Is je app-verbruik inderdaad precies 13.5? Dat zou betekenen ongeveer 11% laadverliesFrankVolt schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:33:
Ik heb hier een verbruik, inclusief laadverlies van rond de 15 - 16 kWh/100km.
Moet ik wel erbij vertellen dat ik ALTIJD met de airco aan rijdt klimaat op auto 22 C.
En rijdt bijna altijd op 80km wegen.
Het laadverbruik meet ik thuis op mijn TWC met een kWh-meter speciaal en alleen voor het meten van de laadstroom van de auto.
Als je op de app kijkt krijg je ook een verbruik van 13,5kWh/100km.
In der daad krijg ik dan 13.4, over lange termijn (c.a. 4000km is ongeveer een half jaar), 14.0kW/100km. Ik laad niet snel, c.a. 2x8 ampere over twee fases. In verband met mijn warmtepomp (niet die in de auto-Bas schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:00:
[...]
Is je app-verbruik inderdaad precies 13.5? Dat zou betekenen ongeveer 11% laadverlies
[ Voor 14% gewijzigd door FrankVolt op 05-07-2024 12:15 ]
Nog tot 24-04-2025 rijden in een private lease E-Golf voor 412,70 per maand voor 20.000 km?
Ter overname, ivm aanschaf Tesla M3.
Heerlijke auto met de volgende opties:
Spiegel pakket
Achterlichten 3d, in donkerrood, dynamische knipperlichten
Active info display (het mooie dashboard)
Achteruitrijcamera
17"lm velgen 'Madrid'
Android Auto/Apple Carplay
Winterpakket, stoelverwarming, verwarmde sproeiers
DM voor meer info
Ter overname, ivm aanschaf Tesla M3.
Heerlijke auto met de volgende opties:
Spiegel pakket
Achterlichten 3d, in donkerrood, dynamische knipperlichten
Active info display (het mooie dashboard)
Achteruitrijcamera
17"lm velgen 'Madrid'
Android Auto/Apple Carplay
Winterpakket, stoelverwarming, verwarmde sproeiers
DM voor meer info
:strip_exif()/f/image/qUUqXVsroGFIGsO2zSYmvJSh.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou, ik denk dat het knopje inderdaad stuk was... Want inmiddels zijn ze allemaal zo slap als een deur gewordensmiba schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:42:
[...]
Kunnen jullie jullie raam in de bestuurdersportier wel met 1 click helemaal naar beneden laten gaan? Heb bijna het idee dat het knopje stuk is, hij wil alleen gaan zolang ik m vast houd (eerste stand). Doordrukken doet niets, maar op de andere ramen werkt het wel.
Denk vandaag ik druk even alle ramen naar beneden want de auto stond in de zon, voel echt die knopjes fysiek in de deur zakken en nu doet helemaal niets het meer. Oprecht alsof de module gewoon door zijn voegen gezakt is
Anyway, ik denk ik bel even de VAG garage in de buurt, komen die met 180 euro onderzoeks kosten en een soortgelijk uurtarief... voor een stel knopjes...
Voor dat geld ram ik er zelf wel even een onderdeel in
Iemand dit probleem al eerder gehad? Denk dat ik deze gewoon koop https://www.onderdelenlij...aar/onderdeelid/19061646/ of https://www.autodoc.nl/au...59857bwhs?maker%5B%5D=121
Enig idee wie de originele fabrikant is van die knopjes bij VAG?
EDIT: Pak wel gewoon het 2e hands onderdeel, kost niet veel en dan weet ik tenminste dat het waarschijnlijk gewoon werkt.
[ Voor 4% gewijzigd door smiba op 10-07-2024 17:53 ]
Zo lang heb je de eGolf nog niet toch? Of gaat de tijd sneller dan ik denk en had je hem wel al even voor je vorige post over die schakelaar? Niet echt een enorme kans, maar misschien is er nog wat te regelen met de verkoper? Die lokale dealer spoort duidelijk niet, 180 euro onderzoekskosten alleen om te checken waarom de module niet meer op zijn plek zit? Als die knopjes zo wegzakken kan het met wat geluk ook alleen een losgeschoten module zijn. Ik zou eerst even checken of je niet de module gewoon weer erin kan klikken, het deurpaneel moet toch al los.smiba schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:45:
[...]
Nou, ik denk dat het knopje inderdaad stuk was... Want inmiddels zijn ze allemaal zo slap als een deur geworden![]()
Denk vandaag ik druk even alle ramen naar beneden want de auto stond in de zon, voel echt die knopjes fysiek in de deur zakken en nu doet helemaal niets het meer. Oprecht alsof de module gewoon door zijn voegen gezakt is
Anyway, ik denk ik bel even de VAG garage in de buurt, komen die met 180 euro onderzoeks kosten en een soortgelijk uurtarief... voor een stel knopjes...
Voor dat geld ram ik er zelf wel even een onderdeel in
Iemand dit probleem al eerder gehad? Denk dat ik deze gewoon koop https://www.onderdelenlij...aar/onderdeelid/19061646/ of https://www.autodoc.nl/au...59857bwhs?maker%5B%5D=121
Enig idee wie de originele fabrikant is van die knopjes bij VAG?
EDIT: Pak wel gewoon het 2e hands onderdeel, kost niet veel en dan weet ik tenminste dat het waarschijnlijk gewoon werkt.
Heb 'm inderdaad pas net iets meer dan 3 maanden, eerst kwam ik er na een paar dagen achter dat het knopje aan voor het raam van de bestuurder niet goed werkt, blijkbaar een bekend probleem waar het plastic van het knopje zelf afbreekt. Inmiddels is waarschijnlijk de hele module uit elkaar gevallen, het zijn zeg maar 2 componenten, een deel met knopjes en een deel met de printplaat en de switches die op elkaar zitten (sandwich)DeGroteMuis schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:53:
[...]
Zo lang heb je de eGolf nog niet toch? Of gaat de tijd sneller dan ik denk en had je hem wel al even voor je vorige post over die schakelaar? Niet echt een enorme kans, maar misschien is er nog wat te regelen met de verkoper?
Probleem is een beetje dat al zou ik die twee delen weer combineren en met wat superlijm weer een geheel maken, is dat mijn bestuurders raam knopje het nog steeds niet gaat doen. Dus ik vervang de hele module wel, is maar zo veel keer voor je de zijkant van je deur er af kan halen voor alle plastic clipjes zwak worden.
Heb wel met de verkoper gesproken maar na 10 minuten ruzie maken over de telefoon had ik het wel gezien, iets met "we zijn puur een autohandelaar en doen geen onderhoud/reparaties". Beetje onzin, want je moet gewoon nog steeds een degelijk product bieden... Alleen had ik het idee dat als ik langs ging komen dat ik weg rijd met nieuwe knopjes maar met de rest van mijn auto kaduk
Maar goed, hopelijk 35 euro en een half uurtje arbeid verder heb ik weer werkende knopjes ergens de komende week zodra het binnen is
EDIT: Over garages gesproken, weten jullie of het vereist is om naar een VAG Garage te gaan voor de jaarlijkse beurt, of als ik dit gewoon bij een iets normalere garage doe behoud ik nog mijn garantie op het accupack?
[ Voor 7% gewijzigd door smiba op 11-07-2024 13:43 ]
Voor garantie op je HV accu moet je naar een VAG dealer gaan. Verder moet je ook alle onderhoud uitvoeren volgens het boekje.
