Een leuke DIY voor mensen met de astana velgen: https://youtu.be/2kEON4GgjMg
Zit het net te bekijken. Ik dacht eerst dat moet een foutje zijn. Wilde morgen een berichtje gaan sturen. Toen zag ik deze berichten.S_Chief schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:06:
Leuke verrassing: de Discover Media speelt ook FLAC-bestanden af.
Straks maar even de navi updaten, kaarten lijken toch weer achterhaald te zijn en dit is een versie zonder Duitsland erop..
Belachelijk hoor... wel IJsland.
Maar geen Duitsland.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Even via DiscoverCare de AS-versie pakken. Past er makkelijk op en dan heb je heel Europa.driel24 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:06:
[...]
Zit het net te bekijken. Ik dacht eerst dat moet een foutje zijn. Wilde morgen een berichtje gaan sturen. Toen zag ik deze berichten.
Belachelijk hoor... wel IJsland.
Maar geen Duitsland.
DiscoverCare heeft dezelfde versie als via de website mocht iemand het zich afvragen.
Na update:
/f/image/CCD6z9TjlaJajqDMzZAMJB7K.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door S_Chief op 22-03-2020 12:48 ]
Mijn bereik volgens de GoM is nu 260 kilometer. (1884 km op de teller) Momenteel nauwelijks snelweg (ivm Corona geen woon-werk verkeer...), op snelweg rijd ik Max 100km/u (das nu ook de Vmax dus komt goed uitVivec0 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:09:
[...]
Herkenbaar joh - ik zit gewoon excuusjes te zoeken om ergens heen te rijdenIk ben echt helemaal verkocht
![]()
Gister eerste afstandje gereden. Effectieve range lijkt voor mij rond de 175km te liggen (wisselend 4-8 graden, vooral snelweg 100km/h, soms harder). Ik heb warmtepomp maar ook zaken die nadelig zijn zoals 17 inch velgen en het dynaudio systeem wat waarschijnlijk iets extra verbruik geeft. Het is wel heel handig dat je in het display het effect ziet op je stroomverbruik van harder rijden of airco aan/uit. Stukje bewustwording; als benzine /diesel rijder heb je daar nauwelijks erg in.
Wel warmtepomp geen DynAudio en standaard velgen.
V.w.b. de Navigatie; die hadden ze van mij mogen houden. Wat is die slecht zeg... (kent sommige straten die al tientallen jaren bestaan niet, houdt geen enkele rekening met files, afstand- en tijdberekening tov Apple Maps klopt niet en nog het allerstomste bevat wél benzine stations maar geen laadpalen

[ Voor 19% gewijzigd door Tomba op 22-03-2020 14:13 ]
Je zult een wifi-hotspot op je mobiel moeten opzetten om verkeersinfo in de VW navigatie te krijgen. Dan kan je in de car-net applicatie ook laadpunten (+ actuele vrij punten) zien.
Helaas moet je dan wel elke keer je hotspot aanzetten.. wat nogal irritant is. Als iemand dat heeft opgelost, dat er automatisch WLAN beschikbaar is voor het media systeem, hoor ik het graag!
Helaas moet je dan wel elke keer je hotspot aanzetten.. wat nogal irritant is. Als iemand dat heeft opgelost, dat er automatisch WLAN beschikbaar is voor het media systeem, hoor ik het graag!
Ik kan mijn Galaxy S10+ zo instellen dat hotspot aangaat zodra hij is verbonden met de auto via Bluetooth (Bixby Routines). Andere toestellen kunnen wellicht iets als Tasker gebruiken.
Apple heeft volgens mij ook iets als Samsung, alleen even geen idee hoe het heet.
Apple heeft volgens mij ook iets als Samsung, alleen even geen idee hoe het heet.
Dat klopt, maar zoals je zelf al aangeeft werkt dat voor geen meterjeroeng21 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:41:
Je zult een wifi-hotspot op je mobiel moeten opzetten om verkeersinfo in de VW navigatie te krijgen. Dan kan je in de car-net applicatie ook laadpunten (+ actuele vrij punten) zien.
Dat je dan wel laadpunten kunt zien wist ik niet, wat ontzettend raar zeg dat het dan niet gewoon in de navigatie zelf gezet wordt!?
Enige echte oplossing is een 3G/4G stick met een eigen SIMkaart in de 12V aansluiting in de kofferbak, maar ja das ergens ook weer zonde van het geld
Dat heet dus ‘Opdrachten’ maar daarmee kun je geen WiFi en dergelijke schakelen helaas. (Plus ik Connect natuurlijk met de USB kabel want de Discover reeks ondersteunt geen draadloze CarPlay dus schakelen op Bluetooth zou sowieso niet werken)S_Chief schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:54:
Ik kan mijn Galaxy S10+ zo instellen dat hotspot aangaat zodra hij is verbonden met de auto via Bluetooth (Bixby Routines). Andere toestellen kunnen wellicht iets als Tasker gebruiken.
[ Voor 29% gewijzigd door Tomba op 22-03-2020 14:58 ]
Is bij jullie btw een foto van de e-Golf zichtbaar in de WeConnect-app? In de demomodus had ik dat wel maar nu zie ik alleen een generieke tekening.
:strip_exif()/f/image/c82I51tAhppzLbWGpbXEPgJ5.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 49% gewijzigd door S_Chief op 28-03-2020 17:20 ]
Je kan ook acties uitvoeren bij het activeren van CarPlay. Heel handig om bijvoorbeeld eerst Flitsmeister op starten en daarna Apple Maps. Of voorkomen dat het eerste nummer van Apple Music begint.Tomba schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:54:
[...]
Dat heet dus ‘Opdrachten’ maar daarmee kun je geen WiFi en dergelijke schakelen helaas. (Plus ik Connect natuurlijk met de USB kabel want de Discover reeks ondersteunt geen draadloze CarPlay dus schakelen op Bluetooth zou sowieso niet werken)
Maar inderdaad helaas niet mogelijk om wifi-instellingen te beheren via opdrachten...
Hier ook generieke afbeelding, geen foto.S_Chief schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:58:
Is bij jullie btw een foto van de e-Golf zichtbaar in de WeConnect-app? In de demomodus had ik dat wel maar nu zie ik alleen een generieke tekening.
[Afbeelding]
Top tip, ook dat wist ik nietjeroeng21 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:01:
[...]
Je kan ook acties uitvoeren bij het activeren van CarPlay. Heel handig om bijvoorbeeld eerst Flitsmeister op starten en daarna Apple Maps. Of voorkomen dat het eerste nummer van Apple Music begint.![]()
Maar inderdaad helaas niet mogelijk om wifi-instellingen te beheren via opdrachten...
Sowieso bloed irritant iedere keer zo’n k.nummer van U2 wat gaat spelen...
[ Voor 28% gewijzigd door Tomba op 22-03-2020 15:05 ]
Met MacroDroid een macro aanmaken. Wifi-hotspot automatisch aan laten gaan wanneer je telefoon via bluetooth met de auto verbindt. Hotspot gaat weer uit als je de auto uitzet.
