Benieuwd of ze je probleem inderdaad kunnen verhelpen, zo ja ga ik ook nog eens wat meer klagen. Heb het via Twitter geprobeerd (dan krijg je alleen maar platitudes retour) en via de app inderdaad 0.0 reactie net als jij.DeGroteMuis schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:42:
VW blijft een wazige organisatie. Ik had er intussen wel genoeg van dat niet alleen de app regelmatig niet goed werkt, maar er ook nooit een reactie komt op feedback waar ze nota bene zelf om vragen via de app. Dus met wat stevigere bewoordingen mijn feedback naar VW gestuurd. Na 3 dagen reactie 'We zien dat je auto niet altijd contact heeft, onze technici onderzoeken het issue'. Geantwoord dat de auto meestal wel contact heeft voor waar het actieradius betreft en meestal zelfs openen / sluiten, maar niet qua klimatiseren en alles GPS. Vanavond, weer 3 dagen later, bericht. Intussen zouden ze de oplossing hebben, of ik even de dealer en een contactpersoon bij die dealer wil doorgeven, zodat ze de oplossing kunnen coördineren. Dan krijg ik daarna wel bericht wanneer ik terecht kan.Op zich wel actie, da's fijn, maar op zijn minst wel handig als ik zelf een afspraak met de dealer kan maken. Maandag maar even de dealer bellen.
[...]
Weet iemand hoe je een telefoon kunt ontkoppelen/ uit het systeem kunt halen? Ik heb er nu vier in zitten die er niet in horen, en dat zorgt voor veel vertraging bij het koppelen. Hij zoekt niet automatisch de laatste.
YouTube: 2018 VW Infotainment - How To Disconnect BluetoothDDDikkiedik schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:10:
Weet iemand hoe je een telefoon kunt ontkoppelen/ uit het systeem kunt halen? Ik heb er nu vier in zitten die er niet in horen, en dat zorgt voor veel vertraging bij het koppelen. Hij zoekt niet automatisch de laatste.
Meer mensen last van de We Connect App? Het lukt al enkele dagen niet om up te daten. Vraag me af of dit alleen bij deze auto zo is of dat meer mensen er last van hebben?
Hier geen probleem. Maar ga niet uit van mijn antwoord want ik heb nooit problemen als de rest die hier wel heeftpikstert schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:21:
Meer mensen last van de We Connect App? Het lukt al enkele dagen niet om up te daten. Vraag me af of dit alleen bij deze auto zo is of dat meer mensen er last van hebben?
De problemen met de app zijn structureel en treft veel gebruikers. Er is achter de schermen gewoon iets goed mis met de performance of inrichting.Tomba schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:54:
[...]
Benieuwd of ze je probleem inderdaad kunnen verhelpen, zo ja ga ik ook nog eens wat meer klagen. Heb het via Twitter geprobeerd (dan krijg je alleen maar platitudes retour) en via de app inderdaad 0.0 reactie net als jij.
Ik denk niet dat ze dit per auto gaan/kunnen oplossen. Mogelijk wordt je gewoon aan het lijntje gehouden.
Ik heb ook bij grote bedrijven gewerkt in soortgelijke scenario's. Klanten die het meeste klaagden, daar stuurden we dan een monteur naartoe om een toneelstukje op te voeren. Hij kon het ook niet oplossen, maar kon de mensen toch overtuigen om er zo genoegen mee te nemen.
Bij mij werkt het gelukkig goed.
Volgens mij is het probleem dat het over te veel schijven gaat, Pon besteedt het uit in Duitsland en heeft er denk ik weinig invloed op
Volgens mij is het probleem dat het over te veel schijven gaat, Pon besteedt het uit in Duitsland en heeft er denk ik weinig invloed op
Geen problemen dit weekend. Nou lukt updaten bij mij meestal toch wel, is het vooral voorverwarmen of - koelen dat faalt, maar dat lukte dit weekend ook prima. Vandaag de auto niet gebruikt, maar zojuist even getest: voorverwarmen lukt vandaag ook.pikstert schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:21:
De ellende is dat in het ID topic soortgelijke geluiden zijn. Kan je zeggen dat het misschien komt door de beta software waarmee de wagens de deur uit zijn gestuurd, maar toch geen goed teken.4rockandroll4 schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:40:
[...]
De problemen met de app zijn structureel en treft veel gebruikers. Er is achter de schermen gewoon iets goed mis met de performance of inrichting.
Ik denk niet dat ze dit per auto gaan/kunnen oplossen. Mogelijk wordt je gewoon aan het lijntje gehouden.
Ik heb ook bij grote bedrijven gewerkt in soortgelijke scenario's. Klanten die het meeste klaagden, daar stuurden we dan een monteur naartoe om een toneelstukje op te voeren. Hij kon het ook niet oplossen, maar kon de mensen toch overtuigen om er zo genoegen mee te nemen.
Dat toneelstukje zou me niet verbazen. Als het niet werkt, niet meer lukt om de mobiel van de klant de schuld te geven en de 'incidentele' storingen iets te structureel zijn moet je wat he?
Voor mij hoeft het toneelstukje niet, zeg dan gerust dat dit het beste is dat het wordt. De auto rijdt er niet slechter van. Maar ik ga er in deze toestand niet voor betalen na de gratis periode en ik zal ook iedereen die ik ken en die in de markt is voor een VW met app laten weten hoe slecht het werkt.
Dat kan voor commentaar naar de dealers wel kloppen, voor de gebruikelijke start je telefoon opnieuw op, meld de auto opnieuw aan, installeer de app opnieuw en incidentele storing, is intussen opgelost. Maar ook al een paar keer feedback gegeven via de app. Feedback op de app gaat naar een VW.de adres. Daar werd tot ik wat stevigere bewoordingen gebruikte niet eens op gereageerd.RonaldPr schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:52:
Bij mij werkt het gelukkig goed.
Is gelukt, dank!
