Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Je dealer geeft de volgende stappen vrij en bepaalt de leverdatum waar de teller naar aftelt. Even contact opnemen dus.

Je kan ook het getal in de URL aanpassen naar 9 om alle stappen te zien, wellicht dat je dan wat meer info hebt (zoals een chassisnummer en een kenteken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVolt
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-05 08:32
reynaerdejr schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:40:
[...]

De subsidie, zoals die nu is voorgesteld geldt, ook voor overeenkomsten (koop of private lease) die getekend zijn vanaf/na mei 2020.
Ik heb mijn e-golg besteld op 29 november vorig jaar. De wagen zou eind maart geleverd worden (op het lease contract staat eind januari 2020). Dus eind maart maar eens een berichtje richting de dealer, De wagen zou die week nog gebouwd gaan worden en dan over drie weken voor de deur staan, inmiddels een maand laten maar eens gebeld, hierop later weer en mail
quote Zoals beloofd zal ik u een update geven van de productie status.

In eerste instantie zouden wij uw elektrische Golf binnenkrijgen op week 18. Omdat uw auto al een definitieve productieplek heeft is de vertraging minimaal. Wij zien nu dat Volkswagen een aanleverdatum communiceert van week 21/22. Dit zijn de laatste 2 weken van mei. U kunt daar gemiddeld 2/3 weken bij optellen voor een aflevermoment i.v.m. werkplaatsplanning en poetswerk.

Ik begrijp dat u uw golf het liefst zo snel mogelijk in ontvangst wilt nemen, gezien de situatie duurt alles iets langer. Wij hopen op uw begrip.

Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
unquote

Ik begin er een beetje vermoedden in te krijgen dat PON de boel aan het rekken is zodat ze de subsidie (auto's besteld van af mei 2020 a 4000 euro) proberen op te strijken. En ik maar wachten op die auto, moet mijn huidig auto ook nog naar de APK met bijkomend kosten, lekker hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Maar je hebt het contract al getekend. Hoe moet PON nu subsidie gaan opstrijken? Contract vervalsen? Lijkt mij niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVolt
Valt vast wel een mouw aan te passen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
Subsidie krijgt pon niet maar kan JIJ als gebruiker aanvragen als je hiervoor in aanmerking komt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopihard
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 30-05 08:30
Dpinh schreef op zondag 26 april 2020 @ 09:59:
Hoelang kan en zou het ongeveer nog duren voor ik mijn golf in bezit heb! Eerst stond de aflever week op week 14 en nu 17 maar die zijn we al voorbij!
Zijn er ook andere die in het zelfde geval zitten?
Mijn golf heb ik ook in december besteld. De leverdatum zou midden maart zijn. Ik kreeg ook een bericht dat de golf in productie was. Begin maart is de afleverdatum verplaatst naar juni. Sindsdien zijn de fabrieken (tijdelijk) gesloten en zou de leverdatum wellicht nog later kunnen zijn. Ik heb toen de keuze gemaakt om hier niet op te wachten en een golf uit voorraad te gebruiken. Wellicht is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dpinh
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-02-2023
Helaas heeft mijn dealer geen andere e golfjes op voorraad... zou danmaar even moeten wachten 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-05 16:06
jopihard schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:12:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vandaag heb ik de auto opgehaald bij de dealer. Het is een voorraadmodel geworden. Heb nu het spiegelpakket en de donkerrode ledachterlichten als extra opties. De auto rijdt heerlijk zeg!

De andere opties zijn:
- kleur: reflex silver
- velgen Madrid
- achteruitrijcamera
- warmtepomp
- ruiten getint
Gefeliciteerd. Als dat de enige twee wijzigingen waren heb je echt een heel mooi passend voorraadmaodel gekregen. 8) Mijn verkoper gaf al aan dat hij sommige mensen alleen een totaal andere eGolf aan kon bieden, van kleur tot opties niet naar keus van de klant.
Dpinh schreef op zondag 26 april 2020 @ 09:59:
Beste Egolf rijders !

Heb de hele topic gelezen in 1 dag en wat een hoop behulpzame informatie heb ik in me opgenomen!

Zelf wacht ik ook op mijn E-golf sinds december 2019,

Ik vroeg me af of er anderen zijn met het zelfde probleem als ik..

Afleverweek: 17 (20-26 april 2020)

De teller staat op 0

En ik zit bij nummer 3 (golf word momenteel geproduceert) sinds 1 april 2020
[Afbeelding][Afbeelding]

Hoelang kan en zou het ongeveer nog duren voor ik mijn golf in bezit heb! Eerst stond de aflever week op week 14 en nu 17 maar die zijn we al voorbij!
Zijn er ook andere die in het zelfde geval zitten?
Dat je portal nu blijft hangen komt vast omdat de fabrieken waar de eGolf vandaan komt morgen pas weer open gaan na ongeveer een maand sluiting vanwege Covid-19. Als ze net voor de sluiting begonnen zijn aan de jouwe, zal dat komende week weer opgepakt worden. Hoe lang precies is een beetje koffiedik kijken. Eerder was het vanaf productie 3-5 weken voor je de auto had, maar met de nodige maatregelen in de fabrieken is daar lastiger iets over te zeggen.
FrankVolt schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:52:
[...]

