Bijzonder dat je dat aanbod krijgt. Niet alle maatschappijen doen dat.
Los daarvan:
https://www.autovisie.nl/...-wordt-goedkoper-in-2025/
Los daarvan:
Ik denk dat ze gezien hebben wat de e-Golfjes tweedehands doenDDDikkiedik schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:16:
Bijzonder dat je dat aanbod krijgt. Niet alle maatschappijen doen dat.
Los daarvan:
[ Voor 15% gewijzigd door Tomba op 09-12-2024 22:18 ]
Dank! Zoals ik al een beetje verwachtte. Er draait nog veel teveel kritieke sh*t op 2G. O.a. nog een 1,5mio slimme energiemeters die ze onmogelijk zo snel kunnen vervangen.smiba schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:11:
nieuws: KPN gaat 2G-netwerk twee jaar langer online houden
Nou kunnen wij nog wat langer gebruik maken van CarNet
All-electric.
Werkt Car-Net nog ?smiba schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:11:
nieuws: KPN gaat 2G-netwerk twee jaar langer online houden
Nou kunnen wij nog wat langer gebruik maken van CarNet
De mijne loopt af in juni en heb prijs opgevraagd. Km stand 65k, prijs 13,5k. Geeft je wellicht een beeld. Standaardmodel met warmtepomp.DDDikkiedik schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 21:53:
Wat verwachten jullie dat de prijzen voor een e-Golf in het komende voorjaar zullen doen? Ik vraag dat om dat ik nadenk over een overname. Alternatief zou zijn een leasecontract voor de ID-3. Ik verwacht zelf een prijsdaling voor de e-Golf, omdat er veel ex-private-leaseauto's in de markt zullen komen.
De leasemaatschappij wekt de indruk die verwachting niet te hebben, maar die inschatting vertrouw ik niet helemaal.
Er zijn nu auto's van 2020 met rond de 50000 km te koop voor rond de 16000, en ik verwacht dat daar in april nog wel 2000 af is, als het geen 3000 is.
Ik ben benieuwd wat jullie inschatting is.
Gisteren tenminste nog wel, vandaag nog niet gekeken
[ Voor 4% gewijzigd door smiba op 02-01-2025 13:22 ]
Dat scheelt dan wel een slok op een borrel. Hier 55000 en prijs 17900.I-King schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 00:07:
[...]
De mijne loopt af in juni en heb prijs opgevraagd. Km stand 65k, prijs 13,5k. Geeft je wellicht een beeld. Standaardmodel met warmtepomp.
[ Voor 83% gewijzigd door DDDikkiedik op 03-01-2025 17:10 ]
[ Voor 60% gewijzigd door haaibaa2 op 03-01-2025 22:40 ]
Prijs zal alleen maar meer gaan zakken. Top wagen maar actieradius is toch wel iets om rekening mee te houden...DDDikkiedik schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 21:53:
Wat verwachten jullie dat de prijzen voor een e-Golf in het komende voorjaar zullen doen? Ik vraag dat om dat ik nadenk over een overname. Alternatief zou zijn een leasecontract voor de ID-3. Ik verwacht zelf een prijsdaling voor de e-Golf, omdat er veel ex-private-leaseauto's in de markt zullen komen.
De leasemaatschappij wekt de indruk die verwachting niet te hebben, maar die inschatting vertrouw ik niet helemaal.
Er zijn nu auto's van 2020 met rond de 50000 km te koop voor rond de 16000, en ik verwacht dat daar in april nog wel 2000 af is, als het geen 3000 is.
Ik ben benieuwd wat jullie inschatting is.
