Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Dpinh
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-02-2023
Ben net gebeld dat ik de auto vandaag mag komen ophalen ! Wachtte al sinds midden dec. Wat een lange tijd heeft het geduurt 😣 maar hij is er!

• Bula
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-11 20:43
Ik las hier wel dat er dealers zijn de een website (Honeymoonnet oid) hebben waar je alles op kan volgen; hoe simpel en logisch kan t zijn ;) Klinkt alsof jouw dealer dat net als die van mij niet heeft in ieder geval.
Mijn dealer werkt met die Honeymoonnet site, dat gaat prima, mits goed gevoed. De datum van productie bijvoorbeeld werd niet aangepast. Maar gisteren n het maken van de afleverafspraak wel direct een update.
Ook de transport updates klopte.

• DRaD
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-11 21:18
FrankVolt schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:45:
Mij auto eind november besteld en sinds dien zit ik in een zwart gat, al een paar keer de dealer gemaild en gebeld, maar nog steeds krijg je geen informatie wanneer hij komt. Ga nu verbouwen en heb voorlopig mijn oude auto nodig (trekhaak). Als ze nu komen met u kunt hem ophalen dan zal ik ze meedelen dat ophalen er pas na de verbouwing in zit.
Hier hetzelfde, besteld begin december. Ik krijg vanaf de kant van de dealer 0 info. Paar keer Navraag gedaan over de status met als reactie x weken vertraging. Laatste poging was 3 weken geleden, toen de genoemde termijn van vertraging voorbij was. De reactie toen was dat er niets gewijzigd was naar zijn idee. Zodra de auto op transport ging krijg hij bericht en ik ook. Daar moet je het maar mee doen...

psn drad83

• CBfox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-04 10:07
Heb je geen mogelijkheid gekregen op een voorraad auto uit te zoeken?

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:46
@Tomba Inderdaad, een dealer zonder Honeymoonnet. Volgens de verkoper moest hij op Pon intranet inloggen om de status te bekijken.

@Dpinh Mooi, nog een dagje eerder! En is het vandaag ook gelukt voor jou om hem op te halen, of wordt het toch morgen?

@DRaD Klinkt als een enthousiaste verkoper zeg! Toch weinig moeite om tussendoor even op intranet te kijken zou je denken. Deed mijn verkoper wel, alleen de informatie was nogal fout. Bij nader inzien... Op zich ook een reden om het niet te willen doen. :+ Bericht zodra de auto op transport ging? The plot thickens! Mijn dealer zei juist dat er pas een pushbericht was zodra de auto bij Pon stond en dat de definitieve afspraak volgt zodra Pon de auto bij de dealer gedropt heeft. Weet je wel al of de auto geproduceerd is? Dat moet de dealer in ieder geval kunnen zien.

@CBfox Mogelijk niet, die optie kreeg ik ook niet. Als de auto net klaar was of op de band stond tijdens de sluiting, kreeg je geen alternatief geboden.

• Dpinh
DeGroteMuis schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:29:
@Tomba Inderdaad, een dealer zonder Honeymoonnet. Volgens de verkoper moest hij op Pon intranet inloggen om de status te bekijken.

@Dpinh Mooi, nog een dagje eerder! En is het vandaag ook gelukt voor jou om hem op te halen, of wordt het toch morgen?

@DRaD Klinkt als een enthousiaste verkoper zeg! Toch weinig moeite om tussendoor even op intranet te kijken zou je denken. Deed mijn verkoper wel, alleen de informatie was nogal fout. Bij nader inzien... Op zich ook een reden om het niet te willen doen. :+ Bericht zodra de auto op transport ging? The plot thickens! Mijn dealer zei juist dat er pas een pushbericht was zodra de auto bij Pon stond en dat de definitieve afspraak volgt zodra Pon de auto bij de dealer gedropt heeft. Weet je wel al of de auto geproduceerd is? Dat moet de dealer in ieder geval kunnen zien.

@CBfox Mogelijk niet, die optie kreeg ik ook niet. Als de auto net klaar was of op de band stond tijdens de sluiting, kreeg je geen alternatief geboden.
Yes heb hem kunnen ophalen EINDELIJK! Ben er erg blij mee 🥰

• DeGroteMuis
@Dpinh Nice! 8) Veel rijplezier!

• CBfox
Dpinh schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:04:
[...]

Yes heb hem kunnen ophalen EINDELIJK! Ben er erg blij mee 🥰
Nice! Foto?

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:32

WhySoSerious

Be the change.

Offerte binnen van Autolease Midden Nederland.

Inc een WP en getinte ramen, obv 17,5k km per jaar, 150 euro ER, Urano Grey.

48 maanden: 462 euro
60 maanden: 422 euro.

Dit is dan exclusief de subsidie van de overheid. Verreken ik die kom ik op gemiddeld 404 resp. 380 euro per maand uit inclusief stroom (25 euro). Oftewel 27,7 ct per km resp. 26.1 ct per km.

Meningen?

[ Voor 6% gewijzigd door WhySoSerious op 11-06-2020 13:11 ]

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-11 14:17
WhySoSerious schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:11:

Dit is dan exclusief de subsidie van de overheid. Verreken ik die kom ik op gemiddeld 404 resp. 380 euro per maand uit inclusief stroom (25 euro). Oftewel 27,7 ct per km resp. 26.1 ct per km.

Meningen?
Ik zou het winterpakket er nog bij doen. Stoelverwarming is toch wel handig om het verbruik laag te houden.

• Wescobar
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik vind dat best veel per maand. Mijn referentiekader is echter de aanbieding van december '19, dus dat is misschien niet helemaal te vergelijken.

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Wescobar schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:32:
Ik vind dat best veel per maand. Mijn referentiekader is echter de aanbieding van december '19, dus dat is misschien niet helemaal te vergelijken.
Waarop zit die qua kosten per km? Die begon met 299,- per maand toch?

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:05
@WhySoSerious
Uit mijn hoofd: 60 mnd was 299. 48 mnd 30 euro meer. Elke 5000 km erbij was ook 30 meer. En de opties delen door de looptijd volgens mij.

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Ophidian schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:48:
@WhySoSerious
Uit mijn hoofd: 60 mnd was 299. 48 mnd 30 euro meer. Elke 5000 km erbij was ook 30 meer. En de opties delen door de looptijd volgens mij.
Thanks.

Dus de berekening is als volgt;

299,- basis
45,- meerkilometers (7.500 extra)
20,- opties (1200 in totaal voor warmtepomp en getinte ramen)

Is 364 euro per maand. Exc brandstof zit ik op 5 jaar gemiddeld op 355 euro na subsidie. Dan zit dit toch heel erg in hetzelfde straatje?

• sjibbie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 11:17
WhySoSerious schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:11:

Meningen?
Zelfde config + Carplay (niet vergeten!), 36 mnd en 15K voor 425,-

Screw you guys... I'm going home.

• DeGroteMuis
@WhySoSerious Lijkt me op zich een nette deal. Ik kwam lager uit met meer opties en 20.000 km, maar dat was in de aanbiedingen tijd eind vorig jaar en vooral: zonder subsidie. Onderaan de streep rij jij dus goedkoper. Zeker als je ook nog een leuke inruilprijs krijgt.

Opties delen door maandbedrag klopt ongeveer, maar niet helemaal voor VW lease destijds. Dingen als warmtepomp en Madrid velgen zijn wat goedkoper omdat ze meerwaarde opleveren. Op metallic lak scheelt het ongeveer 1/3 op 5 jaar.

