Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• berndw
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22-06 10:04
Nu ongeveer driekwart jaar in een egolf. Naar alle tevredenheid overigens. Zoals velen van jullie zit ik nog ruim 4 jaar aan deze auto vast. Ik vraag me af wat er tegen die tijd te krijgen is voor ongeveer hetzelfde budget aan EV's. Dit was natuurlijk een goede aanbieding waar velen van ons voor gevallen zijn. Moeten we rekening houden met flink hogere maandlasten, of wordt elektrisch rijden sowieso goedkoper en kunnen we voor een normaal tarief verder rijden. Heeft iemand daar al een theorie over?

• pikstert
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 21-06 16:23
berndw schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:02:
Nu ongeveer driekwart jaar in een egolf. Naar alle tevredenheid overigens. Zoals velen van jullie zit ik nog ruim 4 jaar aan deze auto vast. Ik vraag me af wat er tegen die tijd te krijgen is voor ongeveer hetzelfde budget aan EV's. Dit was natuurlijk een goede aanbieding waar velen van ons voor gevallen zijn. Moeten we rekening houden met flink hogere maandlasten, of wordt elektrisch rijden sowieso goedkoper en kunnen we voor een normaal tarief verder rijden. Heeft iemand daar al een theorie over?
Als ik zo vrij mag zijn om mijn theorie te delen. De waarde van een elektrische auto wordt sterk gedreven door de batterij. Nu zijn er een aantal bedrijven die op korte termijn een grote doorbraak beloven (+50% efficientie) tegen lagere kosten. Bloomberg Quicktake heeft een mooie video daarover op Youtube.

Daarnaast is China heel actief ten aanzien van elektrificatie, onder andere door subsidies.

Hoe de markt er over 4 jaar uitziet weet niemand, maar het zou best eens kunnen zijn dat de Chinezen, net als bij andere producten, goedkoop autos kunnen leveren met een goede kwaliteit. De MG is daar een goed voorbeeld van.

• Kuip
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:33
berndw schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:02:
Koffiedik kijken natuurlijk hoe de situatie is over 4 jaar.

Maar als ik nu even een snelle check doe op basis van mij huidige contract is zelfs een Seat Mii €25 pm duurder! ID.3 in basis uitvoering + €130 pm.

• berndw
Ja het is uiteraard lastig te voorspellen. Kijk, dat die golf een koopje was voor 300 in de maand moge duidelijk zijn. Hopelijk wordt de techniek goedkoper en beter en profiteert de consument daar ook van.

• DDDikkiedik
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 23:40
Het zou prettig zijn om op voorhand te weten tegen welk bedrag je de auto na afloop van de periode kunt overnemen. Op dit moment zijn e-golfs tweedehands goed betaalbaar.

• Reiger072
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 22-06 17:08
Als je kijkt wat ik nu voor een Polo R-line automaat betaal bij dezelfde leasemaatschappij als waar ik nu zit. Dan zou ik rond de €20 per maand duurder uit zijn t.o.v. mijn E-Golf. (25.000 km per jaar).

En de goedkoopste 1.0 life golf (handgeschakeld) zou ik €150 duurder uit zijn.

Dit was natuurlijk en bizar goede deal toen der tijd. als een EV rond 2025 vergelijkbaar geprijsd is als de benzine versie denk ik niet dat je een zelfde klasse auto voor deze scherpe prijs kan krijgen.

Maar ik laat me graag verassen en hoop dat door de ontwikkeling de huidige E-golf voor een zacht prijsje overgenomen kan worden.

• pikstert
Wat achtergrond waarom de E-Golf destijds goedkoop geprijsd was. Heeft alles te maken met duurzaamheid.

https://www.rtlnieuws.nl/...evolgen-financiele-sector

- hopelijk mag ik een linkje delen -

• 4rockandroll4
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 22-06 09:03
DDDikkiedik schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:39:
Het zou prettig zijn om op voorhand te weten tegen welk bedrag je de auto na afloop van de periode kunt overnemen. Op dit moment zijn e-golfs tweedehands goed betaalbaar.
Mijn ervaring is dat het ovename aanbod van Lease Maatschappijen eigenlijk nooit aantrekkelijk is. Ze zitten zeker 10 a 20% boven de marktwaarde van dat moment. Ze geven jou dezelfde prijs als hun eigen 2ehands platformen.

Kijk maar eens naar de prijzen op Carnext, dat is zo'n platform van Leaseplan.

[Voor 15% gewijzigd door 4rockandroll4 op 15-04-2021 11:22]

• DDDikkiedik
OK. Daar hoef ik me dus niet op te verheugen. Aan de andere kant weet je dan wel dat er netjes mee is gereden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20-06 12:34
Ik ga vandaag een e-Golf krijgen, eentje uit 2018 (vanuit Lease). Dit is een bedrijfs lease wagen, deze wagen was eerder door een werknemer ingeleverd en ik pik 'm weer op omdat de contract termijn van mijn wagen verliep. Wat me opviel is dat de cataloguswaarde van deze wagen EUR 49,995 is geweest destijds. Terwijl de basis van deze wagen ergens rond de 33k lag. 17k aan extra opties in een wagen lijkt me wat exorbitant .. of kan dat wel? (ik heb de vraag ook al uitstaan bij de wagenparkbeheerder).

• Mars Warrior
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:20

Mars Warrior

Earth, the final frontier

ISaFeeliN schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:58:
Ik ga vandaag een e-Golf krijgen, eentje uit 2018 (vanuit Lease). Dit is een bedrijfs lease wagen, deze wagen was eerder door een werknemer ingeleverd en ik pik 'm weer op omdat de contract termijn van mijn wagen verliep. Wat me opviel is dat de cataloguswaarde van deze wagen EUR 49,995 is geweest destijds. Terwijl de basis van deze wagen ergens rond de 33k lag. 17k aan extra opties in een wagen lijkt me wat exorbitant .. of kan dat wel? (ik heb de vraag ook al uitstaan bij de wagenparkbeheerder).
Volgens mij was de basisprijs voorheen hoger, zo rond de €39k. Die van mij is nl met een paar opties €43k...

http://www.team-mediaportal.com/

• ISaFeeliN
Mars Warrior schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:10:
[...]

Volgens mij was de basisprijs voorheen hoger, zo rond de €39k. Die van mij is nl met een paar opties €43k...
Ja ben er al uit, hij was in die tijd inderdaad duurder, en er zit echt alles op qua opties.

• jhhazelaar
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13-06 11:08
ISaFeeliN schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:58:
Full optie is die van mijn 52000 cataloguswaarde. Auto is uit februari 2019. Toen ik hem mid 2018 bestelde was de cataloguswaarde net onder de 50000.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ISaFeeliN
En die is binnen. Meer dan een eerste indruk kan ik nog niet geven natuurlijk, maar die is wel heel goed. Ik kom van de afgelopen 10 jaar van voornamelijk diesel, laatste half jaar een benzine (automaat), en nu deze e-Golf. Ik was dus toevallig net gewend aan automaat, en hoewel de e-Golf niet zo futuristisch is als een Tesla, is het toch wel ff wennen. Maar eenmaal rijden is het gewoon een automaat maar dan met de souplesse van een elektro aandrijving. Tjessus wat rijdt dat lekker zeg .. Voel verder wel dat ie zwaar is maar dat went ook redelijk snel. Het remt goed, het rijdt strak. Dit is overigens mijn eerste VW. Hiervoor Citroen, Peugeot, even Kia, en nu dit. Wil gaan proberen zoveel mogelijk op de uiterste eco stand te rijden, jammer dat je dat iedere keer bij het starten weer moet instellen trouwens. Zie ik daar iets over het hoofd?