Bij mij wel
Grappig, net geprobeerd door op het "versturen" knop te drukken maar gaat helaas niet verder ivm foumelding "Reisdoel niet gestuurd: Uw auto was niet bereikbaar. Probeer het nog een keer".haaibaa2 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 22:37:
De Volkswagen app heeft een nieuwe routeplanning met Google Maps en laadstops. Iemand die Guide & Inform Plus abonnement heeft en het eens wil proberen?[Afbeelding]
3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°
[ Voor 47% gewijzigd door Destynx op 07-01-2025 16:52 ]
EV: Tesla M3 LR, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L
Heb je al op het onderste knopje-met-stekker-+-klokje gedrukt links van de laadpoort? Dan volgt ie als het goed is de instellingen uit deze belachelijke Duitser-die-volgens-een-vast-schema-leeft-manager. Druk je op het knopje-met-alleen-een-stekkertje erboven (misschien per ongeluk ingedrukt in het donker?), dan laadt ie altijd door tot 100%.Destynx schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:51:
Iemand nog suggesties? Wij hebben in de auto (en via de app) ingesteld dat de auto maar tot 80% moet laden. Op elke dag hebben we een vertrektijd ingesteld voor 7 uur 's ochtends. Daarbij hebben we een laadlocatie ingesteld waar we het maximale laadpercentage ingesteld hebben. Daarnaast staan de voorkeurstijden aan op 23 - 07 uur (daltarieven). Laden staat aangevinkt en voorverwarmen uit.
Dit heeft een tijd gewerkt maar de afgelopen paar keer laad de auto altijd tot 100% op. Aangezien wij 1 keer per 2 weken laden is 100% niet nodig.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door RonJ op 07-01-2025 17:29 ]
All-electric.
Dat gaan we even proberen! Heb volgens mij laatst wel wat lopen rommelen met die knopjes omdat de vrouw aamgaf dat de Golf niet wilde laden. Het zou zeker kunnen dat hij daarna naar 100% is gegaan elke keer.RonJ schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:25:
[...]
Heb je al op het onderste knopje-met-stekker-+-klokje gedrukt links van de laadpoort? Dan volgt ie als het goed is de instellingen uit deze belachelijke Duitser-die-volgens-een-vast-schema-leeft-manager. Druk je op het knopje-met-alleen-een-stekkertje erboven (misschien per ongeluk ingedrukt in het donker?), dan laadt ie altijd door tot 100%.
[Afbeelding]
Waarom ze na al die jaren nog steeds niet gewoon een simpel laadlimiet schuifbalkje in de app kunnen maken zoals werkelijk elke ander merk weet ik ook niet...
EV: Tesla M3 LR, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L
Vermoed inderdaad dat je de bovenste knop hebt ingedrukt, dan gaat ie altijd direct laden tot 100% ongeacht je "planning".Destynx schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:48:
[...]
Dat gaan we even proberen! Heb volgens mij laatst wel wat lopen rommelen met die knopjes omdat de vrouw aamgaf dat de Golf niet wilde laden. Het zou zeker kunnen dat hij daarna naar 100% is gegaan elke keer.
En dit was inderdaad de oplossing, dank!RonJ schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:25:
[...]
Heb je al op het onderste knopje-met-stekker-+-klokje gedrukt links van de laadpoort? Dan volgt ie als het goed is de instellingen uit deze belachelijke Duitser-die-volgens-een-vast-schema-leeft-manager. Druk je op het knopje-met-alleen-een-stekkertje erboven (misschien per ongeluk ingedrukt in het donker?), dan laadt ie altijd door tot 100%.
[Afbeelding]
Waarom ze na al die jaren nog steeds niet gewoon een simpel laadlimiet schuifbalkje in de app kunnen maken zoals werkelijk elke ander merk weet ik ook niet...
[ Voor 6% gewijzigd door I-Lynx op 10-01-2025 09:55 ]
Shit, dat is vervelendI-Lynx schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:46:
Ja hoor... het was vanacht raak..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Ik had de Discover pro versie.
Die zijn dus kennelijk nog steeds in trek.
De politie doet er niets meer mee. Behalve online aangifte doen voor de verzekering.
Dus wees gewaarschuwd. Dit is in de regio Drechtsteden. Best kans dat het hier in de omgeving nog vaker zal gebeuren.
Heel vervelend inderdaad. Mij ook twee keer overkomen.I-Lynx schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:46:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
![]()
![]()
![]()
De politie doet er niets meer mee. Behalve online aangifte doen voor de verzekering.
Dus wees gewaarschuwd. Dit is in de regio Drechtsteden. Best kans dat het hier in de omgeving nog vaker zal gebeuren.
Vooralsnog werken ze goed mee.Destynx schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:28:
[...]
Shit, dat is vervelendHopelijk doet de verzekering niet al te moeilijk!