Vloeken in de kerk voor dit topic, maar wellicht kan je ook een leuke deal treffen voor een MG ZS? Die heeft zeker wat minpunten, zoals geen regeneratie als ACC afremt, geen app en wat ik hoorde 300 miljard miljoen piepjes. Maar met 4k korting en 4k subsidie misschien wel wat meer luxe en range voor minder? Ik zou voor de eGolf gaan, maar als de MG ZS ongeveer op hetzelfde uitkomt zou dat ook een leuke deal kunnen zijn, afhankelijk van waar je prioriteiten liggen.

• ThaddeusX
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik rijd in mijn e-Golf sinds februari maar soms denk ik dat ik aan de dure kant zit.

Ik heb mijn deal vorige jaar gesloten met de actie.

Ik betaal 396 voor een standaard e-Golf. Zonder extra opties.

Het enige wat ik heb laten aanpassen is:
*contractsduur 2 jaar
*eigen risico naar 125 euro (koste maar 4eu p/m extra)

Uiteindelijk ben ik in totaal 9.500 kwijt dus.

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

DeGroteMuis schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:40:
@WhySoSerious Lijkt me op zich een nette deal. Ik kwam lager uit met meer opties en 20.000 km, maar dat was in de aanbiedingen tijd eind vorig jaar en vooral: zonder subsidie. Onderaan de streep rij jij dus goedkoper. Zeker als je ook nog een leuke inruilprijs krijgt.

Opties delen door maandbedrag klopt ongeveer, maar niet helemaal voor VW lease destijds. Dingen als warmtepomp en Madrid velgen zijn wat goedkoper omdat ze meerwaarde opleveren. Op metallic lak scheelt het ongeveer 1/3 op 5 jaar.

Vloeken in de kerk voor dit topic, maar wellicht kan je ook een leuke deal treffen voor een MG ZS? Die heeft zeker wat minpunten, zoals geen regeneratie als ACC afremt, geen app en wat ik hoorde 300 miljard miljoen piepjes. Maar met 4k korting en 4k subsidie misschien wel wat meer luxe en range voor minder? Ik zou voor de eGolf gaan, maar als de MG ZS ongeveer op hetzelfde uitkomt zou dat ook een leuke deal kunnen zijn, afhankelijk van waar je prioriteiten liggen.
Om eerlijk te zijn twijfel ik enorm momenteel. Idee was om voor een Leaf met 30 kWh, die heeft een prima accu voor dagdagelijks gebruik (3 x per week 110km heen en weer). Toen tot de conclusie gekomen dat deze technisch te achterhaald is (laden, geen actieve accu-koeling + degradatie) en naar verwachting veel harder gaat afschrijven. Zoe eigenlijk ook niet vanwege accu-huur, een een 40 kWh-variant gaat richting de 20k aanschaf.
Toen toch de Ioniq gaan bekijken. Mooie auto, technisch ook zeer goed, lekker efficiënt + voor de keren dat we verder weg moeten (zeer beperkt) goed in snelladen. Maar dan zit je toch weer gauw naar 17k te kijken na subsidie, waar ik principieel een wat moeite mee heb omdat 95% van de kilometers woon-werk zijn. Natuurlijk is dat mezelf voor de gek houden, want met een Ioniq kom ik op 15 cent per km uit, stuk lager dan de PL-prijzen van een e-Golf (ook een beetje appels met peren natuurlijk). Misschien is het gewoon bite the bullet om zo jarenlang zorgenloos te kunnen rijden. Met PL-constructies ben je daarin ook iets beperkter natuurlijk.

MG lijkt een erg mooie aanbieding te zijn, maar de range is in principe niet nodig. En toch qua lease duurder. Maar aanschaf (23k) voordelig, dat wel...

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 23:51
ThaddeusX schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:46:
Ik rijd in mijn e-Golf sinds februari maar soms denk ik dat ik aan de dure kant zit.

*contractsduur 2 jaar

Ja dat heeft er voor een groot deel mee te maken dat je zo'n korte looptijd heb gekozen uiteraard. Ik heb wel 60 maanden aangehouden.

Alles standaard gelaten behalve donkere ramen en eigen risico verlaagd. Totaal 306 euro. 18360 euro totaal over de hele looptijd.

• ThaddeusX
  • Laatst online: 09-11-2021
berndw schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:29:
[...]

Ja dat heeft er voor een groot deel mee te maken dat je zo'n korte looptijd heb gekozen uiteraard. Ik heb wel 60 maanden aangehouden.

Alles standaard gelaten behalve donkere ramen en eigen risico verlaagd. Totaal 306 euro. 18360 euro totaal over de hele looptijd.
Het ligt inderdaad aan de looptijd dus.
Als ik de totale schuld zie dan valt die van mij reuze mee :)

Ik ben ook blij dat ik voor 2 jaar ben gegaan. De range vind ik toch enorm tegen vallen.

Alhoewel ik pro elektrisch rijden ben ga ik denk ik toch over naar benzine. Ookal rijd ik geen grote afstanden er mee.

Maar de e-Golf rijdt zo lekker pfff zal dat echt missen. Een benzine Golf rijdt vast niet zo.

• yingli405
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
dit is 'm en het rijdt fantastisch....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2nsgqcuiW8wIiA3athqOsQPxo7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GZb79oTKW7neAe74kzZsollM.jpg?f=fotoalbum_large

All electric: 12xYingli 405 Wp west en 4xJinko 440 Wp oost, Daikin 3MXM52N, Atlantic Explorer V4 200L met warmtewisselaar, VW Golf E-DITION, Q4 e-tron en Speed Pedelec STROMER ST1

• Heijmenberg99
Prachtige auto :) Maaruh heb je nou gewoon een kopie van mijn auto gekregen :+ :+

• Ophidian
@yingli405 Urano grey? Fraai!

Ik ben toch ook weer eens aan het rondkijken. Nog steeds beetje spijt dat ik niet aan de december actie meegedaan heb.

Probleem nu is dat veel van die acties vrij standaard auto's zijn of al in bestelling staande auto's zijn zonder opties. Nu met een partij in gesprek die er 1 hebben met bijna alle opties die wij willen, maar wel in het wit. Op zich kan ik daar mee leven, echter de leaseprijs ligt dermate veel hoger dan de actie dat het niet meer interessant is. Denk aan ruim 30% hoger dan verwacht met die opties. Reden voor de hogere prijs? Het is een voorraad auto en daar geldt de korting niet op |:( Verkoopadviseur gaat als het goed is nog met de directie overleggen of er toch niet wat met de prijs gedaan kan worden.

Tsja, vraag me af of je hem dan kwijt gaat raken. :+

Andere partij gaat nog een offerte opsturen. Hebben auto's in bestelling staan die in principe nog aangepast kunnen worden, dus ben benieuwd.

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• yingli405
  • Niet online
Ophidian schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:58:
@yingli405 Urano grey? Fraai!

Ik ben toch ook weer eens aan het rondkijken. Nog steeds beetje spijt dat ik niet aan de december actie meegedaan heb.

Probleem nu is dat veel van die acties vrij standaard auto's zijn of al in bestelling staande auto's zijn zonder opties. Nu met een partij in gesprek die er 1 hebben met bijna alle opties die wij willen, maar wel in het wit. Op zich kan ik daar mee leven, echter de leaseprijs ligt dermate veel hoger dan de actie dat het niet meer interessant is. Denk aan ruim 30% hoger dan verwacht met die opties. Reden voor de hogere prijs? Het is een voorraad auto en daar geldt de korting niet op |:( Verkoopadviseur gaat als het goed is nog met de directie overleggen of er toch niet wat met de prijs gedaan kan worden.