Ik heb mijn e-golg besteld op 29 november vorig jaar. De wagen zou eind maart geleverd worden (op het lease contract staat eind januari 2020). Dus eind maart maar eens een berichtje richting de dealer, De wagen zou die week nog gebouwd gaan worden en dan over drie weken voor de deur staan, inmiddels een maand laten maar eens gebeld, hierop later weer en mail

Ik begin er een beetje vermoedden in te krijgen dat PON de boel aan het rekken is zodat ze de subsidie (auto's besteld van af mei 2020 a 4000 euro) proberen op te strijken. En ik maar wachten op die auto, moet mijn huidig auto ook nog naar de APK met bijkomend kosten, lekker hoor!
Zeker niet vanwege de subsidie. Voor de subsidie geldt dat jij die kan aanvragen als je de auto besteld hebt na een datum ergens in de toekomst (Corona kan ook de publicatie in de staatscourant wellicht vertragen). Wellicht dat een creatieve factuur nog wel mogelijk is, maar dan zou men ook de auto niet op jouw naam moeten zetten, maar op een eigen medewerker of zo. Dat valt op.

Ik denk dat je gewoon net pech hebt met de fabriekssluitingen, ze liepen sowieso al iets meer uit. De mijne (paar dagen later besteld) bleek verrassend genoeg wel net voor de sluiting geproduceerd, maar staat nu ook al een maand te wachten op transport. De verwachting is nu ergens voor half mei.

Als je even zonder auto kan (thuiswerken?): zo lang je niet rijdt mag de auto met verlopen apk aan de straat blijven staan op dit moment, maximaal 2 maanden (link, kopje APK Keuringen). En als je hem inruilt bij de VW dealer kan je hem vast ook wel eerder inleveren. Anders kunnen zij je tijdelijk wellicht vervoer geven? Met een vriendelijke houding is er vast wel een mouw aan te passen.
Dpinh schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:29:
Helaas heeft mijn dealer geen andere e golfjes op voorraad... zou danmaar even moeten wachten 🙂
Helaas geen enkele NL dealer vrees ik. Alle NL voorraad was binnen een week na de sluiting al vergeven. Mijn dealer gaf aan dat ze gehoord hadden dat Pon wat Duitse dealers af ging om voorraadwagens te regelen, maar dat er toch nog te weinig waren. Maar zoals eerder genoemd, vanaf morgen zou er weer langzaam aan wat voortgang in moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinussss
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-05 14:32
Hoe zit het als je een auto uit voorraad kiest, of voor productie nog opties toevoegd? Je maandbedrag verandert dan en ik neem aan dat je dan een nieuw contract tekent? Welke datum staat daar op?

Dit omdat ik mijn auto pas eind juni of in juli verwacht. Door in mei (na publicatie subsidieregeling) nog opties toe te voegen, of evt km of looptijd aan te passen zou ik met een nieuwe contractdatum toch recht moeten hebben op subsidie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Volgens mijn verkoper had hij die vraag al een paar keer gehad voor de kilometers. Mensen rijden dit jaar minder en zien kans op 4k op de rekening. Maar zo werkte het niet zei hij, je krijgt bij wijziging in kilometers een nieuw contract met de datum van je originele contract. Maar misschien kan je dat beter aan VW Private lease vragen als niemand hier ervaring daarmee heeft, of toch gewoon proberen. Met een kleine 70 euro per maand sponsoring van de staat toch leuk meegenomen.

Opties en voorraad auto's durf ik niet te zeggen, wellicht dat iemand anders daar iets over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBfox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-04 10:07
Ik denk dat je dan je huidige contract moet stoppen. En een nieuwe afsluiten, maar daar is de basisprijs al €100,00 duurder. Dus dat levert niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarno1974t
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-05 14:14
Help, afstandbediening werkt opeens niet meer..!

gisteren blijkt dat mijn sleutel opeens niet meer werkt. Geen enkele reactie vd auto als ik op lock/unlock druk. 2e sleutel werkt wel gewoon dus ligt aan de mijne.

Batterij getest; >3/4 dus ook het probleem niet (heb ook de afgelopen tijd geen low-battery melding gehad)

Iemand hier ook eens gehad?

Kan wel langs bij de dealer maar zelf oplossen is veel leuker. Ga straks iig de sync opnieuw doen volgens deze https://www.findlaynorthv...if-your-vw-key-fob-fails/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-05 15:09
jopihard schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:12:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vandaag heb ik de auto opgehaald bij de dealer. Het is een voorraadmodel geworden. Heb nu het spiegelpakket en de donkerrode ledachterlichten als extra opties. De auto rijdt heerlijk zeg!

De andere opties zijn:
- kleur: reflex silver
- velgen Madrid
- achteruitrijcamera
- warmtepomp
- ruiten getint
Nette auto zo, die velgen doen de E-golf ontzettend goed moet ik zeggen. Ik was zwaar in dubio voor de E-golf maar ik ga uiteindelijk voor de Id.3. (hoor alleen maar positieve verhalen over het comfort van de golf)

Veel rijplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosj1000
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 28-05 07:44
Kan iemand mij vertellen dat als ik de granny kabel gebruik en deze te kort is voor naar het stopcontact, wat men dan voor een verlengsnoer of iets dergelijks gebruikt. De kabel schijnt nog wel behoorlijk warm/heet te worden. Kan iemand iets aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

nosj1000 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:18:
Kan iemand mij vertellen dat als ik de granny kabel gebruik en deze te kort is voor naar het stopcontact, wat men dan voor een verlengsnoer of iets dergelijks gebruikt. De kabel schijnt nog wel behoorlijk warm/heet te worden. Kan iemand iets aanraden?
In ieder geval geen verlengsnoer gebruiken. Gaat gewoon teveel warmte doorheen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02:42
Zelf gebruik ik regelmatig een verlengsnoer van 10meter. Echter is deze wel voor 20A uitgelegd. Dus niet een standaard dun verlengdraadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Vraagje: ik heb als optie het spiegelpakket genomen. Nu zou mijn rechter buitenspiegel toch naar beneden moeten kantelen bij het achteruit rijden? Dat doet de mijne dus niet.. :-(

Moet ik dit nog ergens aanzetten?

