BarryH schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:40:
@
Floor-is als je geen pasjessysteem hoeft en LB kan je bij evchargeking en en denk ik ook bij LS24 wel een lange vaste kabel krijgen.
Maar zoals je je situatie schetst lijkt het me makkelijk om de laadstation kast aan de brugleuning vast te zetten.
Anders ligt er iedere keer een losse kabel over je brug
Ik wil juist wel graag een pasjessysteem, ik woon aan een drukke doorgaande weg en heb er weinig zin in dat wildvreemden op mijn kosten gaan laden
De brugleuning schijnt nogal een ingewikkeld ding te zijn om het allemaal aan vast te maken. Maar ik heb net gekeken en zou een paal 'voor montage op een betonnen ondergrond' ook op mijn brug kunnen zetten.
littlewouter schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:56:
De reden dat er nogal weinig laders zijn met een kabel >10m is waarschijnlijk de CP draad binnen in de kabel.
Een 3 fase laadkabel bestaat uit 6 draden: 3 fases, 1 aarde, 1 neutraal en 1 CP draad. De CP draad is de dunste draad omdat hier geen stroom over vervoerd hoeft te worden, maar slechts een signaal. Daarmee is het ook de limiterende factor: als deze te verlengt wordt, dan is er een te groot spanningsverval en heb je dus geen (goed) signaal meer.
Er zijn wel kabels van 12 tot 20 meter te koop, dus ik hoop dat deze een hele dikke CP draad hebben, al zijn daar ook limieten aan.
Daarom is de oplossing om je laadpaal dichter bij de auto te plaatsen qua stabiliteit beter.
Een andere oplossing kan zijn om een laadpaal zonder vaste kabel te kopen en een hele lange kabel, dan de laadpaal zo te configureren dat hij de kabel altijd vast houdt, ook als de auto niet ingeplugd staat.
Had nog niet bedacht dat een lange (losse) kabel ook vast kan blijven in het laadstation eigenlijk.
Zonder CP is er niet echt te laden, dus ik moet wel iets

Zoals Reacher aangeeft: ik hoef niet te graven. Mijn brug verbindt het huis aan de dijk, bij plaatsing aan de dijkzijde, moet de kabel aan de brug worden bevestigd; zo'n rode of gele buis vind ik dan nogal lelijk

Je kunt de kabel vrij eenvoudig uit het zicht wegwerken aan de onderzijde bovendien. Kost je wat kabelklemmen, maar dat moest NEN-technisch toch al
Het ging mij bovendien om het ingraven van de paal, maar zoals ik hierboven al ergens schreef: desnoods plaats ik de paal in zijn geheel
op de brug.
teacher schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:05:
@
Floor-is
Ik heb even je poetsfoto erbij gepakt:
[
Afbeelding]
Is het een optie om vanaf je schuur langs/aan de brugliggers een mantelbuis te monteren, en bij de brug een paal te monteren met het laadpunt eraan?
Ik weet niet of de grond net na de brug ook van jou is, anders is het idd een laadpunt aan de brug, net als je brievenbus.
Thanks, dat zal het beeld verhelderen.
Wat ik eigenlijk wilde is inderdaad net zoals de brievenbus, maar dan aan de andere zijde. Zoals ik hierboven zei: de kabel zelf is heel eenvoudig weg te werken. Het bevestigen van de laadunit aan het hekje/paal van hekje is echter een noot die ik nog niet gekraakt krijg. En hoewel de grond tussen de hekjes technisch van mij is én ik toestemming heb om daar te graven, is een paal ingraven daar ook wel weer een ding omdat je technisch gezien in een dijk aan het graven bent.
De brug zelf is overigens net iets meer dan 5m lang, daarna heb ik nog bijna 1,5m eigen grond.
Wat ik kan doen is zelf een paal als
deze ingraven, of die van Alfen
Welk topic mag ik me ook weer in melden als het om de laadunit zelf gaat?
Ik wil namelijk de laadunit met een kWh meter, laadpassen en gebruikmaking van e-flux backend.
• EVHub valt af omdat die kWh meter in de meterkast komt en dat niet kan.
• LS24 valt af omdat de niet een e-flux (of ander) backend kunnen gebruiken.
• EV-Box is net zo duur als Alfen en lijkt mij minder uitgebreid.
• Chargepoint is me te duur.
• Smartcharger is me te duur.
• Ecotap te kort (vast) snoer.
• Ratio (zag ik op EV-solutions) ken ik niet, kan wel langere kabel
• Wallbox Pulsar kan geen backend, Copper kan geen vaste kabel..
• Blue Current heeft ofwel een hidden met 7.5m kabel (ik moet dan eigenlijk 17m) of een U:Move kan wel met vaste kabel.
• EVCube valt af omdat de niet een e-flux (of ander) backend kunnen gebruiken.
• Webasto is me te duur, paal is €350 en de unit zelf >€1500)
• Zappi heeft haar website niet eens op orde, schept weinig vertrouwen
• Alfen EVE Mini Single Pro Line kan alles dat ik wil, behalve kabellengte
Mis ik nog iets of iemand?
[
Voor 91% gewijzigd door
Floor-is op 26-04-2020 02:14
]