Het eerste waar ze naar kijken wanneer je aanspraak wilt maken op garantie is het dat wel.
Het eerste waar ze naar kijken wanneer je aanspraak wilt maken op garantie is het dat wel.
3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°
Hoe zit het dan als je de auto tweedehands koopt en de vorige eigenaar is niet bij een officiële vw garage geweest voor onderhoud? Kan ik daarna de auto wel naar een VW garage brengen voor behoud van garantie op de accu of is dat dan niet meer mogelijk?Jazsie schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:09:
Voor garantie op je HV accu moet je naar een VAG dealer gaan. Verder moet je ook alle onderhoud uitvoeren volgens het boekje.
Nope, helaas. VW dealer en PON zijn wat dat betreft totaal niet meewerkend...Untouchablezz20 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:41:
[...]
Hoe zit het dan als je de auto tweedehands koopt en de vorige eigenaar is niet bij een officiële vw garage geweest voor onderhoud? Kan ik daarna de auto wel naar een VW garage brengen voor behoud van garantie op de accu of is dat dan niet meer mogelijk?
Ik geef het weinig kans van slagen dat ze coulance zijn. Ook daar staan VW dealers en PON niet bekend om.
Ligt ook een je VW dealer, er zitten goede tussen echter als het op garantie aan komt dan weet je dat men gaat zoeken...
@smiba Als de module zelf uit elkaar is gevallen, dan inderdaad lekker een nieuwe erin hangen ja. Kost je eenmalig wat, maar bespaart je zoooo veel ergernis als je niet graag knutselt aan auto's!
In principe zou VW de garantie moeten eren ongeacht waar het onderhoud is uitgevoerd, maar Nederland heeft Pon als importeur en als die ook maar een miniem gaatje zien om ergens onderuit te komen doen ze het. Alweer wat jaartjes terug, maar een spiksplinternieuwe lease Audi A4 met een olieverbruik van 1 op 1200km was perfect normaal, producteigenschap. Na een jaar iedere 800-100-km een liter olie nodig hebben ook. Net als het volgens product niet-bestaande probleem van rekkende distributiekettingen op onder andere de 1.4 TSI's zo'n 15 jaar terug, de piepende en krakende ophanging van de Golf 7 en nog veel meer. Je hebt dealers die een stap verder proberen te zetten, zoals @Jazsie ook aangeeft, maar dat is dan wel vooral op eigen conto, Pon houdt de boot waar het even kan wel af.
In principe zou VW de garantie moeten eren ongeacht waar het onderhoud is uitgevoerd, maar Nederland heeft Pon als importeur en als die ook maar een miniem gaatje zien om ergens onderuit te komen doen ze het. Alweer wat jaartjes terug, maar een spiksplinternieuwe lease Audi A4 met een olieverbruik van 1 op 1200km was perfect normaal, producteigenschap. Na een jaar iedere 800-100-km een liter olie nodig hebben ook. Net als het volgens product niet-bestaande probleem van rekkende distributiekettingen op onder andere de 1.4 TSI's zo'n 15 jaar terug, de piepende en krakende ophanging van de Golf 7 en nog veel meer. Je hebt dealers die een stap verder proberen te zetten, zoals @Jazsie ook aangeeft, maar dat is dan wel vooral op eigen conto, Pon houdt de boot waar het even kan wel af.
PON is en blijft het grootste nadeel van een VAG-product rijden in Nederland. Het is namelijk onderdeel van hun verdienmodel om je te naaien zo moeilijk mogelijk te doen met de garantie. Men krijgt bij het importeren van een VAG-product een forse korting door af te zien van de fabrieksgarantie en dit in eigen beheer met de klanten af te handelen. Dat doen ze natuurlijk niet om daar financieel op toe te leggen.Jazsie schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:52:
[...]
Nope, helaas. VW dealer en PON zijn wat dat betreft totaal niet meewerkend...
Ik geef het weinig kans van slagen dat ze coulance zijn. Ook daar staan VW dealers en PON niet bekend om.
Ligt ook een je VW dealer, er zitten goede tussen echter als het op garantie aan komt dan weet je dat men gaat zoeken...
Je ziet dus helaas vaak dat zaken die in buurlanden zonder al teveel discussie onder de fabrieksgarantie van VW zelf vergoed worden (die daarbij een andere/bredere motiviatie hebben dan alleen het zoveel mogelijk drukken van garantiekosten), in Nederland botweg door PON worden geweigerd of aan allerlei voorwaarden worden verbonden. De problematiek met olieverbruik die @DeGroteMuis hierboven beschrijft heb ik bijv. ook gehad (maar na een paar maanden uiteindelijk wel een nieuw onderblok voor gekregen met dank aan het meedenken van Muntstad en de nodige druk vanuit Leaseplan. Daarna was het olieverbruik gewoon 0.)
Gezien de lange(re) garantieperiode op de aandrijflijn en de nogal forse kosten die bij problemen hieraan kunnen ontstaan waren de officiele dealerstempels/beurten voor mij dan ook een harde eis bij aankoop. Nu heeft onze eGolf uitsluitend jaarlijkse stempeltjes vanuit VW Wolfsburg, dus daar zullen ze weinig gaatjes in kunnen vinden
Ik ging vanwege dit gedoe altijd een stukje uit de buurt toe naar Muntstad, omdat die hier als zelfstandig familiebedrijf een iets betere houding in hadden. Maar helaas zijn die inmiddels ook weer samengegaan met PON dealer en zit er niks anders meer in de buurt, dus ik zit nu ook weer aan PON vast. Moet wel zeggen dat de ervaring met PON Amersfoort tot nu toe allemaal perfect is. Volgende week gaat ie weer voor de jaarlijkse beurt, tegen imho vrij redelijke tarieven. Ze hebben ook een heel fijn online systeem om "in te checken" en de voortgang van de werkzaamheden te volgen.
All-electric.
Onder anderen.
Gezien de tijdstip effe alle errors wissen en kijken of het terug komt.
Ja, op 27 mei is de code al gewist door de dealer. Nu weer terug en vandaag alle codes weer gewist, maar deze blijft terugkomen.Jazsie schreef op zondag 14 juli 2024 @ 19:39:
Onder anderen.
En je hebt problemen met je airco?
Dan vrees ik helaas dat je "klep" vast zit en vervangen moet worden.
Auto is ouder dan bj 2020? Dan heb je de "oude" kleppen erin zitten die dit probleem kunnen hebben.
Dan vrees ik helaas dat je "klep" vast zit en vervangen moet worden.
Auto is ouder dan bj 2020? Dan heb je de "oude" kleppen erin zitten die dit probleem kunnen hebben.
Bovengenoemde witte private lease e-golf is niet meer beschikbaar
[ Voor 95% gewijzigd door DrBob100 op 19-07-2024 12:09 ]
Help me even. Waar heeft je auto last van? En waarom is dit berucht?
Kan ik hetzelfde hebben? Mijn EGolf uit 2018 heeft bij warm weer (27+ graden ongeveer) geen airco meer. Met de airco knop aan wordt de lucht warmer dan als ik de AC knop uit zet en hem alleen laat ventileren...
Onder die temperatuur (zoals nu vanavond) werkt hij wel.
Pas geleden toen het ook warm was had ik dit probleem ook al, toen het koudemiddel laten bijvullen. Was wel iets uit maar niet extreem veel... Blijkbaar was dat niet het probleem dus.
Oost west, 127.0.0.1 best!