[ Voor 9% gewijzigd door Whis! op 29-04-2020 11:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Whis! schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:49:
Vraagje: ik heb als optie het spiegelpakket genomen. Nu zou mijn rechter buitenspiegel toch naar beneden moeten kantelen bij het achteruit rijden? Dat doet de mijne dus niet.. :-(

Moet ik dit nog ergens aanzetten?
Daar heb je geen spiegelpakket voor nodig.

In de Discover in het Car-menu moet dit aan staan en de knop moet op rechts staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
S_Chief schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:01:
[...]

Daar heb je geen spiegelpakket voor nodig.

In de Discover in het Car-menu moet dit aan staan en de knop moet op rechts staan.
Ah, dat de knop naar rechts moet staan wist ik niet, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-05 15:30
Ik heb sinds vandaag dat ik bij het starten van mijn auto, de auto niet reageert bij het indrukken van de gaspedaal. Pas wanneer ik de auto opnieuw opstarten is het probleem weg. ik heb het vandaag 2maal gehad. Hebben jullie dit ook een keer meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:16
BMS080 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:11:
Ik heb sinds vandaag dat ik bij het starten van mijn auto, de auto niet reageert bij het indrukken van de gaspedaal. Pas wanneer ik de auto opnieuw opstarten is het probleem weg. ik heb het vandaag 2maal gehad. Hebben jullie dit ook een keer meegemaakt?
Ja, herken ik. Je moet hem wat langer inhouden totdat je een geluidje (soort digitale gong) hoort. Dan kan je wegrijden. Zonder die 'gong' doet ie niets. Waarom....geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
La1974 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:40:
[...]

Ja, herken ik. Je moet hem wat langer inhouden totdat je een geluidje (soort digitale gong) hoort. Dan kan je wegrijden. Zonder die 'gong' doet ie niets. Waarom....geen idee.
Ik zal het proberen. Kijken of het gaat werken! Ik hou je op de hoogte,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Die gong hoor je zodra je de auto echt aanzet, dus voet op de rem en dan op de knop drukken. Als je dat niet hoort maar de rest gaat wel aan dan staat 'ie in de accessoirestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
S_Chief schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 22:38:
Die gong hoor je zodra je de auto echt aanzet, dus voet op de rem en dan op de knop drukken. Als je dat niet hoort maar de rest gaat wel aan dan staat 'ie in de accessoirestand.
Die gong hoorde ik wel. Maar toch kwam ik niet voorruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-05 19:46
Heel fijn dit... Zojuist is voor de 2e keer in 1 week de hoofdzekering in de meterkast er uit geklapt. De auto stond aan de thuislader met ik denk vol vermogen te laden. En dit allemaal omdat Enexis zo koppig is en geen 3 fase aansluit wegens Corona. Maar ze sturen wel een monteur om de enkele hoofdzekering te komen vervangen.

Moest dit ff kwijt, mijn excuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-04 13:37
Heijmenberg99 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 00:04:
Heel fijn dit... Zojuist is voor de 2e keer in 1 week de hoofdzekering in de meterkast er uit geklapt. De auto stond aan de thuislader met ik denk vol vermogen te laden. En dit allemaal omdat Enexis zo koppig is en geen 3 fase aansluit wegens Corona. Maar ze sturen wel een monteur om de enkele hoofdzekering te komen vervangen.

Dan is het beter om het maximale laadvermogen lager te zetten, dat kan bij de e manager. Dan duurt het laden uiteraard wel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Hebben jullie trouwens een EHBO-kit erbij? Ik iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
S_Chief schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:13:
Hebben jullie trouwens een EHBO-kit erbij? Ik iig niet.
Bij ons ook niet. Alleen een gevarendriehoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watermanager197
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-04 16:19
Heijmenberg99 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 00:04:

Daarom heb ik gewoon een load balancer er op gegooid. Ik ben gasloos, dus (aard-)warmtepomp, inductiekoken en laadpaal op 3x25A.... je kan het laden terugschroeven, maar ik heb uiteindelijk gekozen voor de load balancer, hoef ik niet meer na te denken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
watermanager197 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:59:
[...]

Daarom heb ik gewoon een load balancer er op gegooid. Ik ben gasloos, dus (aard-)warmtepomp, inductiekoken en laadpaal op 3x25A.... je kan het laden terugschroeven, maar ik heb uiteindelijk gekozen voor de load balancer, hoef ik niet meer na te denken :D
Ik heb ook een load balancer, maar die heeft nog geen slimme meter om mee te communiceren helaas. Enexis moet die nog komen plaatsen tegelijk met de verzwaring van de aansluiting. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watermanager197
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-04 16:19
Heijmenberg99 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:05:
[...]

Ik heb ook een load balancer, maar die heeft nog geen slimme meter om mee te communiceren helaas. Enexis moet die nog komen plaatsen tegelijk met de verzwaring van de aansluiting. :)
8)7 8)7 8)7 Ja, dan houdt alles op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benno67
  • Laatst online: 06-09-2020
CBfox schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:19:
[...]

