Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:37
@Ximmer heb je een warmtepomp aan boord? (Met dit weer zou dat overigens niet te veel moeten uitmaken)

Overigens helpt het inderdaad denk ik om op B of D2/3 te rijden. Wij zijn van de andere auto al erg gewend om regeneratief te remmen (dus niet onderaan de afrit gelijk afremmen maar de gehele afrit langzaam regenereren)

• Ximmer
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 11:29
trippelb schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:53:
@Ximmer heb je een warmtepomp aan boord? (Met dit weer zou dat overigens niet te veel moeten uitmaken)

Overigens helpt het inderdaad denk ik om op B of D2/3 te rijden. Wij zijn van de andere auto al erg gewend om regeneratief te remmen (dus niet onderaan de afrit gelijk afremmen maar de gehele afrit langzaam regenereren)
Geen warmtepomp aan bord. Wel laadstation aan huis om eventueel voor te verwarmen, maar dit heb ik nog niet gedaan.

Ik vind het inderdaad erg leuk om in die D3/B stand te rijden, super tof om het verbruik naar beneden te zien gaan, maar de verbruikscijfers die ik hier zie kan ik alleen maar van dromen. Denk toch dat het ergens anders in moet zitten.

• trippelb
Met deze warmte zou ik zeker voorverwarmen of eigenlijk voorvoelen, anders maakt de airco overuren.

Maar met die verbruikscijfers zou ik ook niet happy zijn. Wat zegt de dealer?

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ximmer schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:39:
[...]

Ik krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar, zelfs niet in ECO+ modus haal ik het allemaal niet. Hieronder wat verbruiken die ik heb gepakt, dit is gereden in normal stand, alle verbruikers uit.
- Gemiddelde snelheid van 76km/u
- Afstand 93km gereden
- Gemiddelde 19,2kWh/100km

- Gemiddelde snelheid van 86km/u
- Afstand 44km
- Gemiddelde 18,8kWh/100km

- Gemiddelde 84km/u
- Afstand 90km
- Gemiddelde 19,6kWh/100km

Verder viel me het volgende op toen ik testritje deed:
- Rij 52km/u op ACC: ~15kWh
- Rij 63km/u op ACC: ~18-22kWh
- Rij 86 km/u op ACC: ~20-24kWh
- Rij 106km/u op ACC: ~24-28kWh

Vind 50km/u en 60km/u echt extreem onzuinig, ook zodra je boven de 100km/u uitkomt. Ben nu alles in ECO+ aan het rijden i.p.v. normaal. Ik begrijp van jullie dus dat jullie wél gewoon in normal rijden, airco (af en toe) aan, en gewoon normaal optrekken soms pittig. Dat doe ik dus ook allemaal niet. Ik zit er alleen in, zuinig rijden door rustig optrekken, helemaal laten uitrollen (geen rem gebruiken), D3 of B rijden, alles verbruikers uit. Ik snap er niks van, het is frustrerend. Jullie nog tips voor mij?
Ik snap hier eigenlijk niks van. Zo even op Normal met alles aan lekker doorgereden en had wind tegen en zelfs dan kom ik niet aan de 15 kWh/100km:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CqZA8Vwv9by-3NTo8l37wPf3A2M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VDCrFCPtkntVRRG5Mv6dUJze.jpg?f=user_large
(Voor mij is dit dus hoog! Voor jou zou het laag zijn. Heb wél een warmtepomp overigens)

Zie ook mijn eerdere post;
Tomba in "Het grote Volkswagen e-Golf topic"

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• CBfox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-04 10:07
Ximmer schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:39:
[...]

Ik krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar, zelfs niet in ECO+ modus haal ik het allemaal niet. Hieronder wat verbruiken die ik heb gepakt, dit is gereden in normal stand, alle verbruikers uit.
- Gemiddelde snelheid van 76km/u
- Afstand 93km gereden
- Gemiddelde 19,2kWh/100km

- Gemiddelde snelheid van 86km/u
- Afstand 44km
- Gemiddelde 18,8kWh/100km

- Gemiddelde 84km/u
- Afstand 90km
- Gemiddelde 19,6kWh/100km

Verder viel me het volgende op toen ik testritje deed:
- Rij 52km/u op ACC: ~15kWh
- Rij 63km/u op ACC: ~18-22kWh
- Rij 86 km/u op ACC: ~20-24kWh
- Rij 106km/u op ACC: ~24-28kWh

Vind 50km/u en 60km/u echt extreem onzuinig, ook zodra je boven de 100km/u uitkomt. Ben nu alles in ECO+ aan het rijden i.p.v. normaal. Ik begrijp van jullie dus dat jullie wél gewoon in normal rijden, airco (af en toe) aan, en gewoon normaal optrekken soms pittig. Dat doe ik dus ook allemaal niet. Ik zit er alleen in, zuinig rijden door rustig optrekken, helemaal laten uitrollen (geen rem gebruiken), D3 of B rijden, alles verbruikers uit. Ik snap er niks van, het is frustrerend. Jullie nog tips voor mij?
Is idd hoog, maar het kan er aan liggen dat je geen warmtepomp hebt. In mijn vorige auto , Nissan Leaf, werd de kachel ook altijd warm , ook in de zomer, hij warmde het water op tot 80 graden. wat veel energie koste. Ik heb toen een schakelaar gekocht, waar mee ik dat kon uitzetten in de zomer, en in de winter maar op warmde tot 40 graden.
Maar ik weet niet of het ook zo werkt bij de E-golf.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Zijn verbruikscijfers zijn echt te hoog hoor, dat klopt niet.
Afgelopen weekend mooi ritje naar Limburg gehad en aangezien het best warm was airco op 17/18 graden en de ventilator stand op 3 of 4.

heenweg
Afgelegde afstand 204 km
Gemiddelde snelheid 78 km/h
Verbruik 13,6kWh/100km

terugweg
Afgelegde afstand 183 kmh
Gemiddelde snelheid 90 km/h
Verbruik 13,9kWh/100km

Op de terug weg een stukje harder doorgereden, met vaker 120km/h op de teller dan 100 km/h.

Dus nee, het verbruik wat hierboven geschetst wordt lijkt me niet te kloppen.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Tomba
  • Nu online

Tomba

sjorremans schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:55:
Zijn verbruikscijfers zijn echt te hoog hoor, dat klopt niet.
Afgelopen weekend mooi ritje naar Limburg gehad en aangezien het best warm was airco op 17/18 graden en de ventilator stand op 3 of 4.

heenweg
Afgelegde afstand 204 km
Gemiddelde snelheid 78 km/h
Verbruik 13,6kWh/100km

terugweg
Afgelegde afstand 183 kmh
Gemiddelde snelheid 90 km/h
Verbruik 13,9kWh/100km

Op de terug weg een stukje harder doorgereden, met vaker 120km/h op de teller dan 100 km/h.

Dus nee, het verbruik wat hierboven geschetst wordt lijkt me niet te kloppen.
Heb jij een warmtepomp?

• Ximmer
Dan moet ik maar eens gaan praten met de dealer.

Als je als je weggaat 237km op de teller hebt (100% vol), en dan 2x stuk rijdt:
Heen:
60 km
49 min
74 km/u gem.
17.1 kWh/100km

Terug (donker)
59 km
49 min
72 km/u gem.
18,4 kWh/100km

Kom je terug heb je nog 59km op de teller. Is dan met alles uit (behalve terugweg dus lampen aan), waarvan exact 50% snelweg, rest was allemaal 80km/u weg. En klein stukje 50km/u.

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
Ximmer schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:05:
[...]

Geen warmtepomp aan bord. Wel laadstation aan huis om eventueel voor te verwarmen, maar dit heb ik nog niet gedaan.

Ik vind het inderdaad erg leuk om in die D3/B stand te rijden, super tof om het verbruik naar beneden te zien gaan, maar de verbruikscijfers die ik hier zie kan ik alleen maar van dromen. Denk toch dat het ergens anders in moet zitten.
Wat is het verbruik tijdens stilstand na starten en na enige tijd rijden en dan even parkeren (in de boordcomputer op de actuele verbruikstand in kW/h )?

Als dat normaal is, zou ik benieuwd zijn naar een kWh laadcontrole, dus vrij leeg rijden en dan van 5-10% naar (in buurt van) 100% laden, bijhouden hoeveel kWh is opgenomen en of dat overeenkomt met de verwachtte netto accucapaciteit. Je zou denken dat er een batterijmodule uit is gevallen.

Evt. zou je ook naar het accuvoltage en stroomsterkte kunnen kijken met OBD2 dongle en car scanner app, maar goed, dat is als je het leuk vind, het is uiteindelijk iets voor de dealer. Maar dan weet je mss waar je ze op kan wijzen (de kennis van EV's is -ook bij de dealer- nog erg matig).
CBfox schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:37:
[...]

