• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Over climate control (auto airco) gesproken...dit is de eerste auto waarop ik deze functie heb. Dus dat is een luxe dacht ik.

Alleen ik gebruik het nooit. Doe ik iets verkeerd?

Als ik het op 25 of 29 graden "automatisch" zet. Lijkt het alsof er niks gebeurd. Ook na een tijdje.
Ik voel ook gewoon niks als ik mijn handen op de roosters plaats. Ik merk wel dat alle oranje knopjes uitgaan behalve die van "auto".

Als ik het koud of warm heb doe ik het liever handmatig zodat het sneller koud of warm word.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:46
ThaddeusX schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:34:
Over climate control (auto airco) gesproken...dit is de eerste auto waarop ik deze functie heb. Dus dat is een luxe dacht ik.

Als ik het op 25 of 29 graden "automatisch" zet. Lijkt het alsof er niks gebeurd. Ook na een tijdje.
Ik voel ook gewoon niks als ik mijn handen op de roosters plaats. Ik merk wel dat alle oranje knopjes uitgaan behalve die van "auto".

Als ik het koud of warm heb doe ik het liever handmatig zodat het sneller koud of warm word.
Ik gebruik Auto ook niet. Werkt gewoon niet. Gewoon de ‘handmatige’ knoppen en dan wordt ie snel heerlijk warm.

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-11 09:35
ThaddeusX schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:34:

In de zomer werkt “auto” wel prima. Maar in de winter echt niet voldoende. Ik heb de knopjes voor naar voren en naar beneden blazen altijd aan staan. Dan is het tenminste warm in de auto.

• vraasen
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:21
Vandaag m'n E-Golf opgehaald en heb me meteen gewaagd aan de enkele rit a 178km zonder tussentijds opladen :). Standje ECO, ACC op 100 km/h, climate control aan en gaan. Thuis aangekomen had ik nog 20km range. Volgens de boardcomputer een gemiddelde snelheid van 75km/h en 16,1kWh/100km. Ben er tevreden mee met het weer van vandaag. Warmtepomp is aanwezig, de 1e 5km zaten er de Madrid velgen onder en zijn daarna omgeruild voor de Golf 8 Belmont velgen (ook 17inch alleen 0,5J breder).

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Is de app bij jullie de laatste dagen ook zo traag? Het is normaliter al geen snelheidswonder, maar nu lijkt het nog veel erger te zijn.

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:10
Sinds ik een nieuwe telefoon heb, loopt hij heel soepel.

• 4rockandroll4
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10-2024
ik weet niet of zoiets al ter sprake is gekomen, maar waarom bestaan er geen nood/reserve accu's voor EV's? Ik kan hierover online niks vinden.

Bijvoorbeeld voor ritten waarrbij de actieradius krap is, maar voor de zekerheid ga je toch langs de laadpaal of je past je planning aan.

Stel dat je nou een noodaccu-ding in de kofferbak legt, waarmee je nog 10km extra kan rijden. Dit kan een hoop laadstress wegnemen;

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:40
Als je bereik 10km te kort is dan kost je dat nog geen 5 minuten aan de snellader.

Als het dus incidenteel voorkomt is de snellader praktischer.

Als het structureel voorkomt kan je beter een andere auto kopen

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-11 11:43
vraasen schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:28:
Vandaag m'n E-Golf opgehaald en heb me meteen gewaagd aan de enkele rit a 178km zonder tussentijds opladen :). Standje ECO, ACC op 100 km/h, climate control aan en gaan. Thuis aangekomen had ik nog 20km range. Volgens de boardcomputer een gemiddelde snelheid van 75km/h en 16,1kWh/100km. Ben er tevreden mee met het weer van vandaag. Warmtepomp is aanwezig, de 1e 5km zaten er de Madrid velgen onder en zijn daarna omgeruild voor de Golf 8 Belmont velgen (ook 17inch alleen 0,5J breder).
Veel plezier met je nieuwe aanwinst! Prima verbruik ook hoor! Ik zit nu gecombineerd verbruik eerder rond de 170 - 190 Wh/km, afhankelijk van hoe hard ik het stroompedaal intrap. Madrids met warmtepomp, wel modus normaal.
S_Chief schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:04:
Is de app bij jullie de laatste dagen ook zo traag? Het is normaliter al geen snelheidswonder, maar nu lijkt het nog veel erger te zijn.
Nee, normale traagheid. Maar hij blijft nu wel al weken werken.
4rockandroll4 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:13:
ik weet niet of zoiets al ter sprake is gekomen, maar waarom bestaan er geen nood/reserve accu's voor EV's? Ik kan hierover online niks vinden.

Bijvoorbeeld voor ritten waarrbij de actieradius krap is, maar voor de zekerheid ga je toch langs de laadpaal of je past je planning aan.

Stel dat je nou een noodaccu-ding in de kofferbak legt, waarmee je nog 10km extra kan rijden. Dit kan een hoop laadstress wegnemen;
Lijkt me niet heel nuttig, zo'n kleine extra range. Rijgedrag kan al meer winst opleveren en er is binnen je range eigenlijk altijd wel een lader in de buurt om 10-20 km bij te tappen. Dat kan zelfs bij een AC lader aardig vlot. Muxsan biedt wel zoiets voor de oudere Leaf, van tot 2017. Maar die biedt dan wel meteen een stukje meer capaciteit. Een 9 of 17 kWh accu voor in de kofferbak.

• ThaddeusX
Blijkbaar is een warmtepomp toch een "must have" in Nederland.

Het is de afgelopen weken best koud...en die verwarming snoept echt veel aan je accu range.

Mijn partner moet binnenkort 100km afstand rijden (retour). En dat is te doen in deze koud. Auto kan ongeveer 135km volgens ev-database. Maar als je verwarming nog erop gooit? Durf ik niet zo snel...auto gaat circa 1 uur op de snelweg zijn.