Ik heb gemaild met privatelease@vwpfs.nl, onder vermelding van het contractnummer. En gevraagd hoe lang het nog duurt.
Ook maar eens gemaild. 2 weken geleden. Geen enkele reactie, noch van mijn dealer Pouw Zwolle. Die blinken sowieso uit in non-communicatie. Begin januari getekend, verwachte leverdatum 9 maart oorspronkelijk.
Ben bang dat het wel najaar zal worden.
Maar ach, er zijn ergere dingen! 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Gisteren een rit gemaakt van 416 km. De gemiddelde snelheid was 74 kmh en het verbruik 11,7 kWh.

Gereden in de eco stand en verwarming uit.

Ik ben benieuwd of het nog zuiniger kan, wie heeft er een lagere score?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Met hoeveel inzittenden? Bandenspanning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:45
Ik heb nu voor het eerst problemen met de we-connect app op m'n telefoon, kom niet ingelogd.
Hebben meer mensen hier last van op dit moment?

Inloggen via een browser op m'n laptop werkt wel.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
S_Chief schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:05:
Met hoeveel inzittenden? Bandenspanning?
Met zijn tweeën en rondom 3 bar spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
sjorremans schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:44:
Ik heb nu voor het eerst problemen met de we-connect app op m'n telefoon, kom niet ingelogd.
Hebben meer mensen hier last van op dit moment?

Inloggen via een browser op m'n laptop werkt wel.
Ik kan wel inloggen, maar ik krijg geen verbinding met de auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie-v
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-05 15:10
Bij mij werkt die zoals het hoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Bij mij ook geen problemen meer met de app. het duurde wel heel lang om in te loggen vanmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Hier werkt de app ondertussen weer.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
RonaldPr schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:47:
[...]

Met zijn tweeën en rondom 3 bar spanning.
En 16" of 17"?

Heb zelf laatst gemiddeld 12,4 kWh gehaald. Drie volwassenen, eco, ventilatie aan, 17" Madrid op 2,5 bar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldPr
S_Chief schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:48:
[...]

En 16" of 17"?

Heb zelf laatst gemiddeld 12,4 kWh gehaald. Drie volwassenen, eco, ventilatie aan, 17" Madrid op 2,5 bar.
Met de originele Astana 16” velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasisbah
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-04 13:28
Update m.b.t. vertraging door Covid-19:

Originele afleverindicatie:
Afleveren in week 19/20

Gewijzigde afleverindicatie:
Afleveren in week 24/25.

Volkswagen dealer belde uit zichzelf op en gaf mij deze update. Al met al relatief weinig vertraging, ik had op het najaar gerekend. Ben benieuwd of ze naar indicatie gaan leveren.

Zijn andere wachtenden ook door de dealer benaderd? Of heb ik geluk met de pro-activiteit van Broekhuis?

[ Voor 13% gewijzigd door Pindakaasisbah op 07-05-2020 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dpinh
Pindakaasisbah schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 00:32:
Update m.b.t. vertraging door Covid-19:

Originele afleverindicatie:
Afleveren in week 19/20

Gewijzigde afleverindicatie:
Afleveren in week 24/25.

Volkswagen dealer belde uit zichzelf op en gaf mij deze update. Al met al relatief weinig vertraging, ik had op het najaar gerekend. Ben benieuwd of ze naar indicatie gaan leveren.

Zijn andere wachtenden ook door de dealer benaderd? Of heb ik geluk met de pro-activiteit van Broekhuis?
Je hebt geluk! Ik moet er elke keer zelf achterna gaan en mijn honeymoonnet blijft maar op afleverweek 17 hoop dat mijn auto snel komt... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cczeus
  • Laatst online: 23-08-2020
Van mijn was week 16
Dealer zegt nu week 26

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankVolt
Ik heb mijn egolf ook bij Broekhuis besteld maar die zwijgt in alle talen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Pindakaasisbah Geen Broekhuis, op zich ben ik wel netjes op de hoogte gehouden door de dealer. Zodra zij enigszins concrete info hadden, kreeg ik het ook. De info gaat alleen aardig alle kanten op. Helemaal nu met de Covid sluiting tussendoor. De auto was voor de sluiting al geproduceerd. Het schijnt alleen nogal lastig te zijn voor Pon om aan te geven wanneer ze de geproduceerde auto's verwachten bij de dealer te kunnen hebben, ook nu de fabriek weer open is, dus het blijft afwachten.

Maar het is mooi weer, dus lekker dakje open en alle nodige ritten met de cabrio doen. Dat zou ik zonde vinden met normaal woon-werk, maar met vooral thuiswerken worden er toch niet veel woon werk km gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-05 17:02
Ik heb ook zojuist contact gehad met de maatschappij. Heb mijn auto half december besteld en hij werd voor de sluiting van de fabrieken in week 23 verwacht.

Nu zag hij in het systeem week 26 staan. Dat zou dus alleszins meevallen.

Als ik over een paar weken nog niets heb gehoord adviseerde hij mij even met de leverende dealer te bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Pindakaasisbah schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 00:32:

Ik heb een andere VAG auto besteld, ben ook "geraakt" door de corona sluitingen van de fabriek, maar ik moet altijd er zelf achteraan. Dat is erg jammer, en begint vervelend te worden :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Slasher op 07-05-2020 10:53 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasisbah
Slasher schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:53:
[...]