• Heijmenberg99
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21:17
ISaFeeliN schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:10:
En die is binnen. Meer dan een eerste indruk kan ik nog niet geven natuurlijk, maar die is wel heel goed. Ik kom van de afgelopen 10 jaar van voornamelijk diesel, laatste half jaar een benzine (automaat), en nu deze e-Golf. Ik was dus toevallig net gewend aan automaat, en hoewel de e-Golf niet zo futuristisch is als een Tesla, is het toch wel ff wennen. Maar eenmaal rijden is het gewoon een automaat maar dan met de souplesse van een elektro aandrijving. Tjessus wat rijdt dat lekker zeg .. Voel verder wel dat ie zwaar is maar dat went ook redelijk snel. Het remt goed, het rijdt strak. Dit is overigens mijn eerste VW. Hiervoor Citroen, Peugeot, even Kia, en nu dit. Wil gaan proberen zoveel mogelijk op de uiterste eco stand te rijden, jammer dat je dat iedere keer bij het starten weer moet instellen trouwens. Zie ik daar iets over het hoofd?
Ik vind het raar dat je in eco+ wilt rijden. Zo superveel extra rij je er niet mee en je levert al je comfort in. Als je niet te gek doet in de normale modus dan rijdt dat een stuk comfortabeler denk ik. :)

• ISaFeeliN
Heijmenberg99 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:12:
[...]

Ik vind het raar dat je in eco+ wilt rijden. Zo superveel extra rij je er niet mee en je levert al je comfort in. Als je niet te gek doet in de normale modus dan rijdt dat een stuk comfortabeler denk ik. :)
Waarom zou je comfort inleveren als je op eco+ rijdt? (even afgezien van climate controle features die wegvallen, geen idee, ik bedoel nu even puur motorvermogen/koppel).

• DDDikkiedik
Airco is toch comfort?

• Heijmenberg99
ISaFeeliN schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:17:
[...]

Waarom zou je comfort inleveren als je op eco+ rijdt? (even afgezien van climate controle features die wegvallen, geen idee, ik bedoel nu even puur motorvermogen/koppel).
De hoeveelheid koppel wordt enorm teruggezet wat ik zelf echt oncomfortabel traag vind. Soms wil je net even dat beetje gas geven om iemand voorbij te komen. Dat kan dan wel door het laatste stukje pedaal door te trappen maar dat is toch niet fijn. Ook lever je je verwarming/warmtepomp en airco uit wat me niet al te comfortabel lijkt.

• ISaFeeliN
Heijmenberg99 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:31:
[...]

De hoeveelheid koppel wordt enorm teruggezet wat ik zelf echt oncomfortabel traag vind. Soms wil je net even dat beetje gas geven om iemand voorbij te komen. Dat kan dan wel door het laatste stukje pedaal door te trappen maar dat is toch niet fijn. Ook lever je je verwarming/warmtepomp en airco uit wat me niet al te comfortabel lijkt.
Ah ok. Vooralsnog vind ik de hoeveelheid vermogen in die stand prima, het rijdt dan min of meer als een normale auto waarmee je gewoon doorrijdt. Heb het nog niet op de snelweg getest, maar binnen de bebouwde kom vind ik het meer dan prima. Airco uit is dan wel een ding uiteraard..

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 07:34
Oef, als je dat normaal vind rijden dan ben ik denk ik gek op snel optrekken. Ik gebruik de ECO (+) stand nooit, alleen als hij zelf er op overgaat i.v.m. te weinig batterij.

• erwindra
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 12-05 14:01
Hebben jullie nog een tip om deze e golf ergens goedkoop te leasen? Of is er momenteel een betere auto voor dit bedrag te krijgen

Alvast bedankt

• Wescobar
  • Laatst online: 18-06 14:54
Je mag die van mij overnemen qua leasecontract ;)

• MaStar
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:23
Probleem! Mijn telefoon wordt niet meer gevonden via de Bluetooth in de E-Golf. Iemand een tip?

Wat ik al heb geprobeerd:

- Alle instellingen van de E-golf terug naar fabrieksintellingen
- Telefoon opnieuw aan en uit
- Bluetooth opnieuw aan en uit
- Contact auto aan en uit + systeem aan en uit

Niets helpt. Op internet lees ik dat de accu loshalen wel een optie kan zijn. Nu weet ik niet of dat handig is.

Iemand nog een tip?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

MaStar schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:01:
Probleem! Mijn telefoon wordt niet meer gevonden via de Bluetooth in de E-Golf. Iemand een tip?

Niets helpt. Op internet lees ik dat de accu loshalen wel een optie kan zijn. Nu weet ik niet of dat handig is.

Iemand nog een tip?
Heb je je Headunit al herstart? (aan/uit knop net zolang ingedrukt houden tot je het eGolf Logo ziet) Moet ik ook 1 x per maand doen (en ik sluit mijn telefoon bekabeld aan)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:23
Tomba schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:06:
[...]

Heb je je Headunit al herstart? (aan/uit knop net zolang ingedrukt houden tot je het eGolf Logo ziet) Moet ik ook 1 x per maand doen (en ik sluit mijn telefoon bekabeld aan)
Dit heeft geholpen! Top en thanks

[Voor 10% gewijzigd door MaStar op 19-04-2021 16:18]

• J0YR1D3R
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Ik heb een vraag waar ik zelf helaas het antwoord nog steeds niet op heb kunnen vinden. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar elke start na x (minimaal 15?) minuten de auto niet gebruikt te hebben staat de climate control weer op 22 graden. Ik heb de temperatuurinstellingen aangepast, opgeslagen in mijn profiel, maar hij blijft de eerstvolgende keer elke keer op 22 graden terug komen. Ook heb ik zo'n beetje alle menu's doorgelopen maar ik kan geen instelling vinden. Ook Google en diverse fora bieden geen antwoord. Iemand een idee?

Website

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: februari 2012
  • Nu online
4rockandroll4 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:19:
[...]

Mijn ervaring is dat het ovename aanbod van Lease Maatschappijen eigenlijk nooit aantrekkelijk is. Ze zitten zeker 10 a 20% boven de marktwaarde van dat moment. Ze geven jou dezelfde prijs als hun eigen 2ehands platformen.

Kijk maar eens naar de prijzen op Carnext, dat is zo'n platform van Leaseplan.
Heb anders van Leaseplan juist een enorm goed overname voorstel ontvangen. Dat zat helemaal onderaan de marktwaarde en nog met garantie. Terwijl je zelf weet hoe de auto is onderhouden en bereden. Zeker niet slecht.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten

• 4rockandroll4
Freakie1NL schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:12:
[...]

Heb anders van Leaseplan juist een enorm goed overname voorstel ontvangen. Dat zat helemaal onderaan de marktwaarde en nog met garantie. Terwijl je zelf weet hoe de auto is onderhouden en bereden. Zeker niet slecht.
Ok, goed geregeld. Zo kan het dus ook gaan. Welke garantie krijg je nog op de accu?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Nu online
Oh ging niet om een E-Golf maar om een Hybride. Maar daarvan had de accu via LP nog 6 maanden garantie. Voor een auto van 5 jaar oud waarvan je geschiedenis weet en die qua prijs aan de onderkant van de markt zit prima acceptabel.

• 4rockandroll4
Freakie1NL schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:12:
[...]

Carnext heeft nu een eGolf te koop, uit februari 2016, met warmtepomp, 107.000km EUR 17.400 inclusief garantie.

Dit is wel met de oude motor en accu (minder capaciteit)

[Voor 8% gewijzigd door 4rockandroll4 op 22-04-2021 13:02]

• RonaldPr
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 22:45
4rockandroll4 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:51:
[...]

Carnext heeft nu een eGolf te koop, uit februari 2016, met warmtepomp, 107.000km EUR 17.400 inclusief garantie.

Dit is wel met de oude motor en accu (minder capaciteit)
Ik raakte mijn bijna full options nieuwe model uit 2017 aan de straatstenen niet kwijt voor 19000,- en dat is nu een jaar geleden, dus zo scherp is die prijs niet voor het veel mindere oude model

• Freakie1NL
  • Nu online
CarNext zelf heeft ook niet perse scherpe prijzen. Je moet daarvoor nog zitten.

Ik had al gezien wat mijn vorige leaseauto op CarNext deed en dat was rond de 15K. Uiteindelijk heeft leaseplan hem aangeboden voor 13K.