Als ik de verwarming aanzet dan gaat er circa 30 tot 50km aan range meteen weg. Dit is natuurlijk indien je het een "uur" lang gebruikt?

[ Voor 18% gewijzigd door ThaddeusX op 25-01-2021 09:14 ]

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voorwarmen aan een laadpaal zou ik dan sowieso doen, dat scheelt je al snel 10-15km range (op mijn display dan, ik heb wel een warmtepomp in de eGolf zitten). Hoe dat zich uit in echte kilometers, geen idee. 100 km snelweg zou met een volle lading en voorverwarmen aan de paal toch wel moeten gaan?

• 4rockandroll4
J0YR1D3R schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:57:
Voorwarmen aan een laadpaal zou ik dan sowieso doen, dat scheelt je al snel 10-15km range (op mijn display dan, ik heb wel een warmtepomp in de eGolf zitten). Hoe dat zich uit in echte kilometers, geen idee. 100 km snelweg zou met een volle lading en voorverwarmen aan de paal toch wel moeten gaan?
Ik rij bijna dagelijks 120km snelweg, verwarming 22 graden, zonder warmtepomp. Bij thuiskomst meestal wel 20-50km over. Wel altijd voorverwarmen aan de lader.

[ Voor 49% gewijzigd door 4rockandroll4 op 25-01-2021 12:27 ]

• 4rockandroll4
ThaddeusX schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:12:
Gezien de openbare laadstation dichtheid, en eventueel thuis / werk laden, vind ik een warmtepomp toch een stukje luxe. Bovendien zal die 20km extra bereik, vaak niet het verschil maken.

• DeGroteMuis

Het is de afgelopen weken best koud...en die verwarming snoept echt veel aan je accu range.

Mijn partner moet binnenkort 100km afstand rijden (retour). En dat is te doen in deze koud. Auto kan ongeveer 135km volgens ev-database. Maar als je verwarming nog erop gooit? Durf ik niet zo snel...auto gaat circa 1 uur op de snelweg zijn.

Als ik de verwarming aanzet dan gaat er circa 30 tot 50km aan range meteen weg. Dit is natuurlijk indien je het een "uur" lang gebruikt?
EV-Database zegt over winter:
Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming.

Dus dat is al met gebruik van de verwarming. Natuurlijk helpt voorverwarmen aan de laadzuil altijd om wat extra range te hebben, maar 100km moet je overdag, met max 100-105 op de ACC wel gemakkelijk halen.
4rockandroll4 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:37:
Gezien de openbare laadstation dichtheid, en eventueel thuis / werk laden, vind ik een warmtepomp toch een stukje luxe. Bovendien zal die 20km extra bereik, vaak niet het verschil maken.
In Nederland wel aardig luxe ja. Ik ging normaal gesproken ook een paar keer per maand België in, 135km enkele reis, incl Ring Antwerpen. Vond het wel een fijn idee om dat ook in de winter gewoon aardig soepel op 1 lading te kunnen doen. Plus handig voor net wat extra range op vakantie. Voor mij reden om die wel bij te bestellen.

• Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 16-10 16:21

30 tot 50 km range eraf wanneer je de verwarming aanzet?

Zet je hem dan volledig op de Max want bij mij (zonder warmtepomp) scheelt dat meestal ongeveer 10 kilometer range (20.5 graden en op Auto).

• DDDikkiedik
Ik snap het ook niet. Mijn verwarming staat weliswaar meestal op 17,5 maar ik kan op die manier nog wel 130 km/uur rijden en toch ruim boven de 100 km afstand uitkomen, zonder warmtepomp.

• vraasen
100km moet toch makkelijk te doen zijn, ook zonder warmtepomp.

Afgelopen weekend m'n 2e rit gedaan en meteen weer een aardige van 198km (3-4 graden, ook wat regen). Voorverwarmd (22) aan de TWC, bereik bij vertrek 205km en dat bleek perfect te kloppen, kwam thuis weer aan met 7km over. Ongeveer 150km snelweg en de rest 80 en 50 weg. Verbruik 14,8kWh/100km.

Benieuwd wat die gaat doen nu er de winterset onder ligt. Heb meteen de velgen gewogen om een idee te krijgen. De standaard Astana set zou met band 17,3kg wegen. M'n zomerset bleek 21kg te zijn (onbekend wat de Madrids doen). M'n stalen winterset doet 15,8kg.

• ThaddeusX
Ik heb een gek vraag....normaliter bij een private lease auto moet je jaarlijks onderhoud laten plegen door de dealer.

Maar moet dat ook bij een elektrische auto? Geen idee wat ze dan checken. Het enige wat ik me kan bedenken zijn de banden, maar die gaan ze na 1 jaar toch niet vervangen. En ik heb verder geen dashboard lampjes branden ofzo

Ik zit nu net onder de 8 duizend km.

• Heijmenberg99
ThaddeusX schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:14:
Ik heb een gek vraag....normaliter bij een private lease auto moet je jaarlijks onderhoud laten plegen door de dealer.

Maar moet dat ook bij een elektrische auto? Geen idee wat ze dan checken. Het enige wat ik me kan bedenken zijn de banden, maar die gaan ze na 1 jaar toch niet vervangen. En ik heb verder geen dashboard lampjes branden ofzo

Ik zit nu net onder de 8 duizend km.
Volgens mij moet je de normale onderhoudsinval aanhouden die de app aangeeft. Anders laat vw wel wat horen denk ik.

• ThaddeusX
Heijmenberg99 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:38:
[...]

Volgens mij moet je de normale onderhoudsinval aanhouden die de app aangeeft. Anders laat vw wel wat horen denk ik.
Das een goeie!
Ik heb de app gecheckt.