Ik heb een andere VAG auto besteld, ben ook "geraakt" door de corona sluitingen van de fabriek, maar ik moet altijd er zelf achteraan. Dat is erg jammer, en begint vervelend te worden :'(
Waar heb jij je auto besteld? Bij welke dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:14
Ik word ook echt slecht geïnformeerd. Heb zelf al 2 keer een mail gestuurd naar mijn contactpersoon. Na een week geen reactie. Gebeld, voicemail. Daarna wordt er steeds snel teruggebeld. Tot nu toe met steeds slecht nieuws. Eerste prognose was februari (staat ook in contract). Daarna (door het succes van de actie) moest ik rekenen op mei/juni. Nu door de corona-crisis is het opgeschoven naar 2e helft juli bij de dealer, dus augustus bij mij waarschijnlijk. Ik ben er eerlijk gezegd een klein beetje klaar mee. Is er een manier om nog onder dit contract uit te komen of is dit onmogelijk? Er staat wel dat er aan de verwachte leverdatum geen rechten kunnen worden ontleend, maar een half jaar later een auto leveren (misschien, want zeker weten doe ik het uiteraard nog niet) vind ik wel erg ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
berndw schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:54:
Ik word ook echt slecht geïnformeerd. Heb zelf al 2 keer een mail gestuurd naar mijn contactpersoon. Na een week geen reactie. Gebeld, voicemail. Daarna wordt er steeds snel teruggebeld. Tot nu toe met steeds slecht nieuws. Eerste prognose was februari (staat ook in contract). Daarna (door het succes van de actie) moest ik rekenen op mei/juni. Nu door de corona-crisis is het opgeschoven naar 2e helft juli bij de dealer, dus augustus bij mij waarschijnlijk. Ik ben er eerlijk gezegd een klein beetje klaar mee. Is er een manier om nog onder dit contract uit te komen of is dit onmogelijk? Er staat wel dat er aan de verwachte leverdatum geen rechten kunnen worden ontleend, maar een half jaar later een auto leveren (misschien, want zeker weten doe ik het uiteraard nog niet) vind ik wel erg ver gaan.
Ik begreep dat er wel wat annuleringen geweest zijn. Eerder werd ook genoemd dat dealers aangaven de eGolfs wel snel kwijt te kunnen. Geen garanties, maar ik verwacht dat je met de dealer wel tot een annulering kan komen. Maar tenzij je een voorraadwagen ergens vind, denk ik niet dat je een andere auto veel sneller geleverd kan krijgen.

De oorspronkelijke levermaand februari klinkt voor mij sowieso als een foute inschatting, mijn bestelling bijna 3 weken eerder kreeg al oorspronkelijk week 11 als leverperiode. En dat was al optimistisch, het werd productieweek 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wescobar
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
Bij mij zijn het (net als velen alhier) GTST perikelen.

Ik had na lang mailen, bellen en lansggaan uiteindelijk de mogelijkheid om een voorraadmodel te kiezen, omdat ook mijn eGolf langer op zich liet wachten. Nieuwe contract binnen 45 min. ondertekend, gescand en terug gemaild.

3 dagen later werd ik gebeld dat ze de voorraad auto soort van dubbel verkocht hebben. Nu krijg ik als coulance een leenauto totdat mijn originele bestelling geleverd wordt. Dat duurt nog een maand. De leenauto wilde ze eerst een up! geven, toen een polo maar nadat ik aangaf dat ik toch echt mijn mijn gezin erin moet passen (incl kinderwagen) staat er vanmiddag een Golf Diesel klaar. Ben benieuwd...

(Al met al wel een prima oplossing, maar qua communicatie is alles verschrikkelijk verlopen. Het is dat de eGolf PL aanbieding zo goed is, maar je zou ze alleen om de gebrekkige communicatie geen verkoop gunnen. Het gaat trouwens om van Mossel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Dat klinkt allemaal best knullig, @Wescobar! Op zich uiteindelijk netjes opgelost, maar niet heel fijn dat net als je denkt dat het eindelijk geregeld is, je weer opnieuw aan de salg mag met de dealer. Maar krijg je dan zo voor je originele bestelling weer een nieuw contract? Dat kan met wat geluk nog goed uitpakken voor de subsidie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wescobar
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik weet echt niet hoe ze het gaan doen. Ze verrassen mij tot nu toe iedere keer wanneer ze mij bellen. Ik heb nu in ieder geval 2 ondertekende contracten. 1 van 13 december en 1 van 30 april.

Als ik wil, kan ik juridisch gezien volgens mij die van 30 april eisen, maar ik heb geen tijd / zin in getouwtrek. Voordeel wordt wel dat ik mijn huidige auto aankomende maand kan verkopen, zodat ik er meer aan overhoud dan de inruil bij van Mossel, nu ik een leenauto krijg. Alleen daarom al ga ik er nu niet verder moeilijk over doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Wescobar op 08-05-2020 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiger072
Qua subsidie maakt het dus niet uit welke van de 2 contracten ze pakken.

Maar erg zuur dat het zo loopt. Ik heb hem ook bij van Mossel besteld maar bij mij is de vertraging minimaal (3 weken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:14
DeGroteMuis schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:27:
[...]

