Elect a clown, expect a circus.
Dat is toch wat anders dan mijn PL a 341 euro PM, was ik mooi in mijn VelSatis blijven rijden.Bula schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:30:
Voor de grap nog eens even naar de huidige PL tarieven gekeken...
Zo snap ik dat je het rustig krijgt
@RonaldPr het blijkt 228 kilometer te zijnTomba schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:42:
[...]
Geen idee, ik gok zo’n 256kmIk laad hem altijd tot 100%, maar ik laad m alleen op als ik weet dat ik meer dan 30 kilometer ga rijden. Deze keer had ik er 101km op zitten sinds de laatste laadbruggen.
Sowieso begreep ik dat VW van de 35,8 kWh maar 32,5 ter beschikking stelt dus laden tot 100% kan niet eens.
Die ruim 12 cent per km overschrijding ook!Bula schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:30:
Voor de grap nog eens even naar de huidige PL tarieven gekeken...
Zo snap ik dat je het rustig krijgt![]()
[Afbeelding]
Tegen mij zeiden ze dat met opties de afschrijving per extra km iets zwaarder telt, daarom iets meer per km. Het is even geleden, maar volgens mij zat ik op 9,3 of 9,4 cent per km extra, met opties...
Lekker dubbel verdienen als iemand er nog intrapt. Voor dat soort bedragen denk ik dat ik de eGolf had laten staan.
Leuk dat je even gecheckt hebt. En niet slecht! Geeft ook hoop voor mijn langste woonwerk tripjes in 1 keer enkele reis. Ik doe het voorlopig nog even met ruim 500km per 90% vulling, maar da's met een 3.0 6 in lijn. Toch wat zonde. Ik begin langzaamaan wel wat ongeduldiger te worden, Pon mag wel eens opschieten!Tomba schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:58:
[...]
@RonaldPr het blijkt 228 kilometer te zijn(Was toch stiekem wel benieuwd
)
Dan zie je het al wat nauwkeuriger worden, de 256, 320x 0,8 is al lager.Tomba schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:58:
[...]
@RonaldPr het blijkt 228 kilometer te zijn(Was toch stiekem wel benieuwd
)
Maar hij geeft bij 100% blijkbaar de waarde aan met eco+ de NEDC waarde dus.
Ik heb na enkele maanden al een hoge stoeprand gekopt en er zit een flinke schaaf op de bumper. Kwestie van eigen risico aftikken bij de dealer of kan ik nog wat anders verwachten?
Verwijderd
Pure White, met donker getinte ruiten, warmtepomp, winter pakket, achteruitrijcamera en Apple CarPlay.
Auto is begin maart geproduceerd, maar nog steeds niet geleverd, omdat fabriek een paar weken dicht was door Corona. Duurt nu wel erg lang.
Smart EVSE lader in meterkast gebouwd en alleen de kabel naar buiten. We zijn er klaar voor
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p4xQQXgdKR7jhJyQs0THcnyT.jpg?f=user_large)
Die loopt ook alleen maar spinrag te vangen
Ben ook overgegaan op een 3 fase (3x25A) aansluiting, kost ook weer 350 euro maar heb je wel totaal 75 ampère ter beschikking ipv 35. Heb de Tesla Wall Connector ingesteld op 3x10 ampère, dan kan mijn warmtepomp ook nog draaien als dat moet. Als het goed is is mijn (toekomstige) E-Golf in zo'n 5 uur weer helemaal opgeladen, kan mooi 's nachts.
Met 2x10x220 (eGolf laadt maar op 2 fases) laad je ‘maar’ met 4400 Watt; dan ga je t niet redden in 5 uur. Wel mooi dat je een 3fase TWC hebt gevonden voor een mooi prijsjeFrankVolt schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:22:
Ik had eerst nog een NewMotion via MP gekocht met één fase. Na wat rekenen en zoeken op MP kwam ik deze Tesla tegen die ik niet kon weerstaan. NewMotion gauw weer via de MP verkocht. Wist ook niet dat je hem moet aanmelden bij NewMotion en dat je het laden moet starten met een laadpas. Had ik eigenlijk geen zin in. De TWC is gewoon inprikken en het laden gaat beginnen, wel zo makkelijk op je eigen oprit.
Ben ook overgegaan op een 3 fase (3x25A) aansluiting, kost ook weer 350 euro maar heb je wel totaal 75 ampère ter beschikking ipv 35. Heb de Tesla Wall Connector ingesteld op 3x10 ampère, dan kan mijn warmtepomp ook nog draaien als dat moet. Als het goed is is mijn (toekomstige) E-Golf in zo'n 5 uur weer helemaal opgeladen, kan mooi 's nachts.
