Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sj0ertum
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-08 12:50
Reiger072 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:32:
[...]

Houd er rekening mee dat er bij aankoop van een particulier geen € 2000,- subsidie aangevraagd kan worden.
Particuliere kopers zullen hierdoor waarschijnlijk liever via een garage kopen.
Hier zijn oplossingen voor, zoals via TUV auto. Die biedt een dienst aan om via hun de auto over te schrijven. Dus eerst naar hun, daarna naar jou met factuur. Ik vind het een beetje grijs gebied, maar als het werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebastiaanKloos
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik wacht al een half jaar op de reparatie van mijn auto. De onderdelen staan op de backorder van het magazijn maar de fabriek kan geen levertijd geven. Ondertussen krijg ik geen vervangend vervoer van VW. Iemand ervaring met de levertijden van de batterij modules?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:25
timster82 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:08:
Dat valt reuze mee dus. Dan ga ik eens even rond kijken naar een setje. Thanx!
Tip: o.a. JBL en Pioneer maken varianten die in het reservewiel(-vak) onder de laadvloer passen, net als de OEM dynaudio subwoofer. Dat kost je dan geen ruimte. Die dingen voor onder de stoel passen meestal niet bij een eGolf (te weinig ruimte, daarom is er ook geen ergo stoel leverbaar in de e-).

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-08 11:54
RonJ schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:28:
[...]

Tip: o.a. JBL en Pioneer maken varianten die in het reservewiel(-vak) onder de laadvloer passen, net als de OEM dynaudio subwoofer. Dat kost je dan geen ruimte. Die dingen voor onder de stoel passen meestal niet bij een eGolf (te weinig ruimte, daarom is er ook geen ergo stoel leverbaar in de e-).
Daar ga ik ook eens even naar kijken. Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sndrt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09-2024
Iemand een idee wat deze afbeelding/melding betekent? Heb dit nog nooit gezien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tHhpy1GLqiLynhU3QAUh6fX_cTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/27W3KjlOFcCrvqelj5gLRL3A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Je e-Golf heeft een identiteitscrisis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sndrt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09-2024
S_Chief schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:59:
Je e-Golf heeft een identiteitscrisis?
Zie ik hier een verbrandingsmotor icoon? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:46

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Sndrt schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:24:
Iemand een idee wat deze afbeelding/melding betekent? Heb dit nog nooit gezien

[Afbeelding]
ICE missing?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:17
Voor de private leasers via VWPFS met minkilometers: klopt het dat VW die nu aan het eind verrekent ipv jaarlijks? Ik moest nog wel mijn km stand doorgeven, kreeg daarna niet de gebruikelijke verrekening. Toen ik het navroeg zeiden ze dat het aan het einde verrekend wordt, zoals ook in de voorwaarden staat. En dat staat nu idd in de voorwaarden Maar bij mij is er eerder wel voor de minkilometers tussentijds verrekend. Voor mij vast gunstiger, want daarmee zou ook de 5.000 buffer vervallen, maar raar verhaal dat dit midden looptijd aangepast is?

@Sndrt Lijkt inderdaad een ICE-icoon, al kan dat natuurlijk ook zomaar de VW methode zijn. Zo hebben nieuwe VW EV's ook nog steeds een start engine knop en geeft de navigatie van de eGolf ook nog tankstations aan. 8)7 Ook nog nooit zo gezien in de eGolf, misschien dat er iets te vinden is in de wagenstatus? Anders even dealer vragen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:27:
Voor de private leasers via VWPFS met minkilometers: klopt het dat VW die nu aan het eind verrekent ipv jaarlijks? Ik moest nog wel mijn km stand doorgeven, kreeg daarna niet de gebruikelijke verrekening. Toen ik het navroeg zeiden ze dat het aan het einde verrekend wordt, zoals ook in de voorwaarden staat. En dat staat nu idd in de voorwaarden Maar bij mij is er eerder wel voor de minkilometers tussentijds verrekend. Voor mij vast gunstiger, want daarmee zou ook de 5.000 buffer vervallen, maar raar verhaal dat dit midden looptijd aangepast is?

@Sndrt Lijkt inderdaad een ICE-icoon, al kan dat natuurlijk ook zomaar de VW methode zijn. Zo hebben nieuwe VW EV's ook nog steeds een start engine knop en geeft de navigatie van de eGolf ook nog tankstations aan. 8)7 Ook nog nooit zo gezien in de eGolf, misschien dat er iets te vinden is in de wagenstatus? Anders even dealer vragen denk ik.
Ik heb tussendoor een keer een verrekening gehad kan ik me herinneren. Over 2 maanden moet ik 'm ook inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Ik heb een voorstel aangevraagd voor het overnemen van de e-Golf:
2020 e-dition
Urano grey
42.000km
active info display
winterpakket
spiegelpakket

Ze vragen er €15.800 voor wat erg schappelijk klinkt. De goedkoopste die ik op marktplaats kan vinden is €2000 duurder en die mist de bovenstaande (extra) opties. Dus een 'kale' e-dition. Verlengen van het contract kon ook á €10 of 15 euro meer per maand ofzo. Heb ik eerder over gepost in dit topic.

Meer mensen die twijfelen over verlengen of overnemen? En waarom?

[ Voor 3% gewijzigd door Whis! op 14-02-2024 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Da's inderdaad toch een stuk minder dan ik had verwacht, toch ruim 20.000 afgeschreven in 4 jaar als ik snel tel.

Verlengen voor 10 of 15 euro meer, is dat vanaf nu of over de hele looptijd? VWPFS gaf bij een korter lopende ID.3 lease van een vriend aan dat de auto 35 euro meer zou gaan kosten bij verlengen, maar dan ook over de 2 jaar looptijd die er al opzat. Zoiets staat inderdaad ook wel in de voorwaarden, wijzigingen worden gerekend over de hele contractduur. Da's wel iets om even na te gaan als je verlengen overweegt en er een meerprijs voor geldt.

Bij mij gaat de eGolf de deur uit einde looptijd. Het is een fijne auto op zich, op wat kleine puntjes, een krakende ophanging en de 'het is een producteigenschap' instelling van de organisatie na, maar de range in combinatie met de DC laadsnelheid begint soms wel storend te worden.

Ik heb een paar werkdagen per maand met 135 km enkele reis woon-werk. Voorheen kon ik altijd wel laden op locatie, maar intussen is dat niet meer gegarandeerd. Om in dit seizoen na een volle werkdag nog zo'n drie kwartier aan een DC lader te moeten hangen in de regen gaat wel vervelen. De volgende wordt wel een EV, maar dan toch met minimaal dubbele WLTP range en 3-4-dubbele maximum laadsnelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
Whis! schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:56:
Ik heb een voorstel aangevraagd voor het overnemen van de e-Golf:
2020 e-dition
Urano grey
42.000km
active info display
winterpakket
spiegelpakket

Ze vragen er €15.800 voor wat erg schappelijk klinkt. De goedkoopste die ik op marktplaats kan vinden is €2000 duurder en die mist de bovenstaande (extra) opties. Dus een 'kale' e-dition. Verlengen van het contract kon ook á €10 of 15 euro meer per maand ofzo. Heb ik eerder over gepost in dit topic.

Meer mensen die twijfelen over verlengen of overnemen? En waarom?
Ik zou het gewoon doen, altijd beter als je weet wat je koopt. Verlengen kan natuurlijk ook, dan leg je wel de risico's op eventuele dure reparaties daar. Maar mede daarom is het ook vrij duur tov (huur)kopen. Ik zou het wel even zo laten construeren dat je de SEPP subsidie kan pakken.

[ Voor 8% gewijzigd door RonJ op 14-02-2024 15:23 ]

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:35:
Da's inderdaad toch een stuk minder dan ik had verwacht, toch ruim 20.000 afgeschreven in 4 jaar als ik snel tel.

Verlengen voor 10 of 15 euro meer, is dat vanaf nu of over de hele looptijd? VWPFS gaf bij een korter lopende ID.3 lease van een vriend aan dat de auto 35 euro meer zou gaan kosten bij verlengen, maar dan ook over de 2 jaar looptijd die er al opzat. Zoiets staat inderdaad ook wel in de voorwaarden, wijzigingen worden gerekend over de hele contractduur. Da's wel iets om even na te gaan als je verlengen overweegt en er een meerprijs voor geldt.

Bij mij gaat de eGolf de deur uit einde looptijd. Het is een fijne auto op zich, op wat kleine puntjes, een krakende ophanging en de 'het is een producteigenschap' instelling van de organisatie na, maar de range in combinatie met de DC laadsnelheid begint soms wel storend te worden.