En zie een moersleutel icoontje die het volgende aangeeft: 22300km / 375 days.

Mooi ! Ik zit dan safe.

• crijnders
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-01 21:16
*snip* zie crijnders in "Private Lease - Deel 1"

[ Voor 94% gewijzigd door Señor Sjon op 27-01-2021 17:12 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-11 15:34
Modbreak:Het aanbieden van contracten e.d. is gewoon een vorm van V&A en hoort niet thuis in de topics.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Wescobar
  • Laatst online: 20-12-2024
Gebruikt iemand ook de SD Poort(en) met eigen MP3 muziek? Of video?

Wil gaan kijken welke SD kaart ik max. kan pakken en of het merk nog iets uitmaakt. Maar als ik geen muziek kan afspelen is het ook zonde natuurlijk..

• Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 16-10 16:21
Ik gebruik de 2e SD poort voor muziek.

Volgens mij een 64gb MicroSD kaartje met zo'n adapter eromheen van Kingston erin zitten speelt altijd zonder problemen mijn muziek af.

Heb op het kaartje per Artiest een aparte map gemaakt en dat laat hij ook perfect zien kan kiezen om een specifieke map af te spelen of het geheel.

• DeGroteMuis
Wescobar schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:42:
Gebruikt iemand ook de SD Poort(en) met eigen MP3 muziek? Of video?

Wil gaan kijken welke SD kaart ik max. kan pakken en of het merk nog iets uitmaakt. Maar als ik geen muziek kan afspelen is het ook zonde natuurlijk..
Ja, heb er standaard eentje in zitten voor gebieden met minder internet of wanneer m'n telefoon niet meer zo vol is.

200GB Sandisk ultra microSD (+adapter regelmatig op amazon.nl voor rond de 20 euro) met intussen ongeveer 60GB muziek werkt prima. Een 32GB reguliere Sandisk Ultra SD ook.
Weet niet zeker of er een limiet aan het aantal nummers of mappen zit, nog niet gemerkt in ieder geval. Op de 2015 Golf 7 was dat 1000 nummers per map geloof ik?

Wel alleen audio (MP3 en FLAC) getest. Video werkt volgens mij standaard onder het rijden niet, dus ook niet geprobeerd.

• Wescobar
Ah, dan ga ik die 200GB Sandisk ultra microSD bestellen. Je weet het wel zeker he, niet dat ie maar tot 128GB aan kan ofzo...

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:45
Weet iemand of je de app kan installeren op 2 telefoons? Dus in mijn geval de telefoon van mijn vriendin en mijn eigen telefoon?

• Heijmenberg99
VidaR-9 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:21:
Weet iemand of je de app kan installeren op 2 telefoons? Dus in mijn geval de telefoon van mijn vriendin en mijn eigen telefoon?
Je kan je vriendin uitnodigen als extra bestuurder dan heeft ze een eigen account.

• VidaR-9
Vanavond heeft m’n vriendin 2,5 vast gekoppeld gestaan aan een Shell snellaadstation. De kabel kwam niet meer los. Uiteindelijk met de ANWB erbij gelukt.

Voor alle e-Golf rijders de noodontgrendeling (2 personen noodzakelijk):
- knopje deur openen afstandsbediening ingedrukt houden
- bovenste knopje naast lader tegelijk ingedrukt houden en kabel lostrekken

[ Voor 3% gewijzigd door VidaR-9 op 28-01-2021 21:42 ]

• Heijmenberg99
VidaR-9 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:24:
Vanavond heeft m’n vriendin 2,5 vast gekoppeld gestaan aan een Shell snellaadstation. De kabel kwam niet meer los. Uiteindelijk met de ANWB erbij gelukt.

- knopje deur openen in de deur ingedrukt houden
Wat bedoel je met knopje deur openen?

• S_Chief
  • Niet online
@Heijmenberg99 Ws. het ontgrendelknopje voor alle portieren in de bestuurdersdeur.

Als ik het goed begrijp werkte met de sleutel ontgrendelen dus niet om de laadkabel vrij te geven?

• VidaR-9
Excuses: knopje deur openen van afstandsbediening

@S_Chief nee dat werkte niet

• S_Chief
  • Niet online
VidaR-9 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:43:
Excuses: knopje deur openen van afstandsbediening

@S_Chief nee dat werkte niet
Nu volg ik je niet meer. :p Eerste zin geef je aan dat het wel werkt en in de tweede zin weer niet?

• VidaR-9
S_Chief schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:44:
[...]

Nu volg ik je niet meer. :p Eerste zin geef je aan dat het wel werkt en in de tweede zin weer niet?
Haha. Knopje van de deur openen op AB werkte niet.

Oplossing was dat knopje + bovenste knopje naast de lader ingedrukt houden en tegelijk de kabel eruit trekken.

• DeGroteMuis
Wescobar schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:46:
Ah, dan ga ik die 200GB Sandisk ultra microSD bestellen. Je weet het wel zeker he, niet dat ie maar tot 128GB aan kan ofzo...
Herkennen is geen probleem, maar als je wil weten of je ook de volle capaciteit kan lezen, zou ik dat moeten checken. Heb er nu de 200GB in zitten en hij herkent de SD gewoon, maar die is wel maar tot ~ 60 GB gevuld. Zou even wat duplicaatmapjes moeten maken om het zeker te weten of ie ook echt tot 200GB herkent.

• Wescobar
DeGroteMuis schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 07:26:
[...]

Herkennen is geen probleem, maar als je wil weten of je ook de volle capaciteit kan lezen, zou ik dat moeten checken. Heb er nu de 200GB in zitten en hij herkent de SD gewoon, maar die is wel maar tot ~ 60 GB gevuld. Zou even wat duplicaatmapjes moeten maken om het zeker te weten of ie ook echt tot 200GB herkent.
Ik laat ook wel even weten wat bij mij de uitkomst is. Ook handig voor anderen.