Is idd hoog, maar het kan er aan liggen dat je geen warmtepomp hebt. In mijn vorige auto , Nissan Leaf, werd de kachel ook altijd warm , ook in de zomer, hij warmde het water op tot 80 graden. wat veel energie koste. Ik heb toen een schakelaar gekocht, waar mee ik dat kon uitzetten in de zomer, en in de winter maar op warmde tot 40 graden.
Maar ik weet niet of het ook zo werkt bij de E-golf.
Bij eGolf en praktisch alle andere elektrische auto's wordt de warmtepomp, AC of PTC verwarmingselement alleen ingeschakeld bij warmte/koudevraag, of, bij auto's met een actief vloeistofkoelingssysteem, indien het BMS daarom vraagt. Dit kan je eenvoudig zien door naar de verbruiksmeter te kijken tijdens stilstand, bijv. airco aanzetten (paar 100 tot enkele kW effect), of de verwarming in de winter. Met alle verbruikers uit en alleen DRL aan zou het verbruik hooguit 100-200W moeten zijn.

Maar goed dat actieve accu koel/verwarmingssysteem heeft de eGolf natuurlijk niet en de weersomstandigheden zijn nu juist praktisch perfect voor accu, met lage verliezen.

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
Tomba schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 11:57:
[...]

Volgens mij 5 meter lang die kabel.
En je kunt -helaas- helemaal niks zien aangaande de accu. Geen percentages, geen kWh maar alleen de GoM kilometers... (en het gemiddelde verbruik)
Nouja, met een OBD2 bluetooth dongle en een Car scanner app (bijv OBDEleven, OBD elm) kan je vervolgens draadloos wel het een en ander uitlezen: in ieder geval de SoC, accutemperatuur, kWh lading, actueel geleverd voltage en amperage (waaruit kW laad/ontlaadstroom kan berekenen). Uiteraard alleen als de auto aan is. Zie bijv. YouTube: e Golf laden / laadsessie bij Ionity Stroe NL met OBD
Je kan een dashboard maken in de meeste apps zodat je de gewenste waardes in een oogopslag hebt.

Het is wel wat moeite, maar goed we zitten hier op tweakers ;)

• Ximmer
davidov2008 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:55:
[...]

Wat is het verbruik tijdens stilstand na starten en na enige tijd rijden en dan even parkeren (in de boordcomputer op de actuele verbruikstand in kW/h )?

Als dat normaal is, zou ik benieuwd zijn naar een kWh laadcontrole, dus vrij leeg rijden en dan van 5-10% naar (in buurt van) 100% laden, bijhouden hoeveel kWh is opgenomen en of dat overeenkomt met de verwachtte netto accucapaciteit. Je zou denken dat er een batterijmodule uit is gevallen.

Evt. zou je ook naar het accuvoltage en stroomsterkte kunnen kijken met OBD2 dongle en car scanner app, maar goed, dat is als je het leuk vind, het is uiteindelijk iets voor de dealer. Maar dan weet je mss waar je ze op kan wijzen (de kennis van EV's is -ook bij de dealer- nog erg matig).

[...]

Bij eGolf en praktisch alle andere elektrische auto's wordt de warmtepomp, AC of PTC verwarmingselement alleen ingeschakeld bij warmte/koudevraag, of, bij auto's met een actief vloeistofkoelingssysteem, indien het BMS daarom vraagt. Dit kan je eenvoudig zien door naar de verbruiksmeter te kijken tijdens stilstand, bijv. airco aanzetten (paar 100 tot enkele kW effect), of de verwarming in de winter. Met alle verbruikers uit en alleen DRL aan zou het verbruik hooguit 100-200W moeten zijn.

Maar goed dat actieve accu koel/verwarmingssysteem heeft de eGolf natuurlijk niet en de weersomstandigheden zijn nu juist praktisch perfect voor accu, met lage verliezen.
Bedankt voor je advies en uitgebreide uitleg! Ik weet dat ik ongeveer 24.7kW/26.1kW laad als ie nog 50/60 km op de teller heeft staan. Dat klonk voor mij opzich wel acceptabel. Een keer bij mijn thuislader en een keer bij snellader.

Zo even uit mijn hoofd bij een start staat het verbruik op 0.2kW/h. Ik zal eens testen en opnemen wat jij aangeeft. Dus eerste keer start, stuk gereden - parkeren - en weer een check.

OBD2 dongle en app lijkt mij wel wat (heb je een tip? of staat het hier ergens in het forum?), je wilt immers toch uitvogelen waar het inzit en hoe je je "prestaties" met de auto kunt optimaliseren.

• sjorremans
  • Nu online
Zonder airco of verwarming aan zit mijn e-Golf ook op 0.2 kW/h bij stilstaan of starten van de auto.

Dat loopt met gemak op naar de 1 ot 2 kW/h in de winter met de kachel aan of de afgelopen dagen wanneer het erg warm is buiten.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• trippelb
Ximmer schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:47:

Heen:
60 km
49 min
74 km/u gem.
17.1 kWh/100km

Terug (donker)
59 km
49 min
72 km/u gem.
18,4 kWh/100km

Kom je terug heb je nog 59km op de teller. Is dan met alles uit (behalve terugweg dus lampen aan), waarvan exact 50% snelweg, rest was allemaal 80km/u weg. En klein stukje 50km/u.
Hoe hard rijd je als je op 30km snelweg op een gemiddelde snelheid van 72 uit komt?

Ik heb maandag 64km snelweg/autoweg gereden en 6 (ja 6) binnendoor en kwam toen op gemiddeld 71 uit. Ik rijd dan op de snelweg 105 op de teller.

• Elmonogrande
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 20:00
Jij moet inderdaad eens gaan praten met je vw dealer want iets klopt er niet met je e-golf.

Ik heb geen WP en haal bij dit weer 13kWh per 100km. Laatst 205 km gereden (heen en terug) waarbij minstens 90% snelweg was. Toen nog 20 km bereik op de teller. Ik rijd wel netjes 100 en niet harder.

Altijd in Eco en met B aan. Lekker met 1 pedaal rijden
Ximmer schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:47:

Heen:
60 km
49 min
74 km/u gem.
17.1 kWh/100km

Terug (donker)
59 km
49 min
72 km/u gem.
18,4 kWh/100km

Venray Oost-West 16 kWp All electric, Nibe 2040 warmtepomp met VVM 320

• maarten34
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 28-09 03:54
De dealer heeft mij dinsdag gebeld, ik kan hem morgen ophalen.. wat kan dat ineens snel gaan!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Elmonogrande schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:17:
Jij moet inderdaad eens gaan praten met je vw dealer want iets klopt er niet met je e-golf.

Ik heb geen WP en haal bij dit weer 13kWh per 100km. Laatst 205 km gereden (heen en terug) waarbij minstens 90% snelweg was. Toen nog 20 km bereik op de teller. Ik rijd wel netjes 100 en niet harder.

Altijd in Eco en met B aan. Lekker met 1 pedaal rijden

[...]
@ThaddeusX heeft ook zo’n lemon met een range van niks schijnbaar dus ook voor hem dit advies.

• pentagon0873
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-11 09:05
Subsidie is definitief....
Subsidie aanvragen
U kunt de subsidie vanaf 1 juli 2020 online aanvragen via de button 'Direct regelen' op deze pagina. Voor uw aanvraag heeft u DigiD nodig. U kunt uw aanvraag tussentijds opslaan.

Houd uw inloggegevens en een digitaal afschrift van uw koopovereenkomst bij de hand.

Wanneer kunt u aanvragen?
U heeft de leaseovereenkomst van een leasemaatschappij met Keurmerk Private Lease getekend op of na 4 juni 2020.
U doet de subsidieaanvraag binnen 60 dagen na de datum van ondertekening van de leaseovereenkomst.
Deze gegevens heeft u nodig bij de subsidieaanvraag:
Naam, adres, e-mailadres en het burgerservicenummer
DigiD
IBAN bankrekeningnummer
Naam van het leasebedrijf
Datum ondertekening leaseovereenkomst. Houd voor de zekerheid uw digitale overeenkomst bij de hand.
Merk, model (handelsbenaming) en type van de personenauto die op de leaseovereenkomst staat.
De catalogusprijs van de personenauto op de datum van ondertekening van de leaseovereenkomst.
Heeft uw nieuwe auto nog geen kenteken op uw naam? Of is de auto nog niet geleverd? Dan vraagt u subsidie aan in 2 stappen:
Na ondertekening van de leaseovereenkomst dient u binnen 60 dagen uw subsidieaanvraag in.
U vraagt uitbetaling van de subsidie aan, nadat de auto in het RDW kentekenregister op uw naam staat. Dit kan tot uiterlijk 18 maanden na de subsidieverlening.
Bekijk voor het indienen van de aanvraag eerst goed de voorwaarden en doorloop het Stappenplan (volgt).

Iemand anders machtigen
U kunt ook iemand machtigen om de aanvraag voor u te doen. Dat kan met het formulier 'Machtiging intermediair subsidies'. Vul dit samen in met degene die u wilt machtigen. U hoeft dit formulier niet mee te sturen, maar u moet het wel bewaren. De gemachtigde kan daarna met zijn/haar DigiD of eHerkenningsmiddel (minimaal betrouwbaarheidsniveau 1) inloggen en de aanvraag namens u doen.

