- ik zie best wat schommelingen in de cataloguswaarde, soms kan ik die niet helemaal plaatsen op basis van de opties. Hoe kan dat?
Veel uitvoeringen en actiemodellen geweest. En los van de cataloguswaarde, vraagprijs != verkoopprijs, de een zet ze een stuk scherper in de markt dan de ander, de onderhandelingsruimte is navenant. Let er iig op dat ie
altijd dealeronderhouden is geweest ivm de 8 jaar garantie op de aandrijflijn.
- is leder een meerwaarde?
Voor mij wel, maar dat is heel persoonlijk. Stoel is verder hetzelfde, de highline/comfortstoelen uit de andere golfjes waren niet leverbaar voor de eGolf.
- is dynaudio een meerwaarde? Heb het gisteren gehoord, klinkt wel goed. Kost dat van je accu? Aan de ene kant denk ik; die versterker en sub kan alleen maar kapot gaan.
Vind ik wel, expliciet naar gezocht. Maar is ook lang weer niet zo goed als andere premium audio systemen. Als je 'm écht hard zet, komt de versterker vermogen tekort en knalt ineens het volume omlaag als de bas dropt, bijzonder irritant. Verbruik is nihil, denk aan 1-2km bereik per uur.
Als je toch graag meer bass wilt dan het standaard systeem, Pioneer maakt voor 299 een aftermarket subwoofer voor plaatsing in het reservewiel(-ruimte), die kost je dan geen extra ruimte in de kofferbak.
@
maarten34 Als je de bass instelling van de overige/deurspeakers omlaag zet en de subwoofer omhoog (is een aparte schuif) is het gerammel vrijwel weg.
- meerwaarde virtuele cockpit? persoonlijk vind ik het wel een toffe feature, oogt wel modern
Oogt idd een stukje moderner, functioneel voegt het vrij weinig toe verder, zeker als je zoals ik altijd carplay gebruikt als navigatiesysteem, dan staat er alleen "carplay is in use" oid in het scherm en kan je niet meer de navigatiekaart tussen de tellers tonen. Zal de CPU/GPU wel niet trekken.
- idem voor keyless, vond het ‘starten’ van een ev maar vreemd 😀
Je moet nog steeds op start drukken en je deuren sluiten aan het handvat, het is dus niet echt keyless zoals bij een Tesla.
- media cover pro, wat mis je nou daadwerkelijk als je dat niet hebt
Weinig, je mist vooral inbraken.

Zijn echter in de latere jaren altijd standaard geweest op de eGolf. Icm dynaudio en/of virtual cockpit krijg je dacht ik altijd de pro.
- is een aviloo score van 92 voor een 2019’er met 90k op de teller een goede score?
Ja.
Tot slot; kan ik ergens de volle optielijst achterhalen? Op basis van kenteken of chassisnummer
https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do
of google "volkswagen vin decoder" of "-build sheet". Je hebt wel altijd de volledige VIN nodig, kenteken is niet genoeg.
All-electric.