Goedkoper kon ik hem nergens vinden.

Gaat overigens niet over een eGolf hoor.

[Voor 7% gewijzigd door Freakie1NL op 22-04-2021 14:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Laatst online: 21-06 14:12
MaStar schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:01:

Iemand nog een tip?
Ik had dit probleem ook!!!
Van alles gedaan maar lukte mij niet en werd een dag later vanzelf verholpen.

Wat ik heb gedaan:
-De auto gereset via de knopjes linksonderin van het stuur
-Telefoon verwijderd uit het display systeem
-Bluetooth van auto en telefoon uit en aan
-Telefoon helemaal uit en aan
-Auto uit en aan

werkte alsnog niet en de volgende dag wel 8)7 in de tussentijd had ik wel een kabel gebruikt voor muziek.

• Tomba
  • Nu online

Tomba

ThaddeusX schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 07:41:
[...]

Ik had dit probleem ook!!!
Van alles gedaan maar lukte mij niet en werd een dag later vanzelf verholpen.

Wat ik heb gedaan:
-De auto gereset via de knopjes linksonderin van het stuur
-Telefoon verwijderd uit het display systeem
-Bluetooth van auto en telefoon uit en aan
-Telefoon helemaal uit en aan
-Auto uit en aan

werkte alsnog niet en de volgende dag wel 8)7 in de tussentijd had ik wel een kabel gebruikt voor muziek.
Volgende keer dit eens proberen:
Tomba in "Het grote Volkswagen e-Golf topic"

• Bula
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 22:23
Heeft iemand ervaring met het aanpassen van de hoeveelheid km's in het leasecontract?
Heb de eGolf private lease via de dealer bij Volkswagen Pon Financial Services.

Door verhuizing van mijn werkgever verwacht ik ipv 10K zo'n 20K per jaar te gaan rijden.
Zal een voorstel bij VPFS vragen, maar ik ben benieuwd of iemand nog weet wat destijds (eind 2019) het verschil in de maandprijs was?

VW e-golf 2020

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Bula schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:06:
Heeft iemand ervaring met het aanpassen van de hoeveelheid km's in het leasecontract?

Door verhuizing van mijn werkgever verwacht ik ipv 10K zo'n 20K per jaar te gaan rijden.
Zal een voorstel bij VPFS vragen, maar ik ben benieuwd of iemand nog weet wat destijds (eind 2019) het verschil in de maandprijs was?
Elke 5000 km was 30€ per maand bij afsluiting. Ik heb 10.000km ingeleverd per jaar en kreeg een aanbod dat 35€ lager uitviel (contract van 5 jaar)
Corona kost me dus 5 jaar lang 25€ per maand ;) (tenzij ik m eerder inlever)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bula
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 22:23
Tomba schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:08:
[...]

Elke 5000 km was 30€ per maand bij afsluiting. Ik heb 10.000km ingeleverd per jaar en kreeg een aanbod dat 35€ lager uitviel (contract van 5 jaar)
Thx!!
Als ze mij €35 per maand voorstellen dan teken ik blind _/-\o_
Maar dat zal wel niet.

In ieder geval bedankt voor je de info!!

VW e-golf 2020

• DeGroteMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22-06 12:33
Tomba schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:08:
[...]

Da's 4,2 cent per km. Was dat ook niet ongeveer het bedrag dat op het oude contract stond als bedrag dat je terug zou krijgen per km minder gereden? Ik heb het contract niet bij de hand, maar meen dat daarvoor ook ~4 cent per km voor stond, met iets meer dan 2 keer zoveel per extra gereden km?

• 65marsman
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 06-06 15:30
Lees op duitse fora dat er voor de e-golf een terugroepactie is i.v.m. vernieuwen afdichting batterijcompartiment.
Ze krijgen daar een oproep voor van de VW- dealer.
Het betreft in Duitsland de bouwjaren 2017 t/m 2020 voor zover ik kan zien. Zijn er hier ook al gebruikers die daar mee te maken hebben gehad?

• ThaddeusX
  • Laatst online: 21-06 14:12
65marsman schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:26:
Lees op duitse fora dat er voor de e-golf een terugroepactie is i.v.m. vernieuwen afdichting batterijcompartiment.
Ze krijgen daar een oproep voor van de VW- dealer.
Het betreft in Duitsland de bouwjaren 2017 t/m 2020 voor zover ik kan zien. Zijn er hier ook al gebruikers die daar mee te maken hebben gehad?
Ik had enkele maanden geleden gebeld naar de dealer en hun gaven aan dat er geen terugroepacties of problemen zijn. Betreft een 2020 versie

• FrankVolt
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 22-06 08:25
Ik heb dezelfde vraag een gesteld aan VWPFS
Looptijd van 60 maanden ging van 10000 naar 15000 km per jaar.
Leasebedrag gaat dan van € 342,00 naar € 386,46
Het meer km bedrag van 10,67 cent naar 7,65

Een snelle berekening vertelde mij dat, als ik 15000 km op het contract van 10000 km zou rijden het ongeveer op het meer bedrag per maand zou uitkomen.

Hier onder mijn antwoordt aan VWPFS:

Dank u voor het voorstel dat u heeft aangeleverd. Echter bij berekening van het voorstel maakt het geen verschil of in op mijn oude contract blijf doorrijden met extra kilometers of uw voorstel accepteer met dien verstande dat het mij nog 143 euro extra kost. Pas bij het (ver) overschrijden van de 15000km/j heeft het enig nut.

In dit licht zal ik daarom GEEN gebruik maken van het door u gedane voorstel tenzij u met een betere voorstel komt.

Heb de wagen nu 10 maanden en zit nu op c.a. 9600 KM, aan het eind van het jaar zal ik, denk ik, op zo'n 12000 km gaan uitkomen. Door de corona is er wel minder met de wagen gereden dan dat ik normaal zou doen.

Om het contract te wijzigen moet je dus wel even rekenen voordat je een besluit neemt.

• FrankVolt
ThaddeusX schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:48:
[...]

Ik had enkele maanden geleden gebeld naar de dealer en hun gaven aan dat er geen terugroepacties of problemen zijn. Betreft een 2020 versie
Goed om te horen :) :) :)

• sham27
  • Laatst online: 06:10

Toen mijn vriendin haar e-Golf bestelde met private lease was 10.000km + 5.000 losse kilometers afrekenen tegen x ct per km goedkoper dan een 15.000km contract.

Ik snap nog steeds niet welk verdienmodel daar achter zit.

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:35
Vandaag de zomersloffen eronder gezet. Nieuw setje Nokian Hakka green 3 omdat de oude banden op waren.

Gelijk even de auto gewassen, gepoetst en in de wax gezet. Staat er weer puik bij!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
Hier ook voor nieuwe sloffen gegaan. Wou al een tijdje van de Astana's af, vooral nadat ik wist dat het bereik voor mij ruim voldoende bleek te zijn.

Ik heb veel op marktplaats gezocht maar ook de dealer even een mailtje gedaan. Die hadden nog een gloednieuw setje 17" liggen die onder een Audi A3 S line vandaan kwamen. Twijfelde eerst maar moet bekennen dat het niet verkeerd staat.

Op de Astana's zaten Bridgestone Turanza t005 banden. Hierop de Goodyear Eagle f1 asymmetric 5. Qua verbruik merk ik op de korte ritten nog niet veel (omstandigheden zijn ook wel redelijk gunstig nu). Qua geluid merk ik echter dat deze een stuk stiller zijn.

[Voor 4% gewijzigd door Whis! op 26-04-2021 09:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kuip
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:33
Nette velg! Maar komen ze niet wat te veel naar buiten te staan?