Neem aan dat je warmtepomp hebt @geerttttt ?
Uitlezen is het beste, dan weet je meer.
Zoals je het omschrijft kan het helaas inderdaad de "kleppen" zijn die vast zitten.
Zoals je het omschrijft kan het helaas inderdaad de "kleppen" zijn die vast zitten.
Datgene wat jij ervaart, dat ervaar ik ook. Soms wil de auto niet koelen, wat weer te maken kan hebben met de kleppen die vastzitten. Schijnt een dure reparatie te zijn.geerttttt schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 22:21:
[...]
Help me even. Waar heeft je auto last van? En waarom is dit berucht?
Kan ik hetzelfde hebben? Mijn EGolf uit 2018 heeft bij warm weer (27+ graden ongeveer) geen airco meer. Met de airco knop aan wordt de lucht warmer dan als ik de AC knop uit zet en hem alleen laat ventileren...
Onder die temperatuur (zoals nu vanavond) werkt hij wel.
Pas geleden toen het ook warm was had ik dit probleem ook al, toen het koudemiddel laten bijvullen. Was wel iets uit maar niet extreem veel... Blijkbaar was dat niet het probleem dus.
En dan zou je dus die foutcode moeten zien? Ik kan via via wel een vcds of anders een equivalent gebruiken om uit te lezen en kijken welke foutcodes ik kan vinden...Jazsie schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 22:38:
Neem aan dat je warmtepomp hebt @geerttttt ?
Het is wel vrijwel zeker temperatuur gebonden. Het probleem was enkele weken geleden aanwezig toen het warm was, daarna weer weken dagelijks gewerkt totdat het nu vrijdag weer 28/29 graden was buiten...
[ Voor 18% gewijzigd door geerttttt op 20-07-2024 16:33 ]
Hier ook hetzelfde euvel. Onder de 21 graden koelt de airco wel ok.
Daarboven niet. Volgende week gaat de auto voor de 2e keer naar de garage.
Het vermoeden is inderdaad de beruchte klep.
Daarboven niet. Volgende week gaat de auto voor de 2e keer naar de garage.
Het vermoeden is inderdaad de beruchte klep.
Ja, je krijgt dan foutmelding mbt mechanische klep (blokkeerklep).geerttttt schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:31:
[...]
En dan zou je dus die foutcode moeten zien? Ik kan via via wel een vcds of anders een equivalent gebruiken om uit te lezen en kijken welke foutcodes ik kan vinden...
Het is wel vrijwel zeker temperatuur gebonden. Het probleem was enkele weken geleden aanwezig toen het warm was, daarna weer weken dagelijks gewerkt totdat het nu vrijdag weer 28/29 graden was buiten...
Mocht je in het zuiden zitten kan ik em ook uitlezen voor je...
Verwijderd
Herkent iemand dit probleem?
De binnenlampjes boven de achterbank gaan bij mij niet uit, ze branden altijd. De ‘rear light’ knop boven de achteruitkijkspiegel verandert daar niets aan.
De binnenlampjes boven de achterbank gaan bij mij niet uit, ze branden altijd. De ‘rear light’ knop boven de achteruitkijkspiegel verandert daar niets aan.
Weet je toevallig waar in de vcds software ik dat zou moeten vinden?Jazsie schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 22:58:
[...]
Ja, je krijgt dan foutmelding mbt mechanische klep (blokkeerklep).
Mocht je in het zuiden zitten kan ik em ook uitlezen voor je...
Iemand nog tot maart 2025 rijden in een 2020 e-dition voor €308 per maand? Standaard kleur grijs, stoelverwarming en 65000 op de teller. Dm bij interesse.
[ Voor 7% gewijzigd door kurkie op 23-07-2024 16:13 ]
Ik neem aan dat ik stuurwiel verwarming heb, maar bij het inschakelen gaat die ook meteen weer uit. Iemand een idee?
:strip_exif()/f/image/0zdtral3r395vNqrHHA0Fbfc.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog een vraagje. Ik heb het idee dat mijn startknop niet meer goed werkt. Drukken jullie 1x op de startknop met de voet op de rem? Ik moet soms wel 4x drukken.
:strip_exif()/f/image/0zdtral3r395vNqrHHA0Fbfc.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog een vraagje. Ik heb het idee dat mijn startknop niet meer goed werkt. Drukken jullie 1x op de startknop met de voet op de rem? Ik moet soms wel 4x drukken.
[ Voor 13% gewijzigd door Untouchablezz20 op 26-07-2024 16:23 ]
Verwijderd
Even een dilemma, benieuwd wat jullie zouden doen. Stel je moet 180/ 200km afleggen. Wat is de beste optie om de accu te sparen?
- 100% laden en (bijna) leeg rijden
- Netjes 80-20% regel aanhouden en onderweg snelladen
@Verwijderd ben wel benieuwd hoe anderen dit aanpakken. Ik zou voor het eerste gaan maar denk niet megahard na over dit soort dingen. Uiteindelijk is het ook gewoon enigszins een gebruiksvoorwerp.
180 tot 200 km moet wel lukken zonder te laden met dit weer toch? Beetje afhankelijk van je route en ook of je 120 of 105 gaat rijden op de snelweg. Maar een keer 100% laden kan geen kwaad lijkt mij, hij gaat hier sowieso gewoon altijd naar 100%.
Verwijderd
Ja afstand was even hypothetisch, ben gewoon benieuwd welke optie jullie zouden kiezen als het aan de orde isJ0YR1D3R schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:23:
180 tot 200 km moet wel lukken zonder te laden met dit weer toch? Beetje afhankelijk van je route en ook of je 120 of 105 gaat rijden op de snelweg. Maar een keer 100% laden kan geen kwaad lijkt mij, hij gaat hier sowieso gewoon altijd naar 100%.
Ik zou gewoon doen waar je comfortabel mee bent, beiden zijn niet ideaal voor de accu maar dit hier nu en dan doen kan niet heel veel kwaad.Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 09:25:
Even een dilemma, benieuwd wat jullie zouden doen. Stel je moet 180/ 200km afleggen. Wat is de beste optie om de accu te sparen?
That said, 100% laden zou volgens mij heel iets beter zijn. Je auto houd wat reserve, dus het is meer in de richting van 10-90%
Mijn praktijk ervaring met 200km afstand (doe ik 1-2x per maand):Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 09:25:
1. Thuis vol vertrekken a 100%.
2. Heen reis bijna op bestemming aan de DC lader tot dat ik genoeg heb dat ik een DC lader op de terug reis kan nemen.
3. Op bestemming laden.
4. Bijna bij thuiskomt nog effe aan de snellader.
- Mijn stop is meestal rond de 20-30min, 3x dat ik dus stop. Kan ik op bestemming goed volladen dan doe ik het ook wel eens in 2x.
- Je zal nooit precies leeg kunnen rijden, dus 1x laden ga je nooit redden.
- Helaas al paar keer mee gemaakt dat je op bestemming aan het laden ben maar bij vertrek blijkt dat er amper wat bijgeladen is door welk reden dan ook.
- Het is een keer gebeurd dat ik om moest rijden, en dan ben je echt blij dat je niet precies geladen hebt maar extra.
Ik laad overigens waar mogelijk is enkel bij Tesla SC, Fastned volgt als het moet of iemand moet dringen naar de w.c. of dergelijke. Laden bij Fastned 69ct vs <35ct bij Tesla SC (zonder abo).
