Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limitted
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-04 22:35
DeGroteMuis schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:30:
[...]

Tikfout, H3 inderdaad. I blame the laptop! :+
Aangepast.
Die van mij is op kenteken gezet op 01/03. En die begon met H5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CBfox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-04 10:07
De nummers zeggen niet zoveel de laatste 2 letters wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-04 22:18
Hebben jullie ook dat wanneer je de auto in de lader hebt geplugd en vergrendeld en je op het laatste moment toch nog wat bent vergeten in je auto waardoor je je auto opnieuw moet ontgrendelen en het laden stopt. Kan je dit ergens instellen dat het laden gewoon verder gaat bij het ontgrendelen en vergrendelen binnen een aantal sec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:56
Die paar seconden niet laden is in mijn beleving minder storend dan je auto ontgrendelen en dan een paar seconden moeten wachten totdat je de laadkabel er uit kan halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:10
Als de eigenaar van G387NN hier meeleest: Gefeliciteerd, je bezit de enige eGolf met een BPM bedrag volgens RDW. :+ Al is 1 euro ook weer niet meteen een megabedrag om af te tikken bij import.

Nog een bijzonderheidje uit de RDW data: Vorige maand zijn er nog 3 rode eGolfs geleverd. Lijkt geen import, eerste tenaamstelling is in NL. Verder alleen grijs, wit, zwart en blauw dit jaar, in volgorde van populariteit.
Limitted schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:46:
[...]
Die van mij is op kenteken gezet op 01/03. En die begon met H5
Zoals @CBfox al zegt: Andere letters. Eerst lopen de cijfers op, dan pas de letters.
De jouwe is H5**Kx, die van @Whis! is H3**<letter verder in het alfabet>x
Na reeksH***KZ kwam de reeks H***Lx. Na H***ZZ komt J.

Toevallig zijn allebei m'n huidige auto's ook voorzien van een H kenteken. We zijn al voorbij het H kenteken op de cabrio, die is vergeven aan een Volvo XC90, maar het H kenteken op de daily die vervangen wordt door de eGolf kan nog, in iets andere volgorde, op de eGolf komen.
BMS080 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:14:
Hebben jullie ook dat wanneer je de auto in de lader hebt geplugd en vergrendeld en je op het laatste moment toch nog wat bent vergeten in je auto waardoor je je auto opnieuw moet ontgrendelen en het laden stopt. Kan je dit ergens instellen dat het laden gewoon verder gaat bij het ontgrendelen en vergrendelen binnen een aantal sec?
Ik meen dat de 2014-2017 serie met kleinere accu zoiets had, 1 keer voor deuren, 2 keer voor laadstekker ontgrendelen. Daar kwamen best wat klachten op van mensen die het vervelend vonden om dubbel te moeten drukken om de laadstekker eruit te trekken. En standaard een halve minuut wachten om de stekker te kunnen verwijderen is ook niet heel fijn. Vervelend als je aan de publieke paal een nieuwe laadsessie moet starten daardoor, maar de alternatieven zijn ook niet ideaal.

[ Voor 5% gewijzigd door DeGroteMuis op 07-04-2020 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ef_slicer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-06-2020
Iemand tips hoe je het beste de leren bekleding kan onderhouden?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TCQCXA0GdJj6DU4B6JJy-FIb5-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kHRsd2uzFMxsOr6KrutC0uWO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door ef_slicer op 08-04-2020 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:21:
Als de eigenaar van G387NN hier meeleest: Gefeliciteerd, je bezit de enige eGolf met een BPM bedrag volgens RDW. :+ Al is 1 euro ook weer niet meteen een megabedrag om af te tikken bij import.

Nog een bijzonderheidje uit de RDW data: Vorige maand zijn er nog 3 rode eGolfs geleverd. Lijkt geen import, eerste tenaamstelling is in NL. Verder alleen grijs, wit, zwart en blauw dit jaar, in volgorde van populariteit.

Zoals @CBfox al zegt: Andere letters. Eerst lopen de cijfers op, dan pas de letters.
De jouwe is H5**Kx, die van @Whis! is H3**<letter verder in het alfabet>x
Na reeksH***KZ kwam de reeks H***Lx. Na H***ZZ komt J.

Toevallig zijn allebei m'n huidige auto's ook voorzien van een H kenteken. We zijn al voorbij het H kenteken op de cabrio, die is vergeven aan een Volvo XC90, maar het H kenteken op de daily die vervangen wordt door de eGolf kan nog, in iets andere volgorde, op de eGolf komen.
Haha wat tof dat je dit allemaal zo bijhoudt.

Even een vraagje: ergens eerder in het topic had je het over het eventueel aanschaffen van een OBD apparaat om enkele settings aan te passen, waaronder de respons van het pedaal. Had je hier nog verder research naar gedaan? Ik heb namelijk wel oren naar een iets meer lineaire acceleratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Obdeleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-04 13:37
Ik heb hier ook maar gekeken, het werkt goed maar het puntensysteem maakt het erg duur.

Voor iedere instelling moet je betalen met punten en die zijn niet goedkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Inderdaad OBDEleven, throttle pedal response. https://obdeleven.com/en/products-page & https://obdeleven.com/en/supported-vehicles

Als je de app alleen voor VW wil gebruiken en je hebt een Android device, dan heb je voldoende aan de first gen voor 40 euro. Voor IOS heb je de next gen nodig voor 70 euro en die schijnt ook bruikbaar te worden voor meer merken.

Dan is het alleen nog de OBDEleven app downloaden uit de app store, account aanmaken, de auto aanmelden en de predefined app uitvoeren. Geen pro licentie van 25 euro nodig als je niet dieper in de code wil duiken, omdat de meeste standaarddingen predefined apps zijn voor de (e)Golf.Je krijgt al 10 punten als je jezelf aanmeldt bij de app, en dat is ook precies wat het kost om gaspedaal meer lineair te maken.

Meer punten kan je kopen of krijgen door dagelijks aan te melden (1 punt) en dagelijks advertenties te kijken (max 5 ads per dag, ieder 1 punt).

Maar als dat het enige is wat je wil en ook echt eenmalig, kan je misschien beter aanhaken bij dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS. Vast wel iemand niet al te ver uit de buurt die dit kan fixen voor je voor minder dan 40/70 euro.
RonaldPr schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:17:
[...]

Ik heb hier ook maar gekeken, het werkt goed maar het puntensysteem maakt het erg duur.

Voor iedere instelling moet je betalen met punten en die zijn niet goedkoop.
Iedere app kost inderdaad punten. Longcoden niet, maar daarvoor moet je weten wat je doet én de pro versie á 25 euro hebben. Volgens mij is alles voor de eGolf behalve video in motion 10 punten (VIM 100 punten). Op dit moment kosten 100 punten 15 euro volgens mij. Zeker niet de meest budget oplossing als je de aanschaf van het apparaat erbij telt, maar wel simpel en met wat geduld (ads kijken, punten sparen), of met een black friday actie kan het wel wat goedkoper.

[ Voor 24% gewijzigd door DeGroteMuis op 08-04-2020 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:17:
Inderdaad OBDEleven, throttle pedal response. https://obdeleven.com/en/products-page & https://obdeleven.com/en/supported-vehicles

Als je de app alleen voor VW wil gebruiken en je hebt een Android device, dan heb je voldoende aan de first gen voor 40 euro. Voor IOS heb je de next gen nodig voor 70 euro en die schijnt ook bruikbaar te worden voor meer merken.