Bij mij werkte We Connect eerst niet goed, maar met mijn nieuwe telefoon gaat het vlekkenloos.
Nou, ik heb vandaag een brief gekregen van PON voor de terugroepactie. Advies is om zeer voorzichtig te rijden. Al een paar dealers in mijn omgeving gebeld, niet eerder dan 4 januari tijd... 
Edit - toch eentje gevonden op 30km rijden die volgende week dinsdag kan
[ Voor 16% gewijzigd door Delta737 op 22-12-2020 13:28 ]
Da's niet lekker, wetende dat er een kansje is dat je rempedaal loslaat. Ook geen dealers die aanbieden om de auto er alvast neer te zetten en in de tussentijd een vervangende auto mee te krijgen?
hier ook vandaag de brief ontvangen. Schandalig dat dit 6 dagen moest duren sinds het nieuws bekend was bij RDW.Delta737 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:21:
Nou, ik heb vandaag een brief gekregen van PON voor de terugroepactie.
"E-mail? Wat is dat? Nee joh, doe maar gewoon ouderwets per brief... laat ze maar 6 dagen extra rondrijden met een gaar rempedaal"
@Delta737 / @4rockandroll4 wanneer is jullie e-Golf gebouwd/geleverd?
Hier ook een brief. Geleverd eind juli.
Ook eind juliTomba schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:15:
hier ook eind juliTomba schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:15:
Net gebeld. Je krijgt altijd een brief bij een terugroepactie.
Quote: "Maak je niet druk, het is echt niet zo dat het pedaal nu in 1 keer afbreekt..."
Quote: "Maak je niet druk, het is echt niet zo dat het pedaal nu in 1 keer afbreekt..."
Hier ook de brief ontvangen voor de e-Golf van 8/2020. Vriendin kan 6 januari terecht.
Jee, wat irritant, dat downplayen! Het zal vast niet meteen bij alle 850 VWs in Nederland spontaan kapot gaan nee, maar die terugroepactie is niet voor niets. En op een zeer veiligheidskritisch element. Daar mag iets minder luchtig over gedaan worden.Wescobar schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:02:
Net gebeld. Je krijgt altijd een brief bij een terugroepactie.
Wat is de bouwjaar/datum van je auto?Delta737 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:21:
Nou, ik heb vandaag een brief gekregen van PON voor de terugroepactie. Advies is om zeer voorzichtig te rijden. Al een paar dealers in mijn omgeving gebeld, niet eerder dan 4 januari tijd...
staat er ook iets bij de terugroepacties van https://ovi.rdw.nl/default.aspx met jouw kenteken?
edit: met 11k km, ben nog steeds erg tevreden met de e-golf
[ Voor 26% gewijzigd door yingli405 op 25-12-2020 20:29 ]
All electric: 12xYingli 405 Wp west en 4xJinko 440 Wp oost, Daikin 3MXM52N, Atlantic Explorer V4 200L met warmtewisselaar, VW Golf E-DITION, Q4 e-tron en Speed Pedelec STROMER ST1
Vandaag 160km gereden over de snelweg. Was toch aardig koud, terugweg zo'n 3 graden. Heenweg scheen het zonnetje lekker op de ruiten. 100 op cruise control overigens.
Nog 15km volgens de GOM over bij thuiskomst, dus dan 175 km snelwegbereik tijdens deze koude dagen. Bij de meeste adressen kan ik in straat of een straatje verderop laden, alleen dit was nogal afgelegen. Maar verder dan dit zullen we niet rijden , dus tevreden met het bereik.
Voor wat betreft Weconnect: ik heb de E-Golf gedisconnect met ons account en contact opgenomen (nummer in de app). Zij nemen nu contact op met de dealer. Dus ben benieuwd wanneer ik terecht kan. De app werkte al een week niet, dus wilde wat forceren.
Nog 15km volgens de GOM over bij thuiskomst, dus dan 175 km snelwegbereik tijdens deze koude dagen. Bij de meeste adressen kan ik in straat of een straatje verderop laden, alleen dit was nogal afgelegen. Maar verder dan dit zullen we niet rijden , dus tevreden met het bereik.
Voor wat betreft Weconnect: ik heb de E-Golf gedisconnect met ons account en contact opgenomen (nummer in de app). Zij nemen nu contact op met de dealer. Dus ben benieuwd wanneer ik terecht kan. De app werkte al een week niet, dus wilde wat forceren.
Ja, daar staat de terugroepactie ook genoemdyingli405 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:21:
[...]
staat er ook iets bij de terugroepacties van https://ovi.rdw.nl/default.aspx met jouw kenteken?
edit: met 11k km, ben nog steeds erg tevreden met de e-golf
Ik heb mijn e-Golf sinds een week terug ongeveer. Na de inbraak (24/11 jl.) bleek er nog een fout te zitten in de noodmodule, deze moest ook nog vervangen worden. Ik noem het maar even de noodmodule, omdat ik niet precies weet wat de precieze omschrijving is. Maar het gaat in iedergeval over het automatisch verbinden met de hulpcentrale(s), als je een ongeval hebt. Er ging een hoop onderzoek aan vooraf, en mijn auto is toch zeker een goede 2-3 weken weggeweest. Ik heb zelfs begrepen dat de auto de weg niet eens op mag als deze module defect is. Vermoedelijk is na de inbraak deze module ook beschadigd geraakt, maar de dealer wist me ook te vertellen dat deze vermoedelijk al vanaf fabriek defect was, maar dat deze storing pas aan het licht kwam na het inbouwen van het nieuwe systeem.
Toevallig 2 dagen terug is er hier in de buurt ook nog ingebroken in een VW.
Nu is er niks meer te zien van de inbraak, de deur is overgespoten. Nieuw raam erin, nieuw infotainment met navirem erin. Op de 4 ramen aan de zijkant heb ik logo's van navirem, en om de binnenspiegel hang ik de hanger van navirem ook netjes op als hij geparkeerd staat. Dat moet toch voldoende zijn voor dat tuig van de richel.