[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 21-05-2020 11:19 ]
Met de TWC op 3x10 is dat ongeveer 6900Wh 34,5Kw /6.9Kw = 5 uur toch netjes denk ik. Ik denk ook niet dat ik hem helemaal leeg rijdt.
Ik heb niet gelezen dat de egolf op twee fases laad zou wel een domper zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door FrankVolt op 21-05-2020 12:19 ]
EGolf laadt echt ‘maar’ op 2 fases dus je rekensom klopt niet. Het kan altijd erger: de eerste versie eGolf deed maar 1faseFrankVolt schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:17:
De NewMotion was maar een 1 fase paal, de Tesla 3 fase (eigenlijk kun je alle mogelijkheden maken hiermee)
Met de TWC op 3x10 is dat ongeveer 6900Wh 34,5Kw /6.9Kw = 5 uur toch netjes denk ik. Ik denk ook niet dat ik hem helemaal leeg rijdt.
Ik heb niet gelezen dat de egolf op twee fases laad zou wel een domper zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door The_Wobs op 21-05-2020 13:03 ]
Bij mij is het de derde fase die nooit gebruikt wordt; ben benieuwd of dat ook voor jou geldt!FrankVolt schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:16:
Ja, ik zal eens gaan kijken hoe dat werkt, ik denk dat ik de Tesla op 3 x 16A zet en dan kijken op welke fase er geen stroom wordt afgenomen. Op die fase komt dan de warmtepomp, komen we een heel end. Ik hoef de wagen ook niet binnen 5 uur te laden maar het is wel lekker als ie 's morgens weer vol is.
Bij mij is fase 1 meest gebruikt thuis dus die zit op fase 3 van de lader, kan hem ook gewoon niet aansluiten.
Protocol geeft alleen signaal dat lader na onderhandeling de spanning erop zet. Daarna krijgt auto bericht van de lader hoeveel hij van het net mag afnemen ( deze krijgt dat weer door van de "stroom" meters die net na de hoofdezekringen zijn geinstalleerd) en dan regelt de auto de laadstroom terug. Let op! Dat werk alleen als die regeling is geinstalleerd. Lader heeft geen idee of er 1,2 of 3 fase gebruikt worden. Kan wel gemeten worden. Als je geen meet systeem hebt..ook wel load balancer genoemd dan gaat auto max ingesteld laden en kan de hoofdzekering(en) eruit gaan.
Best leuk bedacht dat systeem.
[ Voor 15% gewijzigd door The_Wobs op 21-05-2020 14:08 ]
In de Tesla Wall Connector kan je de stroom instellen die maximaal getrokken mag worden en zal dat met de auto communiceren. In dit geval zal de stroom beperkt blijven tot het ingestelde maximum. Daarnaast heb ik een drie fase 16A C karakteristieke automaat staan met een 40 amp aardlekschakelaar met lekstroom type "B", die is speciaal om aardlek in gelijkstroom circuits (PV en EV) gebruikt te worden. Hoort eigenlijk iedereen die zonnepanelen of een EV heeft te gebruiken.The_Wobs schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:04:
Fase 3 word bij de golf niet gebruikt, je kan de L1 L2 en L3 gewoon willekeurig aansluiten op de fase aansluitingen van de lader.
Lader heeft geen idee of er 1,2 of 3 fase gebruikt worden. Kan wel gemeten worden. Als je geen meet systeem hebt..ook wel load balancer genoemd dan gaat auto max ingesteld laden en kan de hoofdzekering(en) eruit gaan.
Best leuk bedacht dat systeem.
Geen paslezer gemaakt nog maar via verlichting app de CP draad te onderbeken om lader uit te zetten. Niet nodig, wel grappig.
Uiteraard ook hier een DC aardlek gemaakt. Laadrelais wordt afgeschakeld bij detectie DC lekstroom. Daarvoor een KWH brandstofmeter
Tegenwoordig knallen ze die zonnenpanelen en autoladers in veel te korte tijd/kennis tegen de muur met alle gevolgen van dien. Heb al te veel verhalen van smeulende meterkasten gehoord.
Had hem ook in december besteld.
De dealer heeft mij trouwens altijd netjes op de hoogte gehouden. Zowel van de vertragingen omdat er zoveel besteld zijn, als in de corona-crisis. Kon tussendoor nog een andere eGolf uitzoeken die al wel klaar stond hier in NL, maar deze had een andere kleur en meer opties die ik niet hoef.
Golf E-edition 2020
60 maanden 10.000km
Alles " standaard" behalve Tungsteen Zilver.
Geproduceerd: week 19
Bij importeur: week 21
Bij dealer: week 22
Aflevering: uiterlijk week 25.
1200WP solaredge, 20kW Nexus, 2x 3,5kW daikin airco, 15kw hydro Pelletkachel
Hoe lang is de bijgeleverde laadkabel?
