• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:13
Bij mij via we connect iets vreemds, bij het rijbereik staan streepjes dat heb ik nog niet eerder gezien

• RonaldPr
RonaldPr schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:46:
Bij mij via we connect iets vreemds, bij het rijbereik staan streepjes dat heb ik nog niet eerder gezien

Na verversen kan ik nu weer 265 km. ja ja

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:23:
Echt heerlijk, zo'n auto die via de app alvast de voorruit ontdooit en de auto opwarmt.
O nee, toch niet. Want natuurlijk werkt vanochtend alles in de app behalve die twee opties...
VW wil schijnbaar graag dat we toch nog wat extra bewegen in deze thuiswerk periode, al is het met een ijskrabber. :+
Vandaag voor de aller eerste keer geprobeerd (hoorde mensen al krabben vanochtend). ruitverwarming + klimatiseren op 20 graden aangezet en het werkte perfect. Was rond een uur of 07:50.

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:57
Hmmm, vreemd. Nu werkt het wel. Ik heb wel de auto vanochtend voor het eerst in een paar dagen gepakt en de app weigerde bij mij beide opties. Het lijkt bijna alsof de auto na een paar dagen niet gebruikt te zijn bepaalde functies niet accepteert. Testje voor morgen. Het vreemde: reisdoelen importeren, range updaten, ontgrendelen en vergrendelen werkte prima. Claxoneren en knipperen maar niet getest rond 7:15. ;)

• kevinvi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-01 18:35
Gisteren is mijn E-golf afgevoerd door de sleepdienst.

Na het wegrijden gaf de auto enkele piepjes, kwam er "SAFE" in het display te staan, zette de auto zichzelf weer terug in de parkeerstand, en stopte met rijden.
In totaal nog geen 50 meter gereden, hij ging nog niet meer aan of uit.

Ik ben eens benieuwd waar ze op uit komen bij het onderzoek. :F

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Zou mij niets verbazen als het de high voltage heater is.

• S_Chief
  • Niet online
Heeft de e-dition 2020 eigenlijk standaard een dimmende binnenspiegel?

Edit: had verwacht dat m'n post automatisch samengevoegd zou worden.. Blijkbaar niet.

[ Voor 38% gewijzigd door S_Chief op 06-11-2020 19:55 ]

• CBfox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-04 10:07
S_Chief schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:33:
Heeft de e-dition 2020 eigenlijk standaard een dimmende binnenspiegel?
Ja.

• S_Chief
  • Niet online
Ik had net al zo'n vermoeden... Gaaf!

[ Voor 21% gewijzigd door S_Chief op 06-11-2020 19:55 ]

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-11 20:58
S_Chief schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:21:
Zou mij niets verbazen als het de high voltage heater is.
Dat is idd in het begin van dit topic al eens voorbij gekomen bij meerdere mensen.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik heb de e-Golf sinds mei 2017 en ik heb nu al voor de tweede keer een nieuwe batterij in de sleutel gezet. De reserve sleutel heb ik ook al opgemaakt. Is het normaal dat je die batterij zo vaak moet vervangen?

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met keyless ben je gemiddeld elk jaar wel aan de beurt bij regelmatig gebruik. Dus dan is 3.5 jaar erg netjes :)

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-11 22:25
kevinvi schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:04:
Gisteren is mijn E-golf afgevoerd door de sleepdienst.

Na het wegrijden gaf de auto enkele piepjes, kwam er "SAFE" in het display te staan, zette de auto zichzelf weer terug in de parkeerstand, en stopte met rijden.
In totaal nog geen 50 meter gereden, hij ging nog niet meer aan of uit.

Ik ben eens benieuwd waar ze op uit komen bij het onderzoek. :F
Is al bekend wat de oorzaak is?

Wat is de kilometerstand?

• kevinvi
De kmstand is 54.764, ze zijn er inmiddels achter.

Het bleek een defecte sleutel te zijn icm. een software versie die hier blijkbaar niet mee om kan gaan.
De software is geupdate en de nieuwe sleutel is onderweg, dus ik heb hem weer terug.

Misschien verklaart de defecte sleutel ook wel waarom dat ik elk kwartaal de batterijen van de sleutel mag vervangen ;w

[ Voor 20% gewijzigd door kevinvi op 09-11-2020 14:05 ]

• DeGroteMuis
kevinvi schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:04:
De kmstand is 54.764, ze zijn er inmiddels achter.

Het bleek een defecte sleutel te zijn icm. een software versie die hier blijkbaar niet mee om kan gaan.
De software is geupdate en de nieuwe sleutel is onderweg, dus ik heb hem weer terug.

Misschien verklaart de defecte sleutel ook wel waarom dat ik elk kwartaal de batterijen van de sleutel mag vervangen ;w
Mooi dat het snel opgelost is.

Da's inderdaad wel erg snel, iedere 3 maanden een lege sleutelbatterij. Of je moet de sleutel in of vlakbij de auto houden thuis? Mijn oom had de sleutel standaard aan een haakje in de garage. Toen hij zijn eerste auto met keyless kocht was zijn sleutel iedere 2-3 maanden leeg. Nadat hij het advies kreeg de sleutel verder weg te bewaren ging de sleutel een stuk langer mee. Schijnbaar verbruikt de sleutel meer als die binnen bereik van de auto blijft? Weet niet of dat nog steeds geldt, het is al even geleden, maar misschien is dat de reden, als je er ook met de nieuwe sleutel last van blijft houden.

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Mijn algemene irritatiepunten van de e-Golf als auto(en software), ik ben benieuwd of jullie hier ook last van hebben of een oplossing voor hebben:

1-) Geen auto-lock feature...gelukkig vergeet ik zelf niet om het te vergrendelen maar ik heb 1\2 keer tot nu toe gehad dat ik het vergeten was op slot te doen. Je zou denken dat we een handige app hiervoor hebben maar dit werkt zo slecht dat je bijna 10 minuten bezig bent op je mobiel. Het werkt uiteindelijk wel.

Kost het nou zoveel geld waardoor ze dit hebben bespaard op de e-Golf ? I dont know...
Bij de volgende auto is het een MUST have feature vind ik.