[ Voor 13% gewijzigd door I-Lynx op 10-01-2025 23:13 ]
Precies hier zoek ik naar, wil graag met mijn dynamische tibber energie contract gaan laden. Maar de auto hoeft maar tot 80% vol, welke laadpaal kan dit? Wie heeft hier ervaring mee?RonJ schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:25:
[...]
[Afbeelding]
Als je Tibber hebt kun je de e-golf toch aan je tibber abonnement/ -app koppelen slim laadplan aanzetten via de app en dan laden tot..E.D. schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 20:56:
[...]
Precies hier zoek ik naar, wil graag met mijn dynamische tibber energie contract gaan laden. Maar de auto hoeft maar tot 80% vol, welke laadpaal kan dit? Wie heeft hier ervaring mee?
Werk nu met vertrektijd en laadlokaties met voorkeur tijden via de app maar zou dus graag wat slimmer gaan zonder iedere keer tot 100% op te toppen…?
[ Voor 13% gewijzigd door 201WD op 11-01-2025 23:16 ]
Precies dat zou ik graag willen kan echter alleen ondergrens instellen in de tibber app. Geen boven grens201WD schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 23:12:
[...]
Als je Tibber hebt kun je de e-golf toch aan je tibber abonnement/ -app koppelen slim laadplan aanzetten via de app en dan laden tot..
Dat doet Tibber dan op momenten als de stroom het goedkoopst is.
Zet hem in je auto op max 80 en of in die tibber app op 75 .E.D. schreef op zondag 12 januari 2025 @ 00:31:
[...]
Precies dat zou ik graag willen kan echter alleen ondergrens instellen in de tibber app. Geen boven grens
[Afbeelding]
Vanuit tibber klantenservice begreep ik ook dat dit niet mogelijk was om bovengrens in te stellen…
Daarom was ik benieuwd naar andere manieren om niet verder dan 80% te laden, iemand?
Dus met wallbox werkt dat icm tibber? Of moet je dan nog zelf api maken in home assistent?I-King schreef op zondag 12 januari 2025 @ 02:50:
Met home automation a la home assistant het laden stoppen bij 80%? Ik kan dat met een wallbox regelen iig.
In de auto/connect app kan ik bij vertrektijden hem alleen op 80% zetten. Ondanks dat deze vertrektijden functie aanstaat wordt dit overruled door tibber slim laden welke de auto tot 100% laadt… gezien ik in de tibber app de ondergrens kan instellen… 😏201WD schreef op zondag 12 januari 2025 @ 09:35:
[...]
Zet hem in je auto op max 80 en of in die tibber app op 75 .
Ik doe dat ook wel eens.
Een "slimme" laadpaal kan dat prima, doe ik ook.DDDikkiedik schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:59:
Ik zou het op termijn goed vinden als laadpalen afstemmen of er haast is bij het laden, of niet. Zodat het laden in beginsel in de winter pas na 11 uur 's avonds start. Maar dat is natuurlijk niet handig als je nog moet reizen aan het einde van de avond. Of dat op de laadpaal of op de auto geregeld wordt, maakt mij niet uit.
Balen ! Sterkte met de afhandeling.I-Lynx schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:46:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Dit dus, zo doe ik het ook. Werkt prima zo lang VW "cloud" er niet uit ligt wat wel eens gebeurdI-King schreef op zondag 12 januari 2025 @ 02:50:
Met home automation a la home assistant het laden stoppen bij 80%? Ik kan dat met een wallbox regelen iig.
HA heeft components of addons die compatible zijn met je apparatuur. Zo is er een VW integratie én een wallbox integratie.E.D. schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:01:
[...]
Dus met wallbox werkt dat icm tibber? Of moet je dan nog zelf api maken in home assistent?
Dat werkt tot voorkort goed. Alleen heeft VW sinds de recente hack de API-toegang voor HA (en andere uncertified 3rd parties) geblokkeerd. "Voor uw veiligheid" uiteraard. Ik heb niet meer gekeken of dat inmiddels opgelost is op een of andere manier.I-King schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:38:
[...]
HA heeft components of addons die compatible zijn met je apparatuur. Zo is er een VW integratie én een wallbox integratie.