Kun je in de auto zien hoeveel hij totaal aan stroom heeft afgenomen om op te laden?
Volgens mij 5 meter lang die kabel.pentagon0873 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:14:
Als bijna E-golf rijder een paar vragen:
Kun je in de auto zien hoeveel hij totaal aan stroom heeft afgenomen om op te laden?
En je kunt -helaas- helemaal niks zien aangaande de accu. Geen percentages, geen kWh maar alleen de GoM kilometers... (en het gemiddelde verbruik)
Dan zal ik daar maar een eenvoudige verbruiksmeter tussen zetten.
Met 10k per jaar hoef ik maar 2x per week een nacht aan de lader.
TZT wellicht een TWC ergens goedkoop uithalen.
Met de inefficiency van de granny charger is dat iets van 22 uur. Dat is volgens mij niet echt onoverkomelijk.
(Wij delen een PiH 20.000 e-km en de E-golf 25.000 km op een 3,6kW paal en zelfs dat gaat tot nog toe zonder problemen)
Alleen een issue als je hem helemaal leeg rijdt. Ik heb de eerste maand met de granny charger moeten werken omdat mijn electricien niet eerder tijd had om de 3fase naar de garage aan te leggen en heb er nauwelijks problemen mee gehad. Scheelt wel dat ik op t werk met 7200Watt op kan laden dus ik vertrok wel met een volle auto als ik weer naar huis reed.FrankVolt schreef op zondag 24 mei 2020 @ 09:29:
De "Granny kabel" laad maar met 2300W/h, ga je in één nacht niet redden.
Met een 50km per dag gewoon om de dag laden, zou moeten kunnen.FrankVolt schreef op zondag 24 mei 2020 @ 09:29:
De "Granny kabel" laad maar met 2300W/h, ga je in één nacht niet redden.
Ook niet in een van de app's ?Tomba schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:57:
[...]
Volgens mij 5 meter lang die kabel.
En je kunt -helaas- helemaal niks zien aangaande de accu. Geen percentages, geen kWh maar alleen de GoM kilometers... (en het gemiddelde verbruik)
Kabel is circa 5 meter.pentagon0873 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:14:
Als bijna E-golf rijder een paar vragen:
Zo ver ik het weet kan je het niet zien via de auto. Je kan wel via de energie leverancier app zien wat je verbruikt hebt.
Ik maak gebruik van Shell en hun app.
Bij mij gaat een volle accu maar 100km.BMS080 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 12:50:
Jullie zullen met dit mooie weer ook meer actieradius hebben hé, hoeveel om precies te zijn bij een volle accu? Ik heb ongv. 209 km bij volle accu
Op een snelweg waar ik max 100 rijd ZONDER airco\verwarming.
Dus ben totaal niet tevreden over de accu van deze auto.
Op een 50km weg merk ik dat de accu zeer goed te doen is maar op de snelweg is het 10 keer niks.
Ik heb zelfs spijt dat ik deze wagen heb ge'leased. Gelukkig is het maar voor 2 jaar.
Dus de 230 of 200km range klopt alleen alsje max 50 ofzo rijd??
Wij redden met dit weer circa 190 als we uitsluitend snelweg rijden met de teller op 110 (170 rit met nog 20 op GOM)
Jeetje das wel heel weinig zeg, ik haal momenteel makkelijk 14 kWh/100km over 60 kilometer snelweg, als ik m op ECO+ zet en cruise achter een vrachtwagen kom ik op 9.5 kWh/100km (Dan zou ik dus bijna 350km moeten kunnen halen)ThaddeusX schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:43:
[...]
Bij mij gaat een volle accu maar 100km.
Op een 50km weg merk ik dat de accu zeer goed te doen is maar op de snelweg is het 10 keer niks.
Ik heb zelfs spijt dat ik deze wagen heb ge'leased. Gelukkig is het maar voor 2 jaar.
Hebben ze je het oude model verkocht?
Zou eens met de dealer gaan praten.. Ik haal gerust 230 km, en de airco kost iets van 4 km op een volle accu, dus dat boeit ook niet heel veel.ThaddeusX schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:43:
[...]
Bij mij gaat een volle accu maar 100km.
Wat is je gemiddelde verbruik volgens de auto?
[ Voor 67% gewijzigd door S_Chief op 24-05-2020 15:15 ]
Dealer zegt dat het normaal is.S_Chief schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:14:
[...]
Zou eens met de dealer gaan praten.. Ik haal gerust 230 km, en de airco kost iets van 4 km op een volle accu, dus dat boeit ook niet heel veel.
Wat is je gemiddelde verbruik volgens de auto?
Ze geven aan dat ze verder ook niet veel weten.