Heb ik alleen last van als ik met andere mensen uitstap, want dan ben je meestal aan het kletsen...of vele spullen uit de auto moet sjouwen...of haast hebt.

Hebben mensen met een keyless entry dit ook? Deze optie heb ik helaas niet maar ben wel benieuwd.

First world problems :+ Het is gewoon te moeilijk om de sleutel uit je zak te halen en op een knopje te drukken haha >:)
(gelukkig heb ik de tijden niet meegemaakt dat je de auto nog met sleutel op slot moest doen, net als bij een deur!)

2-) Wielen dat slipt tijdens optrekken: Ookal is het een klein beetje nat slipt de auto best snel tijdens optrekken. Hier heb ik nooit last van gehad met goedkopere oude wagens. En ik rijd de hele jaar door met zomerbanden.

Heeft dit alleen te maken met banden? Want mijn 20 jarige oude Opel Corsa destijds met oude versleten zomderbanden had hier zelfs geen last van :)

Een e-Golf trekt natuurlijk veeeeel sneller op maar andere EV's hebben\moeten hier geen last van hebben zo ver ik het gehoord heb. Bijvoorbeeld bij Tesla's.

3-) Carnet bericht tijdens opstart of na een minuut. Super irritant dit want zonder op OK te drukken gaat dit bericht niet vanzelf weg. Whyyyyyy?

4-) Display dempen\uit na 10 seconden optie schakel ik in maar deze optie word ieder keer uitgeschakeld zodra je de volgende dag in de auto stapt.

Deze punten hebben meer te maken met Golf als auto zijnde en niet zo zeer met een e-Golf volgens mij. Maar dit is mijn eerste Volkswagen dus vandaar :P

Misschien dat punt 2 een uitzondering is voor bepaalde EV's ivm sneller optrekken,

[ Voor 23% gewijzigd door ThaddeusX op 11-11-2020 07:54 ]

• kevinvi
DeGroteMuis schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:59:
[...]

Mooi dat het snel opgelost is.

Da's inderdaad wel erg snel, iedere 3 maanden een lege sleutelbatterij. Of je moet de sleutel in of vlakbij de auto houden thuis? Mijn oom had de sleutel standaard aan een haakje in de garage. Toen hij zijn eerste auto met keyless kocht was zijn sleutel iedere 2-3 maanden leeg. Nadat hij het advies kreeg de sleutel verder weg te bewaren ging de sleutel een stuk langer mee. Schijnbaar verbruikt de sleutel meer als die binnen bereik van de auto blijft? Weet niet of dat nog steeds geldt, het is al even geleden, maar misschien is dat de reden, als je er ook met de nieuwe sleutel last van blijft houden.
Ik bewaar de sleutels in een metalen kastje/lade, wellicht dat dat de sleutels leeg trekt? Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen.

• Wescobar
  • Laatst online: 20-12-2024
ThaddeusX schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:42:
Mijn algemene irritatiepunten van de e-Golf als auto(en software), ik ben benieuwd of jullie hier ook last van hebben of een oplossing voor hebben:
Punten 1 t/m 3 heb ik ook.

Bij punt 1 helpt keyless entree geen drol. En dat terwijl ik bij mij oude auto gewoon wegliep en de auto na 10 meter automatisch op slot ging. En als er dan nog iemand uitstapte, dan ging ie op slot zodra diegene de deur dicht deed. En die auto was uit 2009...

Punt 2 is een elektrisch eigenschap denk ik... veel minder gevoel bij gas geven dan bij een ICE auto. Ik rijd met 0,2 bar minder voor. scheelt best wel...

Iets anders wat ik irritant vind: Als je je spiegel op rechts zet, dan gaat het bij achteruit inparkeren naar beneden. Vaak laat ik het hierop staan, maar wanneer je de auto voorverwarmd dan verwarmd ie je spiegels niet. Alleen als ie op de onderste stand staat. Jammer dat je dat niet kunt combineren.

Voor de rest rijdt ie goed en neem ik de range voor lief in deze tijden... Ik rijd flink door en ben niet anders gaan rijden dan met een ICE auto. Resultaat: na elke 130/140 laden. Wel met veel opties aan boord zoals madrid wielen. Geen warmtepomp... Maargoed, ik ben een echte nachtlader, dus het komt allemaal wel goed.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Wescobar schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:03:
[...]

Bij punt 1 helpt keyless entree geen drol. En dat terwijl ik bij mij oude auto gewoon wegliep en de auto na 10 meter automatisch op slot ging. En als er dan nog iemand uitstapte, dan ging ie op slot zodra diegene de deur dicht deed. En die auto was uit 2009...
Dat was vast een Renault? Persoonlijk vind ik dat dat ook nadelen heeft. Wanneer ik mijn dochter uit de auto wil halen die rechtsachter zit in onze Clio, moet ik achterom lopen. Als ik via de voorkant ga dan gaat de auto op slot, moet ik hem eerst ontgrendelen met het knopje op de passagierskant en kan ik vervolgens mijn dochter uit de auto halen. Ik parkeer echter altijd achteruit in. In de eGolf heb ik daar geen last van. Zo heeft elk systeem voor en nadelen. Je kunt met keyless gewoon de deur op slot doen, ook als iemand nog halverwege bezig is met uitstappen. Daarna gooit hij alsnog alles op slot.
Punt 2 is een elektrisch eigenschap denk ik... veel minder gevoel bij gas geven dan bij een ICE auto. Ik rijd met 0,2 bar minder voor. scheelt best wel...
Met wat vochtig weer merk ik dat je vrij snel wielspin kunt creëren, maar bij normaal gebruik ligt die grens alsnog vrij ver weg.
Iets anders wat ik irritant vind: Als je je spiegel op rechts zet, dan gaat het bij achteruit inparkeren naar beneden. Vaak laat ik het hierop staan, maar wanneer je de auto voorverwarmd dan verwarmd ie je spiegels niet. Alleen als ie op de onderste stand staat. Jammer dat je dat niet kunt combineren.
Spiegelverwarming werkt dusdanig snel dat ik daar nooit echt tegenaan loop. De kantelende spiegel heeft ook voor en tegenstanders, bij stoeprandjes vind ik het persoonlijk erg prettig en nuttig :Y Altijd op de spiegelverwarming stand laten staan is bijv. in de zomer ook niet echt een goede keuze.

