Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DanielvdMark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:45
De meeste tweede hands e-golfjes worden aangeboden tussen de 20k en 25k. Hiervoor heb je dan een 2018 tot 2020 model (wel inclusief warmtepomp).

Een pluspunt is dat er dan nog minimaal 6 jaar garantie afgegeven wordt op het accu pakket. Voor ons zal het echt een 2e auto worden voor de korte afstanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Prima keuze, zeker als tweede auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DanielvdMark schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 19:10:
Hoi, zijn er hier e-golf rijders die deze auto privé hebben aangeschaft? Wij krijgen een lease auto (Tesla m3) en daardoor moet er 1 auto weg. Nu denken we aan de mogelijkheid om beide privé auto’s in te ruilen op een E-golf. We weten dat de range beperkt is (en voor de lange afstanden zal de Tesla gebruikt worden). Is deze keuze verstandig ? De auto zelf zal prima rijden maar restwaarde zal beperkt zijn?

We horen graag jullie mening!
Hier staat er sinds september 2020 een eGolf voor de deur van 12-2017. Voor ons is het ook een tweede auto en dat bevalt ons prima. Op dit moment rijden we zo weinig dat het zelfs de eerste auto is, simpelweg omdat het fijn rijdt en hij relatief goedkoop is qua gebruik. De afschrijving zal ongetwijfeld wat hoger liggen, maar dat wordt weer gecompenseerd door de lagere (andere) maandlasten. De range is voor ons ook prima te doen, we laden al een half jaar gewoon thuis met een granny charger en dat werkt ook prima. Voordeel is wel dat we gewoon voor de deur kunnen laden, ik weet niet of ik zo'n auto zonder eigen laadmogelijkheid zou kopen :)

[ Voor 11% gewijzigd door J0YR1D3R op 13-03-2021 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanielvdMark
Thanks voor jullie input ! We krijgen een eigen laadpaal, dus laden zou verder geen issue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
TWPL schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:41:
Helaas ook wij aan de beurt vandaag
Locatie Utrecht.[Afbeelding]
Balen dit, mijn buurman had dit met zijn Audi, tijdens de reparatie had hij een vervang auto (Passat). In de 2 dagen dat hij die had werd daar ook de navigatie uit gejat. Ze lopen gewoon rondjes in de buurt om die auto’s te spotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Ik heb de mogelijkheid om een gloednieuwe set velgen + banden over te nemen van een vriend (komt van een T-Roc. Het zijn 17" mayfield velgen met de Goodyear efficientgrip banden in de maat 215-55-17. Deze hebben een aanzienlijke 'wang' en zijn in totaliteit (band + velg) een centimeter of 2/3 hoger dan de Astana's/Madrid.

Ben hier niet zo in thuis en ben benieuwd welk effect ik zal merken als ik deze set eronder zou laten schroeven. Gaat de snelheidsteller afwijken? Een dip in bereik lijkt me uiteraard een logisch gevolg.

Afbeeldingslocatie: https://www.picclickimg.com/00/s/MTU2N1gxNjAw/z/hGUAAOSwSiFfYFut/$/VW-T-Roc-Mayfield-2GA601025P-17-Inch-Wheels-_1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Zou ik er niet zomaar onder schroeven. Als het al niet gaat aanlopen met sturen/rijden kun je ervanuit gaan dat je snelheidsmeter nooit meer klopt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vraasen
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:34
Whis! schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:47:
Ik heb de mogelijkheid om een gloednieuwe set velgen + banden over te nemen van een vriend (komt van een T-Roc. Het zijn 17" mayfield velgen met de Goodyear efficientgrip banden in de maat 215-55-17. Deze hebben een aanzienlijke 'wang' en zijn in totaliteit (band + velg) een centimeter of 2/3 hoger dan de Astana's/Madrid.

Ben hier niet zo in thuis en ben benieuwd welk effect ik zal merken als ik deze set eronder zou laten schroeven. Gaat de snelheidsteller afwijken? Een dip in bereik lijkt me uiteraard een logisch gevolg.

[Afbeelding]
De afwijking is mijnsinziens te groot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-Z7Qo8A2SqeOeVZbr7e3n4UQa4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BrATJOlv5ImhTxO9bkfUoSVf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DanielvdMark
DanielvdMark schreef op zondag 14 maart 2021 @ 00:10:
Thanks voor jullie input ! We krijgen een eigen laadpaal, dus laden zou verder geen issue zijn.
Vandaag besloten om een E-Golf aan te schaffen. Proefrit beviel goed maar was wel wennen in het begin.. De auto is door de dealer geïmporteerd uit Zweden en het wachten is nu nog op het kenteken.

Nogmaals thanks voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
vraasen schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:56:
[...]

[Afbeelding]
Hey, dit ziet er uit als een handige tool! Is het ergens vrij toegankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Haha jeetje.. en ik helemaal in de weer met mijn rekenmachine. Had het moeten weten.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4rockandroll4
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10-2024
vraasen schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:56:
[...]

[Afbeelding]
Hij wijkt standaard al 3-4% af. Wanneer het dan 10% wordt rekent het wel makkelijker :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

TWPL schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:41:
Helaas ook wij aan de beurt vandaag
Locatie Utrecht.[Afbeelding]
Heel kut dit, bij mij uiteindelijk 5x (!) gebeurd. Politie doet niks, gemeente doet niks, auto herstel bedrijf en verzekering doen alsof ze het heel erg vinden maar lachen in hun vuistje.

En jij? Jij bent met je goede gedrag lekker je auto kwijt voor een paar weken en mag de hort op met parkeervergunningen e.d. omdat iemand paar honderd euro wil verdienen.

Vind echt dat er in deze kwestie gezamenlijk iets moet worden gedaan om dit tegen te gaan. Er gaat echt -veel- geld zo het illegale circuit in met deze diefstallen. En reken er maar op dat dit nog even doorgaat.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• longkabouter123
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22-04 17:46
Hallo,

Ben van plan een e-Golf als occasion aan te schaffen. Nog zaken waar ik echt op moet letten?
Wat zijn veel voorkomende problemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaNarNi
  • Laatst online: 12:05
longkabouter123 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:15:
Hallo,

Ben van plan een e-Golf als occasion aan te schaffen. Nog zaken waar ik echt op moet letten?
Ik had de eerste maanden ruzie met de vrouw omdat ik steeds plezier ritjes ging maken. Gelukkig is dat gestopt na een tijdje. De plezier ritjes zijn nog steeds leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13:17
longkabouter123 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:15:
Hallo,

Het enige probleem wat ik had was dat de app niet meer wilde verbinden, maar na het vervangen van het kastje was dat over en de gom is beroerd bij mij, hij geeft altijd teveel aan.