Na uw aanvraag
Nadat u de subsidieaanvraag online heeft ingediend, krijgt u een e-mail als ontvangstbevestiging. U vindt de bevestiging ook terug als u weer inlogt in het eLoket. Deze staat onder Berichten. RVO behandelt de aanvragen op volgorde van binnenkomst. Het besluit van RVO op uw aanvraag krijgt u per post.

Heeft u een aanvraag gedaan voor een elektrische personenauto, waarvan het kenteken nog niet op uw naam staat in het kentekenregister (RDW)? Is uw aanvraag wel goedgekeurd? Dan ontvangt u de brief 'subsidieverlening'. Hierin staat welk bedrag u krijgt toegekend. Deze krijgt u binnen 4 weken na de ontvangst van uw onlineaanvraag.

Is de elektrische personenauto geleverd en het kenteken op uw naam geregistreerd in het kentekenregister (RDW)? Dan logt u weer in via e-loket om het kenteken en IBAN bankrekeningnummer door te geven.

Wanneer wordt de subsidie uitbetaald?
U heeft van RVO een brief 'subsidieverlening' ontvangen.
De elektrische personenauto is geleverd en staat in het kentekenregister (RDW) op naam van de subsidieontvanger. Vraag dit na bij uw leasemaatschappij.
De elektrische personenauto voldoet aan de gestelde voorwaarden. RVO controleert dit aan de hand van de kentekenregistratie bij het RDW.
Het kenteken en uw IBAN bankrekeningnummer heeft u online doorgegeven. Dit kan tot uiterlijk 18 maanden na de datum van de subsidieverlening via het online loket van RVO.
U heeft van RVO het besluit tot vaststelling van de subsidie ontvangen.
U ontvangt het subsidiebedrag in maandelijkse termijnen over een periode van 4 jaar op uw bankrekening.
Wat zijn de belangrijkste verplichtingen voor u tijdens de subsidieperiode?
De geleaset elektrische personenauto op de leaseovereenkomst staat 4 jaar ononderbroken op uw naam.
Bewaar al uw documenten, zoals uw leaseovereenkomst zorgvuldig. U bent verplicht deze te bewaren tot 4 jaar na de datum van tenaamstelling van de elektrische personenauto. Op verzoek van RVO moet u de leaseovereenkomst kunnen aanleveren.
Handhaving
De geleaset elektrische personenauto moet ononderbroken 4 jaar op naam van de subsidieontvanger blijven staan. Periodiek controleert RVO bij de RDW of aan deze eis wordt voldaan. Stopt u eerder met leasen dan de afgesproken subsidieperiode? Dan stopt ook de maandelijkse betaling.

jammer voor de meeste van ons dat we het contract al hebben getekend.... |:(

1200WP solaredge, 20kW Nexus, 2x 3,5kW daikin airco, 15kw hydro Pelletkachel

• maarten34
pentagon0873 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:35:
Subsidie is definitief....
Subsidie aanvragen
U kunt de subsidie vanaf 1 juli 2020 online aanvragen via de button 'Direct regelen' op deze pagina. Voor uw aanvraag heeft u DigiD nodig. U kunt uw aanvraag tussentijds opslaan.

Houd uw inloggegevens en een digitaal afschrift van uw koopovereenkomst bij de hand.

Wanneer kunt u aanvragen?
U heeft de leaseovereenkomst van een leasemaatschappij met Keurmerk Private Lease getekend op of na 4 juni 2020.
U doet de subsidieaanvraag binnen 60 dagen na de datum van ondertekening van de leaseovereenkomst.
Deze gegevens heeft u nodig bij de subsidieaanvraag:
Naam, adres, e-mailadres en het burgerservicenummer
DigiD
IBAN bankrekeningnummer
Naam van het leasebedrijf
Datum ondertekening leaseovereenkomst. Houd voor de zekerheid uw digitale overeenkomst bij de hand.
Merk, model (handelsbenaming) en type van de personenauto die op de leaseovereenkomst staat.
De catalogusprijs van de personenauto op de datum van ondertekening van de leaseovereenkomst.
Heeft uw nieuwe auto nog geen kenteken op uw naam? Of is de auto nog niet geleverd? Dan vraagt u subsidie aan in 2 stappen:
Na ondertekening van de leaseovereenkomst dient u binnen 60 dagen uw subsidieaanvraag in.
U vraagt uitbetaling van de subsidie aan, nadat de auto in het RDW kentekenregister op uw naam staat. Dit kan tot uiterlijk 18 maanden na de subsidieverlening.
Bekijk voor het indienen van de aanvraag eerst goed de voorwaarden en doorloop het Stappenplan (volgt).

Iemand anders machtigen
U kunt ook iemand machtigen om de aanvraag voor u te doen. Dat kan met het formulier 'Machtiging intermediair subsidies'. Vul dit samen in met degene die u wilt machtigen. U hoeft dit formulier niet mee te sturen, maar u moet het wel bewaren. De gemachtigde kan daarna met zijn/haar DigiD of eHerkenningsmiddel (minimaal betrouwbaarheidsniveau 1) inloggen en de aanvraag namens u doen.

Na uw aanvraag
Nadat u de subsidieaanvraag online heeft ingediend, krijgt u een e-mail als ontvangstbevestiging. U vindt de bevestiging ook terug als u weer inlogt in het eLoket. Deze staat onder Berichten. RVO behandelt de aanvragen op volgorde van binnenkomst. Het besluit van RVO op uw aanvraag krijgt u per post.

Heeft u een aanvraag gedaan voor een elektrische personenauto, waarvan het kenteken nog niet op uw naam staat in het kentekenregister (RDW)? Is uw aanvraag wel goedgekeurd? Dan ontvangt u de brief 'subsidieverlening'. Hierin staat welk bedrag u krijgt toegekend. Deze krijgt u binnen 4 weken na de ontvangst van uw onlineaanvraag.

Is de elektrische personenauto geleverd en het kenteken op uw naam geregistreerd in het kentekenregister (RDW)? Dan logt u weer in via e-loket om het kenteken en IBAN bankrekeningnummer door te geven.

Wanneer wordt de subsidie uitbetaald?
U heeft van RVO een brief 'subsidieverlening' ontvangen.
De elektrische personenauto is geleverd en staat in het kentekenregister (RDW) op naam van de subsidieontvanger. Vraag dit na bij uw leasemaatschappij.
De elektrische personenauto voldoet aan de gestelde voorwaarden. RVO controleert dit aan de hand van de kentekenregistratie bij het RDW.
Het kenteken en uw IBAN bankrekeningnummer heeft u online doorgegeven. Dit kan tot uiterlijk 18 maanden na de datum van de subsidieverlening via het online loket van RVO.
U heeft van RVO het besluit tot vaststelling van de subsidie ontvangen.
U ontvangt het subsidiebedrag in maandelijkse termijnen over een periode van 4 jaar op uw bankrekening.
Wat zijn de belangrijkste verplichtingen voor u tijdens de subsidieperiode?
De geleaset elektrische personenauto op de leaseovereenkomst staat 4 jaar ononderbroken op uw naam.
Bewaar al uw documenten, zoals uw leaseovereenkomst zorgvuldig. U bent verplicht deze te bewaren tot 4 jaar na de datum van tenaamstelling van de elektrische personenauto. Op verzoek van RVO moet u de leaseovereenkomst kunnen aanleveren.
Handhaving
De geleaset elektrische personenauto moet ononderbroken 4 jaar op naam van de subsidieontvanger blijven staan. Periodiek controleert RVO bij de RDW of aan deze eis wordt voldaan. Stopt u eerder met leasen dan de afgesproken subsidieperiode? Dan stopt ook de maandelijkse betaling.

jammer voor de meeste van ons dat we het contract al hebben getekend.... |:(
Het contract gaat volgens mij pas in als je de eerste betaling hebt gedaan. Maar ik kan het mis hebben? Zal morgen nog even navragen.

Ik heb een mailtje gehad dat ik mijn contract namelijk per mail krijg de komende dagen.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:15
maarten34 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:09:
[...]

Het contract gaat volgens mij pas in als je de eerste betaling hebt gedaan. Maar ik kan het mis hebben? Zal morgen nog even navragen.

Ik heb een mailtje gehad dat ik mijn contract namelijk per mail krijg de komende dagen.
Dus jij denkt dat Volkswagen een auto gaat bouwen, transporteren en afleveren nog voordat er überhaupt een contract is?

Ik denk dat hier een aantal mensen euro-tekens zien. Helaas. Die subsidie kan je vergeten. Maar een troost: de prijs die wij betalen voor deze Golf is al net alsof we de subsidie toch ontvangen hebben.

• maarten34
La1974 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 23:09:
[...]

Dus jij denkt dat Volkswagen een auto gaat bouwen, transporteren en afleveren nog voordat er überhaupt een contract is?

