• 4rockandroll4
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10-2024
Vraagje; Wie herkent dit?

Op zich wel handig dat climatiseren+ruitverwarming, 8) maar alle sneeuw smelt, druipt naar beneden, komt in dat 'gootje' te liggen, door gebrek aan motorwarmte bevriest het weer, waarbij het één grote brok ijs wordt, waarin de ruitenwissers helemaal omringt vast zitten. Was vanmorgen een half uur voorzichting aan het bikken om de ruitenwissers vrij te krijgen.

Overigens kunnen mijn ruitenwissers maar een klein stukje opgetilt worden, zitten vrij snel tegen de rand van de motorkap aan.... :?

[ Voor 13% gewijzigd door 4rockandroll4 op 12-02-2021 14:49 ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:45
@4rockandroll4 Klopt, als je ze een keer wil schoonmaken, moet je de ruitenwisser hendel naar beneden zetten als de auto uit staat. Dan gaan ze omhoog, en kan je ze van de ruit afhalen.

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-10 19:58
4rockandroll4 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:46:

Op zich wel handig dat climatiseren+ruitverwarming, 8) maar alle sneeuw smelt, druipt naar beneden, komt in dat 'gootje' te liggen, bevriest weer, waarbij mijn ruitenwissers de kern worden van één grote brok ijs. Was vanmorgen een half uur voorzichting aan het bikken om de ruitenwissers vrij te krijgen.

Overigens kunnen mijn ruitenwissers maar een klein stukje opgetilt worden, zitten vrij snel tegen de rand van de motorkap aan.... :?
@Heijmenberg99 :+
Heijmenberg99 in "Het grote Volkswagen e-Golf topic"

En ik ook, vwb de klonten ijs aan de wissers. Ik herken het smelten deel minder op dit moment. Ik heb de voorruitverwarming zonder draadjes genomen, maar die lijkt toch minder goed in het ijsvrij maken rond de ruitenwissers dan de draadjesverwarming op de Ford die ik daarvoor had.

• 4rockandroll4
DeGroteMuis schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:52:
[...]

En ik ook, vwb de klonten ijs aan de wissers. Ik herken het smelten deel minder op dit moment. Ik heb de voorruitverwarming zonder draadjes genomen, maar die lijkt toch minder goed in het ijsvrij maken rond de ruitenwissers dan de draadjesverwarming op de Ford die ik daarvoor had.
Scherp!! Ik had eroverheen gelezen.

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Kort update.

Ze gaan de rubbere band wisselen en ik moet hiervoor eigen risico betalen.

Toen had ik over de velg. De velg is in orde maar zit wel een kras op die zichtbaar is. Ik zei dat ik geen niet velg hoefde want dat is zonde en die kras valt wel mee...

Maar blijkbaar is het gunstiger dat ze zowel de band als velg in een keer doen want dan betaal ik 1x eigen risico inplaats van 2x

Want tijdens het inleveren (over een jaartje) gaan ze die kras zien natuurlijk en word het nog een keer eigen risico. Dat wil ik natuurlijk niet.

Financieel is het voor mij dus gunstiger dat ze beiden in een keer nieuw plaatsen 8)7 wel zonde maar goed.

[ Voor 10% gewijzigd door ThaddeusX op 12-02-2021 16:21 ]

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:16
Het is een raar systeem. Ik had pas een lekke band en toen moest ik de leasemaatschappij bellen en niet Volkswagen. Dat zorgde inderdaad voor een kwartier vertraging, maar verder verliep het soepel. Het kan echter niet tippen aan de ANWB qua snelheid.

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-10 16:13
DeGroteMuis schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:52:
[...]

Ik heb ook de infraroodverwarming voor ze voorruit. Werkt supersnel maar helaas niet bij de ruitenwissers.

• DeGroteMuis
Een buurtbewoner bij m'n vriendin in de straat heeft haar auto nogal hard aangetikt, die stond opeens 20 cm verder naar achteren in de parkeerhaven met fikse voorschade. Gelukkig wel netjes gemeld, maar reparatie gaat nog even duren. Dus de eGolf met zomerbandjes wordt toch weer ingezet.

Valt ons allebei reuze mee hoe goed die het nog doet nu de sneeuw wat aangereden is en niet meer boven de bumper uitkomt. Dat scheelt niet eens zoveel met de Ford die ik hiervoor had op vierseizoenen banden. Wel een deukje in de range (vriendin heeft liever de climate control op 24-25 ipv 19,5 graden) en het duurt een aardige tijd voor de auto weer wat verder dan halve kracht recupereert, maar rijden gaat echt prima.

Publiek laden is eigenlijk de enige echte uitdaging op dit moment. De sneeuwschuivers hebben bij de meeste laadplaatsen in de buurt een mooie sneeuwwal opgeworpen. Dus schep mee om te gaan laden :+

Het blijft wel een vreemde gewaarwording om een eind te rijden en bij aankomst nog steeds ijs op de motorkap te hebben.
ThaddeusX schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:19:
Kort update.

Ze gaan de rubbere band wisselen en ik moet hiervoor eigen risico betalen.

Toen had ik over de velg. De velg is in orde maar zit wel een kras op die zichtbaar is. Ik zei dat ik geen niet velg hoefde want dat is zonde en die kras valt wel mee...

Maar blijkbaar is het gunstiger dat ze zowel de band als velg in een keer doen want dan betaal ik 1x eigen risico inplaats van 2x

Want tijdens het inleveren (over een jaartje) gaan ze die kras zien natuurlijk en word het nog een keer eigen risico. Dat wil ik natuurlijk niet.

Financieel is het voor mij dus gunstiger dat ze beiden in een keer nieuw plaatsen 8)7 wel zonde maar goed.
Dat voelt als kapitaalverspilling, een nieuwe velg voor een krasje, maar zo werkt het idd wel bij private lease. Beter nu alle schade laten fiksen, dan bij inleveren alsnog de rekening krijgen voor wat je nu laat zitten. Dat geldt natuurlijk wel alleen als de totaalschade hoger is dan je eigen risico, anders maakt het niet zoveel uit wanneer je wat doet.

• DDDikkiedik
Waarom kan dat niet worden opgelost met een foto aan de leasemaatschappij? Niemand heeft daar toch belang bij, afgezien van de schadereparateur?

• DeGroteMuis
DDDikkiedik schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:56:
Waarom kan dat niet worden opgelost met een foto aan de leasemaatschappij? Niemand heeft daar toch belang bij, afgezien van de schadereparateur?
Goede vraag! Eerlijk gezegd ging ik ervan uit dat de kras al als te groot beoordeeld was door de leasemaatschappij, maar dat staat er inderdaad niet.

