Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Lynx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-04 12:14
DeGroteMuis schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 07:25:

1 keer een low battery warning gehad bij een Allego/EVBox laadpaal die inderdaad de auto wakker hield schijnbaar. De dag erop stond de paal in storing, daarna nooit meer gehad. De 12 volt laadt zoals ik het begrepen heb van de dealer alleen als de auto op contact staat.
De 2 keren dat ik dus midden in de nacht op de ANWB kon wachten was bij dezelfde Alfen Eve double pro-line laadpaal.
In de garage waar ik altijd parkeer en laad staan er een stuk of 40(!!).

De eerste keer met de ANWB zat er nog maar 3,8v in de accu.
De tweede keer amper 2v.
Ik stond toen meer dan 12 uur aan de paal.

De 2e keer gaf de beste man van de ANWB dat, na een jumpstart, de accu maar met 12,8v werd bijgeladen. Dit zou idealiter boven de 13,8v moeten zijn. Dit kan een probleem met de DC-DC omvormer kunnen zijn. Aan de andere kant was het ook mogelijk dat het voltage wat aan de lage kant was omdat: En de accu echt leeg was en flink wat energie trok om bij te laden. En de airco sprong aan en de verlichting stond aan. Dus de DC-DC omvormer zal het wel zwaar hebben gehad.

Zal dit weekend eens de laadpaal in de straat proberen en regelmatig even de 12v accu meten.

(overigens een shout-out naar de ANWB die tot 2x toe midden in de nacht snel ter plaatse waren en ervoor hebben gezorgd dat ik weer verder kon)

[ Voor 6% gewijzigd door I-Lynx op 02-05-2024 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:26
boe.i schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:53:
Ik lees online dat de werkelijke range (snelweg in de winter) in de buurt van de 135 km komt. Als ik dagelijks 160-170 kilometer moet rijden, wordt dat toch wel te krap. Wat zijn jullie ervaringen in deze omstandigheden? Is 135 km een terechte range onder deze omstandigheden voor een e-golf met ca 150.000 km op de teller?
Winter kan krapjes worden, stel je moet een keer omrijden dan kan je mogelijk te kort komen.
Als dat retour is en je kan op bestemming laden dan heb je uiteraard geen probleem.

Of je moet ieder keer min of 10 snelladen op de terug weg...
DeGroteMuis schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:39:
[...]

Geen actief abo, dus ook niet meer echt relevant, maar ook toen ik wel een actief abo had werkte dit letterlijk nooit. Ja, via de VW bedrijfswagens site ( 8)7 ) werkt het wel perfect, maar de app totaal niet. Samen met de nodige andere functies die af & toe werkten en de enorme traagheid ook de reden om niet bij te betalen voor dat abo.
Oke, totaal andere ervaring dan ik dus. Werkt top dus kan er verder weinig over zeggen :).

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:35
Mijn GoM geeft bij vol een bereik van 232km (50% snelweg en 50% binnendoor) aan. Ben een rustige rijder. Volgens mij is dit best aardig of zou het meer moeten zijn. Wat geeft die bij jullie aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazsie
Ik zit op 180km vol afgelopen "winter", nu in dit weer gaat dit richting de 190-200km.

Ben rustiger rijder met op zijn tijd wat pit erop :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdestructo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-05 07:29
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:20:
Mijn GoM geeft bij vol een bereik van 232km (50% snelweg en 50% binnendoor) aan. Ben een rustige rijder. Volgens mij is dit best aardig of zou het meer moeten zijn. Wat geeft die bij jullie aan?
Das netjes, welke velgen heb je eronder?
Ik kom nu op 225km (100%) met de Madrid velgen eronder.
Rij 70% snelweg.

VW egolf 2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-05 13:20
Bij mijn dagelijkse gebruik (80-90% snelweg) is het hoogste dat ik gezien heb zonder enorme files 226, dus 232 is beter dan mijn 'high score' bij dagelijks gebruik, met warmtepomp en 17 inch velgen met Dunlop Sportmaxx. Alleen op vakantieritjes, lekker rustig binnendoor toeren, heb ik hem ook wel ruim boven de 300 gehad.

De afgelopen weken schommelde de GoM bij mij rond de 200-210, vandaag 220, na gisteren 160 km waarvan 18 binnendoor, de rest snelweg. Cruise op de snelweg meestal op 108, binnendoor zoveel mogelijk laten rollen door bochten en over rotondes, maar wel vlot optrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Rdestructo schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 07:32:
[...]

Das netjes, welke velgen heb je eronder?
Ik kom nu op 225km (100%) met de Madrid velgen eronder.
Rij 70% snelweg.
Astana velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij ons is hij bij 100% nog nooit onder de 248km geweest de afgelopen 3 jaar. De auto zelf is nu 6.5 jaar oud en het maakt niet uit wat of hoe we gereden hebben. Laatst nog 220km snelweg gereden in de winter (wel op eco+ met enkel stoelverwarming) dus de capaciteit is ook nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Hehe, ik rijd in normale stand, verwarming altijd standje 22 :D.
Voorwerwarmen/koelen 2x per dag (naar werk en naar huis).

En in de winter gaat de stoelverwarming ook nog wel eens aan :+.

Ooit eens ec+ gereden, dan schiet GOM ook omhoog maar dan mis ik de beleving van de auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:39
Jazsie schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:21:
Ooit eens ec+ gereden, dan schiet GOM ook omhoog maar dan mis ik de beleving van de auto...
Kan het best wel redden op Eco+ maar vind het wel echt een misser dat je dan geen luchtcirculatie hebt, vind het niet fijn (en veilig) om met een hoge CO2 concentratie in de cabine te rijden.
Rijd eigenlijk altijd op gewoon Eco, vind de cruise control fijner dan op "normal". Vind m anders normaliter wel vrij sportief geprogrammeerd.

Rijd op het moment met huidig weer en 85%+ snelweg op 108 op de cruise (~103km/h gps) zo'n 14.8kWh/100km, doe het dus iets van 210km op een accu.

Verwarming staat wel uit, heb alleen ventilatie aan. Huidig weer is goed genoeg voor geen verwarming & airco uit.