Ik denk dat hier een aantal mensen euro-tekens zien. Helaas. Die subsidie kan je vergeten. Maar een troost: de prijs die wij betalen voor deze Golf is al net alsof we de subsidie toch ontvangen hebben.
Da's ook weer waar. En heb natuurlijk al lang het contract getekend.

Was mooie bonus geweest, maar denk dat ik er ook naast ga grijpen. Toch maar even vragen voor de zekerheid.

• Martinussss
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:38
Ik probeer het ook nog. Mijn auto is nog niet gebouwd dus ik ben in overleg met de dealer of het aantal km op mijn contract niet verhoogd kan worden (dus nieuw contract tekenen met nieuwe datum?). Zal wel tevergeefs zijn maar nee heb je altijd.

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:22
Martinussss schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 00:14:
Ik probeer het ook nog. Mijn auto is nog niet gebouwd dus ik ben in overleg met de dealer of het aantal km op mijn contract niet verhoogd kan worden (dus nieuw contract tekenen met nieuwe datum?). Zal wel tevergeefs zijn maar nee heb je altijd.
Tegen mij zeiden ze toen ik dat eerder vroeg dat een contractwijziging niet een nieuwe contractdatum oplevert.

Lukt het niet, dan is de auto nog steeds goedkoper zonder subsidie dan als je nu bestelt met, dus ook geen ramp, maar hou ons op de hoogte alsjeblieft. Dan doe ik ook nog een nieuwe poging en ik ben vast niet de enige. De mijne is nu nog niet geland bij de dealer (productie week 12, intussen al ruim een week in NL) en nu VW/Pon de boel zo vertraagd heeft dat de auto nog niet bij de dealer geland is, zou ik het ook wel lekker vinden als de subsidie zo wel nog mee te pikken is.

• sjorremans
  • Nu online
Tomba schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:35:
[...]

Heb jij een warmtepomp?
Yes! :)

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Dan ga ik toch haast denken dat dat ding voor een fatsoenlijk bereik onmisbaar is :o

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:59
Martinussss schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 00:14:
Wees er wel snel bij want het gaat om slechts 2500 auto’s dus het potje is binnen een paar weken weer leeg.

• maarten34
Ik heb 'um! Wat een plaatje, en ben echt ontzettend blij ook dat ik voor de standaard kleur Urano Grey ben gegaan.. inclusief de 17 inch velgen met de geblindeerde ramen, maakt het voor mij wel compleet qua uiterlijk.

Wat betreft de subsidie, daar kom ik inderdaad niet voor in aanmerking. Dit omdat het contract al in december is ondertekend. Maar de dealer zei wel, je kan het natuurlijk altijd proberen. Dus dat gaan we dan ook maar doen tzt.

Hoop dat de wachtenden hem ook snel krijgen!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wellicht dat ik er vol overheen kijk, maar is er ergens een indicator op het dashboard dat de dimlichten automatisch zijn ingeschakeld? Kan niets ontdekken. Heb het active info display.

• trippelb
Heb ik ook nog niet gezien in het dashboard, maar je kan het wel aan de standenschakelaar zien.

Als het dimlicht is ingeschakeld licht het symbool van het stadslicht groen op (vraag me niet waarom want dat is natuurlijk wel een beetje raar)

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-11 14:17
S_Chief schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:48:
Wellicht dat ik er vol overheen kijk, maar is er ergens een indicator op het dashboard dat de dimlichten automatisch zijn ingeschakeld? Kan niets ontdekken. Heb het active info display.
Ik ben ook erg benieuwd. Ik heb het ook nog niet kunnen vinden. Best wel vervelend om het niet te kunnen zien.

• trippelb
Heijmenberg99 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 23:50:
[...]

Ik ben ook erg benieuwd. Ik heb het ook nog niet kunnen vinden. Best wel vervelend om het niet te kunnen zien.
trippelb schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 21:44:
Heb ik ook nog niet gezien in het dashboard, maar je kan het wel aan de standenschakelaar zien.

Als het dimlicht is ingeschakeld licht het symbool van het stadslicht groen op (vraag me niet waarom want dat is natuurlijk wel een beetje raar)

• Dpinh
  • Laatst online: 08-02-2023
Hi jongens even een vraagje,

Het active info display zit standaard in de e golf 2020 toch? Wat als ik dat als optie niet erbij heb gekozen heb in dan alsnog een digitaal scherm? Maak me nu erg zorgen...

• Heijmenberg99
Dpinh schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:30:
Hi jongens even een vraagje,

Het active info display zit standaard in de e golf 2020 toch? Wat als ik dat als optie niet erbij heb gekozen heb in dan alsnog een digitaal scherm? Maak me nu erg zorgen...
Het active info display is niet standaard op de 2020 editie. Je krijgt dan normale tellers met ene klein schermpje.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

S_Chief schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:48:
Nee dat is biij VW nooit zo, kan je op de schakelaar zien. Irritant inderdaad.

Elect a clown, expect a circus.

• Dpinh
Heijmenberg99 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 09:32:
[...]

Het active info display is niet standaard op de 2020 editie. Je krijgt dan normale tellers met ene klein schermpje.
Jezuss.. meen je niet, bij de dealer is mij heel wat anders verteld.. dat het digitale scherm er standaard opzit, en het aid alleen voor navi is tussen de digitale dials... 😰

[ Voor 20% gewijzigd door Dpinh op 07-06-2020 09:45 ]

• RonaldPr
Slasher schreef op zondag 7 juni 2020 @ 09:34:
[...]

Nee dat is biij VW nooit zo, kan je op de schakelaar zien. Irritant inderdaad.
De oplossing is gewoon de verlichting handmatig aanzetten. Laatst reed ik in de stromende regen en het was behoorlijk donker en meer dan de helft van de auto’s en bijna alle vrachtwagens reden met dagrijverlichting, dus geen achterlicht aan.

Dat automatisch aangaan lijkt leuk maar zelf meedenken werkt beter en veiliger.

Bij de Golf kun je de schakelaar altijd op aan laten staan, het licht schakelt bij uitzetten contact vanzelf uit. En het rijbereikverlies is te verwaarlozen.

• RonaldPr
Eigenlijk zou het automatisch inschakelen ook gekoppeld moeten zijn aan de regensensor of ruitenwissers.

• Dpinh
Zijn er meerdere van ons zonder het Active Info Display? Of heeft de meerderheid toch voor de extra optie gekozen? Voor hen zonder ben je blij met de normale analog dials?

• FrankVolt
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14-10 08:42
Nou, ik heb lekker voor de cheapo klokjes gekozen, geven hetzelfde aan als het active display behalve het navigatiegedeelte, vindt ik ook niet zo erg, hoef ik niet continue op te koekeloeren. Scheelt wel behoorlijk in de leaseprijs. In mijn huidige Renault zit het ook niet 8) 8) 8). Kijk maar eens op YouTube, kan je genoeg vinden met "normale klokjes".

[ Voor 11% gewijzigd door FrankVolt op 07-06-2020 10:49 ]

• nosj1000
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14-11 12:01
RonaldPr schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:01:
Eigenlijk zou het automatisch inschakelen ook gekoppeld moeten zijn aan de regensensor of ruitenwissers.
Je kunt je achterverlichting laten aanpassen zodat deze automatisch branden tezamen met je dagrijverlichting.

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16:23
Dpinh schreef op zondag 7 juni 2020 @ 09:44:
[...]

Jezuss.. meen je niet, bij de dealer is mij heel wat anders verteld.. dat het digitale scherm er standaard opzit, en het aid alleen voor navi is tussen de digitale dials... 😰
Digitale scherm moet je aanvinken in de optielijst

• BMS080
nosj1000 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:15:
[...]

Je kunt je achterverlichting laten aanpassen zodat deze automatisch branden tezamen met je dagrijverlichting.
Hoe kan je dit laten aanpassen?

• BMS080
RonaldPr schreef op zondag 7 juni 2020 @ 09:59:
[...]

De oplossing is gewoon de verlichting handmatig aanzetten. Laatst reed ik in de stromende regen en het was behoorlijk donker en meer dan de helft van de auto’s en bijna alle vrachtwagens reden met dagrijverlichting, dus geen achterlicht aan.

Dat automatisch aangaan lijkt leuk maar zelf meedenken werkt beter en veiliger.

Bij de Golf kun je de schakelaar altijd op aan laten staan, het licht schakelt bij uitzetten contact vanzelf uit. En het rijbereikverlies is te verwaarlozen.
Ik begrijp deze even niet helemaal. Dus als je je verlichting op auto (automatisch) zet dan werken je achterlichten niet?

• FrankVolt
Hier een filmpje met cheapo klokjes:
https://www.youtube.com/watch?v=CClEvq8uzVM

_/-\o_

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:33
trippelb schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:11:
[...]