Als ik jou was zou ik zoeken naar een zo compleet mogelijke, zeker met het digitale Dashboard.
En geen import auto omdat je dan bij problemen na de garantie zeker geen coulance meer krijgt en bij een Nederlandse auto wel, spreek ik uit ervaring met mijn vorige auto een E-Up!

[ Voor 4% gewijzigd door RonaldPr op 18-03-2021 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 16:42
Flappiewappie in "Het grote Volkswagen e-Golf topic"Flappiewappie schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:03[/Wmessage]:
[...]

Heel kut dit, bij mij uiteindelijk 5x (!) gebeurd. Politie doet niks, gemeente doet niks, auto herstel bedrijf en verzekering doen alsof ze het heel erg vinden maar lachen in hun vuistje.

En jij? Jij bent met je goede gedrag lekker je auto kwijt voor een paar weken en mag de hort op met parkeervergunningen e.d. omdat iemand paar honderd euro wil verdienen.

Vind echt dat er in deze kwestie gezamenlijk iets moet worden gedaan om dit tegen te gaan. Er gaat echt -veel- geld zo het illegale circuit in met deze diefstallen. En reken er maar op dat dit nog even doorgaat.
Wat is precies het voordeel voor de verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
RonaldPr schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:33:
[...]

Het enige probleem wat ik had was dat de app niet meer wilde verbinden, maar na het vervangen van het kastje was dat over en de gom is beroerd bij mij, hij geeft altijd teveel aan.
Waar staat ‘gom’ voor?

Hmm lijkt voor guess o meter te staan😬

[ Voor 6% gewijzigd door DanielvdMark op 18-03-2021 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWPL
  • Laatst online: 09-08-2024
Hoi, zijn er hier e-golf rijders die deze auto privé hebben aangeschaft? Wij krijgen een lease auto (Tesla m3) en daardoor moet er 1 auto weg. Nu denken we aan de mogelijkheid om beide privé auto’s in te ruilen op een E-golf. We weten dat de range beperkt is (en voor de lange afstanden zal de Tesla gebruikt worden). Is deze keuze verstandig ? De auto zelf zal prima rijden maar restwaarde zal beperkt zijn?

Wij hebben hem privé gekocht en rijden hem zakelijk ( zzp’er). Ik maak me niet zo druk om de afschrijving. Dat merken we dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
DanielvdMark schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:42:
[...]

Waar staat ‘gom’ voor?

Hmm lijkt voor guess o meter te staan😬
Klopt.

De GOM is de Guess-O-Meter. Zo wordt het klokje of metertje in een elektrische auto genoemd dat de actieradius voorspelt. “De GOM zegt 200 kilometer”, is dan ook correcte EV-taal. De G staat voor ‘guess’ (gissen) en stamt uit de tijd dat je niet kon vertrouwen op de voorspelde actieradius – de resterende kilometers leken wel gegokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
RonaldPr schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:33:
[...]
Als ik jou was zou ik zoeken naar een zo compleet mogelijke, zeker met het digitale Dashboard.
En geen import auto omdat je dan bij problemen na de garantie zeker geen coulance meer krijgt en bij een Nederlandse auto wel, spreek ik uit ervaring met mijn vorige auto een E-Up!
Er staat hier een geïmporteerde voor de deur die we zelf hebben laten importeren maar dat garantie verhaal werkt prima hoor. De aansluitende garantie is gewoon geregeld en ondanks dat het in Duitsland is afgesloten is kan er in NL gewoon gebruikt van worden. Ook al gedaan overigens, zonder problemen. De eerste dag dat we hem hadden bij de Volkswagen dealer geweest, netjes een uitdraai gekregen van de onderhoudshistorie, optielijst en bevestiging van garantie. Auto werd ook door een VW dealer in Duitsland verkocht, dus in de praktijk kan het ook prima werken. Misschien dat er bij jouw situatie andere redenen waren waarom het niet werkte.

Verder zou ik zeker een warmtepomp nemen en ik zou ook kijken indien mogelijk naar aansluitende garantie. Dit is bij de aanschaf toegevoegd dan. Ons exemplaar is uit 12-2017 en heeft 5 jaar garantie. Ondanks de lagere aanschafprijs in DE tov NL een tweedehands model met de garantie van een nieuwe. En er stond slechts 18k op de teller, dus alles was nog echt als nieuw. Verder zou ik inderdaad ook een active info display nemen en opties als voorruitverwarming, lane assist (onderdeel van bestuurdersassistentiepakket plus) en stoelverwarming stonden ook bij ons op de must lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
J0YR1D3R schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:08:
[...]

Er staat hier een geïmporteerde voor de deur die we zelf hebben laten importeren maar dat garantie verhaal werkt prima hoor. De aansluitende garantie is gewoon geregeld en ondanks dat het in Duitsland is afgesloten is kan er in NL gewoon gebruikt van worden. Ook al gedaan overigens, zonder problemen. De eerste dag dat we hem hadden bij de Volkswagen dealer geweest, netjes een uitdraai gekregen van de onderhoudshistorie, optielijst en bevestiging van garantie. Auto werd ook door een VW dealer in Duitsland verkocht, dus in de praktijk kan het ook prima werken. Misschien dat er bij jouw situatie andere redenen waren waarom het niet werkte.

Verder zou ik zeker een warmtepomp nemen en ik zou ook kijken indien mogelijk naar aansluitende garantie. Dit is bij de aanschaf toegevoegd dan. Ons exemplaar is uit 12-2017 en heeft 5 jaar garantie. Ondanks de lagere aanschafprijs in DE tov NL een tweedehands model met de garantie van een nieuwe. En er stond slechts 18k op de teller, dus alles was nog echt als nieuw. Verder zou ik inderdaad ook een active info display nemen en opties als voorruitverwarming, lane assist (onderdeel van bestuurdersassistentiepakket plus) en stoelverwarming stonden ook bij ons op de must lijst.
Ik had het over coulance, dus bij problemen na de garantietermijn. Bij mijn auto was na de garantie een onderdeel van 1800,- defect en dat werd nu vervangen voor 300,- Bij een importauto geeft de importeur niet thuis en dat is logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@RonaldPr
Is coulance niet van meerdere factoren afhankelijk? Bijvoorbeeld ook het tijdstip van onderhoud, waar onderhouden, etc? Dat speelt bijv. bij fabrieksgarantie ook een rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
@J0YR1D3R in mijn geval ging het heel soepel, ik had hem gebruikt gekocht. De dealer ging in overleg met Pon en die gaf hun een fikse korting.