Kan jij die 230km behalen op een snelweg met 100km per uur? Of rijd je dan minder snel.
Verbruik moet ik nog even controleren. Ik update je wel zodra ik dat gedaan heb.
Als je daadwerkelijk maar 100km haalt op een volledig opgeladen accu dan is er iets niet goed met je auto, dat valt niet goed te praten. Mag ik vragen bij welke dealer je de auto vandaan hebt? Dan zorg ik dat ik daar in de toekomst weg blijf.ThaddeusX schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:14:
[...]
Dealer zegt dat het normaal is.
Kan jij die 230km behalen op een snelweg met 100km per uur? Of rijd je dan minder snel.
Verbruik moet ik nog even controleren. Ik update je wel zodra ik dat gedaan heb.
Zoals gezegd met het huidige weer halen wij circa 190 km met 110km/h op de teller.
Kan het zijn dat je auto niet volledig oplaad? (Dat de maximale ladingstoestand in de app of het menu van de auto begrenst is op bijvoorbeeld 60%?)
Bij het oude model is het inderdaad normaal, maar met een beetje beleid kom je verder.ThaddeusX schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:14:
[...]
Heb je geen gte zonder brandstofmotor?
Wat is het bouwjaar van je auto?
Met het nieuwe model haal je boven de 15 graden makkelijk 170 km.
[ Voor 3% gewijzigd door RonaldPr op 24-05-2020 16:32 ]
Ik rijd 103km/u op de ACC en haal dan dus zo’n 12-14 kWh/100km met de huidige temperaturen op normaal. Je dealer praat dus poep als jij maar 100 kilometer haalt. Dat betekent dat je 32.5 kWh/100km zou verbruiken! (Wat zegt je gemiddelde verbruik btw in We Connect? Over 2897 km zit ik nu op 13.8 kWh/100km en dat is vanaf februari toen t stervenskoud was)ThaddeusX schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:14:
[...]
Bezitten jullie de 17" Madrid velgen? En het Dynaudio systeem? Heeft dit nog effecten?
Elect a clown, expect a circus.
Tijdens normale omstandigheden haal ik tussen de 14-15kWh/100km en dan rijd ik tussen de 100-120km/h op de snelweg. Binnendoor is nog een stuk zuiniger, heb afgelopen week zelfs een aantal keer ergens rond de 9kWh/100km gezeten, toen het zo warm was.
17" velgen hebben wel wat invloed, Dynaudio systeem niet.. dat zit namelijk op de gewone accu van de auto aangesloten.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Als dat verbruik standaard is klopt er iets niet, zou niet zo hoog mogen zijn naar mijn idee.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Wat vreemd zeg? Ik heb de standaard velgen en geen DynAudio maar dat lijkt me toch niet zoveel verschil te maken? We hebben wel een Warmtepomp overigens dus ik weet niet of dat nog veel verschil maakt bij de huidige temperaturen.Ximmer schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:32:
Ik zit ook heel erg te puzzelen met het verbruik, ik heb hetzelfde probleem. Ik heb alles uit in de wagen, geen airco, spiegelverwarming, stoelverwarming of dergelijke. Snelweg met 100km/u is 18-20kWh verbruik. Stad is meestal iets van 15kWh. Als ik de verbruikscijfers zie van jullie dan vind ik dat echt schrikbarend. Ik rijd eigenlijk alles op de ACC, én in de D3 of B stand voor maximaal terugleveren. Raak eigenlijk nooit de rem meer aan. Zijn er nog andere tips die ik ten harte kan nemen waardoor jullie dit goede verbruik halen?
Bezitten jullie de 17" Madrid velgen? En het Dynaudio systeem? Heeft dit nog effecten?
Ik heb even wat data uit We Connect getrokken:
:fill(white):strip_exif()/f/image/H3BiQb8EJaPCXhllP24vCr5A.png?f=user_large)
All time sinds we haar hebben
:fill(white):strip_exif()/f/image/DmHd5PxNF287rAEy41aGXrhv.png?f=user_large)
60 kilometer over de A58 op rijstand Normaal, lekker doortrekken met de wetenschap dat ik haar op het werk toch vol kan gooien
:fill(white):strip_exif()/f/image/6KpDL3S9v2EMpA9AYATQUOK7.png?f=user_large)
60 kilometer over de A58 op rijstand ECO+ slipstreamend achter een vrachtwagen
:fill(white):strip_exif()/f/image/UiQYAbRWXZQk9i9JBSgf7nqV.png?f=user_large)
10 kilometer in de stad
Ik rij altijd op stand D3 tenzij ik snel veel moet afremmen dan tik ik snel even naar stand B, verder zoveel mogelijk uitrollen en zoveel mogelijk constante snelheid (erg makkelijk door de ACC natuurlijk), in rijstand normaal AC gewoon aan op 20 nu, in de winter 22.