• pikstert
  • Laatst online: 03-10 15:32
VidaR-9 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:24:

- knopje deur openen afstandsbediening ingedrukt houden
Toevallig langs A15 bij Dordrecht? Had het vorige week ook en na het drukken van allerlei knoppen toch losgekomen. Kneep em wel even.
Laad voorlopig niet bij Shell, dan maar Fastned.

• VidaR-9
pikstert schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:22:
[...]

Toevallig langs A15 bij Dordrecht? Had het vorige week ook en na het drukken van allerlei knoppen toch losgekomen. Kneep em wel even.
Laad voorlopig niet bij Shell, dan maar Fastned.
A15 bij opheusden/Kesteren.

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-10 13:31
Even een vraagje over die subsidie....voor een E Golf occasion, 1 van de voorwaarden is dat de catalogus prijs( oorspronkelijke nieuwprijs) bij aanschaf niet hoger dan 45000 was. . Die ik wil kopen was incl alle optie een dikke 48000 euro. Hoe zit dat?

[ Voor 8% gewijzigd door angelico66 op 31-01-2021 21:48 ]

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:36

WhySoSerious

Be the change.

angelico66 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:46:
Even een vraagje over die subsidie....voor een E Golf occasion, 1 van de voorwaarden is dat de catalogus prijs( oorspronkelijke nieuwprijs) bij aanschaf niet hoger dan 45000 was. . Die ik wil kopen was incl alle optie een dikke 48000 euro. Hoe zit dat?
Dan heb je geen recht op de subsidie.

• DeGroteMuis
S_Chief schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:04:
Je bent een trendsetter! :+
Sinds gisteravond ook enorm traag bij mij. 3-4 minuten voor de auto verbonden is, 2+ minuten voor het voorklimatiseren.

• 4rockandroll4
DeGroteMuis schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:10:
[...]

Je bent een trendsetter! :+
Sinds gisteravond ook enorm traag bij mij. 3-4 minuten voor de auto verbonden is, 2+ minuten voor het voorklimatiseren.
hier idem. Tijdens het refreshen van de app verdwenen ook de KM's actieradius en het accu percentage / blokjes.. Zag er ineens heel kaal uit.

• Wescobar
DeGroteMuis schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 07:26:
[...]

Ik kwam ook maar tot 60GB.

Hij herkent MP3, WMA, maar ook MP4. Echter speelt ie geen video af, maar alleen geluid. Video_TS bestanden speelt ie helemaal niet af.

• Dpinh
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-02-2023
Misschien een apparte vraag, is het jullie opgevallen? Diegene die de Led Plus hebben, in vergelijking met een normale golf 7, bij de koplampen van de e-golf hebben wij maar 1 lamp die schijnt en bij een normale golf zijn het er 2? Weet iemand waarom dat is? Het lampje hebben we wel alleen gaat deze aan bij groot licht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E5MJCnMks7C-2VT_eJMZ-hlESxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bDzRT6vtR4XnGJCa0dL1j0kZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPq_j6UEsumfviGPKf7uwgmWCJI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KsGRd2FMs0a1fpVUCxFDXxzL.jpg?f=fotoalbum_large

• ThaddeusX
angelico66 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:46:
Nieuw kan je niet kopen dus die 4k kan je vergeten.
Occasion kan maar krijg je 2k.

Een e-golf uit 2019 of 2020 met alles erop en eraan kost je ongeveer 25/30 duizend op de occasion markt.

Of verwar jij het toevallig met de ID.3 ?

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ThaddeusX schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:58:
[...]
Een e-golf uit 2019 of 2020 met alles erop en eraan kost je ongeveer 25/30 duizend op de occasion markt.

Je kunt ook op een elektrisch aangedreven occasion subsidie krijgen. Daarbij mag de auto ook niet duurder zijn dan 45000 nieuw. De tweedehandsprijs doet er niet toe. De occasionsubsidie is zo wel meer gericht op particulieren vind ik :)

• vraasen
Dpinh schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:37:
Misschien een apparte vraag, is het jullie opgevallen? Diegene die de Led Plus hebben, in vergelijking met een normale golf 7, bij de koplampen van de e-golf hebben wij maar 1 lamp die schijnt en bij een normale golf zijn het er 2? Weet iemand waarom dat is? Het lampje hebben we wel alleen gaat deze aan bij groot licht.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij branden ze wel allebei

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bwrniQekugiAcG4a2UJQ43N-Qi8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j8YPjY3hoxyGZmWBzYLaskkk.jpg?f=fotoalbum_large

Werkt bij jullie wel de shuffle/random optie op je muziek op sd kaart? Bij mij draait die op alfabetische volgorde.

• Kuip
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-03-2024
Dpinh schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:37:

[Afbeelding]
Ik zie geen koplampsproeier in de voorbumper, die zit er toch automatisch bij, bij Led Plus?
Is deze foto niet gewoon standaard Led waarvan de eigenaar die 2e streep dagrijverlichting heeft geactiveerd via OBD ofzo?

• Dpinh
Kuip schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:14:
[...]

Ik zie geen koplampsproeier in de voorbumper, die zit er toch automatisch bij, bij Led Plus?
Is deze foto niet gewoon standaard Led waarvan de eigenaar die 2e streep dagrijverlichting heeft geactiveerd via OBD ofzo?
Nee dit is een foto van internet, die van mij hebben ook van die sproeiers (led plus) alleen mijn auto gebruikt op een of andere manier maar 1 lampje inplaats van beide.. appart

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Kuip schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:14:
[...]