Kan het op de foto niet goed zien, maar als de specs op internet kloppen zijn die Audi velgen 8.0 x 17 ET46
Volgens wheelpope.com zou dat betekenen dat ze een flink stuk verder naar buiten staan, vergeleken met de Astana en Madrid:

Audi 8Y0601025A
8.0 x 17 ET46
225/45 R17
+19mm naar buiten tov Astana
+15.7mm naar buiten tov Madrid

VW Madrid
7.0 X 17 ET49
225/45 R17
+3.3mm naar buiten tov Astana

VW Astana
6,5 x 16 ET46
205/55 R16

• Whis!
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
Kuip schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:06:
Nette velg! Maar komen ze niet wat te veel naar buiten te staan?

Kan het op de foto niet goed zien, maar als de specs op internet kloppen zijn die Audi velgen 8.0 x 17 ET46
Volgens wheelpope.com zou dat betekenen dat ze een flink stuk verder naar buiten staan, vergeleken met de Astana en Madrid:

Audi 8Y0601025A
8.0 x 17 ET46
225/45 R17
+19mm naar buiten tov Astana
+15.7mm naar buiten tov Madrid

VW Madrid
7.0 X 17 ET49
225/45 R17
+3.3mm naar buiten tov Astana

VW Astana
6,5 x 16 ET46
205/55 R16

[Afbeelding]
Heb hier eerlijk gezegd niet op gelet, en ben er (te naïef?) van uitgegaan dat de VW dealer echt wel weet wat ze onder de auto schroeven.

Volgens mij hadden de Astana's nog aardig wat marge. Zal morgen eens kijken of ze uitsteken.

Edit: ze vallen zeker nog ruim een centimeter 2/3 binnen de wielkasten:
https://i.imgur.com/5V48Jnl.jpg

Op de foto lijkt het meer, maar dat is perspectief.

[Voor 9% gewijzigd door Whis! op 27-04-2021 17:23]

• 4rockandroll4
sham27 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:13:
[...]

Toen mijn vriendin haar e-Golf bestelde met private lease was 10.000km + 5.000 losse kilometers afrekenen tegen x ct per km goedkoper dan een 15.000km contract.

Ik snap nog steeds niet welk verdienmodel daar achter zit.
Ik denk dat de meeste consumenten dat rekensommetje niet maken. Ze kijken alleen hoeveel km ze rijden, en pakken de categorie waar die invalt, en dus nog wat overhouden.

Bij het Van Mossel contract was het ook soortgelijk. Tot 14.000km was het goedkoper om 10.000km te pakken met 4.000 losse kilometers.

Minder gereden kilometerprijs was trouwens 0,00 :+

• J0YR1D3R
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:01:
Ik heb een vraag waar ik zelf helaas het antwoord nog steeds niet op heb kunnen vinden. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar elke start na x (minimaal 15?) minuten de auto niet gebruikt te hebben staat de climate control weer op 22 graden. Ik heb de temperatuurinstellingen aangepast, opgeslagen in mijn profiel, maar hij blijft de eerstvolgende keer elke keer op 22 graden terug komen. Ook heb ik zo'n beetje alle menu's doorgelopen maar ik kan geen instelling vinden. Ook Google en diverse fora bieden geen antwoord. Iemand een idee?
Niemand een idee?

Website

• Heijmenberg99
Staat er een ander profiel als standaard ingesteld? Want dat springt ie daar naar terug. Als je instapt heb je 10 seconden om te wisselen met de knoppen op het stuur.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Mijn vriendin en ik hebben beide een eigen profiel gekoppeld aan de sleutel. Bij beiden heb ik het probleem, ik zou ook niet weten hoe ik de standaard temperatuur kan aanpassen. Wanneer je de temperatuur aangepast hebt, contact uit doet, even wat boodschappen doet en binnen zeg een minuut of 10 weer terug bent onthoudt hij het wel.

Website

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Ik zie dat @tiguan hetzelfde heeft gepost in 2017. En hier zie ik dezelfde vraag in de comments.

Volgens mij heb ik er geen last van, maar ik zal er eens op letten.. Als ik mij niet vergis heb ik 'm gisteren met 21 graden uitgezet.

Edit: nog meer info https://www.myvwegolf.com/forum/viewtopic.php?t=222

Vooral de laatste post is interessant (bijzonder genoeg komt dit uit 2015):
I've read somewhere in a post here that someone took their car in for their 10,000 mile free service, and a software update was performed that addressed this fan on and 72F temp setting as the default setting, and removed it. Do a search in the technical section perhaps to find the 10,000 mile service reference.

Edit: Go to your local Vw service dept and ask your service writer for the TSB TT87-15-02 to fix this problem.
Als je de TSB googelt vind je het document van VW. Lijkt dus met ODIS gewijzigd te kunnen worden.

Edit: lijkt voor 2018 en verder dus weer niet te werken. Langere thread: https://www.myvwegolf.com....php?f=12&t=607&start=140.

@J0YR1D3R Die van jou komt uit 2017, toch? Wellicht is de aanpassing via ODIS dan je oplossing. Via VCDS lijkt het niet te gaan als ik diverse posts mag geloven.

Edit: vandaag weer gereden. Laatst ingestelde temperatuur blijft staan.

[Voor 70% gewijzigd door S_Chief op 01-05-2021 22:02]

You save everyone, but who saves you?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• berndw

Ik heb toevallig vandaag een mail naar de dealer gestuurd met de vraag wat het mij zou kosten als ik 5000km per jaar meer ga rijden.

In mijn contract staat een meerprijs van 11.69 ct/km. Dit is omgerekend €48,70 per maand.

Ik was bij het afsluiten van het contract uitgegaan van meer woon-werk verkeer op de fiets. Plaats tewerkstelling werd gewijzigd waardoor het te ver fietsen werd. Ja, dan zit je snel aan de 10.000km met nog een paar maanden te gaan.

Ben benieuwd waar de dealer mee komt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FrankVolt
Daarentegen kan je wel km vergoeding van jouw werkgever verlangen die de kosten weer drukken.

• J0YR1D3R
  • Niet online
S_Chief schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:24:
@J0YR1D3R Die van jou komt uit 2017, toch? Wellicht is de aanpassing via ODIS dan je oplossing. Via VCDS lijkt het niet te gaan als ik diverse posts mag geloven.

Edit: vandaag weer gereden. Laatst ingestelde temperatuur blijft staan.
December 2017, dus zal er een beetje om gaan hangen dan... Maar dat het niet hoort dat is wel duidelijk als ik lees dat hij bij jou bijv. 1 dag later nog op dezelfde temperatuur staat. Hij staat hier elke keer weer terug op 22 graden, vrij irritant wel. Ik ga wel even langs bij A-point om te kijken wat ze hier aan kunnen doen.

Website

• S_Chief
  • Niet online
Het is destijds een bewuste keuze van VW geweest. Als je er op de juiste manier over klaagt (zie linkjes) dan kunnen ze de wijziging doorvoeren. Wellicht wel tegen betaling.

• kevinvi
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 22-06 15:51
J0YR1D3R schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:28:
[...]

December 2017, dus zal er een beetje om gaan hangen dan... Maar dat het niet hoort dat is wel duidelijk als ik lees dat hij bij jou bijv. 1 dag later nog op dezelfde temperatuur staat. Hij staat hier elke keer weer terug op 22 graden, vrij irritant wel. Ik ga wel even langs bij A-point om te kijken wat ze hier aan kunnen doen.
Mijn e-golf heeft hier ook geen last van. De laatst ingesteld temperatuur blijft gewoon netjes staan!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Knorretje-
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20:47

Knorretje-

How do you spell love – Piglet

Sinds 2 maanden ben ik in het bezit van een e-Golf uit 2019. Ik heb er nu 1.500km mee gereden, en eigenlijk alleen maar opgeladen bij snelladers (40kw).

Toch begin ik hier een steeds slechter gevoel bij te krijgen omdat het niet goed schijnt te zijn voor de accu (zeer slecht zelfs volgens sommigen).

Hoe slecht is het nu eigenlijk wat ik doe? Ik merk tot nu toe nog niets aan de range oid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Knorretje- schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:04:
Sinds 2 maanden ben ik in het bezit van een e-Golf uit 2019. Ik heb er nu 1.500km mee gereden, en eigenlijk alleen maar opgeladen bij snelladers (40kw).