Hotspot automatisch aanzetten via opdrachten is inderdaad niet mogelijk. Wat je wel kan doen is via ‘persoonlijke automatisering’ voor verbinding met Bluetooth of CarPlay dingen automatisch laten opstarten. Zo start bij mij altijd Flitsmeister en google maps. Als je de verbinding verbreekt sluiten de apps ook weer automatisch.
Volgens mij als je een beetje handig bent kan je via scripts wel hotspot aan zetten. Maar zo handig ben ik niet ^^.
Hieronder wat screenshots.
/f/image/XSKPqr3nlcJ6ZgVdkFP87y7N.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hesPCuA764mHBSUW3DDr30dI.png?f=fotoalbum_large)
Volgens mij als je een beetje handig bent kan je via scripts wel hotspot aan zetten. Maar zo handig ben ik niet ^^.
Hieronder wat screenshots.
/f/image/XSKPqr3nlcJ6ZgVdkFP87y7N.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hesPCuA764mHBSUW3DDr30dI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sQI9tAP83li4VSpru3IXVXVW.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door SjoerdGTI op 22-03-2020 18:38 ]
Ik ben net gebeld door de VW Dealer (van Mossel) in Tilburg. Fabrieken liggen tenminste 2 weken compleet stil. De genoemde datum van mijn eGolf is teruggetrokken en er is geen nieuwe datum bekend.
Weet niet of anderen hetzelfde bericht hebben gekregen?
Weet niet of anderen hetzelfde bericht hebben gekregen?
Ik heb hem daar ook besteld, mijne was verwacht 1e week juni dus zal ook vast wel eerdaags gebeld worden.
Zal het laten weten als ik hetzelfde bericht heb ontvangen.
Zal het laten weten als ik hetzelfde bericht heb ontvangen.
Ik kan trouwens mijn inkoop km's verlagen vóór levering (net per mail bevestigd gekregen).
Misschien verschilt dat per leasemaatschappij, maar dat is wel handig met het oog op de subsidie die op de planning staat (als dat nog doorgaat met deze coronaperikelen). Ik hoop dat ik dan een nieuw contract moet tekenen met een nieuwe datum.
Misschien verschilt dat per leasemaatschappij, maar dat is wel handig met het oog op de subsidie die op de planning staat (als dat nog doorgaat met deze coronaperikelen). Ik hoop dat ik dan een nieuw contract moet tekenen met een nieuwe datum.
Nog helemaal niets gehoord. Misschien ook omdat er niets concreets te melden is qua afleverdatum, of misschien omdat de geplande leverweek na een paar keer alleen extra vertraging bij de laatste update eindelijk net wat vervroegd was, van misschien 18 naar zeker 17. Hoe dan ook, het lijkt me erg sterk dat mijn eGolf niet vertraagd wordt. En eerlijk gezegd ook even geen zin in om daar achteraan te gaan. Het is wat mij betreft taak van de verkoper om mij op de hoogte te houden, niet omgekeerd en er komt op dit moment toch niets concreets uit verwacht ik. ik verwacht ook eerder vertragingen van 2-3 maanden dan 2-4 weken. Beetje balen, zoals ongetwijfeld ook voor anderen die achter het net vissen en hadden verwacht nu zo'n beetje rond te kunnen zoemen, zoals @Heijmenberg99 maar zo belangrijk is het niet in het grote geheel van dit moment.
Kan ik me in vinden. Ik mag hem naar alle waarschijnlijkheid dus over 2 weken ophalen maar kijk er veel minder naar uit dan een paar weken terug. Puur omdat er nu andere, veel belangrijkere zaken spelen en ik toch vanuit huis werk de komende tijd. Vervoer is momenteel van ondergeschikt belang.DeGroteMuis schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:54:
Nog helemaal niets gehoord. Misschien ook omdat er niets concreets te melden is qua afleverdatum, of misschien omdat de geplande leverweek na een paar keer alleen extra vertraging bij de laatste update eindelijk net wat vervroegd was, van misschien 18 naar zeker 17. Hoe dan ook, het lijkt me erg sterk dat mijn eGolf niet vertraagd wordt. En eerlijk gezegd ook even geen zin in om daar achteraan te gaan. Het is wat mij betreft taak van de verkoper om mij op de hoogte te houden, niet omgekeerd en er komt op dit moment toch niets concreets uit verwacht ik. ik verwacht ook eerder vertragingen van 2-3 maanden dan 2-4 weken. Beetje balen, zoals ongetwijfeld ook voor anderen die achter het net vissen en hadden verwacht nu zo'n beetje rond te kunnen zoemen, zoals @Heijmenberg99 maar zo belangrijk is het niet in het grote geheel van dit moment.
Af en toe een tekening als de app geen verbinding kan maken met de weconnect account. Zie ik het goed dat je ook kunt vergrendelen en ontgrendelen met de app? Bij mijn 2018 e-golf is dat niet mogelijk.S_Chief schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:58:
[Afbeelding]
De We connect app werkt bij mij al sinds 17 februari niet meer. Ik moet nu voor de derde keer naar de dealer voor een reset.
Maar dat ga ik niet doen, ze vervangen het kastje maar eerst. Daar zit volgens mij het probleem.
Maar dat ga ik niet doen, ze vervangen het kastje maar eerst. Daar zit volgens mij het probleem.
Mijn e-golf zou week 13 gebouwd worden, nu bericht gekregen dat vw zelf denkt 6 weken vertraging te hebben, het is ff niet anders , al besteld op 10 december.
Op 10 maart kreeg ik het bericht dat mijn e-Golf onderweg was naar Nederland. Gisteren werd ik gebeld voor een afleverafspraak voor aankomende zaterdag. Ik dacht dat de uitlevering wel iets sneller ging dan 18 dagen. Het is leuk dat ik hem nu afgeleverd krijg, enkel deel ik de mening van andere dat het nu een stuk minder leuk is dan eerder. Werk nu toch thuis én heb hem daardoor veel minder nodig.
[ Voor 3% gewijzigd door Ximmer op 25-03-2020 09:24 ]
Dit klopte bij mij wel, precies één week later stond ie toen op de trein (volgens het bericht van honeymoonnet).CBfox schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:52:
[Afbeelding]
Ik hoop dat het klopt. Maar kan het me niet voorstellen.
Dit klopte bij mij wel, precies één week later stond ie toen op de trein (volgens het bericht van honeymoonnet).
[/quote]
Ik hoop het, maar de fabriek is gesloten. Vandaar mijn twijfeling.
[/quote]
Ik hoop het, maar de fabriek is gesloten. Vandaar mijn twijfeling.
Niet heel veel kans denk ik, maar er is een kansje.
Mogelijk liep VW een beetje achter met de administratie? Auto leveren = betaald krijgen, dus ik kan me voorstellen dat ze nog zoveel mogelijk hebben geproduceerd tot de onderdelenvoorraad of tijd op was, om later administratief te verwerken in de systemen naar de importeurs/dealers. Dat is het enige dat ik me nog kan bedenken waardoor er nu, terwijl de VW fabrieken nog minimaal een week gesloten zijn, een enigszins legitieme productie notificatie binnen komt.
