando Start Charging wordt gegeven. Dat moment varieert naar gelang het weer en het seizoen. De waarde 3500 is natuurlijk arbitrair, kan in de praktijk ook lager ingesteld zijn.
De laadsnelheid heb ik ingesteld op 5A (3 fasen), dus dan vraagt de Tesla ca. 3,5 kW, vermogen dat - aannemende dat geen andere apparaten stroom vragen - dan volledig door mijn panelen opgewekt wordt.
PS Een charging limit instellen doe ik vooraf in de app of in de auto.
Bestaat er al een oplossing voor mijn use case? Liefst op Android platform. Ik weet dat Tasker Plugin for Tesla bestaat, maar heb geen ervaring met Tasker of andere automation tools om te weten of deze gevoed kan worden met de SolarEdge output, en hoe zoiets gebouwd kan worden.
Bedankt alvast voor tips/suggesties!