Toch begin ik hier een steeds slechter gevoel bij te krijgen omdat het niet goed schijnt te zijn voor de accu (zeer slecht zelfs volgens sommigen).

Hoe slecht is het nu eigenlijk wat ik doe? Ik merk tot nu toe nog niets aan de range oid.
Wat is jou range nu dan?

Ik haal bij de huidige temperaturen, zeg 13 graden, niet veel meer als 170km...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Knorretje-

Knorretje-

Mars Warrior schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:10:
[...]

Wat is jou range nu dan?

Ik haal bij de huidige temperaturen, zeg 13 graden, niet veel meer als 170km...
Batterij is nu 81% (volgens de snellader waar ik nu toevallig sta.. lol) en de auto geeft aan 203 km te kunnen rijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Knorretje- schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:12:
[...]
Batterij is nu 81% (volgens de snellader waar ik nu toevallig sta.. lol) en de auto geeft aan 203 km te kunnen rijden.
Grappig :D

Maar ik heb nog nooit 200km of meer op het display zien staan. Misschien het bewijs dat een snellader niet goed is voor het bereik van de Golf :X

Afgelopen winter kwam ik vaak niet verder dan 130km, waarbij de laatste 20km altijd afzien was met uutgeschakelde verwarming en mega gebrek aan vermogen ;w

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Knorretje-

Knorretje-

Mars Warrior schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:29:
[...]

Misschien het bewijs dat een snellader niet goed is voor het bereik van de Golf :X
Heb jij ook enkel (of zeer vaak) gebruik gemaakt van een snellader ?

Wat de winter betreft, ik ben heel benieuwd! Heb er wel eentje met een warmtepomp en stoelverwarming. Dus hoop dat het een beetje te doen is :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Knorretje- schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:32:
[...]
Heb jij ook enkel (of zeer vaak) gebruik gemaakt van een snellader ?
De berijder vóór mij gebruikte bijna elke dag een snellader. En dat werd ook steeds meer vanwege het afnemende bereik...
Wat de winter betreft, ik ben heel benieuwd! Heb er wel eentje met een warmtepomp en stoelverwarming. Dus hoop dat het een beetje te doen is :D
Ik heb ook een warmtepomp en stoelverwarming. Des te beroerder is het bereik dus. Warmtepomp zou ca 20km moeten schelen namelijk.

De leasemaatschappij wil er niks aan doen. Ligt aan de berijder volgens hun. Maar deze berijder haalt - op de ACC met 100km/h - in een andere eGolf wel de 220km. Maar toch ligt het aan de berijder |:(

Dus deze auto gaat denk ik terug vóór de volgende winter ;w

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
[...
Afgelopen winter kwam ik vaak niet verder dan 130km, waarbij de laatste 20km altijd afzien was met uutgeschakelde verwarming en mega gebrek aan vermogen ;w
Wat is de staat van de accu dan? Heb je die wel eens laten testen? Heb je ook niet x aantal jaar garantie tot een bepaald %? Met dit weer staat er met een volle lading ~250-260km op qua bereik. Er is nu 28km mee gereden, WeConnect ID zegt een percentage van 91% lading en een bereik van 234km. Dat gaat prima dus.

Website

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

J0YR1D3R schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:20:
[...]

Wat is de staat van de accu dan? Heb je die wel eens laten testen? Heb je ook niet x aantal jaar garantie tot een bepaald %? Met dit weer staat er met een volle lading ~250-260km op qua bereik. Er is nu 28km mee gereden, WeConnect ID zegt een percentage van 91% lading en een bereik van 234km. Dat gaat prima dus.
Auto is uit 2019. Ik heb hem nu ca 6 maanden.Garage mag niet testen van Athlon, die zijn nu al kosten aan het besparen...

Er gaat max 32kWh in de accu. Maar het verbruik is gemiddeld ca 20kWh/100km, dus 160km.

En dat alles bij 100km/u Ga ik 120/130km/u rijden, dan mis ik zo weer 20-30km. Heeft dan ook geen zin omdat ik dan moet bijladen om 140km te kunnen rijden.

In een andere eGolf haal ik dus wel de 220km bij 10-15 graden buitentemperatuur,maar die van mij stopt dus bij ca 160km. Soms staat er 190km op het display, maar dat zakt altijd tijdens het rijden.

In de winter moest ik soms 220km rijden (enkele reis). Daar deed ik dan ca 3,5uur over. Dus met 1 uur vergaderen was ik een hele dag onderweg :X

Auto rijd verder goed hoor, op het gekraak van de vering na bij hobbels. Maar de garage mag dus ook geen vet op de draagarmen smeren van Athlon. Lekker hoor, zo’n stille auto die kraakt als een oud barrel.

Het is ff niet anders. Dus geen idee wat het probleem met de accu is en garage mag ook niks.

Soms beetje frrustrerend dat anderen domweg 250km halen :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tiguan
Waar is de We Connect website gebleven? Is die uit de lucht gehaald en kan je nu alleen nog maar de app gebruiken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Mars Warrior schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:05:
[...]

Auto is uit 2019. Ik heb hem nu ca 6 maanden.Garage mag niet testen van Athlon, die zijn nu al kosten aan het besparen...

Er gaat max 32kWh in de accu. Maar het verbruik is gemiddeld ca 20kWh/100km, dus 160km.

En dat alles bij 100km/u Ga ik 120/130km/u rijden, dan mis ik zo weer 20-30km. Heeft dan ook geen zin omdat ik dan moet bijladen om 140km te kunnen rijden
Rijd je alleen maar snelweg of ook wel eens binnendoor? Bij de laatste moet je zeker bij 15+ graden makkelijk naar de 15kWh/100km kunnen op de boordcomputer. Wat zegt de VW dealer wanneer je dat voor legt?

@tiguan Die is volgens mij sinds kort weg. Je hebt nu de volgende site: https://www.myvolkswagen.net/start/en.html
Wanneer je dan kiest voor Nederland kom je bij Volkswagen Bedrijfswagens uit, waar je wel gewoon je Volkswagen ID kunt gebruiken om in te loggen. Ik kan na inloggen mijn auto's bekijken en het lijkt er op dat de meeste informatie ook nog wel beschikbaar is in de portal. Het staat alleen op andere plekken.

Website

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tiguan
@J0YR1D3R Ja daar zet ik net ook te kijken, maar daar kan je geen accu status en rijgegevens bekijken voor zover ik kan zien?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

J0YR1D3R schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:37:
[...]
Rijd je alleen maar snelweg of ook wel eens binnendoor? Bij de laatste moet je zeker bij 15+ graden makkelijk naar de 15kWh/100km kunnen op de boordcomputer. Wat zegt de VW dealer wanneer je dat voor legt?
Voornamelijk snelweg, af en toe 80km wegen en een beetje stad.
Met die afstand van 140km is ca 10km stad, dus dat voegt weinig toe aan het verbrui helaas.

Garage wil accu testen en zelf eens op de ACC 100 rijden om het verbruik na te kijken, maar dat mogen ze dus niet van Athlon. Dus dan houdt het een beetje op voor mij.

De normale of eco stand maakt ook geen enkel verschil op de snelweg qua bereik, dus dat is ook geen optie.

Ik krijg er dus nog wel 32kWh in, maar kom niet echt ver. Winter of zomerbanden maakt ook niet uit. Dat was eerst het ‘excuus’ van Athlon, daarna was het de berijder.

Ik heb het dus oogegeven, en noteer al die extra reistijd gewoon als werktijd :Y

Acties:
  • +1Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Door blijven zeuren bij Athlon dus. Je betaalt er toch voor?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
tiguan schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:49:
@J0YR1D3R Ja daar zet ik net ook te kijken, maar daar kan je geen accu status en rijgegevens bekijken voor zover ik kan zien?
Rijgegevens staan er nog wel in bij mij, ietsje naar beneden scrollen onder het kopje We Connect functies. Daar staat ook de actieradius. Het percentage lading staat er niet, maar weet niet 100% zeker of die er vroeger wel stond. Zo ziet mijn lange termijn eruit bijvoorbeeld:

Gegevens lange termijn

Afstand: 1.249 km
Rijtijd: 34:10 Uur
⌀-snelheid: 37 km/uur
⌀-verbruik stroom: 14,2 kWh/100 km

Website

Acties:
  • 0Henk 'm!