Tsja, vraag me af of je hem dan kwijt gaat raken. :+

Andere partij gaat nog een offerte opsturen. Hebben auto's in bestelling staan die in principe nog aangepast kunnen worden, dus ben benieuwd.
het is idd urano grey en dit zag ik op facebook voorbij komen https://www.almnprivatele...acties/volkswagen-e-golf/ , mss ook iets voor jou?

All electric: 12xYingli 405 Wp west en 4xJinko 440 Wp oost, Daikin 3MXM52N, Atlantic Explorer V4 200L met warmtewisselaar, VW Golf E-DITION, Q4 e-tron en Speed Pedelec STROMER ST1

• Ophidian
yingli405 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 20:50:
[...]

het is idd urano grey en dit zag ik op facebook voorbij komen https://www.almnprivatele...acties/volkswagen-e-golf/ , mss ook iets voor jou?
Die moeten nog reageren op de offerte met de opties. Ze hebben de auto's in bestelling staan en zouden nog kunnen aanpassen. Echter de bestelling is wel heel standaard. Hebben nu een goed aangeklede Fiesta en wil gewoon een minimale set opties hebben om er niet op achteruit te gaan. Dus ben benieuwd welke prijs zij hebben.

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16:23
Gefeliciteerd, ik vind de kleur mooi man!

• DeGroteMuis
ThaddeusX schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:46:

*contractsduur 2 jaar

Duur? Ik vind het juist goedkoop! :P Voor de keuze om maximaal 2 jaar in een nieuwe auto te rijden dan. Als je de kilometers nog gewoon op 10.000 per jaar hebt staan, doet de kilometerprijs wel pijn.

Vergeet niet, je hebt een auto van rond de 33.000 - 34.000 euro (incl afleveringskosten).
- Afleveringskosten ben je meteen kwijt, ongeveer 1k
- 2 jaar afschrijving, reken op een kleine 25-30%. 25% over 33k is afgerond 8k.
Dan heb je nog 500 euro over voor 2 jaar verzekering. Dat gaat je niet snel lukken voor een volledig casco verzekering.
WhySoSerious schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:57:
Om eerlijk te zijn twijfel ik enorm momenteel. Idee was om voor een Leaf met 30 kWh, die heeft een prima accu voor dagdagelijks gebruik (3 x per week 110km heen en weer). Toen tot de conclusie gekomen dat deze technisch te achterhaald is (laden, geen actieve accu-koeling + degradatie) en naar verwachting veel harder gaat afschrijven. Zoe eigenlijk ook niet vanwege accu-huur, een een 40 kWh-variant gaat richting de 20k aanschaf.
Toen toch de Ioniq gaan bekijken. Mooie auto, technisch ook zeer goed, lekker efficiënt + voor de keren dat we verder weg moeten (zeer beperkt) goed in snelladen. Maar dan zit je toch weer gauw naar 17k te kijken na subsidie, waar ik principieel een wat moeite mee heb omdat 95% van de kilometers woon-werk zijn. Natuurlijk is dat mezelf voor de gek houden, want met een Ioniq kom ik op 15 cent per km uit, stuk lager dan de PL-prijzen van een e-Golf (ook een beetje appels met peren natuurlijk). Misschien is het gewoon bite the bullet om zo jarenlang zorgenloos te kunnen rijden. Met PL-constructies ben je daarin ook iets beperkter natuurlijk.

MG lijkt een erg mooie aanbieding te zijn, maar de range is in principe niet nodig. En toch qua lease duurder. Maar aanschaf (23k) voordelig, dat wel...
De eGolf heeft ook geen actieve accukoeling, al lijkt die het wel beter te doen qua rapidgate en degradatie dan de Leaf 30. Maximum laadsnelheid aan de snellader is ook niet super, met 40kWh, de is laadcurve wel aardig constant. Maar qua elektra is de eGolf eigenlijk ook best verouderd dus. Dat maakt financieel verder met private lease niet zoveel uit, want afschrijving is niet jouw probleem. Jarenlang zorgeloos rijden, wat versta je daaronder? In principe is Private lease wel zo ingestoken natuurlijk. Jij betaalt maandbedrag en verzekering, onderhoud en (fluctuaties in) afschrijving zijn voor de leasemaatschappij tot einde looptijd. Enige minder zorgeloze is evt de kilometers, je moet bijbetalen als je over je contract km gaat..

De Ionic is voor mijn gevoel wel de betere EV. Die heeft wel accukoeling, is lekker zuinig en laadt wat vlotter dan de eGolf aan de snellader. De eGolf vind ik dan weer wat stiller en wat lekkerder rijden. Ik denk dat allebei een prima keus kan zijn, met het voordeel dat de Ionic uiteindelijk goedkoper is omdat die al een bult afschrijving gehad heeft en het voordeel voor de eGolf dat je niet ineens 17k kwijt bent plus dat je kosten redelijk vast liggen, op eventuele wegenbelasting na.
Veel rijplezier! 8)

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Iemand enig idee of de e-Golf automatisch remt tijdens het parkeren wanneer je op het punt staat een object te raken? Ik heb nu voor de tweede keer meegemaakt dat ik voor mijn gevoel echt nog wel wat ruimte had maar de auto simpelweg niet meer vooruit/achteruit ging (en dus automatisch de rem erop gooide).

• jeroeng21
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-08 13:32
Ja dat doet de Golf zeker, maar wel gemerkt dat hoe langzamer de manoeuvre is, hoe minder snel t systeem ingrijpt

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:47
Whis! schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:11:
Iemand enig idee of de e-Golf automatisch remt tijdens het parkeren wanneer je op het punt staat een object te raken? Ik heb nu voor de tweede keer meegemaakt dat ik voor mijn gevoel echt nog wel wat ruimte had maar de auto simpelweg niet meer vooruit/achteruit ging (en dus automatisch de rem erop gooide).
Kan je uitzetten. Ik geloof iets van pre-collision assist of iets dergelijks in je wagen instellingen.

• DRaD
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-11 21:18
Hier ein-de-lijk een bericht van de dealer, hij is er! Begin december besteld dus.
Helaas kan het afleveren pas eind deze maand, maar dat heeft vooral met mijn eigen agenda te maken.

Geen spijt van Urano grey, ziet er sjiek uit op de foto!

Iemand dit al met de wielen gedaan? Knappen ze wel van op imho.

psn drad83

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Idd. Als je het langzaam doet kan je op 1 cm afstand parkeren. Weet ik uit ervaring.. :+

Tijd geleden waren hier enkele posts dat de auto niet meer wou wegrijden, ook al was er goed gestart (met gong) en stond de auto uiteraard in D of R. Zojuist hetzelfde meegemaakt. Na uit- en aanzetten werkte het weer. Erg apart.

• BMS080
Bij mij doet deze ochtend de Weconnect app het niet. Hebben jullie ook dit probleem?

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:14
Whis! schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:11:
Had ik laatst ook. Reed achteruit en opeens het geluid en gevoel dat ik iets raakte.

Balen!

Maar het bleek de rem te zijn gelukkig. Geen schade.

Ben er eigenlijk wel blij mee. Niets irritanter dan achter je een stoepje of paaltje raken.

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Thanks allen voor jullie antwoord! Handig zo'n topic. Inderdaad is het bij mij alleen voorgekomen bij de wat snellere manoeuvres. Met een slakkentempo heeft de auto nog nooit ingegrepen.
BMS080 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:53:
Bij mij doet deze ochtend de Weconnect app het niet. Hebben jullie ook dit probleem?
Hier gaat inloggen ook niet.