50% afschrijving in 5 jaar en 125000 km (2e hands gaat een 2 jaar oude egolf met wat kilometers nu al voor minder)
Resulteert in circa €320 afschrijving.
Verzekering All Risk (nieuwe wagen) €90 per maand.
Wegenbelasting €0
Banden (2x vervangen) €20 per maand

Betekent €430 per maand, dan zouden wij €500 per jaar hebben voor onvoorziene zaken, onderhoud en lopen we niet het risico van een nog lagere restwaarde. (Of verwacht je dat in 2025 een e-golf nog meer dan €20.000 opbrengt?)
Na 5 jaar is de waarde nog hoogstens 35%, en waarschijnlijk meer richting 30%, en dan moet de ontwikkeling van nieuwe auto's/accu's niet te snel gaan.

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• nosj1000
BMS080 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:37:
[...]

Ik begrijp deze even niet helemaal. Dus als je je verlichting op auto (automatisch) zet dan werken je achterlichten niet?
Als je je verlichting op automatisch zet en het wordt donkerder dan gaan uiteraard voor en achter branden, wat ik bedoel is dat je dagrijverlichting zo kunt laten aanpassen dat dan ook je achterlichten branden, als het dan donkerder wordt gaat de normale verlichting uiteraard ook branden. Bij mij brandt dus dagrijverlichtig aan de voorziijde, maar dus ook aan de achterzijde.

• nosj1000

• S_Chief
  • Niet online
Ik ben niet anders gewend bij mijn andere auto's. Valt mij ook op dat de Golf dit niet lijkt te doen.

Zal op de Discover het inschakelen van de verlichting op "vroeg" zetten, eens kijken wat dat doet. In verlichte tunnels vind ik hem namelijk ook te traag.

[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 07-06-2020 13:18 ]

• trippelb
MarcelGo schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:08:
[...]

Na 5 jaar is de waarde nog hoogstens 35%, en waarschijnlijk meer richting 30%, en dan moet de ontwikkeling van nieuwe auto's/accu's niet te snel gaan.
De stelling waarop ik reageerde was dat in veel berekeningen de toekomstige restwaarde te laag wordt ingeschat voor een kosten-batenanalyse. Door met een hoge restwaarde te rekenen toon ik aan dat zelfs met een hoge restwaarde de private lease aanbieding vorig jaar erg sterk was. Met lagere restwaarde wordt dit alleen maar versterkt.
Hmm dit was ik van Volvo wel gewend en ik ben er van uitgegaan dat dit bij de golf ook zo was. Zelf zit ik altijd te foeteren op medeweggebruikers die bij regen hun achterligt niet aanzetten, maar daar hoor ik nu zelf ook bij, oeps

• Kuip
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-03-2024
S_Chief schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:14:
[...]

Ik ben niet anders gewend bij mijn andere auto's. Valt mij ook op dat de Golf dit niet lijkt te doen.

Zal op de Discover het inschakelen van de verlichting op "vroeg" zetten, eens kijken wat dat doet. In verlichte tunnels vind ik hem namelijk ook te traag.
Je kunt in menu gewoon de optie aanvinken dat de verlichting automatisch aangaat bij regen.

• S_Chief
  • Niet online
Kuip schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:28:
[...]
Je kunt in menu gewoon de optie aanvinken dat de verlichting automatisch aangaat bij regen.
Hmm, zou ik daar dan overheen hebben gekeken.. Morgen even kijken of dat aan staat. Thanks.

• DeGroteMuis
[...]

'Fijn' die duidelijke communicatie. Dat scherm in de middenconsole zit er inderdaad wel standaard in en zoals je hieronder kan zien ook een klein schermpje tussen de klokken. Maar volledig digitale klokkenwinkel is een optie. Ik heb het wel genomen omdat ik het mooier vond, maar functioneel verandert er niet zo veel. Dit is standaard:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFQtqrGHMrRsxywJ0P7KHHGnGSk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5dJYhghdcbmK2jnmq7WHPBi7.jpg?f=user_large

En dit AID:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zAG77UXKRqpjNO2okE6fWVLFqCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GRBmyHnFavaV1wVsMXT73q35.jpg?f=fotoalbum_large

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

[...]

Ik zou toch maar even snel met de dealer contact opnemen of het mogelijk is dit nog aan te passen, niet wetende hoe ver de auto "in het proces zit"

Elect a clown, expect a circus.

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:59
Dpinh schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:06:
Zijn er meerdere van ons zonder het Active Info Display? Of heeft de meerderheid toch voor de extra optie gekozen? Voor hen zonder ben je blij met de normale analog dials?
Ik heb de versie uit 2018, die werd nagenoeg met alle opties geleverd en ook hier was het AID al een optie. Ook online staat het scherm als optie.

Overigens zou ik me er niet al te druk om maken, tenzij je daadwerkelijk de navigatie van de Golf gaat gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Electromonkey op 08-06-2020 08:46 ]

• Elmonogrande
Waarom zou iemand de verlichting gewoon niet altijd aan hebben staan, is toch veel veiliger?
Bij mij staat de verlichting altijd aan. Qua verbruik merk je daar niks aan en je weet dat je verlichting altijd werkt inclusief de achterlichten!
S_Chief schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:29:
[...]

Hmm, zou ik daar dan overheen hebben gekeken.. Morgen even kijken of dat aan staat. Thanks.

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Elmonogrande schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:24:
Waarom zou iemand de verlichting gewoon niet altijd aan hebben staan, is toch veel veiliger?
Bij mij staat de verlichting altijd aan. Qua verbruik merk je daar niks aan en je weet dat je verlichting altijd werkt inclusief de achterlichten!

[...]
Ik rij ook al jaren met de dim verlichting aan.
Maar eigenlijk alleen maar vanwege de achterlichten.
Bij DRL staan de achterlichten uit. Echt een gemiste kans.

Bij mist en regen is het gewoon onveilig.
De meeste auto's herkennen dan niet dat de achterlichten aan moeten.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• Elmonogrande
Daarom juist. Gewoon veel beter zichtbaar dus knop staat bij mij altijd naar rechts. Mijn vrouw doet dat nu ook bij haar auto. Daar precies het probleem wat je al aangaf. Ook daar schakelt DIM bij als het wat donkerder is maar branden achterlichten niet bij dagrijverlichting. NU laat ze verlichting ook gewoon op DIM staan. Die gaan bij afsluiten gewoon automatisch uit dus ideaal.
driel24 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:34:
[...]

Ik rij ook al jaren met de dim verlichting aan.
Maar eigenlijk alleen maar vanwege de achterlichten.
Bij DRL staan de achterlichten uit. Echt een gemiste kans.

Bij mist en regen is het gewoon onveilig.
De meeste auto's herkennen dan niet dat de achterlichten aan moeten.

• RonaldPr
Elmonogrande schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:38:
Daarom juist. Gewoon veel beter zichtbaar dus knop staat bij mij altijd naar rechts. Mijn vrouw doet dat nu ook bij haar auto. Daar precies het probleem wat je al aangaf. Ook daar schakelt DIM bij als het wat donkerder is maar branden achterlichten niet bij dagrijverlichting. NU laat ze verlichting ook gewoon op DIM staan. Die gaan bij afsluiten gewoon automatisch uit dus ideaal.

Bij de auto’s die op de markt komen is het volgens mij wel verplicht om de achterlichten bij drl aan te schakelen.

Ik denk als ik van iedere chauffeur in Nederland die niet weet dat bij drl de achterlichten niet branden een Euro zou krijgen ik nooit meer hoef te werken.

[...]

• Dpinh
Slasher schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:30:
[...]

Ik zou toch maar even snel met de dealer contact opnemen of het mogelijk is dit nog aan te passen, niet wetende hoe ver de auto "in het proces zit"
Mag hem donderdag ophalen! Dusja veel kan ik er niet mee doen, ben al aan het wachten sinds dec 19, uiteindelijk toch blij dat hij er is.. jeetje dat duurde even

• BMS080
Laden jullie regelmatig via Fastned? Wat zijn jullie ervaringen? Hoe snel laadt je bijv van 75 km naar 170 km actieradius?

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:15
BMS080 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:16:
Laden jullie regelmatig via Fastned? Wat zijn jullie ervaringen? Hoe snel laadt je bijv van 75 km naar 170 km actieradius?
Vorige week voor het eerst gedaan. Ging prima. Ongeveer een kwartier voor 75 naar 180 km.

• CBfox
Met mijn Leaf stond ik er op het laatst regelmatig, maar nu is de reikwijdte voor mij vergenoeg. Dus nog niet hoeven laden bij de snellader.
Heb nu 4510 km gereden in 8 weken.

• trippelb
La1974 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:30:
[...]

Vorige week voor het eerst gedaan. Ging prima. Ongeveer een kwartier voor 75 naar 180 km.
Laten we het niet mooier maken dan het is. In een kwartier laad je met de e-golf 10kWh dat is goed voor circa 60km zeker niet voor 105. Daarvoor zal je zo’n 25 minuten aan de lader moeten staan.