• Wescobar
  • Laatst online: 20-12-2024
Inderdaad Renault (Laguna GT), alleen de ervaring qua omlopen heb ik niet. Maar van VW had ik toch wel meer verwacht van Keyless dan dit.

Met wielspin bedoel ik in deze ook uitsluitend vochtig wegdek bij normaal weg rijden. In de zomer kan je altijd 100% weg zonder wielspin. Nu het kouder is, lukt dat niet met 100% power.

• DeGroteMuis
kevinvi schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:17:
Ik bewaar de sleutels in een metalen kastje/lade, wellicht dat dat de sleutels leeg trekt? Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen.
Nee, zeker niet. Zo liggen ze hier ook meestal opgeborgen, geen issues met snel ontladende sleutels.

1-) Geen auto-lock feature...gelukkig vergeet ik zelf niet om het te vergrendelen maar ik heb 1\2 keer tot nu toe gehad dat ik het vergeten was op slot te doen. Je zou denken dat we een handige app hiervoor hebben maar dit werkt zo slecht dat je bijna 10 minuten bezig bent op je mobiel. Het werkt uiteindelijk wel.

Kost het nou zoveel geld waardoor ze dit hebben bespaard op de e-Golf ? I dont know...
Bij de volgende auto is het een MUST have feature vind ik.

Heb ik alleen last van als ik met andere mensen uitstap, want dan ben je meestal aan het kletsen...of vele spullen uit de auto moet sjouwen...of haast hebt.

Hebben mensen met een keyless entry dit ook? Deze optie heb ik helaas niet maar ben wel benieuwd.
Keyless entry blijft net zo open. Het enige auto-lock is als je ontgrendelt, maar niet instapt. Dan gaat ie vanzelf weer op slot. Met keyless kan je wel al alles op slot gooien, om daarna de kofferbak in te duiken. De kofferbak gaat vanzelf weer op slot als je dichtgooit. Eigenlijk nooit echt veel traagheid ervaren met sluiten via de app, maar dan moet je wel eerst merken dat je de auto niet op slot hebt gedaan.
First world problems :+ Het is gewoon te moeilijk om de sleutel uit je zak te halen en op een knopje te drukken haha >:)
(gelukkig heb ik de tijden niet meegemaakt dat je de auto nog met sleutel op slot moest doen, net als bij een deur!)
Nu voel ik me oud. :P
Wel jammer dat je dan ook het plezier van de deur dichtgooien met de klink omhoog gehouden om te sluiten en het door de auto leunen om de passagiersdeur van het slot te halen hebt moeten missen. :+
2-) Wielen dat slipt tijdens optrekken: Ookal is het een klein beetje nat slipt de auto best snel tijdens optrekken. Hier heb ik nooit last van gehad met goedkopere oude wagens. En ik rijd de hele jaar door met zomerbanden.

Heeft dit alleen te maken met banden? Want mijn 20 jarige oude Opel Corsa destijds met oude versleten zomderbanden had hier zelfs geen last van :)

Een e-Golf trekt natuurlijk veeeeel sneller op maar andere EV's hebben\moeten hier geen last van hebben zo ver ik het gehoord heb. Bijvoorbeeld bij Tesla's.
Andere EVs hebben hier ook last van... Als ze voorwielaangedreven zijn. Daarom ook bij Tesla niet, want achterwiel of vierwiel aandrijving. Veel koppel plus voorwielaandrijving plus ecobanden is geen gelukkige combinatie tegen doorslippende bandjes bij stevig optrekken. Setje Madrids met gewone banden helpt wel, maar kost weer wat range.
3-) Carnet bericht tijdens opstart of na een minuut. Super irritant dit want zonder op OK te drukken gaat dit bericht niet vanzelf weg. Whyyyyyy?
Omdat VW graag irriteert. :+ Zelfde als bij de grens over gaan. Dan komt er ook een popup met de snelheden die je hard weg moet klikken. Best irritant als je in het grensgebied woont...

Ik krijg de welkomstboodschap wel zelden als ik wifi hotspot aan heb staan op de telefoon, zou bijna denken dat daar een koppeling in zit?
J0YR1D3R schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:27:
Spiegelverwarming werkt dusdanig snel dat ik daar nooit echt tegenaan loop. De kantelende spiegel heeft ook voor en tegenstanders, bij stoeprandjes vind ik het persoonlijk erg prettig en nuttig :Y Altijd op de spiegelverwarming stand laten staan is bijv. in de zomer ook niet echt een goede keuze.
Spiegel kantelen is na het goed instellen inderdaad best prettig. Maar ik vind de spiegels juist relatief traag ontwasemen, dat doet de cabrio beter. Die heeft trouwens ook altijd spiegelverwaming aan, best een aparte keuze voor een cabrio.

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:44
Ik herken de irratiepunten die hier genoemd worden helemaal. Voor wat betreft de landsgrensmelxingen die kan je in het menu uitzetten.

Voor wat tegengewicht overigens:
1) stilte is fantastisch
2) ik lag me vierkant in de rondte voor wat betreft het maandbedrag voor een dergelijke complete auto
3) instant koppel

• Sefa
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-11 16:00
Wescobar schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:15:
Inderdaad Renault (Laguna GT), alleen de ervaring qua omlopen heb ik niet. Maar van VW had ik toch wel meer verwacht van Keyless dan dit.

Met wielspin bedoel ik in deze ook uitsluitend vochtig wegdek bij normaal weg rijden. In de zomer kan je altijd 100% weg zonder wielspin. Nu het kouder is, lukt dat niet met 100% power.
Ik ben ook verwend met de keyless van Renault. Sinds vandaag de e-golf keyless en het vergrendelen ga ik zeker nog wel vergeten!

• TWPL
  • Laatst online: 09-08-2024
Even een vraag over de verlichting. Ik las vandaag in de krant dat het onverstandig is om de verlichting op ‘auto’ te laten staan bij dichte mist. Dit omdat niet altijd de verlichting wordt ingeschakeld en je zodoende achter geen verlichting voert. Nu heb ik hem altijd op auto staan en vraag me soms ook wel eens af of de verlichting aan is. In het scherm ( activ display) kan ik echter nergens ontdekken of de lampen aan of uit zijn. Iemand tips?