NB ik moet er overigens wel meer ingooien dan de boordcomputer zelf opgeeft:
[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 25-05-2020 11:56 ]
We zien het wel. Eerste melding was leveren in maart dus die paar weken kan ook nog wel.
@ThaddeusX wat zijn jouw verbruiks cijfers?Tomba schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:49:
[...]
Wat vreemd zeg? Ik heb de standaard velgen en geen DynAudio maar dat lijkt me toch niet zoveel verschil te maken? We hebben wel een Warmtepomp overigens dus ik weet niet of dat nog veel verschil maakt bij de huidige temperaturen.
Ik heb even wat data uit We Connect getrokken:
[Afbeelding]
All time sinds we haar hebben
[Afbeelding]
60 kilometer over de A58 op rijstand Normaal, lekker doortrekken met de wetenschap dat ik haar op het werk toch vol kan gooien
[Afbeelding]
60 kilometer over de A58 op rijstand ECO+ slipstreamend achter een vrachtwagen
[Afbeelding]
10 kilometer in de stad
Ik rij altijd op stand D3 tenzij ik snel veel moet afremmen dan tik ik snel even naar stand B, verder zoveel mogelijk uitrollen en zoveel mogelijk constante snelheid (erg makkelijk door de ACC natuurlijk), in rijstand normaal AC gewoon aan op 20 nu, in de winter 22.
NB ik moet er overigens wel meer ingooien dan de boordcomputer zelf opgeeft:
[Afbeelding]
Ondanks deze meer opties heeft dan wat ik origineel besteld had, is de prijs het zelfde gebleven. Ik ben een blij ei....
Waardeloos dus, ik hoop dat ze het gaan uitbreiden in de nabije toekomst.
Bedankt voor de tip! Ik ga hem ook eens proberen; als je met ‘laadtoestand’ bedoelt dat je kunt zien hoe lang ze nog moet laden ben ik er al blij mee eigenlijkRonaldPr schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:42:
Onlangs heb ik de We connect app op de Apple Watch uitgeprobeerd. Je kunt er niets mee doen alleen de laadtoestand bekijken en een parkeertijd ingeven.
[update]
Omdat ik momenteel niet aan t laden ben kan ik niet zien of je kan zien hoe lang ze nog moet laden maar ik zie wel een icoontje dat aangeeft dat de deuren op slot zijn en dat er niet geladen wordt. Ook de GoM range zit er in en de locatie en idd een soort parkeer timer.
Ik kan wel wat verzinnentrippelb schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:45:
Welke functies zou een watch app dan wel moeten hebben volgens jou? Ik heb geen smart watch dus kan me er weinig voorstelling bij maken.
Verbruik van laatste rit, auto ont-/vergrendelen, auto laten claxonneren om hem te kunnen vinden, voorverwarmen activeren, ruitverwarming activeren.
[ Voor 50% gewijzigd door Tomba op 27-05-2020 07:18 ]
Wete jullie wanneer mijn auto word geleverd? Het zou niet lang meer moeten worden denk ik.
Maar als ik met de nummers speel op honeymoonnet, staat er al sinds 2 weken geleden dat hij onderweg is van wolfsburg naar de dealer.. denk niet dat het een extreem lang process moet zijn toch?
Hoelang duurt het dan nog ongeveer voor de auto word geleverd en wanneer zou hij dan naar een ander nieuw nummer springen op honeymoonnet?
Kanniet wachten op mijn auto 🙂
Vraag het aan je dealerDpinh schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:26:
Hi Allen,
Wete jullie wanneer mijn auto word geleverd? Het zou niet lang meer moeten worden denk ik.
Maar als ik met de nummers speel op honeymoonnet, staat er al sinds 2 weken geleden dat hij onderweg is van wolfsburg naar de dealer.. denk niet dat het een extreem lang process moet zijn toch?
Hoelang duurt het dan nog ongeveer voor de auto word geleverd en wanneer zou hij dan naar een ander nieuw nummer springen op honeymoonnet?
Kanniet wachten op mijn auto 🙂
Wat mij betreft dezelfde functies als op de smartphone, dat is ook niet overdreven.trippelb schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:45:
Welke functies zou een watch app dan wel moeten hebben volgens jou? Ik heb geen smart watch dus kan me er weinig voorstelling bij maken.
Zeker wanneer de Apple Watch met e sim komt dan kun je de telefoon thuis laten.
De ID3 heeft meer problemen, de meest simpele dingen gaan mis, zoals de bandenspanningsmelding.....
![]() |
Nu een afspraak maken om haar op te halen.
Ik probeer het zolang mogelijk uit te stellen, hopende dat ik nog subsidie kan krijgen.