Ik haal met dit weer 200km als ik max 100km/u rijd (GPS). 4 seizoensbanden (continental 16").
Voorheen met zomerbanden haalde ik de 220-230km.
Veel factoren die dus meetellen.
@Untouchablezz20 als je het niet vertrouwt: plastic tas of vuilniszak er omheen?
Kan ik inderdaad ook doen, bedanktnrg schreef op zondag 28 juli 2024 @ 20:36:
@Untouchablezz20 als je het niet vertrouwt: plastic tas of vuilniszak er omheen?
Ja, dat is mogelijk maar kost meer moeite en tijd. Het is handiger als ik de kabel op zijn plek kan laten, maar dan wordt die wel blootgesteld aan regen.S_Chief schreef op zondag 28 juli 2024 @ 20:59:
Leg 'm onder de auto?
Ik laad mijn auto elke werkdag tot 100% vol, hij doet dat volgens de e-manager vlak voordat ik weg moet naar het werk. Soms werk ik dichtbij en kom ik terug met 50%, soms rijd ik idd ongeveer 200km en kom ik terug met (soms in de winter) 10-15km range.Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 09:25:
Ik had begrepen dat 100% vol en vrijwel leeg niet heel erg zijn, zolang dat maar van korte duur is.
Zak erom heen, doe ik ook.Untouchablezz20 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 20:27:
Heb nog geen laadpaal en ben genoodzaakt om via het stopcontact op te laden. Heb nu deze constructie, maar mag dit in de regen liggen? [Afbeelding]
Klopt, echter bij dagelijks gebruik tot 80% laden blijft toch beter dan 100% laden ook al is dit van korte duur.geerttttt schreef op zondag 28 juli 2024 @ 21:54:
[...]
Ik laad mijn auto elke werkdag tot 100% vol, hij doet dat volgens de e-manager vlak voordat ik weg moet naar het werk. Soms werk ik dichtbij en kom ik terug met 50%, soms rijd ik idd ongeveer 200km en kom ik terug met (soms in de winter) 10-15km range.
Ik had begrepen dat 100% vol en vrijwel leeg niet heel erg zijn, zolang dat maar van korte duur is.
Door de beperkte actieradius van de eGolf is dit vaak wel lastig te handhaven als je toch wel wat km's rijd op een dag.
Dan kan je in dit hypothetische geval vast ook laden op bestemming? Volladen en leegrijden dan. 60% van de range is normaal misschien prima, maar als je wat verder weg gaat, vind ik 120-140 km toch echt te karig. Een te lage en te hoge SoC is vast niet goed voor je accu, maar je hebt ook een BMS dat iets beter is dan de gemiddelde telefoon, dus zo lang de auto niet langdurig te vol of te leeg is zal de impact vast niet enorm zijn. Wel als het even kan de turtle mode vermijden, dat is echt niet relax rijden op de snelweg, de 100 vasthouden lukt op een gegeven moment echt niet meer dan, met een lichte stijging of een vals plat mag je blij zijn met 60.Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:29:
[...]
Ja afstand was even hypothetisch, ben gewoon benieuwd welke optie jullie zouden kiezen als het aan de orde is
Ik heb zelf altijd begrepen dat snelladen véél slechter is voor de accu is dan gewoon laden. Dus ik zou zeker voor de 100 procent gaan, maar dan zo kort mogelijk voor vertrek volladen.
Klopt, het zelfde is dat 7,2 kW laden slechter is dan 3,6 kW 
Maar véél slechter valt wel mee tenzij je iedere dag meerdere keren doet DC laden...
Maar véél slechter valt wel mee tenzij je iedere dag meerdere keren doet DC laden...
Ja daarom heeft de e-manager in de auto überhaupt ook de feature om op te laden vlak voor vertrektijd.DDDikkiedik schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 01:11:
Ik heb zelf altijd begrepen dat snelladen véél slechter is voor de accu is dan gewoon laden. Dus ik zou zeker voor de 100 procent gaan, maar dan zo kort mogelijk voor vertrek volladen.
Wij hebben sinds kort geloof ik hetzelfde probleem. Mijn vrouw had de e-golf op haar werk aan de laadpaal en aan het einde van de werkdag ging de laadkabel niet meer los en stond de auto in storing. VW pechhulp gebeld en het bleek een lege 12V accu te zijn. (Terwijl de HV accu wel helemaal volgeladen was en 260KM rijbereik aangaf).I-Lynx schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 22:10:
[...]
De 2 keren dat ik dus midden in de nacht op de ANWB kon wachten was bij dezelfde Alfen Eve double pro-line laadpaal.
In de garage waar ik altijd parkeer en laad staan er een stuk of 40(!!).
De eerste keer met de ANWB zat er nog maar 3,8v in de accu.
De tweede keer amper 2v.
Ik stond toen meer dan 12 uur aan de paal.
De 2e keer gaf de beste man van de ANWB dat, na een jumpstart, de accu maar met 12,8v werd bijgeladen. Dit zou idealiter boven de 13,8v moeten zijn. Dit kan een probleem met de DC-DC omvormer kunnen zijn. Aan de andere kant was het ook mogelijk dat het voltage wat aan de lage kant was omdat: En de accu echt leeg was en flink wat energie trok om bij te laden. En de airco sprong aan en de verlichting stond aan. Dus de DC-DC omvormer zal het wel zwaar hebben gehad.
Zal dit weekend eens de laadpaal in de straat proberen en regelmatig even de 12v accu meten.
(overigens een shout-out naar de ANWB die tot 2x toe midden in de nacht snel ter plaatse waren en ervoor hebben gezorgd dat ik weer verder kon)
Auto gejumpstart en ze kon weer naar huis.
2 dagen later, exact hetzelfde probleem. Volgens de pechhulp monteur moest er een update gedraaid worden die dit zou voorkomen. De golf is toen naar de dealer geweest voor de update (a 90 euro) en heeft succesvol geladen bij de dealer en thuis aan de granny charger, maar vandaag op haar werk toch weer hetzelfde probleem; 12V accu leeg aan het einde van de dag terwijl hij aan de laadpaal stond. (3e keer)
Weer een andere VW pechhulp monteur langsgeweest en die kwam tot de conclusie dat ze de verkeerde update hadden gedraaid. De auto was wel geüpdatet maar met dezelfde versie die er al op stond.. nu binnenkort weer een afspraak en kijken of het definitief te verhelpen is.
Toch gek dat een software probleem dit zomaar opeens zo consequent kan veroorzaken. De afgelopen 2 jaar hebben we nergens last van gehad. Ik ben erg benieuwd of de nieuwe update het op gaat lossen.
*knip*
[ Voor 97% gewijzigd door twain4me op 31-07-2024 22:40 . Reden: V&A ]
Is het mogelijk om publieke laadpalen toe te voegen aan de kaart? Krijg nu tankstations en apotheken te zien.
Gebruik zelf altijd de Chargemap app, die geeft eigelijk de meeste laadpalen door. Iets meer dan anwb app
Na 2,5 jaar volle tevredenheid heb ik besloten een andere auto aan te schaffen, de E-golf is een hele fijne wagen, maar als grootste auto in ons gezin zijn we eruit 'gegroeid'.
Ik weet niet of dit bericht hier mag staan, zo niet dan hoor ik het wel
Ik biedt mijn PON Private Lease contract ter overname aan, als iemand interesse heeft stuur maar een pb. dan praat ik je graag bij over de verdere details!