• Kuip
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-03-2024
TWPL schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:50:
Even een vraag over de verlichting. Ik las vandaag in de krant dat het onverstandig is om de verlichting op ‘auto’ te laten staan bij dichte mist. Dit omdat niet altijd de verlichting wordt ingeschakeld en je zodoende achter geen verlichting voert. Nu heb ik hem altijd op auto staan en vraag me soms ook wel eens af of de verlichting aan is. In het scherm ( activ display) kan ik echter nergens ontdekken of de lampen aan of uit zijn. Iemand tips?
Is al eens voorbij gekomen; Je kan het aan de lichtschakelaar zien. Als de twee lampjes rechts van 'Auto' groen branden, staan de dimlichten aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xff-QsFlVafr8ht-QEZLNwCxFe8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nelu5Rxy6lT6xpzJZ6HX8d0H.jpg?f=user_large

Overigens helpt het om in het menu onder 'verlichting' te kiezen voor de 'vroeg' instelling onder automatisch inschakelen. Merk dat ze vergeleken met andere auto's een stuk eerder aangaan, daarom ook geen problemen tijdens mist. Zeker niet als je ook nog selecteert dat dimlicht aangaat bij regen (dus in combi met regensensor)

• RonaldPr
Met mist zo wie zo handmatig aanzetten, een kleine moeite maar voor veel mensen blijkbaar niet te begrijpen.

• 4rockandroll4
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10-2024

herkenbaar allemaal.

Hier ook erg veel wielspin op natte dagen. Niet alleen met optrekken, maar ook bij 30km\u het gas vol intrappen. Ik denk door het hoge koppel. Mogelijk spelen de banden ook rol.

• Heijmenberg99
Ik heb hier ook last van wheelspin. Maar als je gewoon rustig optrekt en niet telkens meer dan 80% gas geeft gaat het prima.

• 4rockandroll4
klopt helemaal. Dat snelle optrekken went trouwens erg snel. Het mooiste vind ik als er een dikke BMW/Mercedes/Bentley naast je komt staan bij het stoptlicht, die pakken dan de linkerbaan zovan 'die Golf gaan we even makkelijk voorbij'. Dan trap ik het gas in en blijven ze verbijsterd achter.... priceless.

Het nadeel is wel, dat menig andere auto waar je daarna instapt ineens erg traag lijkt.

[ Voor 3% gewijzigd door 4rockandroll4 op 12-11-2020 11:58 ]

• S_Chief
  • Niet online
Tot ~ 70/80 is het leuk idd, maar dan houdt het ook wel op hoor. :p

Wielspin heb je nou eenmaal met instant koppel van een elektromotor. Kan je ook niet gaan vergelijken met een '20 jaar oude Corsa' zoals hierboven.. Maar als je een beetje beheerst het pedaal intrapt gaat het gewoon prima.

[ Voor 62% gewijzigd door S_Chief op 12-11-2020 18:45 ]

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:52
Als ik in Autoweek kijk naar de snelheid van optrekken tot honderd, dan is de e-golf niet eens zo heel snel. Hoe komt het dan dat de auto heel snel lijkt op te trekken?

• S_Chief
  • Niet online
Precies wat ik zeg, tot aan iets van 70/80 is het relatief snel, daarna absoluut niet meer. Vanuit stilstand heb je gelijk 100% vermogen en koppel, en dat voel(!) je. Daarna kom je vermogen en koppel tekort om zo hard door te blijven trekken.

Je zou eens de 0-50 tijd eens moeten vergelijken met andere (brandstof) auto's.

Feit is wel dat je in de praktijk sneller weg bent dan veel andere auto's op de weg, deels ook omdat het zo makkelijk gaat. Geldt voor zo'n beetje elke elektrische auto.

~ 3,4 seconde dus. Een mk7 GTI doet het in 2.4 (http://de.accelerationtim...vw-golf-gti-mk-vii-230-ps). Slechts 1 seconde verschil.

[ Voor 56% gewijzigd door S_Chief op 12-11-2020 23:26 ]

• DeGroteMuis
S_Chief schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:17:
Precies wat ik zeg, tot aan iets van 70/80 is het relatief snel, daarna absoluut niet meer. Vanuit stilstand heb je gelijk 100% vermogen en koppel, en dat voel(!) je. Daarna kom je vermogen en koppel tekort om zo hard door te blijven trekken.

Je zou eens de 0-50 tijd eens moeten vergelijken met andere (brandstof) auto's.

Feit is wel dat je in de praktijk sneller weg bent dan veel andere auto's op de weg, deels ook omdat het zo makkelijk gaat. Geldt voor zo'n beetje elke elektrische auto.

[YouTube: Volksagen e-Golf (2017) acceleration: 0-50 km/h, 0-100 km/h, 0-150 km/h :: [1001cars]]

~ 3,4 seconde dus. Een mk7 GTI doet het in 2.4 (http://de.accelerationtim...vw-golf-gti-mk-vii-230-ps). Slechts 1 seconde verschil.
Een Opel Astra 1.4 turbo 150, Focus 1.0 Ecoboost 125 en vorige generatie 118i 136 pk, om even drie willekeurige benzineauto's te noemen in dezelfde vermogensrange doen de 0-50 in resp. 3, 3,4 en 3,1 seconden. Dus ook 0-50 is niet bepaald snel vergeleken met benzine turboblokjes* . Maar door het instant koppel voelt het wel lekker snel.

*De Golf 1.5 TSI 130 blijft trouwens wel 0,2 seconden achter tot 50, dus de eGolf is ook niet echt langzaam naar de 50.

• CBfox
DDDikkiedik schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:05:
Als ik in Autoweek kijk naar de snelheid van optrekken tot honderd, dan is de e-golf niet eens zo heel snel. Hoe komt het dan dat de auto heel snel lijkt op te trekken?
Omdat het bij een elektro auto heel makkelijk gaat. Bij een E-auto is het de kwestie van het gasdepaal indrukken.
De gemiddelde automobilist in een plof-auto met een handbak haalt nooit de waarde die de fabrikant op geeft. Want moet je precies in het goede toeren bereik rijden.