Dan is het alleen nog de OBDEleven app downloaden uit de app store, account aanmaken, de auto aanmelden en de predefined app uitvoeren. Geen pro licentie van 25 euro nodig als je niet dieper in de code wil duiken, omdat de meeste standaarddingen predefined apps zijn voor de (e)Golf.Je krijgt al 10 punten als je jezelf aanmeldt bij de app, en dat is ook precies wat het kost om gaspedaal meer lineair te maken.

Meer punten kan je kopen of krijgen door dagelijks aan te melden (1 punt) en dagelijks advertenties te kijken (max 5 ads per dag, ieder 1 punt).

Maar als dat het enige is wat je wil en ook echt eenmalig, kan je misschien beter aanhaken bij dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS. Vast wel iemand niet al te ver uit de buurt die dit kan fixen voor je voor minder dan 40/70 euro.

[...]

Iedere app kost inderdaad punten. Longcoden niet, maar daarvoor moet je weten wat je doet én de pro versie á 25 euro hebben. Volgens mij is alles voor de eGolf behalve video in motion 10 punten (VIM 100 punten). Op dit moment kosten 100 punten 15 euro volgens mij. Zeker niet de meest budget oplossing als je de aanschaf van het apparaat erbij telt, maar wel simpel en met wat geduld (ads kijken, punten sparen), of met een black friday actie kan het wel wat goedkoper.
Okay, thanks voor je uitgebreide antwoord! _/-\o_ Is er iemand hier met real world ervaringen? Is het de moeite waard? Ik ga een kijkje nemen in het topic die je noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 13:37
Whis! schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:26:
[...]

Okay, thanks voor je uitgebreide antwoord! _/-\o_ Is er iemand hier met real world ervaringen? Is het de moeite waard? Ik ga een kijkje nemen in het topic die je noemt.
Staat hier in het topic beschreven, ik heb het bij een aantal al gedaan.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Gisteren de eGolf even thuis opgeladen, en hij laadde op tot 100%. Locatie stond op 80%. Iemand idee hoe dat kan?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Hier ook een laadvraag: gisteren voor het eerst de e-Golf aan het infuus gehangen. Allego laadpaal i.c.m. de app waar mijn betaalgegevens instaan.

Eerste poging: lampje springt op rood (storing) en kabel komt vast te zitten. Moest ik bellen en de meneer gaf 'm op afstand netjes vrij. Raadde me aan om een pasje te gebruiken.

Toen met het meegeleverde Shuttle pasje geprobeerd: en ja! Het begint te laden.

Echter maar met een snelheid van 4kwh. Vanaf 21:00 is 22kwh pas mogelijk en het was ongeveer 20:30. Ik was in de veronderstelling dat de snelheid vanzelf zou opschalen maar ook na 21:00 bleef het 4kwh. Ik na een uur er weer naartoe (naast mn huis, scheelt. :p) proces opnieuw gestart -> lampje groen -> zowel smoov als de VW app zegt dat er geladen wordt echter met een snelheid van maar liefst 0kwh. Er kwam niks bij. Een kwartier gewacht maar het bleef zo.

Vraag: meer mensen issues gehad met Aleggo palen? En moet het laden instant beginnen of kan het kloppen dat er eventjes overheen gaat voordat er op volledige kracht geladen wordt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:35
Ik denk dat ik de afgelopen maand ongeveer 150 km heb gereden met mijn e-Golf. Zo kom ik nooit aan de 20.000 km per jaar. :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-01 18:35
Inmiddels alweer 41.426KM op de klok staan en nog steeds erg tevreden over onze e-golf.

Dit jaar wel gekeken naar een iets grotere opvolger vanwege gezinsuitbreiding maar dat is er niet meer van gekomen vanwege alle corona perikelen en een nieuwbouw project.

Mijn auto komt overigens uit Oostenrijk, dat scheelde zich 5500 euro tegenover bij een NL'se dealer, daarvan heb ik de golf met praktisch alle opties laten uitrusten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximmer
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-01 09:01
Voor het eerst even geladen met Combo CCS EU stekker, ging wel goed en vlot. Stond op het scherm tijd, energie en DTC, wat is DTC en waar staat het voor?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/feb889C-nt6POQANUEkEKvTtB2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e1ll4AexHPA9lYaFBhQFvOb1.jpg?f=fotoalbum_large

En nog een foto van mijn e-Golf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02fybjqeDVOLkUuxTKaZyTVtgl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4EcwH4InI1YudELTFJ0sKUwT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Zijn er mensen hier met issues met Car-Net? 500 Server error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximmer
Rainesh schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:10:
Zijn er mensen hier met issues met Car-Net? 500 Server error
Hier werkt het! Zowel website als app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuip
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-03-2024
[quote]Ximmer schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:07:
Voor het eerst even geladen met Combo CCS EU stekker, ging wel goed en vlot. Stond op het scherm tijd, energie en DTC, wat is DTC en waar staat het voor?
[Afbeelding]

Diagnostic Trouble Code? VAG foutcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-05 19:13
Whis! schreef op donderdag 9 april 2020 @ 07:51:
Hier ook een laadvraag: gisteren voor het eerst de e-Golf aan het infuus gehangen. Allego laadpaal i.c.m. de app waar mijn betaalgegevens instaan.

Eerste poging: lampje springt op rood (storing) en kabel komt vast te zitten. Moest ik bellen en de meneer gaf 'm op afstand netjes vrij. Raadde me aan om een pasje te gebruiken.

Echter maar met een snelheid van 4kwh. Vanaf 21:00 is 22kwh pas mogelijk en het was ongeveer 20:30. Ik was in de veronderstelling dat de snelheid vanzelf zou opschalen maar ook na 21:00 bleef het 4kwh. Ik na een uur er weer naartoe (naast mn huis, scheelt. :p) proces opnieuw gestart -> lampje groen -> zowel smoov als de VW app zegt dat er geladen wordt echter met een snelheid van maar liefst 0kwh. Er kwam niks bij. Een kwartier gewacht maar het bleef zo.

Vraag: meer mensen issues gehad met Aleggo palen? En moet het laden instant beginnen of kan het kloppen dat er eventjes overheen gaat voordat er op volledige kracht geladen wordt?
22kwh laden kan toch helemaal niet? Of 11 kwh laden (4/5 uur vol) of 40kwh snelladen (45/50 min vol), langzamer kan uiteraard wel en dat is die 4kwh waar jij het nu over hebt. Ik laad altijd hier in de straat op Allego met 11kwh, onafhankelijk van de tijd.

Had dit topic verder nooit gezien, die van mij is alweer wat ouder! Wel leuk om kennis en ervaringen te delen hier. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EASrkbwm70hyZEtIH4638LnwPIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mvKrvGY3fLkVr5NewHSFmArz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Electromonkey op 10-04-2020 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trippelb
Bij mijn weten zit er slechts een 7,2kw lader in de e golf en ga je dus ook die 11kw niet halen. (11kwh kan dan weer wel, maar daar doe je dan dus ruim 1,5 uur over)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-05 19:13
trippelb schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:34:
Bij mijn weten zit er slechts een 7,2kw lader in de e golf en ga je dus ook die 11kw niet halen. (11kwh kan dan weer wel, maar daar doe je dan dus ruim 1,5 uur over)
Klopt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Dat klopt, 7.2kW maximaal op AC (wisselstroom).