Ik weet niet of dit bericht hier mag staan, zo niet dan hoor ik het wel
Mag niet, 2 posts boven je had je kunnen lezen dat een mede tweaker het zelfde gedaan heeft.
Dit hoort in V&A thuis.
eGolf is best grote auto, nog groter kom je uit op SUV/Station. eGolf als 2de auto is ook geen slecht idee
.
Dit hoort in V&A thuis.
eGolf is best grote auto, nog groter kom je uit op SUV/Station. eGolf als 2de auto is ook geen slecht idee
In welke categorie past een private lease? 😅Jazsie schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:49:
Mag niet, 2 posts boven je had je kunnen lezen dat een mede tweaker het zelfde gedaan heeft.
Dit hoort in V&A thuis.
eGolf is best grote auto, nog groter kom je uit op SUV/Station. eGolf als 2de auto is ook geen slecht idee.
En de Egolf is meer dan prima als tweede auto inderdaad. Maar de vrouw des huizes heeft een VW Polo als zakelijk lease met bijtelling, dus daar zitten we al een beetje aan vast als tweede auto.
V&A Overige (is een aparte forum deel voor).
Ahhja oke, als 3de auto lijkt me dan wat te ver gaan
.
Ahhja oke, als 3de auto lijkt me dan wat te ver gaan
Ik wil de e-golf gaan overnemen via private lease van een medetweaker, maar hoe zit het met de schades? Ik heb het inleverprotocol al bekeken en per schadegeval kom je uit op 125,- eigen risico. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Zijn ze streng in hun beoordeling?
Infeite alles wat niet hoort bij normale slijtage voor die leeftijd valt daar onder.
Gewoon een rapport opvragen bij levering dat de auto geen schade heeft, dan weet je iig dat er geen "schade geval" is op het moment van overname van de private lease.
Geen idee waarom je voor private lease gaat, gezien de prijzen is gewoon koop wellicht een betere optie.
Of je moet het doen vanwege tijdelijke overbrugging naar ander auto.
Gewoon een rapport opvragen bij levering dat de auto geen schade heeft, dan weet je iig dat er geen "schade geval" is op het moment van overname van de private lease.
Geen idee waarom je voor private lease gaat, gezien de prijzen is gewoon koop wellicht een betere optie.
Of je moet het doen vanwege tijdelijke overbrugging naar ander auto.
Toen mijn auto in de private lease werd overgenomen, moest ik gewoon een schouwing laten doen voordat ik mijn auto inleverde/overdroeg. Hieruit kwam daarna een rapport en moest ik nog een eigen risico betalen ivm schade die zij hadden gevonden.Untouchablezz20 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:13:
Ik wil de e-golf gaan overnemen via private lease van een medetweaker, maar hoe zit het met de schades? Ik heb het inleverprotocol al bekeken en per schadegeval kom je uit op 125,- eigen risico. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Zijn ze streng in hun beoordeling?
Dit was bij van Mossel, geen idee hoe dat bij andere aanbieders zit.
Hoi allemaal, toevallig nog iemand iets wijzer geworden mbt de blokkeerklep en de airco die boven een graad of 24 uitvalt?
Bij mij geeft ie tijdens uitlezen blokkeerklep 5 aan.
Volgende week gaat ie naar een VAG bedrijf toe.
Zit wat te google op het onderdeel, blokkeerklep 5 mar kom niet verder.
Iemand een idee?
Hoor het wel, groet John
Iemand een idee?
Hoor het wel, groet John
Als auto's conform de aanwijzingen van de fabrikant zijn onderhouden, dan behoud je de garantie binnen de EU. Of PON dit nu leuk vind of niet, neem een rechtsbijstandsverzekering en klaag ze aan zodra het mis gaat. Pon is alleen gevoelig voor juridische druk. Nederlanders moeten sneller naar de rechter stappen, zodat dit soort malafide bedrijven gestopt worden.Untouchablezz20 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:41:
[...]
Hoe zit het dan als je de auto tweedehands koopt en de vorige eigenaar is niet bij een officiële vw garage geweest voor onderhoud? Kan ik daarna de auto wel naar een VW garage brengen voor behoud van garantie op de accu of is dat dan niet meer mogelijk?
Wat nog wel eens lastig kan zijn is dat VW/Pon opeens dingen aanpast, zoals 0w in plaats van 5w olie voor TSi motoren etc. Als de garage die het onderhoud deed dat niet opmerkt hebben ze opeens weer een stok gevonden. Bij EV's kan dat koelmiddel zijn etc.
[ Voor 25% gewijzigd door ucsdcom op 16-08-2024 13:22 ]
Best wel leuk als je nu 4,5 jaar terug kijkt en ziet hoe hoog gespannen de verwachtingen toen waren.Dionisio schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:07:
[...]
Ik heb zelf getwijfeld tussen 4 of 5 jaar. Voor mijn situatie volstaat de e-golf voor nu aangezien ik maar 1 a 2 keer per jaar echt een lange rit maak van 500+ km. In de tussentijd kan ik sparen voor een betere ev. Over 5 jaar zal de keuze vele malen groter en goedkoper zijn. De Opel, Peugeot, Volkswagen zijn leuke ev's maar voor mij nog aan de dure kant. Pas als de prijzen onder de 25k gaan zakken wordt het interessant.
Terugkijkend was dit lease aanbod van 299,- per maand voor deze EV haast een no brainer. Minder range, maar best goede auto's.
En als je kijkt naar de prijzen: de range is nu fors meer bij de EV's, maar ze zijn nu alleen maar duurder geworden.
Wat range betreft komen de nieuwe hybride 2024 Golf GTE en 2024 Seat Leons eigenlijk met zo'n 125-134 km elektrisch bereik al behoorlijk in de richting. Maar met de prijs ga je het niet redden (reken maar op 700,- euro of meer per maand voor de first editions met 15.000 km 60 maanden).
Dan zie ik na al die jaren alleen de Dacia Spring en de nieuwe Citroën E-C3. Die laatste ongeveer als eerste auto nu in PL best interessant wordt voor 411,19 per maand (of inclusief subsidie 349,74 euro per maand zelfs).
En dan nog: ik denk dat een e-Golf voor heel veel mensen nog steeds prima voldoet 2e hands/jong gebruikt. Range wordt zo overdreven over gedaan en de e-Golfs zijn standaard al behoorlijk goed uitgerust ook. En dan heb je een best grote super fijn rijdende auto. Van mij mag de E-Golf met wat meer range best terug komen als ID.3 vervanger. Wat denken jullie?
Een 2e hand e-Golf tegenover een super klein "budget"EV-tje?
Helaas @ucsdcom; je verhaal gaat hier niet op.
Voorwaarden voor garantie op de HV accu is dat de auto volgens voorschriften bij een herkende cq officiële VW dealer in onderhoud is geweest. Daar ga je dus al nat wanneer je niet naar een officiële VW garage gaat.
Wil je garanatie op je HV accu, dan gewoon bij VW dealer onderhoud volgens de voorschriften laten doen.
Techniek gaat enorm snel.
Het is mijn enigste auto en kan er prima mee uit te voeten, alleen je bent inderdaad langer onderweg wanneer je 200KM+ gaat rijden.
VW ID sla ik over en wacht op de nieuwe eGolf die naar zeggen in 2028 komt
.
Maar wie weet wat er dan op de markt is, dus kan nog alle kanten op gaan.