• La1974
Yup, WeConnect ligt er bij mij ook uit.

• S_Chief
  • Niet online
Same. Erg irritant aangezien ik net aan de lader sta. :')

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:59
S_Chief schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:55:
Same. Erg irritant aangezien ik net aan de lader sta. :')
Bij mij nu ook.

• DeGroteMuis
Joepie, telefoontje gehad dat de auto volgende week vrijdag geleverd wordt! 8)
De app lijkt weer in de lucht. Geen idee of je weer met de eGolf kan verbinden, daarvoor moet je eerst een eGolf hebben en dat duurt nog een week, maar inloggen lukt weer.

• The_Wobs
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2021
Blij te horen dat de auto's binnen beginnen te druppelen. Van mij mag de kraan wat verder open :-) 9 december contract bevestiging geloof ik. Nog niet veel duidelijk. Aanbieding met opties kleur zwart,WP en getinte ramen.

• S_Chief
  • Niet online
Vandaag wel ondervonden hoe irritant het is om niet in de auto te kunnen zien hoe lang het laden nog duurt.. Zonder de app heb je daar gewoon 0 informatie.

• S_Chief
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:22:
Joepie, telefoontje gehad dat de auto volgende week vrijdag geleverd wordt! 8)
De app lijkt weer in de lucht. Geen idee of je weer met de eGolf kan verbinden, daarvoor moet je eerst een eGolf hebben en dat duurt nog een week, maar inloggen lukt weer.
Nope, werkt hier nog steeds niet.

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:37
S_Chief schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:19:
Vandaag wel ondervonden hoe irritant het is om niet in de auto te kunnen zien hoe lang het laden nog duurt.. Zonder de app heb je daar gewoon 0 informatie.
Dan heb je denk ik geen active info display? Daar staat het namelijk wel in.

• S_Chief
  • Niet online
trippelb schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:44:
[...]

Dan heb je denk ik geen active info display? Daar staat het namelijk wel in.
Jawel, en nu je het zegt ken ik dat ook wel zodra ik de stekker in de auto steek en de boel afsluit, maar toen ik er vanmiddag heenliep om te kijken of 'ie al klaar was was er alleen een stekkerlogo zichtbaar (was nog wel aan het laden), maar geen verdere info op het scherm.

• yingli405
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:20:
[...]

Duur? Ik vind het juist goedkoop! :P Voor de keuze om maximaal 2 jaar in een nieuwe auto te rijden dan. Als je de kilometers nog gewoon op 10.000 per jaar hebt staan, doet de kilometerprijs wel pijn.

Vergeet niet, je hebt een auto van rond de 33.000 - 34.000 euro (incl afleveringskosten).
- Afleveringskosten ben je meteen kwijt, ongeveer 1k
- 2 jaar afschrijving, reken op een kleine 25-30%. 25% over 33k is afgerond 8k.
Dan heb je nog 500 euro over voor 2 jaar verzekering. Dat gaat je niet snel lukken voor een volledig casco verzekering.

[...]

De eGolf heeft ook geen actieve accukoeling, al lijkt die het wel beter te doen qua rapidgate en degradatie dan de Leaf 30. Maximum laadsnelheid aan de snellader is ook niet super, met 40kWh, de is laadcurve wel aardig constant. Maar qua elektra is de eGolf eigenlijk ook best verouderd dus. Dat maakt financieel verder met private lease niet zoveel uit, want afschrijving is niet jouw probleem. Jarenlang zorgeloos rijden, wat versta je daaronder? In principe is Private lease wel zo ingestoken natuurlijk. Jij betaalt maandbedrag en verzekering, onderhoud en (fluctuaties in) afschrijving zijn voor de leasemaatschappij tot einde looptijd. Enige minder zorgeloze is evt de kilometers, je moet bijbetalen als je over je contract km gaat..

De Ionic is voor mijn gevoel wel de betere EV. Die heeft wel accukoeling, is lekker zuinig en laadt wat vlotter dan de eGolf aan de snellader. De eGolf vind ik dan weer wat stiller en wat lekkerder rijden. Ik denk dat allebei een prima keus kan zijn, met het voordeel dat de Ionic uiteindelijk goedkoper is omdat die al een bult afschrijving gehad heeft en het voordeel voor de eGolf dat je niet ineens 17k kwijt bent plus dat je kosten redelijk vast liggen, op eventuele wegenbelasting na.

[...]

Veel rijplezier! 8)
3 ritten van 40 km met een gemiddelde snelheid van 69 km/h bij gemiddelde verbruik van 12.9 kwh/100km. 'n zeer tevreden e-golf bezitter :) :)

• S_Chief
  • Niet online
yingli405 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:45:
[...]

3 ritten van 40 km met een gemiddelde snelheid van 69 km/h bij gemiddelde verbruik van 12.9 kwh/100km. 'n zeer tevreden e-golf bezitter :) :)
Alleen zeggen dit soort cijfers weinig.
- Klimaat (temperatuur, wind)
- Type verkeer (stad, veel start/stop, provinciaal of snelweg)
- HVAC aan/uit
- Maat velgen, banden en bandendruk
- Aantal inzittenden

En dan zal ik vast nog wat vergeten.

• yingli405
  • Niet online
S_Chief schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:48:
[...]

Alleen zeggen dit soort cijfers weinig.
- Klimaat (temperatuur, wind)
- Type verkeer (stad, veel start/stop, provinciaal of snelweg)
- HVAC aan/uit
- Maat velgen, banden en bandendruk
- Aantal inzittenden

En dan zal ik vast nog wat vergeten.
...en hoe wil jij het normaliseren dan?

• S_Chief
  • Niet online
Aantal van dat soort gegevens erbij vermelden. Dat zorgt ervoor dat anderen weten of het realistisch is om jouw verbruik met dat van hun te vergelijken of niet.

• yingli405
  • Niet online
S_Chief schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:58:
Aantal van dat soort gegevens erbij vermelden. Dat zorgt ervoor dat anderen weten of het realistisch is om jouw verbruik met dat van hun te vergelijken of niet.
doe je dat ook bij ice?
btw. meet jij continue windsnelheid, windrichting, rolweerstand, gewicht passagiers etc...? mijn gegevens zijn keiharde resultaten.....

[ Voor 18% gewijzigd door yingli405 op 12-06-2020 21:11 ]

• S_Chief
  • Niet online
yingli405 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:00:
[...]

doe je dat ook bij ice?
btw. meet jij continue windsnelheid, windrichting, rolweerstand, gewicht passagiers etc...? mijn gegevens zijn keiharde resultaten.....
Begrijp je dat het effect van dat soort zaken op een e-Golf stukken groter is dan op een ICE? En worden cijfers zo vaak uitgewisseld/vergeleken in een topic voor ICE auto's?

Je reageert nogal alsof ik je aanval, maar ik zou graag je cijfers met de mijne vergelijken als ik jouw rijomstandigheden kon lezen in een post. Ik heb het in het verleden ook niet altijd erbij genoteerd hoor.

Edit: banden zijn al duidelijk gezien je foto hierboven. d:)b

[ Voor 30% gewijzigd door S_Chief op 12-06-2020 21:17 ]

• Dpinh
Z

[ Voor 99% gewijzigd door Dpinh op 12-06-2020 22:40 ]

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:59
Hoi hoi, bij mij werkt We connect weer.