@Electromonkey Jij hebt zo te lezen een oudere Allego paal in de straat. De oude Allego zuilen zijn max 11 kW en zullen in principe je eGolf altijd met 7,2 kW laden, de nieuwe zijn max 22, maar met variabele snelheid en in enkele provinciën gunstigere tarieven van iets boven de 18 cent ipv 30+ cent. Laad je buiten de laadspits trek je maximaal stroom, laad je eerder wordt je laadsnelheid beperkt. Je kan wel aan een 11 of 22 kW Allego zuil laden met de eGolf, maar dan laad je met maximaal 7,2 kW.

@Whis! Geen antwoord waarom de nieuwe Allego AC paal problemen zou kunnen geven, nog niets over gehoord. Ik hoop wel dat iemand anders het antwoord heeft, de helft van de laadplaatsen hier in de wijk zijn ook de 22kW Allego palen... Ik zou sowieso eens kijken wat een andere Allego paal doet, misschien een fout in die ene laadpaal op dat moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trippelb
@Whis! kan het zo zijn dat er uitgesteld laden actief was en de accu al op het minimale laad niveau stond? Dan gaat hij pas verder met laden voor het volgende vertrek moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willard
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-05 20:45
Ik ben benieuwd of iemand een goeie picture(s) heeft van een egolf in urano grey met madrid velgen en LED achterlichten in donkerrood :)

Helaas mag ik nog een tijdje wachten, gisteren belde de dealer dat de auto pas 3de kwartaal wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:55

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Whis! schreef op donderdag 9 april 2020 @ 07:51:

Hoe zag jij de laadsnelheid? Een van mijn weinige irritaties van de eGolf is dat je zo weinig laadinfo kunt zien... (Aantal kWh, batterij percentage, laadsnelheid vindt VW schijnbaar overbodige info, krijg alleen resterende laadtijd te zien in WeConnect :'( )

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvi
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er nog meer mensen zijn die een af fabriek grijs lederen interieur hebben net als de mijne.
Ik had een zwart lederen interieur besteld, kreeg na 8 maanden te horen dat er per abuis een grijs geplaatst was en dat als ik een zwart interieur wilde dat men graag een nieuwe auto voor me zou bestellen.
M.a.w. nog eens 8 maanden wachten....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5aD9KfhFPv79NpnnHLhav7dxHRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Txkkzx18gzgBIN7unyWZa0J9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQ9o4KfL12cV-H30hQpuNRFibW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8oCLdUdVXcsMsCeccd1CMgEh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door kevinvi op 10-04-2020 16:13 . Reden: Verkeerde plaatje geupload ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:04
kevinvi schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:11:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er nog meer mensen zijn die een af fabriek grijs lederen interieur hebben net als de mijne.
Ik had een zwart lederen interieur besteld, kreeg na 8 maanden te horen dat er per abuis een grijs geplaatst was en dat als ik een zwart interieur wilde dat men graag een nieuwe auto voor me zou bestellen.
M.a.w. nog eens 8 maanden wachten....

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Was er keuze uit kleuren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvi
Ik kon kiezen uit zwart of creme leder en kreeg uiteindelijk dan grijs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Dat was ook mijn herinnering: zwart of beige. Hadden ze ergens nog een grijs setje staan die ze kwijt moesten ofzo? :+
ef_slicer schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:58:
Iemand tips hoe je het beste de leren bekleding kan onderhouden?[Afbeelding]
Het grote auto detailing topic

Leerreiniger, zachte borstel (meestal gemaakt van paardenhaar) en daarna invetten met leerconditioner. Paar MF-doeken en een applicator pad erbij en gaan.

[ Voor 70% gewijzigd door S_Chief op 10-04-2020 17:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CBfox
Oude elektrische auto (Leaf) omgeruild voor nieuwe E-Golf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3iBdlZ92IxP3AOeVLHGd_6JqC7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CL7dytE4mUVI7EuBudpTwSYr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
Willard schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:26:
Ik ben benieuwd of iemand een goeie picture(s) heeft van een egolf in urano grey met madrid velgen en LED achterlichten in donkerrood :)

Helaas mag ik nog een tijdje wachten, gisteren belde de dealer dat de auto pas 3de kwartaal wordt geleverd.
Voordat ik een e-golf had zag ik deze variant met Madrid velgen. Weet niet of dit Urano Grey is en LED achterlichten heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQjs2a6-gQ4oY02kO4idQcDc-Cg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QO9v0ljYrt2aSaePQgqVAH9j.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eadvis
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18-03 00:04
wimpie schreef op woensdag 8 april 2020 @ 18:51:
Gisteren de eGolf even thuis opgeladen, en hij laadde op tot 100%. Locatie stond op 80%. Iemand idee hoe dat kan?
Je kunt in de We Connect app alleen in de geprogrammeerde laadtijden het laadpercentage op 80 % instellen. Laad je daarbuiten de auto op, zal hij zonder onderbreken altijd de accu op 100% opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
BMS080 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 18:20:
[...]

Voordat ik een e-golf had zag ik deze variant met Madrid velgen. Weet niet of dit Urano Grey is en LED achterlichten heeft.

[Afbeelding]
Dat is Indium. En led zijn ze allemaal, maar ik gok dat hier naar de 3D-led achterlichten wordt gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBfox
S_Chief schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:14:
[...]

Dat is Indium. En led zijn ze allemaal, maar ik gok dat hier naar de 3D-led achterlichten wordt gevraagd.
Is idd een indium kleur, allen met gewone led lichten. 3D heeft bij het remmen 4 ronde punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik spreek dat hierboven ook niet tegen. :P

Moet zeggen dat de standaardachterlichten dik in orde ogen. Ben blij dat ik niet voor de 3D-achterlichten ben gegaan. Eigenlijk wel blij met de gehele config, alleen had ik niet verwacht dat achterin geen ambient lighting zou zitten. Net even jammer.

[ Voor 29% gewijzigd door S_Chief op 10-04-2020 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
S_Chief schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 23:03:
Ik spreek dat hierboven ook niet tegen. :P

Moet zeggen dat de standaardachterlichten dik in orde ogen. Ben blij dat ik niet voor de 3D-achterlichten ben gegaan. Eigenlijk wel blij met de gehele config, alleen had ik niet verwacht dat achterin geen ambient lighting zou zitten. Net even jammer.
De 3D achterlichten voegen behalve de dynamische richtingaanwijzers niks toe ook. Ik vind het redelijk geldverspilling :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBfox
Heijmenberg99 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 23:39:
[...]

De 3D achterlichten voegen behalve de dynamische richtingaanwijzers niks toe ook. Ik vind het redelijk geldverspilling :) .
Ben ik het mee eens. Je ziet er zelf niets van🙈.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ximmer
Kuip schreef op donderdag 9 april 2020 @ 23:23:
[quote]Ximmer schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:07:
[Afbeelding]

Diagnostic Trouble Code? VAG foutcode.
Nee dat denk ik niet. Staat er als het laden voltooid is. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JllA9GyI-RRzd0zcFOYw7NBOj4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w121XBDiLF119zDn70glY20i.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was trouwens bij aanvang, 37KW vermogen. Kan dat wel?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-drfS9gaaLnCMShijUi6sAMt18w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r6dETGd6YoTY6BctTiSqRDDx.jpg?f=fotoalbum_large

Excuus voor de lastig te lezen foto’s, de zon stond precies op het scherm. :-(

Vind de Golf tot nog toe goed rijden, met 100km/u rijden ipv 120km/u ook acceptabel bereik. De 3D LED achterlichten had ik er eerst op staan, toch eraf gehaald want vond de andere echt mooier bij het Indium kleurtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Misschien wel een foutcode van de paal zelf (omdat het laden opeens is beëindigd).