Maar tenzij je een voorraadwagen ergens vind, denk ik niet dat je een andere auto veel sneller geleverd kan krijgen.
Nee, dat is ook weer zo. En het is zoals @Wescobar zegt: de aanbieding is eigenlijk te goed om te laten liggen. Ik heb ook weinig zin in juridisch gedoe, of om een dealer te overtuigen om het contact te ontbinden. Ik baal er gewoon van dat ik overal zelf achteraan moet. Ik snap niet dat de klantvriendelijkheid ophoudt nadat je het contact getekend hebt. Dit ga ik ze overigens nog wel laten weten, al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust. Er zit weinig anders op dan geduldig wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
Jullie zullen met dit mooie weer ook meer actieradius hebben hé, hoeveel om precies te zijn bij een volle accu? Ik heb ongv. 209 km bij volle accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
245 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosj1000
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 28-05 07:44
altijd baas boven baas 251 :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:11

MLLL

Palm Treo 650

Hier 490km, wel een 3,6 liter V6...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R9_Lima
  • Laatst online: 11-04 23:16
nosj1000 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:26:
altijd baas boven baas 251 :-)
Klopt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKq6-VSV3jh7HNO5xnoDFmBfxto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HG4AK2adxp41s9itKo2Aa2RK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Bij mij geeft hij altijd 299 km. aan, ook in de winter bij 100% laden. Maar na 20 km. rijden staat hij dan op ongeveer 210.

Wat je in deze tijd werkelijk haalt met veel snelweg is ongeveer 220 km.

[ Voor 23% gewijzigd door RonaldPr op 09-05-2020 15:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R9_Lima
Ik rijd bijna geen snelweg, ik haal gemiddeld rond de 280km. En die 299km klopt aardig tot nu toe....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/REyFAEvKXsVWVhuop_GEXC8kBnc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZEg6UZAaHlDDypHx2LdAPnTs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQc-Y7qJZJKUojcr456lj9q3xGA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H7uNrDWuOoLqUmDa34Nb2ZsT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door R9_Lima op 09-05-2020 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trippelb
Zo das echt heel netjes. Ook al in de winter mee gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R9_Lima
Nee, heb hem pas 2 maanden nu. Winter zal wel een heel ander verhaal zijn haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Wel lachen dat je de e-Golf op de Discovery ziet alsof die Astana's 21" zijn oid. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMS080
Netjes hoor, ik rij de laatste tijd niet echt zuinig waardoor hij niet zo hoog wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMS080
R9_Lima schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 20:11:
Ik rijd bijna geen snelweg, ik haal gemiddeld rond de 280km. En die 299km klopt aardig tot nu toe....[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sjooow, dat is wel echt hoog hoor hahaha, mooi man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R9_Lima
Haha tja als je niet zuinig rijdt dan ga je dit niet redden inderdaad. Ik rij ook niet overdreven zuinig/rustig ofzo. Rij eigenlijk gewoon normaal, niet in eco stand, vandaag ook met ramen half open. Maar geen airco aan, gewoon normaal optrekken, niet intrappen oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjibbie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 16:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VyBQwMfbU2J3zTbBNjJpDYG2_3k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Flh47ZpgeaGDf4Ft0YcWComQ.png?f=fotoalbum_large

Screw you guys... I'm going home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Dit ga je natuurlijk niet redden.
Laad hem maar eens tot 80% op dan krijg je naar verhouding een heel andere waarde.

Ik denk als je 50 km. gereden hebt er nog maar 200 op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjibbie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 16:47
Uiteraard. Laatste tijd alleen maar korte stukjes gereden, met als verbruik 9,8.

Screw you guys... I'm going home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
sjibbie schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:28:
Uiteraard. Laatste tijd alleen maar korte stukjes gereden, met als verbruik 9,8.
Zo, dat is wel heel zuinig.
Alleen de Ioniq duikt daar weer onder die zitten op zijn laagst rond de 8.

Wanneer je dit vergelijkt met een diesel korte stukjes rijden dan scheelt het gigantisch veel uitstoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
RonaldPr schreef op zondag 10 mei 2020 @ 09:30:
[...]

Dit ga je natuurlijk niet redden.
Laad hem maar eens tot 80% op dan krijg je naar verhouding een heel andere waarde.

Ik denk als je 50 km. gereden hebt er nog maar 200 op staat.
Hahaha, dat denk ik ook. Ik denk dat ruim 300 km toch wel echt te veel is van het goede en het niet realistisch is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Over een afstand van 1144km een gemiddeld verbruik van 14kwh per 100km. Ongeveer 45% snelweg. Omstandigheden zijn nu wel ideaal. Doorgaans geen airco/verwarming aan. Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dSHbr4h.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Bij mij is het hoogste 252km geweest, vanwege alleen maar korte stukjes en binnendoor gereden.

Daarna weer meer snelweg kilometers en dan kom je uit op zo’n 200-220km. Gemiddelde verbruik ligt dan tussen de 13-15 kWh/100km. Ik heb altijd airco aan en rijstijl is over het algemeen niet heel zuinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Het valt mij trouwens op dat de airco bijzonder weinig van de actieradius afsnoept volgens de Discover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
Dat was mij ook opgevallen, maar met dit warme weer krijg ik het idee dat de airco ook wat klein/licht uitgevoerd is.

De auto wordt niet heel snel/makkelijk afgekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
trippelb schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:35:
Dat was mij ook opgevallen, maar met dit warme weer krijg ik het idee dat de airco ook wat klein/licht uitgevoerd is.