[ Voor 23% gewijzigd door pentagon0873 op 27-05-2020 19:57 . Reden: resize foto ]
Die krijg je niet. Je contract is allang ingegaan. De subsidie is alleen voor nieuwe contracten.Nu een afspraak maken om haar op te halen.
Ik probeer het zolang mogelijk uit te stellen, hopende dat ik nog subsidie kan krijgen.
Golf was voor een collega van mijn vrouw die door omstandigeden van de lease afzag.
Contract was van dec 2019.
Wij hebben vlak voor " corona" alles geregeld (mondeling).
leasemaatschappij was ook akkoord, alleen dor corona is eea nog niet getekend.
Wellicht hebben we geluk, dat morgen als datum telt, anders is het jammer.
De ID3 is nog niet uit dus die heeft 0 problemen en moet zich straks gaan bewijzen op de weg. Het voordeel is, de ontzettend goede basis van de e golf zal daar niet helemaal vergeten zijn bij de ontwikkeling van de id3RonaldPr schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:31:
Wel spannend, binnenkort veel nieuwe E-Golf rijders erbij. Ik kan tot nu toe weinig dingen bedenken om de auto te verbeteren, hij is goed doorontwikkeld.
De ID3 heeft meer problemen, de meest simpele dingen gaan mis, zoals de bandenspanningsmelding.....
Dit is wel een hele lastige: laadpercentage, resterende kWh en aantal kWh geladen..RonaldPr schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:31:
Wel spannend, binnenkort veel nieuwe E-Golf rijders erbij. Ik kan tot nu toe weinig dingen bedenken om de auto te verbeteren, hij is goed doorontwikkeld.
Dan nog denk ik dat je achter het net vist: https://www.rijksoverheid...oor-mijn-elektrische-autopentagon0873 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:28:
Contract wordt morgen pas getekend.....
Golf was voor een collega van mijn vrouw die door omstandigeden van de lease afzag.
Contract was van dec 2019.
Wij hebben vlak voor " corona" alles geregeld (mondeling).
leasemaatschappij was ook akkoord, alleen dor corona is eea nog niet getekend.
Wellicht hebben we geluk, dat morgen als datum telt, anders is het jammer.
Je kan je pas vanaf 1 juli aanmelden en regeling gaat pas in nadat deze is gepubliceerd in de Staatscourant. Denk niet dat dat al gebeurd is (maar dat weet ik niet zeker).
Dat is ook weer waar, het zijn allemaal geruchten. Ze hebben wel meer auto’s ontwikkeld dus dit moet ook weer goedkomen.AMARONE schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:37:
[...]
De ID3 is nog niet uit dus die heeft 0 problemen en moet zich straks gaan bewijzen op de weg. Het voordeel is, de ontzettend goede basis van de e golf zal daar niet helemaal vergeten zijn bij de ontwikkeling van de id3
Dat zou inderdaad mooi zijn en dat moet met een update kunnen. Wat ik me afvraag, ontwikkelen ze de Golf qua software nog door of is dat einde verhaal?S_Chief schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:57:
[...]
Dit is wel een hele lastige: laadpercentage, resterende kWh en aantal kWh geladen..
Ik reken er niet op dat er nog een software update komt eigenlijk; al was het maar omdat VW alle losse onderdelen (motor, accu BMS, software development) uitbesteed itt zeg een Tesla.RonaldPr schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:05:
[...]
Dat is ook weer waar, het zijn allemaal geruchten. Ze hebben wel meer auto’s ontwikkeld dus dit moet ook weer goedkomen.
Bij de ID.3? Natuurlijk wel, het is voor het belang van VW om die software te updaten. Het enige is, wijkt het zoveel af van de Golf8 qua multimedia e.d.?Tomba schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:21:
[...]
Ik reken er niet op dat er nog een software update komt eigenlijk; al was het maar omdat VW alle losse onderdelen (motor, accu BMS, software development) uitbesteed itt zeg een Tesla.
Maar goed dat er zoveel golfjes bijkomen, sommige zeggen saai maar het blijft een leuke auto op de weg. Had er zelf bijna eentje gekozen toen de ID3 op mijn pad kwam. Qua afstand net even beter ook voor mij.
Had t over de eGolf niet over de ID.3. Multimedia is exact gelijk tussen de Golfjes afaik.AMARONE schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:59:
[...]
Bij de ID.3? Natuurlijk wel, het is voor het belang van VW om die software te updaten. Het enige is, wijkt het zoveel af van de Golf8 qua multimedia e.d.?
Maar goed dat er zoveel golfjes bijkomen, sommige zeggen saai maar het blijft een leuke auto op de weg. Had er zelf bijna eentje gekozen toen de ID3 op mijn pad kwam. Qua afstand net even beter ook voor mij.