Ik heb géén ledplus maar wél de sproeiers. Bij mij brandt één boogje en één lamp. Bij led-plus branden volgens mij beiden. En dan heb je natuurlijk nog golfjes op de weg die later zelf iets inbouwen waarvan ook nog eens een gedeelte niet origineel dus je zal een variëteit aan combinaties tegenkomen.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
Koplampen met Dynamic light assist hebben 2 bolletjes die branden.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Wescobar
Misschien domme vraag... Moet ik nog ergens rekening mee houden qua koud dit weekend?

Minder range, bevroren laadstekkers? Dit is mijn 1e elektrische auto en het wordt voor het eerst echt koud koud zeg maar..

• DaNarNi
  • Laatst online: 31-10 08:07
Is er iemand die ervaring heeft met het (terug) plaatsen van het mediadisplay?

Mijn scherm van de discover pro is woensdag vervangen, of toch, een poging tot. Maar de firma heeft het verknoeid. Er is een metalen clipje in het dashboard gevallen en ik heb 2 kleine rubbertjes die los in de middenconsole lagen.

Ik zit nu met een groot gat in het dashboard en het display ligt op de zetel...

Kerel doet nu moeilijk, wil niet dat ik op zijn kosten langs de dealer passeer om het goed te laten inbouwen.

Kan je ergens zo'n clipje(s) kopen en waarvoor dienen die rubbertjes?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uoT1F3wP8Kia5dL96o6d0vEKNlU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jXagRqZxgUMWbHGVR0R2GktS.jpg?f=fotoalbum_large

• trippelb
Lijkt me dat die firma dat gewoon moet regelen? Elke moeite die je er zelf in steekt is een recept om later zelf de schuld van het probleem te krijgen.

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
@Wescobar Als je moet snelladen kan dat langzamer gaan vanwege de koude accu. Als je echter met (nagenoeg) volle accu vertrekt, snelweg rijd en dan onderweg gaat laden kan het meevallen omdat het verbruik de accu ook wat opwarmt. Bij te koude of te warme accu in de zomer kan het laden erg langzaam gaan.
Bij de stekker en connector van de auto wat oppassen voor sneeuw en ijs want kan zijn dat daardoor te stekker niet goed aan te sluiten is en moet je het eerst zien vrij te maken. Door de positie van de connector denk ik dat dat niet zo gauw zal gebeuren.
Zie bv een Kona met vastvriezende laadklep: YouTube: #55 Road trip with Hyundai Kona part 2 (timestamp link) dan is de connector aan de zijkant eens in het voordeel.

• DaNarNi
  • Laatst online: 31-10 08:07
trippelb schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:38:
Lijkt me dat die firma dat gewoon moet regelen? Elke moeite die je er zelf in steekt is een recept om later zelf de schuld van het probleem te krijgen.
Jazeker, ik blijf er af, ben alleen op zoek naar informatie.

• Dpinh
Rainesh schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:00:
Koplampen met Dynamic light assist hebben 2 bolletjes die branden.
Hmm dat betekend dat ik ze niet heb dus?
Dit zijn mijn koplampen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lkzVZsFB0OKNi5xNIUk7Hrk0V4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Io05KnPMWMWUgSEbUwIGy2c.jpg?f=fotoalbum_large

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
Dpinh schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:28:
[...]

Hmm dat betekend dat ik ze niet heb dus?
Dit zijn mijn koplampen. [Afbeelding]
Ledplus

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-10 13:31
Nee ik wou een E Golf occasion kopen. Maar omdat de aankoop prijs van de auto 48000 euro was komt die niet in aanmerking voor de 2000 subsidie. Ik wist niet dat een grens was op de aankoopprijs
ThaddeusX schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:58:
[...]

Nieuw kan je niet kopen dus die 4k kan je vergeten.
Occasion kan maar krijg je 2k.

• Whis!
  • Niet online
Hoe gaat het rijden door de sneeuw jullie af? Ik heb een stukje proberen te rijden maar het is echt hopeloos zoeken naar grip. Ik kan ook moeilijk gedoseerd 'gas' geven. Zijn er nog enige tips? Heb overigens geen winterbanden..

• Heijmenberg99
Whis! schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:26:
Hoe gaat het rijden door de sneeuw jullie af? Ik heb een stukje proberen te rijden maar het is echt hopeloos zoeken naar grip. Ik kan ook moeilijk gedoseerd 'gas' geven. Zijn er nog enige tips? Heb overigens geen winterbanden..
Ik heb winterbanden en de auto is zo stabiel op de sneeuw als het maar kan. Bij wegrijden en versnellen heel even wheelspin maar daarna veel versnelling. Afremmen in D1 werkt heel fijn. Ook in bochten kan je voor mijn gevoel veel harder dan andere auto’s.

• Whis!
  • Niet online
Heijmenberg99 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:31:
[...]

Ik heb winterbanden en de auto is zo stabiel op de sneeuw als het maar kan. Bij wegrijden en versnellen heel even wheelspin maar daarna veel versnelling. Afremmen in D1 werkt heel fijn. Ook in bochten kan je voor mijn gevoel veel harder dan andere auto’s.
Thanks voor het delen van je ervaring. De omstandigheden zijn ook wel dusdanig extreem dat winterbanden echt het verschil kunnen maken vermoed ik.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:59

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Whis! schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:41:
[...]

Thanks voor het delen van je ervaring. De omstandigheden zijn ook wel dusdanig extreem dat winterbanden echt het verschil kunnen maken vermoed ik.
Dit is echt geen weer om met zomerbanden te rijden, das vragen om een ongeluk. Onze eGolf is dus tijdelijk met huisarrest ;) (vond destijds de meerprijs voor winterbanden veel te hoog voor die paar winterse dagen :p)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Heijmenberg99
Even een tip uit ervaring. Haal goed sneeuw en ijs weg bij de ruitenwissers voor je gaat rijden. Als je de voorruitverwarming gebruikt smelt alles richting ruitenwissers en bevriest het. En dan doen je ruitenwissers niks en smeren ze heel je ruit onder stukjes ijs. Ik denk dat dit gebeurt omdat er geen warmte van de motor is die dit normaal wegsmelt.