Ik denk wel dat het afhangt wat er kapot gaat, in mijn geval was het de omvormer voor het laadgedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:14
Voorruitverwarming is mijn optiek overbodig indien je een standkachel hebt. Laat nu net elke Ev een standkachel hebben. Dus ik zie de meerwaarde van voorruitverwarming niet bij de e—golf. Kwestie van de verwarming optijd aanzetten en heeft als bijkomend voordeel dat de rest van de auto ook lekker warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@trippelb Mijn ervaring is dat die standkachel inderdaad prima werkt, maar dat hij ook relatief vochtige lucht de auto in werkt. Bij wegrijden slaat dan in combinatie met koude lucht buiten, niet werkende airco en natte/vochtige jassen de boel snel dicht. Dan is het wel prettig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
Ah die ervaring heb in (gelukkig) niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Overbodig wellicht. Handig om te hebben... zeker wel. Als je snel je voorruit ontdooit en goed ijsvrij wil hebben is 't echt wel heel handig. Voorverwarmen kan de e-Golf sowieso al. Dus waarom niet gewoon allebei? Gewoon omdat 't kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG550
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 21:38
TWPL schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:05:
[...]

het was vlakbij de Galgenwaard
Balen zeg! Bij mij is hetzelfde gebeurd in augustus op parkeerterrein naast ingang Kampong, van politie niets meer gehoord dus ze zijn kennelijk nog actief daar :( Ze hadden van mij als andere auto ook 1 nummerbord meegenomen...

Leasemaatschappij heeft overigens direct Navirem ingebouwd tijdens de reparatie.

besteld bij leasemaatschappij in sept-2018, geleverd april 2019 voor 46k.
Offerte ter overname van leasemaatschappij per april 2021: 26k
afschrijving ca. 850/maand 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 18:53
Wij hebben de e-golf in februari gekocht. Moet toegeven dat met de komst van de ID3 de prijzen afgelopen weken toch flink zijn gezakt weer.. " achteraf " ..

Auto bevalt ons erg goed overigens. Laden is een beetje wennen, maar ondertussen is dat prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

DDDikkiedik schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:16:
[...]

Wat is precies het voordeel voor de verzekering?
Die gooit gewoon de premie omhoog... meer business, meer omzet?

De verzekeraars zouden eigenlijk degene moeten zijn die dit terugdringen ism. de politie bijvoorbeeld.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
TRG550 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 22:01:

besteld bij leasemaatschappij in sept-2018, geleverd april 2019 voor 46k.
Offerte ter overname van leasemaatschappij per april 2021: 26k
afschrijving ca. 850/maand 8)7
Ik heb ter indicatie gekeken naar de ANWB autokosten berekening, wat mij daarin opviel is dat de afschrijving per kilometer van een E-Golf lager is dan die van een vergelijkbare reguliere Golf (als input heb ik een E-Golf van 2020 vergeleken met een Golf uit 2020 met een gelijkwaardige kilometerstand en een gelijkwaardige aanschafprijs).

Het blijft toch afwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWPL
trippelb schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:39:
Voorruitverwarming is mijn optiek overbodig indien je een standkachel hebt. Laat nu net elke Ev een standkachel hebben. Dus ik zie de meerwaarde van voorruitverwarming niet bij de e—golf. Kwestie van de verwarming optijd aanzetten en heeft als bijkomend voordeel dat de rest van de auto ook lekker warm is.
De app werkt bij sinds het begin niet. Nadat ik de app verwijderd heb en geprobeerd heb de auto opnieuw aan te melden herkent hij het VIN nummer niet meer.... Standkachel is daardoor niet meer te gebruiken. Toch? Ik ben dan ook heel blij met de voorruitverwarming.

Overigens over must have opties gesproken:
Ik wilde heel graag het active display. Ziet er echt mooi uit, maar ik merk de meerwaarde absoluut niet. Er zijn zoveel instelling dat ik elke keer aan het zoeken ben naar waar ik iets kan vinden. Hierdoor staat ie altijd op hetzelfde...
in onze vorige auto hadden we een dode hoek detectie, nu niet en dat mis ik pas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

TWPL schreef op maandag 22 maart 2021 @ 22:08:
[...]

De app werkt bij sinds het begin niet. Nadat ik de app verwijderd heb en geprobeerd heb de auto opnieuw aan te melden herkent hij het VIN nummer niet meer.... Standkachel is daardoor niet meer te gebruiken. Toch? Ik ben dan ook heel blij met de voorruitverwarming.

Ik wilde heel graag het active display. Ziet er echt mooi uit, maar ik merk de meerwaarde absoluut niet. Er zijn zoveel instelling dat ik elke keer aan het zoeken ben naar waar ik iets kan vinden. Hierdoor staat ie altijd op hetzelfde...
in onze vorige auto hadden we een dode hoek detectie, nu niet en dat mis ik pas!
Misschien een rare vraag maar ik had juist t idee dat ik alleen de voorruit verwarming via de app aan kan zetten? (En ook alleen via de app, heb geen knopje kunnen ontdekken die hem activeert, zeer irritant)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
@Tomba De voorruitverwarming zit verstopt in het climate control menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

tiguan schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 07:36:
Hahah, 300.000 knopjes op de clima maar niet hiervoor _/-\o_ Knap VW :P
Tx voor de tip @tiguan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4rockandroll4
tiguan schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 07:36:
Hoort dat bij het Active info display? Die heb ik niet, maar bij mij is de voorruit verwaming een aparte knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

4rockandroll4 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:38:
[...]

Hoort dat bij het Active info display? Die heb ik niet, maar bij mij is de voorruit verwaming een aparte knop
Welke knop is dat dan? Ik heb wel de AID maar de Clima instellingen zitten in mijn headunit. Ik heb 2 knoppen voor verwarming, eentje zet de achterruit verwarming aan en de andere zet de blower op standje 300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
TWPL schreef op maandag 22 maart 2021 @ 22:08:
[...]

Zelf heb ik de Active Info Display altijd op kaart en adaptieve cruise control info staan. Deze combinatie heeft voor mij zoveel meerwaarde tov van het standaard display dat ik niks geef om de overige opties van het scherm.

Dode hoek detectie was een optie geloof ik, hebben we wel genomen, heeft de andere auto ook en zou idd nooit meer zonder willen.

Voor wat betreft de standkachel die kan je ook vanuit de auto programmeren dmv vertrektijden op weekdagen. Zit in de E-instellingen verstopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4rockandroll4
Tomba schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:40:
[...]