Ik heb een paar werkdagen per maand met 135 km enkele reis woon-werk. Voorheen kon ik altijd wel laden op locatie, maar intussen is dat niet meer gegarandeerd. Om in dit seizoen na een volle werkdag nog zo'n drie kwartier aan een DC lader te moeten hangen in de regen gaat wel vervelen. De volgende wordt wel een EV, maar dan toch met minimaal dubbele WLTP range en 3-4-dubbele maximum laadsnelheid.
Over de gehele looptijd, dus je mag dan ook eventjes die €15 aftikken over de afgelopen 48 maanden.Woon/werk is nog steeds 20km heen en 20km terug voor mij, dus range is absoluut geen issue (alleen die paar keren per jaar dat ik wél iets verder rijd. Maar dan doe ik gewoon rustig aan).

Tuurlijk mag het meer zijn, maar in deze prijsklasse kom je dan uit op een opel ampera-e. Die vind ik persoonlijk foeilelijk en schijnt geen fijne rijeigenschappen te hebben.
RonJ schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:21:
[...]

Ik zou het gewoon doen, altijd beter als je weet wat je koopt. Verlengen kan natuurlijk ook, dan leg je wel de risico's op eventuele dure reparaties daar. Maar mede daarom is het ook vrij duur tov (huur)kopen. Ik zou het wel even zo laten construeren dat je de SEPP subsidie kan pakken.
Mocht de subsidie er nog vanaf gaan (verwacht eigenlijk van wel?) dan kom het uit op €13.8k voor best wel een rijk aangeklede golf met relatief weinig KM. Klinkt heel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
Whis! schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:37:
[...]

Mocht de subsidie er nog vanaf gaan (verwacht eigenlijk van wel?) dan kom het uit op €13.8k voor best wel een rijk aangeklede golf met relatief weinig KM. Klinkt heel aantrekkelijk.
Dat zou ik zelf gelijk doen en daar ga je ook geen goed alternatief voor vinden. Wij hebben v/d zomer nog 21K (19K met de subsidie) betaald voor een bijna-full-options exemplaar.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Whis! Lease verlengen zou ik dan niet doen, 720 euro betalen voor lucht zodat je nog een jaar mag rijden in een auto die als je direct 5 jaar contract had juist minder had gekost?

Koop klinkt voor jou wel echt enorm interessant. Zeker met de SEPP. Alleen even nagaan of VWPFS bij de RDW de erkenning bedrijfsvoorraad heeft, of de auto via de dealer aan kan bieden, zodat je ook recht hebt op de SEPP.

Ja, natuurlijk loop je het risico dat je straks (meer) wegenbelasting gaat betalen, maar de 1515kg die de eGolf op het kenteken heeft staan is nu ook niet meteen goed voor 150 euro per maand of zo. En dure reparaties? Behalve de standaard zwakke plekken die al vaak genoeg genoemd zijn, hoef je volgens mij niet direct bang te zijn voor enorme onkosten. Bij een nieuwe lease neem je dat risico wel weg, maar daarvoor betaal je ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:39:
@Whis! Lease verlengen zou ik dan niet doen, 720 euro betalen voor lucht zodat je nog een jaar mag rijden in een auto die als je direct 5 jaar contract had juist minder had gekost?

Koop klinkt voor jou wel echt enorm interessant. Zeker met de SEPP. Alleen even nagaan of VWPFS bij de RDW de erkenning bedrijfsvoorraad heeft, of de auto via de dealer aan kan bieden, zodat je ook recht hebt op de SEPP.

Ja, natuurlijk loop je het risico dat je straks (meer) wegenbelasting gaat betalen, maar de 1515kg die de eGolf op het kenteken heeft staan is nu ook niet meteen goed voor 150 euro per maand of zo. En dure reparaties? Behalve de standaard zwakke plekken die al vaak genoeg genoemd zijn, hoef je volgens mij niet direct bang te zijn voor enorme onkosten. Bij een nieuwe lease neem je dat risico wel weg, maar daarvoor betaal je ook.
VWPFS staat op de lijst! :D

Echter: in de voorwaarden voor de SEPP staat ook:
De elektrische personenauto staat op of na 1 januari 2024 op uw naam in het kentekenregister. Hij stond eerder ook niet op naam van een persoon met hetzelfde woonadres.
Dus ik heb via de chat contact opgenomen met iemand van de RVO, en blijkt dat ik niet in aanmerking kom voor de regeling. Wel krom want ik ben in geen enkele vorm eigenaar van de auto geweest. Er is ook nooit subsidie aangevraagd door mij, of voor deze auto.Alleen het kenteken heeft op mijn naam gestaan en dan is het een no-go. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
O ja, de auto staat wel al op naam ja. Da's wel wat balen. ;w
Maar ik denk dat ook 15,8k nog steeds een nette prijs is voor een 4 jaar oude auto zonder schade met een sluitende historie (die je zelf 100% kent) en een nieuwwaarde van >35k, helemaal als het jaarlijkse beurtje plus de eerste apk nog wel nét uitgevoerd zijn.

• Whis!
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:56:
O ja, de auto staat wel al op naam ja. Da's wel wat balen. ;w
Maar ik denk dat ook 15,8k nog steeds een nette prijs is voor een 4 jaar oude auto zonder schade met een sluitende historie (die je zelf 100% kent) en een nieuwwaarde van >35k, helemaal als het jaarlijkse beurtje plus de eerste apk nog wel nét uitgevoerd zijn.
Jup, heel ongelukkig. Heb even snel nagedacht over een constructie waarbij ik wél in aanmerking kom voor de subsidie maar het voelt al erg snel als fraude plegen dus daar ga ik mijn vingers niet aan branden.

Verder heb je gelijk. 15.8k is erg netjes. De auto gaat binnenkort nog door de APK (hopelijk nog een setje nieuwe banden :D ), al ga ik in dit geval wel even kijken wat er verkrijgbaar is in de 18k range.

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-08 18:11
Op dit moment zijn de prijzen voor tweedehands elektrische auto's relatief laag door de angst voor hoge motorrijtuigenbelasting. Liep bij jou het contract sowieso binnenkort af? Bij mij ergens halverwege volgend jaar, maar ik zat te denken dat misschien een overnamevoorstel dan nog steeds goed kan zijn (vooral omdat je voor 2000 euro afkoopt, maar de prijzen voor tweedehandsauto's ook zomaar weer een stuk omhoog kunnen gaan, en dat is zo méér dan 2000 euro, denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
DDDikkiedik schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:56:
Op dit moment zijn de prijzen voor tweedehands elektrische auto's relatief laag door de angst voor hoge motorrijtuigenbelasting. Liep bij jou het contract sowieso binnenkort af? Bij mij ergens halverwege volgend jaar, maar ik zat te denken dat misschien een overnamevoorstel dan nog steeds goed kan zijn (vooral omdat je voor 2000 euro afkoopt, maar de prijzen voor tweedehandsauto's ook zomaar weer een stuk omhoog kunnen gaan, en dat is zo méér dan 2000 euro, denk ik).
Contract loopt over 2 maanden af. Een overnamevoorstel kunnen ze vanaf 6 maanden voor het aflopen van de periode opmaken. Voorstel voor het verlengen van de leaseperiode kunnen ze al eerder doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@DDDikkiedik Het blijft wat koffiedik kijken, maar misschien wel nuttig om eerst de jaarlijkse beurt en eerste apk nog te laten doen, dan eens te informeren naar de mogelijkheden tot afkoop in combinatie met overnemen? Er is natuurlijk een kans dat de prijzen stijgen in de komende 3-4 maanden, maar aangezien de formatie niet heel erg vlot lijkt te lopen vermoed ik dat je die tijd nog wel hebt voor er een besluit komt op de wegenbelasting voor EV's en de mogelijke prijsstijging op tweedehandsjes die daarop volgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Whis! schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:24:
[...]