Edit:
Nog even over die zomerbanden. Ik zou jezelf en anderen niet in gevaar brengen om nu te gaan rijden zonder winterbanden. Dat is echt onverantwoord :o

[ Voor 18% gewijzigd door Heijmenberg99 op 08-02-2021 14:21 ]

• DeGroteMuis
Whis! schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:26:
Die sneeuwzaterdag een paar weken geleden: combinatie van standje eco voor een iets milder stroompedaal en wat beleid ging best oké op de zomersloffen. Maar nu mag de auto lekker blijven staan. De sneeuw hier in de straat komt boven de bumper uit. Gisteren een Subaru Outback met winterbanden nog een handje mogen helpen om de straat uit te komen. En daarna is er nog sneeuw bij gevallen. Denk niet dat de eGolf op zomerbanden dan kans maakt.

• Kuip
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-03-2024
Inderdaad standje ECO maar voor de verandering! Half versleten Dunlop Sportmaxx'jes geven het bij een 0.01% heuveltje al op. Lijkt bijna op een achterwielaandrijver...

• DDDikkiedik
Je kunt toch ook voorzichtig rijden? Zo lang je niet harder dan 40 gaat, zal er niets ernstigs gebeuren. Maar goed, ik heb wel een beetje spijt dat ik geen winterbanden heb genomen.

• DeGroteMuis
DDDikkiedik schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:37:
Je kunt toch ook voorzichtig rijden? Zo lang je niet harder dan 40 gaat, zal er niets ernstigs gebeuren. Maar goed, ik heb wel een beetje spijt dat ik geen winterbanden heb genomen.
Thuisblijven als je niet echt weg moet is de beste optie. Moet je toch weg, met beleid kom je best een eind. In ieder geval op doorgaande wegen. Moet zelfs lukken op de Sportmaxxjes die om de Madrids zitten. Maar het blijft oppassen, ongeacht je bandenkeuze. Een vriend heeft gisteren ook nog een onvrijwillige 180 achterwaarts de vangrail in gedaan op een doorgaande 80-weg met winterbanden onder zijn Volvo. En hij is over het algemeen een voorzichtigere rijder dan ik. Gelukkig alleen blikschade, maar dat geeft wel aan dat het tricky condities blijven.

Ik hoef ze niet zo nodig, lang geleden dat de sneeuwval zo erg was. Ik laat de auto ook liever staan met dit weer en kan thuiswerken, maar als je er echt uit moet, kan je vast wel een setje winterbanden aanschaffen voor een paar 100 euro. Desnoods een tweedehands setje met nog het nodige profiel via marktplaats of speurders als de lokale bandenboer niets passends meer heeft liggen.

• FrankVolt
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14-10 08:42
Met mijn AllSeason Continental vier seizoenen banden geen enkel probleem met de rijden in deze omstandigheden. Koste wel bijna 10 euro p/m extra in de lease, heb je wel wat rijdt gewoon in "B", normaal, weinig geglibber.
Voorruitverwarming was wel weer even zoeken waar je die moet aanzetten, goede tip dat schoonmaken van de ruitenwissers, was even gestopt en de daarna gevallen sneeuw gaf het genoemde effect. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door FrankVolt op 09-02-2021 09:29 ]

• Limitted
  • Laatst online: 29-10 21:57
Ook hier met zomerbandjes niet te doen met die sneeuw. Is er een manier om ESP/traction controle uit te zetten in de e-golf?

• Heijmenberg99
Limitted schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:28:
Ook hier met zomerbandjes niet te doen met die sneeuw. Is er een manier om ESP/traction controle uit te zetten in de e-golf?
Ja kan, ga naar 'car' rechts op het infotainmentsysteem en dan het tandwieltje rechtsonderin en dan staat bovenaan ESC uitzetten.

• CBfox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-04 10:07
Gisteren en vandaag gereden met de zomerbandjes, als je met beleid het stroompedaal indrukt is er prima mee te rijden. ook in stand B. Tractioncontrol en ABS doen de rest :-)

• rbayrak1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10-02-2021
Vraagje over de climate control achterin. Ik voel aan de voorkant warme lucht uitkomen en op de achterbank komt er koude lucht uit. Ervaren jullie dit ook?

• Wescobar
Climate Control van de (mijn) eGolf vind ik sowieso ruk... Hij is bij mij altijd koud, tenzij 29,5 /HI... Moet er eigenlijk nog voor langs bij de dealer.

• Tomba

Tomba

Ik dacht dat dat ‘normaal’ was, alleen bij voorverwarmen aan de laadpaal wordt ze echt warm hoe hoog ik dat kreng ook zet...

• Heijmenberg99
Ik heb geen problemen met het niet warm worden. Heb de kachel op 21 staan en dat is warm zat. Ik heb wel een warmtepomp en de blazer op voeten en hoofd staan.

• FrankVolt
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14-10 08:42
Ook een warmtepomp en geen problemen, gisteren nog een ritje van c.a. 200 km gemaakt, no problemo

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:53
Hier ook geen problemen mee, merk wel verschil tussen vorige Opel Astra(J) en mijn E-Golf qua warm worden. Bij de golf moet ik de temperatuur iets hoger zetten om het comfortabel warm te maken.