Tot die tijd behoud ik de eGolf, en als actieradius te weinig wordt en of accu slecht dan komt er gewoon een nieuwe HV accu in met groter capaciteit. Dit kun je nu al doen en dan heb je een bereik van 400km.
Helaas blijft het snelladen wel hangen op 40kW.
Voorwaarden voor garantie op de HV accu is dat de auto volgens voorschriften bij een herkende cq officiële VW dealer in onderhoud is geweest. Daar ga je dus al nat wanneer je niet naar een officiële VW garage gaat.
Wil je garanatie op je HV accu, dan gewoon bij VW dealer onderhoud volgens de voorschriften laten doen.
Wat wil je precies weten? Blokkeerklep dient vervangen te worden, helaas een dure reparatie.Johnny1234 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:26:
Hoi allemaal, toevallig nog iemand iets wijzer geworden mbt de blokkeerklep en de airco die boven een graad of 24 uitvalt?
Iemand een idee?
Hoor het wel, groet John
Grotere accu en sneller laden was inderdaad wel beter geweest, voor die tijd was het een prima resultaat.ucsdcom schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:44:
[...]
Best wel leuk als je nu 4,5 jaar terug kijkt en ziet hoe hoog gespannen de verwachtingen toen waren.
Terugkijkend was dit lease aanbod van 299,- per maand voor deze EV haast een no brainer. Minder range, maar best goede auto's.
En als je kijkt naar de prijzen: de range is nu fors meer bij de EV's, maar ze zijn nu alleen maar duurder geworden.
Wat range betreft komen de nieuwe hybride 2024 Golf GTE en 2024 Seat Leons eigenlijk met zo'n 125-134 km elektrisch bereik al behoorlijk in de richting. Maar met de prijs ga je het niet redden (reken maar op 700,- euro of meer per maand voor de first editions met 15.000 km 60 maanden).
Dan zie ik na al die jaren alleen de Dacia Spring en de nieuwe Citroën E-C3. Die laatste ongeveer als eerste auto nu in PL best interessant wordt voor 411,19 per maand (of inclusief subsidie 349,74 euro per maand zelfs).
En dan nog: ik denk dat een e-Golf voor heel veel mensen nog steeds prima voldoet 2e hands/jong gebruikt. Range wordt zo overdreven over gedaan en de e-Golfs zijn standaard al behoorlijk goed uitgerust ook. En dan heb je een best grote super fijn rijdende auto. Van mij mag de E-Golf met wat meer range best terug komen als ID.3 vervanger. Wat denken jullie?
Techniek gaat enorm snel.
Het is mijn enigste auto en kan er prima mee uit te voeten, alleen je bent inderdaad langer onderweg wanneer je 200KM+ gaat rijden.
VW ID sla ik over en wacht op de nieuwe eGolf die naar zeggen in 2028 komt
Maar wie weet wat er dan op de markt is, dus kan nog alle kanten op gaan.
Tot die tijd behoud ik de eGolf, en als actieradius te weinig wordt en of accu slecht dan komt er gewoon een nieuwe HV accu in met groter capaciteit. Dit kun je nu al doen en dan heb je een bereik van 400km.
Helaas blijft het snelladen wel hangen op 40kW.
Over dat laatste heb ik nog niet gehoord. Kun je er ook een aanvullende/extra accu in zetten?
Nou neen, je huidige cellen in de HV accu module's worden dan vervangen met cellen die een hogere capaciteit hebben in de zelfde formaat.
In NL is er nog niemand die deze service aanbied overigens, dan zal je zelf aan de slag moeten.
In NL is er nog niemand die deze service aanbied overigens, dan zal je zelf aan de slag moeten.
Wat was de lage rente toen toch een feest voor de PL-rijder. Het zijn nu hele andere tijden.ucsdcom schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:44:
[...]
Ik ben ook erg benieuwd naar de nieuwe (e-)golf straks (met rivian software!). Ze hebben het nu over "versneld uitbrengen" in 2029, dat is nog steeds véél te laat. Het blijft balen dat men bij VW de ontwikkeling van de e-golf 8 stopgezet heeft ten faveure van de ID's. Er reed namelijk al een prototype golf 7,5 rond met een >50kW accu. Als ze die auto op de markt hadden gebracht hadden wij misschien wel twee e-golfjes voor de deur. Als de accu 50% groter was dan de huidige was het voor mij en ik denk de meeste mensen een vrij ideale auto geweest. We gaan het tegen die tijd wel zien. Vooralsnog heb ik zero interesse in welke ID.x (of post-dieselgate ontwikkeld VAG-product) dan ook iig.
Als je qua range uit de voeten kan met een gebruikte e-golf, rij ik daar persoonlijk veel liever in dan die onderontwikkelde franse koektrommels, een golf rijdt dan toch een stuk volwassener en de ergonomie is veel beter doordacht. Een Tesla is tov de golf dan weer op de meeste vlakken superieur, maar dat is dan ook een (prijs)klasse hoger, und so weiter. Je moet natuurlijk (bij koop) wel rekening houden met de hogere onderhouds- en reparatiekosten van een gebruikte auto tov een nieuwe.
All-electric.
Waar wel? In Duitsland?Jazsie schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:05:
Ik verwacht overigens ook dat dit soort revisie- en upgradediensten (a la muxsan voor datsun leaf's) steeds meer aangeboden gaan worden zodra het EV wagenpark nog een stukje ouder wordt. Voorlopig is er veel te weinig vraag naar om daar een zaak op te kunnen draaien. EV-accu's zijn gewoon veel beter in ouder worden dan gedacht en zelfs met een kapotte module of lage capaciteit nog vrij veel geld waard.
Mbt de accugarantie. Er zijn al verzekeraars (ik meen iig interpolis) waarbij defecten aan de accu gedekt worden door de all-risk verzekering. Dus als je een auto hebt die niet (meer) gedekt wordt door de 8-jarige garantie van VW/PON dan zou je kunnen overwegen om een wat duurdere verzekering te kiezen die dit risico afdekt. Ik ga dat zelf iig overwegen als in 2027 de garantie afloopt en we de auto nog langer willen doorrijden.
Ik weet ook dat er verz. maatschappijen achter de schermen bezig zijn om een losse polis voor EV-accu's/aandrijflijnen aan te gaan bieden. Dat zou de tweedehands verkopen nog wel eens een enorme boost kunnen geven. Want de kans is weliswaar maar héél klein dat je accu, inverter of motor stukgaat, maar áls het je gebeurd heb je ook meteen een bonnetje van 10K te pakken. Dat is nou bij uitstek een risico (kleine kans, grote schade) die interessant is om te verzekeren en een stuk meer mensen over de streep kan trekken om gebruikte EV's te kopen.
[ Voor 50% gewijzigd door RonJ op 16-08-2024 15:35 ]
All-electric.
Wat wil je precies weten? Blokkeerklep dient vervangen te worden, helaas een dure reparatie.
[...]
Hoi Jazsie
Enig idee war ik aan moet denken cq kosten?
Hoor het graag van je, groet John
[...]
Hoi Jazsie
Aha. Je schreef net alsof dit een gewone procedure was, en ik kon er niets over vinden via Google.Jazsie schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:05:
Nou neen, je huidige cellen in de HV accu module's worden dan vervangen met cellen die een hogere capaciteit hebben in de zelfde formaat.
Goedemiddag,
Irritant probleem met mijn e-golf
2018, 36kW variant, 130k+ op de teller.
Auto laad via AC alleen nog maar als het contact aanstaat.
Verschillende palen, kabels, etc. geven hetzelfde probleem.