Welke knop is dat dan? Ik heb wel de AID maar de Clima instellingen zitten in mijn headunit. Ik heb 2 knoppen voor verwarming, eentje zet de achterruit verwarming aan en de andere zet de blower op standje 300.
Ja die blower standje 300 daar staat ook MAX en dan voorruit logo met bliksempje erin.

Ik dacht in de handleiding gelezen te hebben dat deze de voorruitverwarming stuurt, samen met de spiegelsverwarming indien de spiegelknop omlaag wijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

trippelb schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:45:
[...]

Zelf heb ik de Active Info Display altijd op kaart en adaptieve cruise control info staan. Deze combinatie heeft voor mij zoveel meerwaarde tov van het standaard display dat ik niks geef om de overige opties van het scherm.

[...]
Die kaart doet het helaas niet als je navigeert via CarPlay (zo'n domme omissie...) Heb hem nu altijd maar staan op Huidige verbruik. Echt zonde geld die AID want VW doet er bar weinig mee.
4rockandroll4 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:55:
[...]

Ja die blower standje 300 daar staat ook MAX en dan voorruit logo met bliksempje erin.

Ik dacht in de handleiding gelezen te hebben dat deze de voorruitverwarming stuurt, samen met de spiegelsverwarming indien de spiegelknop omlaag wijst.
Hmm dan moet ik eens kijken of ik dat bliksempje ook heb. Wel beetje dubbelop, zou voorruit verwarming juist niet via de Blower willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
4rockandroll4 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:38:
[...]

Wanneer jij ook een eGolf hebt dan zal je daar ook geen aparte knop voor hebben. In mijn vorige auto (Octavia) zat er wel een hardwarematige knop, maar in de eGolf (en bijv. Passat) zit het in het climate menu, via de Menu knop uit onderstaande foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6H5pizrSHI_PwVxivURPafdSjOE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/E0P8XT9vbOSe7sDTNp0XhtWp.jpg?f=user_large

Doel jij niet op de MAX knop linksboven? Of de voorruitverwarming (indien geinstalleerd) daaraan gelinkt is weet ik niet (lijkt mij ook erg sterk) Je kunt hem via het Menu los aanzetten zonder dat je haren voorzien worden van een föhn behandeling, dat werkt in mijn geval prima d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door J0YR1D3R op 23-03-2021 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

J0YR1D3R schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:19:
[...]

Wanneer jij ook een eGolf hebt dan zal je daar ook geen aparte knop voor hebben. In mijn vorige auto (Octavia) zat er wel een hardwarematige knop, maar in de eGolf (en bijv. Passat) zit het in het climate menu, via de Menu knop uit onderstaande foto:

[Afbeelding]

Doel jij niet op de MAX knop linksboven? Of de voorruitverwarming (indien geinstalleerd) daaraan gelinkt is weet ik niet (lijkt mij ook erg sterk) Je kunt hem via het Menu los aanzetten zonder dat je haren voorzien worden van een föhn behandeling, dat werkt in mijn geval prima d:)b
Zo ziet ie er bij mij ook uit ja :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trippelb
Het hele klimaat gedeelte is overigens sowieso een aan elkaar geknoopt zooitje.

Als ik in de Volvo de standkachel aan zet gaan netjes de stoel en stuurvwrwarmjng mee aan. Snap niet dat de golf dat ook niet doet (los van de stuurverwarmjng) lijkt me kleine moeite.

Idem met spiegel en achterruit verwarming waarom een apart draaiknopje? Laat die gewoon meeschakelen met elkaar, dat werkt prima.

En dan dus het menu in voor de voorruitverwarming (gelukkig heb ik dat niet nodig). Maar ook voor de clean air filter te activeren, en ja die gaat elke keer uit, dus die moet je elke keer dat je het wilt gebruiken opnieuw aanzetten, Waarom zou je dat überhaupt uit willen hebben?

Zo even wat frustratie er uit XD de e golf is een hele fijne auto maar alles wat met klimaat te maken heeft is heel matig uitgevoerd (en dan ben ik nog niet begonnen over de koelcapaciteit van de airco)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reiger072
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-05 17:02
Standkachel en dan ook nog stoel- en stuurverwarming klinkt als een beetje overkill wat mij betreft. Ik doe altijd of het een of het ander.

Zo zie je maar voor iedere keuze die ze maken zijn er mensen die het goed of slecht vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Dat van die clean air is ook iets wat ik niet kan begrijpen... Dat wil je toch altijd hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
trippelb schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:53:
Idem met spiegel en achterruit verwarming waarom een apart draaiknopje? Laat die gewoon meeschakelen met elkaar, dat werkt prima.
Ik wil mijn spiegelverwarming juist los van mijn achterruit. Ik gebruik spiegelverwarming sowieso niet vaak, al die opgedroogde druppels zijn alleen maar irritant. Zo heeft iedereen z'n voorkeur :) Volkswagen heeft het altijd al los van elkaar gehad voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuip
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-03-2024
S_Chief schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:17:
Dat van die clean air is ook iets wat ik niet kan begrijpen... Dat wil je toch altijd hebben.
Helemaal mee eens, snap het ook niet..
Misschien omdat het filter in no-time vol zit als het standaard aan staat?

Clean air werkt ook alleen als alle ramen dicht zijn. Dat zou betekenen dat wanneer het standaard aan zou staan, het net zo snel weer uitschakelt zodra er even een raampje opengaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Is clean air niet dat ie alleen binnenlucht recycled? Oftewel, dat je geen frisse lucht maar van buiten krijgt? In dat geval lijkt het me namelijk essentieel dat 't niet altijd aan staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuip
tiguan schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:16:
Is clean air niet dat ie alleen binnenlucht recycled? Oftewel, dat je geen frisse lucht maar van buiten krijgt? In dat geval lijkt het me namelijk essentieel dat 't niet altijd aan staat.
Nee het is een actief koolfilter. Van een VW-site:

Het luchtzuiveringssysteem Air Care Climatronic doet bijvoorbeeld een beroep op een luchtkwaliteitssensor die efficiënter is dan een conventionele filter, omdat hij gebruikmaakt van actieve kool en een antiallergene laag. Deze laag verwijdert zelfs de kleinste allergenen. Wanneer de Air Care-functie geactiveerd wordt in het airconditioningmenu, wordt de luchtrecirculatie ingeschakeld en wordt de lucht in het interieur gezuiverd dankzij het filtersysteem. Indien nodig wordt de gezuiverde lucht in het interieur gemengd met frisse lucht, om zo de luchtkwaliteit op een constant niveau te houden. Bovendien registreert de luchtkwaliteitssensor voortdurend of het gehalte van bepaalde vervuilende stoffen in de lucht buiten de auto niet te groot wordt. Indien nodig wordt de luchtrecirculatie uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Maar lucht stroomt altijd langs dat filter.. Dus ik snap nog steeds niet waarom dit gewoon standaard aan staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/elPXhqHoQOZ8sB78rYybmowM4wQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ox1ZmWCd4eVOaeZwRpAgYCVX.png?f=fotoalbum_large