[ Voor 9% gewijzigd door smiba op 08-05-2024 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kurkie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-05 16:07
Voor de private leasers van de e-Golf: heeft iemand hier misschien al een voorstel voor overname gevraagd?
Mijn contract loopt tot maart 2025, maar zou hem best voortijdig willen overnemen, mits de prijs een beetje acceptabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
smiba schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:56:
[...]
Kan het best wel redden op Eco+ maar vind het wel echt een misser dat je dan geen luchtcirculatie hebt, vind het niet fijn (en veilig) om met een hoge CO2 concentratie in de cabine te rijden.
Rijd eigenlijk altijd op gewoon Eco, vind de cruise control fijner dan op "normal". Vind m anders normaliter wel vrij sportief geprogrammeerd.

Rijd op het moment met huidig weer en 85%+ snelweg op 108 op de cruise (~103km/h gps) zo'n 14.8kWh/100km, doe het dus iets van 210km op een accu.

Verwarming staat wel uit, heb alleen ventilatie aan. Huidig weer is goed genoeg voor geen verwarming & airco uit.
Klopt, dat is precies de reden waarom ik niet eco+ rijd, heel soms als ik binnendoor rijd en de raam open heb.

Het rijd wel relax, heb een zware voet en eco of eco+ rijden helpt >:).

Ik zit momenteel rond de 19 kWh/100km, standaard 16" velgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Ik probeer tot 80% op te laden via e-manager, maar zojuist bij het snelladen gaat hij door tot 100%. Hoe kan ik dit het beste instellen? Hieronder mijn instellingen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldssS1omrO7osqSGEWK3s5kfrHM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LcAxN3zfkadtoPOSGcIsKk9m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOuMxU7wS_C9UczIA2HcTYHtq5Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7WZunoKjrQIYaJqHsgRpCRzx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Nf_e-U7zJIkti_G83wADeU3LvE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jplBc64RjCPaqsNKRQeYtiRb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:48
Untouchablezz20 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:16:
Ik probeer tot 80% op te laden via e-manager, maar zojuist bij het snelladen gaat hij door tot 100%. Hoe kan ik dit het beste instellen? Hieronder mijn instellingen;

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die onderste laadgrens geldt alleen maar voor AC volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smiba
Untouchablezz20 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:16:
Ik probeer tot 80% op te laden via e-manager, maar zojuist bij het snelladen gaat hij door tot 100%. Hoe kan ik dit het beste instellen?
[...]
De laadgrens telt enkel wanneer de auto verantwoordelijk is voor het laden, bij snelladen word de oplader van de auto niet gebruikt (de DC lader stuurt het direct in de batterij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbabwe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-04 23:26
Hoi ik ben sinds 3 weken eigenaar van een E-golf uit 2018 met warmtepomp met ongeveer 57000 km. Ik merkte vandaag dat de airco het nauwelijks deed. Had een rit van 30 minuten. Is dat een bekend euvel van de E-golf of is er misschien iets mis met de airco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Lynx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-04 12:14
wimbabwe schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:15:
Hoi ik ben sinds 3 weken eigenaar van een E-golf uit 2018 met warmtepomp met ongeveer 57000 km. Ik merkte vandaag dat de airco het nauwelijks deed. Had een rit van 30 minuten. Is dat een bekend euvel van de E-golf of is er misschien iets mis met de airco?
Hier ook een Golf met warmtepomp die maar niet koel te krijgen is.
Vorige week naar de garage gegaan. Daar gaven ze aan dat er niets aan de hand is.
Voor de zekerheid hebben ze het koelsysteem leeg gepompt, gevacumeerd en weer gevuld.
Ook alle filters vervangen.

Helaas, er komt geen koude lucht uit. Zelfs niet op Max AC.

Ik heb alle eco functies uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Waarschijnlijk de kleppen, bekend probleem. Helaas een dure reparatie.

Alleen zou je normaal gesproken enkel warme lucht krijgen, je zegt nauwelijks dus er komt wel iets van koude lucht? In dat geval heb je -misschien- meer geluk en is opnieuw afvullen voldoende, wanneer is dit laatst gedaan?
I-Lynx schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:44:
[...]

Hier ook een Golf met warmtepomp die maar niet koel te krijgen is.
Vorige week naar de garage gegaan. Daar gaven ze aan dat er niets aan de hand is.
Voor de zekerheid hebben ze het koelsysteem leeg gepompt, gevacumeerd en weer gevuld.
Ook alle filters vervangen.

Helaas, er komt geen koude lucht uit. Zelfs niet op Max AC.

Ik heb alle eco functies uit staan.
VW dealer? Kleppen is een bekend euvel, daar zouden ze achter moeten komen bij diagnose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genfried
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:26
Of het is bijvullen van de vloeistof of het zijn je kleppen.

Toen bij mij de kleppen kapot waren werkte de airco wel bij lage temperaturen maar als het 24+ werd ongeveer stopte het met werken.
Zeker laten bekijken bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbabwe
Ik ben bang dat het dan bij mij misschien toch de kleppen zijn. Gisteren op de terugweg werkte namelijk de airco opeens wel. Toen was het wat koeler. Wat zou zoiets kosten om te repareren. Ga denk binnenkort langs de vw dealer. Of kunnen andere garages hier ook mee overweg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:32
Heb je geen garantie meer, aangezien je hem pas net hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbabwe
Nee ik heb hem particulier gekocht. Alles getest maar die dag was het niet zo koud dus deed de airco het wel. Ik ga komende dagen nog even goed testen. Lees over bedragen van 1700 euro op dit forum voor reparatie. Dat is wel erg veel. Vraag me af of de warmte het wel doet. Heb gisteren even getest dmv de warmte op max te zetten. Merkte niet echt verschil. Maar het was natuurlijk al best warm gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-05 13:09
wimbabwe schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:22:
Nee ik heb hem particulier gekocht. Alles getest maar die dag was het niet zo koud dus deed de airco het wel. Ik ga komende dagen nog even goed testen. Lees over bedragen van 1700 euro op dit forum voor reparatie. Dat is wel erg veel. Vraag me af of de warmte het wel doet. Heb gisteren even getest dmv de warmte op max te zetten. Merkte niet echt verschil. Maar het was natuurlijk al best warm gisteren.
Je hoeft echt niet te twijfelen of hij koud wordt, of niet, hier komt er ijskoude lucht uit, en binnen 1 minuut na starten koude lucht.