Hoelang duurde het voor jullie voordat de auto bij de dealer was?
Geproduceerd: week 19
Bij importeur: week 21
Bij dealer: week 22
Aflevering: uiterlijk week 25.
[ Voor 60% gewijzigd door pentagon0873 op 31-05-2020 11:51 ]
Al eens long press geprobeerd? Je kan ontgrendelen, licht/claxon aan, laden etc..Ik kan wel wat verzinnen
Verbruik van laatste rit, auto ont-/vergrendelen, auto laten claxonneren om hem te kunnen vinden, voorverwarmen activeren, ruitverwarming activeren.
Screw you guys... I'm going home.
Nee, wist niet eens dat die functie op een Apple Watch zatsjibbie schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:35:
[...]
Al eens long press geprobeerd? Je kan ontgrendelen, licht/claxon aan, laden etc..
@ThaddeusX ben toch nog steeds wel een beetje benieuwd
[ Voor 25% gewijzigd door Tomba op 01-06-2020 22:05 ]
Wow das snel! Hoeveel kilometer heb je erop zitten nu dan? Ik meende dat eerste onderhoud pas na 2 jaar of 30.000 kilometer moest?BMS080 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:15:
Heb zojuist melding gekregen om een onderhoudsbeurt in te plannen. Auto(Lease) is nu 6 maanden oud. Hebben jullie de deze onderhoudsbeurt gehad en hoe lang ben je de auto kwijt ? Wat is er vervangen/gecontroleerd? Kreeg je vervangend vervoer van de dealer en welke auto kreeg je?
11 weken, 7 weken als je de Covid sluiting niet meetelt. Tenminste, dat is de bedoeling. De auto is eind week 12 geproduceerd, vorige week bij de importeur geland, als het goed is deze week bij de dealer. Volgens de verkoper gaf Pon aan dat het transport vertraagd was door drukte bij de VW fabriek en capaciteitsgebrek in het transport. Pon zelf geeft nul informatie over het hele proces.Dpinh schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 09:08:
Mooi nieuws, uw volkswagen is onderweg van wolfsburg naar nederland....
Hoelang duurde het voor jullie voordat de auto bij de dealer was?
5090 km ongeveer. Dealer heb ik vandaag gebeld en die vertelde inderdaad dat onderhoud nog even niet nodig ivm aantal gereden kmTomba schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 06:58:
[...]
Wow das snel! Hoeveel kilometer heb je erop zitten nu dan? Ik meende dat eerste onderhoud pas na 2 jaar of 30.000 kilometer moest?
[Afbeelding]
Ik weet vrij zeker dat de afkoopsom een stuk hoger uitkomt dan 2k na nog geen 2 maanden in bezit. Je koopt tenslotte een tweedehands, dus 2k subsidie. Je gaat er zo geen subsidie aan over houden, zelfs als VW al meewerkt. Dus dan moet je winst zitten in een lagere TCO. Als je berekent wat je verwachte kosten zijn bij eigendom, kan je eens vergelijken. Ik vermoed dat het al met al niet voldoende voordeel biedt ten opzichte van je contract door laten lopen, in mijn geval (iets minder opties en 20.000km ipv 25.000) was private lease in ieder geval goedkoper.trippelb schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:57:
Zijn er hier nog mensen die overwegen om een afkoopvoorstel voor de private lease aan te vragen om daarna met subsidie de auto gelijk weer terug te kopen? Denken jullie dat dit lucratief kan zijn? Was zomaar even een hersenspinseltje
Nog een aanvulling: Eventuele wegenbelasting in 2025 hoef je niet mee te tellen bij eigendom. Die berekent VW ook 1 op 1 door in de private lease.
[ Voor 7% gewijzigd door DeGroteMuis op 03-06-2020 07:43 ]
Het was gewoon een hersenspinseltje wat ik had en dacht ik leg hem even ter toetsing neer hier.
Geachte heer Van Xxx,trippelb schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:57:
Zijn er hier nog mensen die overwegen om een afkoopvoorstel voor de private lease aan te vragen om daarna met subsidie de auto gelijk weer terug te kopen? Denken jullie dat dit lucratief kan zijn? Was zomaar even een hersenspinseltje
Ik heb de onderstaande case nagevraagd en uitgezocht.
Helaas is het niet mogelijk om een nieuwe contract te laten tekenen. Dit i.v.m. de actie de actie die van toepassing was op de E-golf.
De datum moet overeenkomen. Ook is het voor de subsidie niet van toepassing omdat de bestelling van de auto voor 2020 is gedaan.
Het spijt ons geen beter bericht te melden.