• DeGroteMuis
Vreemd, dat zou ook in een van de displays moeten staan. Even geleden dat ik een eGolf gereden heb en de laatste tijd regelmatig een I3 mee dus ik hoop dat ik ze niet door elkaar gooi, maar volgens mij stond het in het display tussen de klokken. En in het centrale display kan je wel zien hoe ver ie ongeveer is, in de energie monitoring schermen volgens mij.
yingli405 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:45:
[...]

Erg netjes, 129Wh/km met zo te zien een niet alleen stadsverkeer. _/-\o_ Hoop dat ik daar met de mijne ook bij in de buurt kan komen straks!
Ik heb wel de Madrids eronder genomen, die 17 inch velgen, dus 129 zal vast niet lukken. Maar rond de 140-150Wh/km lijkt me ook prima.
yingli405 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:00:
[...]

doe je dat ook bij ice?
ICE is waardeloos inefficiënt in verhouding tot EV. En niet alleen mijn 3 liter zespitter die hier nu voor de deur staat, ook m'n relatief zuinige 1.0 Ecoboost die om de hoek staat en de nog zuinigere motorfiets in de schuur. Allen verbruiken een veelvoud energie vergeleken met een EV. Zelfs m'n relatief zuinige motorfiets met redelijk gelijk vermogen als de eGolf komt omgerekend op ongeveer 400Wh/km. De absolute impact van de factoren die @S_Chief noemt kunnen dan wel gelijk zijn, maar relatief gezien is de impact veel groter.

Dat maakt EV ook zo lastig qua verbruik. Rijstijl maakt nóg meer uit, banden idem, maar nu heb je nog veel meer externe factoren die een duidelijker merkbare impact hebben. Blijft natuurlijk wel dat jouw score prima is, mag je zeker tevreden mee zijn!

• BMS080
RonaldPr schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:32:
Hoi hoi, bij mij werkt We connect weer.
Bij mij ook weer

• BMS080
Hebben jullie weleens de motorkap geopend. Ik zie nu dat de remvloeistof onder het minimum, maar de auto geeft geen melding. Hebben jullie dit ook?

• Kuip
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-03-2024
Ik heb het standaard dashboard. Tijdens het laden aan een openbare laadpaal kwam ik terug bij de auto. Na ontgrendelen en deur openen verscheen op het display tussen de klokken de resterende laadtijd.

Na een aantal seconden gaat het display weer op zwart. Hou je de deur open en contact uit, dan kwam bij mij de melding (incl range-km's) om de zoveel tijd weer terug.

• Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 16-10 16:21
Zojuist een telefoontje gehad dat ook ik mijn E-Golf volgende week donderdag mag ophalen. Hij was voor Corona begin juni verwacht en 1.5 maand geleden dachten ze halverwege juli zat er tussenin dus.

Nog even geduld!

• S_Chief
  • Niet online
Nvm

[ Voor 100% gewijzigd door S_Chief op 15-06-2020 19:25 ]

• yingli405
  • Niet online
woon werk verkeer enkele rit van 38 km:))))

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-yTV19G0fu5NzTftqMO9Caj6K8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/95vdeThpf5EnxC9AyKRpEgHy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNKJMIff08CxMXa92TZl4_ullw4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e7UosIUt0SiKV1oXTjLdeBGM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RGp4sgEyBvLfuBbcQQ7MA5c75PU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tg2yHxP1lNYKih3g17q5l1Ez.jpg?f=fotoalbum_large

• Babsan
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-06-2023
Ik lees al een tijdje mee en nu een vraag.
Is zo dat de e-golf na 2x snelladen terugvalt op 22kwh max laden. Maar kun je hiermee spelen? Bijv. 1x snelladen, dan verder rijden naar een lunch plek. Daar langzaam laden en dan weer verder rijden en nog 1 keer snelladen. Ik wil een eind Duitsland in en dan heb je vaak 50 kWh laden, kan ik dit dan bijv bij de lunch terugschroeven via de app naar 20kwh laden en wordt dit dan ook niet als snelladen gezien door de auto?

• DeGroteMuis
@Babsan Het is geen harde 'aantal keren snelladen' limiet die in de Battery management Software (BMS) zit waarbij 25kW snelladen is en 20 niet of zo, snelladen wordt door de BMS begrensd vanwege de temperatuur van je accu. Sneller laden of ontladen is meer warmte, na gemiddeld ongeveer 2 keer voluit laden kom je op die thermische grens waar het BMS je laadsnelheid verlaagt.

Geen antwoord uit ervaring, maar logisch gedacht: Als je de temperatuur in de accu lager weet te houden, zal de auto langer met hogere snelheid kunnen laden. Als je volle snelheid laadt en de keer erna halve snelheid, zal dat nog steeds wat warmte toevoegen, maar minder dan 2 keer volle snelheid laden. Misschien kom je dan wel nog weg met een derde keer, afhankelijk van de buitentemperatuur en je snelheid (als je snel rijdt, zal de accu ook meer opwarmen), al denk ik dat de laadsnelheid ergens gedurende die derde laadsessie wel in zal storten. Daarna nog een keer 20kW laden met de verwachting de keer erop weer 40 te kunnen laden kan je zeker vergeten.

• S_Chief
  • Niet online
S_Chief schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:36:
Heb een mailtje richting VW gestuurd voor de grafische weergave van de auto in de app. Vind het toch raar dat het nu niet werkt.
En antwoord van VW:
Naar aanleiding van eerdere communicatie aangaande de weergave van uw Volkswagen e-Golf in de We Connect app, sturen wij u deze email.
Eerst en vooral onze welgemeende excuses voor de lange wachttijd.
Zojuist hebben wij terugkoppeling mogen ontvangen van de verantwoordelijke afdeling.
Momenteel gebruikt de importeur van voertuigen voor Nederland niet de configuratie tools van Volkswagen.
Als gevolg hiervan kunnen onze systemen geen correcte weergave van uw Volkswagen e-Golf bieden voor de weergave in de We Connect app en wordt in plaats daarvan een draadframe van een voertuig weergegeven.
Dit verschil in de weergave is puur visueel van aard, de functies van de mobiele onlinediensten worden niet beïnvloed.
Wij hopen dat wij u met bovenstaande voldoende hebben kunnen informeren.
Wij wensen u een fijne dag en altijd een veilige reis met uw Volkswagen e-Golf.
PON moest blijkbaar weer apart doen hoor. :P

• dannzyx
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-11 08:35
In welke modus? En binnendoor of ook stukken snelweg? Hoe zuinig ik ook rij ik heb m nog nooit onder de 13 kunnen krijgen...

• Pindakaasisbah
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-04 13:28
1 juli mag ik 'm ophalen. Orderdatum ergens in december 2019. :+

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:22

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

dannzyx schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:46:
[...]

In welke modus? En binnendoor of ook stukken snelweg? Hoe zuinig ik ook rij ik heb m nog nooit onder de 13 kunnen krijgen...
Op de snelweg is het lastig maar haalbaar door achter een vrachtwagen te plakken, binnen de stad moet dat makkelijk haalbaar zijn in de zomer (althans voor mij wel)

NB WeConnect ligt er wéér uit voor mij, begint echt irritant te worden zo :(

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Elmonogrande
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 20:00
Inderdaad irritant. Voor een betaalde app is de performance af en toe heel slecht. Om de paar weken weer met je master password in moeten liggen vind ik ook niet van deze tijd.
Tomba schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:57:
[...]