Je kunt dan bijv automatisering maken 'als accu > 80%, pauzeer laden'. Dat laden kun je dan pauzeren via de wallbox of de golf zelf (volgens mij).
Ik doe er niks mee, maar 99% zeker dat dit kan.
[ Voor 5% gewijzigd door RonJ op 13-01-2025 10:51 ]
All-electric.
Je kan proberen om de polling wat hoger te zetten. De api van VW blokkeerde wel eens als je elke minuut of 5 minuten een verzoek deed.RonJ schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:50:
[...]
Dat werkt tot voorkort goed. Alleen heeft VW sinds de recente hack de API-toegang voor HA (en andere uncertified 3rd parties) geblokkeerd. "Voor uw veiligheid" uiteraard. Ik heb niet meer gekeken of dat inmiddels opgelost is op een of andere manier.
Werkt weer prima, ik moet alleen nog incidenteel de EULA goedkeuren. Ook daar heb ik een automation voor ingesteld die daar voor waarschuwt, want dan wordt e API connectie niet meer als 'Up' gezien.RonJ schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:50:
[...]
Dat werkt tot voorkort goed. Alleen heeft VW sinds de recente hack de API-toegang voor HA (en andere uncertified 3rd parties) geblokkeerd. "Voor uw veiligheid" uiteraard. Ik heb niet meer gekeken of dat inmiddels opgelost is op een of andere manier.
Ik zie het idd, bij mij stopte de app er ergens in December ineens mee. Toen werd me door de VW klantenservice verteld dat ze tot nader orde de API-toegang hadden geblokkeerd voor untrusted parties. Mooi dat dat weer werkt, dan ga ik het ook weer aansteken binnen HA.I-King schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:26:
[...]
Werkt weer prima, ik moet alleen nog incidenteel de EULA goedkeuren. Ook daar heb ik een automation voor ingesteld die daar voor waarschuwt, want dan wordt e API connectie niet meer als 'Up' gezien.
Verder zit er idd wat vertraging op, maar dat lijkt me niet heel problematisch, dan laat je 'm gewoon afkappen vanaf 78% en kom je wellicht soms op 78 en soms op 82% uit. Maar goed, het loopt wat ver off-topic hier waarschijnlijk.
Zoemend geluid is denk ik het wiellager, die gaan vaak nogal snel bij de veel zwaardere e-golf. Het kan ook het e-motorlager zijn, komt bij de audi Q8 e-tron veel voor, hele dure grap als je dat buiten de garantie om mag aftikken.Ik ben nu tevreden private lease rijder, blij dat de afschrijving bij de lease maatschappij terecht is gekomen. Vanaf juni zou ik 'm over kunnen nemen, maar ga dat wss niet doen ivm meer vervoersruimte voor een gezin gewenst is. Verder prima wagen. Ook bij mij was bij de bouwmarkt, op klaarlichte dag, op de parkeerplaats het entertainment gebeuren eruit gejat.
Verder heeft 't karretje zich soepel gedragen. Hij begint alleen nu te kraken bij kou en drempels. Dat is opnieuw ingevet, maar dat is maar van korte duur gebleken. En er zit iets van een raar zoemend geluid in bij 80+ km/h. De banden zijn vervangen, dus cupping is 't niet. Vooral goed hoorbaar op nieuw asfalt. Ik heb geen idee of 't lagers of motoren kunnen zijn.
All-electric.
Update: Reparatie / vervanging gaat meer dan €8500 kostenI-Lynx schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:46:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Dure grap 750 euro, daar kun je heel wat setjes draagarmen en of stabi-stangen voor kopen.RonJ schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:35:
[...]
Ik zie het idd, bij mij stopte de app er ergens in December ineens mee. Toen werd me door de VW klantenservice verteld dat ze tot nader orde de API-toegang hadden geblokkeerd voor untrusted parties. Mooi dat dat weer werkt, dan ga ik het ook weer aansteken binnen HA.
[...]
Zoemend geluid is denk ik het wiellager, die gaan vaak nogal snel bij de veel zwaardere e-golf. Het kan ook het e-motorlager zijn, komt bij de audi Q8 e-tron veel voor, hele dure grap als je dat buiten de garantie om mag aftikken.