Mogelijk liep VW een beetje achter met de administratie? Auto leveren = betaald krijgen, dus ik kan me voorstellen dat ze nog zoveel mogelijk hebben geproduceerd tot de onderdelenvoorraad of tijd op was, om later administratief te verwerken in de systemen naar de importeurs/dealers. Dat is het enige dat ik me nog kan bedenken waardoor er nu, terwijl de VW fabrieken nog minimaal een week gesloten zijn, een enigszins legitieme productie notificatie binnen komt.
Dit bericht liep in mijn geval een aantal dagen achter op de werkelijkheid. Ik kreeg dit bericht terwijl in werkelijkheid de auto de dag ervoor van de band was gerold.CBfox schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:52:
[Afbeelding]
Ik hoop dat het klopt. Maar kan het me niet voorstellen.
Ik had productieweek 9, maandag 24 feb.
In de praktijk was men al op woensdag 19 feb begonnen.
Donderdag 27 feb klaar voor transport en op vrijdag 28 werd hij gelost bij de importeur.
Hopelijk is hij dan vorige week gereed gekomen. En staat hij niet half afgebouwd op de band.....
En hopelijk gaan de transporten dan wel door....
En hopelijk gaan de transporten dan wel door....
Zo ziet de productie van een eGolf eruit.
YouTube: Volkswagen e-Golf electric car production | Производство электромоби...
De eerste 6 minuten ongeveer gaan over de motor. Volgens mij is dit nog wel de 1e generatie eGolf met kleinere accucapaciteit en motor en geen idee waarom de laatste paar minuten opeens een ritje met een eUP! in beeld komt. Al met al toch een leuk inkijkje.
YouTube: Volkswagen e-Golf electric car production | Производство электромоби...
De eerste 6 minuten ongeveer gaan over de motor. Volgens mij is dit nog wel de 1e generatie eGolf met kleinere accucapaciteit en motor en geen idee waarom de laatste paar minuten opeens een ritje met een eUP! in beeld komt. Al met al toch een leuk inkijkje.
Mijn e-golf zou in week 13 gebouwd worden. Helaas is de fabriek gesloten en de golf is nog niet gebouwd.
Gisterenavond ben ik gebeld door de dealer dat het nog wel even kan duren. Hij bood mij aan of ik een golf uit voorraad wilde. Ik krijg een indium grijze ipv een witte met iets andere specificaties.
Minder:
- zij Airbags achter
Meer:
-17 wielen
- Soundbox
- Airconnect wordt achteraf ingebouwd.
Levering zal nu snel zijn.
Misschien is dit ook een optie voor anderen die aan het wachten zijn.
Je moet wel aanpassingen willen doen in je uitvoering.
Gisterenavond ben ik gebeld door de dealer dat het nog wel even kan duren. Hij bood mij aan of ik een golf uit voorraad wilde. Ik krijg een indium grijze ipv een witte met iets andere specificaties.
Minder:
- zij Airbags achter
Meer:
-17 wielen
- Soundbox
@CBfox Lijkt mij geen verkeerde keuze. Indiumgrijs is een mooie kleur (beetje bevooroordeeld, maar toch).
En 17" is ook mooi.
Wat is Airconnect?
Heb een mailtje richting VW gestuurd voor de grafische weergave van de auto in de app. Vind het toch raar dat het nu niet werkt.
Dat de batterijpercentage nergens te zien is vind ik ook zo'n domper. Had het wel online gelezen maar 't blijft vervelend.
Bij jou werkt de grafische weergave dus wel.. Bij mij helemaal niet. App al eens gewist en alles opnieuw ingevoerd, maar dat mocht niet baten.
Demo:
Wat is Airconnect?
Heb een mailtje richting VW gestuurd voor de grafische weergave van de auto in de app. Vind het toch raar dat het nu niet werkt.
Dat de batterijpercentage nergens te zien is vind ik ook zo'n domper. Had het wel online gelezen maar 't blijft vervelend.
Dat klopt. Moet nog wel een identificatieprocedure daarvoor doorlopen (nog niet gedaan).MR. RHS schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:56:
[...]
Af en toe een tekening als de app geen verbinding kan maken met de weconnect account. Zie ik het goed dat je ook kunt vergrendelen en ontgrendelen met de app? Bij mijn 2018 e-golf is dat niet mogelijk.
Bij jou werkt de grafische weergave dus wel.. Bij mij helemaal niet. App al eens gewist en alles opnieuw ingevoerd, maar dat mocht niet baten.
Demo:

[ Voor 81% gewijzigd door S_Chief op 28-03-2020 17:20 ]
En wat doet dat met je maandbedrag?CBfox schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:35:
Mijn e-golf zou in week 13 gebouwd worden. Helaas is de fabriek gesloten en de golf is nog niet gebouwd.
Gisterenavond ben ik gebeld door de dealer dat het nog wel even kan duren. Hij bood mij aan of ik een golf uit voorraad wilde. Ik krijg een idium grijze ipv een witte met iets andere specificaties.
Minder:
- zij Airbags achter
Meer:
-17 wielen
- Soundbox
[quote]S_Chief schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:36:
@CBfox Lijkt mij geen verkeerde keuze. Indiumgrijs is een mooie kleur (beetje bevooroordeeld, maar toch).
En 17" is ook mooi.
Wat is Airconnect?
airconnect is applecarplay
Wat is Airconnect?
airconnect is applecarplay
Mijn maandbedrag gaat €19 omhoog. Voor de rest gelden dezelfde voorwaarden. Best netjes vind ik.
[ Voor 4% gewijzigd door CBfox op 28-03-2020 15:59 ]
Het is mij opgevallen dat ik geen e-sound knopje heb.
(Normaal links naast de schakel pook, onder mode knop.)
Wij reden zojuist over een dijkweggetje. Hij maakt echt totaal geen geluid.
Ik ging een paar wandelaars met +- 7 km/u voorbij. Ze schrokken echt.
Dat vind ik dus niet de bedoeling.
Is er ergens in het menu iets te vinden?
(Normaal links naast de schakel pook, onder mode knop.)
Wij reden zojuist over een dijkweggetje. Hij maakt echt totaal geen geluid.
Ik ging een paar wandelaars met +- 7 km/u voorbij. Ze schrokken echt.
Dat vind ik dus niet de bedoeling.
Is er ergens in het menu iets te vinden?
@driel24 Heb je die optie wel genomen?
Optie ??? Dacht dat VESS een essentieel (dus verplicht) ding is bij een EV.
Wist echt niet dat dat een optie was. Heeft de verkoper gemist.
Maar ik moet ook eerlijk zeggen.... als ik ervoor had moeten betalen, weet ik niet of het gedaan had.
[ Voor 14% gewijzigd door driel24 op 29-03-2020 21:12 ]
driel24 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:11:
[...]