• watermanager197
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 15-06 16:02
Mars Warrior schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:05:
[...]

En dat alles bij 100km/u Ga ik 120/130km/u rijden, dan mis ik zo weer 20-30km. Heeft dan ook geen zin omdat ik dan moet bijladen om 140km te kunnen rijden.

In een andere eGolf haal ik dus wel de 220km bij 10-15 graden buitentemperatuur,maar die van mij stopt dus bij ca 160km. Soms staat er 190km op het display, maar dat zakt altijd tijdens het rijden.

In de winter moest ik soms 220km rijden (enkele reis). Daar deed ik dan ca 3,5uur over. Dus met 1 uur vergaderen was ik een hele dag onderweg :X

Auto rijd verder goed hoor, op het gekraak van de vering na bij hobbels. Maar de garage mag dus ook geen vet op de draagarmen smeren van Athlon. Lekker hoor, zo’n stille auto die kraakt als een oud barrel.

Het is ff niet anders. Dus geen idee wat het probleem met de accu is en garage mag ook niks.

Soms beetje frrustrerend dat anderen domweg 250km halen :X
Als ik dit zo allemaal lees lijkt het niet de accu te zijn maar het verbruik. als jij 20KW haalt bij 100km/h op de ACC dan klopt er gewoon iets niet. Ik heb afgelopen donderdag 450 km gereden met een gemiddelde van 90km/h. Grootste deel van de rit op 102km/h op de ACC. Gemiddeld verbruik was 15,2 KW/100km. Ik rij wel standaard op de eco stand, niet de eco+ stand. De impact daarvan is nu eigenlijk niet heel groot hoor, alleen iets beperking in verwarming...maar bij 15 graden buiten..och...Mensen die roepen 250km te halen rijden echt niet alleen op snelwegen, maar veelal op 80 km wegen. 100km per uur in redelijk weer is 16KW/100 prima, bij vorst gaat dat zo naar 19KW. Op een 80 km weg haal ik nu 11/12KW/100, met vorst 15/16KW.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Mars Warrior schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:51:
[...]

Voornamelijk snelweg, af en toe 80km wegen en een beetje stad.
Met die afstand van 140km is ca 10km stad, dus dat voegt weinig toe aan het verbrui helaas.

Garage wil accu testen en zelf eens op de ACC 100 rijden om het verbruik na te kijken, maar dat mogen ze dus niet van Athlon. Dus dan houdt het een beetje op voor mij.

De normale of eco stand maakt ook geen enkel verschil op de snelweg qua bereik, dus dat is ook geen optie.

Ik krijg er dus nog wel 32kWh in, maar kom niet echt ver. Winter of zomerbanden maakt ook niet uit. Dat was eerst het ‘excuus’ van Athlon, daarna was het de berijder.

Ik heb het dus oogegeven, en noteer al die extra reistijd gewoon als werktijd :Y
Op de snelweg haal ik met 104km/u op de ACC afhankelijk van het weer 14-18 kWh/100 kilometer. Hoe kouder hoe slechter t verbruik. Banden op 2.8 bar FWIW.

Ik vrees toch dat het aan jouw manier van rijden ligt als je gewoon 32 kWh kan laden….

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mats
  • Laatst online: 07:42
Boven de 15 kWh/100KM kom ik echt bijna nooit wanneer ik me gewoon al de snelheid hou.

3 snelweg ritjes. Eerste was met prima weer. En de ritjes van gisteren was (zeker heenweg paar stukken met 30-50km/u over de snelweg vanwege het weer) met veel regen.

Banden 2 weken geleden nog op 2.8 bar gezet. Alle ritjes op de standaard rij modus en AC aan op 19C. ACC op 104-110 en 2 of 3 personen in de auto.

Vorige zomer op vakantie geweest door Duitsland en met 104-110 km/u op de ACC zat ik bij warm zomer weer nog onder de 13 kWh/100km voor lange (175+km) snelweg stukken tussen snelladers.

[Voor 11% gewijzigd door mats op 17-05-2021 10:43]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pikstert
De E-Golf is hier ingeleverd na 16 maanden. Aangevraagd bij VWPS om contract te ontbinden en dan kon tegen een bedrag van EUR 0,0. Dus dat is mooi. (zijn meerdere die dat hier zo konden doen). Was een hele fijne auto voor een heel goed tarief: private lease bedrag plus kosten opladen. Ik ga toch voor een ICE of PHEV, nu ik vaker lange afstanden moet rijden.

Overigens reagerend op @Mars Warrior: zoals andere aangeven is een bereik van 200+ normaal in deze tijd van het jaar, zelfs op de snelweg. Ik had geen warmtepomp of stoelverwarming en in de winder haalde ik 150+ KM.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Heijmenberg99
De range na het opladen is weer een stuk beter met dit weer. 247km vanmorgen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Tja, of ik nu een blondine, brunette, kat, hond of bus pringles op de bestuurders stoel laat zitten, ACC boeit het werkelijk helemaal niets :-(

Bij 5 graden haal ik 145km, en heb ik nog 6km over in de 'tank'. Totaal dus 151km. Dat bereik werd ook al aangegeven toen ik de auto kreeg, dus zonder ook maar 1 km ermee gereden te hebben :+

Als ik bij die temperatuur de ACC instel op 130km/u, dan haal ik net aan de 110km. Ga ik echt 130km/u rijden dan haal ik zelfs de 100km niet :(

Bij 16 graden haal ik 167km met nog 10km in de tank. Aan de lader wordt bij die temperatuur een bereik van 184km weergegeven. Maar dat heb ik dus nog nooit gehaald.

Omdat ik volgens de laadpaal nog wel 32kWh erin krijg heeft de garage wel gekeken of er grote sluipverbruikers aan staan, maar die konden ze niet vinden. Zij kunnen dus het hoge verbruik dat de auto zelf aangeeft niet verklaren.

Ik neem aan dat de prognose van het bereik - dat ik enkel haal als ik niet harder dan 100km/u rijd - gebaseerd is op temperatuur, accu en historie.

In een andere eGolf haal ik dus wel ruim de 200km, ook gewoon op de ACC bij 110km/u.

Ik verwacht dat ik weer een gewone auto mag/moet gaan rijden die met een 40l benzine tank de 600km of meer haalt. Mijn vorige auto, een Superb diesel deed 1200km op een tank. Een afstand die met de huidige techniek voorlopig voor een EV nog wel toekomstmuziek blijft ;w

Ik weet in ieder geval wel waar ik bij mijn volgende EV op moet letten: minimaal een 500km bereik volgens de WLTP norm, dan moet daar in de winter in de praktijk toch wel 250km mee te rijden zijn hoop ik!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Charles Nasi
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21:50
pikstert schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:41:
De E-Golf is hier ingeleverd na 16 maanden. Aangevraagd bij VWPS om contract te ontbinden en dan kon tegen een bedrag van EUR 0,0. Dus dat is mooi. (zijn meerdere die dat hier zo konden doen). Was een hele fijne auto voor een heel goed tarief: private lease bedrag plus kosten opladen. Ik ga toch voor een ICE of PHEV, nu ik vaker lange afstanden moet rijden.
Mag ik zo vrij zijn om te vragen hoe je de aanvraag hebt gedaan en welke reden bij VWPFS? Ik loop nogal tegen de range aan met mijn E-Golf... Dus wil graag terug naar een ICE! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Heijmenberg99
Mars Warrior schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:48:
Tja, of ik nu een blondine, brunette, kat, hond of bus pringles op de bestuurders stoel laat zitten, ACC boeit het werkelijk helemaal niets :-(

Bij 5 graden haal ik 145km, en heb ik nog 6km over in de 'tank'. Totaal dus 151km. Dat bereik werd ook al aangegeven toen ik de auto kreeg, dus zonder ook maar 1 km ermee gereden te hebben :+

Als ik bij die temperatuur de ACC instel op 130km/u, dan haal ik net aan de 110km. Ga ik echt 130km/u rijden dan haal ik zelfs de 100km niet :(

Bij 16 graden haal ik 167km met nog 10km in de tank. Aan de lader wordt bij die temperatuur een bereik van 184km weergegeven. Maar dat heb ik dus nog nooit gehaald.