[ Voor 30% gewijzigd door S_Chief op 11-04-2020 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Ximmer Dat wijst toch wel op een foutcode, ik vermoed in de paal.
De melding staat er zelfs onder: Laden is beëindigd door het voertuig.

Ander voorbeeld van dezelfde melding:https://twitter.com/fschuring/status/1205559712672092160

Als je accu tot 100% SoC gevuld is niet zo erg, anders wijst het toch op een communicatieprobleempje tussen paal en auto. 37kW DC laden kan prima, de eGolf kan tot 40 kW en houdt dat relatief lang in de laadcurve een snelheid van tegen de 40 kW vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Vandaag weer een ritje gemaakt. Bijna 100 km, voornamelijk snelweg en zeker 60 km met de airco aan. Drie volwassenen in de auto. Verbruik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJBRaX27AMz25HecUlL_CUXOolI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l8svOiNBm5ObpDgTHCbp2Nz9.jpg?f=fotoalbum_large

Prima denk ik zo.

Helaas ook gezien dat iemand de bumper heeft beschadigd. Ronduit kl*te.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
Ik mag voor mijn werk een keer per week maar Delfzijl circa 220km enkele reis. Afgelopen week voor het eerst met de e golf gedaan. Komende dinsdag nogmaals.

Heen:
120km tot aan Fastned 18 min laden 11,81 kWh (geen etappe verbruik bijgehouden)
97 km tot aan bestemming totaal gemiddelde rijsnelheid 89, verbruik 15,4 kWh/100km (het was ‘s ochtends nog 4 graden)

Op de bestemming alleen laden met de granny charger.

Terug:
17 km naar Fastned 5minuten 3,3 kWh (even flesje water halen)
79 km naar Fastned 25 minuten 16,5 kWh
Laatste stretch naar huis 118 km aankomst met nog 20km resterend

Terug gemiddelde rijsnelheid 85km/h verbruik 15,4 kWh/100km waarbij ik moet opmerken dat ik de eerste 160km rustiger aan gedaan heb en het laatste deel toen duidelijker was dat ik het ging redden wat harder gereden heb.

Bij interesse houd ik dinsdag een wat uitgebreider verslag bij. (En zorg ik dat ik de etappe details registreer)

[ Voor 5% gewijzigd door trippelb op 11-04-2020 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
S_Chief schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:03:
Vandaag weer een ritje gemaakt. Bijna 100 km, voornamelijk snelweg en zeker 60 km met de airco aan. Drie volwassenen in de auto. Verbruik:

[Afbeelding]

Prima denk ik zo.

Ik zat je grafiekje te kijken en dacht jemig dat is efficiënt verbruik. Zie ik daarna dat je de rijtijdenboekje op de y as hebt staan 😅

Waarom niet het hele stuk met airco aan? Bewust of was het niet nodig in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
trippelb schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 21:33:
[...]

Ik zat je grafiekje te kijken en dacht jemig dat is efficiënt verbruik. Zie ik daarna dat je de rijtijdenboekje op de y as hebt staan 😅

Waarom niet het hele stuk met airco aan? Bewust of was het niet nodig in de auto?
Al die overzichtjes zijn wat vreemd in de app. Volgens mij is dit nog de nuttigste (icm de gegevens erboven).

Na enige tijd was het niet zo warm meer (interieur in de schaduw), dus niet meer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trippelb
Ja zelf vind ik de app ook tekort schieten met welke informatie je er uit kan halen.

Geen gegevens per rit (start-stop) maar alleen wat Volkswagen als rit telt. (Alles binnen 4 uur?)
Geen gegevens over start en stop locatie.
Geen mogelijkheid tot opmerkingen (bijv privé of zakelijk tbv ritregistratie)
Beperkte exportmogelijkheden

Daarnaast gaat het verzenden van een locatie naar het navigatiesysteem ook niet bepaald vanzelf.

De auto bevalt erg goed, maar de app voelt nog (zoals eerder ook al besproken) een beetje achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximmer
DeGroteMuis schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 15:20:
@Ximmer Dat wijst toch wel op een foutcode, ik vermoed in de paal.
De melding staat er zelfs onder: Laden is beëindigd door het voertuig.

Ander voorbeeld van dezelfde melding:https://twitter.com/fschuring/status/1205559712672092160

Als je accu tot 100% SoC gevuld is niet zo erg, anders wijst het toch op een communicatieprobleempje tussen paal en auto. 37kW DC laden kan prima, de eGolf kan tot 40 kW en houdt dat relatief lang in de laadcurve een snelheid van tegen de 40 kW vol.
Thx, dit is waardevol! Het is inderdaad aan het einde als de auto 100% vol is. Dan klopt het wel (zie ook de melding eronder, “het laden is beëindigd door het voertuig”). Lees daar dat het laden bij een snellader met een nog bijna vol accu pakket niet wordt aangeraden, is dat specifiek voor de e-Golf of geldt dit voor elke EV? En waarom is dit dan? Kan ik hem dan beter aan m’n thuislader helemaal vol laden?

Zie trouwens de velgen in de reflectie van de foto’s en dan valt het zwarte gedeelte van de Madrid velgen weg, dan lijken ze precies op de Vancouver velgen van m’n Golf 6.

[ Voor 7% gewijzigd door Ximmer op 12-04-2020 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
S_Chief schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:03:

[Afbeelding]

Prima denk ik zo.

Ik heb ook al de eerste schade door een ander, aardig putje in de rechterdeur aan de voorkant.. parkeerschade door een ander dus grrrr!

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBfox
sjorremans schreef op zondag 12 april 2020 @ 17:46:
[...]

Ik heb ook al de eerste schade door een ander, aardig putje in de rechterdeur aan de voorkant.. parkeerschade door een ander dus grrrr!
Dat is altijd zo balen.

Vandaag langs familie geweest. 158 km gereden en nog 85 km over. Ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
sjorremans schreef op zondag 12 april 2020 @ 17:46:
[...]

Oeff dat is niet zo fijn man. Dat is echt balen. Heeft de persoon die het heeeft veroorzaakt zich bij jou gemeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:55

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

BMS080 schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:58:
[...]

Oeff dat is niet zo fijn man. Dat is echt balen. Heeft de persoon die het heeeft veroorzaakt zich bij jou gemeld?
De kans daarop acht ik nul eigenlijk... In de deuren van onze vorige auto zat na 3 jaar een deuk of 4, 0 meldingen van ontvangen....

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@S_Chief & @sjorremans wat vervelend zeg! Hoe moeilijk is het nou om een beetje rekening te houden met andermans auto? :( Als je geen lager eigen risico hebt genomen, wel getuigen hebt (van het veroorzaken van de schade, of dat je de auto schadevrij geparkeerd hebt, maar bij terugkomst aantrof met schade) en de schade is meer dan 250 euro, zou je eens kunnen kijken wat het waarborgfonds kan betekenen. Maakt het niet minder vervelend dat je nieuwe auto zo snel beschadigd is, maar scheelt wellicht toch wat in de kosten om het te repareren.
Tomba schreef op zondag 12 april 2020 @ 21:49:
[...]