Mensen, laat alsjeblieft een Navi-rem inbouwen, hiermee ben je een hoop gezeik en geregel of geld voor. Zoals je kan zien op de video op dumpert zijn ze in een minuut klaar. https://www.dumpert.nl/item/7943595_17bc878a
Toevallig 2 dagen terug is er hier in de buurt ook nog ingebroken in een VW.
Nu is er niks meer te zien van de inbraak, de deur is overgespoten. Nieuw raam erin, nieuw infotainment met navirem erin. Op de 4 ramen aan de zijkant heb ik logo's van navirem, en om de binnenspiegel hang ik de hanger van navirem ook netjes op als hij geparkeerd staat. Dat moet toch voldoende zijn voor dat tuig van de richel.
Mensen, laat alsjeblieft een Navi-rem inbouwen, hiermee ben je een hoop gezeik en geregel of geld voor. Zoals je kan zien op de video op dumpert zijn ze in een minuut klaar. https://www.dumpert.nl/item/7943595_17bc878a
Allereerst: Ik ben wel blij voor jou dat ze het wel allemaal netjes hebben opgelost.
In mijn geval is dit risico voor de dealer i.v.m. met PL.
Pro actief kan ik mijn dealer wat dat betreft niet noemen. Ook niet m.b.t. de terugroepactie. Ook niet met de app-perikelen van anderen.
Pro actief kan ik mijn dealer wat dat betreft niet noemen. Ook niet m.b.t. de terugroepactie. Ook niet met de app-perikelen van anderen.
Hoe is dit het risico van de dealer? Neem aan dat je gewoon jouw eigen risico ook af mag tikken...Wescobar schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:30:
Allereerst: Ik ben wel blij voor jou dat ze het wel allemaal netjes hebben opgelost.
On that note; onbegrijpelijk dat VW nog steeds geen systeem heeft waarbij zo’n navi aan de auto gebonden is, zoals bij mijn Honda Insight wel het geval was (zodra de stroom eraf was en hij aangesloten werd op een andere Honda moest je de door mij gekozen code invoeren anders deed ie niks), dit grapje speelt echt al zo lang...
Component Protection heet het tegenwoordig. Inderdaad via VIN en normaal gesproken alleen via ODIS vrij te schakelen. Maar inderdaad niet 100% waterdicht. Zo kan je ook een discover pro uit een Mk7.5 in een Mk7 proppen, zonder tussenkomst van een dealer bijvoorbeeld.S_Chief schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:08:
Dat zit er vast wel op, maar zal inmiddels gekraakt zijn.
De ID app lijkt wel einde verhaal voor de eGolf? Bij mij blijft ie falen met inloggen, terwijl de reguliere app het vandaag wel prima doet. Straks een rit gepland die krap aan kan worden, dan is het fijn om te kunnen zien of ik nu 70 of 79 % SoC heb...
Hier werkt de app zonder problemen.
Maar ik ben ook een van de weinige die nog geen problemen heeft ervaren sinds ik hem in juni heb gekregen, dus zal niet heel representatief zijn qua storingen.
Maar ik ben ook een van de weinige die nog geen problemen heeft ervaren sinds ik hem in juni heb gekregen, dus zal niet heel representatief zijn qua storingen.
De ID app heb ik al even geleden weer verwijderd.. Elke keer inloggen om alleen het percentage te zien werd best irritant.DeGroteMuis schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:41:
[...]
Component Protection heet het tegenwoordig. Inderdaad via VIN en normaal gesproken alleen via ODIS vrij te schakelen. Maar inderdaad niet 100% waterdicht. Zo kan je ook een discover pro uit een Mk7.5 in een Mk7 proppen, zonder tussenkomst van een dealer bijvoorbeeld.
De ID app lijkt wel einde verhaal voor de eGolf? Bij mij blijft ie falen met inloggen, terwijl de reguliere app het vandaag wel prima doet. Straks een rit gepland die krap aan kan worden, dan is het fijn om te kunnen zien of ik nu 70 of 79 % SoC heb...
Als die gasten dat nou eens toevoegden aan de normale app.. Copy paste.
[ Voor 4% gewijzigd door S_Chief op 29-12-2020 12:51 ]
De We Connect ID app op de eGolf? Dat zou me verbazen, volgens de dealer is er een update geweest waarmee 'het oneigenlijke gebruik' door eGolf en eUp! rijders tegen wordt gegaan... Tikje overtrokken, je kan er de auto niet mee slopen of zo, alleen de SoC in % is nuttig...Reiger072 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:46:
Hier werkt de app zonder problemen.
Precies! Amper moeite, best handig. Maar nee, daar wordt niet eens op gereageerd door VW...S_Chief schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:50:
[...]
De ID app heb ik al even geleden weer verwijderd.. Elke keer inloggen om alleen het percentage te zien werd best irritant.
Als die gasten dat nou eens toevoegden aan de normale app.. Copy paste.
[ Voor 26% gewijzigd door DeGroteMuis op 31-12-2020 13:48 ]
de ID app werkt nog prima bij mij.DeGroteMuis schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:46:
[...]
De We Connect ID app op de eGolf? Dat zou me verbazen, volgens de dealer is er een update geweest waarmee 'het oneigenlijke gebruik' door eGolf en eUp! rijders tegen wordt gegaan... Tikje overtrokken, je kan er de auto niet mee slopen of zo, alleen de SoC in % is nuttig...
Overigens voor wie meer trip informatie wil bijhouden en ook de SoC wil kunnen zien en kunnen gebruiken in apps als ABRP is er https://tronity.io heb nu de proefperiode een tijdje lopen en houd netjes alle ritjes bij en hoeveel kW er gebruikt en geladen is.
Moet zeggen dat best handig is en ook de actuele SoC en verbruik in A Better Route Planner maakt tripjes plannen net wat sneller
Via www.tronity.io kan je een 2 weken proefperiode starten (en als je het via een referral doet krijg je 4 weken proef, iedereen mag natuurlijk die van mij gebruiken maar ook van iemand anders https://tronity.io/home/IgeFdXSi6 ).