Nou.. de e-Golf staat in de garage. :+

Ben benieuwd of we ook echt iets merken van de 'veranderingen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten34
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-06 20:37
Interessant dat ik dan de We Connect App moet gebruiken omdat het portaal down is, en deze er ook uit ligt. Of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

maarten34 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 04:17:
Interessant dat ik dan de We Connect App moet gebruiken omdat het portaal down is, en deze er ook uit ligt. Of ben ik de enige?
NieConnect lag er bij mij gisteren overdag de hele dag al uit, op dit moment werkt hij wel weer.... Al is het altijd afwachten voor hoe lang :p

Heb trouwens (alweer een maand geleden) de afrekening gehad en direct de aanleiding genomen om van 30k per jaar naar 20k per jaar te gaan. Ruim 12.000 gehaald waarvan een groot deel vlak voor de Corona uitbraak...
Helaas scheelde het geen 60 (dit scheelde het bij afsluiten PL) maar slechts 35€ per maand maar onder de streep toch de moeite aangezien we never meer aan de 150k gaan raken. Iom mijn werkgever ga ik post Corona (voor zover dat nog ooit komt) 1 dag per week thuis werken en voor Corona voorbij is en ik überhaupt weer naar de zaak kan zijn we sowieso wel nog een half jaartje verder.

Qua verbruik ben ik over 12721 kilometer op netto 14.86kWh/100kilometer gekomen, met netto bedoel ik dan wat er echt ingegaan is je inclusief laadverliezen en pre-heat aan de paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVolt
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-09 08:29
Tomba schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 06:21:
[...]

Qua verbruik ben ik over 12721 kilometer op netto 14.86kWh/100kilometer gekomen, met netto bedoel ik dan wat er echt ingegaan is je inclusief laadverliezen en pre-heat aan de paal.
Vreemd, Ik heb met mijn wagen op 8750 ongeveer 1500 kwh verbruikt, dat is 17kwh/100km (Precies volgens de opgave). Rijdt altijd in "B" en normaal. Zeer vaak op provinciale wegen (80) en meestal 20 - 40 km per dag.

Ik denk dat het verbruik na de winter wel weer wat beter zal worden, dan gaat het verbruik in de winter makkelijk tegen de 20kwh/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

FrankVolt schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:22:
[...]

Vreemd, Ik heb met mijn wagen op 8750 ongeveer 1500 kwh verbruikt, dat is 17kwh/100km (Precies volgens de opgave). Rijdt altijd in "B" en normaal. Zeer vaak op provinciale wegen (80) en meestal 20 - 40 km per dag.

Ik denk dat het verbruik na de winter wel weer wat beter zal worden, dan ging het verbruik makkelijk tegen de 20kwh/100km.
Hoezo vreemd? Zoveel mensen zoveel manieren van rijden ;) Ik ben van het 'uitrol' principe en gebruik B pas als het echt niet anders kan. Ook snel optrekken doe ik zelden tot nooit, voor mij is een laag verbruik echt een sport. Ik rij normaal ongeveer 70% snelweg, maar sinds Corona is dat natuurlijk minimaal dus vooral stad en B-wegen....
In de winter zit ik rond de 17-18kWh/100km, in de zomer 12,4kWh/100km.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sphswl9EEi8WyU-73tVNzVTOpwE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xXmWLhWKSOpMnAouR7lPPqsz.png?f=user_large

De auto zelf geeft een betere score want die neemt zelf het laadverlies en opwarmen aan de paal niet mee in het verbruik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8I4NV4sbU8j4zHwK4Ny67tC-eJg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NFdW8aUeqyZmHUCe9Fn04Bjl.png?f=fotoalbum_large

Even verder gekeken, de eGolf zelf zegt dat ie 1706,2 kWh heeft verbruikt op 12761 kilometer: 13,37 kWh/100km (vs 14.86kWh/100km netto verbruik). Toch best wat verlies dus ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Tomba op 25-03-2021 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 18:48

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Dat zijn mooie cijfers, die ik nog nooit gehaald heb ik zit gemiddeld rond de 18 tot 20 kWh per 100 km.

Concreet dus tussen de 120 en 160 km op een volle lading. En dat met warmtepomp bij 100km/h. Rij ik harder, dan haal ik net de 100km in de winter.

Garage kan het probleem niet vinden, en van de leasemaatschappij mag er verder ook geen onderzoek gedaan worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Mars Warrior op 25-03-2021 09:38 ]

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Mars Warrior schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:36:
Dat zijn mooie cijfers, die ik nog nooit gehaald heb ik zit gemiddeld rond de 18 tot 20 kWh per 100 km.

Concreet dus tussen de 120 en 160 km op een volle lading. En dat met warmtepomp bij 100km/h. Rij ik harder, dan haal ik net de 100km in de winter.

Garage kan het probleem niet vinden, en van de leasemaatschappij mag er verder ook geen onderzoek gedaan worden.
Pfoe dat valt wel heel erg tegen dan! Ik heb ook een warmtepomp FWIW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
FrankVolt schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:22:
[...]

Ik denk dat het verbruik na de winter wel weer wat beter zal worden, dan gaat het verbruik makkelijk tegen de 20kwh/100km.
Wij hebben hem pas sinds september 2020 dus wij zitten op dezelfde lijn als jouw laatste zin. Na de winter zou het verbruik wel beter moeten worden, gemiddeld zitten we na 3813 km op 18,38 kWh/100km (gemeten met een Voltcraft Energy Check 3000). De auto is wel wat positiever, maar helaas heb ik die info niet beschikbaar. Ik heb hem zelf ook altijd in B staan omdat ik het prettiger vind rijden en je zo de accu weer "bij vult". Dit is mijn plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pTPEzMwOS3eOaseTyUqEKqENNtI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JqtSQpgnE2xm9o7zHKGknbF6.png?f=user_large

Merk wel dat wanneer het >8 graden is dat het al snel stukken beter wordt qua verbruik. Dus ik heb goede hoop voor de komende 6 maanden :)

[ Voor 6% gewijzigd door J0YR1D3R op 25-03-2021 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

J0YR1D3R schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:58:
[...]