Omdat ik volgens de laadpaal nog wel 32kWh erin krijg heeft de garage wel gekeken of er grote sluipverbruikers aan staan, maar die konden ze niet vinden. Zij kunnen dus het hoge verbruik dat de auto zelf aangeeft niet verklaren.

Ik neem aan dat de prognose van het bereik - dat ik enkel haal als ik niet harder dan 100km/u rijd - gebaseerd is op temperatuur, accu en historie.

In een andere eGolf haal ik dus wel ruim de 200km, ook gewoon op de ACC bij 110km/u.

Ik verwacht dat ik weer een gewone auto mag/moet gaan rijden die met een 40l benzine tank de 600km of meer haalt. Mijn vorige auto, een Superb diesel deed 1200km op een tank. Een afstand die met de huidige techniek voorlopig voor een EV nog wel toekomstmuziek blijft ;w

Ik weet in ieder geval wel waar ik bij mijn volgende EV op moet letten: minimaal een 500km bereik volgens de WLTP norm, dan moet daar in de winter in de praktijk toch wel 250km mee te rijden zijn hoop ik!
Wat vervelend dat het niet werkt bij jouw auto zoals het hoort. Ik zou toch de garage een stukje laten rijden of duurtesten om te zien of dan de oplossing makkelijker te bereiken(pun intended :+) is. Ik heb ook wel eens gehoord dat ze de “range-meter” kunnen resetten zodat de auto opnieuw inleert wat de range kan zijn. Als het vanaf fabriek al zo is dan klopt er iets niet. Succes met je auto!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Je zou bijna denken dat er een defect onderdeel in de auto zit dat enorm veel gebruikt. Maar goed, via het internet blijft het gokken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 07:53
Aanlopende handrem?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pikstert
Charles Nasi schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:56:
[...]

Mag ik zo vrij zijn om te vragen hoe je de aanvraag hebt gedaan en welke reden bij VWPFS? Ik loop nogal tegen de range aan met mijn E-Golf... Dus wil graag terug naar een ICE! :)
Gewoon gemaild met de vraag om een vrijblijvend afkoopvoorstel. Daar hoeft geen reden bij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DDDikkiedik
[...]

Grappig :D

Maar ik heb nog nooit 200km of meer op het display zien staan. Misschien het bewijs dat een snellader niet goed is voor het bereik van de Golf :X

Hoe bestaat het. Ik laad hem op tot 90 procent maar hij stond eergisteren gewoon op 230. En anders regelmatig op meer, ik denk 250/260.

Maar ik gebruik niet vaak een snellader.

Los daarvan: er is vast een klachten- of geschillencommissie waarbij Athlon is aangesloten. Want ik vind dat je dit niet moet accepteren. Je rijdt gewoon in een defecte auto. En bovendien: dit is toch gewoon garantiewerk? De auto deugt niet. Ik snap niet dat de dealer dat niet gratis oplost.

[Voor 19% gewijzigd door DDDikkiedik op 17-05-2021 21:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 17-06 18:09

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Mars Warrior schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:48:

Wat is je gemiddelde verbruik dan? Die 177km bij 16c klinkt fors, wat is je rijstijl op zo'n rit?
WLTP /2 is een aardig stelregel om aan te houden voor worstcase winterverbruik met wat reserve aan de onderkant de 100 naar 0% range gebruikt bijna niemand

8555Wp solar | Tesla Model 3 SR+ | Skoda Citigo E iV | Mitsubishi SRK 35 ZS-WT | Gasloos

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 22:45
DDDikkiedik schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:26:
[...]

Hoe bestaat het. Ik laad hem op tot 90 procent maar hij stond eergisteren gewoon op 230. En anders regelmatig op meer, ik denk 250/260.

Maar ik gebruik niet vaak een snellader.

Los daarvan: er is vast een klachten- of geschillencommissie waarbij Athlon is aangesloten. Want ik vind dat je dit niet moet accepteren. Je rijdt gewoon in een defecte auto. En bovendien: dit is toch gewoon garantiewerk? De auto deugt niet. Ik snap niet dat de dealer dat niet gratis oplost.
Mijn ervaring met de Golf was dat de aangegeven actieradius na het laden absoluut onhaalbaar is.

Probeer maar eens de aangegeven afstand in de praktijk te halen, dat lukt je lang niet.
Met name de eerste 20 km. ging er veel meer af dan 20.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Masoro
  • Laatst online: 19-05 01:02
Nu rijd ik al een maand in de e-golf en mijn actieradius was altijd 200km, nu krijg ik mijn scherm te zien dat ik nog maar 160km op een volle accu kan gaan rijden iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Masoro schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:57:
Nu rijd ik al een maand in de e-golf en mijn actieradius was altijd 200km, nu krijg ik mijn scherm te zien dat ik nog maar 160km op een volle accu kan gaan rijden iemand hier ervaring mee?
Das een symptoom van een GoM
Je VW doet een schatting op basis van je recentelijk gereden kilometers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FrankVolt
Ben laatst een keer van Wieringen naar Rotterdam en terug gereden (163 km snelweg).
Vertrokken volledig opgeladen met de thuislader (TWC), start GOM 226 km.
Bij aankomst in Rotterdam nog c.a. 55 km GOM over. Op de snelweg ACC op 100 (TomTom geeft dan c.a. 95 km/h aan) veel auto's die je inhalen, was gelukkig redelijk rustig op de weg. In Rotterdam bij de Shell (Allegro) snellader volledig 100% opgeladen in c.a. 48 minuten. GOM op 240 km.

Terugweg, eerste stuk 105 op de ACC (TomTom 100km/h) harder mag toch niet. Maar door het toch wel schrikbarend snel teruglopen van de actieradius, terug naar 100 op de ACC. Blijven rekenen onderweg, aanduiding GOM (b.v. 168 km) + afgelegde kilometers (b.v. 72 km) = start GOM (240 km). Deze berekening geeft een aardige inschatting of je jouw reisdoel haalt. In de praktijk zie ik altijd dat de optelling terug loopt met een 10 tot 20 %.
Uiteindelijk na het verminderen van de vaart thuis gekomen met c.a. 30 km over. Blijft toch rekenen op de lange afstand maar je komt er wel. Vooraf kijken waar de laadstations zijn is een must. Met een Shell reload pas bij de Shell stations aan de snellader voor 35 cent / kw is een ritje naar Rotterdam voor 6 euro heen en c.a. 10 euro terug toch wel zeer voordelig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

revolution-nl schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:46:
[...]
Wat is je gemiddelde verbruik dan? Die 177km bij 16c klinkt fors, wat is je rijstijl op zo'n rit?
WLTP /2 is een aardig stelregel om aan te houden voor worstcase winterverbruik met wat reserve aan de onderkant de 100 naar 0% range gebruikt bijna niemand
Zoals eerder aangegeven, het is gewoon op de ACC (105-110km, dus in het echt net ff boven de 100km/u).

Lange termijn verbruik is dus 18,9, waarbij ook stukjes stadsverkeer en 80km wegen zitten. Dat zie je wel aan de gemiddelde snelheid. Nu laat ik bij het laden vaak het contact aanstaan zodat ik muziek enzo heb, dus denk dat de gemiddelde snelheid daardoor ook lager is dan hij zou moeten zijn.

Dus dat matched goed met een volle tank en 163km:

Beide foto's zijn van gisteravond :+

Bij de beurt in maart is door de garage niks ongewoons gevonden (verbruikers, handrem, banden, etc), maar ze kregen dus geen toestemming van Athlon om dit accu/bereik probleem na te kijken.