• maarten34
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 28-09 03:54
4rockandroll4 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:46:

Op zich wel handig dat climatiseren+ruitverwarming, 8) maar alle sneeuw smelt, druipt naar beneden, komt in dat 'gootje' te liggen, door gebrek aan motorwarmte bevriest het weer, waarbij het één grote brok ijs wordt, waarin de ruitenwissers helemaal omringt vast zitten. Was vanmorgen een half uur voorzichting aan het bikken om de ruitenwissers vrij te krijgen.

Op je laatste vraag: even je sleutel in het contact steken, op stand aan draaien. Weer terug draaien naar uit. Dan 1 tikje met de ruitenwisserhendel naar beneden, en dan blijven je ruitenwissers zo hoog staan op het raam dat je er bij kan.

Ik heb mijn ruitenwissers al een keer vervangen, kon namelijk niet meer tegen het schrapende geluid.

• maarten34
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 28-09 03:54
ThaddeusX schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:32:
[...]

Met ons gaat het goed.

Op een 50km weg tegen wat gestoot...geen idee wat want de weg was helemaal leeg.

We dachten een stuk lang ijs van de stoep??? Vaag.

Ik dacht “shit de bumper! Ahja het zal wel”
Auto reed verder goed.

15 minuten later op de snelweg waar ik 100km reed ontplofte de band ineens.

Gelukkig geen stress gehad en binnen 20 seconden op een vluchtstrook veilig kunnen parkeren.

Alleen de gehele proces had echt niet 4 uur lang hoeven duren. We zagen zelfs anderen die ook autopech hadden. Zij kregen meteen een auto. Zij waren in een half uur geholpen

Maar bij ons moet het door een heel onhandig proces omdat het een “private lease” auto is
Mijn ervaring was juist dat het heel snel geregeld was, toen er was ingebroken bij mij.

Rond 20u kwam ik er achter, gelijk VW Mobility gebeld. Die stuurde een berger in opdracht van de ANWB. De berger was er rond 21u. Toen naar het depot van ANWB, daar een leenauto meegekregen. Deze leenauto van de ANWB moest ik de volgende dag weer inleveren bij mijn dealer waar ik mijn auto heb geleased, waar ik een leenauto van de dealer kreeg.

Ben het er mee eens dat het wel wat lang heeft geduurd in jullie geval. Maar gelukkig is de schade slechts materieel.

• ThaddeusX
Ik zit met een groot dilemma....

Ik ben tegen eten\drinken in de auto maar uit noodzaak hebben we in de auto moeten eten (toen we op AWNB moesten wachten urenlang).

Ik ben iemand die de auto altijd schoon wil houden van binnen...ik kan met een stofzuiger met dunne kop alles schoonmaken BEHALVE de rechterzijde van mijn stoel...op de vloer.

Dus tussen de stoel en middenconsole. Op het rand...

Ik word er gek van als ik ieder keer rijstkorrels daar zie. Ik kom er gewoon niet tussen met mijn handen of een dyson stofzuiger.
(jaja we hebben lekker een rijst gerecht gehad 8)7 )

Hebben jullie tips? Stoel naar voor of achterschuiven heeft geen zin want het zit tussen de metalen rack van de stoel en de middenconsole :(

Het is niet een e-golf specifiek vraag...i know maar word er gek van, vooral omdat de lekkere exotische etenkleurtjes opvallen :X :(

[ Voor 8% gewijzigd door ThaddeusX op 17-02-2021 12:11 ]

• DeGroteMuis
ThaddeusX schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:07:

Ik ben tegen eten\drinken in de auto maar uit noodzaak hebben we in de auto moeten eten (toen we op AWNB moesten wachten urenlang).

Ik ben iemand die de auto altijd schoon wil houden van binnen...ik kan met een stofzuiger met dunne kop alles schoonmaken BEHALVE de rechterzijde van mijn stoel...op de vloer.

Ik word er gek van als ik ieder keer rijstkorrels daar zie. Ik kom er gewoon niet tussen met mijn handen of een dyson stofzuiger.

Hebben jullie tips? Stoel naar voor of achterschuiven heeft geen zin want het zit tussen de metalen rack van de stoel en de middenconsole :(

Het is niet een e-golf specifiek vraag...i know maar word er gek van, vooral omdat de lekkere exotische etenkleurtjes opvallen :X :(
Dun kwastje zodat je het kan vegen naar een plek waar je bij kan, of een stokje, steeltje met tape op het uiteinde (plakkerige kant buiten) Iets in die hoek moet wel werken lijkt me.

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 31-10 20:30
ThaddeusX schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:07:

Compressor er op zetten en wegblazen?
En dan de restjes waar je wel bij kunt opzuigen.

• ThaddeusX
DeGroteMuis schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:17:
[...]

Dun kwastje zodat je het kan vegen naar een plek waar je bij kan, of een stokje, steeltje met tape op het uiteinde (plakkerige kant buiten) Iets in die hoek moet wel werken lijkt me.
Waarom kon ik dat niet bedenken?

Ik heb een liniaal gebruikt en tape eromheen gedaan. Dat werkt super!!

Er kwam meer haren eruit dan eten restjes!

• ThaddeusX
Wat doen jullie met bandenspanning? Ik heb 2.8 bar gedaan volgens het boekje.

Maar stond ook 2.5 voor "comfortgebruik" zegt mij niet veel.

• Heijmenberg99
ThaddeusX schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:15:
Wat doen jullie met bandenspanning? Ik heb 2.8 bar gedaan volgens het boekje.

Maar stond ook 2.5 voor "comfortgebruik" zegt mij niet veel.
Ik heb 2,8 gepakt omdat de banden met 2,5 erg slap lijken te staan :)

• RobG1967
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 31-10 15:36
Ik zag gisteren voor het eerst (heb de E-Golf een half jaar) lampjes zien branden in het E-max gedeelte. Paar maanden terug bij de dealer gevraagd wat E-max inhield en daar zeiden ze dat het de extra power is wanneer je de kickdown gebruikt. Deze heb ik echter nog nooit gebruikt. Weet iemand wat E-max wel inhoudt en waarom er nu plotseling lampjes gaan branden?

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Het is idd wat je dealer zegt. Bij mij branden ze altijd zo lang de accu nog vol genoeg is.

• Heijmenberg99
Ik heb het digitale display en als ik meerdere seconden volle bak optrek dan verdwijnen de balkjes. Je voelt dan ook de power teruglopen. Dus het is de hoeveelheid kracht die er beschikbaar is.