Wij hebben hem pas sinds september 2020 dus wij zitten op dezelfde lijn als jouw laatste zin. Na de winter zou het verbruik wel beter moeten worden, gemiddeld zitten we na 3813 km op 18,38 kWh/100km (gemeten met een Voltcraft Energy Check 3000. De auto is wel wat positiever, maar helaas heb ik die info niet beschikbaar. Ik heb hem zelf ook altijd in B staan omdat ik het prettiger vind rijden en je zo de accu weer "bij vult". Dit is mijn plaatje:

[Afbeelding]

Merk wel dat wanneer het >8 graden is dat het al snel stukken beter wordt qua verbruik. Dus ik heb goede hoop voor de komende 6 maanden :)
Verbruik dat auto claimt te halen kun je downloaden via https://www.portal.volksw...rtal/nl_NL/web/guest/home als Excelsheet.
Ik hou het verbruik van de laadpaal zelf aan, die ik thuis heb is via MQTT uit te lezen en als ik de hort op ben zie je het natuurlijk op de afrekening ;)

Zit nu all-in op 0,48€ per km (dus inclusief de leaseprijs), toch stuk duurder dan geprognosticeerd, met mijn Honda Insight was ik in 3 jaar 0,35€ per km kwijt (en daar moest ik belasting. onderhoud, afschrijving etc zelf betalen en die liep natuurlijk op benzine) Uitgaande van 30k per jaar had ik op 0,28€ per km moeten eindigen (maar goed statistieken zullen zich hopelijk verbeteren als het aantal kilometers weer stijgt...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Tomba schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:08:
[...]

Verbruik dat auto claimt te halen kun je downloaden via https://www.portal.volksw...rtal/nl_NL/web/guest/home als Excelsheet.
Dat heb ik geprobeerd, maar met een periode werkte dat niet. Blijkbaar wanneer je alles wilt downloaden gaat het het wel. Daar kom ik uit op 14,8 kWh/100 km, nogal een verschil met de eerdergenoemde 18,38 kWh/100 km....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

J0YR1D3R schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:58:
[...]

Wij hebben hem pas sinds september 2020 dus wij zitten op dezelfde lijn als jouw laatste zin. Na de winter zou het verbruik wel beter moeten worden, gemiddeld zitten we na 3813 km op 18,38 kWh/100km (gemeten met een Voltcraft Energy Check 3000). De auto is wel wat positiever, maar helaas heb ik die info niet beschikbaar. Ik heb hem zelf ook altijd in B staan omdat ik het prettiger vind rijden en je zo de accu weer "bij vult". Dit is mijn plaatje:

[Afbeelding]

Even ter vergelijking mijn cijfers:
MaandGemiddeld verbruikAantal gereden kilometers
Februari 2020 16,251515
Maart 2020 16,06357
April 202013,44412
Mei 2020 12,39693
Juni 2020 13,581069
Juli 2020 14,441572
Augustus 2020 14,312336
September 202014,421635
Oktober 202014,24524
November 202014,87808
December 202016,69560
Januari 202114,01676
Februari 202116,53495

De temperatuur is direct verbonden met het verbruik, zodra de temperatuur naar beneden gaat gaat het verbruik omhoog (zie bv afgelopen februari) enerzijds vanwege stoken, anderzijds omdat de accupack minder goed presteert als het kouder is. In de zomer gaat het verbruik weer omhoog vanwege het gebruik van de airco maar niet zo hard als bij kou ;)

Hoogste gemiddelde bij opladen was bij mij 18,67kWh/100km...(Toen had ik 197 kilometer gereden) Jouw gemiddelde alltime is 18,38kWh/100km... Das wel een heel groot verschil!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:13
Mijn E-golf komt volgende week. Model 2019.
Heeeel benieuwd naar het rijcomfort en de ervaring. Jullie enthousiasme was doorslaggevend. Kijk er naar uit.

Mijn eerste elektrische auto :-)

[ Voor 24% gewijzigd door MaStar op 27-03-2021 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragon1990
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:41
Heeft iemand al ervaring met het updaten van de navigatie van de egolf?

Ik heb op pc via Volkswagen Discover Care sd kaart gemaakt voor de Discover Pro (Gen 2) Europa 2020/2021
Via SD kaartslot update correct geinstalleerd, maps geven nu ook 2020 aan ipv 2019

Als ik nu echter nieuw reisdoel wil ingeven komt er melding dat ik moet wachten.. (maar na het wachten kan ik geen nieuw reisdoel inplannen)
reisdoelen uit historie wordt route wel direct berekend.

---

uurtje later opnieuw geprobeerd en na 'reboot' werken nieuwe reisdoelen weer meteen

[ Voor 15% gewijzigd door Dragon1990 op 27-03-2021 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watermanager197
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-07 15:54
Door Covid werk ik bijna alleen thuis. Mijn inzet op de PL (30.000 KM) is daarom ruim niet gehaald. Ik heb daarom voor mijn doen relatief weinig snelweg. Ik denk zo ongeveer 20% van mijn jaarverbruik nu. Ter referentie mijn verbruik: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Phvld2twh24bKe4xFsNwmYQOU7Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tvxUctR9cfmqXHMlSLG9YYon.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wescobar
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik heb met 20.000km exact hetzelfde probleem. Achteraf had ik de auto niet moeten nemen. (Met de eGolf zelf ben ik super tevreden).

Krijg ook geen reiskosten meer vergoed, dus ik baal er flink van. Nog 4 jaar te gaan :(

Of zouden we er vanaf kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Wescobar schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:04:
Ik heb met 20.000km exact hetzelfde probleem. Achteraf had ik de auto niet moeten nemen. (Met de eGolf zelf ben ik super tevreden).

Krijg ook geen reiskosten meer vergoed, dus ik baal er flink van. Nog 4 jaar te gaan :(

Of zouden we er vanaf kunnen?
Volgens mij heb je de mogelijkheid om het contract aan te passen naar 10k km's per jaar. Je maandbedrag zal dan fors lager uit gaan vallen vermoed ik.

https://privatelease.volkswagen.nl/vragen
Kan ik tussentijds mijn looptijd/kilometrage aanpassen?
Ja, het kilometrage of de looptijd van je private-leasecontract kan tussentijds worden aangepast. Dit heeft wel gevolgen voor de hoogte van het maandbedrag. Neem direct contact met ons op via (033) 454 92 15 om te bekijken wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Aanpassen kan zeker, heb ik ook gedaan maar je krijgt minder ‘terug’ dan het gescheeld had als je in het begin meteen goed had gegokt... (in mijn geval was 30k naar 20k per jaar geen 60€ maar slechts 35€ verschil per maand)
In het topic zijn ook een aantal mensen die de auto hebben kunnen inleveren overigens als ze daar behoefte aan hadden, even bovenin de zoekfunctie gebruiken.