Meestal staat de temperatuur nu op 21 of 21.5 en in de Astra stond deze altijd op 20.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• DeGroteMuis
Achterin geen idee, maar voorin zeker geen 29,5 nodig.
Warmtepomp, blazer op auto maar wel snelste fanprofiel, 19-19,5 graden met dit weer, jas aan de haak, of op de achterbank. Gaat prima. Met dit weer wel even voorverwarmen tot 21,5, zodat ie niet alweer te koud wordt als ik iets later instap.

Ik rij wel altijd in standje normal, bij eco en helemaal bij eco plus is ie inderdaad een stuk zwakker qua klimaat regelen in zomer én winter.

• ThaddeusX
Ik heb net 3 kwartier gereden en heb ff geparkeerd (auto staat nog aan, ik wacht op iemand).

Ik dacht ik doe de verwarming aan terwijl ik wacht.

25 graden volle toeren (A/C knopje staat uit)

Het blaast alleen koud lucht. Ook na lange minuten wachten.

Had ik voorheen niet. Iemand anders ervaring hiermee?

• trippelb
Ac knopje aanzetten?

• ThaddeusX
Ook gedaan. Zelfs op 27 graden. Blaast alleen koud lucht

• trippelb
Hmm vreemd, misschien omdat je hem op maximaal blazen zet dat hij wel blaast maar dat volume lucht gewoon niet warm krijgen? Dus ventilator op een lagere stand zetten zodat dat volume wel warm gekregen wordt?

Zo werkt dat bij koelen ook namelijk, ventilator snelheid is dominant niet de koel/verwarmingscapaciteit

• trippelb
*als je bij hogere temperatuur wilt koelen en de ventilator op Max zet zal hij ook warme lucht blazen omdat hij simpelweg niet genoeg koel capaciteit heeft

• ThaddeusX
trippelb schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:31:
Hmm vreemd, misschien omdat je hem op maximaal blazen zet dat hij wel blaast maar dat volume lucht gewoon niet warm krijgen? Dus ventilator op een lagere stand zetten zodat dat volume wel warm gekregen wordt?

Zo werkt dat bij koelen ook namelijk, ventilator snelheid is dominant niet de koel/verwarmingscapaciteit
Ook als ik het op lage vent zet :( echt vreemd

• ThaddeusX
trippelb schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:31:

Ik heb m!

Auto gaat op standby / uit automatisch ? Als ik de auto opnieuw weer aanzet werkt het wel.

Dus in park/accu mode kan je alleen koud lucht blazen. Wist ik niet.

• Heijmenberg99
Wordt het wel warm als je op naar voren en voeten blazen aanzet?

• trippelb
@ThaddeusX bedoel je dat de verwarming het alleen doet met het contact aan dus? Interessant, hij is dus met contact uit alleen aan het ventileren?

• ThaddeusX
trippelb schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:10:
@ThaddeusX bedoel je dat de verwarming het alleen doet met het contact aan dus? Interessant, hij is dus met contact uit alleen aan het ventileren?
Als je het in “drive” laat dan blaast het gewoon warm.

Op het moment dat je op “park” laat gaat de auto vanzelf uit op een gegeven moment. Ookal draait muziek, dat blijft afspelen.

En op “park” blaast het alleen koud lucht.

Toen ik sleutel opnieuw draaide kwam het “ready” icoontje tevoorschijn.

Die ging vanzelf weg dus.

[ Voor 11% gewijzigd door ThaddeusX op 11-02-2021 22:31 ]

• S_Chief
  • Niet online
Hier niet hoor. Met de auto aan heb je gewoon verwarming in P (vandaag nog een half uur in de auto zitten wachten). Kan mij wel voorstellen dat je alleen ventilatie hebt als de auto op de 'accessoirestand' staat, dat is niet meer dan normaal.

[ Voor 12% gewijzigd door S_Chief op 11-02-2021 22:57 ]

• ThaddeusX
Vanavond een ongeluk gehad.

Een gescheurde band op de snelweg.

Volkswagen weghulp gebeld. Ik dacht het is wel goed geregeld dacht ik met een “private lease” maar niet dus. We hebben 4 uur in de koud moeten wachten. 4 uur later pas vervang vervoer gekregen om naar huis mee te rijden...

Als het een eigen auto was had je zelf alles veeel sneller kunnen regelen.

• Heijmenberg99
ThaddeusX schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:14:
Vanavond een ongeluk gehad.

Een gescheurde band op de snelweg.

Volkswagen weghulp gebeld. Ik dacht het is wel goed geregeld dacht ik met een “private lease” maar niet dus. We hebben 4 uur in de koud moeten wachten. 4 uur later pas vervang vervoer gekregen om naar huis mee te rijden...

Als het een eigen auto was had je zelf alles veeel sneller kunnen regelen.
Oei. Geen fijn nieuws. Alles goed met jullie en de auto?

• ThaddeusX
Heijmenberg99 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:19:
[...]

Oei. Geen fijn nieuws. Alles goed met jullie en de auto?
Met ons gaat het goed.

Op een 50km weg tegen wat gestoot...geen idee wat want de weg was helemaal leeg.

We dachten een stuk lang ijs van de stoep??? Vaag.

Ik dacht “shit de bumper! Ahja het zal wel”
Auto reed verder goed.

15 minuten later op de snelweg waar ik 100km reed ontplofte de band ineens.

Gelukkig geen stress gehad en binnen 20 seconden op een vluchtstrook veilig kunnen parkeren.

Alleen de gehele proces had echt niet 4 uur lang hoeven duren. We zagen zelfs anderen die ook autopech hadden. Zij kregen meteen een auto. Zij waren in een half uur geholpen

Maar bij ons moet het door een heel onhandig proces omdat het een “private lease” auto is

[ Voor 12% gewijzigd door ThaddeusX op 11-02-2021 23:39 ]

• Tomba

Tomba

ThaddeusX schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:32:
[...]