• TWPL
  • Laatst online: 09-08-2024
De we connect app is al vaak ter sprake gekomen. Ook ik ondervond alleen maar bagger. Je kan er letterlijk niets mee. Actieradius was niet up to date een ook climatiseren werkte niet. Ik heb de egolf dan ook verwijderd uit de app
Nu vandaag toch, waarschijnlijk tegen beter weten in, weer de app geopend om de auto toe te voegen. Echter gaat het al mis bij het invullen van het VIN nummer. Heb het VIN uit het systeem van de auto gebruikt en toch geeft ie keer op keer aan dat ie niet klopt. App verwijderd en poging 8 gedaan, maar niets hielp. Iemand de gouden tip?

• pikstert
  • Laatst online: 03-10 15:32
TWPL schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:41:
De we connect app is al vaak ter sprake gekomen. Ook ik ondervond alleen maar bagger. Je kan er letterlijk niets mee. Actieradius was niet up to date een ook climatiseren werkte niet. Ik heb de egolf dan ook verwijderd uit de app
Nu vandaag toch, waarschijnlijk tegen beter weten in, weer de app geopend om de auto toe te voegen. Echter gaat het al mis bij het invullen van het VIN nummer. Heb het VIN uit het systeem van de auto gebruikt en toch geeft ie keer op keer aan dat ie niet klopt. App verwijderd en poging 8 gedaan, maar niets hielp. Iemand de gouden tip?
Hoor ik ook graag. Ik had in de app contact opgenomen met klantenservice, die zei dat ik een afspraak moest maken bij dealer om het probleem op te lossen. Nog geen tijd voor gehad.

• S_Chief
  • Niet online
De app updatet al een paar dagen niet meer bij mij, dus het zou mij niets verbazen als er weer een storing is.

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-10 13:31
Vraag me af of de E Golf nog flink in waarde zal zakken. De mijne uit 2019 had als nieuwprijs 48453 euro.
Ik kocht hem voor 26750 full option met 15321 km. Dat is al een aardige daling. Maar komt natuurlijk ook doordat de rest voorraad een stuk goedkoper aangeboden werd. Ben benieuwd hoe het voor de mijne over bv 2 jaar zal zijn?

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:26

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

angelico66 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:25:
Vraag me af of de E Golf nog flink in waarde zal zakken. De mijne uit 2019 had als nieuwprijs 48453 euro.
Ik kocht hem voor 26750 full option met 15321 km. Dat is al een aardige daling. Maar komt natuurlijk ook doordat de rest voorraad een stuk goedkoper aangeboden werd. Ben benieuwd hoe het voor de mijne over bv 2 jaar zal zijn?
Ik denk dat ie flink afschrijft. Het is echt oude technologie, laadsnelheid is laag, bereik is niet denderend. De Leaf is denk ik een redelijke graadmeter, die haal je voor onder de 10k en die waren nieuwe ook 40-50k....

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 16-10 16:21
Dat vermoed ik ook, was ook een van de redenen om voor private lease te kiezen.

Verwacht dat er over 4-5 jaar wel meer keuze is in de "betaalbare" categorie.

Hopelijk kan ik deze dan tegen een mooie prijs overnemen aan het einde van mijn contract.

• ThaddeusX
angelico66 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:25:
Als je de auto nu gekocht hebt met de intentie om het ongeveer 3/5 jaar te gebruiken ben ik ook stiekem benieuwd voor hoeveel je het kwijt kan.

Voor 20.000 gaat niemand het meer kopen over 3 jaar ben ik bang.

Dus vrees dat de waarde nog meer zal dalen 8)7

Maar aan de andere kant kan je nu nog goed genieten van een nieuwe e-Golf.
En over 3 of 5 jaar kan je dat niet echt denk ik. Mits je amper weinig lange afstanden maakt.

• DeGroteMuis
Tomba schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:51:
[...]

Ik denk dat ie flink afschrijft. Het is echt oude technologie, laadsnelheid is laag, bereik is niet denderend. De Leaf is denk ik een redelijke graadmeter, die haal je voor onder de 10k en die waren nieuwe ook 40-50k....
Ik deel je mening dat de eGolf waarschijnlijk nog wel flink in gaat leveren. Denk zelf ergens rond de 14-15k inruil voor een 4 jaar oude en na een jaar of 6, nadat de bijtellingskorting helemaal afloopt, rond de 10k. Dat was voor mij ook een reden om voor private lease te gaan op dit moment, natuurlijk naast de lekkere aanbieding van VWPFS.

Maar Angelico vroeg over 2 jaar. 10k of lager leek me wat te weinig voor een Leaf uit 2017. Toch even gezocht op Leafs van 2017 en echt hartelijk gelachen.

Grappige advertenties. Heel groot 4% bijtelling vermelden, terwijl die nog amper 9 maanden geldt en gerommel met zonder BTW, met dit wel als topper:

https://www.autotrader.nl...a-4fd1-9a56-b76771eef882/

https://www.autotrader.nl...e-47cf-a7e6-4bf053bf8e31/

Dezelfde auto ex btw 15 euro duurder dan incl btw. Handige fiscalist die -15 euro BTW betaalt! :+

• Wescobar
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik betaal liever meer voor een eGolf, dan goedkoop in een Leaf.

Het is al eerder voorbijgekomen in dit topic; het gros van elektrische auto's zien er mijnziens niet uit.

De golf zal uiteraard zakken in waarde, maar nooit zoveel als een Leaf. Een VW Golf is veel waardevaster. In elke uitvoering.

• vraasen
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Er worden maar weinig foto's geplaatst hier. Ik heb hem vandaag op de zomer setup gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E6HjqwW1XzWvFf4fBhsMGajxdfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9wIFE7KcAnR74DfSCKb3bBVs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qYe6yE971qEhJ3h0bIWx2lc4zPk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/84SSi1FrA85IdfabNBL2YYXo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YdM62pbms1bhHO7sCJln86ftN00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/efyRBjrLiy67SNZJ8eI7DHdb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTzRIkmFYMC7dzoX5vQsuNxnVqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ws9H4GPzZzmjGyZrBe8Xu0jj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1YhfBmuLAiXIOKYT3B0pS9AbVK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YU5SgnNm9J7yamwWNUAHpYaI.jpg?f=fotoalbum_large

• S_Chief
  • Niet online
Leuke velgen. d:)b

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 111% gewijzigd door S_Chief op 21-02-2021 18:14 ]

• pikstert
Gewassen en bandjes met de shiner meegenomen. Zo willen we dat zien. Zal binnenkort ook een foto posten, maar eerst ff wassen!

• vraasen
  • Nu online
S_Chief schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:48:
Leuke velgen. d:)b

***members only***
Dank je. Vond de Astana en Madrid niet mooi. Uiteindelijk bij deze Golf 8 velgen uitgekomen. Toch een maatje groter en vrij aërodynamisch.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
vraasen schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:35:
[...]