Dat gezegd hebbende, wij laden regelmatig bij Fastned en zeker autocharge vind ik briljant werken. Geen gedoe met pasjes ofzo gewoon inpluggen en de paal herkent je auto/account en begint gewoon met laden.

Als je een newmotion/Shell recharge pass hebt zijn de Shell laders overigens ook bijzonder goedkoop voor een snellader (€0,35/kWh)

Verwijderd

FrankVolt schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:48:
Nou, ik heb lekker voor de cheapo klokjes gekozen, geven hetzelfde aan als het active display behalve het navigatiegedeelte, vindt ik ook niet zo erg, hoef ik niet continue op te koekeloeren. Scheelt wel behoorlijk in de leaseprijs. In mijn huidige Renault zit het ook niet 8) 8) 8). Kijk maar eens op YouTube, kan je genoeg vinden met "normale klokjes".
Ik heb dik 3 jaar met de “ cheapo” klokjes in mijn Golf GTE gereden die verder full option was. Was daar erg tevreden mee.

• Heijmenberg99
trippelb schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:39:
[...]
Dat gezegd hebbende, wij laden regelmatig bij Fastned en zeker autocharge vind ik briljant werken. Geen gedoe met pasjes ofzo gewoon inpluggen en de paal herkent je auto/account en begint gewoon met laden.
Ik heb zojuist bij Fastned autocharge ook maar eens aangezet en uitgeprobeerd bij mijn dichtstbijzijnde Fastned. Werkt echt perfect! :)

Verwijderd

Gekozen voor standaard. Zat ook al in mijn vorige Golf GTE. Is prima. Niks mis mee. Digitaal is meer een gadget. Is na een paar dagen ook weer de lol vanaf. Maar dan betaal je er nog wel tig maanden voor.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2020 18:02 ]

• S_Chief
  • Niet online
Ieder z'n ding. Ik ben er elke keer blij mee als ik achter het stuur zit.

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Wij hebben hem wel maar moet zeggen dat t niet super veel toevoegt. Tis zeker mooi maar de enige echt goed uitgewerkte toepassing is de navigatie stand en die werkt alleen als je de matige ingebouwde navi gebruikt ;) Achteraf had ik mezelf het geld kunnen besparen want gebruik vooral AppleMaps via CarPlay en heb dan het actuele verbruik groot in beeld (enige nuttige stand wat mij betreft en das best karig :p)

• RonaldPr
Tomba schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:44:
[...]

Wij hebben hem wel maar moet zeggen dat t niet super veel toevoegt. Tis zeker mooi maar de enige echt goed uitgewerkte toepassing is de navigatie stand en die werkt alleen als je de matige ingebouwde navi gebruikt ;) Achteraf had ik mezelf het geld kunnen besparen want gebruik vooral AppleMaps via CarPlay en heb dan het actuele verbruik groot in beeld (enige nuttige stand wat mij betreft en das best karig :p)
Ik vind ook de weergave van de ingestelde snelheid cruise control erg handig.
Wanneer ik weer zou moeten kiezen zou ik het zeker weer nemen.

• BMS080
RonaldPr schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:20:
[...]

Zorgt voor een hele mooie look. Over 2 jaar heb je nog steeds een auto met een nieuwe design display, i.p.v. de analoge weergave. Ieder zijn eigen smaak. :)

• Tomba
  • Nu online

Tomba

RonaldPr schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:20:
[...]

Ja das inderdaad wel handig maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat er wel iets meer in gezeten had dan wat VW nu weergeeft. Die rare auto bv in de rechter teller, hoe is dat nuttig? Ik zou m dus niet meer nemen, zeker aangezien ik m lease en het wel extra kost maar niks extra’s oplevert bij verkoop. Maar goed ik snap waarom mensen er wel blij van worden :)

Overigens wel een écht irritatie puntje. CarPlay is glitched sinds mijn iPhone naar iOS 13.5 is (althans ik denk dat het daaraan ligt?) heb nu al 4x gehad dat de auto alleen aangeeft dat ik een device moet aansluiten terwijl mijn iPhone vrolijk aan t laden is. Ik krijg t ook niet opgelost, het lijkt alsof de CarPlay app op de radio gecrasht is. Iemand enig idee hoe ik de radio opnieuw op kan starten (dat ie Volkswagen in beeld laat zien zeg maar)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hngfDXlVnKHSzZb_kzL5NIwU5rM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jxUNYjRCzCSDSloH0EfPM1AR.jpg?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door Tomba op 08-06-2020 23:05 ]

• S_Chief
  • Niet online
Volgens mij lang op de power knop drukken.

• jeroeng21
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-08 13:32
Klopt, moet vreemd genoeg van tijd tot tijd gebeuren om CarPlay goed te blijven laten werken...

• The_Wobs
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2021
trippelb schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:39:

Lijkt me ook handig maar had het idee dat je met een pasje van "Maingau" veel voordeliger kan laden bij Fastned.
Wellicht ondertussen achterhaald.

• CBfox
The_Wobs schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 06:53:
[...]

Lijkt me ook handig maar had het idee dat je met een pasje van "Maingau" veel voordeliger kan laden bij Fastned.
Deze kan je instellen als standaard betaal methode in fastned app.

• Tomba
  • Nu online

Tomba

S_Chief schreef op maandag 8 juni 2020 @ 23:10:
Volgens mij lang op de power knop drukken.
Ga ik de volgende keer proberen. Het komt de afgelopen week al 3x voor dus ongetwijfeld komt t weer terug. Echt super frustrerend want ik speel mijn muziek en gebruik de navigatie op mijn telefoon normaal gesproken.
jeroeng21 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 00:32:
Klopt, moet vreemd genoeg van tijd tot tijd gebeuren om CarPlay goed te blijven laten werken...
Teleurstellend :'(

[ Voor 23% gewijzigd door Tomba op 09-06-2020 08:35 ]

Verwijderd

https://www.almnprivatele...acties/volkswagen-e-golf/

Lijkt me spotgoedkoop in aanmerking genomen dat de subsidie er nog vanaf gaat!
Per saldo goedkoper dan de aanbieding van Volkswagen zelf van 299 euro.
Of mis ik de spreekwoordelijke adder onder het gras?

Ik zit nog steeds te wachten op mijn e-golf. Januari besteld, productieweek 34 volgens de laatste info. Wat zouden jullie doen??

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2020 08:43 ]

• FrankVolt
Verwijderd schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:37:
https://www.almnprivatele...acties/volkswagen-e-golf/

Lijkt me spotgoedkoop in aanmerking genomen dat de subsidie er nog vanaf gaat!
Per saldo goedkoper dan de aanbieding van Volkswagen zelf van 299 euro.
Of mis ik de spreekwoordelijke adder onder het gras?

Ik zit nog steeds te wachten op mijn e-golf. Januari besteld, productieweek 34 volgens de laatste info. Wat zouden jullie doen??
Mooie aanbieding, is wel helemaal het simpelste (basis) model. Ben voor de mijne minder kwijt (behoudens de subsidie) met betere spec's. Maar toch een zeer interessante aanbieding.

• Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 16-10 16:21
Weet niet hoe de kosten zijn wanneer je andere opties/meer kilometers wilt en wat de levertijd is.

Je betaald natuurlijk wel het laatste jaar € 349 per maand dus over het totaal genomen gemiddeld € 282,60 per maand.

Wel iets goedkoper inderdaad voor de kale versie dan de actie eind vorig jaar.

• DeGroteMuis
Op zich prima prijs als je nog op zoek bent. Standaard laag eigen risico is ook wel prettig en de kilometervergoeding voor meer / minder km is gunstiger dan bij VW.

Ik vind die minimaal 500 euro borg wel vreemd. Het is alweer even geleden, maar volgens mij stond in de keurmerk regels dat er geen borg gevraagd mocht worden. Ook de opzegvergoeding vast op 25% voldoet niet aan de regels. Volgens mij voldoen ze daarmee niet aan de keurmerk regels, terwijl ze wel het logo hanteren.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

DeGroteMuis schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:07:
Op zich prima prijs als je nog op zoek bent. Standaard laag eigen risico is ook wel prettig en de kilometervergoeding voor meer / minder km is gunstiger dan bij VW.

Ik vind die minimaal 500 euro borg wel vreemd. Het is alweer even geleden, maar volgens mij stond in de keurmerk regels dat er geen borg gevraagd mocht worden. Ook de opzegvergoeding vast op 25% voldoet niet aan de regels. Volgens mij voldoen ze daarmee niet aan de keurmerk regels, terwijl ze wel het logo hanteren.
Keurmerk:

“De waarborgsom is niet hoger dan 3 maal het termijnbedrag. U dient de waarborgsom binnen 1 week na het verstrijken van de bedenktijd en vóór het afhalen van het voertuig te betalen. Doet u dat niet, dan kan de leasemaatschappij de overeenkomst ontbinden.