Op de snelweg is het lastig maar haalbaar door achter een vrachtwagen te plakken, binnen de stad moet dat makkelijk haalbaar zijn in de zomer (althans voor mij wel)

NB WeConnect ligt er wéér uit voor mij, begint echt irritant te worden zo :(

Venray Oost-West 16 kWp All electric, Nibe 2040 warmtepomp met VVM 320

• Tomba

Tomba

Elmonogrande schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:10:
Inderdaad irritant. Voor een betaalde app is de performance af en toe heel slecht. Om de paar weken weer met je master password in moeten liggen vind ik ook niet van deze tijd.

[...]
Wel raar, eerste 3 maanden nauwelijks problemen nu bijna om de dag ‘Sorry er is helaas iets misgegaan’ :'( (en ook langdurige outage, steeds urenlang dikke pech)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kOaG6ri9-b0m7Bc-dVtsyhmfyMY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/39YuqyuhrzsEAGrDo8qUuC26.jpg?f=user_large

• headinclouds
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17:03
Hehe, ineens is het dan zover. Vorige week door de dealer gebeld dat de auto geproduceerd was en vandaag dat ie zelfs al onderweg is naar de dealer. Afspraak voor aflevering gemaakt voor volgende week woensdag :)

De stap naar BEV rijden medio december genomen toen de e-Golf PL actie ten einde liep. De daadwerkelijke bestelling na goedkeuring en ondertekening contract was 31 december. De levering was toen verwacht in mei maar is dus uiteindelijk een maand later geworden. Wat me eerlijk gezegd nog meevalt gezien de fabriekssluiting.

Ik heb afgesproken dat ze de banden wisselen voor Michelin CrossClimate all season banden voor een eenmalige meerprijs. Zal wel heel iets met de range doen, maar ja we hadden toch al de 17" Madrid genomen voor de looks. Ik heb die CrossClimate banden ook op mijn huidige auto en daar bevallen/bevielen ze prima.
En zo kunnen we in ieder geval altijd en overal naar toe, inclusief bijvoorbeeld Duitsland.

C40 Single Motor Extended Range Plus MY24

• DeGroteMuis
S_Chief schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 21:27:
En antwoord van VW:
Met de app storingen die hier de afgelopen tijd voorbij komen, krijg je dan niet de neiging om te reageren dat de app ook wel een draadmodel van een goedwerkende app lijkt in plaats van de volle, goedwerkende versie? :+
Wel bijzonder dat Pon weer de noodzaak voelde om af te wijken.

• Tomba

Tomba

S_Chief schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 21:27:
[...]

En antwoord van VW:

[...]

Wat is precies je issue? Bedoel je met ‘ draadmodel’ dat de auto als tekening bestaande uit lijnen weergegeven wordt? (En andere vraag die in me opkomt; dat hoort dus niet zo?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E650jFTjCJ4F7uHke8ajo3HhaGE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OBk7OtLssIdF1L2O7xGoKPRJ.jpg?f=user_large

NB app is poeptraag maar hij werkt inmiddels weer ;)

• CBfox

• Tomba

Tomba

Wie doet wat wel via de website?

• Dionisio
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-08 16:46
Hier is die ook EINDELIJK binnen. Mag hem ook volgende week woensdag bij de dealer ophalen.
Eigenlijk bijna perfect getimed met de komst van 10 zonepanelen + lader eind deze maand. Kan niet wachten! :D

• S_Chief
  • Niet online
Tomba schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:39:
[...]

Wat is precies je issue? Bedoel je met ‘ draadmodel’ dat de auto als tekening bestaande uit lijnen weergegeven wordt? (En andere vraag die in me opkomt; dat hoort dus niet zo?)

[Afbeelding]

NB app is poeptraag maar hij werkt inmiddels weer ;)
Ja, en dat hoort niet zo. In de post die ik quote staat een screenshot van hoe het wel moet.

• Tomba

Tomba

S_Chief schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:05:
[...]

Ja, en dat hoort niet zo. In de post die ik quote staat een screenshot van hoe het wel moet.
Ok, op t eerste gezicht mis ik niks (?) behalve een generiek 3D modelletje ipv een draadtekening modelletje correct?

En vwb PON; PON’s gonna PON... :X

• CBfox
Tomba schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:41:
[...]

Wie doet wat wel via de website?
inloggen en contact maken met de golf

• Tomba

Tomba

CBfox schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:20:
[...]

inloggen en contact maken met de golf
Op t moment dat je dat poste gold dat ook voor de app, vandaar mijn verwarring over je post. Bedankt voor de verheldering.

[update]
Ironisch genoeg is de app er weer mee gestopt, wat een prutsers bij de partij die VW inhuurt om deze rommel in de lucht te houden.
De door jou gelinkte website doet t evenmin momenteel :F
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5BzDiG2178Tcp3R0knzTT_waKdk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uTKXUnazawbTXZYgQJBQzDIY.jpg?f=user_large

[ Voor 44% gewijzigd door Tomba op 18-06-2020 16:57 ]

• S_Chief
  • Niet online
Tomba schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:01:
[...]

Ok, op t eerste gezicht mis ik niks (?) behalve een generiek 3D modelletje ipv een draadtekening modelletje correct?

En vwb PON; PON’s gonna PON... :X
Je hebt dan idd een 3D model met eventueel indicatie van open portieren en ingeschakelde verlichting.

Het is geen dealbreaker maar ik wou wel weten waarom het niet werkte zoals in de demo.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:18
Heb nou al 2x gehad dat mijn auto niet wilde opladen. Fijn dat de app dan ook lekker mee werkt zodat je ziet of de auto überhaupt aan het opladen is

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Tomba

Tomba

S_Chief schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:30:
[...]

Je hebt dan idd een 3D model met eventueel indicatie van open portieren en ingeschakelde verlichting.

Het is geen dealbreaker maar ik wou wel weten waarom het niet werkte zoals in de demo.
Die open deuren en degelijke heb ik wel gewoon volgens mij (die worden dan rood toch?)
sjorremans schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:40:
Heb nou al 2x gehad dat mijn auto niet wilde opladen. Fijn dat de app dan ook lekker mee werkt zodat je ziet of de auto überhaupt aan het opladen is
Gebruik je de originele VW kabel? En hoe uit het niet laden zich? Hoor je klikken aan de paalkant toevallig? Dat had ik namelijk met de palen op mijn werk; Tomba in "Het grote Volkswagen e-Golf topic"
Oplossing voor mij was een extra laadkabel aanschaffen (maar goed die wilde ik toch al 1 ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 18-06-2020 19:46 ]

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:18
Tomba schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:45:
[...]

Die open deuren en degelijke heb ik wel gewoon volgens mij (die worden dan rood toch?)

[...]

Gebruik je de originele VW kabel? En hoe uit het niet laden zich? Hoor je klikken aan de paalkant toevallig? Dat had ik namelijk met de palen op mijn werk; Tomba in "Het grote Volkswagen e-Golf topic"
Oplossing voor mij was een extra laadkabel aanschaffen (maar goed die wilde ik toch al 1 ;) )
Originele laad kabel van VW ja. Lampje op de paal was blauw maar toen ik terug kwam bij de auto zag ik dat het lampje op de auto zelf rood brandde. Is niet de 1e keer trouwens, laatst in het ziekenhuis werkte het ook niet waardoor ik echt nog net thuis kon komen met 5km aan range over 😂

Ga het morgen wel weer proberen, heb nu onze 2e auto mee.