Je kan even kijken ergens in de instellingen, kun je de airco ook low - mid-high zetten, weet zo even niet meer waar het zit. Maar ik denk niet dat dit het is, want ik merktte geen verschil met deze settings, airco werktte net zo goed.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbabwe
Ja gisteravond was hij ook zo koud. En ik rook ook de typische airco geur een beetje. Ik ben een beetje bang dat ik hetzelfde probleem heb als Genfried. Gistermiddag was het 25 graden en toen werkte hij dus niet. Maar eerst maar even laten uitlezen denk ik. Zie ook op youtube filmpjes van het vervangen van het klepmotortje. Las ergens in dit forum dat dan het probleem binnen enkele jaren weer terug kan keren. Maar als dit veel goedkoper is dan is dat ook een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
In je Climate menu kan je profiel op hoog zetten. Knop zit in het midden naast de A/C knop.

Verder zoals @Phyt_ al zei komt er echt ijskoud lucht uit op standje maximaal. En dat gaat inderdaad snel, als je na 2-3min nog niet voelt dan klopt het niet. Binnen een minuut zou je al merkbaar koude lucht moeten voelen.

Verder zou je buiten de auto de aircopomp moeten horen lopen.

(uiteraard auto wel op contact zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-04 19:35

geerttttt

Manisch positief

Ik moet dringend wat nieuwe banden hebben. Nu zijn banden die geschikt zijn voor een elektrische auto wat duur... En zie ik dat kwik fit korting geeft op continental en hankook.

Is een van deze twee merken aan te raden voor de E-Golf? Zo ja, welk type band? Gewoon een zomerband is prima, gewoon 205/55 R16.

Bedankt :)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbabwe
Hoi ik had eerder bericht over mijn airco die niet goed werkt. Is er toevallig ook iemand in omgeving utrecht op dit forum die kan uitlezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:42
geerttttt schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:39:
Ik moet dringend wat nieuwe banden hebben. Nu zijn banden die geschikt zijn voor een elektrische auto wat duur... En zie ik dat kwik fit korting geeft op continental en hankook.

Is een van deze twee merken aan te raden voor de E-Golf? Zo ja, welk type band? Gewoon een zomerband is prima, gewoon 205/55 R16.

Bedankt :)
In principe kunnen er "gewone" zomerbanden onder, speciale EV banden zijn niet verplicht (maar hebben wel voordelen). Het enige waar je even goed op moet letten is de juiste load index, omdat de eGolf nogal wat zwaarder is dan de gemiddelde auto op 16".

Continental en Hankook zijn beide hele goede merken. De Conti PremiumContact 7 komt bijv. uit diverse recente bandentests als winnaar en Tesla's worden standaard op Hankook Ventus S1 Evo 2/3 geleverd, daar heb ik naar zéér grote tevredenheid 2 sets van versleten.

Ik heb zelf net ook een nieuwe zomerset onder de eGolf laten zetten en daarbij heb ik zelf gekozen voor de Goodyear Efficientgrip performance 2. Qua grip (mn in de regen) nét iets minder dan de top geteste banden, maar deze scoort overall nog steeds heel goed en vooral nog wat beter qua rolweerstand (en dus je rijbereik) en afrolgeluid. Dat vond ik voor de eGolf net even belangrijkere punten dan alleen de maximale grip. Het scheelde gelijk zo'n 5-6% in rijbereik tov de conti's die eronder vandaan kwamen.

PS
Ik heb niet hele goeie ervaringen met de kwik-fit, hebben 2x een velg van mij gesloopt in het verleden en daarna flink moeilijk lopen doen om dit op te lossen. Ik zou me niet meteen blind staren op de gebruikelijke 4=3 aanbiedingen daar, maar ook eens bij een klein/onafhankelijk bandenzaakje in je buurt informeren, die kunnen vaak veel scherpere prijzen bieden, zeker als je flexibel bent in merk/type band. En ze gaan een stuk beter met je auto/velgen om.

[ Voor 13% gewijzigd door RonJ op 19-05-2024 22:03 ]

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-04 19:35

geerttttt

Manisch positief

RonJ schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:05:
[...]

In principe kunnen er "gewone" zomerbanden onder, speciale EV banden zijn niet verplicht (maar hebben wel voordelen). Het enige waar je even goed op moet letten is de juiste load index, omdat de eGolf nogal wat zwaarder is dan de gemiddelde auto op 16".

Continental en Hankook zijn beide hele goede merken. De Conti PremiumContact 7 komt bijv. uit diverse recente bandentests als winnaar en Tesla's worden standaard op Hankook Ventus S1 Evo 2/3 geleverd, daar heb ik naar zéér grote tevredenheid 2 sets van versleten.

Ik heb zelf net ook een nieuwe zomerset onder de eGolf laten zetten en daarbij heb ik zelf gekozen voor de Goodyear Efficientgrip performance 2. Qua grip (mn in de regen) nét iets minder dan de top geteste banden, maar deze scoort overall nog steeds heel goed en vooral nog wat beter qua rolweerstand (en dus je rijbereik) en afrolgeluid. Dat vond ik voor de eGolf net even belangrijkere punten dan alleen de maximale grip. Het scheelde gelijk zo'n 5-6% in rijbereik tov de conti's die eronder vandaan kwamen.

PS
Ik heb niet hele goeie ervaringen met de kwik-fit, hebben 2x een velg van mij gesloopt in het verleden en daarna flink moeilijk lopen doen om dit op te lossen. Ik zou me niet meteen blind staren op de gebruikelijke 4=3 aanbiedingen daar, maar ook eens bij een klein/onafhankelijk bandenzaakje in je buurt informeren, die kunnen vaak veel scherpere prijzen bieden, zeker als je flexibel bent in merk/type band. En ze gaan een stuk beter met je auto/velgen om.
Thanks voor de info! Daar kan ik zeker wat mee.

Ik denk qua kwik fit dat het ook verschilt bij welke je je auto inlevert. Althans, dat idee heb ik wel.