Hoi even een vraag aan andere E-Golf rijders, ik heb sinds half november een mijn E-Golf alleen de te rijden afstand valt bij enorm tegen, ik besef dat ik beperkte afstanden kan rijden maar zelfs met de volgende omstandigheden / feiten:
- score van 89 op de “think blue trainer”
- 8 graden buitentemperatuur
- “economisch rijden” op de snelweg (op de CC)
- geen warmtepomp!
Met deze omstandigheden staat mijn geregistreerde kilometers op 133 en kan ik er nog 15 rijden (verplicht eco+).
Nu zegt de dealer dat het door mijn rijstijl en het weer komt echter vermoed ik dat dit toch niet helemaal normaal is.
Zijn er mensen met ervaringen hiermee?
- geen warmtepomp!
Met deze omstandigheden staat mijn geregistreerde kilometers op 133 en kan ik er nog 15 rijden (verplicht eco+).
Nu zegt de dealer dat het door mijn rijstijl en het weer komt echter vermoed ik dat dit toch niet helemaal normaal is.
Wat is je gemiddelde verbruik? Wat versta je onder economisch rijden (snelheid)?
Kan het zijn dat je de eerste generatie e-Golf hebt?
Ik heb hier zelf ook last van. Heb wel een warmtepomp. 140-150 haal ik wel met soms ff lekker stampen tussendoor op de snelweg.Dannymolier schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:32:
Hoi even een vraag aan andere E-Golf rijders, ik heb sinds half november een mijn E-Golf alleen de te rijden afstand valt bij enorm tegen, ik besef dat ik beperkte afstanden kan rijden maar zelfs met de volgende omstandigheden / feiten:
- geen warmtepomp!
Met de huidige temperatuur op de snelweg gaat t gewoon hard, zelfs met extreem zuinig rijden (uitrollen, ver vooruit kijken) zit ik rond de 18 kWh/100km. Met 32.5 kWh beschikbaar is dat theoretisch 180 kilometer (en ik heb een warmtepomp)Dannymolier schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:32:
- geen warmtepomp!
Over het hele jaar genomen (11.590km
Met 140-150 'stampen' begrijp ik de opmerking van de dealer heel goed. Hard rijden heeft een siginificante invloed op het rijbereik. Probeer het eens met 100km/uurHeijmenberg99 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:32:
[...]
Ik heb hier zelf ook last van. Heb wel een warmtepomp. 140-150 haal ik wel met soms ff lekker stampen tussendoor op de snelweg.
Hahaha in kilometers geredenpikstert schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:08:
[...]
Met 140-150 'stampen' begrijp ik de opmerking van de dealer heel goed. Hard rijden heeft een siginificante invloed op het rijbereik. Probeer het eens met 100km/uur
Gemiddeld verbruik van 18kwh en een score van 89 op de “Think Blue”.tiguan schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:40:
Wat is je gemiddelde verbruik? Wat versta je onder economisch rijden (snelheid)?
Met economisch rijden denk ik aan rustig optrekken en lange afstanden rijden op de snelweg met 100km/u op de CC.
Ik ga er vanuit dat ik de laatste generatie heb, is er een manier om hier achter te komen?
Heb je een warmtepomp? Zo nee is 140-150 sowieso normaal.Dannymolier schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 00:09:
[...]
Gemiddeld verbruik van 18kwh en een score van 89 op de “Think Blue”.
Met economisch rijden denk ik aan rustig optrekken en lange afstanden rijden op de snelweg met 100km/u op de CC.
Ik ga er vanuit dat ik de laatste generatie heb, is er een manier om hier achter te komen?
De laatste generatie heeft o.a. een ander navigatiesysteem en meer pk’sDannymolier schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 00:09:
[...]
Gemiddeld verbruik van 18kwh en een score van 89 op de “Think Blue”.
Sinds vandaag viel mij condensvorming in beide koplampen op. Mijn e-Golf is nog geen halfjaar oud en valt ook onder de terugroepactie. Volgens mij was VW met hun hoofd al bij de id.3 en id.4. Nog meer mensen last van?
Ja hier ook. Zou je er niet al te veel zorgen om maken.simonanton schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:41:
Sinds vandaag viel mij condensvorming in beide koplampen op. Mijn e-Golf is nog geen halfjaar oud en valt ook onder de terugroepactie. Volgens mij was VW met hun hoofd al bij de id.3 en id.4. Nog meer mensen last van?
Dat is tegenwoordig helaas normaal, en al helemaal bij LED (wordt amper warm).
Volgens mij gaat 'ie niet harder dan 150.
Kan je stampen met een e-Golf dan?Heijmenberg99 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:39:
[...]
Hahaha in kilometers gereden. Al wordt met stampen die snelheid wel eens gehaald.
[ Voor 65% gewijzigd door S_Chief op 04-01-2021 22:24 ]
157S_Chief schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:23:
Kan je stampen met een e-Golf dan?Volgens mij gaat 'ie niet harder dan 150.
Heb ik ook al vanaf het begin dat ik m heb...simonanton schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:41:
Ja hier ook.simonanton schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:41:
Een beetje condens langs de randen bij vochtig weer of vers uit de wasstraat is tegenwoordig normaal. De units zijn niet helemaal sealed. Bij LED blijft het ook nog wat langer hangen, want minder warm. Je kan altijd even de dealer contacten, maar ik vermoed dat het onder product feature valt, zo lang niet de hele koplamp beslaat, of er zichtbare druppelvorming is.
@RonaldPr 154 GPS. Ook met de topsnelheid steggelt VW een tikje.
@RonaldPr 154 GPS. Ook met de topsnelheid steggelt VW een tikje.