Optie ??? Dacht dat VESS een essentieel (dus verplicht) ding is bij een EV.
Wist echt niet dat dat een optie was. Heeft de verkoper gemist.
/f/image/Lt7F7WfBTtJHPnr9tObwTinP.png?f=fotoalbum_large)
Sorry @S_Chief .... Ik was net mijn bericht aan het wijzigen.
Np. Heb 'em zelf ook niet genomen.
Meer info: nieuws: Nieuwe elektrische auto's in EU moeten kunstmatig geluid maken bij la...
Meer info: nieuws: Nieuwe elektrische auto's in EU moeten kunstmatig geluid maken bij la...
[ Voor 82% gewijzigd door S_Chief op 29-03-2020 21:17 ]
Dit dacht ik dus al.....S_Chief schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:16:
Np. Heb 'em zelf ook niet genomen.
Raar
@driel24 Niet heel raar toch? e-Golf is geen nieuw model dus daarvoor zouden de regels dan pas per juli 2021 gaan gelden.
Heb contact opgenomen met VW voor de grafische weergave in de We Connect-app (en webportal). Ze hebben alles al doorgezet en ik hoor binnenkort hoe en wat. Wel netjes dat de klantenservice blijkbaar ook in het weekend beschikbaar is.
Heb contact opgenomen met VW voor de grafische weergave in de We Connect-app (en webportal). Ze hebben alles al doorgezet en ik hoor binnenkort hoe en wat. Wel netjes dat de klantenservice blijkbaar ook in het weekend beschikbaar is.
[ Voor 49% gewijzigd door S_Chief op 29-03-2020 21:21 ]
@S_Chief Het is al verplicht voor nieuwe modellen.
(Je kunt er nog over twisten of een e-golf 2020 edition een nieuw model is
)
Ik vind het voor zo'n veiligheids merk als Volkswagen wel raar.
Het is niet het geval, of het er wel of niet is. Ze willen je voor het ding laten betalen.
(Je kunt er nog over twisten of een e-golf 2020 edition een nieuw model is
Het is niet het geval, of het er wel of niet is. Ze willen je voor het ding laten betalen.
Dat is precies waar het om gaat. Het is geen nieuw model, dus nog niet verplicht en als je het toch wilt dan moet je het zelf als betaalde optie erbij nemen.
Het is juist op en top VWdriel24 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:31:
@S_Chief Het is al verplicht voor nieuwe modellen.
(Je kunt er nog over twisten of een e-golf 2020 edition een nieuw model is)
Ik vind het ook bijzonder dat ze er mee weg komen in deze want het is inderdaad best gevaarlijk...
[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 29-03-2020 21:51 ]
Ik heb vrijdag mijn auto op mogen halen, en had na ongeveer 10km bijna een voetganger op de motorkap die aan het bellen was. Had mij ook totaal niet horen aankomen. Dat is dus even wennen t.o.v. mijn Golfje 6. Voor de rest wel happy met de auto tot dusver, zit alleen krasje op dus daarvoor moet ik nog terug. Dan is ie helemaal piekfijn!
Trouwens, bij de keuze van e-Golf in het overzicht krijg ik vervolgens alleen een Discover Pro te zien, hebben andere dit ook gehad én kun je met deze kaart ook de Discover Media updaten? --> https://webspecial.volksw...downloads/maps-download#/
Trouwens, bij de keuze van e-Golf in het overzicht krijg ik vervolgens alleen een Discover Pro te zien, hebben andere dit ook gehad én kun je met deze kaart ook de Discover Media updaten? --> https://webspecial.volksw...downloads/maps-download#/
[ Voor 29% gewijzigd door Ximmer op 30-03-2020 08:36 . Reden: Toevoeging map-update ]
voor de mensen die nog wachten op de bouw van hun e-Golf, het gaat nog wat langer duren:
https://www.volkswagenag.com/en/news/2020/03/Volkswagen_extends_suspension_of_production.html
https://www.volkswagenag.com/en/news/2020/03/Volkswagen_extends_suspension_of_production.html
JupXimmer schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:14:
Volgens mij niet, zijn de Pro kaarten afwijkend tov de Media kaarten. Maar als je Golf GTE kiest, dan 2017- krijg je de keuze tussen Media en Pro.jeroeng21 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:32:
[...]
JupPaar posts terug stond ook nog een advies voor welke kaart-versie te downloaden.
Discover Care geeft een heel ander soort advies (je kunt Golf). Dan zou het betekenen dat ik de "gewone" Golf kies van ná 2017 op de website.
[ Voor 11% gewijzigd door Ximmer op 30-03-2020 09:49 ]
De verkoper belde. Niet met de verwachte 'je auto wordt veel later geproduceerd, we hebben wel/niet een alternatief', maar met het 'slechte nieuws' dat transport en rijklaar maken van mijn eGolf wat langer kan gaan duren. De levering aan mij zou dan niet week 16-17 worden, zoals de laatste keer beloofd, maar week 17-18, met uitloop naar 19. De auto schijnt wel al volledig geproduceerd op het fabrieksterrein te staan.
Ik snap er niet veel van hoe die planning loopt, na de berichten van anderen die een eerdere leverdatum hadden en te horen hebben gekregen dat de auto nog niet geproduceerd is. En het is nu ook even niet zo belangrijk. Maar toch wel een beetje leuk.
Naar aanleiding van de post van @CBfox gevraagd of ze alternatieven konden bieden voor mensen waarvan de eGolf nog niet geproduceerd was. Daarop antwoordde hij bevestigend. Iedereen die de komende maand levering verwachtte en waarvan de auto nog niet geproduceerd is, konden ze na het nodige regelen in ieder geval een alternatief bieden. Als je niet te gehecht bent aan de exacte uitvoering lijkt er wel wat mogelijk. Dat biedt wellicht ook mogelijkheden voor andere wachtenden?
Ik snap er niet veel van hoe die planning loopt, na de berichten van anderen die een eerdere leverdatum hadden en te horen hebben gekregen dat de auto nog niet geproduceerd is. En het is nu ook even niet zo belangrijk. Maar toch wel een beetje leuk.
Naar aanleiding van de post van @CBfox gevraagd of ze alternatieven konden bieden voor mensen waarvan de eGolf nog niet geproduceerd was. Daarop antwoordde hij bevestigend. Iedereen die de komende maand levering verwachtte en waarvan de auto nog niet geproduceerd is, konden ze na het nodige regelen in ieder geval een alternatief bieden. Als je niet te gehecht bent aan de exacte uitvoering lijkt er wel wat mogelijk. Dat biedt wellicht ook mogelijkheden voor andere wachtenden?
Vandaag ook een belletje van de verkoper, volgende week maandag mag ik 'm afhalen..DeGroteMuis schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:41:
De verkoper belde. Niet met de verwachte 'je auto wordt veel later geproduceerd, we hebben wel/niet een alternatief', maar met het 'slechte nieuws' dat transport en rijklaar maken van mijn eGolf wat langer kan gaan duren. De levering aan mij zou dan niet week 16-17 worden, zoals de laatste keer beloofd, maar week 17-18, met uitloop naar 19. De auto schijnt wel al volledig geproduceerd op het fabrieksterrein te staan.