Zijn trouwens palen waar ik regelmatig aan laadt dus dat is het niet

[ Voor 3% gewijzigd door sjorremans op 18-06-2020 19:55 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• yingli405
  • Niet online
dannzyx schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:46:
[...]

op 80/100 km wegen (fifty/fifty) incl. langzaam rijdend verkeer in D3 modus met 4 strepen cruisecontrol aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_FOa7SPJnZdZkE36g_wgqvIWybE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1hVx2nHrC5ZSUm1QklH2mNq0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZjFHxqhOhE5X2Wfbm_Eq-pfnPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bCoWWsd0Kg0YhMgJ2pFkYo8Y.jpg?f=fotoalbum_large

• Wescobar
Ik heb zojuist mijn aangepaste contract teruggestuurd, waarin de datum is aangepast op mijn verzoek i.v.m. de subsidie. Mijn eerste contract dateert van 13 december 2019.

Ik moet erbij zeggen, dat er bij mij in de tussentijd een hoop mis is gegaan (onder andere het toch niet kunnen leveren van een voorraad e-Golf terwijl er een nieuw contract is getekend) en dat het wellicht een coulance-ding is.

Opties:

Active Info Display
DynAudio
Keyless Go
17" Madrid wielen.
Carplay
3D Achterlichten
Luxe Kentekenplaten
Verlaagd eigen risico

60 mnd, 20.000km, in de kleur wit.

Ik kom op €400 per maand in de PL, na aftrek van inruil van mijn huidige auto (€4.000) is dit €335 en na aftrek subsidie, de 1e 48 maanden €250.

Het is niet gratis, maar voor dit geld ga ik nooit meer een nieuwe elektrische auto kunnen rijden die er fatsoenlijk uitziet.

Aflevering over 6 dagen. Ik ben blij... :)

• Martinussss
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:38
Wescobar schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:09:
Ik heb zojuist mijn aangepaste contract teruggestuurd, waarin de datum is aangepast op mijn verzoek i.v.m. de subsidie. Mijn eerste contract dateert van 13 december 2019.
Blijkbaar kan het dus toch.. kan je iets meer vertellen over hoe je dit toch hebt kunnen regelen met de dealer? En evt. welke dealer je hebt. Lijkt me erg waardevol voor iedereen hier die zoals ikzelf een half jaar geleden een contract hebben getekend maar nog geen auto hebben.

• Wescobar
Allereerst ben ik er maanden geleden over begonnen en heb ik Van Mossel Private Lease een mail erover gestuurd met het verzoek mijn contract aan te passen (nog voor dat de regeling definitief was). De verkoper van van Mossel Volkswagen zei dat het wel niet zo'n vaart zou lopen door de corona.

Toen alles toch doorging en "het" online stond op 4 juni, ben ik gaan bellen met de verkoper. Deze gaf aan dat ze het niet gingen doen. Toen ben ik behoorlijk uit mijn slof geschoten.

Tot mijn verbazing kreeg ik een paar dagen op mijn 1e mail uit maart een reply dat ze het contract gingen aanpassen. Of het één met het ander te maken heeft weet ik niet, maar ik heb verder mijn mond gehouden tegen de verkoper.

Het contract sloot ik met Van Mossel Private Lease en de aflevering gebeurt door Van Mossel Volkswagen. Ondanks dat ze dezelfde naam hebben, moet je het zien als 2 totaal verschillende bedrijven.

Ik acht de kans het grootst als je de lease maatschappij zelf benaderd en niet de leverende dealer.

• Willard
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:48
Begrijp ik het goed dat met de huidige subsidie van €4000.- het voordeliger is om een egolf te rijden dan met de actie die eind vorig jaar liep?

• Wescobar
Ik heb beide.

De actie van eind vorig jaar én subsidie.

Maar ook met de subsidie is het inderdaad goedkoper.

De vanafprijs nu is €359 op voorraad modellen en je krijgt €83 van de belastingdienst. Reken maar uit.. Dan kom je onder de €299.

Ze promoten het trouwens niet actief. Lees de kleine letters onder aan de pagina:

https://www.vanmossel.nl/volkswagen/subsidie

• La1974
Wescobar schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:51:
Ik heb beide.

De actie van eind vorig jaar én subsidie.

Maar ook met de subsidie is het inderdaad goedkoper.

De vanafprijs nu is €359 op voorraad modellen en je krijgt €83 van de belastingdienst. Reken maar uit.. Dan kom je onder de €299.

Ze promoten het trouwens niet actief. Lees de kleine letters onder aan de pagina:

https://www.vanmossel.nl/volkswagen/subsidie
Inderdaad een rmooie deal! Let er wel op dat het vijfde jaar van het contract zonder subsidie is.

De subsidie wordt over vier jaar uitbetaald.

Effectief kom je dan uit op 292 euro. Dus ook weer niet heel veel goedkoper.

Tenzij je de aanbieding hebt en de subsidie. Maar dat zal een uitzondering zijn denk.

• DeGroteMuis
@Wescobar Leuk dat 't toch nog gelukt is na alle rompslomp die je ook al gehad hebt. Nog steeds niet vlekkeloos, maar 4000 euro korting verzacht het leed wel wat ;) Komt nu wel dichtbij, nog een paar daagjes!

ik mocht hem vandaag ophalen, het rijdt echt heerlijk ontspannen. Zalig stil, soepel en vlot wanneer nodig. Verbruik ook goed. Normal mode 139Wh/km met een gemiddelde van 69km/h, climate op 18 en airco aan, een kwart snelweg ongeveer. Normaal is het aandeel snelweg iets hoger. Het zal nog wat stijgen. Maar nog steeds keurig vind ik.

Wel al een keer een zenuwenpiepje gehad met een felrood display symbool. Iemand voor me remde hard voor een gans. Ik had voldoende afstand de voet al op de rem op het moment dat 't piepje ging en nog lang geen reden voor paniek. Daar dacht de eGolf anders over. Volgens mij heb ik de frictieremmen niet eens gebruikt. Misschien melding door het snelheidsverschil van mijn voorligger, want we reden rondom de 80, na de remactie onder de 40. Herkent iemand dat?

De app blijft een ramp. Eerst wilde ie de VIN niet verifieren, op de pagina om de code in te voeren in het infotainment verwees de hulppagina die zegt waar je de code in moet voeren naar een dode link, daarna verbinding. Oude gegevens. En nu de auto aan de laadpaal hangt blijft de app aangeven dat de auto niet verbonden is met de lader. Teruggelopen naar de auto, hij laadt gewoon. Nu, 3 uur later, nog steeds geen teken dat de auto echt aan de paal hangt in de app. Ook niet na 10+ refreshes. Intussen staan wel alle deuren, motorkap en kofferklep open volgens de app. Het vreemde is dat de kilometerstand nu wel goed staat.

• Heijmenberg99
DeGroteMuis schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:40:
@Wescobar Leuk dat 't toch nog gelukt is na alle rompslomp die je ook al gehad hebt. Nog steeds niet vlekkeloos, maar 4000 euro korting verzacht het leed wel wat ;) Komt nu wel dichtbij, nog een paar daagjes!

ik mocht hem vandaag ophalen, het rijdt echt heerlijk ontspannen. Zalig stil, soepel en vlot wanneer nodig. Verbruik ook goed. Normal mode 139Wh/km met een gemiddelde van 69km/h, climate op 18 en airco aan, een kwart snelweg ongeveer. Normaal is het aandeel snelweg iets hoger. Het zal nog wat stijgen. Maar nog steeds keurig vind ik.