Klopt inderdaad. Met het vochtige weer op oudejaarsdag en na een wasstraat bezoek, voor het eerst gezien in een van beide koplampen.DeGroteMuis schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:26:
Een beetje condens langs de randen bij vochtig weer of vers uit de wasstraat is tegenwoordig normaal. De units zijn niet helemaal sealed. Bij LED blijft het ook nog wat langer hangen, want minder warm. Je kan altijd even de dealer contacten, maar ik vermoed dat het onder product feature valt, zo lang niet de hele koplamp beslaat, of er zichtbare druppelvorming is.
Ik ga morgen proefrijden in voorburg met een 2019 model. Leuke opties, nav, leder, led, digitaal scherm etc etc geen warmtepomp!
Ik heb nog nooit een elektrische auto gehad, vind de E Golf gewoon de mooiste. Zal het meest in de stad gebruikt worden.
Maar ik heb helaas geen optie om thuis op te laden. Sta in een parkeergarage. Dus ik heb nog veel uit te zoeken. Moet ik een laadpas aanvragen? Etc etc
Ik heb nog nooit een elektrische auto gehad, vind de E Golf gewoon de mooiste. Zal het meest in de stad gebruikt worden.
Maar ik heb helaas geen optie om thuis op te laden. Sta in een parkeergarage. Dus ik heb nog veel uit te zoeken. Moet ik een laadpas aanvragen? Etc etc
Het is een heerlijke auto. Ik denk niet dat je er snel spijt van zult krijgen.
En de vragen en antwoorden zijn op dit forum eenvoudig na te lezen.
En de vragen en antwoorden zijn op dit forum eenvoudig na te lezen.
Laadpas van de ANWB is helaas niet te krijgen.
Heb ook altijd condens in de koplampen met dit weer.
Ik zag het hier ergens al eens eerder langskomen, maar ik krijg ook geen warme lucht uit de roosters in het midden boven het scherm.. vind dat toch best jammer.
Of is er iets wat ik over het hoofd zie?
Ik zag het hier ergens al eens eerder langskomen, maar ik krijg ook geen warme lucht uit de roosters in het midden boven het scherm.. vind dat toch best jammer.
Parkeergarage van een vve toevallig? Wie weet valt er wat te regelen qua stroompunt. Hoeft niet eens een laadpaal te zijn, maar dat zou mooier zijn natuurlijk. Kijk verder even dit topic na of op de site van @Hachy https://laadpastop10.nl/ welke pas het beste bij je past. Ook als je wel een laadpaal hebt zou ik er een paar in je auto leggen.angelico66 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:29:
Ik ga morgen proefrijden in voorburg met een 2019 model. Leuke opties, nav, leder, led, digitaal scherm etc etc geen warmtepomp!
Edit: Vergeet ook zeker dit topic niet https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1974344
[ Voor 5% gewijzigd door Sefa op 06-01-2021 08:15 ]
Nee parkeergarage van een woningbouw, ik huur daar gewoon een plek. Ik ga niet zo gek veel rijden door mijn mantelzorg. Zal wel het meeste snel laden worden af en toe
Ja dat was ik met dat probleem. Ik heb de warme lucht handmatig op naar voren en naar de voeten laten blazen. Dan is het wel lekker warmmaarten34 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 07:35:
Heb ook altijd condens in de koplampen met dit weer.
Naar aanleiding van wat zuinigheidsvraagstukken in de winter hierbij mijn huidige ervaring: een dagje strand afgelopen weekend. Rit Nijmegen Vlissingen en terug op dezelfde dag.
-Gereden snelheid: 100km/h op de ACC.
-Gemiddelde over de rit, inclusief stop- en afrem tijdsverlies en soms op contact laten bij het laden: 82km/h.
-Ritafstand 426km.
-Geen warmtepomp. Buitentemperatuur 3 graden. Bij laadmomenten ook bijverwarmen naar 20 graden.
-In de auto: 3 personen + 1 hond (samen ongeveer 220kg).
-Gemiddeld verbruik: 17,9 kw/h. Theoretisch bereik op de accu daarmee ongeveer 180 kilometer (32KW bruikbare accu)
-Gereden snelheid: 100km/h op de ACC.
-Gemiddelde over de rit, inclusief stop- en afrem tijdsverlies en soms op contact laten bij het laden: 82km/h.
-Ritafstand 426km.
-Geen warmtepomp. Buitentemperatuur 3 graden. Bij laadmomenten ook bijverwarmen naar 20 graden.
-In de auto: 3 personen + 1 hond (samen ongeveer 220kg).
-Gemiddeld verbruik: 17,9 kw/h. Theoretisch bereik op de accu daarmee ongeveer 180 kilometer (32KW bruikbare accu)
[ Voor 4% gewijzigd door watermanager197 op 06-01-2021 11:03 ]
Net in de E Golf gereden, oef wat rijd dat lekker.
[ Voor 18% gewijzigd door angelico66 op 06-01-2021 20:59 ]
Alleen lichte twijfel. Binnen 2 jaar is de auto haast de helft in waarde gedaald. Wie heeft deze auto een paar jaar? Onderhoudskosten?
Bekijks? Een Golf E ziet er toch hetzelfde uit als een normale Golf alleen zonder motorgeluid?angelico66 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:27:
Net in de E Golf gereden, oef wat rijd dat lekker. Veel bekijks die auto.
Ja lijkt me ook bijzonder, ik heb amper bekijks met de e-Golf.
Nou en? Volgens mij blijft de eGolf voor de trouwe Golf rijders interessant. Maak ik me niet zo druk om. Heerlijke auto. Geen spijt van.angelico66 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:14:
Alleen lichte twijfel. Binnen 2 jaar is de auto haast de helft in waarde gedaald. Wie heeft deze auto een paar jaar? Onderhoudskosten?
Met een beetje goed zoeken kun je toch een prima exemplaar uit Duitsland halen met nog minimaal 2-3 jaar garantie? Dan heb je naast de vaste onderhoudskosten helemaal geen risico. En je bent nog goedkoper uit ook.angelico66 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:14:
Het klinkt op zich wel plausibel.Dannymolier schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:32:
Ik heb een nieuwe golf zonder warmtepomp.