De waarborgsom wordt binnen 65 dagen na het einde van de leaseovereenkomst aan u terugbetaald, op voorwaarde dat u dan aan al uw verplichtingen tegenover de leasemaatschappij heeft voldaan. Als dat niet het geval is, kan de leasemaatschappij het bedrag van de openstaande verplichtingen op de waarborgsom in mindering brengen.”

Overigens kan ik bij het keurmerk alleen lezen dat het vaststellen van een opzegvergoeding gebeurt in de aanvullende voorwaarden, dat deze niet negatiever voor de consument kunnen zijn dan de algemene voorwaarden, maar verder geen specificatie?

Algemene voorwaarden, art. 47 geeft eigenlijk aan dat het nog steeds vrij aan de leasemaatschappij is, maar dat het nooit meer kan zijn dan de resterende bedragen? Denk dat die ene regel ook wat kort door de bocht is en dat de algemene voorwaarden en aanvullende voorwaarden wat specifieker zijn van ALMN?

AV ALMN: https://www.almnprivatele...e-Lease-Versie-201803.pdf

Daarin staat idd 25% van alle resterende termijnen, volgens mij prima binnen de regels van het keurmerk?

[ Voor 25% gewijzigd door Paitor op 09-06-2020 10:32 ]

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• DeGroteMuis
Paitor schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:19:
[...]

Keurmerk:

“De waarborgsom is niet hoger dan 3 maal het termijnbedrag. U dient de waarborgsom binnen 1 week na het verstrijken van de bedenktijd en vóór het afhalen van het voertuig te betalen. Doet u dat niet, dan kan de leasemaatschappij de overeenkomst ontbinden.

De waarborgsom wordt binnen 65 dagen na het einde van de leaseovereenkomst aan u terugbetaald, op voorwaarde dat u dan aan al uw verplichtingen tegenover de leasemaatschappij heeft voldaan. Als dat niet het geval is, kan de leasemaatschappij het bedrag van de openstaande verplichtingen op de waarborgsom in mindering brengen.”

Overigens kan ik bij het keurmerk alleen lezen dat het vaststellen van een opzegvergoeding gebeurt in de aanvullende voorwaarden, dat deze niet negatiever voor de consument kunnen zijn dan de algemene voorwaarden, maar verder geen specificatie?

Algemene voorwaarden, art. 47 geeft eigenlijk aan dat het nog steeds vrij aan de leasemaatschappij is?
Oké, dat stukje verkeerd onthouden. En de vergoeding bij voortijdig beëindigen? Volgens mij is die een percentage, met een maximum van het verschil tussen de betaalde termijnen en de termijnen die je betaald zou hebben bij kortere looptijd. De site van ALM vermeldt alleen 25%, niet dat maximum.

De reviews zijn trouwens wel overal positief, dus wellicht toch een prima partij. Sowieso wel sterk dat ze netjes vermelden dat je vanaf 2025 waarschijnlijk meer gaat betalen vanwege de wegenbelasting, die informatie ontbreekt nog wel eens. Dan zeker geen verkeerde deal. Die 25% op zich is ook beter dan VW, die 40% vergoeding vraagt na een jaar.

Edit: Inderdaad, zoals in je edit vermeld: wat kort door de bocht op de website. In de voorwaarden staat wel wat ik bedoelde:
Bovenstaand berekend bedrag mag niet hoger zijn dan het verschil tussen de gezamenlijke termijn
die u hebt betaald en nog moet betalen tot het moment van opzegging en de gezamenlijke –
hogere-termijnbedragen die u tot dat moment had moeten betalen als u direct de
leaseovereenkomst voor de kortere duur was aangegaan. Mocht dit wel het geval zijn betaalt u
maximaal dit verschil.

[ Voor 12% gewijzigd door DeGroteMuis op 09-06-2020 10:41 ]

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

DeGroteMuis schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:37:
[...]

Oké, dat stukje verkeerd onthouden. En de vergoeding bij voortijdig beëindigen? Volgens mij is die een percentage, met een maximum van het verschil tussen de betaalde termijnen en de termijnen die je betaald zou hebben bij kortere looptijd. De site van ALM vermeldt alleen 25%, niet dat maximum.

De reviews zijn trouwens wel overal positief, dus wellicht toch een prima partij. Sowieso wel sterk dat ze netjes vermelden dat je vanaf 2025 waarschijnlijk meer gaat betalen vanwege de wegenbelasting, die informatie ontbreekt nog wel eens. Dan zeker geen verkeerde deal. Die 25% op zich is ook beter dan VW, die 40% vergoeding vraagt na een jaar.
Ja, in hun AV benoemen ze ook dat maximum inderdaad, dus dat zit ook wel in orde.

Haha met jouw edit is deze post een beetje overbodig geworden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Paitor op 09-06-2020 10:42 ]

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

The_Wobs schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 06:53:
[...]

Met de Maingau pas is het nog steeds € 0,35 per kWh bij Fastned.

Verwijderd

A

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2020 15:26 ]

Verwijderd

a

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2020 15:38 ]

Verwijderd

a

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2020 15:42 ]

Verwijderd

Het duurt wel lang met die afleveringen. Onze auto was in maart al geproduceerd en toen sloten de fabrieken. Die zijn inmiddels sinds eind april weer open en de auto staat nog steeds niet bij de dealer maar hangt al weken bij Pon. Als klant krijg je geen informatie. Echt klantgericht kan ik VW en Pon niet noemen. Alles wordt op Corona gegooid. Ik dacht altijd dat bedrijven als VW logistic top of the bill waren. Maar het lijkt nu meer op een ongeorganiseerde bende.

Misschien kunnen ze beter wat zuiniger zijn met klanten. Zeker als je nu weer hoort wat een (software) debacle de ID3 schijnt te worden. Ik hoop niet voor VW dat zij straks het nieuwe Nokia worden. Tesla is gewoon mijlenver verder op elektrisch gebied en software matig major league. Terwijl VW net om de hoek komt kijken.

• Bula
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-11 20:43
Verwijderd schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:45:
Het duurt wel lang met die afleveringen. Onze auto was in maart al geproduceerd en toen sloten de fabrieken. Die zijn inmiddels sinds eind april weer open en de auto staat nog steeds niet bij de dealer maar hangt al weken bij Pon. Als klant krijg je geen informatie. Echt klantgericht kan ik VW en Pon niet noemen. Alles wordt op Corona gegooid. Ik dacht altijd dat bedrijven als VW logistic top of the bill waren. Maar het lijkt nu meer op een ongeorganiseerde bende.

Misschien kunnen ze beter wat zuiniger zijn met klanten. Zeker als je nu weer hoort wat een (software) debacle de ID3 schijnt te worden. Ik hoop niet voor VW dat zij straks het nieuwe Nokia worden. Tesla is gewoon mijlenver verder op elektrisch gebied en software matig major league. Terwijl VW net om de hoek komt kijken.
Super balen zeg!
Bij mij gaat het om eerlijk te zijn allemaal best goed.
Medio december besteld, zou eind maart gebouwd worden, maar dat werd natuurlijk uitgesteld door de sluiting.
Uiteindelijk 3e week mei gebouwd, en staat nu bij de dealer _/-\o_
Eind volgende week ophalen.
Misschien heb ik geluk met mijn dealer, maar jouw dealer moet je toch goed kunnen informeren?
Of schuift hij het af op Pon?

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb een gebruikte E-Golf in de private lease besteld. Veel opties. Incl subsidie rond de 350 (incl. Maandelijks opzegbaar, sneller vervangend vervoer, gratis haal en breng service + poetsen, schadeverzekering inzittenden, verlaagd eigen risico. 48 maanden/10k p/j)

Dingetjes als:
Active info display
Discover pro
Bestuurdershulp (plus ofzo, meest uitgebreide)
Ambient pakket
Warmtepomp
Led Verlichting plus

Achteraf laat ik de ramen tinten. Stuk goedkoper en een mooiere tint. Al met al lijkt me het wel geinig als 2e auto.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:55
@Kecin Ook opzegbaar binnen eerste jaar van het contract?

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25
@Kecin waar heb je hem besteld? Heb je ook clausule dat je het niet doet als je geen subsidie kan krijgen? Vind zelf de subsidie pot erg klein.

Ik ben het in de gaten aan het houden, heb nog hoop zonnestroom die ik wel kwijt kan in een elektrische auto. Alleen vindt de aanbiedingen nog matig. Vandaag Van Mossel gesproken, maar daar is alleen een vrij standaard golf mogelijk. Morgen als het goed is gesprek met andere dealer telefonisch. Kijken Wat daar kan.

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• Martinussss
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:38
Ik ben benieuwd, de mijne is begin Januari besteld. Volgens de dealer zou hij deze week gebouwd worden en dan 2 weken later voor mij klaar staan..

Dezelfde dealer houdt vol dat ook bij een contractaanpassing voor levering (bijv meer km) de oude datum blijft staan met andere woorden geen kans op subsidie.

• yingli405
  • Niet online
Martinussss schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:55:
Ik ben benieuwd, de mijne is begin Januari besteld. Volgens de dealer zou hij deze week gebouwd worden en dan 2 weken later voor mij klaar staan..

