jopihard schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:12:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vandaag heb ik de auto opgehaald bij de dealer. Het is een voorraadmodel geworden. Heb nu het spiegelpakket en de donkerrode ledachterlichten als extra opties. De auto rijdt heerlijk zeg!
De andere opties zijn:
- kleur: reflex silver
- velgen Madrid
- achteruitrijcamera
- warmtepomp
- ruiten getint
Gefeliciteerd. Als dat de enige twee wijzigingen waren heb je echt een heel mooi passend voorraadmaodel gekregen.

Mijn verkoper gaf al aan dat hij sommige mensen alleen een totaal andere eGolf aan kon bieden, van kleur tot opties niet naar keus van de klant.
Dpinh schreef op zondag 26 april 2020 @ 09:59:
Beste Egolf rijders !
Heb de hele topic gelezen in 1 dag en wat een hoop behulpzame informatie heb ik in me opgenomen!
Zelf wacht ik ook op mijn E-golf sinds december 2019,
Ik vroeg me af of er anderen zijn met het zelfde probleem als ik..
Afleverweek: 17 (20-26 april 2020)
De teller staat op 0
En ik zit bij nummer 3 (golf word momenteel geproduceert) sinds 1 april 2020
Hoelang kan en zou het ongeveer nog duren voor ik mijn golf in bezit heb! Eerst stond de aflever week op week 14 en nu 17 maar die zijn we al voorbij!
Zijn er ook andere die in het zelfde geval zitten?
Dat je portal nu blijft hangen komt vast omdat de fabrieken waar de eGolf vandaan komt morgen pas weer open gaan na ongeveer een maand sluiting vanwege Covid-19. Als ze net voor de sluiting begonnen zijn aan de jouwe, zal dat komende week weer opgepakt worden. Hoe lang precies is een beetje koffiedik kijken. Eerder was het vanaf productie 3-5 weken voor je de auto had, maar met de nodige maatregelen in de fabrieken is daar lastiger iets over te zeggen.
FrankVolt schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:52:
[...]
Ik heb mijn e-golg besteld op 29 november vorig jaar. De wagen zou eind maart geleverd worden (op het lease contract staat eind januari 2020). Dus eind maart maar eens een berichtje richting de dealer, De wagen zou die week nog gebouwd gaan worden en dan over drie weken voor de deur staan, inmiddels een maand laten maar eens gebeld, hierop later weer en mail
Ik begin er een beetje vermoedden in te krijgen dat PON de boel aan het rekken is zodat ze de subsidie (auto's besteld van af mei 2020 a 4000 euro) proberen op te strijken. En ik maar wachten op die auto, moet mijn huidig auto ook nog naar de APK met bijkomend kosten, lekker hoor!
Zeker niet vanwege de subsidie. Voor de subsidie geldt dat jij die kan aanvragen als je de auto besteld hebt na een datum ergens in de toekomst (Corona kan ook de publicatie in de staatscourant wellicht vertragen). Wellicht dat een creatieve factuur nog wel mogelijk is, maar dan zou men ook de auto niet op jouw naam moeten zetten, maar op een eigen medewerker of zo. Dat valt op.
Ik denk dat je gewoon net pech hebt met de fabriekssluitingen, ze liepen sowieso al iets meer uit. De mijne (paar dagen later besteld) bleek verrassend genoeg wel net voor de sluiting geproduceerd, maar staat nu ook al een maand te wachten op transport. De verwachting is nu ergens voor half mei.
Als je even zonder auto kan (thuiswerken?): zo lang je niet rijdt mag de auto met verlopen apk aan de straat blijven staan op dit moment, maximaal 2 maanden (
link, kopje APK Keuringen). En als je hem inruilt bij de VW dealer kan je hem vast ook wel eerder inleveren. Anders kunnen zij je tijdelijk wellicht vervoer geven? Met een vriendelijke houding is er vast wel een mouw aan te passen.
Helaas geen enkele NL dealer vrees ik. Alle NL voorraad was binnen een week na de sluiting al vergeven. Mijn dealer gaf aan dat ze gehoord hadden dat Pon wat Duitse dealers af ging om voorraadwagens te regelen, maar dat er toch nog te weinig waren. Maar zoals eerder genoemd, vanaf morgen zou er weer langzaam aan wat voortgang in moeten komen.