Contract loopt over 2 maanden af. Een overnamevoorstel kunnen ze vanaf 6 maanden voor het aflopen van de periode opmaken. Voorstel voor het verlengen van de leaseperiode kunnen ze al eerder doen.
Dat eerste wist ik nog van je openingspost;-) Maar goed om te weten. Dan moet ik nog bijna een jaar wachten, want die van mij kwam uiteindelijk pas in juni 2020, en dat is dan de datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
DeGroteMuis schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 11:00:
@DDDikkiedik Het blijft wat koffiedik kijken, maar misschien wel nuttig om eerst de jaarlijkse beurt en eerste apk nog te laten doen, dan eens te informeren naar de mogelijkheden tot afkoop in combinatie met overnemen? Er is natuurlijk een kans dat de prijzen stijgen in de komende 3-4 maanden, maar aangezien de formatie niet heel erg vlot lijkt te lopen vermoed ik dat je die tijd nog wel hebt voor er een besluit komt op de wegenbelasting voor EV's en de mogelijke prijsstijging op tweedehandsjes die daarop volgt
Het contract loopt in juni 2025 af maar ik verwacht dat de formatie dan wel klaar zal zijn. Geen idee trouwens. Dat hoop ik vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
DDDikkiedik schreef op zondag 18 februari 2024 @ 17:41:
Het contract loopt in juni 2025 af maar ik verwacht dat de formatie dan wel klaar zal zijn. Geen idee trouwens. Dat hoop ik vooral.
Ja, ik mag hopen dat er wel duidelijkheid is voor je contract afloopt volgens jaar. Ik bedoelde dat als je én het contract wil afkopen én de auto wil overnemen, het kan lonen om dat in ieder geval na de jaarlijkse beurt te doen. De kans dat de tweedehands prijzen voor die tijd flink stijgen is niet zo heel groot en dan heb je wel nog even die beurt en de eerste apk te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:16

nrg

Hi all,

Sinds iets meer dan 2 weken mag ik mezelf ook eigenaar van een e-Golf uit 2018 noemen :-) We hebben 2 auto's en met de tweede auto rij ik alleen korte ritjes in de buurt, en ik merkte dat de voorgaande brandstofauto daardoor veel olie ging verbruiken. Dus dan is dit veel beter!

Graag zou ik 2 vragen stellen:

1. Mijn range bij volle (100%) accu is nu (buitentemperatuur 10 graden) redelijk steady 162 km. De auto heeft iets meer dan een ton gereden. Mijn gemiddelde verbruik staat nu op 21,2 kWh/100km; mijn rijstijl is eerder doorrijden dan hypermilen. Is dit een beetje gangbaar, of is de accu denken jullie bovenmatig gedegradeerd?

2. Aangezien ik bij publieke palen laad, lijkt het mij heel fijn om op afstand te kunnen zien of de accu vol is. Nu doe ik dit bij benadering via de app van m'n laadpas (hoeveel kWh geladen), maar mooier zou zijn om het van de auto te horen. Klopt het dat deze auto geen simkaart heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samir1440
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:28
nrg schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:31:
Hi all,

Sinds iets meer dan 2 weken mag ik mezelf ook eigenaar van een e-Golf uit 2018 noemen :-) We hebben 2 auto's en met de tweede auto rij ik alleen korte ritjes in de buurt, en ik merkte dat de voorgaande brandstofauto daardoor veel olie ging verbruiken. Dus dan is dit veel beter!

Graag zou ik 2 vragen stellen:

1. Mijn range bij volle (100%) accu is nu (buitentemperatuur 10 graden) redelijk steady 162 km. De auto heeft iets meer dan een ton gereden. Mijn gemiddelde verbruik staat nu op 21,2 kWh/100km; mijn rijstijl is eerder doorrijden dan hypermilen. Is dit een beetje gangbaar, of is de accu denken jullie bovenmatig gedegradeerd?

2. Aangezien ik bij publieke palen laad, lijkt het mij heel fijn om op afstand te kunnen zien of de accu vol is. Nu doe ik dit bij benadering via de app van m'n laadpas (hoeveel kWh geladen), maar mooier zou zijn om het van de auto te horen. Klopt het dat deze auto geen simkaart heeft?
Gefeliciteerd met je nieuwe auto! Op basis van de informatie die je geeft is het denk ik lastig om te bepalen hoeveel de accu is gedegradeerd. De 162 km die de auto aangeeft is een schatting op basis van de temperatuur, verbruik, etc...

Voor je tweede vraag: Ja, er is app van Volkswagen zelf. Deze kost 60 euro per jaar. Ik vind hem persoonlijk wel fijn werken, maar het gebeurt regelmatig dat de app niet werkt. Je zou terug kunnen kijken in dit topic naar meer informatie daarover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@nrg
1. Geen extreme degradatie volgens mij, als dat verbruik volgens de boordcomputer is, 1,62*21,2 = 34.3 kWh, da's iets meer dan de netto capaciteit die ergens in de 32 kWh ligt.

2. Er is een VW app, maar om daarmee je laden te volgen moet je wel een abonnement afsluiten. Ik heb dat niet meer gedaan ivm regelmatig storing in de app, dus kan je niet vertellen hoe die nu werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:16

nrg

.

[ Voor 124% gewijzigd door nrg op 21-02-2024 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Hoi iedereen

Ik ga morgen een proefrit maken in een 2e hands e-golf 2019 met iets van 54.000 op de teller, zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
Heb wel redelijk een idee waar ik op moet letten bij het kopen van een auto met verbrandingsmotor, maar elektrisch is een beetje onbekend voor me.

Prijs is 15.250,- maar ik verwacht dat ik het makkelijk wat af kan dingen naar 15.000 of misschien zelfs ietsje lager :)
(Daar is ook nog de 2000 euro subsidie voor 2e hands elektrische autos nog niet af)

Is een wagen die waarschijnlijk hiervoor geleased is? Is 1 vorige eigenaar en die is zakelijk. Zou vast niet te feature rich zijn, enig idee waar ik dit misschien van te voren even kan opzoeken wat er wel op zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smiba
  • Nu online
Nou het is gelukt hoor, reed echt heerlijk! Later deze week ophalen :)
Dacht terwijl ik de snelweg opreed even plankgas te geven maar menig achtbaan is er niets bij, denk dat ik dat niet meer ga doen haha.

Wel even verzocht of ze de Android Auto / Apple CarPlay functionaliteit konden activeren, hoe dat geen standard functie is op deze autos snap ik echt niet, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:45
smiba schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:51:
Dacht terwijl ik de snelweg opreed even plankgas te geven maar menig achtbaan is er niets bij, denk dat ik dat niet meer ga doen haha.

Wel even verzocht of ze de Android Auto / Apple CarPlay functionaliteit konden activeren, hoe dat geen standard functie is op deze autos snap ik echt niet, maar goed.
Bij golf 7.5 (e-golf) is het nog een extra optie service, dus klopt dat het geen standaard functie is. Had ik ook bij m'n vorige auto (golf 7.5) Golf 8 is hij wel standaard, :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Even geleden, maar had de Discover Pro van de 2017-2019 eGolf niet standaard carplay en AA erin zitten? Bij de 2020 eGolf met Discover Media is het inderdaad iets dat extra kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
DeGroteMuis schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:06:
Even geleden, maar had de Discover Pro van de 2017-2019 eGolf niet standaard carplay en AA erin zitten? Bij de 2020 eGolf met Discover Media is het inderdaad iets dat extra kost.
ik had een Discover Pro 2017-2019 (facelift) golf (geen E) en hier zat functie wel in maar niet geactiveerd, moest hiervoor activeringskosten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Nu online
Yep dit dus, kan wel op "app" drukken maar kreeg dan te zien dat ik contact op moet nemen met de dealer, wel een beetje schaamteloos dat een auto die destijds bij aanschaf 40k heeft gekost waarbij de hardware en alles er gewoon is dit niet standaard geactiveerd heeft.

Vraag me af wat het kost, kan nooit te veel zijn als ik zonder te veel moeite de verkoper het voor elkaar heb gekregen om dit te activeren voor me zonder extra kosten :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll
smiba schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:00:
Yep dit dus, kan wel op "app" drukken maar kreeg dan te zien dat ik contact op moet nemen met de dealer, wel een beetje schaamteloos dat een auto die destijds bij aanschaf 40k heeft gekost waarbij de hardware en alles er gewoon is dit niet standaard geactiveerd heeft.

Vraag me af wat het kost, kan nooit te veel zijn als ik zonder te veel moeite de verkoper het voor elkaar heb gekregen om dit te activeren voor me zonder extra kosten :9
Dealerprijzen
https://www.autopar.nl/pr...ple-carplay-android-auto/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Nu online
Is toch een stukkie meer dan ik verwacht had, interessant! Geen idee of ze nou iets te enthusiast ja hebben gezegd, maar heb waarschijnlijk vast nog steeds te veel betaald voor de auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
smiba schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:36:
[...]