DC geen probleem
Ja, er staat geen geplande laadtijd bij. Alle manieren van scheduled charging zijn uitgezet.
Weet iemand waar ik moet gaan zoeken?
VanMossel geeft aan, 220 euro voor diagnostiek voor 1 uur zonder garantie het probleem te vinden.
Vind dit zelf wat raar, maar goed. Eerst hier proberen.
DC geen probleem
Ja, er staat geen geplande laadtijd bij. Alle manieren van scheduled charging zijn uitgezet.
VanMossel geeft aan, 220 euro voor diagnostiek voor 1 uur zonder garantie het probleem te vinden.
De verhalen hier gaan rond tussen de 1700-3000,-- EUR.Johnny1234 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:28:
Wat wil je precies weten? Blokkeerklep dient vervangen te worden, helaas een dure reparatie.
[...]
Hoi Jazsie
Ahh neen dat niet, was het maar zo. Dan zou ik het waarschijnlijk al gedaan hebbenDDDikkiedik schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 23:04:
[...]
Aha. Je schreef net alsof dit een gewone procedure was, en ik kon er niets over vinden via Google.
Welk oranje lampje brand bij de stekker (naast je laadstekker) wanneer je de laadkabel erin steekt?MarcGolf schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:42:
Goedemiddag,
DC geen probleem
De bovenste of onderste?
En wat doet het groene lampje? blijft aan of knippert deze of gaat langzaam aan/uit?
(Uiteraard effe testen wanneer de auto niet op contact staat).
[ Voor 4% gewijzigd door Jazsie op 19-08-2024 13:55 ]
Het gaat hier om het lampje naast de laatstekker inderdaad. zowel de bovenste/onderste van laden staan niet aan als het lampje erboven wat groen/oranje/rood zou moeten zijn.Jazsie schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:53:
[...]
Welk oranje lampje brand bij de stekker (naast je laadstekker) wanneer je de laadkabel erin steekt?
De bovenste of onderste?
En wat doet het groene lampje? blijft aan of knippert deze of gaat langzaam aan/uit?
(Uiteraard effe testen wanneer de auto niet op contact staat).
Erg vreemd.
Sorry, ik zei het verkeerd.
Je hebt inderdaad het lampje dat groen/oranje/rood kan branden.
Echter heb je ook twee knoppen boven elkaar die ook oranje oplichten.
Wanneer je de laadstekker insteekt, brand dan de bovenste of onderste knop oranje (na paar seconden gaat het vanzelf uit)?
En wat als vlak na het insteken van de laadstekker op bovenste knop druk, wordt deze dan oranje en wat doet het lampje?
Edit: wordt je laadkabel wel gelockt bij het insteken in de stekker?
Je hebt inderdaad het lampje dat groen/oranje/rood kan branden.
Echter heb je ook twee knoppen boven elkaar die ook oranje oplichten.
Wanneer je de laadstekker insteekt, brand dan de bovenste of onderste knop oranje (na paar seconden gaat het vanzelf uit)?
En wat als vlak na het insteken van de laadstekker op bovenste knop druk, wordt deze dan oranje en wat doet het lampje?
Edit: wordt je laadkabel wel gelockt bij het insteken in de stekker?
[ Voor 7% gewijzigd door Jazsie op 19-08-2024 19:20 ]
Heeft bij mij ook praktisch gezien nog nooit gewerkt, enkel de auto op slot doen een keer.
Dit is een functie die je volgens mij gewoon moet negeren want het is echt heel onbetrouwbaar. Zelfde een beetje met de klimatisering trouwens, heeft bij mij ook maar heel soms gewerkt en dan vaak alleen als ik het echt een uur van tevoren al probeer in te schakelen
Ik gebruik connect puur om de status van mijn batterij te zien, en de efficiëntie grafieken
Dit is een functie die je volgens mij gewoon moet negeren want het is echt heel onbetrouwbaar. Zelfde een beetje met de klimatisering trouwens, heeft bij mij ook maar heel soms gewerkt en dan vaak alleen als ik het echt een uur van tevoren al probeer in te schakelen
Ik gebruik connect puur om de status van mijn batterij te zien, en de efficiëntie grafieken
[ Voor 11% gewijzigd door smiba op 21-08-2024 15:59 ]
Maar had je wel de optie ertussen staan van vergrendelen?smiba schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:58:
Heeft bij mij ook praktisch gezien nog nooit gewerkt, enkel de auto op slot doen een keer.
Staat bij mij gewoon erbij. Auto moet deze optie wel ondersteunen...Untouchablezz20 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 08:32:
Het lukt niet om de auto te vergrendelen-ontgrendelen via we Connect. Hebben jullie dit ook?
[Afbeelding]
Hier geen last van, gebruik vaak klimatisering zonder problemen.smiba schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:58:
Wat is de voorwaarden? Auto heeft keyless entry.Jazsie schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 21:32:
[...]
Staat bij mij gewoon erbij. Auto moet deze optie wel ondersteunen...
[...]
Volgens mij moet je dit eerst enablen in de instellingen van de app, waarbij je ook een KYC / ID-check moet doen ter beveiliging; anders werkt deze functie niet.Untouchablezz20 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 21:36:
[...]
Wat is de voorwaarden? Auto heeft keyless entry.
Kan dit nergens terugvinden in de app. Ik heb alles al gereset en opnieuw de stappen doorlopen, maar helaas zonder resultaat.Xhomas schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:09:
[...]
Volgens mij moet je dit eerst enablen in de instellingen van de app, waarbij je ook een KYC / ID-check moet doen ter beveiliging; anders werkt deze functie niet.
Reactie ontvangen van Volkswagen dat deze optie niet beschikbaar is voor mijn auto.
Minder ! Keyless is overigens geen voorwaarde want dat heb ik niet op die van mij
.
Op afstand openen/sluiten zie ik overigens ook geen meerwaarde in, check altijd na of de auto op slot is en om te openen moet je zelf bij de auto zijn, ga niet voor jan piet de auto open zetten
.
Op afstand openen/sluiten zie ik overigens ook geen meerwaarde in, check altijd na of de auto op slot is en om te openen moet je zelf bij de auto zijn, ga niet voor jan piet de auto open zetten
Hoe betrouwbaar is het uitlezen van de batterij via OBDEleven? Ik heb twee meetmomenten uitgevoerd, eentje op 12 augustus en de ander vandaag. Ik rij dan altijd een stuk en meet het daarna. Maar nu liggen de waardes ver uit elkaar. Namelijk een verschil van 7%. Ik laad altijd tot 80%.
/f/image/Zf8yq1AB2W1ynHhbK9y0fGEs.png?f=fotoalbum_large)
12 augustus 93,68%
/f/image/Cj4PQa6epJPIycyqrRKqz9MN.png?f=fotoalbum_large)
Vandaag 85,50%
Vandaar mijn vraag hoe betrouwbaar het is. Andere optie is helemaal leeg rijden en dan tot 100% opladen, toch?
/f/image/Zf8yq1AB2W1ynHhbK9y0fGEs.png?f=fotoalbum_large)
12 augustus 93,68%
/f/image/Cj4PQa6epJPIycyqrRKqz9MN.png?f=fotoalbum_large)
Vandaag 85,50%
Vandaar mijn vraag hoe betrouwbaar het is. Andere optie is helemaal leeg rijden en dan tot 100% opladen, toch?