De kans daarop acht ik nul eigenlijk... In de deuren van onze vorige auto zat na 3 jaar een deuk of 4, 0 meldingen van ontvangen....
100% mee eens. Ik heb een Peugeot gehad zonder stootstrips op de deuren, die zag er na een paar jaar uit alsof je hem kon scannen met een barcodescanner, zoveel vouwen van de deuren die er tegenaan gepleurd waren. De enige keer dat er een briefje onder de ruitenwisser zat was nadat iemand zo ongeveer de achterdeur uit de auto gereden had. En dat briefje was een boodschappenlijstje... Gelukkig had ik 2 maten bij me die dag, getuigen voor het waarborgfonds. Politie wilde niet komen, maar vertelde me wel dat ik de auto niet had moeten verplaatsen toen ik aangifte deed op het bureau. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Hoe is de achterste kentekenplaathouder bij jullie gemonteerd? Het valt mij op dat 'ie echt strak tegen de bumper zit. Dat gaat op den duur gewoon een dikke afdruk in de bumper achterlaten. Van het weekend maar eens losmaken en anders monteren.

[ Voor 4% gewijzigd door S_Chief op 14-04-2020 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
BMS080 schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:58:
[...]

Wat denk je? Natuurlijk niet..
Heb al heel vaak gehad dat iemand zijn autodeur tegen die van mij aangooit, ik er wat van zeg en mensen je dan schaapachtig staan aan te kijken. Of gewoon zeggen, wat zit je nou moeilijk te doen? Is toch niks aan de hand? Kan daar niet heel erg goed tegen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
DeGroteMuis schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 08:41:
@S_Chief & @sjorremans wat vervelend zeg! Hoe moeilijk is het nou om een beetje rekening te houden met andermans auto? :( Als je geen lager eigen risico hebt genomen, wel getuigen hebt (van het veroorzaken van de schade, of dat je de auto schadevrij geparkeerd hebt, maar bij terugkomst aantrof met schade) en de schade is meer dan 250 euro, zou je eens kunnen kijken wat het waarborgfonds kan betekenen. Maakt het niet minder vervelend dat je nieuwe auto zo snel beschadigd is, maar scheelt wellicht toch wat in de kosten om het te repareren.
Waarborgfonds moet je 2 getuigen voor hebben als ik het goed heb.
Er is een tijd geweest dat ik echt super zuinig ben geweest op mijn eigen auto's maar ook toen al heel vaak parkeerschades heb gehad door andere mensen. Toen ben ik ook eens achter het waarborgfonds aan gegaan.. maar wat je zegt, eigen risico en 2 getuigen die je moet hebben.

Nu baal ik ook nog steeds, het is net een nieuwe auto er zit al gelijk een putje in de deur welke je gewoon heel goed ziet. Uiteindelijk gaat deze auto wel weer terug naar de dealer.. maar maakt het in het begin zeker niet minder zuur wanneer je er achter komt.

Verder staat de Golf veel stil, enige ritjes zijn in het weekend om even boodschappen te doen. Ik denk niet dat aan de 20.000km ga komen dit jaar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CBfox
Blijft vervelend zo'n eerste put. Daar baal je altijd van.
Een keer werd ik er door een vrouw ook van beschuldigd. Terwijl ik er altijd oplet. Gelukkig kon ik aan tonen dat het niet van mij was, want als ik mijn deur open deed kwam ik op een andere plek uit dan de put.

Voor degen die het niet weten We-connect kan je ook bereiken met je computer:
https://www.portal.volkswagen-we.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroeng21
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-03 15:51
^^ en via de website kan je handige excel exportjes krijgen van je verbruik/ritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBfox
Vandaag mijn kofferbakmat binnen gekregen. Past netjes. Scheelt weer een kofferbak schoon zuigen.
Als er vuil in ligt haal je hem er ff uit en schud hem leeg. Het werkt ook goed als antislip mat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0sa91-abskvJTqkk2DFEw9Ln3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X8cidNRwnG6TAbMO01SxyuP7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsEJyGQa437NcdHWufurdywl9gw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/34Xlk5FfmJZH8gEmJmUZiYpL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door CBfox op 15-04-2020 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
CBfox schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:50:
Vandaag mijn kofferbakmat binnen gekregen. Past netjes. Scheelt weer een kofferbak schoon zuigen.
Als er vuil in ligt haal je hem er ff uit en schud hem leeg. Het werkt ook goed als antislip mat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je wat meer info? Prijs, merk etc? Of is dit de originele van VW? Heb zelf ook interesse in zo'n mat, zeker als er snel een vieze laadkabel in de regen in moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CBfox
S_Chief schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:55:
[...]

Heb je wat meer info? Prijs, merk etc? Of is dit de originele van VW? Heb zelf ook interesse in zo'n mat, zeker als er snel een vieze laadkabel in de regen in moet.
Is niet origineel. Ik heb hem hier gekocht, kost €40

https://www.automatten.nl...en,79,2.1720,2.15586.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
sjorremans schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:39:
Wat denk je? Natuurlijk niet..
Heb al heel vaak gehad dat iemand zijn autodeur tegen die van mij aangooit, ik er wat van zeg en mensen je dan schaapachtig staan aan te kijken. Of gewoon zeggen, wat zit je nou moeilijk te doen? Is toch niks aan de hand? Kan daar niet heel erg goed tegen.. :+
Als iemand dat bij mijn auto zou doen en dan opmerkingen maakt over moeilijk doen, zou dat niet het laatste woord zijn. Nog nooit gezien bij mijn eigen auto, wel al vaker mensen op aangesproken die het bij andere auto's deden. Schaapachtige blikken zijn dan wel redelijk standaard, of de aloude 'helemaal niet gemerkt'. Ook een keer iemand gevolgd die serieuze parkeerschade reed, uitstapte om te kijken en er vervolgens gewoon ervandoor ging. Ik kan ook niet zo goed tegen dat soort onzorgvuldigheden. :+
Thanks, die gaat bij de bookmarks. Past inderdaad prima. Deze ruik je ook niet echt in de auto toch? Eerst even kijken hoe het bevalt om de kabel na het laden in de bak onder de bagagevloer te proppen. Werkt dat niet fijn, komt er zo eentje.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Heijmenberg99
Nou jongens, wij hebben hem toch ook eindelijk in ontvangst mogen nemen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KEZz3uw6lFFR6oAAZnwICA9KqZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rSEApUZAgV4Q8x0tYaSdcmG5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldPr
Mooi, veel rijplezier ermee.
En gebruik hem niet voor illegale praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
Mijn WeConnect app is ineens uitgelogd. Krijg de app ook niet meer ingelogd. Iemand anders ook last van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:39
Heijmenberg99 schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:28:
Mijn WeConnect app is ineens uitgelogd. Krijg de app ook niet meer ingelogd. Iemand anders ook last van dit probleem?
Bij mij doet ie het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Bij mij werkt het al vanaf 19 februari niet meer. De dealer heeft hem al 3 keer gereset en ik zelf al tig keer.

Er is nu een nieuwe connect box besteld dus ik hoop dat het dan eindelijk weer gaat werken.