Is toch een stukkie meer dan ik verwacht had, interessant! Geen idee of ze nou iets te enthusiast ja hebben gezegd, maar heb waarschijnlijk vast nog steeds te veel betaald voor de auto :P
Ik heb er toentertijd dit bedrag voor betaald (Bij de dealer) dus ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Bij de Duitse dealers kon het een paar jaar terug nog voor iets onder de 250 euro, maar inderdaad, het was nooit iets van een paar tientjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Er zijn ook genoeg 'andere' manieren om dit te activeren.. Zie ook het reguliere VW- en VCDS-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:39
Pff. Bij onze e-golf is in de afgelopen week de Discover Pro en de virtual cockpit uit de auto gestolen. Gewoon terwijl de auto voor de deur stond. Schaamteloze boeven.

• 4rockandroll4
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10-2024
haaibaa2 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:40:
Pff. Bij onze e-golf is in de afgelopen week de Discover Pro en de virtual cockpit uit de auto gestolen. Gewoon terwijl de auto voor de deur stond. Schaamteloze boeven.
Bij ons recent ook, zie foto's onderaan de vorige pagina (204.)

Onze staat nu al 3 weken bij Schadeherstel en er komt nog 3 weken bij, omdat hij langs de Dealer moet om "opnieuw in te leren".

• haaibaa2
4rockandroll4 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:56:
[...]

Bij ons recent ook, zie foto's onderaan de vorige pagina (204.)

Onze staat nu al 3 weken bij Schadeherstel en er komt nog 3 weken bij, omdat hij langs de Dealer moet om "opnieuw in te leren".
Ja dat is echt balen. De Berger zei al dat de auto misschien zelfs wel Total loss is. Ze hebben de kabels van de boordcomputer ook doorgesneden.

• sj0ertum
Investeer in een NaviRem. Ik snap niet dat verzekeraars dat niet faciliteren of verplicht stellen. Ze worden echt bij de vleet gestolen. Balen dat het zo lang moet duren. Hopelijk blijven ze nu weg

• DeGroteMuis
@4rockandroll4 Serieus, zes weken je auto kwijt voor zo'n relatief kleine schade? 8)7 Ook niet bepaald service als je voor het koppelen van het nieuwe systeem zoveel weken moet wachten.

@haaibaa2 Jee, extra balen dat de prutsers niet gewoon de stekkers eruit geklikt hebben! Total loss lijkt me nog steeds wat enthousiast ingeschat, maar dat maakt het waarschijnlijk wel een stuk prijziger om te herstellen. Hopelijk blijkt het uiteindelijk mee te vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sj0ertum
smiba schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:36:
Hoi iedereen

Ik ga morgen een proefrit maken in een 2e hands e-golf 2019 met iets van 54.000 op de teller, zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
Heb wel redelijk een idee waar ik op moet letten bij het kopen van een auto met verbrandingsmotor, maar elektrisch is een beetje onbekend voor me.

Prijs is 15.250,- maar ik verwacht dat ik het makkelijk wat af kan dingen naar 15.000 of misschien zelfs ietsje lager :)
(Daar is ook nog de 2000 euro subsidie voor 2e hands elektrische autos nog niet af)

Is een wagen die waarschijnlijk hiervoor geleased is? Is 1 vorige eigenaar en die is zakelijk. Zou vast niet te feature rich zijn, enig idee waar ik dit misschien van te voren even kan opzoeken wat er wel op zit?
15k is netjes. Dat heb ik enkele weken geleden ook betaald, maar dan particulier, December 2018 met 75k op de klok. Ik wilde er één met warmtepomp, al ben ik er intussen achter dat die dure reparaties kennen, dus wellicht had ik dat achterwegen moeten laten. Hopelijk blijf ik gespaard. Het feit dat ik deze van de echte eerste eigenaar kon kopen, voelde voor mij goed. En nu na een kleine maand, kan ik niets anders zeggen dan dat het een enorm fijne auto is.

De SEPP subsidie heb ik op vrijdag ingediend en op maandag al ontvangen.

• remco1979
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-07 07:52
DeGroteMuis schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:41:
@4rockandroll4 Serieus, zes weken je auto kwijt voor zo'n relatief kleine schade? 8)7 Ook niet bepaald service als je voor het koppelen van het nieuwe systeem zoveel weken moet wachten.

@haaibaa2 Jee, extra balen dat de prutsers niet gewoon de stekkers eruit geklikt hebben! Total loss lijkt me nog steeds wat enthousiast ingeschat, maar dat maakt het waarschijnlijk wel een stuk prijziger om te herstellen. Hopelijk blijkt het uiteindelijk mee te vallen.
Het verbaast me dat een mediasysteem van zoveel jaren oud nog zo populair is bij het dievengilde. Er staan er veel op eBay? Wat een ellende met alle schade.. Ik heb afgelopen oktober een e-Golf uit 2019 aangeschaft, hierbij bewust gekozen voor een exemplaar met een Discover Media systeem ipv Discover Pro, die lijken wat minder diefstalgevoelig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVolt
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-08 08:19
Ben ook blij dat ik destijds de Pro niet heb gekozen ;) bij het samenstellen van de auto.

[ Voor 23% gewijzigd door FrankVolt op 23-02-2024 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
remco1979 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:22:
[...]

Het verbaast me dat een mediasysteem van zoveel jaren oud nog zo populair is bij het dievengilde. Er staan er veel op eBay? Wat een ellende met alle schade.. Ik heb afgelopen oktober een e-Golf uit 2019 aangeschaft, hierbij bewust gekozen voor een exemplaar met een Discover Media systeem ipv Discover Pro, die lijken wat minder diefstalgevoelig?
Het verbaasd mij ook ergens wel dat die Discover Pro zo populair is bij het dievengilde. Maar, ik denk dat de benzine / diesel Golf 7 nog heel populair is op de 2e hands markt. En voor de niet e-Golf versie is die Discover Pro best een mooie upgrade. Zijn toch wel veel Volkswagen fans die eerst een betaalbare 2e hands Golf kopen en dan later toch wel graag Digital Cockpit en Discover Pro 2e hands willen aanschaffen denk ik. Misschien niet hier in Nederland, maar je hebt ook een grote markt in landen waar mensen het wat minder breed hebben denk ik. En de e-golf is een soort rijdende aankondiging dat er iets te halen valt, dus ze weten welke auto ze moeten hebben. Als je een gewone golf 7 hebt, dan heb je hier waarschijnlijk minder snel last van.

Ik ben er in ieder geval mooi klaar mee, de kabels moeten aangesloten worden door Volkswagen zelf. Die hebben er pas 5 Maart tijd voor. Tot die tijd ben ik de auto dus kwijt. Er stond een Skoda Octavia naast met Discover Media er in, die hebben ze gewoon laten staan gelukkig.

Ik vraag me ook af of de ID-serie ook nog dit soort problemen kent. Die zijn toch alleen maar met alles er op en er aan verkocht denk ik. Dan zou ik misschien op een gegeven moment wel liever de auto inruilen voor zo'n ID3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Inderdaad knap vervelend hoe diefstalgevoelig het allemaal is. Je zou denken dat VW geleerd heeft van de RNS-series in de Golf V, maar schijnbaar loont t nog steeds...

5 maart de auto al terug, terwijl ook je digitale klokkenwinkel eruit is gestolen én de kabels zijn afgeknipt?
Dat valt eigenlijk niet eens zo tegen, binnen 2 weken opgelost. Helemaal als je dat vergelijkt met de 6 weken van 4rockandroll4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
DeGroteMuis schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:19:
Inderdaad knap vervelend hoe diefstalgevoelig het allemaal is. Je zou denken dat VW geleerd heeft van de RNS-series in de Golf V, maar schijnbaar loont t nog steeds...

5 maart de auto al terug, terwijl ook je digitale klokkenwinkel eruit is gestolen én de kabels zijn afgeknipt?
Dat valt eigenlijk niet eens zo tegen, binnen 2 weken opgelost. Helemaal als je dat vergelijkt met de 6 weken van 4rockandroll4
Ja als je het zo bekijkt valt het wel mee inderdaad. 5 maart is de auto nog niet klaar, maar ik moet in ieder geval tot dan wachten.