Hij gaf expliciet aan dat het afhalen en wegwezen is, zonder instructies e.d.
Met alle research die ik de afgelopen maanden heb kunnen doen lijkt me dat eerlijk gezegd niet nodig
@Whis! Nog een weekje, dat gaat best snel! Lekker hoor! Was het uiteindelijk nog gelukt om de opties aan te passen? Verstandig van de dealer dat ze geen uitgebreide uitleg geven in deze tijden. Tijdens die uitleg is het lastig, zo niet onmogelijk, om voldoende afstand te houden. Ook erg goed dat duidelijk van tevoren gemeld wordt dat je geen uitleg hoeft te verwachten. Dan weet de klant het, zou de klant eventueel kunnen kiezen om te wachten als je wel die uitleg nodig zou hebben. Wij hebben dit topic, da's voorbereiding genoeg.
Heeft iemand een idee of tips wat betreft het mooiste percentage is om de accu op te houden, nu er weinig word gereden met de auto?
Ik denk dat het ondertussen al 3 weken geleden is dat ik voor het laatst heb moeten laden en heb nu nog iets van 80km resterend.
Had ergens een keer gelezen dat het beste is de accu zo rond de 20-50% te houden?
Ergens wel een beetje zuur, mijn vriendin rijdt in een Aygo (private lease) en beide auto's worden nu nauwelijks gebruikt. Staat dus voor bijna 700 euro aan auto stil op dit moment
Ik denk dat het ondertussen al 3 weken geleden is dat ik voor het laatst heb moeten laden en heb nu nog iets van 80km resterend.
Had ergens een keer gelezen dat het beste is de accu zo rond de 20-50% te houden?
Ergens wel een beetje zuur, mijn vriendin rijdt in een Aygo (private lease) en beide auto's worden nu nauwelijks gebruikt. Staat dus voor bijna 700 euro aan auto stil op dit moment

[ Voor 21% gewijzigd door sjorremans op 31-03-2020 09:00 ]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Jup, dat gaat helemaal goedkomen!DeGroteMuis schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:34:
@Whis! Nog een weekje, dat gaat best snel! Lekker hoor! Was het uiteindelijk nog gelukt om de opties aan te passen? Verstandig van de dealer dat ze geen uitgebreide uitleg geven in deze tijden. Tijdens die uitleg is het lastig, zo niet onmogelijk, om voldoende afstand te houden. Ook erg goed dat duidelijk van tevoren gemeld wordt dat je geen uitleg hoeft te verwachten. Dan weet de klant het, zou de klant eventueel kunnen kiezen om te wachten als je wel die uitleg nodig zou hebben. Wij hebben dit topic, da's voorbereiding genoeg.
De opties heb ik uiteindelijk gelaten voor wat ze zijn. Ging mij alleen om de velgen en vind het verder prima met de Astana. Nu kun je eerder aan de buitenkant zien dat het het een EV is en ergens vind ik dat wel wat hebben.
To cheer you up:sjorremans schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 08:53:
Heeft iemand een idee of tips wat betreft het mooiste percentage is om de accu op te houden, nu er weinig word gereden met de auto?
Je bent nu ongeveer 8/9 uur langer in huis. Ook (waarschijnlijk) een fors bedrag voor iets wat overdag niet gebruikt wordt.
[ Voor 30% gewijzigd door Whis! op 31-03-2020 12:43 ]
Ik las een tijdje geleden dat iemand zijn private lease e-Golf ter overname aanbood. Staat dat nog?
Ik heb de wagen nu 3 weken in bezit. Hij staat op de 17' Madrid wielen.
Vond de auto vanaf het begin te licht sturen zoals ook al in verschillende testen wordt opgemerkt. Hij wordt net teveel bekrachtigd.
Toch ook maar eens naar de bandenspanning gekeken: die bleek door de dealer rondom op 3.0 bar gezet bij aflevering. VW adviseert rondom 2.8 als standaard, maar geeft ook een comfort-instelling op van rondom 2.5
Die 2.5 maar eens geprobeerd en daarmee stuurt hij merkbaar zwaarder, maar ook wat slomer qua reacties.
Elke e-Golf met de af-fabriek 17'Madrid velgen wordt, zo lijkt het, standaard geleverd met de Dunlop Sport Maxx RT banden. Verrassende keuze/combinatie, zo'n sportband op een EV, vinden jullie ook niet?
Op de Dunlop site zelf wordt trouwens een veel lagere spanning geadviseerd:
Normaal V 1.9 / A 1.8
Snelweg V 2.0 / A 2.4
Opgave VW:
Standaard V 2.8 / A 2.8
Comfort V 2.5 / A 2.5
Ik vind het toch vreemd dat de verschillen zo groot zijn
Vond de auto vanaf het begin te licht sturen zoals ook al in verschillende testen wordt opgemerkt. Hij wordt net teveel bekrachtigd.
Toch ook maar eens naar de bandenspanning gekeken: die bleek door de dealer rondom op 3.0 bar gezet bij aflevering. VW adviseert rondom 2.8 als standaard, maar geeft ook een comfort-instelling op van rondom 2.5
Die 2.5 maar eens geprobeerd en daarmee stuurt hij merkbaar zwaarder, maar ook wat slomer qua reacties.
Elke e-Golf met de af-fabriek 17'Madrid velgen wordt, zo lijkt het, standaard geleverd met de Dunlop Sport Maxx RT banden. Verrassende keuze/combinatie, zo'n sportband op een EV, vinden jullie ook niet?
Normaal V 1.9 / A 1.8
Snelweg V 2.0 / A 2.4
Opgave VW:
Standaard V 2.8 / A 2.8
Comfort V 2.5 / A 2.5
Dat hoeft niet hoor. Ik had een proefrit in een exemplaar met 17" Madrid maar met Continental (dacht PC6).
Conti Ecocontact 6 misschien? Die liggen bij een collega onder de Madrids. Andere eGolf met Madrids had Bridgestone Turanza T005 eronder. Sportmaxx nog niet gezien onder de eGolf, ook niet bij de dealer destijds.
De bandenspanning: 2.8 is best hoog, maar ook weer niet extreem. Mijn Fordje van rond de 1300 kg moet ook 2.5-2.6 bar hebben om echt lekker te sturen. ik zou eerder aanhouden wat Volkswagen aanraadt voor het specifieke type auto, dan wat de bandenfabrikant aanraadt voor de band. Dus 2.5 bij een rustige rijstijl en 2.8 bij wat meer doorrijden.
Dunlop geeft voor de passende band onder mijn cabrio 2.1 voor en 2.3 achter aan. De fabrikant zegt 2.3 - 2.5 en dat is ook echt het minimum voor mij, onder de 2.3 voor of 2.5 achter rijdt de auto echt een stuk minder strak. Dus leuk wat Dunlop noemt, maar zo lang de voorgeschreven spanning van de autofabrikant niet boven de maximaal toegelaten spanning van de band zit, zou ik die aanhouden.