Ik trok laatst er zelf een Porsche 911 er uit, die te vroeg schakelde. Bij het volgende stoplicht was ik nergens. >:)

• 4rockandroll4
4rockandroll4 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:29:
[...]

herkenbaar allemaal.

Hier ook erg veel wielspin op natte dagen. Niet alleen met optrekken, maar ook bij 30km\u het gas vol intrappen. Ik denk door het hoge koppel. Mogelijk spelen de banden ook rol.
Ik heb de banden nog even gecheckd, heb Bridgestone Turanza T001, die komen erg goed uit de nat-weer tests van ANWB. Aan de banden ligt het dus niet

• J0YR1D3R
  • Niet online
@4rockandroll4 Heb je ook gekeken naar dezelfde bandenmaat en snelheidscodering? De ene Turanza T001 is de andere niet namelijk. Dat geldt overigens voor alle banden, de ene bandenmaat kan veel beter "scoren" dan de ander.

• DeGroteMuis
TWPL schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:50:
Behalve de lichtschakelaar die Kuip noemde, kan het het ook zien aan je navigatie als die niet hard op dag of nacht ingesteld staat. 1 - 2 seconden na je lampen aan gaan, schakelt de navi naar nachtstand

• tiguan
  • Nu online
Ik gebruik de interne navi nooit, vind 'm niet overzichtelijk vergeleken met Google Maps.

• DeGroteMuis
Blijft bij jullie de ID app wel geactiveerd? Ik krijg regelmatig de melding dat ik moet activeren. Best irritant om iedere keer een lading schermen door te moeten alleen om de SoC iets nauwkeuriger te kunnen zien...

Intussen ook al 2 keer gemaild naar het we connect mailadres met de suggestie om ook voor de reguliere app de SoC in % ipv 10% stappen te tonen, het is duidelijk dat het technisch gezien gewoon kan. Zelfs nog niet een bevestiging dat de mail ontvangen is, valt me wel tegen...

• Heijmenberg99
DeGroteMuis schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:06:
Blijft bij jullie de ID app wel geactiveerd? Ik krijg regelmatig de melding dat ik moet activeren. Best irritant om iedere keer een lading schermen door te moeten alleen om de SoC iets nauwkeuriger te kunnen zien...

Intussen ook al 2 keer gemaild naar het we connect mailadres met de suggestie om ook voor de reguliere app de SoC in % ipv 10% stappen te tonen, het is duidelijk dat het technisch gezien gewoon kan. Zelfs nog niet een bevestiging dat de mail ontvangen is, valt me wel tegen...
Ik heb de app al weer verwijderd. Ik vind het percentage niet perse een belangrijke toevoeging.

• CBfox

Deed hij bij mij ook! IOS-app, net een update gedaan van de app. En nu doet hij het weer!

• Otto Laadje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-11-2020
Otto Laadje schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:54:
[...]

Even een opdate over dit project: het is klaar om getest te worden. Ik kan Volkswagens nu aansturen dankzij de hulp van een paar mensen _/-\o_ , ik kan slimme meters uitlezen met een Raspberry Pi, en ik heb een programmaatje geschreven dat zorgt dat je zelf zoveel mogelijk laadt van je eigen zonnepanelen. Zo ben je straks immuun voor afschaffing van de saldering :) En je stoot minder CO2 uit, en je bespaart de netbeheerders geld :)

Zo ziet dat er dan uit in je meterkast:
[Afbeelding]

Ik zoek voor de volgende fase weer mensen die het leuk vinden om te testen.. dit keer zoek ik mensen die zonnepanelen hebben, een e-VW, en een slimme meter. Interesse? Laat maar weten!
Nogmaals een update: het is gelukt om redelijk de overproductie van de zonnepanelen van een tester te volgen met de Volkswagen. Ik heb het project Zonnelader gedoopt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1I6IydjAtztFQAPqndMNBmuhtw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pJsjzgBii7HxPgeWZM0vA5sb.png?f=user_large

Wel merk ik dat de VW na ongeveer 20 wijzigingen geen wijzigingen meer toestaat totdat je de auto opnieuw start. Ik denk dat dit wel te ondervangen moet zijn door het algoritme te verbeteren.

Vervolgstap is daarnaast vooral het maken van een userinterface, verbeteren van de code, en de Pi zo instellen dat hij zichzelf aanmeldt als netwerk, zodat gebruikers geen muis/toetsenbord/monitor meer nodig hebben... Hopelijk deze lente meer.

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:44
Maar eh leuk initiatief, maar is dit niet makkelijker te programmeren door je laadpaal aan te sturen (alla zappi) door je p1 signaal te “faken” qua belasting? Ben je gelijk universeel met bijna alle loadbalancing laadpalen?

• S_Chief
  • Niet online

Nope, ook hier logt de ID app regelmatig uit.

Ze konden beter het percentage toevoegen aan de We Connect-app, die info is gewoon beschikbaar maar ze weigeren er iets mee te doen. :/

• J0YR1D3R
  • Niet online
De WeConnectID app is wel veel sneller, dat is wel een groot voordeel vind ik. Je kunt er voor een eGolf wel weer minder mee 8)7 Ik heb ze wel beide geïnstalleerd omdat het voor het % accu wel handig is.

Vandaag overigens voor het eerst eens echt "veel" gereden op 1 dag. 180km, zonder laden, waarvan minstens 150km snelweg. Gewoon 105 op de teller gereden en ook nog een klein stukje binnendoor. Ging weg met 100% en kwam thuis met 10%. Voor de gereden kilometers vind ik het niet gek in ieder geval, ook al liggen er 16" velgen onder en heb ik een warmtepomp erin zitten. Het gemiddelde verbruik volgens de auto lag op 14,3kWh/100km, in de praktijk zal dat wel wat hoger liggen.

• DDDikkiedik
trippelb schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:08:
Maar eh leuk initiatief, maar is dit niet makkelijker te programmeren door je laadpaal aan te sturen (alla zappi) door je p1 signaal te “faken” qua belasting? Ben je gelijk universeel met bijna alle loadbalancing laadpalen?
Dat werkt dan in ieder geval niet met een ouderwetse lader. Dus ik vind deze manier van oplossen heel fijn. Ik vrees echter dat VW een maximum hanteert van het aantal wijzigingen. Het zou fijn zijn als dat niet (meer) geldt als de auto aan de oplader staat.