Dan nog een vraag, ik heb bij de voorbanden echt dat de buitenrand van het profiel van de band vooraan echt helemaal afgesleten is. Dus laten we zeggen, waar het profiel van de band begint, die eerste 5 tot 8cm is helemaal vlak geschuurd ongeveer. Midden op de band is het profiel nog wel ok, sowieso meer dan het aanbevolen minimum.

Moet ik nou nog de nieuwe banden uitlijnen? Of iets anders laten doen? Want deze banden zijn duidelijk scheef afgesleten...

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrankVolt
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02-05 08:26
Laat je niet geheel leiden door de prijs van de banden, je moet er minimaal 50.000 km mee rijden.
Dus koop wat beters in plaats van een paar tientje denken te besparen. Heb je voor tijden meer plezier van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
geerttttt schreef op zondag 19 mei 2024 @ 22:36:
[...]

Thanks voor de info! Daar kan ik zeker wat mee.

Ik denk qua kwik fit dat het ook verschilt bij welke je je auto inlevert. Althans, dat idee heb ik wel.

Dan nog een vraag, ik heb bij de voorbanden echt dat de buitenrand van het profiel van de band vooraan echt helemaal afgesleten is. Dus laten we zeggen, waar het profiel van de band begint, die eerste 5 tot 8cm is helemaal vlak geschuurd ongeveer. Midden op de band is het profiel nog wel ok, sowieso meer dan het aanbevolen minimum.

Moet ik nou nog de nieuwe banden uitlijnen? Of iets anders laten doen? Want deze banden zijn duidelijk scheef afgesleten...
Uitlijning zou kunnen, maar veel waarschijnlijker is het dat je met een (fors) te lage bandenspanning hebt gereden. Op hoeveel bar zette je deze banden?

Even héél grofweg gezegd:
- Te lage bandenspanning: Buitenzijde verslijt eerst
- Te hoge bandenspanning: Midden verslijt eerst
- Uitlijning niet goed (bijv. teveel negatief camber, komt veel voor bij oudere Tesla's): Binnenkant verslijt eerst en/of veel cupping.

[ Voor 13% gewijzigd door RonJ op 20-05-2024 12:01 ]

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:32
We hebben hier een vreemd probleem met de Discover Pro unit, het scherm gaat op random moment uit en weer aan. soms een paar seconden soms minuten lang.
Alleen het scherm gaat uit, compleet zwart, maar verder blijft alles wel doorgaan (radio / android auto, geluid etc)
In die tijd kan hem ook bedienen met de knoppen op het stuur maar niet de touch knoppen op de unit zelf)
Ik zit al op de laatste firmware/navigatie versie.
Heeft iemand toevallig hetzelfde gehad of tips? (de auto is van 2018)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Ik lees met enige regelmaat, dat het verstandig is om de olie van de versnellingsbak te verversen. VW adviseert dit niet, maar wat is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
Untouchablezz20 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 17:55:
Ik lees met enige regelmaat, dat het verstandig is om de olie van de versnellingsbak te verversen. VW adviseert dit niet, maar wat is jullie mening?
Welke versnellingsbak?

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
RonJ schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:02:
[...]

Welke versnellingsbak?
Transmissie aan de elektromotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
Er is geen transmissie, alleen een differentieel. Deze olie hoeft in principe niet ververst te worden.

All-electric.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Er is wel degelijk een versnellingsbak aanwezig (en het diff is daarin geïntegreerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.v
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-04 14:00
Hoi allemaal,

Ik heb zojuist een mooie e-Golf bekeken uit 2019 met 107.000km. De garage geeft aan dat de capaciteit van het accupakket 80.6% is. Eerlijk gezegd viel me dat tegen (en had ik op eind-80% gehoopt…).

De actieradius op het dashboard stond op 185km, met niet helemaal volle accu streepjes.
De garage geeft aan dat de auto de laatste tijd weinig gereden/geladen is en de accu mogelijk nog wat bijtrekt als er weer in gereden wordt.

Is mijn verwachting onrealistisch, of kan ik deze auto toch beter laten staan?

Groet,
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChauffeurVB
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-04 11:46
Tsa, ik zou nooit geloven wat de garage zegt om eerlijk te zijn….

Maar er zijn volgens mij wel andere te vinden met minder kilometers.
De onze komt straks te koop met amper 86.000 km’s uit 2017 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
tim.v schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:49:
Hoi allemaal,

Ik heb zojuist een mooie e-Golf bekeken uit 2019 met 107.000km. De garage geeft aan dat de capaciteit van het accupakket 80.6% is. Eerlijk gezegd viel me dat tegen (en had ik op eind-80% gehoopt…).

De actieradius op het dashboard stond op 185km, met niet helemaal volle accu streepjes.
De garage geeft aan dat de auto de laatste tijd weinig gereden/geladen is en de accu mogelijk nog wat bijtrekt als er weer in gereden wordt.

Groet,
Tim
Denk dat het heel erg er vanaf hangt wat ze er voor vragen, als de remaining capacity oprecht maar 80.6% is zou ik m persoonlijk langs me laten gaan tenzij de prijs echt heel goed is.

Hoe hebben ze dit gemeten? Weten ze zeker dat dit niet de SOC is (hoe vol de accu is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.v
ChauffeurVB schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:24:
Tsa, ik zou nooit geloven wat de garage zegt om eerlijk te zijn….

Maar er zijn volgens mij wel andere te vinden met minder kilometers.
De onze komt straks te koop met amper 86.000 km’s uit 2017 bijvoorbeeld.
Tja, ik begrijp je twijfel. Bij aankoop heb ik niet echt een alternatief merk ik. Ik kom VW merkdealers tegen die zelf geen idee hebben wat de accu-gezondheid is van de e-golf occassions die ze verkopen, dat vind ik best bijzonder.

Minder kilometers zijn er zeker, hoewel ik me over 100.000 niet direct zorgen maak (tot einde garantieperiode accu kan ik dan nog 4 jaar rijden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.v
smiba schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:36:
[...]

Denk dat het heel erg er vanaf hangt wat ze er voor vragen, als de remaining capacity oprecht maar 80.6% is zou ik m persoonlijk langs me laten gaan tenzij de prijs echt heel goed is.