Met vriendelijke groet,
xxxxxxxx xxxxxxxx
Medewerker Funding & Order
Helaas dus niet mogelijk het contract te laten hertekenen, jammer.
[ Voor 4% gewijzigd door FrankVolt op 03-06-2020 09:04 ]
Dit soort berekeningen zijn eigenlijk onmogelijk.trippelb schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:06:
Mijn gedachte was ook niet per se om dit te doen we hebben destijds al een tco analyse gedaan in de afweging private lease versus kopen en geconcludeerd dat de private lease aantrekkelijker was (Door de aanbieding)
Het was gewoon een hersenspinseltje wat ik had en dacht ik leg hem even ter toetsing neer hier.
De belangrijkste factor de restwaarde blijft gokken. Het valt me op dat er vaak wordt uitgegaan van een heel lage restwaarde.
Ik heb geen idee wat de restwaarde van de E-Golf gaat worden.
50% afschrijving in 5 jaar en 125000 km (2e hands gaat een 2 jaar oude egolf met wat kilometers nu al voor minder)RonaldPr schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:00:
[...]
Dit soort berekeningen zijn eigenlijk onmogelijk.
De belangrijkste factor de restwaarde blijft gokken. Het valt me op dat er vaak wordt uitgegaan van een heel lage restwaarde.
Ik heb geen idee wat de restwaarde van de E-Golf gaat worden.
Resulteert in circa €320 afschrijving.
Verzekering All Risk (nieuwe wagen) €90 per maand.
Wegenbelasting €0
Banden (2x vervangen) €20 per maand
Betekent €430 per maand, dan zouden wij €500 per jaar hebben voor onvoorziene zaken, onderhoud en lopen we niet het risico van een nog lagere restwaarde. (Of verwacht je dat in 2025 een e-golf nog meer dan €20.000 opbrengt?)
Dat moet redelijk kloppen zo.trippelb schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:11:
[...]
50% afschrijving in 5 jaar en 125000 km (2e hands gaat een 2 jaar oude egolf met wat kilometers nu al voor minder)
Resulteert in circa €320 afschrijving.
Verzekering All Risk (nieuwe wagen) €90 per maand.
Wegenbelasting €0
Banden (2x vervangen) €20 per maand
Betekent €430 per maand, dan zouden wij €500 per jaar hebben voor onvoorziene zaken, onderhoud en lopen we niet het risico van een nog lagere restwaarde. (Of verwacht je dat in 2025 een e-golf nog meer dan €20.000 opbrengt?)
De aanbieding vorig jaar was zeer scherp dus altijd goedkoper dan aanschaffen mits je niet te veel extra’s erbij bestelde.
Ik kan ook zien waar de auto geparkeerd staat , hoeveel kilometer er nog te rijden is, of hij op slot is en inderdaad het parkeren.RonaldPr schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:42:
Onlangs heb ik de We connect app op de Apple Watch uitgeprobeerd. Je kunt er niets mee doen alleen de laadtoestand bekijken en een parkeertijd ingeven.
Ik krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar, zelfs niet in ECO+ modus haal ik het allemaal niet. Hieronder wat verbruiken die ik heb gepakt, dit is gereden in normal stand, alle verbruikers uit.trippelb schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:29:
Zojuist gereden 110 op de teller en bij aankomst nog 60 op de gom 90% snelweg
[Afbeelding]
- Gemiddelde snelheid van 76km/u
- Afstand 93km gereden
- Gemiddelde 19,2kWh/100km
- Gemiddelde snelheid van 86km/u
- Afstand 44km
- Gemiddelde 18,8kWh/100km
- Gemiddelde 84km/u
- Afstand 90km
- Gemiddelde 19,6kWh/100km
Verder viel me het volgende op toen ik testritje deed:
- Rij 52km/u op ACC: ~15kWh
- Rij 63km/u op ACC: ~18-22kWh
- Rij 86 km/u op ACC: ~20-24kWh
- Rij 106km/u op ACC: ~24-28kWh
Vind 50km/u en 60km/u echt extreem onzuinig, ook zodra je boven de 100km/u uitkomt. Ben nu alles in ECO+ aan het rijden i.p.v. normaal. Ik begrijp van jullie dus dat jullie wél gewoon in normal rijden, airco (af en toe) aan, en gewoon normaal optrekken soms pittig. Dat doe ik dus ook allemaal niet. Ik zit er alleen in, zuinig rijden door rustig optrekken, helemaal laten uitrollen (geen rem gebruiken), D3 of B rijden, alles verbruikers uit. Ik snap er niks van, het is frustrerend. Jullie nog tips voor mij?
:strip_exif()/f/image/Cp5IM6DAdxrdhXJRBOvIEvuC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Nrnbw4i692yOAiZLWFefTDQY.jpg?f=fotoalbum_tile)