Dezelfde dealer houdt vol dat ook bij een contractaanpassing voor levering (bijv meer km) de oude datum blijft staan met andere woorden geen kans op subsidie.
6jan2020 getekend, overmorgen ophalen.

All electric: 12xYingli 405 Wp west en 4xJinko 440 Wp oost, Daikin 3MXM52N, Atlantic Explorer V4 200L met warmtewisselaar, VW Golf E-DITION, Q4 e-tron en Speed Pedelec STROMER ST1

• yingli405
  • Niet online
Kecin schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:53:
Ik heb een gebruikte E-Golf in de private lease besteld. Veel opties. Incl subsidie rond de 350 (incl. Maandelijks opzegbaar, sneller vervangend vervoer, gratis haal en breng service + poetsen, schadeverzekering inzittenden, verlaagd eigen risico. 48 maanden/10k p/j)

Dingetjes als:
Active info display
Discover pro
Bestuurdershulp (plus ofzo, meest uitgebreide)
Ambient pakket
Warmtepomp
Led Verlichting plus

Achteraf laat ik de ramen tinten. Stuk goedkoper en een mooiere tint. Al met al lijkt me het wel geinig als 2e auto.
waar laat je 'm tinten?

All electric: 12xYingli 405 Wp west en 4xJinko 440 Wp oost, Daikin 3MXM52N, Atlantic Explorer V4 200L met warmtewisselaar, VW Golf E-DITION, Q4 e-tron en Speed Pedelec STROMER ST1

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Bij een goede kennis die normaal wat meer premium wagens doet (hypercars).
Ophidian schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:59:
@Kecin waar heb je hem besteld? Heb je ook clausule dat je het niet doet als je geen subsidie kan krijgen? Vind zelf de subsidie pot erg klein.

Ik ben het in de gaten aan het houden, heb nog hoop zonnestroom die ik wel kwijt kan in een elektrische auto. Alleen vindt de aanbiedingen nog matig. Vandaag Van Mossel gesproken, maar daar is alleen een vrij standaard golf mogelijk. Morgen als het goed is gesprek met andere dealer telefonisch. Kijken Wat daar kan.
Geen clausule, volgende week op naam. Dus komt goed. Geen van Mossel.
BluRay schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:55:
@Kecin Ook opzegbaar binnen eerste jaar van het contract?
Na 12 maanden.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• DeGroteMuis
Bula schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:53:
[...]

Super balen zeg!
Bij mij gaat het om eerlijk te zijn allemaal best goed.
Medio december besteld, zou eind maart gebouwd worden, maar dat werd natuurlijk uitgesteld door de sluiting.
Uiteindelijk 3e week mei gebouwd, en staat nu bij de dealer _/-\o_
Eind volgende week ophalen.
Misschien heb ik geluk met mijn dealer, maar jouw dealer moet je toch goed kunnen informeren?
Of schuift hij het af op Pon?
Bij mij was het ook Pon en niet de dealer die met onzin komt voor zover ik kan zien. Begin december besteld, auto geproduceerd in wk 12, intussen nog niet geland. Contact gehad met de dealer en ook een paar keer met Pon.Pon had deze wijsheden:

Tijdens Corona sluiting zou transport vanaf de fabriek gewoon doorgaan. Niet dus. Dat leek me ook al vreemd, maar Pon beweerde van wel.

Nee, de dealer moet zelf transport regelen vanaf de fabriek. Dat doet Pon niet voor de dealer. Achteraf rechtgepraat door te zeggen dat ze dachten dat ik de aflevering aan mij bedoelde. Ja, transport vanaf de fabriek klinkt ook bijna hetzelfde als levering aan mij. 8)7

Vertragingen in het transport na Corona sluiting kwamen volgens Pon omdat er minder vrachtwagenchauffeurs zijn en er minder vrachtwagens het terrein op mogen. Uiteindelijk is de auto per trein in NL aangekomen, volgens de dealer en ook volgens diezelfde Pon. Die trouwens ook wist te melden dat vrijwel alle auto's per trein aankomen. Vreemd dat de vertraging dan kwam door vrachtwagen perikelen.

En nu al 2 (of 3) keer: de auto gaat op <datum> op transport naar de dealer. De eerste keer alleen via de dealer gehoord, daarna zelf ook achteraan gebeld en bevestigd vanuit Pon. De derde datum was gisteren, ik ben benieuwd of de auto intussen dan wel geland is bij de dealer.

Prima begrip voor het feit dat de auto vertraagd is door de Corona en alles eromheen. Toen die situatie begon te spelen had ik al juni, misschien zelfs juli verwacht. Maar zorg dan wel dat je de informatievoorziening enigszins op peil houdt en zeker geen dingen zegt die achteraf niet waar blijken te zijn. Een datum verder weg, of zelfs een 'we kunnen het op dit moment niet zeggen' is beter dan iedere keer een nieuwe datum die weer niet nageleefd gaat worden.

• FrankVolt
Mij auto eind november besteld en sinds dien zit ik in een zwart gat, al een paar keer de dealer gemaild en gebeld, maar nog steeds krijg je geen informatie wanneer hij komt. Ga nu verbouwen en heb voorlopig mijn oude auto nodig (trekhaak). Als ze nu komen met u kunt hem ophalen dan zal ik ze meedelen dat ophalen er pas na de verbouwing in zit.

• DeGroteMuis
Bijzonder @FrankVolt, jij geen informatie, ik teveel foute informatie. Maar ergens nog een geluk bij een ongeluk zo, dat je nu nog mooi de trekhaak kan gebruiken tijdens de verbouwing. En groot gelijk, als ze nu melden dat je de auto op kan halen mogen ze mooi even wachten met uitleveren.

• Tomba
  • Nu online

Tomba

DeGroteMuis schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:34:
[...]

Bij mij was het ook Pon en niet de dealer die met onzin komt voor zover ik kan zien. Begin december besteld, auto geproduceerd in wk 12, intussen nog niet geland. Contact gehad met de dealer en ook een paar keer met Pon.Pon had deze wijsheden:

Tijdens Corona sluiting zou transport vanaf de fabriek gewoon doorgaan. Niet dus. Dat leek me ook al vreemd, maar Pon beweerde van wel.

Nee, de dealer moet zelf transport regelen vanaf de fabriek. Dat doet Pon niet voor de dealer. Achteraf rechtgepraat door te zeggen dat ze dachten dat ik de aflevering aan mij bedoelde. Ja, transport vanaf de fabriek klinkt ook bijna hetzelfde als levering aan mij. 8)7

Vertragingen in het transport na Corona sluiting kwamen volgens Pon omdat er minder vrachtwagenchauffeurs zijn en er minder vrachtwagens het terrein op mogen. Uiteindelijk is de auto per trein in NL aangekomen, volgens de dealer en ook volgens diezelfde Pon. Die trouwens ook wist te melden dat vrijwel alle auto's per trein aankomen. Vreemd dat de vertraging dan kwam door vrachtwagen perikelen.

En nu al 2 (of 3) keer: de auto gaat op <datum> op transport naar de dealer. De eerste keer alleen via de dealer gehoord, daarna zelf ook achteraan gebeld en bevestigd vanuit Pon. De derde datum was gisteren, ik ben benieuwd of de auto intussen dan wel geland is bij de dealer.

Prima begrip voor het feit dat de auto vertraagd is door de Corona en alles eromheen. Toen die situatie begon te spelen had ik al juni, misschien zelfs juli verwacht. Maar zorg dan wel dat je de informatievoorziening enigszins op peil houdt en zeker geen dingen zegt die achteraf niet waar blijken te zijn. Een datum verder weg, of zelfs een 'we kunnen het op dit moment niet zeggen' is beter dan iedere keer een nieuwe datum die weer niet nageleefd gaat worden.
FrankVolt schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:45:
Mij auto eind november besteld en sinds dien zit ik in een zwart gat, al een paar keer de dealer gemaild en gebeld, maar nog steeds krijg je geen informatie wanneer hij komt. Ga nu verbouwen en heb voorlopig mijn oude auto nodig (trekhaak). Als ze nu komen met u kunt hem ophalen dan zal ik ze meedelen dat ophalen er pas na de verbouwing in zit.
Is denk ik beetje een thema bij Pon en Volkswagen Nederland. Mijn auto was (helaas) niet vertraagd door Corona maar ook in dec-Jan-feb riepen zowel Pon als de dealer maar wat (en zelfs dan nog alleen als ik zelf maar weer eens ging bellen...) Uit het niets kreeg ik toen ineens een belletje dat de auto er was...
Ik las hier wel dat er dealers zijn de een website (Honeymoonnet oid) hebben waar je alles op kan volgen; hoe simpel en logisch kan t zijn ;) Klinkt alsof jouw dealer dat net als die van mij niet heeft in ieder geval.

[ Voor 10% gewijzigd door Tomba op 10-06-2020 09:59 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 67 Laatste