• kevinvi
Vandaag krijgt de E-golf z'n beurt, ik ben eens benieuwd hoeveel ruitenvloeistof er in gaat ;)

• RonaldPr
kevinvi schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:46:
Vandaag krijgt de E-golf z'n beurt, ik ben eens benieuwd hoeveel ruitenvloeistof er in gaat ;)
En je ruitenwissers zijn natuurlijk helemaal versleten. Ik vind de service zwaar overdreven en te duur

• kevinvi
RonaldPr schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:30:
[...]

En je ruitenwissers zijn natuurlijk helemaal versleten. Ik vind de service zwaar overdreven en te duur
Ook dat natuurlijk, en een nieuwe sleutel omdat een van de huidige defect is. en ze mogen even naar de airco kijken.

• Whis!
  • Niet online
Merkte vandaag dat wanneer je bij stilstand aan je stuur draait de auto in de hoek extra licht bijschijnt. Geen idee vanuit welke bron. Iemand meer info? Is dit ook wanneer je op snelheid bent?

• Heijmenberg99
Whis! schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:57:
Merkte vandaag dat wanneer je bij stilstand aan je stuur draait de auto in de hoek extra licht bijschijnt. Geen idee vanuit welke bron. Iemand meer info? Is dit ook wanneer je op snelheid bent?
Dit is een lampje aan de zijkant van de koplamp die naar beneden schijnt. Dit is vgm tot ongeveer 30 km/u

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 22:20
Whis! schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:57:
Klopt. Viel mij ook op toen ik een haakse bocht moest nemen om de auto onder de carport te zetten. Staat er niets in de handleiding?

• S_Chief
  • Niet online
Statische bochtenverlichting is dat. Als je naar R gaat dan merk je dat ze beiden aangaan (slim!).

• DeGroteMuis
S_Chief schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:35:
Statische bochtenverlichting is dat. Als je naar R gaat dan merk je dat ze beiden aangaan (slim!).
Weer iets geleerd! Ik dacht alleen de binnenbocht. Nooit goed genoeg op de buitenbocht gelet met achteruit inparkeren blijkbaar.

• FrankVolt
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14-10 08:42
AC aan AC uit? ALs de AC aan staat (ledje brand) wil dat toch niet zeggen dat de AC ook werkelijk mee draait, dit afhankelijk van de binnen temperatuur of vergis ik mij hier nou in.
Wie het weet mag het zeggen....

• DeGroteMuis
FrankVolt schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:36:
AC aan AC uit? ALs de AC aan staat (ledje brand) wil dat toch niet zeggen dat de AC ook werkelijk mee draait, dit afhankelijk van de binnen temperatuur of vergis ik mij hier nou in.
Niet zeker of de airco ook uit gaat met lampje aan, behalve als je even in Eco + modus bent geland ivm range. Maar het is zeker niet afhankelijk van de binnentemperatuur. Voorbeeldje: Vorige week vriendin opgehaald van werk met de eGolf. ACC op 19, zonder airco, auto hoefde zeker niet te koelen. Ze stapte in met een natte jas, ramen vrijwel meteen beslagen. Airco knopje ingedrukt, in no time weer zicht.

• 4rockandroll4
FrankVolt schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:36:
Split airco's voor thuis maken vaak onderscheid tussen koelen+drogen of alleen drogen. Het zou kunnen dat de eGolf dat zelf automatisch regelt, in geval van voorruit verwarmen, dan alleen drogen.

[ Voor 27% gewijzigd door 4rockandroll4 op 24-11-2020 16:48 ]

• DeGroteMuis
Heeft de eGolf ook nog een minimumtemperatuur voor de airco? Mijn vorige auto's met airco waren altijd gevuld met een R koudemiddel. Die airco's schakelden niet meer in als het te koud werd. De eGolf is gevuld met CO2 als koudemiddel. Ik zou verwachten dat daar hetzelfde voor geldt, maar is dat ook zo?

• FrankVolt
Mijn eGolf heeft wel een warmtepomp, zou mij zelfs niet verbazen als dit één apparaat is met de AC.
Heb nog in de boekjes gezocht maar kon het niet zo maar vinden. Slecht geschreven trouwens het instructieboekje.

• DeGroteMuis
FrankVolt schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:30:
Mijn eGolf heeft wel een warmtepomp, zou mij zelfs niet verbazen als dit één apparaat is met de AC.
Heb nog in de boekjes gezocht maar kon het niet zo maar vinden. Slecht geschreven trouwens het instructieboekje.
Eerder in dit topic door iemand gedeeld linkje over de warmtepomp: https://procarmanuals.com/vag-ssp-532-heat-pump-volkswagen/
Wel van voor 2017, want R134A is sinds 2017 niet meer toegestaan in nieuwe auto's vziw, maar de werking zal niet wezenlijk anders zijn verwacht ik.

• Heijmenberg99
DeGroteMuis schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:34:
[...]

Eerder in dit topic door iemand gedeeld linkje over de warmtepomp: https://procarmanuals.com/vag-ssp-532-heat-pump-volkswagen/
Wel van voor 2017, want R134A is sinds 2017 niet meer toegestaan in nieuwe auto's vziw, maar de werking zal niet wezenlijk anders zijn verwacht ik.
Yess dat was ik die dat stuurde. Hier nog meer info voor de liefhebbers. :)
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63974400

• S_Chief
  • Niet online
[...]

Dat geldt voor auto's met een nieuwe typegoedkeuring. Bij sommige nieuwe modellen zie je dat ze dan nog een stuk bodemplaat ofzo van het vorige model gebruiken zodat ze de oude goedkeuring kunnen aanhouden om niet aan de R1234yf te hoeven.

• maarten34
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 28-09 03:54
In mijn eGolf is ingebroken afgelopen week. Raampje ingetikt, hele infotainmentsysteem is er uit gejat. Dus het scherm +bijbehoren, en de module in het dashboardkastje - want volgens mij hoort dit erbij? Correct me if i'm wrong.