Het kraken bij drempels heeft de onze ook, komt uit de rubbers van de stabilisatorstang en dat hebben alle VAG auto's op dit platform na een paar jaar (en dit is bij heel veel nieuwere auto's van de europese merken een probleem, dat komt doordat men geen goed/langwerkende weekmakers meer in de rubbers mag gebruiken sinds een paar jaar, schijnt dat ze inmiddels wel weer een beter recept hebben gevonden). De oplossing vanuit VW is om de hele stabilisatorstang inclusief rubbers te vervangen, maar dan krijg je het over een paar jaar weer terug. Een betere, definitieve oplossing is om bij een goede garage 3rd party bussen op je stabilisatorstang te laten persen (bijv. Carrec (bekend van Autoweek klokje rond) doet dit voor rond de 750 euro).
Mag je de auto zelf kopen ?I-Lynx schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:01:
[...]
Update: Reparatie / vervanging gaat meer dan €8500 kosten![]()
![]()
De lease maatschappij heeft daarom besloten om de auto total loss te verklaren en de lease overeenkomst is per direct stop gezet.
Dat betekend dus einde E-Golf tijdperk voor mij. Jammer, het was een fijne auto.
Nu opzoek naar wat anders.
Aftermarket wel, een originele set met montage bij de dealer kost niet veel minder.201WD schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:01:
[...]
Dure grap 750 euro, daar kun je heel wat setjes draagarmen en of stabi-stangen voor kopen.
All-electric.
Nee gewoon met merk artikelen, vw maakt ze ook niet zelf, en dan natuurlijk wel zelf monteren..stelt niet veel voor.RonJ schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:05:
[...]
Aftermarket wel, een originele set met montage bij de dealer kost niet veel minder.
Zo, dat is een flinke klap geld voor een entertainment systeem! Daar kan je een leuke thuisbioscoop van bouwenI-Lynx schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:01:
[...]
Update: Reparatie / vervanging gaat meer dan €8500 kosten![]()
![]()
De lease maatschappij heeft daarom besloten om de auto total loss te verklaren en de lease overeenkomst is per direct stop gezet.
Dat betekend dus einde E-Golf tijdperk voor mij. Jammer, het was een fijne auto.
Nu opzoek naar wat anders.
Elektrisch wel maar waarschijnlijk geen VW.
Wij hebben goede ervaringen met onze 2019 M3 LR. Wel koop, maar met geen centje pijn in iets meer dan een jaar tijd 40k km’s ermee gereden.I-Lynx schreef op maandag 13 januari 2025 @ 18:19:
[...]
Elektrisch wel maar waarschijnlijk geen VW.
Er zijn op dit moment best wel een hoop Tesla model 3 in de aanbieding.
Maar eerst maar eens wachten op de verdere afhandeling.
Voordeel van Private lease: ik krijg nog maximaal 30 dagen een leen auto. Deze wordt morgen geleverd.
[ Voor 41% gewijzigd door E.D. op 14-01-2025 10:05 ]
Geen ervaring mee.E.D. schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:05:
Zijn er mensen die ervaring hebben met SoH test van Dekra? Accepteert VW/PON dit ook als het onder de 80% zit na 8 jaar?
https://shop.dekra.nl/die...i4wLjgzNzI5NzE1#aanvragen
VW gebeld maar die kwamen met onduidelijk verhaal mbt de kosten, en dan is het natuurlijk ook de slager die zijn eigen vlees keurt…201WD schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:16:
[...]
Geen ervaring mee.
Maar waarom ergens anders testen dan bij Vw ?
Zijn er ook mensen die dit met homey werkend hebben?I-King schreef op zondag 12 januari 2025 @ 02:50:
Wat een geld, als je de FAQ leest "hoe gaat het precies te werk" en dan AI gebruikt wordt als antwoord dan geloof ik er weinig in.E.D. schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:05:
Zijn er mensen die ervaring hebben met SoH test van Dekra? Accepteert VW/PON dit ook als het onder de 80% zit na 8 jaar?
https://shop.dekra.nl/die...i4wLjgzNzI5NzE1#aanvragen
Volgens mij is de VW integratie enkel voor HA beschikbaar.E.D. schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:18:
[...]
Zijn er ook mensen die dit met homey werkend hebben?
