Tomba schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:06:
[...]
Toch grappig hoe verschillend je dingen kan ervaren
- Navigatie Pro werkt super; wat bedoel je? Qua navigatie ben ik niet onder de indruk en ik heb geregeld dat ik het kreng handmatig moet herstarten omdat de Carplay niet werkt
ACC vind ik erg matig, houdt zelfs op kortste stand erg veel afstand (dus achter vrachtwagen hangen om ver te komen is alsnog handwerk) en grijpt af en toe ook in met een soort noodstop terwijl er niks in de buurt is....
Mijn spiegels klappen wel automatisch omhoog, dat was het Spiegelpakket (dus je hebt niet alle opties denk ik

)
Baby onderweg, kijken hoe het gaat met de Buggabool; uit ervaring kan ik zeggen dat dat prima (overdwars

) past
Grootste minpunt vind ik echter de NieConnect euh
WeConnect. Dat ding werkt zo allemachtig vaak niet....
En die digitale display die werkelijk niks toevoegt (als ik navigeer op mijn iPhone dan werkt het navi-schermpje niet, er is totaal geen dynamiek; was echt weggegooid geld)
Voor de rest wel eens, echt een fijne auto, voor de prijs echt een topauto. Tis duidelijk geen Tesla maar dat werkt 2 kanten op

(Software alleen basis, maar qua interieur zoveel beter)
Ik kan me goed vinden in je opmerking. Met de navi-pro bedoel ik bij navigatie het samenwerken met het digitale instrumentenpaneel. Redelijke updates (maar natuurlijk geen enkel vergelijk met bijv. Waze die on the fly alweer updates heeft)
De spiegels is inderdaad het spiegelpakket, het is een geïmporteerde Duitser door de dealer, kon hem zo nog krijgen met subsidie. De rest van de spiegelopties zijn er wel, sterker nog; het zou me haast verbazen dat er geen voorbereiding voor een motortje is of al inzit? Maargoed, klein ding.
WeConnect werkt hier wel erg goed. Heb 2 keer een mis gehad, voor de rest werkt web+app hier “gewoon goed”. Soms wel even laden na een actie (auto zit wel op de wifi altijd lijkt het, of meld zich regelmatig aan).
Heb WeConnect ookal moeten verlengen. Stond in een soort demo-modus en ging dus geen 12,24 of 36 maanden mee. Na gezeur met de dealer ook niet gratis gekregen, want konden ze niet doen.
Overigens geen Dynaaudio maar wel een sub+isolatie laten leggen bij de dealer. Was voor 600 euro(?) een goede prijs gezien de isolatie erbij kwam en ik de sub er na de lease gewoon uit mag en kan halen.
Het missende tweede scherm van iPhone, tja eens! Maar dat had ik op mijn BMW uit 2018/2019 ook. Volgens mij werken er maar een handjevol auto’s samen met de update van Apple voor het gebruik van een tweede scherm.
Digitaa instrumentenpaneel: leuk, staat grappig, verder staat die hier altijd op hetzelfde haha. Hen wel gelijk voor mij persoonlijk de boeiende info.
Acc vind ik wel prettig. Rijdt op de kortste stand en het rijdt gewoon relaxter. Je merkt wel op de snelweg dat de auto toch wel inhalers aantrekt of mensen die ertussen vliegen, tja, dan even met het pedaal erbij wanneer je zo’n situatie ziet aankomen. Op 60 en 80 wegen heerlijk en lijndetectie is niet zo storend als in een Kia, Ford of BMW vond ik.
Goed om te horen van de kinderwagen haha. Voor de rest inderdaad een topauto voor 48 maanden / 10.000 km en 329 euro per maand na subsidie met deze opties (dus vrij veel, behalve spiegels en audio upgrade, dynamische knippers).
Achterruiten zelf laten tinten was goedkoper bij de tinter. Was goedkoper en staat net iets mooier vond ik doordat ik wat procenten donkerder kon gaan. Icm met donkerblauw maakt hem dat iets unieker.