Schijnt dat het een ware run is op deze onderdelen. Dus wees alsjeblieft gewaarschuwd allen!

• Heijmenberg99
Is het jullie ook opgevallen dat als je alleen in de auto zit dat er alleen lucht uit het meest linkse luchtkanaal komt? Best vervelend als je met 1 warme hand en een koude hand rijd :+

• Heijmenberg99
maarten34 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:50:
In mijn eGolf is ingebroken afgelopen week. Raampje ingetikt, hele infotainmentsysteem is er uit gejat. Dus het scherm +bijbehoren, en de module in het dashboardkastje - want volgens mij hoort dit erbij? Correct me if i'm wrong.

Schijnt dat het een ware run is op deze onderdelen. Dus wees alsjeblieft gewaarschuwd allen!
Pff balen zeg. Heb je de auto zelf gekocht of in de private lease. Lijkt me een prijzige grap dat systeem. Succes met de afhandeling!

• S_Chief
  • Niet online
Heijmenberg99 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:43:
Is het jullie ook opgevallen dat als je alleen in de auto zit dat er alleen lucht uit het meest linkse luchtkanaal komt? Best vervelend als je met 1 warme hand en een koude hand rijd :+
Midden wordt altijd gebruikt om ook lucht van buiten aan te zuigen (vroeger had je daar ook een aparte stelknop voor).

• maarten34
[...]

Pff balen zeg. Heb je de auto zelf gekocht of in de private lease. Lijkt me een prijzige grap dat systeem. Succes met de afhandeling!
Dankje, ik lease hem. Kan me zomaar voorstellen dat dit systeem zomaar een paar duizend euro kost. Overigens niets dan lof voor mijn dealer/lease maatschappij. Ben super goed geholpen.

Wel grappig: heb nu een ID3 als leen meegekregen tot hij weer gerepareerd is.

• Heijmenberg99
S_Chief schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:48:
[...]

Midden wordt altijd gebruikt om ook lucht van buiten aan te zuigen (vroeger had je daar ook een aparte stelknop voor).
Dus de middelste vent binnen in de auto is voor lucht van buiten? Vreemd dat die niet gewoon ook warme lucht blaast.

• S_Chief
  • Niet online
@Heijmenberg99 Het is een mix van buitenlucht en verwarmde lucht.

• Heijmenberg99
S_Chief schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:02:
@Heijmenberg99 Het is een mix van buitenlucht en verwarmde lucht.
oh oke. Maar is het dan normaal dat er 95% van de tijd echt niks uit komt? :)

• tiguan
  • Nu online
Als je het knopje van de verwarming "pijltje naar poppetjes hoofd toe" aan zet, krijg je ook uit de middelste rooster warme lucht.

• DeGroteMuis

Vooral Discover Pro is populair ja. En ook snel te verwijderen, zoals dit filmpje op Dumpert toont.
Hopelijk weinig nevenschade, behalve de ruit?

• DeGroteMuis
Heijmenberg99 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:03:
[...]

oh oke. Maar is het dan normaal dat er 95% van de tijd echt niks uit komt? :)
Op kortere ritten: nee, volgens mij niet. Afgelopen week ritje van 8 km gedaan, kwam er beetje laat achter dat de kachel op 24 stond, vriendin had het vast koud gehad de avond ervoor :+ Zeker wel warme lucht uit de middelste roosters op standje auto.

• FrankVolt
[...]

Bedankt voor de info, het werkt idd samen met de AC. Heb zelf thuis een warmtepomp gebouwd en ben bekend met het systeem, wist alleen niet hoe het in de eGolf zat, nu wel dus.
_/-\o_

• RobG1967
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15:00

Net terug van de garage om een "navi-rem" te laten plaatsen op verzoek van de leasemaatschappij.
Schijnen inderdaad bij bosjes gestolen te worden.

• 4rockandroll4
RobG1967 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 14:52:
[...]

Net terug van de garage om een "navi-rem" te laten plaatsen op verzoek van de leasemaatschappij.
ik las het ook , facebook staat er vol mee. De laatste maanden ontzettend veel.

• 4rockandroll4
maarten34 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:49:
[...]

Dankje, ik lease hem. Kan me zomaar voorstellen dat dit systeem zomaar een paar duizend euro kost. Overigens niets dan lof voor mijn dealer/lease maatschappij. Ben super goed geholpen.

Wel grappig: heb nu een ID3 als leen meegekregen tot hij weer gerepareerd is.
Is dat niet Eco? Als ik alleen in de auto zit springt de climate van bijrijder op ECO. Die kant heeft dan geen verwarming, mogelijk gaat het middelste rooster daarin mee? Zou me niks verbazen als ze dat bij de Dealer niet weten, daar werken vaak zulke pannenkoeken.

• DDDikkiedik
Wat moet je dan met zo'n los systeem, vraag ik mij dan af.

• RonaldPr
DDDikkiedik schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:13:
Wat moet je dan met zo'n los systeem, vraag ik mij dan af.
Misschien stelen ze een auto erbij waar het niet inzit? Ik ga toch ook nadenken over maatregelen om het lastiger voor ze te maken, maar dan gaan ze wellicht nog meer slopen

• RonaldPr
[...]

Ik zit te kijken op de site van Navirem maar daar staat de Golf niet bij, alleen BMW’s en Audi.

Vreemd dat ze die dan wel kunnen inbouwen

• maarten34
Dit was zeker geen gelegenheidsdief. Gerichte actie. Deze apparatuur zal wel op bestelling naar Polen of dergelijk land gaan. Verder geen nevenschade behalve het raam. En dat venstertje wat om het display zit, daar is de verf wat vanaf. Dashboard kastje was had ik niet op slot gedaan. De paar kleine persoonlijke spulletjes die in de auto lagen zijn blijven liggen.

Ben benieuwd of ik ook gelijk dat Navirem erin krijg, je zou haast denken van wel..

• kevinvi
[...]

Is dat net als bij oudere modellen dan met 2 schroeven zichtbaar in je navi? ;(

• RobG1967
kevinvi schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:41:
[...]

