Volgens de handleiding die ik online heb gevonden zijn er 4 stappen te nemen in het activeren:
1. App installeren (Dit is nu de Volkswagen conncect app, de We Connect is niet meer beschikbaar)
2. De auto verbinden middels een simkaart (dongle) in de auto of via hotspot telefoon
3. De auto aanmelden gebruik maken van QR-code of chassisnummer, daarop zou je een code krijgen
4. Middels verkregen code de auto registreren
Stappen 1 en 2 gedaan, maar bij stap 3 gaat het mis. Wanneer ik via beide methode's de auto probeer aan te melden, krijgen we bij beide de melding "Oeps, er ging iets mis. Probeer het nog een keer". Maar deze melding blijven we na herhaalde pogingen krijgen. Ook na trouble shooting zoals auto uit app verwijderen en weer opnieuw toevoegen of zelfs de app van de telefoon verwijderen een opnieuw installeren.
We hebben hierop hulp gevraagd van onze dealer. Zij zeggen een ticket te hebben aangemaakt bij de fabriek en zei te horen hebben gekregen dat car-net / we connect niet mogelijk is voor onze auto...
Ik vraag mij af of dit wellicht het gevolg is dat VW in juli van dit jaar is overgestapt op de nieuwe app. Ik heb ergens gelezen dat bestaande we connect licenties behouden blijven en ook verlengd kunnen worden. Maar houdt dit dan in dat er geen nieuwe licenties voor We Connect meer worden uitgegeven?
Gisteravond nog weer een e-mail gestuurd naar connect-support@volkswagen.de. Maar aan het feit dat de (verouderde) automatische reply die wij ontvingen een niet werkende link bevat, biedt dit weinig hoop.
Hebben jullie nog tips?