De 2 keren dat ik dus midden in de nacht op de ANWB kon wachten was bij dezelfde Alfen Eve double pro-line laadpaal.DeGroteMuis schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 07:25:
1 keer een low battery warning gehad bij een Allego/EVBox laadpaal die inderdaad de auto wakker hield schijnbaar. De dag erop stond de paal in storing, daarna nooit meer gehad. De 12 volt laadt zoals ik het begrepen heb van de dealer alleen als de auto op contact staat.
In de garage waar ik altijd parkeer en laad staan er een stuk of 40(!!).
De eerste keer met de ANWB zat er nog maar 3,8v in de accu.
De tweede keer amper 2v.
Ik stond toen meer dan 12 uur aan de paal.
De 2e keer gaf de beste man van de ANWB dat, na een jumpstart, de accu maar met 12,8v werd bijgeladen. Dit zou idealiter boven de 13,8v moeten zijn. Dit kan een probleem met de DC-DC omvormer kunnen zijn. Aan de andere kant was het ook mogelijk dat het voltage wat aan de lage kant was omdat: En de accu echt leeg was en flink wat energie trok om bij te laden. En de airco sprong aan en de verlichting stond aan. Dus de DC-DC omvormer zal het wel zwaar hebben gehad.
Zal dit weekend eens de laadpaal in de straat proberen en regelmatig even de 12v accu meten.
(overigens een shout-out naar de ANWB die tot 2x toe midden in de nacht snel ter plaatse waren en ervoor hebben gezorgd dat ik weer verder kon)
[ Voor 6% gewijzigd door I-Lynx op 02-05-2024 22:13 ]