Je kunt ook naar de servicedienst bellen, die kunnen op afstand ook iets doen. De dienst loopt via Duitsland begreep ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMS080
Heijmenberg99 schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:28:
ja ik had dit vanmiddag ook. Maar na een paar uur werkte hij weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBfox
Heijmenberg99 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 00:18:
Nou jongens, wij hebben hem toch ook eindelijk in ontvangst mogen nemen. [Afbeelding]
Gefeliciteerd!

Ook eentje uit de voorraad?

Voor degen die nog wachten VW is de productie weer aan het starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heijmenberg99
CBfox schreef op maandag 20 april 2020 @ 08:21:
[...]

Gefeliciteerd!

Niet uit voorraad. Het is 1 van de 2 aan Nederland geleverde Volkswagens uit onze productieweek. De rest van de auto’s uit onze productieweek staat nog in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosj1000
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:50
Ik heb een E Golf uit de voorraad kunnen kiezen, omdat het anders best wel lang zou duren voordat hij geleverd zou gaan worden.

Atlantic blue metallic, met de opties achterlichten 3 D donkerrood, achteruitrijcamera, active info display, digitale radio ontvangst, car-net, soundbox, spiegelpakket en achter 65 % getint glas. Ben er blij mee, doch verleden week vrijdag kreeg ik een video boodschap van de garage dat de auto binnen was. Best leuk bedacht in deze tijd. Daarna een week niets meer gehoord. Dus ik was (logisch toch) erg nieuwsgierig en ben maar eens gaan kijken bij de dealer. Daar kon men mij eigenlijk weinig vertellen, corona, druk etc.

Ik weet niet echt hoe dat allemaal werkt in de dealer/auto wereld, maar het kon toch nog wel twee weken duren voordat de auto geleverd werd en men moest ook alles controleren.

Iemand nou enig idee wat men "allemaal" moet doen om zo'n auto uiteindelijk te kunnen afleveren ????.
Ik vind dan 3 weken best lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wescobar
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik ben dit weekend ook maar eens binnen gestapt (voor een voorraad-model, vanwege de wachttijd) en mij worden deze week een aantal auto's doorgestuurd per mail mits er beschikbaar zijn.

Mijn must-have-lijstje:

Dynaudio
17" Madrid
3D Led
Active Info Display
Apple Carplay

De rest (zoals o.a. kleur) heb ik laten varen... Ben benieuwd.

PS. Aanpassingen zoals gaspedaal response en andere ODB (zo heet dat toch?) aanpassingen zijn niet toegestaan. Ik had er naar gevraagd, maar ze zeggen dat ze het kunnen zien en dat er er "gevolg" schade zou zijn. Weet niet of het waar is, maar ik ga er dan maar niets aan doen.

(Die throttle-response zou bij de "versnellingsbak" een kortere levensuur veroorzaken en een nieuwe kost €17k

[ Voor 3% gewijzigd door Wescobar op 20-04-2020 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
Wescobar schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:10:
Ik ben dit weekend ook maar eens binnen gestapt (voor een voorraad-model, vanwege de wachttijd) en mij worden deze week een aantal auto's doorgestuurd per mail mits er beschikbaar zijn.

Mijn must-have-lijstje:

Dynaudio
17" Madrid
3D Led
Active Info Display
Apple Carplay

PS. Aanpassingen zoals gaspedaal response en andere ODB (zo heet dat toch?) aanpassingen zijn niet toegestaan. Ik had er naar gevraagd, maar ze zeggen dat ze het kunnen zien en dat er er "gevolg" schade zou zijn. Weet niet of het waar is, maar ik ga er dan maar niets aan doen.

(Die throttle-response zou bij de "versnellingsbak" een kortere levensuur veroorzaken en een nieuwe kost €17k
OBD is de connector. En vcds het programma waarmee je de aanpassingen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Heijmenberg99 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 00:18:
Nou jongens, wij hebben hem toch ook eindelijk in ontvangst mogen nemen. [Afbeelding]
Nog lekker snel in verhouding. Gaaf hoor! 8) En een oprit om evt op te laden, ook erg lekker. Ga je ook thuis laden?
Veel rijplezier!
CBfox schreef op maandag 20 april 2020 @ 08:21:
[...]

Gefeliciteerd!
Als ik het goed heb, start de productie in Wolfsburg en Dresden, waar de eGolfs vandaan komen, volgende week weer. Hopelijk is het terrein dan ook weer meteen open voor afhalingen, want...
Heijmenberg99 schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:10:
[...]

Niet uit voorraad. Het is 1 van de 2 aan Nederland geleverde Volkswagens uit onze productieweek. De rest van de auto’s uit onze productieweek staat nog in Duitsland.
Ik hoorde vrijdag ook zoiets van mijn verkoper. Volgens mijn verkoper is er wel voldoende transport beschikbaar, maar mochten ze niet het terrein op om de auto's naar NL te vervoeren. Kromme zet als dat klopt, want eerder werd juist genoemd dat de terreinen waar de auto's transportklaar geplaatst worden flink vol staan. Hij verwacht nog wel steeds binnen een week na binnenkomst bij de dealer uit te kunnen leveren, maar hij kon niet zeggen hoe ver in de rij de mijne staat voor transport. Het kan nog wel tot eind mei duren, misschien zelfs langer, maar heel misschien ook korter.
Wescobar schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:10:

Mijn must-have-lijstje:

Dynaudio
17" Madrid
3D Led
Active Info Display
Apple Carplay

Apple carplay is volgens mij achteraf in te bouwen, dus als je de keuze krijgt tussen eentje zonder die verder perfect aanluit op je wensen of eentje met die minder aansluit, informeer dan eens naar de optie om achteraf in te bouwen.

Zoals @Heijmenberg99 als zegt: via de OBD connector is de methode, via OBDEleven of VCDS. En de dealer zal er niet altijd happig op zijn nee. Ook omdat je soms dingen vrij kan schakelen waar de dealer normaal aan verdient. Maar die reactie op gasrespons is een raar verhaal. De aanpassing past niet het vermogen of je startkoppel aan, maar maak de respons lineair. Als je met of zonder mod het gas vol intrapt zal de belasting op het mechaniek niet verschillen. Omdat het stroompedaal standaard niet lineair reageert, loop je eerder het risico het iets te ver in te trappen als je wat vlotter van de plek wil dan bij een lineaire pedaalreactie. De mod lijkt me dus eerder minder belastend dan meer belastend voor de mechaniek. @Rainesh Jij hebt de nodige ervaring met dit soort aanpassingen, heb jij deze wel eens gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBfox
nosj1000 schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:58:

Iemand nou enig idee wat men "allemaal" moet doen om zo'n auto uiteindelijk te kunnen afleveren ????.
Ik vind dan 3 weken best lang.
Ik heb er ook een uit de voorraad. Duurde bij mij 2 weken, tussen keuze en afleveren. Volgens dealer was het druk bij VW-private lease. Na 1 week ben ik zelf gaan mailen met VW, toen was het binnen een uur geregeld. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nosj1000
CBfox schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:06:
[...]