@Wescobar herkenbaar verhaal, ik ben 20 cent per kilometer duurder uit dan geprognotiseerd... (0,48 ipv 0,28) al zal dat verbeteren zodra Corona eindelijk voorbij is en ik weer gewoon naar mijn werk kan

[ Voor 23% gewijzigd door Tomba op 31-03-2021 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
Vraag:

Ik ga morgen voor het eerst in mijn leven mijn E-golf (2019) laden bij een Fastned stop.

Is dit gewoon plug en play en wijst het zich vanzelf, of zijn er nog zaken of tips waar ik even aan moet denken? :)

Bepaalde standen waar die auto in moet staan. Of om te vergrendelen of juist weer los te koppelen na het laden. Zie je het aantal Kwh live?

Ik heb inmiddels de Fast Ned app gedownload.

Betaling gaat via de app?

[ Voor 14% gewijzigd door MaStar op 31-03-2021 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13:32
MaStar schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 17:09:
Vraag:

Ik ga morgen voor het eerst in mijn leven mijn E-golf (2019) laden bij een Fastned stop.

Is dit gewoon plug en play en wijst het zich vanzelf, of zijn er nog zaken of tips waar ik even aan moet denken? :)

Bepaalde standen waar die auto in moet staan. Of om te vergrendelen of juist weer los te koppelen na het laden. Zie je het aantal Kwh live?

Ik heb inmiddels de Fast Ned app gedownload.

Betaling gaat via de app?
Het is niet heel moeilijk. Je kan in de Fastned app aangeven welke betaalmethode je wilt gebruiken (IDEAL of Laadpas). Vervolgens staat op de laadpaal van Fastned een code die je in de app kan invoeren. Vervolgens kan je de laadkabel in je auto pluggen en op het scherm van de laadpaal de sessie starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
BMS080 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:01:
[...]

Het is niet heel moeilijk. Je kan in de app aangeven welke betaalmethode je wilt gebruiken (IDEAL of Laadpas). Vervolgens staat op de laadpaal van Fastned een code die je in de app kan invoeren. Vervolgens kan je de laadkabel in je auto pluggen en op het scherm van de laadpaal de sessie starten.
Thanks :) En er is maar één kabel die werkt? En de auto kan gewoon uit, hoeft niet in een speciale stand?

Tot slot: hoe stopt het laden? Als je 'm pak en beet 10 minuten wilt laden, druk je 'm dan op stop op het display?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trippelb
Geen speciale stand, je hebt een CCS stekker nodig van het laadstation, en stoppen kan je met de Fastned app en vanaf het scherm van de laadpaal

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DanielvdMark
Vandaag onze E-golf opgehaald en direct een rit vanuit het noorden naar Utrecht. Een tussenstop bij Fastned gemaakt. Mijn ervaring was positief, het wijst zich allemaal vanzelf :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MaStar
Hier vandaag ook opgehaald.

Wat een genot zo'n E-golf. Rijdt echt heel comfortabel en stil :)

[ Voor 30% gewijzigd door MaStar op 01-04-2021 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Net mijn E-Golf met laadpas opgeladen hij een (openbare) Vattenfall paal in de stad. Na 3.5 uur, 6.40 Kwh bijgeladen en actieradius van maar 55 kilometer erbij. Begon op 20 en terugkomst was die 75. Nog zeer weinig dus.

Is dit normaal :?

Betekent dus dat de auto daar altijd zo'n 10 uur moet laden voor die een beetje vol is.

[ Voor 16% gewijzigd door MaStar op 02-04-2021 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Nee, dan laadt hij trager dan normaal. Ik gebruik zelf ook een paal van Vattenfall, en die doet tegenwoordig lastig op een van de twee aansluitingen. Dan krijg ik ook een laadtijd van 11 uur. Gebruik ik de andere aansluiting dan is het minder dan 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
Of uitgesteld laden actief? Dan laad hij bij tot de ingestelde laaddrempel van je auto en gaat pas verder voor de ingestelde vertrektijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:56
MaStar schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:31:
Net mijn E-Golf met laadpas opgeladen hij een (openbare) Vattenfall paal in de stad. Na 3.5 uur, 6.40 Kwh bijgeladen en actieradius van maar 55 kilometer erbij. Begon op 20 en terugkomst was die 75. Nog zeer weinig dus.

Is dit normaal :?

Betekent dus dat de auto daar altijd zo'n 10 uur moet laden voor die een beetje vol is.
Heb je misschien de oplaadstroom beperkt? Dan beperkt die ook bij openbare palen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Heijmenberg99 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:03:
[...]

Heb je misschien de oplaadstroom beperkt? Dan beperkt die ook bij openbare palen.
Ik heb niets zelf beperkt, maar sluit niet uit dat er iets ingesteld staat?

Waar kan ik dat checken?

En wat zijn de knopjes bij de ingang van het contact op de auto? Zitten twee kleine knopjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trippelb
De bovenste is direct laden (dan gaat hij opladen naar volle accu) de onderste is uitgesteld laden, in de app en in het e menu van de auto kan je een tijdstip instellen wanneer je weg wilt. Hij laat dan op tot het minimum ingestelde niveau en wacht vervolgens met opladen tot vlak voor de ingestelde vertrektijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trippelb
Overigens vandaag de 1e verjaardag van onze (PL) golf. 25000 km gereden dus precies het contract uitgenut.

Dat is overigens alleen maar gelukt doordat we daar op gemikt hebben met welke ritten we gedaan hebben. De andere auto is door de Corona helemaal ingezakt van 85000km normaal naar 25000km afgelopen jaar. Het is dat we daar mee kunnen spelen dat we exact aan de contract km komen.

De app heeft het helaas net geen jaar volgehouden, we connect werkt niet meer. Bij de dealer gaven ze aan idd een hoop problemen te hebben maar dat ons probleem nieuw was. Ben benieuwd wanneer hij het weer gaat doen.

[ Voor 22% gewijzigd door trippelb op 03-04-2021 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
trippelb schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 09:46:
De bovenste is direct laden (dan gaat hij opladen naar volle accu) de onderste is uitgesteld laden, in de app en in het e menu van de auto kan je een tijdstip instellen wanneer je weg wilt. Hij laat dan op tot het minimum ingestelde niveau en wacht vervolgens met opladen tot vlak voor de ingestelde vertrektijd.
Thanks. En weet jij hoe ik oplaadstroom beperking kan opheffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Kan ik überhaupt hoeveel vermogen die auto aan het laden is op het moment van laden? Ik laad nu en zie alleen dat oranje benzine pompje knipperen. Is dat juist :?