De bandenspanning: 2.8 is best hoog, maar ook weer niet extreem. Mijn Fordje van rond de 1300 kg moet ook 2.5-2.6 bar hebben om echt lekker te sturen. ik zou eerder aanhouden wat Volkswagen aanraadt voor het specifieke type auto, dan wat de bandenfabrikant aanraadt voor de band. Dus 2.5 bij een rustige rijstijl en 2.8 bij wat meer doorrijden.
Dunlop geeft voor de passende band onder mijn cabrio 2.1 voor en 2.3 achter aan. De fabrikant zegt 2.3 - 2.5 en dat is ook echt het minimum voor mij, onder de 2.3 voor of 2.5 achter rijdt de auto echt een stuk minder strak. Dus leuk wat Dunlop noemt, maar zo lang de voorgeschreven spanning van de autofabrikant niet boven de maximaal toegelaten spanning van de band zit, zou ik die aanhouden.
Sinds deze week staat mijn e-Golf ook weer op zomerbanden (Madrid ook met de Dunlop SportMax). De Dunlops sturen "zwaarder" dan de winterbanden en hebben meer grip. Rijgeluid is nogal afhankelijk van type wegdek. Gelukkig worden er geen eco banden geleverd met slechte grip, dan maar paar km rijbereik inleveren.
De winterbanden slippen sneller door met het koppel van de e-Golf. Vanmiddag langere rit, denk dat de range nu weer toeneemt met de zomerbanden.
De winterbanden slippen sneller door met het koppel van de e-Golf. Vanmiddag langere rit, denk dat de range nu weer toeneemt met de zomerbanden.
Kuip schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 20:41:
Ik heb de wagen nu 3 weken in bezit. Hij staat op de 17' Madrid wielen.
Normaal V 1.9 / A 1.8
Snelweg V 2.0 / A 2.4
Opgave VW:
Standaard V 2.8 / A 2.8
Comfort V 2.5 / A 2.5
[ Voor 4% gewijzigd door Fazer013 op 01-04-2020 12:15 ]
Ik zie dezelfde afbeelding als jou! Ik had inderdaad ook verwacht dat je een foto in de kleur van je auto werd getoond.S_Chief schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:58:
[Afbeelding]
Nee, was geen EcoContact. 90% zeker dat het PC6 was.DeGroteMuis schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:00:
Conti Ecocontact 6 misschien? Die liggen bij een collega onder de Madrids. Andere eGolf met Madrids had Bridgestone Turanza T005 eronder. Sportmaxx nog niet gezien onder de eGolf, ook niet bij de dealer destijds.
Een nieuw exemplaar dat destijds in het pand stond had wel de Dunlop Sportmaxx RT. En mijn eigen e-Golf ook.
Heb al contact gehad met VW. Hoor meer zodra er nieuws is.BMS080 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:16:
[...]
Ik zie dezelfde afbeelding als jou! Ik had inderdaad ook verwacht dat je een foto in de kleur van je auto werd getoond.
Die Madrid velgen zijn echt mooi man. Veel mooier dan die standaard Astanadriel24 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:22:
Wij hebben de Madrid velgen.
Ook met dunlop sportmaxx.
[Afbeelding]
Mooie velgen! Ik wacht ook nog op mijn egolf en daarbij gekozen voor oa de madrid velden.. gaat nog wel een tijd duren!driel24 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:22:
Wij hebben de Madrid velgen.
Ook met dunlop sportmaxx.
[Afbeelding]
Heb je urano grey als kleur?
Picture??
[ Voor 6% gewijzigd door Willard op 01-04-2020 21:28 ]
Thx !Willard schreef op woensdag 1 april 2020 @ 21:26:
[...]
Mooie velgen! Ik wacht ook nog op mijn egolf en daarbij gekozen voor oa de madrid velden.. gaat nog wel een tijd duren!
Heb je urano grey als kleur?
Picture??
20 maart geleverd.
Hij is indium grey.
driel24 in "Het grote Volkswagen e-Golf topic"
Ik ben al een paar keer een donkergrijze e-golf met 3D achterlichten tegengekomen op de A59 van Drunen naar denbosch(A2). Toevallig een van jullie?
https://www.autoweek.nl/a...ngt-duitse-productiestop/
Fabrieken in Duitsland nu dicht tot tenminste 19 april.
Dan liggen ze minimaal een maand stil straks
Blij dat ik heb kunnen om boeken naar eentje uit de voorraad. Krijg hem eind volgende week.Reiger072 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:54:
Wij gaan vanmiddag ophalen 😁
Hij zou eerst eind mei komen, maar ondanks de corona nu dus bijna twee maanden eerder.
Hij zou eerst eind mei komen, maar ondanks de corona nu dus bijna twee maanden eerder.
[ Voor 3% gewijzigd door trippelb op 03-04-2020 13:22 ]
Lekker zeg! Beetje vergelijkbare uitvoering als wat je oorspronkelijk had besteld?CBfox schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:37:
[...]
Blij dat ik heb kunnen om boeken naar eentje uit de voorraad. Krijg hem eind volgende week.
CBfox schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:35:
Minder:
- zij Airbags achter
Meer:
-17 wielen
- Soundbox
Als ik het goed heb, lag de autoproductie in Wuhan zo'n 2 maanden stil voordat het mondjesmaat met best serieuze voorzorgsmaatregelen weer opgestart werd. En er wordt ook al genoemd dat het publieke leven in Europa nog zeker 1-2 maanden stil ligt. Het zou me daarom niet verbazen als er straks nog 2 - 4 weken bij komt voor de productie weer op gang komt hier in Europa. Wellicht dat de dealer een alternatief kan bieden tegen de voorwaarden van het oorspronkelijke bestelmoment, zoals bij meerderen hier, anders wordt het nog een tijd wachten vrees ik.Reiger072 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:54:
Geluk dat je jouwe nu al klaar is! Erg benieuwd naar de uitrusting. Vooral vergeleken met anderen die net misgrepen. Die van jou en die van mij stonden zoals ik het inschat eigenlijk later op de planning, maar zijn nog wel geproduceerd. De enige redenen die ik kan bedenken is andere fabriek, of voorraadproblemen bij bepaalde opties van degenen waarvan de auto niet meer geproduceerd is. Opties die wij dan niet hebben.trippelb schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:50:
Wij gaan vanmiddag ophalen 😁
Hij zou eerst eind mei komen, maar ondanks de corona nu dus bijna twee weken eerder.
Wij hebben als volgt besteld:
Atlantic Blue
Discover Media
Zijarbags achter
Active info display
Led plus koplampen
Bestuurdersassistentiepakket plus
Winterkaler
Achteruitrijcamera
DAB+
Warmtepomp
All-season banden
25000km 5 jaar
Als ik zo de lijstjes van anderen bekijk zie ik als enige mogelijke verschil dat we geen discover pro of CarPlay genomen hebben.