Hoe hebben ze dit gemeten? Weten ze zeker dat dit niet de SOC is (hoe vol de accu is)?
Vraagprijs is rond de 15K inclusief 12 maanden BOVAG garantie, poetsbeurt binnen en buiten, APK, etc. Redelijk gemiddeld voor dit bouwjaar (met digi-cockpit en pro-navigatie). Ze hebben 'm ter plekke aan een apparaat (Bosch ESI tronic) gehangen, met dit als resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jK40owX83bx2acsoCwb6-v1QKtU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aKG6VaiKvLrj7l2LaHJVRPRq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4rockandroll4
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10-2024
Boertje schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:40:
We hebben hier een vreemd probleem met de Discover Pro unit, het scherm gaat op random moment uit en weer aan. soms een paar seconden soms minuten lang.
Alleen het scherm gaat uit, compleet zwart, maar verder blijft alles wel doorgaan (radio / android auto, geluid etc)
In die tijd kan hem ook bedienen met de knoppen op het stuur maar niet de touch knoppen op de unit zelf)
Ik zit al op de laatste firmware/navigatie versie.
Heeft iemand toevallig hetzelfde gehad of tips? (de auto is van 2018)
Auto van 2020. Ik heb ook problemen met uitval van het scherm. Nooit problemen gehad, maar sinds de inbraak in januari een heel nieuw scherm gekregen, maar merk nu dat hij regelmatig uitvalt. Vooral bij het gebruik van navigatie. Op random momenten gaat hij op zwart en is dan ook niet meer aan te krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
tim.v schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:49:
Hoi allemaal,

Groet,
Tim
185km op de GOM zegt weinig, dat is namelijk afhankelijk van je rijstijl.

Beste is uitlezen met obdeleven, dan weet je meer. Deze geeft namelijk het energie inhoud van je HV accu weer in kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.v
Jazsie schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:58:
[...]

Beste is uitlezen met obdeleven, dan weet je meer. Deze geeft namelijk het energie inhoud van je HV accu weer in kWh.
Dank voor de tip. Voor een volgende keer. Deze auto laat ik staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChauffeurVB
@tim.v

Wellicht heb je erover gelezen, maar de onze komt te koop.
Obdeleven zelf beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.v
ChauffeurVB schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:24:
@tim.v

Wellicht heb je erover gelezen, maar de onze komt te koop.
Obdeleven zelf beschikbaar.
Pb me gerust wat info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samir1440
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:48
4rockandroll4 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:40:
[...]

Auto van 2020. Ik heb ook problemen met uitval van het scherm. Nooit problemen gehad, maar sinds de inbraak in januari een heel nieuw scherm gekregen, maar merk nu dat hij regelmatig uitvalt. Vooral bij het gebruik van navigatie. Op random momenten gaat hij op zwart en is dan ook niet meer aan te krijgen :?
Als je in januari een nieuwe hebt gekregen (geïnstalleerd door de schade hersteller) zou je garantie moeten hebben. Ik zou even terugbellen, is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Jazsie schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:58:
[...]

Kun je ook bijvoorbeeld de batterij zo leeg mogelijk rijden en dan tot 100% laden om te zien hoeveel kWh erin is gegaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jazsie
Dat is mogelijk, alleen via ODBeleven zie je gelijk de inhoud dus het hoef niet.

Jazsie in "Het grote Volkswagen e-Golf topic":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4-AxTwTnEoRJPn8OxFdzZW-erw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jR5rvVPhavxhsANlwfo7CMNu.jpg?f=user_large

18.3 / 98 * 100 = 18.6 kWh / 20.5 kWh = ~91% voor 8jr oud met 75k op de teller. Prima resultaat lijkt me.
(dit was 1ste gen eGolf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:31
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met de verbinding met Android Auto? Mijn verbinding valt om de haverklap weg. Nieuw kabeltje geprobeerd, andere telefoon. Niets lost het op. Soms zit ik een uur in de auto en blijft hij werken. Soms valt hij om de 3 minuten uit. Hij kan dan soms ook geen verbinding meer met mijn telefoon maken. Tot hij 5 minuten later ineens weer werkt (om er 5 later weer uit te klappen).
Wordt er een beetje moe van ;(

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-05 09:23

nrg

@Maverick bovenstaande heeft mijn vriendin ook in mijn e-Golf met haar iPhone (maar dan dus met Apple CarPlay). Vreemd genoeg heb ik het zelf nog nooit gehad met mijn iPhone.

Verschillen zijn iPhone X versus iPhone 15 Pro, en daardoor ook ander kabeltje (zij heeft een Lightning connector en ik USB-C). Volgens mij heeft ze al wel meerdere kabels geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChauffeurVB
Bij mij was de oplossing een originele Samsung kabel, met alle andere had ik de genoemde probs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:58

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Maverick schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 07:35:
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met de verbinding met Android Auto? Mijn verbinding valt om de haverklap weg. Nieuw kabeltje geprobeerd, andere telefoon. Niets lost het op. Soms zit ik een uur in de auto en blijft hij werken. Soms valt hij om de 3 minuten uit. Hij kan dan soms ook geen verbinding meer met mijn telefoon maken. Tot hij 5 minuten later ineens weer werkt (om er 5 later weer uit te klappen).
Ik had dit ook op Carplay en dit bleek aan mijn iPhone te liggen (lint in de Lightning gat. Schoongemaakt mbv een sateprikker en alles werkt weer)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rdestructo
Maverick schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 07:35:
Ook last van gehad.
Laadpoort van de telefoon goed schoonmaken en nieuwe kabel (let op niet alle kabels werken).

Uit eindelijk een AAwireless aangeschaft, werkt super d:)b

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChauffeurVB
Heeft een eGolf een dynamo?
Of hoe wordt de startaccu opgeladen?