Gek dat de auto weer ingeleerd moet worden met sleutels en het kenteken bewijs. Je zou bijna zeggen dat die Discover Pro aan een code in de auto is gekoppeld. En dan lijkt het bijna alsof de dieven er niks aan hebben. Maar dat zal wel gehackt zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1979
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-07 07:52
haaibaa2 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:56:
[...]
Het verbaasd mij ook ergens wel dat die Discover Pro zo populair is bij het dievengilde. Maar, ik denk dat de benzine / diesel Golf 7 nog heel populair is op de 2e hands markt. En voor de niet e-Golf versie is die Discover Pro best een mooie upgrade. Zijn toch wel veel Volkswagen fans die eerst een betaalbare 2e hands Golf kopen en dan later toch wel graag Digital Cockpit en Discover Pro 2e hands willen aanschaffen denk ik. Misschien niet hier in Nederland, maar je hebt ook een grote markt in landen waar mensen het wat minder breed hebben denk ik. En de e-golf is een soort rijdende aankondiging dat er iets te halen valt, dus ze weten welke auto ze moeten hebben. Als je een gewone golf 7 hebt, dan heb je hier waarschijnlijk minder snel last van.
Dat moet inderdaad de verklaring zijn. De ID3 heeft ook nog wat andere voordelen (batterij, range) dus als het budget het toelaat zou het een verstandige upgrade zijn. Veel sterkte met de afhandeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Nu online
smiba schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:51:
Cool, hij komt gewoon met NaviRem al geïnstalleerd, stond niet eens vermeld :P

Heb alleen wel dat volgens mij bluetooth defect is :?, als ik op "Phone" klik krijg ik "Phone is not available" en als ik in het setup menutje doorga krijg ik op het bluetooth scherm "Unable to switch on Bluetooth"
Dacht ach zal wel, maar zelfs met Android Auto als je belt wil ie calls dus over bluetooth doen, en dat gaat dus niet. Werkte wel tijdens de proefrit, dus ergens daar tussen, het activeren van Android Auto / CarPlay en het overhandigen naar mij is het stuk gegaan

Iemand hier eerder last van gehad? Zit natuurlijk nog garantie op van de verkoper, maar als ik het kan voorkomen dat ik er een heel eind voor moet rijden graag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wV4tXMRI_4P5bMSgwQDkdZiab5M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CcHZxmPVtNM8hpBd5e5d7swB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door smiba op 24-02-2024 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Geen idee hoe 't zit bij de eGolf, maar bij de oudere Golf 7R zit de bluetooth module onder de stoel. Ik zou denken dat dit ook geldt voor de Golf 7.5, Even resetten door de stekker los te maken en weer vastklikken kan misschien genoeg zijn?

Voorbeeld video van youtube geplukt: YouTube: How to reset your VW Bluetooth module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
smiba schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 00:37:
[...]

Cool, hij komt gewoon met NaviRem al geïnstalleerd, stond niet eens vermeld :P

Heb alleen wel dat volgens mij bluetooth defect is :?, als ik op "Phone" klik krijg ik "Phone is not available" en als ik in het setup menutje doorga krijg ik op het bluetooth scherm "Unable to switch on Bluetooth"
Dacht ach zal wel, maar zelfs met Android Auto als je belt wil ie calls dus over bluetooth doen, en dat gaat dus niet. Werkte wel tijdens de proefrit, dus ergens daar tussen, het activeren van Android Auto / CarPlay en het overhandigen naar mij is het stuk gegaan

Iemand hier eerder last van gehad? Zit natuurlijk nog garantie op van de verkoper, maar als ik het kan voorkomen dat ik er een heel eind voor moet rijden graag

[Afbeelding]
Hoe zie je dat er een navirem op zit?

Dat die Bluetooth onder de stoel zit verklaard wel waarom ze de halve stoel gesloopt hadden bij mijn auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:46
haaibaa2 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 16:31:
[...]

Hoe zie je dat er een navirem op zit?

Dat die Bluetooth onder de stoel zit verklaard wel waarom ze de halve stoel gesloopt hadden bij mijn auto.
Dit in je dashboardkastje:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.autotrack.nl/53147415/0-90208c278b09357f75cad9d23e9b7ca1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Nu online
DeGroteMuis schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 12:50:
Geen idee hoe 't zit bij de eGolf, maar bij de oudere Golf 7R zit de bluetooth module onder de stoel. Ik zou denken dat dit ook geldt voor de Golf 7.5
Helaas niet, weet niet waar die wel zit. Denk dat die plek opgenomen word door de dikte van de accu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6eRI3sYPfCdPvKcz4hIEoCEg-Zk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ziu68sAnAP3YWit8oT5OqCXe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChauffeurVB
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 12:24
Tsa

Ik wilde wel eens weten wat onze eGolf uit 2017 nu waard is, maar schrok nogal…Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQdKHzIhUdZds0Yd0_YJEK4mHb0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2IDM1PtW6TSpIY7POMs8YmnE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQCK8usePP_n6wqKnVm0Jh67dSg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8BPxRrm5tI092po6eYyVcoX4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HqPlo6b_b8DD2IGRQuHTEKtSg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dmg7SNsB2eRQFlanDY41BGvR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfO8PCmNrdN06EYWmArDfIb94ho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z1evtfCYABisKUEkBLwDU7NZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1NJT_7axhG3yWM76ZzulQarvZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R5hUZ1nP3yOMw3NY6TEQgOE0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_QXi6205m6MtdQXdv2zELmAAkKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/THBs5kKCUHlnAPwlpNittcCC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
ChauffeurVB schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:30:
Tsa

Ik wilde wel eens weten wat onze eGolf uit 2017 nu waard is, maar schrok nogal…[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat is ie waard dan? Bedoel je een inruilwaarde bij ANWB of iets dergelijks ? Ik gok ca 9-10 k? Met de uitleg dat de EV markt onzeker is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChauffeurVB
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 12:24
Klopt, ik hoopte op minimaal rond de € 12.000 a 14.000 k nog inderdaad.
Auto heeft nogal wat opties en zelfs de Navirem.

En ik wilde eventueel de auto verkopen. Wij hebben nu twee auto's maar er staat vrijwel elke dag eentje stil.
En vermits we nog een caravan hebben en ook wel eens langere afstanden rijden (2000 km zonder caravan) is de keuze nogal snel gemaakt toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• haaibaa2
Bij autotrack staan ze vanaf 13.500 zo te zien. Maar daar krijg je als consument nog 2000 subsidie bij. Ik denk dat je bij onderhandse verkoop toch nog wel 11.500 kunt krijgen. Als je hem inlevert bij een garage mag je denk ik blij zijn met 10.000 helaas. Echt hard gegaan. Nog niet zo lang geleden stonden ze er voor 20.000 op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
haaibaa2 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:54:
Bij autotrack staan ze vanaf 13.500 zo te zien. Maar daar krijg je als consument nog 2000 subsidie bij. Ik denk dat je bij onderhandse verkoop toch nog wel 11.500 kunt krijgen. Als je hem inlevert bij een garage mag je denk ik blij zijn met 10.000 helaas. Echt hard gegaan. Nog niet zo lang geleden stonden ze er voor 20.000 op.
April 2023 was mijn inruilwaarde bij de ANWB nog 18.500, jan 2024 was de inruilwaarde nog 9.500. Als er duidelijkheid komt over de MRB zou het zo maar kunnen dat de prijzen weer wat kunnen stijgen denk ik.

Per saldo is een E-Golf voor voor nieuwe EV rijders denk ik best een aantrekkelijke EV voor mensen die op zoek zijn naar een 'normaal' ogende EV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sj0ertum
maharens schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:39:
[...]

April 2023 was mijn inruilwaarde bij de ANWB nog 18.500, jan 2024 was de inruilwaarde nog 9.500. Als er duidelijkheid komt over de MRB zou het zo maar kunnen dat de prijzen weer wat kunnen stijgen denk ik.

Per saldo is een E-Golf voor voor nieuwe EV rijders denk ik best een aantrekkelijke EV voor mensen die op zoek zijn naar een 'normaal' ogende EV.
Ik heb er enkele weken geleden eentje gekocht. Hebben een Seat Leon FR ST voor het gezin als hoofdauto en een UP, en die Up hebben we nu vervangen met de Golf voor 'erbij'. Echter staat de Leon stof te happen sindsdien. Ik heb 15k particulier betaald. Was met warmtepomp voor m'n gevoel toen wel aardig een bodemprijs, maar als ik een maand later zie, dan duiken zelfs enkele handelaren daar al onder. 2000 euro subsidie ontvangen en ik was voor 13k klaar, maar dat moet nog wat goedkoper kunnen intussen.