De auto wordt niet heel snel/makkelijk afgekoeld.
Ik krijg ook het idee dat er een redelijk kleine airco in zit. De auto moet een goede 10 minuten op Max airco staan voordat ie echt goed koel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:26

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Na weer eens een keer opladen kwam ik op de volgende stand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRiQfObh4sRmtiHg_mONE5nt_v8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/an73feLqQ6FSLNKontxhyIcy.png?f=user_large
In de stad is het een echte kilometer vreter. 8 kilometer rijden en dan alsnog met 320 op de GoM aankomen op plaats van bestemming (30/50/60km wegen)

Volgens mij is de boordcomputer qua verbruik wel veel te positief ingesteld. Die geeft na 2409 kilometer een gemiddeld gebruik van 14,2kWh/100km. Op SpritMonitor zie ik dat het echte verbruik 15,38kWh/100km is.... (das een verschil van ruim 8%!)

Overigens; met dank aan Corona ook de niet bepaald florisante kilometer prijs van 0,81€ :'( Toch wel een stukje hoger dan de (op basis van 25.000 kilometer) 0,19€ die geprognosticeerd was. Krijg aan het eind van het jaar nog wel een klein beetje terug natuurlijk (3 ct per kilometer) maar dat zet niet echt zoden aan de dijk.... Zeker als ik de huidige benzine prijzen zie had ik graag gehad dat onze e-Golf ook vertraagd was.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBfox
Als je dit verbruik uitrekent zit je op €0,038/km, bij een stroom tarief van 0,24/KwH. Dat haal je niet met een benzineauto of hij moet bijna 1 op 40 rijden. De lease is uitgerekend op de 25.000km en als je die niet rijdt, dan wordt het duur.
Mijn lease tarief kost €429,-/mnd per 25.000km/jr is €0,205/km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

CBfox schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:58:
Als je dit verbruik uitrekent zit je op €0,038/km, bij een stroom tarief van 0,24/KwH. Dat haal je niet met een benzineauto of hij moet bijna 1 op 40 rijden. De lease is uitgerekend op de 25.000km en als je die niet rijdt, dan wordt het duur.
Mijn lease tarief kost €429,-/mnd per 25.000km/jr is €0,205/km.
Ik tank hem vol met mijn zonnepanelen (0,11 ct/kWh dus) of op de zaak (0,00 ct/kWh). Door wat extra opties zitten wij op €470 per maand aan Lease waar weer 100€ per maand reiskosten vergoeding tov staat die er weer af moet. Zo kom ik dus op 0,19ct/km :) (maar nu dus bij lange na niet omdat de Leasekosten vrolijk doorlopen helaas :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBfox
Gelukkig mag ik elke dak gewoon naar de zaak, heb al 2500km gereden in 4 weken.
Ik krijg ,=0,19km / vergoeding dus dan kost hij me 5 cent per kilometer. En als ik op de zaak laad kost hij me nog 1 cent de kilometer.
Hiervoor reed ik een Nissan Leaf uit 20102 die koste me alles bij elkaar 0,15cent/km en ik kreeg 0,19 cent/km. Dus die leverde geld op.Aleen kon ik op het laatst nog maar 75km rijden op 1 acculading. En met 50km enkele reis woonwerk, word dat krapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasisbah
Heijmenberg99 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:37:
[...]

Ik krijg ook het idee dat er een redelijk kleine airco in zit. De auto moet een goede 10 minuten op Max airco staan voordat ie echt goed koel is.
Is het niet mogelijk om de auto vooraf te laten koelen via de app? Net zoals je de auto kan opwarmen tijdens stilstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Tomba schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:34:
[...]

Na weer eens een keer opladen kwam ik op de volgende stand:
[Afbeelding]
In de stad is het een echte kilometer vreter. 8 kilometer rijden en dan alsnog met 320 op de GoM aankomen op plaats van bestemming (30/50/60km wegen)

Volgens mij is de boordcomputer qua verbruik wel veel te positief ingesteld. Die geeft na 2409 kilometer een gemiddeld gebruik van 14,2kWh/100km. Op SpritMonitor zie ik dat het echte verbruik 15,38kWh/100km is.... (das een verschil van ruim 8%!)

Overigens; met dank aan Corona ook de niet bepaald florisante kilometer prijs van 0,81€ :'( Toch wel een stukje hoger dan de (op basis van 25.000 kilometer) 0,19€ die geprognosticeerd was. Krijg aan het eind van het jaar nog wel een klein beetje terug natuurlijk (3 ct per kilometer) maar dat zet niet echt zoden aan de dijk.... Zeker als ik de huidige benzine prijzen zie had ik graag gehad dat onze e-Golf ook vertraagd was.
Wat geeft hij aan wanneer je tot 80% oplaadt?
Altijd tot 100% opladen wordt sterk afgeraden, dat is slecht voor de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Er zit volgens mij nog een stuk reserve in dat je niet kan gebruiken, dus dat maakt laden tot 100% niet zo ernstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
RonaldPr schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:19:
[...]

Volkswagen heeft in een chat aangegeven dat het niet klopt en dat het geen gevolgen heeft voor de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
BMS080 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:24:
[...]

Volkswagen heeft in een chat aangegeven dat het niet klopt en dat het geen gevolgen heeft voor de accu.
Bij iedere ev wordt het afgeraden, maar misschien bij de Golf niet.

Maar ik blijf wel benieuwd wat hij na 80% laden voor bereik aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

RonaldPr schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:19:
[...]

Geen idee, ik gok zo’n 256km ;) Ik laad hem altijd tot 100%, maar ik laad m alleen op als ik weet dat ik meer dan 30 kilometer ga rijden. Deze keer had ik er 101km op zitten sinds de laatste laadbruggen.
Sowieso begreep ik dat VW van de 35,8 kWh maar 32,5 ter beschikking stelt dus laden tot 100% kan niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Tomba schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:42:
[...]