Goede tip bedankt 🙏🏻 als ik het zo lees zou je met OBD pack van 60€ de batterij capaciteit moeten kunnen zien?Jazsie schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:02:
[...]
Koop OBDeleven en je kan prima je HV accu capaciteit zien/berekenen.
Goedkoper en je kan het ook voor andere zaken gebruiken.
Dat is wel echt balen zeg, precies in de koudste period van het jaar.thijsd078 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:39:
Hello,
Sinds vorige jaar februari ben ik de trotste eigenaar van een e-golf uit eind 2019. Mooi model met de meeste opties. Helaas kwam ik er vanochtend achter dat de warmtepomp het begeven heeft. De afspraak bij de dealer staat al echter kan ik pas over een dag of 15 terecht.
Iemand die hier toevallig ervaringen mee heeft en misschien een idee wat het probleem zou kunnen zijn? De airco/CC doet het gewoon alleen blijft de lucht, vooral nu, ijs en ijskoud. Gelukkig heb ik nog stoelverwarming maar m'n dagelijkse heen en weer reis naar werk van 100km(totaal) wordt zo wel een stuk minder aangenaam
All-electric.
Heb je helemaal gelijk in, de app geeft helaas niks aan. Onder de motorkap zag ik ook niks geks. Helaas heb ik geen OBD tooltje tot mijn beschikking.RonJ schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:48:
[...]
Dat is wel echt balen zeg, precies in de koudste period van het jaar.
Mbt je vraag, heb je al onder de motorkap gekeken? De auto uitgelezen? Geeft ie enige storingsmelding in de auto-applicatie op de media-unit?
Zonder enige informatie vraag je ons namelijk om maar gewoon wat te roepen...
All-electric.
Wat hier al gemeld is , even de auto uitlezen met vcds of een andere tool.thijsd078 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:39:
Hello,
Sinds vorige jaar februari ben ik de trotste eigenaar van een e-golf uit eind 2019. Mooi model met de meeste opties. Helaas kwam ik er vanochtend achter dat de warmtepomp het begeven heeft. De afspraak bij de dealer staat al echter kan ik pas over een dag of 15 terecht.
Iemand die hier toevallig ervaringen mee heeft en misschien een idee wat het probleem zou kunnen zijn? De airco/CC doet het gewoon alleen blijft de lucht, vooral nu, ijs en ijskoud. Gelukkig heb ik nog stoelverwarming maar m'n dagelijkse heen en weer reis naar werk van 100km(totaal) wordt zo wel een stuk minder aangenaam
De reset van het systeem heb ik gisteren geprobeerd, dit lijkt geen problemen te geven en alle delen lijken gewoon te bewegen.201WD schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 08:44:
[...]
Wat hier al gemeld is , even de auto uitlezen met vcds of een andere tool.
Het kunnen mogelijk ook de kleppen in het verwarming/koelingsysteem zijn .
Die gaan ook vaak stuk of open/sluiten niet goed.
Kijk eens op internet , staan filmpjes op hoe je ze een reset kunt geven.
Het kan een softwarematig of hardwarematig probleem zijn.
Waar woon je ergens ?
Oké jammer dat reset geen resultaat gaf.thijsd078 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 08:52:
[...]
De reset van het systeem heb ik gisteren geprobeerd, dit lijkt geen problemen te geven en alle delen lijken gewoon te bewegen.
Ik zit in omgeving hoeksche waard.
Gefeliciteerd met je aankoop! Het is een super fijne wagen.Janvanboxmeer schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:05:
Sinds kort eigenaar van een Golf-e uit 2018, nu recent een laadpaal aangeschaft van Easee icm met een Tibber Pulse voor loadbalancing.
De laatste weken stopt de laadsessie willekeurig, aangezien mijn Tibber contract pas over een week actief wordt maak ik nog geen gebruik van 'slim laden'. Iemand een zelfde ervaring dat de laadsesies stoppen? Instelling max lading staat op 80% maar dat haalt hij meestal niet. Door meerdere malen in de VW app de laadsessie herstarten krijg ik de accu uiteindelijk wel vol, maar dit schiet uiteraard niet echt op.
Iemand suggesties wat dit zou kunnen zijn?