Dank je. Vond de Astana en Madrid niet mooi. Uiteindelijk bij deze Golf 8 velgen uitgekomen. Toch een maatje groter en vrij aërodynamisch.
Astana zat er bij mij al onder (wielen zijn makkelijker te vervangen dan een kleur of aansluitende garantie :P) dus helaas moet ik het daar nog even mee doen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7J0bvCX3bpVfg8Ws3gxrY1elXik=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cSLsSLRF4Yi18xQynFm6x6Ri.jpg?f=user_large

Wel even de bandenzwart erop gedaan en een goede wasbeurt gegeven (aan de hele auto). De Madrid velgen staan nog wel op de shortlist, maar aangezien ik ze nieuw (los) echt te duur vind en 99% van de tweedehands velgen vol zit met oxidatie weet ik niet of dat zo'n beste keus is. Je kunt ze niet makkelijk herstellen omdat het van die gespoten en afgedraaide boel is. Ik neig daarom nu eerder naar een setje Dijon's met allseaons.

@S_Chief hij stond goed te shinen vanmiddag :Y

• Kuip
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-03-2024
vraasen schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:35:
[...]

Heb je hem niet stiekem ook een tandje verlaagd? Ziet er wel zo uit namelijk ;)

Of is het puur die extra inch?

• vraasen
  • Nu online
Kuip schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:41:
[...]

Heb je hem niet stiekem ook een tandje verlaagd? Ziet er wel zo uit namelijk ;)

Of is het puur die extra inch?
Af fabriek:
- Full options

Achteraf:
- Extra getint vanaf de a stijl
- Velgen
- Eibach verlaging
- R-line sideskirts
- R-line diffuser
- Debadged
- Softwarematig: Lane assist strakker gezet en de respons van het pedaal aangepast

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10 07:25
E-Golf opgehaald bij de VW dealer. Helaas viel op de terugweg op dat de discovery pro 2 dode lijnen heeft (verticaal) Iemand ervaring mee? Dokter Google geeft aan dat het vaker voorkomt.

Gelijk maar even mailen.

Bij mij werkt de app overigens wel redelijk ok tot nu toe, de golf is van januari 2018. 17k gelopen.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@jantje112 Heb hetzelfde gehad. Niet extreem goed zichtbaar, vooral niet op donkere achtergrond, maar het was ook maar 1 lijn met dode pixels. Uiteindelijk aangemeld voor garantie en een nieuw scherm gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PkWftaYQMMTTMyNSlSXss8XG7io=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xgP3vuBhrSEIkSaffDopaI25.jpg?f=fotoalbum_large

Auto is van december 2017, hebben de auto sinds september 2020 met net aan 18k op de teller, staat inmiddels 3500km bij.

[ Voor 4% gewijzigd door J0YR1D3R op 24-02-2021 10:57 ]

• jopihard
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 30-10 16:53
ThaddeusX schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:30:
[...]

Als je het in “drive” laat dan blaast het gewoon warm.

Op het moment dat je op “park” laat gaat de auto vanzelf uit op een gegeven moment. Ookal draait muziek, dat blijft afspelen.

En op “park” blaast het alleen koud lucht.

Toen ik sleutel opnieuw draaide kwam het “ready” icoontje tevoorschijn.

Die ging vanzelf weg dus.
Bij mij precies hetzelfde. Ik heb de golf nu 9 maanden en dit probleem is van de laatste 4/5 maanden. Zo ongeveer sinds de we connect app bij mij gestopt is met werken. Met de kou van de afgelopen weken moest ik in de auto blijven zitten om de auto te ontdooien. De app werkte niet en de verwarming alleen als ik er in zit en ook alleen als de stekker er niet inzit. Ik zal maar even contact opnemen met vw en de garage.

• ThaddeusX
Er viel mij wat op vandaag.

Er is minder ruimte tussen de auto en de wiel bij de achterkant vergeleken met de voorkant.
De voorkant lijkt echt een paar cm meer ruimte te hebben. Dit zie je op 10 meter afstand al.

Hebben jullie dat ook?

Ik heb natuurlijk een voorband laten vervangen misschien dat ze het niet goed ingesteld hebben? Of misschien dat het normaal is en dat het nu pas opvalt.

• Heijmenberg99
ThaddeusX schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:50:
Er viel mij wat op vandaag.

Er is minder ruimte tussen de auto en de wiel bij de achterkant vergeleken met de voorkant.
De voorkant lijkt echt een paar cm meer ruimte te hebben. Dit zie je op 10 meter afstand al.

Hebben jullie dat ook?

Ik heb natuurlijk een voorband laten vervangen misschien dat ze het niet goed ingesteld hebben? Of misschien dat het normaal is en dat het nu pas opvalt.
Dit is normaal. Die van ons heeft ook weinig ruimte achter. Voor is die ruimte nodig om te kunnen sturen.

• S_Chief
  • Niet online
Ehm.. bijna elke auto heeft dat.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-10 16:37
Wellicht een aparte vraag en al helemaal in deze tijd, maar zijn er e-golf rijders in (zuid)-Limburg waarbij ik het elektrisch rijden mag ervaren?

Recent onze ICE verkocht en ik sta open voor alle opties.

• Heijmenberg99
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:29:
Wellicht een aparte vraag en al helemaal in deze tijd, maar zijn er e-golf rijders in (zuid)-Limburg waarbij ik het elektrisch rijden mag ervaren?

Recent onze ICE auto verkocht en ik sta open voor alle opties.
Hebben ze bij de lokale dealer geen eGolf meer staan. Hier in Den Bosch nog wel vanmiddag

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-10 16:37
Heijmenberg99 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 20:14:
[...]

Hebben ze bij de lokale dealer geen eGolf meer staan. Hier in Den Bosch nog wel vanmiddag
Nope, alleen id.3

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 16:06

DancePlaza

ninja

Ik heb net mijn egolf voortijdig weer ingeleverd. 13 maanden gehad en 4800 km kunnen rijden. Altijd als 2e auto gebruikt, kon hem kosteloos inleveren 👌🎉 weer terug naar 1 auto, wat makkelijk kan in deze covid tijd en de toekomst met meer thuiswerk dagen.

Van het kastje naar de muur lopen...

• pikstert
DancePlaza schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 20:35:
Ik heb net mijn egolf voortijdig weer ingeleverd. 13 maanden gehad en 4800 km kunnen rijden. Altijd als 2e auto gebruikt, kon hem kosteloos inleveren 👌🎉 weer terug naar 1 auto, wat makkelijk kan in deze covid tijd en de toekomst met meer thuiswerk dagen.
Zelf de dealer benaderd?