-
[ Voor 112% gewijzigd door Untouchablezz20 op 25-08-2024 19:34 ]
OBDEleven is betrouwbaar, de gegevens komen uit de boord computer
.
Beste is laden tot 100% en dan checken.
Welke waarde heb je bij "Max energy content" (live data > Vehicle properties)?
Jazsie schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 19:57:
OBDEleven is betrouwbaar, de gegevens komen uit de boord computer.
:strip_exif()/f/image/APrilt2FectWHrLMoB3yHI8H.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat betekent dit?
/f/image/R8Yc9WUj5jYBlAy9UNZ9b9M4.png?f=fotoalbum_large)
Inmiddels 100% geladen en geeft 27,7 aan. Dan kom je uit op 87,93. Blijf het toch raar vinden dat ik eerst 93% heb gemeten.
[ Voor 24% gewijzigd door Untouchablezz20 op 25-08-2024 23:18 ]
Ok, aan "Max energy content" hebben we niet veel aan helaas.
Vind een score van 87.93% anders wel netjes maar dat ligt natuurlijk aan de bj en km stand (onder andere) die ik niet weet...
Er zit een variatie in, afhankelijk van de temperatuur bv, alleen met de huidige temperatuur moet dat weinig invloed hebben.
Vind een score van 87.93% anders wel netjes maar dat ligt natuurlijk aan de bj en km stand (onder andere) die ik niet weet...
Er zit een variatie in, afhankelijk van de temperatuur bv, alleen met de huidige temperatuur moet dat weinig invloed hebben.
Bj 2018 met km-stand 71.xxx. Vind het eigenlijk matig.Jazsie schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 00:01:
Ok, aan "Max energy content" hebben we niet veel aan helaas.
Wellicht na een paar keer leegrijden en opladen nog eens een meting doen.
93% naar 87.93% op zo een korte tijd is inderdaad wat snel.
Zelfs al zou je enkel DC laden, dan zou het nog niet zo snel moeten gaan.
Ook met de variatie die er is, is 6% verschil wel groter dan je zou verwachten.
Komend weekend dagje weg en zal die van mij weer eens checken, kunnen we vergelijken
.
Dan is de accu vol, vanavond eens checken met een niet volle accu.
Komend weekend dagje weg en zal die van mij weer eens checken, kunnen we vergelijken
wij hebben een e-Golf. mijn vriendin is de hoofdgebruiker, en heeft de Volkswagen app gekoppeld met de auto.
Kunnen er meerdere mensen de app installeren en deze auto koppelen en dan bijvoorbeeld met de App de accu / laadstatus bekijken en de voor-climatisering bedienen?
Kunnen er meerdere mensen de app installeren en deze auto koppelen en dan bijvoorbeeld met de App de accu / laadstatus bekijken en de voor-climatisering bedienen?
Je kan een ander VW account uitnodigen en toegang geven. Of beide dezelfde credentials gebruiken.engelbertus schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 12:38:
wij hebben een e-Golf. mijn vriendin is de hoofdgebruiker, en heeft de Volkswagen app gekoppeld met de auto.
All-electric.
Weet je toevallig ook waar je dit kan doen? Als ik inlog op de website kan ik hier bij gebruikers beheer niemand toevoegen. Doe jij dit via de app?RonJ schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 12:58:
[...]
Je kan een ander VW account uitnodigen en toegang geven. Of beide dezelfde credentials gebruiken.
Via de site, maar ik zie nu ook geen knopje onder gebruikersbeheer meer om gebruikers toe te voegen of te verwijderen, er staat ook dat er maar 1 gebruiker gekoppeld is, terwijl we wel degelijk een 2e account hebben.Antekw schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:15:
[...]
Weet je toevallig ook waar je dit kan doen? Als ik inlog op de website kan ik hier bij gebruikers beheer niemand toevoegen. Doe jij dit via de app?
Zal wel weer het volgende stukje enshittification van die dienst zijn waarbij features verdwijnen. Dan zou ik gewoon dezelfde credentials 2x gebruiken, dat werkt ook.
[ Voor 5% gewijzigd door RonJ op 29-08-2024 13:34 ]
All-electric.
Hi allemaal, ik zit momenteel midden in een lange rit waarbij ik meerdere keren moet snelladen.
Nu is het zo dat ik tijdens de 2de keer snelladen maar met 27kW aan het laden was. Nu bij mijn derde stop wil hij nog maar 19kW laden.
Edit: net even de poort gecheckt, het pinnetje rechtsboven zit er wat dieper in, hoort dit of kan dit juist de oorzaak zijn?
Iemand die hier de oorzaak van weet?
Nu is het zo dat ik tijdens de 2de keer snelladen maar met 27kW aan het laden was. Nu bij mijn derde stop wil hij nog maar 19kW laden.
Edit: net even de poort gecheckt, het pinnetje rechtsboven zit er wat dieper in, hoort dit of kan dit juist de oorzaak zijn?
[ Voor 18% gewijzigd door PepRoween op 29-08-2024 21:11 ]
Dat klinkt als hetzelfde euvel dat de Nissan Leaf heeft namelijk dat bij herhaald laden het accupakket te warm wordt en de laadsnelheid steeds verder teruggeschroefd. Heeft de e-golf ook een luchtgekoeld accupakket?
Klopt is een bekend gegeven, volgens mij was de eerste 2 keer snelladen op vol vermogen en daarna aanzienlijk langzamer.
Is normaal, ligt aan de buiten temperatuur en hoe snel je rijd.PepRoween schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:06:
Hi allemaal, ik zit momenteel midden in een lange rit waarbij ik meerdere keren moet snelladen.
Max 100 rijden helpt
Works as designed, komt omdat de accu niet gekoeld wordt in een eGolf. Dit hoort en hebben ze allemaal. Dit is ook wel bekend als rapidgate.PepRoween schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:06:
All-electric.
Heb vandaag exact het zelfde, zat constant aan de snelader met krap 25kW.PepRoween schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:06:
Als ik de ODB poort uitlas zag ik dat de batterij 42 graden was, en iedere keer als ie met .5 graden omhoog ging werd het allemaal nog iets trager qua laden.
Met dit hete zomer weer zit snelladen er gewoon niet in volgens mij, iets waar ik volgend jaar toch even rekening mee ga houden
Toch gek, heb het afgelopen uur 110 gereden en het is al redelijk afgekoeld buiten, maar toch laad hij nu met 14kW.
Onthoud dat het best wel lang kan duren tot een 300kg zwaar blok metaal afgekoeld is, stilstaand koelt ie volgens mij sowieso niet heel goed af en rekent de auto op luchtbeweging door het rijden?PepRoween schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 23:17:
Toch gek, heb het afgelopen uur 110 gereden en het is al redelijk afgekoeld buiten, maar toch laad hij nu met 14kW.
Ik zie op meerdere plekken terugkomen dat nemen in de auto zelf instellen dat deze maar tot 80% mag worden geladen. Waar doe je dit?
Ik kan de optie echt niet vinden in de e-manager..
Ik kan de optie echt niet vinden in de e-manager..
Inmiddels 90%. Blijf het toch raar vinden, hoor.Jazsie schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 08:39:
Wellicht na een paar keer leegrijden en opladen nog eens een meting doen.
Komend weekend dagje weg en zal die van mij weer eens checken, kunnen we vergelijken.
:strip_exif()/f/image/Qbu3hK7oA7GMJSrv4xsQwBWf.jpg?f=fotoalbum_large)