Vandaag na een rit van tachtig km kreeg ik de befaamde electromoter storing namelijk.
En dat terwijl er een nieuwe accu sinds november vorig jaar inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
De 12V accu wordt geladen door je HV accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChauffeurVB
Hoe dan?
En kan daar dan iets aan kapot gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChauffeurVB
Ik las elders iets van een DC DC omvormer die de accu zou laden?
Maar kan nergens vinden wat zoiets kan kosten?
Heb nog een Autotrust garantie tot einde november, maar met een eigen risico, vandaar de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
Nou, vanmorgen schroef in mijn band gekregen. Helaas in de wand dus nieuwe slofjes nodig.
Profiel was ook al minder dus voor 4 nieuwe gegaan. Ook omdat er zomer bandjes op zaten bij aankoop terwijl ik altijd all seasons rijd.

Continental AllSeasonContact 2 is het geworden.

Benieuwd naar het verbruik en geluid.
ChauffeurVB schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:34:
Heb nog een Autotrust garantie tot einde november, maar met een eigen risico, vandaar de vraag.
Je kan met een ampere (tang) meter meten of je accu geladen worden.

Als je DC DC omvormer stuk is dan zal echter je 12V accu snel leeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVolt
Afgelopen dinsdag voor de eerste APK geweest, moesten ook twee nieuwe voorbanden op, staat nu 41K op.
Ook weer Continental AllSeasonContact, had ik er sinds nieuw onder laten zetten.
Nu rijd ik in deze wagen als in een normale auto maar 40K vind ik toch niet zoveel. Volgend jaar loopt ie uit de lease dus zal het mijn tijd wel duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
FrankVolt schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:56:
Afgelopen dinsdag voor de eerste APK geweest, moesten ook twee nieuwe voorbanden op, staat nu 41K op.
Ook weer Continental AllSeasonContact, had ik er sinds nieuw onder laten zetten.
Nu rijd ik in deze wagen als in een normale auto maar 40K vind ik toch niet zoveel. Volgend jaar loopt ie uit de lease dus zal het mijn tijd wel duren.
Klinkt redelijk normaal voor AllseasonContacts volgens mij? Ik heb ze zelf onder de voorganger van de eGolf gehad, een Ford met 1.0 Ecoboost blokje, daar waren ze na 45.000km ook echt wel op. En dat met een auto die een stuk lichter is en minder koppel heeft, redelijk veel snelwegkilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChauffeurVB
ChauffeurVB schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:34:
Nou ja, uiteraard niets gevonden bij de garage via Autotrust….😇😱.
En bij mijn eigen huisgarage nog eens laten doormeten met een ampèremeter, niets aan de hand dus, accu laadt perfect bij.

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Als je verder geen last hebt van lege 12V accu dan is dat het probleem ook niet.

Welke meldingen krijg je bij het uitlezen van de auto? Daar moet ook iets naar voren komen, zeker als je melding op je dashboard krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1199402

Na heel veel meegelezen te hebben, even een vraag aan jullie.

Ik heb een eGolf uit 2020 gezien, 29.000 op de teller. Hoe belangrijk is in zo’n geval een test op accudegradatie? Of is dat eerder iets om een punt van te maken bij 100k+ wellicht?

De auto heeft een watmtepomp overigens.

Benieuwd naar jullie visie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChauffeurVB
Jazsie schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:27:
Als je verder geen last hebt van lege 12V accu dan is dat het probleem ook niet.

Welke meldingen krijg je bij het uitlezen van de auto? Daar moet ook iets naar voren komen, zeker als je melding op je dashboard krijgt.
Meerdere, zoals een lege accu bij de laatste foutmelding.
Maar de garage kreeg geen foutmeldingen nu….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
Anoniem: 1199402 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:00:
Na heel veel meegelezen te hebben, even een vraag aan jullie.

Ik heb een eGolf uit 2020 gezien, 29.000 op de teller. Hoe belangrijk is in zo’n geval een test op accudegradatie? Of is dat eerder iets om een punt van te maken bij 100k+ wellicht?

De auto heeft een watmtepomp overigens.

Benieuwd naar jullie visie!
Op een max. 4 jaar oude e-golf met 29k zou ik me niet te veel zorgen maken, natuurlijk kan de accu iets wat gedegradeerd zijn maar het lijkt me zelfs in de ergere gevallen vrij minimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Dat ligt eraan.

Als ie lange tijd op 100% heeft gestaan (want weinig kilometers en wel altijd volgeladen) dan kan dit meer schadelijk zijn dan eentje die meer km heeft door regelmatig gebruik.

Dus ook hier kan je het beste checken bij aankoop.

Volladen en compleet leeg rijden bij proefrijden geeft ook een goede indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucKoekkoek
  • Laatst online: 29-04 09:02
Goedemorgen allemaal,

Is er een mogelijkheid om de auto altijd in Eco-mode te laten starten?

Ik heb een OBD-11 maar heb de optie helaas niet kunnen vinden.
Misschien hebben jullie de oplossing gevonden?

Groet Luc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChauffeurVB
Bij mijn weten lukt het niet om de eGolf direct in de eco stand te laten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaNarNi
  • Laatst online: 30-04 18:01
Die vraag is hier al vaker gesteld, dit kan niet.

Het hangt een beetje af van je profiel natuurlijk maar vergeet die setting. Geniet van je golfje en wanneer je de range echt nodig hebt is vooral het onder controle houden van het rechter voetje van belang.
LucKoekkoek schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:02:
Is er een mogelijkheid om de auto altijd in Eco-mode te laten starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smiba
Het fijne aan eco modus vind ik niet de extra range (die imo minimaal is), maar het feit dat je pedaal wat makkelijker in gebruik word.

Stuk accurater als je pedaal alleen maar 0-60kW aanstuurt, ipv. de volle 0-100kW :p

Merk vooral als ik in de binnenstad rijd dat ik heel erg de precisie in <10kW range mis, Eco mode geeft me dat een beetje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Heeft elke e-golf, mits abonnement afgesloten, toegang tot we connect?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smiba
Volgens mij wel, maar de vraag is voor hoe lang nog. Denk zodra 2G/3G compleet uitgeschakeld is, dat het misschien nog wel lastig kan worden.

Hoop dat ze met een vervangende module of iets komen, vind het wel een gemis als ik niet even meer remote mijn auto zou kunnen checken.

[ Voor 33% gewijzigd door smiba op 25-06-2024 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Zo lang er 3G is zal het werken inderdaad. Daarna is het voorbij...