• Wescobar
  • Laatst online: 20-12-2024
Private Lease of particuliere koop?

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Private lease had het voor 48 maanden afgesloten toentertijd met de 299 euro actie. Mooie was dat ik geen afkoop bedrag hoefde te betalen

• 4rockandroll4
Goed geregeld. Overigens is dit wel een bijzonder geval; ik denk dat 99% van de lease maatschappijen hier niks in ziet. Er zit immers een lopend verdienmodel achter, kosteloos tussentijds opzeggen levert hun geen voordeel, en tot slot is er totaal geen druk om hiermee akkoord te gaan....

• ThaddeusX
DancePlaza schreef op maandag 1 maart 2021 @ 23:01:
Private lease had het voor 48 maanden afgesloten toentertijd met de 299 euro actie. Mooie was dat ik geen afkoop bedrag hoefde te betalen
Heb je via een officiële Volkswagen dealer gedaan? ik heb een 24 maanden contract getekend maar zag niks qua opzegging na een jaar.

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
4rockandroll4 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:58:
[...]

Goed geregeld. Overigens is dit wel een bijzonder geval; ik denk dat 99% van de lease maatschappijen hier niks in ziet. Er zit immers een lopend verdienmodel achter, kosteloos tussentijds opzeggen levert hun geen voordeel, en tot slot is er totaal geen druk om hiermee akkoord te gaan....
Misschien dat ze 'm heel eenvoudig weer in een (duurder) private-lease contract kwijt kunnen.. zoiets vermoed ik althans.

• DeGroteMuis
ThaddeusX schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:29:
[...]

Heb je via een officiële Volkswagen dealer gedaan? ik heb een 24 maanden contract getekend maar zag niks qua opzegging na een jaar.
Niet gratis nee, wel de optie om na een jaar op te zeggen met boete (40% van de resterende termijnen, of 40% van de meerpijs die geldt voor de kortere loopduur). Zou voor jou natuurlijk fijn zijn als die boete vervalt.

@DancePlaza Aangezien ThaddeusX ook al even van de eGolf af wil en intussen ook over het jaar heen gaat: Via de dealer geregeld of contact opgenomen met VWPFS?

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Sorry het is via vwfps gegaan, 2 voorstellen aangevraagd 1 voor opzeggen en ander was voor km verlaging. Mijn contract was voor 24 maand, ik had eerder 48 maand vermeld.

Ik was ook in de veronderstelling dan het mij 40 % kosten van het resterende looptijd [11 maanden] mocht je meer info will pb me maar

• Kuip
Mocht iemand van jullie zich ooit afvragen hoe een e-Golf op z'n wielen staat wanneer het accupakket verwijderd is....zo dus ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_dQkyGokcIw0xooZPOnB2BBVMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fOAURzcqbK3ldjmMyrrNAWMQ.jpg?f=fotoalbum_large

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:06

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Kuip schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:34:
Mocht iemand van jullie zich ooit afvragen hoe een e-Golf op z'n wielen staat wanneer het accupakket verwijderd is....zo dus ;)

[Afbeelding]
Het is dus eigenlijk een doorgezakte SUV die E-Golf :D

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• 65marsman
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-07 20:30
Kuip schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:34:

[Afbeelding]
Kun je aangeven waarom het accupakket verwijderd is? Komt er weer een accupakket onder?

• Kuip
Geen idee, het is niet mijn auto. :)

Zag hem staan bij de Pon Academy in Leusden. Daar worden monteurs opgeleid, dus het zal wel een trainingsvoertuig zijn.

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-10 15:28
Ik heb de mogelijkheid om via mijn werk de Golf E-dition 2020 te leasen.

Twijfel tussen dezs keuze of toch de KIA Niro, SUV model.

Hoe hoog is de golf voor lange mensen?

Verder zou de grootste doorslag zijn: voordeel bijtelling. 120 euro versus 300 euro netto per maand

Grootste nadeel: Golf vind ik niet persé een mooie auto, en de actieradius als ik een keer naar Limburg wil een weekendje oid.

[ Voor 40% gewijzigd door MaStar op 09-03-2021 23:26 ]

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:33
Voor lange mensen geen probleem, ik ben 2 meter en zit meer dan comfortabel in de golf. Onlangs ook een proefrit gemaakt met een Kona, maar daar pas ik voor geen mogelijkheid fatsoenlijk in.

• RobG1967
MaStar schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 23:19:

Verder zou de grootste doorslag zijn: voordeel bijtelling. 120 euro versus 300 euro netto per maand

Grootste nadeel: Golf vind ik niet persé een mooie auto, en de actieradius als ik een keer naar Limburg wil een weekendje oid.
Ik ben 2.03 en zit er prima in! Actieradius kan een dingetje zijn bij langere afstanden ja. Maar ik zou voor de Golf gaan. Fijne auto!

• MaStar
Ben zelf 1.95 m dus wil niet met mijn hoofd tegen had dak zitten ;)
Zo'n Kia Niro (SUVA) is voor mijn gevoel net iets meer auto.Hoe comfortabel zit / rijdt zo'n Golf?

Hoe doen jullie dat met wat langere ritten ? :)
Gewoon benieuwd. Maken jullie 45 minuten stop?

En praktisch gezien: past er een racefiets in de achterbak bij banken ingeklapt?

[ Voor 72% gewijzigd door MaStar op 10-03-2021 08:43 ]

• DeGroteMuis
MaStar schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:38:
Ben zelf 1.95 m dus wil niet met mijn hoofd tegen had dak zitten ;)
Zo'n Kia Niro (SUVA) is voor mijn gevoel net iets meer auto.Hoe comfortabel zit / rijdt zo'n Golf?

Hoe doen jullie dat met wat langere ritten ? :)
Gewoon benieuwd. Maken jullie 45 minuten stop?

En praktisch gezien: past er een racefiets in de achterbak bij banken ingeklapt?
Wat zijn langere ritten? 300 km, 500? Voor 300: Vol vertrekken, cruise max 110, tussendoor, als de accu ergens tussen de 10-20% hangt 20 minuutjes tot een half uur aan de snellader. Liefst een lader met wat faciliteiten in de buurt. Bakkie doen, broodje doen of zo. 500: Twee keer wat langer aan de lader. Meer dan 500 niet echt aan te raden, want na 2 keer laden gaat de eGolf trager laden, zeker bij warmer weer.

Geen racefiets ervaring. Mijn ATB met voorwiel eruit gehaald past met klep dicht (klusje van niets met snelsluiting op de wielen). Ik laat dan wel altijd de hoedenplank thuis.