Mijn vrouw rijdt voornamelijk stadsverkeer, wanneer zij hem daarna opgeladen heeft is het bereik maar 140km. Ik rijd zelf voornamelijk snelweg netjes ACC op 105, na mijn werkdag (120km totaal) heb ik vaak nog 40-60km over.
Overigens heb ik het idee dat de waarde van het recupereren zwaar overschat wordt, in mijn voorbeeld levert stadsverkeer weinig voordeel tegenover snelweg. Lijkt me meer voor mensen die in de bergen wonen ofzo.....
Recuperatie kan best wat opleveren hoor. Je moet het alleen handig aanpakken. Uitrollen is altijd beter.
Ik win regelmatig wat kilometers terug met B.
Voorbeeld: S_Chief in "Het grote Volkswagen e-Golf topic"
Ik win regelmatig wat kilometers terug met B.
Voorbeeld: S_Chief in "Het grote Volkswagen e-Golf topic"
[ Voor 22% gewijzigd door S_Chief op 07-01-2021 13:38 ]
Recuperatie schijnt inderdaad wel handig te zijn met het terugwinnen van je range. Ik gebruik het zelf nooit.
[ Voor 80% gewijzigd door BMS080 op 12-01-2021 21:34 ]
Ik lees ineens dat je voor "private lease" ook een elektrische subsudie kan krijgen.
Staat op de site van RVO. Ook in 2020.
Dit was toch alleen voor aankoop dacht ik? Zo las je het ook overal in het nieuws -_-
Ik heb gebeld naar RVO en ze zeggen dat ik te laat ben...je moet binnen 60 dagen na het tekenen van de contract aanmelden.
Wtf ? Niemand vertelt je iets hierover?
Zijn er mensen die hier recht op hebben gehad? Mensen met een "private lease" contract.
Ik vind dit nu echt zuur...
Dit was toch alleen voor aankoop dacht ik? Zo las je het ook overal in het nieuws -_-
Ik heb gebeld naar RVO en ze zeggen dat ik te laat ben...je moet binnen 60 dagen na het tekenen van de contract aanmelden.
Zijn er mensen die hier recht op hebben gehad? Mensen met een "private lease" contract.
[ Voor 15% gewijzigd door ThaddeusX op 13-01-2021 11:25 ]
Voor private lease was/is het inderdaad ook mogelijk. Ik geloof dat het bedrag dan naar rato in mindering wordt gebracht op je maandtermijn:
Nieuwe elektrische personenauto koop of private lease = € 4.000 (of EUR 83,33 per maand obv 4 jaar bij private lease)
Je vraag past overigens beter in dit topic: Particuliere EV subsidie (SEPP)
Nieuwe elektrische personenauto koop of private lease = € 4.000 (of EUR 83,33 per maand obv 4 jaar bij private lease)
Je vraag past overigens beter in dit topic: Particuliere EV subsidie (SEPP)
[ Voor 20% gewijzigd door J0YR1D3R op 13-01-2021 11:38 ]
Stond ook best duidelijk in de berichtgeving van de RVO en andere media en hier op GoT ook redelijk vaak langsgekomen.
Ik heb hem vorig jaar juni gelukkig wel aan kunnen vragen en krijg iedere maand een deel binnen.
Ik heb hem vorig jaar juni gelukkig wel aan kunnen vragen en krijg iedere maand een deel binnen.
Zelfs in dit topic een aantal keer langsgekomen met mensen die nog wilden proberen iets met hun leverdatum cq contractdatum te doen.
Maar ja niemand vertelt je hier iets over, hoe had je dat verwacht? Dat RVO 16 miljoen mensen ging opbellen: “Goedemiddag, overweegt u de aanschaf of lease van een nieuwe auto? Ja? Is dat dan een elektrische? Ja? Wist u dat u dan mogelijk, afhankelijk van aanschafwaarde en leveringsdatum in aanmerking komt voor subsidie?”
Maar ja niemand vertelt je hier iets over, hoe had je dat verwacht? Dat RVO 16 miljoen mensen ging opbellen: “Goedemiddag, overweegt u de aanschaf of lease van een nieuwe auto? Ja? Is dat dan een elektrische? Ja? Wist u dat u dan mogelijk, afhankelijk van aanschafwaarde en leveringsdatum in aanmerking komt voor subsidie?”
Je hebt de auto sinds eind februari vorig jaar. Dus je hebt sowieso geen recht op deze subsidie.ThaddeusX schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:15:
Ik lees ineens dat je voor "private lease" ook een elektrische subsudie kan krijgen.
Ik vind het belachelijk.WhySoSerious schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:49:
[...]
Je hebt de auto sinds eind februari vorig jaar. Dus je hebt sowieso geen recht op deze subsidie.
Alleen zakelijke mensen worden op de hoogte gebracht blijkbaar.
Leuke reclame voor particulieren
Een brief of via de dealer? Iets?trippelb schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:37:
Zelfs in dit topic een aantal keer langsgekomen met mensen die nog wilden proberen iets met hun leverdatum cq contractdatum te doen.
Ik had niet NIKS verwacht.
Op het nieuws hoorde je wel wat er over maar dat ging alleen over "koop" auto's.
Jawel hoor, ik heb particulier gekocht en was prima op de hoogte van dit. Was al begin 2020 bekend dat deze subsidie & bijbehorende voorwaarden zou komen. In maart gefinaliseerd meen ik.ThaddeusX schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:58:
[...]
Ik vind het belachelijk.
Leuke reclame voor particulierenHoe moest ik dit in godsnaam weten.
Daarbij lijkt het me sterk dat zakelijke geïnteresseerden geïnformeerd zijn, aangezien deze subsidie alleen voor particulieren is
[ Voor 12% gewijzigd door WhySoSerious op 13-01-2021 14:18 ]
Ik heb de e-Golf trouwens nu een jaartje.