Echt heel traag gaat het met een openbare laadpaal.

En momenteel heb ik We connect aangesloten. Kan ik nog ergens laadstatus zien?

[ Voor 68% gewijzigd door MaStar op 03-04-2021 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
De e-Golf laat niet zien wat het laadvermogen is, hij laat wel de resterende laadtijd zien als het goed is, al weet ik niet zeker of dat zonder AID ook zo is. In We-Connect kan je dat meteen op de hoofdpagina zien.

[ Voor 36% gewijzigd door tiguan op 03-04-2021 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
tiguan schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:52:
De e-Golf laat niet zien wat het laadvermogen is, hij laat wel de resterende laadtijd zien als het goed is, al weet ik niet zeker of dat zonder AID ook zo is. In We-Connect kan je dat meteen op de hoofdpagina zien.
We Connect laat dat nog niet zien momenteel. Paal geconnect met openbare laadpaal 11 Kwh.

Staat wel verbonden is met de auto.

[ Voor 4% gewijzigd door MaStar op 03-04-2021 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heijmenberg99
MaStar schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 09:13:
[...]

Waar kan ik dat checken?

En wat zijn de knopjes bij de ingang van het contact op de auto? Zitten twee kleine knopjes
In het “car” menu en dan onder laden geloof ik. Maar ik denk dat je gewoon een trage laadpaal hebt getroffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuip
MaStar schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 09:13:
[...]

Waar kan ik dat checken?

Lijkt me een goed plan als je eerst een rustig met het instructieboekje erbij, de verschillende instellingen in het menu van de auto gaat doorlopen, zodat je een beter beeld krijgt van de verschillende mogelijkheden/instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 18:21
Slimme paal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWPL
Vraag:

Na inbraak hebben we een nieuwe nav gekregen. Echter valt mij het volgende op:
Als ik achteruit rij en de camera wordt ingeschakeld dan ziende links een plaatje van de auto met de parkeersensoren. Echter zit hier een grijs vlak omheen waardoor het beeld erg beperkt wordt. Dit zie je ook op de foto. Normaal gesproken verdwijnt het grijze kader waardoor het beeld weer goed wordt. De auto blijft dan wel zichtbaar maar het scheelt wel een stuk zicht als de grijze omkadering er niet is. In de oude situatie ( als ik het me goed herinner) verdween dus dat grijze vlak
Nu verdwijnt ie soms wel en dan ook gelijk. Of hij verdwijnt als je al achteruit aan het rijden bent, of hij verdwijnt helemaal niet. Er valt geen peil op te trekken.

Overigens wil ik niet het driehoekje gebruiken wat je op de foto ziet: dan gaat de auto ook weg en hoor ik alleen de auto piepen maar kan ik niet zien waar dat is.

Jullie ideeën?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJ5HSmkyR7y_gRn4Z_emppu7Yzk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rztxiACBcu3oLPoqD0CuIC1L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
En als je rechtsboven op het kruisje klikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuip
Ik heb zelf geen camera, dus het is wat gissen. Maar als ik jouw wensen zo lees is het misschien een optie om het toonhoogte verschil van de piepjes voor maximaal andersom te zetten tov achter?

Dan kan het visuele deel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWPL
S_Chief schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:59:
En als je rechtsboven op het kruisje klikt?
Dan schakelt de camera uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
TWPL schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:56:
Vraag:

Na inbraak hebben we een nieuwe nav gekregen. Echter valt mij het volgende op:
Als ik achteruit rij en de camera wordt ingeschakeld dan ziende links een plaatje van de auto met de parkeersensoren. Echter zit hier een grijs vlak omheen waardoor het beeld erg beperkt wordt. Dit zie je ook op de foto. Normaal gesproken verdwijnt het grijze kader waardoor het beeld weer goed wordt. De auto blijft dan wel zichtbaar maar het scheelt wel een stuk zicht als de grijze omkadering er niet is. In de oude situatie ( als ik het me goed herinner) verdween dus dat grijze vlak
Nu verdwijnt ie soms wel en dan ook gelijk. Of hij verdwijnt als je al achteruit aan het rijden bent, of hij verdwijnt helemaal niet. Er valt geen peil op te trekken.

Overigens wil ik niet het driehoekje gebruiken wat je op de foto ziet: dan gaat de auto ook weg en hoor ik alleen de auto piepen maar kan ik niet zien waar dat is.

Jullie ideeën?[Afbeelding]
Ik zie in dat vlak een <| (midden rechts)

Heb geen e golf maar dat lijkt mij inklappen symbool?

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 16:42
Flappiewappie schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:03:
[...]

Vandaag was het bij een collega prijs. En dan nog zelfs in een auto zonder iets waardevols erin. Je zou hem haast niet op slot zetten, maar dat is ook de oplossing niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4rockandroll4
Mijn e-Golf is nu ruim een half jaar oud. Ik merk nu tijdens het remmen dat het laatste stuk veel harder afremt. Als ik bijvoorbeeld op een 80 weg afrem voor een stoplicht, met constante druk op het pedaal, dan remt hij het laatste stuk (onder de 30) veel harder tot stilstand.

Heeft iemand deze ervaring? Zou het te maken kunnen hebben met de overgang van regeneratief naar mechanisch remmen? Dit verschil is mij nooit eerder opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pikstert
  • Laatst online: 14-09 06:58
4rockandroll4 schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:05:
Mijn e-Golf is nu ruim een half jaar oud. Ik merk nu tijdens het remmen dat het laatste stuk veel harder afremt. Als ik bijvoorbeeld op een 80 weg afrem voor een stoplicht, met constante druk op het pedaal, dan remt hij het laatste stuk (onder de 30) veel harder tot stilstand.

Heeft iemand deze ervaring? Zou het te maken kunnen hebben met de overgang van regeneratief naar mechanisch remmen? Dit verschil is mij nooit eerder opgevallen.
Dit is bij elke auto zo. Bij een hogere snelheid is meer remkracht nodig, zodoende haal je je voet omhoog wanneer de snelheid afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuip
Ik heb inderdaad een paar keer gemerkt dat, ondanks dat ik de pedaaldruk geleidelijk afbouw de laatste 10 meter tot stilstand, de auto ineens meer 'bijterig' remt.

Maar een paar keer gehad, meestal gaat alles heel geleidelijk en voorspelbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
Onze golf doet dat ook. Ik erger me er ondertussen niet meer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Laatst online: 09-11-2021
4rockandroll4 schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:05:

Ik heb de e-Golf nu ruim 1 jaar en ik heb dat niet.

Bij mij remt het gewoon goed.
Pagina: 1 ... 32 ... 65 Laatste