• DDDikkiedik
Mijn speedpedelec past in zijn geheel in de auto, als je maar een beetje handig draait. Dus dat zal geen probleem zijn.

Wat betreft reizen: Als je op tijd vertrekt en kiest voor pauzes van 3 uur, dan kun je prima 800 km op een dag afleggen. Maar meer dan twee keer snelladen is niet fijn.

Ik heb het zelf ongeveer zo gedaan, inclusief de leerervaring zou ik het dus zo doen: na de files vertrekken, na 200/250 km lange vroege lunchstop bij 22 kw lader bij een leuk plaatsje aan de Rijn inclusief stadswandeling, weer 400 km rijden met eventueel een keer snelladen tussendoor, lange stop voor vroeg diner in de buurt van een laadpaal, weer 250 km en dan overnachten. In Duitsland zijn duizenden prachtige stadjes dicht bij de snelweg waar je prima 2,5 uur kunt ontspannen. Maar je moet daar dan wel op ingesteld zijn.

• Bula
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:18
DDDikkiedik schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:33:
Maar meer dan twee keer snelladen is niet fijn.
Zomers idd een dingetje, maar heb 2 weken terug een dagje van 600 km gemaakt met 3 keer snelladen, en dat ging prima.
Buitentemperatuur is erg bepalend.
's Winters ligt het verbruik wel hoger, maar het herhaaldelijk snel laden gaat sneller.
Overweeg zelfs om komende winter eens een ritje wintersport met de E-golf te maken ;)

• DDDikkiedik
OK. Dat is goed om te weten, want soms is snelladen wel handig. Al houd ik sowieso niet van urenlang in de auto zitten. Dus als ik de besparing in autokosten kan omzetten in een uitgebreide maaltijd, dan vind ik dat helemaal niet vervelend.

• MaStar
RobG1967 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 07:55:
[...]

Ik ben 2.03 en zit er prima in! Actieradius kan een dingetje zijn bij langere afstanden ja. Maar ik zou voor de Golf gaan. Fijne auto!
Waarom volgens jou voor de E-Golf gaan?

• 4rockandroll4
De hoogte zit wel goed (ben 1.94). Ik vind alleen de uitstap wel erg laag. Ik ben echt wel fit/lenig , maar uitstappen gaat bij mij nooit erg soepel, helemaal als je naast een stoep staat.

Overigens schop ik met instappen vaak tegen de noodhamer aan (zit op een rare plek); en stoot ik ook vaak mijn knie met uitstappen; bij de lichtschakelaar zit een onhandige, onlogische, en vooral onnodige uitstulping in het dasboard.

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:36

Ik zou zelf niet meer voor de e-Golf gaan, zeker als je een 2020 (of 21) model van de Kia kunt krijgen. Uiteindelijk is de e-Golf al een aantal jaar oud, dusdanig oud dat de concurrentie er wat mij betreft wel voorbij is. Vooral qua range maar ook qua snelladen. Misschien als de prijs heel interessant is dat je de golf zou kunnen overwegen.

• MaStar
Electromonkey schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:21:
[...]

Ik zou zelf niet meer voor de e-Golf gaan, zeker als je een 2020 (of 21) model van de Kia kunt krijgen. Uiteindelijk is de e-Golf al een aantal jaar oud, dusdanig oud dat de concurrentie er wat mij betreft wel voorbij is. Vooral qua range maar ook qua snelladen. Misschien als de prijs heel interessant is dat je de golf zou kunnen overwegen.
Thanks. Het is overigens een voorloop-(poule) auto dus verwacht over 1 of uiterlijk 2 jaar wel een andere te kunnen kiezen. Per jaar scheelt het 2.000 euro (E-Golf versus Niro).

• MaStar
RobG1967 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 07:55:
[...]

Goed om te horen dat je niet je hoofd stoot en genoeg ruimte hebt :D

Dat is, naast de relatief lage bijtelling, de doorslag dat ik de E-Golf ga leasen :-)

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Na het frontpage artikel hier ook even reageren. Na 6 maanden oid rijden met de E-Golf:

Pluspunten:
- Fijne zithouding
- Navigatie Pro werkt super
- Heb een draadloze Carplaymodule toegevoegd, werkt super (wel kleine sync delay)
- Voorverwarming top
- Stoelverwarming top en snel
- Goede range als de vrouw rijd
- Ruimere auto dan je denkt
- Interieurverlichting in het blauw past mooi bij de accenten (auto is blauw)
- Electrisch rijdt mooi snel en vlot, maar ook relaxed
- ACC werkt super
- Koplampen met led en automatisch grootlicht werkt goed op landwegen
- Warmtepomp lijkt te schelen op range
- Auto laden op 230V normaal stopcontact werkt perfect

Nadelen:
- Supersaai uiterlijk (het wat booskijkers op de koplampen gezet en de voor en achterruiten laten tinten (achter mag, voor mag net niet)
- Ik mis een camera (eigen schuld)
- Mijn spiegels hebben alle opties (zoals inhaal detectie) maar klappen niet omhoog :(
- Als ik rij, doe ik het te sportief, dus weg actieradius

Don't know yet:
Baby onderweg, kijken hoe het gaat met de Buggaboo.

Stiekem kijk ik nog naar een BMW M6 Gran Coupe, of een 530E, maar eerst maar eens zien wat die kleine gaat kosten :+.

[ Voor 6% gewijzigd door Kecin op 11-03-2021 11:48 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• RobG1967
MaStar schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:46:
[...]

Goed om te horen dat je niet je hoofd stoot en genoeg ruimte hebt :D

Dat is, naast de relatief lage bijtelling, de doorslag dat ik de E-Golf ga leasen :-)
Ik denk dat je er geen spijt van ga krijgen! Veel rijplezier straks! :)

• S_Chief
  • Niet online
Sterke punten van de e-Golf zijn m.i. het uiterlijk (niet zo'n spaceshipding), de bouwkwaliteit (vergelijk het interieur van de Golf maar met de ID.3) en de ergonomie. Al met al gewoon een fijne auto waarbij je alleen meer actieradius zou willen als je er dagelijks veel mee rijdt.