Wat mij opvalt is dat ik sinds afgelopen maandag vocht aan de ruit heb, maar aan de binnenzijde. Is dit normaal? Hebben jullie dit wel eens meegemaakt?
Maandag was er enkele druppeltjes ik dacht het zal wel...maar vandaag was het erg vochtig vanuit de binnenkant. Ik moest letterlijk met een handdoek eroverheen.
Alleen op de voorruit aanwezig gek genoeg.
Ik parkeer ook niet onder een boom ofzo.
Wat mij opvalt is dat ik sinds afgelopen maandag vocht aan de ruit heb, maar aan de binnenzijde. Is dit normaal? Hebben jullie dit wel eens meegemaakt?
Maandag was er enkele druppeltjes ik dacht het zal wel...maar vandaag was het erg vochtig vanuit de binnenkant. Ik moest letterlijk met een handdoek eroverheen.
[ Voor 13% gewijzigd door ThaddeusX op 13-01-2021 14:53 ]
Hier heeft die van ons geen last van. Zijn alle ramen 100% gesloten?ThaddeusX schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:51:
Wat mij opvalt is dat ik sinds afgelopen maandag vocht aan de ruit heb, maar aan de binnenzijde.
Maandag was er enkele druppeltjes ik dacht het zal wel...maar vandaag was het erg vochtig vanuit de binnenkant.
Ja 100% gesloten.Heijmenberg99 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:52:
[...]
Hier heeft die van ons geen last van. Zijn alle ramen 100% gesloten?
En andere ramen hebben er geen last van gek genoeg. Alleen voorruit.
.
[ Voor 99% gewijzigd door ThaddeusX op 13-01-2021 14:54 ]
Zakelijke rijders zijn ook niet persoonlijk op de hoogte gebracht van de bijtellingsregels, maar omdat het geen subsidie is, hoef je dat niet apart aan te vragen.ThaddeusX schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:58:
[...]
Ik vind het belachelijk.
Leuke reclame voor particulierenHoe moest ik dit in godsnaam weten.
Twee punten over de subsidie:
1. Als je recht had gehad op subsidie: De minimale looptijd voor private lease is 4 jaar, anders moet je (een deel) terugbetalen. Jouw looptijd is korter.
2. Je hebt de auto sowieso veel te vroeg aangeschaft. Moment van ondertekenen telt als leidend voor de vraag of je recht had op die subsidie. Je hebt volgens mij gebruik gemaakt van de actie Q4 2019, dus ongeveer een half jaar te vroeg getekend om überhaupt recht te hebben op subsidie, koop of private lease. Dat geldt voor iedereen die destijds gebruik maakte van de actie, maar daar staat weer tegenover dat het maandbedrag lager was dan bij ondertekenen toen de subsidie wel gold (op een enkele geluksvogel na).
Kortom: weinig voordeel in jouw situatie en als je al recht had en ook als je het wel wist dat het ook voor private lease gold, had het je niets opgeleverd.
Hier ook geen last van.ThaddeusX schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:53:
Ja 100% gesloten.
En andere ramen hebben er geen last van gek genoeg. Alleen voorruit.
Misschien een domme vraag, maar geen natte kleding of zoiets in de kofferbak gegooid eerder deze week? Dat had m'n vriendin vorig najaar en toen ook vrijwel alleen de voorruit waar het opviel.
Ik heb zojuist naar de auto gekeken. Plek waar de ruiterwissers aanwezig zijn is helemaal schoon.
Onder de kap ziet alles er nog nieuw uit.
Het enige wat me opvalt is dit:
Het lijkt helemaal leeg. Ik ga kijken of ik online wat kan vinden
:strip_exif()/f/image/WPCqGUBVm9i8lKA2njWDyn4z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WPCqGUBVm9i8lKA2njWDyn4z.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door ThaddeusX op 13-01-2021 15:09 ]
Dat is je remvloeistofreservoir. Vaak kan je daar de hoeveelheid niet goed op aflezen. Kan je als je de dop er afdraait wel goed zien of er iets in zit?ThaddeusX schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:08:
Ik heb zojuist naar de auto gekeken. Plek waar de ruiterwissers aanwezig zijn is helemaal schoon.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je hebt gelijk!Heijmenberg99 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:11:
[...]
Dat is je remvloeistofreservoir. Vaak kan je daar de hoeveelheid niet goed op aflezen. Kan je als je de dop er afdraait wel goed zien of er iets in zit?
Hij zit helemaal vol...letterlijk tot aan het dopje. Gek want hij heeft de max wel overschreden.
Er is tot op heden niet gesleuteld aan de auto.
Hij hoort tot aan de dop vol te zitten. Tijdens het remmen zakt die vloeistof weg.ThaddeusX schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:15:
[...]
Je hebt gelijk!
Hij zit helemaal vol...letterlijk tot aan het dopje. Gek want hij heeft de max wel overschreden.
Nog wat geleerd:)Heijmenberg99 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:16:
[...]
Hij hoort tot aan de dop vol te zitten. Tijdens het remmen zakt die vloeistof weg.
Geen idee hoe de vocht alleen bij de voorruit dan komt.
Alles ziet er droog en schoon uit.
[...]
Hier ook geen last van.
Misschien een domme vraag, maar geen natte kleding of zoiets in de kofferbak gegooid eerder deze week? Dat had m'n vriendin vorig najaar en toen ook vrijwel alleen de voorruit waar het opviel.
[/quote]
Nope! Niks nats erin gehad.
Hier ook geen last van.
[/quote]
Nope! Niks nats erin gehad.
Dat betekent dat je buiten de subsidieregeling valt, dus je hebt er niks aan gemistThaddeusX schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:51:
Yup...Bula schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:28:
[...]