Atlantic Blue
Discover Media
Zijarbags achter
Active info display
Led plus koplampen
Bestuurdersassistentiepakket plus
Winterkaler
Achteruitrijcamera
DAB+
Warmtepomp
All-season banden
25000km 5 jaar
Als ik zo de lijstjes van anderen bekijk zie ik als enige mogelijke verschil dat we geen discover pro of CarPlay genomen hebben.
Net bericht gehad van de dealer dat onze golf toch nog gebouwd is 2 weken geleden. Er waren 2 auto’s ineens onverwacht geleverd bij Pon, waarvan er één van ons blijkt te zijn.
Er is een afleverafspraak gemaakt voor de 17e

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Zo hij is er gelijk even een stukje mee getoured. Leuk rijden 😁.
Ik heb wel een vraag, weet iemand of je als het active info display hebt je ipv het gemiddelde gebruik ook andere informatie in de linker of rechter teller kan weergeven? Dit kreeg ik niet voor elkaar.
@S_Chief zo dat is wel even spannend dan dat laatste stukje, gemiddeld gebruik is wel erg netjes!
[ Voor 11% gewijzigd door trippelb op 03-04-2020 18:33 ]
@trippelb Thanks. Gewoon relaxt rijden en goed anticiperen, dan gaat kom je een heel eind (zonder het verkeer te hinderen).
Was wel even bijzonder toen het vermogen sterk werd beperkt, maar je haalt nog steeds 80 en ik had online al enkele keren gelezen dat de actieradiusindicatie behoorlijk accuraat is.
Iig ligt het beestje nu aan het infuus. Kan 'ie weer bijkomen.
Wat betreft jouw vraag: dat kan vziw helaas niet. Je kan een aantal voorgedefinieerde views instellen en dat is het. Geen eigen keuze per rondje. Volgens mij zit daar nu iets van G-kracht ofzo?
Vind het wel erg 2000 dat je nog alles in een papieren boekje moet zoeken en er geen online handleiding is..
Was wel even bijzonder toen het vermogen sterk werd beperkt, maar je haalt nog steeds 80 en ik had online al enkele keren gelezen dat de actieradiusindicatie behoorlijk accuraat is.
Iig ligt het beestje nu aan het infuus. Kan 'ie weer bijkomen.
Wat betreft jouw vraag: dat kan vziw helaas niet. Je kan een aantal voorgedefinieerde views instellen en dat is het. Geen eigen keuze per rondje. Volgens mij zit daar nu iets van G-kracht ofzo?
Vind het wel erg 2000 dat je nog alles in een papieren boekje moet zoeken en er geen online handleiding is..
[ Voor 39% gewijzigd door S_Chief op 03-04-2020 18:49 ]
Haha das nog een beetje wennen dan hier, met de V60 haal ik met pijn en moeite de 20KWh XD
Wat ik wel herken aan je opmerking is als ik de twee wagens vergelijk, inderdaad op sommige vlakken de golf veel moderner aanvoelt, maar bepaalde zaken, handleiding, stuurwielbediening, weergave van de navigatie l, toch wat gedateerd aanvoelt.
Wat ik wel herken aan je opmerking is als ik de twee wagens vergelijk, inderdaad op sommige vlakken de golf veel moderner aanvoelt, maar bepaalde zaken, handleiding, stuurwielbediening, weergave van de navigatie l, toch wat gedateerd aanvoelt.
Ach ja, ze moeten redenen houden om een Audi te kunnen slijten hè. 
Edit: volgens Vattenfall ging er 34,13 kWh in.
Edit: volgens Vattenfall ging er 34,13 kWh in.
[ Voor 27% gewijzigd door S_Chief op 03-04-2020 23:26 ]
@trippelb Mooie uitvoering hoor!
Inderdaad zo te zien alleen geen Carplay of Discover Pro.
Je vraag over AID: Volgens mij alleen als je de scherm modus wijzigt met de knoppen rechts op het stuur, ik geloof 5 standen uit het hoofd? Is alweer even geleden. Je kan niet alles afzonderlijk instellen bij de eGolf zoals dat wel meer kan bij nieuwere modellen, zoals @S_Chief al aangaf.
@Heijmenberg99 Lekker! Ook fijn dat ie intussen bij Pon staat, dan weet je ook dat grensperikelen niet nog voor last minute vertragingen gaan zorgen. Zelf besloten om tot het eind van de week te wachten, of heeft de dealer echt die tijd nodig? Door minder tweedehands verkeer was de geschatte doorlooptijd voor mijn eGolf na levering bij de dealer teruggelopen van 2 volle weken naar 1 tot anderhalve week.
@S_Chief Beetje krap inderdaad, nog 7 km over. Maar met beleid moet je een eind kunnen komen, zelfs nog 4 km bijgespaard! Alleen niet te vaak doen, zo'n lage SoC schijnt slechter te zijn voor de accu dan even (snel-) laden tussendoor. 34,13kWh met laadverlies is wel echt keurig. Bruikbaar accudeel is ongeveer 32kWh, dan heb je 6.5-7% laadverlies. Bij de I3, Model 3 en Kona zit dat rondom de 8-8.5%
Inderdaad zo te zien alleen geen Carplay of Discover Pro.
Je vraag over AID: Volgens mij alleen als je de scherm modus wijzigt met de knoppen rechts op het stuur, ik geloof 5 standen uit het hoofd? Is alweer even geleden. Je kan niet alles afzonderlijk instellen bij de eGolf zoals dat wel meer kan bij nieuwere modellen, zoals @S_Chief al aangaf.
@Heijmenberg99 Lekker! Ook fijn dat ie intussen bij Pon staat, dan weet je ook dat grensperikelen niet nog voor last minute vertragingen gaan zorgen. Zelf besloten om tot het eind van de week te wachten, of heeft de dealer echt die tijd nodig? Door minder tweedehands verkeer was de geschatte doorlooptijd voor mijn eGolf na levering bij de dealer teruggelopen van 2 volle weken naar 1 tot anderhalve week.
@S_Chief Beetje krap inderdaad, nog 7 km over. Maar met beleid moet je een eind kunnen komen, zelfs nog 4 km bijgespaard! Alleen niet te vaak doen, zo'n lage SoC schijnt slechter te zijn voor de accu dan even (snel-) laden tussendoor. 34,13kWh met laadverlies is wel echt keurig. Bruikbaar accudeel is ongeveer 32kWh, dan heb je 6.5-7% laadverlies. Bij de I3, Model 3 en Kona zit dat rondom de 8-8.5%
De dealer gaf aan deze tijd nodig te hebben helaas...[b]
Het is in elk geval de voorpret en het wachten waard kan ik je verzekeren! Rijd echt erg leuk
Ach, voor een keertje kan 'ie er vast wel tegen. Weten we gelijk hoe zoiets voelt en wat de auto doet als de accu bijna leeg is.DeGroteMuis schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:12:
Heb zelf ook die Madrid velgen met de Dunlop banden, hier zit er volgens de afleverbeurt 2.6 bar in (rijdt overigens erg goed, zonder veel geluid). Van het weekend 120 km ritje (heen en terug) gehad naar vrienden toe, toen ik vertrok 237 km bereik op de teller staan. Toen ik thuis kwam helaas nog maar 56 km bereik, 120 km/u rijden is echt beangstigend als je dan kijkt naar je bereik, loopt echt schrikbarend snel terug. Had overigens alle (groot)verbruikers uit. Thuisgekomen en geladen op de thuislader, er ging uiteindelijk 26,1 kWh in.