Oh, en geen bugs. Klein detail. :+

• Tomba

Tomba

Kecin schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:47:
Na het frontpage artikel hier ook even reageren. Na 6 maanden oid rijden met de E-Golf:

Pluspunten:
- Fijne zithouding
- Navigatie Pro werkt super
- Heb een draadloze Carplaymodule toegevoegd, werkt super (wel kleine sync delay)
- Voorverwarming top
- Stoelverwarming top en snel
- Goede range als de vrouw rijd
- Ruimere auto dan je denkt
- Interieurverlichting in het blauw past mooi bij de accenten (auto is blauw)
- Electrisch rijdt mooi snel en vlot, maar ook relaxed
- ACC werkt super
- Koplampen met led en automatisch grootlicht werkt goed op landwegen
- Warmtepomp lijkt te schelen op range
- Auto laden op 230V normaal stopcontact werkt perfect

Nadelen:
- Supersaai uiterlijk (het wat booskijkers op de koplampen gezet en de voor en achterruiten laten tinten (achter mag, voor mag net niet)
- Ik mis een camera (eigen schuld)
- Mijn spiegels hebben alle opties (zoals inhaal detectie) maar klappen niet omhoog :(
- Als ik rij, doe ik het te sportief, dus weg actieradius

Don't know yet:
Baby onderweg, kijken hoe het gaat met de Buggaboo.

Stiekem kijk ik nog naar een BMW M6 Gran Coupe, of een 530E, maar eerst maar eens zien wat die kleine gaat kosten :+.
Toch grappig hoe verschillend je dingen kan ervaren :)
- Navigatie Pro werkt super; wat bedoel je? Qua navigatie ben ik niet onder de indruk en ik heb geregeld dat ik het kreng handmatig moet herstarten omdat de Carplay niet werkt

ACC vind ik erg matig, houdt zelfs op kortste stand erg veel afstand (dus achter vrachtwagen hangen om ver te komen is alsnog handwerk) en grijpt af en toe ook in met een soort noodstop terwijl er niks in de buurt is....

Mijn spiegels klappen wel automatisch omhoog, dat was het Spiegelpakket (dus je hebt niet alle opties denk ik ;) )

Baby onderweg, kijken hoe het gaat met de Buggabool; uit ervaring kan ik zeggen dat dat prima (overdwars ;) ) past

Grootste minpunt vind ik echter de NieConnect euh WeConnect. Dat ding werkt zo allemachtig vaak niet....
En die digitale display die werkelijk niks toevoegt (als ik navigeer op mijn iPhone dan werkt het navi-schermpje niet, er is totaal geen dynamiek; was echt weggegooid geld)

Voor de rest wel eens, echt een fijne auto, voor de prijs echt een topauto. Tis duidelijk geen Tesla maar dat werkt 2 kanten op ;) (Software alleen basis, maar qua interieur zoveel beter)

[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 11-03-2021 12:08 ]

• MaStar
RobG1967 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:52:
[...]

Ik denk dat je er geen spijt van ga krijgen! Veel rijplezier straks! :)
Ja, ben super benieuwd naar het conform en rij gemak van de E Golf :)

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
MaStar schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:35:
[...]

Ja, ben super benieuwd naar het conform en rij gemak van de E Golf :)
Rijeigenschappen zijn echt heerlijk en niet te vergelijken met een ICE-auto. Je hebt redelijk wat gewicht onder je kont en ook wel een heleboel 'auto' hoor.. dat voel je bijvoorbeeld je het portier moet openen. Als ik switch naar de Prius van de zaak, dan trek ik die altijd veels te hard open. Verder is alles tip-top afgewerkt. Geen naden, geen gerammel. Enige minpunt zou inderdaad het bereik kunnen zijn, maar bij mij geen issues gelukkig. :)

• Tomba

Tomba

Ow ja nog wel minpuntje, door de wat zware afvering is het achterin niet altijd prettig zitten.

• TWPL
Helaas ook wij aan de beurt vandaag
Locatie Utrecht.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7BEC5j_kvCsr6AebbVG98b2Y11M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qf2XbhGUzJw0GSSZRELnWBII.jpg?f=fotoalbum_large

• S_Chief
  • Niet online
En dat is gelijk het grootste nadeel van populaire VAG-auto's. :/ Klote man.

• Heijmenberg99
Oei dat is klote. Hoop dat het snel opgelost wordt! :)

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:06

Mars Warrior

Earth, the final frontier

S_Chief schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:11:
En dat is gelijk het grootste nadeel van populaire VAG-auto's. :/ Klote man.
Is de multi-media dan nog steeds niet gelocked aan de auto, zoals bij andere merken?

Blijft knudde natuurlijk.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Tomba schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:06:
[...]

Toch grappig hoe verschillend je dingen kan ervaren :)
- Navigatie Pro werkt super; wat bedoel je? Qua navigatie ben ik niet onder de indruk en ik heb geregeld dat ik het kreng handmatig moet herstarten omdat de Carplay niet werkt

ACC vind ik erg matig, houdt zelfs op kortste stand erg veel afstand (dus achter vrachtwagen hangen om ver te komen is alsnog handwerk) en grijpt af en toe ook in met een soort noodstop terwijl er niks in de buurt is....

Mijn spiegels klappen wel automatisch omhoog, dat was het Spiegelpakket (dus je hebt niet alle opties denk ik ;) )

Baby onderweg, kijken hoe het gaat met de Buggabool; uit ervaring kan ik zeggen dat dat prima (overdwars ;) ) past

Grootste minpunt vind ik echter de NieConnect euh WeConnect. Dat ding werkt zo allemachtig vaak niet....
En die digitale display die werkelijk niks toevoegt (als ik navigeer op mijn iPhone dan werkt het navi-schermpje niet, er is totaal geen dynamiek; was echt weggegooid geld)

Voor de rest wel eens, echt een fijne auto, voor de prijs echt een topauto. Tis duidelijk geen Tesla maar dat werkt 2 kanten op ;) (Software alleen basis, maar qua interieur zoveel beter)
Ik kan me goed vinden in je opmerking. Met de navi-pro bedoel ik bij navigatie het samenwerken met het digitale instrumentenpaneel. Redelijke updates (maar natuurlijk geen enkel vergelijk met bijv. Waze die on the fly alweer updates heeft)

De spiegels is inderdaad het spiegelpakket, het is een geïmporteerde Duitser door de dealer, kon hem zo nog krijgen met subsidie. De rest van de spiegelopties zijn er wel, sterker nog; het zou me haast verbazen dat er geen voorbereiding voor een motortje is of al inzit? Maargoed, klein ding.

WeConnect werkt hier wel erg goed. Heb 2 keer een mis gehad, voor de rest werkt web+app hier “gewoon goed”. Soms wel even laden na een actie (auto zit wel op de wifi altijd lijkt het, of meld zich regelmatig aan).
Heb WeConnect ookal moeten verlengen. Stond in een soort demo-modus en ging dus geen 12,24 of 36 maanden mee. Na gezeur met de dealer ook niet gratis gekregen, want konden ze niet doen.