Dat betekent dat je buiten de subsidieregeling valt, dus je hebt er niks aan gemist
Vond het niet zo leuk dat je alleen recht hebt binnen 60 dagen van aanschaf\tekenen. Indien je überhaupt op de hoogte bent van deze regeling.
Had je sowieso niet gehad, want toen jij tekende gold deze regeling nog helemaal niet. Op de hoogte of niet. Natuurlijk leuker om wel subsidie te krijgen, maar het is een subsidie die mensen met verleiden te kopen / leasen, dat hebben wij natuurlijk al gedaan. Dus wel logisch.ThaddeusX schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:33:
[...]
Yup...![]()
Vond het niet zo leuk dat je alleen recht hebt binnen 60 dagen van aanschaf\tekenen. Indien je überhaupt op de hoogte bent van deze regeling.
Dan zijn je remblokken nog niet zo versleten, mooi!ThaddeusX schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:15:
[...]
Je hebt gelijk!
Als je remblokken slijten, worden de wielremcilinders een klein stukje verder ingedrukt. Dan zakt je niveau.
Als het goed is, kan je met de remolie op niveau max remblokken die versleten zijn vervangen voor nieuwe zonder dat het vaatje overstroomt.
Sowieso goed dat de remolie nog zo lekker helder is na een jaar, want remolie is hygroscopisch (trekt vocht aan) en verkleurt dan ook langzaam.
Je hebt gelijk!DeGroteMuis schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:06:
[...]
Zakelijke rijders zijn ook niet persoonlijk op de hoogte gebracht van de bijtellingsregels, maar omdat het geen subsidie is, hoef je dat niet apart aan te vragen.
Twee punten over de subsidie:
1. Als je recht had gehad op subsidie: De minimale looptijd voor private lease is 4 jaar, anders moet je (een deel) terugbetalen. Jouw looptijd is korter.
2. Je hebt de auto sowieso veel te vroeg aangeschaft. Moment van ondertekenen telt als leidend voor de vraag of je recht had op die subsidie. Je hebt volgens mij gebruik gemaakt van de actie Q4 2019, dus ongeveer een half jaar te vroeg getekend om überhaupt recht te hebben op subsidie, koop of private lease. Dat geldt voor iedereen die destijds gebruik maakte van de actie, maar daar staat weer tegenover dat het maandbedrag lager was dan bij ondertekenen toen de subsidie wel gold (op een enkele geluksvogel na).
Kortom: weinig voordeel in jouw situatie en als je al recht had en ook als je het wel wist dat het ook voor private lease gold, had het je niets opgeleverd.
[...]
'n vriendin vorig najaar en toen ook vrijwel alleen de voorruit waar het opviel.
e-Golf actie + een subsidie zou heerlijk zijn geweest
De actie verliep ook volgens mij in november/december 2019.
Geen idee of het iemand gelukt is om "beide" deals te kunnen pakken. Door later te tekenen ofzo?
Ik als particulier en Private Leaser ben 1 van de weinige denk ik waarbij het contract is omgezet, omdat de levering zo lang op zich liet wachten. Hierdoor krijg ik iedere maand €83,33 bijgeschreven. Ik weet niet hoe ik erachter ben gekomen, maar ik heb vanaf het moment dat ik in de markt kwam voor de eGolf dit topic gevolgd en veel wezen Googlen uit pure interesse voor elektrisch rijden. Niet eens heel spannend ofzo, maar het is meerdere keren voorbij gekomen bij mij...
Ik vind dit toch wel gek hoor. Ik heb ook sinds 9 maanden een golf, en ik wist dat heel goed. Sterker nog, ik denk dat ik het wel tien keer heb gelezen. Ik denk dat je gewoon niet de goede kranten en websites bijhoudt.ThaddeusX schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:33:
[...]
Yup...![]()
Misschien moet je dan gewoon regelmatig de staatscourrant lezen? Die is daar voor. Daarin worden alle nieuwe wetten regelingen etc aangekondigd? Dus ja het wordt vermeld en voor iedereen beschikbaar. Kan je gelijk kijken of je niet andere wetten/subsidies gemistThaddeusX schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:00:
[...]
Een brief of via de dealer? Iets?
Ik had niet NIKS verwacht.
Op het nieuws hoorde je wel wat er over maar dat ging alleen over "koop" auto's.
https://www.officielebekendmakingen.nl/
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Hij hoort tot het max streepje vol te zitten, niet tot aan de dop.Heijmenberg99 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:16:
[...]
Hij hoort tot aan de dop vol te zitten. Tijdens het remmen zakt die vloeistof weg.
Ik heb zelf ook vaak beslagen ruiten als je met natte schoenen of een beregende jas in de auto hebt gezeten. Tijdens de korte ritjes erna droogt het interieur niet goed op waardoor je dagenlang beslagen ruiten kan houden.DeGroteMuis schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:06:
[...]
[...]
ik had het gisteren niet, wel buitenkant bevroren.ThaddeusX schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:51:
Vandaag had ik het ook aan de binnenkant.
Waarschijnlijk door een korte de rit gisteren: zelf water verdampt /uitgeademd, en dat was dan vanmorgen gecondenseerd op de voorruit.
Misschien heeft het ook te maken met hoe hoog de verwarming staat? Ik gebruik meestal de stoelverwarming ipv de verwarming flink hoger te zetten ( kost km ..)
Gisteren had ik het bijvoorbeeld weer niet...gek.bor7 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:33:
[...]
ik had het gisteren niet, wel buitenkant bevroren.
Vandaag had ik het ook aan de binnenkant.
Waarschijnlijk door een korte de rit gisteren: zelf water verdampt /uitgeademd, en dat was dan vanmorgen gecondenseerd op de voorruit.
Misschien heeft het ook te maken met hoe hoog de verwarming staat? Ik gebruik meestal de stoelverwarming ipv de verwarming flink hoger te zetten ( kost km ..)
Ik heb geen stoelverwarming. Ik maak ook nooit gebruik van climate control. Ik zet het zelf op 25 graden 2/3 toeren altijd.