Ik heb er ook een uit de voorraad. Duurde bij mij 2 weken, tussen keuze en afleveren. Volgens dealer was het druk bij VW-private lease. Na 1 week ben ik zelf gaan mailen met VW, toen was het binnen een uur geregeld. 8)7
Leg me dan eens uit met wie je dan mailt, en welk email adres je daar voor gebruikt. Wat voer je aan in je mail om het geheel te bespoedigen en vind de dealer daar wat van, of geeft de dealer aan waarom het lang duurt. Je zou zeggen ze hebben met minder druk omdat er geen auto's worden gepoduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@nosj1000 Dat hangt denk ik af van waar het proces hangt. Zoals ik het lees, duurde het contract in orde maken bij @CBfox ruim een week, was de auto nog een week later klaar. Als het contract bij jou hangt, heeft het vast wel nut om met VW private lease te mailen.

Als het contract al rond is, maar de dealer zegt dat hij geen capaciteit heeft ivm corona uitval om de auto in orde te maken, verwacht ik niet dat VW Private lease veel voor je kan betekenen. Ik denk niet dat zij jouw auto als speodgeval kunnen benoemen. Als je dealer onderdeel is van een groep kunnen ze misschien wel onderling regelen dat je eGolf bij een andere vestiging rijklaar gemaakt wordt als dat sneller kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@DeGroteMuis normaal gesproken is het gasrespons exponentieel, met dus de bijbehorende dip onderin. Vervolgens druk je je gaspedaal te diep in en schiet je vooruit. Door gasrespons aan te passen naar lineair reageert je pedaal sneller en directer.

Precies wat je zegt, er is geen aanpassing op het vermogen of koppel. Het is inderdaad minder belastend want je drukt niet meer te diep in en vraagt dus ongewild teveel vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
DeGroteMuis schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:57:
[...]

Nog lekker snel in verhouding. Gaaf hoor! 8) En een oprit om evt op te laden, ook erg lekker. Ga je ook thuis laden?
Veel rijplezier!
Yess, ik ga en kan ook thuis laden met een BlueCurrent hidden lader. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBfox
nosj1000 schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:11:
[...]

Leg me dan eens uit met wie je dan mailt, en welk email adres je daar voor gebruikt. Wat voer je aan in je mail om het geheel te bespoedigen en vind de dealer daar wat van, of geeft de dealer aan waarom het lang duurt. Je zou zeggen ze hebben met minder druk omdat er geen auto's worden gepoduceerd.
Ik heb gemaild met privatelease@vwpfs.nl, onder vermelding van het contractnummer. En gevraagd hoe lang het nog duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosj1000
CBfox schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:19:
[...]

Ik heb gemaild met privatelease@vwpfs.nl, onder vermelding van het contractnummer. En gevraagd hoe lang het nog duurt.
Ik heb VW private lease aan de lijn gehad en ik wordt vandaag teruggebeld, we wachten het even af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosj1000
nosj1000 schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:31:
[...]

Ik heb VW private lease aan de lijn gehad en ik wordt vandaag teruggebeld, we wachten het even af ;)
Wel komisch, wordt ik dus net gebeld door de dealer met het bericht dat men was gebeld door VW private lease hoe het er voor stond met mijn E golf. Men heeft het druk met ongeveer 900 openstaande contracten. In ieder geval komt mijn contract dus morgen binnen en kan ik de E Golf aanstaande donderdag ophalen en dan gelijk het contract tekenen. Blijkbaar helpt het dus als je ongerust naar VW private lease klantenservice belt.
Ik kijk dus erg uit naar donderdag :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBfox
nosj1000 schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:31:
[...]

Wel komisch, wordt ik dus net gebeld door de dealer met het bericht dat men was gebeld door VW private lease hoe het er voor stond met mijn E golf. Men heeft het druk met ongeveer 900 openstaande contracten. In ieder geval komt mijn contract dus morgen binnen en kan ik de E Golf aanstaande donderdag ophalen en dan gelijk het contract tekenen. Blijkbaar helpt het dus als je ongerust naar VW private lease klantenservice belt.
Ik kijk dus erg uit naar donderdag :P :P
Top! Bellen of mailen helpt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:06:
@Whis! Geen antwoord waarom de nieuwe Allego AC paal problemen zou kunnen geven, nog niets over gehoord. Ik hoop wel dat iemand anders het antwoord heeft, de helft van de laadplaatsen hier in de wijk zijn ook de 22kW Allego palen... Ik zou sowieso eens kijken wat een andere Allego paal doet, misschien een fout in die ene laadpaal op dat moment.
Beetje laat antwoord: Het betreft hier een 22kwh paal met het speciale tarief rond de 18ct per kwh. Gisteren weer een poging gedaan en hij laadde netjes rond de 7kwh. :) De app is gewoon wat glitchy in de eerste 30/45 minuten.. niet op letten. De auto laadt gewoon netjes.
Tomba schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:38:
Hoe zag jij de laadsnelheid? Een van mijn weinige irritaties van de eGolf is dat je zo weinig laadinfo kunt zien... (Aantal kWh, batterij percentage, laadsnelheid vindt VW schijnbaar overbodige info, krijg alleen resterende laadtijd te zien in WeConnect :'( )
De smoov app geeft de laadsnelheid in kwh aan. De paal zelf heeft geen display o.i.d. en de auto zelf? Tjah.. die werkt alleen met km's. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bula
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-04 21:29
Vandaag eindelijk weer een aanpassing in honeymoonnet...
Staat nog steeds dat ie gebouwd wordt/werd in week 14, maar wel nog 33 dagen wachten op levering🤭.

Nou ja, geen probleem ivm thuiswerken😃

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DnmGPoyiZtf1YrKwQBmYsqmzBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iyWQwPwledOKsSeqcx62Zoor.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerooney
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-11-2020
Weet iemand van jullie of het voor de E-Golf mogelijk is om die 'verplichte' ecomodi uit te laten schakelen door Volkswagen, of misschien met een soort hack? Ik kan zelf prima bepalen of de airco nog aan kan staan als ik nog 10 km moet met nog 20 km actieradius, vind het heel moralistisch dat Volkswagen mij inschaalt als compleet achterlijk en mij die ecomodus verplicht oplegt waardoor ik geen airco dan wel verwarming meer heb het laatste stukje. Verder perfecte auto, daar niet van :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Net berichtje gehad van de verkoper: Transport vanuit Wolfsburg en Dresden wordt naar verwachting volgende week dinsdag of woensdag hervat. Degenen die wachten op een auto die wel al geproduceerd is, maar nog niet in NL geland was, kunnen eind volgende week wellicht al een telefoontje krijgen dat de auto bij de dealer is geland. Ik vermoed eerlijk gezegd dat de meeste de week daarop hier aan zullen komen.
Rainesh schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:05:
@DeGroteMuis normaal gesproken is het gasrespons exponentieel, met dus de bijbehorende dip onderin. Vervolgens druk je je gaspedaal te diep in en schiet je vooruit. Door gasrespons aan te passen naar lineair reageert je pedaal sneller en directer.

Precies wat je zegt, er is geen aanpassing op het vermogen of koppel. Het is inderdaad minder belastend want je drukt niet meer te diep in en vraagt dus ongewild teveel vermogen.
Dank je, puur bangmakerij dus. De auto zal er eerder minder onder lijden dan meer. Al kan ik me bij Pon wel voorstellen dat dit een reden zou zijn om moeilijk te doen als er wel iets kapot gaat.
Heijmenberg99 schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:16:
Yess, ik ga en kan ook thuis laden met een BlueCurrent hidden lader. :)
Even gekeken, ziet eruit als een leuke lader! Weet jij zo of de kabel 7,5 meter is vanaf de buitenmuur of vanaf het laadapparaat in de meterkast?
Whis! schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:13:

Beetje laat antwoord: Het betreft hier een 22kwh paal met het speciale tarief rond de 18ct per kwh. Gisteren weer een poging gedaan en hij laadde netjes rond de 7kwh. :) De app is gewoon wat glitchy in de eerste 30/45 minuten.. niet op letten. De auto laadt gewoon netjes.