Best bizar, maar die December 2018 en 2019 auto's komen nu massaal de markt op, samen met alle Model 3's. Dus de keuze is reuze, de onzekerheid wat betreft MRB ook, en zowel de Golf als de Model 3 zijn 13 in een dozijn auto's. Keuze zat en dathelpt niet voor de waarde. Handelaren proberen op safe te spelen door erg lage prijzen te geven. Als de prijzen zo zakken, wil je er niet teveel van in voorraad hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door sj0ertum op 26-02-2024 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-05 17:02
ChauffeurVB schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:13:
Klopt, ik hoopte op minimaal rond de € 12.000 a 14.000 k nog inderdaad.
Auto heeft nogal wat opties en zelfs de Navirem.

En ik wilde eventueel de auto verkopen. Wij hebben nu twee auto's maar er staat vrijwel elke dag eentje stil.
En vermits we nog een caravan hebben en ook wel eens langere afstanden rijden (2000 km zonder caravan) is de keuze nogal snel gemaakt toch?
Prijzen schieten inderdaad ver omlaag benieuwd waar dit eindigt.

Welke opties zitten er allemaal op dan? Want als ik het zo zie geen AID geen winterpakket/stoelverwarming geen Dynaudio of keyless entry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-08 15:39
Wow dat zijn best lage prijzen. Als ik dat vergelijk met de kost van een thuisbatterij vraag ik me af of er geen kits bestaan om de 32KwH accu om te bouwen tot een thuisaccu 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maharens
TPar schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:12:
Wow dat zijn best lage prijzen. Als ik dat vergelijk met de kost van een thuisbatterij vraag ik me af of er geen kits bestaan om de 32KwH accu om te bouwen tot een thuisaccu 😅
En dan weer een benzinemotor in de E-golf >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederik vd bal
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-08 06:58
Enkele weken terug hebben wij een E-Golf uit 2017 gekocht voor de korte ritjes rond de deur.
We wilde ook graag de app gebruiken (vooral voor voorverwarmen) dus "security & service plus" afgesloten voor €60,- per jaar (belachelijk dat dit in abonnements vorm moet)

Alleen nu krijgen we geen verbinding met de auto (zie afbeelding)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qF9LZsfvyqJ5jAK0wtyfMY2FrDM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/seiYq4uhWSER3anO1Qcwv0qX.png?f=fotoalbum_large

we hebben al het een en ander geprobeerd zoals de app opnieuw installeren, auto in fabrieksinstellingen. maar dit heeft niet geholpen. heeft iemand dit probleem vaker gehad?

Nu verwarmen we de auto enkel voor op bepaalde tijdstippen volgens de planning in de e-manager maar op de app zou makkelijker zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:46
is het wel een NL auto of import? Wij hadden ook problemen met onze vorige e-up via support moest de verbinding nog ingesteld worden voor NL of iets in die trant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederik vd bal
Boertje schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:08:
is het wel een NL auto of import? Wij hadden ook problemen met onze vorige e-up via support moest de verbinding nog ingesteld worden voor NL of iets in die trant.
Nu pas voor het eerst naar gekeken maar import uit Duitsland, dan ga ik dit ook een proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:38
DeGroteMuis schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:41:
Nouja relatief kleine schade is het niet, tenminste 5k+ aan schade vind ik wel fors...
FrankVolt schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:49:
Ben ook blij dat ik destijds de Pro niet heb gekozen ;) bij het samenstellen van de auto.
Idem hier, bewust gekozen voor de non Pro variant.

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Frederik vd bal schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:52:
Enkele weken terug hebben wij een E-Golf uit 2017 gekocht voor de korte ritjes rond de deur.
We wilde ook graag de app gebruiken (vooral voor voorverwarmen) dus "security & service plus" afgesloten voor €60,- per jaar (belachelijk dat dit in abonnements vorm moet)

Alleen nu krijgen we geen verbinding met de auto (zie afbeelding)[Afbeelding]

we hebben al het een en ander geprobeerd zoals de app opnieuw installeren, auto in fabrieksinstellingen. maar dit heeft niet geholpen. heeft iemand dit probleem vaker gehad?

Nu verwarmen we de auto enkel voor op bepaalde tijdstippen volgens de planning in de e-manager maar op de app zou makkelijker zijn
Account gekoppeld/geactiveerd in de auto zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01:33
Ik kocht in december 2017 een nieuwe e-Golf 7.5, en die was de voorbije zes jaar en 160k km lang onze primaire gezinsauto (naast een VW Touran uit 2007). In januari hebben we de Touran verkocht, de e-Golf doorgeschoven naar de tweede plek, en een nieuwe ID.7 gekocht. Ik deelde mijn initiële ervaringen van de overgang e-Golf naar ID.7 al in het ID.x topic. Ik deel ze hier ook graag:

Van e-Golf naar ID.7: de eerste ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederik vd bal
Boertje schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:08:
Bij Vw hebben ze hem gereset. Nu nogmaals de auto verwijderd in de app en overnieuw begonnen. Nu kom ik nog niet verder dan de code in de auto invoeren. Wanneer ik op oké druk gebeurt er niets. Iemand tips?
Jazsie schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:36:
[...]

Account gekoppeld/geactiveerd in de auto zelf?
Ik denk dat het hier dus fout gaat. Zou er wat moeten gebeuren nadat ik op oké druk?

[ Voor 20% gewijzigd door Frederik vd bal op 27-02-2024 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
De code die je krijgt in de VW app moet je ingeven in de auto bij carnet activatie.

Iets zegt me dat je de verificatie/activatie niet gedaan hebt en dus is je auto niet gekoppeld aan je VW account (app).

Je auto moet met wifi verbonden zijn (hotspot oid) om te kunnen activeren.

(Deze instructies worden ook gegeven wanneer je auto toevoegd in de VW app).

[ Voor 15% gewijzigd door Jazsie op 27-02-2024 22:21 ]

• Frederik vd bal
Jazsie schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:18:
De code die je krijgt in de VW app moet je ingeven in de auto bij carnet activatie.

Iets zegt me dat je de verificatie/activatie niet gedaan hebt en dus is je auto niet gekoppeld aan je VW account (app).

Je auto moet met wifi verbonden zijn (hotspot oid) om te kunnen activeren.

(Deze instructies worden ook gegeven wanneer je auto toevoegd in de VW app).
Via wifi(huis) en hotspot hebben we de auto verbonden gehad. Nu typen we de code van de app in op het scherm maar er gebeurt dan niets enkel dat het “denk draai ding” er 1 seconde komt te staan. En als deze weg is blijf je het zelfde scherm zien. Zou hier wat moeten gebeuren?

• Jazsie
Via Car setup, carnet diensten resetten en opnieuw activeren/koppelen.

Na het invoeren moet je een melding krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door Jazsie op 29-02-2024 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-08 22:46
Ben op zoek naar een e-golf en wil graag tijdens de proefrit SoH uitlezen. Dit wil ik doen via obdeleven. Is onderstaande hiervoor geschikt om ook live data in te zien en dus de staat van de batterij te achterhalen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gL-8SUEGn7g8e14r_wqqkq8o1ok=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ozmuJMubHpE8AgdX9Y66wXJ0.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 09:37:
Ben op zoek naar een e-golf en wil graag tijdens de proefrit SoH uitlezen. Dit wil ik doen via obdeleven. Is onderstaande hiervoor geschikt om ook long coding in te zien en dus de staat van de batterij te achterhalen?

[Afbeelding]
Ik betwijfel of dat kan. Ik ben ook wel eens benieuwd geweest en dan kreeg je een pakket opgestuurd en moest je de accu nagenoeg leeg rijden, op die manier gaan ze het dan bepalen. Een momentopname kan voor zover ik weet niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Untouchablezz20
maharens schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 09:39:
[...]

Ik betwijfel of dat kan. Ik ben ook wel eens benieuwd geweest en dan kreeg je een pakket opgestuurd en moest je de accu nagenoeg leeg rijden, op die manier gaan ze het dan bepalen. Een momentopname kan voor zover ik weet niet.
Er zijn enkele in deze groep die het middels obdeleven hebben uitgelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
SoH via OBD11 weet ik niet, maar zeker geen live readouts met alleen deze uit je screenshot. Voor live uitlezen heb je Pro nodig, dus de blauwe pro versie, de rode ultimate, of deze rode met los abonnement. De blauwe scheelt dan weer een tientje als je het alleen daarvoor wil gebruiken. Maar misschien nog handiger om even te kijken of er iemand in de buurt is met zo'n ding en een pro versie. In het VCDS topic waren in het verleden ook wat mensen met zo'n ding: Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazsie
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 09:37:
Ben op zoek naar een e-golf en wil graag tijdens de proefrit SoH uitlezen. Dit wil ik doen via obdeleven. Is onderstaande hiervoor geschikt om ook live data in te zien en dus de staat van de batterij te achterhalen?