Betwijfel of er een nieuw module uit gaat komen voor de eGolf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:47
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:53:
Heeft elke e-golf, mits abonnement afgesloten, toegang tot we connect?
Heb een 2016 eGolf als tweede auto hier maar twijfel of deze van zijn eigen sim data doorgeeft of via de telefoon die verbonden is. Je kan er overigens geen drol mee behalve de ventilatie regelen (deuren vergrendelen dus niet). Dan is 99 euro jammer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Heeft eigen sim, verder kan ik er meer mee:

- actieradius in KM
- batterij SOC
- status laden
- laden starten/stoppen
- deuren/ramen status
- deuren vergrendelen/ontgrendelen (mits je keyless hebt)
- alarm laten afgaan
- voertuigstatus raport (km stand, service beurt, banden, comfort, assistenten, motor, remmen, rijlicht etc)
- klimatiseren (verwarmen/koelen)
- voorruit verwarming/ontdooien
- vertrek planner
- historie rijgegevens
- locatie auto

Ben vast nog wel iets vergeten en dat voor 45 pj :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
Waar koop je het voor 45 euro? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:32
Erwin schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 20:02:
Waar koop je het voor 45 euro? :)
Via de Vw site, 2 jaar voor 90 euro, is 45 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
Ik krijg alleen de 99 euro per jaar voorgeschoteld, heb je een link naar de juiste pagina voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:32
Ik kan het nu niet meer afsluiten bij Volkswagen omdat ik de dienst al heb. Dus ik kan het helaas niet helemaal opzoeken voor je…

Maar als je naar: https://www.volkswagen.be...security-and-service.html gaat, dan kun je Security & Inform Plus kiezen (die andere dienst hoef ik niet). Daar heb je ook de optie voor 2 jaar. Als ze het niet heel erg veranderd hebben zou het 99 euro moeten zijn voor 2 jaar. Ik had het in November zelfs voor 75 euro voor 2 jaar gekocht, maar die aanbieding komt niet zo vaak terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
Ja daar zit het probleem die dienst kan ik voor mijn 2016 eGolf niet afsluiten, voor de 2020 versie wel ;( . Voor het 2016 model kan je alleen de e-Remote dienst afsluiten waarbij je voor 100 euro alleen je kachel kan aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Wat voor bereik kan ik verwachten in de winter zonder warmtepomp? Volgens ev-database is dat 160km gecombineerd bij -10 graden. Is dat ook wat jullie ervaring is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Untouchablezz20 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:43:
Wat voor bereik kan ik verwachten in de winter zonder warmtepomp? Volgens ev-database is dat 160km gecombineerd bij -10 graden. Is dat ook wat jullie ervaring is?
Hangt volledig af waar je rijdt. Op de snelweg moet ik (met warmtepomp!) echt conservatief rijden om 160km te halen. Op 60/80km wegen lukt dat makkelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 29-06-2024 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Erwin schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:18:
Ja daar zit het probleem die dienst kan ik voor mijn 2016 eGolf niet afsluiten, voor de 2020 versie wel ;( . Voor het 2016 model kan je alleen de e-Remote dienst afsluiten waarbij je voor 100 euro alleen je kachel kan aanzetten.
Ik heb ook e-Remote gehad op mijn 2014 model en kon daar net zo veel als wat ik nu ook kan met de nieuwere model. Uiteraard is dit ook afhankelijk van de opties die je hebt op de auto.
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:43:
Als je enkel stoelverwarming aan zet dan zal je net zo ver komen >:).
Tomba schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:00:
[...]

Hangt volledig af waar je rijdt. Op de snelweg moet ik (met warmtepomp!) echt conservatief rijden om 160km te halen. Op 60/80km wegen lukt dat makkelijk.
Interessant, is dit 100km/u snelweg of 120/130 (en rijd je dan ook zo snel)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Jazsie schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:06:

[...]

Interessant, is dit 100km/u snelweg of 120/130 (en rijd je dan ook zo snel)?
104 (dus 100 op de GPS) km/u. Verbruik gaat exponentieel omhoog hoe harder je rijdt. Met 130 km/u verwacht ik misschien 120 kilometer te halen 🫣

NB ik ben een echte hypermiler, dus zo veel mogelijk uit rollen en op de snelweg blijf ik vaak achter een vrachtwagen hangen. Over 4.5 jaar en bijna 60.000 km ben ik gemiddeld op 14.42 kWh/100km verbruikt.

Hier een indicatie van het verbruik over het afgelopen jaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gde4KhRttbBvSCkOGhEaAU_Xv7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/00wVFnfsOJvEAxIwjG2WJX42.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Tomba schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:00:
[...]

Zal zo’n 80km snelweg zijn en dan veel binnendoor. Maar dan zal het zonder warmtepomp meer op 130km uitkomen. Dat is dan krap aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-05 08:47
Heeft iemand hier verstand van verzekering bij private lease? Het zit namelijk zo:

Laatst haalde ik de e-golf door de wasstraat. Dit doe ik niet wekelijks, dus het was even geleden. Toen hij weer mooi stond te blinken zag ik ineens allerlei kleine witte puntjes op de lak. Dit is vermoedelijk verf. Dit is dus ergens (geen idee waar of wanneer) op mijn auto gewaaid waar er dus een huis of iets dergelijks werd geschilderd. Het zit echt van voor tot achter en is geen klusje dat ik zelf makkelijk kan oplossen.

De e-golf is via de private lease allrisk verzekerd, maar dit heeft natuurlijk niet iets met verkeer of een aanrijding te maken. Zou dit ook onder de verzekering kunnen vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Tomba schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:33:
[...]

104 (dus 100 op de GPS) km/u. Verbruik gaat exponentieel omhoog hoe harder je rijdt. Met 130 km/u verwacht ik misschien 120 kilometer te halen 🫣

NB ik ben een echte hypermiler, dus zo veel mogelijk uit rollen en op de snelweg blijf ik vaak achter een vrachtwagen hangen. Over 4.5 jaar en bijna 60.000 km ben ik gemiddeld op 14.42 kWh/100km verbruikt.