Ik heb dit nu ook een aantal keer gehad.. ik begin nu toch Tibber te verdenken. Ik heb hier namelijk ook net voor Tibber gekozen maar gaat ook pas over 2 weken in. Ik had wel alvast de golf gekoppeld in hun app.Janvanboxmeer schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:05:
Sinds kort eigenaar van een Golf-e uit 2018, nu recent een laadpaal aangeschaft van Easee icm met een Tibber Pulse voor loadbalancing.
De laatste weken stopt de laadsessie willekeurig, aangezien mijn Tibber contract pas over een week actief wordt maak ik nog geen gebruik van 'slim laden'. Iemand een zelfde ervaring dat de laadsesies stoppen? Instelling max lading staat op 80% maar dat haalt hij meestal niet. Door meerdere malen in de VW app de laadsessie herstarten krijg ik de accu uiteindelijk wel vol, maar dit schiet uiteraard niet echt op.
Twijfelde nog even aan een eventueel VW comm. issue, maar de Golf staat nu aan een openbare laadpaal al zonder enige pauze te laden. Twijfel nog of het aan de Easee laadbox ligt of aan Tibber, ook stopt het laden namelijk wanneer ik in de Easee instellingen alle koppelingen met Tibber heb verwijderd.Boertje schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:28:
[...]
Ik heb dit nu ook een aantal keer gehad.. ik begin nu toch Tibber te verdenken. Ik heb hier namelijk ook net voor Tibber gekozen maar gaat ook pas over 2 weken in. Ik had wel alvast de golf gekoppeld in hun app.
Ik heb zo'n vermoeden dat ze toch al iets doen, hier stopte het laden ook opeens en toevallig tijdens het duurste moment van de dag.
Nog maar even in de gate houden hoe dat gaat de komende dagen.
[ Voor 6% gewijzigd door Janvanboxmeer op 21-01-2025 14:27 ]
Dat klinkt me in de oren als een bekende softwarebeperking van de eGolf. Je kan maar een x aantal keer (ik meen 18) per laadsessie stoppen of throttlen/loadbalancen voordat ie de laadsessie afkapt totdat je de stekker eruit en erin steekt om pas weer te kunnen hervatten. Bij mij gaat dat ook regelmatig fout als ik wil solarchargen.Janvanboxmeer schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:05:
All-electric.
Nee.RonJ schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:01:
[...]
Dat klinkt me in de oren als een bekende softwarebeperking van de eGolf. Je kan maar een x aantal keer (ik meen 18) per laadsessie stoppen of throttlen/loadbalancen voordat ie de laadsessie afkapt totdat je de stekker eruit en erin steekt om pas weer te kunnen hervatten. Bij mij gaat dat ook regelmatig fout als ik wil solarchargen.
[ Voor 5% gewijzigd door Djvdb op 23-01-2025 15:55 ]
e-Golf 2018 | Climarad Sensa V2X | 3200 Wp WZW I Techneco Elga Carrier
@JazsieJazsie schreef op zondag 2 juni 2024 @ 23:46:
Dat is mogelijk, alleen via ODBeleven zie je gelijk de inhoud dus het hoef niet.
Jazsie in "Het grote Volkswagen e-Golf topic":
[Afbeelding]
18.3 / 98 * 100 = 18.6 kWh / 20.5 kWh = ~91% voor 8jr oud met 75k op de teller. Prima resultaat lijkt me.
(dit was 1ste gen eGolf)
[ Voor 3% gewijzigd door E.D. op 26-01-2025 13:47 ]
Er komt natuurlijk een hoop terug van (private)lease en de auto's worden ouder.sumpie schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:38:
dus wat is ieders mening over de huidige e-golf markt. ben tijdje aant rondkijken maar prijzen lijken elke dag weer iets te zakken...
[ Voor 12% gewijzigd door 201WD op 27-01-2025 21:45 ]
Prijzen zullen verder zakken, enorm achterhaalde specs vs de competitie. Wel heerlijke auto, rijd top alleen die range... (en in mijn geval de ruimte voor de kids achterin)sumpie schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:38:
dus wat is ieders mening over de huidige e-golf markt. ben tijdje aant rondkijken maar prijzen lijken elke dag weer iets te zakken...