Wel al een keer een zenuwenpiepje gehad met een felrood display symbool. Iemand voor me remde hard voor een gans. Ik had voldoende afstand de voet al op de rem op het moment dat 't piepje ging en nog lang geen reden voor paniek. Daar dacht de eGolf anders over. Volgens mij heb ik de frictieremmen niet eens gebruikt. Misschien melding door het snelheidsverschil van mijn voorligger, want we reden rondom de 80, na de remactie onder de 40. Herkent iemand dat?

De app blijft een ramp. Eerst wilde ie de VIN niet verifieren, op de pagina om de code in te voeren in het infotainment verwees de hulppagina die zegt waar je de code in moet voeren naar een dode link, daarna verbinding. Oude gegevens. En nu de auto aan de laadpaal hangt blijft de app aangeven dat de auto niet verbonden is met de lader. Teruggelopen naar de auto, hij laadt gewoon. Nu, 3 uur later, nog steeds geen teken dat de auto echt aan de paal hangt in de app. Ook niet na 10+ refreshes. Intussen staan wel alle deuren, motorkap en kofferklep open volgens de app. Het vreemde is dat de kilometerstand nu wel goed staat.
Airco op 18? Halve vrieskist daar binnen haha.
Onze eGolf vind het ook leuk om een rood scherm te geven als ik volgens de auto te vroeg naar links ga om op de snelweg ergens ff tussen te schieten.

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:37
Haha hoeveel gewenning dan kan doen, wij vinden de Golf juist erg laat met waarschuwen 😂. Tegen de tijd dat de Golf waarschuwt begint de Volvo al met corrigeren 😅

• Tomba

Tomba

Heijmenberg99 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 00:37:
[...]

Airco op 18? Halve vrieskist daar binnen haha.
Onze eGolf vind het ook leuk om een rood scherm te geven als ik volgens de auto te vroeg naar links ga om op de snelweg ergens ff tussen te schieten.
Ik kreeg van de week zelfs met LO de auto niet koud, was zwaar irritant.

• Bula
Nou, daar is ie dan.
Eerste ervaringen top!
Alleen ook hier wat gedoe met We Connect...
Volgens app stonden de deuren open.
Na een nachtje slapen waren ze dicht🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPRh9KtaXv_DxkPcA7QOwEK5Pwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oTebepnZMgWJjRmDYit0mfcW.jpg?f=fotoalbum_large

• DeGroteMuis
Gisteravond de auto van de laadpaal gehaald en voor de deur geparkeerd. Daarmee een onzuinigheidsrecord gevestigd: 248Wh/km met een gemiddelde snelheid van 3km/h. Schijnbaar telt alle tijd dat je wat aan het rommelen bent aan de laadpaal ook mee en slurpt de auto ook de nodige energie bij stilstaan op contact.

De app is vanochtend ook wat scherper: Alles staat zowaar goed! Wel een eigenaardigheidje ontdekt met een route naar de auto sturen: de eerste keer proberen blijft een foutmelding geven en je route verdwijnt wel meteen lijkt het. Even terug naar het hoofdscherm en weer naar het navigatie blok, dan staat je niet verzonden route er gewoon. Opnieuw verzenden werkt dan wel. Doe je een tweede route er vlak achteraan, geldt daarvoor hetzelfde.

@Heijmenberg99 Ik hou wel van wat frisser. Ik ben ook die idioot die je met temperaturen van tegen het vriespunt onderweg tegen kan komen in de cabrio met het dak open. Vanaf 8-9 graden ook zonder jas. :+
Dat rode scherm ook bij naar links gaan geloof ik direct. Op de snelweg vooral op de ACC gereden, die houdt ook wel van afstand houden als je achter sneller verkeer naar links gaat. Bij minimale afstand ingesteld ging de auto toch nog remmen op het moment dat ik naar links ging achter een auto die duidelijk sneller ging, terwijl ik echt niet vlak achter z'n bumper naar links schoof.

@trippelb Dat zal er vast mee te maken hebben. De laatste tijd vooral in de cabrio gereden. Die komt uit de tijd dat de enige forward collision warning bestond uit parkeersensoren bij het inparkeren (en die zijn aan de voorkant niet eens leverbaar geweest voor mijn cabrio). Maar de BMW I3 waarschuwde voor mijn gevoel ook later. Past wel weer bij het oude imago van beide merken dat Volvo zoveel eerder waarschuwt. :+

@Tomba Hij koelt inderdaad minder snel dan de climate in de cabrio, of de vorige daily auto's. Erg benieuwd wat dat eind volgende week gaat doen, met 30+ graden. Dan is het in ieder geval zaak om van de eco modus af te blijven.

@Bula Gefeliciteerd! Rijdt fijn he? Ook Madridjes met Sportmaxx banden erop zie ik, stuurt nog net wat lekkerder dan de standaard Astana's. Door de lichtval op de foto lijkt je Urano grey nu net metallic. Wel apart dat het bij ons allebei een nachtje duurde voor de auto ook volgens de app op slot was. Net alsof het ding een dagje nodig heeft om volledig gecalibreerd te worden of zo.

• BMS080
Bula schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:53:
Nou, daar is ie dan.
Eerste ervaringen top!

[Afbeelding]
Topkeuze om te kiezen voor de Madrid velgen, het geeft je auto meteen een sportieve look! Gefeliciteerd met de nieuwe auto, ziet er mooi uit!

• Bula
DeGroteMuis schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:23:

@Bula Gefeliciteerd! Rijdt fijn he? Ook Madridjes met Sportmaxx banden erop zie ik, stuurt nog net wat lekkerder dan de standaard Astana's. Door de lichtval op de foto lijkt je Urano grey nu net metallic. Wel apart dat het bij ons allebei een nachtje duurde voor de auto ook volgens de app op slot was. Net alsof het ding een dagje nodig heeft om volledig gecalibreerd te worden of zo.
Het lijkt niet alleen, het IS metallic 8)
Indium Grey _O-

• pentagon0873
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-11 09:05
Vandaag de Golf opgehaald.
Erg tevreden mee.
Nog niet veel gereden, wel wat geklooit met de navi/radio ed.

De we connect app is niet zo van de snelle....
Idd raar dat je geen mooi “model” te zien krijgt van de golf, de Transporter wordt wel mooi weergegeven

[ Voor 29% gewijzigd door pentagon0873 op 08-07-2020 17:33 ]

1200WP solaredge, 20kW Nexus, 2x 3,5kW daikin airco, 15kw hydro Pelletkachel

• pentagon0873
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-11 09:05
Bula schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:53:
Nou, daar is ie dan.
Eerste ervaringen top!

[Afbeelding]
Ik zie dat jij de spiegels hebt ingeklapt, gaat dat automatisch? Zit dat in een speciaal pakket?

1200WP solaredge, 20kW Nexus, 2x 3,5kW daikin airco, 15kw hydro Pelletkachel

• mats
  • Laatst online: 20:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UW_ntLN2WW9-aebMUEjpVz-pICE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oTsCABQklJu04vUMXNL6oMWV.jpg?f=user_large

Vandaag lekker op vakantie vertrokken met de e Golf voor een roadtripie Duitsland/Oostenrijk. Vandaag eerste stuk gedaan netjes rond de 100km per uur gereden en 2x moet opladen bij Ionity, waar bij de 2de x hij niet wilde stoppen met laden maar dat was na een telefoontje snel opgelost door de helpdesk van Ionity.

Met nog ongeveer 90km op de gom aangekomen bij het hotel, viel me niet tegen.

• Bula
Ik zie dat jij de spiegels hebt ingeklapt, gaat dat automatisch? Zit dat in een speciaal pakket?
Klopt; dit is het "spiegelpakket"
Pagina: 1 ... 14 ... 67 Laatste