Zag overigens hier dat ze het eerste Tango Electric station hebben staan (Harderwijk naast A28) en dat je daar gratis kunt laden, iemand hier al ervaring mee?
Het is echt leuk rijden zoals wel meerdere mensen zeggen, lekker met die D-standen spelen en nauwelijks nog je rempedaal aanraken. Comfy samen met de Dynaudio!
Zag overigens hier dat ze het eerste Tango Electric station hebben staan (Harderwijk naast A28) en dat je daar gratis kunt laden, iemand hier al ervaring mee?
Het is echt leuk rijden zoals wel meerdere mensen zeggen, lekker met die D-standen spelen en nauwelijks nog je rempedaal aanraken. Comfy samen met de Dynaudio!
Als je de snelheid verlaagd naar 100km/h, ga je veel verder komen. en het kosten je op de enkele reis maar 5 minuten extra, als je alleen maar snelweg rijdt.
hier kan je het mooi zien:
https://efahrer.chip.de/reichweitenrechner
https://efahrer.chip.de/reichweitenrechner
[ Voor 20% gewijzigd door CBfox op 06-04-2020 11:06 ]
Voor iedereen die Carplay in zijn auto heeft, ik begon mij een beetje te irriteren aan het feit dat ik hem elke keer moest aansluit aan een draadje. (mijn telefoon paste niet in het kastje dus dat draadje stak ook elke keer uit) Dus heb ik op internet een oplossing gezocht doodmiddel van een usb wireless adapter. En ik heb hem net binnen en ik moet zeggen dat ik er onverwachts erg tevreden over ben. Plug and play, geen gekke dingen hoeven te doen en alles werkt perfect. (en nu kan het kastje weer nestjes dicht)
![]() | ![]() |
Haha dat zou helemaal mooi zijn, het voordeel hiervan is dat je de telefoon gewoon in je (broek)zak kan houden en dat je geen extra handelingen meer hoeft te doen. Als je ook draadloos wilt opladen dan moet je hem in/op een draadloze oplader leggen.CBfox schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:44:
ziet er goed uit, laad hij dan ook meteen je telefoon wireless op?
Intrigerend, welk merk/type (Cplay2Air dus)/waar heb je m gekocht? Irriteer me ook aan dat stomme kabeltje (al is het opladen wel handig want met SoundCloud en AppleMaps aan loopt mijn iPhone rap leegLimitted schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:38:
Voor iedereen die Carplay in zijn auto heeft, ik begon mij een beetje te irriteren aan het feit dat ik hem elke keer moest aansluit aan een draadje. (mijn telefoon paste niet in het kastje dus dat draadje stak ook elke keer uit) Dus heb ik op internet een oplossing gezocht doodmiddel van een usb wireless adapter. En ik heb hem net binnen en ik moet zeggen dat ik er onverwachts erg tevreden over ben. Plug and play, geen gekke dingen hoeven te doen en alles werkt perfect. (en nu kan het kastje weer nestjes dicht)
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ondersteunt hij ook meerdere iPhones? (Mijn vrouw wil ook wel eens rijden in de auto...Althans als Corona ooit een keer voorbij is
Ik ga het eerst wel met kabel proberen, ik haal hem toch uit mijn broekzak. Anders zit het niet lekker.Limitted schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:58:
[...]
Haha dat zou helemaal mooi zijn, het voordeel hiervan is dat je de telefoon gewoon in je (broek)zak kan houden en dat je geen extra handelingen meer hoeft te doen. Als je ook draadloos wilt opladen dan moet je hem in/op een draadloze oplader leggen.
as. vrijdag kan ik mijn E-golf ophalen.
Nog niet getest, het lijk mij van wel ik moest op mijn telefoon 1x een bluetooth apparaat selecteren. Als ik in de mogelijkheid ben om het te testen laat ik het je weten.Tomba schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:19:
[...]
Intrigerend, welk merk/type (Cplay2Air dus)/waar heb je m gekocht? Irriteer me ook aan dat stomme kabeltje (al is het opladen wel handig want met SoundCloud en AppleMaps aan loopt mijn iPhone rap leeg)
Ondersteunt hij ook meerdere iPhones? (Mijn vrouw wil ook wel eens rijden in de auto...Althans als Corona ooit een keer voorbij is)
Cplay2air idd
Nice, staat er strak bij!
Gisteren geleverd toch? Dan is het 1 van de 5 eGolfs gisteren geleverd, 1 van de 3 grijze en 1 van de 2 met kenteken H3... (allebei grijs). Nummer 26, 27 of 28 in de kleur grijs van deze maand. Totaal zijn er dit jaar t/m gisteren alweer 1187 eGolfs uitgeleverd.
(ik ben de afgelopen dagen wat aan het spelen met de openbare RDW data
Als ze ook een Android Auto versie hebben, is het iets om te overwegen in de toekomst. Dank voor de tip!Limitted schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:38:
Voor iedereen die Carplay in zijn auto heeft, ik begon mij een beetje te irriteren aan het feit dat ik hem elke keer moest aansluit aan een draadje. (mijn telefoon paste niet in het kastje dus dat draadje stak ook elke keer uit) Dus heb ik op internet een oplossing gezocht doodmiddel van een usb wireless adapter.
Groot gelijk! Beter om de CO2 boetes te drukken én als de trend zich voortzet hebben ze een prima jaar. Vorig jaar was tot dusver het beste, 3181 verkocht, het eerste trimester van 2020 1138. Wel benieuwd of de eGolf nu naast de ID3 komt, zoals VW nog steeds beweert, of voorlopig in plaats van tot de vermeende software issues opgelost zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door DeGroteMuis op 07-04-2020 14:29 ]
[quote]DeGroteMuis schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:48:
[...]
Gisteren geleverd toch? Dan is het 1 van de 5 eGolfs gisteren geleverd, 1 van de 3 grijze en 1 van de 2 met kenteken G3... (allebei grijs).
[...]
Kenteken G3? Volgens mij klopt dat niet, we zitten al in het einde van de H-serie.
[...]
Gisteren geleverd toch? Dan is het 1 van de 5 eGolfs gisteren geleverd, 1 van de 3 grijze en 1 van de 2 met kenteken G3... (allebei grijs).
[...]
Kenteken G3? Volgens mij klopt dat niet, we zitten al in het einde van de H-serie.
[ Voor 4% gewijzigd door CBfox op 07-04-2020 14:18 ]
Tikfout, H3 inderdaad. I blame the laptop!CBfox schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:16:
[quote]DeGroteMuis schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:48:
[...]
[...]
Aangepast.