Geen idee, ik gok zo’n 256km ;) Ik laad hem altijd tot 100%, maar ik laad m alleen op als ik weet dat ik meer dan 30 kilometer ga rijden. Deze keer had ik er 101km op zitten sinds de laatste laadbruggen.
Sowieso begreep ik dat VW van de 35,8 kWh maar 32,5 ter beschikking stelt dus laden tot 100% kan niet eens.
Bij mijn auto is het bij 100% tegen de 300 km. en bij 80% net boven de 200 km. ik ben benieuwd of dat bij andere auto’s ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
RonaldPr schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:03:
[...]

Bij mijn auto is het bij 100% tegen de 300 km. en bij 80% net boven de 200 km. ik ben benieuwd of dat bij andere auto’s ook zo is.
100% is op dit moment bij mij 219 km, maar heb de afgelopen dagen niet zo zuinig gereden en ook regelmatig snelweg gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVolt
Heb net mijn Renault VelSatis weer een nieuwe APK laten ondergaan. Moest een binnenste ashoes van worden vervangen. De rekening komt nog maar die had ik eigenlijk in niet ingeschaald toen ik mijn egolf meer dan een half jaar geleden bestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:02
Heijmenberg99 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:37:
[...]

Volgens mij kun je dit instellen. Er zit ergens een setting voor de airco, met een blaadje (van een boom) volgens mij kun je die ook hoger zetten. Dan is de airco agressiever, maar minder zuinig.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-05 23:35

Flappiewappie

Hier nog meer

Tomba schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:42:
[...]

Ik dacht dat e-Golfjes er om bekend stonden dat als je ze tot 100km laad ze de "eco mode range" laten zien en bij minder dan 100 de range met actueel/recent verbruikt. Gedachte hierachter als je een lang eind wil gaan rijden dan laad je hem helemaal vol en zet je hem op eco mode om er te komen: oftewel dan red je die range.

Ik reken al een jaar met 10km per streepje accu in de winter tot 20km per streepje accu in de zomer (analoge meter) veel betrouwbaarder dan die waardeloze GOM. Sowieso wil je niet onder de 10/20km range komen want dan is die auto onbruikbaar. Op deze manier nooit range issues gehad: gewoon tijdig snelladen en 10km op de klok is 10km rijden dus dan moet je wel iets heel stoms doen/ontzettend pech hebben om niet bij een laadpaal te komen.

Van wat ik heb begrepen zorgt de airco ook voor de batterij koeling: bij aanzetten zal die dus eerst OOK primair de batterij koelen voordat die op gang komt. Airco aan aan de oplader zal dus ontzettend schelen. (dus eigenlijk zelfde strategie bij warm weer als bij koud weer).

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Flappiewappie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:23:
[...]

Ik dacht dat e-Golfjes er om bekend stonden dat als je ze tot 100km laad ze de "eco mode range" laten zien en bij minder dan 100 de range met actueel/recent verbruikt. Gedachte hierachter als je een lang eind wil gaan rijden dan laad je hem helemaal vol en zet je hem op eco mode om er te komen: oftewel dan red je die range.

Ik reken al een jaar met 10km per streepje accu in de winter tot 20km per streepje accu in de zomer (analoge meter) veel betrouwbaarder dan die waardeloze GOM. Sowieso wil je niet onder de 10/20km range komen want dan is die auto onbruikbaar. Op deze manier nooit range issues gehad: gewoon tijdig snelladen en 10km op de klok is 10km rijden dus dan moet je wel iets heel stoms doen/ontzettend pech hebben om niet bij een laadpaal te komen.

Van wat ik heb begrepen zorgt de airco ook voor de batterij koeling: bij aanzetten zal die dus eerst OOK primair de batterij koelen voordat die op gang komt. Airco aan aan de oplader zal dus ontzettend schelen. (dus eigenlijk zelfde strategie bij warm weer als bij koud weer).
Wel vreemd dat het verschilt per auto, de ene geeft 219 aan en de andere 299.

Het zal ongetwijfeld de software van de auto zijn.
Ook apart dat hij dat ook in de winter aangeeft, dan haal je in de eco+ stand net aan 200 km.

Ik wist niet dat de airco iets met de batterij doet, nooit ergens gelezen. Heb je daar een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dpinh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xxKWNLDiSZYr3wMCo3FojXBvCPE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eTxscvVfs81g5ylfdcIVRIXQ.png?f=fotoalbum_large

Wat zou dit voor ons betekenen?

Mijn E golf word in wolfsburg geproduceerd Betekend het dat de productie weer word vertraagd?

Wie weet meer?

https://www.ad.nl/auto/vo...-aan-autokopers~a5a7124f/Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXUcDxlSTgjedTsHq4WBikv8JEw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5v0QWUFq4ZGx1WKUI5jLSWaC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Dpinh op 13-05-2020 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Geen idee, maar ik denk er geen extra vertraging komt. In het AD artikel dat je noemt, staan specifieke typen genoemd. Daar zit de eGolf niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bula
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 20:29
Voor de grap nog eens even naar de huidige PL tarieven gekeken...

Zo snap ik dat je het rustig krijgt 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CdN7WGM2ZYB97N4VBSyEUWJyv2M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Uoss1Yzxwp9uB0EuufLoLC83.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiger072
Aangezien de levertijden van de E-golfs die vorig jaar tijdens de actie zijn besteld nog steeds oplopen zal die niet hun prioriteit hebben.
Pagina: 1 ... 11 ... 62 Laatste