Met ons gaat het goed.

Op een 50km weg tegen wat gestoot...geen idee wat want de weg was helemaal leeg.

We dachten een stuk lang ijs van de stoep??? Vaag.

Ik dacht “shit de bumper! Ahja het zal wel”
Auto reed verder goed.

15 minuten later op de snelweg waar ik 100km reed ontplofte de band ineens.

Gelukkig geen stress gehad en binnen 20 seconden op een vluchtstrook veilig kunnen parkeren.

Alleen de gehele proces had echt niet 4 uur lang hoeven duren. We zagen zelfs anderen die ook autopech hadden. Zij kregen meteen een auto. Zij waren in een half uur geholpen

Maar bij ons moet het door een heel onhandig proces omdat het een “private lease” auto is
Dat zal wel even schrikken zijn geweest!
Heb je via de knop in de boven console contact gezocht? 4+ 4 uur is wel insane lang en ondermaats pfoe....

• trippelb
Pfoe gelukkig dat er geen persoonlijk letsel is. Afhandelingsduur valt me ook tegen van VW inderdaad.

• ThaddeusX
Tomba schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 07:02:
[...]

Dat zal wel even schrikken zijn geweest!
Heb je via de knop in de boven console contact gezocht? 4+ 4 uur is wel insane lang en ondermaats pfoe....
Aan dat knopje heb ik niet eens gedacht!
Schakelt dat knopje niet gewoon 112 ofzo? Want dat is toch S.O.S ?

Omdat ik een private lease auto van een Volkswagen dealer heb, heb ik naar de “Volkswagen pechhulp” moeten bellen. Gelukkig heb ik deze destijds wel opgeslagen.

Alle schade / ongelukken moeten ook via deze nummer anders mag je alles zelf betalen.

Zij schakelen een takelwagen firma & ANWB voor jou.

[ Voor 5% gewijzigd door ThaddeusX op 12-02-2021 07:26 ]

• ThaddeusX
trippelb schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 07:21:
Pfoe gelukkig dat er geen persoonlijk letsel is. Afhandelingsduur valt me ook tegen van VW inderdaad.
1-) Volkswagen pechhulp meteen gebeld
2-) Zij schakelen een takelwagen. Die was binnen 30min aanwezig. Ze zeiden dat ik opnieuw moest bellen zodra de auto en wij op een veilig plek stonden
3-) deze meneer heeft ons met de auto afgezet bij zijn kantoor. Was 10min verder. Dit was een veilige plek volgens hem
4-) opnieuw naar VW pechhulp gebeld terwijl we in de takelwagen waren en alvast adres doorgegeven
5-) anderhalf uur gewacht op anwb
6-) deze meneer was binnen 2 minuten weer weg omdat hij niks kon doen. Band heeft een scheur net zo groot als mijn hand.
7-) nog een/2 uur gewacht totdat de takelwagen firma Waar we letterlijk voor geparkeerd stonden weer naar ons toe kwam “lopen”, ja letterlijk. Nu stonden we in het systeem eindelijk...
8- ) vervang auto gekregen en konden we eindelijk naar huis

18:15 was het ongeluk en we waren 22:00 pas thuis.
(Ritje van takelwagen firma naar huis was maar 15min dus daar lag het zeker niet aan!)

Dit was het proces:
Volkswagen > takelwagen > volkswagen > anwb > volkswagen > takelwagen > vervangvoer

Edit:
Meneer van anwb kon wel een ander band ergens ophslen maar dit is niet origineel dus zou de kosten wel op mij verhaalt worden ipv Volkswagen. En natuurlijk moet dan weer een originele band erop wat ook mij zou kosten.

Edit 2:
We overwogen een uber/taxi naar huis maar moesten wel wachten volgens Volkswagen anders konden zij ook niks meer betekenen

[ Voor 18% gewijzigd door ThaddeusX op 12-02-2021 07:41 ]

• Tomba

Tomba

ThaddeusX schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 07:24:
[...]

Aan dat knopje heb ik niet eens gedacht!
Schakelt dat knopje niet gewoon 112 ofzo? Want dat is toch S.O.S ?

Omdat ik een private lease auto van een Volkswagen dealer heb, heb ik naar de “Volkswagen pechhulp” moeten bellen. Gelukkig heb ik deze destijds wel opgeslagen.

Alle schade / ongelukken moeten ook via deze nummer anders mag je alles zelf betalen.

Zij schakelen een takelwagen firma & ANWB voor jou.
Als ik het goed begrepen heb kom je dan (ook?) bij pechhulp uit. Zit 3 jaar bij de auto inbegrepen. Was is het nummer van VW Pechhulp? Ik heb die namelijk niet in mijn telefoon staan ;)

• ThaddeusX
Tomba schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:01:
[...]

Als ik het goed begrepen heb kom je dan (ook?) bij pechhulp uit. Zit 3 jaar bij de auto inbegrepen. Was is het nummer van VW Pechhulp? Ik heb die namelijk niet in mijn telefoon staan ;)
Volkswagen pechhulp = (033) 454 95 55

• ThaddeusX
Misschien ook grappig om te weten...

Onze vervangvervoer is ook een Volkswagen Golf
Precies hetzelfde wagen maar dan een benzine variant.

150pk voorzien van een automaat. Deze had zelfs een digitale cockpit.

Was mijn eerste keer in een Golf “benzine” auto.
Ik vond de motor best stil! Reed verder ook goed.

Alleen tijdens het automatisch schakelen voel en hoor je een beetje narigheid. Voelde niet normaal. Merkte ik vooral toen ik de snelweg opreed.

Kan te maken hebben doordat het een gebruite huur/leen auto is maar deze wagen is net geen jaar oud volgens kenteken.
Pagina: 1 ... 30 ... 66 Laatste