Ik wil het nog bij mijn werkgever aankaarten om te kijken wat die vind/kan doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Mars Warrior schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:07:
[...]

Zoals eerder aangegeven, het is gewoon op de ACC (105-110km, dus in het echt net ff boven de 100km/u).

Lange termijn verbruik is dus 18,9, waarbij ook stukjes stadsverkeer en 80km wegen zitten. Dat zie je wel aan de gemiddelde snelheid. Nu laat ik bij het laden vaak het contact aanstaan zodat ik muziek enzo heb, dus denk dat de gemiddelde snelheid daardoor ook lager is dan hij zou moeten zijn.

[Afbeelding]

Dus dat matched goed met een volle tank en 163km:

[Afbeelding]

Beide foto's zijn van gisteravond :+

Bij de beurt in maart is door de garage niks ongewoons gevonden (verbruikers, handrem, banden, etc), maar ze kregen dus geen toestemming van Athlon om dit accu/bereik probleem na te kijken.

Ik wil het nog bij mijn werkgever aankaarten om te kijken wat die vind/kan doen.
Je gemiddelde snelheid is impressive, die van mij veel lager (ivm COVID natuurlijk weinig naar t werk dus vooral stad en provincie wegen) maar verbruik is ook veel lager;

Netto (dus echt geladen das altijd meer dan het verbruik dat de auto aangeeft ivm laadverliezen en opwarmen/koelen aan de paal) zit ik over 13.808km op 14.88kWh/100km.

Bereik is nu 105km op de GoM met een accu die 40% vol is. (Ik probeer alleen te laden als de zon schijnt)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Tomba schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:14:
[...]
Je gemiddelde snelheid is impressive, die van mij veel lager (ivm COVID natuurlijk weinig naar t werk dus vooral stad en provincie wegen) maar verbruik is ook veel lager;
[Afbeelding]
Ook ik rij weinig vanwege Covid, maar als ik moet rijden is dat vaak een stuk van 145km enkele reis over de A2, dus die gaat heel simpel op de ACC, want anders krijg ik kramp van dat langzame rijden :-(

Die 290km per dag en geen files doet natuurlijk veel goed voor je gemiddelde snelheid, maar zorgt er ook voor dat de auto het meeste verbruikt. Een EV en ICE werken nu eenmaal omgekeerd qua verbruik snelweg/stad...
Netto (dus echt geladen das altijd meer dan het verbruik dat de auto aangeeft ivm laadverliezen en opwarmen/koelen aan de paal) zit ik over 13.808km op 14.88kWh/100km.

Bereik is nu 105km op de GoM met een accu die 40% vol is. (Ik probeer alleen te laden als de zon schijnt)
Nog steeds jaloers op zo'n verbruik en bereik. Als het me lukt zal ik straks - korte rit van 40km - op de snelweg eens kijken wat nu het verbruik is volgens de boardcomputer als ik 105km/u op de ACC rij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• watermanager197
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 15-06 16:02
Mars Warrior schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:23:
[...]

Ook ik rij weinig vanwege Covid, maar als ik moet rijden is dat vaak een stuk van 145km enkele reis over de A2, dus die gaat heel simpel op de ACC, want anders krijg ik kramp van dat langzame rijden :-(

Die 290km per dag en geen files doet natuurlijk veel goed voor je gemiddelde snelheid, maar zorgt er ook voor dat de auto het meeste verbruikt. Een EV en ICE werken nu eenmaal omgekeerd qua verbruik snelweg/stad...

[...]

Nog steeds jaloers op zo'n verbruik en bereik. Als het me lukt zal ik straks - korte rit van 40km - op de snelweg eens kijken wat nu het verbruik is volgens de boardcomputer als ik 105km/u op de ACC rij.
Wat wel een redelijke voorspeller is is deze duitse site:

https://efahrer.chip.de/elektroautos/vw-e-golf_204

Als je hier aangeeft hoe hard je rijdt, rijstijl, temperatuur komt er een schatting uit. Ik denk dat ze aan de voorzichtige kant zitten, maar het is een goede proxy. Impact 110km/h vs 100 km/h is op de accu bijvoorbeeld al 20km (bij 20 graden buiten).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

(jarig!)
J0YR1D3R schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:28:
[...]

Ik heb het ook met mijn Citigo-E. Elke keer op 22 graden na zoveel tijd. Gevraagd bij Skoda, dit is de optimale temperatuurinstelling (of iets dergelijks wat ze er van maakten)

Ik heb het uiteindelijk met OBDeleven uitgezet. Nu staat hij elke keer op de laatst door mij zelf ingestelde temperatuur.

YouTube: Fine tune the air conditioner temperature of VW e-UP

[Voor 7% gewijzigd door Slasher op 18-05-2021 16:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vraasen
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 17:00
Vraag voor degenen met kessy. Heeft iemand een idee waarom we een sleutelbaard hebben? Ik heb er nog geen functie voor kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

vraasen schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:28:
Vraag voor degenen met kessy. Heeft iemand een idee waarom we een sleutelbaard hebben? Ik heb er nog geen functie voor kunnen ontdekken.
Bij lege batterij kun je toch nog de auto openen _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vraasen
Mars Warrior schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:40:
[...]

Bij lege batterij kun je toch nog de auto openen _/-\o_
Dan moet er wel ergens een sleutelgat aanwezig zijn :) . Niet aanwezig in de deuren of achterklep. Niet bij het stuur om te starten en ook geen optie om het dashboardkastje af te sluiten oid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

vraasen schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:23:
[...]
Dan moet er wel ergens een sleutelgat aanwezig zijn :) . Niet aanwezig in de deuren of achterklep. Niet bij het stuur om te starten en ook geen optie om het dashboardkastje af te sluiten oid.
Die zit er ook: aan de bestuurderskant kun je vanaf de onderkant van je deurhendel het kapje met je sleutel eraf wippen en kun je je deur met de sleutel openen 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DDDikkiedik
RonaldPr schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:46:
[...]

Mijn ervaring met de Golf was dat de aangegeven actieradius na het laden absoluut onhaalbaar is.

Probeer maar eens de aangegeven afstand in de praktijk te halen, dat lukt je lang niet.
Met name de eerste 20 km. ging er veel meer af dan 20.
Mijn ervaring is juist dat het vrijwel op de kilometer nauwkeurig klopt. Ook als je de reeds afgelegde kilometers en de nog resterende kilometers met de actuele accu-lading optelt.

Als het goed is, past hij zich aan aan jouw rijstijl. Maar in ieder geval is met mijn e-golf een actieradius tussen de 230 en 270 km prima haalbaar, een beetje afhankelijk van het weer en vooral van de snelheid natuurlijk. Ik rijd maximaal 103 km/uur.

Ik heb ook even gekeken naar mijn rijgegevens op lange tijd:

51 km/ uur gemiddelde snelheid
16 kWh/ 100 km

Als ik 's avonds laat 130 km/uur rijd, dan is de range met een volle accu eerder 150 km of nog minder, maar goed, dat doe ik zelden.

Bij een gemiddelde snelheid van 70 km/uur verbruik ik tussen de 15 en 19 kWh/100 km. Bij een incidentele gemiddelde snelheid van 87 km/uur zit ik op 22,1. Maar daar moet ik dus 130 km/uur voor rijden.

[Voor 13% gewijzigd door DDDikkiedik op 18-05-2021 21:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vraasen
Mars Warrior schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:44:
[...]

Die zit er ook: aan de bestuurderskant kun je vanaf de onderkant van je deurhendel het kapje met je sleutel eraf wippen en kun je je deur met de sleutel openen 8)
Die verborgen optie heb ik nog niet ontdekt

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Heijmenberg99
Ik heb qua range voor mezelf een record gezet. Met 230 range vertrekken en 25km later met 130 aankomen :+ tevens ook een snelheidsrecord behaald; 158 :)
Pagina: 1 ... 33 34 35 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True