[Afbeelding]
Je kan je kWh capaciteit ermee uitrekenen maar geen live data. Heb ik ook gedaan bij aankoopt.

Voorbeeld hoe het eruit ziet (let niet op de waarde, dit is van een eGolf bj 2014):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4-AxTwTnEoRJPn8OxFdzZW-erw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jR5rvVPhavxhsANlwfo7CMNu.jpg?f=user_large

Deze zou dan een "SoH" hebben van:
18.35 / 98 * 100 = 18.72 kWh.

18.72 / 20.5 kWh (netto bruikbaar) * 100 = ~91%

[ Voor 5% gewijzigd door Jazsie op 01-03-2024 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Jazsie schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:14:
[...]

Je kan je kWh capaciteit ermee uitrekenen maar geen live data. Heb ik ook gedaan bij aankoopt.

Voorbeeld hoe het eruit ziet (let niet op de waarde, dit is van een eGolf bj 2014):
[Afbeelding]
En welke obdeleven heb jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
De allereerste versie (witte dongle). Werkt nog altijd prima tot heden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Jazsie schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:19:
De allereerste versie (witte dongle). Werkt nog altijd prima tot heden :).
Icm een pro pack? Of is dat niet nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
Volgens mij bestond toen de Pro versie nog niet... Heb toen enkel donlge besteld (was maar 1 versie van) en meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4rockandroll4
DeGroteMuis schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:19:
Het probleem is dat je overal achter in de rij aansluit. Het bergingsbedrijf kwam direct, heeft hem afgezet bij de schadehersteller, daar heeft hij vervolgens 8 dagen stilgestaan (buiten in de regen met kapot raam), die hadden niet eens tijd om er eerder een blik op te werpen. Vervolgens moest hij naar de dealer voor inleren en kabel reparatie, echter dealer's agenda zat al vol de eerstkomende 3 weken.

Zo houden we elkaar wel lekker bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Jazsie schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:29:
Volgens mij bestond toen de Pro versie nog niet... Heb toen enkel donlge besteld (was maar 1 versie van) en meer niet.
Hmmm, dat brengt me aan het twijfelen. Nu nog steeds live data bruikbaar, met alleen de basic dongle zonder de toenmalige 25 euro voor pro? Ik hoorde dat ze live data ook naar pro hadden getrokken bij de wijziging van lifetime pro naar abonnement pro, maar da's dan misschien verkeerde info. :o
4rockandroll4 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:40:
Het probleem is dat je overal achter in de rij aansluit. Het bergingsbedrijf kwam direct, heeft hem afgezet bij de schadehersteller, daar heeft hij vervolgens 8 dagen stilgestaan (buiten in de regen met kapot raam), die hadden niet eens tijd om er eerder een blik op te werpen. Vervolgens moest hij naar de dealer voor inleren en kabel reparatie, echter dealer's agenda zat al vol de eerstkomende 3 weken.

Zo houden we elkaar wel lekker bezig.
Blijft wel enorm vervelend dat de dealer zo dichtgepland zit dat het zo lang moet duren. Je zou denken dat ze de planning voor x procent dichtplannen en voor mensen met issues waardoor de auto totaal niet bruikbaar is een stukje vrije ruimte houden. En het zou idd helpen als de schadehersteller al dag 1 in ieder geval een snelle inventarisatie kan doen en een niet-waterdichte auto niet buiten laat staan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Nu online
Rijd nu inmiddels 1 weekje de e-golf, maar heb eigenlijk nog wat vragen of opmerkingen die jullie misschien wel weten.

----

ACC (Adaptive Cruise Control):
Vind ACC soms echt een draak die het rij comfort best wel verlaagd, helemaal file rijden vind ik er lastig mee terwijl dat volgens mij juist de hele selling point is.

- Soms remt ACC af omdat er iemand links van me rijd, en ACC niet iemand rechts wil inhalen. Dit is echt onmogelijk vervelend in uitvoegstroken en tijdens files waar het verschil in snelheid tussen banen wat raar is.
- Als je zelf even de controle neemt in die situatie door gas bij te geven, heeft ACC hier de maling aan en neemt gewoon nog steeds je pedaal over. Bijvoorbeeld in een situatie hier boven, als ik even gas geef om langs iemand te gaan waar ACC niet langs durft gaat ie ineens weer naar mijn geconfigureerde snelheid terwijl ik zelf gewoon nog het pedaal aan het moduleren ben. Ik snap dat ik m nog op "100km/h" heb staan, maar als ik zelf het pedaal in aan het drukken ben is het echt doodeng als ie ineens met 45kW aan kracht aankomt zetten.
- Volgens het boekje kan ACC niet uit als ik het goed heb.

Vraag: Kan ik instellen dat ACC niet langer remt als er een auto links van me rijd?

- Tijdens filerijden komt ACC netjes tot stilstand als de persoon voor me stopt, maar vertikt het om ook weer zelf weg te rijden. Hierdoor moet ik constant zelf het gaspedaal weer indrukken wat imo het nut van ACC ongeveer teniet doet.

Vraag: Doe ik hier wat fout, of is dit de bedoeling?

----

"Gas" geven:

- Het pedaal is adaptief, waardoor afhankelijk van je snelheid de afstand die je in moet drukken anders is. Dit is imo fijn voor als je weg moet rijden, hierdoor kan je vrij soepel van stilstand weg komen. Maar is tegelijk echt vreselijk op de snelweg waar het verschil tussen 0 - 5kW aan motor kracht met mijn kleine teen bestuurd moet worden.

Vraag: Kan je aanpassen hoe de schaal van het pedaal werkt? (Zonder hier regen voor aan te hoeven zetten)

---

Remmen:

- Bij het indrukken van de rem remt ie af of de motor (regenerative breaking), het is mij alleen niet helemaal duidelijk waar de verhouding rem / regen zit.

Vraag: Zolang ik niet "Charging" compleet max op de meter, rem ik dan alleen af op de motor? Of zit er hoe dan ook verhouding remblok / motor in?
Vraag: Volgens mij vanaf een bepaalde snelheid (<10km/h?) schakelt ie de remmen hoe dan ook in, hoe zit dit?
Vraag: Kan (A)CC ook de remblokken benutten of remt ie alleen 100% af op de motor?

---

Anyways sorry voor de berg tekst, en alvast bedankt voor wie reageert O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
smiba schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:52:
- Soms remt ACC af omdat er iemand links van me rijd, en ACC niet iemand rechts wil inhalen. Dit is echt onmogelijk vervelend in uitvoegstroken en tijdens files waar het verschil in snelheid tussen banen wat raar is.
Klopt, de auto gaat niet uit zichzelf rechts inhalen, tenzij jij dat wil.
- Als je zelf even de controle neemt in die situatie door gas bij te geven, heeft ACC hier de maling aan en neemt gewoon nog steeds je pedaal over. Bijvoorbeeld in een situatie hier boven, als ik even gas geef om langs iemand te gaan waar ACC niet langs durft gaat ie ineens weer naar mijn geconfigureerde snelheid terwijl ik zelf gewoon nog het pedaal aan het moduleren ben. Ik snap dat ik m nog op "100km/h" heb staan, maar als ik zelf het pedaal in aan het drukken ben is het echt doodeng als ie ineens met 45kW aan kracht aankomt zetten.
Ja, als je eenmaal 'toestemming' geeft om rechts in te halen, gaat de auto weer naar de ingestelde snelheid. Dat kán je soms verrassen. Als je dat niet wil, beter even met de knop op het stuur van cruise halen.
- Volgens het boekje kan ACC niet uit als ik het goed heb.

Vraag: Kan ik instellen dat ACC niet langer remt als er een auto links van me rijd?
Allebei nee. Niet standaard in ieder geval. Ik weet niet of er wellicht een trucje is via OBDEleven / VCDS?
- Tijdens filerijden komt ACC netjes tot stilstand als de persoon voor me stopt, maar vertikt het om ook weer zelf weg te rijden. Hierdoor moet ik constant zelf het gaspedaal weer indrukken wat imo het nut van ACC ongeveer teniet doet.