De smoov app geeft de laadsnelheid in kwh aan. De paal zelf heeft geen display o.i.d. en de auto zelf? Tjah.. die werkt alleen met km's. :'(
Lekker! Liever een app die het niet goed aangeeft met een goed ladende paal, dan een laadpaal die niet lekker verbindt en een app die dat goed weergeeft. En 18 cent is lekker goedkoop laden. _/-\o_
Blijft jammer dat VW heeft besloten de SoC in % eruit te gooien in plaats van laadsnelheid toe te voegen. Alleen een range in km is gewoon echt te weinig.

Edit 15:30: Reacties op andere posts toegevoegd.

[ Voor 71% gewijzigd door DeGroteMuis op 21-04-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Ik kom er nu voor de 2e keer achter dat de auto niet klimatiseert, wanneer ik dit aangeef in de app.

Krijg een melding over dat de auto niet gekoppeld staat aan de laadpaal maar dat is ook niet verplicht. Vervolgens klik die melding weg en geeft de app aan dat klimatiseren is gestart.

Half uur later stap ik in de auto en is er niks gebeurd, nog steeds bloedje heet. In de koude dagen werkte klimatiseren wel. Irritant dus dat er nu niks lijkt te gebeuren.

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
sjorremans schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:54:
Ik kom er nu voor de 2e keer achter dat de auto niet klimatiseert, wanneer ik dit aangeef in de app.

Krijg een melding over dat de auto niet gekoppeld staat aan de laadpaal maar dat is ook niet verplicht. Vervolgens klik die melding weg en geeft de app aan dat klimatiseren is gestart.

Half uur later stap ik in de auto en is er niks gebeurd, nog steeds bloedje heet. In de koude dagen werkte klimatiseren wel. Irritant dus dat er nu niks lijkt te gebeuren.

Heeft iemand een idee?
Je moet in het menu aangeven dat de auto mag klimatiseren op de accu dus zonder laadkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
RonaldPr schreef op donderdag 23 april 2020 @ 18:50:
[...]

Je moet in het menu aangeven dat de auto mag klimatiseren op de accu dus zonder laadkabel.
Schuifje staan aan in het menu bij klimatiseren op accustroom, in de app op m’n telefoon.

In de winter ging het klimatiseren dus wel goed, de keren dat ik dit aan heb gezet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BjornBrand
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-11-2021
Hi all,

Ik weet dat er geen type goedkeuring voor is, maar zijn er mensen die een trekhaak onder de E-Golf hebben voor bijvoorbeeld een fietsenrek?

Zie ook:
https://www.trekhaken.inf...neembare-trekhaken/594034

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
sjorremans schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:33:
[...]

Schuifje staan aan in het menu bij klimatiseren op accustroom, in de app op m’n telefoon.

In de winter ging het klimatiseren dus wel goed, de keren dat ik dit aan heb gezet
Misschien toch ook accustroom in de auto controleren of dat aanstaat. Het staat bij de E manager bij de instellingen.

Het moet gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurkie
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
BjornBrand schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:55:
Hi all,

Ik weet dat er geen type goedkeuring voor is, maar zijn er mensen die een trekhaak onder de E-Golf hebben voor bijvoorbeeld een fietsenrek?

Zie ook:
https://www.trekhaken.inf...neembare-trekhaken/594034
Geschikt tot april 2017. Ik heb er ook al naar zitten kijken, maar het wordt waarschijnlijk een dakdrager.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jopihard
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-05 23:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qsPTDkydpnDyFGSCmt63lM8syZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C7kTR64yQPeVBEOrvoEQfNCC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDNRWXtCZxL3r3oeZOteys09aB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FRhS5wh7uBXgTnF01YmNfsq1.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag heb ik de auto opgehaald bij de dealer. Het is een voorraadmodel geworden. Heb nu het spiegelpakket en de donkerrode ledachterlichten als extra opties. De auto rijdt heerlijk zeg!

De andere opties zijn:
- kleur: reflex silver
- velgen Madrid
- achteruitrijcamera
- warmtepomp
- ruiten getint

[ Voor 5% gewijzigd door jopihard op 24-04-2020 19:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindakaasisbah
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-04 13:28
Productie van e-Golf vanaf 27 april hervat: https://www.volkswagen.nl...hervat-productie-van-id3/

Edit: URL doet vermoeden dat het alleen om de ID-3 gaat maar het volgende staat in het artikel:
Daarna volgt de gefaseerde opstart van de productie van de Golf Variant en e-Golf in respectievelijk Zwickau en Dresden op maandag 27 april.

[ Voor 50% gewijzigd door Pindakaasisbah op 25-04-2020 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasisbah
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-04 13:28
jopihard schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:12:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vandaag heb ik de auto opgehaald bij de dealer. Het is een voorraadmodel geworden. Heb nu het spiegelpakket en de donkerrode ledachterlichten als extra opties. De auto rijdt heerlijk zeg!

De andere opties zijn:
- kleur: reflex silver
- velgen Madrid
- achteruitrijcamera
- warmtepomp
- ruiten getint
Achterlichten lijken wel donkerder dan standaard. Is dat een optie? Zo ja, welke?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wescobar
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
3D Achterlichten = €7 per maand volgens mij.

Echt mooie versie dit trouwens. Hopelijk komt de mijne ook snel... Buitenkant zelfde specs, maar dan wit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopihard
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-05 23:59
Klopt inderdaad, op de optielijst heet het 'Achterlichten led, 3D in donkerrood uitgevoerd'. De lak reflex silver is erg licht van kleur. Ik denk dat daardoor het contrast met de achterlichten nog groter is. In de showroom liep ik strak langs de auto heen en herkende ik de golf niet. De auto leek daar wel wit van kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Ik krijg net de melding fout bochtenverlichting AFS . Verder geeft de buitentemperatuurmeter nu slechts 11 graden aan terwijl het er 17 zijn.

Maar weer even naar de dealer, gelukkig heb ik nog tot 1 mei garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dpinh
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-02-2023
Beste Egolf rijders !

Heb de hele topic gelezen in 1 dag en wat een hoop behulpzame informatie heb ik in me opgenomen!

Zelf wacht ik ook op mijn E-golf sinds december 2019,

Ik vroeg me af of er anderen zijn met het zelfde probleem als ik..

Afleverweek: 17 (20-26 april 2020)

De teller staat op 0

En ik zit bij nummer 3 (golf word momenteel geproduceert) sinds 1 april 2020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3Rx4h5-GU7o9V1FtbmwDdxxnJs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fRfqq2Jrt6JY1cO6KfG68Yas.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oq70V29UiMUT1gnCiebDPUH3VWI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YlYxT4EGvJPI6xPiFuV0nS1r.jpg?f=fotoalbum_tile

Hoelang kan en zou het ongeveer nog duren voor ik mijn golf in bezit heb! Eerst stond de aflever week op week 14 en nu 17 maar die zijn we al voorbij!
Zijn er ook andere die in het zelfde geval zitten?
Pagina: 1 ... 10 ... 61 Laatste