Overigens geen Dynaaudio maar wel een sub+isolatie laten leggen bij de dealer. Was voor 600 euro(?) een goede prijs gezien de isolatie erbij kwam en ik de sub er na de lease gewoon uit mag en kan halen.

Het missende tweede scherm van iPhone, tja eens! Maar dat had ik op mijn BMW uit 2018/2019 ook. Volgens mij werken er maar een handjevol auto’s samen met de update van Apple voor het gebruik van een tweede scherm.

Digitaa instrumentenpaneel: leuk, staat grappig, verder staat die hier altijd op hetzelfde haha. Hen wel gelijk voor mij persoonlijk de boeiende info.

Acc vind ik wel prettig. Rijdt op de kortste stand en het rijdt gewoon relaxter. Je merkt wel op de snelweg dat de auto toch wel inhalers aantrekt of mensen die ertussen vliegen, tja, dan even met het pedaal erbij wanneer je zo’n situatie ziet aankomen. Op 60 en 80 wegen heerlijk en lijndetectie is niet zo storend als in een Kia, Ford of BMW vond ik.

Goed om te horen van de kinderwagen haha. Voor de rest inderdaad een topauto voor 48 maanden / 10.000 km en 329 euro per maand na subsidie met deze opties (dus vrij veel, behalve spiegels en audio upgrade, dynamische knippers).
Achterruiten zelf laten tinten was goedkoper bij de tinter. Was goedkoper en staat net iets mooier vond ik doordat ik wat procenten donkerder kon gaan. Icm met donkerblauw maakt hem dat iets unieker.

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

TWPL schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:41:
Locatie Utrecht.[Afbeelding]
Omg. Te zot voor woorden dit...

• MaStar
Echt shit. Welke wijk? (PM mag ook).
Is dit nog te voorkomen?

• S_Chief
  • Niet online
Mars Warrior schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:19:
[...]

Is de multi-media dan nog steeds niet gelocked aan de auto, zoals bij andere merken?

Blijft knudde natuurlijk.
Volgens mij al lang gekraakt helaas. Volgens mij zijn zelfs de alarmsystemen van VAG relatief makkelijk te omzeilen vergeleken met andere merken.
MaStar schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:32:
[...]

Is dit nog te voorkomen?
Navilock is mogelijk een optie (en dat ook goed aangeven op je ruiten.. anders slaan ze de boel alsnog in).

[ Voor 27% gewijzigd door S_Chief op 12-03-2021 11:34 ]

• DaNarNi
  • Laatst online: 31-10 08:07
Kunnen jullie eens kijken naar de pasvorm van het multimediascherm? Volgens de firma die het scherm vervangen heeft is het normaal dat het wat 'scheef' zit. Is dat bij jullie ook zo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ih8vfb5B3_zoyw_xF9ijOAnPf0U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zcdAJ0b2UglY4woV95Py6UD1.jpg?f=user_large

• MaStar
S_Chief schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:34:

Navilock is mogelijk een optie (en dat ook goed aangeven op je ruiten.. anders slaan ze de boel alsnog in).
Of alleen aangeven op de ruit ;) >:)

• S_Chief
  • Niet online
@MaStar Klopt.. Altijd het proberen waard.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:45
@DaNarNi Ik zal er eens op letten, maar volgens mij zit ie gewoon recht bij mij.

• DaNarNi
  • Laatst online: 31-10 08:07
tiguan schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:53:
@DaNarNi Ik zal er eens op letten, maar volgens mij zit ie gewoon recht bij mij.
Tnx, kan is groot dat ik een muggenzifter ben...

• nosj1000
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 28-10 12:51
Je kunt, althans dat heb ik gedaan VW Lease gebeld met de vraag of je de navirem mag laten inbouwen om dit soort schades te voorkomen is de leasemaatschappij zeker wel genegen om daar ja op te zeggen. Bij mij aan huis ingebouwd en VW leasing betaald. Is namelijk veel goedkoper dan het laten maken van al die schade en nieuwe spullen die er weer in moeten. Zeker aan te raden.

• TWPL
MaStar schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:32:
[...]

Is dit nog te voorkomen?
het was vlakbij de Galgenwaard

• TWPL
nosj1000 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:06:
[...]

Je kunt, althans dat heb ik gedaan VW Lease gebeld met de vraag of je de navirem mag laten inbouwen om dit soort schades te voorkomen is de leasemaatschappij zeker wel genegen om daar ja op te zeggen. Bij mij aan huis ingebouwd en VW leasing betaald. Is namelijk veel goedkoper dan het laten maken van al die schade en nieuwe spullen die er weer in moeten. Zeker aan te raden.
Wij rijden de auto privé. Daarnaast ben ik altijd een beetje huiverig voor dit soort extra "beveiliging". Ze gaan het toch wel proberen, en hoe moeilijker het is om het los te krijgen, hoe lomper ze te werk gaan en hoe meer er stuk gaat...

• Sefa
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:50
MaStar schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:41:
[...]

Of alleen aangeven op de ruit ;) >:)
Gooi je (haast letterlijk) je eigen ruiten in, als teveel mensen dat doen heeft de sticker straks geen zin meer..

• DDDikkiedik
TWPL schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:05:
[...]

het was vlakbij de Galgenwaard
Daarachter parkeerde ik vroeger ook regelmatig, maar er wordt veel ingebroken. Terwijl er toch ontzettend veel verkeer is. Ik begrijp niet dat er geen cameratoezicht is.

Misschien is zo'n navi-lock ook wel iets voor mij.

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-10 22:38
Klote man, is precies ook bij mij gebeurd helaas vorig jaar. Waarschijnlijk dat je hem nu een aantal weken kwijt bent helaas. Het gaat denk gewoon om een bende die op bestelling langskomt...

• DanielvdMark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-10 20:31
Hoi, zijn er hier e-golf rijders die deze auto privé hebben aangeschaft? Wij krijgen een lease auto (Tesla m3) en daardoor moet er 1 auto weg. Nu denken we aan de mogelijkheid om beide privé auto’s in te ruilen op een E-golf. We weten dat de range beperkt is (en voor de lange afstanden zal de Tesla gebruikt worden). Is deze keuze verstandig ? De auto zelf zal prima rijden maar restwaarde zal beperkt zijn?

We horen graag jullie mening!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:33
Ik zou van de restwaarde van een e golf niet teveel verwachten, nu zal je denk ik een tweedehands kopen? Dus is de vraag hoeveel de vorige eigenaar al afgeschreven heeft, wij hebben in december 2019 de private lease getekend, maar gekocht zou ik hem toen nooit hebben. TOV bijvoorbeeld een ID3 is het afschrijfrisico enorm.
Pagina: 1 ... 31 ... 66 Laatste