Vraag: Doe ik hier wat fout, of is dit de bedoeling?
Werkt bij de meeste auto's met ACC zo: een paar seconden blijft de auto 'alert', daarna moet je zelf 1 keer het pedaal indrukken zodat ie het weer oppakt. Overigens reageert de auto ook als ie nog 'alert' is wel wat trager dan je misschien zelf zou doen, hij sprint niet meteen vol achter je voorganger aan.
"Gas" geven:
- Het pedaal is adaptief, waardoor afhankelijk van je snelheid de afstand die je in moet drukken anders is. Dit is imo fijn voor als je weg moet rijden, hierdoor kan je vrij soepel van stilstand weg komen. Maar is tegelijk echt vreselijk op de snelweg waar het verschil tussen 0 - 5kW aan motor kracht met mijn kleine teen bestuurd moet worden.

Vraag: Kan je aanpassen hoe de schaal van het pedaal werkt? (Zonder hier regen voor aan te hoeven zetten)
Niet in het standaard menu, maar het is wel via OBDEleven of VCDS te coderen.
- Bij het indrukken van de rem remt ie af of de motor (regenerative breaking), het is mij alleen niet helemaal duidelijk waar de verhouding rem / regen zit.

Vraag: Zolang ik niet "Charging" compleet max op de meter, rem ik dan alleen af op de motor? Of zit er hoe dan ook verhouding remblok / motor in?
Vraag: Volgens mij vanaf een bepaalde snelheid (<10km/h?) schakelt ie de remmen hoe dan ook in, hoe zit dit?
Bij hogere snelheden remt de auto 100% op de motor tot de charge balk vol is. Bij lagere snelheden kan de motor alleen de charge balk niet meer vol krijgen, wordt de mechanische rem gebruikt. Kantelpunt zit ongeveer op het punt waar als je meer remt de charge terugloopt, ergens tussen de 10 en 20 vgm.
Vraag: Kan (A)CC ook de remblokken benutten of remt ie alleen 100% af op de motor?
Zeker! natuurlijk fijner als het niet nodig is tenzij je accu nokvol zit, want de auto kan best al aardig vertragen op de motor, maar ACC remt indien nodig ook op de remblokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4rockandroll4
DeGroteMuis schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:26:

[...]

Zeker! natuurlijk fijner als het niet nodig is tenzij je accu nokvol zit, want de auto kan best al aardig vertragen op de motor, maar ACC remt indien nodig ook op de remblokken.
Ik heb eens meegemaakt dat mijn voorganger hard afremde, zo hard dat de ACC het niet kon bijhouden met afremmen. Hij dash board begon wel te piepen. Ik moest zelf hard bijremmen om nog net een botsing te voorkomen.

Volgens mij kan de ACC dus geen remblokken gebruiken. Of het moet aan de software/hardware liggen dat een semi-noodstop van je voorganger niet snel genoeg herkend wordt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
ACC kan wel de schijfremmen gebruiken, maar rijassistentiesystemen kunnen nooit 100% van de beschikbare remkracht inzetten, dat moet de bestuurder doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
Yes, ik heb de auto weer terug. Er zit een mooie nieuwe navigatie in en een nieuw Digital Drivers Display. Met Navirem, dat kostte 425 euro extra, dat had ik er nog wel voor over.

Voor de mensen die een Navirem hebben, zat er bij jullie ook een grote sticker met oranje letters "Navirem" boven op het scherm van de navigatie? Het schrikt wel af, maar ik vind dat niet echt chique staan. Hebben jullie die sticker daar laten zitten? Op het raam zit ook een klein driehoekje, dat er een Navirem in zit. Die wil ik wel laten zitten. Misschien plak ik die andere sticker ook wel op het raam of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samir1440
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:28
haaibaa2 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:55:
Voor de mensen die een Navirem hebben, zat er bij jullie ook een grote sticker met oranje letters "Navirem" boven op het scherm van de navigatie? Het schrikt wel af, maar ik vind dat niet echt chique staan. Hebben jullie die sticker daar laten zitten? Op het raam zit ook een klein driehoekje, dat er een Navirem in zit. Die wil ik wel laten zitten. Misschien plak ik die andere sticker ook wel op het raam of zo.
Ik heb er een. De grote Navirem sticker zit er ook op, heb de sticker zelf laten zitten. Vind het persoonlijk niet heel storend, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Overigens heb ik er wel een telefoonmagneet boven hangen, dus als me telefoon eraan hangt zie je de sticker bijna niet.

Omdat die zo opvalt schrikt het ook wel af lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Inderdaad niet echt sierlijk, maar ik zou de sticker lekker laten zitten. Meer kans dat de dief die checkt of je een Discover Pro erin hebt die oranje letters boven je scherm ziet dan het stickertje op je ruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-08 17:10
Sinds een paar weken krijg ik de melding: "Werking noodoproep beperkt. Werkplaats!". Als ik hier een beetje op Google is het niet helemaal duidelijk waar het vandaan komt. Lees ook verhalen van mensen die dit probleem hebben icm met car-net. Heeft iemand hier ervaring met die fout? Is er een mogelijkheid om deze foutmelding uit te schakelen? Heb de auto al eens verwijderd uit de app en helemaal opnieuw ingesteld, ook heb ik een factory reset gedaan op het systeem in de auto...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_daukyypBje_h-riJ7pzwxnASeo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/IpWAOVtyW7SOmqENr0hAxzOB.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3UIT-o74592Yx_5z-4i-YKOIBtM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/uw4gi0T0jSEt17LSmEBOLBEd.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Nu online
Dit gaat volgens mij over het verplichte noodoproep systeem dat in alle autos sinds iets van 2018 verplicht is in de EU.

Dit systeem zou automatisch 112 bellen als je in een ongeluk komt en heeft geen abbonement nodig.

Geen idee of dit misschien komt omdat 2G/3G steeds verder uitgeschakeld word in het land en er gewoon geen signaal meer is voor je auto om mee te verbinden. Geen idee wat hier tegen te doen is, volgens mij is er geen manier om te auto te upgraden naar een module die wel 4G support? Of wel?

[ Voor 3% gewijzigd door smiba op 16-03-2024 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-08 17:10
smiba schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 13:01:
Geen idee of dit misschien komt omdat 2G/3G steeds verder uitgeschakeld word in het land en er gewoon geen signaal meer is voor je auto om mee te verbinden. Geen idee wat hier tegen te doen is, volgens mij is er geen manier om te auto te upgraden naar een module die wel 4G support? Of wel?
Ik denk ook dat het hier mee te maken heeft. Volgens een topic op reddit is de error te resetten via een OBD tool. Dat maar even doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Bas
  • Laatst online: 21-08 14:55
DeGroteMuis schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:29:
Inderdaad niet echt sierlijk, maar ik zou de sticker lekker laten zitten. Meer kans dat de dief die checkt of je een Discover Pro erin hebt die oranje letters boven je scherm ziet dan het stickertje op je ruit.
Ik vind dat stickertje echt heel lelijk, heb zelf ook navirem en leg zelf altijd die deurhanger/binnenspiegelhanger op het dashboard. Dat grote oranje vlak valt dan enorm op.

Tijdens rijden heb je dan mooi nergens last van en in de nacht nog steeds goed zichtbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01:33
smiba schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 13:01:
Dit gaat volgens mij over het verplichte noodoproep systeem dat in alle autos sinds iets van 2018 verplicht is in de EU.

Dit systeem zou automatisch 112 bellen als je in een ongeluk komt en heeft geen abbonement nodig.

enkele jaren geleden schreef Tweakers hier een heel artikel over: Hoe moet het met eCall zonder 2G/3G?. Ik denk me te herinneren dat de Tweakers Podcast het er ook een keer over had, en dat de wetgeving specifiek over circuit-switched netwerken sprak, waardoor 4G-ondersteuning (packet switched) eigenlijk niet voldoende was om aan die wetgeving te voldoen. Europese wetgeving werkt erg traag, het lijkt erop dat de wijziging naar 4G wel bezig is, maar nog verre van klaar is: EU initiatief voor wetswijziging

[ Voor 25% gewijzigd door bdbfz op 16-03-2024 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barneveld1991
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 13:55
Ik zit ook te kijken naar een E-golf.
Budget is 14k.
Hiervoor zie ik een golf die 130k gelopen heeft, uit 2018.

6 jaar oud en 130k gelopen dus. Wat doet dat met de accu?
Wat zouden jullie aanraden?
Hoelang gaat zo’n e-golf mee, in vergelijking met een benzine variant? Twijfel, twijfel.
Pagina: 1 ... 52 ... 65 Laatste