Hier een indicatie van het verbruik over het afgelopen jaar:
[Afbeelding]
Dat doe ik niet na !
Ik ben wel totaal geen hypermile, rijd in normal modes in de B stand :). Sprintje hoort er ook bij >:).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
berndw schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:59:
Heeft iemand hier verstand van verzekering bij private lease? Het zit namelijk zo:

Laatst haalde ik de e-golf door de wasstraat. Dit doe ik niet wekelijks, dus het was even geleden. Toen hij weer mooi stond te blinken zag ik ineens allerlei kleine witte puntjes op de lak. Dit is vermoedelijk verf. Dit is dus ergens (geen idee waar of wanneer) op mijn auto gewaaid waar er dus een huis of iets dergelijks werd geschilderd. Het zit echt van voor tot achter en is geen klusje dat ik zelf makkelijk kan oplossen.

De e-golf is via de private lease allrisk verzekerd, maar dit heeft natuurlijk niet iets met verkeer of een aanrijding te maken. Zou dit ook onder de verzekering kunnen vallen?
Klinkt als een aparte schade. Zeker weten dat het verf is en zo ja, dat er niet iemand met een spuitbus heeft lopen zwaaien? Bij een huis schilderen met kwasten of rollers krijg je eerder druppels dan hele kleine spatjes.

Je zou voor de zekerheid contact op kunnen nemen met de schadelijn, maar schade is schade toch? Als er een tak op je motorkap valt, of als je hagelschade oploopt bij het Gardameer is dat ook niet door verkeer. Het enige vervelende dat ik me voor kan stellen is dat je bij direct constateren wellicht nog iemand aansprakelijk had kunnen stellen in dit geval, maar verder zou dit prima gedekt moeten worden door de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
Jazsie schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:06:
[...]

Ik heb ook e-Remote gehad op mijn 2014 model en kon daar net zo veel als wat ik nu ook kan met de nieuwere model. Uiteraard is dit ook afhankelijk van de opties die je hebt op de auto.
Ik had hem afgesloten en toen na een paar dagen herroepen want behalve de ventilatie-opties kon ik er niks mee. Misschien zit er geen eigen sim in mijn uitvoering ofzo. Geeft niet het is een 2e auto die weinig gebruikt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
berndw schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:59:
Het heet niet voor niets all risk. Kost je een eigen risico zoals elke andere schade die niet op een ander te verhalen valt.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
Tomba schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:33:
[...]
Niet verkeerd! Helemaal met het weer de laatste tijd kom ik echt heel zuinig uit, fijne temperatuur voor de batterij, fijne temperatuur voor mij waar geen verwarming nor airco voor nodig is, echt heel tof.

Voor de grap even mijn gegevens geëxporteerd via de app, en voor vorige maand ziet het er zo uit:

Maand: 2024-06
Totaal km: 1869km
Gemiddelde snelheid: 56.4km/h
Gemiddeld verbruik: 13.56kWh/100km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
De app en de realiteit liggen nog wel wat uit elkaar. Ik meet sowieso alleen het verbruik aan de laadpaal. De app zegt over de laatste 3448 km een verbruik van 13,4 kWh/100km. Mijn verbruik bij spritmonitor zit een stukje hoger, 15,01kWh/100km. Dat scheelt toch iets meer dan 10%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdestructo
J0YR1D3R schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:01:
De app en de realiteit liggen nog wel wat uit elkaar. Ik meet sowieso alleen het verbruik aan de laadpaal. De app zegt over de laatste 3448 km een verbruik van 13,4 kWh/100km. Mijn verbruik bij spritmonitor zit een stukje hoger, 15,01kWh/100km. Dat scheelt toch iets meer dan 10%.
Ik denk dat dat een vertekend beeld geeft.
Met laden heb je altijd laadverlies wellicht dat daar het verschil in zit?

Mijn verbruik zit momenteel op 12,6 per 100km
60% snelweg 15% 70km, 15% 60km en 10% 50km weg.

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Laadverlies heb je inderdaad altijd, maar wanneer ik het over verbruik heb, dan is dat het verbruik qua kWh die ook daadwerkelijk de auto in gaat. De papieren kWh's die de auto aan geeft gebruik ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
J0YR1D3R schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:21:
Laadverlies heb je inderdaad altijd, maar wanneer ik het over verbruik heb, dan is dat het verbruik qua kWh die ook daadwerkelijk de auto in gaat. De papieren kWh's die de auto aan geeft gebruik ik niet :)
Neem aan dat je het verbruik dan bedoelt incl het laadverlies?

[ Voor 12% gewijzigd door Rdestructo op 04-07-2024 15:47 ]

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
J0YR1D3R schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:21:
Dat hangt er vanaf wat je doel is met het meten van het verbruik. Als je wil weten hoe je range is, werken die papieren kWh best goed, afgezet tegen de beschikbare kWh in de accu. Als je het totale energieverbruik en/of je kosten of je uitstoot volgens de huidige energiemix wil bijhouden, ben je beter af met de geladen kWh meten. En die vallen inderdaad hoger uit door laadverliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

smiba schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:11:
[...]

Niet verkeerd! Helemaal met het weer de laatste tijd kom ik echt heel zuinig uit, fijne temperatuur voor de batterij, fijne temperatuur voor mij waar geen verwarming nor airco voor nodig is, echt heel tof.

Voor de grap even mijn gegevens geëxporteerd via de app, en voor vorige maand ziet het er zo uit:

Maand: 2024-06
Totaal km: 1869km
Gemiddelde snelheid: 56.4km/h
Gemiddeld verbruik: 13.56kWh/100km
Ik reken met wat ik uit de paal trek, de cijfers van de auto vallen fors lager uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVolt
Ik heb hier een verbruik, inclusief laadverlies van rond de 15 - 16 kWh/100km.
Moet ik wel erbij vertellen dat ik ALTIJD met de airco aan rijdt klimaat op auto 22 C.
En rijdt bijna altijd op 80km wegen.
Het laadverbruik meet ik thuis op mijn TWC met een kWh-meter speciaal en alleen voor het meten van de laadstroom van de auto.

Als je op de app kijkt krijg je ook een verbruik van 13,5kWh/100km.
Pagina: 1 ... 54 ... 61 Laatste