Is dat net als bij oudere modellen dan met 2 schroeven zichtbaar in je navi? ;(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ATfIISe7PFhPCwFTKJGWdlKEzFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gJnTODlVWGKEi2jjuGrf64oQ.jpg?f=fotoalbum_large

Kost een uur om in te bouwen dus ik denk dat het mede door de stickers op alle ramen wel afschrikt.

• S_Chief
  • Niet online
maarten34 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:46:
Dit was zeker geen gelegenheidsdief. Gerichte actie. Deze apparatuur zal wel op bestelling naar Polen of dergelijk land gaan. Verder geen nevenschade behalve het raam. En dat venstertje wat om het display zit, daar is de verf wat vanaf. Dashboard kastje was had ik niet op slot gedaan. De paar kleine persoonlijke spulletjes die in de auto lagen zijn blijven liggen.

Ben benieuwd of ik ook gelijk dat Navirem erin krijg, je zou haast denken van wel..
Is maar goed ook dat je het kastje niet op slot hebt gedaan, anders breken ze dat gewoon met geweld open en zit je met nog meer schade..

• kevinvi
S_Chief schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:08:
[...]

Is maar goed ook dat je het kastje niet op slot hebt gedaan, anders breken ze dat gewoon met geweld open en zit je met nog meer schade..
Er zit toch geen slot op het dashboard kastje? Tenminste bij die van mij niet.

• 4rockandroll4
Hoe vinden jullie de stoelen eigenlijk zitten?

Ik ben al maanden aan het stoeien met de instellingen, maar ik zit gewoon niet lekker. Heb na een half uur rijden altijd lichte rugpijn, ben 1.96m. Ik heb dit nog nooit gehad in andere auto's.

Andere langen mensen met deze ervaring?

• Heijmenberg99
4rockandroll4 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:59:

Ik ben al maanden aan het stoeien met de instellingen, maar ik zit gewoon niet lekker. Heb na een half uur rijden altijd lichte rugpijn, ben 1.96m. Ik heb dit nog nooit gehad in andere auto's.

Ik vind de stoelen een te korte zitting hebben. Ik heb altijd last van de onderkant van mn benen waar de stoel eindigt. Als ik de stoel lager of hoger zet maakt het geen verschil. De rest van de stoel vind ik best wel prima eigenlijk. Het kan misschien dat ik de leren stoelen van onze vorige auto gewend ben (volvo v70)
Ik ben 1,83m. Ik heb wel bijna altijd de stoelverwarming op 1 staan. :)

• RobG1967
4rockandroll4 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:59:

Ik ben 2.01m maar heb er gelukkig geen last van. Vind de stoelen prima zitten.

• DeGroteMuis
In het begin wel wat gehad ja. Of onderrug, of benen. Intussen de stoel net wat anders gezet en alleen last als ik zelf iets te ver onderuit zak na het instappen. Normaal geen probleem om een accu leeg te rijden op binnenwegen zonder stops. Stoel zo laag mogelijk, zitting zo ingesteld dat de benen net gebogen blijven, rugleuning zodat met de schouders tegen de leuning de handen ongeveer ter hoogte van de muis het stuur raken. Dat werkt voor mij.

• 4rockandroll4
Ik kreeg gisteren tijdens elke rit een melding met geluid. Tussen de klokken verscheen text in de strekking van: "Buitentemperatuur 4 graden" .

In totaal 4x gehad op dezelfde dag. Iemand een idee waarom dit gebeurd?

• RonaldPr
4rockandroll4 schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:56:
Ik kreeg gisteren tijdens elke rit een melding met geluid. Tussen de klokken verscheen text in de strekking van: "Buitentemperatuur 4 graden" .

Dan beland je in een gevaarlijke situatie

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:36

MLLL

Palm Treo 650

Kans op gladheid, precies dezelfde melding gaf mijn Passat uit 2001 al aan.

• S_Chief
  • Niet online

Ik had 'm vandaag ook, maar alleen bij starten. Gewoon op OK geklikt en klaar. Is een waarschuwing voor gladheid.

Of blijft die melding bij jou terugkomen tijdens het rijden?

[ Voor 13% gewijzigd door S_Chief op 29-11-2020 16:51 ]

• J0YR1D3R
  • Niet online
Als hij al terug komt is het tussendoor boven de 6 graden geweest en verdwijnt het vlokje, tot 6 graden blijft er als het goed is een vlokje staan. Wanneer je later in een rit de 4 graden aan tikt zal hij weer pling doen. Het is gelukkig geen Renault dat hij maar als een malle blijft knipperen :P

[ Voor 4% gewijzigd door J0YR1D3R op 29-11-2020 17:28 ]

• S_Chief
  • Niet online
Nieuwe kaarten voor de Discover Media staan op de website: https://webspecial.volksw...c7-4f15-a629-ed994e464a9f

• 4rockandroll4
S_Chief schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:48:
[...]

Ik had 'm vandaag ook, maar alleen bij starten. Gewoon op OK geklikt en klaar. Is een waarschuwing voor gladheid.

Of blijft die melding bij jou terugkomen tijdens het rijden?
ja inderdaad, alleen na het starten, of kort na het starten.

[ Voor 4% gewijzigd door 4rockandroll4 op 30-11-2020 08:15 ]

• 4rockandroll4
Fijn dat Duitsland er nu ook bij zit, in mijn huidige versie (West Europa) mistte die omdat Duitsland bij Oost Europa hoort volgens Volkswagen 8)7

• Whis!
  • Niet online
Vandaag weer dankbaar gebruik gemaakt van klimatiseren op afstand. GoM gaf 161 aan.. ruitverwarming + klimatiseren op 20 graden aangezet resulteerde in 154km.

Wat me opviel is dat het groene chargemetertje niet maximaal kon bij het remmen (wat ook het geval zodra de auto volgeladen is). Is dit vanwege de kou of omdat de auto bv. het erg druk heeft met de auto warm houden?

• Heijmenberg99
Ik kan alleen de discover pro kiezen. Is er ook een versie voor de discover media?

[ Voor 0% gewijzigd door Heijmenberg99 op 30-11-2020 10:11 . Reden: Typo ]

• S_Chief
  • Niet online
Bij de e-Golf staat hij inderdaad niet, maar bij de normale Golf wel.
Pagina: 1 ... 27 ... 66 Laatste