Zullen inderdaad zakken, maar wat is het alternatief? Occasion / direct leverbaar in dezelfde grootte? Bij gelijke prijs?Tomba schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:10:
[...]
Prijzen zullen verder zakken, enorm achterhaalde specs vs de competitie. Wel heerlijke auto, rijd top alleen die range... (en in mijn geval de ruimte voor de kids achterin)
Alternatieven te over toch? Opel Ampera, Opel Corsa-e, MG ZS, Renault Zoë, Dacia Spring, etc etc-Bas schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 23:19:
[...]
Zullen inderdaad zakken, maar wat is het alternatief? Occasion / direct leverbaar in dezelfde grootte? Bij gelijke prijs?
FWIW Uiteindelijk 6 beschadigingen genoteerd bij ophalen (2x velgen, 2 deukjes bovenop, 1 deukje achterop en een grote kras op de zijkant) en de kosten waren 300€ (ongespecificeerd, gewoon totaal prijs)Tomba schreef op maandag 9 december 2024 @ 18:58:
Mijn PL loopt ten einde en de eGolf gaat - ondanks aanbod om nogmaals te verlengen voor een zesde jaar - retour naar Volkswagen. Hebben mensen hier ervaring met de kosten voor beschadigingen bij inleveren?
Dat zijn allemaal B-segmenters die op misschien de MG na qua ruimte, luxe en rijeigenschappen totaal niet vergelijkbaar zijn.Tomba schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:37:
[...]
Alternatieven te over toch? Opel Ampera, Opel Corsa-e, MG ZS, Renault Zoë, Dacia Spring, etc etc
All-electric.
Enorm afhankelijk van use case. Wanneer je een eigen laadpaal hebt en de auto enkel gebruikt voor woon werkverkeer is het een perfecte auto.Tomba schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:10:
[...]
Prijzen zullen verder zakken, enorm achterhaalde specs vs de competitie. Wel heerlijke auto, rijd top alleen die range... (en in mijn geval de ruimte voor de kids achterin)
Ik heb een eigen laadpaalSchwarz schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:33:
[...]
Enorm afhankelijk van use case. Wanneer je een eigen laadpaal hebt en de auto enkel gebruikt voor woon werkverkeer is het een perfecte auto.
Ampera-e is ook echt een goede auto hoor, mijn buurman heeft er 1. doet m.i. niet onder voor de eGolf. Meer range en vergelijkbare grootte/laadsnelheden.RonJ schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:44:
[...]
Dat zijn allemaal B-segmenters die op misschien de MG na qua ruimte, luxe en rijeigenschappen totaal niet vergelijkbaar zijn.
De LGTomba schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:43:
[...]
Ampera-e is ook echt een goede auto hoor, mijn buurman heeft er 1. doet m.i. niet onder voor de eGolf. Meer range en vergelijkbare grootte/laadsnelheden.
All-electric.
Hier werk 60km rijden (retour) en om de dag laden in de winter. In de zomer 1x per week.Tomba schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:37:
[...]
Ik heb een eigen laadpaalQua range en laadsnelheid (ook thuis) is het echt achterhaald voor mij. Mijn werk is 60km rijden en dat betekende in de winter dagelijks laden en ook wat verdere vakanties zijn er niet mee te doen.
Echt heel fijne auto maar can't hold a candle to zijn vervanger
[ Voor 97% gewijzigd door Schwarz op 05-02-2025 16:34 ]
Chevy Bolt bedoel je?RonJ schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:59:
[...]
De LGAmpera-e is een steengoede EV idd (qua range, laden, pk's, etc. zelfs beter). Maar qua auto (weggedrag, afwerking, infotainment, audio, stoelen) niet bepaald het niveau van een golf imho. Maargoed, ieder z'n voorkeur.
Ik ook, prima auto. Maar voor mij dus niet perfect vanwege de range en de anemische laadsnelheid.Schwarz schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 16:33:
[...]
Hier werk 60km rijden (retour) en om de dag laden in de winter. In de zomer 1x per week.
Het is een contrast met de andere auto hier (model Y) maar EVs met 6 jaar innovatieverschil kan je niet met elkaar vergelijken.
Voor de aanschafprijs van een e-golf vind ik het een hele prima auto. Echt perfect voor woon werkverkeer en ritjes in de regio.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq