Klopt, is volgens mij bij alle modellen zo. Je kan dan gewoon een andere versie inladen (al dan niet met de Discover software.4rockandroll4 schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:19:
[...]
Fijn dat Duitsland er nu ook bij zit, in mijn huidige versie (West Europa) mistte die omdat Duitsland bij Oost Europa hoort volgens Volkswagen
Dat klopt inderdaad, bij kouder weer kan de accu slechter energie opnemen. Ik merk het hier bij een lange afrit naar beneden, daar win ik altijd een kilometer of drie en nu maar 1Whis! schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:47:
Vandaag weer dankbaar gebruik gemaakt van klimatiseren op afstand. GoM gaf 161 aan.. ruitverwarming + klimatiseren op 20 graden aangezet resulteerde in 154km.
Wat me opviel is dat het groene chargemetertje niet maximaal kon bij het remmen (wat ook het geval zodra de auto volgeladen is). Is dit vanwege de kou of omdat de auto bv. het erg druk heeft met de auto warm houden?
            Ik zag onlangs een e-Golf te koop staan met stuurverwarming. Klopt dat wel?
Of is dat later er op te bestellen? Het lijkt me een zinvolle optie
Bedankt voor het melden. Wat voor voordelen heeft de standaard navigatie ten opzichte van Google Maps? Of heeft het alleen nut wanneer je je mobiel niet bij je hebt?S_Chief schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:06:
Nieuwe kaarten voor de Discover Media staan op de website: https://webspecial.volksw...c7-4f15-a629-ed994e464a9f
Kloppen de snelheden van de snelwegen nu wel?S_Chief schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:06:
Nieuwe kaarten voor de Discover Media staan op de website: https://webspecial.volksw...c7-4f15-a629-ed994e464a9f
Werkt ook als je geen internet hebt/je maps niet offline bij hebt and that's it. (Ow ja en je kan de map dan in je AID weergeven) Navigatie is vergeleken met Apple/Google Maps een stuk minder en een deel (waaronder zoeken naar oplaadpalen...) werkt zonder internet nietRonaldPr schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:48:
[...]
Bedankt voor het melden. Wat voor voordelen heeft de standaard navigatie ten opzichte van Google Maps? Of heeft het alleen nut wanneer je je mobiel niet bij je hebt?
[ Voor 43% gewijzigd door Tomba op 30-11-2020 12:09 ]
Volgens mij winterpakket, samen met verwarmbare stoelen en iets ruitensproeier, niveau in auto afleesbaar en/of verwarmde sproeikopjesRonaldPr schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:45:
Bij ons op het winterpakket hebben we geen verwarmd stuurwiel. Verder wel alles wat @DeGroteMuis noemt.DeGroteMuis schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:41:
[...]
Volgens mij winterpakket, samen met verwarmbare stoelen en iets ruitensproeier, niveau in auto afleesbaar en/of verwarmde sproeikopjes
Klopt, ik heb ook het winterpakket maar het stuur blijft koud, ik zal eens bij de dealer informerenHeijmenberg99 schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:48:
[...]
Bij ons op het winterpakket hebben we geen verwarmd stuurwiel. Verder wel alles wat @DeGroteMuis noemt.
Is niet standaard te krijgen maar je kunt het stuurwiel wel vervangen dacht ik, heb er weleens over gelezen in de facebook e-golf groep. Had iemand het zelf gedaan.RonaldPr schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:45:
            @Heijmenberg99  @RonaldPr Oké, dan gooi ik denk ik weer wat types door elkaar, weer de VW van m'n vriendin in het hoofd denk ik. 
@RonaldPr Lange afrit redelijk aan het begin van de rit? Na een kleine 25 km snelweg vanochtend werkte de terugwinning bij mij weer op volle kracht voor de rest van de rit.
@Heijmenberg99 vandaag ook even getest hoe het zit met de uitstroom. Ja, wel minder vanuit het midden dan van links zodra de auto op temperatuur is, maar nog steeds warme lucht vanuit het midden. Ik heb wel de rechter van de twee centrale roosters wil dicht staan, want had de telefoon op een magneethouder voor dat rooster. Misschien dat dat nog uitmaakt?
            @RonaldPr Lange afrit redelijk aan het begin van de rit? Na een kleine 25 km snelweg vanochtend werkte de terugwinning bij mij weer op volle kracht voor de rest van de rit.
@Heijmenberg99 vandaag ook even getest hoe het zit met de uitstroom. Ja, wel minder vanuit het midden dan van links zodra de auto op temperatuur is, maar nog steeds warme lucht vanuit het midden. Ik heb wel de rechter van de twee centrale roosters wil dicht staan, want had de telefoon op een magneethouder voor dat rooster. Misschien dat dat nog uitmaakt?
Ik heb ook nog gechecked, bij mij warmte lucht uit alle voorroosters. Ook als de bijrijder op ECO staat trouwens.DeGroteMuis schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:45:
[ Voor 10% gewijzigd door 4rockandroll4 op 30-11-2020 14:06 ]
Hoef ik niet te gaan pielen met een telefoon (ik heb geen App Connect). Daarnaast meldingen door de speakers en de kaart op de AID.RonaldPr schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:48:
[...]
Bedankt voor het melden. Wat voor voordelen heeft de standaard navigatie ten opzichte van Google Maps? Of heeft het alleen nut wanneer je je mobiel niet bij je hebt?
Geen idee, heb het nog niet geïnstalleerd.Tomba schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:08:
[...]
Kloppen de snelheden van de snelwegen nu wel?
[...]
Werkt ook als je geen internet hebt/je maps niet offline bij hebt and that's it. (Ow ja en je kan de map dan in je AID weergeven) Navigatie is vergeleken met Apple/Google Maps een stuk minder en een deel (waaronder zoeken naar oplaadpalen...) werkt zonder internet niet
Wat betreft internet: ik heb een Bixby routine aangemaakt zodat de hotspot automatisch aan/uit gaat bij het verbinden/verbreken van de BT-connectie. Ideaal.
            Net weer terug van een ritje met de auto. Ik heb even met de luchtinstellingen zitten spelen. Als ik de climatronic op auto heb staan heb ik alleen links warme lucht. Volgens het plaatje op het scherm zou er dan warme lucht uit links, midden, voorruit en voeten moeten komen. Dit klopt dus niet. Het is dan ook haast oncomfortabel in de auto.
Als ik handmatig de lucht naar voren laat blazen dan komt de lucht wel netjes uit het midden en links. Maar dan heb ik het vervelende dat de ramen snel beslaan.... Het is een heel stuk comfortabeler met alles op handmatig.
Ik heb ook nog geprobeerd of het met 1 rooster dicht misschien wel werkt maar dit maakt geen verschil.
Is er iets niet goed aan onze auto of is dit gewoon zoals het hoort?
Ik zou het zelf graag zo zien dat ik op de automatische functie ook lucht op het midden heb.
            Als ik handmatig de lucht naar voren laat blazen dan komt de lucht wel netjes uit het midden en links. Maar dan heb ik het vervelende dat de ramen snel beslaan.... Het is een heel stuk comfortabeler met alles op handmatig.
Ik heb ook nog geprobeerd of het met 1 rooster dicht misschien wel werkt maar dit maakt geen verschil.
Is er iets niet goed aan onze auto of is dit gewoon zoals het hoort?
Ik zou het zelf graag zo zien dat ik op de automatische functie ook lucht op het midden heb.
[ Voor 6% gewijzigd door Heijmenberg99 op 30-11-2020 22:39 ]
            @Heijmenberg99 Mijn langere rit bij de vorst van eerder deze week: Auto deels voorverwarmd, door onvoorziene omstandigheden pas 40 minuten na voorverwarmen aan ging vertrokken, de auto was alweer wat afgekoeld. Eerst blazen links en iets minder hard, maar nog steeds flink uit het midden. Na de auto op temperatuur is van binnen links ongeveer 2 keer zo hard als midden. Maar beide nog wel merkbaar blazend, zeker niet niets. 
Wat ik vorige keer wel vergeten was te zeggen: ik heb het blaasprofiel wel op maximaal blazen staan sinds de zomer (via menu op touchscreen).
            Wat ik vorige keer wel vergeten was te zeggen: ik heb het blaasprofiel wel op maximaal blazen staan sinds de zomer (via menu op touchscreen).
            Ik heb het altijd koud in de auto de laatste tijd, 20 of 23 ik merk geen verschil. 
Pas op 29,5 wordt er echt warme lucht geblazen. En dan kies ik altijd handmatig.
Wel merk ik dat HI vs. 29,5 enorm veel uitmaakt qua range.
            Pas op 29,5 wordt er echt warme lucht geblazen. En dan kies ik altijd handmatig.
Wel merk ik dat HI vs. 29,5 enorm veel uitmaakt qua range.
            Dag Allen,
Vraag waar ik hebt antwoord niet op kon vinden.
We denken de e golf als tweede auto naast onze tesla te rijden.
Worden er op het kaartmateriaal in de golf de openbare laadpalen weergegeven? En houd deze daar rekening mee met bv navigeren?
Groet Hebie
            Vraag waar ik hebt antwoord niet op kon vinden.
We denken de e golf als tweede auto naast onze tesla te rijden.
Worden er op het kaartmateriaal in de golf de openbare laadpalen weergegeven? En houd deze daar rekening mee met bv navigeren?
Groet Hebie
Nope, maar daar zijn wel goede apps voor. Kost iets meer werkHerbie0412 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:57:
            Als ik het nu goed begrijp, update de auto de navigatie ieder half jaar? In dat geval zou dat er toch eenvoudig ingezet kunnen worden. Vreemd dat dat nog niet is geregeld.

@jeroeng21 & @Herbie0412 
Openbare laadpalen worden wel in de navigatie aangegeven. De auto kan hier ook rekening mee houden tijdens het navigeren.
Hij herkent alleen niet het verschil tussen gewone en snellaadpalen.
            Openbare laadpalen worden wel in de navigatie aangegeven. De auto kan hier ook rekening mee houden tijdens het navigeren.
Hij herkent alleen niet het verschil tussen gewone en snellaadpalen.
Zoals hier beschreventrippelb schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:36:
Edit oké de volgorde heb ik verkeerd dus lees als: 3,2,1,4,5
Zoals beloofd: [Afbeelding]
Instellingen van de navigatie
[Afbeelding]
Dan de instellingen van de kaart
[Afbeelding]
En vervolgens laadstations kiezen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vervolgens met de weergave opties kan je ze makkelijk aan en uit zetten. Hij heeft niet alle laadpalen maar wel een hoop
            Net even de nieuwe navigatiekaarten op het SD-kaartje gezet, maar het valt mij op dat ik gewoon kan schrijven terwijl de kaart nog op 'lock' staat. 

Ik heb helemaal niet gezien dat lock er op stondS_Chief schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:17:
Net even de nieuwe navigatiekaarten op het SD-kaartje gezet, maar het valt mij op dat ik gewoon kan schrijven terwijl de kaart nog op 'lock' staat.![]()
            @Heijmenberg99 Ah, ligt dus niet specifiek aan mijn kaartje.. Morgen maar even in de auto duwen en kijken of alles goed is gegaan.

Ik heb een kaartje waar v11 op staat trouwens.Heijmenberg99 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:21:
[...]
Ik heb helemaal niet gezien dat lock er op stondtoch gelukt
            Ventilatie / verwarming is nogal afhankelijk van instellingen. Staat bij mij nu op 23,5 graad en geen ventilatie opening geselecteerd. Meestal staat stoelverwarming op 1. Soms is het wat fris en kies ik voor boven blazen, dat geeft meer directe ventilatiestroom. Als de auto bij 50km op eco springt wordt het kouder aangezien verwarming beperkt wordt. De vorige Seat Leon stond op 21,5 graad en nooit koud gehad. Bij de e-Golf moet ik iets meer aan de knoppen draaien. Voorverwarmen / koelen is dan wel weer groot voordeel.
Ik wissel wat af tussen de Discovery navigatie en Google maps, heeft beide zijn voor-/nadeel. Meestal als ik iets op telefoon heb opgezocht navigeer ik met Google maps. Zal de Discovery eens updaten, benieuwd of snelheidslimiet nu klopt.
De actieradius is met de winter weer gezakt naar ongeveer 160km. Met rit naar PSV stadion ging ik het net wel / niet terug halen en stond daar een laadpaal met een sleutel. Netjes gevraagd aan de balie, kreeg sleutel mee en gratis stroom kunnen laden. Zou bijna PSV fan worden :-)
            Ik wissel wat af tussen de Discovery navigatie en Google maps, heeft beide zijn voor-/nadeel. Meestal als ik iets op telefoon heb opgezocht navigeer ik met Google maps. Zal de Discovery eens updaten, benieuwd of snelheidslimiet nu klopt.
De actieradius is met de winter weer gezakt naar ongeveer 160km. Met rit naar PSV stadion ging ik het net wel / niet terug halen en stond daar een laadpaal met een sleutel. Netjes gevraagd aan de balie, kreeg sleutel mee en gratis stroom kunnen laden. Zou bijna PSV fan worden :-)
            Hier nog een vraagje aan de iphone gebruikers. Ik probeer middels Siri opdracht een automatisering op te starten wanneer ik mijn Iphone met de E-golf verbind. Het idee is dat de iphone automatisch een hotspot aanmaakt die de wagen herkent zodat deze o.a. de file informatie voor de navigatie binnenhaalt. Gebruikt iemand hier dit ook en heeft die dit goed werkend gekregen?
Even een korte quote uit het Siri shortcuts topic
PeaceNlove schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:54:
Ja dat kan
Maak een opdracht aan met als eerste component URL. Geef als url op:
code:
 1 prefs:root=INTERNET_TETHERING
En als 2e component Safari die de url opent.
En dan onder automatisering maak je een wanneer CarPlay verbinding maakt en daarin zet je dan Voer een opdracht uit en geef je de opdracht die je hiervoor gemaakt hebt op.
Same, volgens mij zijn alle e-Golfs van 2020 met dat oude kaartje uitgeleverd.Heijmenberg99 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:47:
[...]
Ik heb een kaartje waar v11 op staat trouwens.
Ik heb geen idee hoe het met iOS zit, maar kan je dit niet laten doen obv Bluetooth-verbinding? Dus BT verbonden met auto = hotspot aan.MR. RHS schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:16:
Hier nog een vraagje aan de iphone gebruikers. Ik probeer middels Siri opdracht een automatisering op te starten wanneer ik mijn Iphone met de E-golf verbind. Het idee is dat de iphone automatisch een hotspot aanmaakt die de wagen herkent zodat deze o.a. de file informatie voor de navigatie binnenhaalt. Gebruikt iemand hier dit ook en heeft die dit goed werkend gekregen?
[...]
Volgens mij is de DiscoverCare-software EOL btw, kan 'm online nergens meer vinden.
Edit: kaartje net in de auto gestopt en alles in orde. Werkt dus prima met WinRAR (en schrijven naar het kaartje terwijl hij op 'lock' staat
[ Voor 67% gewijzigd door S_Chief op 04-12-2020 18:44 ]
            Is het dus mogelijk om als je je hotspot aanzet actuele file-informatie te krijgen? Dat zou ik ook wel een verbetering vinden. Ik dacht dat ik het hele instructieboekje heb gelezen, maar dan heb ik toch iets over het hoofd gezien.

Ja, nadat je verbinding hebt opgezet verschijnen en gekleurde lijnen op het hoofdwegennetwerk wat de drukte aangeeft. Zonder de hotspot gaat het obv RDS.DDDikkiedik schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:06:
Is het dus mogelijk om als je je hotspot aanzet actuele file-informatie te krijgen? Dat zou ik ook wel een verbetering vinden. Ik dacht dat ik het hele instructieboekje heb gelezen, maar dan heb ik toch iets over het hoofd gezien.
            Een vraagje voor de liefhebbers in dit forum.
Al drie weken lang geeft mijn we connect app dezelfde omstandigheden aan, linker deur open, 208 kilometer, echter hier klopt helemaal niets van. De auto is op slot en uiteraard is de laadstoestand ook elke keer anders.
Ik kan dus ook niet meer zien of de auto laadt of niet als hij aan de paal hangt.
VW gebeld en die zouden er naar kijken, maar nog steeds niets gehoord. Apps verwijderd, opnieuw er op gezet, inloggen en uitloggen helemaal niets helpt.
Iemand enig idee.
            Al drie weken lang geeft mijn we connect app dezelfde omstandigheden aan, linker deur open, 208 kilometer, echter hier klopt helemaal niets van. De auto is op slot en uiteraard is de laadstoestand ook elke keer anders.
Ik kan dus ook niet meer zien of de auto laadt of niet als hij aan de paal hangt.
VW gebeld en die zouden er naar kijken, maar nog steeds niets gehoord. Apps verwijderd, opnieuw er op gezet, inloggen en uitloggen helemaal niets helpt.
Iemand enig idee.
            Ik had laatst hetzelfde. Contact gehad met VW hier over, konden niks bijzonders vinden. Opeens deed ie 't weer. Gebeurt wel vaker, de verbinding van de auto met de VW servers is soms gewoon ruk denk ik.

Maar dit constant al zeker drie weken hetzelfde, en heb ook de apps eraf gehaald, opnieuw erop gezet, ingelogd uitgelogd maar het doet helemaal niets.tiguan schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:58:
Ik had laatst hetzelfde. Contact gehad met VW hier over, konden niks bijzonders vinden. Opeens deed ie 't weer. Gebeurt wel vaker, de verbinding van de auto met de VW servers is soms gewoon ruk denk ik.
En het is heel onhandig want je kunt ook niet kijken hoe het gaat met laden.
En VW laat helemaal niets meer van zich horen
            Ik weet 't, het is knap irritant. Het ligt niet aan de app, het ligt aan de module in de auto, of de servers van VW. Of een combinatie van de twee.

[ Voor 21% gewijzigd door tiguan op 05-12-2020 15:09 ]
            Mijn app werkt nou al maanden zonder problemen! Vreemd dat jullie problemen hebben

Ik heb hetzelfde probleem vanochtend. Ik heb de auto nu een paar maanden en nog nooit problemen met de app gehad. Dit is voor het eerst. Ik ga er vanuit dat het zichzelf ook weer oplost.Bula schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:11:
Mooie ochtend om de ruit ontdooi functie eens te proberen...
Maar kan helaas weer niet inloggen.
De laatste tijd geen problemen met de app gehad, maar nu is het weer zo ver....
Ongeveer tien keer opnieuw geprobeerd, maar blijf in een loop.![]()
[Afbeelding]
Exact hetzelfde hier.... Typisch VW: app heet hier in huis ook al sinds het begin NieConnect...Bula schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:11:
[Afbeelding]
Echt waardeloos die app, werkt altijd net niet als je m nodig hebt.
Hier precies hetzelfde. Gelukkig is de ruit in 20 seconden ontdooitBula schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:11:
[Afbeelding]
Dit is echt de beroerdste app ooit. Serieus.Bula schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:11:
[Afbeelding]
Wie durft er nou 60 euro per jaar te vragen voor een simpel appje, die het vervolgens 50% van de tijd niet doet?
Volkswagen doet het gewoon. En komt er mee weg.
            Ik had ook continu problemen met de app en na het vervangen van het kastje in de auto gaat het nu al ruim een half jaar zonder storingen

Dat krijg je als je uitslaapt op zondag!Bula schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:11:
[Afbeelding]
De app deed het om 8:40 nog prima, ergens rond 9:00 dit. Intussen opgelost, maar wel om gestoord van te worden hoe vaak het allemaal niet werkt en hoe weinig het VW lijkt te boeien!
Voor de volgende keer: De webinterface deed het via (mobiele) browser wel gewoon. Niet erg fijn op de mobiel, maar dan kan je in ieder geval iets.
Edit: Ik hou m'n adem er niet voor in, maar misschien helpt het als we allemaal even klagen via weconnect-support@volkswagen.de Een tijdje geleden verscheen die in de app: Geef feedback, of mail met issues. Die mail ging naar dat adres, met een Nederlands feedback kopje. Gisteren even gemaild in Nederlands, Engels en Duits dat het weer eens niet goed werkte.
[ Voor 15% gewijzigd door DeGroteMuis op 07-12-2020 07:47 ]
            Eigenlijk nooit problemen gehad met de app (behalve de traagheid..), tot vanmorgen...
Geen connectie.
            Geen connectie.
            Ook hier diepe droevenis met de app al een week op hetzelfde beeld. Deuren open, niet aan het laden...Gelukkig laad ik op eigen terrein en kan makkelijk van binnen zien of ie aan het laden is maar het voorverwarmen werkt nu dus ook niet. 
Maar goed er zijn ergere dingen in de wereld, maar irritant is het wel
            Maar goed er zijn ergere dingen in de wereld, maar irritant is het wel
            Merkte vandaag ook dat de app niet meer wou verversen.. Erg irritant. 
Edit: volgens de website heb ik vrijdag voor het laatst gereden.. Heb vandaag toch nog echt een rondje gemaakt.

Edit: volgens de website heb ik vrijdag voor het laatst gereden.. Heb vandaag toch nog echt een rondje gemaakt.
[ Voor 45% gewijzigd door S_Chief op 07-12-2020 19:58 ]
            Als de app niet werkt, wat is dan de beste/makkelijkste manier om toch met een warme auto te vertrekken?
Starten, sleutel er in laten en verwarming opzetten?
Wat ik meestal doe is de app sluiten en killen (stoppen) via de taakbeheer van mijn iPhone door omhoog te swipen en de WeConnect App uit te schakelen en opnieuw te proberen. 9 van de 10 keer lukt dit. Het verwarmen van de auto duurt wel veel langer. Bij een Tesla reageert de app veeeel sneller!DaNarNi schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:24:
Als de app niet werkt, wat is dan de beste/makkelijkste manier om toch met een warme auto te vertrekken?
Sterker nog, ik kreeg een upsell boodschap zodat ik kon betalen voor nóg meer functies (die dan de helft van de tijd niet werken4rockandroll4 schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:25:
[...]
Dit is echt de beroerdste app ooit. Serieus.![]()
Wie durft er nou 60 euro per jaar te vragen voor een simpel appje, die het vervolgens 50% van de tijd niet doet?
Volkswagen doet het gewoon. En komt er mee weg.
Het zou VW sieren als ze voor elke dag dat je klachten hebt je een dag extra abonnement krijgt, maar ja VW geeft geen f
Dat 'trucje' werkt helaas voor mij nooit... en je hebt gelijk; het verversen is tranentrekkend traagBMS080 schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:34:
[...]
Wat ik meestal doe is de app sluiten en killen (stoppen) via de taakbeheer van mijn iPhone door omhoog te swipen en de WeConnect App uit te schakelen en opnieuw te proberen. 9 van de 10 keer lukt dit. Het verwarmen van de auto duurt wel veel langer. Bij een Tesla reageert de app veeeel sneller!
NB ik ben wel heel blij met de auto zelf, alleen de VW App schuurt... (en de AID die ik me aan heb laten praten die werkelijk waar niks toevoegt.... Ik gebruik Apple CarPlay en dan werken 75% van de schermen gewoon niet... De verwarming is ook redelijk pet want heb het momenteel ondanks 21-22 graden ClimaTronic gewoon koud in de auto)
[ Voor 37% gewijzigd door Tomba op 08-12-2020 07:39 ]
            Nou dat dacht ik ook, maar ik miste de mogelijkheid om op afstand te kunnen verwarmen en überhaupt de laadstand te kunnen uitlezen wel heel erg.

Op afstand verwarmen is inderdaad wel erg fijn, zeker met de huidige zakkende temperaturen en de verwarming die weinig lijkt te doen als je eenmaal rijdt (en dan heb ik nog een warmtepomp...)tiguan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 07:36:
Nou dat dacht ik ook, maar ik miste de mogelijkheid om op afstand te kunnen verwarmen en überhaupt de laadstand te kunnen uitlezen wel heel erg.
Laadstand uitlezen kan ook door contact te maken en op het display te kijken...
            Toch echt wel perfect die voorruit met infrarood. Scheelt 5 minuten krabben en koude handen 

Het lijkt wel of bij sommige auto’s de thermostaat van de kachel niet goed werkt. Ik zet die van mij op 20 graden en dan is het aangenaam.
Misschien is het een kwestie van kalibreren?
Het is tenslotte maar een getal
Verder ben ik blij dat de Golf qua software zeer goed is doorontwikkeld, dat kun je van de ID serie niet zeggen, wat een ellende...
Verder ben ik blij dat de Golf qua software zeer goed is doorontwikkeld, dat kun je van de ID serie niet zeggen, wat een ellende...
Zou het? Als ik hem handmatig vol aanzet komt er wel warme lucht uit en als ik voorverwarm kom ik aan bij een heerlijk warme auto (die vervolgens tijdens het rijden weer keihard kouder wordt)RonaldPr schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:08:
Het lijkt wel of bij sommige auto’s de thermostaat van de kachel niet goed werkt. Ik zet die van mij op 20 graden en dan is het aangenaam.
Goed ontwikkeld is relatief, het ding kan bijna niks dus dan valt er ook weinig te ontwikkelen I guess
[ Voor 12% gewijzigd door Tomba op 08-12-2020 09:23 ]
            Vandaag iets minder geluk met het laden lijkt het. Sta aan een 11 kW lader. Normaal duurt het iets van 5 uur van 5% naar 100, maar nu staat 'ie op 9:50 terwijl de accu voor 30% vol zit.. Volgens mij is de handshake tussen de auto en de lader niet lekker gegaan. Straks maar eens kijken. 
Edit: schijnt de laadpaal te zijn.
            Edit: schijnt de laadpaal te zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 08-12-2020 12:50 ]
ID3 komt vaak zat stil te staan, de e-Golf rijdt tenminste zonder problemen.Tomba schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:22:
[...]
Goed ontwikkeld is relatief, het ding kan bijna niks dus dan valt er ook weinig te ontwikkelen I guessDe ID.x krijgen tenminste nog eens updates met naar ik aanneem nieuwe functies
Hahaha das inderdaad wel handig dat de e-Golf inderdaad gewoon rijdtS_Chief schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:11:
[...]
ID3 komt vaak zat stil te staan, de e-Golf rijdt tenminste zonder problemen.
Heb jij de auto in de eco modus staan? Als ik de kachel op 22,5 - 23 zet is het heerlijk warm. Misschien eens proberen met de handmatige instellingen of het werkt!Tomba schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:22:
[...]
Zou het? Als ik hem handmatig vol aanzet komt er wel warme lucht uit en als ik voorverwarm kom ik aan bij een heerlijk warme auto (die vervolgens tijdens het rijden weer keihard kouder wordt)
Goed ontwikkeld is relatief, het ding kan bijna niks dus dan valt er ook weinig te ontwikkelen I guessDe ID.x krijgen tenminste nog eens updates met naar ik aanneem nieuwe functies
Nee, ik gebruik ECO/ECO+ echt alleen in noodgevallen. Ik zal eens proberen om m op 23 te zetten (klinkt nogal hoogHeijmenberg99 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:06:
[...]
Heb jij de auto in de eco modus staan? Als ik de kachel op 22,5 - 23 zet is het heerlijk warm. Misschien eens proberen met de handmatige instellingen of het werkt!
Als ik handmatig de blower vol open zet dan komt er wel warme lucht, de Climatronic lijkt gewoon maar heel weinig lucht te verplaatsen.
Heb een instelling gevonden die de fans harder laat draaien:Tomba schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:15:
[...]
Nee, ik gebruik ECO/ECO+ echt alleen in noodgevallen. Ik zal eens proberen om m op 23 te zetten (klinkt nogal hoog)
Als ik handmatig de blower vol open zet dan komt er wel warme lucht, de Climatronic lijkt gewoon maar heel weinig lucht te verplaatsen.
Als je naar de Climatronic instellingen gaat op het infotainment scherm heb je rechts een fan symbooltje. Daar kan je drie instellingen kiezen. Merkbaar verschil tussen de 3.
            M.b.t. verwarming heeft het mij geholpen om zowel boven als onderwarmte aan te zetten (2 middelste knopjes). Ik had het eerst op “AUTO” met 22,5 graden ook koud maar met die 2 knopjes aan is het opgelost! Nu wordt het heerlijk warm.
Ik heb overigens geen warmtepomp in mijn E-Golf.
            Ik heb overigens geen warmtepomp in mijn E-Golf.
            Precies hetzelfde hier, de afgelopen dagen had hij het inderdaad zwaar in de auto stand, maar als ik de bovenwarmte aanzet wordt het een heel stuk aangenamer! 
Ik heb het niet snel koud, maar ik heb ook het idee dat de verwarming niet het sterkste punt is van deze auto, heb overigens wel een warmtepomp.
Volgensmij geldt hetzelfde voor de airco toch, meen ik hier eerder gelezen te hebben?
Mijn eerste 3.000 km zitten er bijna op en ik geniet eigenlijk nog steeds van iedere rit, wat een heerlijke auto!
            Ik heb het niet snel koud, maar ik heb ook het idee dat de verwarming niet het sterkste punt is van deze auto, heb overigens wel een warmtepomp.
Volgensmij geldt hetzelfde voor de airco toch, meen ik hier eerder gelezen te hebben?
Mijn eerste 3.000 km zitten er bijna op en ik geniet eigenlijk nog steeds van iedere rit, wat een heerlijke auto!
Dat weet ik, maar als je een paar straten verderop bent is dat nogal lastig.Tomba schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 07:38:
[...]
Op afstand verwarmen is inderdaad wel erg fijn, zeker met de huidige zakkende temperaturen en de verwarming die weinig lijkt te doen als je eenmaal rijdt (en dan heb ik nog een warmtepomp...)
Laadstand uitlezen kan ook door contact te maken en op het display te kijken...
Ja, redelijk dure upsell ook toch, iets van 80 euro? Best lef om dat er zo in te donderen terwijl ze behalve een bevestigingsmail totaal niet reageren op feedback en ook niets lijken te verbeteren.Tomba schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 07:34:
[...]
Sterker nog, ik kreeg een upsell boodschap zodat ik kon betalen voor nóg meer functies (die dan de helft van de tijd niet werken)
Het zou VW sieren als ze voor elke dag dat je klachten hebt je een dag extra abonnement krijgt, maar ja VW geeft geen fIk weet in ieder geval zeker dat als de inbegrepen 3 jaar voorbij zijn ik sowieso niet ga betalen voor verlenging.
Op Android werkt dat trucje ook nooit. Soms werkt de webportal wel, maar 9/10 keer als de app 'geen verbinding' maakt met de auto, dan ook de webportal niet. Het knappe is dat dan wel vrijwel altijd de laadstatus gewoon goed doorkomt.Dat 'trucje' werkt helaas voor mij nooit... en je hebt gelijk; het verversen is tranentrekkend traag
NB ik ben wel heel blij met de auto zelf, alleen de VW App schuurt... (en de AID die ik me aan heb laten praten die werkelijk waar niks toevoegt.... Ik gebruik Apple CarPlay en dan werken 75% van de schermen gewoon niet...
Zelf geen last van. Auto op 19 staan nu en ook op lange ritten prima temperatuurtje. Alleen lijkt de auto soms met de winterzon op de ruit iets teveel te willen compenseren, dan even naar 20 of 21. Misschien calibratiefoutje bij jou?De verwarming is ook redelijk pet want heb het momenteel ondanks 21-22 graden ClimaTronic gewoon koud in de auto)
Had je het nodig om de SoC uit te lezen dan? Dat kan volgens de dealer ook zonder abonnement. Inderdaad wel lekkere luxe om de auto alvast op temperatuur te kunnen brengen, dat zeker! Maar als dat regelmatig niet werkt, is het ook niet echt de moeite van het betalen waard.tiguan schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 07:36:
            @DeGroteMuis Toen mijn abonnement was verlopen kon ik de SoC niet meer uitlezen.

Ai, vandaag toch maar een Ioniq nieuw model gekocht. De inruil van de Golf viel niet tegen maar toch maar proberen om hem zelf voor wat meer te verkopen.
De Golf beviel uitstekend maar de Ioniq is weer net een stapje vooruit
Misschien een beetje een brutale vraag. Maar wat zou je terug krijgen voor de e-Golf? En met welke opties en kilometerstand?RonaldPr schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:05:
Ai, vandaag toch maar een Ioniq nieuw model gekocht. De inruil van de Golf viel niet tegen maar toch maar proberen om hem zelf voor wat meer te verkopen.
            Nee hoor, geen brutale vraag.
Ik heb je een privé bericht gestuurd
            Ik heb je een privé bericht gestuurd
Gefeliciteerd!RonaldPr schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:05:
Je geeft aan dat de Ioniq een stapje vooruit is, ik ben wel benieuwd op welke gebieden zoal. Wat zijn jouw ervaringen ioniq vs eGolf?
            Ben ik ook wel benieuwd naar, want ik heb de Ioniq proefgereden en vind de e-Golf juist een stap vooruit.

De Golf is zeker een topauto.
De Ioniq heeft wat meer range en is net wat rijker uitgerust dan de Golf, geventileerde stoelen, schuifdak, stuurverwarming, elektrische stoelen en de achterbank heeft zelfs ook verwarming.
Ook is hij beter gestroomlijnd dan de Golf.
Maar wat mij ook over de streep trok is 5 jaar garantie en 5 jaar datagebruik van de goed werkende app en het onderhoud is ook stukken goedkoper dan de Golf.
Ook vind ik de wegligging van de Ioniq wat beter en hij stuurt wat zwaarder, de Golf stuurt te licht vind ik.
            De Ioniq heeft wat meer range en is net wat rijker uitgerust dan de Golf, geventileerde stoelen, schuifdak, stuurverwarming, elektrische stoelen en de achterbank heeft zelfs ook verwarming.
Maar wat mij ook over de streep trok is 5 jaar garantie en 5 jaar datagebruik van de goed werkende app en het onderhoud is ook stukken goedkoper dan de Golf.
Ook vind ik de wegligging van de Ioniq wat beter en hij stuurt wat zwaarder, de Golf stuurt te licht vind ik.
Garage adviseerde om de auto online te verwijderen en deze dan later weer toe te voegen. Zo gezegd zo gedaan, echter kun je dan niet alle online diensten activeren alleen guide en inform basis en security en service plus, maar noodoproepservice werkt niet, ook de kilometerstand wordt niet getoond etc. Benieuwd wat er aan de hand is.nosj1000 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:02:
[...]
Maar dit constant al zeker drie weken hetzelfde, en heb ook de apps eraf gehaald, opnieuw erop gezet, ingelogd uitgelogd maar het doet helemaal niets.
En het is heel onhandig want je kunt ook niet kijken hoe het gaat met laden.
En VW laat helemaal niets meer van zich horen
VW heeft middels een mail contact opgenomen en hebben naar de garage middels een mail een werkinstructie gestuurd zodat ze in de garage weten wat ze moeten doen om het probleem op te lossen.
Overigens staat in de mail niet wat dan het probleem is, dus daar zal ik dan op moeten wachten wat men hij de garage gaat doen.
            Het opladen kan ik altijd prima volgen op mijn Samsung phone of iPad. Ik sluit wel altijd de APP af als ik het heb gezien. 
Wat mij de laatste tijd opvalt is dat de GOM steeds minder range geeft. Vandaag na opladen 189 km, dat is toch niet de bedoeling. Hoe is het bij jullie?
            Wat mij de laatste tijd opvalt is dat de GOM steeds minder range geeft. Vandaag na opladen 189 km, dat is toch niet de bedoeling. Hoe is het bij jullie?
In de winter geeft de auto altijd een stuk minder aan. In de zomer heb ik de auto wel eens over de 300 gekregen. Dus dit is volkomen normaal gedrag.FrankVolt schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:52:
Het opladen kan ik altijd prima volgen op mijn Samsung phone of iPad. Ik sluit wel altijd de APP af als ik het heb gezien.
            Bij mij is het sinds dat ik hem heb alleen maar een dalende lijn, heel af en toe iets hoger dan de keer ervoor.
Rijdt altijd in normaal en heel vaak 90 of 85 op de klok. TOMTOM geeft dan 85 cq 80 aan.
            Rijdt altijd in normaal en heel vaak 90 of 85 op de klok. TOMTOM geeft dan 85 cq 80 aan.
            Hoort bij de kou, naar mate de lente weer komt zal de range langzaam weer oplopen 

Grappig, ik vond juist de wegligging van de eGolf wat beter.RonaldPr schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:52:
De Golf is zeker een topauto.
Geventileerde voorstoelen en een schuifdak is dan wel weer lekker. Net als een accu zonder rapidgate, al blijf ik het jammer vinden dat de nieuwere Ioniq trager laadt dan de eerste generatie.
En onderhoud is inderdaad best duur bij VW vind ik. Sowieso noemen ze het inspectiebeurt, dus je betaalt voor ongeveer alles extra. En er is een stuk minder te inspecteren, maar het is toch voor een eGolf bijna even duur als een benzine- of diesel. En dan nog de verplichting om na de eerste 2 jaar ieder jaar terug te gaan voor een inspectie, ook als je maar 10.000 per jaar rijdt.
Zal vast door het weer komen. Ik kom de laatste 2 weken ook niet meer boven de 200 km met een volle lading. Intussen 184, met Madrids en warmtepomp. Van de zomer was 240-250 geen uitzondering. Wel de afgelopen week een paar keer 130 op de snelweg gedaan en een aantal korte ritjes met voorverwarmen en ruitverwarming. Ook niet bepaald het meest zuinige gebruik dus.FrankVolt schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:52:
Je teller wijkt trouwens wel wat meer af dan bij mij als er echt 5 km/h verschil in zit, misschien Astana's vs Madrids? Tot ongeveer 50 scheelt het bij mij maar 2 km/h, daarna tot 135-140 ongeveer 3 km/h met de Tomtom, daarboven tot topsnelheid 4 km/h..
Het verschil heeft te maken met de wandhoogte (55 OID) dat werkt in procenten als je banden met b.v. 60 neemt klopt het weer. Maar om daar nieuwe banden voor te nemen is wel wat overdreven. Komt wel ten goede van de lease maatschappij, die extra kilometers tellen lekker aan.Je teller wijkt trouwens wel wat meer af dan bij mij als er echt 5 km/h verschil in zit, misschien Astana's vs Madrids? Tot ongeveer 50 scheelt het bij mij maar 2 km/h, daarna tot 135-140 ongeveer 3 km/h met de Tomtom, daarboven tot topsnelheid 4 km/h..
Dat dacht ik eerst ook eerlijk gezegd, maar even de diameter nagerekend en het lijkt mee te vallen:FrankVolt schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:35:
[...]
Het verschil heeft te maken met de wandhoogte (55 OID) dat werkt in procenten als je banden met b.v. 60 neemt klopt het weer. Maar om daar nieuwe banden voor te nemen is wel wat overdreven. Komt wel ten goede van de lease maatschappij, die extra kilometers tellen lekker aan.
Astana:
55*205 mm*2= 22,55cm voor de wang aan weerszijden
16 inch * 2,54 cm = 40,64 cm voor de velg
Totaal: 63,19cm diameter
Madrid:
45*225 mm*2 = 20,25cm voor de wang aan weerszijden
17 inch *2,54 cm = 43,18 cm voor de velg
Totaal: 63,43 cm diameter.
0,24 cm, oftewel 1,2mm slijtage extra op de Madrids en ze zijn gelijk qua diameter. Dat verklaart het verschil niet.
Je verandert nu iets aan 1 kant van de vergelijking....DeGroteMuis schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:23:
[...]
Dat dacht ik eerst ook eerlijk gezegd, maar even de diameter nagerekend en het lijkt mee te vallen:
Astana:
55*205 mm*2= 22,55cm voor de wang aan weerszijden
16 inch * 2,54 cm = 40,64 cm voor de velg
Totaal: 63,19cm diameter
Madrid:
45*225 mm*2 = 20,25cm voor de wang aan weerszijden
17 inch *2,54 cm = 43,18 cm voor de velg
Totaal: 63,43 cm diameter.
0,24 cm, oftewel 1,2mm slijtage extra op de Madrids en ze zijn gelijk qua diameter. Dat verklaart het verschil niet.
als je Madrids 1,2mm slijten, slijten je Astanas ook 1,2mm waardoor het absolute verschil blijft.
Ik ben wel met je eens dat het verschil minimaal is. (0,4%)
[ Voor 4% gewijzigd door 4rockandroll4 op 14-12-2020 16:30 ]
Ecobanden zijn harder, slijten dus minder snel.4rockandroll4 schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:27:
[...]
Je verandert nu iets aan 1 kant van de vergelijking....![]()
als je Madrids 1,2mm slijten, slijten je Astanas ook 1,2mm waardoor het absolute verschil blijft.
Ik ben wel met je eens dat het verschil minimaal is. (0,4%)
(Maar ik bedoelde inderdaad dat het een minimaal verschil is, dat in het niet valt tegen dingen als bandenslijtage.)
            Ik heb hier een leuke bandenmaatcalculator voor wie interesse heeft, is gelieerd aan de Citroën CX club Nederland.
http://www.drtheo.nl/CX/tires.htm#Bandenmaat%20Calculator
In een van mijn laatste posts schreef ik dat na het opladen de GOM 189 km aangaf, de volgende dag toen ik boodschappen ging doen was de GOM tot 197 opgelopen. Na 3 km rijden zal hij weer op c.a. 190. (verwarming denk ik).
            http://www.drtheo.nl/CX/tires.htm#Bandenmaat%20Calculator
In een van mijn laatste posts schreef ik dat na het opladen de GOM 189 km aangaf, de volgende dag toen ik boodschappen ging doen was de GOM tot 197 opgelopen. Na 3 km rijden zal hij weer op c.a. 190. (verwarming denk ik).
            Iemand hier al wat over gehoord...?
Mogelijk breekt rempedaal af: Volkswagen roept 38.000 nieuwe auto's terug
https://www.ad.nl/auto/mo...we-auto-s-terug~a9679463/
Ik heb zo het gevoel dat het om de nieuwere golf 8 modellen gaat.TWPL schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:32:
Iemand hier al wat over gehoord...?
            Ik vermoed ook de Golf 8. Pon geeft trouwens aan 850 auto's terug te roepen: https://www.autoweek.nl/a...k-probleem-met-rempedaal/
Het zou gaan om een slechte las die het kan begeven?
Het lijkt tegenwoordig wel mode aan het worden...
https://www.caranddriver....ord-mustang-brake-recall/
https://www.consumerrepor...e-brake-pedal-can-detach/
            Het zou gaan om een slechte las die het kan begeven?
Het lijkt tegenwoordig wel mode aan het worden...
https://www.caranddriver....ord-mustang-brake-recall/
https://www.consumerrepor...e-brake-pedal-can-detach/
            Hoe weet je dan of je ermee terug moet? Geldt dit voor alle e-Golfjes of alleen vanaf een bepaald bouwjaar?

Het zijn allemaal 2020 auto's. Volgens het nieuws gaat het in NL om 850 autos's. 'De betreffende klanten krijgen binnenkort een uitnodiging'tiguan schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:58:
Hoe weet je dan of je ermee terug moet? Geldt dit voor alle e-Golfjes of alleen vanaf een bepaald bouwjaar?
[ Voor 4% gewijzigd door 4rockandroll4 op 18-12-2020 12:05 ]
Zal neem ik aan onder je kenteken komen te staan bij ovi.rdw.nl.tiguan schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:58:
Ik heb gebeld met mijn dealer en mijn eGolf uit februari valt hier in ieder geval wel onder. Volgende week dinsdag wordt hij gefixt.
[ Voor 76% gewijzigd door Tomba op 18-12-2020 12:13 ]
Het zou een uurtje duren volgens de dame die ik sprak. gezien het euvel wilde ik niet wachten, dus gelijk gebeldS_Chief schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:13:
@Tomba Ook al iets mogen vernemen over wanneer het vervangen kan worden?
Edit: ah, ik zie je edit nu.
Als het zo snel kan dan ga ik later ook maar eens bellen.
            Ik heb hetzelfde gevoel hoor, dit is iets te erg om te wachten op een brief.
Toevallig rij ik straks voorbij de dealer. Werkplaats is volgens mij open, dus dan kan ik het even vragen.
            Toevallig rij ik straks voorbij de dealer. Werkplaats is volgens mij open, dus dan kan ik het even vragen.
Ik heb zelf ook niks gehoord, maar zie het nu wel bij ovi.rdw.nl op mijn kenteken.tiguan schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:58:
Gisteren stond het er nog niet bij, vandaag wel
            Bij mij staat er niks, maar mijne komt uit 2017, dus ik verwacht ook niet dat ik er onder de terugroepactie val.

Net teruggebeld door de dealer, mijn eGolf valt er toch niet onder dus afspraak gaat niet door.Tomba schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:11:
[...]
Ik heb gebeld met mijn dealer en mijn eGolf uit februari valt hier in ieder geval wel onder. Volgende week dinsdag wordt hij gefixt.
Dat verbaast me. Je zoiets eerder bij een nieuw model verwachten dan bij een model dat al 4-6 jaar rondrijdt.
Volgens de berichten vanuit VW alleen gebouwd in 2020.tiguan schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:58:
Hahaha, dat wekt ook vertrouwen. Ja probleem auto. Of toch niet?Tomba schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:01:
[...]
Net teruggebeld door de dealer, mijn eGolf valt er toch niet onder dus afspraak gaat niet door.
Bij mij is OVI nog stil. 2e helft maart gebouwd, vlak voor de covid sluiting klaar.
            Op Ovi niks te zien. Wel gebouwd in maart 2020

Voor het einde van het jaar komt de Ioniq.
Gelukkig heb ik door het internet geen instructies meer nodig want dat zit er niet in.
De Golf kan ik inruilen of zelf verkopen.
Dat valt alleen in deze rare tijd niet mee, ik krijg nauwelijks reacties. Terwijl ik hem toch scherp aanbied.
De enige vragen die ik krijg gaan natuurlijk weer over de actieradius.
            Gelukkig heb ik door het internet geen instructies meer nodig want dat zit er niet in.
Dat valt alleen in deze rare tijd niet mee, ik krijg nauwelijks reacties. Terwijl ik hem toch scherp aanbied.
            VW blijft een wazige organisatie. Ik had er intussen wel genoeg van dat niet alleen de app regelmatig niet goed werkt, maar er ook nooit een reactie komt op feedback waar ze nota bene zelf om vragen via de app. Dus met wat stevigere bewoordingen mijn feedback naar VW gestuurd. Na 3 dagen reactie 'We zien dat je auto niet altijd contact heeft, onze technici onderzoeken het issue'. Geantwoord dat de auto meestal wel contact heeft voor waar het actieradius betreft en meestal zelfs openen / sluiten, maar niet qua klimatiseren en alles GPS. Vanavond, weer 3 dagen later, bericht.  Intussen zouden ze de oplossing hebben, of ik even de dealer en een contactpersoon bij die dealer wil doorgeven, zodat ze de oplossing kunnen coördineren. Dan krijg ik daarna wel bericht wanneer ik terecht kan.  
 Op zich wel actie, da's fijn, maar op zijn minst wel handig als ik zelf een afspraak met de dealer kan maken. Maandag maar even de dealer bellen.

Zonder uitleg kom je ook wel thuis, het is niet een enorm complexe auto of zo. En je kan natuurlijk altijd het instructieboekje doorbladeren om alle features te leren kennen voor zover nog nodig. Maar geen video instructie bij Hyundia? Ik hoorde van een collega dat er voor de (zakelijke) Kia eSoul van zijn vrouw een instructievideo beschikbaar is en bij levering beperkte mogelijkheid voor vragen op afstand bij aflevering. Hyundai is in de basis hetzelfde concern, had ook wel zoiets van Hyundai verwacht.
Groot gelijk dat je particuliere verkoop toch probeert, maar ik zou in deze tijd inruilen als het niet lukt voor die tijd. De inruil was schijnbaar niet zo laag dat je de Ioniq ervoor liet staan en het voorkomt dat je nog een tijd met de eGolf blijft zitten. Ook als je de auto kan schorsen en op eigen terrein kan stallen is dat toch zonde. Particuliere verkoop komt niet in aanmerking voor subsidie, de standaard dure maand december, lockdown en dan nog de financiele onzekerheden door Corona... Ik vermoed dat verkopen de komende maanden nog lastig wordt.
            Wow, lekker snel geleverd hoor! Leuk cadeau voor onder de boom, een setje sleutels van je nieuwe auto.RonaldPr schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:36:
Voor het einde van het jaar komt de Ioniq.
Zonder uitleg kom je ook wel thuis, het is niet een enorm complexe auto of zo. En je kan natuurlijk altijd het instructieboekje doorbladeren om alle features te leren kennen voor zover nog nodig. Maar geen video instructie bij Hyundia? Ik hoorde van een collega dat er voor de (zakelijke) Kia eSoul van zijn vrouw een instructievideo beschikbaar is en bij levering beperkte mogelijkheid voor vragen op afstand bij aflevering. Hyundai is in de basis hetzelfde concern, had ook wel zoiets van Hyundai verwacht.
Groot gelijk dat je particuliere verkoop toch probeert, maar ik zou in deze tijd inruilen als het niet lukt voor die tijd. De inruil was schijnbaar niet zo laag dat je de Ioniq ervoor liet staan en het voorkomt dat je nog een tijd met de eGolf blijft zitten. Ook als je de auto kan schorsen en op eigen terrein kan stallen is dat toch zonde. Particuliere verkoop komt niet in aanmerking voor subsidie, de standaard dure maand december, lockdown en dan nog de financiele onzekerheden door Corona... Ik vermoed dat verkopen de komende maanden nog lastig wordt.

:strip_exif()/f/image/8vyX2JhsQ3QNljCQbV4OSHpy.jpg?f=fotoalbum_large)
            :strip_exif()/f/image/2OxevkX5AulTFOY5HRhuzZw9.jpg?f=fotoalbum_large)